SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

11 Julai 2012

CUEPACS GESA PEMBANTU MAKMAL IPTA DINAIKAN GRED

Bernama
11/7/2012


SHAH ALAM, 11 Julai (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menggesa kerajaan menaikkan gred jawatan kira-kira 2,000 pembantu makmal yang bertugas di Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) seluruh negara.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata kesemua pekerja itu kini dalam gred C17 dan dicadang dinaikkan kepada gred C27 berikutan menanggung beban kerja yang berlebihan namun tiada apa-apa insentif diberikan.

"Kenaikan (gred) ini juga relevan kerana kumpulan terbabit bekerja lebih masa selain membantu pensyarah dan pelajar asing dalam menyiapkan tugasan dan kajian," katanya kepada pemberita selepas program Himpunan Transformasi dan Ikrar Integriti di sini.

Beliau berkata pihaknya akan memberi tempoh sehingga 30 Sept depan supaya perkara itu diambil tindakan segera.

Mengulas mengenai jumlah pemberian bonus yang perlu diberikan kerajaan kepada penjawat awam pada akhir tahun ini, Omar berkata kongres itu akan mengadakan mesyuarat pada 18 Julai bagi membincangkan isu tersebut.

-- BERNAMA

132 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harap2 j17 pun akan naik jg, kami d j17 dah lama menunggu,jgn gred lain d naikkan tapi gred j17 masih d takuk lama,kami rugi dari segi kenaikan tahunan,kalau gred tak naik tak per tp kenaikan tahunan tu bagi la up sikit, jgn samakan ngan kemasukan yg mgunakan sijil spm,bab sijil poli ngan spm 2 tahun beza,

Tanpa Nama berkata...

setuju amat.. dato omar minta pjelasan jpa mgenai naseb gred j yg telah dbatalkan

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH SUSAH2 NAIK GRED KE 27. YANG PENTING GAJI SEMUA PA DISELARASKAN. JANGAN BUAT IKUT ISU. YANG TAK MINTAK TERBIAR BEGITU SAHAJA SAMPAI NAK PENCEN.....SEMUA CERITA LAMA YANG DAH BASI.

Tanpa Nama berkata...

Apa cerita niee Dato Omar untuk gred J .. tetiba gred c17 plak kuar... kami golongan J dah lama tggu niee... dah dpt batal pulak...

Anak tiri berkata...

salam perjuang buat semua.......ape pun tahniah buat dato Omar dan staf-staf yang x henti-henti berjuang nasib PA ni......sy rasa terpanggil bila gred-gred yang dipohon untuk naik ke gred yang lebih tinggi memandangkan fenomena sekarang yang serba serbinya MAHAL contohnya seperti gred yang sedang diajukan oleh pihak dato......tp adakah pihak Dato terlupa atau terlepas pandang atau sudah patah hati untuk memperjuangkan nasib kami di gred yang paling bawah contohnya R1/R6 dan N1/N4 yang masih lg ketinggalan dari semua segi......sedangkan gred N11 pun telah lama dijumudkan dalam erti kata lain penjawatnya telah pun menikmati laba dari penjumudan jawatan itu. Seperkara lagi yang sy maklum kisah untuk kenaikan ini sudah lama diwar-warkan 2-3 tahun yg lepas. kami ini seolah-olah dianak tirikan baik dari pihak yg berkenaan. apa yang sy nak Dato dan pegawai-pegawai yg terlibat harap dapat diselesaikan satu persatu tuntutan-tuntutan yg BELUM tercapai ibarat kata pepatah YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN...........harap Dato peka masalah-masalah kecil ini.....terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Pem makmal lulusan spm nk p gred 27.... ? Juruteknik lulusan politeknikpun takat gred 17... selesaikan mslh juruteknik dulu la Dato.. Ape cerita ni?

Tanpa Nama berkata...

sudah2 la tu cuepacs, jangan asyik bagi harapan palsu saja. hari tu propose skim sekian sekian naik itu ini. lepas tu senyap. ni bukak cerita baru pula?

jangan jadi macam N11, dapat naik N17, sudahnya N17 yang sedia ada tu menganga saja. merosakkan mood orang nak bekerja saja!

Tanpa Nama berkata...

Syaratkan pengambilan Pem makmal lulusan STPM... bru la boleh minta naik gred 27...klu takat kerja lebih masa... claim OT la Dato... xkan SPM nk gred 27... ape kata lak perjawatan lain2 lulusan spm.. nk kena naik gak 27 juga ke?

Tanpa Nama berkata...

korang gred j aku da ckp dr dulu p jumpe pm sblom pru ni.. gerenti pm soh jpa luluskan.. ko jumpe sibebal mangkok ayon omar gagap tu x guma pon.. ckp mcm sial.. omar ni aku da tahu cara dia.. bile jumpe gred j cter mcm ni.. bile jumpe gred renjer cter cam ni.. bila jumpe gred c cter cam ni gak.. ko tgk gred aku senang je naik.. hehe.. woi omar bila ko nak mampos ha.. suka betol bg harapan palsu cam menteri.. lancau la siamang

Tanpa Nama berkata...

Sudah2 la tu Dato... selesaikan mslh yg terdahulu..... xpayah la nk pikir2 lulusan SPM p gred 27.. takat beban kerja...smua org pun ada beban kerja....

Rezki berkata...

Cuba kita renungkan semula kesam pelaksanaan hasil daripada SSB, SSM dan seterusnya SBPA yang tak jadi baru-baru ini dari segi kenaikan pangkat dan gaji bagi semua PA. Ianya diklasifikasikan mengikut kump perkhidmatan spt A, B, C.N,J, M dan lain-lain serta jawatan bagi kump tersebut. Berbanding skim gaji semasa jawatankuasa kabinet(JKK). sesetengah kump atau jawatan dapat dan sesetengah kump/jawatan tertinggal dari segi semakan kenaikan gaji dan pangkat. Yg nampak jelas sekarang bagi kump Pendidik-D, Polis- Y, Perubatn-U, PTD-M, tak payeh cerite la, selalu dapat upgrade dan laluan kerjaya memang cukup baik. lain-lain tu nampek hampeh je.. dan x penting. kalu dulu jurang gaji antara kump A dan B dan C tu tak de la beza sgt. sekarang , huh jauh.. tak tahu lah siapa yg buat polisi ni. Mungkin, org yg buat polisi ni, kurang cerdik dr segi pengurusan sumber manusia yg sebenar. Cuba renung-renunglah... berilah keadilan pd semua PA, barulah JPA disayangi dan dihormati.

Tanpa Nama berkata...

ni yang die cite pmbntu makmal ipta.kalau korang j17 kat ipta mesti korang tau kan keje c17 ni sama je cam j17..pastu yg naik c27 ni pun mesti dh ade diploma atau amik bridging programme

Imam Teknikal berkata...

Kalau lulusan SPM = beban kerja mcm Pem. Makmal dapat naik ke C27 APATAH LAGI kami Kump. J & G yg mempunyai lulusan SPM + Sijil Kemahiran + beban kerja yg berisiko tinggi nak naik ke mana pula??? Takkan ke J/G 27 aje kan Dato Omar???
Setidak-tidaknya ke gred J/G 32/34 BARU ADIL KAN???

Tanpa Nama berkata...

KALAU TAK NAIK GRED PUN TAK APA, ASAL NAIK GAJI DAN ELAUN.

Tanpa Nama berkata...

harap cuepecs tidak memperjuangkan satu perkhidmatan sahaja, tapi perjuangkan keseluruhan jawatan, sepatutnya cuepeck perjuangkan semua gred 17 naikkan ke gred 27 baru boleh dibanggakan, bukan cuma gred C sahaja. Semua gred ada kelebihan dan bidang2 tugasnya tersendiri dan risikonya tersendiri.

Tanpa Nama berkata...

Cuba kita renungkan semula kesam pelaksanaan hasil daripada SSB, SSM dan seterusnya SBPA yang tak jadi baru-baru ini dari segi kenaikan pangkat dan gaji bagi semua PA. Ianya diklasifikasikan mengikut kump perkhidmatan spt A, B, C.N,J, M dan lain-lain serta jawatan bagi kump tersebut. Berbanding skim gaji semasa jawatankuasa kabinet(JKK). sesetengah kump atau jawatan dapat dan sesetengah kump/jawatan tertinggal dari segi semakan kenaikan gaji dan pangkat. Yg nampak jelas sekarang bagi kump Pendidik-D, Polis- Y, Perubatn-U, PTD-M, tak payeh cerite la, selalu dapat upgrade dan laluan kerjaya memang cukup baik. lain-lain tu nampek hampeh je.. dan x penting. kalu dulu jurang gaji antara kump A dan B dan C tu tak de la beza sgt. sekarang , huh jauh.. tak tahu lah siapa yg buat polisi ni. Mungkin, org yg buat polisi ni, kurang cerdik dr segi pengurusan sumber manusia yg sebenar. Cuba renung-renunglah... berilah keadilan pd semua PA, barulah JPA disayangi dan dihormati.


"sangat-sangat setuju"

Tanpa Nama berkata...

La saudara obama omar..ni la yang dikatakan baling batu sembunyi tangan ni..baling sana,baling sini,baling gred itu,baling gred ini, isu gred j n g pn tak selesai, dah baling gred c plk..pastu menyorok bawah meja ke..

Tanpa Nama berkata...

apakah fungsi pegawai PTD ini, yg saya tengok PTD disesebuah jabatan hanyalah jawatan yg membazir, jawatan yg lansung tidak membawa perubahan kepada sesebuah jabatan, mereka ini lah yg membuat sesebuah jabatan kucar-kacir dari segi pentadbiran, mereka ini tiada pengalaman didalam mentadbir sesebuah jabatan, pernah saya dengar taklimat dari seorang OTD di kementerian Pelajaran, isi taklimat tidak seberapa cuma gaya saja berlebih-lebih. Bila ditanya soalan maacam mana nak buat..last2 n17 juga yang kena jawab..disini nampak bertapa mereka ini tiada fungsi bagi jabatan.....dan yang menjadi kebangaan mereka adalah mereka boleh selalu pindah jabatan...itu saja isi taklimat dia yg dapat diingat oleh perserta....

Tanpa Nama berkata...

Hingga kini tidak nampak pun "TAMBAHBAIK SSM" yg kita nampak tiada kemajuan walaupun Suruhanjaya ditubuhkan...Apa semua ni??? TAK PANDAI KERJAKAN KERAJAAN, JPA DAN CUEPACS???
SBPA NAMPAK TAK BAGUS TAK ok JUGA BEBANDING DGN SEKARANG SSM yg tidak ada apa2 pun!!! NAK PERGI AMBIL PTK PUN DAH DIMANSUHKAN, MCM MANA NAK MAJUKAN DIRI??? TIADA PEPERIKSAAN MCM MANA NAK ANJAK GAJI??? BAGAIMANA NAK KE GAJI P2???
BATAL SBPA, SIAPA RUGI??? PENJAWAT AWAM LAH YG TERIMA PADAH!!!

Tanpa Nama berkata...

La saudara obama omar..ni la yang dikatakan baling batu sembunyi tangan ni..baling sana,baling sini,baling gred itu,baling gred ini, isu gred j n g pn tak selesai, dah baling gred c plk..pastu menyorok bawah meja ke..

Khamis, Julai 12, 2012 9:46:00 AM

((((((((((()))))))))))))))))

orang dah nyanyuk .. umur 62 tahun !
Dah 6 tahun bersara tetap di UPM tapi masih keja KONTRAK.
siapa yg tandatangan sambung kontrak???

Tanpa Nama berkata...

Kenapa Pembantu Makmal IPTA sahaja, macama mana Pembantu Makmal di tempat lain. Kelayakan sama sahaja, kerja pun semacam juga.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan gred N22 untuk jawatan cc.

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan Gred 17 hingga Gred 26 disatukan, diberi KUP Gred 27 bagi yang tidak mempunyai kelayakan STPM atau diploma berkaitan dan permohonan baru disyaratkan kelayakan sekurang-kurangnya mempunyai STPM atau Diploma berkaitan. Ini membolehkan pemegang ijazah memohon.

Suka Aku Baca Komen Korang... berkata...

Bro, skrg nk cari madu ori susah la. Kt pasar dia kata ori tp jual 1 botol besar RM15.00 je. Mati hidup balik aku tak percaya. Kalau ori mau-mau 1 botol kecik tu dh RM50.00.

Tanpa Nama berkata...

Jangan merokok dibawah meja naik semua gred baru adil.

Tanpa Nama berkata...

Omar sasau kalau nak fight untuk naikkan gred biarlah sama-sama semua gred dinaik, jangan pilih kasih, apa pangkat kau datok sebabtu kau naik naikkan kau punya tengkook saja kah.. bangan punya datok.. apa PA lain tak ingin nak rasa gred naik kah?

Tanpa Nama berkata...

tolong adil lah utk skim 17 lain...

Tanpa Nama berkata...

Anak tiri berkata...

salam perjuang buat semua.......ape pun tahniah buat dato Omar dan staf-staf yang x henti-henti berjuang nasib PA ni......sy rasa terpanggil bila gred-gred yang dipohon untuk naik ke gred yang lebih tinggi memandangkan fenomena sekarang yang serba serbinya MAHAL contohnya seperti gred yang sedang diajukan oleh pihak dato......tp adakah pihak Dato terlupa atau terlepas pandang atau sudah patah hati untuk memperjuangkan nasib kami di gred yang paling bawah contohnya R1/R6 dan N1/N4 yang masih lg ketinggalan dari semua segi......sedangkan gred N11 pun telah lama dijumudkan dalam erti kata lain penjawatnya telah pun menikmati laba dari penjumudan jawatan itu. Seperkara lagi yang sy maklum kisah untuk kenaikan ini sudah lama diwar-warkan 2-3 tahun yg lepas. kami ini seolah-olah dianak tirikan baik dari pihak yg berkenaan. apa yang sy nak Dato dan pegawai-pegawai yg terlibat harap dapat diselesaikan satu persatu tuntutan-tuntutan yg BELUM tercapai ibarat kata pepatah YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN...........harap Dato peka masalah-masalah kecil ini.....terima kasih.
___________________________________

Kalau dulu masa ada gred N11, sekurang-kurangnya N1/N4 dapat peluang naik pangkat KPSL ke N 11, tetapi setelah N 11 dijumud macam mana pula kita orang nak naik KPSL, harap Omar gagap dapat ceritakan pada JPA, kami kumpulan N1/N4 adalah kumpulan paling teranaya setelah N 11 dijumudkan.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah memanaskan isu ini kalao nak menaikkan Gred Naikkan Semua Penjawat Awam bukannya utk segelintir jawatan . cuba lihat Guru memartabatkan jawatan itu demi kepentingan rating Poltik murahan .

Tanpa Nama berkata...

Saya bercadang bahawa gaji dinaikkan sebanyak 30% tetapi kenaikkan gaji tahunan dibekukan selama 5 tahun.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Kenaikan gred perlu bersama dgn kenaikan taraf akademik. Anjurkan program utk lepasan SPM yg bergred 17 supaya mereka ada diploma. Maka bolehlah gred mereka dinaikkan terus kpd 29. Mcm cikgu ada program pensiswazahan guru. Dr 29 terus pegi ke 41. Itu baru betul...

Tanpa Nama berkata...

surat panggilan masyuarat kongres cuepac pada 16/7/2012 bukan 18/7/2012, sila betulkan kenyataan asal itu, omar tak cekap, kenyataan silap.

Tanpa Nama berkata...

surat panggilan masyuarat kongres cuepac pada 16/7/2012 bukan 18/7/2012, sila betulkan kenyataan asal itu, omar tak cekap, kenyataan silap.

Tanpa Nama berkata...

surat panggilan masyuarat kongres cuepac pada 16/7/2012 bukan 18/7/2012, sila betulkan kenyataan asal itu, omar tak cekap, kenyataan silap.

Tanpa Nama berkata...

kepala hotak hang omar...
spm 17 nk bg naik 27
gila apa?????
yg sijil poli xnaik2 apa cite??????
smua ni ANGAN2 JE LA...
kami yg J ngn G yg dh lulus pn dbtalkn
yg bru nk mintak...blah la weiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

Hingga kini tidak nampak pun "TAMBAHBAIK SSM" yg kita nampak tiada kemajuan walaupun Suruhanjaya ditubuhkan...Apa semua ni??? TAK PANDAI KERJAKAN KERAJAAN, JPA DAN CUEPACS???
SBPA NAMPAK TAK BAGUS TAK ok JUGA BEBANDING DGN SEKARANG SSM yg tidak ada apa2 pun!!! NAK PERGI AMBIL PTK PUN DAH DIMANSUHKAN, MCM MANA NAK MAJUKAN DIRI??? TIADA PEPERIKSAAN MCM MANA NAK ANJAK GAJI??? BAGAIMANA NAK KE GAJI P2???
BATAL SBPA, SIAPA RUGI??? PENJAWAT AWAM LAH YG TERIMA PADAH!!!
..................................

SBPA batal tapi KGT dia kekal pulak , Gaji satu baris tak diguna pakai apasal? Saya penyokong Gaji Satu Baris ..... namun senioriti kena kekal lah !

Tanpa Nama berkata...

HARAPAN HANYA TINGGAL HARAPAN....

Tanpa Nama berkata...

lu pikirkan sendiri...... kakporah....

Tanpa Nama berkata...

SISTEM PENTADBIRAN AWAM KINI TELAH MENJADI KUCAR KACIR TAK TENTU HALA TUJU!!! MULUT CAKAP LAIN, LAIN YG DIBUAT..ITULAH PENTADBIRAN AWAM SEKARANG YG TERUK DAN TIADA MASA DEPAN!!!

Tanpa Nama berkata...

salam perjuang buat semua.......ape pun tahniah buat dato Omar dan staf-staf yang x henti-henti berjuang nasib PA ni......sy rasa terpanggil bila gred-gred yang dipohon untuk naik ke gred yang lebih tinggi memandangkan fenomena sekarang yang serba serbinya MAHAL contohnya seperti gred yang sedang diajukan oleh pihak dato......tp adakah pihak Dato terlupa atau terlepas pandang atau sudah patah hati untuk memperjuangkan nasib kami di gred yang paling bawah contohnya R1/R6 dan N1/N4 yang masih lg ketinggalan dari semua segi......sedangkan gred N11 pun telah lama dijumudkan dalam erti kata lain penjawatnya telah pun menikmati laba dari penjumudan jawatan itu. Seperkara lagi yang sy maklum kisah untuk kenaikan ini sudah lama diwar-warkan 2-3 tahun yg lepas. kami ini seolah-olah dianak tirikan baik dari pihak yg berkenaan. apa yang sy nak Dato dan pegawai-pegawai yg terlibat harap dapat diselesaikan satu persatu tuntutan-tuntutan yg BELUM tercapai ibarat kata pepatah YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN...........harap Dato peka masalah-masalah kecil ini.....terima kasih.
___________________________________

Kalau dulu masa ada gred N11, sekurang-kurangnya N1/N4 dapat peluang naik pangkat KPSL ke N 11, tetapi setelah N 11 dijumud macam mana pula kita orang nak naik KPSL, harap Omar gagap dapat ceritakan pada JPA, kami kumpulan N1/N4 adalah kumpulan paling teranaya setelah N 11 dijumudkan.

Khamis, Julai 12, 2012 10:49:00 AM
----------------------
Satu lagi yang berada di gred KPSL N12 mana mau letak?..tak kan tergantung situ saja..gred N11 dah lama naik ke N17..

Tanpa Nama berkata...

GURU DPT KUP 8 TAHUN YANG LAIN 15 TAHUN...COBA ANDA SEMUA FIKIR!!! ADIL KAH PM DATK SERI NAJIB BERBUAT DEMIKIAN???
JAWABNYA BUDAK 7 TAHUN PUN TAHU JAWAPANNYA TIDAK ADIL KAN???
KENAPA NAK BEZAKAN ANTARA GURU DAN PA LAIN??? TIADA SEBAB KECUALI ADA KEPENTINGAN POLITIK SAJA BUKANNYA ADA GAGASAN 1 MALAYSIA PUN YG DILAUNG-LAUNGKAN SELAMA INI....SANGAT LUCU PENTADBIRAN KERAJAAN SEKARANG..
TAK ADIL DAN SAKSAMA LANGSUNG....FIKIR2KAN LAH SAUDARA KU.!!!

Tanpa Nama berkata...

GURU DPT KUP 8 TAHUN YANG LAIN 15 TAHUN...COBA ANDA SEMUA FIKIR!!! ADIL KAH PM DATK SERI NAJIB BERBUAT DEMIKIAN???
JAWABNYA BUDAK 7 TAHUN PUN TAHU JAWAPANNYA TIDAK ADIL KAN???
KENAPA NAK BEZAKAN ANTARA GURU DAN PA LAIN??? TIADA SEBAB KECUALI ADA KEPENTINGAN POLITIK SAJA BUKANNYA ADA GAGASAN 1 MALAYSIA PUN YG DILAUNG-LAUNGKAN SELAMA INI....SANGAT LUCU PENTADBIRAN KERAJAAN SEKARANG..
TAK ADIL DAN SAKSAMA LANGSUNG....FIKIR2KAN LAH SAUDARA KU.!!!

Khamis, Julai 12, 2012 12:31:00 PM
------------------------
Majoriti pembangkang dlm pa adalah guru..apa yg mintak dgn kerajaan semua boleh..tp pa lain gred bawahan menjadi penyokong setia kerajaan walau hnya sekadar pak turut..ibarat kera dihutan susukan,anak sendiri dipangku biar kebulur...

Tanpa Nama berkata...

jadi apa kata PA yg lain try test jd pmbngkang plak..kita test market masa pru yg akn dtg tak lama lg ni..amcm ada bran..?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
jadi apa kata PA yg lain try test jd pmbngkang plak..kita test market masa pru yg akn dtg tak lama lg ni..amcm ada bran..?

Khamis, Julai 12, 2012 1:11:00 PM
**********************************************************************
saya stuju.satu cadangan yang baguh

Tanpa Nama berkata...

ok dh ada sorg..dh bleh wujudkan kesatuan ni..nk harapkan cuepacs tak bleh pakai....cepat2 ada lg tak?

Tanpa Nama berkata...

Nak Adil kena sokong Adil pulak !
Memang hampeh punya BN , bagi kepentingan puok Cikgu naik Time Base tanpa penilaian .
Kualiti Guru sekarang pemalas nak g belajaq , dok kat Sekolah tu 16tahun dah capai Gred teringgi , Apa ke Jadahnya tu ?

Tanpa Nama berkata...

Bumi yang tiada rimba
Seumpama hamba
Dia dicemar manusia
Yang jahil ketawa.......

Dewasa ini kita saling merayakan
Kejayaan yang akhirnya membinasakan
Apalah gunanya kematangan fikiran
Bila dijiwa kita masih lagi muda dan mentah
Ku lihat "HIJAU".......

Korupsi, oppressi, obsessi diri
Polussi, depressi di bumi kini.......

Seghemo bendo-bendo di dunio
Tok leh tahe
Sapa bilo-bilo.

Tanpa Nama berkata...

ok jgk tu hijau..apa2 parti pun ok janji JGN BE END..

GRED KP11/14 KESELAMATAN YANG KELEMASAN berkata...

gred KP11/14 terkapai-kapai kelemasan, menunggu umpama PENUNGGU dan akan terud menunggu, TUNGGU!!!!!...kebanyakan skim perkhidmatan gred 11 telah pun diUPGRADE ke gred 17 pada tahun 2009.

GRED KP11/14 KESELAMATAN YANG KELEMASAN berkata...

gred KP11/14 terkapai-kapai kelemasan, menunggu umpama PENUNGGU dan akan terus menunggu, TUNGGU!!!!!...kebanyakan skim perkhidmatan gred 11 telah pun diUPGRADE ke gred 17 pada tahun 2009.

Tanpa Nama berkata...

untuk memusatkan pengawal keselamatan gred kp11 disebuah JABATAN/BAHAGIAN/UNIT,FAKTOR SENIORITY HARUS diambil kira. jika tidak, ia akan menimbulkan rasa tidak puas hati dan MORAL DOWN dikalangan PENGAWAL KESELAMATAN SENIOR di agensi terbabit dan akhirnya mungkin akan membawa kegagalan...

Tanpa Nama berkata...

untuk memusatkan pengawal keselamatan gred KP11 disebuah JABATAN / BAHAGIAN / UNIT, FAKTOR SENIORITY HARUS diambil kira. jika tidak, ia akan menimbulkan rasa tidak puas hati dan MORAL DOWN dikalangan PENGAWAL KESELAMATAN SENIOR di agensi terbabit dan akhirnya mungkin akan membawa kegagalan...

Tanpa Nama berkata...

Rezki berkata...

Cuba kita renungkan semula kesam pelaksanaan hasil daripada SSB, SSM dan seterusnya SBPA yang tak jadi baru-baru ini dari segi kenaikan pangkat dan gaji bagi semua PA. Ianya diklasifikasikan mengikut kump perkhidmatan spt A, B, C.N,J, M dan lain-lain serta jawatan bagi kump tersebut. Berbanding skim gaji semasa jawatankuasa kabinet(JKK). sesetengah kump atau jawatan dapat dan sesetengah kump/jawatan tertinggal dari segi semakan kenaikan gaji dan pangkat. Yg nampak jelas sekarang bagi kump Pendidik-D, Polis- Y, Perubatn-U, PTD-M, tak payeh cerite la, selalu dapat upgrade dan laluan kerjaya memang cukup baik. lain-lain tu nampek hampeh je.. dan x penting. kalu dulu jurang gaji antara kump A dan B dan C tu tak de la beza sgt. sekarang , huh jauh.. tak tahu lah siapa yg buat polisi ni. Mungkin, org yg buat polisi ni, kurang cerdik dr segi pengurusan sumber manusia yg sebenar. Cuba renung-renunglah... berilah keadilan pd semua PA, barulah JPA disayangi dan dihormati.


Untuk Gred U, hanya , nurse, juru x-ray, OT/Physio, Pen. peg. perubatan je yang best...gred U lain seperti Atendan, pen. peg. farmasi, JTMP (hape ke benda tuh)dan lain2 masih ditakuk lama..so, jgn generalize ok! Yang paling out skali JTMP..orang pun x kenal malah nama jawatan pun org xtau/salah sebut...JTMP satu2nya jawatan Gred B pada masa dahulu bagi gred kump. sokongan perubatan (paramedik, gred lain semua di bawah Gred C. Paramedik yang lain kemudiannya dinaikkan ke gred B dan JTMP masih ditakuk lama..sekarang JTMP telah ditinggalkan oleh gred lain dari segi kenaikan pangkat dll malah Jururawat dan MA telah di'up'kan lagi ke Gred A (gred 41). Begitunya sadis khidmat org keje di lab diagnostik...

Tanpa Nama berkata...

Bangang ! apakejadah sistem cupek yang ada sekarang? mahu berjuang untuk semua ATAU jawatan/skim yang dipilih oleh presden cupek ! Bahalul !

Tanpa Nama berkata...

HAI PAK OMAR...SEMENJAK DUA MENJAK NI...ASYIK CAKAP UNTUK IPTA SAJA NAMPAK..PERKHIDMATAN LAIN CAMNA..JPJ..KPDN..KASTAM..TOLONG JANGAN SENGET SEBELAH LAH..

Tanpa Nama berkata...

korang santau je si gagap omar ni.. akula paling seronok kalu dpt tgk omar gagap menderita tak mati2.. haha.. sampai mati aku xkan maafkan omar.. psl dia sbpa batal.. paling siyal punya manusia..

CUEPACS BERANI berkata...

PEMBANTU MAKMAL IPTA DIBEBANI KERJA YANG BERISIKO.MENGENDALIKAN PEALATAN SAINS YANG BERTEKNOLOGI DAN BERNILAI TINGGI.KERJA PAGI HINGGA LEWAT MALAM PUN ADA.GRED SAMA DENGAN PEMBANTU MAKMAL SEKOLAH.MEMBANTU PENSYARAH DAN PELAJAR MEMBUAT PENYELIDIKAN.PATUT DIKAJI..SOKONG CUEPACS

OtaiMez berkata...

kalau nak buat semakan buatlah semua skim,semua kelulusan..semuanya pekerjaan penting dalam sektor awam. PM dah cakap biarlah semua berpuas hati...sepatutnya CUEPACS dah faham pasal ini..dulu kat cheras nak laungkan Rakyat di dahulukan..bukan main kuat lagi...

Tanpa Nama berkata...

SABAR DULU SEDARE, NI SAYA MAHU CAKAP AAA..!

Dari dulu, kini dan selamanya masih nada, cara dan tindak tanduk yang sama. Umum apa pun, janji seribu macam pun, tapi kalau masih PAK OMAR yang jadi Ketua Cuepacs, saya pasti
TAK ADA MASA DEPAN untuk Penjawat Awam dalam Tuntutan Penambahbaikan Perkhidmatan Awam lebih2 lagi dari segi kemudahan, elaun dan gaji.
Yang aku ni 80an dah ada kat Cuepacs sejak zaman Dato' Jamaluddin bin Mat Isa. Zaman itulah sebenarnya yang MENJANA tuntutan Cuepacs sampai hari ini.

Tanpa Nama berkata...

Jangan pentingkan diri sendiri , kenyangkan perut diri macam Skim Guru .
Nak beri sama rata , adil & saksama , jgn ada terasa hati & buruk padahnya .

Tanpa Nama berkata...

SEDAPNYA MULUT KALAU KENA CILI:

Kalau setakat Subjek Pangkat BM.2,
BI.2, KS.M1, Pend.Isl.3, Sains.2 dan SEJ.2 JANGAN nak cakap besar ye. Aku (Melayu) semua dapat 1 takde pun menyalak macam kamu Cina. Tengok cakap Melayu kamu PELAT Cina, Cakap Inggeris PELAT Cina, Kesedaran dan pemahaman Melayu kamu tak ada, sebab cakap kat sini tak sopan tak macam orang MELAYU yang sopan santun (kamu setakat menghafal sebab cuma nak lulus periksa,tapi kamu tak tahu
apa2 dan tak faham),kamu kata Pend. Islam dapat 3 (kamu cuma hafal untuk lulus periksa, tapi tak mahu memahami dan menghayati dan masuk Islam, Sains dapat 2 (tapi orang2 kamu dari usahawan dan pengilang bangsa Cina yang banyak merosak dan mencemar alam sekitar, cuma fikir untung dan laba tapi buang bahan buangan ke sungai dan mana2 tempat yang kamu suka), dan kamu lulus Sejarah 2 (sebab kamu menghafal tapi tak mahu memerima hakikat bahawa Sejarah tidak boleh dipadam) sebab Malaysia itu bermakna Tanah Melayu, tak boleh dipersoalkan lagi kerana telah menjadi kontrak sosial penubuhan Malaysia. Kamu baru 18 tahun dah dapat KUP tapi aku dah 31 tahun baru dapat KUP 2010 tak menyalak pun. TAPI memang benar orang kata kalau tak fikir UNTUNG dan MENIPU bukan Cina tulen.
Bapak aku Jawa dan Mak aku Banjar, nenek aku Bugis dan moyang aku Belanda. Aku tahu dan boleh bertutur dengan BAIK bahasa JAWA, BANJAR, BUGIS, BELANDA, MELAYU dan INGGERIS. Tapi aku tak menyalak macam kamu. Kamu ni patut dibuang negara sebab cubaan menghasut dan menghina bangsa MELAYU mengikut Akta Hasutan 1948 (Akta Harmoni Kebangsaan 2012). Insaflah wahai kawan2 ku bangsa Cina dalam Perkhidmatan Awam, kedaulatan Melayu jangan diusik, kami Melayu dah terlalu banyak bertoleransi dengan bangsa kamu sejak dulu lagi.
Buka balik Sejarah dan jangan setakat dapat A2 dalam periksa.
Kawan2 Melayu yang BACA tulisan Wak Jawa ni, tolong beri komen juga. Jangan biarkan orang lain mempersenda kita bangsa MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

KALAU DAH MAKAN LADA MEMANG PEDAS:

Tanpa rasa prajudis atau emosional dari sudut politik pula, bukan Melayu(non-muslim)sebenarnya masih belum nampak benar2 keikhlasannya untuk keharmonian negara, sebab baik dalam parti pembangkang atau pemerintah, tindak tanduknya masih belum ikhlas mengenai ISLAM. Banyak yang dipersoalkan baik dalam dewan rakyat/ parlimen ataupun diluar mereka berani dengan lantang memepersoal hal-hal mengenai Islam, sedangkan hidup mereka bukan dalam Islam. Dari segi pelajaran pula mereka mempersoalkan dasar pendidikan berkonsepkan Islam walaupun tidak di maksudkan begitu kepada mereka, tapi dalam pada yang sama ada pelajar non-muslim yang menduduki peperiksaan Islam dan lulus, sebab mereka (menghafal) tapi bukan menghayati dan hidup sebagai orang Islam. Sebab itu mereka berani mempersoal Islam sebab mereka ada asas mengenai Islam. Satu ketika kerajaan menyentuh keutamaan Melayu, mereka lantang bersuara mahu kesamarataan sebab mereka warganegara. Kewarganegaraan bukan melayu tidak jadi soal, sebab mereka layak dan lahir di Malaysia, mengikut Konvensyen Komanwel,tetapi dari segi ras (bangsa) mereka perlu menoleh kembali kepada sejarah negara. Ingatlah sejarah lama TIDAK akan terpadam walau sampai saat hari kiamat, sebab ada hari ini kerana ada hari dahulu.

Tanpa Nama berkata...

PA semakin berkurangan disebabkan ada yg pencen wajib, opsyen awal, kematian, sakit kronik, cacat kekal, sakit mental, dpt peluang baik, cabut, dsbnya, tinggallah kami semua khususnya Pembantu Tadbir yg terpaksa menanggung kerja yg sepatutnya di buat oleh 2-3 org PA lain, kami terpaksa buat 2-3 kerja serentak, kamilah yang buat perkhidmatan, persuratan, pembangunan dan sebagainya, dahlah tue alat bantu tak da, komputer jenis lama tak cukup unit pulak tue,line asyik problem jea, telepon kena pakai duit sendiri, ke sana-sini pakai kereta sendiri, kenderaan jabatan tak da, kami PA 1.4 juta meminta agar gred dan elaun kami dinaikkan, barulah kami dapat berfikir di luar kotak, nak berapa kotak, berkotak-kotak kami boleh bagi..!! memandangkan bebanan kerja sekarang semakin bertambah dan kompleks.. naikan semua gred 1.4 juta PA, satu lagi BONUS ada tak tahun nie.. 4 bulan bonus kami mahu.. menurut sumber bonus tahun nie tak da.. betul kea..!! sekirannya tiada, tunggulah nasib kerajaan di kemudian hari,BURUK PADAHNYA, kami mampu mengubahnya..!!!

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan supaya KPLI ataupun DPLI dilanjutkan ke umur 40 tahun drp umur 35 tahun sebelumnya kerana ramai penjawat awam yg mendapat degree pada usia 30-an tetapi tiada peluang kerja kerana pasaran kerja yg terhad. sekurang-kurangnya degree tersebut dapat dimaanfaatkan sebaik-baiknya untuk kemajuan kerjaya..

Tanpa Nama berkata...

BONUS TAK ADA TAHUN NIE..!! PADAN MUKA KAU ORN 1.4 JUTA PA..

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Aku pelik betul la dgn korg ni. Balik-balik guru yg ko pertikaikan. Dah diorg ada degree, kmudian kesatuan diorg kuat fight maka laluan kerjaya diorg cun la.

Askar dgn polis plak ada mcm-mcm elaun. doktor lg la cepat naik pangkatnya. Dah prospek keje dan keistimewaan diorg mcm tu korg nak bising apehal?

Kalau korg nak mcm tu wujudkan kesatuan la mcm cikgu ada NUTP. doktor ada MMA. Polis ada PASCU.

Korg ada ape? Ade mulut je. Ops... salah ada jari je nk taip komen yg menyakitkan hati org lain. Siap nak ugut tukar kerajaan plak. Besok DAP perintah diorg dh bgtau nk kurangkan kakitangan awam utk save kos pentadbiran. Korang la jawabnya yg kene tukar. Pandai x boleh di ajar...

Tanpa Nama berkata...

BEB..!! LU NIE KEPALA BUTOH MASAK ASAM..!! KAH..!!KAH..!!

Tanpa Nama berkata...

Majoriti pembangkang dlm pa adalah guru..apa yg mintak dgn kerajaan semua boleh..tp pa lain gred bawahan menjadi penyokong setia kerajaan walau hnya sekadar pak turut..ibarat kera dihutan susukan,anak sendiri dipangku biar kebulur...
-------------------------------------

Ni mana le dpt statistik menyokong pendapat yg dangkal? jgn ikut sedap mulut je tuduh golongan pendidik majoriti pembangkang. kalau nk tuduh juga, sertakan bukti konkrit sekali...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Anyway, mlm ni aku ada latihan kompang. Member aku suruh bw kopi satu termos. Kalau dah ade dekat 30 org yg main, 1 termos mana cukup weh...

Tanpa Nama berkata...

kita gabung kesatuan yang kecil jadi besar.
contoh, Kesatuan N ie terdiri dpd PAP, Pembantu Tadbir, Peg Khdmt Pelanggan, Pen. Peg. Tadbir.
kalau gabong semua dapat 300 ribu ahli !
kuat bro !

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Tapi lahabau jugak la aku pnya ketua kompang ni. Dia x tahu ke mlm ni mlm jumaat? Org baru balik tahlil kt surau dh kene g latih kompang plak. Tp nk buat mcm mana. Selagi pemimpin tu islam dan dia x suruh aku keluar dr islam kena la taat pd dia... Wassalam...

Tanpa Nama berkata...

beb..!! lu nie sesat kot, cakap pasal ketua kampung pulak, tak main beb, dunia dah berubah, ape ketua kampung boleh buat, lulusan darjah 6, buat malu jea, komputer pun tak tau nak pakai, biar betul beb..!! org dah lulusan degree dan master skg beb..!! malaysia rakyatnya dah berfikiran kelas pertama..!!

Tanpa Nama berkata...

SEDAPNYA MULUT KALAU KENA CILI: Kalau setakat Subjek Pangkat BM.2,
BI.2, KS.M1, Pend.Isl.3, Sains.2 dan SEJ.2 JANGAN nak cakap besar ye. Aku (Melayu) semua dapat 1 takde pun menyalak macam kamu Cina. Tengok cakap Melayu kamu PELAT Cina, Cakap Inggeris PELAT Cina, Kesedaran dan pemahaman Melayu kamu tak ada, sebab cakap kat sini tak sopan tak macam orang MELAYU yang sopan santun (kamu setakat menghafal sebab cuma nak lulus periksa,tapi kamu tak tahu
apa2 dan tak faham),kamu kata Pend. Islam dapat 3 (kamu cuma hafal untuk lulus periksa, tapi tak mahu memahami dan menghayati dan masuk Islam, Sains dapat 2 (tapi orang2 kamu dari usahawan dan pengilang bangsa Cina yang banyak merosak dan mencemar alam sekitar, cuma fikir untung dan laba tapi buang bahan buangan ke sungai dan mana2 tempat yang kamu suka), dan kamu lulus Sejarah 2 (sebab kamu menghafal tapi tak mahu memerima hakikat bahawa Sejarah tidak boleh dipadam) sebab Malaysia itu bermakna Tanah Melayu, tak boleh dipersoalkan lagi kerana telah menjadi kontrak sosial penubuhan Malaysia. Kamu baru 18 tahun dah dapat KUP tapi aku dah 31 tahun baru dapat KUP 2010 tak menyalak pun. TAPI memang benar orang kata kalau tak fikir UNTUNG dan MENIPU bukan Cina tulen.
Bapak aku Jawa dan Mak aku Banjar, nenek aku Bugis dan moyang aku Belanda. Aku tahu dan boleh bertutur dengan BAIK bahasa JAWA, BANJAR, BUGIS, BELANDA, MELAYU dan INGGERIS. Tapi aku tak menyalak macam kamu. Kamu ni patut dibuang negara sebab cubaan menghasut dan menghina bangsa MELAYU mengikut Akta Hasutan 1948 (Akta Harmoni Kebangsaan 2012). Insaflah wahai kawan2 ku bangsa Cina dalam Perkhidmatan Awam, kedaulatan Melayu jangan diusik, kami Melayu dah terlalu banyak bertoleransi dengan bangsa kamu sejak dulu lagi.
Buka balik Sejarah dan jangan setakat dapat A2 dalam periksa.
Kawan2 Melayu yang BACA tulisan Wak Jawa ni, tolong beri komen juga. Jangan biarkan orang lain mempersenda kita bangsa MELAYU.

KALAU DAH MAKAN LADA MEMANG PEDAS:

Tanpa rasa prajudis atau emosional dari sudut politik pula, bukan Melayu(non-muslim)sebenarnya masih belum nampak benar2 keikhlasannya untuk keharmonian negara, sebab baik dalam parti pembangkang atau pemerintah, tindak tanduknya masih belum ikhlas mengenai ISLAM. Banyak yang dipersoalkan baik dalam dewan rakyat/ parlimen ataupun diluar mereka berani dengan lantang memepersoal hal-hal mengenai Islam, sedangkan hidup mereka bukan dalam Islam. Dari segi pelajaran pula mereka mempersoalkan dasar pendidikan berkonsepkan Islam walaupun tidak di maksudkan begitu kepada mereka, tapi dalam pada yang sama ada pelajar non-muslim yang menduduki peperiksaan Islam dan lulus, sebab mereka (menghafal) tapi bukan menghayati dan hidup sebagai orang Islam. Sebab itu mereka berani mempersoal Islam sebab mereka ada asas mengenai Islam. Satu ketika kerajaan menyentuh keutamaan Melayu, mereka lantang bersuara mahu kesamarataan sebab mereka warganegara. Kewarganegaraan bukan melayu tidak jadi soal, sebab mereka layak dan lahir di Malaysia, mengikut Konvensyen Komanwel,tetapi dari segi ras (bangsa) mereka perlu menoleh kembali kepada sejarah negara. Ingatlah sejarah lama TIDAK akan terpadam walau sampai saat hari kiamat, sebab ada hari ini kerana ada hari dahulu.

Tanpa Nama berkata...

bagus bagu gred c17 naik... hahaha .. j gaji dah banyak nak jumud buat apa...cukup la takat j17 tu...mintak lebih2 lak...teruss kan usaha supaya naik c27... aku sokong 100%.... yang mana tak naik tu, Jangan la menyalak yer,.... wakakakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

mana janji nak jumudkan gred N1...jng lupa juga dengan org yang dibawa...
20 April 2011
SYOR HENTI AMBIL LULUSAN PMR
Berita Haarian
Oleh Azidan Nahar
azidan@bharian.com.my
2011/04/19


CUEPACS mahu penjawat awam dengan Gred A diberikan gaji lebih tinggi

JOHOR BAHRU: Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) sudah mengemukakan cadangan kepada Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) supaya tidak lagi mengambil penjawat awam berkelulusan Penilaian Menengah Rendah (PMR) ke bawah.

Cadangan itu selaras dengan tuntutan CUEPACS sebelum ini, yang mahu kerajaan menghapuskan Gred 1 hingga 16 dalam Skim Perkhidmatan Awam bagi membolehkan mereka diberikan gaji lebih tinggi bersesuaian dengan peningkatan kos sara hidup.
Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman berkata, ketika ini 650,000 penjawat awam berada dalam Gred 1 hingga 16 merangkumi pelbagai jawatan membabitkan semua kementerian.

“CUEPACS tidak mahu lagi ada kakitangan awam memegang sijil PMR, kita mahu semua Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), kita mahu kakitangan dengan Gred A... pemandu sudah ada SPM, banyak jabatan sudah naik taraf gred penjawat awam seperti tukang masak, operator sistem dan operator telefon.

“Semua sudah setaraf dan memiliki Gred 17,” katanya dalam sidang media selepas mengadakan perjumpaan bagi menerangkan isu semasa CUEPACS bersama penjawat awam Universiti Teknologi Malaysia (UTM), di sini, semalam.

CUEPACS bulan lalu mengemukakan lima tuntutan baru kepada JPA termasuk penghapusan Gred 1 hingga 16 membolehkan penjawat awam berkenaan terus ditempatkan pada Gred 17 dengan gaji RM820 sebulan ketika ini atau RM920 jika cadangan gaji minimum yang dikemukakan pihaknya kepada JPA pada 1 Julai 2007, dipersetujui kerajaan dalam kajian semula Skim Saraan Malaysia (SSM).
Sehubungan itu, katanya, jika cadangan itu diterima JPA, kumpulan pekerja berkenaan akan mendapat suntikan baru apabila meraih pendapatan lebih tinggi berbanding sekarang.

Beliau berkata, pada ketika ini penjawat awam Gred 1 hingga 16 mempunyai gaji permulaan kira-kira RM647 dan apabila cadangan berkenaan diluluskan, kumpulan terbabit boleh menerima gaji permulaan dicampur elaun lain kira-kira RM900.

“Pendapatan gred pekerja ini di bawah RM3,000 sebulan, ia hanya cukup makan, jika mereka berkhidmat selama 25 tahun baru dapat RM3,000. Jika mereka terus ditempatkan pada Gred 17, gaji permulaan mereka ialah kira-kira RM820 sebulan dan boleh mencapai sehingga RM3,500 sebelum bersara.

Dato....diharap perjuangan biarlah untuk smua peringkat,kalau bole utamakan gred yang dibawa ni...
terima kasih

Tanpa Nama berkata...

gred c17 memang masuk keje guna SPM, itu tidak dinafikan...tp klau nak naik gred ke c27 sekali pun, kami kena amik diplomajuga...bukan naik suka hati jew...

Tanpa Nama berkata...

Oma Kupek, ko pi minta bonus untuk Sambut RAYA LA PULAK WEI. rAYA NI KENA LA ADA DUIT SIKIT! bETUL TAK KAWAN2 pa SEMUO?

Anak tiri berkata...

Tanpa Nama berkata...
kita gabung kesatuan yang kecil jadi besar.
contoh, Kesatuan N ie terdiri dpd PAP, Pembantu Tadbir, Peg Khdmt Pelanggan, Pen. Peg. Tadbir.
kalau gabong semua dapat 300 ribu ahli !
kuat bro !

Khamis, Julai 12, 2012 11:00:00 PM
-----------------------------------
salam bro..... aku setuju ko pnya cadangan tu untuk gabungkan tp masalah nye pengerusi setiap Kesatuan ni PEKA ke masalh yg kita hadapi ni bro???????? tolong ulas kpd sesiapa yg fahammmmmmmmm

Tanpa Nama berkata...

Dulu SPBA Skim Gaji Dah Cantik Dah..Sekali tak jadi padan muka PA..Komplen lagi..lepas ni pun komplen lagi.. Bodoh Punya CEUPACS..sebelum PRU13 Kalau tak dapat apa2 utk semua PA Meh KITA TUKAR..TUKAR..TUKAR..T.U.K.A.R

Tanpa Nama berkata...

ya we change..change..change..!!

Tanpa Nama berkata...

"kita kasik pecah la pecah la"....

Tanpa Nama berkata...

macammana dengan n17 tuan..??

Tanpa Nama berkata...

SATU LAGI AKU NAK CAKAP SIMATA SEPET:

Cakap pasal Islam lebih2 walau kamu non-muslim, tapi bila sampat bab Halal kamu tahu pulak merangkak sembah ke pihak JAKIM. Sebab semata2 ada SOAL untung pada bisnes kamu. Kalau betul kamu nak tauliah HALAL kamu kena hayati (walau tak masuk Islam) mengenai perkara suci, selamat dan halal. Konsep Halalan Toiyiban kamu dah terpesong sebab kamu cuma berniat supaya produk kamu laku dipasaran.
Aku harap kamu yang sedap2 nak KUTUK dan KATA dalam Perkhidmatan Awam yang paling baik kelulusannya ialah orang Cina kamu sudah silap besar.Kamu patut di PLKN kan sebanyak 7 kali supaya cara kamu berfikir itu mendasari pripsip Rukun Negara dan Perlembagaan negara.

Tanpa Nama berkata...

SEDAPNYA MULUT KALAU KENA CILI: Kalau setakat Subjek Pangkat BM.2,
BI.2, KS.M1, Pend.Isl.3, Sains.2 dan SEJ.2 JANGAN nak cakap besar ye. Aku (Melayu) semua dapat 1 takde pun menyalak macam kamu Cina. Tengok cakap Melayu kamu PELAT Cina, Cakap Inggeris PELAT Cina, Kesedaran dan pemahaman Melayu kamu tak ada, sebab cakap kat sini tak sopan tak macam orang MELAYU yang sopan santun (kamu setakat menghafal sebab cuma nak lulus periksa,tapi kamu tak tahu
apa2 dan tak faham),kamu kata Pend. Islam dapat 3 (kamu cuma hafal untuk lulus periksa, tapi tak mahu memahami dan menghayati dan masuk Islam, Sains dapat 2 (tapi orang2 kamu dari usahawan dan pengilang bangsa Cina yang banyak merosak dan mencemar alam sekitar, cuma fikir untung dan laba tapi buang bahan buangan ke sungai dan mana2 tempat yang kamu suka), dan kamu lulus Sejarah 2 (sebab kamu menghafal tapi tak mahu memerima hakikat bahawa Sejarah tidak boleh dipadam) sebab Malaysia itu bermakna Tanah Melayu, tak boleh dipersoalkan lagi kerana telah menjadi kontrak sosial penubuhan Malaysia. Kamu baru 18 tahun dah dapat KUP tapi aku dah 31 tahun baru dapat KUP 2010 tak menyalak pun. TAPI memang benar orang kata kalau tak fikir UNTUNG dan MENIPU bukan Cina tulen.
Bapak aku Jawa dan Mak aku Banjar, nenek aku Bugis dan moyang aku Belanda. Aku tahu dan boleh bertutur dengan BAIK bahasa JAWA, BANJAR, BUGIS, BELANDA, MELAYU dan INGGERIS. Tapi aku tak menyalak macam kamu. Kamu ni patut dibuang negara sebab cubaan menghasut dan menghina bangsa MELAYU mengikut Akta Hasutan 1948 (Akta Harmoni Kebangsaan 2012). Insaflah wahai kawan2 ku bangsa Cina dalam Perkhidmatan Awam, kedaulatan Melayu jangan diusik, kami Melayu dah terlalu banyak bertoleransi dengan bangsa kamu sejak dulu lagi.
Buka balik Sejarah dan jangan setakat dapat A2 dalam periksa.
Kawan2 Melayu yang BACA tulisan Wak Jawa ni, tolong beri komen juga. Jangan biarkan orang lain mempersenda kita bangsa MELAYU.

KALAU DAH MAKAN LADA MEMANG PEDAS:

Tanpa rasa prajudis atau emosional dari sudut politik pula, bukan Melayu(non-muslim)sebenarnya masih belum nampak benar2 keikhlasannya untuk keharmonian negara, sebab baik dalam parti pembangkang atau pemerintah, tindak tanduknya masih belum ikhlas mengenai ISLAM. Banyak yang dipersoalkan baik dalam dewan rakyat/ parlimen ataupun diluar mereka berani dengan lantang memepersoal hal-hal mengenai Islam, sedangkan hidup mereka bukan dalam Islam. Dari segi pelajaran pula mereka mempersoalkan dasar pendidikan berkonsepkan Islam walaupun tidak di maksudkan begitu kepada mereka, tapi dalam pada yang sama ada pelajar non-muslim yang menduduki peperiksaan Islam dan lulus, sebab mereka (menghafal) tapi bukan menghayati dan hidup sebagai orang Islam. Sebab itu mereka berani mempersoal Islam sebab mereka ada asas mengenai Islam. Satu ketika kerajaan menyentuh keutamaan Melayu, mereka lantang bersuara mahu kesamarataan sebab mereka warganegara. Kewarganegaraan bukan melayu tidak jadi soal, sebab mereka layak dan lahir di Malaysia, mengikut Konvensyen Komanwel,tetapi dari segi ras (bangsa) mereka perlu menoleh kembali kepada sejarah negara. Ingatlah sejarah lama TIDAK akan terpadam walau sampai saat hari kiamat, sebab ada hari ini kerana ada hari dahulu.
-----------------------------------
Aku sokong Waj Jawa, Aku wong jowo...Hidup Jawa Ponoroga

pandak berkata...

Harap2 j17 pun akan naik jg, kami d j17 dah lama menunggu,jgn gred lain d naikkan tapi gred j17 masih d takuk lama,kami rugi dari segi kenaikan tahunan,kalau gred tak naik tak per tp kenaikan tahunan tu bagi la up sikit, jgn samakan ngan kemasukan yg mgunakan sijil spm,bab sijil poli ngan spm 2 tahun beza,
-----------+------------------+----------+------
Sokong.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

beb..!! lu nie sesat kot, cakap pasal ketua kampung pulak, tak main beb, dunia dah berubah, ape ketua kampung boleh buat, lulusan darjah 6, buat malu jea, komputer pun tak tau nak pakai, biar betul beb..!! org dah lulusan degree dan master skg beb..!! malaysia rakyatnya dah berfikiran kelas pertama..!!

......................................................................

Ni yg buat aku suka baca komen korang. kuikuikui. Aku ckp ketua kompang la. Bukan ketua kampung.

Tanpa Nama berkata...

kalau nak perjuangkan nasib PA, biar tgk semua skim atau gred jawatan...jgn asyik tgk pada skim tertentu jer...tau ler wakil ceupacs ni ada kepentingan pada jawatan masing2...tapi biarla perjuangkan untuk semua skim...sebab kalau asyik skim tertentu jer...org lain pun nak jugak...pendek kata mana2 skim pun ada peranan tugas masing2...tp jgn la buat perbezaan yg amat jauh antara PP dan perlaksana...TQ

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi malaysia mengalami DEFISIT menyebabkan harga barang, barangan binaan, elektrik, cukai pintu, takrif api-air, insurans, yuran pengajian ipta, minyak, cukai tanah, cukai pendapatan, astro, internet, tambang teksi, kenderaan nasional,harga rumah kos murah-sederhana,interest bank, perubatan, GST, pangkat dan gaji bagi pegawai GRED 41-52, JUSA, akan naik dan terus naik..

TURUN DAN KEKAL adalah gred dan gaji 1.4 juta PA, BONUS dari sebulan kepada 1/2 bulan gaji tahun nie, kenaikan pangkat 1.4 juta PA tiada dan kekal,UNDI BN PUN MENURUN PRU-13..

Tanpa Nama berkata...

Isu Dg29Dg41 tak sentuhpun. Yang tak minta diperjuangkan. Yang jadi mangsa sejak 2007 dibakulsampahkan.

bisool lada berkata...

rasanya cuepacs ini nak tolong golongan gred 1-17 aje...yang lain bolayan. ye la..ntah2 dlm cuepacs golongan camtu ramai ahli kot...

Ridwan Dato Omar berkata...

apa kerja beban sgt pembantu makmal ni? aku dok 2 IPTA sebagai student, dr sijil, dip, ijazah n skang ni master, x nampak asas pun nak naikkan kegred 27. kerja terlalu mudah, risikonya pun bknnya tinggi sebab kdg2 saja buat handle benda berbahaya. biasanya 60% masa melepak dan bersembang saja. membazir duit gomen saja.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

salam perjuang buat semua.......ape pun tahniah buat dato Omar dan staf-staf yang x henti-henti berjuang nasib PA ni......sy rasa terpanggil bila gred-gred yang dipohon untuk naik ke gred yang lebih tinggi memandangkan fenomena sekarang yang serba serbinya MAHAL contohnya seperti gred yang sedang diajukan oleh pihak dato......tp adakah pihak Dato terlupa atau terlepas pandang atau sudah patah hati untuk memperjuangkan nasib kami di gred yang paling bawah contohnya R1/R6 dan N1/N4 yang masih lg ketinggalan dari semua segi......sedangkan gred N11 pun telah lama dijumudkan dalam erti kata lain penjawatnya telah pun menikmati laba dari penjumudan jawatan itu. Seperkara lagi yang sy maklum kisah untuk kenaikan ini sudah lama diwar-warkan 2-3 tahun yg lepas. kami ini seolah-olah dianak tirikan baik dari pihak yg berkenaan. apa yang sy nak Dato dan pegawai-pegawai yg terlibat harap dapat diselesaikan satu persatu tuntutan-tuntutan yg BELUM tercapai ibarat kata pepatah YANG DIKEJAR TAK DAPAT YANG DIKENDONG BERCICIRAN...........harap Dato peka masalah-masalah kecil ini.....terima kasih.
___________________________________

Kalau dulu masa ada gred N11, sekurang-kurangnya N1/N4 dapat peluang naik pangkat KPSL ke N 11, tetapi setelah N 11 dijumud macam mana pula kita orang nak naik KPSL, harap Omar gagap dapat ceritakan pada JPA, kami kumpulan N1/N4 adalah kumpulan paling teranaya setelah N 11 dijumudkan.

Khamis, Julai 12, 2012 10:49:00 AM
----------------------
Satu lagi yang berada di gred KPSL N12 mana mau letak?..tak kan tergantung situ saja..gred N11 dah lama naik ke N17..
Khamis, Julai 12, 2012 12:29:00 PM

================================

golongan bawahan yg naik ke n17 ni yg banyak songeh.. biasalh dah biasa kerja di zon selesa.. lepas tu byk komplen..

Tanpa Nama berkata...

kerajaan perlu memberi peluang kenaikan pangkat seperti yg berlaku dlm skim polis mengikut time based yg tidak terlalu lama..tak perlu tunggu sehingga 10-15 tahun,baru nak kasi peluang kenaikan pangkat dan gaji..tidak perlu tggu kekosongan jawatan,baru hendak beri kenaikan pangkat..kerajaan perlu perluaskan peluang tersebut untuk mgalakkan semangat bekerja dan tanggapan baik pekerja kerajaan kpd kerajaan itu sendiri atas pemberian tersebut..ia juga boleh menarik ramai minat dari kaum2 lain untuk bekerja dlm PA..kenaikan gaji juga perlu di berikan mengikut kelayakan akademik,kerana PA skrg baik ambilan baru atau org lama,,ramai yg memiliki diploma dan ijazah..jadi kenaikan gaji perlu di pertimbangkan wlaupon bekerja di gred 17..utk mgurangkan jurang antara gred 17,22,26,32,36,(ijazah) dgn gred 41(ijazah),,kerajaan perlu menaikan gaji asal bagi gred 41 supaya terdapat perbezaan antara gred 17(ijazah) dgn gred 41(ijazah)..

porah berkata...

ORANG TUA NI (PAK OMAR PRESIDEN SAMPAI MAMPUS)DAH SAMPAI PENGHUJUNG..CAKAP DAH MERABAN..AWAT DIA INGAT PA YANG DI IPTA SAJA YANG KERJA LEBIH..KERJA BERTEKNOLOGI TINGGI..PIERAH..NI TOK OMAR..AKU INGAT HANG LEPAS LA JAWATAN BAGI ORANG LAIN PULAK..RAMAI LAGI YANG BOLEH PIMPIN CUEPACS NI...HANG WAYANG BANYAK LAST LAST NI..WAT HANG INGAT KAMI JPJ, KPDNHEP. IMIGRESEN, KASTAM DOK GOYANG KAKI KOT...

Tanpa Nama berkata...

Bagi bonus Aidil Fitri tahun PRU 13 elok lah bagi semua PA naik pangkat conntohnye F29 ke F32 ke F38 sahaja bukan banyak pun tangga tapi susah boss nak bagi, APA PASAI ?mereka bss mahu bn kalah dan Bonus Aidil Fitri rm 3000, ini hanya cubaan bukan cadangan, ulasan tepat sekali

JawatanBaru GredBa0ru berkata...

Kalau Pembantu Makmal yang dicadangkan dinaikkan gred tu ada sijil STPM Aliran Sains atau Diploma Sains, eloklah dinaikkan ke gred C27 Penolong Pegawai Sains. Pembantu makmal gred C17 SPM saja tu biarlah terus C17 di sekolah saja dulu. banyak lagi jawatan yang menggunakan sijil politeknik masih gred SPM yg belum dinaikkan grednya sejak 20 tahun dahulu.

Tanpa Nama berkata...

hanya sokong gred 27 diberi kepada mereka yg berhak saje. spt gred J dan G.

Tanpa Nama berkata...

cakap jg sembarang cakap kami Pem Makmal bukan skil 27 saja keja yang kami buat bahkan sebhagian 41 pun kami handle tak kecoh pun mcm yang J tu................

SijilTeknikalPoliteknik berkata...

Kalau nak naikkan gred C17 kpd C27, pastikan syarat kemasukan ke jwtn PM diubah dr SPM ke STPM. Kalau diubah kpd sijil politeknik, takde gunanya kerana sijil politeknik sama je dgn SPM. Sebab semua pelajar politeknik masuk dgn SRP dan PMR je ke politeknik.

Oh STP berkata...

Aku nak ambik STPM la pulak kalu x berjaya naik gred 27 ni. kalu sambung stahun kat Politeknik kena cuti sparuh gaji tak berbaloi jg.

Tanpa Nama berkata...

asyik pembantu je yg dapat...
dapat kasut free..
elaun batik...elaun lain2..

Overtime time pun depa dpt..
kita pegawai yg baru kerja maw ini semua...jgn hanya beri kpd pembantu...mesti beri keistemewaan juga kpd pegawai..
gaji pembantu lebih besar dr pegawai..

mereka boleh buat OT, dpt elaun tu, ini..

Tanpa Nama berkata...

c17 tu....mintak2 lah yang kerja kajicuaca ni dapat....nama baru jabatan meteorologi malaysia...keje shift siang malam tidur tak menentu....urat otak boleh putus kalau tak tidur malam....mohon semua c17 naik....takkan pembantu makmal saja ini tidak adil...

Tanpa Nama berkata...

kalau nk p.makmal naik gred c27..mansuhkan jawatan pembantu makmal c17 tu..syaratkan wajib mempunyai stpm atau setaraf..bagi yang dah ada dip..dip harusklah berkaitan dalam bidang sains contoh kejuteraan..kalau yg dah ad diploma/stpm ke bleh submit dip/stpm naik ke gred 27 teross kan senang..bawu adil kalau nak naikk gred pun kan..

Tanpa Nama berkata...

FT17 sijil politeknik camana.Tolong selaraskan,jangan hanya melibatkan 1,2 skim saja.

zul kaedah berkata...

saya selaku siswa berijazah sains kemanusiaan (degree yang paling susah dan mencabar di IPT) mahu memohon jawatan PAP atau kerani PT. minta agar SPA segera naikkan PAP berijazah ke gred 41, ikut kelulusan. yg malas dan cuma ada SRP tu biarkan mereka di N1. nanti barulah hak kami selalu berijazah terbela dan x sewenang diarah2 oleh kerani N17 atau CC N22 lagi.

Umno pada hati berkata...

pada tolol yang nak main isu kaum, pi mampuih kat hang la wei. jenis mcm ni yg Ibrahim Ali dgn Hassan Ali sayang

Tanpa Nama berkata...

saya mencadangkan semua semua kakitangan yang bukan gred M seperti A B C D E F G H I J K L N sampai Z dibersarakan serta merta, dan kekalkan PTD sedia ada, buat pengambilan baru untuk PTD. nama perkhidmatan awam bolehlah ditukar kepada perkhidmatan tadbir dan diplomatik malaysia.

baru lah perkhidmatan awam di malaysia berdaya saing! sebab dikuasai oleh 1 golongan saja. ni ada A B C D E lepastu masing-masing memekak menyalak-nyalak mintak itu ini. macam la kau saja yang bekerja siang malam, macam la kerja kau saja yang susah.

Tanpa Nama berkata...

ya habibi ali baba..yahabibi aalii..yahabibi ali baba..yahabibi aaaliii MANGKOK!!

Tanpa Nama berkata...

al-kisah,
satu cerita,
kononnya bermula,
di sebuah desa,
rakyatnya,
berbilang bangsa,
hidup aman damai bahgia,
hantu jemalangga,
banyak berkeliaran,
ia cuba nak menghasut,
perpaduan rakyat,
rupanya macam manusia,
perangai macam SETAN,
dalam hikayat,
HANG OMARRRRRRR.

Tanpa Nama berkata...

yg G 17 dan J 17 pun tak setel lg..dh mintak yg baru..aku ni G17..tp kerja C17 aku buat..kerja lapangan pun aku buat..tangan ada dua jer..dh la student foreigner bikin sakit kepala..aduyai nasib

Tanpa Nama berkata...

memekak betulla G 17 J 17 C 17 ni. N 17 dengan W 17 rilek je tak menyalak2 pun dalam ni. macam la keje kau tu susah sangat! macam la gred lain keje tak susah!

pttuuuiihhh!!!

penolong pegawai sains yang ada diploma berkata...

pak omaq bodo ka....c17 tu malas belajar....masuk pakai SPM....nak bagi naik sampai C27 mcm ada diploma......Group C17 yang ada SPM ni dah macam anjing...tak sedar diri....dah belajar stakat SPM tu Sudah la....nak mintak Gaji mcm diploma....time mak bapak suruh belajar dulu tak mau...malas...dah kerja perasan bagush sangat....mintak lebih2....org yang IQ rendah mcm hampa la yang selalu tak sedar diri....

Pegawai Sains U berkata...

Pandangan saya.....pembantu makmal U kena sedar....nak mintak naik pangkat pon biar la berpada pada....dah sampai nak tukar gred dari kategori C kepada B....korang semua ada SPM jer...apa guna orang belajar sampai diploma 3 tahun....last last disamakan dengan yang ada SPM...kita kena terima hakikat...SPM tetap SPM....kalau yang dah ada kelulusan tu ok la....

Union kuat mcm mana sekali pon....harus berishtifar banyak banyak....jangan sampai mintak yang bukan2....Allah marah kepada hampaNya yang selalu melebih2....

Saya bersimpati dengan ramai kakitangan yang ada kelulusan ijazah..diploma yang masih belum diberikan peluang menjawat jawatan yang setimpal....mereka perlu diutamakan kerana memiliki kelulusan dari membela nasib kakitangan yang asyik meminta2....

Pegawai Sains Universiti

Tanpa Nama berkata...

Pak omar kupek bila lah Greg G17 & J17 ni naik taraf ke 27 ni....kalau leh sebelum PRU13 ni

Tanpa Nama berkata...

Saya bersimpati dengan ramai kakitangan yang ada kelulusan ijazah..diploma yang masih belum diberikan peluang menjawat jawatan yang setimpal....mereka perlu diutamakan kerana memiliki kelulusan dari membela nasib kakitangan yang asyik meminta2....


right! orang macam ni patut diberi naik gred. ni yang asyik memekak gred gred spm, ada hati nak dapat gred diploma/ijazah.

sama la macam gred taipis dapat gred kerani buta2 senang2 je dulu.

pegi sambung belajar la. sekolah malas, ada hati nak gred tinggi!

Tanpa Nama berkata...

GRED2 SPM NI YANG SELALU DOK BUAT KACAU....WAKTU MINTAK KERJA APER JER BOLE...MAKLUMLA TAKDA KELULUSAN TAK BERANI NAK CKP BANYAK....DAH DAPAT KERJA MULA LA...MINTAK SANA SINI...NAK NAIK PANGKAT PON AGAK2 LA....SURUH MENGAJI MALAS....TAK RETI BERSYUKUR...

anti dato omar berkata...

Permintaan Dato kepada Kerajaan saya fikir sudah melampaui batas. sehinggakan pembantu makmal yang tidak mempunyai kelulusan diploma senang2 dinaikkan gred ke c27?????? adakah ini adil dan saksama..kita sedanga menuju dari satu negara membangun ke negara yang maju dalam melahirkan modal insan yang berkualiti dan berkalayakan. tp perjuangan dato dalam quepecs ini seperti orang yang tidak berakal dan tidak berpelajaran. Pembantu makmal boleh dinaikan gred tapi biarkan mereka nie bersusah payah laa sedikit untuk sambung pelajaran ke diploma sama seperti kakitangan yang lain... kebanyakan staf yang lain pon mahukan pangkat yang tinggi tapi tidak laa dgn jalan dan layanan yang diberikan seperti pembantu makmal ini. bagaimana dengan staf dari kumpulan lain seperti dari J,N,W yang sedang menyambung PJJJ??????? fikir dahulu sebelum meminta sesuatu kepada kerajaan. akhir sekali Dato Omar osman - YOU ARE STUPID!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Gred G17 & J17 ni saya harap sangat dipercepatkan lagi kenaikan taraf ke G27/J27 sebab kami memang layak dari segi akademik...harap2 presiden cuepacs leh membawa usul ini semasa mesyuarat dgn pihak Suruhanjaya Penambahbaikan Perkhidmatan Awam..

Tanpa Nama berkata...

hanya org yg tak ada akal saja pikir pembantu makmal tak layak naik... kebodohankorang ni nampak sgt...ni nak bezakan antara pembantu makmal sekolah n pembantu makmal universiti... korang ni ada diploma pun pikir mcm lembu.... wakakakakakaka ....Teruskan Usaha Dato untuk menaik taraf pembantu makmal......Jangan dikira pendapat kaldai2 nihh.... wakakakakakaka

Tanpa Nama berkata...

pen pegawai sains dan pegawai sanis kat atas tu mesti jenis phd....sedar la sikit ramai C,J,G 17 yang memegang diploma dan ijazah...kerja juga pangkat SPM gara2 susah nak dpt keje kat malaysia ni....korang dah dpt ikut sijil jgn nak berlagak Allah bila2 masa je boleh tarik rezeki korang...bodo

Tanpa Nama berkata...

hanya org yg tak ada akal saja pikir pembantu makmal tak layak naik... kebodohankorang ni nampak sgt...ni nak bezakan antara pembantu makmal sekolah n pembantu makmal universiti... korang ni ada diploma pun pikir mcm lembu.... wakakakakakaka ....Teruskan Usaha Dato untuk menaik taraf pembantu makmal......Jangan dikira pendapat kaldai2 nihh.... wakakakakakaka

AWAT HANG TAK KATA PULA BEZA KERANI SEKOLAH DGN KERANI PEJABAT KERAJAAN

Tanpa Nama berkata...

alaaa tukang masak masuk kelayakan SRP pun sekarang da jadi N17.. setaraf dengan 17 yang lain.. kah kah.. ape nak kata lagi...

Tanpa Nama berkata...

Pem makmal lulusan spm nk p gred 27.... ? Juruteknik lulusan politeknikpun takat gred 17... selesaikan mslh juruteknik dulu la Dato.. Ape cerita ni?
sudah2 la tu cuepacs, jangan asyik bagi harapan palsu saja. hari tu propose skim sekian sekian naik itu ini. lepas tu senyap. ni bukak cerita baru pula?.....

lintah bayam berkata...

weiii KALDAI.....KERANI SEKOLAH N MANA2 KERANI JOB MASIH SAMA LA ...MMG KO NIHH LEMBU LA... PEMBANTU MAKMAL IPTA NI LEBIH TERLIBAT DGN PENYELIDIKAN N LEBIH BERPENGETAHUAN..... YANG HG SAKIT HATI SGT PASAI PA?MUNGKIN HANG NI LEMBU KOT... CKP GUNA FAKTA... TAKAT ADA DIPLOMA KEJA PUN TAK TAU NAK BUAT, BAIK BERHENTI SAJA......KENYATAAN HANG PUN DAH NAMPAK MCM LEMBU...WAKAKAKAK... TERUSKAN USAHA DATO....TAK SUKA BAIK HG BERHENTI KERJA..

Tanpa Nama berkata...

hakikatnya pembantu makmal masuk kerja dulu guna SPM kan....peduli aper buat kerja apa....dah duduk kat universiti takkan nak kana jaga amali mcm kat sekolah....ia bergantung dgn situasi tempat kerja lee

Senang cerita Kepada pembantu makmal yang ada SPM semua.....kencing dalam tempurung suluh muka dulu....

Belajar dah bengal ada hati nak jadi pegawai.....

dasar tak sedar diri....masuk kerja pon harapkan kabel jer...perasan diri tu bagus sangat....waka...wakaa...wakaaa

lintah bayam berkata...

BAPAK HANG DULU PUN GUNA SPM KA MASUK KERJA... HARAM APA PUN TAK ADA... TOYA ANG... BIAR LA MEREKA MENYALAK MACAM ANJING YANG TERSEPIT.... TERUSKAN USAHA DATO... ANJING MMG MCM NI... MENYALAK SANA MENYALAK SINI...JANJI KAMI NAIK... MENYALAK LA KO SI ANJING KURAP.... WAKAKAKAKAKAKA.. JANJI KAMI NAIK GRED.... IKUT SUKA HANG LA NAK KATA APA.. YANG PASTI GRED PEMBANTU MAKMAL NAIK...MMG PASTI PUN... MENYALAK LA HANG.... WAKAKAKAKAKAKA.....

abraham lincoln berkata...

nak naik gred tapi kerja melepak je...tak berkat ooiii...tak payah kutuk2...kalu ade rezeki amik..kalu tak dpt ..syukur la sket...la ni pon nasib baik ada keje...

Tanpa Nama berkata...

selesaikan isu lama dhulu baru buka isu baru...adoi ceupacs ni

Tanpa Nama berkata...

Isnin,julai 23

Ceupacs kena kaji KUP untuk pembantu makmal yang kja kat sekolah bukan asyik minta c17 yang keja kat universiti naik gred..15 tahun adalah tempoh yang terlalu lama

Tanpa Nama berkata...

RAMAI KAKITANGAN AWAM YANG ADA KELULUSAN IJAZAH...DIPLOMA YANG MASIH BELUM DIBERIKAN PELUANG MENJAWAT JAWATAN YANG SETIMPAL...MEREKA INIIIIIII...... YANG PERLU DIUTAMAKAN KERANA MEMILIKI KELULUSAN DAN SANGGUP MENIMBA ILMU SECARA PJJ DEMI UNTUK MENAIK TARAF PENJAWAT AWAM YANG BERILMU...

Tanpa Nama berkata...

Pekeliling time base tempoh 15 tahun dah tak releven dan terlalu lama...jika guru boleh guna time base 8 tahun...gunakanlah time base yang sama untuk semua kakitangan pelaksana yang lain...

Tanpa Nama berkata...

Jika tidak ada kekosongan jawatan bagi kakitangan awam yang ada kelulusan ijazah..diploma...minta CUEPACS cadangkan agar diberikan kenaikan kanan, ketua tertinggi dan sebagainya...kerana

Perlembagaan persekutuan perkara 144(1) menyatakan :

“Menjadi kewajipan sesuatu Suruhanjaya melantik, mengesahkan, memasukkan ke dalam perjawatan tetap atau perjawatan berpencen, menaikkan pangkat, menukar dan menjalankan kawalan tatatertib ke atas anggota-anggota bagi perkhidmatan atau perkhidmatan-perkhidmatan yang diliputi bidang kuasanya.”