SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

26 Julai 2012

KAKITANGAN AWAM SELANGOR DAPAT BONUS

Wartawan Sinar Harian
26 Julai 2012

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim
Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim

SHAH ALAM – Kerajaan Selangor hari ini meluluskan pemberian bonus setengah bulan gaji atau sekurang-kurangnya RM500 kepada semua kakitangan awam Selangor  bagi membuat persiapan menyambut Aidilfitri.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, Kerajaan Selangor juga memutuskan untuk memberi bonus tambahan dalam bentuk  Simpanan Selangorku sebanyak RM200 kepada setiap kakitangan awam.

“Bagi yang beragama Islam, wang ini akan dimasukkan dalam Simpanan Tabung Haji manakala bukan beragama Islam akan diberikan dalam bentuk Sijil Simpanan Premium Bank Simpanan Nasional (BSN).

“Kedua-dua bonus ini akan dimasukkan dalam akaun kakitangan awam pada minggu hadapan. Kerajaan Selangor memperuntukkan RM20 juta untuk pembayaran bonus dan bonus tambahan Simpanan Selangorku kepada kakitangan awam untuk tahun ini,” kata beliau dalam satu kenyataan media hari ini.

Khalid berkata, Kerajaan Negeri berharap bonus ini dapat meringankan beban penjawat awam untuk membuat persediaan menyambut Aidilfitri.

Pada masa sama, Kerajaan Selangor mahu menggalakkan kakitangan awam menabung demi  masa depan.

47 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HIDUP PR..!!

mat selangor berkata...

minta bonos 3 bulan gaji bos...

mek selangor berkata...

bonos 3 bulan gaji bos...

Tanpa Nama berkata...

bagus gak kerajaan selangor ni,air bagi percuma 20m3,dapat g bonus tambahan wow...saya mesti pilih...

zairy rizal berkata...

Kakitangan pbt selangor termasuk sekali ke dlm senarai penerima bonus?

Tanpa Nama berkata...

wahhhhhh dapat extra 200 sijil simpanan.

najib! takkan tengok je! follow la sekali! malu la sikit dgn selangor!!

Tanpa Nama berkata...

kalu keje kt putrajaya tapi rumah kt selangor, leh dpt x xtra 200 tuh tan sri khalid? wakakakakak :p

Tanpa Nama berkata...

kalu keje kt putrajaya tapi rumah kt selangor, leh dpt x xtra 200 tuh tan sri khalid? wakakakakak :p

===========================================================================================================
kalau ini macam layak dapt RM2000 tambahan bukan RM 200

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam selangor ada beberapa ratus/ribu orang saja boleh lah kencing rakyat yg tak pandai matematik nak bagi extra rm 200 bentuk simpanan, cuba kalau juta/bilion kalu mau digadai selangor tu.

Tanpa Nama berkata...

fuck pr,fuclh....nme pn nk pncing undi yelh xlme lg nk mngundi kn.......

Tanpa Nama berkata...

kononnya pr bgs sgt! tahi abuk pun xada...

Tanpa Nama berkata...

ULISAN INI DIPETIK:
"kononnya pr bgs sgt! tahi abuk pun xada..."

>>>>>>>>JANGAN SUKA MENGEJI>>>>>>>>>

SIAPA YANG BERANI SANGAT NI HAH. AKU TAHU LAH ASAL USUL KAMU. INGAT2 SIKIT SIMPANLAH SIKIT BENCI AWAK TU...PARTI POLITIK TAIK KUCING KAN.
DULU PARTI KAMU DAH MEMERINTAH 50 TAHUN APA YANG KAMU DAPAT...!

Tanpa Nama berkata...

memanglah kakitangan selangor tak ramai pasal staff state bukan federal bukalah minda,sekurang kurangnya kerajaan pr lebih perihatin pada penjawat awamnya, kalau anda tak sokong pr janganlah pemikiran jumud sangat..

Tanpa Nama berkata...

TULISAN INI DIBACA:
"Kamu dapat juga duit utk anak bini berbelanja raya ni.yang org kampong keja tanam pisang,tanam ubi,sayur haram 1 sen pun duit raya tak dapat. Kena fikir lu kena syukur.ramai lagi rakyat yg keja kilang,keja pengawal keselamatan,buruh am,juga pekerja sykt swasta mana dapat bonus raya.PA baru 1.2 juta je sedangkan rakyat negara ni 28 Juta org"

>>>>>>>>>KATA KAU<<<<<<<<<<<<<<<<
Awak rakyat dan orang biasa memang dah dapat banyak BONUS. BR1M rm500 dah dapatkan. Lagi skim2 galakan lain yang Kerajaan Pusat dah bagi. Belum lagi yang Kerajaan Negeri dah bagi. Awak pun buat2 lupa. Tolong jangan caci kami Penjawat Awam ye. Yang tolong proses dan sistem penyampaian kepada anda Rakyat Biasa kami inilah yang buat. Kalau kami tak ada belum tentu tentu anda dapat apa ada sekarang ini. Kami baru dapat rm500 awak lebih2 pulak kutuk. Awak naikkan harga pisang tanduk mentah kat tepi jalan rm6.00/kilo apa cerita. Aku beli setandan
7 ulas harga sampai rm16.00. Alat timbang kamu kena rampas KPDNHEP baru tahu. Nak ke...kalau nak aku ajak Unit Timbang buat OPERASI.

Tanpa Nama berkata...

POLITIK LIKE ANIMAL - Aristotle .
Siapa yg yg mendapat apa bila & Bagaimana ?

Sekarang adalah musim memancing undi menjelang PRU13 waima BN mahupun Pakatan Rakyat .
Siapa yg pandai berpolitik dialah yg akan menang , semua nampak manis jika pemberian berkenaan dtg dari Parti yg mereka suka & apa juga pemberian yg baik dianggap "Rasuah Politik" jika bukan dari parti yg sealiran dgn mereka walaupun Kakitangan Awam itu berkhidmat untknya walaupun pemberian itu dianggap menghargai jasa @ sebaliknya , terpulang dari ilmu tafsiran oleh hati Kakaitangan Awam itu .

Apa juga untuk terbaik Rakyat itulah pilihan Rakyat Malaysia PRU13

UNDI ADALAH RAHSIA & KUASA INDIVIDU RAKYAT MSIA MENENTUKAN PARTI MANA YG AKAN MEMERINTAH .

Tanpa Nama berkata...

Undi tak rahsia, saya akan undi PR samada dia bagi imbuhan ataupun tidak. Saya tidak pandang kepada imbuhan atau bantuan kewangan, keutamaan saya ialah sebuah kerajaan yang berintergriti, cekap dan telus. Apabila ujudnya sebuah kerajaan yang berintergriti, cekap dan telus maka secara tak langsung segala-galanya akan menguntungkan rakyat sebagaimana Singapura contoh terdekat.

Tanpa Nama berkata...

lantak kamulah nak undi saper2 pun , ikut suko hati mulah .

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah rezeki bln Ramadhan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
memanglah kakitangan selangor tak ramai pasal staff state bukan federal bukalah minda,sekurang kurangnya kerajaan pr lebih perihatin pada penjawat awamnya, kalau anda tak sokong pr janganlah pemikiran jumud sangat..

Khamis, Julai 26, 2012 11:06:00 PM

-----------------------------------

ya betul tu..krajaan pr perihatin kat PAnya itu pasal dia bg lebih..yg krjan pusat apa hal xabis2 500....itu la modal dia tiap2 thun...HIDUP PR!!!

Tanpa Nama berkata...

SIAPA YANG BERANI SANGAT NI HAH. AKU TAHU LAH ASAL USUL KAMU. INGAT2 SIKIT SIMPANLAH SIKIT BENCI AWAK TU...PARTI POLITIK TAIK KUCING KAN.
DULU PARTI KAMU DAH MEMERINTAH 50 TAHUN APA YANG KAMU DAPAT...!

jwp:--

kamu memang tak waras!!!saya dapat segala-galanya..dpt pendidikan tinggi dan kerja dr kerajaan. anak-anak sy pula lg belajar di bwh kerajaan.. jadi tak gunalah kerajaan songsang tu.

Tanpa Nama berkata...

untung betul la kakitangan awam selangor,, maknanya mereka dapat bonus dari persekutuan dan negeri la ni,,, bagaimana dengan negeri yang lain,,,, keliru,,,rasanya untungla dia rang ni,,,

Tanpa Nama berkata...

Pasal duit korang berkira. Pasal nak tambah pahala, solat sunat, buat baik korang tinggalkan. Dah banyak dah dosa tu. Bawa-bawa bertaubatlah. Duit bukan boleh bawa masuk kubur. Korang nak beli peti besi letak sebelah mayat korang ke nanti? Dah dapat tu bersyukurlah.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat mahukan Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi Menteri Besar Selangor pada penggal akan datang.

Tanpa Nama berkata...

semua orang suka aljuburi? saya mesti pilih aljuburi.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kerajaan negeri selangor!!
saya mesti pilih
ekekekke...
janji ditepati,
hahahhaa

Tanpa Nama berkata...

ini untung kalau pakatan rakyat kuat, pembangkang kuat, kalau tak mmg tak dapat nak dapat habuan2 ini kalau tiada pencabar..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah dpt dua2 bonus selangor tu,..cukuplah. Nak pula dapat bonus raya yg PM bg...kan dah banyak sgt dah tu...(mcm mana pulak dgn negeri2 lain,perlu bg bonus juga ke?)...kalau mcm ni,..tak lama lagi lah negara kita bankcruptcy....Kalau boleh,bonus apa2lah,mesti diberi sama rata...jgn pulak bg setengah gaji/rm500 paling kurang...sbg contoh kalau si A punya gaji 1000 sebulan..dpt bonus 500 ttp si B pulak gaji 4000 dpt bonus 2000. Cuba buat purata sj,..kira gaji tertinggi dan terendah,..sbg contoh gaji tertinggi 30k sebulan dan gaji terendah 1000 sebulan....kan senang,adil dan saksama...jumlah gaji tertinggi dgn g. terendah dibahagi 2 = Rm2583.3333. Baru adil/saksama bg bonus....1000 utk raya bg muslim, 1000 utk non-muslim (bayar ikut gaji sebelum sambut perayaan masing2...) dan 1500 lg dibayar pd hujung thn.....apa pendapat kkwn seperjuangan di luar sana,ada mau setuju cara itu mcm?????

Tanpa Nama berkata...

BONUS DAH JADI BAHAN POLITIK...MALAYSIA BOLEH..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

ini untung kalau pakatan rakyat kuat, pembangkang kuat, kalau tak mmg tak dapat nak dapat habuan2 ini kalau tiada pencabar..hehehe

Jumaat, Julai 27, 2012 12:25:00 PM


yerrr. so pru kali ni mari pastikan supaya konsep check-balance tetap kekal. kali ni bagi beza 2-3 kerusi jer utk parlimen. kira klu 222 kerusi, 112 kerajaan & 110 pembangkang. baru ader fight! baru ler pa khususnya & rakyat am nyer akan menang-menang!

oleh itu tuan-puan sumer. ayuh le brubah! sejarah lum penah tgk kerajaan campuran. mari kita ubah!

PA BIJAK berkata...

PENAFIAN:

kenyataan-kenyataan BODOH dalam blog comment ini tidak mencerminkan pendirian sebenar majoriti perkhidmatan awam. hanya segelintir sahaja.

ibarat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni tengok negeri bawah pakatan seperti Penang , Kelantan , Kedah sama tak macam pemberian Selangor .?
Bonus pun jadi bahan permainan politik murahan undi PRU13 siapa banyak bagi Parti tu disokong , maknanya Kakitangan Awam boleh dibeli dengan wang !
Tengok 3negeri sepakat tak dlm pemberian Bonus Kakitangannya .

Tanpa Nama berkata...

Org melayu mudah lupa, org melayu mudah dipancing dgn rm200 xtra PR.Sebenarnya tiada apa yg istimewa dgn kerajaan bagi lebihan bonus utk kakitangan kerajaan negerinya. Sekadar rm200 dlm bentuk sijil dah nak sokong PR?Kalau RM200 ribu atau rm200,000 maka baru tak hairan kalau ramai yg berpaling tadah. Org cina kalau kerajaan kasi RM1 juta pun mereka tetap undi DAP. Dlm hidup ni kita perlu ada prinsip, jgn ikut hati nanti mati.

Tanpa Nama berkata...

Tak da pun yg buat saya nak cemburu dgn lebihan rm200 yg kerajaan selangor bg pada PA mereka. Sekadat rm200 dah merasa cemburu dan nak gulingkan kerajaan pusat. Bahrul...... Maruah bangsa adalah lebih penting.Belajar dari kaum tionhgua lah org melayu. Jgn terlalu cetek fikiran.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dgn rakyat singapura berketurunan melayu? Setaraf dan kaum2 lainkah? Tanpa bantuan asing baik dari segi tenaga kerja dan pelaburan dari luar, singapura sekadar sebuah pukau peranginan yg tak punyai sumber ekonomi lain. Pemain bola sepak kebangsaannya pun hampir separuh terdiri dari pemain impot. Tak da yg perlu dibanggakan kalau kita buat kajian secara profesional.

Tanpa Nama berkata...

yang penting jangan bagi perompak perintah negara barulah bonus dapat lebih, selamatkanlah malaysia

amran PEKIDA berkata...

undi BN. kami aak2 Melayu x sabar mahu kan BN pewaris perjuangan khulafa al rashidin kembali perintah selangor. kami harap Dato Noh yang terkenal baik, lemah lembut dan penyayang segera dilantik jadi MB. Jika PKR menang, elok jgn sahkan. Kami rakyat selangor menolak bonus RM500 dan RM200 kerajaan selangor. kami hanya mahukan wang poket pimpinan BN kami yang tersayang.

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg memerintah sama sahaja ? Cuma yg membezakan Parti itu sealiran dgn fahaman politik individu @ sebaliknya .

Tanpa Nama berkata...

Bodoh betul Amran PEKIDA ni...lembu pun tak sebodoh Amran ni...nampak sangat Najib dok kencing muka dia...kesian

amran baju koyak berkata...

ha3......tak pyah name nk pekida sgt,nmpak sgt asas penjilatnyer tu....jd amran penjilat je lg sedap kot...ha3

Tanpa Nama berkata...

baik BN mahupun PR sama je level of penyamun dia tu. penyokong2 fanatik sekalian, usahlah anda terlalu fanatik. anda semua sebenarnya jadi bahan untuk diperbodohkan oleh orang politik.

Tanpa Nama berkata...

org m'sia nih mmg taksub dgn politikus. tuh yg sng sgt diperbodoh kan tuh

Tanpa Nama berkata...

bl dapat bonus ni?

Tanpa Nama berkata...

bl dapat bonus ni?

Tanpa Nama berkata...

bl dapat bonus ni?

Tanpa Nama berkata...

Ko tak tau apapun pasal Singapore. Kalau nak ikut sgt pegi mohon jd rakyat sana. Tak tau bersyukur jd rakyat Malaysia. Malu aku dgn korang yg dah jd barua Dap.

Tanpa Nama berkata...

Orang bangang memang tak tau bersyukur dgn apapun nikmat yg dia dapat. Tak sedar diri makan gaji yg kerajaan beri. Klu tak keja gomen entah apa yg tengah dibuat skg.Duk lepak kedai kopi hentam kerajaan. Inilah hasil didikan Pr. Tahniah sebab Ko muka tak Malu keja dgn gomen walaupun sibuk kutuk.

Tanpa Nama berkata...

ramai jugak orang PKR kat sini,

nak tanye cikit la, sebelum PKR ni wujud, anda semua menyokong parti ape yer...?

sebab PKR ni parti paling bongsu dalam PR.....