SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

20 Oktober 2011

CADANGAN SERAP 30,000 RIBU GURU KAFA KE JAWATAN TETAP

Bernama
20/10/2011



KUALA LUMPUR, 19 Okt (Bernama) -- Kerajaan diharap dapat mempertimbangkan untuk menyerap kira-kira 30,000 guru Kelas Al-Quran dan Fardu Ain (KAFA) ke jawatan tetap bagi menjamin masa depan dan kerjaya yang lebih baik dalam profesion perguruan.

Datuk Md Sirat Abu (BN-Bukit Katil) berkata menerusi penyerapan ke jawatan tetap, kebajikan guru KAFA akan lebih terbela di samping memberi pengiktirafan kepada sumbangan mereka dalam pendidikan agama kepada kanak-kanak.

"Guru KAFA adalah warga pendidik yang memainkan peranan besar dalam pendidikan Islam di negara ini.

"Tugas mereka sangat mulia dalam melahirkan generasi cemerlang ilmu dunia dan akhirat, disamping membentuk akidah dan sahsiah murid-murid dalam membentuk modal insan," katanya ketika membahaskan Rang Undang-Undang Perbekalan 2012.

Beliau berkata kebajikan guru KAFA perlu diberi perhatian agar mereka mendapat kemudahan setaraf dengan guru-guru sekolah dibawah Kementerian Pelajaran.

Pada masa kini, guru KAFA berkhidmat menerusi ikatan kontrak dan mereka tidak layak mendapat faedah seperti mana penjawat awam yang mendapat kemudahan perubatan dan pinjaman perumahan.

Persidangan Dewan bersambung Khamis.

-- BERNAMA

50 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah ada jugak terbela nasib guru kafa...mereka pun guru seperti sekolah di bawah KPM...takkan asyik guru dibawah KPM ja yang dapat habuan....fikir-fikirkan lah.

Tanpa Nama berkata...

elokla kalu x serap.Guru Kafa ngajar bape jam je..dah tu ada diantara mereka ngajar sambil lewa.Suka melilau...bagi tugas kat budak suruh buat..tp ustaznya ntah ke mana.yg nak serap kena pilih betul2 berkelayakan dan bertanggungjawab.Bukan ngajar lepas tgn...

www.sunankasih.com berkata...

Setuju dengan cadangan ni. Tapi disyorkan agar buat pemilihan/temuduga supaya yang betul-betul berkelayakan dan bertanggungjawab je yang dipilih..

Tanpa Nama berkata...

wei..jgn dengki kat cikgu kafa..sapa yg bg anak2 ko pandai ngaji quran kalo bukan guru kafa..dah dapat jadi cikgu kpm tu bersyukur la.ni nak tutup periuk nasi guru kafa lak..dah la gaji cikgu kpm byk..kerja mcm gampang

hera berkata...

Salam semua..

Saya rasa kenaikkan untuk yang menggunapakai Sijil Politeknik akan mendapat gred selayaknya Gred 27 ke ke atas.. mana mungkin tak dapat naik gred..dengan 3 jawatan yang menggunakan sijil politeknik termasuk NT27,C27,E27 termasuk menggunakan skim NT 27 untuk sesiapa yang tiada Sijil Politeknik dan juga Diploma.

Kemungkinan besar dalam SPBA gred juruteknik akan dinaiktaraf dari 17 ke 27 dan tidak mungkin C27,E27 dan NT27 akan down gred..jadi kebarangkalian untuk kenaikan gred dan penjumudan akan berlaku. saya amat percaya pada SPBA tersebut. Jika SPBA tidak dilakukan dan juruteknik tetap gred 17..kemungkinan kesemua gred yang mengunakan pakai SIJIL POLITEKNIK KEMENTERIAN PENGAJIAN TINGGI MALAYSIA...

Sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

eloklah..bagaimana dengan guru kemas takkan guru kafa saja kot,dari segi tanggungjawab,beban kerja rasanya guru kemas lebih komited

Tanpa Nama berkata...

baru cadang jea.. guru kafa o.kealah.. guru kemas asyik ajar murid menyanyi jea..spm guru kemas teruk, tak payah..boleh blaa..!!

Tanpa Nama berkata...

hera and the geng..
tak habis2x korang ni..asyik 27..kalo nk ckp NT27 tu..baca dulu habis2x..bkn je stkt gne spm,leh dpt..kan dia ckp kena ada pengalaman..susah betol kalo xda org fhm ttg circular perjawatan ni..

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya guru kafa harus menikmati gaji seperti mana guru KPM kerana tugas mereka juga mengajar ilmu.Guru kafa juga boleh melahirkan Modal insan yang cemerlang.Mereka antara pengembang ilmu Agama dan akhlak terpuji.Kenapa ada orang seperti tanpa nama yang tidak suka kepada guru agama..Mungkin dia menganggap ilmu agama tidak penting kerana terlalu pentingkan dunia sahaja.

Tanpa Nama berkata...

knp mesti nk kutuk KEMAS? AWAK PERNAH TAK BERADA DISTU? PERNAH KA AWAK TGK SEISI PEMBELAJARAN DAN PENGAJARAN DISITU... DIA MENUNTUT HAK , SEBB TELAH BANYAK MEMBANTU KERAJAAN, BUKAN DUDUK SAJA... SEBELUM NK NK CKP TU FIKIR DULULA... AWAK DULU AGAKNYE TAK G TADIKA KOT... KLU NK KATA AWAK TADIKA SWASTA , ZAMAN AWAK DULU MANA ADER TADIKA SWASTA KAN.. BETUL KATA DR MAHATHIR..."MELAYU MUDAH LUPA" SEPATUTNYE GURU KEMAS DIBERI PERHATIAN DULU, SEBB TERLALU BANYAK PENGORBANAN YG DIAORG TELAH SALURKAN... SEKIAN... (JGN NK WAT ISU KEMAS ..)

Tanpa Nama berkata...

dahlah beb.. kerajaan malas nak layan sgt guru kemas nie.. sampai ke tua la lu.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

tak payah serap...Jumut je jawatan remeh tu,setuju

bekas pembantu perubatan berkata...

saya sokong agar guru Kafa dibela,saya rasa kasihan melihat ada antaramereka yang terpaksa buat part timeseperti kerja sebagai cashier pada waktu malam di keda 24 jam.
Merekapun ada sumbangan ,malah ilmu yang diajar oleh mereka adalah ilmu akhirat,ilmu yang dapat membentuk peribadi,akhlak umat islam.
usah peduli siapa yang mereka ajar,
kalau tak mula belajar dari kecil, macam mana nak jadi pandai sampai ke universiti.
Kasihanilah guru Kafa dan Kemas, meeka juga ada anak anak yang perlu diberi makan, juga punya keinginan dan keperlua seperi orang lain.Saya rasa mereka tak minta gaji yang tinggi,cukup sekadar rasa secure dapat berada dalam satu skim perkhidmatan yang terjamin.
Merekalah yang ajar anak anak kita,tak kira betapa besarpun pangkat kita, atau apa kerja kita, jangan merendahkan peranan orang lain. disisi Allah MEREKA YANG mengajat anak kita mengaji Quran lebih mulia kerana ilmu yang mereka ajar boleh dibawa sampai akhirat.

Tanpa Nama berkata...

AKU HARAP NASIB GURU2 KEMAS PUN DIBELA. SEKARANG UMO DH 30 LEBIH. MASIH LAGI TERINGAT NGAN AJARAN2 GURU MASA TADIKA DULU. SEBAB DIAORANG NI LAH YANG PALING KRITIKAL SEKALI KERANA MEMBERI ASAS/FOUNDATION DALAM PEMBELAJARAN. MACAM RUMAH MESTI ADA FOUNDATION BARULAH KUKUH KAN. AKU HARAP SIAPA YANG MARAH, HINA, NAK JUMUTKAN GURU TADIKA NI AKU SARANKAN MEREKA NI MASUKLAH TADIKA BALIK. KALO TAK NAK JANGAN GADOH2 OK. PEACE!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

tak payah serap...Jumut je jawatan remeh tu,setuju

Sabtu, Oktober 22, 2011 10:29:00 PM

TIDAK ADA JAWATAN YANG REMEH. SEMUA JAWATAN ADALAH PENTING. TUKANG KUTIP SAMPAH PUN PENTING.APA JADI SEKIRANYA JAWATAN MEREKA TIADA, PENUHLAH SAMPAH-SARAP DEPAN RUMAH NGKO KAN?

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...
Terima kasih kpd semua yang terlibat dalam menyokong cadangan agar diserap Guru Kafa kejawatan tetap.
Falsafah Kls Al-Qur'an dan Fardhu Ain adlh suatu usaha berterusan oleh Kerajaan untuk memberi pendidikan kpd murid kearah perkembangan fitrah individu atau insan selaras dengan kehendak Al-Qur'an dan Al'Sunnah.
Jika kita hendak menegur kesalahan orang, eloklah kita bermuhasabah diri terlebih dahulu.Lakukanlah kerja dengan penuh jujur dan amanah..

Tanpa Nama berkata...

nasib guru KAFA terbela......kami petugas PDK ( pemulihan dalam kimuniti...golongan kurang upaya...) ni entah la......kerja lebih teruk dari guru pendidikan khas.....dah la traf sukarelawan sahaja....bukan tak bersyukur....tapi pikir2 kan la.....

Tanpa Nama berkata...

SALAM...
saya setuju jika HANYA GURU KAFA YANG BENAR-BENAR LAYAK sahaja mendapat faedah ini. pemilihan guru kafa tersebut PERLU DITAPIS DENGAN TULUS. ada sesetengah guru KAFA yang berseluar ketat dan mendedahkan aurat ketika beriadah di luar terutamanya guru kafa yang muda. semasa mengajar kemain bertudung labuh. saya menulis berdasarkan apa yang pernah saya lihat. wajarkah faedah diberi kpd guru kafa yang bersahsiah demikian?

Wang_Segera berkata...

jangan serap bertambah sampah2 dari pas dalam perjawatan kerajaan semua sampah2 yang patot dikeluarkan ...pon tak berjaya dikeluarkan

Tanpa Nama berkata...

guru kemas dan kemas sendiri kerajaan malas nak layan.. tgk jealah nanti guru kafa diserap, guru kemas ditinggalkan..paling tinggi jawatan kemas lulusan spm jea..itu pun spm pangkat 3 jea.. teruk betul.. tgk jealah kelengkapan kemas dah ketinggalan zaman..ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

assalam..

seronok baca komen kau orang ni. hentam sana hentam sini. kalau macam ni punya pikiran asyik nak dengki kat orang lain. nak dengki dengan rezeki yang Allah turunkan kepada orang lain, mungkin Allah akan lambatkan rezeki itu kepada anda semua. sepatutnya kita bersatu hati berjuang untuk kepentingan bersama

Tanpa Nama berkata...

Guru KAFA ni mengajar berapa jam seminggu? Ada tugas lain yg diterima seperti guru -guru di sekolah?
Tanpa Nama berkata...

elokla kalu x serap.Guru Kafa ngajar bape jam je..dah tu ada diantara mereka ngajar sambil lewa.Suka melilau...bagi tugas kat budak suruh buat..tp ustaznya ntah ke mana.yg nak serap kena pilih betul2 berkelayakan dan bertanggungjawab.Bukan ngajar lepas tgn...

Tanpa Nama berkata...

wei..jgn dengki kat cikgu kafa..sapa yg bg anak2 ko pandai ngaji quran kalo bukan guru kafa..dah dapat jadi cikgu kpm tu bersyukur la.ni nak tutup periuk nasi guru kafa lak..dah la gaji cikgu kpm byk..kerja mcm gampang

Berapa jam seminggu anak - anak kita di ajar guru@ustaz-ustazah KAFA? Anak - anak kami di hantar menjagi sejak berumur 5- 6 tahun. Guru KAFA mengajar cuma 6-8 jam seminggu. Walau balik daripada kelas KAFA, anak - anak kami tetap pergi mengaji Quran

Tanpa Nama berkata...

wei..jgn dengki kat cikgu kafa..sapa yg bg anak2 ko pandai ngaji quran kalo bukan guru kafa..dah dapat jadi cikgu kpm tu bersyukur la.ni nak tutup periuk nasi guru kafa lak..dah la gaji cikgu kpm byk..kerja mcm gampang

Guru KAFA asik berSMS je. Datang lewat, balik awal. Kerja hanya "part time", nak tetap?
Jangan dengki dgn guru KPM. Guru KPM latihannya 3- 6 tahun di maktab dan universiti. Guru KPM kakitangan tetap.
Adakah guru KAFA ajar anak orang mengaji Quran sejak umur 5 tahun, setakat 5-8 jam seminggu bermula thn 2 -5?

Tanpa Nama berkata...

Guru-guru pondok tak kisah pun...kenapa KAFA n KEMAS je..guru pondok paling banyak melahirkan alim ulama. Langsung tak ambik peduli.

Tanpa Nama berkata...

tak payahla nak dengki antara satu sama lain. Aku tengok kat blog ni PA dengki kat cikgu. guru KEMAS dengki kat KAFA dan sebaliknya. Kenapala jadi macam ni. Bersyukurlah apa yang ada kat kita sekarang. Bandinglah diri kita dengan orang yang lebih susah. Contohnya umat ISLAM SOMALIA. Kebulur lagi. Kita kat Malaysia bersyukur sangat. Memang la gaji kecik tapi at least ada makan.

Jangan la dengki2 sangat nanti takut ALLAH tarik rezeki n bagi bala kat Malaysia kita ni. Apa nak cakap...ALLAH lebih berkuasa dan Dialah yang berikan rezeki kat kita semua bukan BN atau pakatan rakyat. Bersyukurlah kat ALLAH..masing2 ada rezki masing2 yang Allah beri..Kalau kita merungut takutlah kalau Allah murka nanti.

Tanpa Nama berkata...

- saya setuju jika HANYA GURU KAFA YANG BENAR-BENAR LAYAK sahaja mendapat faedah ini. pemilihan guru kafa tersebut PERLU DITAPIS DENGAN TULUS.ada sesetengah guru KAFA yang berseluar ketat dan mendedahkan aurat ketika beriadah di luar terutamanya guru kafa yang muda. semasa mengajar kemain bertudung labuh.
*sy pn setuju

-elokla kalu x serap.Guru Kafa ngajar bape jam je..dah tu ada diantara mereka ngajar sambil lewa.Suka melilau...bagi tugas kat budak suruh buat..tp ustaznya ntah ke mana.
*guru KPM pn 2x5

-Berapa jam seminggu anak - anak kita di ajar guru@ustaz-ustazah KAFA? Anak - anak kami di hantar menjagi sejak berumur 5- 6 tahun. Guru KAFA mengajar cuma 6-8 jam seminggu. Walau balik daripada kelas KAFA, anak - anak kami tetap pergi mengaji Quran
*sama jg la,bljr b.i,maths,sains dll kt sekolah,lps tu pergi tuisyen jg

-Jangan la dengki2 sangat nanti takut ALLAH tarik rezeki n bagi bala kat Malaysia kita ni. Apa nak cakap...ALLAH lebih berkuasa dan Dialah yang berikan rezeki kat kita semua bukan BN atau pakatan rakyat. Bersyukurlah kat ALLAH..masing2 ada rezki masing2 yang Allah beri..Kalau kita merungut takutlah kalau Allah murka nanti.
*setuju

Tanpa Nama berkata...

TPM iktiraf guru-guru agama, ada harapanlah guru kafa, melepaslah guru kemas, tak disebut langsung dlm ucapan TPM, tua la lu guru-guru dan staf kemas.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

Tapi tidak sama dengan guru matematik sains dan bahasa inggeris yang dapat BISP 5% dan 10% daripada gaji meraka, walaupun dah dimansuhkan PPSMI elaun tetap jalan terus... satu dasr yang sangat tidak adil kepada guru2, guru KAFA guru pondok dan dll. Pembuat dasar mesti memikirkan semua ini demi sebuah pengurusan yang adil, walaupun adil itu tak semestinya sama. Tapi Adil itu maknanya bukan Zalim

kobana banana berkata...

Guru Kemas jangan bimbang.
Saya pasti selepas ini anda akan mendapat gaji dan keistimewaan yang lebih .
Tidakkah selepas ini KEMAS akan jadi PERMATA.
kAK Rosmah yang pemurah iu akan bantu anda.
Tapi anda kena la ikut arahan dia.
itu tugas pekerja kepada bos.Mesti ikut perintah.
Anda juga kan dihantar berkursus sebelumdapat naik gaji setaraf diploma.

Tanpa Nama berkata...

ooii.. kau mimpi kea.. spm guru kemas teruk dan hancur..ada hati nak buat diploma.. biar betul..kredit matape;ajaran cukup tak ..ini akan melahirkan guru-guru yg tiada kualiti dari segi akademik.. lu biar betul beb.. kemas dan guru-gurunya memang tiada kualiti, tiada ilmu, mana kerajaan nak layan ooii.. ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

takde ilmu? aku tengok kebanyakan guru kemas ok je. memanglah takde diploma atau ijazah tapi boleh menangani kanak2 sampai 2-3 puluh orang.kalau harapkan akademik sahaja belajar sampai PHD pun kalau tak pandai mengajar tak guna jugak.itulah bezanya mendidik dan mengajar. cikgu mengajar je. guru kemas mendidik dan membimbing.Tapi kita lihat budak2 sekarang banyak yang kurang ajar bukannya kurang didik.

Tanpa Nama berkata...

bro lu sengal..org tak layan..!! blah la..!!

Tanpa Nama berkata...

Saya bersyukur sgt sekiranya guru kafa diserap spt penjawat awm yang lain....ini dsbbkn mereka diantara yang memberikan pengajaran dan pembelajaran yang penting dalam membina sahsiah peribadi murid-murid... kebanyakan drpd mereka mempunyai sijil kelayakan yang setaraf......dan seharusnya mereka dberi peluang untk mendapat layanan sama rata dr pihak kerajaan.....dhrp mendapat perhatian kerana skrg guru kafa spt kais pagi mkn pagi kais ptg mkn petang.....apakah ini yang nk kita banggakan sabagai seorang guru....

Tanpa Nama berkata...

HARAP JADIKAN GURU KAFA SEBAGAI JAWATAN TETAP SECEPAT MUNGKIN .SUPAYA TERJAMIN NASIB GURU2 KAFA DAN DAPAT MENINGKATKAN LAGI SEMANGAT YANG JITU YANG SEDIA ADA UNTUK TERUS MENDIDIK ANAK BANGSA....

Tanpa Nama berkata...

Harap perjuangan CUEPEC berjaya memertabatkan guru KAFA ini supaya mereka. Di sekolah SRAI19, Shah Alam ibubapa terpaksa membayar RM88/pelajar/setahun untuk memberi imbuhan tambahan kepada guru-guru KAFA sedangakan wang tersebut jika digunakn utk kebajikan anak blh digunakan untuk menyediakan persekitaran pembelajaran yg sempurna.

guru kafa sarawak berkata...

ALHAMDULLILLAH...KAMI DARI SELURUH WARGA GURU KAFA SARAWAK MENYOKONG PENUH DAN BERSYUKUR KEPADA USAHA CUEPACS UNTUK SERAP GURU KAFA KE JAWATAN TETAP KERAJAAN.INI AKAN MEMBERI MOTIVASI YANG LEBIH TINGGI UNTUK SEMUA GURU KAFA YANG SELAMA INI AKAN TERBELA...TERIMA KASIH CUEPACS..!!SEMOGA ALLAH S.W.T AKAN MEMBERI BARAKAH DAN GANJARAN ATAS PERJUANGAN JIHAD ANDA SEMUA..DEMI MEMERTABATKAN AJARAN ISLAM YANG PENUH NODA MASA KINI...

Tanpa Nama berkata...

PERJAWATAN GURU KAFA SANGAT DINANTIKAN KAMI YANG MEMPUNYAI DIPLOMA PERGURUAN DAN INSYAALLAH BOLEH MENDIDIK ANAK BANGSA SETARAF DENGAN GURU KPM

Tanpa Nama berkata...

Salam...amat malang kami guru kafa kiranya perjawatan tetap yang diimpikan hanya tinggal angan-angan,dan amat rugi kiranya Diploma Perguruan yang kami miliki serta kepakaran kami diabaikan..tetapi kami percaya PM adalah seorang yang adil dan menilai kami dari sudut ini.

Tanpa Nama berkata...

Guru Kafa ada yang bertugas 5 jam sehari/25 kali seminggu dan ada Ikhtisas Perguruan serta sama hebatnya dengan guru KPM..tak caya boleh test...jangan jadi insan yang hanya tahu menilai tetapi cakap tanpa asas ,khusus untuk Wang Segera

Tanpa Nama berkata...

kalin prlu istigfar..jgn sesekali perlekehkan ilmu agama..seseorang itu x akan dpt memperbetulkan bacaan al-fatihah dgn hnya bljr kejuruteraan@kedoktoran tinggi2..

Tanpa Nama berkata...

Apa yg pntg skg,mengajar lah dgn penuh ikhlas..Penduduk d langit lbh menumpukan kpd org yg ikhlas apatah lg kpd mreka yg mgajarkn ilmu akhirat..Dr segi keduniaan sememangnya guru kpm lbh tggi..Dr segi akhirat?Fikirkan..

farisha risha berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

Saya bersyukur sgt sekiranya guru kafa diserap spt penjawat awm yang lain....ini dsbbkn mereka diantara yang memberikan pengajaran dan pembelajaran yang penting dalam membina sahsiah peribadi murid-murid... kebanyakan drpd mereka mempunyai sijil kelayakan yang setaraf......dan seharusnya mereka dberi peluang untk mendapat layanan sama rata dr pihak kerajaan.....dhrp mendapat perhatian kerana skrg guru kafa spt kais pagi mkn pagi kais ptg mkn petang.....apakah ini yang nk kita banggakan sabagai seorang guru....

Tanpa Nama berkata...

cuba berikan kepada guru2 kafa ni status tetap s17 dan dapat menikmati keistimewaan dan kelebihan. ni tiada keistimewaan lansung sedangkan banyak berjuang untuk membangunkan negara….tolong ambik berat rungutan guru kafa ni..

Tanpa Nama berkata...

nasib guru kafa sehingga hari ini tidak terbela… perlukah kita mengundi kerajaan yang memerintah hari ini untuk pilihanrayaa akan datang? fikir2 dan renung2 kan lah.. sedangkan tukang sapu (pembantu ama rendah) pun ada gred gaji n menikmati faedah2 seperti penjawat awaam yg lain.. lagi kan kte yang duk mengajar ilmu pada anak2 bangsa langsung tdk aada menikmati faedah… bonus lagi lah.. sedangkan negeri pmbangkang selangor n penang baru2 ni menikmati bonus tp kami negeri BN ada dapat ker?? fikir2 dan renung2 kanlah

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana pula dgn petugas @guru pusat pemulihan dalam komuniti pdk yg diletakkan di bawah komuniti/jbtn kebajikan masyarakat/ kementerian wanita dan masyarakat serta bakti. Bilakah kami hendak diserapkan jawatan ? Skg ni pun kami ditipu oleh kalian dgn perubahan buku garis panduan terbaru menjadi pekerja kontrak untuk perkhidmatan .kami bekerja bukan berniaga Tp kami disalahertikan dgn mengatakan bekerja sendiri oleh surat tawaran kalian... kami tak mampu utk membuka biz sendiri. Kami tiada slip gaji malahan nama gaji pun tak mampu diberi hanya nama elaun. Lainlah yg berhormat wp berelaun tp rm 70, 000 sebulan sedangkan kami rm 700 di bawah paras kemiskinan.kami tiada sosco, tiada bonus, malahan ilmu diberipun hanya pd penyelia shj. Bukan mudah utk mendidik mengasuh oku tp kami petugas di pdk dipinggirkan ....... tolonglah buka hati.... buka mata ..... buka telinga utk kami petugas pdk seluruh malaysia. Oh ya gaji minimum pun diketepikan hak tp bangla... nepal ... indo .... vietnam diberikan hak sbg warganegara malaysia .....

Tanpa Nama berkata...

Jika betul2 ngajar xpe ni mkn gaji buta je...nak gji mahal2 tengok ngajar brape jam je....budak2 berkeliaran...ikut sbnar gaji guru KAFA dah kira mahal dah if dikira ikut jam...yg bnyak ngular ni ckgu pagi yg Ngajar lak petang sudah jemu &letih...sepatutnya ckgu yg ngajar pagi jgn diberi lagi ngajar petang akn jxi mcm ni lah...lesu..nak dpt 2 gaji le tu

Tanpa Nama berkata...

cikgu kemas dgn cikgu KPM ni macam gampang asyik meminta je...kami guru pondok dgn guru PDK senyum je ajar agama dgn Asuh OKU...yang kuat duk melalak ni jenis tak tahu bersyukur!!!!!

Tanpa Nama berkata...

dri dulu smpai skrg guru kafa tidk blh menikmati ape2 keistimewaan.. nk bt pinjaman pun xlepas.. huhu.. xpe.. yg pntg ilmu agama kmi salurkn pd anak2 agar keistimewaan sebnar dpt diperoleh di akhirat kelak...