SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

29 Oktober 2011

Cuepacs to meet various bodies to discuss protest against high cost of goods

The Star
By YUEN MEIKENG
meikeng@thestar.com.my
28/10/2011


PETALING JAYA: Cuepacs will meet various organisations next week to discuss a boycott on pricey consumer goods, including chicken.

Its president Datuk Omar Osman said several non-governmental organisations, including Perkasa and the Malaysian Youth Council, had pledged their support for the move.

“We have also sent letters to the Malaysian Trades Union Congress and other organisations to inform them of our stand.

“There will be a meeting on Nov 2 to discuss this matter and we will make a joint statement then,” he said yesterday.

Omar said Cuepacs was planning the boycott on daily essentials after receiving many complaints about overpriced goods from members.

“Workers from the private sector have also complained to us.

“But at the moment, we are still preparing (for the boycott),” he added.

Omar said prices of goods were spiralling while wages remained stagnant. This caused Cuepacs to plan the move.

He said the boycott would include reducing trips to the market and seeking cheaper alternatives.

In its website, Perkasa president Datuk Ibrahim Ali said the group supported Cuepacs in its protest to teach traders, especially chicken sellers, a lesson.

“I believe we can still survive without chicken.

“Let's teach them a lesson if they still insist on increasing the price of chicken according to their whims and fancies,” he said.

It was reported that Cuepacs had urged the country's 1.3 million civil servants to stage a silent protest against consumer goods, especially chicken, starting next month.

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs kamu jadi jurucakap PA tentang perkara melibatkan skim perkhidmatan, emolumen, kebajikan, prestasi dan kompetensi PA sudahlah ... usah ambil tanggongjawab Persatuan Pengguna.

Usah jadi hero Mamak Presden Cupec.

2bz4money berkata...

Boikot akan memberi kesan ke atas rantaian bekalan 'supply chain' terutamanya kepada mereka yg dalam golongan berpendapatan rendah pekedai runcit, penjual barangan bermasak di gerai, penjual ayam dll. Adalah wajar perundingan harga dibuat di rantaian awal lagi iaitu pembekal makanan ayam, penternak ayam dan pemborong ayam agar satu mekanisme kawalan harga diujudkan.

Tanpa Nama berkata...

consumer associations to take action not ceupacs

Tanpa Nama berkata...

the government should take immediate action

Tanpa Nama berkata...

apa lagi cara korang nak buat pengguna buat tu...buat ni...protes sana protes sini...kementerian buat ape...takkan relaks sahaja....peeeee...

ceupacs jgn terlalu terikut-ikut budaya politik....

Tanpa Nama berkata...

lets eat maggie mee and rice only, say no to chicken, take much more fish and less sugar with salt, consume a good number of vegetables as well.

Tanpa Nama berkata...

back to ancient times
hehehehe .. developed countries, but poor food

Tanpa Nama berkata...

HARGA KICAP DAH MELAMBUNG NAIK MELAMPAU...TAK ADA TINDAKAN DARI GOMEN KE????????

Tanpa Nama berkata...

semua CEUPACS nak buat aper citer nie..bagi jer la isu tue pada KEMENTERIAN yang bertanggungjawab...dah macam tak der orang yang boleh diharapkan dalam kerajaan...-benda merepek la -

Tanpa Nama berkata...

semua CEUPACS nak buat aper citer nie..bagi jer la isu tue pada KEMENTERIAN yang bertanggungjawab...dah macam tak der orang yang boleh diharapkan dalam kerajaan...-benda merepek la -