SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

31 Disember 2013

NAJIB BERIKRAR MINIMUMKAN KESAN KENAIKAN KOS SARA HIDUP PADA TAHUN BAHARU

Bernama
31/12/2013



KUALA LUMPUR, 31 (Bernama) -- Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan ikrar beliau sempena tahun baharu untuk meminimumkan kesan kenaikan kos sara hidup terhadap rakyat.
"...di mana perlu, kami akan menambah baik program-program kerajaan supaya kesan terhadap pendapatan isi rumah tidak terlalu ketara.

"Kami akan melaksanakan beberapa mekanisme untuk mengurangkan beban rakyat akibat kenaikan tarif elektrik dan bayaran tol dan Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu) akan mengemukakan idea baharu untuk mengurangkan tekanan kos sara hidup," kata Najib dalam perutusan tahun baharu melalui blog beliau www.1Malaysia.com.my.

Setelah mengumumkan 11 langkah untuk mengurangkan perbelanjaan sektor awam pada tahun baharu semalam, Najib, yang juga Menteri Kewangan, berkata kerajaan akan cuba memastikan kadar kenaikan adalah adil.

Sebagai contoh, kata beliau, kenaikan harga petrol dan tarif elektrik akan memberi kesan kepada kuasa membeli rakyat, namun, walaupun ada peningkatan, kerajaan masih memberi subsidi petrol dan bil elektrik.

Mengenai cadangan kenaikan cukai taksiran di Kuala Lumpur baru-baru ini pula, Najib berkata setelah mendengar keluhan rakyat, kadar cukai dikurangkan sehingga dua peratus dan rebat tambahan diberi kepada pemilik hartanah yang tidak berkeupayaan, pesara serta pemilik-penghuni.

Katanya kerajaan tidak akan melaksanakan kenaikan kos tanpa memberi bantuan kepada rakyat yang benar-benar memerlukan.

"Sejak minggu lepas, seramai 7.9 juta isi rumah yang berpendapatan kurang RM4,000 sebulan, layak memohon BR1M baharu (Bantuan Rakyat 1Malaysia). Kami juga akan membuka Kedai-Kedai 1Malaysia baharu untuk membantu mengurangkan kenaikan harga barangan harian serta Klinik 1Malaysia baharu untuk menyediakan perkhidmatan penjagaan kesihatan pada kos berpatutan.

"Secara keseluruhan, pada tahun depan, kerajaan akan membelanjakan kira-kira RM42 bilion untuk subsidi - hampir sama dengan jumlah yang kami belanjakan untuk pembangunan," katanya.

Mengenai langkah merasionalkan subsidi, beliau berkata kerajaan memperkenalkan langkah pemotongan kos untuk mengurangkan perbelanjaan.

Semalam, Najib mengumumkan 11 langkah, termasuk mengurangkan kos tenaga elektrik di semua jabatan kerajaan sebanyak lima peratus; memperketatkan peraturan pelantikan juru perunding dan memotong elaun tol serta keraian menteri dan kategori tertentu penjawat awam.

"Kami juga mengulangi komitmen untuk menangani rasuah, mengurangkan pembaziran kerajaan dan meningkatkan perolehan; meletakkan semua tender kerajaan di atas talian agar ia menjadi lebih telus, dan berusaha untuk lebih merealisasi nilai aset kerajaan," katanya.

Najib berkata beliau bertekad untuk melakukan perkara yang tepat untuk negara dan rakyat kerana hanya dengan bertindak secara bertanggungjawab mulai sekarang, kerajaan akan dapat mengukuhkan ekonomi Malaysia dalam jangka masa panjang agar manfaatnya dapat dirasai dengan lebih meluas.

"Dalam kami membuat persiapan untuk tahun baharu, ia juga merupakan masa yang baik untuk kami mengimbas semula kenapa kami perlu melakukan perubahan-perubahan ini. Ia mungkin tidak popular dalam jangka masa pendek, jadi lebih mudah untuk kami mengekalkan status quo.

"Rakyat akan berkata terlalu banyak kos meningkat, di mana polisi populis pasti kelihatan lebih menarik. Tetapi, kerajaan perlu mengambil tindakan dari sekarang," katanya.

Dengan merasionalisasikan subsidi, kata Najib, negara akan dapat mengukuhkan kedudukan fiskalnya serta membolehkan kerajaan memberi fokus terhadap perbelanjaan bagi projek pembangunan, termasuk kesihatan dan pendidikan, di samping bergerak ke arah mencapai belanjawan seimbang menjelang 2020.

"Dengan mengambil langkah yang diperlukan untuk menjadikan ekonomi Malaysia lebih kukuh, kami bukan sahaja melindungi negara daripada krisis kewangan, tetapi juga mewujudkan peluang dan pekerjaan baharu.

"Banyak pihak akan lebih cenderung untuk melabur dalam syarikat-syarikat Malaysia, membina kilang-kilang di Malaysia dan memulakan perniagaan-perniagaan baharu. Ini seterusnya akan memacu pembangunan ekonomi, membantu meningkatkan kualiti hidup rakyat dan meletakkan Malaysia pada kedudukan yang lebih kukuh dalam jangka masa panjang," katanya.

Najib berkata apabila bermulanya tahun 2014, kerajaan perlu terus membina asas bagi kejayaan berterusan Malaysia untuk menjadi sebuah ekonomi lebih kukuh dan sebuah negara lebih bersatu-padu.

"Untuk menjadi kerajaan yang bertanggungjawab, kadangkala kami perlu mengambil keputusan sukar, lagi tidak popular. Kepimpinan bermaksud melihat sesuatu dalam jangka masa panjang, melakukan apa yang betul dan bukan apa yang popular," katanya.

Beliau berkata kerajaan tidak akan mempersetujuii sebarang pemotongan subsidi atau kenaikan kadar dengan sewenang-wenangnya kerana program subsidi telah memberi banyak manfaat kepada rakyat sejak sekian lama.

"Tetapi, seiring dengan pertumbuhan populasi dan pembangunan negara, program subsidi tidak lagi mapan dan kini, tiba masanya untuk kita melangkah ke hadapan.

Kami perlu merasionalkan subsidi dan menyasarkan pemberian kepada golongan yang benar-benar memerlukannya.

"Komitmen kerajaan terhadap perbelanjaan pembangunan juga telah berkembang, dan kami perlu mengurus kedudukan fiskal untuk menjamin kestabilan ekonomi negara," katanya.

Najib berkata krisis kewangan baru-baru ini menunjukkan betapa seriusnya kesan dan akibatnya kepada negara yang kewangan mereka tidak dibina berdasarkan asas yang kukuh dan apabila pelabur serta agensi mendapati negara berkenaan tidak mampu membayar hutang mereka, kos pinjaman akan naik mendadak sehingga berada di luar kawalan.

Tanpa wujudnya akses kepada kredit, sesebuah negara dan rakyatnya akan menanggung implikasi besar, kata beliau, sambil memberi contoh bagaimana lebih separuh daripada golongan muda di beberapa negara Eropah kini tidak mempunyai pekerjaan.

"Di bawah kepimpinan Barisan Nasional (BN), Malaysia telah berkembang dengan pesat; pendapatan per kapita meningkat sehingga 49 peratus dalam tempoh empat tahun lepas. Kami terpaksa mengambil keputusan yang sukar agar kos pinjaman kekal rendah dan keyakinan pelabur terus kukuh

kedua-dua faktor ini genting untuk memastikan ekonomi Malaysia terus kukuh dan berkembang.

"Kita harus menerima hakikat bahawa kita perlu melaksanakan perubahan demi memastikan kewangan kita kekal terkawal. Dan kita perlu mengimbangi program ini seluas mungkin agar beban dapat diagih dengan saksama," katanya.

Najib berkata beliau yakin Malaysia perlu meneguhkan lagi komitmennya terhadap kewujudan bersama secara aman dan perlu berusaha lebih aktif untuk mengukuhkan perpaduan kerana kestabilan dan kemajuan negara bergantung padanya.

"Saya percaya Malaysia sudah cukup matang untuk mengharungi debat-debat yang getir. Perpecahan antara kita akan berakhir dengan masa, di mana kita boleh sama-sama melihat negara kita terus membangun dan menjadi dewasa, kita juga akan melihat bahawa mereka yang tidak sependapat dengan kita kekal menjadi jiran-jiran, rakan-rakan sekerja dan sahabat-sahabat kita.

"Sebab itulah, saya telah menubuhkan Majlis Perundingan Perpaduan Negara, yang akan melaporkan kepada Jemaah Menteri segala cadangan yang boleh kami lakukan untuk merapatkan lagi rakyat Malaysia," katanya.

Najib berkata keutamaan beliau adalah untuk memastikan wujudnya keamanan, kestabilan dan kemajuan berterusan kerana masa depan negara bergantung pada faktor-faktor ini.

"Membina semula perpaduan negara dan menggalakkan debat umum yang berlandaskan rasa hormat, menjadi sebahagian besar daripada rancangan ini. Apabila tahun baharu menjelma, anda akan dapat mengetahui dengan lebih lanjut tentang bagaimana kerajaan saya akan melaksanakan dasar ini," katanya.

Najib berkata beliau percaya 2014 akan membawa lebih banyak peluang, manakala ekonomi Malaysia, yang telah mengharungi ribut krisis kewangan dunia, diramal berkembang sebanyak 5.5 peratus.

"Dengan pelancaran kempen Tahun Melawat Malaysia, kita akan menyaksikan usaha lebih bersepadu untuk menarik pelancong-pelancong asing ke negara kita yang indah ini.

"Perniagaan baharu akan dibuka dan pelaburan baharu akan direalisasikan.

"Namun, di sebalik angka-angka ini, saya sedar bahawa ada ramai yang bimbang tentang 2014, bimbang dalam usaha kami untuk mengimbangi belanjawan negara, belanjawan isi rumah akan menghadapi tekanan.

"Saya faham dan bersimpati dengan kebimbangan ini. Rakyat yang rajin bekerja akan merasakan kesan kenaikan kos. Dan ketika media kita dipenuhi angka-angka defisit dan peningkatan harga, ia seolah-olah memberi gambaran bahawa 2014 hanya bakal membawa keperitan semata," kata beliau.

-- BERNAMA

135 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ermmm... Ye ker..

Tanpa Nama berkata...

Ingatkan nak umumkan kajian SST yang kononnya akan dimuktamadkan Disember 2013. Dah masuk 2014 dah oiiii...

Arijal berkata...

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua. Harga minyak dan barang dah naik, tol mungkin naik. Seluruh negara dah kecoh kos sara hidup dah meningkat. Apa penyelesaiannya? Semua orang tau cakap je. Tak perlu tuding jari pada sesiapa. Daripada berFB tak ada hasil, baik berFB yang ada hasil. Nk pendapatan sampingan... ? Free register, ! tiada apa-apa bayaran di kenakan. Tiada tipu muslihat ( Kalau tipu pun bukan kita rugi apa2 pun). Tak perlu cari orang .., Tak perlu modal ..,Tak perlu jual barang, dan kerja sikit2 je. .saya baru 8 jam join dah dapat us$575. Syarat kelayakan: anda ada facebook dan tau komputer sikit2. Anda hanya perlu open link di bawah dan register sebagai member. Lepas register terus dapat upah USD25, bersamaan RM80.00 lah lebih kurang. Dahtu,anda akan dapat link anda sendiri..pastu apa lagi? Copy link anda, atau copy terus semua ayat saya ni, dan paste kat facebook atau apa2 saja yg anda tahu, macam email, tweeter dan sebagainya. .Setiap orang yang open link anda,anda akan menerima ganjaran sebanyak USD10 atau RM30 lah lebih kurang. Mudah kan!!! Duit anda boleh pilih, sama ada duit masuk account terus, atau cek (akan di pos terus ke rumah) Kalau dah faham dan nak register, sila click:
http://www.theweeklypay.com/index.php?share=219472 apabila anda klik link di atas anda akan tau apa fungsi job ini..jangan buang masa..tak salah untuk kita mencuba dan mengubah nasib kita..selamat mencuba dan mencari rezeki

Tanpa Nama berkata...

bila elektrik naik...minyak naik..semua barang akan turut naik..nampak bodoh betul sistem yang digunakan....tak jadi negara maju pun tidak mengapa..asalkan rakyat selesa..buat apa nama saja negara maju...rakyat terseksa.

Tanpa Nama berkata...

untuk arijal....ada sijil HALAL ka perniagaan tersebut...biar hidup sempit asalkan pendapatan halal..jangan hidup mewah dari pendapatan yang haram dan meragukan..jadi sumber makanan anak dan bini..jadi darah daging..lahirlah generasi tak senonoh yang menuju ke NERAKA kelak.

Tanpa Nama berkata...

SST= SAYA SUDAH TENAT - tiada ruang lagi utk buat itu dan ini. Maaf ye, ada sebab. Tunggu aku sembuh.

Tanpa Nama berkata...

Tolong hentikan semantara program susu sekolah dan rancangan makanan tambahan kerana sekurang2nya dpt juga kerajaan jimat dua tiga ringgit. Banyak mengguntungkn pihak pembekal.

Tanpa Nama berkata...

Punyalah abis jimat duit kerajaan sampai claim elaun perjalanan aku tahun 2013 pun masih belum lagi dibayar. Ingat minyak keta free ke. Kalo tak nak bayar untuk tahun 2014 ni, jangan panggil lagi apa-apa mesyuarat, taklimat atau bengkel kat tempat yang jauh-jauh. Buat kat tempat yang dekat-dekat jer. Nak buat jamuan makan, cukuplah dalam RM5 satu kepala. Gula mahal, kasi minum air suam jer.

Tanpa Nama berkata...

GAMBAR OMAR BILA NAK TUKAR DAH !!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

sudah la najib...cite pasal elaun kakitangan awam pn xde kesudahannya.kau pukul la canang sana sini..apa pn xde...semua ni penipu....

Tanpa Nama berkata...

BE END=Barang Naik semuanya penutup 2013 dan pembuka tirai 2014.. ambil mesin kira anda dan kirakan ape yg naik, bil letrik, bil air, bil internet, bil telepon, cukai pintu, cukai tanah, cukai harta, cukai pendapatan, cukai jalan, cukai insurans, zakat fitrah, harga sewa rumah/bayaran ansuran bulanan rumah-kereta/motor dan kirakan pulak barang naik, harga gula, harga garam, harga ikan-daging, harga sayur, harga gandum, harga beras, harga minyak makan, perbelajaan sekolah anak-anak serta ke tempat kerja, kirakan pulak, harga petrol, harga kasut sekolah, harga buku tulis sekolah, harga yuran korikulum, harga yuran persatuan di sekolah, harga makan perbelanjaan anak-anak di sekolah..
JUMLAHKAN SEMUANYA.. ADAKAH PERBELANJAAN ANDA MELEBEHI PENDAPATAN ANDA DENGAN KOS SARA HIDUP YG SEMAKIN MENINGKAT...

Tanpa Nama berkata...

Naikkan elaun rumah la...elaun RM 180 dapat duduk rumah burung jer la..ape pun x boleh...

Tanpa Nama berkata...

Nak naik ape? Bapa kata poket dak kosong, tapi masih degil minta itu dan ini? Anak yg tak faham2 ni.... Last2 tak berasap dapyr kita nanti.

Tanpa Nama berkata...

ye ker poket ayah dh kosong....duit poket dh pergi ke lain.....

Tanpa Nama berkata...

poket ayah dah kosong..sebab bini ayah hura duit ayah habihhh!!!

Tanpa Nama berkata...

kicap skrg pun dah mahal... ingat 2014 nak makan nasi dengan kicap jer... tp kicap pun mahal...

Tanpa Nama berkata...

"Kami juga mengulangi komitmen untuk menangani rasuah, mengurangkan pembaziran kerajaan dan meningkatkan perolehan; meletakkan semua tender kerajaan di atas talian agar ia menjadi lebih telus, dan berusaha untuk lebih merealisasi nilai aset kerajaan,"

tender menender ni kalau nak isu pasal telus... berapa peratus?

satu kontraktor ada 10 nama syarikat yang berbeza...

pusing-pusing kontraktor yang sama juga...

kalau kualiti hasil kerja/projek tiptop & menepati masa yang tertera dalam perjanjian kontrak... amat dialu-alukan...

tapi V.O & E.O.T tak dapat nak dipisahkan...

dasar pandang ke timur dah berubah... tak seperti dulu...

Tanpa Nama berkata...

Peluang pendapatan buat ANDA!!!TANPA MODAL!!!
Peluang pendapatan buat ANDA!!!TANPA MODAL!!!
Jana Duit RM900 Sehari Tanpa Modal! Asalammualaikum kepada semua sahabat, sedara mara, dan semua rakyat Malaysia.. Daripada berFB tak ada hasil, bagus berFB yang ada hasil, Saya ada nak perkenalkan satu program dari US, yang boleh membuat pendapatan sampingan. Free register, tiada apa2 bayaran di kenakan.. Tiada tipu muslihat. Tak perlu jual barang, dan kerja sikit2 je. Syarat kelayakan: Anda ada facebook dan tahu komputer sikit2. Anda hanya perlu open link di bawah dan register sebagai member. Lepas register terus dapat upah USD 25, bersamaan RM 80.00 lebih kurang. Dah tu, anda akan dapat link anda sendiri... pastu apa lagi? Copy link anda atau copy terus semua ayat saya ni, and paste kat facebook atau apa2 saja yg anda tahu, mcm email, tweeter dan sebagainya. Setiap orang yang open link anda, anda akan menerima ganjaran sebanyak USD 10 atau RM 30.00 lebih kurang. Mudah kan!!! Duit anda boleh pilih, samaada duit masuk akaun terus atau cek (akan dipos terus ke rumah). Kalau dah faham sila klik link di bawah ye.

http://bit.ly/1dn0CGN

Tanpa Nama berkata...

Naikkan elaun rumah la...elaun RM 180 dapat duduk rumah burung jer la..ape pun x boleh...


BERCUKURLAH

Tanpa Nama berkata...

kicap skrg pun dah mahal... ingat 2014 nak makan nasi dengan kicap jer... tp kicap pun mahal...


PUN BEGITU...........
KO SUDAH BEKERJA, BANDINGKAN DENGAN MEREKA YANG BELUM ADA KERJA ATAU PENGANGGUR, PENGANGGUR BANDINGKAN DENGAN GELANDANGAN DAN GELANDANGAN BANDINGKAN DENGAN PELARIAN.
MAKA BERCUKURLAH KITA.
KATA-KATA DARI SIBIJAK PANDAI KAT DALAM NI.
BERCUKURLAH KALIAN SEMUA.

Tanpa Nama berkata...

dengar cerita lepas nie gred 44-54 akan dipotong elaun keraian. jadi bersedialah semua.......

Tanpa Nama berkata...

pandai ko ye....a truelly politician...lepas ko naik bagai rak barang sana sini...ko potong subsidi..sekarang nak janji minimumkan kesan?....bijak2...tok...nak tanya nie..mana janji nak muktamadkan SST dis 2013?...sudah lupa yea?

Tanpa Nama berkata...

KOS SARA HIDUP NAIK !

PROFESOR CEPATLAH BERI PANDANGAN !

TAPI PROF, JANGAN BERANGGAPAN ORANG RAMAI YANG LAYAK MENERIMA BR1M BERPENDAPATAN MACAM PROF.

SELAMAT MEMBERI PANDANGAN PROF.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
kicap skrg pun dah mahal... ingat 2014 nak makan nasi dengan kicap jer... tp kicap pun mahal...

Rabu, Januari 01, 2014 1:01:00 PTG
..................................

Kenapa Harga KIcap pun mahal?

Bahan utama untuk membuat kicap

adalah GULA ! Gula Karamel atau

Gula Hangit .









Tanpa Nama berkata...

MAHAL KE MURAH KE, MAKAN JUGAK BEB...

Tanpa Nama berkata...

Bapa dah bankrap, nak buat mcm mana? Ko ni buat2 tak faham ke? SST dah masuk kubur dah, jgn diungkit2 lg...

Tanpa Nama berkata...

kajian 80 lbh elaun apa cite?????sst pula apa cite????semua gebang pak menteri nk sedapkn hati PA..takat potong elaun keraian apa barang??potong la sekali gaji pak menteri tu...

Tanpa Nama berkata...

Aku dah bersedia untuk dinaikkan pangkat drpd gred 44 ke 48. Tunggu surat je. Tambah lg gaji dan elaun. Kuang...kuang... kuang

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kicap skrg pun dah mahal... ingat 2014 nak makan nasi dengan kicap jer... tp kicap pun mahal...

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PUN BEGITU...........
KO SUDAH BEKERJA, BANDINGKAN DENGAN MEREKA YANG BELUM ADA KERJA ATAU PENGANGGUR, PENGANGGUR BANDINGKAN DENGAN GELANDANGAN DAN GELANDANGAN BANDINGKAN DENGAN PELARIAN.
MAKA BERCUKURLAH KITA.
KATA-KATA DARI SIBIJAK PANDAI KAT DALAM NI.
BERCUKURLAH KALIAN SEMUA.

Rabu, Januari 01, 2014 2:03:00 PTG

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ko ni indon kan...

ejaan pun bagi org lain konfius...

syukur lain... cukur lain...

kalau bulu tebal... barulah cukur...

cukur = shave

Tanpa Nama berkata...

semua ni poyo la......cuepacs pn satu hal juga..blom abis isu elaun kuar isu lain pula...klu nk tuntut 1000 perkara pn x ckup..so..kena satu2 la cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

semua ni poyo la......cuepacs pn satu hal juga..blom abis isu elaun kuar isu lain pula...klu nk tuntut 1000 perkara pn x ckup..so..kena satu2 la cuepacs..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
sokong 200%.cuepacs kena fokus satu2 isu sehingga selesai baru keluarkn isu lain..

Tanpa Nama berkata...

Bukan indon tapi BANGLA!

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin ceupacs takut dikatakan pasif dan tak menjalankan tugas sebab tu sentiasa cari idea utk ditonjolkn kpd media/umum khususnya PA.

Tanpa Nama berkata...

Prof tengah buat kajian tindakan, kalau dah siap baru dibentangkn kpd semua. Sabar ye....

Tanpa Nama berkata...

ADA PENJAWAT AWAM DARIPADA BANGLADESH KE...

WAHAI BANGLA... BUKAN CUKUR... TAPI SYUKUR...

Tanpa Nama berkata...

baca ni dengan intonasi berikut:


1. nada bersahaja: BARANG NAIK....
2. nada terkejut: BILA NAIK????
3. nada bersahaja: BARU NAIK....
4. nada ingin tahu: BERAPA NAIK????
5. nada bersemangat: BANYAK NAIK!!

selamat tahun baru semua!

NAJIB + JIMAT = NAJIMAT berkata...

turunkan balik semua gred subsidi a.k.a. jumud ke gred asal sebagai langkah penjimatan. lepastu hentikan pengambilan pekerja baru terutama graduan universiti. mereka belajar tinggi dah cukup cerdik dah, takkan tak reti berusaha cari kerja selain dari kerja dengan kerajaan?

dari situ boleh kurangkan perbelanjaan mengurus yang banyak habis dengan bayar gaji & elaun saja.

lepastu gunakan sehabis baik tenaga manusia/kerja yang ada. kalau dulu skim jongos a.k.a. J ni sekadar jadi "mandur" dan "pemantau", sekarang kerah mereka buat kerja2 yang sekarang ni dibuat oleh konsultan luar. bagi skim fucker a.k.a. F ni kerah "kepintaran" mereka dalam bidang IT untuk buat itu dan ini dimana sekarang ni hampir 90% dibuat oleh vendor. apa guna sembang pasal SDLC hebat ketika temuduga tapi tak adaptasikan dalam kerja? asyik harapkan vendor je.

begitu juga dengan skim lain yang banyak gunapakai konsultan luar. buat sendiri kerja tu. puak2 ptd yang ramai dalam kerajaan ni pun gunakana "kepakaran" anda untuk merangka dasar yang hebat2 tu jangan asyik pakai konsultan je. begitu juga dengan pegawai lembu a.k.a. L (undang-undang) buat kerja tu betul-betul bukan asyik sub ke konsultan je.

dari situ dah boleh jimat begitu banyak sekali. masalah dalam kerajaan ini adalah kakitangan kemain ramai, tapi buat kerja sambil lewa.

mereka yang sambil lewa ni elok berhentikan saja, dari pemberhentian mereka ini boleh jimatkan kos, dan naikkan sedikit gaji mereka yang benar-benar efisyen tersebut kerana mereka telah menganggung beban kerja yang ditinggalkan oleh mereka yang diberhentikan ini.

selamat tahun baru.


p/s: gred-gred yang tersenarai di atas pasti akan sentap. tengok jela nanti sapa quote post aku ni. kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

Gambor Presiden dah tukor... macam cantik jer... macam comei jer...

Tanpa Nama berkata...

X PERLU KATA APA-APAAA....
DUDUK DIAM/JANGAN COMPLAIN/SENYUM DAN BERCUKUR....

-DIPETIK DARI KATA-KATA SIBIJAK PANDAI DALAM BLOG NIE....

-SO, BERCUKUUUR LAAA!!!!....

Tanpa Nama berkata...

KAMI PEJAWAT AWAM PERTENGAHAN TERBEBAN TIDAK DAPAT BRIM DAN SKIM W DAN KATEGORI SOKONGAN W32/36 BELUM DITAMBAHBAIKKAN. hARGA BARANG DAN PERKHIDMATAN KIAN NAIK DAN GAJI DI TAHAP LAMA

Tanpa Nama berkata...

APA ERTINYA BERSYUKUR,

-JIKA APA YANG DIUCAPKAN TIDAK SEIRING DENGAN PERBUATAN????....
MAIN SEBAT JER, X KIRA HALAL/HARAM....

-MULUT MENGUCAP SYUKUR, TAPI PERBUATAN LANGSUNG X MENGGAMBARKAN RASA KESYUKURAN KITA KEPADA PENCIPTA....RASA SYUKUR ITU PERLU DIZAHIRKAN DENGAN PERBUATAN, YAKNI TAAT PERINTAH DAN JAUHI LARANGANNYE.... BUKAN SEKADAR LAFAZ SAHAJA.... :/

-INILAH SIKAP YANG MENUNJUKKAN KITA JAUH TERSASAR DARI PENGERTIAN SYUKUR YANG SEBENARNYA....

Tanpa Nama berkata...

WALAUPUN MENAIKKAN SYARAT GAJI RM4,000 UNTUK DAPAT BRIM, KAMI PENJAWAT AWAM PERTENGAHAN SANGAT TERTEKAN. KALAU DAPAT SKIM W DAN N DIBERI KEUTAMAAN PENAMBAHBAIKKAN.
JANGAN WUJUD PENINDASAN TERHADAP SKIM PERKHIDMATAN UNTUK PENAMBAHBAIKKAN. KALAU BOLEH BUATSEGERA KERANA BEBANAN YG BERAT PERLU DITANGGUNG

Tanpa Nama berkata...

Kalau kicap mahal, mkn nasi dgn cuka la, sedap jg..

kekasih berkata...

Perasaan takut kepada kritikan merenggut inisiatif seseorang, merosak kekuatan imaginasinya, membatasi kebebasan individu, merampas keberanian sendiriannya, dan merugikan dalam banyak hal. Takut menghadapi kritikan akan membuat seseorang pekerja takut meletakkan target yang tinggi bila menjalankan sesuatu kerja. Majikan yang memahami sifat manusia mendapat yang terbaik dari pekerjanya bukan dengan kritikan, melainkan dengan dorongan yang membina.

Di samping itu juga berani mengkritik juga suatu keperluan namun hendaklah ianya secara menyenangkan. Kemukakan kritik yang membina. Tunjukkan bagaimana yang sebaiknya. Jangan hanya mencari-cari kesalahan. Kalau kita tidak tahu bagaimana sebaiknya untuk melakukannya ( kritikan yang membina), lebih baik berdiam. Orang yang mengkritik pada masa kritik diperlukan, dan memberinya secara jitu, jarang kita temui. Mereka inilah memang pemimpin sejati. Ramai di antara kita lebih senang mengkritik semasa pemimpin tidak berada disisi mereka.

Cara-cara memberi kritikan yang positif ialah :

o Kritiklah di bawah empat mata dan jangan sekali-kali mengkritik di depan orang ramai.
o Lakukan itu dengan senyum simpul, secara bersahabat.
o Mula dengan memuji, untuk mententeramkan orang yang bakal dikritik.
o Kritiklah dengan mengemukakan kepentingan orang yang dikritik dan organisasi.
o Kemukakan kritik yang membina. Tunjukkanlah bagaimana yang sebaiknya. Jangan hanya
mencari kesalahan. Kalau tidak tahu bagaimana yang sebaiknya lebih baik berdiam sahaja.
o Akhiri kritikan dengan memuji, dan tepukkan ke bahu orang berkenaan.

Sehubungan dengan ini, Allah SWT telah berfirman dalam surah Al-Nuur : 22 yang bermaksud : “.... dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak ingin Allah mengampunimu? Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”.

Selamat beramal & bermuhasabah. WALLAHU'ALAM

Tanpa Nama berkata...

Lancau..!! beedo... kah..!! kah..!!

Tanpa Nama berkata...

Dulu !

Pak Omar J , banyak tolong J .

Sekarang Azih N , cepat tolong N .

N 17 up jadi N 21 .

N 22 up jadi N26 .

Tanpa Nama berkata...

Bila lah pula FT17 nak naik buta jadi F29 macam puak-puak J17 kami pun ada sijil poli jugak.

Tanpa Nama berkata...

Peluang pendapatan buat ANDA!!!TANPA MODAL!!!
Peluang pendapatan buat ANDA!!!TANPA MODAL!!!
Jana Duit RM900 Sehari Tanpa Modal! Asalammualaikum kepada semua sahabat, sedara mara, dan semua rakyat Malaysia.. Daripada berFB tak ada hasil, bagus berFB yang ada hasil, Saya ada nak perkenalkan satu program dari US, yang boleh membuat pendapatan sampingan. Free register, tiada apa2 bayaran di kenakan.. Tiada tipu muslihat. Tak perlu jual barang, dan kerja sikit2 je. Syarat kelayakan: Anda ada facebook dan tahu komputer sikit2. Anda hanya perlu open link di bawah dan register sebagai member. Lepas register terus dapat upah USD 25, bersamaan RM 80.00 lebih kurang. Dah tu, anda akan dapat link anda sendiri... pastu apa lagi? Copy link anda atau copy terus semua ayat saya ni, and paste kat facebook atau apa2 saja yg anda tahu, mcm email, tweeter dan sebagainya. Setiap orang yang open link anda, anda akan menerima ganjaran sebanyak USD 10 atau RM 30.00 lebih kurang. Mudah kan!!! Duit anda boleh pilih, samaada duit masuk akaun terus atau cek (akan dipos terus ke rumah). Kalau dah faham sila klik link di bawah ye.

http://bit.ly/1dn0CGN

ISH...ISH... BUKAN SENANG NAK SENANG!!! BUKAN SUSAH NAK SUSAH

Tanpa Nama berkata...

ANDA SUDAH BEKERJA, BANDINGKAN DENGAN MEREKA YANG BELUM ADA KERJA....
PENGANGGUR BANDINGKAN DENGAN GELANDANGAN....
GELANDANGAN BANDINGKAN DENGAN PELARIAN....
SUDAHKAH ANDA BERCUKUR????....
JIKA BELUM,
MAKA BERCUKURLAH SEGERA....
SEBELUM KEPALA ANDA DICUKURKAN....

Tanpa Nama berkata...

Dulu !

Pak Omar J , banyak tolong J .

Sekarang Azih N , cepat tolong N .

N 17 up jadi N 21 .

N 22 up jadi N26 .

SOKONG SOKONG SOKONG

Hamba Hutang berkata...

Mohon bonus 2 bulan gaji nak bayar hutang Maybank...

Tanpa Nama berkata...

MASA TENGOK MAHARAJALAWAK MEGA 2013 HARI TU AKU GELAK BUKAN PASAL PESERTA BUAT LAWAK TAPI GELAK TENGOK DATUK HASAN MALEK NI GELAK MACAM TAK DAK GIGI PULAK MASA DIA GELAK TU.KORANG PERASAN KE HE HE HE HE HE

Tanpa Nama berkata...

Bonus setengah bulan gaji dah masuk !

Sempena Tahun Melawat Malaysia 2014 , cadang nak guna duit bonus pergi melancung .............. kemana yaa ?

Tanpa Nama berkata...

SEGALA PUJIAN HANYA KEPADA ALLAH YANG ESA..
HARI NI DAPAT BONUS 1/2 BULAN GAJI..
BOLEH BELI KEPERLUAN DAPUR DAN ANAK-ANAK...
HARAP-HARAP ADA PENAMBAHBAIKAN SKIM PA 2014...
ELAUN COLA
ELAUN PERUMAHAN

TQ CUEPACS...CAYOOOK


Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH...

HARI NI DAH SIGN OPTION...

CUTI MAINTAIN...

GAJI MAINTAIN...

KGT 2014 : KGT GRED BARU...

ITKA : GRED BARU...

ALHAMDULILLAH...

Tanpa Nama berkata...

SIGN OPTION APA ABG?
BANYAK TAK NAIK?

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT BERSARA DATO' OMAR,MANTAN PRESIDEN CUEPACS..JASA MU DIKENANG...ANDA TERBAIK..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SIGN OPTION APA ABG?
BANYAK TAK NAIK?

Khamis, Januari 02, 2014 2:53:00 Ptg


8888888888888888888888888888888

81 skim perkhidmatan yg disebut sahaja dlm pekeliling baru baru ni..tak pa jgn risau borang BRIM 1 Malaysia dah keluar mohon la cepat...supaya tak kecewa ....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SIGN OPTION APA ABG?
BANYAK TAK NAIK?

Khamis, Januari 02, 2014 2:53:00 Ptg


8888888888888888888888888888888

81 skim perkhidmatan yg disebut sahaja dlm pekeliling baru baru ni..tak pa jgn risau borang BRIM 1 Malaysia dah keluar mohon la cepat...supaya tak kecewa ....

Khamis, Januari 02, 2014 2:59:00 PTG

99999999999999999999999999999

Bonus dah dapat lepas ni mohon brim pulak caya la... lepas gak bayar insuran kereta dan motorsikal aku.... lebih simpan utk ke Tanah Suci Mekah... Inshaa Allah.....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
SIGN OPTION APA ABG?
BANYAK TAK NAIK?

Khamis, Januari 02, 2014 2:53:00 PTG

--------------------------------

ABG SIGN OPSYEN J17 DITUKARLANTIK KE JA29.

GAJI MAINTAIN SAMA... ABG TERIMA, SBB GAJI SEMASA ABG DAH MMG DALAM RANGE JGMM JA29.

ALHAMDULILLAH... BEZA ELAUN ITKA DAN KGT BAGI TAHUN 2014. DAN SKOP KEJER MAKIN BERTAMBAH... KENA KERJA LEBIH... TUGAS MAKIN BERAT...

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH... BEZA ELAUN ITKA DAN KGT BAGI TAHUN 2014. DAN SKOP KEJER MAKIN BERTAMBAH... KENA KERJA LEBIH... TUGAS MAKIN BERAT...

88888888888888888888888888888888888

SYUKURLAH KEHADRAT ILAHI..
X PAYAH NAK EXPLAIN KAT SINI, KERJA LEBIH/BERAT/BERTAMBAH BAGAI..

BIASA LAAA..

-LEBIH TINGGI PANGKAT, LEBIH BESARLAH TANGGUNGJAWAB/AMANAH YANG PERLU DIPILKUL..

DAH SIGN OPSYEN??..
-MAKNA NYER DAH SETUJU TERIMA TAWARAN PELANTIKAN..

SO, BERSEDIALAH PULA MEMIKUL BEBAN TUGAS NYER..

PANGKAT NAK, TANGGUNGJAWAB X NAK??..
MANA BOLEH DER..

SELAMAT MAJU JAYA..






Tanpa Nama berkata...

Anak haram punya PM... spesis bangkai kedarah duit rakyat!! Mana elaun PA yg dh berkurun dikaji? Tup2 potong elaun konon... mmg dasar pemimpin LAKNAT... mampos ko dan keluarga ko dibaham bumi...

Tanpa Nama berkata...

apalah org keja gov ni asyik meminta naik elaun, gaji je kejenye. tak dapat sumpah seranah. berapa sgtlah gaji keje gov. baik korang buat bisnes mcm aku, walaupn x pakai kasut hitam g keja hati aku senang dr keja pg petang 8 jam sehari keja duduk atas kerusi. ak keja jual nasi je jual santan tp ak mampu bina rumah tanpa buat pinjaman. ak kagum bangsa cina g keja pakai selipar jepun walaupun dirinya jutawan.

Tanpa Nama berkata...

DAH JUAL SANTAN PLAKKKKKKKKKKKKK. NAK JUAL SANTAN BUKAN DEKAT DALAM BOLG NI....GI PASARLAH LENG CHAI.

Tanpa Nama berkata...

Org kedekut pakai selipar le. Hari2 naikkan harga barang dan duit dtg bagai air mengalir tapi masih haji bakhir. Cibai....

Tanpa Nama berkata...

santan sekilo berapa abang... bleh order online tak?

Tanpa Nama berkata...

Assalam . Hari ini hari Jumaat Jangan lupa Solat Jumaat.

Tanpa Nama berkata...

WALAUPUN MENAIKKAN SYARAT GAJI RM4,000 UNTUK DAPAT BRIM, KAMI PENJAWAT AWAM PERTENGAHAN SANGAT TERTEKAN. KALAU DAPAT SKIM W DAN N DIBERI KEUTAMAAN PENAMBAHBAIKKAN.
JANGAN WUJUD PENINDASAN TERHADAP SKIM PERKHIDMATAN UNTUK PENAMBAHBAIKKAN. KALAU BOLEH BUATSEGERA KERANA BEBANAN YG BERAT PERLU DITANGGUNG

Tanpa Nama berkata...

elaun rumah tu dulu kasi naik baru cerita bab lain

Tanpa Nama berkata...

cilaka punya pemimpin . dah naik semua barang , baru nak minimunkan kos sara hidup .. babi punya orang ..

Tanpa Nama berkata...

najib seharusnya angkat tangan dan berikrar depan penjawat awam sebagaimana penjawat awam berikrar setiap kali perhimpunan.

tu baru betulllll.

Tanpa Nama berkata...

setakat ikrar politik jer tu...

Tanpa Nama berkata...

Tindakan kerajaan menaikkan kos sara hidup menyebabkan negara berdepan inflasi, bahkan ia menjejaskan peluang kenaikan pangkat, gaji, elaun dan bonus bagi 1.42 juta penjawat awam. Kemungkinan tiada peluang kekosongan jawatan kerajaan bagi tahun 2014-2015, kenaikan harga rumah melampau sehingga mencecah RM 250 ribu ke atas, begitu juga kenaikan harga petrol, harga barangan makanan, harga tol, harga kereta-motor dan lainnya. Melepaslah peluang penjawat awam nak naik pangkat, gaji dan elaun..

Tanpa Nama berkata...

Kita sebenarnya bukan nak kejar negara maju tapi negara mundur. Adakah utk menjdi negara maju kita mesti berdepan dgn harga barang dan perkhidmatan yg mahal? Beri rm10 ribu gaji sbln pun langsung xde makna bila harga barang keperluan asas pun menjadi barangan mewah. Sepatutnya harga barangan terkawal tapi gaji dan peluang pekerjaan meningkat barulah boleh maju.

Tanpa Nama berkata...

Jgn lagi sebut nak naik itu dan ini, duit dah tak de. Para peniaga sibuk naik harga barang. Elok kita sama2 pulau/boikot para peniaga yg tak pernah nak rugi nin

Tanpa Nama berkata...

mane pekeliling 39/2013.

Tanpa Nama berkata...

Lagu Perkhidmatan Awam

Kita Memegang Amanah Bangsa
Kita Juga Telah Berikrar
Taat setia Korban Tenaga
Bela Bangsa Dan Negara

Etika Kerja Kita Amalkan
Tekun Jujur Dan Berbudaya
Gandakan Hasil Dan Pembangunan
Berkhidmat Bakti Berjasa

Agama Asas Pegangan
Perlembagan Negara Dijulang
Rukunegara Jadi Pedoman
Kitalah Benteng Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Peluang pendapatan buat ANDA!!!TANPA MODAL!!!
Peluang pendapatan buat ANDA!!!TANPA MODAL!!!
Jana Duit RM900 Sehari Tanpa Modal! Asalammualaikum kepada semua sahabat, sedara mara, dan semua rakyat Malaysia.. Daripada berFB tak ada hasil, bagus berFB yang ada hasil, Saya ada nak perkenalkan satu program dari US, yang boleh membuat pendapatan sampingan. Free register, tiada apa2 bayaran di kenakan.. Tiada tipu muslihat. Tak perlu jual barang, dan kerja sikit2 je. Syarat kelayakan: Anda ada facebook dan tahu komputer sikit2. Anda hanya perlu open link di bawah dan register sebagai member. Lepas register terus dapat upah USD 25, bersamaan RM 80.00 lebih kurang. Dah tu, anda akan dapat link anda sendiri... pastu apa lagi? Copy link anda atau copy terus semua ayat saya ni, and paste kat facebook atau apa2 saja yg anda tahu, mcm email, tweeter dan sebagainya. Setiap orang yang open link anda, anda akan menerima ganjaran sebanyak USD 10 atau RM 30.00 lebih kurang. Mudah kan!!! Duit anda boleh pilih, samaada duit masuk akaun terus atau cek (akan dipos terus ke rumah). Kalau dah faham sila klik link di bawah ye.

http://bit.ly/JxSoRi

Tanpa Nama berkata...

nilah dia nyer attitude penjawat awam. dlm ofis pun mlm, dlm blog pun nak mlm?

Tanpa Nama berkata...

Ahmad Said (MB) jadi ‘Robin hood’ ketika banjir Melanda

Ketika Menteri Besar Terengganu melalui jalan pulang dari Kuala Lumpur ke Kemaman untuk bersama rakyat menghadapi banjir, beliau tersekat di kawasan Chendor bersama dengan ramai pemandu bersama ahli keluarga, anak, isteri dan lain-lain yang tersekat sama di situ dalam keadaan kelaparan, kerana Situasi yang amat sukar dalam serba kekurangan hanya Allah S.W.T sahaja yang tahu betapa susahnya menghadapi situasi ketika itu.
Dengan petunjuk kebesaran yang Allah S.W.T berikan terdapat dua lori roti Gardeniea yang berada di situ, Dato Seri yang tidak sanggup melihat situasi rakyat dalam kelaparan beliau telah meminta agar pemandu lori tersebut membuka pintu lori bagi mendapatkan makanan (roti) yang ada bagi di agihkan kepada semua yang ada di situ, pada permulaannya, kedua-dua pemandu lori itu tidak membenarkan Dato Seri Ahmad Said membuka lori tersebut.

Tetapi Dato Seri Ahmad Said tetap bekeraas mahukan roti tersebut kerana beliau tidak tahan dan sanggup melihat rakyat kelaparan, lalu Dato Seri meminta agar pemandu lori tersebut terus menghubungi Manager mereka di Kuala Lumpur untuk meminta kebenaran bagi membeli semua roti-roti tersebut, Setelah Dato Seri berbincang dengan Manager pemandu untuk sanggup membayar jumlah yang di terima oleh manager tersebut, maka Dato Seri Ahmad Said telah membuka lori tersebut untuk di agihkan kepada semua mangsa keadaan.

Ramai yang datang berterima kasih pada Dato Seri, anak-anak kecil yang kelaparan di situ dapat mengisi perut, rungutan dan kelapran dapat di isi, mungkin terdetik di dalam hati MB ketika itu rasa lega dan bersykur kerana dapat memadamkan kesusahan rakyat ketika itu.

Allah S.W.T telah memberikan pertolongan melaluinya untuk di sampaikan kepada rakyat. Kita bersyukur kerana kita mendapat pemimpin yang begitu prihatin kepada rakyat, Smoga Allah S.W.T dapat membalas jasa baik beliau…

NELANG MB UNTUK RAKYAT, MOGA TERENGGANU DI LINDUNGI DAN DI RAHMATI.


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=l-1ejkSFHkU

flower pemenang anugerah nobel keamanan berkata...

ANDA SUDAH BEKERJA, BANDINGKAN DENGAN MEREKA YANG BELUM ADA KERJA....
PENGANGGUR BANDINGKAN DENGAN GELANDANGAN....
GELANDANGAN BANDINGKAN DENGAN PELARIAN....
SUDAHKAH ANDA BERCUKUR????....
JIKA BELUM,
MAKA BERCUKURLAH SEGERA....
SEBELUM KEPALA ANDA DICUKURKAN....


--------------------------------------------------------

betul juga, kalau begitu x salahlah jadi gelandangan forover..........

flower pemenang anugerah nobel keamanan sejagat berkata...

ANDA SUDAH BEKERJA, BANDINGKAN DENGAN MEREKA YANG BELUM ADA KERJA....
PENGANGGUR BANDINGKAN DENGAN GELANDANGAN....
GELANDANGAN BANDINGKAN DENGAN PELARIAN....
SUDAHKAH ANDA BERCUKUR????....
JIKA BELUM,
MAKA BERCUKURLAH SEGERA....
SEBELUM KEPALA ANDA DICUKURKAN....


--------------------------------------------------------

betul juga, kalau begitu x salahlah jadi gelandangan forever..........

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Dan Salam 1 Malaysia (From Flower)
BUAT RENUNGAN BERSAMA
Kami anak-anak MU
Ingin memohon restu
Wahai Ibuku Wahai ayahku
Ampunilah dosa-dosaku

Wahai ibuku Wahai ayahku
Redahakan akan diriku
Ku hukurkan Salam Untuk Rasul Junjungan
Moga disyafaatkan.

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Fatahul Ya Alim
Ya Rahmahul Ya Rahim

Wahai Tuhanku Kasihkan Daku
Kasih ibu dan kasih ayahku
Wahai Tuhanku Rahmati Daku
Rahmati Ibu dan Ayahku

Selamatkan mereka dari azab neraka dan bencana dunia
Hubungkan mereka dengan talimu
Amin Ya Rabbal’alim

Wahai Tuhanku berkati daku
Berkatilah ibu dan ayahku
Sayangilah mereka sepertimana mereka menyanyangiku
Dan mengasihiku waktu kecilku
Tak terbalas budi dan jasanya

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Fatahul Ya Alim
Ya Rahmahul Ya Rahim

Wahai ibuku Wahai ayahku
Didiklah anak-anakmu
Moga menjadi penyejuk dimata
Penawar resah hatimu

Ampunkan segala ketelanjuranku
Halalkan makan minumku
Doakan semaga aku selamat dunia dan diakhirat

MANTAN PM berkata...

bagi kat najib teks ni untuk dia berikrar:

UP!!

bahawasanya, saya
akan meminimumkan
kesan kenaikan kos sara hidup
rakyat malaysia
dan saya berjanji
tidak akan menyalahgunakan
dana kerajaan
dan akan memastikan
kesemua ahli-ahli politik
dibawah seliaan saya
dan juga ahli-ahli politik pembangkang
supaya tidak menyalahgunakan kuasa
dan merompak dana negara
saya juga berjanji
akan memastikan bahawa
isteri tercinta tidak lagi
menonjolkan diri di khalayak ramai

BARISSSS! SENANG DIRI!

Tanpa Nama berkata...

cuaca panas hari ni

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan sara hidup sangat merumit kan rakyat yang berpendapatan rendah.untuk merealisasikan rakyat berpendapatan tinggi dimana kerajaan harus memberi upah yang tinggi kepada penjawat awam ia itu rm 4000 minimum pendapatan

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR - Hari pertama persekolahan di seluruh negara semalam memberi kejutan kepada ramai ibu bapa dan pelajar yang mendapati harga makanan di beberapa buah kantin sekolah semkain mahal berbanding tahun lalu.

Kosmo! menerima aduan daripada ibu bapa yang menyatakan terdapat pengusaha kantin menaikkan harga makanan antara 50 sen hingga RM1 satu hidangan untuk pelbagai jenis makanan yang dijual.

Seorang pengadu yang hanya mahu dikenali dengan nama Nora berkata, dia terkejut apabila anaknya yang bersekolah menengah di Cheras di sini mengadu terpaksa membayar harga lebih mahal untuk sepinggan nasi ayam pada waktu rehat sekolah pagi semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0103&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

flower pemenang anugerah nobel keamanan sejagat berkata...

DUDUK DIAM/JANGAN COMPLAIN/TERIMA SEADANYA/SENYUM DAN BERCUKUR....
DIPETIK DARI, KATA-KATA SIBIJAK PANDAI DALAM BLOG NI....

KALAU COMPLAIN JUGA????....
KAMU AKAN DIKLASIFIKASIKAN SEBAGAI TIDAK BERCUKUR....

Tanpa Nama berkata...

flower pemenang anugerah nobel keamanan sejagat berkata...
DUDUK DIAM/JANGAN COMPLAIN/TERIMA SEADANYA/SENYUM DAN BERCUKUR....
DIPETIK DARI, KATA-KATA SIBIJAK PANDAI DALAM BLOG NI....

KALAU COMPLAIN JUGA????....
KAMU AKAN DIKLASIFIKASIKAN SEBAGAI TIDAK BERCUKUR....

Sabtu, Januari 04, 2014 4:07:00 PTG

---------------------------------

ko pernah dgr tak starlite dahi?

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum dan Salam Semua

LA TAKHAF WALA TAHZAN INAALAH HA MA’NA
Jangan kamu Takut Dan Jangan Kamu Sedih, Sesungguhnya Allah Sentiasa Bersama.

Bisik membisiklah pada hati yang mulia, membenarkan suara sesungguhnya ianya bagaikan mentera.
Pandanglah dengan mata hati dan bukannya mata luaran. Sesungguhnya halangan itu akan menambahkan nikmat kehidupan. Bebaskan minda dan buangkan pemikiran yang sentiasa dipenjara. Bebaskan akal, bukakan minda, maka akal lahirlah fikrah kehidupan.

Dapatkan Perpatah Arab

MANJADA WAJADA
Siapa Berusaha Dia Dapat..

Salam hamba yang hina flower

flower pemenang anugerah nobel keamanan berkata...

ko pernah dgr tak starlite dahi?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

MASIH MURAH.
SABAR, HINDARI SIFAT MARAH DAN BERCUKUR.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR - Hari pertama persekolahan di seluruh negara semalam memberi kejutan kepada ramai ibu bapa dan pelajar yang mendapati harga makanan di beberapa buah kantin sekolah semkain mahal berbanding tahun lalu.

Kosmo! menerima aduan daripada ibu bapa yang menyatakan terdapat pengusaha kantin menaikkan harga makanan antara 50 sen hingga RM1 satu hidangan untuk pelbagai jenis makanan yang dijual.

Seorang pengadu yang hanya mahu dikenali dengan nama Nora berkata, dia terkejut apabila anaknya yang bersekolah menengah di Cheras di sini mengadu terpaksa membayar harga lebih mahal untuk sepinggan nasi ayam pada waktu rehat sekolah pagi semalam.

http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2014&dt=0103&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_01.htm

Sabtu, Januari 04, 2014 3:05:00 PTG

----------------------------

dah tau makanan di kantin mahal, bawak la bekal. inilah masalah ibu bapa sekarang. belajar tinggi-tinggi, bodoh bertingkat-tingkat. lepastu kebodohan tu wariskan ke anak.

beli roti gardenia inti ikan bilis tu pastu air kotak milo ke apa, untuk makan rehat.

susah sangat bawa mangkuk tingkat kalau kelas sampai ke petang, samada ada kelas agama mahupun aktiviti ko-kurikulum. pendek kata stok makanan dalam mangkuk tingkat tu boleh makan 2 kali, waktu rehat pagi dan makan tengahari.

itu pun susah? selagi tak ukur baju badan sendiri, selagi tula orang ramai akan berterusan menyalak kata makan itu mahal makan ini mahal.

Tanpa Nama berkata...


dah tau makanan di kantin mahal, bawak la bekal. inilah masalah ibu bapa sekarang. belajar tinggi-tinggi, bodoh bertingkat-tingkat. lepastu kebodohan tu wariskan ke anak.

beli roti gardenia inti ikan bilis tu pastu air kotak milo ke apa, untuk makan rehat.

susah sangat bawa mangkuk tingkat kalau kelas sampai ke petang, samada ada kelas agama mahupun aktiviti ko-kurikulum. pendek kata stok makanan dalam mangkuk tingkat tu boleh makan 2 kali, waktu rehat pagi dan makan tengahari.

itu pun susah? selagi tak ukur baju badan sendiri, selagi tula orang ramai akan berterusan menyalak kata makan itu mahal makan ini mahal.

------------------------------

MASIH MURAH.
SABAR, HINDARI SIFAT MARAH DAN BERCUKUR.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

dah tau makanan di kantin mahal, bawak la bekal. inilah masalah ibu bapa sekarang. belajar tinggi-tinggi, bodoh bertingkat-tingkat. lepastu kebodohan tu wariskan ke anak.

beli roti gardenia inti ikan bilis tu pastu air kotak milo ke apa, untuk makan rehat.

susah sangat bawa mangkuk tingkat kalau kelas sampai ke petang, samada ada kelas agama mahupun aktiviti ko-kurikulum. pendek kata stok makanan dalam mangkuk tingkat tu boleh makan 2 kali, waktu rehat pagi dan makan tengahari.

itu pun susah? selagi tak ukur baju badan sendiri, selagi tula orang ramai akan berterusan menyalak kata makan itu mahal makan ini mahal.

----------------------------------

MANA SEMPAT PEPAGI IBU DAN BAPA NAK MASAK UNTUK ANAK...

IBU BAPA YANG BEKERJA...

BANGUN SOLAT SUBUH, SIAP SIAP NAK GI KERJA... ANAK ANAK SIAP NAK KE SEKOLAH...

ROTI GARDENIA IKAN BILIS TU PUN DAH MAHAL SYEH...

TAK SEMUA ORG MAMPU SEPERTI SYEH NI...

Tanpa Nama berkata...

SYEH JANGAN HUJAH MCM USTAZ NI :

http://www.youtube.com/watch?v=f8LclRvpVmU

http://www.youtube.com/watch?v=wlMT5Ywn94s

Tanpa Nama berkata...

Nak bercukur, carilah pisau cukur dan bercukurlah sepuasnya..... Lawak2.

Tanpa Nama berkata...

maharaja lawak

Tanpa Nama berkata...

maharaja lawak

Tanpa Nama berkata...

-manusia itu pelbagai,
diciptakan golongan lelaki/ perempuan/bangsa/puak/suku..
hakikat manusia itu didatangkan secara pakej dgn kelebihan dan kekurangan/keupayaan dan ketidakupayaan yang berbeza (dan mungkin hampir sama)..
keupayaan fizikal/mental/naluri juga berbeza..
justeru penciptaan pelbagai kelompok manusia adalah memenuhi kehendak dan keperluan sesama manusia/insan..
paling mulia disisi penciptanye ialah orang yang paling bertakwa..

-sesebuah negara yang berbeza-beza dari segi iklim, cuaca dan bentuk muka bumi mempengaruhi bentuk fizikal tubuh badan, warna kulit, pekerjaan, cara hidup, perwatakan dan bahasa sesuatu kaum..

-kehidupan ini menuntut manusia, berkenalan/hubungan baik/memerlukan antara satu sama lain/tolong menolong utk kehidupan yang lebih harmoni..
kerjasama dlm semua bidang seperti ekonomi/pendidikan/sosial, politik dan sebagainye..

-manusia x boleh hidup bersendirian, kite memerlukan orang lain untuk memenuhi
keperluan dalam menjalani kehidupan seharian..
ini adalah fitrah/ketetapan dim kehidupan!!..


peace!!..not war!!..

Tanpa Nama berkata...

Skarang ni gaji Pak Guard pun leh cecah RM1800 sebulan! Tp gaji PA masih lagi tak diselaraskan. Patutnya dapat kenaikkan minimum 10% sbb tukar skim baru. Ni cuma dpt xtra satu kenaikkan! Mmg kita PA ni ditipu
Hidup2 oleh kjaan. Elaun yg dikaji pun masih belum dengar berita. Mmg patut ramai PA dh menyokong pembangkang. Sebab ramai yg nmpk secara jelas dan terang apa yg berlaku dgn dasar2 kjaan dan juga politik di kementerian masing2 yg dah seperti ketam nk ajar anak jalan lurus! Suruh berjimat cermat.. tp mesyuarat membabitkan KSU makan buffet mcm di hotel! Yg kami disuruh makan kuih 2 ketul & air teh o! Urusan kenaikkan pangkat juga KSU hendak campur tangan walaupun SUB bah pengurusan sumber manusia ada! Bila tiba acara yg besar dan prog2 besar... yg dpt kontrak semua kroni2 KSU, TKSU dan Menteri! Kalau potong gaji 50% pun puak2 celaka ni masih boleh hidup dgn mkn komisyen dan duit kopi... ini la senario yg ada di Malaysia di bawah pemerintahan PM Najis!!!

Tanpa Nama berkata...

dlm kehidupan ini, kite perlu memikirkan org lain sama..
x boleh bersikap mementingkan diri sendiri saje..

kerana kehidupan ini adalah simbiosis (saling berkait/memerlukan antara satu sama lain/saling melengkapi)..

ia adalah fitrah/ketetapan dlm penciptaan manusia yg lu kena akur dan terima..

mengapa perlu bayar zakat (harta benda/fitrah)/ sedekat dan sebagai utk membantu asnaf/golongan yg memerlukan??..
kerana agama mengajar kite utk memikirkan org lain sama (yakni, tolong menolong)..

supaya mereka juga dapat merasai ape yg kite rase!!..


peace!!..not war!!..

Tanpa Nama berkata...

paksi bumi makin hari makin condong. sampai masanya kutub utara akan ke bawah dan sebaliknya. pusingan bumi masih lagi sama tapi disebabkan kutub sudah ke bawah, jadi ianya seolah-olah pusingan dari timur ke barat. waktu itulah matahari terbit dari barat.

oleh itu sedarlah kalian semua. jangan dok sibuk tentang duniawi sangat. dok sibuk sangat pasal kejar harta, kejar pangkat, kejar itu ini, merungut tak cukup itu ini.

vietnam utara dahpun kena salji. lagi beberapa tahun vietnam selatan pula. lepastu tiba ke kalimantan dan semenanjung malaysia.


bangunlah dari tidur wahai manusia sekalian. buangkan sifat cintakan dunia tu. banyakkan beramal soleh mulai dari sekarang.

Tanpa Nama berkata...

dh ko kata gaji pakgard mahal ko brhnti je la keja ngan gov p keja gard la dok melalak dlm blog ni pun tak guna 1 sen buat menyemak saja,ramai lagi nak keja ngn gov malah gard yg kata tu pun kalau boleh nak keja ngan gov,bahalul btl

Tanpa Nama berkata...

Semua nie lakonan semata-mata, blog cuepacs nie pun tak dibaca langsung oleh pihak-pihak atasan termasuklah presiden cuepacs dan ajknya. Cadangan, rungutan, idea anda semua di bakul sampahkan.. 1.42 juta PA di perbodohkan oleh persatuan cuepacs sendiri, lagikan SPA dan kerajaan. Kami semua dah graduate 7-8 tahun, beberapa kali ditemuduga tetapi tidak berjaya, yg berjayanya anak-anak dato', tan sri, tokoh korporat, ahli politik dan mereka yg sewaktu dengannya, kami semua tak pernah kecewa tetapi PRU-14 nie, kami akan memastikan Be End akan tersungkur menyembah bumi, PR ke PUTRAJAYA. Sebahagian dari kami adalah think-tank kepada PR, kami tidak di perlukan oleh kerajaan dan SPA tetapi amat diperlukan oleh PR, sebab atas idea serta gerak kerja kamilah, hasilnya Selangor menang dgn cermerlangnya PRU-13 lalu, kami akan mengempur johor, melaka, negeri sembilan dan gerak kerja terbesar kami adalah PUTRAJAYA ,PRU-14 nie..

Tanpa Nama berkata...

mmg betul komen di atas...kwn aku selaku ahli kupeks ni penah kata...laman wat syarat je....x ada org pun yg baca dan nak amik tindakan....kupeks ni antara persatuan yg paling lemah....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ingatkan nak umumkan kajian SST yang kononnya akan dimuktamadkan Disember 2013. Dah masuk 2014 dah oiiii...

Rabu, Januari 01, 2014 1:48:00 PG

KKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK

MANA KAJIAN
MANA KAJIAN
MANA KAJIAN
MANA KAJIAN

MANA SST
MANA SST
MANA SST

MANA JANJI DITEPATI
MANA JANJI DITEPATI
MANA JANJI DITEPATI

Tanpa Nama berkata...

"NAJIB BERIKRAR MINIMUMKAN KESAN KENAIKAN KOS SARA HIDUP PADA TAHUN BAHARU"

titew nak tgk tindakan ni jer... sebab "IKRAR"

Tanpa Nama berkata...

orang yang berkuasa menjadi pemimpin tak pernah hidup susah, malah PM sendiri anak bangsawan (bapanya bekas PM)

orang yang berkuasa menjadi ahli suruhanjaya perkhidmatan awam juga asalnya hidup senang, habis sekolah terus masuk universiti, belajar SASTERA, kemudian grad dengan pointer cukup makan (sebab waktu tu takda saingan), akhirnya masuk kerja jadi PTD.

presiden CUEPACS juga bukanlah orang yang ada kelulusan tinggi. yang sebelum ni pun gred 26 je, yang sekarang ni dengar ceritanya gred 32 tapi masih lagi mempunyai kelulusan rendah sekadar spm/stpm/sijil yang naik pangkat mahupun guna kpsl saja.

jadi ketiga-tiga golongan pemimpin ini takkan faham bagaimana golongan yang berkhidmat sebagai kumpulan sokongan yang mempunyai kelulusan sarjana muda yang terpaksa bersaing dengan graduan baru untuk mendapat tempat dalam P&P dan asyik kena denied je.

ya, mereka ini takkan faham dan takkan ada sapa yang akan memperjuangkan nasib pelaksana yang mempunyai sarjana muda/sarjana untuk dipermudahkan laluannya.

Tanpa Nama berkata...

Buat pindaan terhdp syarat/terma skim perkhidmtn. Tak mdh spt yg difkrkn. Kekosongan jwtn pun bkn senang nak nmpk skrg. Ada kekosongan pun terpaksa tempuhi pelbagai syarat tambahan spt kuota kaum, tipu menipu dgn kegunaan kabel. Teruklah cara pentadbiran negara kita ni. Ada degree pun mcm xde degree. Cuma nak kejar gaji.... mcm mana nak maju? Hari2 pasal gaji, kenapa xsedar keburukan kenaikan gaji yg menjadi salah satu punca kenaikan harga barang. Gaji naik tapi harga barang naik - tak de guna gak.

Tanpa Nama berkata...

Maaf ye anak2 ku syg. Duit ayah tinggal sikit je. Cukup pakai beli beras nasional, barang2 kat kedai 1Msia. Tunggu BR1M lg ye, jgn merajuk.

Tanpa Nama berkata...

Ni sekoq lahabau... sama mcm macai2 BN. Gula naik takyah mkn gula, ayam naik tak yah mkn ayam! Ni musibat... kalau dh gaji pak guard nk sama dgn gaji PA yg lebih perlukan kebijaksanaan mmg nmpk sgt laa PA ni semua kelas lebih teruk dr kaberet! Penagih pun boleh jd pak guard... sepatutnya dibuat kajian supaya gaji setimpal kelulusan, tanggung jawab, akauntabiliti pekerjaan. Perbezaan dr segi pangkat, pengalaman dan pencapaian harus diutamakan!

Tanpa Nama berkata...

ALHAMDULILLAH ALLAHUAKBAR,,
BERSYUKURLAH KITA MASIH AMAN TIDAK SRTIMANA DI MESIR,SYRIA,PALESTINE,DLL RAKYAT YANG SENTIASA DITINDAS OLEH REGIM ALSISI DAN BASYR ASAD,DAN ZIONIS LAKNATULLAH, YA ALLAH PADAMU KAMI BERSERAH KAU HANCURKANLAH PEMIMPIN2 YANG MENGKIANATI AGAMAMU YA ALLAH,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Di Malaysia perompak pengangak penyamun perasuah saja yg aman,rakyat senang dibodohkan lagi

Tanpa Nama berkata...

PEGAWAI2 KERAJAAN YANG TAK CUKUP MAKAN ANDA HENDAKLAH MENGAMALKAN RASUAH,ITU BERMAKSUD GAJI ANDA TAK CUKUP UTK MENARIK PERHATIAN KERAJAAN MENAIKAN GAJI ANDA, SPRTIMANA SESETENGAH JABATAN TERTENTU YG AKAN DIBERI PRHATIAN OLEH KERAJAAN KRNA BYK PEGAWAINYA YG MUNGKIN TERLIBAT DGN RASUAH,,

Tanpa Nama berkata...

Kisah Pekerja Yang Pemalas

Di sebuah workshop motosikal.... Tokey Huat menpunyai tujuh orang pekerja lelaki. Malangnya kesemua tujuh pekerjanya itu mempunyai sifat malas yang teruk.

Suatu hari Tokey Huat mendapat idea untuk mencari siapa diantara mereka bertujuh yang paling malas.

Tokey huat : "Saya ada satu kerja paling mudah khas untuk yang paling malas diantara kamu.."

Tokey Huat menyambung : "Siapa yang merasakan diri mereka paling malas.. sila angkat tangan.."

Enam dari mereka mengangkat tangan. Tinggal seorang sahaja yang tidak mengangkat tangannya. Tokey huat kehairanan dan bertanya..

Tokey Huat : "Kenapa kamu tidak mengangkat tangan?"

Lelaki ke tujuh : "Ohh.. itu adalah satu perkara yang paling susah untuk di buat"

Tanpa Nama berkata...

orang Kedah sedang berbual dengan orang Kelantan

Tiba-tiba seekor ular datang.
KELANTAN : Ulorr! ulorr!
KEDAH : Ya Allah, katok (pukul)! Katok!
KELANTAN : Dok, buke katok (katak), Ulorr!
KEDAH : Tau la, katok lah lekaih (cepat)!
KELANTAN : Looo, buke katok lah, ulorr lah! ulorr!
KEDAH : Aku tau lah ulaq, ambik lah kayu katok! Aku katok pala hang satgi!

Tanpa Nama berkata...

ADA SISA MAKANAN, ENCIK?

Seorang pengemis pergi ke sebuah warung dan bertanya, "Ada sisa makanan,encik?"

Tuan warung pun menjawab, "Tidak ada." Pengemis itu pun mengeluh, "Iya la,nasibku." Lalu dia berlalu pergi.

Keesokan harinya, pengemis tersebut pergi ke warung itu lagi dan bertanya soalan yang sama. Begitu juga hari-hari yang berikutnya tetapi dia tetap menerima jawapan serupa iaitu 'tidak ada'.

Akibat jemu dengan soalan yang seing ditanya oleh pengemis tersebut, akhirnya tuan warung berkata, "Saya sudah berkali-kali cakap, saya tidak ada sisa makanan untuk diberi kepada kamu. Semuanya habis dijual! Jika kamu bertanya lagi, saya akan paku kaki kamu ke lantai,"

Keesokannya, pengemis itu datang lagi ke warung dan bertanya, "Ada paku?"

"Tidak ada," jawab tuan warung.

Pengemis bertanya lagi, "Ada sisa makanan, encik?"

Tanpa Nama berkata...

kami dah lama memiliki ijazah, gred N27 jea, dah puas peperiksaan dan temuduga, asyik tak dpt, sepatutnya kamilah diberi keutamaan sebabnya ada pengalaman kerja 17-20 tahun, ada pulak kelulusan, tak kiralah pointer berapa.. asyik kami di anaktirikan pulak, kami ingat nak bersama Anwar ibrahim, Tuan guru hj.hadi, karpal singh dan PR, PRU-14 nie, PR MEMERINTAH PUTRAJAYA DAN MALAYSIA, dasar SPA akan berubah beserta pihak atasannya sekali, di mana penjawat awam digalakkan sambung berlajar dan 60% quota untuk penjawat awam naik pangkat ke kumpulan A dan B..(pengurusan dan profesional)...

Tanpa Nama berkata...

Inikah standard org yg ada ijazah,mmg patut pun kerajaan tak layan standard org mcm ni,pengajian itu satu ilmu pandai2lah kita menggunakan ilmu yg ada bukan sprti pengemis dijalanan yg mengharap simpati pula,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

aku sokong 100%..Allahuakbar!!!

Tanpa Nama berkata...

Inikah standard org yg ada ijazah,mmg patut pun kerajaan tak layan standard org mcm ni,pengajian itu satu ilmu pandai2lah kita menggunakan ilmu yg ada bukan sprti pengemis dijalanan yg mengharap simpati pula,,,,,,,,

kami tak sokong kenyataan kau 100%..sebab rugikerajaan dpt org mcm kau, pemalas, pemalas nak majukan kerjaya dan diri sendiri, kerajaan menggalakan penjawat awam berlajar setidak-tidaknya ambik kpsl, barulah menjadi penjawat awam minda kelas pertama.. ini tidak pemalas, rugi kerajaan dpt org mcm kau, lagi rugi anak-bini kau sendiri, dpt suami dan bapa pemalas mcm kau, semuanya tak jadi.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Wak...ini dunia moden. Bukan zaman pak kaduk atau pak pandir. Semua perlu wang. Kalau dh heboh satu dunia konon nk jd negara maju, pendapatan tinggi... tolong jadikan nyata. Bukan cakap kosong. Kami dh sahut cabaran untuk majukan diri. Tp mana janji atau habuan yg diomongkan? Dasar kjaan zalim dan pemerintah taik.. maka hanya pandai buat statement tp perancangan tadak. Meeting sana sini perabih duit tp pelaksanaan zero! Hari2 dok pikir nk kaut harta negara bg kt bini, kt anak2, ipar duai... MEMANG CELAKA PEMIMPIN DI MALAYSIA NI SEMUA... mudah2 diturun bala cash di dunia supaya jd tauladan pd pemimpin akan datang...AMIN!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Inikah standard org yg ada ijazah,mmg patut pun kerajaan tak layan standard org mcm ni,pengajian itu satu ilmu pandai2lah kita menggunakan ilmu yg ada bukan sprti pengemis dijalanan yg mengharap simpati pula,,,,,,,,

Ahad, Januari 05, 2014 1:42:00 PTG

JJJJJJJUUUUUUUBBBBBBUUUUURRRRRRRR

Ilmu utuk dunia dapat,ijazah yg dapat bukan utk di pamer di gantung.
Ironisnya, PA tugasnya berkhidmat dlm sektor awam. Perkhidmatan pula dijawat dgn berpandu kpd kelayakan akademik dan jawatan yg dipohon.

Sudah menjadi lumrah hidup, peningkatan kerjaya dan penambahan pendapatan kewangan perlu diperjuangkan dan bukan cakap-cakap saja.

Keadaan ini menyebabkan PA yg mempunyai kelayakan akademik yg lebih tinggi, memohon utk berkhidmat ke jawatan baru utk disesuaikan dgn kelayakan akademik yang baru diperolehi.

Mengapa mereka dilayan seperti anjing kurap?
mengapa anak muda penganggur yg tak tau apa-apa di beri keutamaan jawatan PnP.

Sepatutnya dan sebetulnya ... JPA Harus melihat kekuatan pengalaman PA kumpulan sokongan yg berijazah utk diserapkan kpd jawatan PnP.

Siapa yg perlu ditransformasi ??? adakah staf sokongan yg berijazah atau pembuat dasar ....

Tanpa Nama berkata...

Kami bedoa kepada mu Ya'Allah, jahanamkan, turunkan bala, turunkan segala jenis penyakit, hancur leburkanlah pengerusi SPA, Mereka pembuat dasar SPA, kppa, timb.kppa, presiden cuepacs, ksn, ksu dan ptd.. Amin'yarabal'alamin..!! Jom kita solat hajat ..

Tanpa Nama berkata...

Staf sokongan yg perlu sedar diri. Ambil degree kerana niat nak dpt gaji sdgkn dlm terma/syarat skim perkhidmatsn xde pun beri jaminan mesti naik gred dan gaji jika ada degree. Ilmu lebih outama sepatutnya spya prestasi kerja meningkat. Bukan ilmu ada tp prstasi teruk tapi nak gaji lebih. Skrg nak mrh pun xde guna krana pilihan dah dibuat.Sbb tu sya tak nak sambung blajar, xkn ada PTN41 punya. Lg ekonomi negara teruk skrg. Bakarkn kelambu jak lah.

Tanpa Nama berkata...

Ko sepatutnya terus jd anjing kurap sbb ko x kasihan kpd golongan pengganggur yg xde kerja tetap spt ko ni. Ko dah ada kerja tetap bersyukurlah atau ko akn terus jd anjing kurap meraung minta naik gred pnp. Ko mungkin xde adik bradik2 atau anak yg sdg menggangur sbb tu ko cakap suka hati. Kalau ko dlm kedudukan penggangur mcm mana dlm keadaan skrg yg teruk? Ko cakap mcm org xde degree sbb langung pentingkn diri. Kalau ko jd ketua rasanya keadaan lebih teruk sbb ko x kisah nasib org lain. Penggangur tu manusia spt ko juga. Mmg benar mereka xde penglman kerja sbb mreka blm kerja. Penglman ko ada sbb ko dah kerja tp sblm ko kerja ko pun xde penglman. Buat komen biar jgn emosional otherwise u mmg cuma lyk utk gred pelaksana je.

Tanpa Nama berkata...

Confirm dpt ke?

Tanpa Nama berkata...

Butoh kau..!! Bodoh mcm keldai..

Tanpa Nama berkata...

dh ko kata gaji pakgard mahal ko brhnti je la keja ngan gov p keja gard la dok melalak dlm blog ni pun tak guna 1 sen buat menyemak saja,ramai lagi nak keja ngn gov malah gard yg kata tu pun kalau boleh nak keja ngan gov,bahalul btl

----------------------------------------------------------------------

BETUL JUGA, BUAT APA YG KAU OWG BISING-BISING MARAHKAN PENIAGA/PERUNCIT PASAL HARGA IKAN/AYAM/DAGING/SAYURAN MAHAL....
JANGAN SALAHKAN MEREKA....

KALAU NAK MURAH BERHENTILAH KERJA, PI JADI NELAYAN/PENTERNAK/PETANI....

IKAN BOLEH TANGKAP SENDIRI DILAUT, AYAM/LEMBU/KAMBING TERNAK SENDIRI, SAYURAN TANAM SENDIRI....

Tanpa Nama berkata...

dh ko kata gaji pakgard mahal ko brhnti je la keja ngan gov p keja gard la dok melalak dlm blog ni pun tak guna 1 sen buat menyemak saja,ramai lagi nak keja ngn gov malah gard yg kata tu pun kalau boleh nak keja ngan gov,bahalul btl

----------------------------------------------------------------------


BODOH TAK BOLEH DIAJAR....CERDIK TAK BOLEH DIIKUT....

flower, pemenang anugerah nobel keamanan sejagat berkata...

mmg betul komen di atas...kwn aku selaku ahli kupeks ni penah kata...laman wat syarat je....x ada org pun yg baca dan nak amik tindakan....kupeks ni antara persatuan yg paling lemah....

======================================================================

TUAN SHEIKH KEH KEPALA,
CAKAPLAH APA PUN, YANG PASTINYA SETIAP ENTRY PASTI ADA ULASAN YANG DITINGGALKAN.
BACA ATAU TAK ITU HAK MEREKA.
KUPEKS PERSATUAN YG PALING LEMAH?
GADING TIADA, TANDUK PUN JADILAH.
NAK HARAPKAN TUAN SHEIKH KEH KEPALA????....
TAK ADALAH....

P/S: BANYAK BLOG/FORUM KITA DAH MASUK DAN TINGGGALKAN ULASAN SERTA CADANGAN....TUMPUAN BUKAN HANYA DI BLOG INI SAJA....HARAP MAKLUM....
TQ, TUAN SHEIKH KEH KEPALA....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Butoh kau..!! Bodoh mcm keldai..

Ahad, Januari 05, 2014 6:26:00 PTG

--------------------

ni la dia kualiti penjawat awam. tengok gaya bahasa je kita dah tau dia gred apa, dan buat kerja apa.

Tanpa Nama berkata...

meh cari duit lebih
http://bit.ly/197eeH2

Tanpa Nama berkata...

Kami bedoa kepada mu Ya'Allah, jahanamkan, turunkan bala, turunkan segala jenis penyakit, hancur leburkanlah pengerusi SPA, Mereka pembuat dasar SPA, kppa, timb.kppa, presiden cuepacs, ksn, ksu dan ptd.. Amin'yarabal'alamin..!! Jom kita solat hajat ..
////////////////////////////////
SETUJU SANGAT.AMIN YA RABBAL ALAMIN

Tanpa Nama berkata...

yA alllah tolonglah ...semoga rakyat malaysia di perintah oleh kerajaan baru dlm pru 14 nanti....bila sesuatu kerajaan terlalu lama memerintah..terlalu banyak kepentingan untuk mereka n konconya....jadi biarlah rakyat jadi mangsa kenaikan asalkan mereka mendapatnya....kite rakyat... timun mereka durian....