SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

08 Disember 2013

PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR

Bernama
7/12/2013



KUCHING, 7 Dis (Bernama) -- Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal hari ini meminta penjawat awam yang berkhidmat di negeri dilanda banjir, agar membantu mangsa banjir di kawasan mereka dalam usaha merakyatkan perkhidmatan awam.

Mohamad Zabidi berharap ketua jabatan dapat menggalak kakitangan mereka untuk turut serta dalam kumpulan sukarelawan yang membantu mangsa banjir di negeri yang terjejas seperti Terengganu, Pahang, Kelantan dan Johor.

"Saya berharap ini menjadi satu daripada sumbangan kita merakyatkan (perkhidmatan awam) dalam keadaan kesusahan ini kita membantu mereka (agensi relevan) yang terlibat dengan mangsa banjir," katanya.

Mohamad Zabidi yang juga peneraju transformasi perkhidmatan awam berkata kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Bersama Kebangsaan (MBK) bagi pekerja am dalam kumpulan pelaksana di sini Sabtu.

Turut hadir Setiausaha Kerajaan Negeri Sarawak Tan Sri Morshidi Ghani.

Beliau turut mengucapkan terima kasih kepada kerajaan negeri yang terlibat dalam usaha membantu semua mangsa banjir, termasuk pejabat daerah, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPA), Jabatan Kebajikan Masyarakat serta pegawai JPA di Institut Tadbiran Awam Negara wilayah timur, yang terputus bekalan makanan dan elektrik selama tiga hari di Kemaman, Terengganu baru-baru ini.

Dalam pada itu, Mohamad Zabidi berkata opsyen pertukaran pelantikan ke 81 skim perkhidmatan awam yang ditambah baik di bawah Bajet 2014 itu akan melibatkan 635,000 penjawat awam di seluruh Malaysia.

Beliau berkata JPA sedang mengambil tindakan untuk melaksanakan skim itu, yang berkuat kuasa 1 Nov tahun ini, dengan memberi penjelasan berperingkat, termasuk di negeri-negeri dan badan berkanun yang terlibat.

Mengenai mesyuarat MBK kali ini, katanya kewujudan MBK jelas menunjukkan komitmen dan kesungguhan kerajaan dalam memastikan semua pekerja melalui wakil yang dilantik mempunyai ruangan yang terbaik untuk membincangkan perkara berkaitan soal saraan, elaun, kemudahan dan syarat perkhidmatan secara keseluruhan.

Ia juga dapat mewujudkan kerjasama erat antara kedua-dua pihak ke arah meningkatkan kualiti dan kelestarian perkhidmatan awam yang cekap, berkesan serta harmonis selari dengan program transformasi JPA kerana banyak membantu menyelesaikan permasalahan yang dibangkitkan, katanya.

Ditubuhkan pada 25 Jun 1992 sebagai jentera perundingan, MBK terdiri daripada tiga kategori -- bagi pekerja pengurusan dan profesional, pekerja sains dan teknologi dalam kumpulan pelaksana serta pekerja am dalam kumpulan pelaksana.

-- BERNAMA

219 ulasan:

1 – 200 daripada 219   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

yeah.... aku no. 1 lagi... post dan menang... yeah...

Tanpa Nama berkata...

tahniah encik dpt no.1...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya KPPA

Tanpa Nama berkata...

Boleh, tak ada masalah..PA bantu mangsa banjir...

Tanpa Nama berkata...

kalau KPPA, Ketua Jabatan turun skali p bantu... yes... tapi kalau setakat cakap jer minta PA-PA lain gi bantu... jawapannya... _________

Tanpa Nama berkata...

kite mesti tolong..wajib kite menolong..insyaallah..

Tanpa Nama berkata...

Sahabatt PA, terutama muslim, islam tak suruh kita berkata sedemikian juga diikuti dgn peraturan sebagai penjawat awam...Ya Allah ya tuhan lembutkanlah hati Sahabatt PA...Sahabatt PA muslim menjadi contoh kpd non muslim, begitulah juga org islam jadi contoh kpd bukan islam...ISLAM BUKAN UTK CAKAP CAKAP JE TAPI PRATIKAL DAN TEORI...insya-allah...Aameen...

Tanpa Nama berkata...

ini adalah satu kemestian, bukannyer pilihan..

insyaallah!!..
no prob, kalau diminta berbuat demikian..

Tanpa Nama berkata...

tolong la saudara saudara kita di sana...

Tanpa Nama berkata...

Manusia mempunyai kelebihan drp makhluk lain kerana dapat menanggapi sesuatu perkara melalui kemampuan berfikir, analisis dan sintesis. Berfikir adalah sentuhan imaginasi dan aplikasi bagi melakukan analisis dan sintesis sejajar dgn Firman ALLAH yg bermaksud:
Katakanlah; Dialah yg menciptkan kamu dan menjadikan bagi kamu pendengaran, penglihatan dan afidah (kebolehan berfikir). Tetapi sedikit kamu bersyukur..(al-mulk,23).

Sesungguhnya yang baik dari ALLAH dan yg buruk itu manusia....Aameen.

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Saya cadangkan kerajaan potong gaji semua kakitangan awam sebanyak RM2-RM5 seorang untuk meringankan beban saudara2 kita yang terlibat dengan banjir. Sekiranya bilangan kakitangan awam seramai 1.4 juta, kita dah ada dana sebanyak RM2.8 - RM7 juta.

terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Kenapa hanya PA juga yg diminta utk membantu sdgkan ahli2 yg berhormat, ceo-ceo syarikat gergasi buat dok je. Hari2 PA mengadu gaji tak cukup utk menyara keluarga, mereka jg perlu pertolongan bukan sekadar nak menolong. Akhirnya, timbullah peribahasa ni "kera di hutan disusui, anak di rumah mati kelapaan". Bukan tak nak tolong tapi utk tanggung keluarga pun payah.. Hari2 harga barangan dan perkhidmatan naik tanpa kawalan, seolah2 satu trend atau lumrah alam yg kerajaan tak perlu dikawal. Org kaya raya dan bijak pandai mana pergi mereka kerana merekalah yg menjadi punca segala masalah berkaitan kenaikan harga barang sebab bagi mereka takde apa2 kesan. Mereka tak pernah rasa mcm mana hidup miskin sebab tu mereka tidak ada perasaan belas kasihan terhadap org yg susah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kenapa hanya PA juga yg diminta utk membantu sdgkan ahli2 yg berhormat, ceo-ceo syarikat gergasi buat dok je. Hari2 PA mengadu gaji tak cukup utk menyara keluarga, mereka jg perlu pertolongan bukan sekadar nak menolong. Akhirnya, timbullah peribahasa ni "kera di hutan disusui, anak di rumah mati kelapaan". Bukan tak nak tolong tapi utk tanggung keluarga pun payah.. Hari2 harga barangan dan perkhidmatan naik tanpa kawalan, seolah2 satu trend atau lumrah alam yg kerajaan tak perlu dikawal. Org kaya raya dan bijak pandai mana pergi mereka kerana merekalah yg menjadi punca segala masalah berkaitan kenaikan harga barang sebab bagi mereka takde apa2 kesan. Mereka tak pernah rasa mcm mana hidup miskin sebab tu mereka tidak ada perasaan belas kasihan terhadap org yg susah.

Ahad, Disember 08, 2013 12:16:00 PTG


************************************************************************************************************************

encik jangan salah faham... teks yang dipaparkan tersebut, KPPA menggalakkan PA PA yang mana dapata tolong mangsa banjir, silalah berbuat demikian...

jangan kita ungkit hal-hal lain... yang tak berkaitan dengan PA. PA PA adalah di bawah KPPA... jadi beliau saran dan galakkan... bukan sampai MEMAKSA...

jadi open thinking...

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tidak memotong gaji para CEO, Exco kerajaan negeri dan persekutuan sekurang2nya 5% -10% seorang? Pemotongan gaji mereka langsung xde kesan kpd mereka sebab mereka dah tergolong dlm.kump org yg hidup senang dan mewah. Rm2 bagi PA gred N1 amat tinggi nilainya oleh itu bila buat cdgn biarlah adil bukan cakap ikut naluri hati je..

Tanpa Nama berkata...

Kepimpinan melalui tauladan, pertamanya PM,TPM,MB,EXCO,YB,MENTERI,TIMB.MENTERI,CEO,EXECUTIVE GLC,DATO SUK,TIMB.SUK,NGO,DO. mereka kena turun dulu membantu mangsa banjir barulah penjawat awam lainnya turun sama, ini tak ngeteh-berkaraoke dekat blues wave, paradise, new york, ape punya kaki..

Tanpa Nama berkata...

boleh blaa lah kppa, dia pergi tak bantu org banjir, kalau tak pegi, jgn cakap tak serupa bikin, ape punya manusia..

Tanpa Nama berkata...

beb aku punya suke la..ape kau org sibuk..rumah aku banjir, tak nampak pun muka kppa..

Tanpa Nama berkata...

KISAH PENYAMUN DAN PENYAGAK
DALAM KUMPULAN TERDAPAT 2 PERINGKAT ATASAN
ORANG KANAN ADALAH PENYAMUN
PENYELIA ADALAH PENYAGAK DARI KALANGAN PENTERNAK
PEKERJA BAWAHAN TERDIRI PETANI (KENUN SAYUR), PENTERNAK, PESAWAH (PADI)

TELAH LAMA PENYAMUN BERFIKIR MACAMANA HENDAK BOLOT HARTA BOSNYA
SUATU HARI PENYAMUN TELAH MEMBERI ISYARAT KEPADA PENYAGAK SUPAYA
MEMINTA UPAH DAN TIP PADA BOSNYA DENGAN ALASAN PEKERJA BAWAHAN
BANYAK KEBULURAN.

MAKA PENYAGAK PULA MULALAH BERKEMPEN DAN MENDAPAT SOKONGAN DARIPADA PEKERJA BAWAHAN DAN DIHANTAR KEPADA BOSNYA DENGAN ALASAN NASIB UPAH PEKERJA TERLALU RENDAH DAN KOS KEHIDUPAN AMAT TINGGI DIBEBANI TANGGUNGJAWAB PEKERJA BAWAHAN BESAR AHLI KELUARGA MEREKA. PENYAGAK MENCANAG SABA SIBI HAL PEKERJA DAN AKHIRNYA BOSNYA SETUJU MENAIKKAN UPAH.

BOSNYA MENDAPAT PANDANGAN PENYAMUN. DALAM HATI PENYAMUN SELALU BERBISIK SIBODOH AKAN JADI MASA SICERDIK. MULA PENYAMUN BERI PENDAPAT DAN KATANYA BOS JIKA BUKAN SAYA YANG MEMINPIN SUDAH TENTU HARAPKAN PENYAGAK HASIL TAK BERLIPAT KALI GANDA.
BOSNYA SERAHKAN PADA PENYAGAK UNTUK AGIH WANG YANG DIBERIKAN.

PENYAMUN TELAHPUN LAMA MERANCANG PEMBAHAGIANNYA. DAHULU DIAPUN MEMANGGIL PENYAGAK KATANYA UPAH HARUS LEBIH KEPADA PETANI DAN BIAR PENTERNAK DAN PESAWAH JANGAN BAGI KERANA KAMU YANG MEMINTANYA. AKHIRNYA MULALAH PENYAGAK MENDAPAT KENAIKAN UPAH RM 10,00 DAN PENYAMUN RM 100.00.

APABILA TIBA WAKTU PEMBAYARAN MAKA PESAWAH DAN NELAYAN MEMBERONTAK. PENYAMUN DAN PENYAGAK BERKATA SEPATUTNYA KAMU BERSYUKUR DAPAT JUGA GAJI………. JANGAN LUPA PADA TUHAN …. UPAH KAMU TAK BOLEH DINAIKKAN KERANA KEMAHIRAN KAMU RENDAH DARIPADA PETANI. HAKIKATNYA PESAWAH DAN PETERNAK YANG MENYUMBANG BANYAK HASIL SEDANGKAN PEKEBUN HANYA PENAMBAH SAMPINGAN SAHAJA TETAPI PENYAGAK DARI KALANGAN PETANI… BYE..BYE…BYE

Tanpa Nama berkata...

Cikgu-cikgu paling kurang terlibat dengan baencana banjir, ramai yg cabut balik kampung, walaupun dia org tau tempat mereka mengajar di landa banjir, dia org buat muka seposen.. jadah punya cikgu..!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
beb aku punya suke la..ape kau org sibuk..rumah aku banjir, tak nampak pun muka kppa..

Ahad, Disember 08, 2013 12:36:00 PTG

******************************************************************************************************************************

patutla KPPA x gi tolong ko... awal awal lagi ko dah biadap... kalau aku, sama gak... org dah biadap, tercalar gak hati org yg nak p tolong...

mungkin ko sorang je kot biadap... mangsa banjir yang lain baik hati... jadi kami dengan tulus hati, insyaAllah akan bantu sedaya upaya...

Tanpa Nama berkata...

ada maklumat tentang skim bersepadu gaji guru yang akan disiarkan pada 1.1.2014 nanti oleh JPA...guru yang ada master dan Phd akan terima kenaikan 2 dan 3 kenaikan...bolehlah potong gaji 10% untuk bantu mangsa banjir nanti...

Tanpa Nama berkata...

Aku punya gaji.....ko peduli apa.....gaji guru byk beb.....

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah kpd Sahabatt yg dpt gaji besar....yg cukup makanpun alhamdulilah.....semua kena tanya dan jawab nanti, tak usah bimbang...ingat mengingatkan lagi bagus....Alhamdulilah..

Pusat Tuiesyen tumbuh macam cendawan...agaknya anak anak kita sekarang tak pandai atau bermasalah ke.........

Tanpa Nama berkata...

Prestasi Pendidikan Malaysia Kedua Tercorot Di Asia Tenggara

Keputusan PISA Memalukan Malaysia apabila Prestasi Pendidikan Malaysia Kedua Tercorot Di Asia Tenggara. Penilaian Programme for International Students Assessment menunjukkan Malaysia menduduki Tangga kedua tercorot di Asia Tenggara. Malaysia berada di kedudukan ke empat dari 5 buah negara Asia Tenggara yang dinilai dalam PISA iaitu Singapura, Vietnam dan Thailand dan Indonesia.

Apa itu PISA

PISA adalah sebuah Program Penarafan Mutu Pendidikan bagi Pelajar-pelajar 15 Tahun di sekolah-sekolah yang dikendalikan oleh Organisation for Economic Corporation and Development (OECD) yang melibatkan negara-negara dari seluruh dunia. PISA telah menjadi Piawaian Antarabangsa yang digunakan untuk menilai keberkesanan dan mutu sistem pendidikan sekolah di dunia.


Apakah yang dinilai dalam PISA

Dalam Program Penarafan Mutu Pendidikan ini, pelajar-pelajar berumur 15 tahun akan dinilai untuk menguji Kemampuan dan Penguasaan pelajar dalam 3 bidang utama iaitu

Membaca
Matematik
Sains

Kenapa Mutu Pendidikan Sekolah Malaysia Tercorot

Mutu sistem pendidikan sekolah Malaysia kedua Tercorot Di Asia Tenggara. Setelah keputusan PISA didapati amat Memalukan Malaysia. Kementerian Pendidikan (KPM) segera melakukan postmortem dan menyenaraikan Faktor Penyebab Kenapa Keputusan PISA Malaysia Tercorot:


Sikap Murid

Ramai murid yang turut serta tidak bersungguh-sungguh kerana menganggap penilaian ini tidak penting. Banyak soalan yang tidak dijawab.


Format Soalan PISA

Soalan PISA lebih berbentuk teks panjang yang memerlukan pemahaman, terjemahan dan refleksi dengan kehidupan sebenar. Soalan peperiksaan awam lebih ringkas dan berdasarkan rajah dan jadual.


Keutamaan Guru

Kebanyakan guru mengutamakan menghabiskan sukatan mata pelajaran dengan cepat dan tidak mengambil masa memahamkan murid dengan konsep. Banyak jalan pintas yang digunakan untuk menghafal terutamanya melalui latih tubi.


Keputusan PISA Memalukan Malaysia

Daripada Faktor-faktor Kegagalan yang dikeluarkan oleh MOE, Apa yang HT boleh simpulkan, Selain menyalahkan Format Soalan yang dikeluarkan PISA, Kementerian Pendidikan Malaysia juga menyalahkan Sikap Murid dan Guru di Malaysia. Rujuk Penerangan Rasmi KPM yang diambil dari Laman Kementerian Pendidikan, Click: Status Pencapaian Malaysia dalam PISA. Jika pandangan ini salah, harap dapat diperbetulkan.

Tanpa Nama berkata...

Sikap Guru dan Murid Punca Kegagalan

Benarkah Sikap Guru dan Murid menjadi Punca Kegagalan Sistem Pendidikan di Malaysia. Layakkah Kelemahan-kelemahan ini disalahkan kepada guru atau murid. Bukankah mereka adalah sebahagian dari Budaya Pendidikan yang dibentuk melalui Dasar-Dasar oleh Kementerian Pendidikan itu sendiri.


Menurut pandangan Saudara Rafizi Ramli, Kelemahan-kelemahan ini tidak boleh disalahkan kepada guru atau murid kerana mereka adalah sebahagian dari Budaya Pendidikan yang dibentuk melalui Dasar-Dasar KPM sendiri.


Sistem Peperiksaan dan Budaya Membodek

Mementingkan keputusan peperiksaan semata-mata, tidak memberi ruang kepada percambahan fikiran yang berbeza. Selain itu Sistem Imbuhan atau Naik pangkat dalam Institusi Pendidikan Malaysia telah membuka ruang kepada Budaya Membodek.


Kegagalan Penilaian Berasaskan Sekolah

Penilaian Berasaskan Sekolah (PBS) pula jauh tersasar dari matlamatnya dan Berbeza dari pelaksanaan di negara-negara lain. Guru-guru pula dibebankan dengan Tugasan Mengisi Borang dan Kerja-kerja Birokrasi yang lain sehingga Murid-murid Terabai dan mengurangkan lagi masa untuk menerangkan konsep dan pemahaman. Extra: Jaminan KPM Kelembapan Sistem PBS diatasi 2014


Tidak Yakin pada Kemampuan Sendiri

Tidak Yakin pada Kemampuan Negara Sendiri dan sanggup Menghabiskan ratusan juta membayar perunding asing untuk mendapatkan Idea Menaiktaraf Sistem Pendidikan, jelas sehingga kini tidak ada sebarang langkah berkesan yang dicadangkan untuk mengatasi masalah-masalah umum sistem pendidikan negara.

Luahan Pendidik Demi Anak Bangsa Tercinta


Luahan HT sebagai warga pendidik dengan rendah diri menyeru supaya pihak bertanggungjawab mengambil sikap terbuka dan menerima hakikat apa yang berlaku dalam Dunia Pendidikan Malaysia hari ini. Luahan Pendidik Demi Anak Bangsa Tercinta.

Sepertimana kami, para guru yang menurut perintah dan akur pada arahan dari pihak atasan. Kami memberikan seluruh jiwa dan terus bergerak kehadapan walaupun Telaga Buta jelas di depan mata. Walaupun Keputusan PISA Memalukan Malaysia, kami Warga pendidik yakin pada Pihak Kementerian. Setelah kami terpelosok di dalam Telaga Buta itu, patutkah murid dan kami dipersalahkan pula.

Tanpa Nama berkata...

Ini cikgu jenis tak mengajar kat sekolah atau pun mengajar lebih kurang, sebab tue pusat tuisyen makin berlambak,nak cari duit lebih buat cara lain la, jgn makan duit haram banyak sgt, rasuah masa, sebab tue anak cikgu-cikgu tak berapa nak menjadi skg nie, inilah padahnya, padan muka kau cikgu, muka mcm haram jadah...

Tanpa Nama berkata...

keputusan UPSR,PMR dab SPM semakin meningkat setiap tahun...bilangan pelajar yang mendapat semua A dalam setiap peperiksaan semakin ramai..fakta tersebut jelas menunjukkan guru telah memberikan khidmat yang terbaik pada pelajar setiap tahun..sebagai pembalasan terhadap budi dan jasa baik guru..hampir 90% anak-anak guru mendapat keputusan yang cemerlang dalam setiap peperiksaan dan memenuhi hampir semua universiti elits,sekolah berasrama penuh dan mrsm diseluruh negara...syukur..keberkatan menjadi seorang pengdidik.

Tanpa Nama berkata...

pembetulan:pengdidik diganti dengan pendidik.

Tanpa Nama berkata...

kalau dibuat kajian tentang anak-anak guru...hampir semua anak-anak guru cemerlang dalam peperikjsaan..paling lekehpun..terdapat sekurang-kurang seorang anak-anak guru berjaya hingga keuniversiti...syukur menjadi seorang guru.

Tanpa Nama berkata...

itulah kelebihan cikgu, cuti sekolah melancong ke indon, vietnam, china, barli, bantam, arab saudi,paris, australia dsbnya.. dah bosan melancong dalam negara, bulan 12 tak habis-habis banjir..

Tanpa Nama berkata...

kajian jelas menunjukkan hampir 80-90% mat-mat rempit BUKAN terdiri daripada anak-anak guru...syukur Allah pelihara akhlak anak-anak guru..syukur menjadi seorang guru.

Tanpa Nama berkata...

lebihkurang 10,000 guru adalah pemegang masters dan Phd..syukur Allah permudahkan IQ guru untuk belajar pada peringkat tertinggi...syukur menjadi seorang guru.

Tanpa Nama berkata...

ikut kajian terbaru..guru di tempat KEDUA sebagai golongan yang paling dipercayai dimalaysia...selepas doktor...syukur menjadi seorang guru.

Tanpa Nama berkata...

Poorrahh..!! Org bodoh bolehlah kau tipu, kau org ingat kita org bodoh mcm kau jenis keldai, tempat daerah kami upsr jatuh teruk, peratusan merundum teruk, nak kencing agak-agaklah, bodoh punya cikgu, kebanyakan anak-anak yg perfect 100%, keputusan peperiksaannya terdiri dari anak-anak lawyer,jurutera,penghulu,pegawai tadbir,arkitek,pensyarah,doktor,akautan serta anak nelayan. Anak-anak cikgu nie standard kelas ke-2 jea, exam dapat soalan bocor, kalau tak pun hampir-hampir bocor, semua org dah tau.. cikgu-cikgu kesiannya.. cikgu sekarang nie di akhir usia bila hampir nak pencen, mcm-mcm penyakit datang, penyakit jantung, kencing manis, darah tinggi, gaut, nyanyuk dsbnya, semua cukup, masa mudanya suka menghina anak-anak murid yg miskin dan pilih kasih.. dahlah cikgu kalau nak cite pasal kau org, esok pun tak habis, jadi cikgu-cikgu jawablah di depan Allah SWT nanti,..

Tanpa Nama berkata...

"Jadual 8.2: Taburan Respons Dapatan Kajian Faktor Keluarga
Faktor Keluarga Bilangan
1. Ibu bapa bukan role model terbaik 10
2. Ibu bapa bersikap pilih kasih 2
3. Ibu bapa mempunyai pendapatan yang
rendah 9
4. Komunikasi yang kurang 4
Jumlah 25 orang"


kajian terhadap 25 matrempit di penang jelas menunjukkan hampir 2/3 daripada mereka terdiri daripada anak-anak BUKAN guru ..mereka terdiri daripada anak-anak dari keluarga berpendapatan rendah dan dari anak-anak ibubapa yang bermasalah... anak-anak siapa ya...yang pasti majoritinya bukan anak-anak guru...syukur.

Tanpa Nama berkata...

anon 2.28...syukur anak-anak orang lain jugak berjaya kerana diajar oleh insan yang bernama guru..lihat anak sendiri..kemudian baru boleh banggakan kejayaan anak-anak orang lain.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 18 Sept. - Seorang guru disiplin sebuah sekolah rendah di ibu negara ditahan Sabtu lepas kerana dipercayai mencabul bekas pelajarnya.Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairy Ahrasa berkata, guru lelaki berumur 35 tahun itu ditahan di rumahnya, di Bandar Baru Sentul berikutan laporan polis yang buat oleh pelajar berumur 13 tahun itu Jumaat lepas.Pelajar berkenaan mendakwa bapa kepada dua orang anak itu telah mencabul kehormatannya sejak tahun lepas, katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.Kejadian terbaharu berlaku Jumaat lepas apabila pelajar itu dipanggil oleh guru berkenaan supaya membantunya. Pelajar itu lari ke balai polis berhampiran untuk membuat aduan.Khairy berkata, guru itu kini ditahan reman tujuh hari bagi membantu siasatan.- BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

berdasarkan fakta-fakta diatas..syukur rezeki Allah dengan memberi gred gaji yang ideal untuk guru...kini guru-guru disekolah menengah majoritinya bergred 44-48..dan majoriti guru hari ini akan pencen pada gred 54....syukur menjadi seorang guru.

Tanpa Nama berkata...

Kalau anak dpt belajar dgn baik dsekolah tak perlu Tuisyen ....ya.kan

Ada pulak cikgu yang promosikan pusat Tuisyen anak buat balik pamplet tunjuk ibu bapa...

Guru di pusat tuisyen lagi bagus dari guru di sekolah .....ataupun CSR guru utk didik anak bangsa atau guru sebagai mahklok ekonomi...

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 18 Sept. - Seorang guru disiplin sebuah sekolah rendah di ibu negara ditahan Sabtu lepas kerana dipercayai mencabul bekas pelajarnya.Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairy Ahrasa berkata, guru lelaki berumur 35 tahun itu ditahan di rumahnya, di Bandar Baru Sentul berikutan laporan polis yang buat oleh pelajar berumur 13 tahun itu Jumaat lepas.Pelajar berkenaan mendakwa bapa kepada dua orang anak itu telah mencabul kehormatannya sejak tahun lepas, katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.Kejadian terbaharu berlaku Jumaat lepas apabila pelajar itu dipanggil oleh guru berkenaan supaya membantunya. Pelajar itu lari ke balai polis berhampiran untuk membuat aduan.Khairy berkata, guru itu kini ditahan reman tujuh hari bagi membantu siasatan.- BERNAMA

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
banyak kes begitu..last sekali ramai yang dibebaskan kerana tiada bukti..terbaru kes guru disiplin yang kununnya mencabul berbelas murid-murid perempuan cina..semuanya fitnah semata-mata...syukur Allah pelihara insan yang bergelar guru.

Tanpa Nama berkata...

Kita mula sangsi dan takut nak hantar anak kitake sekolah, kalau mcm nie lah.. apa-apa berlaku pada anak-anak kita, kita report polis jea, cikgu jenis ape nie, mcm binatang..

Tanpa Nama berkata...

PETALING JAYA – Seorang guru menarik nafas lega apabila Mahkamah Majistret di sini, semalam melepas dan membebaskannya dari tuduhan mencabul seorang murid darjah tiga, tahun lalu.

Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid membuat keputusan itu terhadap Mohd Radzi Misran, 56, selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie.

Dalam penghakimannya, Ahmad Solihin berkata, terdapat percanggahan dalam keterangan saksi pendakwaan.

Tanpa Nama berkata...

Wooii..cikgu kaki rogol kea, nie jenis manusia natang ape..

Tanpa Nama berkata...

Tak hebat guru....PA skim kumpulan pelaksana lagi hebat...kebanyakan dah ada ijazah, master dan sikit dah PHD....Jangan sombong dan angkuh ya, guru guru...
Pasal itu CEUPACS dan JPA, susah nak buat penambahbaikan kpd PA kumpulan pelaksanan.....kelulusan akedemik Diploma hingga PHD dah banyak.....

ha ha ha.....nasib lah labu...

Tanpa Nama berkata...

AMPANG: Seorang ketua guru disiplin dilepas dan dibebaskan oleh Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan mencabul 11 pelajar perempuan berasingan di sebuah sekolah di sini, dua tahun lalu.

Majistret Ayuni Izzaty Sulaiman memutuskan demikian terhadap Ismazi @ Megat Ismazi Ismail, 50, selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadap tertuduh.

Tanpa Nama berkata...

kesian kat kumpulan pelaksana yang ada ijazah...tetap dikenali sebagai kumpulan pelaksana..gaji adalah seribu dua...tiap-tiap bulan buat gaji guru yang majoritinya 5-10,000(sekolah menengah)...terimakasih kumpulan pelaksana.

Tanpa Nama berkata...

KUANTAN: Polis menahan seorang guru sekolah menengah di sebuah tanah rancangan FELDA di Jengka, Jerantut, semalam kerana dipercayai merogol seorang pelajar perempuan tingkatan tiga, Khamis lalu.Dalam kejadian 3.30 petang itu, guru lelaki berusia 33 tahun itu didakwa merogol pelajar berusia 15 tahun itu di sebuah kuarters guru di tanah rancangan itu.Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang, Supt Mohd Haris Daud, berkata guru berkenaan menghubungi keluarga mangsa untuk mengajar mangsa di kuarters berkenaan."Mangsa dan seorang rakan sekolahnya pergi ke rumah guru berkenaan bagi menyiapkan kerja sekolah. Bagaimanapun, tidak berapa lama kemudian rakan mangsa beredar dari rumah itu."Selepas rakan mangsa keluar, guru berkenaan bertindak memeluk mangsa secara paksa dan merogolnya," katanya kepada pemberita di sini hari ini.Mohd Haris berkata, guru berkenaan sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak tetapi keluarganya tinggal di Kedah.Katanya, mangsa yang mengalami kemurungan menceritakan perkara itu kepada seorang guru di sekolahnya sehari selepas kejadian sebelum dimaklumkan kepada keluarga.Beliau berkata keluarga mangsa membuat laporan polis semalam. - BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

pada guru-guru...teruskan usaha anda mendidik anak bangsa...dan jangan lupa tunggu 1.1.2014..JPA akan umumkan skim gaji bersepadu untuk guru...syukur

Tanpa Nama berkata...

Skim Gaji Bersepadu
Untuk Makluman,
Skim Gaji Bersepadu untuk Guru akan disiarkan pada 1.1.2014.
JPA telah memaklumkan perkara ini kepada KPPK.
Diharap bersabar.
Pn Lok Yim Pheng
Setiausaha Agung KPPK

07/11/2013
- See more at: http://fadzilmahasiswa.blogspot.com/2013/11/skim-gaji-bersepadu-untuk-guru-akan.html#sthash.YUUeunBu.dpuf

Tanpa Nama berkata...

natang betul cikgu nie, dok tau malu..

Tanpa Nama berkata...

Nantilah guru guru, sikit hari lagi kumpulan pelakasana darjah 6 hingga SRP/PMR...buat dasar dan polisi utk guru guru...

Dalam PA kumpulan pelaksana kelulusan Diploma dan Ijazah serta berpengalaman tak boleh kata apa dah, penambahbaikan atau Transformasi sedang berlaku...PA Kumpulan pelaksana ijazah/pengalaman kena dok diam aje kalau minta ditambahbaik mesti ada tak suka.....

Jaga guru guru nanti kumpulan pelaksana gini nak gi dah ke sekolah sekolah dan mana mana tak kualiti dia cadang exit polisi...sesuai dgn kelulusan PHD...

Tanpa Nama berkata...

jenuh dok cari berita guru yang telah diPENJARA kerana masalah rogol,mencuri dll...langsung tidak ada...boleh tolong cari????

Tanpa Nama berkata...

Menurut sumber: bermula tahu depan 1.1.2014, guru-guru dikehendaki mengajar lebih masa sehingga pukul 4 petang disambung dengan kokurikulum sehingga jam 6.30 petang, pada sebelah malamnya guru-guru di kehendaki mengadakan tuisyen sekolah, pada cuti sabtu dan ahad, guru-guru dikehendaki bertugas seperti biasa. Akhlak dan moral guru-guru akan dipantau dari oleh pihak kementerian semasa ke semasa.

Tanpa Nama berkata...

anon 3:14.
guru-guru hanya percaya pada pekeliling...jika ada pekeliling tentang perkara tersebut tolong sertakan disini....dan tolong cari data mengenai guru yang dipenjarakan kerana salahlaku...jenuh dok cari..tak jumpa ..

Tanpa Nama berkata...

yabadabadooooooooooo......naik 3 tangga.....(skim gaji bersepadu PPP...yang ada phd)

Tanpa Nama berkata...

Sikap murid? Nape salahkan murid? Guru yang mengajar tu layak x? Jom pibg kita mnta guru2 pamerkan result upsr dan spm mereka di papan kenyataan sekolah.

Bidang pendidikan ialah bidang akademik.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana skim perguruan ini laluannya untung sabut....

Pensyarah d IPTA tak boleh lawan skim guru ni,.....

anak bangsa tak cerdik jugak, ramai jadi doktor sendiri, minah senget dan macam macam....

Tanpa Nama berkata...

Itu result pki graf bn nk ckp pendidikan mesia maju

Tanpa Nama berkata...

Inilah guru. Murid berjaya derang ambil nama.

Prestasi jatuh. Dasar kerajaan salah.

Diri sendiri upsr xda A xnk ckp. Cene nk ajar murid klu dri sendiri x pndai.

Tanpa Nama berkata...

Pigi dah.. itu sbb dasar kerajaan berubah.. klu berdasarkan kepandaian agak2 layak x? Mnta tgk result spm dan upsr cikgu.. tah2 dpt 1A je..

Tanpa Nama berkata...

Demi memberi semangat kpd murid kami mnta guru2 pamerkan result upsr dan spm di papan kenyataan sekolah.

Igt ye result upsr dan spm bukan certificate degree najib beri tu. Sbb ia dah d mudahkan dan gerenti lulus utk guru2.

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya patutlah orangramai kurang suka PA. Sebab PA gagal respon tajuk utama dan pentingkan perut sendiri... patutlah sistem penyampaian kerajaan gagal. tajuk tentang banjir, diulas tentang gaji... Sabar-sabarlah... gaji banyak atau sedikit tiada maknya. Yang penting BERKAT...

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya patutlah orangramai kurang suka PA. Sebab PA gagal respon tajuk utama dan pentingkan perut sendiri... patutlah sistem penyampaian kerajaan gagal. tajuk tentang banjir, diulas tentang gaji... Sabar-sabarlah... gaji banyak atau sedikit tiada maknya. Yang penting BERKAT...

Ahad, Disember 08, 2013 4:21:00 PTG
YYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

Kepimpinan melalui tauladan. Jika yang memerintah bergoyang atas kerusi empuk dan hawadingin. Pelaksana berhempas pulas. Ganjaran kerusi empuk RM 1000.00 dan pelaksana RM 1.00. Pelaksana diminta sedekah kerana Allah tetapi kerusi empuk bergoyang dipersisiran pantai luar negara akhir tahun.

Tanpa Nama berkata...

Ko x nk derma sudahlah. Kedekut. Aku nk derma wpun basic 1300 je

Tanpa Nama berkata...

Kepimpinan melalui tauladan. Jika yang memerintah bergoyang atas kerusi empuk dan hawadingin. Pelaksana berhempas pulas. Ganjaran kerusi empuk RM 1000.00 dan pelaksana RM 1.00. Pelaksana diminta sedekah kerana Allah tetapi kerusi empuk bergoyang dipersisiran pantai luar negara akhir tahun.
Ahad, Disember 08, 2013 4:25:00 PTG
{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{{

HAKIKATNYA SAYA SETUJU SAHABAT. SEBAGAI KETUA IANYA HARUSLAH MENUNJUKKAN TAULADAN YANG BAIK DAN TAK LOKET DAN KEDEKUT. KITA LIHAT ZAMAN PARA SAHABAT SEPERTI SAIDINA UMAR AL-KHATTAB, ABU BAKAR, OTHMAN, UMAR ABDUL AZIZ, SAIDAH FATIMAH ZAHARAH DAN BANYAK LAGI.
KITA LIHAT BUKAN ISLAM DI JEPUN MISALNYA KETUA AKAN TURUN KEPADANG DAN LAKSANAKAN PENYELIDIDKAN DAN PELAKSANA HANYA MEMBANTU MENGANGKAT DAN MEMBERI PERALATAN DIPERLUKAN.

MEMANG ITULAH KEBENARANNYA BANYAK KALANGAN ATASAN KEDEKUT UNTUK MEMBERI SEDEKAH. SEANDAINYA MEREKA HENDAK MEMBERI MESTI ADA PUBLISITI KEBANYAKANNYA. HAKIKATNYA SEDEKAH AMAT LUAS BUKAN SAHAJA WANG RINGGIT, TETEPI TERMASUK HARTA BENDA, TERNAKAN, TENAGA, PEMIKIRAN, SOKONGAN DAN MACAM-MACAM LAGI.
HARUS DIINGAT MEMBERI KENAIKAN UPAH JUGA DIKIRA PAHALANYA BERGANTUNG PADA NIAT SESEORANG ITU. SEPATUTNYA JIKA PIHAK BERHAK MENDAPAT KENAIKAN PANGKAT WAJIB KITA BAGI KERANA IANYA SEBAGAI SATU SEDEKAH DAN MEMBUATKAN PEKERJA ITU LEBIH CERIA DAN MENGEMBIRAKAN SELURUH KELUARGA SERTA MENGUNGTUNGKAN SEMUA PIHAK.

BUKAN ITU SAHAJA KITA MEMBANTU MENOLONG MEMBERI BUAH FIKIRAN BAGI MENAIKKAN GRED SESUATU SKIM JUGA DIKIRA SEDEKAH JIKA NAITNYA ITU BAIK DAN MEMANG HAK MEREKA DAN BAGI GOLONGAN YANG MENYEKAT HAK ORANG LAIN JUGA ALLAH AKAN BAGI BALASAN DAN AKAN DIPERSOALKAN KELAK.

INGAT SESUNGGUHNYA ALLAH ITU MAHA ADIL CUMA MANUSIA SAJA ANGKUH DAN SOMBONGNYA, TIADA RUGI KIRANYA KITA SALING MEMBANTU ANTARA SATU SAMA LAIN. LAGI KITA TAMBAHKAN KEGEMBIRAAN DAN KESENAGAN ALLAH AKAN TAMBAHKAN LAGI PAHALA DAN REZEKI KEPADA KITA. ADAKALANYA ALLAH TAMBAH REZEKI DIDUNIA KEPADA PIHAK YANG ADA HASAD DENGKI DAN KEDEKUT SERTA PENTINGKAN TETAPI DIAZABKAN DIAKHIRAT. ADAKALANYA ALLAH UJI DENGAN UPAH YANG SEDIKIT DAN TAK SETIMPAL DENGAN BEBANAN KERJA MEREKA TAPI ALLAH TAMBAHKAN PAHALA DAN KEBESARAN NIKMATNYA DIAKHIRAT.

Tanpa Nama berkata...

Ya kah? jika benar buat laporan spya semua degree mereka dibatalkan. Jgn berani alang2 biar berani kerana benar bukan pengecut dan penjahanam. Buatlah laporan polis secepat mungkin spya tindakan segera dpt diambil. Buat tuduhan dan tomahan satu kesalahan dan boleh didakwa.

Tanpa Nama berkata...

Ala cikgu lantak diorang lah bukan luak pun gaji kita atau luntur semangat kita setekat cemuhan baling batu sembunyi tangan tu, dah benar sangat usulkanlah nak juga tengok berani ke tak, kate orang berani kerana benar. Maklumlah diorang suka mengulat kerja camana Allah nak tolong. Kita terus jujur mengajar Allah akan lipat gandakan lagi rezeki kita.

Tanpa Nama berkata...

Kembang kempis hidung cikgu-cikgu menahan marah, kalau itu kebenarannya ape boleh buat cikgu, hari nie kami arahkan cikgu-cikgu membantu mangsa banjir, takut juga cikgu, dengan ketegasan kami, ingat power sgt cikgu, rupanya kami lagi power, cakap banyak kami buat laporan kat kementerian sebab tak nak bertugas..

Tanpa Nama berkata...

Satu info yg amat berguna, sya tak tau bahawa profesyen perguruan adalah yg paling teruk. Patutlah peluang pekerjaan bertimbun2 skrg dan kadar pengangguran negara sifar. Ramai sgt org buta huruf hingga jawatan N1 dan N17 pun takde rakyat kita yg layak isi. Pesakit2 yg dihantar ke hospital pun takde yg mati, bangunan, jambatan xde yg runtuh, kes jenayah langsung xde. Ini bermakna pihak polis, jurutera dan doktor telah menjalankan tugas dgn cekap sekali berbanding guru yg sentiasa berhadapan dgn pelajar yg gagal. Satu lagi, baru skrg sya tahu pelajar yg gagal adalah disebabkan kegagalan guru mengajar meskipun mereka malas, ponteng. Elok rasanya mansuh saja jawatan guru kerana buang wang rakyat byr gaji guru dan bina sekolah. Lebih baik ibubapa sendiri yg mengajar anak masing2 dan buka pusat tuisyen, dpt juga ibubapa tambah pendapatan. Buat yg lantang hentam profesyen jgn alang2 buat komen kat blog ni tapi buatlah tindakan yg ada hasil yg menjadi kenyataan. Jgn hanya pandai baling batu lepastu sembunyi tangan. Tanya diri kita siapa yg bersalah/bermasalah, kita sendiri atau org lain? Kalau pergi ke pejabat kerajaan siapa yg duduk bersembang, bergayut dgn hphone, berlengah2 melayan pelanggan? Hebat sgtkah profesyen lain tu? Yg menghentam guru2 tak habis2 elok sgt pada 2 januari 2014 jgn hantar anak, adik, saudara mara ke sekolah sebab guru2 dah tak boleh diharap lagi. Lebih baik sendiri yg pandai sgt tu saja yg ajar. Buat komen biar adil. Polis, tentera naik gaji org tak kecoh sdgkan jenayah hari2 berlaku, tentera xgi berperang duduk kat kem je tapi kenapa tak komen? Doktor, jururawat gaji besar lag tapi hari2 juga org mati apa citer?

Tanpa Nama berkata...

Sekurang2nya gaji cikgu tetap masih power dari gaji awak seorang yg pendengki ni. Yg pasti awak ni pelajar yg amat bermasalah ketika sekolah dulu. Malangnya tiada siapa kisah dgn komen2 awak ni. Umpama anjing menyalak bukit. Guru tetap guru. Nak mansuh atau buang guru yg ada skrg bukan mudah. Cubalah turun gaji guru dan kita lihat apa akan terjadi kpd generasi akan dtg....

Tanpa Nama berkata...

Cuba cikgu tgk berapa ramai diorang dkt sini berbanding guru. Ini menunjukkan diorang x cukup kerja atau x buat kerja. Tgk saja jam komen 90% waktu pejabat. Camana Allah nak tolong kalau asyik mengulat dan berkira kerja pastu dengki gaji guru banyak. Ialah dah kami banyak kerja tambahan pula kat sini kerja aks guru buat tau sbb aks besar kepala. Kami x kisah lagi jujur lagi banyak kami dapat. Dulu sebelum najib jadi menteri pelajaran kami pun susah, bila kami susah kami hidup macam orang susah, pakai motor, kereta datsun ataupun proton, lepas najib kami senang so kami hidup la senang sikit. Yang kamu tu dah tahu gaji 800-1+++ kenapa nak berlagak. Kereta hebat2 hidup macam orang kaya berlagak. Ukur baju badan sendiri lah. Paling penting jujur dan x berkira kerja maka berkatlah rezeki sentiasa cukup je. Sambung belajar cari ilmu bukan nak naik gred x ikhlas. Sejak bila ada guarentee sambung belajar atau lepasan poli ada tempat dalam kerajaan hah? Org biasiswa kerajaan je ada jaminan, sedarlah sikit. Utk pengatahuan korang guru x jujur pun gaji x cukup taw x smpai meminjam dengan N1. Fikir2kan lah...

Tanpa Nama berkata...

DIMINTA GURU2 PAMERKAN RESULT UPSR DAN SPM MEREKA DI PAPAN KENYATAAN SEKOLAH AGAR MENJADI SUMBER INSPIRASI KEPADA MURID2

Tanpa Nama berkata...

Power hang makan tahi lembu. Bodoh sombong sebab tu tak murah rezeki. Hang hanya profesional buat komen terhadap kelemahan org lain sdgkn kelemahan diri dan kumpulan yg bertimbun2 tak nampak langsung. Nah..... skrg kau dpt balasanny a hingga gaji tak cukup makan. Marahkan nyamuk kelambu dibakar.

Tanpa Nama berkata...

Ya esok kami akan pamerkan dan pastikan si bodoh ni dtg tengok. Ye.. si bodoh yg dihormati kerana gaji sentiasa tak cukup.

Tanpa Nama berkata...

Anggota keselamatan jangan sentuh. Latihan sahaja boleh bawa maut tggl anak kecik2 bini jadi balu.

Jururawat pun, sggup nko basuk tahi nanah muntah hinggus orang?

Mereka mmg layak dpt gaji bnyk.

Tanpa Nama berkata...

DENGAN GAMBAR TERBARU CIKGU YE

Tanpa Nama berkata...

Guru yg mencelikkan huruf dan angka hingga dpt jadi tentera, doktor dan jururawat yg pegang tahi tak penting, tak layak dpt gaji tinggi? Berilah guru gaji setaraf gred 17 siapa yg sanggup mohon. Tiada guru semua manusia buta huruf angka jauh sekali jawatan doktor nak wujud. Nak suruh ibubapa kita ajar sampai dunia kiamat pun tak pandai. Balik2 hantar kpd guru juga akhirnya. Tak juga suruh kerani, polis, doktor, tentera ajar mereka spya dpt gaji bertimbun2. Cakap nampak sgt spt org bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Ya termasuk gambar datuk nenek kau yg dpt 5E sekali. Puas hati. Sblm pukul 8 pagi esok dah ada kat depan pintu pagar.

Tanpa Nama berkata...

keranamu guru, 

aku d lahir tulis buku tapi hanya mampu tulis abc, 
aku d lahirkan masuk oxford tapi hanya mampu masuk kustem, 
aku d lahirkan jadi engineer tapi hanya mampu jadi juruteknik, 
semuanya kerana jasa guruku, dia sendiri setakat 1A spm upsr 4B dia p jadi guru, sbb nk hidup sng dia menyusahkan aku,

sendiri x pndai sibuk nk ajar org

Tanpa Nama berkata...

KLU DPT 5E BAIK MSK MAKTAB JADI GURU KOS MUZIK PASTU TUKAR KOS BI DPT CEMERLANG ATAS KERTAS TAPI CAKAP GRAMMAR MCM PUKI IS DGN THE PON SALAH HIK HIK HIK

Tanpa Nama berkata...

Tu lah yg terbaik. Syabas dan tahniah kerana berjaya menjadi org lembab tapi petah/pakar hina org lain. Tahniah kerana skrg awak baru sedar hidup ni bukan mudah tanpa usaha gigih. Menghina org lain tak bawa apa2 malah akan terus dihimpit kesusahan selamanya. Teruskan usaha anda.

Tanpa Nama berkata...

Hang ni manusia paling bodoh, layak sgt diberi gaji rendah yg tak cukup makan. Hidup digelumbang oleh perasaan hasad dengki.

Tanpa Nama berkata...

Siap orgnya yg tak pandai cakap BI? Specis kau juga kerana terlalu pentingkan BM. Org yg pandai BI diketepikan. Sedar pun kelemahan..........

Tanpa Nama berkata...

Gaji tak naik salahkan org lain, pangkat dan gred tak naik salahkan org lain. Bodoh pun salahkan org lain. Hebat sgtlah PA Malaysia hingga ada yg menyamai Tuhan kerana serba serbi hebat/baik. Org lain semua teruk sgt.Jika PA hebat ni memimpin negara rasanya negara akan kaya raya dan disegani masyarskat dunia.

Tanpa Nama berkata...

CUBA NKO TULIS KARANGAN 3 PERENGGAN PASAL TOMATO DLM BI AKU NK TGK

LAMAN WEB SJK(T) LDG SG BULOH berkata...

kalau PA nak bantu buat apa ada kerajaan yang meminta cukai..?? Gaji penjawat awam dah berapa..?? sekarrang haraga barang dah naik ..astro naiik, api naik,petrol naik,gula naik, rumah naik...dengan gaji penjawat awam ni nak makan apa....????

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih di atas info tersebut. Teruskan usaha baik anda itu supaya gaji dan gred anda dpt dinaikkan dgn.segera. Sebab itu memang tugas utama anda utk dinaikkan gred dan.gaji.

Tanpa Nama berkata...

"ATTENTION" PLEASE

KEMBALI KEPADA TAJUK ASAL...

"PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SEMUA NI DAH LARI TAJUK...

KITA BINCANG PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

BUKAN PASAL GAJI, BUKAN PASAL CIKGU DAN BUKAN PASAL KP11

TAPI PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SILA HUJAH DENGAN POINT POINT YANG BERKAITAN SAJA

Tanpa Nama berkata...

Suruh spesis ko sendiri yg semua pandai BI.Kankah ko yg bangkit isu BI, mestilah ko hebat. Cuba kita semak kelulusan BI PA pasti spesis ko yg byk dpt 7,8 & 9 kat SPM.

Tanpa Nama berkata...

Betul juga. Cuba semak siapa yg mula2 memesongkan tajuk ni? Asyik pertikaian pasal gaji dan maki hamun org lain. PA kelas ketiga masih wujud.

Tanpa Nama berkata...

Satu berita yg pasti mengembirakan selaras dgn kenaikan gaji guru yg akan diumumkan pd 1.1.2014 nanti. Ada tambah beban gaji pun bertambah. Adil sgt, biar gaji guru 10k thn depan.Kump pelaksana jgn jeles ye...

Tanpa Nama berkata...

TAKUTTT... TAKPE AKU TGK KT PERHIMPUNAN.. FOR THE THOUSAND MILES JOURNEY BEGIN IS A SINGLE STEP.. TU PUN CKP BESAR KONON DOKTOR BALIK LUAR NEGERI TAK FAHAM ENGLISH.. DAH GRAMMAR MCM PUKI SAPA PAHAM..

Tanpa Nama berkata...

BUANG MASA SAJA GOLONGAN PELAKSANA BUAT SEMBAHYANG HAJAT, RM2@3 PUN NAK BERKIRA. TAK DIAMBIL IKTIBAR DARI ZAKAT UNTUK MENCAMBAHKAN REZEKI DARI TUHAN. DARI SEBIJI BIJIRIN MENJADI SETANGKAI, SEJAMBAK DAN SETERUSNYA. BILA TERSEPIT, BUAT SOLAT HAJAT...
PATUYT LA GOLONGAN INI TIDAK TERBELA, RUPA2NYA TERGOLONG DARI KALANGAN YANG BUSUK HATI RUPANYA. PENDENGKI NO SATU, PENGUMPAT NOBOR SATU, PENABUR FITNAH NO 1, PEMINTA SEDEKAH NO SATU....

SILALAH BUAT RENUNGAN KALAU NAK HIDUP BERKAT, KUATKAN USAHA DAN KURANGKAN MENGATA

Tanpa Nama berkata...



"ATTENTION" PLEASE

KEMBALI KEPADA TAJUK ASAL...

"PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SEMUA NI DAH LARI TAJUK...

KITA BINCANG PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

BUKAN PASAL GAJI, BUKAN PASAL CIKGU DAN BUKAN PASAL KP11

TAPI PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SILA HUJAH DENGAN POINT POINT YANG BERKAITAN SAJA

Ahad, Disember 08, 2013 9:22:00 PTG
TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT


DENGKI.
SEHINGGA ULASAN INI DIKELUARKAN, Ahad, Disember 08, 2013 9:22:00 PTG. TIADA SIAPA BERHUJAH PASAL KP11.
KEPADA SESIAPA YG BERHUJAH PASAL KP11 ANGKAT TANGAN.

Tanpa Nama berkata...

Ya lah... padan muka mereka... langsung xsedar kelemahan diri. Kalau bijak sgt pun kenapa tak mohon jawatan2 hebat? Pasti diambil kalau betul2 hebat tapi jgn cuma hebat mengata terhadap kelemahan org lain. Patut tak murah rezeki sebab punyai hati dan niat busuk bangkai.

Tanpa Nama berkata...

Setuju saranan ini..kepimpinan melalui teladan

Tanpa Nama berkata...

Hang ni serba hebat elok jadi PM. Takde org lawan hang, menyemai Tuhan.

Tanpa Nama berkata...

KP11 tu ape?

Tanpa Nama berkata...

Dasar kump pelaksana yg hanya nampak kelemahan org lain sebab tu mereka tak berusaha dan tetap berada ditakuk lama selamanya. Sedarlah dan betul kelemahan diri dulu sblm menjaga tepi kain org.

Tanpa Nama berkata...

Da cekgu melayan watpe.. bia la derang nk release tension.. dok naik gaji jugok

Tanpa Nama berkata...

Dah nampaklah kebodohan english kau... Cuba kau suruh yg pandai baca ayat bi yg ditulis tu... Betulkah? Nampak pelik je tapi mengaku pandai BI. Ayat dipetik dari buku. Cuba buat komen dlm blog ni guna Bi.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kerana gaji guru naik lagi meskipun dimaki hamun bertubi2. Dpt pahala agaknya.....

Tanpa Nama berkata...

Puki ko nyaman, jgn sebut nanti semua naik tunggang langgung kita dibuatnya.

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan yang blog cuepacs ni ditulis dalam bahasa inggeris...aku yakin mesti blog ni x de maki hamun dan post yg bukan2...sebab bile bahasa inggeris, diorang x faham...apalah kejadahnya post pasal banjir, masuk jugak pasal gaji dan hentam guru...aduhai..inilah mentaliti penjawat awam skrg ni...

Tanpa Nama berkata...

Guru-guru rakan sejawat,, mohon jgn layan org2 yg dengki, mengutuk guru, kita harus bersyukur krna membuatkan mereka pandai menulis,membaca dan mengira rupanya itu la balasan mereka yg x tau bersyukur kpd guru. Bijak bodoh pelajar yg kita didik itu bukan salah siapa2 mungkin itu adalah ketentuan tuhan..biarkan mereka kita x rugi apa2 paling pun mereka ni akan yg membazir masa, tenaga dan kos utk membayar internet...teruskan saudara/I mengutuk guru...kami x rugi apa2 yg penting kami dah laksanakan dasar kementerian berlandaskan ikrar kami...

Tanpa Nama berkata...

"ATTENTION" PLEASE

KEMBALI KEPADA TAJUK ASAL...

"PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SEMUA NI DAH LARI TAJUK...

KITA BINCANG PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

BUKAN PASAL GAJI, BUKAN PASAL CIKGU DAN BUKAN PASAL KP11

TAPI PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SILA HUJAH DENGAN POINT POINT YANG BERKAITAN SAJA

Tanpa Nama berkata...

ni yugas kera jaanlah .bukannya nak menyusahkan rakyat yang dah susah dengan belbagai kenaikan

Tanpa Nama berkata...

Membantu orang yang memerlukan adalah tugas semua, tak kira kaya atau papa kedana. Yang tak ingin membantu, fikirkanlah jika anda sendiri yang ditimpa musibah. Membantu bukan dari segi wang atau kudrat sahaja, malah doa anda juga amat dialu-alukan.

Tanpa Nama berkata...

Bukan apa, yg buat kerja gila kutuk org lain adalah segelintir kumpulan pelaksana yg gaji tak pernah cukup tapi nak hidup spt org kaya, maka bila hajat tak sampai org lain disalahkan. Dasar org malas dan bodoh yg suka buat kerja spt tu. Tak pandai sekolah salahkan guru, tak dpt gaji tinggi salahkan kerajaan. Semua benda salahkan org lain. Tuhankah mereka? Nampak sgt kejahilan dan kebodohan mereka apabila tidak pernah nak cermin diri mereka.

Tanpa Nama berkata...

Sahabatt PA yg ramai beri bantuan mangsa banjir berbanding guru....

PA ikut arahan kerajaan, dan banyak bersabar dan tolak ansur...

Guru dia shaja yang betul, perjumpaan tambahbaik skim, naik gaji, itu ini, ampu itu ini, dll...

Tanpa Nama berkata...

Hi.... mana pergi org2 gila daripada kump pelaksana yg suka kutuk org lain ni? Dah mampos? 2.1.2014 berduyun2 lah ko bawa anak ke sekolah jumpa guru. Masih cari guru juga untuk didik anak ko. Kenapa ko sendiri tak buka sekolah dan ajar mereka? Kan ko kata guru2 kat sekolah bodoh semua. Jgn meludah ke langit nanti kena muka sendiri. Kalau ko PT N17 buatlah spt PT bukan pengarah dan penyelia.

Tanpa Nama berkata...

Masih hidup lagi syaitan ni, ingatkan dah mati. Ni lah bukti ko tak buat kerja, dah hampir jam 9 pagi tapi ko masih main internet. Kerja pejabat tak buat. Betul2 syaitan yg akan ma.....

Tanpa Nama berkata...

Nampak sgt ko ni bantu org secara tak ikhlas. Tolong org sikit2 dah riuh britau org lain. Tolonglah org lain seadanya tak usah komen pasal org lain yg tak bantu kerana akhirnya kau menampakkan betapa teruknya sikap kau yg suka cari kelemahan org lain dan berbangga diri pula. Buatlah amal senyap2 dan org akan hargai.

Tanpa Nama berkata...

Bukan nak dipotong tapi ditambah. Seronoknya aku. Naik lagi..

Tanpa Nama berkata...

Dulu guru tak adapun kelulusan tinggi, tamat sekolah rendah, tamat sekolah inggeris,....tapi dapat didik anak bangsa sampai berjaya..pegawai tinggi kerajaan, lawyer, ingenier, daoktor, dll yg bagus bagus, tapi hari ini....terbalik guru aje yg bagus, murid tak bagus, guru agji naik, murid doktor sendiri dll, entahlah labu, ......

Tanpa Nama berkata...

Anak doktor, peguam, jurutera tak bersekolahkah? Bapa mak merekakah yg ajar mereka semua subjek hingga pandai? Doktor, jurutera dan peguam dll tak bersekolahkah? Mereka lahir terus jadi doktor kah? Hebat betul komen ko. Layak jawatan profesor tapi malang dibayar gaji kump pelaksana je.

Tanpa Nama berkata...

Sebab skrg semua yg pandai tu kerana ibubapa mereka yg ajar, mereka tak perlu guru mengajar mereka sebab mereka telah dilahirkan pandai utk jadi doktor, peguam, engineer dll. Skrg rakyat dah tak perlukan khidmat guru dan sekolah patut ditutup. Biar kita ajar anak masing2, dpt juga kerajaan jimat duit utk menaikan gaji kump. pelaksana yg umpama pengemis tu.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Macam mana skim perguruan ini laluannya untung sabut....

Pensyarah d IPTA tak boleh lawan skim guru ni,.....

anak bangsa tak cerdik jugak, ramai jadi doktor sendiri, minah senget dan macam macam....

Ahad, Disember 08, 2013 4:07:00 PTG


___________________________________________________________________________________________________________________

Skim guru mengatasi skim Pensyarah IPTA ? statement bangang
Sekarang dah berapa ramai JUSA (Profesor) yang muda-muda. Ada yang semuda 32 tahun !!!
Laluan kerjaya Pensyarah IPTA lebih mudah kerana siapa yang dapat penuhi syarat dia pasti akan naik. Berbanding skim lain, skim Pensyarah lebih mudah dari segi laluan kerjaya dengan syarat tak MALAS.....

Tanpa Nama berkata...

kita tak fikir perkara ni JPA tak beri peluang pada skim skim lain... akan tetapi kementerian/jabatan tersendiri...

contoh :

Kementerian Pendidikan Malaysia.

Misi dan Visi : Mempunyai Pegawai Pendidik yang mempunyai sekurang-kurangnya ijazah sarjana muda, sebagai langkah menuju sistem pendidikan lebih kualiti.

kertas kerja dihasilkan dan dipersetujui oleh ketua perkhidmatan KPM, dan dihantar ke JPA, JPA ke JPM dan bersetuju.

Dan mereka mendapat satu BONUS, semua guru yang layak diberi peluang sambung pelajaran ke peringkat ijazah dan akan diserapkan ke skim P&P e.g DG41.


contoh :

Kementerian Kesihatan Malaysia.

Misi dan Visi : Mempunyai Pegawai Prubatan yang mempunyai sekurang-kurangnya ijazah sarjana muda, sebagai langkah mencapai tahap kesihatan lebih kualiti bagi rakyat.

jawatan di sini sebagai contoh adalah Jururawat U29 ke atas. Apabila KKM membuka ruang seperti mana KPM tadi, supaya perjawatan di dalam Kementerian Kesihatan Malaysia dibolehkan secara dalaman kenaikan kumpulan Pelaksana ke kumpulan P&P (U40) diwujudkan dengan persetujuan Ketua Perkhidmatan.

Jadi anda query sendiri Ketua Perkhidmatan Masing Masing.

Macam PT yang Grup N, apa ketua perkhidmatan anda. Grup N berada di mana jua, Pelbagai Jabatan dan Kementerian. Jadi ralatnya... Ketua Perkhidmatan anda adakah CUEPACS atau JPA atau Sendirian Berhad?

Tanpa Nama berkata...

Katak di bawah tempurung agaknya yg buat komen ni. Sepatutnya buatlah homework dulu, jgn buat komen tak berasas. Kat univ. pensyarah paling rendah gred 44 dan kalau ada yg 41 tu bukan pensyarah tapi tutor atau pembantu pensyarah namanya. Kat sekolah dah ada prof. madya dan profesorkah? Kat sekolah ramaikah guru yg gred 52 dan 54? Jgn buat komen yg jelas menunjukkan kebodohan kau.

Tanpa Nama berkata...

Katak di bawah tempurung agaknya yg buat komen ni. Sepatutnya buatlah homework dulu, jgn buat komen tak berasas. Kat univ. pensyarah paling rendah gred 44 dan kalau ada yg 41 tu bukan pensyarah tapi tutor atau pembantu pensyarah namanya. Kat sekolah dah ada prof. madya dan profesorkah? Kat sekolah ramaikah guru yg gred 52 dan 54? Jgn buat komen yg jelas menunjukkan kebodohan kau.

Isnin, Disember 09, 2013 9:34:00 PG
__________________________________
boleh bagitau saya universiti mana yang ada gred 44?...ko nak tunjuk lagak sini...dekat universiti ada gred dg41 (guru bahasa) gred 44 takde. pensyarah start dengan gred DS45 kemudian naik DS 52(pensyarah kanan) kemudian Prof. madya (DS54) dan prof adalah JUSA C.....kalau tak pandai jangan main komen je...

Tanpa Nama berkata...

SKIM GAJI BERSEPADU BAGI GURU...NANTIKAN...02/01/2014......(TULAH MAK BAPAK NI BILA BUAT MESYUARAT PIBG SEORANG PUN TAK MUNCUL...HANGPA DOK BISING SINI BUAT PA....TAPI BILA SURUH MAI AMBIK BANTUAN RM100 TAKDE YANG TAK TURUN...ADA YANG DATANG 2 KALI PUN ADA...INGATKAN BOLEHLAH DAPAT 2 KALI...HAHAHAHA)...LAST2 CIKGU NAIK GAJI LAGI...

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan yang blog cuepacs ni ditulis dalam bahasa inggeris...aku yakin mesti blog ni x de maki hamun dan post yg bukan2...sebab bile bahasa inggeris, diorang x faham...apalah kejadahnya post pasal banjir, masuk jugak pasal gaji dan hentam guru...aduhai..inilah mentaliti penjawat awam skrg ni...
____________________________________
SATU CADANGAN YANG BAIK...TAPI THEY ALL NI MENTALLY RETARDED...SO U TULIS DALAM BAHASA SANSKRIT PUN DEPA AKAN KOMEN JUGA DALAM BAHASA MELAYU...DAH ITU JE YANG DEPA TAU....

Tanpa Nama berkata...

Terimalah hakikat bahawa ada skim perkihmatan yang lebih baik daripada perkhidmatan. Redha dengan ketentuan Allah. Semoga mangsa banjir semua sentiasa dilindungi oleh Allah

Tanpa Nama berkata...

Musykil. Siapa sebenarnya urus bab gaji kakitangan awam ni. Kenapa setengah jawatan ada kenaikan time-based; setengah pula kena meminta-minta. Apa salahnya time-based tuu diberi pada semua orang. Perlu keadilan untuk semua. Kan kita bertanggung jawab di hari penentuan nanti. Tengok jawatan PTD, tak perlu bising-bising . Satu tahun dua kali naik gaji. Muda muda lagi sudah berjawatan tinggi. Cukup berpengalaman kaa. PTD kata mereka pembuat polisi. Kan polisi diluluskan setelah dibahaskan di Pakleman.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Katak di bawah tempurung agaknya yg buat komen ni. Sepatutnya buatlah homework dulu, jgn buat komen tak berasas. Kat univ. pensyarah paling rendah gred 44 dan kalau ada yg 41 tu bukan pensyarah tapi tutor atau pembantu pensyarah namanya. Kat sekolah dah ada prof. madya dan profesorkah? Kat sekolah ramaikah guru yg gred 52 dan 54? Jgn buat komen yg jelas menunjukkan kebodohan kau.

Isnin, Disember 09, 2013 9:34:00 PG

__________________________________
boleh bagitau saya universiti mana yang ada gred 44?...ko nak tunjuk lagak sini...dekat universiti ada gred dg41 (guru bahasa) gred 44 takde. pensyarah start dengan gred DS45 kemudian naik DS 52(pensyarah kanan) kemudian Prof. madya (DS54) dan prof adalah JUSA C.....kalau tak pandai jangan main komen je...

Isnin, Disember 09, 2013 10:13:00 PG

********************************

aku dah agak... komfem kena... hehehe... nak tunjuk lagak mcm tahu... last last kena baham gak...

44 tu gred kenaikan pangkat... ahahaha......

Tanpa Nama berkata...

Mari saya perbetulkan gred Pensyarah

41 = Pensyarah Muda
45 = Pensyarah
46 = Pensyarah...lantikan 41
dinaikkan ke 46
51 = Pensyarah (Lantikan Fresh PhD)
52 = Pensyarah Kanan
53 = Prof Madya
54 = Prof Madya
VK7= Prof Juca C
VK6= Prof Jusa B
VK5= Prof Jusa A
Turus = Naib Canselor , Prof Emiratus, Prof ULUNG, Prof Diraja

itu susunan gred yang betul bagi Pensyarah ye..so sesiapa yang komen bukan2 tu jangan memandai2 kalau tak tahu...ini aku bagitahu yg betul ...

Tanpa Nama berkata...

Sekarang dah berapa ramai JUSA (Profesor) yang muda-muda. Ada yang semuda 32 tahun !!!
____________________________

itu la orang kaya makin kaya.
kumpulan sokongan makan pasir le !!
minta kenaikan gaji tahunan dinaikkan pun tak ada tindak balas .

Tanpa Nama berkata...

Padan muka kerana malas belajar. Tak pandai sekolah dan gaji tak cukup salahkan org lain. Inikah nilai2 yg hendak diterapkan kpd anak2 dan generasi akan dtg? Kalau ada yg main tipu pun bukan puak lain, org kite juga. Jgn mudah lupa.

Tanpa Nama berkata...

Universiti kepala bapak ko. Cepat2lah ko gol..... Masa bekerja pun sibuk main internet, patut gaji tak cukup.

Tanpa Nama berkata...

Sekarang dah berapa ramai JUSA (Profesor) yang muda-muda. Ada yang semuda 32 tahun !!!
____________________________

itu la orang kaya makin kaya.
kumpulan sokongan makan pasir le !!
minta kenaikan gaji tahunan dinaikkan pun tak ada tindak balas .

*****
Setahu akulah...mmg aku x jumpa profesor JUSA C umur 32 tahun?. mana kau jumpa?. kalau ada bagitahu aku..aku nak cari jugak... Realitinya ye mcmana nak capai profesor C tu susah...aku berikan senario supaya korang faham...aku andaikan budak baru SPM umur 17 tahun.. belajar Diploma dah 3 tahun..dan 20 tahun...kemudian buat degree kalau sama kursus 2 tahun dah 22 tahun..kalau ambil course lain 4 tahun dah 24 tahun...lepas tu dia buat master 1 tahun setengah atau 2 tahun dah 26 tahun.. kalau dia masuk kerja jadi pensyarah 45.. 26 tahun...dia mesti comfirm jawatan dulu dah 29 tahun...lepas tu dia buat PHD 3 tahun..dah 32 tahun...lepas tu dia submit 52..dah 35 tahun...lepas tu dia dapat Prof madya..dah 40 tahun...aku x jumpa lagi profesor 32 tahun..so jangan nak memandai2 lah...

Tanpa Nama berkata...

Setahu akulah...mmg aku x jumpa profesor JUSA C umur 32 tahun?. mana kau jumpa?. kalau ada bagitahu aku..aku nak cari jugak... Realitinya ye mcmana nak capai profesor C tu susah...aku berikan senario supaya korang faham...aku andaikan budak baru SPM umur 17 tahun.. belajar Diploma dah 3 tahun..dan 20 tahun...kemudian buat degree kalau sama kursus 2 tahun dah 22 tahun..kalau ambil course lain 4 tahun dah 24 tahun...lepas tu dia buat master 1 tahun setengah atau 2 tahun dah 26 tahun.. kalau dia masuk kerja jadi pensyarah 45.. 26 tahun...dia mesti comfirm jawatan dulu dah 29 tahun...lepas tu dia buat PHD 3 tahun..dah 32 tahun...lepas tu dia submit 52..dah 35 tahun...lepas tu dia dapat Prof madya..dah 40 tahun...aku x jumpa lagi profesor 32 tahun..so jangan nak memandai2 lah...

Isnin, Disember 09, 2013 12:10:00 PTG

**********************************************************************************************************************************

ada la... kat blog cuepacs ini ada ramai prof jusa c...

iaitu profesor serba tahu... jusa c kp11

heeee

Tanpa Nama berkata...

Power hang makan tahi lembu. Bodoh sombong sebab tu tak murah rezeki. Hang hanya profesional buat komen terhadap kelemahan org lain sdgkn kelemahan diri dan kumpulan yg bertimbun2 tak nampak langsung. Nah..... skrg kau dpt balasanny a hingga gaji tak cukup makan. Marahkan nyamuk kelambu dibakar.

Memanglah kami power gred N44-54 PnP, kuasa kami bukan mcm cikgu disekolah jea, berbuih mulut mengajar, bila stress mulalah maki-hamun anak murid, nak maki golongan mcm kami tak berani, kuasa kami besar, silap hari bulan 24 jam bertukar sekolah yea..lain kali kalau mulut tue busuk jgn cakap sebarangan, bagi nama,ic dan tempat mengajat kalau berani, nak tengok kami power kea tak..ada berani...!!!

Tanpa Nama berkata...

Nampak semua dulu jenis orang yang malas belajar banyak memberi komen yg buruk terhadap cikgu.Ini kerena anda telah GAGAL dalam HIDUP,inilah faktornya MALAS berusaha dan belajar semasa di SEKOLAH dulu...Skrg duduk salahkan cikgu YOP...Salahkan diri sendirilah YOP SEBAB BEBAL,BODOH,MALAS,DEGIL,DAN EMAK BAPAK LU ALL TAK AJAR PASAL ADAB bersama GURU DAN ORG TUA ,itu yg jadi SETAN sampai lah ke hari ini.Duduk dengki mendengki dan meminta2 atau lebih lagi macam ANJING yg menyalak pada org...Cukuplah insaflah duduk kata org,tgh diri sendiri BAGUSSS KER? TERBAIK KE? Patut berterima kasih sebab PM kita dah byk buat perubahan.Ini dah diberi hdk lagi dan lagi .INI JENIS YG TAK PERNAH CUKUP ni memang BANGSAT...sebab apa sebab tak bersedekah dan sebab tak buat kerja dgn betul,inilah sebabnya...Apa2 pun CERMIN DIRI DULU sebelum mengata org

Tanpa Nama berkata...

AKU RASA ORG YG BERI KOMEN DI BLOG INI JENIS ORG YG SUKA MELAGA2KAN ORG DAN SUKA BUAT PROVOKASI.DAN PENDAPAT AKU,KOMEN2 YG DIBERIKAN TIDAK MENUNJUKKAN ANDA INI SEORANG YG BERJAWATAN professional .Ini semua low class punya jawatan,duduk tak puas hati pasal gaji. dok layan jadi bodoh juga,jadi lebih baik diam ajer.Angkat bakul masuk sendiri,BERI KOMEN LEPAS TU DUDUK MENGOMEN SEMULA sebab hdk buat cerita yg menarik di BLOG ini.Bagus kerana anda semua sedang DILIHAT.

Tanpa Nama berkata...

Xda motivasi la klu beri semua time based

Tanpa Nama berkata...

aku sokong 100% kata anda

Tanpa Nama berkata...

Hehe.... budak pejabat berlakon jd boss. Patutlah tak habis2 buat komen jahanam. Asyik berangan2 nak jd boss bergaji 10k. Jgn2ko sendiri yg kena pecat sbb salah guna masa kerja utk layari internet.

Tanpa Nama berkata...

maaf la noo....ada sapa-sapa nampak mat zabidi ni turun bantu mangsa banjir samaada di kelantan,terengganu,pahang dll...atau dia ni jenis ketam je...pandai arahkan orang jee...kalau tak dak press..tak nampak batang hidung pun..zaman nabi dulu..yang didepan bila berperang ialah Raulullah..sekarang terbalik...yang JUSA-JUSA tu dok di belakang dan dikerusi empuk jee...sibuk bagi arahan itu dan ini...kalau mereka budak-budak cream dalam akademik kira oklah jugak...ramai dari mereka lulus cukup makan je dulu..ambil bidang arts di universiti...bila dah mentalitipun lemah..cara pengurusan jugak lemah..macam KETAM jugak.

Tanpa Nama berkata...

N17 power. Kepala bapak ko.

Tanpa Nama berkata...

ada la... kat blog cuepacs ini ada ramai prof jusa c...

iaitu profesor serba tahu... jusa c kp11

heeee


```````````````````````````````````

perhatian!!..

jangan berhujah pasal tipok lain..

entry nie bertajuk " penjawat awam diminta bantu mangsa banjir "..

syyyyhhh!!.." nanti prof cam taw " marah..
die dok ushar line/perhati jew tue..


kikikikiki!!..
takutnye!!..

Tanpa Nama berkata...

MINTA MAAF SAUDARA PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM SEMUA....TRANFORMASI DALAM SEKTOR AWAM, OLEH ITU SEKTOR AWAM KERAJAAN MELIBATKAN SEMUA SKIM PERKHIDMTAN, GRED, JAWATAN DAN RELEVAN DGNNYA. MAKA TRANSFORMASI YG DICANANGKAN MESTILAH MENYELURUH ATAU HOLISTIK ATAU KOMPREHENSIF. SEHINGGA HARI INI TARNFORMASI BELUM HABIS LAGI DILAKUKAN...OLEH ITU PERLU DILAKUKAN. PIHAK BERTANGGUNGJAWAB SEPERTI MAJIKAN, CEUPACS, JPA DAN TANGAN TANGAN YG ADA KUASA PERLU JALANKAN SECARA INTEGRITI DAN AKAUNTEBLITI.......

BAGI SEKTOR PERKHIDMATAN AWAM YANG TIDAK BERPUAS HATI MESTI ADA SEBABNYA.... BAGI SEKTOR PERKHIDMATAN AWAM YG DTAMBAHBAIK BUKAN BERERTI TUAN/PUAN YG TERBAIK...YE...OLEH ITU TRANSFORMASI TERUS DICANANG, MAKA GUNAKANLAH HAK HAK ANDA...UNTUK DAPATKAN PENAMBAHBAIKAN INI....INSYA-ALLAH, YG BUAT SEKARANG INI, MANUSIA MESTI ADA SALAH ATAU TERCICIR DSBNYA...INSYA-ALLAH, USAHA, DOA DAN TAWAKKAL 'WHEN YOU ARE MUSLIM'......GOOD LUCK.

Tanpa Nama berkata...

Ya allah selamatkanlah semua mereka yg ditimpa musibah banjir......Alhamdulilah ramai PA kumpulan pelaksan terlibat dgn operasi banjir dan kumpulan pelaksana Berijazah dan berpengalaman dalam perkhidmatan kpd rakyat atau masyarakat turut terlibat sama, tahniah....Alhamdulilah, Aameen..Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Terkini hangat di pasaran PA yg tidak berkelulusan tinggi boleh memohon jawatan mengumpat di blog ini.Gaji ikut JUSA C. Boleh apply sekarang,terbuka utk semua yg membaca risalah ini .Bminat.!

Tanpa Nama berkata...

KPPA diminta bantu PA.

Tanpa Nama berkata...

TERIMA KASIH, kepada Saudara Che Saad Hashim bersama rakan-rakannya telah mengadakan solat hajat dan baca yasin, Hanya kepada ALLAH kita berserah dan harapan kita agar PM dan JPA dapat mendengar rintihan mereka. Kalau ada yang tidak suka dengan apa yang diminta oleh kumpulan gred N dan W itu biasalah. Hanya ALLAH yang maha mengetahui.

Benci PA berkata...

95macam mana nak naik gaji PA ni.. aku bagi contoh driver lori sampah MPSP ( Majlis Perbandaran Seberang Perai ).
Mereka angkat sampah tidak bersungguh-sungguh. Tong sampah ditepi jalan tu ada "slap" tapak untuk meletak tong sampah yang disediakan .. namun pemandu lori sampah bila sahaja mengangkat tong tetapi tidak diletakan pada tapak tersebut semula.

Mereka akan letak pada mana yang mudah pada mereka seperti tepi jalan raya sebab mudah untuk reverse lori tersebut.. Bila ditegur melenting...inilah sifat PA yang didominasi bangsa Melayu yang pemalas...tapi bila cakap soal agama memang hebat...

Macam mana nak naik gaji...keja yang mudah pun x boleh buat...

Kalau anda tidak percaya cuba datang ke Seberang Perai dan perhatikan kedudukan tong sampah ..

Aku ada SRP berkata...

Terkini hangat di pasaran PA yg tidak berkelulusan tinggi boleh memohon jawatan mengumpat di blog ini.Gaji ikut JUSA C. Boleh apply sekarang,terbuka utk semua yg membaca risalah ini .Bminat.!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Hahahahahahahhaha PA yang ada SRP nak mohon gred 17. lawak ler korang...

Tanpa Nama berkata...

MINTA MAAF SAUDARA PEGAWAI PERKHIDMATAN AWAM SEMUA....TRANFORMASI DALAM SEKTOR AWAM, OLEH ITU SEKTOR AWAM KERAJAAN MELIBATKAN SEMUA SKIM PERKHIDMTAN, GRED, JAWATAN DAN RELEVAN DGNNYA. MAKA TRANSFORMASI YG DICANANGKAN MESTILAH MENYELURUH ATAU HOLISTIK ATAU KOMPREHENSIF. SEHINGGA HARI INI TARNFORMASI BELUM HABIS LAGI DILAKUKAN...OLEH ITU PERLU DILAKUKAN. PIHAK BERTANGGUNGJAWAB SEPERTI MAJIKAN, CEUPACS, JPA DAN TANGAN TANGAN YG ADA KUASA PERLU JALANKAN SECARA INTEGRITI DAN AKAUNTEBLITI.......

BAGI SEKTOR PERKHIDMATAN AWAM YANG TIDAK BERPUAS HATI MESTI ADA SEBABNYA.... BAGI SEKTOR PERKHIDMATAN AWAM YG DTAMBAHBAIK BUKAN BERERTI TUAN/PUAN YG TERBAIK...YE...OLEH ITU TRANSFORMASI TERUS DICANANG, MAKA GUNAKANLAH HAK HAK ANDA...UNTUK DAPATKAN PENAMBAHBAIKAN INI....INSYA-ALLAH, YG BUAT SEKARANG INI, MANUSIA MESTI ADA SALAH ATAU TERCICIR DSBNYA...INSYA-ALLAH, USAHA, DOA DAN TAWAKKAL 'WHEN YOU ARE MUSLIM'......GOOD LUCK.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

WHEN YOU ARE MUSLIM'...... <<<---- aku cukup syok orang melayu islam yang ske masukkan tentang agama...ayat klisyeee ...hahahah sembang agama paling hebat tapi sebenarnya hampeh... BRIM x layak menipu..tulis bini x keja, duit klim menipu...main tulis jerk, masuk keja lewat...pas tu tengahari kuaq awai alasan nk antar/mik anak balik skolah.. macam-macam lagi lah...

aku malas nak cakap pasal PA ni.sebab bsing cam na pun mereka ni x bley kena berenti...

Tanpa Nama berkata...

Sekadar Renungan Bersama

DOA RABIUL AL ADAWIYAH: Tuhanku, apa saja yang Engkau hendak kurniakan kepadaku berkenaan dunia, berikanlah kepada musuhku dan apa saja kebaikan yang Engkau hendak kurniakan kepadaku berkenaan akhirat, berikanlah kepada orang-orang yang beriman, kerana aku hanya hendakkan Engkau kerana Engkau. Biarlah aku tidak dapat syurga atau neraka. Aku hendak pandangan Engkau padaku sahaja. Doaku pada-Mu ialah sepanjang hayatku, berilah aku dapat mengingati-Mu dan apabila mati kelak berilah aku dapat memandang-Mu.

Tanpa Nama berkata...

I am muslim....alhamdulilah..Ya Allah kekalkan hidup ku dan mati ku dalam keadaan islam....tolonglah rakyat atau masyarakat kita yang memerlukan pertolongan seperti mangsa banjir sekarang,...insya-allah yg berat akan jadi ringan...Para PA jangan buat perkara yg bertentangan dgn agama, kalau dah salah buat mintalah keampunan dari ALLAH...Sebenarnya kita tidak tahu nasib kita kemudian hari tapi yg pasti berusaha, doa dan tawakkal kpd ALLAH, terutamanya biarlah mati dlm islam..

Tanpa Nama berkata...

Wak suka lawak lu bro.

Tanpa Nama berkata...

SHAH ALAM - Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said yang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur - Kemamam semalam bertindak nekad menggunakan kuasa 'veto' mengarahkan dua pemandu lori Gardenia mengagihkan roti yang dibawa mereka kepada rakyat yang sedang kelaparan.

Pemandu lori tersebut yang turut terkandas ekoran banjir di kawasan Chendor, pada mulanya tidak membenarkan lori mereka dibuka bagi tujuan itu.

Ahmad yang kasihan melihat rakyat dalam kelaparan termasuk anak-anak kecil kerana tidak dapat meneruskan perjalanan berkeras meminta pemandu lori itu agar mengagihkan roti-roti tersebut.

Setelah kedua-dua pemandu lori itu enggan berbuat demikian, Ahmad kemudiannya meminta mereka untuk menghubunginya pengurus mereka di Kuala Lumpur supaya beliau boleh membeli kesemua roti itu.

Setelah kata sepakat dicapai dengan pengurus Gardenia di Kuala Lumpur, Ahmad kemudiannya membuka lori itu untuk mengagih-agihkan roti tersebut.

Tindakan Ahmad itu dikongsikan mangsa banjir yang turut berada di situ dan mendapat pujian ramai di media sosial.

Tanpa Nama berkata...

MAAF ANDAI TERKASAR TAPI INILAH KENYATAANYA
DALAM PERKHIDMATAN AWAM KATA SEPAKAT DICAPAI HANYA SKIM YANG DIPIMPIN CUEPACS DAN (PTD ) JPA SAHAJA DIBERI KENAIKAN SKIM.

HAKIKATNYA BAGI SKIM YANG DIANAK TIRIKAN JANGAN BERDUKACITA
WAHAI JIWA YANG TENANG . KEMBALILAH KEPADA TUHANMU DENGAN RASA PUAS, DENGAN SEGALA NIKMAT YANG DIBERIKAN, LAGI DIREDHAINYA. MASUKLAH KE DALAM JEMAAH HAMBA-HAMBAKU. MASUKLAH KE SYURGAKU.

LA TAHZAN, INNALLAHA MA'ANA. JANGANLAH BERSEDIH, SESUNGGUHNYA ALLAH BERSAMA-SAMA DENGAN KITA.

Tanpa Nama berkata...

http://www.kylelambert.co.uk/gallery/morgan-freeman/

Tanpa Nama berkata...

kasihan mangsa-mangsa banjir di pantai timur...

lepas air surut nak kena cuci rumah yang berselut... harta benda rosak.

kenderaan rosak...

dokumen rosak...

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA MENDUDUKI TANGGA KEDUA TERCOROT DI ASIA TENGGARA TERMASUK DI BELAKANG VIETNAM DALAM KEPUTUSAN PROGRAM PENILAIAN ANTARABANGSA PELAJAR (PISA)
HANYA INDONESIA YANG BERADA DI BELAKANG MALAYSIA DI KALANGAN NEGARA ASIA TENGGARA YANG TURUT SERTA DALAM PENILAIAN ITU SEMENTARA SINGAPURA DAN THAILAND DI DEPAN MALAYSIA.

PISA ADALAH SEBUAH PROGRAM PENARAFAN MUTU PENDIDIKAN DI SEKOLAH YANG DIKENDALIKAN OLEH OECD (ORGANISATION FOR ECONOMIC CORPORATION AND DEVELOPMENT) BAGI PELAJAR 15 TAHUN YANG MELIBATKAN NEGARA DARI SELURUH DUNIA.
IA MENGUJI KEMAMPUAN DAN PENGUASAAN PELAJAR DALAM TIGA BIDANG UTAMA IAITU MEMBACA, MATEMATIK DAN SAINS.

Tanpa Nama berkata...

Penyampai : Y. BHG. TAN SRI SAMSUDIN BIN OSMAN
Tajuk : MAJLIS SANTAPAN SERI PADUKA BAGINDA YANG DI-PERTUAN AGONG DAN SERI PADUKA BAGINDA RAJA PERMAISURI AGONG BERSAMA PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK (PTD)
Lokasi : JW MARRIOT HOTEL, KUALA LUMPUR
Tarikh : 20-09-2004

DRAF TEKS UCAPAN

Y. BHG. KETUA SETIAUSAHA NEGARA

6. PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA TELAH DIAKUI SEBAGAI ANTARA YANG TERBAIK DI DUNIA PADA HARI INI, YANG DIBINA ATAS ASAS DAN LANDASAN YANG KUKUH, DAN SETERUSNYA DIMAJUKAN OLEH PEMIMPIN-PEMIMPIN NEGARA KITA BERSAMA PENJAWAT-PENJAWAT AWAM. SEJAK NEGARA KITA MENCAPAI KEMERDEKAAN, PELBAGAI PERUBAHAN DAN PEMBAHARUAN TELAH DILAKUKAN UNTUK MENJADIKAN PERKHIDMATAN AWAM LEBIH RELEVAN DAN BERKEUPAYAAN DALAM MEMAINKAN PERANANNYA BAGI MENINGKATKAN KECEMERLANGAN NEGARA DAN KESEJAHTERAAN RAKYAT. USAHA-USAHA PEMODENAN DAN KEMAJUAN PENTADBIRAN AWAM TELAH DILIPAT GANDAKAN SEIRING DENGAN PEMBANGUNAN NEGARA YANG RANCAK. MANAKALA USAHA-USAHA PENINGKATAN KUALITI DAN PENAMBAHBAIKAN TERHADAP SISTEM PENYAMPAIAN PERKHIDMATAN KERAJAAN KEPADA ORANG RAMAI, DILAKSANAKAN SECARA INTENSIF DAN BERTERUSAN. PADA MASA YANG SAMA, PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA DALAM PERKHIDMATAN AWAM TERUS DIBERI KEUTAMAAN. KERAJAAN TELAH MEMBELANJAKAN BANYAK WANG UNTUK TUJUAN TERSEBUT DENGAN MEMBINA BANYAK INSTITUSI LATIHAN BAGI MEMBERI LATIHAN KHUSUS KEPADA PELBAGAI GOLONGAN PENJAWAT AWAM, DI SAMPING MENGHANTAR RAMAI PEGAWAI KERAJAAN KE LUAR NEGARA UNTUK BERKURSUS DAN MENDAPAT KELULUSAN YANG LEBIH TINGGI

Tanpa Nama berkata...

Yes, ada lagi yg hendak ditambah? Jgn berhenti buat laporan sebab org lain tak tau pa2.

Tanpa Nama berkata...

Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
Pengerusinya, Hamidzun Khairuddin berkata, GAPS memandang serius hasrat DAP yang akan membuang kakitangan awam yang selama ini menjadi tulang belakang pentadbiran negara.

”Kakitangan awam negara ini merupakan antara kakitangan eksekutif yang terbaik di rantau ini. Pentadbiran awam Malaysia yang berakar umbi dari pentadbiran United Kingdom mewarisi sebuah corak pentadbiran yang cekap, berintigriti lagi profesional.

“Pembentukan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam dan Suruhanjaya Perkhidmatan Negeri sejak merdeka dulu adalah contoh terbaik betapa seriusnya pengasas negara yang mahukan perkhidmatan awam yang profesional, berintigriti dan bebas dari pengaruh politik,” ujarnya dalam satu kenyataan kepada UMNO-Online di sini, ini.
Rujukan : http://rakyattranung.blogspot.com/2011/11/dapig-akan-dasar-buang-kakitangan-awam.html

Tanpa Nama berkata...

Setahu akulah...mmg aku x jumpa profesor JUSA C umur 32 tahun?. mana kau jumpa?. kalau ada bagitahu aku..aku nak cari jugak... Realitinya ye mcmana nak capai profesor C tu susah...aku berikan senario supaya korang faham...aku andaikan budak baru SPM umur 17 tahun.. belajar Diploma dah 3 tahun..dan 20 tahun...kemudian buat degree kalau sama kursus 2 tahun dah 22 tahun..kalau ambil course lain 4 tahun dah 24 tahun...lepas tu dia buat master 1 tahun setengah atau 2 tahun dah 26 tahun.. kalau dia masuk kerja jadi pensyarah 45.. 26 tahun...dia mesti comfirm jawatan dulu dah 29 tahun...lepas tu dia buat PHD 3 tahun..dah 32 tahun...lepas tu dia submit 52..dah 35 tahun...lepas tu dia dapat Prof madya..dah 40 tahun...aku x jumpa lagi profesor 32 tahun..so jangan nak memandai2 lah...

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Ada seorang di Matematik UKM
Ada sorang lagi di UPM

Habis SPM umur 17
Umur 18 pergi asasi
19 20 21 22 degree di UK, first class
Oleh sebab First class terus dapat buat Phd
23 24 25 selesai PhD
Masuk gred 52 umur 26
Sah jawatan 52 umur 27
Umur 29 cukup 150 artikel dalam jurnal naik PM umur 32 ada 4 Phd Student tambah 150 paper lagi dapat Prof ;)

Sekarang ketat sikit kena ada berapa student master dan phd yg dah grad. Tapi tak mustahil dalam umur 36 ke 40 dapat Prof.

Tanpa Nama berkata...

Jangan la mudah membodohkan orang. Kalau kita rasa kita pandai, ada lagi yang lebih pandai dari kita. Sentiasa akan ada orang lebih baik dari kita. Belajar la untuk tidak maki hamun orang lain. Semoga semua mangsa banjir selamat sejahtera

Tanpa Nama berkata...

Guna agama utk tutup korupsi diri biaselah

Tanpa Nama berkata...

"ATTENTION" PLEASE

KEMBALI KEPADA TAJUK ASAL...

"PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SEMUA NI DAH LARI TAJUK...

KITA BINCANG PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

BUKAN PASAL GAJI, BUKAN PASAL CIKGU DAN BUKAN PASAL KP11

TAPI PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SILA HUJAH DENGAN POINT POINT YANG BERKAITAN SAJA

Tanpa Nama berkata...

Aks skola mmg kuat menipu.

Sye pt juge. Suami guru. Suami cerita dia tgh mngajar d pggl pt ke pejabat segera. So suami tgglkn kelas. Rupanya suami letak fail bukan pada rak. Pt tu tgh baca novel waktu tu. claim bnyk. Dtg lewat blk awal klua rehat lame2.

Waktu ank pertama kami dia dtg. Beri duit. Bile blk sye ambil duit tu dan suruh suami beri masjid. Xnk sye beri mkn ank2 sye duit gitu biar die beri mkn ank die dah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Aks skola mmg kuat menipu.

Sye pt juge. Suami guru. Suami cerita dia tgh mngajar d pggl pt ke pejabat segera. So suami tgglkn kelas. Rupanya suami letak fail bukan pada rak. Pt tu tgh baca novel waktu tu. claim bnyk. Dtg lewat blk awal klua rehat lame2.

Waktu ank pertama kami dia dtg. Beri duit. Bile blk sye ambil duit tu dan suruh suami beri masjid. Xnk sye beri mkn ank2 sye duit gitu biar die beri mkn ank die dah.

Isnin, Disember 09, 2013 7:42:00 PTG


Kalau ada bukti, sila upload ke youtube untuk kami pertimbangkan...

puan jangan susah hati... pihak kami tahu apa nak buat.

Tanpa Nama berkata...

Dah tak pandai tak nak masok meketab jadi guru..

Tanpa Nama berkata...

HARAP PEMINJAM PTPTN YANG MENJADI MANGSA BANJIR JUGA DIBERI KELONGGARAN MENANGGUH BAYARAN BALIK SELAMA 6 BULAN ....TANPA SEBARANG SURCAGE.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
HARAP PEMINJAM PTPTN YANG MENJADI MANGSA BANJIR JUGA DIBERI KELONGGARAN MENANGGUH BAYARAN BALIK SELAMA 6 BULAN ....TANPA SEBARANG SURCAGE.

Isnin, Disember 09, 2013 8:09:00 PTG


Ok take note... encik diberi pelepasan...

kami faham masalah encik... no hal punya...

Tanpa Nama berkata...

MALAYSIA MENDUDUKI TANGGA KEDUA TERCOROT DI ASIA TENGGARA TERMASUK DI BELAKANG VIETNAM DALAM KEPUTUSAN PROGRAM PENILAIAN ANTARABANGSA PELAJAR (PISA)
HANYA INDONESIA YANG BERADA DI BELAKANG MALAYSIA DI KALANGAN NEGARA ASIA TENGGARA YANG TURUT SERTA DALAM PENILAIAN ITU SEMENTARA SINGAPURA DAN THAILAND DI DEPAN MALAYSIA.

PISA ADALAH SEBUAH PROGRAM PENARAFAN MUTU PENDIDIKAN DI SEKOLAH YANG DIKENDALIKAN OLEH OECD (ORGANISATION FOR ECONOMIC CORPORATION AND DEVELOPMENT) BAGI PELAJAR 15 TAHUN YANG MELIBATKAN NEGARA DARI SELURUH DUNIA.
IA MENGUJI KEMAMPUAN DAN PENGUASAAN PELAJAR DALAM TIGA BIDANG UTAMA IAITU MEMBACA, MATEMATIK DAN SAINS.

Tanpa Nama berkata...

Penyampai : Y. BHG. TAN SRI SAMSUDIN BIN OSMAN
Tajuk : MAJLIS SANTAPAN SERI PADUKA BAGINDA YANG DI-PERTUAN AGONG DAN SERI PADUKA BAGINDA RAJA PERMAISURI AGONG BERSAMA PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK (PTD)
Lokasi : JW MARRIOT HOTEL, KUALA LUMPUR
Tarikh : 20-09-2004

DRAF TEKS UCAPAN

Y. BHG. KETUA SETIAUSAHA NEGARA

6. PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA TELAH DIAKUI SEBAGAI ANTARA YANG TERBAIK DI DUNIA PADA HARI INI, YANG DIBINA ATAS ASAS DAN LANDASAN YANG KUKUH, DAN SETERUSNYA DIMAJUKAN OLEH PEMIMPIN-PEMIMPIN NEGARA KITA BERSAMA PENJAWAT-PENJAWAT AWAM. SEJAK NEGARA KITA MENCAPAI KEMERDEKAAN, PELBAGAI PERUBAHAN DAN PEMBAHARUAN TELAH DILAKUKAN UNTUK MENJADIKAN PERKHIDMATAN AWAM LEBIH RELEVAN DAN BERKEUPAYAAN DALAM MEMAINKAN PERANANNYA BAGI MENINGKATKAN KECEMERLANGAN NEGARA DAN KESEJAHTERAAN RAKYAT. USAHA-USAHA PEMODENAN DAN KEMAJUAN PENTADBIRAN AWAM TELAH DILIPAT GANDAKAN SEIRING DENGAN PEMBANGUNAN NEGARA YANG RANCAK. MANAKALA USAHA-USAHA PENINGKATAN KUALITI DAN PENAMBAHBAIKAN TERHADAP SISTEM PENYAMPAIAN PERKHIDMATAN KERAJAAN KEPADA ORANG RAMAI, DILAKSANAKAN SECARA INTENSIF DAN BERTERUSAN. PADA MASA YANG SAMA, PEMBANGUNAN SUMBER MANUSIA DALAM PERKHIDMATAN AWAM TERUS DIBERI KEUTAMAAN. KERAJAAN TELAH MEMBELANJAKAN BANYAK WANG UNTUK TUJUAN TERSEBUT DENGAN MEMBINA BANYAK INSTITUSI LATIHAN BAGI MEMBERI LATIHAN KHUSUS KEPADA PELBAGAI GOLONGAN PENJAWAT AWAM, DI SAMPING MENGHANTAR RAMAI PEGAWAI KERAJAAN KE LUAR NEGARA UNTUK BERKURSUS DAN MENDAPAT KELULUSAN YANG LEBIH TINGGI

Tanpa Nama berkata...

Banjir Air Mata !

N 17 jadi N 21

N 22 jadi N 26 / Time Base

N 26 jadi N 28 / Time Base

..................................

N 27 / Diploma / STPM upgred jadi N 29 .

Pohon pertimbangan ......

Tanpa Nama berkata...

syukur...phd dan master dinaikkan gaji 2 hingga 3 kenaikan(betita jam 8 mlm)..juga berdoa supaya kumpulan pelaksana juga ada kenaikann skim mengikut timebassed hingga gred 42..terutama yang ada ijazah.

Tanpa Nama berkata...

اسلأم عليكم


sabarlah..

Tanpa Nama berkata...

hujan di tempat ambe di kota bharu kelantan mulai turun dengan lebatnya.

Tanpa Nama berkata...

اسلأم عليكم

semoga dipermudahkan, wahai
sahabat..انشألله

ameeen!!..

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR – Selepas siri kenaikan harga petrol, diesel dan gula pada tahun ini, pengguna perlu bersedia kemungkinan kadar tol dinaikkan bermula tahun depan.

Menurut sumber, desas-desus kenaikan kadar tol itu dijangka antara 30 sen sehingga RM1 melibatkan beberapa lebuh raya di Malaysia.

Katanya, terdapat 13 lebuh raya yang terlibat dalam semakan semula kadar tol bagi tahun 2014 malahan terdapat cadangan kenaikan sekitar 20 peratus sehingga 40 peratus.


Kenaikan tersebut dikatakan tidak dapat dielakkan memandangkan pada akhir tahun ini terdapat beberapa syarikat pengendali lebuh raya yang perlu mematuhi perjanjian konsesi yang telah ditandatangani.

Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof berkata, dari segi perjanjian antara kerajaan dengan syarikat konsesi lebuh raya terdapat semakan semula struktur kadar tol pada tahun depan.

Tanpa Nama berkata...

X de salahnya kita miskin ilmu, miskin harta dan miskin duit, tp janganla kita miskin budi bahasa dan miskin moral.

Tanpa Nama berkata...

"ATTENTION" PLEASE

KEMBALI KEPADA TAJUK ASAL...

"PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SEMUA NI DAH LARI TAJUK...

KITA BINCANG PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

BUKAN PASAL GAJI, BUKAN PASAL CIKGU DAN BUKAN PASAL KP11

TAPI PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SILA HUJAH DENGAN POINT POINT YANG BERKAITAN SAJA


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

حيث هناك حراس الأمن نسميها

Tanpa Nama berkata...

"ATTENTION" PLEASE

KEMBALI KEPADA TAJUK ASAL...

"PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SEMUA NI DAH LARI TAJUK...

KITA BINCANG PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

BUKAN PASAL GAJI, BUKAN PASAL CIKGU DAN BUKAN PASAL KP11

TAPI PASAL "PENJAWAT AWAM DIMINTA BANTU MANGSA BANJIR"

YANG BERHORMAT SILA HUJAH DENGAN POINT POINT YANG BERKAITAN SAJA


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

حيث هناك حراس الأمن نسميها

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR: Kerajaan akan menetapkan gaji permulaan yang lebih tinggi sebagai insentif untuk penjawat awam yang mempunyai kelayakan akademik Doktor Falsafah (PhD) dan Sarjana meliputi 33 skim perkhidmatan.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak berkata 33 skim perkhidmatan gaji tersebut termasuk pensyarah universiti, pegawai teknologi maklumat, pegawai penyelidikan, akauntan, pegawai kanan polis serta pegawai tadbir dan diplomatik.

Bagi pegawai yang sedang berkhidmat dan masih berada di gred lantikan, dan kemudiannya memperoleh kelulusan akademik tersebut, beliau berkata kerajaan akan turut menawarkan insentif hadiah kenaikan gaji (HKG).

"Ini adalah khusus bagi skim-skim perkhidmatan seperti pegawai perubatan, pegawai pergigian dan pegawai perkhidmatan pendidikan lepasan diploma," katanya.

kepada soalan Senator Baharudin Abu Bakar pada persidangan Dewan Negara di sini hari ini.

Teks jawapan Najib dibaca oleh Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berhubung soalan mengenai langkah pemberian insentif khas kerajaan kepada penjawat awam yang mempunyai kelulusan akademik di peringkat PhD dalam bidang-bidang kritikal kepada pembangunan negara.

Selain itu, Najib berkata Lembaga Kenaikan Pangkat akan menimbang pegawai yang layak bagi urusan kenaikan pangkat berdasarkan sistem merit.

"Pegawai yang mempunyai PhD mendapat kelebihan dalam proses pertimbangan ke sesuatu jawatan kenaikan pangkat.

"Sebagai contoh, bagi pegawai perkhidmatan pendidikan siswazah di Kementerian Pendidikan Malaysia, pegawai dinaikkan pangkat melalui Laluan Cemerlang yang mengambil kira kelayakan akademik termasuk PhD dan pengalaman yang dimiliki," katanya.

Najib berkata wajaran yang akan pegawai penilai berikan ialah 15 peratus daripada keseluruhan kriteria kecemerlangan.

Berita mula diterbitkan pada: Disember 09, 2013 18:40 (MYT)
Tag: Najib, Gaji, perkhidmatan awam


Read more at: http://www.astroawani.com/news/show/gaji-permulaan-tinggi-untuk-penjawat-awam-phd-dan-sarjana-26722?cp

Tanpa Nama berkata...

ada la... kat blog cuepacs ini ada ramai prof jusa c...

iaitu profesor serba tahu... jusa c kp11

heeee


**********************************************************************

당신은 알고있다

Tanpa Nama berkata...

Ikut gb sbnrnya. Dulu kat sabah mmg aks camni. Skang semenanjung x pula aks semua baik2 sbb gb cina. Sya yakin puan x mksdkn semua aks.

Tanpa Nama berkata...

AKU RASA ORG YG BERI KOMEN DI BLOG INI JENIS ORG YG SUKA MELAGA2KAN ORG DAN SUKA BUAT PROVOKASI.DAN PENDAPAT AKU,KOMEN2 YG DIBERIKAN TIDAK MENUNJUKKAN ANDA INI SEORANG YG BERJAWATAN professional .Ini semua low class punya jawatan,duduk tak puas hati pasal gaji. dok layan jadi bodoh juga,jadi lebih baik diam ajer.Angkat bakul masuk sendiri,BERI KOMEN LEPAS TU DUDUK MENGOMEN SEMULA sebab hdk buat cerita yg menarik di BLOG ini.Bagus kerana anda semua sedang DILIHAT.

Tanpa Nama berkata...

HANGLAH YANG PANDAI SORANG, NO......

Tanpa Nama berkata...

AKU RASA ORG YG BERI KOMEN DI BLOG INI JENIS ORG YG SUKA MELAGA2KAN ORG DAN SUKA BUAT PROVOKASI.DAN PENDAPAT AKU,KOMEN2 YG DIBERIKAN TIDAK MENUNJUKKAN ANDA INI SEORANG YG BERJAWATAN professional .Ini semua low class punya jawatan,duduk tak puas hati pasal gaji. dok layan jadi bodoh juga,jadi lebih baik diam ajer.Angkat bakul masuk sendiri,BERI KOMEN LEPAS TU DUDUK MENGOMEN SEMULA sebab hdk buat cerita yg menarik di BLOG ini.Bagus kerana anda semua sedang DILIHAT.

................

copy paste.......

Tanpa Nama berkata...

JANGANLAH NAK MENUDUH DAN JATUHKAN HUKUM SECARA MELULU....KITA HIDUP DIDUNIA NI KENA SALING HORMAT MENGHORMATI ANTARA SATU SAMA LAIN....JANGAN BURUK SANGKA....TIADA SIAPA YG BOLEH MENDABIK DADA MENGATAKAN BAHAWA DIA ADALAH ORG PALING PANDAI DALAM DUNIA....ILMU TUHAN NI LUAS....YG KITE DAPAT HANYALAH SECEBIS SAJE....
CONTOH DIATAS, MENUNJUKKAN KEANGKUHAN DAN KEBONGKAKAN MAKHLUK BERNAMA MANUSIA YG MENGAKU DIRINYA PALING CERDIK DIALAM MAYA....
SEHELAI BULU RUME ATAU RAMBUT PUN KITE TAK BOLEH BUAT....CERDIK SANGATKAH KITE?????.....
INSAFLAH!!!!!.....


DR: KASSIM SELAMAT

Tanpa Nama berkata...

AKU RASA ORG YG BERI KOMEN DI BLOG INI JENIS ORG YG SUKA MELAGA2KAN ORG DAN SUKA BUAT PROVOKASI.DAN PENDAPAT AKU,KOMEN2 YG DIBERIKAN TIDAK MENUNJUKKAN ANDA INI SEORANG YG BERJAWATAN professional .Ini semua low class punya jawatan,duduk tak puas hati pasal gaji. dok layan jadi bodoh juga,jadi lebih baik diam ajer.Angkat bakul masuk sendiri,BERI KOMEN LEPAS TU DUDUK MENGOMEN SEMULA sebab hdk buat cerita yg menarik di BLOG ini.Bagus kerana anda semua sedang DILIHAT.





```````````````````````````````````

CONTOH DIATAS, MENUNJUKKAN KEANGKUHAN DAN KEBONGKAKAN MAKHLUK BERNAMA MANUSIA YG MENGAKU DIRINYA PALING CERDIK DIALAM MAYA....
SEHELAI BULU RUME ATAU RAMBUT PUN KITE TAK BOLEH BUAT....CERDIK SANGATKAH KITE?????.....
INSAFLAH!!!!!.....


DR: KASSIM SELAMAT

Tanpa Nama berkata...

Blog mmg utk ekspresi diri dan honor freedom of expression. Bukan buat fitnah. Semua betul apa yg kami smpaikan. Klu cepat terasa hati jgn masuk sini pergi kunci diri dalam bilik..

Tanpa Nama berkata...

Semua betul....Apa yg semua betul tu? Sah memang tergolong dlm kumpulan manusia yg tak sedar diri. Ko tu malakiat kah? Dok maki hamun org kata betoi pula.

Tanpa Nama berkata...

Oi bapok sape maki, ce gtaw ak..

Tanpa Nama berkata...

Memegang jawatan sbg pakar copy paste. Kerja org paling malas tapi berangan2 besar gunung.

Tanpa Nama berkata...

Biar ko yg ajar pasti 100% dpt 10A. Ko memang pakar segalanya sebab tu gaji ko mengalahkan gaji jusa. Gaji dah terlebih makan ganggu org.

Tanpa Nama berkata...

Bapak engko gilo babi.

Tanpa Nama berkata...

Tgk kwn2 sape yang maki..

Tanpa Nama berkata...

EH!!!!....ADA ARBOGK KA????....

JANGANLAH SUKA-SUKA KITA, DOK KATA KAT ORG NA.....
KITA PUN ADA ANAK....SOK LUSA TAKUT ANAK KITA DOK JADI LAGU TU....

INGATLAH DUA PERKARA:-

-KEJAHATAH KITA PADA ORG
-KEBAIKAN ORG PADA KITA

LUPA DUA PERKARA:-

-KEBAIKAN KITA PADA ORG
-KEJAHATAN ORG PADA KITA

SAJA POKCIK NAK INGATKAN DIRI SENDIRI DAN HAMPA JUGAK NO.....

JANGAN MARAH NA....
POKCIK SAYANG SEMUA........


DR: KASSIM SELAMAT

Tanpa Nama berkata...

Itu menunjukkan peribadi yang rendah

Tanpa Nama berkata...

PROMOSI GIFT BULAN INI...TURUN BERAT BADAN DENGAN PILIHAN SET HERBALIFE ANDA..JOM! DAPATKAN IMPIAN BADAN ANDA UNTUK TAHUN 2014!!

"Insha Allah saya berbesar hati dapat coach anda ..Alhamd sy dah coach org dah 3thn ...the latest sy dpt bantu rakan FB jugak..7hari consume Herbalife turun 5kg..

Saya sendiri dah turun 12kg 2bulan yg penting migrain kronik selama 10thn dah xder. Alhamdulillah..

sy cerita skit pasal produk

✔ Shake Formula 1 - makanan lengkap yg very low calorie. yg ini akan repair cells kte. so not just kite akan lost weight but at the same time kt akan improve kesihatan, kulit, semua lah..ada lime perisa sya suka cocolate, ada yg lain strawberry, coppocino, tropica fruit n vanilla. Tahan 2 mggu

✔ Protein formula 3 - ni ada 6g protein dari 100% kacang soya. boleh tahan lapar..bagus juga utk membina otot..n membakar lemak..ni yg bagus utk los weight..menambhkan metabolisma badan. Tahan 44 hari

✔ Tea mix - ni bantu bakar lemak dan bg energy. satu gelas kite minum, dia bakar kalori mcm exercise 20mins. so sy akan bg special meal plan brapa byk kene minum teh utk dpt result turun 10kg.Tahan sebulan

serius berminat..PILIHAN DITANGAN ANDA!...
>PM : https://www.facebook.com/messages/hafidz.h2dbiz
>SMS/WHATSAPP : 0107854365 hafidz
>WeChat ID : Hafidzhamid

Tanpa Nama berkata...

Herballife mahal.. cube product melayu ok juge kesannye

Tanpa Nama berkata...

PA yg pemalas dan bodoh saja yg suka buat fitnah dan komen2 berniat jahat. Yang pasti mereka adalah daripada kump pelaksana sbb tak habis2 banding beza pasal gaji yg tak cukup. Prestasi kerja dan kelulusan akademik kena tengok. Bukan guna SPM je tapi nak gaji 41. Tak sedar diri namanya. Cuba semua PA fikir spt maka yg gred 41 pun nak minta gaji gred jusa. Maka akan timbullah lagu bangau oh bangau yg tiada kesudahan. Agama tak ajar umatnya memaki hamun dan buat fitnah sesuka hati.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 219   Terbaru› Baru»