SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

08 Oktober 2011

KENAIKAN TAHUNAN GAJI PENJAWAT AWAM RM80-320

Berita Harian
2011/10/07



KUALA LUMPUR: Mulai tahun depan, kenaikan gaji tahunan penjawat awam akan ditingkatkan antara RM80 hingga RM320 mengikut gred.

Perkara ini diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dalam pembentangan Belanjawan 2012 di Dewan Rakyat sebentar tadi.

1,060 ulasan:

1 – 200 daripada 1060   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

syukran. alhamdulillah. walau sedikit tetapi tetap rahmat yang amat bernilai.

ANTI BN berkata...

gaji naik pun tapi COLA tak diselaraskan. X guna jugak. Tidak adil bagi yang kerja di luar bandar. Harga barang di bandar dan luar bandar sama je. RON95 tetap rm1.90.

Tanpa Nama berkata...

SYUKUR LAH..Daripada x da langsung..

org bersyukur berkata...

alhamdulillah...bersyukur kepada Allah..:)

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah... bershukur seadanya...

Tanpa Nama berkata...

ape2 pon syukur alhamdulillah....TQ PM...ade gak naik gaji ...drpd xde lgsg...nk beri ikut kemampuan...jgn x mampu...tp nak beri bnyk2...nnt tergadai negara sendiri..InsaAllah...thn dpn elaun2 plak disemak....sabar....

Tanpa Nama berkata...

ada juga manusia tak tahu bersyukur...dah dapat bonus + naik gaji...skg cerita nak naikkan cola pun...semua kerajaan tak betul...berhenti la...buat kerja sendiri...dasar orang tamak...

Mohd Zairi berkata...

Alhamdulillah. gaji naik dan tiada lagi dinding. boleh kerja sampai 60 tahun pula tu, dah la kadar pencen pun naik 2%. syukran-syukran. kepada ANTI BN, letak saja la jawatan, ramai lagi nak penyokong BN nak kerja kerajaan. kesian derang. dari lantik orang tak menyokong, lebih baik letak orang yang sokong. cuba kalau di swasta, maki2, kutuk2 majikan, 24 dapat notis. tapi dalam kerajaan? maki hamun 24 jam pun hujung bulan gaji masuk. bonus tetap sapu jugak. nak buat macam mana, dah terlepas ambil orang begitu. nasib kerajaan la yer.

Tanpa Nama berkata...

AKU SOKONG KAU MOHD ZAIRI...DAN KEPADA SEMUA PENYOKONG BN..KITA PATUT BERSYUKUR,BUKAN NAK MENGHENTAM JE..

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya siapa yang dapat RM80 dan siapa yang dapat RM320...cuepacs atau JPA sila jelaskan...TAK FAHAM....kenaikan bermula Januari 2012..maknanya tiadalah kenaikan normal tahunan gaji digantikan kenaikan nih?....tak nampak kenaikan la macam tuh...ish...ish

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...syukur....semua kakitangan dapat...yang penting kita tidak mengira gred semua dapat imbuhan masing2. yang gred atasan mendapat ganjaran sepatutnya dan yang bawahan juga dapat ganjaran sepatutnya.... alhamdulillah........

2bz4money berkata...

Bonus semua dpt. Kenaikan gaji bagi mereka yang opsyen SBPA saja. Menariknya opsyen ni, tiada dinding dan kenaikan gaji yg lebih tinggi. Bestnya, ada exit policy bagi mereka yg ngelat dan curi tulang..

Tanpa Nama berkata...

berenti je lah wahai osman,langsung x de di dengarnye kata2 mu

Tanpa Nama berkata...

Bagai pegawai yang berada pada gaji maximum di bawah SSM,adakah kelak pegawai tersebut kekal berada di paras maximun di bawah SBPA,dengan kiraan BAR to BAR.
SSM gaji max RM6,325
SBPA gaji max RM 8,710
minta penjelasan.....

PENYOKONG BN berkata...

alhamdulillah, pertama bersyukur pada ALLAH dan apa yg penting moga kerajaan apa yg dibentang dpt dilaksana.

Atas Pagar berkata...

Wajib kita bersyukur apa yg dapat diusahakan,sebab ORANG YANG TIDAK PANDAI BERSYUKUR, DIBERI SATU BIJI DUNIAPUN DIA MASIH TIDAK PUASHATI! TA BETUL TU, PASTI KAH kERAJAAN DAPAT LAKSANA DALAM MASA YG SAMA DAPAT KAWAL KENAIKAN HARGA BARANG.

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg dpt 80 dan siapa dpt 320? Gred mana? Kami tetap tidak akan terima skim baru dan pencen 60 tahun! Kami mahukan kenaikkan gaji yg lebih drastik. Kenaikkan pangkat secara time base juga perlu diperluaskan ke sektor awam yg lain...

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN GAJI TAHUNAN...BUKAN PELARASAN GAJI....KENAIKAN GAJI TAHUNAN PALING MINIMA RM80...PALING BANYAK RM320...IKUT GRED...

GAJI HANYA NAIK JIKA SESEORANG ITU SAIN TERIMA SBPA...SKIM BARU NI...NAIKNYA IALAH 7% HINGGA 13%...KALAU GAJI RM2000 (GRED 1-22 - CONTOH), DARAB DENGAN 13%...NAIK RM260...KALAU GAJI RM1000...NAIK RM130...JANUARI 2012 NANTI BARI AKTIF...

Tanpa Nama berkata...

KENAPA IMBUHAN TETAP PERUMAHAN(ITP) TIDAK DINAIKAN?

Ahmad Putra berkata...

Alhamdulillah. Syukur kepada Allah dengan apa yang kita dapat. Cuma sy nk cadangkan CUEPACS tolong bagi penjelasan sikit.

Sebab sy yg bertaraf pegawai ni pun x faham, RM80-RM360 tu kepada siapa? gred mana? Tolong bagi jadual skit. Jgn buat PA resah mcm ni.

Ttg gaji satu level tu sy faham.TQ

Tanpa Nama berkata...

kuajaq toi la PA yg tak tau bersyukur!!! oi hangpa letak jawatan la kalau tak puas hati!!! tak bg bising, dah bg pon bising!!!

ROSLAN berkata...

bukti jelas betapa pemimpin BN sanggup berlapar dan mengikat perut demi rkyat. Undilah BN demi kesejahteraan insan dan negara.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah, bekerjalah kita seolah2 kika hidup di dunia ini untuk selama2nya..
Beramallah kita seolah2 kita ke alam kubur esok hari..
jgn cerita bab dunia sampai lupa alam yang kekal abadi.. Kutub utara dan selatan semakin mencair.. renung2kan, selamat beramal..

Tanpa Nama berkata...

bahalol benar MOHD ZAIRI tu. orsang bukan kutuk kerajaan malaysia selaku majikan, orang mengutuk BN, UMNO dan yg sewaktu dengannya. x reti beza ke? bodoh, patut malu kmai ada keluaran UUM bodoh mcm ni. Harap songkok je tinggi, otak xde.

sama la mcm PA kedah dan selangor yg megutuk pas dan pkr, bkn depa kutuk jentera kerajaan negeri. stupid.. moron..

Tanpa Nama berkata...

syukur kepada Allah SWT, duit rakyat tue, gaji tahunan n bulanan naik sama naiknya harga barang, gst akan dikuatkuasakan, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, harga perumahan RM220-400 ribu, kau org tau tak.? silap hari bulan makan pangkal jawabnya.. walaupun kami staf sokongan ,kami ada kelulusan master ekonomi, adalah sikit tau.. jadi lu fikirlah sendiri..

guru lama tahan lasak berkata...

Kenaikan gaji tahunan 80 -320 tu ikut gred. semakin tinggi gred maka tinggilah kenaikannya. Oleh itu kepada rakan-rakan kakitangan awam yang masih berada di kumpulan sokongan dan ada sekurang-kurangnya SPM tu kenalah sambung belajar jangan asyik dengan SPM, STPM, Sijil Kemahiran atau Diploma saja. Ini semangat ye..motivasi-motivasi..

Mudah-mudahan dengan usaha gigih tuan-tuan akan dpat kenaikan gaji tahunan yang lebih tinggi.

Sebagai contoh Kenaikan gaji(Guru )

1.DG29 = RM65.04
2.DG32/DG34= RM98.31
3.DG41 = RM90.45
4.DG44 = RM150.28
5.DG48 = RM203.16
6.DG52 = RM203.16

Daripada perkiraan di atas jelaslah kumpulan sokongan kena belajar jika mahu kenaikan gaji tahunan tinggi.

TQ

DPLI berkata...

Kenaikan gaji tahunan 80 -320 tu ikut gred. semakin tinggi gred maka tinggilah kenaikannya. Oleh itu kepada rakan-rakan kakitangan awam yang masih berada di kumpulan sokongan dan ada sekurang-kurangnya SPM tu kenalah sambung belajar jangan asyik dengan SPM, STPM, Sijil Kemahiran atau Diploma saja. Ini semangat ye..motivasi-motivasi..

Mudah-mudahan dengan usaha gigih tuan-tuan akan dpat kenaikan gaji tahunan yang lebih tinggi.

Sebagai contoh Kenaikan gaji(Guru )

1.DG29 = RM65.04
2.DG32/DG34= RM98.31
3.DG41 = RM90.45
4.DG44 = RM150.28
5.DG48 = RM203.16
6.DG52 = RM203.16

Daripada perkiraan di atas jelaslah kumpulan sokongan kena belajar jika mahu kenaikan gaji tahunan tinggi.

TQ

kum sokongan berkata...

wau..jauh sungguh ..aku nak belajar jarak jauhlah

Tanpa Nama berkata...

Tahniah PM akan pembentangan Bajet 2012. Namun begitu terdapat beberapa aspek yang perlu diperhalusi. Pertama: Sejauh mana golongan Gred 29 dan ke bawah yang berkerja menggunakan tenaga dan kudrat mampu menjalankan tugasan pada usia selewat 58-60? Kedua: Cola seharusnya diselaraskan tetapi mengapa ia masih dibezakan berdasarkan lokasi? Kerana jurang dapat dilihat bahawa barangan lagi mahal di luar bandar. Ketiga: Adakah skim baru persaraan mampu merapatkan jurang antara kaya dan miskin atau makin melebarkannya lagi? Dari sudut teori ianya mudah dilafazkan tetapi dari sudut perlaksanaan kena tunggu tahun hadapan. Sudah beberapa kali, bajet negara sering berubah-ubah bila tiba masa perlaksanaan. Itu yang kami tidak mahu. Justeru itu semoga bajet ini berjalan seperti yang dikehendaki.

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan Zairi,

Patut kita lapor jer kat orang atasan siapa yang menentang kerajaan dalam Gomen sebab kebanyakannya diorang ni pemalas, asik berborak kat kafe mengutuk kerajaan, kerja tak buat, asik mengelak dari terima tugas.

Ni la jenis manusia tak tau bersyukur

Tanpa Nama berkata...

struktur gaji naik 7-13% tu camne pulak yer

Tanpa Nama berkata...

kepada DPLI n guru tahan lama..
bukan semua staf sokongan mampu berlajar, ia akan mengorbankan segala-galanya, kewangan, masa, material dsbnya.. kalau yn berumur n nak pencen tue ape cite pulak..kami ada ijazah n master tak ke mana pun, dah graduate 7-8 thn.. ape cite.. jadi kami rasa staf sokongan yg teruk kenaikannya bagi gred 17-32 ape cite..adilkah tue.. jgn kau org nak lepaskan diri kau org jea.. kena fikirkan org lain juga.. itu baru di namakan pemimpin yg adil..

Tanpa Nama berkata...

kena sain skim SBSM dulu baru dapat semua benda alah tu... korang tak nampak ka????

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..ada kenaikan, ada bonus..anak anak sekolah pun dapat bonus, bapak di kampung dapat bonus..kenaikan pencen. Tak bersyukur lagi x tahulah..org lain bercita-cita nak dapat kerakyatan Malaysia. Renungkan ......

Tanpa Nama berkata...

Syukur Alahamdulilah..rezeki....klu merungut lebih...byk cekadak sgt...REZEKI x akan dekat ngn kite...lama2 ALLAH tarik rezeki yg kite ade..dripada PEDIH

Tanpa Nama berkata...

terlebih dahulu syukur kpd Allah dan trima kasih kpd pengurus dan pemegang amanah rakyat iaitu kerajaan malaysia dari parti BN. kpd yg taksub politik..fikir dan bezalh apa itu kerajaan dan parti politik.
"Pengurus koperasi bukan pemilik koperasi, tapi dilantik oleh ahli2 koperasi".

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah..... bersyukurlah dengan apa yang ada.

Tanpa Nama berkata...

pusing2 rakyat n pa gak yg kena nanti,tgk la nanti lepas gst 6% dikuatkuasakan..br semua sedar yg anda semua sedang hanyut digula2kn..bkn tinggal pangkal..panggal pun abis asyik bayor cas 6% tu huhu..

Tanpa Nama berkata...

Memiliki ijazah atau diploma bukanlah kelayakkan mutlak yg utk kenaikkan pangkat. Ia adalah antara syarat asas utk layak memohon. Sila nilai diri dulu, bagaimana dgn sikap, integeriti, amanah, kejujuran dll. Bagaimana dgn pencapaian dan sumbangan kpd jabatan. Cuba tgok jauh2 dlm diri kita. Dan pengumuman bkenaan sistem baru atau kenaikan gaji dlm bajet smlm, bukanlah kaedah atau sistem yg terakhir yg akan diguna hingga hari kiamat. Bnyk lg ruang2 yg blh diperbaiki yg akan memberi kelebihan kpd kita pd masa depan. Sapa2 yg lupa nak bersyukur....bawak2 baca kitab syukur imam al ghazali.

Tanpa Nama berkata...

Mohd Zairi: Kalau Penjawat Awam di Kelantan, Kedah atau P Pinang, ikut lojik anda, mesti mengundi pembangkang sebab mereka mendirikan kerajaan. Betul tak? Atau pekerja swasta, tuan punya syarikat tu dari parti tertentu, maka pekerja mesti mengundi ikut parti tersebut. Kan? Saudara Zairi grad UUM?

Tanpa Nama berkata...

Kalau tuhan memberikan 2 gunung emas kpd seorang manusia, nescaya dlm hatinya akan berkata... Kalau tuhan beri satu lg gunung emas mungkin baru cukup utk aku. Hatta tuhan memberi 3 gunung emas pun, nescaya hatinya akan berkata kalau tuhan beri satu lg gunung emas kpd aku mungkin baru betul2 cukup utk aku. Begitulah seterusnya........

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM120
GRED 27-40 = RM160
GRED 41-48 = RM220
GRED 52-54 = RM260
GRED JUSA A,B,C = RM320

d0d0l berkata...

syukur Alhamdulillah! tapi spt biasa... yang kaya terus kaya.

Tanpa Nama berkata...

syukur...nampaknya cuba menepati tag line "rakyat d dahulukan" apa2 pun harga barangan perlu d kawal....demi kepentingan bukan kakitangan kerajaan ( org kampung }......

Tanpa Nama berkata...

cudardsw

Tanpa Nama berkata...

gaji besar dapat besar....gaji kecil dapat kecil....he3...harga barangan yg naik...bergaji kecil yg merana...dan terus menam hutang....mcamana tuh?

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam kelantan.
untuk pengetahuan semua rakyat malaysia kebanyakan penjawat awam yang bertugas di kelantan penyokong bn tapi mereka yang bekerja di luar kelantan balik mengundi di kelantan yang menyokong pas . mereka tidak merasa kesusahan berada di negeri kelantan seperti jalan yang teruk dan sebagainya kerana mereka nikmati semua kemudahan dinegeri yang di perintah bn.

Tanpa Nama berkata...

kejadahnya cikgu-cikgi, dia org mana ada gred R1-N17.. bermula DG29-DG54, bolehlah berlagak ya, member aku dah DG41, kos kemahiran hidup n pendidikan khas jea, pngk 2.0 jea.. dpt naik DG41 janji ada degree jea.sabtu n ahad gi memancing..ape cite, kata keje teruk,. yg peliknya gaji tetap besar.. klu mcm nie yang kaya makin kaya dan yg miskin terus papa kedana.. mangkuk-hayun.. jadaaahhh..!!!

Tanpa Nama berkata...

HIDUP 1 MALAYSIA, TERIMA KASIH DATO' SERI NAJIB.. BAJET TERBAIK, ADIL DAN SEIMBANG YANG PERNAH SAYA RASAKAN. BARISAN NASIONAL SAYA MESTI PILIH!!

Tanpa Nama berkata...

2007: Pak Lah bg 5-35% kenaikkan gaji PA, Pencen 20%

2011: Najib bg 7-13% kenaikkan gaji PA,.Pencen 2%

Memang WAJIB warga PA pencen sokong PEMBANGKANG!!!!

Aku akan ubah undi PRU 13 kpd PAKATAN RAKYAT!!

Sial ko PM- Ko dulukan org2 kaya - PA gred tinggi & Ahli Parlimen!!!!

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam n rakyat kelantan manjoritinya mengundi pas,bkn nk ckp pas bagus bn xbagus,sbb dulu pun bn pernah perintah kelantan..rakyat tahu menilai n rakyat ada kuasa ditgn rakyat..

Tanpa Nama berkata...

Kaedah penilaian prestasi yang lebih koprehensif perlu diperkenalkan. Senarai tugas. Sasaran SKT. Catitan tugas harian.Perlu diperaku dan disahkan. Penyelia atau penilai pertama perlu menjadikan aktiviti penilaian mingguan dan bulanan sebagai tugas hakiki. Ekoran untuk menentukan kakitangan berprestasi tinggi. Jangan timbul masalah pilih kasih dalam SBPA. Kesimpulannya tekanan penting untuk berubah. Kalau tiada tekanan semua akan sentiasa selesa. Pembuat dasar, pelaksana dasar dan rakyat perlu berubah.Bajet 2012 antara terbaik.

Tanpa Nama berkata...

jikalau anda semua mahu merasakam nikmat baru....cuba lah tukar kerajaan je...

Tanpa Nama berkata...

MARI KITA TOLAK SBPA DAN UMUR PENCEN 60 TAHUN! Walaupun increment 80-320, kesan kenaikkan barang tahun depan dianggarkan LEBIH dari itu! Justeru SBPA dan PROSPEK TIDAK RELEVAN! Kami mahu KENAIKKAN GAJI seperti tahun 2007 iaitu kenaikkan setiap tangga gaji SEKALIGUS sekurang2 nya 25%!!!!

JOM PAKAT TOLAK SBPA...

Pokoyo berkata...

Benda ni bukan susah pun.
Kalau tak suka, jangan la sains SBPA. Banyak songeh.

Tanpa Nama berkata...

baget penuh dgn gula2..pasni gst diperkenalkan 6%..xdak maknanya..
baget yg mengkayakan golongan atasan..ermm mcm biasa..xmtk pn lebih utk org bawahan ni,tp sekurangnya xperlu la smpai nk naikkan elaun MP tu..xcukup ker lg segala mak nenek elaun yg diterima bln2..

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah...ada rezeki umtuk kita semua.....cuma terkilan sikit kenaikan ini bentuk jurang yang lebih besar antara peringkat profesional dan peringkat sokongan.....syukran

Tanpa Nama berkata...

Jom pakat TOLAK SBPA... Biar kjaan tahu PA tidak setuju dgn Bajet 2012 yg menguntungkan golongan atasan! Kenapa hanya skim guru diberi kenaikkan gaji maksimum hingga 39%? Serta kemudahan samb belajar? Apa PA lain tak penting? Kami merangkumi 2/3 dr 1.3 juta PA akan lakukan perubahan besar dalam PRU 13! Begitu juga warga PA yg pencen....

Tanpa Nama berkata...

salam...tolong perjelaskan kan dengan details kenaikan 80-320 dan kenaikan 7-13 peratus....gred mana yang dapat 7% dan gred mana dapat 13%....he he jangan marah ar.....saya budak baru belajar

Tanpa Nama berkata...

1MALAYSIA....
1UNDI MELAYU...
1UNDI CINA...
1UNDI INDIA..
Pastikan tukar je kerajaan tu...
cuba dulu baru tahu

Tanpa Nama berkata...

1-40 13%, 41-48 10%, 50 ke atas 7%....

Tanpa Nama berkata...

yang kaya lagi kaya.................
yang susah lagi susah...............
yang pandai lagi pandai.............
yang bodoh lagi bodoh...............
samapai bila...renung2kan dan selamat beramal

Tanpa Nama berkata...

salam...kita belum analisis lagi sebab PM memang la x ckap kenaikan gaji..tapi sebenarnya mmg ada kenaikan.Dengan sistem SBPA ini,semua mata gaji PA akan sebaris..tiada P1,P2,P3..dan mata gaji yang banyak..kenaikan tahunan bertambah 1kali ganda.cuma kalau boleh kenaikan pangkat time based 8 thn tu biarlah untuk semua PA.jgn kepada guru jer smata-mata.

Tanpa Nama berkata...

bagus la laman ni. banyak percambahan minda

Tanpa Nama berkata...

aku nak cuba belanjawan pakatan tahun depan...ada kenaikan gaji..setiap tahun ada imbuhan..utk keluarga..warga emas..guru2..semua dapat....

Tanpa Nama berkata...

Tu la pasal, ckit2 guru, tentera & polis! Kami PA lain ni makan, isi petrol, sara anak bini manusia yg sama, bukan kami bela robot kt rumah! Aku rasa walaupun gaji sebaris ko nk naik gaji kena la ikut PROSPEK! Bukan mcm skarang ada pergerakkan gaji biasa setiap tahun! Baris panjang berjela pun, kalau nk naik susah baik tak payah!

Hoi CUEPACS ko nganga apa lg?? Buduh, mintak semua penambah baikkan yg PM umum tu dipanjangkan ke semua golongan PA!!!! Kang aku sepak pipi ko kang Presiden, hilang lak gagap ko nnt..

Tanpa Nama berkata...

saudara ahmad putra atau sesiapa yang arif tolong jelas sikit berkenaan "gaji satu level" yg dimaksudkan
-penjawat awam dari sarawak darul burung kenyalang

DUSUN LOBAK berkata...

terima kasih kerajaan BN. Bagi yang tak mahu dan banyak komplen tu undurlah, buat kerja sendiri kutip tabung amal

Tanpa Nama berkata...

setiap kerajaan yang memerintah akan bayar gaji pekerjanya...mcm swasta..mcm kerajaan negeri..
jadi cubalah faham semua..bergabung tukar je kerajaan nanti..

Tanpa Nama berkata...

MELAYU...M
INDIA...I
CINA..C
(MIC)SEMUA PANGKAH PAKATAN YEEEE

Tanpa Nama berkata...

2007: Pak Lah bg 5- 35% kenaikkan gaji PA, Pencen
20%
2011: Najib bg 7- 13% kenaikkan gaji PA,.Pencen 2%
Memang WAJIB warga PA pencen sokong
PEMBANGKANG!!!!
Aku akan ubah undi PRU 13 kpd PAKATAN RAKYAT!!
Sial ko PM- Ko dulukan org2 kaya - PA gred tinggi &
Ahli Parlimen!!!!
Sabtu, Oktober 08, 2011 9:51 :00 AM


AKU SOKONG...

Jan berkata...

kalau ikut gred,semakin tinggi gred semakin byk kenaikan maka yg gred rendah still x mampu capai taraf senang jugak,suruh sambung study baru bleh naik byk,ini pendapat saya la kadang-kadang harap saja ada diploma dan ijazah tapi tak tahu nak buat kerja, x bermakna jugak diploma dgn ijazah tu,kalau dah benda senang2 pun masih suruh pekerja gred rendah buat apa guna diploma dan ijazah yang diperolehi,bab cola tu pun patut diselaraskan sebab orang luar bandar pun harga beras,minyak,gula bukan murah tapi sama ja dgn di bandar,yg bekerja di bandar dpt rm200,300 ok la jugak,luar bandar hanya rm100....

Jabus berkata...

Terima kash PM dab BN. Ini namanya negara berkebajikan sejak 1957. Pakatab tu temberang saja. Kakitangan kerajaan yang selalu tak sokong kerajaan patut jua ambil exit polisi

Tanpa Nama berkata...

sistem mata gaji sebaris ini bermaksud...gaji minimum dengan gaji maksimum pada sesuatu jawatan adalah sebaris..cthnya:

gred 17,22,26 akan disepadukan
gaji minimun 17 = RM820.38
gaji maximun 26 = RM3266.95

dalam SBPA mata gaji untuk gred 17,22,26 akan di buat dala satu baris.

T1 = RM820.38
T2 = RM940.29
T3 = RM1060.20
kenaikan tahunan
T1-T17(RM120),T18-T22(RM160)T22-T30(RM220)
mata gaji maksimun boleh smpai T30 = RM5300.95

kalau nak masih x percaya..tggu JPA buat perkeliling untuk SBPA ini...ok

Tanpa Nama berkata...

kerajaan berkebajikan tggu la ko nanti gst diperkenalkan..br ko tahu erti penyesalan..

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa, ramai yang salah faham. Pelarasan 7-13% tu sebenarnya pelarasan kenaikan gaji tahunan dan BUKAN pelaras gaji pokok. Sekiranya saudara punya kenaikan RM90 sebelum ni, kenaikan gaji baru saudara adalah dalam RM96.30. bermaskud, anda mendapat faedah RM6.30 dari belanjawan 2012

Tanpa Nama berkata...

jabus..kepala otak kau..ini kepentingan PA semua lebih-lebih lagi staf sokongan.. mangkuk-hayun kau..!! kami anak-anak muda akan merubah landskap politik tanahair nie PRU-13 nie.. semua tunggu dan lihat.. Dunia akan menyaksikannya..!! kami memimpin..!!

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah.. tetapi kurang setuju ada keistimewaan yang diberikan kepada skim tertentu sahaja.. patut diberikan kepada semua skim PA.. sedar atau tidak ada juga yang terasa.. padahal semua skim penting bagi pembangunan negara..

Tanpa Nama berkata...

Bagi pensyarah pula, dah lama minta gaji naik, tapi hampas saja. Di IPTA melatih siswa siswi jadi cikgu, tapi cikgu yang dapat habuan banyak! Gula2 utk cikgu dah lama dah

Tanpa Nama berkata...

salam syukur dapat kenaikkan gaji tp kenapa tahun2 cikgu jek y dapat banyak kelebihan x kesian ke kt kami y PA sokong ni nama kerja kerajaan tapi nak makan minum pun kena berjimat2

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.. Gaji naik, barang naik...hidup pun mcm tu je..tak senang n susah..SEDERHANA.. Nak Pakai kete besar sikit jgn mimpilah klu xkeje lebih masa(Cari kerja luar)..Nak buat cam ner kita ni kan mentimun..digolek luka..tergolek pun luka..hahahaha..Tp bajet ni nampak yang untungnye cikgu2 lah..tapi kami yang penjawat awam lain entahlah..tunggu dan lihat jelah..Yang kaya makin kaya..yang susah makin susah..barang makanan kat luar bandar pula sapa kata sama mahal dengan kat kawasan bandar?tipulah..barang makanan kat kami lebih mahal dari kat kawasan bandar..cuma klu x ada duit/ x cukup duit kami boleh makan pucuk kayu kat merata2 jalan tanpa berbayar..itu je..yang lain lebih mahal dari kat kawasan bandar

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM100
GRED 27-40 = RM120
GRED 41-48 = RM280
GRED 52-54 = RM300
GRED JUSA A,B,C = RM320

ini cadangan yg mungkin telah diluluskan oleh JPA, yang menjadi harapan bagi seluruh penjawat awam,
Kenaikan ini adalah berdasarkan beban tugas dan tanggung jawab berdasarkan gred masing-masing.

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai pegawai berada di gred 41 amat menyokong sekali gred yg telah diputuskan oleh JPA itu, ternyata mereka bijak menganalisa kadaryg cukop munasabah bagi dinikmati seluruh penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM100
GRED 27-40 = RM120
GRED 41-48 = RM280
GRED 52-54 = RM300
GRED JUSA A,B,C = RM320

apa ini ? tak faham lah....PM kata nak tolong golongan PA yang berpendapatan rendah, tetapi mengapa JUSA yang kenaikan paling banyak? PM sila jawap...............

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya kenaikan gaji tahunan

GRED 1-16 = RM320
GRED 17-26 = RM300
GRED 27-40 = RM280
GRED 41-48 = RM120
GRED 52-54 = RM100
GRED JUSA A,B,C = RMRM80

Baru la tolong kumpu7lan sokongan..

Tanpa Nama berkata...

sy jwbkanla sikit...kalau yg berpendapatan rendah je naik..yg gred tinggi tak naik...besok2 sy ckp je ngan anak2 sy..x pyh belajar tinggi2..sok gaji dekat2 sama je ngan hakim ke..ngan doktor ke..ngan timb pengarah ke...belajo jela sampai spm...tp itu bkn sy..sy akan ckp..'nk hidup selesa dan bergaji mahal..letakla pendidikan di tangga teratas, belajarla setinggi mana barula berbaloi dgn harta dan pangkat yg ada bukan yg sedap2 berckp, diam2 sign jugak SBPA.....lg buruk dr PM rupanya...

Tanpa Nama berkata...

siape zairi tu..macam bongok je die tu..kerajaan tu bukan umno ke bn ke..ia hanye majikan yg diamanahkan oleh rakyat..kalau rakyat tak puas hati kite boleh tukar majikan,.

Tanpa Nama berkata...

Dalam kes ni x wujud la isu yang kaya bertambah kaya dan yang miskin bertambah miskin...miskin kaya bergantung kepada rahmat dan keberkatan Allahh...gaji tinggi tp kdg2 x kaya pun..Allah uji macam2...dalam hal rate gaji ni....kenaikan bersesuaian la dengan taraf pelajaran/sijil/dip/degree..tak lojik sgt2 la gred 17 nak gaji sama level 44 kalo bebenan tugas x sama...mungkin bukan rezeki tuan untuk bergaji tinggi...tapi marilah kita menasihati anak2 kita bahawa nak bergaji tinggi belajar la rajin dan mohonla jawatan yg setara dgn kelayakan...kalo mohon jawatan rendah (wlopn ada degree) takkan dpt pendapatan tinggi

Tanpa Nama berkata...

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM100
GRED 27-40 = RM120
GRED 41-48 = RM280
GRED 52-54 = RM300
GRED JUSA A,B,C = RM320

GRED 1-16 = RM320
GRED 17-26 = RM300
GRED 27-40 = RM280
GRED 41-48 = RM120
GRED 52-54 = RM100
GRED JUSA A,B,C = RMRM80

untuk tolong sokongan pakai toyota wish ker?...
gred 29 = 1700 + 280 = 1980
gred 41 = 1900 + 120 = 2020
hahaha..lawak la...beza rm40.00 saja wlopn ada degree...wajib 29 x hormat 41 dah.................


aparaaaa...nak gaji sama nilai...kelayakan berbeza

Tanpa Nama berkata...

org2 cuepacs ni makan gaji bute ke..kalau xde cuepacs pn x ape..xade fungsi..haprak

Tanpa Nama berkata...

Aku nk tnya sikit..kenaikan tahunan tuh akan dikira dari mula berkhidmat atau kenaikan tahun in dan seterusnya saja..?

Tanpa Nama berkata...

Isu pelarasan kenaikan gaji ini telah lama diperhalusi dan diperbincangkan di peringkat JPA, bengkel telah diadakan mencari satu kaedah gaji satu baris dan kaedah kenaikan yang benar-benar menepati kriteria dalam semua gred perkhidmatan.

Semua penjawat awam akan menikmati kadar kenaikan tersebut bermula pada tahun 2012

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan SBPA

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM120
GRED 27-40 = RM160
GRED 41-48 = RM220
GRED 52-54 = RM260
GRED JUSA A,B,C = RM320

(SSM, DG41=RM90.45).

Pilihlah SPBA untuk kenaikan gaji tahunan lebih tinggi dan terus naik gaji hingga bersara.

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan time base 8 tahun gred 27-32-36 tu utk Cikgu atau suma gred..?
BTW tq Najib..

Tanpa Nama berkata...

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM100
GRED 27-40 = RM120
GRED 41-48 = RM280
GRED 52-54 = RM300
GRED JUSA A,B,C = RM320

GRED 1-16 = RM320
GRED 17-26 = RM300
GRED 27-40 = RM280
GRED 41-48 = RM120
GRED 52-54 = RM100
GRED JUSA A,B,C = RMRM80

untuk tolong sokongan pakai toyota wish ker?...
gred 29 = 1700 + 280 = 1980
gred 41 = 1900 + 120 = 2020
hahaha..lawak la...beza rm40.00 saja wlopn ada degree...wajib 29 x hormat 41 dah.................


aparaaaa...nak gaji sama nilai...kelayakan berbeza

...............

Kalau diikutkan pandangan Omar Osman begitulah pengiraannya. Sebab itu beliau mohon elaun lebih tinggi untuk gred bukan siswazah (termasuk dirinya) dengan alasan gred siswazah gaji sudah tinggi. Agaknya beliau ingat kelulusan untuk jawatan gred 40 ke bawah pun tinggi jyga????

Tanpa Nama berkata...

sebagai penjawat yang berada dalam gred 44 kami telah melalui pahit getir tugas beban dan tanggungjawab sebagai pegawai tersebut.

Kaedah sebagaimana yang telah dicadangkan oleh pihak JPA itu amat-amatlah menepati dengan slogan kerajaan kearah tranformasi kepada perkhidmatan yg berinovatif serta negara yang berpendapatan tinggi.

Tanpa Nama berkata...

PA semua engko kena ingat yg mengajar anak2 engkorang tu cikgu2.yg dok berjaga sampai tgh malm menanda kertas periksa,tanda buku skolah.cuti sabtu ahad ada kelas tambahan,ada kem, kerja 24 jam tak cukup.ko PA tau apa.tak pernak masuk u. habih pajabat ,abih kerja. kalau nak rasa perit jadi cikgu , masuk u dulu belajar ABC.jadi jgn dengki dgn cikgu .nanti tak berkat ilmu anak2 korang....

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan SBPA

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM120
GRED 27-40 = RM160
GRED 41-48 = RM220
GRED 52-54 = RM260
GRED JUSA A,B,C = RM320

(SSM, DG41=RM90.45).

Pilihlah SPBA untuk kenaikan gaji tahunan lebih tinggi dan terus naik gaji hingga bersara.

Pergh..Kalau betul,xsbr nk undi BN..satu family aku wajibkn undi BN..!!!tq Najib...

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam yang mempunyai daya kreativiti dan berinovatif kepada memberi sumbangan tersebut kepada Jabatan dan negara setelah diperakui oleh jabatan boleh diberi pertimbangkan kepada kenaikan 1 hingga 2 mata gaji berdasarkan gred gaji masing-masing.
ini selaras dalam usaha kerajaan kearah tranformasi yang lebih berinovatif

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan time base 8 tahun gred 27-32-36 tu utk Cikgu atau suma gred..?
BTW tq Najib..

Kenaikan time based 29 -32 -34 untuk cikgu. Cikgu tiada gred 36 tapi ada gred 38 (GB Cemerlang)

Memetik ucapan PM.."Bagi guru bukan siswazah, dari gred 29 kepada 32, jika mengikut time-based sekarang, ia memakan masa 10 tahun, namun dibawah SBPA hanya mengambil tempoh 8 tahun sshj. Seterusnya pula, bagi kenaikan gred 32 ke 34, kelak, jika sekarang bergantung kepada kekosongan, tetapi dibawah SBPA kaedah time-based 8 thn turut diterima pakai"....

Tanpa Nama berkata...

Duit y kerajaan bagi 2 bukannya duit BN ke UMNO ke...2 duit rakyat...dan diorang 2 y sebenarnya bekerja utk kita...zairi ni memang bengap ar...ko ingat kerja kerajaan je kena sokong BN...malaysia n singapura je la y xpenah tukar kerajaan...negara lain semua dah tukar kerajaan...sebab 2 malaysia ni xmaju2...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Duit y kerajaan bagi 2 bukannya duit BN ke UMNO ke...2 duit rakyat...dan diorang 2 y sebenarnya bekerja utk kita...zairi ni memang bengap ar...ko ingat kerja kerajaan je kena sokong BN...malaysia n singapura je la y xpenah tukar kerajaan...negara lain semua dah tukar kerajaan...sebab 2 malaysia ni xmaju2...hahahaha

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku nk tnya sikit..kenaikan tahunan tuh akan dikira dari mula berkhidmat atau kenaikan tahun in dan seterusnya saja..?

Sabtu, Oktober 08, 2011 12:30:00 PM
......................
Kata PM semalam...." Mulai tahun 2012, Kenaikan Gaji Tahunan penjawat awam akan ditingkatkan antara RM80.00 - RM320.00 mengikut gred. Disamping itu, bagi penjawat awam yang menerima opsyen SBPA, akan mendapat faedah kenaikan gaji, di antara 7 hingga 13 peratus."......
(Berita harian, m/s;32)

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa, ramai yang salah faham. Pelarasan 7-13% tu sebenarnya pelarasan kenaikan gaji tahunan dan BUKAN pelaras gaji pokok. Sekiranya saudara punya kenaikan RM90 sebelum ni, kenaikan gaji baru saudara adalah dalam RM96.30. bermaskud, anda mendapat faedah RM6.30 dari belanjawan 2012.. kau org faham tak kea buta-kayu..!! bedo bin bebal..

Tanpa Nama berkata...

isk, tak faham lah aku...
kenaikan gaji tahunan PA rm80 hgga rm320 tu sma maksud utk kenaikan 7-13% ker??? adakah ia dibyar ckup tahun perkhidmatan atau start january 2012?? sila jelaskan (wlaupun aku nie staff swasta) hehehehe... nyibuk jer aku kan?? jgn marah yerkkk =P

Tanpa Nama berkata...

Umur persaraan naik ke 60 mulai 1 Nov. 2011 atau 1 Jan 2012?

Tanpa Nama berkata...

kenaikan gaji tahunan

GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM100
GRED 27-40 = RM120
GRED 41-48 = RM280
GRED 52-54 = RM300
GRED JUSA A,B,C = RM320

apa ini ? tak faham lah....PM kata nak tolong golongan PA yang berpendapatan rendah, tetapi mengapa JUSA yang kenaikan paling banyak? PM sila jawap...............

Sabtu, Oktober 08, 2011 11:53:00 AM

harus diingat berapa orang JUSA di jabatan anda? Dijabatan kami tiada pun JUSA. Yng ramai kumpulan sokongan dan P&P.
Ingatlah, itu rezeki mereka berdasarkan kelulusan dan pengalaman yang ada.

Tanpa Nama berkata...

Umur persaraan naik ke 60 mulai 1 Nov. 2011 atau 1 Jan 2012?

Dah nama Bajet 2012...

GM berkata...

Yeah…all d ummino foxes r deafening d handouts in budget 2012. more hilarious are d death wood like hairi n d gang. Let them be…bite d sweetie sops….only later to be hammered down by heavy tax cradle on their heads. Ooops…ok…its ok…hairi will said….be hold…sabar…it’s a hard ridden moment…dun let ur faith out of ummo…pm najix d savior will come down for another piece of sugar coated candy!

Our pm is a smart guy. He meant everything calculated…..big and small were literally benefiting his political fame. D point is- make it loud…the thud must be noisier than impact. U know what I mean?

Ok…first the rise of 80 to 320 of ur wage. Wow…actually its only d annual increment. its d sugar coating added value. How does it work?
Ur current ann. increment is rm100. since as it started next January…your RM100 will be dismissed. Let say...ur new ann increment is rm160..so now how only rm 60 isnt it?..ha.haa..now d thud is so big actually.

Now d direct cash to all segments of society said Its never before. Its said to ease the public’s suffering. But am much to believe the time people go for it (history tells d truth) various hindrances are a waiting them. At d end only people of ummino’s approval who will get d benefit. in the short ‘ medication’ for actual illness but rather to segregate the notion….that is from not too good to t best as u all howling here.

Tanpa Nama berkata...

tolong la perluaskan kenaikan pangkat setelah 8 tahun berkhidmat pada sektor awam yg lain juga...takkan bagi pada guru jer.. Tak adil lah macam nih..kami pun bnyk menyumbang pada negara

Tanpa Nama berkata...

RAKYAT YANG TIDAK DIBELA BERKATA :

PELUANG KENAIKAN PANGKAT KAKITANGAN DI BAHAGIAN PENTADBIRAN LANGSUNG TIADA DISEBUT...WALAUPUN KAMI MEMILIK KELULUSAN DIPLOMA DAN IJAZAH. COME ON LAH KERAJAAN...ADIL LAH PADA SEMUA. BUKAN SKIM TERTENTU SAJA YANG MAU DI BERI KENAIKKAN GRED DAN PANGKAT. TAK ADIL LAH MACAM NI...KO INGAT BELAJAR KAT UNIVERSITI TU PERCUMA KA?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg dpt 80 dan siapa dpt 320? Gred mana? Kami tetap tidak akan terima skim baru dan pencen 60 tahun! Kami mahukan kenaikkan gaji yg lebih drastik. Kenaikkan pangkat secara time base juga perlu diperluaskan ke sektor awam yg lain...

Sabtu, Oktober 08, 2011 6:30:00 AM

Siapa yang tidak mahu SBPA boleh terus berada di bawah SSM

Tanpa Nama berkata...

kami sokong kenyataan di atas 100%.. kami anak-anak muda akan buat perubahan PRU-13, dunia akan menyaksikannya.. kami anak-anak muda yg ada ijazah dan master akan menggunakan segala kepakaran kami di dalam PRU-13 nanti..

Tanpa Nama berkata...

Saya sebagai pegawai berada di gred 41 amat menyokong sekali gred yg telah diputuskan oleh JPA itu, ternyata mereka bijak menganalisa kadaryg cukop munasabah bagi dinikmati seluruh penjawat awam.

Sabtu, Oktober 08, 2011 11:52:00 AM

ADILLAH TU KADAR KENAIKAN TAHUNAN BERDASARKAN GRED. TAKKAN KENAIKAN TAHUNAN GRED 40 KE BAWAH AKAN LEBIH TINGGI DARIPADA 41 KE ATAS.

Tanpa Nama berkata...

Syukur alhamdulillah. Setiap rezeki merupakan rahmat dr Allah. rezeki itu bukannya dtg dr mana2 parti.

Ibnu Yamani berkata...

Itu semua rezeki Allah. Bukannya rezeki dr. manusia atau mana2 parti. Kerja kuatlah kita semua agar setiap rezeki itu diberkati.

Tanpa Nama berkata...

DASAR SBPA KALAU PRESTASI KERJA TIDAK BAIK SENANG2 JE KAU DIBUANG KERJA..BUKAN BEGITUKAH...FFFUUHH BERISIKO BEB...BAIK TAK PAYAH SAIN SBPA..TERUSKAN SSM..SEMATA-MATA NAK NAIK GAJI 13% BUAT PE NAK TANGGUNG RISIKO....PEEE..
AKU NAK KEKAL DGN SSM..KERJA RELAX...DGN GAJI YG ADA PUN TAK BERLIAUR SGT NAK TANGGUNG RISIKO SEMATA -MATA NAIK GAJI KECIL JE

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

sistem mata gaji sebaris ini bermaksud...gaji minimum dengan gaji maksimum pada sesuatu jawatan adalah sebaris..cthnya:

gred 17,22,26 akan disepadukan
gaji minimun 17 = RM820.38
gaji maximun 26 = RM3266.95

dalam SBPA mata gaji untuk gred 17,22,26 akan di buat dala satu baris.

T1 = RM820.38
T2 = RM940.29
T3 = RM1060.20
kenaikan tahunan
T1-T17(RM120),T18-T22(RM160)T22-T30(RM220)
mata gaji maksimun boleh smpai T30 = RM5300.95

kalau nak masih x percaya..tggu JPA buat perkeliling untuk SBPA ini...ok

Sabtu, Oktober 08, 2011 11:06:00 AM
.....................

Jangan peningkan kepala anda
tunggu saja pekeliling JPA

Ibnu Yamani berkata...

Berbelanjalah dengan berhemah. Manusia memang tidak pernah puas dengan nafsu duniawi.

Tanpa Nama berkata...

bg jer sume rm80-rm320 kt jusa2,turus2,41,44,48,52,54 semua pnp sbb dorang tu byk keje,bz dh lalui pahit getir tugas beban dan tanggungjawab sebagai pegawai,yg sokongan xbuat keje pape mmg xlayak terima sesen pun,hanya peg pnp jer yg reti n pandai buat keje di sektor awam ni..ingat tu tuan2..yg kumpulan sokongan jgn byk ckp hanya pnp jer pandai buat keje n berhak terima gaji n elaun yg tinggi sbb dorang ada segulung ijazah sarjana muda.


ckp mcm bagus,mentang2 belajar tinggi dpt jawatan peg dlm kerajaan menongkat langit tak ingat langsung yg kt bwh ni..

Tanpa Nama berkata...

Saya kecewa sebab PM tak umumkan langsung tentang gaji minimum PA. Sebelum ini saya jangkakan mungkin gaji basic minimum adalah antara RM1,500 hingga RM2,000 bagi PA yang berjawatan rendah.

Saya juga kecewa sebab Najib tak umumkan harga kereta yang faedahnya diturunkan. Dengan gaji sekarang, bagaimana PA yang berjawatan rendah ingin memiliki kereta baru dengan bayaran bulanan rendah ?

Kos sewa rumah jugak semakin meningkat, oleh itu kadar RM180.00 adalah masih belum mencukupi.

Begitu jugak dengan COLA, kos sara hidup semakin meningkat dari setahun ke setahun. Sewajarnya COLA diselaraskan kerana sekarang ini tiada bezanya sama ada di bandar atau di luar bandar. Harga barang tetap mahal.

KLLee berkata...

Umur persaraan daripada 58 tahun ke 60 tahun bermula dari 1 Nov. 2011 atau 1 Jan. 2012?

Tanpa Nama berkata...

HMMMMM MACAM MANA TENTERA TAK DENGAR CERITA APA APA PON... YANG DISEBUT HANYA POLIS....(TENTERA SENYAP AJA TAK ADA LAH KENAIKAN GAJII)))

Tanpa Nama berkata...

Asik2 dapat kat gred DG jer..yg seramai 400ribu guru kunun.. Macam mana dengan gred C, N, J, U,S dan lain2? Tak seramai guru2 ke? Sambung belajar sampai master pun jawatan sama gak..tak dpt naik pangkat...tp guru terus dapat..keje lebih 10tahun pun tak dpt naik pangkat.. Tp guru 8 tahun dah dpt naik pangkat...

Terimakasih kerajaan di atas keprihatinan anda!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dulu kenaikkan tahunan 40-120, SBPA 80-320...so korang nilai sendiri brapa ko dpt setiap tahun! Aku kenaikkan bulan Julai, maknanya tunggu bln Julai 2012 laa nk merasa. TETAPI - GST, Petrol, harga makanan akan NAIK mulai April 2012 selepas PRU 13 bulan Mac! Skarang kenaikkan aku RM90 setahun, SBPA dpt RM160... PM & Cuepacs sial ingat cukup ke dgn kenaikkan mcm tu??? Mampos semua PA nk tanggung harga brg2 naik.

SO... JOM TUKAR KERAJAAN PADA PRU 13 !!!! HIDUP PAKATAN RAKYAT...MAMPOSSS BN!!!!

Tanpa Nama berkata...

DASAR SBPA KALAU PRESTASI KERJA TIDAK BAIK SENANG2 JE KAU DIBUANG KERJA..BUKAN BEGITUKAH...FFFUUHH BERISIKO BEB...BAIK TAK PAYAH SAIN SBPA..TERUSKAN SSM..SEMATA-MATA NAK NAIK GAJI 13% BUAT PE NAK TANGGUNG RISIKO....PEEE..
AKU NAK KEKAL DGN SSM..KERJA RELAX...DGN GAJI YG ADA PUN TAK BERLIAUR SGT NAK TANGGUNG RISIKO SEMATA -MATA NAIK GAJI KECIL JE

Tanpa Nama berkata...

Dgr statement Pak Omar dlm Buletin 1.30 td...mcm HARAM! Oii si tua, ko tgh high ke apa tu? Tang mana Bajet 2012 bantu golongan PA bawahan? Ko kena candu ke todi? Melalut tak tentu hala!!!

Tanpa Nama berkata...

Masa depan PA tidak terjamin bawah SBPA! Risiko untuk dibuang kerja amat tinggi dan mudah dilaksanakan... MARI KITA TOLAK SBPA...TERUSKAN SSM!!! TERUSKAN SSM...TERUSKAN SSM!!!!

Tanpa Nama berkata...

ingat cikgu je ke yg kerja smp lewat mlm?abis PA lain xde ke yg kerja smp lewat mlm?ckp sng la..gaji korang dh tgi mlambung.bkn nk kondem.hari cuti & perayaan pn kitaorg kena kerja gak.yg kaya brtmbh kaya,yg miskin papa kedana la.bro omar osman sila ambil iktibar.rugi plak rsenyer potong gaji bln2 duk byr pd ceupacs.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong kenyataan di atas 100%.. kami anak-anak muda akan buat perubahan PRU-13, dunia akan menyaksikannya.. kami anak-anak muda yg ada ijazah dan master akan menggunakan segala kepakaran kami di dalam PRU-13 nanti..

awe berkata...

tu la hang pa time sek hampa mals past tu nk banding plk..sesal dulu pendapat sesal kemudian hampalahhh...

Tanpa Nama berkata...

diharap elaun cola dipanjangkan kepada malaysia timur juga.. tak adil jika elaun cola cuma dinikmati oleh malaysia barat saja sedangkan sama2 penjawat awam.. lagi satu, harap elaun rumah dinaikkan paling minimum rm350 seperti mana yang dicadangkan oleh ceupacs. sewa bilik pun payah nak cari dalam rm180.00 sekarang ni.. paling murah pun dalam rm300 sebulan.

Tanpa Nama berkata...

Mintak maaf kepada cikgu2 sekalian....

Saya terpaksa menyatakan bahawa cukup2lah dengan segala yang kerajaan berikan selama ini daripada zaman Tun M, Pak Lah hingga Najib. Semuanya sayangkan cikgu2 dengan pelbagai imbuhan menarik.

Tapi kami ni kakitangan sokongan dari dulu sampai sekarang. Nasib kami tetap sama. Jika dulu, N17 semuanya lepasan SPM. Tetapi kini boleh dikatakan ramai jugak yang mempunyai diploma dan ijazah.

Kalau pun tidak dinaikkan pangkat pun takpe. Asalkan kami menikmati gaji yang sesuai di zaman ini. Dengan kos sara hidup yang semakin meningkat.

Harap nasib kami turut dibela...

awe berkata...

tula time sek malas dh kerja bru tau..sesal dahulu pendapatan,, sesal kemudian hampalah groupnya...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kpd kerajaan yg memberi. wpun gaji agak lumayan tp barang diingat, belanja mesti berhemat,bank akan berlumba-lumba offer 0verlapping supaya gaji kita tinggal 40%. jadi hidup dlm kesempitan semula.

nak minta gaji baru dan bonus...mesti tunggu 2016 -PRU 14 baru akan di penuhi tuntutan

Kalau PM bg gaji baru dan Bonus disuruh undi BN, maka PA di negeri pembangkang mesti sokong PR sebab MB mereka pasti umum gaji dan bonus menuruti kerajaan puasat.
camna? BN nak ambil kedah, penang,selangor dan kelantan?

Tanpa Nama berkata...

PA kalau sokong BN pada PRU 13... MERANA laa jawabnya! Cukai GST, cukai prepaid 6%, harga petrol, gula, minyak masak, tepung akan naik - subsidi dikurangkan, elaun COLA potong 50%, harga roti canai, teh tarik, nasi lemak akan naik 20%. Gaji bawah SBPA setahun sekali baru merasa.... Hahahaha

PA DAH KENA TIPU DGN BN.... MANGKUK PUNYA CUEPACS PUN KENA PERBODOH! Hang pa kerja laa sampai mampos baru nk rasa gaji maksimum tinggi..

KLLee berkata...

Umur persaraan daripada 58 tahun ke 60 tahun bermula dari 1 Nov. 2011 atau 1 Jan. 2012?

Tanpa Nama berkata...

tukar kerajaan....BN baliklah...........hidup pembangkang

Tanpa Nama berkata...

bersyukurla wahai manusia woi...yang sokongan tahun 2007 dah dapat kenaikan cukup tinggi apa..tahun itu rezeki anda..tahun ni formulanya sama rata based kepada kadar gaji dan skim serta pendidikan sewaktu mohon spa..kalau mohon spa guna spm tiba2 dah dapat kejer nak memekak semua tak cukup apatah lagi pasal gaji kenapa mohon kerajaan? mohon swasta..jangan bising itu tak betul ini tak betul..

Tanpa Nama berkata...

kami golongan muda akan menentukan kerajaan akan datang, tggu.......

Tanpa Nama berkata...

Alo kawan di atas, lu tarak baca punya org ka? Umur pencen 60 start Jan 2012... Dah nama Bajet 2012. Lu lg bagus pencen laa dr kena seksa dan diperbodoh oleh BN. Lepas pencen jd ahli parti pembangkang...lu dpt pencen naik 2% lu kasi maki kaw2 sama Najib dan BN. Dia ingat itu 2% banyak besar kah? Cilakak punya PM!

Tanpa Nama berkata...

ko ingat kerajaan ni nak isi perut dan puaskan nafsu ko sorang jer..memanglah kuasa mengundi ditangan korang bedebah tapi jangan sampai maruah dengan negara tergadai..jadilah ko pak pandir..duduklah ko melukut ditepi gantang mengemis harapkan sesuatu macam kat Singapura..tepuk dada tanya selera..

Tanpa Nama berkata...

WAHAI PRESIDEN CUEPACS...AKU CABAR KO LIST KAN BENEFIT YG PA BAWAHAN NI DAPAT! KO LIST KAN KALAU BTUL KO ANAK JANTAN....

Tanpa Nama berkata...

kalau berani sangat nak menmbangkang sesiapa yang sedang kejer kerjaan ni apakata ko berhenti jer minta keje kat kerajaan negeri pembangkang..mungkin ko boleh dapat gaji setimpal ker atau gaji ko sama dengan menteri besar nanti..bongok tak sedar dek untung

KLLee berkata...

Mahatir naik umur pencen daripada 55 ke 56 tahun mulai 1 oktober. Badawi naik umur pencen daripada 56 ke 58 tahun mulai 1 Julai. Najib bagaimana?

Tanpa Nama berkata...

andai kelmarin bajet 2012= pru13, BN menang, harini, malam ini, kesemua barangan, cukai, minyak akan naik..tengok la mac nanti..menang saja BN, esoknye..telanlah semua pujian anda hari ini, tanggungla segala kenaikan itu, untuk bertukar kembali perlukan 5 tahun lg, dan tahun ke-4, bajet 2015 mgkin, semua cukai akan turun, bayaran 0ne 0ff di beri, tahun dpnnye, pru, BN menang, esoknye..semua akan naik..ulang2...dan ulang2..senyumla hari ini, gunakan akal diberi

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah. bulan 10 dah nk kena potong pinjaman pelajaran sbb nak dapat 41 wpun tertinggal 32.rasa terbela juga. utk yg asyik nak tuding jari tu. ingatlah bukan semua org boleh dpt 41 dengan mudah terutama yang naik 41 tanpa 32. loan belajar kena bayar.

Tanpa Nama berkata...

ni bukan soal siapa memerintah bodohhhhh...ni soal bersyukur..ko paham tak ni bodohhhh..apa yang diterima walaupun sedikit kalau tau bersyukur insyaallah akan bertambah rezeki dan cukup..kalau tak bersyukur ini lah jadinya...

Tanpa Nama berkata...

bersyukur la wahai umat manusia...walaupun sedikit..drpd xada langsung...sebagai umat manusia ,kita akn diuji dgn brmcm2 hal..ini la slh satunya..Allah swt lebih menyayangi umatnya yg brsyukur..

Tanpa Nama berkata...

kami rasa kumpulan sokongan bergaji rendah, sebab kos hidup di kota lain

Tanpa Nama berkata...

renung-renungkan lah dan selamat beramal...

Tanpa Nama berkata...

Kami golongan guru yang memiliki sarjana dan phd ni pun dah berbelas thn tak dapat apa2 hasil peningkatan akademik kami.So, golongan lain tu ingat2lah.Mana ada negara di dunia ni org berkelulusan rendah lagi tinggi gajinya drpd berkelulusan tinggi?Cuba fikirkan masak2.....

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah ya Allah atas rezeki yang telah engkau berikan..Terima kasih PERDANA MENTERI kerana menghargai jasa PA..

Tanpa Nama berkata...

Kami golongan guru yang memiliki sarjana dan phd ni pun dah berbelas thn tak dapat apa2 hasil peningkatan akademik kami.So, golongan lain tu ingat2lah.Mana ada negara di dunia ni org berkelulusan rendah lagi tinggi gajinya drpd berkelulusan tinggi?Cuba fikirkan masak2.....

Tanpa Nama berkata...

Cadangan A:
GRED 1-16 = RM80
GRED 17-26 = RM100
GRED 27-40 = RM120
GRED 41-48 = RM280
GRED 52-54 = RM300
GRED JUSA A,B,C = RM320

Cadangan B:
GRED 1-16 = RM320
GRED 17-26 = RM300
GRED 27-40 = RM280
GRED 41-48 = RM120
GRED 52-54 = RM100
GRED JUSA A,B,C = RMRM80

untuk tolong sokongan pakai toyota wish ker?...
gred 29 = 1700 + 280 = 1980
gred 41 = 1900 + 120 = 2020
hahaha..lawak la...beza rm40.00 saja wlopn ada degree...wajib 29 x hormat 41 dah.................

1 tahun akan datang:
gred 29 = 1980 + 280 = 2260
gred 41 = 2020 + 120 = 2140

2 tahun akan datang:
gred 29 = 2260 + 280 = 2540
gred 41 = 2140 + 120 = 2260

3 tahun akan datang:
gred 29 = 2540 + 280 = 2820
gred 41 = 2260 + 120 = 2380

Ini baru perkiraan untuk 3 tahun sahaja.

Maka adalah pelik untuk melaksanakan Cadangan B.

Tanpa Nama berkata...

mn nak cukup kalo gj rendah tp bila tengok hnpon gunanya iphone 4..husssss..mengalahkan bos..bos..pastu tanggung hutang..bak kata pepatah...''org berak besar..kita pun nak besar''..

gurukul berkata...

korang kena paham 1 hal majoriti pa adalah guru so guru2 kena jaga lebih sikit takut2 ilang undi lak dalam pru 13.

Tanpa Nama berkata...

tak sabar nak tengok jadual gaji baru Penjawat Awam supaya semua keraguan akan terungkai.

tidak ada pelarasan gaji ker???

sebagai contoh gaji seorang penjawat awam pada P1:T8 RM 2000.00 ikut SSM kenaikan tahunan RM65.00 Apabila SBPA kenaikannya 120.00. jika seseorang itu naik gaji pada bulan januari 2012, untung lah dia...bagaimana pula bagi mereka yang kenaikan gajinya pada oktober 2011 jadinya gaji pada oktober 2011 RM 2065.00 pda tangga gaji P1:T9.bagi yang junior ckit darinya yang masuk servis beberapa bulan lewat dan menerima kenaikan pada januari gajinya pada januari 2012 ialah RM2120.00 pada tangga gaji P1:T9 juga.

seolah-olah akan wujud pelarasan tangga gaji juga.

kita tunngu sahaja pekeliling tangga gaji baru ikut SBPA.pilihlah nak tandatangan atau tidak

ah suk tala suka itu zairi punya budak berkata...

Mohd Zairi berkata...
Alhamdulillah. gaji naik dan tiada lagi dinding. boleh kerja sampai 60 tahun pula tu, dah la kadar pencen pun naik 2%. syukran-syukran. kepada ANTI BN, letak saja la jawatan, ramai lagi nak penyokong BN nak kerja kerajaan. kesian derang. dari lantik orang tak menyokong, lebih baik letak orang yang sokong. cuba kalau di swasta, maki2, kutuk2 majikan, 24 dapat notis. tapi dalam kerajaan? maki hamun 24 jam pun hujung bulan gaji masuk. bonus tetap sapu jugak. nak buat macam mana, dah terlepas ambil orang begitu. nasib kerajaan la yer.

Sabtu, Oktober 08, 2011 2:25:00 AM

aiya... lama talak lampak lu punya komen sini ah ziali.... lali lulu lagi ah ah suk tala suka sama lu manyak kiss ass punya ah chai. cibai punya ah chai ooooo.....

Tanpa Nama berkata...

kau jg perasaan la.. jgn temberang tak ramai cikgu ada Phd, kami staf sokongan ada ijazah dan master ape.. cikgu lulusan open universiti, kursus dalam cuti, pun boleh iktiraf ijazah kangkung.. entah apa-apa kelulusan kau org.. kami tak pernah dengar ijazah kemahiran hidup, welding pulak tue..ape jadahnya.. kalau kejuruteraan tue ada la..kau cikgu ingat kita org bodoh..kau lagi bodoh bin tolol..keje nak pekena org..kualiti ngajar hancuss..!! mangkuk-hayun kau..

Tanpa Nama berkata...

mn nak cukup kalo gj rendah tp bila tengok hnpon gunanya iphone 4..husssss..mengalahkan bos..bos..pastu tanggung hutang..bak kata pepatah...''org berak besar..kita pun nak besar''..
__________________________________

bukan setakat pakai iphone..pakai Ipad pun ada..yang P&P pun tak pakai..ukur baju dibadan sendiri..tukar handphone dan kereta macam tukar baju..orang pakai kereta wira awak pakai keter honda..bila time budget memekak nak gaji lagi tinggi,hapus PTK supaya korang yang tak nak belajar senang naik pangkat.tak dapat ugut tukar pemerintah..what a stupid person!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku rasa yang ada master dan diploma ni tapi kejer gred sokongan sedia maklum sewaktu mengisi borang SPA..aku rasa dah berapa kali aku tanya ada degree boleh ker kejer kerani?boleh ke gaji rendah ni?boleh ker awak terima gred dengan kelayakan awak ni?..jawapan dengan muka penuh semangat..boleh encik asal dapat kejer gomen..sampai masanya..gaji tak sesuai dengan kelayakkan..AMARAN-SILA BACA KELAYAKAN DAN TANGGA GAJI SEBELUM ANDA MENGISI BORANG SPA..

Tanpa Nama berkata...

konfom lepas ni harge barang naik

guru hebat berkata...

klu korang tak puas ati ngan kitaorang guru2 yang dapat perhatian lebih ni, ajar sendirila anak2 korang tu. komplen lebih sgt sal guru2 balik2 ckp guru bodoh tolol banggang yang bodohnya korang sebab korang tak nak masuk jd guru. bahalul para pa kutuk guru2.... makasi pm atas perhatian kpd guru2

Tanpa Nama berkata...

itu semua wayang cina je...sebelum dpt..dah dapat baru la nak besar kepala..nak tunjuk taring...lain kali kalo yg ada ijazah apply gred rendah terus reject jer..

Tanpa Nama berkata...

Siapa nk pakai apa pun lantak lah. Yg penting secara umum gaji PA sokongan perlu dinaikkan mengikut peredaran zaman! Mana ada gaji bwh 1000 yg boleh tampung kos sara hidup yg tinggi??? Tu kalau dia idup sorg, kalau ada family mcm mana? Pencen pun perlu ada minimum 1200... Baru cukup! Ini GEBANG saja lebih...POM PANG SANA POM PANG SINI, bonus..alahai 1/2 bulan??? Minimim 500? Kata nk tlg golongan pendapatan rendah! Cakap tak serupa bikin mcm MUNAFIK! PA dibeza2 kan, padahal kelulusan sama setiap jenih pekerjaan, hutan loan jpa, mara, ptptn sama...tapi BENEFIT PILIH BULU!!!!

guru hebat berkata...

klu korang tak puas ati ngan kitaorang guru2 yang dapat perhatian lebih ni, ajar sendirila anak2 korang tu. komplen lebih sgt sal guru2 balik2 ckp guru bodoh tolol banggang yang bodohnya korang sebab korang tak nak masuk jd guru. bahalul para pa kutuk guru2.... makasi pm atas perhatian kpd guru2

Tanpa Nama berkata...

yang sibuk asyik nak tukar pemerintah PRU13 ni tahun depan aku bagi cadangan terlebih dahulu..apa kata sebelum tahun depan korang semua ni mengorak langkah terlebih dahulu tulis surat perletakkan jawatan dengan servis sekarang beramai2 bulan Nov ni ker Dis ker..korang pakat2 la ramai cikit..kurang cikit beban kerajaan nak tanggung biawak hidup yang sentiasa kelaparan..

Tanpa Nama berkata...

walaupun xpuashati dgn guru..kita perlu brterima kasih pada guru..tnpa guru.. siapa la kita skrg...tp xdpt dinafikan jgk ada guru yg malas..hzzzzzzzzzz...

Tanpa Nama berkata...

bajet 2012, kenaikan pangkat tengok performance, bagus..setuju sgt! itu orang atas tgk bawah, pemerintah pun kena performance bagus! baru adil, ini plak orang bawah tgk orang atas, ini di panggil, "family planning" kate p ramlee, hahhaha

Tanpa Nama berkata...

KAMI MAU KEADILAN...TOLONG SEMAK SEMULA BAJET 2012 TERHADAP PA. SEBELUM TERLAMBAT SEBAB RAMAI TAK PUAS HATI, BAGI BENEFIT IKUT SKIM....SEPATUTNYA SEMUA PA MENDAPAT HAK YG SAMA!!!!

Tanpa Nama berkata...

KAMI MAU KEADILAN...TOLONG SEMAK SEMULA BAJET 2012 TERHADAP PA. SEBELUM TERLAMBAT SEBAB RAMAI TAK PUAS HATI, BAGI BENEFIT IKUT SKIM....SEPATUTNYA SEMUA PA MENDAPAT HAK YG SAMA!!!!

tak payah semaklah..takkan sebab ko sorang semata2 bajet 2012 kena semak dan dibentangkan semula kot..kenapa pentingkan diri..yuran sekolah tak ada,subsidi..jika diikutkan semua tukan kira BENEFIT..apasal korang tak minta jer jangan bagi nelayan sunsidi,jangan bagi pesara pencen..ni minta kenaikkan gaji untuk diri sendiri atau oranng lain???

Tanpa Nama berkata...

sudah..sudah..la tu...cuba la bersyukur skit..kalo dh xreti nak syukur pegi la keja swsta..gj besar...

Tanpa Nama berkata...

bajet 2012, kenaikan pangkat tengok performance, bagus..setuju sgt! itu orang atas tgk bawah, pemerintah pun kena performance bagus! baru adil, ini plak orang bawah tgk orang atas, ini di panggil, "family planning" kate p ramlee, hahhaha
------------------------------
tapi xjugak..bnyak yg pakai kipas...ehhh..ehh skrg makin maju pakai econn...cepai naik atas

Tanpa Nama berkata...

Janganlah bising2 lagi..udah-udahlah tu semua..meh aku ajor cikit..nama pun BUDGET NEGARA 2012..bukannya BUDGET KAKITANGAN KERAJAAN 2012..korang ingat semua duit tu BAPAK ko yang punya????Jadi harap jelas maksud perkataan tersbut...aku penghantar pizza McD

Tanpa Nama berkata...

Semak semula benefit naik gaji ikut time base, dan kemudahan samb belajar kpd semua skim PA!!! Kami mau ADIL... semua PA bernaung bwh kerajaan pemerintah, kami serve kerajaan yg sama... Tp kenapa dibezakan benefit yg tersebut di atas di antara skim PA???????

Tanpa Nama berkata...

Siapa nk pakai apa pun lantak lah. Yg penting secara umum gaji PA sokongan perlu dinaikkan mengikut peredaran zaman! Mana ada gaji bwh 1000 yg boleh tampung kos sara hidup yg tinggi??? Tu kalau dia idup sorg, kalau ada family mcm mana? Pencen pun perlu ada minimum 1200... Baru cukup! Ini GEBANG saja lebih...POM PANG SANA POM PANG SINI, bonus..alahai 1/2 bulan??? Minimim 500? Kata nk tlg golongan pendapatan rendah! Cakap tak serupa bikin mcm MUNAFIK! PA dibeza2 kan, padahal kelulusan sama setiap jenih pekerjaan, hutan loan jpa, mara, ptptn sama...tapi BENEFIT PILIH BULU!!!!
-----------------------------------
itu la yg dimanakan budjet...bg ikut kemampuan lah..xkan nk menanggung hutang plak!!!!!1

Tanpa Nama berkata...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa................................

Botol Kicap, Senawang berkata...

Kerajaan perlu kawal harga barangan keperluan. Jika tidak tiada guna kenaikan gaji.

Tanpa Nama berkata...

aku nie x sokong mane2 parti baik kerajaan ke mahupun pembangkang...siapa yg dipilih oleh rakyat untuk memerintah kita yg keje kerajaan nie tetap keje jgk kn dgn sapa2 pun yg dipilih kelak...
bajet untuk PA kali ni aku tgk mmg x seimbang...
aku nk ckp berapa ramai cikgu skrg nie yg sokong pembangkang...mmg ramai..xgune gak nk pancing undi dgn naikkn gaji diaorg...
apa2 pun ada benda yg patut diberi perhatian tp xde perlaksanaannya...contohnya COLA dan imbuhan tetap perumahan...kenapa x naik??
Murah sgt ke sewa dan harga rumah skrg nie???
Mmg btl dia akn buat perumahan mampu milik dan mesra rakyat...taaaaaapiiiiii bila rumah 2 akn siap????
2 atau 3 tahun lg...so dlm tempoh 2 berapa byk lg kenaikan kos hidup akn terus meningkat??pehhh mmg naik x terhingga...!!

yg lagi kesian yg mana PA ada ank ramai...aku kdg2 kesian tgk diaorg nie..kdg2 kita wt pogram kna pki duit sendiri....mampu ke mereka nie nak keluarkan duit??

untuk Pa yg ada ank ramai...sila jawab...btol x?huhu

Anak Nelayan Pontian berkata...

Aku terima je apa yang kerajaan bagi. Dah itu rezeki aku. Tapi setiap PRU aku tetap undi pembangkang sebab aku orang Melayu yang tak suka UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Sokong botol kicap senawang; Perlu ingat, rezeki bukan datang daripada Najib, rezeki datang daripada Allah. Najib bukan pemberi rezeki

Tanpa Nama berkata...

Aku pun macam anak nelayan pontian; bagi aku kita belum lagi capat negara berpendapatan tinggi. Ingat Najib wawasan 2020 tinggal 8 tahun lagi.

Tanpa Nama berkata...

yea la patut cola naik..skrg mn ada sewa rumah Rm180..paling murah pun sewa skrg Rm450..

msjebat berkata...

smua org concern dgn apa yg mrk dpt dr kjaan/negara.. sudahkah mrk beri khidmat yg terbaik kpd krjaan(yg bkja gov) atau negara? adakah gaji yg anda dpt setimpal dgn apa yg tlh anda usaha/berikan..? xde istilah org kaya tambah kaya dan miskin tambah miskin.. yg ada cuma org berusha dan tidak berusaha.. org yg gigih berusaha memperbaiki nasibnya pasti Allah akan beri ganjaran sbyk usha yg dilakukan.. org yg malas dan cuma menganga minta diberi itu ini cuma dpt apa yg org suapkan dia.. masakan seorang penoreh getahpun mampu pergi haji dgn usaha sendiri .. sedikit demi sedikit lama2 jd bukit....bahkan ada juga org yg kaya jadi papa kedana dan muflis sekelip mata.. kpd semua, jgn lah buang masa mengupas yg tidak perlu..dr bertegang urat di sini dan tambah dosa krn menyakiti hati sesama sdri, lbh baik kita bekerja dan perbaiki kualiti hidup dan amalan kita di dunia sebnr..insyaallah

Tanpa Nama berkata...

btl kata msjebat...bersyukur lah...

Askar Jepun Banzai berkata...

tanam ubi kayu banyak-banyak buat stok makanan, jimat belanja....

Tanpa Nama berkata...

ibarat timun dgn durian....

Tanpa Nama berkata...

Askar Jepun Banzai berkata...
tanam ubi kayu banyak-banyak buat stok makanan, jimat belanja....
--------------------------------
perut masuk angin..dpt penyakit..kena kuar duit..duit xde...gj..ciput.

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah PA2 semua..dapat naik gaji tahunan RM 80 pun dah kira banyak.

ada orang yang kerja swasta dengan diploma..tapi kenaikan gaji tahunan tidak sampai RM80.

apa-apa pun kena bersyukur..dah untung banyak dapat masuk kerja gov.

Tanpa Nama berkata...

rm 80 kalo bwk pegi beli barang 2plastik je dpt..skrg hagra brg mahal..mn cukup.

Tanpa Nama berkata...

aku rasa yang ada master dan diploma ni tapi kejer gred sokongan sedia maklum sewaktu mengisi borang SPA..aku rasa dah berapa kali aku tanya ada degree boleh ker kejer kerani?boleh ke gaji rendah ni?boleh ker awak terima gred dengan kelayakan awak ni?..jawapan dengan muka penuh semangat..boleh encik asal dapat kejer gomen..sampai masanya..gaji tak sesuai dengan kelayakkan..AMARAN-SILA BACA KELAYAKAN DAN TANGGA GAJI SEBELUM ANDA MENGISI BORANG SPA..

Sabtu, Oktober 08, 2011 2:41:00 PM

***********************************

saya setuju dengan pendapat di atas.

saya berharap sangat kepada staf sokongan yang ada ijazah/master masuk gov guna SPM..kena paham situasi anda..

jangan nanti kerana anda..ada graduan yang baru habis belajar susah nak dapat kerja gov guna SPM walaupun ada ijazah/master..

ramai orang yang saya kenal tidak kisah rendahkan level mereka asalkan dapat kerja tetap dan boleh hidup dalam dunia yang semakin mencabar.

renung-renung kan lah.

pembantu am rendah jeee berkata...

klu korang tak puas ati ngan kitaorang guru2 yang dapat perhatian lebih ni, ajar sendirila anak2 korang tu. komplen lebih sgt sal guru2 balik2 ckp guru bodoh tolol banggang yang bodohnya korang sebab korang tak nak masuk jd guru. bahalul para pa kutuk guru2.... makasi pm atas perhatian kpd guru2

kepada guru hebat....

guru dulu lain, guru sekarang lain. dulu kerja untuk anak bangsa. guru sekarang kerja nak gaji je. komplen sikit marah, tak boleh tegur langsung. nak ajar anak orang konon tapi eja pun tak betul macam mana nak ajar anak bangsa. porahhhhhhh

Tanpa Nama berkata...

Para PA.
KERJA U SEKARANG U SENDIRI MINTA. TAK DIPAKSAPUN.
ENAPA TAK BELAJAR SAMPAI U KALAU NAK GAJI BESAR.

MASIH TAK PUAS HATI, AMBIL BORANG DANISI UNTUK LETAK JAWATAN. BUKA PJBT SENDIRI. KAN PUAS HATI.


ALA DOA KK.

thezulu berkata...

dulu masa sekolah ngelat,malas,ponteng sijil tak tinggi mana alih alih nak gaji lebih..cermin diri dulu...apa yg kita usahakan itulah yg kita dapat

Tanpa Nama berkata...

cikgu skrg..pilih kasih..buak yg xbrapa pandai dipinggirkan..ni ke yg dinamakan ajar ank bangsa...

Tanpa Nama berkata...

Bonus patutnya bagi RM2000 sorg tak ikut gred. Elaun rumah naik, COLA diselaraskan... Skim naik pangkat secara time base diaplikasikan dlm SBPA, Peluang lanjut pelajaran diberi kepada semua PA! INI BARU BAJET UNTUK RAKYAT...

Tanpa Nama berkata...

yea la patut cola naik..skrg mn ada sewa rumah Rm180..paling murah pun sewa skrg Rm450..

Sabtu, Oktober 08, 2011 3:43:00 PM

ade sewa rm180, hehe..bilik kosong. tp sewa rm200, xcukup pulak rm20,

Tanpa Nama berkata...

Bahasa Arab subjek wajib bg budak darjah 1. Tapi guru disekolah mengharapkan budak2 ni belajar Bahasa Arab di sekolah agama! Mcm ni punya sikap pun dpt faedah dalam Bajet 2012? Mengajar dalam kelas tak seberapa...semua nk harap budak2 tu pergi tusyen. Pastu kat skolah sibuk promo diri kt ibu bapa soh anak join kelas tusyen... KURANG AJAR GURU2 ZAMAN SEKARANG!!!!

Tanpa Nama berkata...

ade sewa rm180, hehe..bilik kosong. tp sewa rm200, xcukup pulak rm20,

Sabtu, Oktober 08, 2011 4:33:00 PM
--------------------------------
hahhh..tau xpe..xkan la yg dh brkluarga nk sewa bilik kot..akaiii ada ka...???

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 1060   Terbaru› Baru»