SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

04 Julai 2012

Farida to fill in as PSD head

The Star
4/7/2012
 

KUALA LUMPUR: Datuk Farida Mohd Ali will take over the duties of the director-general of the Public Service Department starting July 1, pending the government's decision to appoint a new director-general.

.
Datuk Farida Mohd Ali was previously PSD deputy director-general of development

Chief Secretary to the Government Datuk Seri Dr Ali Hamsa, who made the announcement in a short press release yesterday, also expressed the government's gratitude and thanks to former director-general Tan Sri Abu Bakar Abdullah, 57, for his 35 years of service in the public sector.
Meanwhile, Cuepacs president Datuk Omar Osman, when contacted yesterday, said he would meet with Ali and Abu Bakar before commenting on the matter.

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Even better

Tanpa Nama berkata...

Tahniah Datuk..tapi jgn lupa la tengok-tengokkan Gred teknikal tu..J17 ke J27...sebab dalam SPA kata sijil politeknik setaraf STPM..kalau STPM mula Gred 27 takkan sijil politeknik tak boleh mula dengan Gred 27..harap Datuk tolong la tengok...daripada pemegang sijil politeknik J17

Tanpa Nama berkata...

Insya Allah

Tanpa Nama berkata...

Cukup cantiklah farida. Saya berharap hatimu pun cantik.

Tanpa Nama berkata...

Datuk: Pesara perlu tahap maxi pencen dinaikkan dari 30 tahun ke 33 tahun untuk mencapai 10% tambahan. Sekian terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Semuga perjuangan j17 ke j27 termakbul.....

Tanpa Nama berkata...

another PTD...

Tanpa Nama berkata...

dulu aku pernah hantar cadangan SBPA ke Datuk farida .. dia jawab emel aku.
Maknanya dia concerned!
masih ingat aku .......usm.my

Tanpa Nama berkata...

tak taulah sampai bila nak kena tipu....dah 20 thn lebih tunggu....kesian kat geng2 sijil poli/uitm yg masuk kerja guna sijil tapi sampai sekarang sama taraf ngan SPM gred 17...

Tanpa Nama berkata...

tak taulah sampai bila nak kena tipu....dah 20 thn lebih tunggu....kesian kat geng2 sijil poli/uitm yg masuk kerja guna sijil tapi sampai sekarang sama taraf ngan SPM gred 17...

DAH LER TU DH JD SAMA TARAF DGN KAWAN2 YG DARI KUMPULAN D DIUPGRED KE KUMPULAN C...CONTOH....JURUTAIP NAIK KERANI.......ALAHAI SIJIL POLI SAMA TARAF DGN LULUSAN PMR

Tanpa Nama berkata...

Berbaloi tak gaji tinggi yang dibayar pada pegawai atasan berbanding dengan kuantiti atau kualiti kerja mereka?Bukan aku dengki..sebab aku tengok mereka berkerja..,banyak yang goyang kaki.Eksyen pulak tu....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Datuk: Pesara perlu tahap maxi pencen dinaikkan dari 30 tahun ke 33 tahun untuk mencapai 10% tambahan. Sekian terima kasih.

Apasal mintak 33 bukan 35 tahun?Atau ikut pengiraan tahun perkhidmatan,baru betul.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Berbaloi tak gaji tinggi yang dibayar pada pegawai atasan berbanding dengan kuantiti atau kualiti kerja mereka?Bukan aku dengki..sebab aku tengok mereka berkerja..,banyak yang goyang kaki.Eksyen pulak tu....

Rabu, Julai 11, 2012 3:41:00 PM


dalam perkhidmatan awam dia terbalik: semakin tinggi gred seseorang, semakin KURANG KERJANYA tapi semakin TINGGI GAJINYA.

itulah realitinya.

Tanpa Nama berkata...

PTD lg.... Tak ada pegawai atasan senior dari kaum lain yg lebih layakkah? Dlm kerajaan jd boss bermakna bergaji besar dan kerja sikit.

Tanpa Nama berkata...

Dah mcm tu sistemnye bro.. Jawatan besau, gaji besau maka tanggungjawab kene besauler stimpal ngan gaji.. Moga dikaji semula skim2 lain... Ni asik dok beri klebihan kat skim doktor, askar, cikgu, cikgu dan cikgu lagi...