SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

01 Julai 2009

PEKERJA SOKONGAN PBT TIDAK DIABAI

Sinar Harian
1/7/2009




ALOR SETAR - Lebih 500 pekerja sokongan Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) di sini, diberi jaminan tidak akan diberhentikan kerja mahupun dianiaya sejurus proses pengambil alihan pengendalian sisa pepejal di negeri ini oleh syarikat E-Idaman dilaksanakan bermula Ogos depan. Datuk Bandar Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS), Datuk Khazali Din berkata, semua pekerja sokongan akan diambil alih oleh syarikat konsesi E-Idaman dan mereka memberi jaminan akan menjaga kebajikan pekerja sedia ada. “Saya harap pekerja terbabit tidak perlu bimbang dengan pengambil alihan ini, sebab tidak seorang pun akan diberhentikan kerja. Yang bertukar tangan hanya majikan, malah sebagai pekerja swasta, mereka akan menerima manfaat lain yang tidak ada di bawah skim penggajian kerajaan,” katanya. Sebelum ini, Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) meminta kerajaan mengkaji semula penswastaan pengurusan sisa pepejal di negara ini, selain mendesak pekerja sokongan PBT tidak diserapkan di bawah skim penswastaan. Mengulas mengenai tindakan Cuepacs, Khazali berkata, mungkin timbul salah faham kerana masih ada yang tidak faham bahawa kebajikan pekerja tetap diberi keutamaan meskipun bertukar majikan. “Pekerja tetap mendapat manfaat dan insentif tertentu. Mereka masih tertakluk kepada caruman skim pencen, malah sekiranya berhasrat pencen awal, mereka boleh mohon untuk sambung bekerja di syarikat itu,” katanya. Sebelum ini, katanya, pekerja diberi dua pilihan sama ada memilih Skim Penggajian Kerajaan mahupun Skim Penggajian Syarikat, dan tidak berlaku paksaan berhubung pemilihan itu. Dalam pada itu, Khazali berkata, syarikat E-Idaman akan memulakan operasinya di bandar raya ini pada 1 Ogos ini, termasuk di semua PBT daerah. “Kelak kerja-kerja pungutan sampah dan kebersihan parit serta longkang adalah di bawah bidang kuasa E-Idaman,” katanya. Bagaimanapun pelupusan sisa pepejal masih di bawah kendalian kerajaan negeri dan sebanyak empat syarikat telah disenarai pendek bagi tujuan itu. “Sehingga kini belum diputuskan syarikat mana yang akan menguruskan tapak pelupusan sampah, untuk memproses sampah itu sama ada dijadikan bahan kitar semula atau tidak,” katanya. Keperluan untuk menambah tapak pelupusan sampah juga belum diputuskan memandangkan sistem yang akan digunakan kelak berbeza dengan sistem sedia ada. Khazali berkata, sistem pelupusan sampah yang akan diguna pakai kelak lebih efisien, sistematik dan mampu mencapai sasaran bandar raya bersih.

3 ulasan:

AMISHA berkata...

BERITA BAIK UNTUK AL

Saya ingin mengingatkan semua pencari pinjaman internet untuk berhati-hati, terdapat penipuan pinjaman dalam talian di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen palsu dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran, maka mereka akan meminta anda membayar yuran lesen dan bayaran pemindahan, jadi berhati-hati.

Semua pemberi pinjaman palsu ini mempunyai banyak persamaan yang saya dapati dan saya akan menyenaraikan mereka di bawah

Kebanyakan mereka mempunyai akaun gmail

Mereka semua mempunyai kuasa yang meyakinkan. mereka akan menjanjikan segala-galanya

Mereka semua mempunyai gambar profil palsu seorang wanita yang memakai tudung

Mereka semua memberi kadar faedah 2%

Tiada had pada jumlah yang anda boleh pinjam

Berita baiknya ialah saya telah menemui firma pinjaman dalam talian yang sah. Saya tidak berada di sini untuk berkhotbah tetapi untuk membantu orang keluar dari pengisap wang ini. hubungi syarikat (Dailypayloan@yahoo.com) Jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, atau anda menghantar saya e-mel peribadi (zaradam@yahoo.com). Satu perkataan cukup untuk orang bijak

Azmi berkata...

Nama saya Azmi, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberi amaran kepada orang-orang yang mencari pinjaman, mereka banyak penipu dan pinjaman pemberi pinjaman palsu di internet. Saya ingin berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana ALLAH membantu saya dengan Ibu Alicia Radu setelah saya ditipu oleh 6 pemberi pinjaman pinjaman. Saya hampir kehilangan harapan sehingga ALLAH menggunakan ROBBI dari saya untuk mendapatkan pinjaman saya sebanyak RM 10,000 dari ibu Alicia Radu dalam masa kurang daripada 24 jam tanpa tekanan dan hanya dengan kadar faedah 2%.

Saya sangat terkejut apabila memeriksa baki akaun bank saya dan mendapati jumlah yang saya dihantar dihantar terus ke akaun saya tanpa berlengah-lengah. Jadi, saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik agar orang ramai mendapat pinjaman mudah tanpa tekanan. Jadi jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu email: (aliciaradu260@gmail.com) dan dengan rahmat ALLAH Dia tidak akan mengecewakan anda dalam mendapatkan pinjaman.

dan anda masih boleh menghubungi ROBBI yang memperkenalkan saya kepada ibu Alicia Radu melalui e-mel: (robbi5868@gmail.com)

Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (azmi88455@gmail.com) jika anda memerlukan sebarang maklumat tentang bagaimana saya mendapat pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu,
mungkin ALLAH terus memberkati ibu Alicia Radu Dan adalah Keluarga

"ISKANDAR LENDERS" berkata...

Kami menawarkan berbagai layanan keuangan yang meliputi: Perencanaan Bisnis, Komersial dan Pengembangan Keuangan, Properti dan Hipotek, Pinjaman Konsolidasi Utang, Pinjaman Bisnis, Pinjaman Swasta, Pinjaman Pembiayaan Rumah dengan suku bunga rendah per tahun untuk perorangan, perusahaan dan badan hukum. Dapatkan yang terbaik untuk keluarga Anda dan miliki rumah impian Anda juga dengan skema Pinjaman Umum kami. Pelamar yang tertarik harus Hubungi kami melalui BBM INVITE: {D8980E0B}
Hanya WhatsApp: (+ 44) 7480 729811
Tel .... (+ 44) 7480 729811
Email: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)