SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

24 Julai 2012

CUEPACS GESA SPA WUJUD MEKANISME AMBIL SEMULA PENJAWAT AWAM

Bernama
24/7/2012


KUALA LUMPUR, 23 Julai (Bernama) -- Tindakan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mengambil semula penjawat awam yang telah berhenti untuk berkhidmat, perlu melalui satu mekanisme, saran Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs).Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata cadangan SPA itu baik, bagaimanapun satu mekanisme bagi memastikan kriteria mereka yang boleh diambil semula bekerja dengan perkhidmatan itu perlu diadakan.

Ini supaya tidak menjejaskan kelayakan pegawai yang sedang berkhidmat dalam sektor awam untuk mendapat kenaikan pangkat, katanya kepada Bernama di sini pada Isnin."Kami sambut baik cadangan SPA itu tetapi mereka (SPA) perlu fikir mekanisme yang melayakkan mereka untuk diambil semula bekerja dalam sektor awam, kerana ramai penjawat awam yang sedang berkhidmat dan mereka mempunyai prestasi yang baik.

"Mereka perlu ada satu keistimewaan atau potensi yang dapat dilihat untuk diambil semula, seperti contoh pengalaman dan produktiviti mereka," katanya.

-- BERNAMA

24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

st1....

Tanpa Nama berkata...

jangan ada yang kontrak , serap jer pekerja kontrak seperti pak omar kupet...baru tak meracau...

Tanpa Nama berkata...

harga baragan makanan samada kering dan basah melambung naik,sempena ramadan dan hari raya, mana perginya staf hal-ehwal pengguna, keperluan barangan di eonsave,tesco lebih berkali-ganda murah berbanding kedai 1malaysia, ape dah jadi nie.. lebih mengejutkan lagi kenaikan secara diam bil api-air, gas memasak,
minyak makan, ayam,sayuran, buah-buahan,astro, insurance kenderaan bermotor, cukai pintu, cukai pendapatan, internet(broadband), peralatan kenderaan bermotor spt tayar, bateri kereta-motor dan lain-lain peralatan kenderaan bermotor, peralatan elektrik dan elektronik spt mesin basuh, dapur memasak dan lainnya melambung naik. MANA KATANYA RAKYAT DI DAHULUKAN DAN JANJI DITEPATI.. CAKAP TAK SERUPA BIKIN..

Tanpa Nama berkata...

ye la BIKIN TAK SERUPA CAKAP

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
st1....

Selasa, Julai 24, 2012 10:45:00 AM
-------------------------------------

1st br betul bro yg lu tulis tu salah

Tanpa Nama berkata...

xpyh la nk ape2 kupek..selesai isu juruteknik dlu....kupek yg lapuk...buka pekeliling yg lapuk...

Tanpa Nama berkata...

btul tuu..slagi xslesai isu juruteknik ni,kupek msti lapuk dr dlu..dlu tunjuk hebat bla lulus smsa sbpa..skang buat lupa plak isu juruteknik ni...kupek sgt lapokkkkkk....smpah kupekkkk..

Tanpa Nama berkata...

isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....isu juruteknik dlu omar lapuk....

Tanpa Nama berkata...

kerajaan paling benci PA mcm golongan j nie, asyik mengemis dan merempat jea..muka tembok cina..

Tanpa Nama berkata...

pok pok pok..bujang lapok..

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan pun benci org mcm ko yang dengki dgn gred lain...ke ko ni xlayak jd juruteknik tu yg merengek bkn2.. Ape yg dorang tuntut tu adalah hak dorang..ko klau nk dengki2, xpayah nk komen lbh..buat org lain sakit ati dgn ko je

Tanpa Nama berkata...

ambil semula bekerja ???
sampai bila generasi muda perlu menunggu utk berkhidmat sbg PA?

pencen terus ... jaga cucu di rumah.

Tanpa Nama berkata...

apa dah jadi lim guan eng tu tempat mengadu ke....apa dia boleh buat haa...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
st1....

Selasa, Julai 24, 2012 10:45:00 AM
-------------------------------------

1st br betul bro yg lu tulis tu salah

-----------------------------------

punya la syok dapat jadi pengulas no 1...sampai tatabahasa pun jahanam...lawak la angpa ni...hahhaa...st1...hahahhaa

J for JUMUD berkata...

sudah2 la tu J. menyampah pulak aku tengok setiap kali ada topik baru dalam blog ni, setiap kali tula ada J menyalak bukit mintak benda yang tak sudah sudah. macam la J tu majoriti dalam PA.

lagi kerap korang demand itu ini, lagi bertambah menyampah orang dengan J ni.

Tanpa Nama berkata...

yg dh kuar dr service tuh biar le depa. yg ader dlm service nih jaga kebajikan mereka. yg dlm sokongan ader degree tuh kasik serap dlm p&p teruih.

nih pi sibuk2 dgn yg dh kuar dr service nak amek blk wat per? yg ader nih dibela dulu!

Tanpa Nama berkata...

OOiiiiii diatas.... Masalah J ni bukan setakat bila SPBA dilaksanakan atau setahun dua tapi puluahn tahun dah.. tak selesai selesai. Kau paham tak????

Tanpa Nama berkata...

omarrrrrtrtrtrtrrrrrr grup j tak naik naik ni.....

Tanpa Nama berkata...

berhentilah menyalak wahai JUMUDTEKNIK sekalian. bosan la tengok blog ni penuh dengan J yang melalak2 mintak naik gred free.

kalau kau kecoh ada diploma nak gred tinggi, habis apa cerita yang gred 17 ada ijazah? kau ingat diploma tu cukup hebat? melambak bebudak 17 yang ada ijazah & master.

malu la woi!

Tanpa Nama berkata...

ntah. bosan la balik2 J. semak!

Tanpa Nama berkata...

jumudteknik

penolong jumudtera

jumudtera

mmg ptut ler. wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

ne bengong ka apa ka, hang dah pencen ge la pencen bagi la orang baru yang baru nak tempuh alam pekerjaan plak, dah nak pegang pen pun tak larat ne nak keje , lu pikir la bro, pirahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, kerajaan 1 malaysia , keje bukan untuk warga emas saja tp untuk semua

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga ambik semula mereka masuk kerajaan tetapi pastikan yang mmg pandai, berpengalaman, rajin dan berperhatin. kalu setakat nak ambik kerni kroni tak payah lah. sbb skrngpun yang ada kebanyakkan tak boleh buat kerja hakiki kerana takder kemahiran serta mmg tak pandaipun.. asyik bagi kerja kat kontraktor. buang duit rakyat.

Tanpa Nama berkata...

mansuhkan skim pegawai khidmat pelanggan dan gantikan dengan skim pembantu tadbir (pengkeranian/operasi), ia lebih flexible..