SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

30 Julai 2012

CUEPACS S'WAK WELCOME BONUS ANNOUNCEMENT

30/7/2012
 
    Ahmad Malie

KUCHING: Cuepacs Sarawak welcomes the announcement of the half month salary bonus and the special payment of RM500 to be given to all the country’s civil servants and pensioners respectively.Its secretary Ahmad Malie in his short messaging system to The Borneo Post said that they appreciated what was given and thanked the government under Prime minister Datuk Seri Najib Tun Razak for his caring gesture and response to their needs.

“We urge the civil servants in Sarawak and the country to use the bonus wisely and not to overspend especially those celebrating the Hari Raya Aidilfitri,” he said. “The civil servants in the country should continue giving their best to serve the government to ensure that they can make the government’s development programmes successful,” he added.Ahmad also hoped that business operators would not hike the prices of goods and services following the bonus announcement.

According to Bernama news yesterday, the payment will be made on Aug 9 to a total of 1.27 million civil servants and 657,000 pensioners.The prime minister said the bonus was given out based on the government’s financial position and ability.He added that the bonus was also the government’s gesture of appreciation to the contribution of civil servants and government pensioners.

75 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

when i first read the topic, i thought that it was CUEPACS WAK SUPIR. hahahaha

btw, 1st!! hahaha

Tanpa Nama berkata...

why they always said "hope that business operators would not hike the prices of goods and services following the bonus announcement"

this is similar like you are saying "do not rob us to the robbers".

don't just says, idiot. where are the enforcement officers?

Tanpa Nama berkata...

d double penetration of penis enlargement will made of season distinguish.. hope wak omar will be pm

Without a Name berkata...

which one is correct? 1.27 or 1.4 million?

or it was 1.4 before were shrunked to 1.27?

Tanpa Nama berkata...

why they always said "hope that business operators would not hike the prices of goods and services following the bonus announcement"

this is similar like you are saying "do not rob us to the robbers".

don't just says, idiot. where are the enforcement officers?

.........................................................................................................

Consumers got the power. Choose the best price for the items. Plan and manage our salary. i believe the hypermarket always have a sale and they all compete to each other to offer the best price. We should take an advantages of it.

Tanpa Nama berkata...

1.4 mil? wheres the figure came from?

Tanpa Nama berkata...

1.4 mil....how do u knew that amount....u just guessssdd..forget it....gov will give us bonus...horeeeeee...vote for barisan

Without a Name berkata...

Tanpa Nama berkata...

1.4 mil? wheres the figure came from?

Isnin, Julai 30, 2012 8:26:00 PM


if you read previous topic, they said there are total of 1.4 million of civil servants.

Tanpa Nama berkata...

semua yang kita dapat ini adalah kerana keperihatinan YAB pm kita.

semua yang kita dapat ini adalah juga kerana kita mempunyai seorang presiden ceupacs yang berkaliber.

kita dapat semua ini adalah kerana pentadbiran yang ada sekarang JANJI DITEPATI.

kITA dapat semua ini sebab negara kita aman dan makmur....jangan gadaikan masa depan dengan membuat pilihan yang salah.

beri mandat lagi 5 tahun.Felda,Risda,akan dapat bonus lagi banyak,PA akan naik gaji lagi,akan naik lagi elaun.

Tanpa Nama berkata...

JANJI DI BURUNG MERPATI!

Tanpa Nama berkata...

which one is correct? 1.27 or 1.4 million?

or it was 1.4 before were shrunked to 1.27?


======================================================================================

1.27 je dah sekarang...bukan 1.4 juta makhluk lagi

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS SARAWAK-Elaun perumahan wilayah bila nak dinaikkan?Elaun Kakitangan berasal dr Sarawak yg bekerja semenanjung dan sebaliknya adalah tidak bersesuaian dengan kos sewa rumah sekarang yang mencecah RM700-RM1000 ditambah pula tidak mendapat elaun sara hidup(COLA). Mohon dinilai semula.Tq.

Tanpa Nama berkata...

Mohon dikaji kesemua elaun-elaun.

SKIM ( R ) berkata...

PEKERJA AWAM YANG DIPERBODOHKAN berkata...

KEPADA Pihak Berkuasa Tempatan YANG BERKENAAN.....

PEMBANTU AM PEJABAT N1/N4
PEKERJA AWAM R1/R4

FAKTA:
a) kedua2 skim perkhidmatan berada pada waran ( gred ) yang sama

b) PAP N1/N4 tiada elemen penyeliaan

SOALAN:
mengapa ada PAP N1/N4 dilantik menjadi penolong penyelia dan diberikuasa OLEH JABATAN untuk MEMANTAU dan MENYELIA, PEKERJA AWAM RI/R4.

P/S: JANGAN JADI PARASIT YANG MEROSAKKAN SISTEM PERJAWATAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM DAN CHAIN OF COMMAND DALAM ORGANISASI AWAM.

SIAPA YANG LAYAK MEMANTAU DAN MENYELIA, SIAPA YANG LAYAK MEMBERI ARAHAN. IA PERLU JELAS, SUPAYA TIDAK TIMBUL KEKELIRUAN DAN DIKUATIRI KADUK NAIK JUNJUNG.

---------------000000000000---------------------------
Tanpa Nama berkata...

hahaha. naik tocang la PAP/PAR tu bila dapat jadi kapla kepada PRA. hahaha.

sama la macam aku dengar J17 jadi supervisor untuk tukang2 R1-R11 di JKR. rasa macam BOS pulak technician tu. kah kah.

inilah istimewanya perkhidmatan awam. semua orang boleh jadi bos. yang PAR tak sedar diri bercakap macam pandai, yang pegawai P&P terlupa dirinya seorang yang pandai sampaikan bercakap macam orang bodoh.

======================================================================

KEPADA PAP. JIKA ANDA BERCITA2 NAK JADI BOS ( MEMANTAU DAN MEMBERI ARAHAN KPD PEKERJA AWAM ) JADILAH PAP KAT DBKL.

Tanpa Nama berkata...

rakan2 gred j.. apecter gred j27.. semua da senyap je.. jadi naik ke x?? aku da beli tie n kot ni

Tanpa Nama berkata...

dah maiiii dah J

Tanpa Nama berkata...

Aku heran dgn J esp J17... mcm haram! Blajar pun tak sebrapa lg dok bising naik gred. Puak2 ni la majoriti merosakkan imej PA. Kerja sambil lewa, tadak kualiti, kuat mengular pastu claim OT. Yg ada kt institusi pengajian kt IKBN, ILP etc semua perabih bahan mentah bengkel2, salah guna peralatan/ mesin bengkel untuk tujuan peribadi aka dpt side income luar Mcm ni punya musibat mau halau soh gi keja swasta!

Tanpa Nama berkata...

biasala tu J = jumud

keje ntah apa2, menjahanamkan barang bengkel saja.

biasa orang yang suka menyalak2 mintak naik gaji tak setimpal dengan kerja ni adalah orang yang takda keje, malas keje. tapi berbelanja perasan macam gaji besar. tu yang heboh nak naik gred free & naik gaji free tu

orang yang keje ikhlas jujur rilek je takda nak bising2 pertikaikan naik gaji lebih ke apa, walhal keje seharian bleh tahan tough dia.


jumudkan saja gred J ni. membazir resource je.

mamat berkata...

Subhanallah..sedara yg diatas ni komen mcm berapi-api tapi sebenarnya merapu-rapu..janganlah diletakkan semua gred terbabit mcm tu..ramai yg ikhlas keje sampai nak pencen pn..duit gaji itulah mereka tanggung mkn minum anak isteri sampai anak masuk u..

Tanpa Nama berkata...

adalah tidak adil bagi pa sarawak dengan menyamakan elaun cola dengan elaun wilayah.. ambil contoh, jika gaji pokok pa tersebut adalah rm1k x 25% = RM250.00 sedangkan elaun cola sekarang di kawasan bandar adalah rm300.00.. pa yg bertugas di bandaraya miri & bandaraya kuching rasa perkara tersebut tidak adil & rugi dlm rm50.00/bulan... kalau setahun kerugian dlm rm600.00.. mohon ceupacs ambil perhatian akan perkara ini.. mengapa kami di malaysia timur ni sering dianaktirikan dalam segala hal... 1 malaysia apa kebendanya jika kami pa malaysia timur ada unsur pilih kasih....

Tanpa Nama berkata...

Setuju.... J17 kat tempat aku pakai Honda Civic beb! Mengalahkan Pengarah! Semua sapu keja luar... abis keja hakiki semua tinggal! Datang bengkel guna barang2 bengkel semua untuk buat side income! Masyuk beb kalau dh modal FREE.. apa lagi 100% untung la jawabnya! Habis tu lagi dok memekak nak mintak naik gred! Berambuss laa... dasar kaki pemalas, kaki ponteng skolah yg masuk poli ni la hasilnya!!!

Tanpa Nama berkata...

semoga lebih ramai Orang Semenanjung dtg merantau ke Sarawak & Sabah..rasa sendiri, lihat sendiri keadaan suasana di Borneo.

setakat ini hanya Polis..Askar & Cikgu saja..skim lain amat kurang..
cubalah merantau..luaskan pemikiran anda sebagai rakyat Malaysia.

kami juga rakyat Malaysia..tapi ramai kurang ambil kisah & ingin mengenali memahami siapa kami.

jgn lupa, Malaysia bukan hanya Semenanjung semata-mata.

Tanpa Nama berkata...

Semoga di aidilfitri tiada lagi PHD antara Borneo-Semenangjung, Semenanjung-Borneo. Kita 1 Malaysia bah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Setuju.... J17 kat tempat aku pakai Honda Civic beb! Mengalahkan Pengarah! Semua sapu keja luar... abis keja hakiki semua tinggal! Datang bengkel guna barang2 bengkel semua untuk buat side income! Masyuk beb kalau dh modal FREE.. apa lagi 100% untung la jawabnya! Habis tu lagi dok memekak nak mintak naik gred! Berambuss laa... dasar kaki pemalas, kaki ponteng skolah yg masuk poli ni la hasilnya!!!

============================

Salam bulan bulan puasa pun cam ni ke orang yang selalu mengutuk ni orang yang jarang dirikan solat....da sifat Mazmumah... cam na nak pergi haji ni....

Tanpa Nama berkata...

Salam kepada semua PA tolong la jangan kutuk kutuk kami JURUTEKNIK.
Kami hanya memperjuangkan hak kami sejak 20 tahun lalu. Aku juga seorang JURUTEKNIK alhamdulillah dapat juga pergi tunaikan Fardhu Haji bersama isteri dengan rezeki yang halal hasil pedapatan sebagai JURUTEKNIK. Kebetulan Dato Seri Datuk Haji Najib da bersama .Doakan semuga terbuka hati dia untuk tunaikan tuntutan ini..Amin...

Tanpa Nama berkata...

Yang atas tue nak tunjuk la dia tu alim, maka layak la dia masuk sorga pintu 27. Boleh tanda kat dahi tue lebam sikit.

Tanpa Nama berkata...

Tempat aku J bukan ade kerje, asyik goyang telur je,..tengok jawatan dia orang kat pelbagai kementerian asyik tumpang sana sini, pasal Jabatan dia tak ade kerja...Serupa Omar Lembu asyik merayap je...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Yang atas tue nak tunjuk la dia tu alim, maka layak la dia masuk sorga pintu 27. Boleh tanda kat dahi tue lebam sikit

===========================
Astaghfirullah...dlm bulan bulan puasa pun da je hamba allah cam ni.. taubat la sebelum terlambat kurang pahala puasa . Sah la orang cam ni memang jarang solat...semoga kamu di rahmati oleh Allah swt di bulan puasa ini...amin

Tanpa Nama berkata...

Ade KP dah kena tendang kerana buat silap pekeliling, tak sedar sedar lagi J nie. Untuk mengatasi kerisauan mereka Jabatan Haiwan akan mengeluarkan Pekeliling gred 17 akan dinaikkan taraf kemasukkan SPM gred 1 atau sijil Poli atau sijil STPM. Puas hati.

Tanpa Nama berkata...

Astaghfirullah...dlm bulan bulan puasa pun da je hamba allah cam ni.. taubat la sebelum terlambat kurang pahala puasa . Sah la orang cam ni solat suka menunjjuk nunjuk. akulah alim, memang dah dapat tiket pintu neraka jahanam....taubat nasuhalah dan mengucap la balik kerana dah kafirak. amin ya robbulalamin.

PS.
Dinasihatkan masa sembahyang kat masjid pakai la baju dgn cop JJJJJJJJJJJJ besar besar, tadah tangan minta sedekah. derma.

Tanpa Nama berkata...

kepada ustaz-ustazah sekalian, usahlah kita menilai seseorang itu patut menunaikan solat ataupun tidak solat ataupun jarang solat. itu jatuh hukum fitnah.

kita tidak boleh menilai seseorang itu bersolat atau tidak melalui tutur kata, sikap, percakapan, apatah lagi GAYA MENAIP DALAM BLOG.

anda boleh kata orang yang menggunakan gaya bahasa yang tidak cantik itu sebagai seorang yang TIDAK SOPAN. tapi tak boleh kaitkan dia samada seorang yang kafir, fasik, tak solat, tak puasa dan sebagainya. anda tidak nampak pun.

jangan disebabkan fitnah anda itu menyebabkan anda dipandang hina oleh Allah S.W.T. berbanding dengan orang yang menaip ayat tidak sedap dibaca dalam ni.

sekian salam hormat.

Tanpa Nama berkata...

hahaha biasa sape yg mlantun dlm nih yg mmg buat aper yg org taip dlm nih.

kita bkan kata sume J tuh wat camtuh. jd klu J yang len xwat, jgn ler terasa.

yang menaip psl J wat itu ini tuh of course derang nmpk dpn mata. tuh psl derang kutuk, bkn maksud sume J seluruh m'sia nih camtuh.

rilek ler J. lu kuat emosi ler. nama jer org teknikal, tapi emosi cam artis budaya.

Tanpa Nama berkata...

hahaha biasa sape yg mlantun dlm nih yg mmg buat aper yg org taip dlm nih.

kita bkan kata sume J tuh wat camtuh. jd klu J yang len xwat, jgn ler terasa.

yang menaip psl J wat itu ini tuh of course derang nmpk dpn mata. tuh psl derang kutuk, bkn maksud sume J seluruh m'sia nih camtuh.

rilek ler J. lu kuat emosi ler. nama jer org teknikal, tapi emosi cam artis budaya.

==========================================================================================

nasib baik bulan posa, kau tak masak luuuuuuuuu

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Walaupun aku suka baca komen korang, tp komen yg x de adab aku skip la. X kira la bulan posa ke x posa ke, kalau dh komennya menyerang peribadi lebih-lebih lagi menyerang soal iman dan agama org lain aku labelkan dia sbg org yg kuang hajo dan x mendapat kasih sayang dr ibu bapa / penjaga masa zaman kanak-kanaknya.

Org mcm ni cuma boleh didoakan supaya berubah jd lbh baik. Kalau dia x berubah maksudnya dia x dapat hidayah lagi.

Tanpa Nama berkata...

Maha Suci Allah
Terimalah Amalan Puasa hamba Mu ini dan Sahabat-Sahabat Maya Siber.
Selamatkanlah kami daripada fitnah dunia.
Kuatkan iman kami di bulan Ramadan yang didalamnya penuh Rahmat dan berkat.
Berikanlah kekuatan kepada kami mendapatkan hak dan kebajikan PA. Selamatkanlah pemimpin kami dan kabulkanlah segala perancangan yang baik untuk kami PA Malaysia.
Terima kasih Allah.

budak berhingus berkata...

kesian budak-budak yang menulis sini. Kutuk orang sana-sini. subahanallah.

Inilah dasar pemikiran budak-budak zaman sekarang.

Bagaimana generasi sebegini hendak membina generasi seterusnya jika dah perangai seteruk ini.

Yang mana terasa hati, mohon maaf. Yang mano tak puas hati boleh tepuk dada tanya iman.

OrangMuda berkata...

Semoga Allah memberi taufik dan hidayah kepada kami semua.

Rahmatilah kami semua sebagaimana Engkau merahmati para ambia dan solehin.

Apa yang tidak baik datang daripada kelemahan diri kita sendiri. Yang baik datangnya daripada Allah swt.

selamat beramal.

subahanallah,

alhamdulillah,

Allahuakbar

Wasallam.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Astaghfirullah...dlm bulan bulan puasa pun da je hamba allah cam ni.. taubat la sebelum terlambat kurang pahala puasa . Sah la orang cam ni solat suka menunjjuk nunjuk. akulah alim, memang dah dapat tiket pintu neraka jahanam....taubat nasuhalah dan mengucap la balik kerana dah kafirak. amin ya robbulalamin.

PS.
Dinasihatkan masa sembahyang kat masjid pakai la baju dgn cop JJJJJJJJJJJJ besar besar, tadah tangan minta sedekah. derma.


==========================

Terima kasih saudara sah la kamu memang jarang solat orang islam kalau solat 5 waktu sehari semalam tak la cam ni .Bila solat hati tenang tengok kekawang beri komen terima secara terbuka tengok anak bini kat rumah rasa sayang lebih lagi di bulan yang mulia ini. Banyakkan la istighfar kepada Allah swt setiap waktu. terima lah teguran dari saya ini dengan hati yang terbuka mudahan kamu selamat dunia dan akhirat. Amin... maaf zahir dan batin.....

POYO AKU BACA KOMEN KORANG berkata...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Walaupun aku suka baca komen korang, tp komen yg x de adab aku skip la. X kira la bulan posa ke x posa ke, kalau dh komennya menyerang peribadi lebih-lebih lagi menyerang soal iman dan agama org lain aku labelkan dia sbg org yg kuang hajo dan x mendapat kasih sayang dr ibu bapa / penjaga masa zaman kanak-kanaknya.

Org mcm ni cuma boleh didoakan supaya berubah jd lbh baik. Kalau dia x berubah maksudnya dia x dapat hidayah lagi.

>>>>>>>>>>>>>>^^^^^^^^<<<<<<<<<<<<<

sokong!!

Tanpa Nama berkata...

SKIM ( R ) berkata...

PEKERJA AWAM YANG DIPERBODOHKAN berkata...

KEPADA Pihak Berkuasa Tempatan YANG BERKENAAN.....

PEMBANTU AM PEJABAT N1/N4
PEKERJA AWAM R1/R4

FAKTA:
a) kedua2 skim perkhidmatan berada pada waran ( gred ) yang sama

b) PAP N1/N4 tiada elemen penyeliaan

SOALAN:
mengapa ada PAP N1/N4 dilantik menjadi penolong penyelia dan diberikuasa OLEH JABATAN untuk MEMANTAU dan MENYELIA, PEKERJA AWAM RI/R4.

P/S: JANGAN JADI PARASIT YANG MEROSAKKAN SISTEM PERJAWATAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM DAN CHAIN OF COMMAND DALAM ORGANISASI AWAM.

SIAPA YANG LAYAK MEMANTAU DAN MENYELIA, SIAPA YANG LAYAK MEMBERI ARAHAN. IA PERLU JELAS, SUPAYA TIDAK TIMBUL KEKELIRUAN DAN DIKUATIRI KADUK NAIK JUNJUNG.

---------------000000000000---------------------------
Tanpa Nama berkata...

hahaha. naik tocang la PAP/PAR tu bila dapat jadi kapla kepada PRA. hahaha.

sama la macam aku dengar J17 jadi supervisor untuk tukang2 R1-R11 di JKR. rasa macam BOS pulak technician tu. kah kah.

inilah istimewanya perkhidmatan awam. semua orang boleh jadi bos. yang PAR tak sedar diri bercakap macam pandai, yang pegawai P&P terlupa dirinya seorang yang pandai sampaikan bercakap macam orang bodoh.

======================================================================

KEPADA PAP. JIKA ANDA BERCITA2 NAK JADI BOS ( MEMANTAU DAN MEMBERI ARAHAN KPD PEKERJA AWAM ) JADILAH PAP KAT D.B.K.L

Tanpa Nama berkata...

ULASAN INI DIBACA:
MASING2 punya " JUSTIFIKASI " dan " OBJEKTIF " untuk mencapai MAKSUD anda...
so jangan " PERTIKAILAH "...


ULASAN POYOOO:
baru diri tersedar setelah sedar diri

Tanpa Nama berkata...

Aku mengutuk sikap manusia tak beramanah. Dh jd dpn mata... bukan satu tuduhan. Aku pun x aibkan dia dgn boh no ic dia di sini. Cukuplah sekadar jd teladan di bulan ramadhan ni. Yg dok tuduh org itu org ini dgn amalan dia lg teruk. Sebab hanya Allah layak menilai.. jgn jd kaum Khawarij suka tuduh org itu kafir org ni kafir sbb tak ikut cara diaorg beribadat. Samalah mcm parti politik yg ada skarang...

Tanpa Nama berkata...

Aku mengutuk sikap manusia tak beramanah. Dh jd dpn mata... bukan satu tuduhan. Aku pun x aibkan dia dgn boh no ic dia di sini. Cukuplah sekadar jd teladan di bulan ramadhan ni. Yg dok tuduh org itu org ini dgn amalan dia lg teruk. Sebab hanya Allah layak menilai.. jgn jd kaum Khawarij suka tuduh org itu kafir org ni kafir sbb tak ikut cara diaorg beribadat. Samalah mcm parti politik yg ada skarang

----------------------------------

hang pun x layak kutuk orang.taubat la weh.bangang!!!

Tanpa Nama berkata...

takyah ler dengki sesama kita ni...apalah baiknya kutuk org, klu kita kutuk org samalah kita mcm org yg sedang syok mengutuk tu...sama saja...

Tanpa Nama berkata...

INGATKAN J27 RUPA RUPANYA J29

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

INGATKAN J27 RUPA RUPANYA J29

Rabu, Ogos 01, 2012 3:02:00pm<--betul ker jadi ni jgn bagi harapan p skim j...heheh

Tanpa Nama berkata...

which one is correct? 1.27 or 1.4 million?

or it was 1.4 before were shrunked to 1.27?


====================================

1.27 for federal only not include state.. Ok clear....

Tanpa Nama berkata...

sedarla sedara yg mengutok skim j.. skim j cuma apply gred sepatutnya.. gred2 lain yg x reti n x tahu sejarah pegila buat keje yg soleh.. fahamila semua gred bahwa gred j adala suci.. j sbnarnya jusa

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Biarlah budak-budak J tu nak minta apa. Kalau dpt bukannya gaji kita kurang. Kalau x dpt pun bukan gaji kita jadi lebih. Keje aku pun bukan J yg tolong, dan aku pun x dak kerje nak tolong buat keje diorg.

Minta lah J. Kalau dpt Alhamdulillah, rezeki korang. Kalau x dpt pun rasanya gaji korg skrg dh cukup. Ada rezeki adalah...

Tanpa Nama berkata...

Yg hang melompat apasal? Kena kt batang hang ka? Or kena kt kaum kerabat hang. Soh dia tu la taubat sbb dok kedarah duit haram! Mencegah yg mungkar mmg tanggung jawab setiap org islam. Selemah2 iman tegur dlm hati.. tp aku tegur dlm blog ni.

Tanpa Nama berkata...

Sarawak ni pun satu hal... Ada pegawai di Jabatan Pelajaran Swak yg kurang ajar dan begitu racist! Hal pertukaran guru semenanjung yg bertugas di sana. Hampir 5 thn di Swak, pohon pertukaran ttp pegawai kurang ajar di sana tidak menghantar permohonan itu ke Kementerian! Hanya permohonan dr guru2 Swak yg mohon bertukar ke Sabah/ daerah2 di Swak dilayan walaupun baru bertugas 2 tahun! Kpd pegawai2 di Jabatan Pelajaran Swak. Berhati2 sebab satu aduan kpd biro pengaduan awam akan dibuat ASAP.

Tanpa Nama berkata...

Bacalah laporan Fetch Rating Agency. Idiot? The actual robbers are not the business operators but the politicians in power. Idiot? Macamlah mega projects yang tak mampu, projects tak ada tendering , bleeding the country to bankruptcy through wasteful spending.

Tanpa Nama berkata...

butul ito sakap ko bro...gua sukung lu...hidup j tatap naiktaraf j dua tujuh..

Tanpa Nama berkata...

Gaji tinggi atau bayaran bonus tak ada kaitan langsung dengan deficit negara yang ada kaitan adalah bilangan PA yang haruslah berpatutan dengan jumlah penduduk sebuah negara.

Tanpa Nama berkata...

Hang bukan tegur, tp hang serkap jarang. Hang nampak apa kt dpn mata hang ja, lpas tu hang dok sapu bersih semua J yg ada kt Malaysia ni makan duit haram sama lagu tu. Yg hang nampak tu kt tempat keje hang je, kt tempat lain yg keje macam nak mati hang nampak ka?

Betul la hang kata selemah-lemah iman tegur dlm hati. Tapi hang lupa org yg x kuat iman ja yg ada prasangkan dan syak wasangka dlm hati dia.

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong member kat atas ni.bagi nasihat kat org,tp bila org tegur skit,melompat2 marah org balik.kena belajar banyak sabar lg k.semua org x sempurna.coba lg.

Tanpa Nama berkata...

Sarawak ni pun satu hal... Ada pegawai di Jabatan Pelajaran Swak yg kurang ajar dan begitu racist! Hal pertukaran guru semenanjung yg bertugas di sana. Hampir 5 thn di Swak, pohon pertukaran ttp pegawai kurang ajar di sana tidak menghantar permohonan itu ke Kementerian! Hanya permohonan dr guru2 Swak yg mohon bertukar ke Sabah/ daerah2 di Swak dilayan walaupun baru bertugas 2 tahun! Kpd pegawai2 di Jabatan Pelajaran Swak. Berhati2 sebab satu aduan kpd biro pengaduan awam akan dibuat ASAP.

Rabu, Ogos 01, 2012 9:12:00 PM

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&%%%%%%%%%%%%%%

maaf, bukan nak merendah Biro Pengaduan Awam, tetapi aku pernah berurusan.
Kuasa mereka setakat, bawa surat pengadu (A) kpd pihak yg kena adu (B), dan kemudian, pihak yg kena adu (B) menjawab PERKARA yg dibangkitkan.
HANTAR surat jawaban kpd yg mengadu (A) !
BERHENTI setakat itu sahaja.

Ada baiknya kamu bawa perkara ini ke Menteri Pelajaran ! NUTP! Mereka lagi cepat buat keputusan. Di Sarawak pun ada Union Guru ! Mintak mereka pejuangkan !

Tanpa Nama berkata...

laaaa tak sudah2 lagi ker (J)enin nih??????

Tanpa Nama berkata...

ibnor reza kata: mimpi yang tak sudah.


kah kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

hidup J...yg lain Jangan Jeles.....j ttp maju.

Tanpa Nama berkata...

INGATKAN J27 RUPA RUPANYA J29

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

huhuuuuu...............berangan kan main tinggi J.....jatuh terus mampussssssss....heheheheheheheh 1000x

Tanpa Nama berkata...

Dimaklumkan bahawa pihak kerajaan telah memutuskan bahawa supaya Bayaran Khas Prestasi 2012 berdasarkan PP Bilangan 5 Tahun 2012 dipanjang kepada :

(i) Anggota Pentadbiran Persekutuan [meliputi YAB Perdana Menteri , YAB Timbalan Perdana Menteri, YB Meneteri , YB Timbalan Menteri dan Setiausaha Politik];

(ii) Hakim-hakim [meliputi YAA Ketua Hakim Negara, YAA Presiden Mahkamah Rayuan, YAA Hakim Besar Malaya, YAA Hakim Besar Sabah dan Sarawak, YA Hakim Mahkamah Persekutuan, YA Hakim Mahkamah Rayuan, YA Hakim Mahkamah Tinggi dan YA Pesurujaya Kehakiman];,
(iii) Ketua Audit Negara;

(iv) Ahli-ahli Parlimen (meliputi YDP Dewan Negara dan Dewan Rakyat, Timbalan YDP Dewan Negara dan Dewan Rakyat serta Ahli Dewan Negara dan Dewan Rakyat);

(v) Pengerusi, Timbalan Pengerusi dan Ahli-ahli Suruhanjaya-suruhanjaya [meliputi Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, Suruhajaya Perkhidmatan Pelajaran dan Suruhanjaya Pasukan Polis]; dan

(vi) Pengerusi, Timbalan Pengerusi dan Ahli Suruhanjaya Pilihan Raya.

Tanpa Nama berkata...

NGATKAN J27 RUPA RUPANYA J29

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

huhuuuuu...............berangan kan main tinggi J.....jatuh terus mampussssssss....heheheheheheheh 1000x
___________________________________

J = Jenin

understand?

Tanpa Nama berkata...

TULISAN INI DIBACA:
Berbunyi:
>>PADA FIRASATKU MIMPI DISIANG HARI>>
Mana ada J17 jadi J27. Karut.
J17 jadi J27-1 (sijil/poly), J27-2 (diploma) dan J32 (KUP). Itu belum tentu lagi sebab SPA dan JPA sedang buat penambahbaikan SSM untuk semua gred jawatan dalam perkhidmatan awam. Jadi J17 janganlah mimpi dan ngigau disiang hari. Tak baik bulan puasa ni. Bawa2lah banyak bertasbih, bertahmid dan bertakbir.

Tanpa Nama berkata...

J=Jenin or Pandir
G=Gedebe or Goblok

dari SPBA dibatal sampai ni J macam si gila judi dan merapu tak habis2.

Tanpa Nama berkata...

Meluat betul aku tengok Drama Indon Anugerah kat TV9. Cerita meleret2 berbelit dan tak masuk akal. Sipa yang tengok dari bijak pandai jadi bangang sobab tak do apo pon toladan yang buleh dicontohe. Kepala hangguk.

Tanpa Nama berkata...

buek apo ko tengok cito tu jang oi... cito posan atuk ko, geng bahaso arab ko, mari mongaji ko kan bulih jah ko tengok.

Tanpa Nama berkata...

cayala sdr aziz muda ade hi light isu juruteknik j27.. semoge geng j semua berdoa dbulan ramadan yg mulia ini agar j27 dimakbulkan ALLAH SWT.. amin... wira j27

Tanpa Nama berkata...

d hari jumaat dlm ramadan yg mulia.. semoga gred j dpt knaikkan.. amin... jomla semua gred doakan gred j yg tela lama d aniaya n dengki walopon jpa akui setaraf stpm..

Tanpa Nama berkata...

Business operaotrs tak tipu orang yang rugi adalah kumpulan orang tak mampu mengira atau tak mahir dengan perkiraan,Walaupun ada degree tetapi mathematik masih darjah lima atau darjah empat sahaja.

Tanpa Nama berkata...

j adala suci.. hero yg low profile

Tanpa Nama berkata...

Saya bercadang hantar semua anak ke sekolah cina untuk kelas mathematik dan sebaliknya hantar semua anak cina dan india ke sekolah kebangsaan untuk kelas bahasa kalau semua kaum berkenaan bertuju.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

j adala suci.. hero yg low profile

Jumaat, Ogos 03, 2012 7:39:00 AM

-------------------------------

sila tukarkan huruf i dengan huruf k

tq.

Tanpa Nama berkata...

PERJUANGAN TTP DITERUSKAN J17 KE J27/29
PERJUANGAN TTP DITERUSKAN J17 KE J27/29
PERJUANGAN TTP DITERUSKAN J17 KE J27/29

Tanpa Nama berkata...

9/8/2012..alhamdulilah dpt bonus raya...amin..