SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

26 Julai 2012

CUEPACS UCAP TERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN ATAS PEMBERIAN BONUS

Bernama
26/7/2012
KUALA LUMPUR, 25 Julai (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) mengucapkan terima kasih kepada kerajaan atas pemberian bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.

Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata pemberian bonus dan juga Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan menunjukkan keprihatinan kerajaan terhadap dedikasi penjawat awam serta pesara kerajaan.

"Pemberian bonus dan bayaran khas ini memang sungguh bermakna khasnya kepada penjawat awam yang berpendapatan sederhana terutamanya bagi membuat persiapan perayaan (Aidilfitri) yang bakal tiba," katanya ketika dihubungi Bernama di sini pada Rabu.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam satu kenyataan hari ini mengumumkan pemberian bonus dan bayaran khas yang akan dibuat pada 9 Ogos itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.

Omar turut berharap penjawat awam dan pesara kerajaan akan menggunakan pemberian bonus dan bayaran khas itu dengan sebaik-baiknya.

-- BERNAMA

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

raya..raya..raya..raya.raya..

1st la aku

mat selangor berkata...

mintak 3 bulan gaji bos....

pok jib berkata...

kena kira semua bos...adil....

Tanpa Nama berkata...

hoi najib! mintak rm200 extra lagi. selangor bleh bagi takkan federal govt yang conquer macam2 tabley bagi?????

Tanpa Nama berkata...

ULISAN INI DIPETIK:
"kononnya pr bgs sgt! tahi abuk pun xada..."

>>>>>>>>JANGAN SUKA MENGEJI>>>>>>>>>

SIAPA YANG BERANI SANGAT NI HAH. AKU TAHU LAH ASAL USUL KAMU. INGAT2 SIKIT SIMPANLAH SIKIT BENCI AWAK TU...PARTI POLITIK TAIK KUCING KAN.
DULU PARTI KAMU DAH MEMERINTAH 50 TAHUN APA YANG KAMU DAPAT...!

Tanpa Nama berkata...

TULISAN INI DIBACA:
"Kamu dapat juga duit utk anak bini berbelanja raya ni.yang org kampong keja tanam pisang,tanam ubi,sayur haram 1 sen pun duit raya tak dapat. Kena fikir lu kena syukur.ramai lagi rakyat yg keja kilang,keja pengawal keselamatan,buruh am,juga pekerja sykt swasta mana dapat bonus raya.PA baru 1.2 juta je sedangkan rakyat negara ni 28 Juta org"

>>>>>>>>>KATA KAU<<<<<<<<<<<<<<<<
Awak rakyat dan orang biasa memang dah dapat banyak BONUS. BR1M rm500 dah dapatkan. Lagi skim2 galakan lain yang Kerajaan Pusat dah bagi. Belum lagi yang Kerajaan Negeri dah bagi. Awak pun buat2 lupa. Tolong jangan caci kami Penjawat Awam ye. Yang tolong proses dan sistem penyampaian kepada anda Rakyat Biasa kami inilah yang buat. Kalau kami tak ada belum tentu tentu anda dapat apa ada sekarang ini. Kami baru dapat rm500 awak lebih2 pulak kutuk. Awak naikkan harga pisang tanduk mentah kat tepi jalan rm6.00/kilo apa cerita. Aku beli setandan
7 ulas harga sampai rm16.00. Alat timbang kamu kena rampas KPDNHEP baru tahu. Nak ke...kalau nak aku ajak Unit Timbang buat OPERASI.

Tanpa Nama berkata...

TULISAN INI DIBACA:
"Kamu dapat juga duit utk anak bini berbelanja raya ni.yang org kampong keja tanam pisang,tanam ubi,sayur haram 1 sen pun duit raya tak dapat. Kena fikir lu kena syukur.ramai lagi rakyat yg keja kilang,keja pengawal keselamatan,buruh am,juga pekerja sykt swasta mana dapat bonus raya.PA baru 1.2 juta je sedangkan rakyat negara ni 28 Juta org"

>>>>>>>>>KATA KAU<<<<<<<<<<<<<<<<
Awak rakyat dan orang biasa memang dah dapat banyak BONUS. BR1M rm500 dah dapatkan. Lagi skim2 galakan lain yang Kerajaan Pusat dah bagi. Belum lagi yang Kerajaan Negeri dah bagi. Awak pun buat2 lupa. Tolong jangan caci kami Penjawat Awam ye. Yang tolong proses dan sistem penyampaian kepada anda Rakyat Biasa kami inilah yang buat. Kalau kami tak ada belum tentu tentu anda dapat apa ada sekarang ini. Kami baru dapat rm500 awak lebih2 pulak kutuk. Awak naikkan harga pisang tanduk mentah kat tepi jalan rm6.00/kilo apa cerita. Aku beli setandan
7 ulas harga sampai rm16.00. Alat timbang kamu kena rampas KPDNHEP baru tahu. Nak ke...kalau nak aku ajak Unit Timbang buat OPERASI.

Tanpa Nama berkata...

POLITIK LIKE ANIMAL - Aristotle .
Siapa yg yg mendapat apa bila & Bagaimana ?

Sekarang adalah musim memancing undi menjelang PRU13 waima BN mahupun Pakatan Rakyat .
Siapa yg pandai berpolitik dialah yg akan menang , semua nampak manis jika pemberian berkenaan dtg dari Parti yg mereka suka & apa juga pemberian yg baik dianggap "Rasuah Politik" jika bukan dari parti yg sealiran dgn mereka walaupun Kakitangan Awam itu berkhidmat untknya walaupun pemberian itu dianggap menghargai jasa @ sebaliknya , terpulang dari ilmu tafsiran oleh hati Kakaitangan Awam itu .

Apa juga untuk terbaik Rakyat itulah pilihan Rakyat Malaysia PRU13

UNDI ADALAH RAHSIA & KUASA INDIVIDU RAKYAT MSIA MENENTUKAN PARTI MANA YG AKAN MEMERINTAH

Tanpa Nama berkata...

Kalau duit kat tangan, dah tau timbangan salah buat apa bayar? Kena paksa? Laporkan.

Ini semua bukan rasuah. Sebenarnya ini adalah hak kita. Memang dah lama kita tak merasai nikmat sepertimana orang yang kerja swasta. Orang swasta dapat bonus sampai 8 bulan tak pula korang kata tu rasuah. Ini baru setengah bulan gaji dah kata ini rasuah politik lah, apa lah, itu lah.

Dey tambi kalau dah taksub sangat dengan politik tu memang tak dapat tolong lah. Buang masa cakap dengan orang jahil. Antara benar dan salah pun tak dapat bezakan.

Terima kasih Pm sebab beri bonus yang tak seberapa ni (tu pun orang kata rasuah? ini hak aku lah)

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih PM .walaupun saya tidak merayakan HAri Raya saya sangat bersyukur demgam pemberian bonus ini. harap harap bulan 12 ada lagi ya PM.

PA BIJAK berkata...

PENAFIAN:

kenyataan-kenyataan BODOH dalam blog comment ini tidak mencerminkan pendirian sebenar majoriti perkhidmatan awam. hanya segelintir sahaja.

ibarat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih...terima kasih gak Pak Omaq...J17 ke J27 jangan lupa...mcm mana kami dapat tuntutan J17 ke J27 tak kami pupa..Hidup J

Tanpa Nama berkata...

(J)umud

Tanpa Nama berkata...

kata la apa pun..kami kumpulan J tetap akan mintak hak kami..orang lain nak kata apa ...tu punyai pasai..Hidup J

Tanpa Nama berkata...

Hidup J!
Jumud J!

Yeah!!

Tanpa Nama berkata...

J= Jumud..