SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

18 Disember 2013

AIZH MUDA MENANG PRESIDEN CUEPACS

Agenda Daily
17/12/2013




azih-cuepacs


Seperti dijangka Azih Muda (kanan sekali) pada Khamis diumumkan secara rasmi menang pertandingan merebut jawatan Presiden CUEPACS selepas menewaskan lawannya dengan majoriti selesa 390 undi.
Kemanangan Azih memang diduga berikutan kedudukan beliau yang merupakan pemimpin paling kanan gabungan kesatuan sekerja kakitangan awam itu selepas bekas presidennya Datuk Omar Osman.
Beliau merupakan bekas Timbalan Presiden 1 CUEPACS dipercayai individu terbaik meneruskan legasi kepimpinan Omar yang tidak lagi mempertahankan jawatan selepas lebih tujuh tahun memimpin CUEPACS.
Azih diumumkan sebagai Presiden CUEPACS di Konvensyen Tiga Tahun Sekali CUEPACS di Dewan Wawasan, Menara PGRM Cheras sebentar tadi.
Presiden Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Pihak Berkuasa Tempatan Semenanjung Malaysis (ANULAE) itu menewaskan lawannya Presiden Kesatuan Kakitangan Kementerian Pertahanan (KESATRIA), Ahmad Shah Mohd Zain dengan majoriti 390 undi.
Azih mendapat 701 undi.
Ahmad Shah memperoleh 311 undi.
Setiausaha Agung NUTP, Lok Yim Pheng turut mengekalkan jawatan Setiausaha Agung CUEPACS.
Keputusan rasmi diumumkan Pengerusi Jawatankuasa Pengiraan Undi, Borhan Mustafa.-19/12/2013


Najib puji cara Omar Osman, tiada demo sepanjang tujuh tahun...
Selepas tujuh tahun, sebulan dan 15 hari memimpin Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman akhirnya memilih untuk tidak mempertahankan jawatan presiden dalam pemilihan yang berlangsung Rabu.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika merasmikan Konvensyen Tritahunan Cuepacs di ibu negara pada Selasa menghargai khidmat dan kepimpinan Omar.
Menurut Najib, Omar memimpin Cuepacs dengan penuh didikasi dan menjadi rakan setia kepada kerajaan, apabila memilih jalan bermesyuarah kepada setiap tuntutan Cuepacs.
"Saya bagi penghormatan sebagai presiden (Cuepacs) yang amat disenangi kerajaan,"kata Najib.
Omar Osman berkhidmat di bawah dua Perdana Menteri dan tiga Ketua Setiausaha Negara sebelum tidak mahu mempertahankan jawatannya, selepas merasakan tugasnya sebagai Presiden Cuepacs telah dilaksanakan dengan jayanya.
Tidak seperti kesatuan sekerja negara-negara lain, sepanjang Omar memimpin Cuepacs, gabungan kesatuan sekerja terbesar Malaysia itu, tidak pernah mengadakan sebarang demonstrasi untuk menyuarakan tuntutan mereka, sebaliknya beliau dan pimpinan Cuepacs yang lain memilih jalan rundingan.
Cuepacs menaungi 1.4 juta kakitangan awam seluruh negara.
Perdana Menteri dalam ucapannya berkata penjawat adalah awam merupakan tulang belakang dan teras kepada kerajaan Malaysia.
"Kejayaan kerajaan bukan sahaja terletak kepada kepimpinan tertinggi kerajaan bukan sahaja bergantung kepada dasar-dasar induk kerajaan, delivery dan interfacing antara rakyat dan kerajaan adalah di dalam tangan penjawat awam,"ujarnya.
najib-omarosman1

Jelas beliau, jika penjawat awam bekerja dengan baik, molek, beramah mesra, bersopan tapi berkesan dan tegas, maka pandangan rakyat terhadap kerajaan juga akan membawa kepada tahap keyakinan yang meningkat.
"Kita selalu cari jalan bagaimana kita boleh tingkatkan lagi kebajikan anggota perkhidmatan awan di semua peringkat terutama di peringkat penjawat awam,"kata beliau.
Sungguhpun begitu, menurut Najib kerajaan pimpinannya tidak akan menggunakan pendekatan populis dalam mentadbir sebaliknya sentiasa berusaha untuk mengembangkan ekonomi negara.
Beliau berkata kerajaan perlu memastikan pendapatan negara terus bertambah dan berkembang sebelum memutuskan untuk memberi 'janji-janji manis' kepada rakyat.
"Realiti ini, saya percaya, anda semua sedar. Sebab itulah cara kita mentadbir negara mestilah cara berhemah, cara kita bukan cara populis.
"Saya boleh jadi perdana menteri yang berdiri atas platform populis, tapi dengan cara itu saya akan meranap dan merosakkan masa depan negara yang tercinta," katanya.
Jawatan Presiden dan ahli jawatankuasa Cuepacs akan dipertandingkan pada Rabu dan keputusan penuh akan diketahui pada Khamis.
Turut hadir Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal dan Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman.-17/12/2013

3 ulasan:

Anita charles berkata...

Hello, Semua orang (Pinjaman Tawaran)
Adakah anda berminat untuk mendapatkan pinjaman @ 2%? Jika ya,? email kami sekarang untuk maklumat lanjut mengenai pinjaman yang anda perlukan sebagai pinjaman. Sekarang sila hubungi kami di: anitacharlesloancompany@mail.com bersama-sama dengan maklumat di bawah.
kami menawarkan dari $ 1,000.00 kepada $ 25,000.000.00 juga memohon untuk maklumat lanjut

{Lengkapkan borang pinjaman di bawah}
Nama anda: ===========
NEGARA: ===========
NEGERI: ===========
ALAMAT: ===========
GENRE: ===========
Jumlah yang diperlukan: ===========
TEMPOH: ===========
BILANGAN TELEFON: =========== =============
Hubungi kami dengan email ini: anitacharlesloancompany@mail.com
Akaun yang lebih baik daripada syarikat yang sah.
Salam
Puan Anita

Widya Okta berkata...

Saya Widya Okta, saya ingin memberi keterangan kerja yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada bangsaku yang sedang mencari untuk pinjaman di Asia dan bahagian lain perkataan, kerana ekonomi yang buruk di beberapa negara. Adakah mereka sesiapa yang mencari pinjaman di antara kamu? Kemudian, anda perlu berhati-hati kerana banyak syarikat pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih tulen sekali dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah menjadi mangsa yang 6 kredit peminjam penipuan, saya hilang begitu banyak wang kerana saya mendapatkan pinjaman daripada syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya ditahan oleh rakyat hutang saya sendiri, sebelum i adalah pembebasan dari penjara dan seorang kawan saya yang saya menerangkan keadaan saya kemudian memperkenalkan saya kepada sebuah syarikat pinjaman reliabl yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam tempoh 24 jam yang i digunakan, Jadi saya membuat keputusan untuk berkongsi kerja yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat anda jika anda memerlukan pinjaman anda lebih baik hubungan SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui e-mel:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya di (widyaokta750@gmail.com) jika anda mendapati sukar atau mahu prosedur untuk mendapatkan pinjaman.

Sulis Susanti berkata...

Halo, nama saya Sulis Susanti dari Indonesia, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih yang asli di perusahaan pinjaman palsu.
Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, aku jatuh korban penipuan oleh beberapa perusahaan pinjaman online, karena saya perlu sebuah perusahaan pinjaman yang jujur.

Aku hampir menyerah, tidak sampai saya mencari nasihat dari seorang teman yang kemudian mengarahkan saya untuk pemberi pinjaman pinjaman yang sangat handal JOY WILSON LOAN FIRM, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari 750 juta rupiah dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres pada tingkat bunga rendah dari 2%. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah pinjaman yang saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, karena saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa stres.

Saya ingin Anda yakin dan percaya diri bahwa ini adalah asli karena saya memiliki semua bukti pengolahan pinjaman ini termasuk kartu id, dokumen perjanjian pinjaman dan semua kertas kerja. Saya percaya Ibu Joy Wilson sepenuh hati karena dia telah benar-benar membantu dalam hidup saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan hubungi perusahaan melalui email: (joywilsonloanfirm@gmail.com)
Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (sulissusanti971@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman