SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

26 Julai 2012

PM: BONUS RAYA SETENGAH BULAN

Sinar Harian
25/7/2012

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak
KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam.
Perdana Menteri yang juga Menteri Kewangan turut mengumumkan bahawa kerajaan bersetuju memberi Bayaran Khas Kewangan sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.

Bayaran itu akan dibuat pada 9 Ogos ini, katanya dalam kenyataan di sini.
Pemberian bonus dan bayaran khas itu akan memanfaatkan seramai 1.27 juta penjawat awam persekutuan dan 657,000 pesara kerajaan.

Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas kewangan itu dibuat berdasarkan kedudukan dan kemampuan kewangan kerajaan.

Beliau berkata bayaran itu akan melibatkan anggaran perbelanjaan sebanyak RM2.2 bilion.
Najib berkata pemberian bonus dan bayaran khas itu merupakan penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam dan pesara kerajaan.
"Kerajaan sentiasa prihatin dan sangat menitikberatkan kebajikan penjawat awam dan para pesara kerajaan," katanya.

Beliau berharap langkah itu dapat membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri.
Najib berkata pembayaran bonus kepada penjawat awam itu bagi menghargai sumbangan dan dedikasi mereka dalam melaksanakan program pembangunan negara. - Bernama

158 ulasan:

PAR berkata...

slow la sakai-sakai yang suka taip 1st 2nd 3rd 4th ni.

tengok kan aku dah komen dulu. kah kah kah

Pegawai Khas Jabatan P'sekutuan berkata...

hang pun sakai jugak duk tgu nk 1st,ni xbt keja ka apa duk pulun sgt ni

bos kecik berkata...

bos!!!! 3 bulan gaji bos...!!!!

Tiada Nama berkata...

hoi najib! selangor bleh bagi extra 2 rat dlm bentuk sijil simpanan premium. tak kan nko tak bran?

malu ler weii....

tunggu aper lagi, tambah ler extra 2 rat lagi!!

kanggg.... haaaaaaa!!

Tanpa Nama berkata...

hoorey...dapat jadi top 5 commentar arini...sejarah ni...hahaha...TQ ALLAH sebab bagi rezeki pada hambamu ini...najib memnunaikan tanggungjawab sebagai pemerintah aja

Tanpa Nama berkata...

haik? baru 6 komen jer masuk aku? yg len mana pi? dh siap2 beratur dpn punch card ker? atau dh hilang awal2 lagi pi bazaar ramadhan? ke lum bgn tido lg dr tghari td?


hahaha

Tanpa Nama berkata...

putar belit dn penipu B angkai N egara tiba-tiba saja PA khususnya guru telah dipotong cukai ghaib atas
kenaikan gaji 13peratus oleh jabatan perakaunan dengan alasan pelik-pelik.
bila dirujuk LHDNM bukan arahan mereka...siapa sekarang bertangjawab
mengutip cukai LHDN@JPERAKAUNAN ATAU
TEMBOLOK KRONI-KRONI.inilah slogan JANJI DTEPATI..rakyat dperbodohlembuk
dulu pencapaian KRONI DIUTAMAKAN.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

hoi najib! selangor bleh bagi extra 2 rat dlm bentuk sijil simpanan premium. tak kan nko tak bran?

malu ler weii....

tunggu aper lagi, tambah ler extra 2 rat lagi!!

kanggg.... haaaaaaa!!

______________________________________________________________________

Tak sudah-sudah. Dah dibagi ambik je la. Selangor tu bg pd kakitangan negeri shj. Kalu ko nk sama mcm tu, mintak la kerajaan negeri ko bagi bukan minta kat kerajaan pusat. Tu dia ckp je. Aku rasa drpd dia sibuk bg 200 kt kakitangan negeri tu baik la dia bg apa yg dia dok janji sebelum dia rampas selangor. Antaranyayg aku ingat:
1. pendidikan percuma
2. 1000 ringgit utk anak selangor yg dpt masuk u
3. Elaun ibu tunggal
4. buka tabung permulaan 100 utk anak yg lahir
5. RM75 utk anak yg dihantar ke pusat jagaan
6.RM50 sebulan utk budak tadika
7.takaful RM2500 utk warga emas, OKU dan anak yatim.
8. Macam-macam lagi la.


Jadi tambahan 200 tu agak-agak patut bg pd kakitangan negeri ke patut bagi pd org yg dia dh janji dulu. Aku blajar agama x tinggi mana, tp aku ingat pesan tok guru aku dulu, org yg berjanji sesuatu yg x dpt dipenuhi, itu ciri-ciri org munafik.

Tanpa Nama berkata...

semua cakap nak duit halal, kalu mcmtu byr jelah cukai?
bersyukur n terima kasih pd pm.

Tanpa Nama berkata...

bonus raya 1/2 bulan....durian runtuh takkan runtuh...hahaha...

Tanpa Nama berkata...

so...undi la umno

Tanpa Nama berkata...

ULISAN INI DIPETIK:
"kononnya pr bgs sgt! tahi abuk pun xada..."

>>>>>>>>JANGAN SUKA MENGEJI>>>>>>>>>

SIAPA YANG BERANI SANGAT NI HAH. AKU TAHU LAH ASAL USUL KAMU. INGAT2 SIKIT SIMPANLAH SIKIT BENCI AWAK TU...PARTI POLITIK TAIK KUCING KAN.
DULU PARTI KAMU DAH MEMERINTAH 50 TAHUN APA YANG KAMU DAPAT...!

Tanpa Nama berkata...

Betul3

Tanpa Nama berkata...

TULISAN INI DIBACA:
"Kamu dapat juga duit utk anak bini berbelanja raya ni.yang org kampong keja tanam pisang,tanam ubi,sayur haram 1 sen pun duit raya tak dapat. Kena fikir lu kena syukur.ramai lagi rakyat yg keja kilang,keja pengawal keselamatan,buruh am,juga pekerja sykt swasta mana dapat bonus raya.PA baru 1.2 juta je sedangkan rakyat negara ni 28 Juta org"

>>>>>>>>>KATA KAU<<<<<<<<<<<<<<<<
Awak rakyat dan orang biasa memang dah dapat banyak BONUS. BR1M rm500 dah dapatkan. Lagi skim2 galakan lain yang Kerajaan Pusat dah bagi. Belum lagi yang Kerajaan Negeri dah bagi. Awak pun buat2 lupa. Tolong jangan caci kami Penjawat Awam ye. Yang tolong proses dan sistem penyampaian kepada anda Rakyat Biasa kami inilah yang buat. Kalau kami tak ada belum tentu tentu anda dapat apa ada sekarang ini. Kami baru dapat rm500 awak lebih2 pulak kutuk. Awak naikkan harga pisang tanduk mentah kat tepi jalan rm6.00/kilo apa cerita. Aku beli setandan
7 ulas harga sampai rm16.00. Alat timbang kamu kena rampas KPDNHEP baru tahu. Nak ke...kalau nak aku ajak Unit Timbang buat OPERASI.

Tanpa Nama berkata...

POLITIK LIKE ANIMAL - Aristotle .
Siapa yg yg mendapat apa bila & Bagaimana ?

Sekarang adalah musim memancing undi menjelang PRU13 waima BN mahupun Pakatan Rakyat .
Siapa yg pandai berpolitik dialah yg akan menang , semua nampak manis jika pemberian berkenaan dtg dari Parti yg mereka suka & apa juga pemberian yg baik dianggap "Rasuah Politik" jika bukan dari parti yg sealiran dgn mereka walaupun Kakitangan Awam itu berkhidmat untknya walaupun pemberian itu dianggap menghargai jasa @ sebaliknya , terpulang dari ilmu tafsiran oleh hati Kakaitangan Awam itu .

Apa juga untuk terbaik Rakyat itulah pilihan Rakyat Malaysia PRU13

UNDI ADALAH RAHSIA & KUASA INDIVIDU RAKYAT MSIA MENENTUKAN PARTI MANA YG AKAN MEMERINTAH

Tanpa Nama berkata...

Selangor dah bg la semua tu.. Cuma ramai yg rasa kaya segan nak minta dan tak ambik tau..

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan org selangor aku x tau la dah dpt ke tdk yg diorg janjikan tu. Kpd PA lain yg juga bukan duduk kt selangor pun x pyh nk cakap janji tu diorg dh bg atau blum.

Org yg duk selangor sendiri yg tahu. Kalau dh dpt bagus dan boleh la kempen kpd PA negeri lain. kalau x dpt, tp kata dapat itu pembohong namanya. X pyh puasa la kalau mcm tu. Kalau x dpt dan kata x dapat, baguslah, boleh ceritakan kt sini supaya PA negeri lain x tersalah langkah memilih masa PRU nanti.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Selangor dah bg la semua tu.. Cuma ramai yg rasa kaya segan nak minta dan tak ambik tau.

...............................................................................................................

Ha yg ni aku betul betul suka baca komennya. Kalau betul ramai yg kaya, knp la dok sibuk cerita pasal harga barang naik la, minyak naik la, undi BN = Barang Naik la. hahahaha. Kaya apekebendenya tu? Naik 10 sen kecohnya mcm nak darurat rasanya.

Kalau segan nak minta, aku memang rasa pelik la. Minta bagi bonus x segan pulak. Minta gaji naik x segan pulak. Minta gaji minimum utk swasta x segan plak. Minta bantuan BR1M x segan pulak.

Yg x ambik tau tu lagi la aku pelik. Maksudnya sistem penyampaian kerajaan negeri sangat teruk la sampai ada rakyat yg x peduli apa yg kerajaan negeri nk bagi kt diorg.

Korang yg baca komen ni pun mesti rasa suka mcm aku juga. Betul x?

Rakyat Dah sedar berkata...

Pirahhhhhhhhhh....... Pakatan Pengkhianat Rakyat, cakap tak serupa bikin.

Tanpa Nama berkata...

teruskan usaha anda j17 dan G17.. walaupun dapat bonus kita j17 tetap besyukur. Tetapi hak j17 dan g17 naik kepada j27 adalah sesuatu yang sah kalau ikut syarat sebenar iaitu:-

pada lantikan pertama mesti ada sijil kej politeknik, dan sijil politeknik setaraf stpm. Sijil stpm setaraf gred 27. secara automatiknya sijil poli = gred 27. dah 20 tertipu...

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni nk janji ape lak yer...janji byk2... tunai?

Tanpa Nama berkata...

aku pelik sungguh, knp semua juruteknik mendiamkan diri sejak 27 ditarik balik.

====================================================================================

bukan diam sebarang diam.....diam tunggu sehingga PRU 13, kalau xde umum gak sebelum PRU 13 ni TOBAT LAHUN aku tak pandang LAMBANG DACING................
Rabu, Julai 11, 2012 3:01:00 PM

Tanpa Nama berkata...

malu la weiii...bulan Ramadhan mulia sibuk kutuk sana sini..kurang bersyukur...

malu lah pada non-muslim sekitar anda..malu lah pada org swasta sekitar anda!

sudah-sudah la tu..

Tanpa Nama berkata...

Tak sudah-sudah. Dah dibagi ambik je la. Selangor tu bg pd kakitangan negeri shj. Kalu ko nk sama mcm tu, mintak la kerajaan negeri ko bagi bukan minta kat kerajaan pusat. Tu dia ckp je. Aku rasa drpd dia sibuk bg 200 kt kakitangan negeri tu baik la dia bg apa yg dia dok janji sebelum dia rampas selangor. Antaranyayg aku ingat:
1. pendidikan percuma
2. 1000 ringgit utk anak selangor yg dpt masuk u
3. Elaun ibu tunggal
4. buka tabung permulaan 100 utk anak yg lahir
5. RM75 utk anak yg dihantar ke pusat jagaan
6.RM50 sebulan utk budak tadika
7.takaful RM2500 utk warga emas, OKU dan anak yatim.
8. Macam-macam lagi la.


Jadi tambahan 200 tu agak-agak patut bg pd kakitangan negeri ke patut bagi pd org yg dia dh janji dulu. Aku blajar agama x tinggi mana, tp aku ingat pesan tok guru aku dulu, org yg berjanji sesuatu yg x dpt dipenuhi, itu ciri-ciri org munafik.

komen:

SATU KENYATAAN YANG 100% BENAR!!
PR TU PENIPU RAKYAT, SUKA TGK RAKYAT BERGADUH, PUTAR BELIT MCM2..HUHU

Tanpa Nama berkata...

Tak sudah-sudah. Dah dibagi ambik je la. Selangor tu bg pd kakitangan negeri shj. Kalu ko nk sama mcm tu, mintak la kerajaan negeri ko bagi bukan minta kat kerajaan pusat. Tu dia ckp je. Aku rasa drpd dia sibuk bg 200 kt kakitangan negeri tu baik la dia bg apa yg dia dok janji sebelum dia rampas selangor. Antaranyayg aku ingat:
1. pendidikan percuma
2. 1000 ringgit utk anak selangor yg dpt masuk u
3. Elaun ibu tunggal
4. buka tabung permulaan 100 utk anak yg lahir
5. RM75 utk anak yg dihantar ke pusat jagaan
6.RM50 sebulan utk budak tadika
7.takaful RM2500 utk warga emas, OKU dan anak yatim.
8. Macam-macam lagi la.


Jadi tambahan 200 tu agak-agak patut bg pd kakitangan negeri ke patut bagi pd org yg dia dh janji dulu. Aku blajar agama x tinggi mana, tp aku ingat pesan tok guru aku dulu, org yg berjanji sesuatu yg x dpt dipenuhi, itu ciri-ciri org munafik.

komen:

SATU KENYATAAN YANG 100% BENAR!!
PR TU PENIPU RAKYAT, SUKA TGK RAKYAT BERGADUH, PUTAR BELIT MCM2..HUHU

Jumaat, Julai 27, 2012 9:25:00 AM

&&&&&&&&&&&&&&

hullo bro., wa caya lu. BN . hidup Najib.
ambo di kelate pun sokong BN !
Jange cayo puok pembanke ... tipu hidup-hidup rakyat !!!!

Tanpa Nama berkata...

اسلام عليكم
jangan gado-gado...

Tanpa Nama berkata...

1 – 26 daripada 26
PAR berkata...
slow la sakai-sakai yang suka taip 1st 2nd 3rd 4th ni.

tengok kan aku dah komen dulu. kah kah kah

Khamis, Julai 26, 2012 3:10:00 PM
Pegawai Khas Jabatan P'sekutuan berkata...
hang pun sakai jugak duk tgu nk 1st,ni xbt keja ka apa duk pulun sgt ni

===============

lawak!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

1. pendidikan percuma
2. 1000 ringgit utk anak selangor yg dpt masuk u
3. Elaun ibu tunggal
4. buka tabung permulaan 100 utk anak yg lahir
5. RM75 utk anak yg dihantar ke pusat jagaan
6.RM50 sebulan utk budak tadika
7.takaful RM2500 utk warga emas, OKU dan anak yatim.

================================

janji TELAH ditepati tapi disembunyikan maklumat oleh media kroni BN.janji pendidikan percuma tu kalau PR boleh perintah persekutuan.kau tak tahu ke pendidikan tu dibawah senarai persekutuan.....

Tanpa Nama berkata...

hullo bro., wa caya lu. BN . hidup Najib.
ambo di kelate pun sokong BN !
Jange cayo puok pembanke ... tipu hidup-hidup rakyat !!!!

JANGAN PULA RAKYAT YANG TIPU KERAJAAN,BAGI DUIT SEMUA AMBIL,IKRAR SOKONGAN DAN TERIMA KASIH PADA KERAJAAN...MASA NGUNDI PANGKAH PR.JANGAN JADI ORANG TAK KENAG BUDI...KAMU MESTI PILIH.

Tanpa Nama berkata...

Imbuhan TETAP khidmat awam & IMBUHAN TETAP perumahan masih lagi 160 dan 180 Pak Jib, bagi nama pulak TETAP TAK DAK TRANSFOMASI KE?, TIDAK MENGAJI & TIDAK BELAJAR KEPADA MAHU BERUBAH ke pada 460 dan 480 plak, dah lapuk pak jib masih dok cekolah dalam hutan pak jib ni, apa itu maju tu pak jib sekarang ni khidmat awam dan nilai harga rumah bukan sama macam dulu, sekarang harga rumah mencecah RM 450,000.00, PAK JIB MASIH BERFIKIRAN LAPUK

Tanpa Nama berkata...

TUAN TUAN DAN PUAN PUAN

MASA BELANJAWAN NANTI AKAN ADA LAGI BONUS SATU BULAN GAJI....INI BARU PERMULAAN.BANYAK LAGI FAEDAH YANG TUAN TUAN AKAN DAPAT. NAK KE TIDAK?

KALAU NAK KENA BAGI MANDAT 5 TAHUN LAGI KEPADA KERAJAAN.

anti KELANTAN berkata...

hullo bro., wa caya lu. BN . hidup Najib.
ambo di kelate pun sokong BN !
Jange cayo puok pembanke ... tipu hidup-hidup rakyat !!!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

JANGAN PERCAYA ...ORANG KELANTAN BILA ORANG BAGI DUIT DIA AMBIL, ORANG AJAK CERAMAH ATAU PERHIMPUNAN DIA DATANG,ORANG TEPUK TANGAN DIA TEPUK SEKALI SEBAGAI SOKONGAN,ORANG BUAT DEMONSTARASI BANTAH AIR DIA IKUT SAMA,TAPI MASA UNDI DIA PANGKAH PAS...TAK KENANG BUDI PADA KERJAAN YANG BANYAK BERJASA.

Tanpa Nama berkata...

elaun tetap perumahan sepatutnya dinaikkan kepada RM450-500 ikut kadar purata rumah sewa pada ketika ini.

siapa setuju, sila tekan butang LIKE!

PA BIJAK berkata...

PENAFIAN:

kenyataan-kenyataan BODOH dalam blog comment ini tidak mencerminkan pendirian sebenar majoriti perkhidmatan awam. hanya segelintir sahaja.

ibarat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.

sekian harap maklum.

Tanpa Nama berkata...

ambi je larrr.. xpayah kecoh.. duit jugak..
pasal PRU.. masing2 pnya tau larr..
jgnlah politikkan bonus yg diberi. haaiiyoo..

Tanpa Nama berkata...

Orang Selangor, comment plzzzzz.....

Tanpa Nama berkata...

Elaun tetap khdimat awam & Elaun tetap perumahan patut ditukarkan kepada Elaun transfomasi khidmat awam & Elaun transfomasi perumahan kepada RM 580 sahaja, pasti boleh dilaksanakan, kerna saye barkerja atas gunung kinabalu pun boleh buat kerja meningkat atas bah, 30 juta rakyat Malaysia suka bah, PM DATOK SRI NAJIB TUN ABD RAZAK YG MULIA BAH, AAMIN..YA ALLAH..BERI..NAJIB..BERI..BERI...BERILAH..

bukan komplot berkata...

jadila....lepas bayar duit minyak & tol balik raya ni.....

Tanpa Nama berkata...

umno terus marak.... untuk rakyat malaysia....bonus aidilfitri,janji ditepati...

Tanpa Nama berkata...

OOIITT!! BUKAN MAIN LAGI BOSS!! CONDEMN LEBIH2 PLAK!!

TAK KENA KAT BATANG HIDUNG DEPA...
"DEPA TAK DAPAT DIARI JABATAN PUN HURU HARA SATU AGENSI"...HABIS SEMUA STAFF BAWAHAN DIA AMUK...( TAK SEMUA, SEGELINTIR SAHAJA, MEREKA LUPA, SIAPA YANG MENJADI CURUCUK UNTUK MEREKA TEGUH BERADA DIATAS )...

SYUKUR DENGAN REZEKI YANG TUHAN BERI...
Jumaat, Julai 27, 2012 10:52:00 PM

Tanpa Nama berkata...

Pekerja sambilan harian dapat jugak ke bonus di jabatan kerajaan....saya ni dah bekerja sambilan 10 tahun belum lagi dapat tetap.....

Tanpa Nama berkata...

WIRA JUANG J17 berkata...

BOSS berkata...

kalau EPF /LHDN dpt bonus aku tak kisah..bagi la 8 bln pun sbb both agencies perform. Tapi bonus 1/2 bulan kpd PA ni atas justifikasi pencapaian apa?????.

----------

CAKAP GUNA HIDUNG!!!!!! SUKA2 KEMBANG, SUKA2 KUNCUP.... 8 BULAN PUNYA BONUS NAK BANDING DENGAN SETENGAH BULAN PUNYA BONUS??????
KALAU TAK PERFORM, BOSS TAKKAN DAPAT JADI BOSS...ATAU MUNGKIN BOSS DAH BELAYAR KAT JABATAN LAIN ( KENA TUKAR )
Khamis, Julai 26, 2012 1:12:00 PM

--------------

huhu
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

boss berkata: kenapa i kena tukar? why3x?

justifikasi: semua staff bawahan tak perform

SIAPA YANG BODOH NI berkata...

kenyataan-kenyataan BODOH dalam blog comment ini tidak mencerminkan pendirian sebenar majoriti perkhidmatan awam. hanya segelintir sahaja.

))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


MENCERMINKAN PENDIRIAN SEBENAR MEJORITI "PENJAWAT" AWAM.

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan PKNS Terima Bonus Dua Bulan Gaji

SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Jumaat mengumumkan bonus dua bulan gaji kepada kakitangan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Katanya, bonus itu akan dibayar dalam bulan Ramadan dan selepas Hari Raya Aidilfitri bagi menggalakkan mereka berjimat.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada majlis berbuka puasa dan sambutan ulang tahun PKNS ke-48 di sini malam Jumaat.

Abdul Khalid juga berkata, PKNS perlu meletakkan asas yang kukuh untuk bertahan sehingga beratus tahun menerusi pelaburan terhadap warga kerjanya.

"Pelaburan besar PKNS ialah melatih dan memberikan kemahiran kepada warga kerjanya. Oleh sebab itu, kita tidak boleh mengharapkan rakan kongsi kita, kita tidak boleh mengharapkan perunding," katanya.

Beliau berkata, PKNS perlu melatih pegawainya sendiri supaya kemahiran, pengalaman dan pengetahuan yang sedia ada kekal di perbadanan itu dan mempunyaikelangsungan. - BERNAMA

Tanpa Nama berkata...

Kakitangan PKNS Terima Bonus Dua Bulan Gaji

SHAH ALAM: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim pada Jumaat mengumumkan bonus dua bulan gaji kepada kakitangan Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS).

Katanya, bonus itu akan dibayar dalam bulan Ramadan dan selepas Hari Raya Aidilfitri bagi menggalakkan mereka berjimat.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya pada majlis berbuka puasa dan sambutan ulang tahun PKNS ke-48 di sini malam Jumaat.

Abdul Khalid juga berkata, PKNS perlu meletakkan asas yang kukuh untuk bertahan sehingga beratus tahun menerusi pelaburan terhadap warga kerjanya.

"Pelaburan besar PKNS ialah melatih dan memberikan kemahiran kepada warga kerjanya. Oleh sebab itu, kita tidak boleh mengharapkan rakan kongsi kita, kita tidak boleh mengharapkan perunding," katanya.

Beliau berkata, PKNS perlu melatih pegawainya sendiri supaya kemahiran, pengalaman dan pengetahuan yang sedia ada kekal di perbadanan itu dan mempunyaikelangsungan. - BERNAMA

BAGUS PARTI PKR YANG LEBIH BERANI DAN MENOLONG RAKYAT, MEMBERI BONUS 2 BULAN GAJI, BAGAIMANA DENGAN BN TAK MENGALAH & MENDIAMKAN SEHINGGA PRU 13 SANGGUP MENERIMA KEKALAHAN SEHINGGA MASUK KUBUR BUAT SELAMANYE..

Tanpa Nama berkata...

Kastam menjana ekonomi negara.Peningkatan cukai kastam jugalah membolehkan kerajaan Malaysia membayar bonus hariraya pada semua PA dari pelbagai agensi,jabatan dan kementerian.Ini diakui sendiri oleh timbalan menteri kewangan.Tapi skim gaji pegawai sokongan jabatan kastam paling rendah dalam perkhidmatan awam.Tidak setaraf dengan beban kerja,pengetahuan undang-undang,latihan kerjaya dan skop tugas yang membahayakan diri sendiri.Operasi sana sini untuk meningkatkan kutipan cukai/mencegah penyeludupan,tidak kira masa dan tempat.Harap Ketua Pengarah Kastam yang baru tidak segan untuk membuat kenyataan gaji pegawai kastam ketinggalan jauh jika dibandingkan dengan PA agensi lain.

Tanpa Nama berkata...

Aduhai Kerajaan Negeri Selangor...

Tiap tahun kerajaan pusat bagi bonus. Busuk-busuk pun dia bagi bantuan 500 kt kakitangan awam sbg persediaan utk naik sekolah.

Yg kerajaan negeri selangor bagi ni dah hujung-hujung penggal n dekat-dekat PRU baru la nak bagi.

Dekat 5 tahun pegang selangor tahun ni baru nak bagi. Memang nampak sangat nak pancing undi. Yg dia janji nak buka akaun 100 utk anak yg lahir kat selangor tu dah 4 tahun lebih baru 1/7/2012 yg lepas baru nak dilancarkan. aku rasa kalau PRU 13 ni tarikhnya 2 tahun lagi, alamat 2 tahun lagi la baru nk bg bonus.

Mmg x boleh pakai la diorang ni. Janji nk bagi itu bagi ini, tp habuk pun tarak.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerajaan tak bagi bonus PA bising, kerajaan beri bonus PA lagi bising. Dunia dah nak kiamat agaknya. Wang adalah punca segala salahlaku manusia di muka bumi ini.

Tanpa Nama berkata...

Kastam menjana ekonomi negara.Peningkatan cukai kastam jugalah membolehkan kerajaan Malaysia membayar bonus hariraya pada semua PA dari pelbagai agensi,jabatan dan kementerian.Ini diakui sendiri oleh timbalan menteri kewangan.Tapi skim gaji pegawai sokongan jabatan kastam paling rendah dalam perkhidmatan awam.Tidak setaraf dengan beban kerja,pengetahuan undang-undang,latihan kerjaya dan skop tugas yang membahayakan diri sendiri.Operasi sana sini untuk meningkatkan kutipan cukai/mencegah penyeludupan,tidak kira masa dan tempat.Harap Ketua Pengarah Kastam yang baru tidak segan untuk membuat kenyataan gaji pegawai kastam ketinggalan jauh jika dibandingkan dengan PA agensi lain.

=============================

KENA BUAT SURUHANJAYA PERKHIDMATAN PERKASTAMAN ,SKIM GAJI TERSENDIRI.JUGA UNTUK KAJI MASALAH MASALAH KASTAM TERUTAMANYA RASUAH.

Tanpa Nama berkata...

jadik anjing kerajaan standard la anjing dpt tulang....

Tanpa Nama berkata...

akibat kegelabahan bewak najib nak pilihanraya pa dpt bonus raya...hahaha...pahni dpt pulak bonus ujung tahun...phtu silap2 budget 2013 ni ada plak naik gaji skit atau up elaun rumah n itka sebab nak menabur budi kat pa2 sumer...maknanya gaji ada lebih skit la tahun depan...hahaha...pahtu PR menang lak tahun depan bolehlah aku beli MITSUBISHI EVO10....ye la harga keta da murah kan....
HAHAHA...ini baru betul2 nyer win win situation untuk pa2 sumer...

Tanpa Nama berkata...

bagi la jugak kan....teknikal dlm pa da 20 puluh tahun(5x pilihanraya dah) still dok nganga lagi bukan takat berabuk dah tp ada yg la ni tgl dlm habuk dah(mati dah la) pun masih dok nganga lg...
komen skit pencacai umno??

Tanpa Nama berkata...

saya mesti mau punya....

Tanpa Nama berkata...

Harap Ketua Pengarah Kastam yang baru tidak segan untuk membuat kenyataan gaji pegawai kastam ketinggalan jauh jika dibandingkan dengan PA agensi lain.

KP kastam yang baru sekarang adalah PTD, apa kau ingat dia nak ambil tahu kebajikan kakitangan kastam yang majoriti dia W?

mimpi saja la bai. lu punya union tak kuat sampaikan KP pun dah berjaya dirampas semula oleh PTD.

Tanpa Nama berkata...

akhirnya j27 mjadi kenyataan

Tanpa Nama berkata...

Mimpi jelah...baik bg imbuhan samarata dr gaji 1/2 drpd gaji...

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

bagi la jugak kan....teknikal dlm pa da 20 puluh tahun(5x pilihanraya dah) still dok nganga lagi bukan takat berabuk dah tp ada yg la ni tgl dlm habuk dah(mati dah la) pun masih dok nganga lg...
komen skit pencacai umno??

...............................................................................................................

Hahaha. 20 tahun ni org teknikal x pernah di bayar gaji n bonus ke? Korg keje 20 tahun ni ternganga aje la tgok PA lain dpt gaji n bonus? Haahahaha. Suka betul aku baca komen korang ni.

Tanpa Nama berkata...

WIRA JUANG J17 berkata...

BOSS berkata...

kalau EPF /LHDN dpt bonus aku tak kisah..bagi la 8 bln pun sbb both agencies perform. Tapi bonus 1/2 bulan kpd PA ni atas justifikasi pencapaian apa?????.

----------

CAKAP GUNA HIDUNG!!!!!! SUKA2 KEMBANG, SUKA2 KUNCUP.... 8 BULAN PUNYA BONUS NAK BANDING DENGAN SETENGAH BULAN PUNYA BONUS??????
KALAU TAK PERFORM, BOSS TAKKAN DAPAT JADI BOSS...ATAU MUNGKIN BOSS DAH BELAYAR KAT JABATAN LAIN ( KENA TUKAR )
Khamis, Julai 26, 2012 1:12:00 PM

--------------

huhu
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

boss berkata: kenapa i kena tukar? why3x?

justifikasi: semua staff bawahan tak perform

??????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah...gua ckp ayam lu ckp itik...pi blk mengaji lg la phtu br mai tunjuk pandai kat sini noo....

Tanpa Nama berkata...

NEXT

Tanpa Nama berkata...

9 ogos ni mari kita p cucuk duit bonus.pas2 byr zakat fitrah.jgan lupa tau.

POYO AKU BACA KOMEN KORANG berkata...

dapat bonus setengah bulan gaji, korang dah macam2 cakap.
PA tak "PERFORM" lah, itulah inilah.......bla bla bla.....
NAMA PUN "BONUS RAYA" LU TAK BACA KE TAJUK ARTICLE KAT ATAS TU....
pemberian bonus dan bayaran khas itu merupakan penghargaan kerajaan kepada seluruh penjawat awam dan pesara kerajaan....
langkah itu dapat membantu mereka membuat persediaan menyambut Hari Raya Aidilfitri....

POYO AKU BACA KOMEN KORANG berkata...

so jangan PERTIKAILAH....duk cerca sana, duk cerca sini....bukan dapat PAHALA pun....

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Terawikh oii.. Wt 11 je kalau x larat 21...

sekolah pondok berkata...

Terawih 11 / 21 ?
Biasa 8 / 20
+ witir?
... jahilnya aku
ker....?

POYO AKU BACA KOMEN KORANG berkata...

dah selosai SOLAT TERAWIKH N WITIR....
dorang jomput jadik IMAM tadi....

Tanpa Nama berkata...

assalam..
sy xtau la psl janji2 lain.. tp yg psl buka akaun rm100 tu anak sy lahir 2009 dpt.. dia bukakan akaun ambank dibwh program TAWAS ( tabung warisan anak selangor.. tp bnda2 ni kita kna apply la.. sama gak yang bantuan anak tadika tu pun kna apply.. ada borang kna google la..

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

8+ 3witir jadi la 11

18+ 3witir jadila 21

POYO AKU BACA KOMEN KORANG berkata...

maafkan saya...cik peah oii!!

Tarawikh: ertinya beristirehat.

Ia dikerjakan selepas solat isyak sehingga menjelang fajar.
Solat Tarawih ini hanya dilakukan pada bulan ramadhan dan boleh dilakukan sama ada secara individu atau secara berjamaah.
Bilangan rakaat yang dilakukan biasanya " 8 " rakaat dengan 3 witir atau " 20 " rakaat dengan 3 witir.

Tanpa Nama berkata...

laaaaaaaaa x abes lg isu psl J yg JUMUD nih ker?? semak ler J nih. mmg ptut ler J nih jumud, org wat topik len, dia memekak citer psl J. mmg xreti follow majlis

Tanpa Nama berkata...

PM,kakitangan awam teknikal JPPH ramai buat kerja luar seperti memberi maklumat kepada jurunilai swasta,penulis laporan swasta dan lain-lain yang mengugat intergriti jpph kepada orang luar,pentadbiran mereka menyamar sebagai kakitangan teknikal menjual maklumat kepada peguam dan menjadi agen penulis surat dalam kes ternyata berkesan apabila banyak kes rayuan ,kumpulan menjadi hantu membantu peguam dan orang perseorangan dalam pelbagai kes.

Tanpa Nama berkata...

NOTIS INI DIBACA :berbunyi
"PENAFIAN:kenyataan-kenyataan BODOH dalam blog comment ini tidak mencerminkan pendirian sebenar majoriti perkhidmatan awam. hanya segelintir sahaja.ibarat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.
sekian harap maklum."

<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
SIAPA YANG BUAT PENAFIAN INI.
JANGAN NAK LAGAK BIJAK. KAMU TULIS PUN LABIH TERUK DARI MEREKA YANG BUAT ULASAN DI BLOG INI.

cuepacs berkata...

kena adil kepada semua rakyat malaysia, janji di tepati,dah 55 tahun merdeka....

cuepacs berkata...

Altsla 8

kena adil kepada semua rakyat malaysia, janji di tepati,dah 55 tahun merdeka....

Talib berkata...

Macam malam ikut siang
Macam bulan ikut matahari
1Malaysia terus berjuang
Janji Kita ditepati

Kata Kita dikota
Janji Kita ditepati
Hidup Rakyat Dibela
Masa Depan Diberkati
Janji sudah ditepati
Kini masa balas budi

Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia
Janji siapa? Janji kita
Janji apa? Janji 1Malaysia

Ini janji kita BR1M 1Malaysia
Ini janji 1Malaysia
TR1M 1Malaysia
Kata kita dikota
Kini 1Malaysia
Janji kita ditepati
Kedai 1Malaysia

Talib berkata...

marilah kita layan lagu yang menusuk kalbu ini.

Terima kasih PM.

tERIMA KASIH bn.

undiku hanya untuk Umno dan BN.

Siapa tak suka lagu ni ialah pengkhianat bangsa.

Minta wajibkan semua PA hafal sebelum amik bonus.

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Amboi. x kan la sampai lagu nk kena wajib hafal. cukup la sekadar PA ni tahu dasar dan matlamat kerajaan. Kita bekerja pun utk memenuhi dasar kerajaan tu. Yg aku nampak lagu tu x de unsur naikkan semangat patriotik. lagu ni cuma nak bg tau apa yg kerajaan bagi n buat je. patutnya x payah keluar sangat masa iklan tv.

Tapi tak mcm lagu jalur gemilang, budi bahsa budaya kita n lagu cemerlang, gemilang terbilang. ni lagu ada unsur nasihat n patriotik.

Tanpa Nama berkata...

AL KISAH BAZAR RAMADAN:
Cerita begini bukan kat Malaysia, tapi kat tempat lain. Orang beli air atau makanan kat bazar Ramadan dari penjual yang syubhah. Kerana air tak dimasak jadi batuk, makanan yang dimasak tidak dipastikan betul2 sumber asal. Tambah lagi dengan ilmu pelaris yang dibubuh didalam masakan.
Orang beli untuk berbuka puasa adalah mulia. Tapi kalau dah tercemar dengan benda2 begitu kita kena fikir 3 kali selum membeli. Perhati riak wajah, rupa gerai dan keadaan makanan atau minuman tersebut di pertontonkan. Nilai dengan hati jangan dengan selera.

Tanpa Nama berkata...

LAGI KISAH GERAI RAMADAN:
Perhati masa penjual ambil atau cedok makanan atau minuman. Dia sekali capai atau seperti nak tambah kuah atau air tapi cuma sesudu dua. Kena hati2. Sebab kalau yang jujur nak tambah kuah tak akan teragak2 bila cedok dan masuk dalam pelastik bekas makanan atau minuman. Yang teragak2 itu yang selalu ada ilmu pemakai atau pelaris. Kalau beli air TEBU elok minta yang baru perah. Perhati hujung dan pangkal batang tebu yang dimesin bersih atau kena tanah atau kotor.

Tanpa Nama berkata...

BONUS RAYA:
Pesara dapat rm500.00 tak kita mantan jawatan tinggi atau rendah. Tapi yang masih bertugas minima diberi rm500.00 (biasanya junior) dan 50% gaji secara pro-rata kononnya. Itupun tak mengapa. Cuma si junior biasa baru kerja setahun dua dan jawatan kecik.Mengapa tidak diberi rm1,000.00 minima. BILA sebut pasal KPI atau KUALITI dan KUANTITI walau pangkat kecik gred 1 sama peranan dengan jawatan tertinggi. Bila sebut pasal DUIT dah lain pulak. Ini tidak adil.

Tanpa Nama berkata...

Ybhg dato omar,
SIARAN MEDIA : PENCALONAN BAGI PENGURNIAAN DARJAH KEBESARAN, BINTANG DAN PINGAT WILAYAH PERSEKUTUAN (DKBPWP) TAHUN 2013 (berita lanjut...)

Tanpa Nama berkata...

BONUS RAYA TAK ADIL:
Sepatutnya bayar bonus ikut gred:
Turus 1 dan II = 20%
JUSA A, B dan C = 30%
Gred 52 - 48 = 40%
Gred 41 - 17 = 50%
Gred 16 - 7 = 60%
Gred 6 - 1 = 100%

Tanpa Nama berkata...

SALAM 1MALAYSIA KEPADA PA:

Korang pikirlah sendiri kalau 1Malaysia betul2 punya Bonus sepatutnya rm1,000.00 setiap PA tak kira gred Turus hinggalah ke gred 1

Kemudian BONUS raya hanya untuk PA yang Puasa Ramadan sahaja. Yang tidak puasa tu bari BONUS ikut hari Perayaan dia orang.

Itu baru ADIL kan..kan...kan...
kantoi. Idea paling bijak. OTAI.

Tanpa Nama berkata...

ULASAN AKOK ORANG ATAS POKOK:
Kepadak gred J dan G dah lah jangan nak bekemo jak tak sudahnya. Memang dah azali kamok tak dak tuah. Jadik lak macam akok malam2 makan tupai panggang. Ustaz bekemo buleh makan tupai tapik sembelih dulu macam sembelih ayam jugak. Labih sedap dari ayam panggang. Panas badan.

mu kapir berkata...

ULASAN AKOK ORANG ATAS POKOK:
Kepadak gred J dan G dah lah jangan nak bekemo jak tak sudahnya. Memang dah azali kamok tak dak tuah. Jadik lak macam akok malam2 makan tupai panggang. Ustaz bekemo buleh makan tupai tapik sembelih dulu macam sembelih ayam jugak. Labih sedap dari ayam panggang. Panas badan.

Ahad, Julai 29, 2012 12:15:00 PM
**********************************************************************
mu tau gapo sbb mu kapir.babi pun mu make.jenih make hudoh.....

Tanpa Nama berkata...

hullo bro., wa caya lu. BN . hidup Najib.
ambo di kelate pun sokong BN !
Jange cayo puok pembanke ... tipu hidup-hidup rakyat !!!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

JANGAN PERCAYA ...ORANG KELANTAN BILA ORANG BAGI DUIT DIA AMBIL, ORANG AJAK CERAMAH ATAU PERHIMPUNAN DIA DATANG,ORANG TEPUK TANGAN DIA TEPUK SEKALI SEBAGAI SOKONGAN,ORANG BUAT DEMONSTARASI BANTAH AIR DIA IKUT SAMA,TAPI MASA UNDI DIA PANGKAH PAS...TAK KENANG BUDI PADA KERJAAN YANG BANYAK BERJASA.

Jumaat, Julai 27, 2012 3:18:00 PM
**************

bule posa niih !
ambo posa.
ambo tok kecek belawok.
ambo royat sungguh.
ambo tok se bulan
ambo nok dacing
ambo tok kene ko nik aziz
ambo kene ko najib
kalu tok cayo .. batal posa ambo sebule bulan ramadan nii ..
kami sekeluarga akan pangkah dacing.
hidup najib.

Tanpa Nama berkata...

Hang pangkah la apa pun mat kelate wei.xdak sapa nampak apa yg hang pangkah tu.

Tanpa Nama berkata...

horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah

j17 berkata...

Tanpa Nama berkata...
horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah

Ahad, Julai 29, 2012 2:06:00 PM
***---**----***----*****------******-----****----***----***-
betul ke apa yang mu kata ni

Suka Aku Baca Komen Korang berkata...

Nak pergi pasar ramadhan. Cari air tembikai fresh. nak cari siput sedut masak sambal la. kuih rasanya x payah beli la sbb org umah dh wt jemput-jemput cecah sambal kicap limau. Huhuhu.

Nak pegi PARAM... Nak pegi PARAM...

Anyway kpd yg bercerita tentang kisah di GERAI RAMADHAN. Thanks for the info bro...

P. A . B . K . K . berkata...

selamat menunaikan solat FARDHU dan solat TERAWIKH berjemaah, pada malam ini...

"ingatan ikhlas"...

Tanpa Nama berkata...

AMBO TAK PANDANG DUIT BONUS NI BOLEH UBAH AMBO PUNYA PENDIRIAN.

AMBO TAK AKAN SUBAHAT SOKONG ORANG BUAT ZALIM...

AMBO AKAN SOKONG KALAU DEMO TUNJUK ADIL,TIDAK BERTINDAK DAYUS, BAGI DULU HAK RAKYAT KELANTAN.....ROYALTI.

demo akan menang kalau ikut apa hak mabo kata.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
NOTIS INI DIBACA :berbunyi
"PENAFIAN:kenyataan-kenyataan BODOH dalam blog comment ini tidak mencerminkan pendirian sebenar majoriti perkhidmatan awam. hanya segelintir sahaja.ibarat kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.
sekian harap maklum."

<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
SIAPA YANG BUAT PENAFIAN INI.
JANGAN NAK LAGAK BIJAK. KAMU TULIS PUN LABIH TERUK DARI MEREKA YANG BUAT ULASAN DI BLOG INI.
Ahad, Julai 29, 2012 8:36:00 AM

**********************************************************************

ULASAN DARI PEMBACA YANG PALING POYO DIALAM MAYA INI:
sokong sangat, ulasan dilink pertengahan.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih...........

Tanpa Nama berkata...

Bonus dah dapat, duit raya bila pulak nak bagi?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah

Ahad, Julai 29, 2012 2:06:00 PM


------------------------

mari kita lihat samada ini adalah realiti ataupun hanya sekadar angan-angan mat jenin...

Tanpa Nama berkata...

Tuan di atas, Perkara ini janganlah main-main.Satu Malaysia tengok. Ini bulan puasa. Betul ke J17/G17 naik ke J27?

dari J17

Tanpa Nama berkata...

bukan setakat satu malaysia tengok, tapi satu malaysia tengah gelak sekarang ni tengok karenah J yang tak sudah ni. kah kah kah kah

GRED N berkata...

horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah

==============================================================================================================

NI KABAR ANGIN KE KABAR ASAP....KAU ORG MASUK KEJA GUNA SIJIL POLI/UITM YG DIKATAKAN SETARAF STPM TAPI DILETAKKAN PD GRED 17 MMG LAYAK DPT GRED 27...DAH 20 THN LEBIH KAU ORG MENUNGGU

Tanpa Nama berkata...

jumudkan sahaja J ni. selesai masalah.

J = jumud

tq

JJ berkata...

Tanpa Nama berkata...

horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah

Ahad, Julai 29, 2012 2:06:00 PM

------------------------

mari kita lihat samada ini adalah realiti ataupun hanya sekadar angan-angan mat jenin...

Isnin, Julai 30, 2012 8:08:00 AM
---------------------------------
Ini betul2, bukan cubaan, semalam aku dengar dari sorang wak jawa yang jual air kat Bazar ramadan tu cakap, J17 akan naik jadik j27. wa cakap lu.

Tanpa Nama berkata...

kau ni lawak lah. Kau dengar saja dari Wak jual air tu, kau terus percaya dan sebarkan kepada umum? Dan yang kutuk J habis-habisan tu... kenapa? Sebab itulah bangsa Melayu susah nak maju. PSD tu sangat menembal...

Tanpa Nama berkata...

PSD tu apa benda? public service department ke?

kah kah kah kah. memang tipikal J = jumud.

Tanpa Nama berkata...

pekeliling perkhidmatan 5/2012 sudah keluar berkaitan dengan imbuhan tahunan dan bayaran prestasi khas:

PP 5/2012

pegawai yang tidak layak:
e. pegawai yang ditamatkan perkhidmatan demi kepentingan awam atau demi kepentingan perkhidmatan dalam tempoh 1 januari - 25 julai 2012.

nampaknya ex-kppa tak merasa la bonus sebulan gaji. tapi takpa la, dia pun dah kenyang dah. hehehe.

Tanpa Nama berkata...

LU.... Olang Melayu BODOH Banggang lo...Gaduh saja tau..PHD itu talak tau ka??? PHD maknanya Perasaan Hasad DENGKI lah.. ada paham ka???

Tanpa Nama berkata...

horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah

==============================================================================================================

NI KABAR ANGIN KE KABAR ASAP....KAU ORG MASUK KEJA GUNA SIJIL POLI/UITM YG DIKATAKAN SETARAF STPM TAPI DILETAKKAN PD GRED 17 MMG LAYAK DPT GRED 27...DAH 20 THN LEBIH KAU ORG MENUNGGU



888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888888

kalau dah mmg layak dapat dan dah tercatat dalam pekeliling kalau tak di beri gak tak kan lu org tak faham,,,,kan dekat dan PRU 13 ni...agak2 lah

Kerabau Balar berkata...

semua nya bodoh, bahlul, bangang, tahi hidung masin, !!!

Tanpa Nama berkata...

kitak sia nnnnnnnang bangang, bengok. mun udah sik pandei ia, iboh nulis sitok. urang melaya nang tolol...

Tanpa Nama berkata...

semua nya bodoh, bahlul, bangang, tahi hidung masin, !!!

=======================================================================================

apa hal lu ni kata org bodoh, kan ni bln puasa........jgn keluar kan kata yg memerikkan hati org

Tanpa Nama berkata...

Beribu-beribu graduan lepasan pendidikan IPTS belum menerima posting. Bahkan mereka tidak dapat isi borang posting pun. Jaga-jaga umno.

Tanpa Nama berkata...

Ramai yang tak tahu pembangkang akan memberi segala-galanya percuma free dan semua barang tidak naik harga tetapi apabila mereka melihat kos pentadbiran, maka mereka melaksanakan pengurangan pekerja, kenaikan kos dan zakat, kenaikan cukai pintu, pengurangan guru, pelaksanaan sekolah satu sesi, menswastakan semua badan kerajaan yang rugi

Tanpa Nama berkata...

Belum lagi menaikkan cukai swasta. Membawa gaya Singapore ke Malaysia. Maka tak lama lagi rakyat Malaysia bersikap kiasu

http://en.wikipedia.org/wiki/Kiasu

Tanpa Nama berkata...

AMBO TAK PANDANG DUIT BONUS NI BOLEH UBAH AMBO PUNYA PENDIRIAN.

AMBO TAK AKAN SUBAHAT SOKONG ORANG BUAT ZALIM...

AMBO AKAN SOKONG KALAU DEMO TUNJUK ADIL,TIDAK BERTINDAK DAYUS, BAGI DULU HAK RAKYAT KELANTAN.....ROYALTI.

demo akan menang kalau ikut apa hak mabo kata.

Ahad, Julai 29, 2012 8:50:00 PM

&&&&&&&&&&&&
demo ni kelate mualaf.

Royalti gapo weh ??
Masuk mahkamah doh .. tunggu kputusan mahkamah!

Nok tanyo mu ! Hudud bila nak buat???
negara kebajikan pulok mari ???!!!!
membangun bersama islam gi mano???

hidup Najib.

jange jadi klate bodo berkata...

demo ni kelate mualaf.

Royalti gapo weh ??
Masuk mahkamah doh .. tunggu kputusan mahkamah!

Nok tanyo mu ! Hudud bila nak buat???
negara kebajikan pulok mari ???!!!!
membangun bersama islam gi mano???

hidup Najib.

Isnin, Julai 30, 2012 11:51:00 AM
***********************************
mu klate murtad.hudud akan buat bilo najib wi kelulusan.jange wat bodo hudud tok leh selagi kerajaan persekutuan tok wi kelulusan.mu adolah klate murtad sbb mu tolok royati minyok.mu ni sebenanyo bodo.

Tanpa Nama berkata...

pantun nasihat:

a) air yang tenang buaya pun tak sangka didalam tu...

b) buah cepedak diluar pagar,
kalau buah cempedak tu bukan kita punya buat apa nak ambil nye punnn kannn...

c) kalau kail panjang sejengkal....,
carilah yang panjang sikitttt...

Tanpa Nama berkata...

Orang kelantan dalam kerajaan pusat patut kena kick out..Kerja dgn kerajaan BN tapi balik kelantan undi Pas..diorg ni la duri dalam daging dalam perkhidmatan awam pusat..puuih..negeri mundur datang negeri org yang maju..pastu duk canang negeri depa baguih..puih..kalo baguih sgt pi la duk sana..Jgn nak buat huru hara kat negeri org..sedaq la sket..

Tanpa Nama berkata...

Msia adalah negara berbilang kaum & agama .
Agama Islam adalah Agama Rasmi mengikut perlembagan & di ketuai oleh DYMM tetapi mungkin perlaksaan Islam secara menyeluruh sepenuhnya belum lagi.
Sebagai Parti terbesar Melayu perlu dihargai kerana itulah Tamadun kita & Islam perlu Didaulatkan.
Sebagai orang Islam Hukum Hudud
WAJIB disokong & terkeluar dari Islam jika kita menolaknya
cuma perlaksanaanya belum lagi dilaksanakan oleh Pentadbir .
Siapa yg memerintah sama sahaja ? Cuma yg membezakan Parti itu sealiran dgn fahaman politik individu @ sebaliknya

Tanpa Nama berkata...

Kelantan ada semangat Kenegerian yg menebal berbanding Negeri lain .Demo lebih menjaga kepentingan utamo puok2nya dari org lain . Isu Politik boleh diketepikan dahulu jika mu orhe Klate .
Lihat Bolasepak Kelantan sekarang sudah maju kehadapan , menolak unsur2 perbalahan politik diantara PAS-UMNO .
Jika ramai PTD SPA/JPA dari negeri Kelantan mereka akan mengutamakan anak negerinya dahulu .
Cuba beri Fakta kemasukan di Universiti/latihan Kouta negeri mana yg ramai @ Penjawat awam ?

PEKERJA AWAM YANG DIPERBODOHKAN berkata...

KEPADA Pihak Berkuasa Tempatan YANG BERKENAAN.....

PEMBANTU AM PEJABAT N1/N4
PEKERJA AWAM R1/R4

FAKTA:
a) kedua2 skim perkhidmatan berada pada waran ( gred ) yang sama

b) PAP N1/N4 tiada elemen penyeliaan

SOALAN:
mengapa ada PAP N1/N4 dilantik menjadi penolong penyelia dan diberikuasa OLEH JABATAN untuk MEMANTAU dan MENYELIA, PEKERJA AWAM RI/R4.

P/S: JANGAN JADI PARASIT YANG MEROSAKKAN SISTEM PERJAWATAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM DAN CHAIN OF COMMAND DALAM ORGANISASI AWAM.

SIAPA YANG LAYAK MEMANTAU DAN MENYELIA, SIAPA YANG LAYAK MEMBERI ARAHAN. IA PERLU JELAS, SUPAYA TIDAK TIMBUL KEKELIRUAN DAN DIKUATIRI KADUK NAIK JUNJUNG.

Tanpa Nama berkata...

hahaha. naik tocang la PAP/PAR tu bila dapat jadi kapla kepada PRA. hahaha.

sama la macam aku dengar J17 jadi supervisor untuk tukang2 R1-R11 di JKR. rasa macam BOS pulak technician tu. kah kah.

inilah istimewanya perkhidmatan awam. semua orang boleh jadi bos. yang PAR tak sedar diri bercakap macam pandai, yang pegawai P&P terlupa dirinya seorang yang pandai sampaikan bercakap macam orang bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Orang kelantan dalam kerajaan pusat patut kena kick out..Kerja dgn kerajaan BN tapi balik kelantan undi Pas..diorg ni la duri dalam daging dalam perkhidmatan awam pusat..puuih..negeri mundur datang negeri org yang maju..pastu duk canang negeri depa baguih..puih..kalo baguih sgt pi la duk sana..Jgn nak buat huru hara kat negeri org..sedaq la sket..

Isnin, Julai 30, 2012 1:05:00 PM


nampaknya blog cuepacs telah dibanjiri oleh orang JERMAN(kelantan). kah kah kah. penuh dengan slang berdengung2 dalam ni.

takyah sepak keluar orang kelantan dari perkhidmatan awam. membazir je. pisahkan je kelantan tu dari persekutuan malaysia. biar dia jadi negara sendiri, atau dia boleh join thailand kalau susah sangat.

buat semak je kelantan ni dalam malaysia. orang dia pun ramai perangai macam beruk, datang masuk kampung orang, negeri orang, buat huru hara macam bapak dia punya tempat. lepastu cakap berdengung.

ptd jerman kat pejabat aku ni pun bercakap dalam urusan rasmi pun berdengung. speaking english pun ada bunyi kelantan. nate beruk! ahahha

Tanpa Nama berkata...

hidup BIJAN!

Tanpa Nama berkata...

demo ni kelate mualaf.

Royalti gapo weh ??
Masuk mahkamah doh .. tunggu kputusan mahkamah!

Nok tanyo mu ! Hudud bila nak buat???
negara kebajikan pulok mari ???!!!!
membangun bersama islam gi mano???

hidup Najib.

Isnin, Julai 30, 2012 11:51:00 AM
***********************************
mu klate murtad.hudud akan buat bilo najib wi kelulusan.jange wat bodo hudud tok leh selagi kerajaan persekutuan tok wi kelulusan.mu adolah klate murtad sbb mu tolok royati minyok.mu ni sebenanyo bodo.

Isnin, Julai 30, 2012 12:24:00 PM

&&&&&&&&&&&&&&&&
ambo posa.
ambo posa.
ambo posa.

demo tuh ! berani blarak BERSIH2. BERSIH3. ... bakpo demo berani pulak ?? tak takut ko Najib?

bakpo bui alasan takut ko Najib nok buat Hudud?? !
mung tak takut ke Allah???

hidup Najib !

Tanpa Nama berkata...

hampa dok asik buli najib, dok dengki la, aku dulu sokong PAS tp la ne dak dah coz bengong punya nik aziz dok campuq dengan DAP N PKR sapa suruh. Masuk PAS HAMPAS, Masuk DAP DEPA PIRAH, masuk PKR PUAK KANAN MASUKK KIRI duit la tu. Hampa pilihg la UMNO tok sah dok pikiq lagi pi pangkah dah jangan dok bodoh sombong. Negara berkebajikan konon pirahhhh...

Tanpa Nama berkata...

Memnag kerajaan negeri kelantan x boleh laksanakan hudud sbb perlembagaan persekutuan x selari dgn enakmen jenayah kelantan tu.

Tapi memang salah kerajaan negeri kelantan. Patutnya draf tu bawa ke parlimen utk diusulkan pindaan perlembagaan. Diorg usulkan ke mahathir plak. Memang la kena tolak.

Kalau kat parlimen, usul diorg utk pinda perlembagaan tu x disokong, (dan aku rasa mmg x kan disokong sbb ahli parlimen kelantan brape kerat je) sekurang-kurangnya diorg blh kata dah buat usul tp x diterima.

Skrg ni usul pun diorg x buat tapi gasak cakap persekutuan halang. Buat usul dulu la weiii... Lepas tu kalau x disokong, blh la kata persekutuan halang.

Tanpa Nama berkata...

ni apahal pulak blog cuepacs dibanjiri dek beruk beruk kampung dari kelantan & kedah ni?

hoi! nak bawak loghat tu pegi balik kampung la. dasar kampung hingusan, datang bandar orang, menyalak2 guna loghat masing2. kat putrajaya tu kalau masuk pejabat macam masuk kampung kat kelantan, kampung kat kedah. penuh loghat.

memang dasar kampung, keluar dari kampung pun slang kampung, perangai kampung tak boleh tinggal!

Tanpa Nama berkata...

Hahaha. Rafizi janji nak turunkan harga kereta kalau menang PRU13. Ni strategi nak dapatkan undi dr org muda, sbb org muda yg byk x sedar diri. Gaji mampu beli proton BLM pegi buat loan beli vios. Mampu beli viva, tp buat loan beli perdana. Dah tu gasak nak pakai iphoe, android, smartphone ape kejadah bagai. Ngeteh xnk kt warung mamak, tp kt starbuck la, Coffee House la.

Ni la punca kebyakan org muda diistihar muflis. Belanja x ikut kemampuan. Kalau elok je rancang InsyaAllah cukup.

Di offer harga kereta murah, tentu la bulau mata diorg untuk bg undi kt Pakatan Rakyat. Sbb otak diorg x blh pikirkesan kpd ekonomi negara nanti.

Tanpa Nama berkata...

Nak cite politik g blog politik la weii...

Tanpa Nama berkata...

generasi Y memang senang diperbodohkan, lebih lagi oleh orang politik. takpa, lagi 10 tahun nanti mereka akan sedar tentang kebodohan yang mereka dah buat 10 tahun sebelum tu.

yang paling kelakar: hutang PTPTN akan dilupuskan. kalau macam tu aku pun nak buat, ambil course apa2, apply ptptn, belajar ala kadar.

Tanpa Nama berkata...

Anak kecil main api
Terbakar hatinya yang sepi
Air mata darah bercampur keringat
Bumi dipijak milik orang

Nenek moyang kaya-raya
Tergadai seluruh harta benda
Akibat sengketa sesamalah kita
Cinta lenyap di arus zaman


Indahnya bumi kita ini
Warisan berkurun lamanya
Hasil mengalir ke tangan yang lain
Peribumi merintih sendiri

Masa depan sungguh kelam
Kan lenyap peristiwa semalam
Tertutuplah hati terkunci mati
Maruah peribadi dah hilang

Kini kita cuma tinggal kuasa
Yang akan menentukan bangsa
Bersatulah hati bersama berbakti
Pulih kembali harga diri

Kita sudah tiada masa
Majulah dengan maha perkasa
Janganlah terlalai teruskan usaha
Melayu kan gagah di nusantara

Tanpa Nama berkata...

generasi Y memang senang diperbodohkan, lebih lagi oleh orang politik. takpa, lagi 10 tahun nanti mereka akan sedar tentang kebodohan yang mereka dah buat 10 tahun sebelum tu.

yang paling kelakar: hutang PTPTN akan dilupuskan. kalau macam tu aku pun nak buat, ambil course apa2, apply ptptn, belajar ala kadar.

MEMANG BENAR!
PTPTN AKAN DILUPUSKAN DAN KERAJAAN PEMBANGKANG AKAN SEDIAKAN SIJIL& DIPLOMA DGN RM7K KOT? HAHA

Tanpa Nama berkata...

Ada yang puasa hanya dapat lapar dan dahaga sahaja.

Membuat konotasi pernyataan yang merugikan diri dan menyakitkan hati antara kita.

Ingatlah sentimen memburukkan kenegerian seseorang tidak memberi faedah.

Dengan hanya 2, 3 tulisan yang tertera di sini saudara telah memburukkan seluruh negeri Kedah dan Kelantan !

Suka saya mengingatkan diri saya ... doa mereka yang puasa di bulan Ramadan yang penuh Rahmat dan Barokah ini mudah dikabulkan ALLAH swt.

Kun Faya Kun .. semuga saudara ditimpa MUSIBAH !

Tanpa Nama berkata...

biasa ler tuh. kerna nila setitik rosak susu sebelanga.

jgn ler emo sgt. mendoakan org len ditimpa musibah pun xbagus gak weh. lebey2 lg di bulan puasa nih.

muhasabah ler diri tuh.

Tanpa Nama berkata...

ni la dia orang kedah & kelantan. emosi manjang. lepas tu huru hara. bawak slang negeri tu merata2 tempat.


dasar kampung!

Tanpa Nama berkata...

Bila kerajaan bail out proton holdings yg pembangkang nampak kerajaan selamatkan kroni. Yg diorg x nampak, kerajaan juga menyelamatkan beratus syarikat bumiputera kecil yg jadi vendor kpd proton. Syarikat ni sume memberikan pekerjaan kpd beribu rakyat.

Jadi kerajaan selamatkan kroni ke selamatkan rakyat?

Cuba la pikir luar kotak sikit. Kalu ckp korang amalkan politik sempit korg marah, tp hakikatnya mmg mcm tu.

Tanpa Nama berkata...

biasa la orang melayu ni kalau tak dengki iri hati bukan melayu namanya.


kalau melayu tak berperangai macam ni, kita tak dijajah 500 tahun dulu.

nak buat macam mana, itu sudah sifat turun temurun. tengok saja la berapa banyak parti politik dalam negara ni berbanding jumlah penduduk. rasanya antara terbanyak di dunia.

Tanpa Nama berkata...

Kemungkinan besar FELDA FGV dimasukkan ke dalam Bursa saham adalah untuk menjaga sistem Felda itu sendiri. Nampak tak yang kerajaan sekarang sedang melindungi sistem dan kebajikan rakyat? Ini back up baik untuk rakyat FELDA. Ini kerana ditakuti apabila pembangkang menang PRU ini, Felda semua dibubarkan.

Yang ni pula MElayu gaduh sesama Melayu. 'Bagus lah tu'.

Yang dikejar x dapat, yang dikendong berciciran. Kasihan Melayu kita.

Tanpa Nama berkata...

NAK TERGELAK SAMPAI TERKENTUT:
Ada tulisan berbunyi:
"horeee maklumat terkini di spa.....j17/g17 da diluluskn naiktaraf j27----syukul alhamdulilah"

>>PADA FIRASATKU MIMPI DISIANG HARI>>
Mana ada J17 jadi J27. Karut.
J17 jadi J27-1 (sijil/poly), J27-2 (diploma) dan J32 (KUP). Itu belum tentu lagi sebab SPA dan JPA sedang buat penambahbaikan SSM untuk semua gred jawatan dalam perkhidmatan awam. Jadi J17 janganlah mimpi dan ngigau disiang hari. Tak baik bulan puasa ni. Bawa2lah banyak bertasbih, bertahmid dan bertakbir.

Tanpa Nama berkata...

kami kumpulan J17 tetap menuntut hak kami dalam pekeliling bil 4 tahun 2002 yang menyatakan bahawa sijil politeknik malaysia adalah sama dan setaraf sijil STPM. oleh yg demikian maka adalah di maklumkan bahawa kami kumpulan J17 adalah layak untuk di naikkan ke Gred 27(J27) sepertimana yang di perolehi oleh pemegang sijil STPM..sekian

Tanpa Nama berkata...

Betul.. itulah hak juruteknik j17 sebab ada pekeliling yang jelas bil 4 tahun 2002 menyatakan sijil politeknik setaraf dengan STPM. Memang layak dapat j27.

nak jadi juruteknik j17 kena ada sijil politeknik. Kena belajar 2 tahun tapi gaji setaraf kelayakkan spm. lebih teruk lagi, kenaikkan gaji tahunan J17 adalah RM 95. Lebih rendah dari kenaikkan tahunan seorang anggota polis berpangkat prebet = RM 100 setahun.

Jenin berkata...

berhenti jadi mat jenin la J

dasar J = jenin!

semak la tengok tak habis2 J J J J menyalak pasal sijil politeknik kokak dia tu.

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong 100% Juruteknik J17 dinaikkan kepada J27. Insyalah kita tunggu keputusan jawatankuasa penambahbaikkan SSM nanti. tentu ada berita baik dari kerajaan.

Permintaan golongan J adalah berasas dan berdasarkan pekeliling 4 tahun 2002 yang tersangat jelas maksudnya. Insyalah Allah akan makbulkan. Ini bukan angan -angan tapi menuntut hak yang jelas. bagi mereka yang dengki dengan usaha golongan J, teruskan kedengkian kamu sebab kami golongan J tidak rugi apa2 pun..

Tanpa Nama berkata...

halo sahabat minta tolong jgn la dok asik tuntut naik gaji ne takhabis-habis asik Kumpulan J n J n J, hebat sangat ke aku tengok takla hebat sangat , ne nak tanya berapa orang ada PhD dalam kumpulan J. kerajaan tengah fikir untuk semua bukan untuk kepentingan kumpulan minoriti tertentu. cukup-cukupla, tula orang suruh belajar yang u all belajar sampai sijil sapa suruh, aku ne P&P gaji lebih tinggi dari kumpulan P&P kumpulan J tapi takpernah nak minta-minta kerajaan bagi ambil sajalah. Baru kerajaan naik gaji dah nak minta , pakai otak sama sahabat, jangan dok gedebe sangat

Tanpa Nama berkata...

helo sahabat.. gred J membuat tuntutan berasas. Kalau tidak berasas masakan kami tuntut. Kami ada pekeliling yang jelas hendak dirujuk. Bukan sebab hebat tak hebat, tapi menuntut hak. Besyukur?? memang kami bersyukur, tapi tak salah menuntut hak masing2 supaya lebih baik.

soal gedebe atau tidak, tidak timbul. sebab semua guna undang2 dan pekeliling dalam membuat sesuatu tuntutan. So golongan J jangan segan silu menggunakan pekeliling bil 4 tahun 2002 sebagai senjata kamu yang sah. TQ.

Tanpa Nama berkata...

ni apahal pulak blog cuepacs dibanjiri dek beruk beruk kampung dari kelantan & kedah ni?

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

CUBA FIKIR BERAPA RAMAI ORANG KEDAH DAN KELANTAN YANG BACA BLOG NI....MACAM MANA KALAU SEMUA MEREKA MENDOAKAN AGAR KAMU DIBERI PETUNJUK DAN KATA KATA KAMU BERBALIK KEPADA KAMU SENDIRI.....INGAT KALAU BUKAN KENA KAT KITA ,MUNGKIN KENA KAT KELUARGA KITA...

MOHON MAAF SECARA TERBUKA KEPADA RAKYAT KELANTAN DAN KEDAH.INI BULAN RAMADHAN,DOA MAKBUL ...

Tanda Nama berkata...

baiklah!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

ampunkan kami penunggu gua dari kedah & kelantan!

Tanpa Nama berkata...

Mampuh mu!

Tanpa Nama berkata...

1/2 bulan gaji = 2.2 bilion
RM1000 seorang = 1.5 bilion

kenapa tak bagi sorang seribu je.
baru adil dan jimat duit rakyat.

Tanpa Nama berkata...

Bila kerajaan bail out proton holdings yg pembangkang nampak kerajaan selamatkan kroni. Yg diorg x nampak, kerajaan juga menyelamatkan beratus syarikat bumiputera kecil yg jadi vendor kpd proton. Syarikat ni sume memberikan pekerjaan kpd beribu rakyat.

Jadi kerajaan selamatkan kroni ke selamatkan rakyat?

Cuba la pikir luar kotak sikit. Kalu ckp korang amalkan politik sempit korg marah, tp hakikatnya mmg mcm tu.

Selasa, Julai 31, 2012 8:17:00 PM
KOMEN

BENAR...
pembangkang sibuk nak abiskan duit rakyat utk byr mahkamah bg ikat jamin bapa &anak konco, haha

Tanpa Nama berkata...

biasa la orang malaysia senang dipengaruhi dan digula-gulakan.

yang untung adalah mereka yang pakar mempengaruhi dan menggula-gulakan.

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah dgn apa yg ada...dapat RM500 tu pun syukurlah..rezeki bulan ramadhan..

Tanpa Nama berkata...

nak tanya kalau penjawat awam yang terdiri dari pegawai ambilan tempatan bertugas diluar negeri dapt tak?, yang berkerja di embassy atau suruhanjaya tinggi Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

pilihanraya nanti kite hemtam cukup2....MALAYSIA NI DAH JADI MCM NEGARA INDIA...DUA KASTA JE...KAYA DAN PAPA KEDANA....DIA ORG NK MCM TU......LU PIKIRLAH SENDIRI......

Tanpa Nama berkata...

bonus x ada pun?

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulilah ...hari ini dpt bonus..Syukur Amin...

Tanpa Nama berkata...

dah dapat pun....tunggu banjer sakan je ni...

Tanpa Nama berkata...

yg dapat banyak bleh arr banjer sakan...yg dpt ciput...

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya...kenapa pekerja sambilan harian dapat bonus ikut tangga gaji 3 bulan...kalau RM54 x 3 bulan = RM162<<----ini bonus kami....