SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

17 Julai 2012

IMBUHAN AIDILFITRI: CUEPACS CARI PENDEKATAN TERBAIK

Sinar Harian
16 Julai 2012

 Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman
Presiden Cuepacs, Datuk Omar Osman
KUALA LUMPUR - Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) sedang mencari pendekatan terbaik untuk memastikan 1.4 juta penjawat awam di seluruh negara mendapat imbuhan menjelang Aidilfitri.Presidennya Datuk Omar Osman berkata Cuepacs akan mendapatkan pandangan pihak tertentu berhubung perkara itu sebelum menyerahkannya kepada pihak pentadbiran untuk diputuskan.Beliau berkata Cuepacs tidak mahu setiap kali kongres itu membuat sesuatu tuntutan terutama bonus, terdapat pihak tidak bertanggungjawab mengambil kesempatan menaikkan harga barangan.

"Kita (Cuepacs) sedang mencari ilham supaya perkara ini tak menyusahkan kerajaan, peniaga dan pekerja, kita mahu satu pendekatan yang bijak," katanya kepada pemberita selepas Mesyuarat Khas Majlis Kongres Cuepacs Bilangan 6 Sesi 2010-2013 di sini hari ini.Mesyuarat dihadiri 130 orang anggota majlis. Ketua Setiausaha Negara Datuk Seri Dr Ali Hamsa juga berkesempatan mengadakan dialog selepas mesyuarat.

Selain itu Omar mengulangi pendirian mahu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) menarik balik dua dasar baru yang diperkenalkan iaitu membenarkan pemegang ijazah sarjana muda memohon jawatan peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) dan membenarkan calon mengemukakan permohonan sehingga 15 jawatan pilihan berbanding lima sebelum ini.Beliau berkata dasar itu perlu dibatalkan dan satu pendekatan yang lebih berdaya saing diwujudkan untuk memantapkan perkhidmatan awam negara.Katanya keputusan Cuepacs berhubung perkara itu akan dikemukakan kepada Pengerusi SPA Tan Sri Mahmood Adam pada 19 Julai ini.

Omar berkata beliau difahamkan terdapat 800 jawatan untuk peringkat SPM telah ditawarkan kepada pemegang ijazah sarjana muda.Sementara itu Ali berkata pendekatan turun padang yang dilaksanakan oleh beliau diharap dapat memperbaiki sistem penyampaian perkhidmatan awam.Beliau berkata pendekatan tersebut lebih berkesan kerana dapat melihat keadaan sebenar berbanding hanya bergantung kepada laporan pegawai di peringkat tempatan.

Ali juga berharap Cuepacs yang memperjuangkan nasib penjawat awam supaya dapat berkongsi pandangan atau pendapat dan tidak merasakan wujud sebarang kekangan antara beliau dan kongres itu. - Bernama

185 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harga Minyak Mentah pasaran dunia turun untuk pasaran bulan Julai 2012 ! Harga RON 97 dah diturunkan sebanyak 30 sen , malangnya harga RON 95 tak ikut turun 30 sen kenapa ?

Hari - hari kita pengguna RON 95 bayar lebih :-

30 sen x 10 liter = RM3.00
30 sen x 20 liter = RM6.00
30 sen x 10 juta liter = BERAPA ?

PASTI ! CUKUP untuk bayar BONUS AIDIL FITRI / BONUS 1M !!!!!

Aku bukan pakar ekonomi ....... !

The 1st !

Tanpa Nama berkata...

pendekatan terbaik jgn pendek kata akurrrr...

the 2nd!

Tanpa Nama berkata...

Saya nampak presiden ceupacs hanya nak glamour sahaja.

Nak tunjuk bahawa kenaikan gaji, bagi bonus, naik gred atau apa saja pemberian kerajaan adalah di sebabkan oleh tuntutan President Kopeks.

Pemberian bonus atau sebagai nya bergantung kepada keutuhan kewangan kerajaan.

Perbuatan Kopeks yg menuntut sana dan menuntut sini membuat rakyat lebih meluat dengan PA.

Presiden kopek elok tubuh parti dan bertanding sebagai calon PRU saja. boleh pergi bercakap di parliment.

Tanpa Nama berkata...

CARI ILHAM...BUAT ABIS DUIT JE MESYUARAT 130 ORANG (KE LEMBU) TAK ADA ILHAM

Tanpa Nama berkata...

apa presiden kupek-mas-kupek-xtra-kupek,kepek, kupek, kemek,kumek,kepek, kepes!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tuan tiada bonus pun harga barang
naik juga kalau ditanya kenapa barang naik merika kata minyak naik
baja naik sewa kerita naik .

Tanpa Nama berkata...

SEMUA MAIN WAYANG.........CIBAI TUL LAH

Tanpa Nama berkata...

omar sembang lebih je tu. dengan harapan boleh dapat TAN SRI sebelum letak jawatan sebagai presiden cuepacs.

maklum la mantan ksn & kppa pun tan sri juga. dia pun nak tan sri juga. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

di Indonesia minyak murah dari Malaysia, selamat menolak BN

Tanpa Nama berkata...

kalau BN menang PRU13 kenaikan gaji kakitangan awam tak bermakna cukai kepala GST akan dilaksanakan...

Tanpa Nama berkata...

hohohoohho...horlick..saya nak horlick jugak 1....apa ni bro..nak dekat2....umum jer..la...mmg kita PA ni kena mintak....klu tk mintak org mmg tkkan bagi....

Tanpa Nama berkata...

kempas kempis kempas kempis kempas kembung...

nadzria berkata...

presiden cuepacs ok. saya sokong cubalah dulu yang lain tu mengata sahaja. kalau dapat dia orang dulu. Berfikir sebelum kata tuhan melihat apa yang kamu buat berkat ramadhan semua dapat bonus.

Tanpa Nama berkata...

Rakyat pembayar cukai melihat.

Malam keluar berita, Ceupacs menuntut bonus raya. Maka bertanya lah mereka apakah ini kerja Kati tangan awam? menuntut bonus, menuntut kenaikan gaji, menuntut elaun...

Mereka melihat tiada peningkatan dalam perkhidmatan awam. Malah mereka pasti merasai nya, bila pergi ke pejabat untuk urusan rasmi "pegawai bercuti, pegawai mesyuarat, pegawai out station...malah PA sendiri pun pasti pernah merasa bila berusrusan di di jabatan lain...

Ini menimbulkan persepsi yang negatif rakyat kepada kerajaan di bawah YAB. Datuk Seri Najib.

mereka berkata transformasi hanya slogan, ia nya gagal.

Sepatutnya Omar osman president Ceupacs merasa malu dengan prestasi penjawat awam di bawah nya untuk terhegeh-hegeh meminta itu dan ini daripada kerajaan.

Dan Omar Osman kena pastikan kecemerlangan penjawat awam, kecermalangn jabatan, caw. bahagian, baru lah beliau dengan bangga meminta itu dan ini...

Ini kerja tak seberapa mintak saja lebih....

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 17 Julai: Sempena Ramadhan ini, Mirzan Mahathir digesa meninggalkan sebarang aktiviti perniagaan yang melibatkan perkara haram di sisi agama, kata Pengerusi Biro Pemahaman dan Pemantapan Agama KEADILAN, Dr Mohd Nor Manuty.



“Sempena bulan puasa yang semakin menjelang beberapa hari lagi, saya menggesa Mirzan supaya muhasabah diri dan meninggalkan perkara yang jelas sekali bertentangan dengan Islam.


“Arak ini haram, jadi duit yang diperolehi dari syarikat arak juga haram. Beliau tidak sepatutnya melibatkan diri dengan perdagangan yang melibatkan perkara yang sudah tentu haram,” katanya dihubungi.

Mirzan membeli syarikat pembuat arak terbesar di Filipina, San Miguel dengan harga RM2.9 bilion. Wang dari keuntungan syarikat arak tersebut digunakan untuk membeli Esso Malaysia dengan RM1.7 bilion, lalu ditukar nama kepada Petron.

Penasihat MAS, Dr Mahathir Mohamd dengan bantuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak juga telah meluluskan kontrak enam bulan untuk membeli minyak dari syarikat anak Mahathir, Petron.

Tindakan Mirzan mengabaikan kepentingan agama demi keuntungan peribadi semata-mata turut dibidas.

Tanpa Nama berkata...

Harap dapat bonus yang lebih adil dan saksama terutamanya untuk PA yang bergaji kecik. RM2,000 adalah amaun yang munasabah bagi PA untuk mengharungi keperitan membeli barang2 keperluan menjelang Raya dan barangan sekolah pada hujung tahun nanti.

Tanpa Nama berkata...

right! kerajaan boleh menjimatkan perbelanjaan dengan TIDAK MEMBERI BONUS kepada gred gred "kanan" seperti 32/36/38/40 44/48/52/54 JUSA C,B,A, TURUS. sebab golongan ini sudah kaya raya dan kenyang lama dah.

bagi bonus pada golongan "kiri" ni sahaja. gaji kecik.

40% perbelanjaan boleh dijimatkan dengan tidak memberi bonus kepada golongan "kanan" di atas. diorang ni bukan ada keje pun. harap gred je "kanan". keje semua tolak pada pegawai bawahan. cukup bulan dapat gaji kemain lebat.

orang macam ni dah tak perlu diberi bonus sebab gaji bulanan mereka pun ada yang 2x ganda.

cukup cukup la tu.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana dengan pesara dapatkah imbuhan aidilfitri dibayar kepada mereka?

Tanpa Nama berkata...

CARI ILHAM...BUAT ABIS DUIT JE MESYUARAT 130 ORANG (KE LEMBU) TAK ADA ILHAM

Selasa, Julai 17, 2012 3:22:00 PM

((((((((((((((((((((((

bro., yg aku tau, dia orang pi saja mesy Kupek, dapat rm250.00 x 130 = rm32,500 duit ahli union dlm Kepek yg bergabung dgn Kupek melayang !!

Balik ke Pejabat Union masing-masing, claim pulak dgn Union dia orang = 130 orang x rm300 = rm39,000.00 duit ahli melayang kerana Kupek panggil mesyuarat !!!

Apa faedah untuk ahli jika hanya pergi utk claim RM !!!

Bincang lembu ....

Tanpa Nama berkata...

Pegawai bawahan buat keje ke?kul 8.30 pg mentedarah sampai kul 9.30, kul 10 sambung minum, kul 12 g ambik anak sekolah sampai kul 2 ( terus mentedarah), kul 3.30 minum lagi. End up keje x sampai sejam pun.itu mcm nama keje ke?

Tanpa Nama berkata...

bagi BUTA1K = Bantuan Untuk penjawaT Awam 1 ribu (K)

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs harus mencari ilham agar semua 1.4 juta penjawat awam yang berkerja keras menjadi tiang seri negara yang tercinta ini mendapat bonus 1 bulan gaji sempena ramadhan dan aidilfitri ini bertepatan dengan menjelangnya pilihan raya yang akan datang akan menjadi lebih bermakna dan kejayaan yang unggul.

ABU84 berkata...

Mahu beri bonus atas dasar apa? Prestasi?

Sila ambil kira kualiti kerja, jumlah kerja, jumlah MC, CRK, Ponteng, Culas, Tuang, famili first, datang lewat dsb.

Anda mahukah PAR yang sedang tidur di sofa dan JTK yang sedang on9 di lab dan pemandu yang sedang merokok di stor dapat bonus juga?

Malulah sikit, kerja tak seberapa minta macam-macam.

Asal Bukan Umno

Tanpa Nama berkata...

Nak harapkan gaji nak sambut raya mmang sesak nafas...sebelum ramadan dan syawal tiba,teman cuba nak jimat2 tapi keadaan harga barang2 keperluan yg meningkat naik teman tak mampu nak simpan duit.Harap2 adalah bonus utk PA tahun ini...bukan ape,teman dapat menyediakan keperluan raya utk isteri dan anak2 kira ok lah tu.Juga diharap KSN yg baru ni tidak seperti mantan KSN yg 'Pemalu' orangnya

Tanpa Nama berkata...

mantan 'ksn' pemalu?...hihihihi...auwww...

Tanpa Nama berkata...

Sempena pru13 nanti, apalah kiranya jika kali ni PA diberi 'durian runtuh' bagi menyuntik semangat kami utk terus bekerja dgn lbh cemerlang. Kami juga adalah pengundi terbesar dlm pru nanti.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..tak sbar nak tnggu bonus ni

penolong pengarah berkata...

tak habis habis nak bonus ingat pm banyak duit ke,,,rosmah nak ke italy nak beli kasut raya sapa nak bayar....pikiaq la sikitkesian kat pm kita...hidup umno

Tanpa Nama berkata...

Bonus bagi PA yg gajinya lebih RM3000. Yg kurang RM3000 boleh mohon BR1M. Boleh mohon Skim Amanah Rakyat 1 Malaysia. Boleh mohon Rumah Mesra Rakyat 1 Malaysia. Jadi cukup-cukup la wahai PA yg gaji kurang 3000. Byk dah kemudahan dan bantuan yg diberikan. Beri la pd yg gajinya lebih 3000 plak.

Tanpa Nama berkata...

omar nak mintak bonus 5,000 sorang tu. tak nampak tangan dia tu 5 jari up tu? kah kah kah!

Tanpa Nama berkata...

Prestasi PA tidak perlu disangkal lagi, perkara2 seperti crk, mc adalah hak PA. Culas, family first, on9, dtg lewat merupakan virus dan hanya menyerang segelintir PA. Tidak perlu malu untuk menuntut bonus daripada kerajaan. Semoga Allah membuka hati pihak kerajaan utk memberi bonus 1 bulan gaji. PA adalah tiang seri negara.

Tanpa Nama berkata...

PM memang banyak duit. Jadi bonus akan diberikan kpd PA.

Tanpa Nama berkata...

PA yg gaji kurang rm3K. jgn risau. Kerajaan akan umumkanbonus utk PA semua.

Tanpa Nama berkata...

Ye mungkin juga.nmengikut kpd fakta yang dikeluarkan oleh jabatan kajian tingkah laku manusia, mendapat satu penemuan baru bahawa jika manusia menunjukkan 5 jari. Maka rm 5 k akan diberi oleh kerajaan kpd PA

Tanpa Nama berkata...

Diharap KSN Yg Baru Ni Tak SEGAN Nak Mintak Bonus Utk PA Jgm Jadi MANTAN SI SEGAN Sebelum NI Sudahlah..

Tanpa Nama berkata...

AKOK YANG BUNGOL:

Akok sokong kamuk kata"Diharap KSN Yg Baru Ni Tak SEGAN Nak Mintak Bonus Utk PA Jgm Jadi MANTAN SI SEGAN Sebelum NI Sudahlah."

BUNGOK TAK PAK USAH TAMBUK

siti zulia berkata...

Nak harapkan gaji nak sambut raya mmang sesak nafas...sebelum ramadan dan syawal tiba,teman cuba nak jimat2 tapi keadaan harga barang2 keperluan yg meningkat naik teman tak mampu nak simpan duit.Harap2 adalah bonus utk PA tahun ini...bukan ape,teman dapat menyediakan keperluan raya utk isteri dan anak2 kira ok lah tu.Juga diharap KSN yg baru ni tidak seperti mantan KSN yg 'Pemalu' orangnya

________________________________________
emm gaji nek harga susu, brg2 nek anak ramai..xterase pon gaji nek..dh cube sedaya upaya utk bjimat tp mmg cukup2 je..dkt raya roadtax kete mati plak..adoiii pening pale ni hahahaha lari baget..tp terpakse kene kejar jugak...mudah-mudahan Allah murahkan rezeki..Amin

Tanpa Nama berkata...

omar sial ni sebok betol psl bonus.. ntah ape2 la gagap ni.. najib n rosmab taw la nak bg yg siamang ni sebok pasal.. smua p.a da taw omar gagap skg nak klor tv n media hr2 sbg melobi pm jx calon pru.. dala omar.. ko g tambah amal ibadat.. dulu ko x bsing pon p.a dpt imbuhan.. ko g setlekan masala gred renjer ni.. psl ko snpa mansuh n aku frust dgn gomen.. sundal punya manusia dlm dunia adala omar kopek.. ko bz hal bonus cina2 kat luar da naik harga.. dpt bonus naik lagi harga.. yg untong cina2 psl ko kepoh x tentu hala..

siti zulia berkata...

Nak harapkan gaji nak sambut raya mmang sesak nafas...sebelum ramadan dan syawal tiba,teman cuba nak jimat2 tapi keadaan harga barang2 keperluan yg meningkat naik teman tak mampu nak simpan duit.Harap2 adalah bonus utk PA tahun ini...bukan ape,teman dapat menyediakan keperluan raya utk isteri dan anak2 kira ok lah tu.Juga diharap KSN yg baru ni tidak seperti mantan KSN yg 'Pemalu' orangnya

______________________________________

emm gaji nek harga susu nek,brg2 nek..mmg dh cube berjimat mmg susah...suami isteri keje gomen pon cukup2 mkn je..xde pn nk lebih2 takut baget lari..tp kene kejar jugak hahaha..wat malu je klu ngaku keje gomen..blk kg mesti mak ayah tny "xkn keje gomen pn duit xcukup" alahai dlm hati sabor jeler..duduk kt bndar sume brg mahal..laki pegawai kerajaan pn mcm pembantu je tgok..buka dompet tinggal brape ringgit je..lg2 dh ujung bulan ni..raye dh nk dekat..roadtax kete plak nak mati..alahai...semoga Allah murahkan ler rezeki kami sekuaga..amin..

~nasib ler keje gomen ^.^

Tanpa Nama berkata...

wak segan nak minta bonos...
wak segan....
wak segan....
wak segan....

wak segan berkata...

segan....
wak segan....
wak segan....
wak segan nak bonus....

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua 1.4 juta PA. Hari ini kita bekerja demi negara. Bonus yang diharapkan adalah berkat raya. Cuepacs pembela kebajikan pekerja. Bonus tetap bonus. Gaji tetap gaji. Dua-dua pun mesti seiring.

Tanpa Nama berkata...

minta maaf lari dr topik di atas. ni update dr isu Lynas. sila layari http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fbit.ly%2FO5C0pg&h=6AQH73waZ untuk maklumat lanjut

Tanpa Nama berkata...

Isu lynas sudah selesai. Yang lepas biarkan ia berlalu.

Tanpa Nama berkata...

Betul kanan jangan diberi bonus ! Patut beri bonus lebih pada yang junior iaitu gred 17 dan gred 41 shj ! Coz mereka yang menjalankan kerja harian sendiri dan boss sekali ! Bg sorang RM 5000 !

Tanpa Nama berkata...

pada saya.. ceupacs tak perlu meminta2.. kerajaan tetap akan beri walaupun tak minta.. pada saya kerajaan akan lebih gembira memberi jika tidak diminta.. saya bagi contoh perasaan kita jika kita membri hadiah tanpa org meminta dan perasaan ketika memberi apabila org memnta2.. lainkan..

Tanpa Nama berkata...

untuk jumlah wang bantuan pada saya biarlah jumlahnya sama tidak mengikut gred.. semua dapat RM1000.. peruntukan kerajaan juga lebih menjimatkan berbanding memberi mengikut gaji asas..

Tanpa Nama berkata...

pada saya kerajaan tidak perlu umum secara besar2an melalui media.. cukup memo dalaman.. pada saya jika umum secara besar2an pun kerajaan tak dapat untung apa2pun.. malah rugi.. sebab yang bukan kakitangan kjaan akan marah mengatakan kjaan tak adil.. harga barang pun melambung..

Tanpa Nama berkata...

pada saya juga kakitangan kerajaan juga wajib berubah.. jgn hanya nak gaji dan bonus lebih.. tapi prestasi kurang.. jika kita berdaya maju hasil kjaan akan bertambah dan kjaan pun gembira memberi bonus.. malah bukan kakitangan kjaan juga tak akan mempertikaikan pemberian bonus..

Tanpa Nama berkata...

Yg ni je ker nampak? Yg masuk kul 7am tak rehat 1pm blk 7pm tu tak citer plak?? Kerja biar iklas lau berkire gini nanti mati kire la ngan tuhan

Tanpa Nama berkata...

tak perlulah. kesian orang kampung aku. ramai petani,penoreh,nelayan. gaji naik,bonus PA,harga barang naik.
depa mengeluh. kita yang dapat pun tak guna. dapat rm500,nilai barang RM600. apa yang ada?

Tanpa Nama berkata...

dapat 500 bagi ke polis 300

Tanpa Nama berkata...

Walaupun gaji dah naik 13% dan naik melalui jadual gaji min-max, KSN tak perlu segan silu untuk mintak lagi demi untuk meringankan beban PA membeli keperluan raya.

Tanpa Nama berkata...

he he. sokong anon 10.15. orang kata duit tak berkat tuh. aku pun sama. mana taknya,ni dok berblog. harta kerajaan. tau semua tu... he he

adik manjeee... berkata...

auwwww..malu tapi mahu...auwwww

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnye PA yang perlu dikasihankan. PA tidak perlu berubah. Yang perlu berubah ialah bukan PA. PA mesti diberi bonus dan perlu minta pada kerajaan setiap tahun. Gaji PA memang sentiasa naik, maka bonus pun perlu naik. Kerajaan juga perlu hebahkan secara besar-besaran agar bukan PA akan bekerja lebih keras dan tidak mengharapkan imbuhan kerajaan. PA juga tidak perlu malu untuk dapatkan bonus ini. Yang perlu malu adalah bukan PA kerana melukut di tepi gantang.

Tanpa Nama berkata...

awat nya adek segan..jgn la segan..nk bonus mintak la..p suruh pak omaq mintak kat tok jib...

Tanpa Nama berkata...

Berita baru bonus raya untuk semua. Bila dapat?

Utamakanlah kami kakitangan sokongan. KGT kami sikit, Profesional KGT banyak.

Tak dapat bonus ni sedih la muka nak pangkah pilihanraya ni.

Ala... Bila bonus nak dapat ni? Dah nak bulan puasa dah ni.

Orang kampung pun nak BR1M ke-2 sebagai bonus raya. Boleh bagi ke?

Banyak persoalan tentang duit tak dapat dijawab nampaknya. Ada maksud tu.

Tanpa Nama berkata...

Inilah dia CEUPACS yang amat PRIHATIN

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi malaysia mengalami DEFISIT yang teruk menyebabkan kenaikan harga barang, cukai tanah, cukai pintu, cukai pendapatan, cukai harta, Insurans, kenaikan tarif api-air, astro, bahan binaan,barang makanan kering-BASAH, barangan elektrik-elektronik, kenderaan nasional, minyak mentah, yuran pengajian ipta, GST(cukai Perkhidmatan),
saman kenderaan, dsbnya, ia akan naik dan terus NAIK !! NAIK !!..

KENAIKAN GRED, GAJI DAN BONUS RAYA TAHUN NIE TIADA..BUAT 1.4 JUTA PA..
SALAM RAMADAN..

Tanpa Nama berkata...

Berita baik untuk penjawat awam negeri Pulau Pinang.

Bonus raya akan dimasukkan sebelum raya aidilfitri. Sekian.

Tanpa Nama berkata...

BE END akan hancur PRU-13 nie,
BE END KECUNDANG KEPADA PR, RIBUAN NGO,RIBUAN PA BERIJAZAH YG TIDAK DI NAIKAN PANGKAT,1.4 JUTA PA BAWAHANN, JUTAAN RAKYAT-JELATA, JUTAAN PEMUDA-PEMUDI YANG MENGGANGGUR, MAHASISWA-MAHASISWI YANG MENGGANGUR, RIBUAN PENSYARAH-PENSYARAH UNIVERSITI, RIBUAN KAKITANGAN IPTA, RIBUAN PA PENCEN,JUTAAN RAKYAT BERBANGSA CINA,MELAYU DAN INDIA..!!
PR KE PUTRAJAYA..!!

Tanpa Nama berkata...

tak perlu nk downkn kje gomen ker private,kite sme2 crik rezeki yg hlal,nape mesti nk bising klu kje gomen just mintak hak diorg,kje private klu bonus berbulan2 org gomen tak bising pun,nape ble kje gomen mntak bonus siket kje private memekak.....hal2 jawatan sume takyah msuk cmpur,tu rezeki msing2.....yg jd pegawai sume tu dlu diorg blaja pndai2,klu mls blaja,jawatan kecik,jgn la bising klu kerja lebih dr pegawai,msing2 ade tanggungjwb masing2.....lg bguskan bdoa,buat solat hajat ke mntak pm lembu yg buatkan jurang sume pkeje krajaan n private makin jauh,pastu dengki 1 sme lain....jgn tmakan permainan diye....

BONUSLINK berkata...

BELASAH JE CUKUP2. BARU DPT BANYAK BONUS. BINI TAK KERJA, ANAK RAMAI, GAJI LEBIH SIKIT RM3K DAH TAK DAPAT BR1M RM500.00. YG BUJANG GAJI LEBIH RM3K DPT PULAK BR1M RM500.00. APA KES NI ? MEMANG LAH AKU TAK LYK BYR CUKUAI SBB ANAK RAMAI, BINI TAK KERJA DAN GAJI RENDAH. TP BILA ADA 2 STANDARD MCM NI, MEMANG AKU TRASA LAK MCM PATI NEGARA INDIA DAN CHINA PULAK. KALAU TAK DPT BONUS, APA YG AKU DPT SBG PENGUNDI TEGAR ? TAKKAN NAK KNA TKR WARGANEGARA BANGLA PULAK.

Tanpa Nama berkata...

Tidak perlu ambil kira defisit dalam ekonomi. Jika PA dinaikkan gaji dan bonus di beri tanpa henti. Maka ekonomi negara akan terus maju. Pekerja bukan PA perlu membanting tulang membantu ekonomi negara agar bonus dan gaji untuk PA akan lebih tinggi.

Tanpa Nama berkata...

klu aku,diye bg aku hambik,klu tak bg,aku xnk merayu,tp diye tau la nnt pru nnt penentu nasib diye...ha3

Tanpa Nama berkata...

Klu ko dh tau gaji ckit, yg ko gatal nk p kawen pesal? Bini pun ko x mampu nk sara, yg p buat anak ramai2, wat pa? Tulah namanya x merancang. Bukan makan pil perancang. Dah slh sdr, nk alih kpd org laen pula.

Tanpa Nama berkata...

bongok lah ko ni,dia nak kawen dia punya hal,dh smpai seru n jodohnya,tak payah la nak cakap orang gatal nak kawen bagai,abis ko kalu gatal tak yah kawen,biar garu sampai melecet??sengal....mcm nak menyalahkan takdir tuhan pulak ko,hebat sangat ke??dia buat anak,anak dia,anak tu tanggungjawab dari tuhan,boleh pulak taknak??ko ingt ko sapa nak mrancang takdir??..nape la bangang sangat otak tu bile nak ulas sesuatu....

Tanpa Nama berkata...

Bila kerajaan nak beri imbuhan istimewa kepada kakitangan yang tidak pernah mengambil mc

Tanpa Nama berkata...

alow bro-bro jgn la bgaduh kt cini plak..kita kat sini same2 mluah kan pendapat n mohon apa yg hak utk kita..jgn2 gadoh2 ok

Tanpa Nama berkata...

a'ah la bro nk posa dh tulat xbaik2 gadoh2

Tanpa Nama berkata...

omar gempak je tu. taktik taknak bagi penyangak penyangak yang jadi peniaga tu naikkan harga barang.

tengok la tangan dia tu 5 jari naik! duit raya 500 kompom!

bukan komplot berkata...

dapat bonus aidilfitri ringan la beban yang ditanggung,boleh buat isi minyak n bayar tol,kampung kat utara bini kat selatan.

Tanpa Nama berkata...

manusia mana yg tak nak bonus,kena pulak masa nak raya ni,bak kata pepatah orang lama,orang berbudi kita berbahasa,orang memberi kita merasa...selamat berpuasa...puasa tau jangan tak puasa

Tanpa Nama berkata...

ABU84 berkata...

Anda mahukah PAR yang sedang tidur di sofa dan JTK yang sedang on9 di lab dan pemandu yang sedang merokok di stor dapat bonus juga?

-------------------

DALAM SBPA ( DIMANSUHKAN ) DAPAT NAIK GRED WOOOOOOOO
INGAT APE? KOMAN KE?

Tanpa Nama berkata...

PAR pun PA.. Layak dpt bonus. Semua PA layak dapat bonus. Gaji perlu dinaikkan lagi. Bonus juga perlu dinaikkan lagi. PA seharusnya berada di golongan berpendapatan tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Yg ni lg bangang sorg. Btl la yg mamat tu cakap. Dh nafkah zahir x cukup, wat pa p kawen. Bongok. Agama pun dh ajar mcm tu. La ni, nk slh kan gov plak x bg bonus. Piiiii laa. Lu jgn maen cakap jer bro. Puuuuiiii. Takat gaji 1k, tp nk buat anak sampai 10 org. Agak2 la kemampuan takat mn. Bongok punya org. Sy ulangi, BONGOK punya org.

Tanpa Nama berkata...

suka hati kitorang la nak mintak bonus kat gov,dah kitorang pa kan.korang yg swasta mintak la kat bos korang,ala korang dengkikan sebab tak dpt keje kerajaan huhuhu

Tanpa Nama berkata...

bagi bonus satu bulan gaji......raya tak ada duit lah....mana cukup naik gaji 90 ringgit je....TOLONGLAH BN.BN KAN BAIK SEKARANG, SEMUA ORANG DAPAT HABUAN....

Tanpa Nama berkata...

tuan abu 84,jgn dipertikaikan rezeki orang......

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs perlu membawa pendekatan yang akan meningkatkan taraf hidup PA iaitu dengan menetapkan gaji minimum RM 3000 dan bonus 2 kali setahun sebanyak sebulan gaji. Dengan pendekatan baru ini, PA akan lebih selesa dan secara langsung akan meningkatkan ekonomi negara. Tidak perlu kajian atau ilham untuk ini, kerana sememangnya PA adalah tiang seri negara.

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg tak nak duit daripada jawatan bergaji besar sampailah jawatan bawahan bergaji kecik...
Jawatan gaji kecik cukup bulan ambik duit , hujung bulan habis duit .

Tanpa Nama berkata...

RAMALAN BUDGET 2013.. PALING TINGGI BONUS 1 BULAN GAJI ATAU SETENGAH BULAN GAJI.. BELUM ADA DALAM SEJARAH MALAYSIA 1.4 JUTA PA MENERIMA BONUS 2 BULAN GAJI KE ATAS..!! FAKTA SAHIH..!!

Tanpa Nama berkata...

Fakta itu langsung tidak sahih. Realiti yang sebenar memang ade perancangan untuk golongan PA menerima bonus lebih daripada sebulan gaji. Ekonomi masa kini sangat teguh adalah hasil daripada kenaikan 13% gaji PA. Itu adalah fakta sahih. Belum ada mana-mana pihak yang mengetahui tentang budget 2013 nanti. Jangan membuat spekulasi tidak berasas.

pap n41 berkata...

ABU84 berkata...

Anda mahukah PAR yang sedang tidur di sofa dan JTK yang sedang on9 di lab dan pemandu yang sedang merokok di stor dapat bonus juga?

-------------------

DALAM SBPA ( DIMANSUHKAN ) DAPAT NAIK GRED WOOOOOOOO
INGAT APE? KOMAN KE?

===================================

woooooooooooooooooooooooooooooooooo

keselamatan yang kelemasan berkata...

BENCI biarlah BERPADA-PADA...
jangan terlalu MEMBENCI seseorang...disaat anda mendapat tahu KEBAIKAN yang dilakukannya terhadap anda dan pada masa itu dia telah TIADA. anda tidak mungkin dapat MEMAAFKAN diri anda untuk SELAMANYA...

Tanpa Nama berkata...

JURUTEKNIK naik gred 27 apo cerita tok omar..oiiiii......25 thn berjuang nie......

Tanpa Nama berkata...

Selain gaji dan bonus. Elaun PA juga perlu dinaikkan sebanyak 13%. Tidak kira PAR, kerani, doktor, guru ataupun PM selalipun, semua PA mesti dijadikan golongan atasan berpendapatan tinggi menjelang tahun 2013.

Tok Seh Merah Mace berkata...

J17 jangan gabra, aku dengar kabar angin dari MTSU, J17 akan naik gred jadi J29, J29 akan naik jadi J36 danseterusnyaa.J 38 akan naik jadik J42, satu gred baru. J42 nih akan jadik mentor kpd j 41 yang baru masuk kerja. Itu lah adanya kata Datuk Frida,tunggulah dalam masa 6 bulan lagi, itupun kalau jadi.!

aku tukang masak berkata...

aku suka j17,c17, s17, akan naik gred jadi 27/29, kalau tak jadi jpa kena hukum, sebab senang jer jpa up-grade n1 ke n17

Boss berkata...

Dari kecik sampai dah ada anak tiap2 taun sambut raya.. Tiap2 taun belanja raya.. Tu pun tak pandai-pandai lagi nak atur bajet..dasar PA kaki subsidi

Boss berkata...

kalau gomen tak bagi bonus pun korang raya mcm nak rak gak.. Raya tu sbg alasan je..MOF JPA jgn la layan sgt kupeks punya demand ni..baik concentrate mcmana nak kecilkan penjawat awam seramai 1.4juta ni..

Tanpa Nama berkata...

bagi jela sama rata tak kira apa jawatan pun setiap seorang dapat rm 1k ke 2k ke. ni balik2 guna sistem lapuk, bayar guna sebulan gaji. kalau gaji orang tu 10k, dapat la bonus 10k. kalau gaji dia 700 dapat 700.

nak bagi bonus ni jangan berkira sangat. bonus sepatutnya lebih kepada: yang gred rendah mendapat durian runtuh, yang gred tinggi dapat tahi gigi.

kerajaan juga boleh berjimat dengan cara ni dengan tak perlu keluarkan belanja besar untuk bagi bonus sebulan gaji kepada yang bergaji 2k ke atas tu.

of course la yang gred besar gemuk2 kat atas tu takkan puashati sebab dapat sikit dari gaji pokok. tapi sekurang2nya ada dari takda langsung.

Tanpa Nama berkata...

stakat nak CARI ILHAM, tak payah menghabiskan duit kesatuan la pegi lepak kat hotel mahal2. duduk bawah pokok pun boleh cari ilham apa?

mengarut sungguh omar ni!

Boss berkata...

Kalau nak jimat lagi tak payah bonus..PA ni manja tiap2 tahun confirm ada bonus raya..dah mcm candu.. Bila tak bagi mulalah kutuk gomen mcm2..cuba ajar sikit PA ni btanggunjawab uruskan kewangan sendirik

Boss berkata...

Gaji dah naik .. Tahunan pun dah naik..bonus dah jadi wajib.. Prestasi je tak naik2

Boss berkata...

KUPEKS saje cari publisiti..dah nak posa baru nak cari ilham..bila nak submit pegi PM? bila lak nak prepare duit?admin pun nak kena brief..agak2 la timing nak cari ilham pun..wak omar ada agenda lain ni..yg untung yg dpt claim elaun meeting / hotel.. Ahli digula-gulakan dgn harapan palsu

Tanpa Nama berkata...

kalau nak jimat, tukar kerajaan. kalau PR ke putrajaya, wakil PR iaitu DAP kata perkara pertama mereka akan buat adalah dengan mengecilkan saiz kakitangan kerajaan.


kalau buang separuh, lebih2 lagi buang pegawai gred2 kanan macam 22/32/36/38/40 44/48/52/54 yang takda keje yang lepak dalam bilik baca suratkhabar main game layan fb semua tu. golongan ni yang banyak menghabiskan duit negara. gaji besar, keje takda. tapi claim diri sendiri kononnya "tanggungjawab besar".

lancau tanggungjawab besar. keje2 semua tolak kat anak buah. anak buah kena buat, kena tanggung. malah kekadang tu golongan pegawai atasan yang jadi penyamun ni(suka makan rasuah), kalau nak menyamun kontraktor/pembekal/konsultan/orang awam, bukannya dia sendiri pegi mintak, tapi suruh anak buah yang mintak. bila kantoi, yang kena tangkap kat sprm adalah kambing hitam ni. penyamun besar terlepas.

lepastu penyamun gred kanan macam ni la yang nak diberi bonus sebulan gaji.

gila ka hangpa!!!???

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak jimat lagi tak payah bonus..PA ni manja tiap2 tahun confirm ada bonus raya..dah mcm candu.. Bila tak bagi mulalah kutuk gomen mcm2..cuba ajar sikit PA ni btanggunjawab uruskan kewangan sendirik

=======================================================================================================

kau mmmg gaji besar kalau x nak dah lah jgn menyibuk lak...

Tanpa Nama berkata...

Prestadi PA sememangnya ditahap yang sangat bagus. PA bukan kaki subsidi tetapi sebagai tiang seri negara, PA mesti dinaikkan gaji setiap kali budget dibuat. Bagi pekerja bukan PA seharusnya beri tumpuan pada kerjaya masing-masing dan bukannya mempersoal tahap prestasi PA yang sedia di tahap yang baik. Gaji,bonus dan elaun untuk PA perlu ada pendekatan baru iaitu dinaikkan 13% setiap satu itu setiap tahun. PA juga tidak perlu dikurangkan malah perlu ditambah lagi seiring dengan peningkatan gaji ,bonus dan elaun. Ini adalah langkah yang sistematik untuk menjamin masa depan yang lebih selesa bagi golongan PA.

pt kecewa berkata...

kerani....
pembantu tadbir....apa ada....longgokan jpa dari dulu kini dan selamanya....dan segalanya....

kumpulan longgokan jpa....

Tanpa Nama berkata...

Sedak ngate orang itu ini..kopeks la...bodrks la...glamor la....cube tuan duk tapak omar...g2nye jgk....stakat nk jd presiden duk goyang kaki...kambing pum bleh..ntah2 yang mengata sakan tu ler melompat dl2 bile bonus diberi.....hampeh!

Boss berkata...

nak jamin masa depan PA yg sudah sedia selesa dgn mengurangkan bajet utk rakyat lain? keje kurang.. mengular selalu..gaji nak tinggi..kalau tak caya pukul 9 -11 pegi la ke gerai2 dekat wisma.. Penuh dgn PA yg sarapan di waktu kerja

Boss berkata...

Nama pun pegawai sokongan.. Kena la sokong bos..tugas bos mengurus & mengarah..nama pun bos

kerani / pt berkata...

kerani....
pembantu tadbir....apa ada....longgokan jpa dari dulu kini dan selamanya....dan segalanya kumpulan longgokan jpa...macam-macam ada...

Tanpa Nama berkata...

Manusia perlu bersarapan untuk mendapat kekuatan demi pekerjaan. PA adalah manusia. PA perlu dinaikkan gaji, bonus dan elaun agar menu sarapan yang akan diambil lebih berkhasiat, kenderaan yang digunakan lebih stabil. Secara langsung ekonomi negara akan lebih mantap dengan usaha pekerja bukan PA membanting tulang dengan lebih keras agar PA hidup dengan lebih selesa.

Boss berkata...

Sarapan sblm kerja la PA oii.. Takde la public dtg kaunter kosong

Boss berkata...

Minta banyak byr cukai kurang..Suka meminta2

Boss berkata...

Cuba contohi agensi lain mcm kwsp & lhdn yg cekap & selalu mencapai melebihi sasaran. Baru PM puji..rakyat puas hati

org bawahan boss berkata...

wah banyknye Boss berkata...boss xde keja ke tu sempat jgk ye berblogger ni...

tabik boss..

Tanpa Nama berkata...

Tok Seh Merah Meca mana dgr cite tu..?ok jgk kalu betol n jadi..

Tanpa Nama berkata...

tubuhkan pasukan pemantau.. yang mengular tu cekup aja.. wat tindakan disiplin..

Tanpa Nama berkata...

Tok Seh Merah Mace berkata...
J17 jangan gabra, aku dengar kabar angin dari MTSU, J17 akan naik gred jadi J29, J29 akan naik jadi J36 danseterusnyaa.J 38 akan naik jadik J42, satu gred baru. J42 nih akan jadik mentor kpd j 41 yang baru masuk kerja. Itu lah adanya kata Datuk Frida,tunggulah dalam masa 6 bulan lagi, itupun kalau jadi.!

Khamis, Julai 19, 2012 8:42:00 AM

&&&&&&&&&&&&&&&

mu prase ko tok seh mace !
jangan dok sebut kokse nama datuk farida tu!
kua .. kuaaa ..kuaaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

CARI ILHAM...BUAT ABIS DUIT JE MESYUARAT 130 ORANG (KE LEMBU) TAK ADA ILHAM

Selasa, Julai 17, 2012 3:22:00 PM

((((((((((((((((((((((

bro., yg aku tau, dia orang pi saja mesy Kupek, dapat rm250.00 x 130 = rm32,500 duit ahli union dlm Kepek yg bergabung dgn Kupek melayang !!

Balik ke Pejabat Union masing-masing, claim pulak dgn Union dia orang = 130 orang x rm300 = rm39,000.00 duit ahli melayang kerana Kupek panggil mesyuarat !!!

Apa faedah untuk ahli jika hanya pergi utk claim RM !!!

Bincang lembu ....

Selasa, Julai 17, 2012 6:58:00 PM

OOOOOOOOOOOOOOOOOOO

wak stuju cara kamu catet dan dengernya bagitu !!

keselamatan yang kelemasan berkata...

boss kena smash satu kali terus ghaib, server down kerrrrr? AGAKNYE LE...boss tau semua hal PA pelaksana, cam ada experience jerrrrr...atau pun boss pernah kerja kat jepun...sbb kat jepun sebelum menjalankan tugas pengurusan perlu melakukan tugas kakitangan bawahan...

Tanpa Nama berkata...

kimak punya omar.. dtg tmpat aku kpdnhep tabur janji mcm2.. kena soal cter lain plak..omar ni lgsong xde ciri ketua.ntah camnola ahli kopek buta bole amik babi omar jd presiden.konon janji xde pembantu pguatkuasa.sial la omar hitam ni mcm nigeria kaki mnipu.. semoga laknat menimpa omar

Tanpa Nama berkata...

bossss time rehat ni bosss...mane boss..lapau agak nya g mkn la tu..

orang bawahan boss berkata...

syyyyy diam jgn bising..boss nk tido jap...kang kul 2 nk berblogger balik..

tabik bossssss....

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan bonus menggunakan sistem KGT.

Contoh bonus raya:
5 x KGT

Contoh bonus akhir tahun:
10 x KGT

Lebih baik lagi diberi bonus hanya pada anak tempatan.

Juga diberi bonus berdasarkan prestasi tahunan. Purata markah untuk tiga tahun dibahagi tiga untuk dapatkan purata. Kemudian didarab dengan bonus raya (5 x KGT).

Ini baru adil. Utamakan Pencapaian. Yang malas dapat balasan.

Peace lah.

Tanpa Nama berkata...

Fakta itu langsung tidak sahih. Realiti yang sebenar memang ade perancangan untuk golongan PA menerima bonus lebih daripada sebulan gaji. Ekonomi masa kini sangat teguh adalah hasil daripada kenaikan 13% gaji PA. Itu adalah fakta sahih. Belum ada mana-mana pihak yang mengetahui tentang budget 2013 nanti. Jangan membuat spekulasi tidak berasas.

Khamis, Julai 19, 2012 12:30:00

ANDA BUTA SEJARAH DAN EKONOMI, SEKADAR NAK MENYEDAPKAN HATI SAJE.. MALAYSIA MENGALAMI DEFISIT EKONOMI YG TERUK MENYEBABKAN KENAIKAN HARGA SEMUA BARANGAN, SEMUA CUKAI, SEMUA KOS PERUMAHAN, SEMUA KEMUDAHAN TELEKOMUNIKS]ASI, SEMUA YURAN PENGAJIAN, SEMUA KENDERAAN NASIONAL, SEMUA KOS PERUBATAN DAN SEBAGAINYA.. GST AKAN DIKUATKUASA BERMULA TAHUN HADAPAN DI BAWAH BIDANG KUASA KASTAM DIRAJA MALAYSIA.. KAMI ULANGI 2 BULAN BONUS BELUM PERNAH DIBERIKAN KE ATAS 1.4 JUTA PA, DALAM SEJARAH PEMERINTAHAN BE END..

kupekmas berkata...

ajk kupek dpt rm200 tiap x meting bro

Tanpa Nama berkata...

untung klu tdo,klu gi amik ank skolah,trus gi shopping,cas ade meeting,pegi karok dgn betina dgn kontraktor,cas pegi meeting,naik umah urut,cas pegi meeting,dh la time meeting gaji dh beriban mkn pun bsuap,yg gaji rendah mkn sendiri,kne pegi beli,byr duet,bos2 pegi cafe,ade org blnje,tak kontraktor blnje,org kedai blnje,beg duet blh tinggal kat umah,wat tabur kat bini2 skandel belaan sume,kne jilat lg,kne kipas lg,slesanyer boss

tabik boss....ha3....puih!!

org bawahan boss berkata...

boss bukan saya ckp boss..org tu yg cakap.....
eh!betol jgk ckp org tu boss..

tabik boss...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Cadangan : Sistem gaji 13 bulan ...setiap tahun kakitangan awam akan memperolehi 12 + 1 bulan gaji yang dikira bonus. cara bayaran iaitu separuh daripada bonus akan dibayar sebelum hari raya puasa dan separuh lagi pada bulan hujung tahun sebagai bantuan persekolahan.

Selasa, Julai 17, 2012 3:41:00 PM

SAYA SOKONG SERATUS PERATUS

Tanpa Nama berkata...

3 bulan bonos bro...

Tanpa Nama berkata...

5 ler. lu xnmpk ker omar tnjuk 5 jari tuh?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tubuhkan pasukan pemantau.. yang mengular tu cekup aja.. wat tindakan disiplin..

Khamis, Julai 19, 2012 12:05:00 PM

betul tuh. sebagaimana ada SPRM = suruhanjaya pencegahan rasuah malaysia, kita perlu ada suatu suruhanjaya pemantau pegawai awam.

sebenarnya kita ada suatu suruhanjaya baru, iaitu suruhanjaya integriti agensi penguatkuasaan, tapi dia terhad kepada pegawai penguatkuasa dari agensi2 penguatkuasaan sahaja. sepatutnya suruhanjaya ini dijenamakan semula menjadi suruhanjaya integriti perkhidmatan awam, iaitu menjalankan siasatan, penguatkuasaan dan pendakwaan terhadap semua kakitangan awam yang tidak berintegriti, termasuklah kes rasuah, ponteng kerja, mengular, memalukan jabatan dan sewaktu dengannya.

dengan ini barulah kita mempunyai sebuah perkhidmatan awam yang berdaya saing. kata nak transformasi, tapi masih lagi di takuk lama, apa cerita???

Tanpa Nama berkata...

Tok Seh Merah Mace berkata...
J17 jangan gabra, aku dengar kabar angin dari MTSU, J17 akan naik gred jadi J29, J29 akan naik jadi J36 danseterusnyaa.J 38 akan naik jadik J42, satu gred baru. J42 nih akan jadik mentor kpd j 41 yang baru masuk kerja. Itu lah adanya kata Datuk Frida,tunggulah dalam masa 6 bulan lagi, itupun kalau jadi.!

==================================================================================================

LAGI NAMPAK MENGARUK DAN LANCAU.....TAMBAH2 KENA TUNGGU 6 BLN LAGI, MUNGKIN LEPAS PRU 13 DAH.....KALAU DAH LEPAS PRU 13 JAGN HARAP NAK NAPAT APA2 LAGI,, KIRIM SALAM LAH JAWABNYA.......

Boss berkata...

Dah keje pun sokongan .. Tau gaji kecik takyah la gi karok ke lepak2 kat starbak ke soping mcm tokeh balak..cuba ukur baju dulu.. Bila bajet lari org atas gak yg salah..

Boss berkata...

PA sokongan bagi bonus ke naik gaji ke .. Sama je ..awal taun buat overlap gak..mana nak cukup asik byr interest je

Boss berkata...

Dicadangkan hapuskan sistem bonus..mengarut je..bagi bonus bila prestasi meningkat ada petunjuk peningkatan..apa dah jadi dgn kpi jabatan? Capai ke tak?apa asas mintak bonus? bagitau dekat rakyat dulu apa yg PA dah capai utk deserve bonus..setakat ni yg nampak LHDN je..sbb setiap kali meeting PM
akan bukak citer pencapaian LHDN SAHAJA.Jabatan lain apa citer?

Boss berkata...

KWSP pun perform taun lepas sbb tu boleh declare dividen tinggi compare taun -taun lepas.peningkatan mcm ni yg kita nak.baru berasas kalau mintak bonus.. Ni tak tiap kali raya / sblm bajet mintak bonus .. Asas? nak belanja raya agar raya lebih meriah..nak beli baju sekolah..

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan tolong kasi GST pada agensi lain,.. LHDN ker.Kami pegawai kastam sokongan rendah bertambah biul sebab kena studi,kena masuk kelas.Banyak silibus baru kena faham.Tak sepadan dengan gred kecil gaji kami.Ketua Pengarah Kastam pun nak jumudkan jawatan kami..JPA langsung tak boleh harap.

orang bawahan boss berkata...

jgn le mareee boss...panjang lebau boss buat statement..xpe boss saya sokong boss..nnt klu2 dpt bonus boss JGN amik boss bg semua kat saya..orait boss?

tabikkk bosssssss

mamat berkata...

'Luluskan segera kenaikan Gred DG41'
23:51:12 PM Cetak Emel Kawan

Batu Pahat: Kementerian Pelajaran meminta Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) segera meluluskan permohonan 9,051 guru lepasan Program Perkhidmatan Perguruan Siswazah (PPPS) ke Gred DG41.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata kelewatan itu bukan mengecewakan pendidik terbabit, malah melemahkan semangat guru lain untuk mengikuti program berkenaan. “Oleh itu, kita meminta JPA mempercepatkan kelulusan perjawatan baru ini supaya mereka dapat disahkan ke Gred DG41,” katanya selepas majlis penyerahan komputer riba 1Malaysia Parlimen Batu Pahat di Dewan Majlis Perbandaran Batu Pahat (MPBP) di sini, semalam.
Mohd Puad mengulas keluhan lebih 9,000 guru lepasan PPPS, termasuk ada yang tertangguh sejak dua tahun lalu.


Kenapa tiada menteri yang membela nasib gred J samapai dah diluluskan dalam SBPA pun boleh ditarik balik.

mamat berkata...

'Luluskan segera kenaikan Gred DG41'
23:51:12 PM Cetak Emel Kawan

Batu Pahat: Kementerian Pelajaran meminta Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) segera meluluskan permohonan 9,051 guru lepasan Program Perkhidmatan Perguruan Siswazah (PPPS) ke Gred DG41.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr Mohd Puad Zarkashi, berkata kelewatan itu bukan mengecewakan pendidik terbabit, malah melemahkan semangat guru lain untuk mengikuti program berkenaan. “Oleh itu, kita meminta JPA mempercepatkan kelulusan perjawatan baru ini supaya mereka dapat disahkan ke Gred DG41,” katanya selepas majlis penyerahan komputer riba 1Malaysia Parlimen Batu Pahat di Dewan Majlis Perbandaran Batu Pahat (MPBP) di sini, semalam.
Mohd Puad mengulas keluhan lebih 9,000 guru lepasan PPPS, termasuk ada yang tertangguh sejak dua tahun lalu.


Jumlah guru terlibat=9000
Jumlah gred J n G =70 000
Tahun tertangguh GURU=2 tahun
Tahun tertangguh J n G= 20 tahun

Anda nilai la sendiri

Tanpa Nama berkata...

Bersyukurla.......

Tanpa Nama berkata...

orang bawahan boss berkata...

jgn le mareee boss...panjang lebau boss buat statement..xpe boss saya sokong boss..nnt klu2 dpt bonus boss JGN amik boss bg semua kat saya..orait boss?

tabikkk bosssssss

______________________________________________________________________

situasi boss bila dapat bonus

example:-
boss berkata: "ewah...ewah...banyak cengkadak korang, tak aciiii3x nak jugaaak!!!..."

Tanpa Nama berkata...

bukan saya kata boss....orang kata..

Tanpa Nama berkata...

Gred J tu ' jamban' ... sapa nk peduli??? Gi melingkup keja swasta la. Dok nganga dlm gov buat apa? Kasi semak saja.. dok dlm opis buat keja paperwork pun dpt elaun kritikal. Apa kes bai?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Gred J tu ' jamban' ... sapa nk peduli??? Gi melingkup keja swasta la. Dok nganga dlm gov buat apa? Kasi semak saja.. dok dlm opis buat keja paperwork pun dpt elaun kritikal. Apa kes bai?
Khamis, Julai 19, 2012 5:40:00 PM
__________________________________________

amin.. alhamdulilah.. mulut dah berbau jamban susah nak basuh..
taubat lah bro..
jgn penting diri..
J ada pelbagai J
cer cite J mana yg u maksudkan..?

Tanpa Nama berkata...

Tahun ni xdak bonus. Cuepacs tersalah channel apply bonus kat najib. Sepatutnya kena mintak dari rosmah mansor (1st lady merangkap PM/Menteri Kewangan Malaysia). Harap maklum. Saya yg berusaha menyampaikan.

Tanpa Nama berkata...

PUAK PUAK MUSLIHUN AKAN DAPAT BONUS RAYA NI..PUAK PUAK MUFSIDUN AKAN DAPAT TELOQ KEMURUK....

1ST LADY AKAN BUAT BUAT PENGUMUMAN MALAM NI(MERANGKAP MENTERI KEWANGAN MALAYSIA NAN SATU INI)

Tanpa Nama berkata...

masa dpt bonus 500 org awam x dpt ape2.ni org awam dpt mcm2,xkan PA dpt 500 lg kot?up la ckit.kurang2 2k,2 kali bayar.hehe

Tanpa Nama berkata...

www.eaic.gov.my

Tanpa Nama berkata...

Semua PA patut sentiasa memahami bahawa setiap gaji bulanan adalah mencukupi untuk sepanjang bulan berkenaan dan jangan berharap majikanya akan membantu jika mengalami masalah kewangan. Jangan menjadi diri seekor cacing.

Tanpa Nama berkata...

Dato Omar ada jumpa PM baru-baru ni keluar dalam tv lagi (Majlis Pesara) ada mintak bonus untuk PA tak?

Takde berita pun.

Tanpa Nama berkata...

Gunakan bahasa standard.

Tanpa Nama berkata...

Tak sopan buat permintaan dalam majlis. Fahamkah. Tak ada otak?

Tanpa Nama berkata...

Gred J tu ' jamban' ... sapa nk peduli??? Gi melingkup keja swasta la. Dok nganga dlm gov buat apa? Kasi semak saja.. dok dlm opis buat keja paperwork pun dpt elaun kritikal. Apa kes bai?
Khamis, Julai 19, 2012 5:40:00 PM
__________________________________________

amin.. alhamdulilah.. mulut dah berbau jamban susah nak basuh..
taubat lah bro..
jgn penting diri..
J ada pelbagai J
cer cite J mana yg u maksudkan..?

=============================================================================

mmg mulut kau celaka. cibai main hentam jeeeeee.....lahabau tul lah lu....

Tanpa Nama berkata...

'Luluskan segera kenaikan Gred DG41'
23:51:12 PM Cetak Emel Kawan

Batu Pahat: Kementerian Pelajaran meminta Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) segera meluluskan permohonan 9,051 guru lepasan Program Perkhidmatan Perguruan Siswazah (PPPS) ke Gred DG41.


ini contoh double standard dalam perkhidmatan awam. berapa ramai kakitangan awam gred sokongan yang PLK/PJJ untuk ambil ijazah malah ada yang ada master, tapi tak ada siapa pun yang nak syorkan mereka untuk diserapkan ke gred 41? ada?

tak ada. sebab perkhidmatan awam ni double standard. patut berhentikan sama semua kakitangan tu, biarkan guru saja tinggal. lepastu tukar nama perkhidmatan awam jadi perkhidmatan guru. kalau negara darurat & perang nanti, suruh guru guru tu pegi berperang. kalau negara nak bangunkan prasarana IT ke, buat projek perumahan ke apa, suruh guru tu saja yang design dan develop.

balik balik cikgu. balik balik guru. tula akibatnya bila guru makin hari makin lemak. demand itu ini. guru zaman aku sekolah dulu takda pun buat perangai macam ni.

Tanpa Nama berkata...

Selamat Berpuasa bagi seluruh umat Islam.

Tanpa Nama berkata...

langkah baik CUEPACS bagi mendapatkan imbuhan Raya bagi kakitangan awam, tapi jika kerajaan meluluskan permohonan tersebut, elakkan hebahan itu ke dada akhbar kerana dikuatiri ianya akan mengundang kenaikan harga barang... kakitangan awam bukanlah bergaji besar, ditambah lagi kos sara hidup di kota metropolitan yang semakin tinggi... Saya mengesyorkan agar cuepacs mohon saguhati RM1000-RM2000 bagi kakitangan bawahan... manakala RM1500 bagi peringkat atasan.

Tanpa Nama berkata...

Laa...ku pikirkan J ni semua terer aka engineer rupa2 nya haprak....btul2 LOW CLASS! Mmg padan sgt laa dgn gred & gaji tu! Nih samdol kalau sendiri punya gred jawatan pun xleh kenal baik lu berhenti saja la. Setakat lepasan poli tu xyah demanding la... kaki ponteng skolah pun layak masuk poli.

Tanpa Nama berkata...

kaki ponteng skolah pun layak masuk poli.

bukan stakat poli jer bro. member2 aku yg dulu kaki ponteng sekolah, lepak snooker, lepak kedai game 20sen, kaki romen awek, skang nih dah berjaya jadi ptd, puu. yg jadi majistret pun ader. yg ptd tuh dah gred 48 pun skang nih. wakakkaa.

ingatlah. pendidikan kolej/universiti/politeknik tak menjamin akhlak seseorang itu baik.

Tanpa Nama berkata...

komen paling bengap pernah aku baca...tq

Tanpa Nama berkata...

nanti kalau kau dah kawen ada anak...ko suruh anak2 kau buat aktivitu negatif tu ye...lepas tu suruh dia mohon kerajaan tengok dpt tak jawatan PTD...bodoh punya Tanpa Nama (bukan aku, atas tu)

pejal 27 berkata...

baik bagi imbuhan sorang 2k je senang x yah ikut sebulan gaji...kalo bonus sebulan gaji untung la org2 yg bergaji besar...tujuan bonus adalah untuk membantu golongan pendapatan rendah...tul x???

Tanpa Nama berkata...

Minta ini ,minta itu macam parasit. Pastikan hati puas dengan gaji bulanan dan pastikan mencukupi wang untuk membeli condo dan hantar anak anak ke luar negeri untuk pelajaran lanjut. Jangan bertindak macam orang tak ada degree.

Tanpa Nama berkata...

baik bagi imbuhan sorang 2k je senang x yah ikut sebulan gaji...kalo bonus sebulan gaji untung la org2 yg bergaji besar...tujuan bonus adalah untuk membantu golongan pendapatan rendah...tul x???
-------------------------------
tujuan bonus adalah untuk memberi pengiktirafan kepada sebuah agensi atau individu atas pelaksanaan kerjanya yang efektif. kalo yang miskin tu malas, masih mau bagi bonus ke? kalo camtu, GLC dan MNC hanye patut bg bonus kpd kerani dan pekerja am.

org menjadi kaya atau mdpt gred tinggi atas usaha dan kejayaan mereke sendiri. jgn dengki dgn kejayaan seseorang. jika kau tidak dapat merampas peluang utk cari kejayaam, tidak bermakna kau tarik org lain ke bawah bersama. ada paham tak bro?

Tanpa Nama berkata...

baik bagi imbuhan sorang 2k je senang x yah ikut sebulan gaji...kalo bonus sebulan gaji untung la org2 yg bergaji besar...tujuan bonus adalah untuk membantu golongan pendapatan rendah...tul x???
-------------------------------
tujuan bonus adalah untuk memberi pengiktirafan kepada sebuah agensi atau individu atas pelaksanaan kerjanya yang efektif. kalo yang miskin tu malas, masih mau bagi bonus ke? kalo camtu, GLC dan MNC hanye patut bg bonus kpd kerani dan pekerja am.

org menjadi kaya atau mdpt gred tinggi atas usaha dan kejayaan mereke sendiri. jgn dengki dgn kejayaan seseorang. jika kau tidak dapat merampas peluang utk cari kejayaam, tidak bermakna kau tarik org lain ke bawah bersama. ada paham tak bro?

___________________________________

Ko bodoh ke apa bro???gaji jer banyak...tapi tamak dan bongkak...x pernah puas dgn kekayaan...setiap agensi yg berjaya tu bekerja sebagai satu pasukan...kalo kumpulan sokongan x buat draf surat2 utk ko sain ko ingat ko mampu buat keja sorang2...kalo pekerja bawahan x buat keja, ko ada maklumat untuk buat laporan pembentangan utk penunjuk prestasi jabatan...pikitr guna otak, jgn guna lutut bro...ko manuasia tapi jgn la berfikir cam lembu belaan shahrizat...

Tanpa Nama berkata...

Ko bodoh ke apa bro???gaji jer banyak...tapi tamak dan bongkak...x pernah puas dgn kekayaan...setiap agensi yg berjaya tu bekerja sebagai satu pasukan...kalo kumpulan sokongan x buat draf surat2 utk ko sain ko ingat ko mampu buat keja sorang2...kalo pekerja bawahan x buat keja, ko ada maklumat untuk buat laporan pembentangan utk penunjuk prestasi jabatan...pikitr guna otak, jgn guna lutut bro...ko manuasia tapi jgn la berfikir cam lembu belaan shahrizat...
-----------------------------------
sy pikir ko yg bodo la breder. kalo satu organisasi buat keputusan salah atau sokongan buat tindakan salah, sape yg tanggung? bos la yg tanggung. tindakan membuat keputusan dan ambil tgjawab sesuatu kesalahan mmg besar lar. kalo camtu baik xpyh belajar lar. menten keje sbg kerani dan harapkan bonus mcm parasit. tp skop keje ciput. boss kene buat brainstormin session yg hampir sama dgn akal minda 4 staf sokongan lar.

buka mata u itu dan sedarlah level u. jgn mimpi siang nk jadi kerani PAP tp jumlah bonus plak ingin cam KSU.

sy sokong kalo kerajaan kurangkan staf sokongan ini dan memberi ganjaran lumayan kpd baki PA yg kecik. xpyh ambik ramai PA sokongan dan akhirnya kene ugut undi plak. poda deiiiiiii.

Tanpa Nama berkata...

-----------------------------------
sy pikir ko yg bodo la breder. kalo satu organisasi buat keputusan salah atau sokongan buat tindakan salah, sape yg tanggung? bos la yg tanggung. tindakan membuat keputusan dan ambil tgjawab sesuatu kesalahan mmg besar lar. kalo camtu baik xpyh belajar lar. menten keje sbg kerani dan harapkan bonus mcm parasit. tp skop keje ciput. boss kene buat brainstormin session yg hampir sama dgn akal minda 4 staf sokongan lar.

buka mata u itu dan sedarlah level u. jgn mimpi siang nk jadi kerani PAP tp jumlah bonus plak ingin cam KSU.

sy sokong kalo kerajaan kurangkan staf sokongan ini dan memberi ganjaran lumayan kpd baki PA yg kecik. xpyh ambik ramai PA sokongan dan akhirnya kene ugut undi plak. poda deiiiiiii.

___________________________________

mentaliti ko sama cam puak2 tamak yg memperkenalkan dasar SBPA...tamak haloba...baik suh tok jib tendang je ko dari jadi pegawai kerajaan...pikir isi perut sendiri ja...x pedulikan pasal kesusahan org lain...bawa sekali duit terkumpul ko dalam bank tu masuk kubur...buat sendal mayat ko nanti yek...

999 talian kecemasan berkata...

BOMBA, ALAM FLORA, INDAH WATER TOLONG!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

orang bawahan boss berkata...

jgn le mareee boss...panjang lebau boss buat statement..xpe boss saya sokong boss..nnt klu2 dpt bonus boss JGN amik boss bg semua kat saya..orait boss?

tabikkk bosssssss

______________________________________________________________________

situasi boss bila dapat bonus

example:-
boss berkata: "ewah...ewah...banyak cengkadak korang, tak aciiii3x nak jugaaak!!!..."

------------------------------

erp..............

Tanpa Nama berkata...

adakah bonus dibayar mengikut spesifikasi PERJAWATAN? atau lain2 kritiria?

boss, tolong terangkan.....

orang bawahan boss berkata...

tp ari ni boss xguna nickname "Boss" la..dia guna "Tanpa Nama" aje....segan kot...

tabikk boss

Tanpa Nama berkata...

esok puasa...harini hari jumaat...duit BoNUs punya pasal semua gaduh dari atas sampai bwh semua keluar....ohh melayu ku

Tanpa Nama berkata...

Bonus adalah rezeki tambahan....bg kami ktangan rendah yg mempunyai anak ramai,sangat2 bersyukur..skurang-kurangnya dpt menampung.amin

forex berkata...

jgn gaduh2... nk duit byk.. join ni...
free register...

http://prelaunchx.com/x/hrikhlas78

Tanpa Nama berkata...

Salam semua. Korang ni mintak tak kene ,tak mintak lagi tak kene, omar tu buat kerja diajer.dok sebok buat apa .kalu dpt bonus yg komplen nila tido depan atm sebelum gaji.yg menda menda korang komplen gaji tak cukup lah aoakah ,tak lulus lah apalah ,si omar nila yg tolong usahakan,so be nice lah tak.perlu memarah sgt. Bersyukur seadanya. Kalu naik gajiker ,dpt bonus ker ,biarla sesama. Yg pangkat beaar dan kecik masing masing berhak. Yg gaji besar tu rezeki diala ,dia belajo pandai dan usaha dia byk.yg gaji kecik ni sedorla diri takbole nak mkn soranje. Semoga ada kesedaran dr pihak kita. Yg bukan PA tu jgn dok tabur pitnah sini dok dengkijer yer. Pi jauh jauh,pi komplen kat bos hang tuh suh naik gaji atau bg bonus hahaha. wasalam

Tanpa Nama berkata...

najib kata nk bg pe2 kena tgk buku dulu..

ntah la...klu pe2 yg 1 malysia punya program n felda punya program..kaw2 punya najib bagi juta2 punya..

so semua PA tggu je la PE YG NAJIB NK BAGI nanti...

Tanpa Nama berkata...

Yang penting sekarang ini adalah PA mesti diutamakan dahulu dalam peningkatan gaji, elaun dan bonus. Sebagai tiang seri negara, PA penting dalam memajukan ekonomi negara. Fakta seperti defisit, ekonomi semakin mundur adalah hanya spekulasi murahan untuk melemahkan semangat PA semua. PA perlu yakin bahawa kerajaan akan sentiasa mengutamakan PA.

Tanpa Nama berkata...

Bkn nya mintak duit pm..tp mintak investment dr PA sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Semua PA, slip gaji bulan Julai dah ada.Sesiapa yang dapat tunggakan kenaikan gaji bulan 1 hingga 6 , sila lihat jumlah potongan cukai... kenapa hanya RM53.00 cukai bulan Jun, tetiba jadi RM600 bagi bulan Julai.Pertambahan gaji hanya RM1500 sahaja.Apahal buat potongan sesuka hati saja.... dah nak terlingkup sangat ka Malaysiaku yang tercinta ini ?

Tanpa Nama berkata...

APALAH NAK JADI DENGAN CUEPACS MAKIN HARI MAKIN MENGARUT DAN MENYIMPANG DARI PERJUANGAN ASAL PENUBUHAN CUEPACS. DENGAN KUPEKMAS, HARI PESARA, PENJAWAT AWAM PERLU JADI AHLI CUEPACS DAN NTAH APA2 LAGI LAH YANG TIDAK RASIONAL DENGAN DASAR PERKHIDMATAN AWAM MASAKINI. CUEPACS PERLU BUAT MESYUARAT TERGEMPAR UNTUL USUL TIDAK PERCAYA KEPADA KEPIMPINAN CUEPACS SEKARANG DAN PERLU BARISAN KEPIMPINAN BARU YANG TERDIRI DARI SEMUA LAPISAN SKIM DAN GRED JAWATAN, BARULAH SEIMBANG.

Tanpa Nama berkata...

dato omar nak buat camne pun buat la...janji dpt bonus aidilfitri,bole kurangkan beban.dapat durian runtuh pun lagi bagus.....

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS dapat tak bonus tahun nie?

Tanpa Nama berkata...

Dato Omar.....

Bonus.. bonus juga...minta sama pada PM kita insuran motor 1 Malaysia.... sekarang ni insuran mahal...banyak motosikal 10 tahun dah tak ade roadtax sebab insuran mahal sangat...kalau boleh PM bagi insuran 1 Malaysia(RM30.00 setahun) dapat juga bayar roadtax.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS SILA PERJUANGKAN PINJAMAN PERUMAHAN TANPA FAEDAH ATAU FAEDAH 1-2 % SHJ. SETIAP BULAN SAYA BAYAR FAEDAH PINJAMAN PERUMAHAN SAHAJA DALAM RM400++, BELI RUMAH RM220 RIBU SHJ...BUKAN RUMAH BANGLO PUN...CEKIK DARAH PUNYA BN...NIE ASIK2 MINTAK BONUS...TAKDE KE BENDA LAIN NAK PERJUANG? PERJUANG PERSEKITARAN KERJA YG KONDUSIF KER....BAHLOL

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK BONUS RAYA DAN AKU NAK BONUS TAHUNAN GAK.KALAU TAK GUNA PUN SIMPANLAH.KITA NI PA SENANG SIKIT SEBAB DAPAT BUAT PINJAMAN BANK.CUBA BAYANGKAN JIKA KITA TAK DAPAT BUAT PINJAMAN BANK? DAPAT TAK KITA BELI RUMAH, KERETA DAN SAMBUT RAYA?HAK KITA, MINTA JE.KITA KERJA APA, BUKAN TAK KERJA.MAJIKAN KITA MASYARAKAT UMUM, BUKAN AHLI POLITIK.YANG PENTING KITA KERJA UNTUK PUBLIC DENGAN BAIK SUPAYA APA KITA DAPAT BERKAT DAN DIRAHMATI.

Tanpa Nama berkata...

Kita minta kupek supaya memberi kursus dan permit teksi,bas catar serta kursus guide tourist hijau dan biru....senang buat part time....x yah minta bonus lagi....1 hari boleh dapat 1500 ringgit....ini kenyataan..komisyen agen banyak....

Tanpa Nama berkata...

Kepada anggota kerajaan yang kena tukar di langkawi khasnya jangan bersedih....mai sini buat duit banyak banyak....saya boleh ajar kalian disini semua tempat yang ada komisyen....kita nak balik darat diorg pedajal kita...kita dah lama bertugas kat luar kedah....depa layan kita kupang tembaga...pasal tu ketua jabatan kat langkawi x mahu bertukar...polis bomba kastam kesihatan jkr dan banyak kakitangan part time...orang tkut kene langkawi...orang tu bodoh la.....gaji kat darat berapa sen sangat....mai sini ramai ramai...dalam masa 1 jam boleh dapat 300 dan 4 ratus...masa tour,,,betul...boleh balik kg naik air asia rm 139.00...apa masalah,,,x dapat cuti bantai mc..habis dah cuti dan mc..potong gaji 1,2,3 hari,berapa sen sangat....dulu aku kakitangan yang baik...bertanggungjawab...pengarah negeri dajalkan aku,,,,membuat ku memberontak...aku bongkar pendapatan kat sini pada kakitangan awam...ha..ha..ha...padan muka semua pengarah negeri kedah,,,,,duduk la d alor setar....mai jln sini kami dapat kamsin...sapa cerdik?kakitangan bawahan sini la,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...bersih...bersih...!
Takdir menentu segala.....hahahahaha.
Bongkak punya worang...saya ulangi...bongkak punya worang..kikiii!

Tanpa Nama berkata...

Memmmang betol....