SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

24 Julai 2012

CUEPACS: SEMAK PEKELILING PERKHIDMATAN LAPUK

Sinar Harian
23 Julai 2012

Cuepacs: Semak pekeliling perkhidmatan lapuk
Lim Guan Eng (kanan) bersalaman dengan Omar Osman semasa menerima
kunjungan kesatuan itu di pejabatnya di Georgetown, hari ini. - Foto Bernama

GEORGETOWN - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di DalamPerkhidmatan Awam (Cuepacs) mencadangkan kerajaan supaya menyemak semula pekeliling perkhidmatan awam yang dilihat tidak relevan dengan keadaan semasa.Presidennya, Datuk Omar Osman berkata, terdapat beberapa pekeliling perkhidmatan awam yang diamalkan sehingga kini tidak melambangkan perkhidmatan awam yang baik dan mendatangkan kesukaran kepada penjawat awam."Banyak dasar yang lama dulu dah tak relevan lagi, pekeliling-pekeliling lama dah tak sesuai lagi...perlu dibuat penambahbaikan seperti yang disebut Ketua Setiausaha Negara (Datuk Seri Dr Ali Hamsa) iaitu merakyatkan  perkhidmatan awam.

"Contohnya, kalau penjawat awam ditawar satu jawatan awam dan dia tidak terima dia kena senarai hitam selama setahun. Ini semua tidak menggambarkan perkhidmatan awam. Ini semua perkara yang sedang kita lihat," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan bersama Ketua Menteri Lim Guan Eng di sini hari ini. Omar berkata, pekeliling yang ada sekarang seharusnya selaras dengan dasar semasa kerajaan supaya perkhidmatan awam dapat bergerak seiring dengan perkembangan semasa dan tidak ketinggalan.Beliau berkata, kerajaan perlu mewujudkan hubungan dengan penjawat awam dalam pelaksanaan sesuatu dasar baharu supaya apa yang diputuskan mendapat persetujuan bersama.

"Tetapi jangan buat sesuatu dasar baharu itu, kita tidak ada perbincangan terus nak laksana, kita pun rasa kurang fahamlah. Kita tak setuju cara begitu."Sekarang ini konsep kita nak ada perbincangan, hubungan yang baik supaya sesuatu perkara itu tidak dipertikaikan kemudian. Barulah dasar baharu itu berjalan dengan baik," katanya.

Beliau berkata, Cuepacs akan berbincang dengan pihak-pihak tertentu berhubung perkara tersebut supaya sesuatu dasar baharu itu dapat difahami lebih jelas dan dapat disampaikan kepada penjawat awam. - Bernama

85 ulasan:

abg john berkata...

1st pikir untuk kebaikan bersama penjawat awam dan pemerintah....

Tanpa Nama berkata...

Lalalalala 2nd

Tanpa Nama berkata...

harga baragan makanan samada kering dan basah melambung naik,sempena ramadan dan hari raya, mana perginya staf hal-ehwal pengguna, keperluan barangan di eonsave,tesco lebih berkali-ganda murah berbanding kedai 1malaysia, ape dah jadi nie.. lebih mengejutkan lagi kenaikan secara diam bil api-air, gas memasak,minyak makan, ayam,sayuran, buah-buahan,
astro, insurance kenderaan bermotor, cukai pintu, cukai pendapatan, internet(broadband), peralatan kenderaan bermotor spt tayar, bateri kereta-motor dan lain-lain peralatan kenderaan bermotor, peralatan elektrik dan elektronik spt mesin basuh, dapur memasak dan lainnya melambung naik. MANA KATANYA RAKYAT DI DAHULUKAN DAN JANJI DITEPATI.. CAKAP TAK SERUPA BIKIN..

Tanpa Nama berkata...

Minta selaras COLA. Ada kakitangan yang tinggal di bandar besar dan bekerja di kawasan luar bandar. Ada yang juga tinggal di luar bandar tapi bekerja di bandar. Ini menimbulkan ketidakadilan. Lain la jika kakitangan kerja dan tinggal dibandar/kerja dan tinggal luar bandar.

Tanpa Nama berkata...

j27 jadi kenyataan dato

Tanpa Nama berkata...

xpyh la nk ape2 kupek..selesai isu juruteknik dlu....kupek yg lapuk...buka pekeliling yg lapuk...

Selasa, Julai 24, 2012 12:00:00 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

btul tuu..slagi xslesai isu juruteknik ni,kupek msti lapuk dr dlu..dlu tunjuk hebat bla lulus smsa sbpa..skang buat lupa plak isu juruteknik ni...kupek sgt lapokkkkkk....smpah kupekkkk..

Tanpa Nama berkata...

xpyh la nk ape2 kupek..selesai isu juruteknik dlu....kupek yg lapuk...buka pekeliling yg lapuk...

Selasa, Julai 24, 2012 12:00:00 PM
Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

btul tuu..slagi xslesai isu juruteknik ni,kupek msti lapuk dr dlu..dlu tunjuk hebat bla lulus smsa sbpa..skang buat lupa plak isu juruteknik ni...kupek sgt lapokkkkkk....smpah kupekkkk..

Tanpa Nama berkata...

ooii jgn kutuk, kerajaanboleh menang tanpa undi juruteknik..tau tak.. tak tau malu, asyik mengemis jea..

Tanpa Nama berkata...

omar nak join DAP tu. kah kah.

macam2 la omar ni. resign la oi! kau tu dah jumud. bagi generasi baru naik pulak!

Tanpa Nama berkata...

lu nie dengki beb.. omar tue lebih baik dari lu, otak udang busuk..

Tanpa Nama berkata...

dh gadoh la pulak.

Tanpa Nama berkata...

cita-cita tinggi jugak omar niih !
KPPA tak yah signlah sambung kontrak omar lagi.
menyibuk orang tua niih !

Tanpa Nama berkata...

Ada pekeliling TAPI tapi tak digunapakai ......contoh pekeliling tentang sijil Poli setaraf STPM tu....

Tanpa Nama berkata...

Gambar tu gimmik Omar nak soh PM pikir bg bonus lebih kt PA kalau tidak PA semua nnt pangkah pembangkang PRU 13 ni.... awal2 Omar nk bodek Guan Eng!

mamat berkata...

isu juruteknik akan selesai tidak lama lagi..sekarang sedang diproses di JPA..sekian.

Tanpa Nama berkata...

isu juruteknik akan selesai tidak lama lagi..sekarang sedang diproses di JPA..sekian...dapat durian runtuh....

Tanpa Nama berkata...

durian runtuh lagi....

Tanpa Nama berkata...

PEKERJA AWAM R1 berkata...

kedua2 skim perkhidmatan ini berada pada WARAN yang sama...

SOALAN: boleh atau tidak, jabatan melantik PAP N1/N4 untuk memantau dan menyelia PEKERJA AWAM R1/R4?...

JIKA JAWAPANNYA TIDAK BOLEH.

jangan jadi PARASIT yang merosakkan SISTEM PERJAWATAN dalam PERKHIDMATAN AWAM dan CHAIN OF COMMAND yang wujud dalam ORGANISASI AWAM...

-------------------------------

PAP TIADA ELEMEN PENYELIAAN.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

tempat aku pun ada juga......

Tanpa Nama berkata...

NAK TANYA.. .SAPE2 BLEH BANTU BG JAWAPAN. .UNTUK HADIR INTERVIEW SESUATU JAWATAN BARU YANG KITA MINTA DALAM TEMPOH PERKHIDMATAN. LAYAK X UNTUK MENDAPAT CUTI TANPA REKOD?

kopek berkata...

mamat berkata...
isu juruteknik akan selesai tidak lama lagi..sekarang sedang diproses di JPA..sekian.

Selasa, Julai 24, 2012 2:16:00 PM
-----------------------------------
mat..betul ke kalau betul baguh la..

cuep[acs berkata...

NAK TANYA.. .SAPE2 BLEH BANTU BG JAWAPAN. .UNTUK HADIR INTERVIEW SESUATU JAWATAN BARU YANG KITA MINTA DALAM TEMPOH PERKHIDMATAN. LAYAK X UNTUK MENDAPAT CUTI TANPA REKOD?

memang dapat cuti dan claim perjalanan lagi

mamat berkata...

kopek berkata...
mamat berkata...
isu juruteknik akan selesai tidak lama lagi..sekarang sedang diproses di JPA..sekian.

Selasa, Julai 24, 2012 2:16:00 PM
-----------------------------------
mat..betul ke kalau betul baguh la..

Selasa, Julai 24, 2012 2:49:00 PM

----------------------------------

memang begitu la daripada apa yang dimaklumkan kepada saya daripada sumber dalaman JPA.

Tanpa Nama berkata...

Pendekatan yang amat disokong supaya memberi keadilan kepada semua dari kita dok mengharap yang setahun sekali (bonus@saguhati) yang tak seberapa, semakan tuntutan perjalanan juga perlu yang hanya berapa sen shj 1km sedangkan harga minyak semakin naik dan perkakasan servis kenderaan semakin mahal~ mohon pertimbangan

Tanpa Nama berkata...

Rasanya tak layak dpt cuti tanpa rekod.

Tanpa Nama berkata...

semak juga pemerintahan BN yang dah lapuk, macam penjajah BRITISH

Tanpa Nama berkata...

sistem baru yang menindas kakitangan awam akan dilaksanakan macam SSB jika BN menang PRU13

Tanpa Nama berkata...

betul kea.. kalau gitu kami 1.4juta PA ngundi PR..lah.. selamat sikit..

Tanpa Nama berkata...

PEKERJA AWAM R1 berkata...

kedua2 skim perkhidmatan ini berada pada WARAN yang sama...

SOALAN: boleh atau tidak, jabatan melantik PAP N1/N4 untuk memantau dan menyelia PEKERJA AWAM R1/R4?...

JIKA JAWAPANNYA TIDAK BOLEH.

jangan jadi PARASIT yang merosakkan SISTEM PERJAWATAN dalam PERKHIDMATAN AWAM dan CHAIN OF COMMAND yang wujud dalam ORGANISASI AWAM...

-------------------------------

PAP TIADA ELEMEN PENYELIAAN.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

tempat aku pun ada juga......

........................

dekat mana?

Tanpa Nama berkata...

Cadangan amat bagus..mohon ambilkira Pekeliling Pemotongan 50% elaun COLA kepada penjawat awam di untukkan Rumah Khas Jawatan, langsung tidak logik apa kena mengena antara rumah dengan bantuan Sara Hidup? Rasanya tiada apa kaitan, tapi kenapa JPA berbuat demikian. Mohon mansuhkan peraturan tersebut dan Elaun COLA dibayar dibayar 100%.

Tanpa Nama berkata...

Apa salahnya kasi durian runtuh kt PA untuk kali ni. Setiap kali PA nak mintak bonus, ayat yg biasa ialah, kita kena semak dulu kemampuan kerajaan. Habis tu br1m, tr1m & lain2 tu tak kena tgk kewangan dulu ke.

Rakyat didahulukan, PA dikemudiankan.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju, cukuplah kerajaan dah potong ITP sebanyak RM180. Takkan nak kena potong COLA lagi. Adakah dengan duduk di rumah kerajaan, kos sara hidup dpt dikurangkan ? Saya rasa kos membeli barang2 keperluan sama je ngan PA yg lain. Sebab itulah saya tak faham apa kaitan COLA ngan rumah kerajaan.

Pesara 8 berkata...

Assalamualaikum kepada YB Datuk Presiden, semua AJK Cuepacs dan juga semua warga kerja Cuepacs. Saya bagi pihak warga PESARA KERAJAAN ingin menyampaikan komen kepada YB Datuk Presiden atas ucapannya tempuh hari berkaitan dengan Bonus. YB Datuk menyebut Bonus untuk Pekerja Awam sebagai patut diberi tetapi yang menyedihkan Datuk menyebut sebagai berkata "kalau pesara tu tak apalah..." Sebagai orang yang bertanggungjawab kepada Pesara, Adakah Datuk memandang begitu rendah sekali kepada pesara? sehingga tergamak menghina pesara-pesara sedemikian rupa? Datuk sepatutnya memperjuangkan JUGA nasib kami yang hanya menerima setengah gaji TANPA elaun-elaun sepertimana kakitangan yang sedang berkhidmnat. Datuk telah 'TERSILAP UCAP' dan memberi nilaian buruk terhadap kami pesara. Diharap Datuk lebih telus memperjuangkan nasib kami sebagai pesara yang ibarat PERAHU TAK BERKEMUDI. Janganlah Datuk memperjuangkan nasib Pekerja Semasa sahaja sebab kalau tidak diperjuangkan sekarang nasib pesara-pesara .... bila Datuk bersara nanti, maka nasih Datuk akan lebih buruk dari kami kerana MASA KEEMASAN SUDAH BERLALU. HARAP DATUK MEMBERI RESPOND KEPADA PERKARA INI DALAM KOMEN-KOMEN DATUK DI MEDIA MASSA YANG AKAN DATANG. Maaf kerana menegur bagi kebaikan semua pekerja awam samada yang semasa atau yang dah berlalu. maas.

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga teguran tu....

YB Datuk Omar tolong ambil ingatan.

Saya juga dengar dalam TV tapi tak menyangka kesannya sehingga begini.

Insyallah saya akan usulkan dalam mesyuarat kelak.

Tanpa Nama berkata...

resign jela omar. pastu masuk DAP.

DAP pun masih kekurangan ahli melayu, walaupun terdapat peningkatan orang melayu yang menyokong dan mengundi DAP.

dah dah blah blah.

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS JANGAN NAK TUNJUK JAGUH KAMPONG:

Aku heran Pekeliling mana yang Omar kata dah lapok. Kalau tak silap aku Omar itu lah sebenornya yang dah lapok. Tapi tak sedor2. Aku dah lama kat JPA pindah SPA pindah JPM pindah balik la ni kat SPA. Mana yang dah lapok.Ko Omar biyor bebenor. Makin hari ko makin mengarut.. apa yang ko cakap ni Omar hooi....udah le kalau dah tak mampu bawak Cuepacs ghentikan je..

Tanpa Nama berkata...

SERUAN KEPADA PARA PEMIMPIN CUEPACS:
Ingat juga dengan kawan2 kita kat ROC. Cakap jangan sembarangan. Kalau kita rasa kita dah kuat ada lagi yang lagi kuat. Kau Omar sudahlah tu makin hari makin meroyan. Apa nak jadi dengan Cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

We government servant Malay and Chinese confident and believe with Lim Guan Eng in this incoming General Election. We trust you and want you to be our Prime Minister. Vote for Lim Guan Eng!

man dego berkata...

Mengapa Jawatan yang mendapat elaun kritikal boleh bersara pilihan ? Jawatan yang menerima elaun kritikal yg dikelaskan oleh JPA jawatan yg payah untuk diisi sautu masa dahulu.Sautu daripadanya ialah Penjaga Jentera Elektrik. Elaun kritikal patut dihentikan jika la ni jawatan tersebut tidak menjadi satu masaalah untuk di isi.La ni kelulusan Penjsga Jentera melambat dipasaran.

Tanpa Nama berkata...

sIAPA TAHU APASAL GAJI BULAN JULAI BELUM MASUK LAGI?? SPATUTNYA HARI NI DAH MASUK!

Tanpa Nama berkata...

Lim Guan Eng mane bleh jadi Prime Minister???mangkuk hayun betui ler mamat atas nie...cukup ler setakat jd Ketua Menteri P.Pinang.Bodoh tahap piang...Ini Malaysia bukan negara China or Singapore.

Tanpa Nama berkata...

NAK TANYA.. .SAPE2 BLEH BANTU BG JAWAPAN. .UNTUK HADIR INTERVIEW SESUATU JAWATAN BARU YANG KITA MINTA DALAM TEMPOH PERKHIDMATAN. LAYAK X UNTUK MENDAPAT CUTI TANPA REKOD?

Selasa, Julai 24, 2012 2:45:00 PM

&&&&&&&&&&&&&
rasenya tidak. sebab mohon jwtn baru. mohon jwtn kenaikan pangkat boleh.
budi bicara bos .. smua boleh!

Tanpa Nama berkata...

makin meroyan mamak tuh !
kasi jangan sambung kontrak !
diam terduduk dia !
dia dah pencen daaa !
nyanyuk dah tuu !

nak jadi orang politik? .. habih boreh jer !

Tanpa Nama berkata...

isu juruteknik akan selesai tidak lama lagi..sekarang sedang diproses di JPA..sekian.


------------------------------------------------------------------------------------------

tah ye ke tidakkkkkkkk.................takpe undi puak2 juruteknik yg bersijil poli/uitm yg dikatakan setaraf STPM tapi sampai sekarang hampeh hanyalah 50 ribu orang saja...tak leh menjejaskan undi BN kotttttt

Tanpa Nama berkata...

kalau semua nak naik pangkat jenuhla.. juruteknik minta.. cikgu minta.. abis gred 17 lain tgk saja ke.. kalau naik biar naik semua.. upgrade aja semua jawatan gred 17 ke diploma.. jawatan 17 kebawah SPM.. tak perlu ada gred N22, N26.. segala urusan 17 boleh terus rujuk ke 41.. skrgni pun gred 22 atau 26 hanya menjadi perantara sahaja.. kalau takdak pun urusan berjalan spt biasa.. jd takkan ada lg perjuangan nak naik pangkat.. dulu Pen. Peg Tanah dah dapat.. pastu juruteknik pun nak.. lepasni geng 17 lain pun tentu nak jgk..

lg satu..kalau semua nak ugut tak mengundi jenuhla.. kakitangan kontrak pun leh ugut.. gred lain leh ugut..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

ooii jgn kutuk, kerajaanboleh menang tanpa undi juruteknik..tau tak.. tak tau malu, asyik mengemis jea..

Selasa, Julai 24, 2012 12:17:00 PM
----------------------------------------
SMPAH LA KO NI MANGKUK HAYUN...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kalau semua nak naik pangkat jenuhla.. juruteknik minta.. cikgu minta.. abis gred 17 lain tgk saja ke.. kalau naik biar naik semua.. upgrade aja semua jawatan gred 17 ke diploma.. jawatan 17 kebawah SPM.. tak perlu ada gred N22, N26.. segala urusan 17 boleh terus rujuk ke 41.. skrgni pun gred 22 atau 26 hanya menjadi perantara sahaja.. kalau takdak pun urusan berjalan spt biasa.. jd takkan ada lg perjuangan nak naik pangkat.. dulu Pen. Peg Tanah dah dapat.. pastu juruteknik pun nak.. lepasni geng 17 lain pun tentu nak jgk..

lg satu..kalau semua nak ugut tak mengundi jenuhla.. kakitangan kontrak pun leh ugut.. gred lain leh ugut..

Rabu, Julai 25, 2012 9:12:00 AM
----------------------------------------------------------------------
NI SORG BODOH..KAMI JURUTEKNIK KEMASUKAN SIJIL KEJURUTERAAN LA..BKN NYA MSUK PKAI SPM..BLJR DLU 2THN POM PKAI LOAN KPM LAGI...

Tanpa Nama berkata...

Saya yakin Lim Guan Eng akan menang besar dalam Pilihanraya Umum kali ni. Jika kamu tak terima Lim jadi PM tapi majoriti dah kata begitu macamana. Pilihanraya Umum yang gempak tahun ini.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah. Bonus raya untuk semua termasuk pesara http://www.bharian.com.my/articles/Kakitanganawamdapatbonusraya/Article/

Tanpa Nama berkata...

Dah puas hati dapat bonus setengah bulan gaji atau minimum 500? Kan dah kata dapat ikut gaji.

Belajar rajin2, tingkatkan prestasi kerja tu barulah dapat gaji banyak.

Terima kasih PM

Tanpa Nama berkata...

Yang kata Lim Guan Eeennng pasti menang pilihanraya tu saya pasti mesti PA Cina. gerentiii..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

NAK TANYA.. .SAPE2 BLEH BANTU BG JAWAPAN. .UNTUK HADIR INTERVIEW SESUATU JAWATAN BARU YANG KITA MINTA DALAM TEMPOH PERKHIDMATAN. LAYAK X UNTUK MENDAPAT CUTI TANPA REKOD?


boleh. samada ianya KPSL atau sedang berkhidmat(apply jawatan lain yang takda kena mengena dengan skim sekarang).

pokok pangkal dia ketua jabatan/perkhidmatan setuju. sebab klausa ini memperuntukkan "budi bicara" ketua jabatan. kalau ketua jabatan tak ada hati perut, amik jela cuti tahunan biasa tu. sehari je tak luak pun.

Tanpa Nama berkata...

Maaf tuan2, berita bonus tu berita tahun lepas hahahaha. Maaf x sengaja. Berita Harian tak tulis tahun bila 2012 atau 2011.

Minta maaf zahir batin. Selamat berpuasa.

Tanda Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Dah puas hati dapat bonus setengah bulan gaji atau minimum 500? Kan dah kata dapat ikut gaji.

Belajar rajin2, tingkatkan prestasi kerja tu barulah dapat gaji banyak.

Terima kasih PM

Rabu, Julai 25, 2012 10:07:00 AM


BRACE YOURSELF! PENYAMUN-PENYAMUN yang terdiri dari peniaga yang tamak haloba bersedia untuk menaikkan harga barang!

PTD Tua berkata...

punyala taksub PA sampai tahun bila punya artikel pun dia main sebat je. kah kah kah.


dah dah pegi buat keje tu! tang duit buntang mata masing2. bila keje semua liat! ular lebih!

Tanpa Nama berkata...

Ada ketua jabatan kalau anda beri alasan nak hantar anak ke universiti, dia beri keizinan.

Ada ketua jabatan kalau anda patah kaki pun dia suruh datang kerja dulu beri surat doktor barulah dia luluskan cuti.

Tempat saya ada kawan nak pergi beri ceramah pun tak beri. Sekat rezeki orang. Belum lagi yang sekat rezeki orang apabila tidak beri markah atas 85, padahal kroni2 semua dapat APC.

KSN where r u?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Ada ketua jabatan kalau anda beri alasan nak hantar anak ke universiti, dia beri keizinan.

Ada ketua jabatan kalau anda patah kaki pun dia suruh datang kerja dulu beri surat doktor barulah dia luluskan cuti.

Tempat saya ada kawan nak pergi beri ceramah pun tak beri. Sekat rezeki orang. Belum lagi yang sekat rezeki orang apabila tidak beri markah atas 85, padahal kroni2 semua dapat APC.

KSN where r u?


--------------------------------

itu kira OK lagi. ada sesetengah ketua jabatan setahun jagung yang minta BUKTI apabila seseorang itu EL. sebagai contoh, kalau dia EL disebabkan tayar kereta pancit, dia nak bukti resit dari kedai tayar menunjukkan bukti pembaikan. ataupun kalau jaga anak di rumah kerana pengasuh sakit atau cuti, dia nak bukti berupa surat pengesahan cari pengasuh.

amacam, gila tak?
habis tu kalau kau boleh repair sendiri kenderaan tanpa perlu pegi bengkel, apa bukti mau tunjuk? kena rakam video bagaimana seseorang tu repair kenderaan sendiri?

ini lah dia produk hasil dari didikan universiti masakini, dan hasil dari orang di SPA yang genius yang melantik mereka dalam perkhidmatan awam!

Tanpa Nama berkata...

NI SORG BODOH..KAMI JURUTEKNIK KEMASUKAN SIJIL KEJURUTERAAN LA..BKN NYA MSUK PKAI SPM..BLJR DLU 2THN POM PKAI LOAN KPM LAGI...
Rabu, Julai 25, 2012 9:38:00 AM

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BESO BENO SIJIL KO TUH!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

NI SORG BODOH..KAMI JURUTEKNIK KEMASUKAN SIJIL KEJURUTERAAN LA..BKN NYA MSUK PKAI SPM..BLJR DLU 2THN POM PKAI LOAN KPM LAGI...
Rabu, Julai 25, 2012 9:38:00 AM

abistu kau ingat yang geng 17 lain takdak sijil ngan diploma ka? pk sijil kau aja.. gaji adalah berdasarkan bebanan kerja.. bukan tentang sijil sbgnya..

Tanpa Nama berkata...

NI SORG BODOH..KAMI JURUTEKNIK KEMASUKAN SIJIL KEJURUTERAAN LA..BKN NYA MSUK PKAI SPM..BLJR DLU 2THN POM PKAI LOAN KPM LAGI...
Rabu, Julai 25, 2012 9:38:00 AM

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BESO BENO SIJIL KO TUH!!!!!!!!

==========================================================================================================

puak2 yg ada sijil poli/uitm minta naik gred 27 sbb mmg sijil setaraf STPM duk pd gred 27....lulusan diploma duk pd gred 29 bagi gred KEJURUTERAAN.....bukan masalah kecik beso sijil tu...dah 20 thn lebih dia kena tipu kat JPA sampai hari ni....sebelum PRU 13 ni mungkin selesai lah kot agaknya..........

Tanpa Nama berkata...

dulu masa mula msauk kerja napa terima.. skrgni baru sedar kena tipu..

Kunang berkata...

Bukan JPA tipu PA, Pa yang tipu JPA.. Apa taknya, masa mohon jawatan dulu yang ada Dip@yang lebih tinggi sorokkan butir2 peribadi.. Belajar tinggi kata stakat SPM ajer.. Pastu nak salahkan JPA... LOL betul korang....

Tanpa Nama berkata...

Bukan JPA tipu PA, Pa yang tipu JPA.. Apa taknya, masa mohon jawatan dulu yang ada Dip@yang lebih tinggi sorokkan butir2 peribadi.. Belajar tinggi kata stakat SPM ajer.. Pastu nak salahkan JPA... LOL betul korang....

========================================================================================

bukan sembunyi bai....mmg syarat lantikan juruteknik gred 17 guna sijil poli/uitm masa tu, tapi dah dinaik tarafkan STPM setaraf sijil seperti dalam pekeliling lampiran B3...tapi sekarang JPA tak ikut pekeliling yg telah diluluskan tu.......

Tanpa Nama berkata...

masing-masing masuk kje ni sebab nak berbakti kepada kerajaan atau sibuk nak naik gred?ramai lagi ummah diluar sana yang masih menganggur..bawak bermuhasabah..kalau dah tertulis rezeki korang utk naik gred, insyaAllah takkan ke mana nyaaa..kecoh laaaa

Tanpa Nama berkata...

SEMAK SEMULA PEKELILING CUTI TAHUNAN 2009 YANG MENGURANGKAN CUTI PA .HARAP DAPAT DIKEMBALIKAN JUMLAH CUTI YANG LAMA.

JUMLAH CUTI SEKARANG SEDIKIT,TERUTAMA BAGI KUMPULAN SOKONGAN.

POHON PERTIMBANGAN DATO CEUPACS,KERANA DULU MASA PEKELILING CUTI TU DIKELUARKAN CEUPACS TAK DIAJAK BERBINCANG.HARAP DAPAT DIKAJI SEMULA AGAR CUTI PA DI TAMBAH SEMULA.

LEBIH MALANG LAGI,BAGI PA YANG DAH KERJA LAMA DAN DILANTI NAIK PANGKAT KE JAWATAN BARU SELEPAS 2009,JUMLAH CUTI TAHUNAN MEREKA BERKURANG KERANA TERPAKSA MENGIKUT PEKELILING 2009.MOHON SUPAYA MEREKA DIBENARKAN BAWA FAEDAH CUTI JAWATAN LAMA KE JAWATAN BARU.

Tanpa Nama berkata...

harga baragan makanan samada kering dan basah melambung naik,sempena ramadan dan hari raya, mana perginya staf hal-ehwal pengguna, keperluan barangan di eonsave,tesco lebih berkali-ganda murah berbanding kedai 1malaysia, ape dah jadi nie.. lebih mengejutkan lagi kenaikan secara diam bil api-air, gas memasak,minyak makan, ayam,sayuran, buah-buahan,
astro, insurance kenderaan bermotor, cukai pintu, cukai pendapatan, internet(broadband), peralatan kenderaan bermotor spt tayar, bateri kereta-motor dan lain-lain peralatan kenderaan bermotor, peralatan elektrik dan elektronik spt mesin basuh, dapur memasak dan lainnya melambung naik. MANA KATANYA RAKYAT DI DAHULUKAN DAN JANJI DITEPATI.. CAKAP TAK SERUPA BIKIN..

Selasa, Julai 24, 2012 11:28:00 AM


Bukankah bulan Ramadhan ni semua pejabat kerajaan kurang melakukan kerja.. Semua staf merewang keletihan..... cuba cek kalau tak percaya.. begitu jugalah dengan orang2 dalam kementerian tu, mana ada masa nak servey masalah rakyat..

Tanpa Nama berkata...

SEMAK SEMULA PEKELILING CUTI TAHUNAN 2009 YANG MENGURANGKAN CUTI PA .HARAP DAPAT DIKEMBALIKAN JUMLAH CUTI YANG LAMA.

JUMLAH CUTI SEKARANG SEDIKIT,TERUTAMA BAGI KUMPULAN SOKONGAN.

POHON PERTIMBANGAN DATO CEUPACS,KERANA DULU MASA PEKELILING CUTI TU DIKELUARKAN CEUPACS TAK DIAJAK BERBINCANG.HARAP DAPAT DIKAJI SEMULA AGAR CUTI PA DI TAMBAH SEMULA.

LEBIH MALANG LAGI,BAGI PA YANG DAH KERJA LAMA DAN DILANTI NAIK PANGKAT KE JAWATAN BARU SELEPAS 2009,JUMLAH CUTI TAHUNAN MEREKA BERKURANG KERANA TERPAKSA MENGIKUT PEKELILING 2009.MOHON SUPAYA MEREKA DIBENARKAN BAWA FAEDAH CUTI JAWATAN LAMA KE JAWATAN BARU.

Dey apalah.. Asyik pikir cuti jerr. cuti bukan milik muktamad seseorang penjawat awam.. Kalau ketua jabatan tak luluskan permohonan cuti seseorang tu korang boleh buat apa??? so tak payahlah nak kecoh2 pasal cuti nih ikut jer dah la...

Kunang berkata...

PEKERJA AWAM R1 berkata...

kedua2 skim perkhidmatan ini berada pada WARAN yang sama...

SOALAN: boleh atau tidak, jabatan melantik PAP N1/N4 untuk memantau dan menyelia PEKERJA AWAM R1/R4?...

JIKA JAWAPANNYA TIDAK BOLEH.

jangan jadi PARASIT yang merosakkan SISTEM PERJAWATAN dalam PERKHIDMATAN AWAM dan CHAIN OF COMMAND yang wujud dalam ORGANISASI AWAM...

-------------------------------

PAP TIADA ELEMEN PENYELIAAN.

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

tempat aku pun ada juga......

........................

dekat mana?

Selasa, Julai 24, 2012 7:58:00 PM

Bergantung pada satu-satu tempat.. kalau tempat tu tak ada pegawai atasan yang lebih tinggi, asrama misalnya Pengetua, penolong pengetua, pembantu tadbir, pap, pra maka PAP adalah boleh dilantik menjadi penyelia bagi Pekerja Awam jika kesemua jawatan diatas terlalu banyak beban tugasnya.. Dulu-dulu jawatan MANDUR tu gred gajinya adalah Pekerja Awam Kanan je..

Tanpa Nama berkata...

We government servant Malay and Chinese confident and believe with Lim Guan Eng in this incoming General Election. We trust you and want you to be our Prime Minister. Vote for Lim Guan Eng!

Rabu, Julai 25, 2012 8:09:00 AM

BBODO apa??? mana ada Dalam Perlembagaan Malaysia orang Cina boleh jadi PM!!!! kot iya pun sokong LGE agak-agak lerr..

Tanpa Nama berkata...

lu yg bodooo sang tangkui so lau tulol lol...semua rakyat mlysia buli jadi pm kalo dia majoriti parti...kalo ko di sabah ko kana samae numbul satu hilang palir ko tatap ko matiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

orang tak paham pelembagaan memang macam ni.

perdana menteri dilantik dari KETUA PARTI yang menang MAJORITI.

menteri besar di sesebuah negeri yang ada SULTAN sahaja mesti dari orang melayu.

ketua menteri yang duduk dibawah yang dipertua boleh dari apa jenis bangsa. dia sama macam persekutuan, mesti terdiri dari ketua parti yang menang majoriti.

dah paham? kalau paham, jangan perjudikan nasib masa depan negara anda. buatlah pilihan dengan bijak!

Tanpa Nama berkata...

hapuskan sistem demokrasi berparlimen dan kembali kepada sistem monarki. kembalikan sistem pemerintahan beraja.

jimat sikit duit negara takyah susah2 bayar gaji pada ahli politik yang banyak merepek ni. tapi perlu tubuh suruhanjaya pemantau raja-raja supaya raja-raja ni tak naik lemak juga.

شافيك berkata...

الحمدلله, برشكور كفد الله

Tanpa Nama berkata...

omar submit borang ahli dap tuh. jgn memain!!

Tanpa Nama berkata...

jaga2 dato... jgn dibelit oleh ULAR .....baik jauhkan diri tu...

Tanpa Nama berkata...

lepas tu di sondol leh DAPig...

Tanpa Nama berkata...

Kajian semula tentang kenaikan pangkat penjawat awam perlu dibuat agar semua jawatan dipertimbangkan untuk kenaikan pangkat secara KUP seperti yang dirasai oleh Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (Guru). Jawatan selain dari gred DG juga layak dinaikkan pangkat secara KUP mengikut jangkamasa tertentu seperti kumpulan DG. Perkara ini perlu diberi perhatian oleh JPA agar tidak timbul rasa tidak puas hati dari kalangan kumpulan bukan DG sebab terdapat juga jawatan lain contoh jawatan gred 32 yang berkhidmat lebih dari 15 tahun di gred 32 tidak dapat dinaikkan pangkat sebab menolak tawaran kenaikan pangkat atas sebab-sebab tertentu. Mohon CUEPACS membawa perkara ini pada pihak yang sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

bagi golongan guru tu cukuplah setakat ni, byk dah diubah oleh kerajaan..pegawai yg bertugas kritikal mcm sy xprnh mendesak kerajaan walaupun byk perkara perlu diubah..

Tanpa Nama berkata...

MEMANG BETUL...ada pekeliling perkhidmatan yang perlukan semakan semula dan ditambah baik. Contohnya pencen terbitan dan kemudahan perubatan bagi anak-anak pesara, yang mana mengikut undang-undang pencen hanya layak diberi kepada yang berumur hingga 21 tahun dan masih belajar. Dalam usia selepas 21 ada diantara mereka masih belajar dan dapat peluang melanjutkan pelajaran dan ada yang menderita sakit konik untuk mendapatkan rawatan kesihatan seperti di IJN dan sebagainya yang memerlukan kos rawatan yang tinggi. Oleh itu had umur 21 itu perlu dinaikkan ke 30 atau 35 tahun atau kepada yang lebih sesuai; had umur 21 tahun sudah tidak sesuai lagi pada waktu sekarang ini.

Tanpa Nama berkata...

had umur setakat 25 tu kira masuk akal la jugak sebab kebiasaannya anak tamat belajar di universiti peringkat ijazah pada umur sekitar 23/24. jika mereka sambung master atau phd atau mengambil jurusan perubatan yang memang mengambil masa yang lama, itu kenalah mereka tanggung sendiri.

sampai 30-35 tu dah kira tak masuk akal kerana umur ketika itu dah tak layak dipanggil "anak dalam tanggungan ibu bapa" lagi dah.

Tanpa Nama berkata...

durian runtuh ker pokok dulian tumbang ommmm.he he he.

Tanpa Nama berkata...

he he he he BEE END da la

Tanpa Nama berkata...

bahalollll betul kau palui pasal jurutiknik yg ada kalayakan poli da terang terang dlm pakaliling setaraf stpm...yg ko heboh heboh merungut tak tentu pasal apa sbb bongok butul kau lol ngung...puiiiiiii tayi babi punya org....diulang j17 merungut sbb ada kebenaran...yg ko nak mintak gred semua naik..ko ingat sinang ka palui buduh....sa sumpit tu kapala ko pakai paliu....

Tanpa Nama berkata...

bodhoh butul ni ko...ko lihat asas kslayakan kemasukan baru ko cakap...kerani asas guna spm tapu juruteknik asas ada sijil poli dan kepujian math spm...bodoh bodoh bidoh bodoh buduh butul la otak ko tak advance otak mu lolllllll

Tanpa Nama berkata...

JONGOS

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum, salam sejahtera semua.Menyentuh tentang semakan, saya cadangkan kepada pihak yang berkenaan supaya mengkaji kenaikan tangga gaji khususnya Kerajaan Negeri yang sekarang ini tangga (P1-T22) dinaikkan ke tangga lebih jauh lagi contohnya tangga (P1-T32) agar penjawat awam yang kerja pada umur awal 20an tidak mengalami gaji mati pada umur 40an terutamanya penjawat awam Gred Pemandu, N1/N4 sebab penjawat ini tidak ada kenaikan gred jawatan melainkan jawatan N1/N4 dijumudkan dan diwujudkan jawatan baru yang bersesuaian...