SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

03 November 2010

PEMBERIAN BONUS KEPADA KAKITANGAN AWAM BUKAN SATU KEMESTIAN

Berita Harian
2010/11/03



MERUJUK surat oleh 'Layak Dihargai, Kuala Lumpur' dalam ruangan ini baru-baru ini, saya bersependapat dengan beliau bahawa pemberian bonus sepatutnya hanya untuk mereka yang menjalankan tugas dan amanah dengan baik serta cemerlang. Ia harus bersifat subjektif dan bukan kemestian kepada seluruh kakitangan awam berjumlah 1.2 juta orang.

Namun, setinggi tahniah kepada Presiden CUEPACS, Omar Osman kerana menjalankan kerjanya dengan baik sebagai satu daripada tugas utamanya meminta bonus dan kenaikan gaji daripada kerajaan setiap tahun. Alasan yang cukup sinonim agar dapat ‘memberikan suntikan semangat selain meringankan beban kakitangan awam’.

Secara logik dan praktikal sejauh manakah suntikan semangat itu berkesan dan memenuhi matlamat? Mengapa dan sampai bila, beban serta masalah kakitangan awam perlu ditanggung kerajaan? Bukankah mereka semua menerima imbuhan yakni gaji yang berpatutan dengan taraf jawatan serta pendidikan masing-masing. Perlu difahami secara tidak langsung pemberian bonus ini umpama ‘subsidi’ tunai tambahan kepada kakitangan awam selain pelbagai kemudahan disedia dan diberikan. Belajarlah hidup ‘berdikari’ dan memikirkan bagaimana hendak menyelesaikan masalah sendiri. Berbelanjalah mengikut kemampuan dan keperluan sewajarnya. Rezeki secupak tidak akan menjadi segantang, jika kita sendiri tidak berusaha menambahkannya.

Pada saya tindakan berterusan mendesak kerajaan agar diberikan juga bonus, bukan langkah yang bijak. Ia dilihat lebih kepada tindakan berkepentingan sendiri. Kerajaan sudah menjelaskan dengan baik mengapa tidak boleh diberikan bonus. Sepatutnya semua kakitangan awam memahami dan menerimanya dengan baik. Namun, atas keprihatinan kerajaan ada juga ‘sagu hati’ dan insentif lain diberikan. Janganlah nanti dikatakan tidak tahu berterima kasih. Sepatutnya, semua pihak bersyukur dan bukan terus mendesak dan mencari kesalahan pihak lain. Jika berdasarkan alasan itu, bukan semua kakitangan awam layak dan patut menerima bonus. Saya menyokong penuh pemberian bonus, tetapi ia harus diberikan hanya kepada mereka yang benar-benar layak. Mungkin boleh diguna pakai formula daripada swasta. Hanya kakitangan awam yang terbukti kuat bekerja dan rajin demi kemajuan, pembangunan dan keuntungan jabatan layak diberikan bonus.

PEGAWAI KANAN 44,
Selangor

115 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ko gaji besar boleh ler bangsat...

Tanpa Nama berkata...

Memang benar pemeberian bonus tu bukan satu kemestian tapi sebagai penjawat awam melihat apa yg di sebarkan media2 terutama tv ekonomi kita dah bertambah baik dengan berbagai unjuran yg memberansangkan ekonomi hinggakan bursa saham ditutop selalu tinggi dan membawa banyak keuntongan syarikat2 utama dan dijelaskan lagi ekonomi kita setanding dgn negara2 maju hingga ke ranking ke 10 ini telah mebuktikan kejayaan negara, sebabtulah cuepacs menuntut bonus.

Tanpa Nama berkata...

hei bedigol,kalau swasta pon semua pekerja dapat la.

Tanpa Nama berkata...

org yg tulis ni mmg bodoh ke ape..tak tgk ke swasta dapt berape bonus die..bile dapat bonus pada bos sampai la clener semua dapat..

Tanpa Nama berkata...

Rakan-rakan sekalian,
Nampaknya kerajaan tidak melayani permintaan bonus 2 bulan oleh para penjawat awam.
Jadi apa yang kita boleh buat untuk tunjuk rasa tidak puas hati? Sebab nak tunggu PRU13, lama jugak, takut lupa dan termakan kata-kata manis kerajaan pada waktu itu. Nak tunggu Cuepacs, haihhh, memang mengecewakan sebab langkah yang diambil untuk tuntutan bonus tidak berkesan langsung/useless.
Maka, saya, sebagai individu dari kalangan penjawat awam, mengambil inisiatif untuk memulakan satu Gerakan. Gerakan untuk menunjukkan kita ini tidak puas hati dengan gaji rendah dan tiadanya bonus.
Saya mencadangkan agar kita menulis e-mail kepada ahli-ahli pembangkang seperti anwar, lim kit siang, nik aziz, webpage keadilan, dap, pas dan menceritakan suasana kerja kita, kualiti hidup kita, gaji yang tidak cukup dan ketidakpuasan kita sebagai seorang penjawat awam. Pihak pembangkang pasti gembira memaparkan e-mail kita dalam webpage mereka.
Sebagai menunjukkan kita bersatu, dan Inilah adalah Gerakan yang penting, saya mencadangkan kita Menyudahi e-mail kita dengan Nama pena :- penjawat awam - (pangkat dan jurusan)
Ini adalah cadangan saya. Apa-apa pandangan diharap dapat kemukakan.

- penjawat awam, u44, pegawai pergigian

Tanpa Nama berkata...

u org rasa kalau tulis desak kerajaan bagi bonus, u rasa berita harian akan publish tak? tak akan punya. jadi, apa yang diterbitkan hanyalah apa yang hendak diterbitkan oleh kerajaan, bukan luahan hati majoriti PA. ni lah spin doctors kerajaan.

kalau nak orang tahu, hantar e-mail je kat pembangkang. cara nak counter la.

PTD Cerdik berkata...

woi sokongan, kahkahkah

lawak la korg ni, tu pendapat je bukan kenyataan rasmi mpun, itu pun dah melompat2 mcm beruk. mmg dasar kakitangan sokongan.. otak sempit, belajar malas, pastu skang nak gaji besar plak..

kami x heran bonus2 ni sbb kami berhemah, pandai kontrol duit, x kuat berjoli, kerja dgn ikhlas.. korang dah tahu gaji kecil, pajai la nisan sunny bukan persona,myvi,saga, alza etc. bengong!!!

gaji kecik tapi nafsu besar, baju mahal, henset pun org2 sokongan ni biasanya lg mahal dr pegawai2 sdiri, x percaya check la dlm opis masing2.. gaji tu EPU dah kata mencuku[i, sesuai dgn kerja la,,, xkan kerja senang mcm kerani dan PAR gaji nk sama ijazah plak??

Tanpa Nama berkata...

woiiiiiii bodoh PTD lahanat

Unknown berkata...

kepala hotak lah ko ni...cakap senang lah....cuba tunjal sikit kepala ko ni.....pikir yg gred 17 kebawah....senang lah cakap gaji ikut taraf pendidikan...manusia mcm ko ni memang jenis yg mementingkan diri....lain kali guna otak...jgn fikir bonus ni utk yg dah kaya..pikir yg berjawatan rendah..paham

kefifitan berkata...

Haha....ni mesti PTD yang tulis nie..sbb PTD anjing ni bukan reti buat keje pun...nak print kertas pun tak reti, nak banyak bunyi.pengetahuan korang PTD ngan gred mcm DG,F,J jauh beza la,pas tu pangkat cepat naik,setakat keje pengurusan,bapak aku yang dah tua kat kg pun boleh buat..pas tu gaji besar (padahal tak besar mane pun)...tak penah nak tgk orang bawahan/sokongan.terima la laknat satu hari nnt PTD..

ko keje la ikhlas sengsorang...aku keje untuk dptkan duit...

yang benar
F44

Tanpa Nama berkata...

kerajaan tak menghargai jasa PA

maka....tunggu apa lagi?

biar kita tukar kerajaaan....

sokong PAKATAN.....


BN Terlalu sombong

Tanpa Nama berkata...

hoi babi 44 kau gaji besar senanglah kau cakap saytan

Tanpa Nama berkata...

ni celaka lahanat mana ni pulak ni..pandai-pandai buat lawak ni...

Tanpa Nama berkata...

aku sumpah kau tujuh keturunan baru kau tahu..dasar pengampu..pembodek..pengjilat T***k..memang celakalah kau ni..buat aku hilang mood hari ni..tak pasal2 buat lawak bodoh..GAMPANG..PEGAWAI MACAM NI PATUT DIMAKI AJE...

Tanpa Nama berkata...

mmg sial punye PTD CERDIK..

Tanpa Nama berkata...

Pegawai Kanan 44 kelulusan tinggi tp otak xleh pakai.Bodoh!!!!!!!!Sama jg PTD Cerdik dan mana2 yg seangkatannya.
Ha..ha...puas hati aku.Mereka ni kat ofis suka berlagak...keje mudahpun x blh buat.Semoga Allah menarik rezeki yang mereka ada agar dapat rasa hidup susah.Amin...

Tanpa Nama berkata...

mereka boleh ckp lah pasal peluang nak makan rasuah tu terbuka luas selaku decision maker..so mmg xheran le ada bonus atau idak..ape nak heran kan..ada bonus dh kira bonus pd mereka,lau xde pun, ada byk tokeh2 dan kroni2 yg membonuskan mereka spjg masa..dasar anjing,setia menjaga tuan yg bagi makan kenyang2..
-geng bas sekolah-

Tanpa Nama berkata...

aku rasa chicken pox yang kena kat najib tu mai dari mulut kita...hehehehe...kita dok menyumpah dia sampai dia jatuh sakit...yang peliknya medai kroni BN tak siar berita tentang sakit najib...hehehe...takut najib malu kot

PemudaUMNO Pahang berkata...

sokong PTD Cerdik, kta kena ukur baju di badan sendiri. Menteri2 Umno amat bijak dlm mmbuat keputusan dan x pernah mgabaikan rakyat jelata

Tanpa Nama berkata...

hamsatttttttttttt

Tanpa Nama berkata...

http://www.youtube.com/watch?v=7lz0pZAKzH0

hahaha, orang UMNO memang bijak, yg lain bodoh-bodoh. hanya orang UMNO yang tahu siapa yang bodoh, sebab mereka adalah yang terpakar dalam bidang kebodohan.

Tanpa Nama berkata...

UMNO... DULU, KINI DAN SELAMANYA SARKAS...

Tanpa Nama berkata...

kimak lu penulis surat ni!!!!bangsat lu..kami PA ni susah macam dah sesak nafas dah ade ko kesah???kimak!!

Tanpa Nama berkata...

Pegawai kanan 44, PTD,Pemuda UMNO yg menulis dlm laman ni Semua magkuk hayun..Porah hotak tarak celedik ooo.

Tanpa Nama berkata...

najib tak akan layan punyalah rungutan kita semua ni...bagi dia buang masa saja...

nak kecoh apa kalau setiap kali pilihanraya umno sapu semua kerusi parlimen dan state...

keluh kesah kita ni hanya ibarat air singgah di daun keladi je bagi najib...

cuma bila mengundi esok, pangkahlah pakatan rakyat pulak...

mudah2an pakatan rakyat akan membawa seribu perubahan dlm pembangunan malaysia...

F41 ptrajya berkata...

Sebab perangai orang2 mcm PTD Cerdik tu la dasar kerajaan sekarang ni berat sebelah..org yg buat dasar sekarang ni mementingkan diri sendiri je..janji golongan mereka dapat hidup dah la..org lain pergi mampus..buat apa nak pening kepala..pelik aku..menteri2 ni bkn tau apa pun..mereka ni baca skrip yg dibuat PTD je..jd klau menteri ckp salah,mknanya sapa yg bodoh..

Nurul berkata...

Selalunya apabila PM baru dilantik hasil dari mandat parti tapi bukan dari mandat rakyat akan terus buat pilihanraya, maka di situ rakyat dapat menilai kredibiliti pemimpin parti tersebut.

Tapi PM yang baru ni masih tak buat pilihanraya kerana nak tunggu cukup edah, tapi terserah pada dia nak buat awal ketidak. Mula2 nampak ok saja, tapi lama kelamaan semakin banyak kebocoran dalam pentadbiran yang mana semakin lama semakin tidak popular pulak dan terlalu banyakkerenah seperti NKRA, KPI, One Malaysia dan pelbagai lagi yang saya rasa orang awam pun tak faham terutama orang kampung.

Terutama orang melayu rasa macam terpinggir dan ini amat membimbangkan. Malahan isteri PM pula hari2 pula dapat dilihat dalam akhbar dan media elektronik. Saya rasa ramai yang tidak dengan keadaan tersebut.

Semoga PM buat sesuatu untuk memujuk orang melayu ni, jangan buat silap dengan penasihat2 tersebut. Cuba kita lihat masa pengumuman bantuan khas masa pembentangan bajet dulu, tiada menteri tersenyum terutama sharizat yang tak dapat tidur belakang PM tu.

Ingat kata2 Pak Lah dulu, janganlah PRU12 ni merupakan kali terakhir BN bersorak.

Tanpa Nama berkata...

kita pa sekarang marahlah dekat BN bila pilihanraya tiba UMNO bagi duit RM50,beras sekampit dan kain pelikat dan kain batik satu hancur terus pangkah BN,cakap tak serupa bikin.Hampeh punya semangat

Tanpa Nama berkata...

KITA TERIKUT-IKUT TERMAKAN NASIK KANGKANG ROSMAH ..KAHHHAAK TUIIII

Tanpa Nama berkata...

swasta keraja jam 9.00 pagi
kadang-kadang kerja jam 9.30 pagi
kakitangan awam kerja jam 7.30 pagi
dan jam 8.00 pagi macam mana pula
kerja swsta baik daripada penjawat awam . yah ampun.

Tanpa Nama berkata...

Bahalol betul...nama je 44 pemikiran singkat...kalu bonus kepada yang cemerlang...bukan lebonus namanya....orang macam ni tak patut ada dalam PA...

pegawai gred J41 berkata...

aku dh lama follow blog ni....dlm setiap komen, yg aku perasan kalau orang yang komen tu bias kpd kerajaan dan tak menyebelahi rakyat, biasanya orang tu mesti penyokong UMNO....hahaha....sori la politik skit....tp mmg hakikatnya UMNO bela golongan UMNO je....bkn keseluruhan rakyat....ceh,konon la kerajaan pndai memerintah....pigidah....

Talib berkata...

sepatutnya kerajaan kena la bagi bonus, aku sokong kita PA dapat bonus. tapi kalo boleh, utk ahli Umno lebihkan la elaun2 khas, barulah kami berada di level yg lebih tinggi dari lain PA, juga minta segera naikkan R1 ke J41 KUP khas utk ahli sahaja.

aku cadangkan utk lebih adil, SKT utk ahli diberi markah khas sekurang2nya 90 jika seseorang itu ahli, dan ditolak 50 jika ahli pembangkang

Tanpa Nama berkata...

Jika kerajaan memberi alasan penolakan bonus yang sama setiap tahun, bermakna PA tidak akan mendapat bonus untuk tahun-tahun yang akan datang. Kerajaan yang memerintah sekarang tidak peduli soal kebajikan dan penghargaan pekerja-pekerjanya. Apa yang mereka pentingkan hanyalah diri sendiri dan 'big players' dan rela menggadaikan kebajikan pekerja-pekerjanya. Analoginya, kita bagaikan pekerja kilang Bangladeshi di negara ini yang hidup dalam kesempitan dan dieksploit oleh majikan. Yang menyedihkannya, kita rakyat di negara sendiri yang telah dianak-tirikan.
- penjawat awam, u44, pegawai pergigian

Tanpa Nama berkata...

engko gaji besar hidup selesa gaji setakat 1200 nak makan hapa hah.. kalau duk kat luar bandar ni pun tak ckup... org mintak bonus sbb gaji tak cukup lah bangang... kalo tak ndak org minta bonos.. bagai lah gaji lebih.. engko to claim beso..gaji..beso.. semua engko ada.. senalah engko ckp.. bebal..

Tanpa Nama berkata...

sy gred 41 keje awam kat kl ni terpaksa buat keje lain belah malam. disebabkan rm kurang nilainya dengan barang..sy terpaksa beri khidmat spesial kepada saudagar kaya. maklumlah loan belajar kena bayar, rumah sewa tinggi kereta bayar, adik-adik dikampung kena tanggung (sebab sy sulong dr 11)jamin kereta adik tak bayar plak...paksedara pinjam along....sy ingin berubah tapi apa kan daya..keadaan selalu mendesak...harapkan bonus dapatlah membantu sedikit keperitan adik2 dikampung.sy lah harapan keluarga. sy percaya diluar sana ramai senasib dengan sy. kalau dapat hari ni juga sy nak berubah kepada kebaikan...bos sendiri pun amik kesempatan...macamana

Tanpa Nama berkata...

aku rasa penulis peg 44 tu tak pernah kerja kat sektor swasta..dan takde kawan yang kerja kat swasta..tats y pandangan dia cetek sangat..

mana ada bonus gaji bulan ke-13 pilih sapa yang cemerlang..setiap pekerja akan dapat duit tu..itu adalah dari pengalaman aku sendiri kerja kat kilang international dulu..

bonus gaji bulan ke-13 tu depan kat kompeni tu sendiri..dah ditetapkan dlm offer letter sama ada dpt 1 bulan gaji or 1.5 bulan gaji or 2 bulan gaji..additional gaji pd bulan disember..itu bonus yang konpem dapat at every year end..

kemudian..dalam bulan tertentu dalam satu tahun..akan ada lagi bonus yang dipanggil CTI..yang tu setiap org akan dapat jugak tetapi bukan kadar yang sama every year and every person..bonus yang ni akan diberi berdasarkan tahap pencapaian org itu dari 3% - 10%..dan juga diambil kira keuntungan kompeni pd tahun sebelumnya..DAN semua org akan dapat..

so..kalau pihak kerajaan nak tiru formula swasta ni..bagus jugak..dialu-alukan..at least dapat 2x bonus per year..

Tanpa Nama berkata...

nak cari mkn usaha perkara lain... mana dpt ,modal nak mkn pun tak cukup.. celaka......celaka.. sial betu penulis ni... kita keja mcm hamba... tp gaji tak cukup... sampai ndak beli beras pun tak cukup duit.. aku terajang jugak karang penulis ni.. bodoh lah.. sah engkau tak tahu apa... sial..

Tanpa Nama berkata...

kita tendang beramai-ramai cPTD bengap ni.. bangsat... ko PTD engko memang nak cari nahas sial...

nujum pa' blalang berkata...

ni aku nak habaq kat hangpa semua..
kerajaan BN akan bg bonus 2 1/2 bln kat PA tahun 2011..yg tu mmg komfom..besa la bila dah dkt nak undi...biaq bergolok bergadai pun xpa janji kerajaan BN boleh perintah 1 penggal lg, pastu depa penggal la kepala2 yg dok lawan dgn depa hehehehehe

Mat berkata...

Dalam banyak2 penulis ni si Talib juga yang konsisten tulisannya hahaha.

Idea si Talib ni tak terjangkau dek akal manusia biasa. Hebat hang Talib. HEHEHE

Tanpa Nama berkata...

Gaji tmbh elaun 1,200.00 :-
200 bg ibu bapa (nak mkn apa 200)
blnja adik-adik sekolah 200,
bil-bil 200, kanci 660cc 340, sewa rmh paling selesa dan hanya itu yg termampu 250, peralatan dapur dan rumah ??/? mkn minum/?///>????
ckup ker?? kalau yg beranak bini..
mcmna pulak...??/?? aku keja sbb tak ada duit nak sambung blajar.. nak tanggung kluarga,... engkau pkirlah bengap...pgawai kanan 44 konon... siap bagi jawtan lagi.. engkau ditakdirkan Allah oleh Allah mcmana pulak dgn kami yg ditakdirkan susah..

Tanpa Nama berkata...

jom kita isi borang mintak kerja jadi PTD..tukar kerja sekarang..

senang sikit..nanti aku ubah dasar2 kerajaan yang ada sekarang..mai aku baiki skim2 yang ada skang supaya semua dapat merasa kesenangan..

aku akan tukar everything..no more tax for PA..any tax are prohibited..kereta dapat beli murah..makan mcD n pizza no more tax utk kita..

akan ku hilangkan segala interest bg pinjaman kerajaan..tak kisah samada nak guna kereta import or tempatan..no more tax..setiap PA dapat internet free kat umah..setiap PA dpt laptop sorang satu..bukannye terhad pd cikgu saja..

aku nak tambah elaun minyak terhadap PA..macam yang pernah aku dapat kat kilang dulu..kasik RM200 pom ok per person..

untuk pembelian rumah..aku nak PA dapat diskaun sebanyak 5% untuk bumiputera..additional 10% utk PA..

setiap PA dapat gaji OT..sama ada sokongan or P&P..semua penggangur kerajaan akan kasik duit bantuan mcm kat Sweden/ Australia sehingga dia dapat kerja..kerajaan akan carikan dia kerja..kalau tolak kerja tu baru potong duit bantuan tu..

semua anak akan diberi duit poket oleh kerajaan kepada ibu bapa..mcm yang dibuat oleh kerajaan Sweden/Australia..rm300 per anak..

pengurusan tol/jalan raya..kerajaan akan ambil alih..Petronas dan LHDN jadi milik kerajaan sepenuhnya..Mas / Proton..tak perlu diberi bantuan lagik..patut dah boleh belajar utk berdikari..

amik balik hutang2 yang diberi kepada GLC sebelum ni..

bila pencen..evrybody dapat gaji bulanan penuh terakhir macam apa yg dinikmati JUSA or TURUS..

kita bina kenderaan awam yang canggih dan pantas..

apa lagik ye nk ditambah? utk jadikan negara yang kita mahukan..

Tanpa Nama berkata...

pembetulan.. ditakdirkan Allah engkau senang..kami ditakdirkan susah..tq

Anuar Ibrahim.... berkata...

piket..............piket.......... reformasi... reformasi... reformasi.... PKATAN RAKYAT...
PAKATAN RAKYAT,.... REFORMASI....
REFORMASI...... Bunuh.., bunuh... Bunuh BN... Menang Menang... MENANG PAKATAN...... reformasi... reformasi....

Tanpa Nama berkata...

gaji mesti naik tahun depan...

Tanpa Nama berkata...

bonus mesti kene bagi...lu gred 44 bole laa ckp..gaji dah 3,4ribu..bagi yang gaji 1500 kebawah nie apa nak makan?nak mengharapkan meggie??xde kereta nak isi minyak?minyak pun dah naik harga...memang buil la pegawai nie..

Utt berkata...

org beriman kerja kuat
berusaha berhempas diserah pada tuhan
kalo bekerja tapi tak taat
adakah bonus satu kemestian

Tanpa Nama berkata...

cube bace brita harian hari ni..de lagi pgwai pro m'pertikaikan kita ni yg dok tgh sibuk minta bonus... knp ek pgwai2 pro er yg slalu mcm x suka kita ni mintak2 bonus mcm ni?? pe pndpt anda smua?.;.
lau org swasta tu ok lar lau jeles or xsuka kita mintak2 bonus ni... tp ni pa sndiri.... tp bila gov bg bonus die guna jgak bonus tu...
tp dlm brita harian hari ni siap tulis jawatan die 'pegawai 44' siap suh bg bonus kat pa yg cemerlang jer... die x tau ker penilaian manusia ni tlalu subjektif kita ni pun yg dpt msuk gov ats rzeki...lau kita rasa kita dpt msuk gov or naik pgkat sbb kita ni lbih baik dr org lain...muhasabah lar diri...
lg pun bonus ni bukan nyer kita minta tiap2 bulan or tiap2 minggu... bg sy masih munasabah tuntutan para pa ini.... bg yg bujang or anak sorang dua mbe rasa dah cukup rm500 + rm500 pmbrian gov... cuma kita letakkan diri kita sbgai pa yg branak 4 ker misalannya... tmbahan faktor kos hidup yg sgt 'sakit' utk pa menanggung..nak svis keta pun dah mgigil ni kan plak nak hdup bmewah jgn mimpi lar..sedangkan pegawai pro pun ada yg gaji tinggal bblas ringgit sblum hari gaji tibe...petah kita pa sokongan ni...kena berjimat crmat slalu...sy brfikir tuntutan bonus stahun skali ini adalah releven

Tanpa Nama berkata...

ada jga pegwai pro mempertikaikan staf sokongan bli keta pesona, myvi...

siap suh kt bli keta nisan buruk..

x sangka plak ada pgwai pro yg sanggup hina staf skongan....

Harga asal BMW Model 735iAL/ 2003
RM 165,289.09

kat malaysia jadi RM569,892.80


btul ker?

tapi
Persona kat Saudi = RM 33,934 aje
Proton Gen2 kat Saudi = RM 32,256 aje
Waja kat Saudi = RM 35,673 aje...

sape2 pakar ekonomi leh terangkan x? aq ni yg xpaham ekonomi ni pelik lar..

terutamanya glongan pndpt sederhana ni dpt manfaat ke ?

please...;.

Tanpa Nama berkata...

naikan gaji kami.................

Tanpa Nama berkata...

No point keeping this blog open....no reply from Cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Mmg bongok la sape yg tulis nih..PTD cerdik pon bongok.. cakap main lepas jek..

Bukan semua staf2 sokongan ni tak pandai la. Kalo ikutkan kami lebih pandai dari anda PTD bangang. SPM aku pun power. tp, keadaan hidup yg memaksa dek kesempitan hidup keluarga aku rela bekerja utk bantu keluarga dari mencapai cita2 utk sambung belajar.

So, jgn hina kami kerana jawatan kami rendah dari ko PTD bangang. Lgpun, kalo takde kami staf sokongan ni. Kompem segala KPI ko tu tak tercapai..Ada paham??

Ko tu bole la.sambung belajar guna duit kerajaan. ntah2, pinjam PTPTN tak bayar2 lagi sampai skang..

Jangan hina kami,
PT (P/O) N17

Tanpa Nama berkata...

Saya nak buat klarifikasi, bukan semua golongan professional yang mcm dia yang menulis kat bharian. Saya doktor gigi, dan ramai colleague saya dan rakan-rakan doktor n farmasi yang tidak puas hati dengan isu tiada bonus. Bagi kami, bukannya hidup susah sampai dompet kering. Bagi kami, lebih kepada gaji yang diterima tidak setaraf dengan pekerjaan kami. Dan dengan tiadanya bonus, kami rasa Khidmat kami tidak dihargai. Tapi, kami nak bonus ini jugak, dan harapkan yang sokongan pun dapat. Saya tak faham mengapa ada segelintir yang dengki kalau sesame kita semua pun dapat bonus. Yang dengki tu, hati mereka memang hitam.

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah, aku sebagai N17 bukan mengharapkan bonus daripada kerajaan. Aku sedar gaji akus ebulan tak sampai seribu pun. Alhamdulillah, itu rezeki aku setiap bulan walaupun aku berpelajaran tinggi.

Aku tidak bersikap riak atau takabur biarpun simpanan ASB aku hampir mencecah RM200,000 bukan daripada pinjaman! Aku menyimpan bermula daripada mula-mula kerja sehingga anak 3 sekarang.

Aku tidak berpakaian mewah-mewah tapi aku tetap ada pakaian yg mahal dan berjenama sehelai dua.

Aku sedar, pegawai PTD dan pegawai atasan semuanya bergaji mahal. Sebab dia orang ada pendapatan 'luar' yang sukar di serkap oleh BPR atau SPRM.

Aku tak heran diorang tidak dapat atau tidak bonus daripada kerajaan. Kerana diorang sudah kenyang dengan maki hamun staff bawahan di tempat kerja. Sebab itu hidup diorang jika kita lihat, macam bermasalah. Itu tandanya hidup tidak berkat!

Wahai presiden! teruskan perjuangan kamu! kami semua mendoakan kepada kamu!

Kepada kerajaan Barisan Nasional dan parti pembangkang, jika kamu mentadbir negeri atau negara dan tiada duit untuk memberi bonus kepada kakitangan kamu. Belanjalah secara berhemah. Kurangkan peruntukan perbelanjaan kepada jabatan-jabatan yang boros berbelanja. Rakyat tidak perlukan projek-projek mega yang menelan jutaan dan billion ringgit. Rakyat malaysia tidak perlu pada nama atau dikenali pada negara luar jika negara miskin. Rakyat Malaysia perlukan pembangunan moral daripada masjid-masjid dan surau-surau.

Semoga maju jaya PTD dan pegawai Atasan yang berakal pendek!

Tanpa Nama berkata...

tmbah skit lg...& takabbur..bangga dgn gred dan pangkat yg dimiliki...

mendabik dada dengan merasakan kenaikan pgkat dan mendapat jawatan kerana diri lbih baik dari org lain...

apatah lagi membangga diri dalam menilai kakitangan di bawah kita sehingga terlupa akan kelemahan diri....

Sy berpesan trmasuk diri sndiri, INGGATLAH.. kita mendpt kedudukan skrang ini smata-mata adlh ketentuan rezeki Tuhan...

bukan mendapat jawatan & pangkat kerana kita lebih baik dari orang lain...


Smoga sifat-sifat ini dijauhkan drpd kt semua....

Tanpa Nama berkata...

bodohlah pegawai 44 yang ni... dia ingat kita n17 ni boros... cuba bagi dia gaji kita, gaji dia bagi kat kita... dengan pinjaman, kereta, rumah, anak, bini... rm 1200 tu memang tak cukup... pinjaman pun untuk kahwin...

Kakitangan awam berkata...

Undi BN tu satu kemestian untuk kakitangan awam ke?

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum dan salam sejahtera..
Sye sebenarnya bersimpati dgn staf bawahan.tidak sepatutnya saudara yg bergred 44 n PTD yg lain memperlekehkan mereka yg bergred 17 kebawah.kerajaan perlu memikirkan tahap gaji minimum yg m'bolehkan semua kakitangan awam yg bergred rendah sekurangnya memiliki sebuah rumah dan kereta untuk hidup selesa kerana ini adalah satu keperluan dan bukan kehendak.pemberian bonus adalah wajar kepada kakitangan awam dalam mengambil faktor jasa dan sumbangan yg telah diberikan.jgn pula hanya memberi bonus bila hampir pilihanraya.
-N 52

Yang Dipertua Cuepacs (Indonesia) berkata...

PA ialah BN, jadi siapa PA yg x pangkah BN sila letak jawatan

Tanpa Nama berkata...

Yang Dipertua Cuepacs (Indonesia) berkata...

PA ialah BN, jadi siapa PA yg x pangkah BN sila letak jawatan

Khamis, November 04, 2010 9:21:00 PM

CELAKA MANA PULAK NI..BUAT LAWAK BODOH PULAK DAH..PERGI MAMPUSLAH

Tanpa Nama berkata...

hampa ni...dok gaduh pasai bonus plak dh.tak pikiq ka mangsa2 banjir kt utara ni....
klu kerajaan bg bonus, syukur ja la, klu dia xbg hujung tahun ni, mungkin tahun2 dpn kita dpt ka...mintak la doa byk2..., klu dia tak bg bonus, mungkin dia naikan elaun ka, sabaqla skit.. tak habis2 dok kutuk kerajaan, semua xkena...heran sungguhla, cuba jd org dewasa skit...ni mcm budak2 pakai seluar koboi ja ni...ish ish ish ish

senapi berkata...

betoi2, selamat deepavali, hari mulia meraikan kenmenangan PA dan BN menentang musuh negara di Galas dan Batu Shapi

Tanpa Nama berkata...

penang dapat bonus 800
hehehehe

Tanpa Nama berkata...

kita ni cakap la apa pun, BN tetap sapu bersih dlm pilihanraya, contoh di Galas dan Batu Sapi.

orang miskin papa kedana di sabah pun tetap sokong umno biar pun rumah mereka sendiri hampir roboh..

cara berpolitik di malaysia (rujuk rakyatnya) saya rasa masih rendah. IQ mereka tidak sama dengan orang amerika dan jepun berpolitik.

mereka begitu istiqamah dlm menyokong BN dan umno..biar pun umno itu rasuah, rasis dan sebagainya seperti dikatakan.

mentaliti kita dlm bab politik ini masih jauh untuk mengharapkan perubahan total dlm sistem pemerintahan.

oleh yang demikian, kita sedar walaupun dikatakan di tangan rakyat itu ada kuasa ketika mengundi, suara rakyat itu dikatakan suara keramat, tapi ianya bukanlah satu masalah bagi BN..ini kerana macam mana rakyat meluahkan perasaan mereka pun, mereka akhirnya akan akur dan tetap menyokong umno BN..inilah hebatnya umno BN..

jadi kepada semua PA anda semua hendaklah sedar bahawa bukan mudah mengharap sesuatu perubahan biar pun anda sendiri tersepit dengan kemiskinan dan kepayahan kerana ketaatan kita sebenarnya terus kepada umno BN biarpun kita sentiasa merintih dlm mencari sesuap nasi..

steady tak ulasan saya ni? ada gaya wartawan politik tak? heeeee....

Tanpa Nama berkata...

Sokong..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan memang suka simpan ramai rakyat yg susah(yg tentunya x berpelajaran)sebab golongan ini dapat di peralatkan bila tiba masa mengundi..umpan je rumah murah(yg sepatutnya x perlu tunggu pilihanraya klu nak buat pon)..x malu ke dalam sebuk nak jadi negara maju ada lg tmpt2 yg xade kemudahan api air..poraaah

Tanpa Nama berkata...

Rakyat miskin dan melarat adalah aset kerajaan BN..srategi BN biar kan mereka terus miskin,,pastikan rakyat tsbt x dapat pendidikan(kalau dah pandai nti x sokong BN plok).Dijamin BN boleh kekalkan kuasa..betul X?

Tanpa Nama berkata...

kami x kesah Menteri nak balun komisen kapalselam ke,rasuah ke kroni ke buat rumah juta2 ke..asal kami dapt rumah,api air.. kami tetap sokong BN hahahaha

Tanpa Nama berkata...

pegawai 44 tak payah bg bonus,membazir jer..

Tanpa Nama berkata...

Betul tu.. Apa ada pada Menara 100 tingkat yang berbilion ringgit tu jika ada rakyat yang kekurangan keperluan asas seperti air, api dan rumah.. Apa ada pada gelaran 'Negara Maju' jika pendapatan minimum rakyatnya tak dapat ditingkatkan..

Megah dan bangga kononnya pertumbuhan ekonomi berkembang pesat sejak akhir2 nih.. tapi kebajikan rakyat umumnya dan PA khasnya masih terabai. Mana slogan, "RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN" yang sering dilaung2??

Sudah beberapa tahun PA tak dapat bonus. Jika kamu semua yang dalam BN ni nak menggunakan isu bonus pada PRU13 nanti sebagai alat nak raih undi PA. Kamu semua silap. Bonus kami akan terima dan undi tetap hak kami. Jangan terkejut jika kami PA akan undi Pakatan Rakyat selepas ni hingga berlaku tsunami politik paling besar di Malaysia ni. Sebab itu yang kamu orang2 BN mahukan. Jadi, sedarlah sebelum terlambat. Kuasa dan pangkat bukannya datang dari kamu orang2 BN tetapi datang dari rakyat yang sedang menunggu masa...

Hidup CUEPACS..teruskan perjuangan anda. Kami PA tetap akan menyokong anda tanpa berbelah bahagi..

Rahman Nanyan berkata...

kami yakin PA seluruhnya terutamanya PT Persekutuan akan tetap bersama Umno dan BN yg terbukti sgt prihatin. Pemimpinnya yg disanjungi amat bijak dan tawadduk, menjadi idola kami para PA yg senantiasa mendoakan kesejahteraan mereka, tambahan lagi YAB PM dilanda ujian Allah, itulah ujian untuk mereka yang hampir dan disayangiNya.

Tanpa Nama berkata...

AKU CUKUP BENCI RAHMAN NANYAN NIH...PRO BN GILAAA...DIA BUKAN RAHMAN NANYAN...RAHMAN NAIYA ORANG...BODO BN BANGANG...TULI...PEKAK...SOMBONG...BAHALUL.DAJAL...KAFIRUN

Tanpa Nama berkata...

PTD cerdik Yg menyamar

saya rasakan PTD cerdik tu sebenarnya menyamar aja, sebenarnya dialah yg paing benci dgn PTD sebab2 sesuatu yg kita tak tau, jd usah dilayan jolokan kenyataan2nya itu hanya buang masa aja.

Walubagaimanapun saya sebagai pegawai kumpulan pro masih berharap k'jaan pertimbangkan agar kenaikan gaji dan gred yg lebih seimbang dgn kos sara hidup penjawat awam agar mereka dapat menjalankan tugas dgn lebih komited lagi

Pegawai W48

Tanpa Nama berkata...

aku rasa bonus semua orang layak dapat kecuali dikenakan tatatertib...bagi yang cemerlang kan dah ada anjakan gaji, ganjaran RM1000 dan kenaikan pagkat...merampas bonus adalah merampas pekerja dan hak manusia...report Suhakam....biar malu Najib sebab tunjuk kuku besi

Tanpa Nama berkata...

Wahai PTD Cerdik...kau dilahirkan di syurga sebagai sahabat Iblis....dan mengajak Iblis melakukan kemungkaran.....NAFSU..kau lebih jahat dari Iblis...Neraka jahanamlah engkau....

PTD Cerdik berkata...

wahai W48 penipu, kau ni takt PTPO jgn nk mngaku org P&P plak.. cermin muka sikit ok... tgk komen2 kat cni dh tau korg amat cemburu dgn kedudukan PTD, lagi2 dituduh mcm2 padahal sokongan sdiri yg pemalas nk mampos.. balik sharp je time, tp bila msk keje bt keje lambat2, nak rehat lama2, suruh lebih sikit mcm2 alasan, mngumpat kuat plak tu

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan kemampuan kerajaan negeri pada tahun ini, sukalah saya mengumumkan pembayaran RM800.00 sebagai bayaran saguhati persekolahan kepada semua anggota perkhidmatan awam negeri pulau pinang yang akan dibayar pada akhir tahun ini.

PETIKAN BAJET KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG 2011 pada 2 November 2010

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik,

Tak dinafikan memang ada staf sokongan yang berkelakuan sebegitu. Tapi tak semua. Jangan la hanya segelintir mereka berbuat begitu boleh dijadikan alasan untuk anda menghina mereka. Mungkin yg berlaku tu, hanya di Jabatan anda. tidak di Jabatan lain. Anda kena lihat dan nilai semua tu sekiranya anda ni PTD yg betul2 CERDIK. Anda harus ingat. Seorang pemimpin dan pegawai yang bagus, tak akan menghina orang2 bawahan mereka. Malah harus menegur dan menasihati mereka dengan cara terbaik sekiranya mereka ada melakukan kesalahan kerana mereka tu berada di bawah tanggungjawab anda. Anda berhak menegur mereka sekiranya ia boleh menjejaskan prestasi kerja.

Mereka nak pakai kereta besar ke, handphone mahal2 ke. itu hak mereka. Ketua Jabatan takkan sewenang2 nak bagi pengesahan pinjaman kereta mereka jika jumlah potongan gaji mereka telah melebihi 60% dari jumlah pendapatan seperti yang termaktub dalam Pekeliling Kerajaan. Handphone mahal tu plak, mungkin dari hasil duit yang mereka kumpul sendiri. Siapa tahu...

Jadi PTD Cerdik, tak elok la nak menghina mereka dan menambahkan dosa kering anda tu jek. Tak perlu lah kita menunjukkan kepandaian dan membangga diri disebabkan kita ni PTD ke Pegawai Besar ke. Kami di sini tak cemburu pun dengan PTD. Semua tu tak penting bagi kami. Apalah ada dengan pangkat PTD tu. Kerana bila kita di kubur nanti, pangkat takkan akan membantu kita. Hanya amal dan ibadat kita je yg akan membantu..

Renung2 kan lah....

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing, PTD Cerdik anjing,

Hahahahhaha...ko nak cakap ape kalau aku cakap ko PTD Cerdik anjing?

PTD Cerdik berkata...

nk kata apa, cuma boleh sebut.. "org sokongan, sekolah pun x tinggi, biasalah berkata demikian"

Ismail berkata...

gini la wahai PTD cerdik, apa kata jumudkan je jawatan PA sokongan ni...bukankah semuanya bodoh,sekolah x tinggi...yg PTD-PTD ni wujudkan jawatan tu buat apa...bikin malu ja...

aku pun ada degree gk...aku start dgn gred FT17 dan sekarang sudah menjawat F41...tp aku xdelah sampai nk menghina org...kalau ye pun ko tu pandai sgt,xprlu la nk menghina org lain yg belajar xtinggi..tnjukkanlah yg ko tu ada ilmu wahai PTD Cerdik,hm ntah2 blaja dlu pun mak ayah tanggung...hdup xpnh rasa susah,mmg mudah nk menghina org...skrg ni gred 17 kebawah mmg perit nk hidup...sbb aku prnh melaluinya...dan xsemua org yg dpt sambung belajar mcm aku dan akhirnya dpt jawatan gred tinggi...

Tanpa Nama berkata...

PTD cerdik ni bukannya cerdik sgt, bila ada mamat tu chat ngan dia dlm bahasa inggeris,terus dia lari lepas dia balas merapu, dia ni sebenarnya usahawan internet jer,duk depan komputer dia tunggu email,dia layan web cuepacs, PTD cerdik, ko dah dapat lum pelaburan ko yg ribu-ribu tu kahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

hangpa try la, dlm chatroom nnt, sembang english ngan dia,mesti dia senyap seribu bahasa punya kahkahkahkahkahkah poyo la ko PTD, jutawan internet ni untuk org malas dr malaysia dan english berterabur, mcm PTD cerdik,try tgk iklan web dia, PTD cerdik la yg buat tu kahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hahhhhhaaah.., PTD cerdik.. PTD Cerdik... engkoo tlh menimbulkan PA bawahan... terimalah sumpah orang-orang bawahan... ketahuilah bahawa kata-kata orang yang susah akan menjadi doa yang makbul.. ko akan terima padahnya jika ko terus menghina kami (PA Sokongan)

Tanpa Nama berkata...

engko telah menimbulkan kemarahan kami dan menghina kami PA Bawahan

Tanpa Nama berkata...

tunggulah saat-saatnya... kesenangan yang engkau nikmati sekarang akan ditarik balik Oleh Tuhan Yang Menciptakan mu.... wahai PTD cerdik......
jika engkau tidak mengubah pandanganmu kepada kami.....
engkau akan menerima padahnya....
engkau akan menerima padah........
tungguu.....dan lihat sahaja nanti... Sesungguhnya segala yang engkau miliki adalah milik Tuhanmu....

Tanpa Nama berkata...

biasalah,tiap2 isu mesti ada pro dan kontranya.makan gaji mana ada kayanya,setakat 44,gaji berapaje,periuk besar,kerak besar,tapi kalau orang jenis cermat+kedekut depa bolih hidup senang.kalau pakai kereta hebat,rumah hebat,perabot hebat dan jalan sana sini,rasa tak cukup.kalau R1 kena ambil ijazah dan mohon jawatan baru baru dapat R41.bukan bolih bagi saja,ni bukan market ikan,ni jabatan kerajaan,ada syarat dan terma untuk naik pangkat,kalau tulistu biarlah logik sikit.

Tanpa Nama berkata...

PTD x bleh blah r... berlagak bagus... ko dah byk wit diam jer r..
jgn nak tunjuk ko bagus sagt..mentang2x r kump. sokongan gaji ciput jer kan...mner r taw satu hari nanti ko kne buang kejer.. ko taw r nsib ko PTD..

Tanpa Nama berkata...

naikan gaji dan elaun-elaun kami..................................... tolong..........lah.......
PA sekarang ramai yang dah jatuh miskin....................
tolong kami.......... tak cukup nak blnja makan..........
tolong.................tolong......
tolong............................
arrghhhhhh.......................

Tanpa Nama berkata...

kelakar lar de jgak nak mendabik dada n perasan peg pro pndai mngurus kewwangan...

sape jaga bhgn gaji akan tau lar sape yg cerdik ke x ...

sape jaga pnjaman kenderaan akan tau lah pegwai pro ker skongan yg berhutang smpai lebih 60% gaji...

sape jaga pinjaman kenderaan / komputer akan tau lah pegwai pro ker skongan yg suka wat personal loan merapu-rapu tanpa keperluan...

bila staf bawah kita pkai keta besar mula lah cemburu x tentu pasal..

bila member pakai keta besar die pun nak pkai keta besar...padahal org tu pndai business...

periuk x besar mana...nasi skit jer..tapi kerak punya lah banyak...

harap peg pro yg terasa pedas tu jgn melenting ye...

jgn nak asyik mrasakan diri lbih baik dari staf d bawah kita...

Tanpa Nama berkata...

Eleh..org2 mcm PTD Cerdik ni mmg saje je nak tunjuk lagak.. Skang boleh la ckp kita mcm2..tak bersyukur la.. Tak reti berjimat la..Apa la..

Tp, tgk la bila kalo permintaan kita nak bonus tu ditunaikan.. Dia jugak yg suka..Dia jugak yg amik dan pakai duit bonus tu.. Potong jari la kalo dia tak amik dan pulangkan balik duit bonus tu pada Najib..

Kecoh la..!!!

Tanpa Nama berkata...

buat - buatla mengucap banyak banyak sedare semua jangan sampai setan menguasai anda..

DATUK NIKAHKAWIN berkata...

BAWA2 BERSABAQ LA SEMUA...
KALAU ADA REZEKI KITA AKAN DAPAT TAPI KALAU XDAK KITA REDHO SAJA..
JANJI BONUS YANG KITA AKAN DAPAT DI AKHIRAT KELAK LAGI BERBALOI DRP APA YANG ADA DI DUNIA NI...
INSYAALLAH BERKAT KESABARAN KITA NI ALLAH AKAN BAGI GANJARAN KAT KITA SEMUA..

Tanpa Nama berkata...

banyak komplen sangat berhenti le keje masuk swasta habis cite..ade berani ke??bebel je lbih ..

Tanpa Nama berkata...

PTD YANG BERLAGAK CERDIK TU, SEBENARNYA TAK LAYAK JADI PTD, TAK MEMIKIRKAN KESUSAHAN ORANG LAIN. ENGKO CAKAP, STIMPAL DENGAN KELULUSANLAH GAJI TU...SEKRANG NI, ORANG KERJA SOKONGAN PUN ADA IJAZAH...TAPI MALANG, KERJA TAK CUKUP, UNIVERSITI BUKA AMBIL PELAJAR RAMAI... BUANG DUIT EMAK BAPA...KERJA TAK DISEDIKAN, INI DISEBABKAN KEGAGALAN EKONOMI NEGARA UNTUK MENYEDIAKAN PELUANG PEKERJAAN. BUKAN PEKERJA SOKONGAN TAK PANDAI. ENGKO TU YANG RASA DIRI TU CERDIK DAPAT IJAZAH DAH RIAK...NASIB HANGLAH DAPAT JAWATAN TU...JANGAN MENDABIK DADA INGAT CERDIK SANGAT, MACAM UNTA JUGA TAHAP PEMIKIRAN TU, TAK LAYAK JADI PEMIMPIN..KALAU RASA CERDIK SANGAT, CUBA KO SELESAIKAN BAGAIMANA NEGARA BOLEH WUJUDKAN LEBIH BANYAK PELUANG PEKERJAAN DENGAN GAJI YANG LEBIH BAIK DAN KAWAL HARGA BARANG SUPAYA TIDAK NAIK MENDADAK. KOS HIDUP TIDAK TINGGI......

Tanpa Nama berkata...

setuju...setuju...boleh blah PTD Bodo Bahalul

Tanpa Nama berkata...

bebel je memanjang kuli gomen ni sume berhenti je lah masuk keje swasta.tahu pun tak nak..dah tu bebel pe lagi mkn gaji duk diam2..blajar brsyukur..bodo bengap

Tanpa Nama berkata...

woi kuli2 gred rendah bwh 41 sume!!yg pandai2 beromen buat anak ramai2 sape suruh kalu x mampu nak bela. salahkan gaji x cukup pulak.kalu x mampu bak le kat aku bini korang tu aku tolong romenkan at least gaji aku cukup nak bela bini korang.ha ha ha kuli2 gred rendah yg x sedar diri..

Tanpa Nama berkata...

ini pendapat sahaja..... KELUAR BARISAN !!! PILIH PAKATAN

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
woi kuli2 gred rendah bwh 41 sume!!yg pandai2 beromen buat anak ramai2
<------ ini dah kira riak dan takbur, " Riak dan takbur tu adalah makanan Api Neraka nanti "rezeki yg korang dpt pun dari Allah,kalau bukan Allah yg mengizinkn ko pandai ko pun akan jd kuli batak, maka bila berada di atas, jangan lah dihina dan ditekan sesuka hati,semoga kau akan menerima musibah sehingga gaji kau pun tak cukup untuk menampung kesengsaraan kau..

Tanpa Nama berkata...

rupe2 nyer byk peg pro 41 ke atas yg baca komen blog cuepack ni terasa pedas..

aku dah nampak satu per satu luahan prasaan peg pro dlm ni...

jelas menjatuhkan reputasi anda sendiri wahai peg pro yg angkuh...

aku penah kerja swasta dulu...toke cina tu jauh lbih baik perangai drpd peg pro yg suka maki hamun dalm blog ni...

spnjang pngetahuan, gov sndiri x pernah menghalang pa beranak rmai...

malah menggalakkan perkembangan bilangan rakyat malaysia...

aku masih ingt 10 tahun dulu rkyat mlaysia hnya ada dlm 20 juta n skrang telah mningkat lbih 27 juta bil rkyat malaysia...

kalau semua peg pro berfikiran spt pegawai yg komen di atas apalah akan terjadi negara kita?

Nabi sndiri pun bangga dengan umatnya yang ramai...

anda patut bimbang kan pasangan2 yg mlkukan prstubuhan haram yg mnjadi antara sbb kes pmbuangan bayi...


tp di dlm komen anda mnghina psangan2 yg menjalin bubungan halal...


ps..ni kes peg pro yg terasa pedas dek komen2 dlm blog ini yg melenting menampakkan anda tidak profesional...

Tanpa Nama berkata...

sy mngingat diri saya dan semua..ingatlah kita mndapat knaikan pgkat, jawatan gov, jawatan yg baik ni adalah smata-mata atas ketentuan rezeki Tuhan...

jangan kerana anak-anak buah kita pakai kereta lebih baik daripada kita, kita melenting tak tentu pasal dalam blog ini apatah lagi menghina....

jangan smpai kita tidak sengaja menghina sedara-mara, pakcik makcik, ibu-bapa kita sendiri yg juga bekerja sebagai pa sokongan....

Kuli gov Sarawak berkata...

Minyak dah nait, sekarang setong gas pun dh naik dari RM24.50 ke RM26.00.Semua barang dah naik, gaji tak naik2. Setahun tunggu baru dpt naik gaji RM50..Ofis boy kerja swasta pun naik lagi tinggi dia punya gaji..Nasib badan...
KPDNHEP slalu cakap, harga barang masih murah kat Sarawak tapi realitinya dh melambung naik..Apa nak jadi sekarang nie???

Muhammad Iman M44 berkata...

jgn lah kita mengeluh barangan naik jika x pandai berjimat

Tanpa Nama berkata...

senang jer klu x puas hati kita ramai2 x keluar pe undi baru mereka semua terasa begitu penting kita sebagai anggota awam?............

Tanpa Nama berkata...

"kalu x mampu bak le kat aku bini korang tu aku tolong romenkan at least gaji aku cukup nak bela bini korang.ha ha ha kuli2 gred rendah yg x sedar diri..2"

betapa rendahnya maruah dan martabat pegawai yg ckp nih.. riak dan sombong ke atas rezeki yang tuhan berikan.. terasa bangga diri menghina org..ni mesti dah biasa buat dosa nih.. makan rasuah, bersetubuh haram dgn bini org.. sbb tu selamba je ckp camtu..

Kuli gov Sarawak berkata...

Tanpa Nama Muhammad Iman M44 berkata...

jgn lah kita mengeluh barangan naik jika x pandai berjimat


Kalo mcm tu Bos Muhammad Iman M44, lepas nie saya jalan kaki pergi keja, beli beras 5 kilo satu bulan, buang tong gas pastu pakai dapur kayu balik. Ikan kembung kecik 8 ekor baru sekilo lebih pakai makan anak beranak seminggu, sayur sawi satu bundle satu minggu makan, tak payah minum kopi,ikut stail jepun minum air suam pagi2.Cukup setahun saya dapat simpan byk duit.
Terima kasih Bos Muhammad Iman M44, saya akan ikut arahan bos supaya berjimat.

jaja berkata...

ekonomi negara naik 7.4%, so apa sebab xder bonus????masa bajet kata tak negara tak mampu , selepas 1 bulan menteri kewangan II ckp ekonomi negara dah naik???so sapa nak jwp...next year ekonomi negara akan naik sebanyak 10%...selama ini pun duit bonus hasil daripada keuntungan petronas, dan pelbagai lagi..sapa g kursus induksi di intan akan tahu mana bonus bolah dapat...subjek tu dalam "BELANJAWAN'

Pegawai Teknologi Maklumat Kanan berkata...

Salam,

Perhatian kepada pegawai-pegawai yang sering mengeluarkan komen-komen menghina kakitangan sokongan dengan cara memperlekeh kakitangan sokongan, mengeluarkan perkataan lucah, menjatuhkan syariaat agama tentang soal hubungan halal suami isteri seperti dalam komen di atas.

Untuk makluman anda saya bersama-sama 'line-line' / sumber-sumber teknikal sentiasa mendapat mengesan IP address, lokasi tepat, dan status sebenar anda.

Setakat ini terdapat 23 IP address berada dalam senarai KIV pihak kami.

Sehubungan dengan itu, sila beri komen / teguran secara profesional dan membina.

Tanpa Nama berkata...

YB Mahfuz berkata, kerajaan sering memberikan alasan untuk beri bonus

KUALA LUMPUR, 11 Nov: Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar membidas jawapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz bahawa negara akan mengalami implikasi kewangan yang besar jika menaikkan elaun sara hidup (Cola) kepada kakitangan awam.

Mahfuz berkata, kerajaan sering memberikan alasan sedemikian apabila melibatkan keperluan rakyat namun berbelanja besar untuk kepentingan pemimpin Barisan Nasional.

"Saya kesal dengan pendirian kerajaan itu. Untuk kakitangan awam,kerajaan selalu berhujah ia akan beri implikasi yang besar kepada negara.

"Bila Ceupacs minta bonus,alasan yang sama diberikan,mereka kata akan menelan belanja RM3.1 bilion. Tapi kerajaan tak kisah pun untuk beri peruntukan RM65 juta untuk ubah suai kediaman Perdana Menteri," kata Mahfuz dalam sidang media di lobi Parlimen hari ini.

Naib Presiden PAS itu turut menegaskan, beliau tetap berpendirian bahawa elaun Cola mesti dinaikkan untuk meringankan beban kakitangan awam.

"Saya tetap pertahankan bahawa kerajaan harus beri bayaran Cola tambahan kepada kakitangan awam.

"Saya cadangkan paling kurang kenaikannya sebanyak RM100. Itu paling kurang kerana beban yang ditanggung kakitangan awam ini dengan kos hidup yang meningkat.

"Tidak memadai dengan kerajaan memberikan bayaran penuh sebanyak RM500 yang diumumkan dalam bajet 2011 kononnya untuk bantu persekolahan.

Petang semalam, Nazri sewaktu penggulungan Rang Undang-Undang Perbekalan 2011 di peringkat Jabatan Perdana Menteri memberitahu cadangan kenaikan elaun itu tidak dapat dipertimbangkan kerana memberi kesan kepada kewangan negara.

Kumpulan sokongan berkata...

PTD cerdik tu memang tak cerdik.. orang bagi jawatan besar tu bukan untuk kau kutuk kumpulan sokongan. PTD tu memang tak layak jadi PTD dan dia adalah contoh yang buruk dan beruk sekali..
ingat semua kumpulan sokongan berjoli, berhenset jenama dan tak jimat ke.. fikir la dulu sebelum komen. kita sokonganla yang memainkan peranan penting dalam menjalankan tugas kerajaan harian. tanpa kita jentera kerajaan tak akan bergerak satu sentimeterpun..
so hormat dan hargailah kumpulan sokongan.

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya PTD kena la rasa simpati dgn kami di jawatan pekerja rendah awam R-1 ni.tangga gaji dulu rm 540 sebulan.duduk di putrajaya.mkn mahal.sewa rumah mahal.apa tingal gaji?? ko gaji mahal boleh la ckp besar.. jgn pikir gred profsnl je.sebab gaji diorang dh tinggi.sebab tu cuepacs tuntut bonus dan sebagainya.sebab jwtn rendah ni paling ramai anak.x caye p la jenguk jabatan2 kerajaan,sebagai contoh PEMANDU KENDERAAN.majoriti nya suma dh berusia tua. bayangkan la klu anak depa suma ramai,masih bersekolah.gaji pemandu besar mana?bonus pon bulan DISEMBER hanya rm 500.beli brng2 anak sekolah melebihi RM 500.

PIKIR-PIKIR KAN LA KAMI DI JAWATAN gred R-1 ni

~PUTRAJAYA~

Tanpa Nama berkata...

saya org sabah, berkerja sbgi pa di sabah. bantuan rm500 mmg x relevan memandangkan keadaan ekonomi yg sgt membebankan rakyat skrg ini. saya rasa sdh tiba masanya utk rakyat sabah fikirkan kembali apa rasionalnya umno berjuang di sabah sedangkan kaum bumiputera sabah jauh ketinggalan. nak harapkan parti bersatu sabah?.. jauh panggang dr api. mungkin kita perlukan parti baru yg berjuang khas utk bumiputera sabah! saya x berniat utk membuat isu perkauman ttpi di sabah, bumiputeranya jauh ketinggalan. dulu masa parti bersatu sabah menjadi pembangkang, kebajikan org sabah jadi taruhan ttpi bila masuk bn semuanya jd 'ok-ok saja' @ 'boleh bah kalau kau'. renung2kan la wahai org sabah... gunakanlah hak kita sbgi rakyat utk menentukan siapakan yg lebih layak berjuang utk org kita.. apapun 'terima kasih' kpd pm kerana 'memberikan' wang 'ehsan' rm500 kpd kami.... WHAT U GIVE, U GET BACK!!

jasa ekspedisi berkata...

mampir nich dari JKASEL