SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

19 November 2008

CUEPACS TIDAK GANJAK PENDIRIAN BOIKOT PTK

Berita Harian
19/11/2008


KUALA LUMPUR: Cuepacs yang tetap dengan pendiriannya untuk memboikot peperiksaan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) kini meminta kerajaan mengecualikannya kepada kakitangan awam yang sudah berkhidmat lebih 20 tahun. Presidennya, Omar Osman, berkata tindakan memboikot PTK bukan keputusan individu tetapi diputuskan Majlis Kongres Cuepacs yang diwakili 120 gabungan di bawahnya, minggu lalu. Beliau mendakwa, selain kumpulan sokongan, pengurusan tertinggi, ketua jabatan dan ketua bahagian juga menulis surat kepada kesatuan menyatakan masalah mereka berhubung PTK.
“Kita bukan mengugut kerajaan tetapi menyampaikan rintihan pekerja. Mengapa perlu kenaikan pangkat dinilai melalui PTK. Itu sebab Cuepacs mahu ia dimansuhkan. “Sebagai contoh, seseorang kakitangan awam itu bekerja hampir 30 tahun dan ini tidak bermakna dia tidak cekap bekerja apabila gagal dalam PTK. “Kesatuan juga mendapat tahu mereka yang sudah lulus PTK masih belum mendapat kenaikan pangkat,” katanya, semalam.

Tiada ulasan: