SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI***

06 Oktober 2011

HARAPAN RAKYAT

Harapan rakyat
Oleh Nazura Ngah
nazura@bharian.com.my
2011/10/05


MENJELANG Belanjawan 2012 yang akan dibentangkan Datuk Seri Najib Razak, Jumaat ini, semua lapisan masyarakat tentunya menaruh harapan besar agar kebajikan dan kepentingan mereka diberi perhatian. Apakah harapan mereka?

Pertimbang cadangan NGO
Belanjawan perlu bersifat seimbang, menjurus kepentingan rakyat

KUALA LUMPUR: Pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang menghadiri siri dialog bersama Kementerian Kewangan sebelum ini berharap kerajaan dapat memberi pertimbangan terhadap cadangan dikemukakan mereka pada Belanjawan 2012 yang akan dibentangkan Jumaat ini.

Bagi mereka, cadangan itu perlu diberi pertimbangan sewajarnya bagi memastikan belanjawan berkenaan bersifat seimbang dan mencakupi pelbagai aspek yang menjurus kepada kepentingan dan kebajikan rakyat.

Pengarah Komunikasi Gabungan Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA), Mohd Yusof Abdul Rahman, berkata antara cadangan yang dibangkitkan ialah projek penambahbaikan pengangkutan awam seluruh negara terutama kawasan luar bandar dan tidak hanya dilaksanakan di Lembah Klang.
Beliau berkata, cadangan lain penambahan peruntukan kesihatan minimum tujuh peratus daripada Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) selaras dengan komitmen Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Setiausaha Agung CUEPACS, Lok Yim Pheng pula mahu kerajaan meneliti semula skim gaji kakitangan sektor awam, selain menimbang semula pemberian bonus dua bulan gaji dan langkah menyerap pekerja kontrak dalam perkhidmatan awam atau melanjutkan tempoh perkhidmatan kontrak mereka.

Katanya, CUEPACS turut mencadangkan kerajaan meluluskan had umur persaraan 60 tahun, meneliti peluang kenaikan pangkat dan gred dengan mengambil kira kelayakan akademik berasaskan prinsip pembelajaran sepanjang hayat dan penetapan gaji minimum.

“CUEPACS juga memohon Elaun Sara Hidup (Cola) dipanjangkan kepada semua termasuk kakitangan yang menginap di kuarters dengan nilai seragam RM300 sebulan,” katanya.

Pengarah Eksekutif Persekutuan Majikan Malaysia (MEF), Shamsuddin Bardan, berkata pihaknya mencadangkan supaya kerajaan menurunkan kadar cukai pendapatan korporat daripada 25 peratus kepada 20 hingga 22 peratus.

Beliau berkata, ia adalah kadar lebih kompetitif jika dibandingkan dengan Singapura yang mengenakan cukai 17 peratus.

Selain itu, katanya, penurunan cukai pendapatan individu daripada 26 peratus kepada 20 hingga 22 peratus juga perlu diberi pertimbangan sewajarnya selain pemberian insentif menerusi pelepasan cukai berganda kepada majikan yang mengambil pekerja warga emas bagi menggalakkan lebih ramai majikan yang mahu memberi peluang kepada golongan berkenaan.

208 ulasan:

1 – 200 daripada 208   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

elok jugak bagi gaji naik kt PA.ada yang x makan g keje sebab nak sara keluarga.

Tanpa Nama berkata...

HARAPAN RAKYAT....HIDUP CUEPACS....HIDUP PUCUK PIMPINAN....HIDUP PM....

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam kontrak yg dah lama berkhidmat lebih tiga tahun diharap dapat diserapkan ke jawatan tetap lebih2 lg ada antara mereka yg dapat anugerah perkhidmatan cemerlang.

isu ini tak pernah selesai hingga sekarang.

PEGAWAI KONTRAK berkata...

aku sokong anan 1:08!

harap ada kabar gumbira kepada pgawai kontrak khususnya gred 41.

TOK GURU KELANTAN berkata...

salam.. dicadangkan supaya kerajaan melantik seseorang ke jawatan kontrak terlebih dahulu sebelum diserapkan ke dalam jawatan tetap.

ini kerana pengambilan terus ke jawatan tetap menyaksikan ramai yg bodoh dan tak reti buat kerja.

so jika masih kontrak, kalau mereka tak reti buat kerja berhentikan sahaja. bg yg bagus dan cemerlang dicadangkan untuk dipertimbangkan supaya diambil terus ke jawatan tetap. ini baru adil kn?

kepada kome yg berjawatan tetap jgn sombong dan bongkak. rezeki allah taala yg berikan... tup tup kamu mati esok, apa mcm? dpt bawak masuk kubur ker????????????????

Tanpa Nama berkata...

sokong penjawat awam kontrak diserap ke jawatan tetap. Apa salahnya klu penjawat awam kontrak (pembantu tadbir (p/o) N17)diserap tetap. Harap ada khabar gembira utk golongan sokongan seperti kami..
berilah peluang kepada kami..

Tanpa Nama berkata...

saya sokong Tok Guru Kelantan..
kerana kebanyakkan jawatan tetap selalu sambil lewa dan memperggunakan jawatan kontrak.. sedangkan gred sama .. memandangkan jawatan kontrak ni takut dibuang kerja maka terpaksa menurut perintah jawatan tetap..

dan apa yang lebih mengecawakan.. jawatan tetap yang baru teda pengalaman terus diambil sedangkan jawatan kontrak tu langsung tak dipandang.. apa salahnya serapkan yg kontrak.. setealh itu baru adakan pengambilan yang jawatan tetap..

Tanpa Nama berkata...

di harap isu ni dapat diselesaikan dan memberi harapan kepada jawatan kontrak..

Tanpa Nama berkata...

harap diserapkan peg kontrak, kasihan mrk pun mencari rezeki spt kite jua,, mrk pun berkebolehan/cekap/pengalaman keje di govt..

TOK GURU KELANTAN berkata...

kami mengalu-alukan sokongan daripada pegawai-pegawai / kakitangan kontrak kerajaan supaya nasib anda semua terbela dan diberi perhatian sewajarnya.

jangan hanya diberikan kepada guru-guru sandaran sahaja. anda semua juga berkebolehan seperti mereka.

kepada cuepacs, TOLONG PERJUANGKAN NASIB MEREKA DENGAN LEBIH SERIUS. JANGAN HANYA "BERDEHEM" SAHAJA.

Tanpa Nama berkata...

bajet pilihanraya.. tiada kejutan pun, sedikit shj kenaikan gaji, 1/2 bulan bonus, lanjutan bersara 60 tahun..yg kekal tiada kenaikan pangkat PA 10-13 tahun berkhidmat, PA ada ijazah dan master di sisihkan, cuti tahunan masih kekal 20-30 hari setahun, cuti berlajar separuh gaji bagi kumpulan B,C ke bawah tiada perubahan, tiada penyelarasan gred kumpulan sokongan, wad kelas 3 bagi kumpulan C ke bawah,perjawatan kontrak tidak serapkan ke tetap,yang teruknya, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, harga barangan makananan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal,AP 100%-200%, kos pembelajaran di universiti semakin meningkat, harga perumahan semakin tinggi melebihi RM200 ribu ke atas, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah,tiada peruntukan tambang haji bagi yang akan berpencen, tiada rawatan pakar setahun sekali bagi PA kumpulan sokongan ,tarif elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar,graduan ramai menggangur, kos sara hidup semakin tinggi,kadar jenayah semakin meningkat,pengangguran semakin meningkat,tiada perumahan kos rendah, rasuah berleluasa dikalangan golongan atasan, akhir sekali gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat,Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. sudah tiba masanya kita memilih kerajaan berkebajikan di dunia dan akhirat,kesejahteraan untuk rakyat..

Tanpa Nama berkata...

setuju...

tolong tetapkan dulu peg/kakitangan kontrak yg dah lame nie...

dan naikkan gaji kumpulan sokongan...
sara hidup makin tinggi....
nak bayar sewa rumah dah RM500++...
elaun rumah RM180 je?
lg RM320 nak crik mane?
kenelah tahan perut makan...

Tanpa Nama berkata...

SAYA RASA SATU YANG PERLU PIHAK ATASAN KAJI...PELUANG KENAIKAN PANGKAT N17 KE 22 (GUNASAMA)TERLALU TIPIS..TAPI KENAIKAN PANGKAT GRED 17 KE 22 BAGI CLOSE DEPARTMEN CEPATNYA..SERVICE MEREKA TAK SAMPAI 5-6 TAHUN ADA YANG DAH NAIK 22....BOOOM(TUMBUK MEJA) INI TIDAAKK ADILL...

masuk u susah kijo pn susoh berkata...

salam...ambo stuju kenaikan pangkat @ gred berasaskan kelayakan akaedmik.. ramai PT N17 ada ijazah...

TOK GURU KELANTAN berkata...

kepada pegawai/kakitangan kontrak, suarakan cadangan anda semua. selama ini suara anda semua terlalu kecil kerana tiada kesepakatan dan kekuatan.

Tanpa Nama berkata...

Kontrak? Kerajaan akan hapuskan skim kontrak... bikin semak dalam organisasi saja!

Kepada pegawai kontrak, cari laa kerja lain yea! Dah xde rezeki kamu kat sini. Dalam usaha mengecilkan bilangan PA, pegawai kontrak perlu angkat kaki dan dihalau secara terhormat dulu.

Maka PA tetap, gaji kamu dinaikkan maka beban tugas secara AUTOMATIK akan bertambah. Jangan sedap gaji naik, keja nak senang! Naik 40%, beban tugas pun naik 40%!

p/s: Pegawai2 kontrak yang tak puas hati, mohonla pada Pakatan Rakyat peluang kerja...itupun kalau ada dan mampu nak sediakan.

TOK GURU KELANTAN berkata...

ANON Khamis, Oktober 06, 2011 3:10:00 PM

usah sombong dan berlagak. kata2 kamu telah membuatkan mereka semua terasa hati.

allah maha berkuasa malah rezeki ditanganNya.

Anak Tiri Angkat berkata...

Salam semua...terutama kpd tok guru kelantan dan penyokong....nampak sangat sedara sedara ni nak kata bodoh mcm tak tapi bg kenyataan mcm org bodoh....boleh la kut adik beradik banggang.....x kan x tau klu PA yg dilantik kejawatan yg ditawarkan disyaratkan dlm tempoh percubaan 3 tahun...klu perkhidmatan baik baru la di serap tetap..... apa yg dengki sgt dgn org yg dah tetap... sedara tok guru kelantan ni kerja kontrak ker???? Kerajaan wujudkan jawatan kontrak tu pasal jawatan tu utk keperluan yg x berpanjangan. Lain kali tnya dulu baru la klu nak kuarkan kenyataan mcm org x cukup akal tu..dan 1 lg bab Ajal maut,rezeki dan jodoh tu kan ALLAH yg tentukan!!!!!!!!! Nama jer Tok guru Kelantan tp akai x der.

TOK GURU KELANTAN berkata...

ANON Khamis, Oktober 06, 2011 3:10:00 PM

salahkah mereka berdoa berharap dan berserah?

kamu akan rasa doa mereka ini tidak lama lagi..

tunggu...

Tanpa Nama berkata...

kalau dah pekerja kontrak lebih rajin buat kerja, baik hapuskan semua jawatan tetap. bg semua kontrak, baru la tak byk songeh nak mintak itu ini..

Tanpa Nama berkata...

Belajar terima kenyataan...kurangkan bergantung pada kerajaan! Tak kira laa dah keja 10,15,20 tahun kontrak! Ni semua nak suruh kerajaan serap. Dah tau kontrak merugikan, cari saja keja lain yang boleh dapat tetap! Siapa yg salah skarang? Jgn jadi mcm Ali Baba si PEMALAS! Pendatang asing pun berpusu2 datang Malaysia cari kerja...yang kamu ni masih tak sedar diri dok bergantung dengan Kerajaan, apa hal?

Ni semua tunjuk ajar pihak pembangkang la yg slalu sangat suka menyalahkan kerajaan. Ada tulang empat kerat, usaha la cari kerja lain demi masa depan sendiri... Sebenarnya Malaysia ni mewah dengan pekerjaan, mcm2 kerja boleh buat. Kalau takmo, berniaga saja la. Itu pun tak reti???

Tanpa Nama berkata...

Sokong! Hapuskan skim kontrak ke arah transformasi Perkhidmatan Awam! Setakat data entry, bg saja kerani tetap buat kerja tu. Jika beban sangat buat overtime. Ini lg jimat dari membayar gaji pekerja kontrak.

Dalam unit penguatkuasaan juga, kerajaan tidak perlu kakitangan yang ramai. Libatkan orang awam untuk membantu, Contoh: Jika ada orang buat kesalahan lalu lintas, orang awam yang pertama mengesan, dan mengambil gambar serta hantar pada yg berkenaan di beri GANJARAN berupa wang tunai - sebahagian dari saman yg diperolehi! Kan mudah?

Tak perlu pegawai kontrak...semoga PA lebih efisyen! Pegawai kontrak hanya perlu pada jawatan yg betul2 kritikal sahaja!

Tanpa Nama berkata...

**MOHON KOMEN-KOMEN BIARLAH BERNAS DAN RELEVAN....JANGAN ADA BATU API DAN MEMBAKAR - BAKAR SUASANA.**

Tanpa Nama berkata...

Sokong! Hapuskan skim tetap ke arah transformasi Perkhidmatan Awam Kontrak!

Tanpa Nama berkata...

YANG TETAP TAK AKAN KEKAL..YANG KONTRAK PUN TAK AKAN KEKAL....KAT OPIS SAYA SEORANG DAH PERGI SELAMANYA...MINGGU LEPAS SENYUM,SEMBANG BERSAMA..TETIBA BESOK HANYA TINGGAL JASAD...seram juga rasanya

TOK GURU KELANTAN berkata...

YANG TETAP TAK AKAN KEKAL..YANG KONTRAK PUN TAK AKAN KEKAL....KAT OPIS SAYA SEORANG DAH PERGI SELAMANYA...MINGGU LEPAS SENYUM,SEMBANG BERSAMA..TETIBA BESOK HANYA TINGGAL JASAD...seram juga rasanya

Khamis, Oktober 06, 2011 4:06:00 PM

ULASAN: MESEJ INI ELOK DIBACA DAN DIFIKIRKAN OLEH PENJAWAT AWAM TETAP YANG SOMBONG DAN BERLAGAK.

Tanpa Nama berkata...

Relevan dan bernas. Gaji bakal dinaikkan jadi PA sekelian harus meningkatkan produktiviti dan mentaliti multi tasking amat diharapkan. Gaji lebih kerja kena lebih.

Semua PA TETAP perlu membuat kerja yang lebih selepas ini. Jadi pihak kjaan dapat menjimatkan kos dan mendidik PA supaya lebih efisyen dan bertanggung jawab terhadap kerja.

Untuk makluman, JPA dah amalkan skim kontrak dahulu sebelum diserapkan tetap. Tapi hanya untuk maksimum 3 tahun. Pada yang kerja kontrak lebih dari 3 tahun tu, demi masa depan anda berundurlah secara terhormat. Cari kerja lain sementara masih bekerja. Jgn terhegeh2 nak cari kerja lain selepas ditamatkan kontrak. Lepas tu masuk dalam aduan rakyat - kecam kerajaan tak adil, zalim dan sebagainya mcm puak2 Pembangkang!

Tanpa Nama berkata...

salahkah mereka berdoa berharap dan berserah?

kamu akan rasa doa mereka ini tidak lama lagi..

tunggu...

Daripada dok doa kat org, doa dulu pada diri sendiri supaya diluaskan rezeki dan dibuka minda! Bukan dok harap ehsan kjaan untuk serap tetap. Ni ka yg Lebai blajaq kat pondok? Tula blajaq lagi dengan Tok Guru Politik...ini la jadinya!

Tanpa Nama berkata...

xperlu la dengki2 dgn rezeki org..yg dapat tu, mmg Allah dh bagi rezeki pd dia..yg x dpt tetap tu mungkin ada,tp lambat..ataupun korang yg bharap dgn gomen ni,usaha byk2 skit keje sendiri (berniaga) atau pun pg ke private sector. Akan dtg smua graduan x blh harap pkerjaan di sektor awam sahaja, mcm di negara2 maju spt Amerika, Britain..mereka membuat pekerjaan base on skill atau kemahiran yg ada shinggala wujud pakar2 dlm bidang2 tertentu. Segala pakar ada kat negara maju, pakar kasut, pakar membuat bom, pakar pasal buaya..pendek kata, mcm2 pakar wujud disebabkan ketidakbergantungan kpd kerajaan..

tonjolkan kebolehan anda sejajar dgn kelulusan yg diperolehi, jgn slalu mengharapkan gomen kerana generasi di malaysia dh terlalu manja kerana sentiasa di suap oleh bantuan2 kerajaan smpai di graduate pun mengharapkan keje gomen..

andai ada salah silap, ampun dan maaf.
sekian, pendapat 20sen saya..

Tanpa Nama berkata...

erm betultu..saya kesian gak tapi nak buat camner..sebab hujah2 yg diberikan untuk tidak menyerapkan ke tetap tu cukup utuh dan mendatangkan faedah kepada kerajaan.Jurang anatara staf tetap dan kontrak jauh bezanya.

PPM Kecewa, Jasin berkata...

elok la serap yang kontrak, tetapi pastikan mereka menjadi ahli UMNO dahulu. Ini untuk mengelakkan kakitangan pemalas sertai kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

ABIS KO RAJIN SANGAT KER.......ITU DA KIRA RASUAH.......

GM berkata...

Its pity u all go bang d contract workers –I assumed they r just voiced out their bits n pieces of queries. Its nothing wrong, and u hit hard at tok guru kelantan...? what he said is a fact when it comes to their situation. So why u …d good , d stable n d chosen ones hurt by his remarks? What harm had their posts do to u? did u pay them with ur pockets?

Be honest my friends...…out there still many or rather a lots who r not quite get their due respect, not bcoz they ‘r lazy or dumb or lack of education, but bcoz d fates r not with them or d ‘cables’ which they r missing…or d system which r not favoring them.

so rather than grieving over that they r no good, their posts have to be terminated, n then yhink u’r breathing better without them…. u r really showing little maturity in here…u PAs!

u know...if u dun respect ur fellow friends …then how could u respect us d public?

I know d public sector is not so advance here... n hence delivers not too good tantamount of service compare to d other fast advance countries…..but at least, i hope less d negative comments on u all.

and one more thing... dun just rather bonking on increasing ur wages but fail to perform. take on d standard requitment…as deemed out by ur government.

why am I bother? Well....i’m ur client.

Tanpa Nama berkata...

Aku dah mual dgr hal pekerja kontrak ni. Diaorg ni tak faham bahasa! Kontrak basis ni mmg bagus untuk jd batu loncatan esp pd graduan yg baru grad!

TETAPI, TOLONG TUKAR MINDSET TU, JGN KO PIKIR KO KEJA KONTRAK LEPAS 3-5 THN KJAAN AKAN SERAP! JANGAN DOK MIMPI DI SIANG HARI...NI BUKAN NEGARA WELFARE. KO ORG KEJA MAKSIMUM 3 TAHUN AMIK PENGALAMAN, LEPAS TU BLAH CARI KERJA TEMPAT LAIN JIKA BELUM DISERAPKAN. JGN JD BONGOK KEJA KONTRAK SAMPAI 10 THN! DAH LA BENEFIT XDE, KALAU TETIBA ARWAH, SAPA NK JAGA ANAK BINI? PASTU MINTAK SIMPATI KJAAN UNTUK DISERAP? APA TARAK MARUAH KA? MALU LAA SIKIT, ASYIK DOK MINTA SIMPATI SAJA. CUBA USAHA...JGN DOK BERDOA 24 JAM, SEMAYANG HAJAT BERATUS KALI...TAPI TADAK USAHA!

Tanpa Nama berkata...

panjangkan tangga gaji.....ini baru 2thn naik pangkat dah langgar tembok terutmanya gaji guru n polis

Belia 4B KualaPilah berkata...

carilah kerja swasta. bukan kerajaan sahaja tempat bekerja sampai sanggup minta N7 walau ada ijazah, pastu nak gaji lebih. lanchow

PA Sarawak berkata...

PA Sarawak tidak ada ELAUN COLA selama ini ....JADI KENAPA TAK DIPANJANGKAN KEPADA KAMI DI PULAU BORNEO????
Apa kami tak tanggung kos kehidupan kah???
Mana ada asas kata2 kamu itu..???

PA Bangladesh berkata...

Saya suka minum Coca-COLA...

Nik Aziz berkata...

PA SARAWAK PATUT TERIMA ELAUN COLA!!!

Tanpa Nama berkata...

cerita dijadikan pengajaran..dulu kat opis ada seorang pekerja kontrak..gaji sambilan je...mamber i N17 ni pandang sebelah mata le kat staf konrak tu..suke2 je mamber i marah kat staf tu...itu mamber i..tapi i tak lah..suatu masa kitaorang heranlah apasal pekerja kontrak ni berhenti tak datang opis 3 bulan..yg tahu sebabnya hanya bhgian sumber manusia...tetiba pekerja kontrak tu pulak lapor diri sebagai penolong pengarah ..bos kitaorang le..apalagi mamber sy tu tak senang duduk asyik kena arah hari2.....
cerita pengajaran je..sy ni staf tetap tapi tak pernah pandang rendah pada mereka yang kontrak...dan yang kontrak pun berusahalah cari kerja yang tetap...semoga succes

Tanpa Nama berkata...

dalam apa2 hal pun...ada perjanjian...tambah2 kontrak kerajaan...private bina bangunan ratusan juta pun semua refer kepada kontrak...tak pakai mulut ma...kalo terma kata kontrak...tetap kontrak..berbuih mulut pun nak minta tetap tp term perjanjian adalah kontrak..dinasihatkan...jgn terima position kontrak sbb risiko x dpt tetap...tp permainan org...dan harapan bersar...join kontrak dulu pastu 'adjust' nak tetap...tak dpt tetap marah2 plak...nak jwtan tetap...org lain fresh pn nak cari kerja..dah rezeki dia dapat tetap..Allah bg..apsal nak cemburu....cakap banyak dan x bersyukur...tu Allah tahan rejeki tu

Tanpa Nama berkata...

PA SARAWAK sudah ada bayaran insentif wilayah yang akan darab mengikut pokok gaji dengan peratus 25% or 22.5% or 20% or 17.5% or 15%..PA SARAWAK jangan membodohkan diri sendiri di sini untuk meminta COLA

Tanpa Nama berkata...

BETTUULL X7.....SABAH SERAWAK DAH DAPAT ELAUN WILAYAH YANG (TETAP) TAK MENGIRA TEMPAT KOTA ATAU HUTAN RIMBA....BUAT APE NAK MINTA COLA YANG TAK SEIMBANG MACAM MINUMAN COLA JUGA...ADDDUUUIII..APASAL PERMINTAAN YANG TAK LOGIK NI.....

Zul Kuala Nerang berkata...

elaun khas utk ahli UMNO ada dengar cerita x? kami berusaha menjatuhkan ustaz azizan di kedah dan nik aziz ni kelantan demi utk menegakkan kesyumulan ISLAM BN, x kan xde apa2 kot?

Minta PM pertimbangkang.

Tok Mat Gunong Baling berkata...

Elaun untuk penoreh getah tak ada ka?

Mohon untuk PM pertimbangkan.

Tanpa Nama berkata...

Gaji basic permulaan yang paling sesuai di zaman ini bagi bujang ialah RM1,500.00 manakala bagi yg dah kawin ialah RM2,000.00. Elaun pulak memang wajar diseragamkan kepada RM300.00.

Bagi yang tinggal kat kuarters kerajaan pulak, masih dok tertanya-tanya kenapa sudah lama tidak diselenggarakan sedangkan ITP dipotong tiap-tiap bulan.

Bagi kakitangan sokongan berjawatan N17 yang telah melanjutkan pengajian sehingga ke peringkat ijazah. Harapan mereka ialah kerajaan menaikkan gred jawatan mereka dari N17 ke N41 tanpa perlu menunggu selama 15 tahun untuk N22(KUP). Jika guru dari DGA29 diberi peluang untuk naik ke DG41 tanpa melalui DGA32(KUP), staf sokongan pun inginkan peluang yang sama.

Diharapkan jugak supaya harga kereta yang tinggi di pasaran diturunkan harga supaya kami yang berjawatan rendah berpeluang memiliki kereta baru dengan potongan bulanan minima. Kami pun nak pakai kereta baru jugak.

Lagi satu, harap turunkan jugak amaun broadband bulanan. Kalau boleh nak broadband 10Gb ke atas dengan harga bawah RM50 sebulan.

Tanpa Nama berkata...

kalu naik gaji...tup..tup hrga brg naik...pdhal dlmbajet xde pun sebut harga brg naik???
pelik btul la...nk sembelih je yg angpa tau..

Guru Siswazah berkata...

Adalah satu keputusan yang sangat tidak ADIL jika esok PM mengumumkan tambahan kenaikan gaji yang lebih tinggi kepada kakitangan bukan siswazah berbanding dengan kumpulan siswazah kerana pada 01.07.2007, kumpulan ini telah diberikan kenaikan 25% manakala kukpulan siswazah hanya diberi 15 %. Perbezaan 10% telah memberikan impak yang sangat besar, perbezaan gaji yang sangat jauh bahkan yang paling mendukacitakan ialah TANGGAGAJI ATAU GAJI POKOK DILANGKAU.

Dan, jika mereka sekali lagi diberikan tambahan gaji yang tinggi, ini bermakna sekali lagi kumpulan siswazah akan jauh ketinggalan atau gaji menjadi semakin rapat atau dilangkau...

Kita harap kerajaan adil kepada semua kakitangan kerajaan. Satu tindakan yang sangat adil ialah memberikan tambahan gaji pada kadar yang sama. Misalnya kalau tambahan 10 % daripada gaji pokok, maka semua menikmati 10 %. Jangan seperti dulu dimana perbezaan sangat ketara iaitu 5 %, 15% dan 25 %.Ini satu tindakan yang tidak betul, salah dan diskriminasi kepada kakitangan awam

PTD Cerdik berkata...

woi si bebal semua. kadar gaji tu kan upah yg dibayar berdasarkan nilai kerja yg dilakukan. kurang nilai kerja tu, kurang lah upahnya. tinggi nilainya, tinggi juga gajinya. x payah la merungut atau berkira, buat sahaja lah. kalau x suka berhenti la kerja dari makan duit haram sbb dapat gaji x setanding produktiviti.

ditindas peg konrak berkata...

Kontrak? Kerajaan akan hapuskan skim kontrak... bikin semak dalam organisasi saja!

Kepada pegawai kontrak, cari laa kerja lain yea! Dah xde rezeki kamu kat sini. Dalam usaha mengecilkan bilangan PA, pegawai kontrak perlu angkat kaki dan dihalau secara terhormat dulu.

Maka PA tetap, gaji kamu dinaikkan maka beban tugas secara AUTOMATIK akan bertambah. Jangan sedap gaji naik, keja nak senang! Naik 40%, beban tugas pun naik 40%!

p/s: Pegawai2 kontrak yang tak puas hati, mohonla pada Pakatan Rakyat peluang kerja...itupun kalau ada dan mampu nak sediakan.

.....

SOKONG 150% COZ NAMA JAWATAN TU KAN KONTRAK SO KADAR KAN DIRI LE JANGAN NAK LEBIH-LEBIH. NI NAMA KONTRAK TAPI PERANGAI MACAM BOS-BOS. BODEK SANA BODEK SINI. JANGAN MENGHARAP SANGAT BRO KALU DAH TAK TAHAN CARI LE KEJA LAIN JANGAN MENYUSAHKAN ORG BAWAHAN JE YANG JAWATAN TETAP DAN BERPENCEN TU. KESIAN MEREKA. KALU LU ORG KONTRAK SEDAR DIRI MASA NAK MASUK JWATAN KONTRAK TU LU ORANG SEMUA PAHAM KAN SYARAT2NYE SO JANGAN BAGI PEHA NAK BETIS, BAGI BETIS NAK SEMUANYE. KESIAN MEREKA YANG LAIN BRO. PATUTNYE LU ORNG BERSYUKUR DAN MOHON JAWATAN TETAP SECARA TERHORMAT LE JANGAN LAH NAK TERUS SERAP JE... BANYAK CANTIK.

ditindas peg konrak berkata...

Sokong! Hapuskan skim kontrak ke arah transformasi Perkhidmatan Awam! Setakat data entry, bg saja kerani tetap buat kerja tu. Jika beban sangat buat overtime. Ini lg jimat dari membayar gaji pekerja kontrak.

Dalam unit penguatkuasaan juga, kerajaan tidak perlu kakitangan yang ramai. Libatkan orang awam untuk membantu, Contoh: Jika ada orang buat kesalahan lalu lintas, orang awam yang pertama mengesan, dan mengambil gambar serta hantar pada yg berkenaan di beri GANJARAN berupa wang tunai - sebahagian dari saman yg diperolehi! Kan mudah?

Tak perlu pegawai kontrak...semoga PA lebih efisyen! Pegawai kontrak hanya perlu pada jawatan yg betul2 kritikal sahaja!

Khamis, Oktober 06, 2011 3:50:00 PM

....

betul, betul, betul sokong 1juta peratus yahooooo

gred 48 berkata...

Adalah satu keputusan yang sangat tidak ADIL jika esok PM mengumumkan tambahan kenaikan gaji yang lebih tinggi kepada kakitangan bukan siswazah berbanding dengan kumpulan siswazah kerana pada 01.07.2007, kumpulan ini telah diberikan kenaikan 25% manakala kukpulan siswazah hanya diberi 15 %. Perbezaan 10% telah memberikan impak yang sangat besar, perbezaan gaji yang sangat jauh bahkan yang paling mendukacitakan ialah TANGGAGAJI ATAU GAJI POKOK DILANGKAU.

Dan, jika mereka sekali lagi diberikan tambahan gaji yang tinggi, ini bermakna sekali lagi kumpulan siswazah akan jauh ketinggalan atau gaji menjadi semakin rapat atau dilangkau...

Kita harap kerajaan adil kepada semua kakitangan kerajaan. Satu tindakan yang sangat adil ialah memberikan tambahan gaji pada kadar yang sama. Misalnya kalau tambahan 10 % daripada gaji pokok, maka semua menikmati 10 %. Jangan seperti dulu dimana perbezaan sangat ketara iaitu 5 %, 15% dan 25 %.Ini satu tindakan yang tidak betul, salah dan diskriminasi kepada kakitangan awam

.....

oi nama je guru siswazah tapi bodoh nak mampus. tak layak jadi guru. oi kalau gaji 10k kalu 5% berapa kenaikan? kalu gaji 5k, 15% berapa kenaikan dan kalu gaji 2k, 25% berapa kenaikan. ni jenis guru yang mengajar kerana gaji saja bukan nak mendidik anak bangsa. bila kena suruh mengajar ke pendalaman menolak- takut pacat,lintah dll. kepada guru ku dahulu aku amat menyanjungi kamu semua kerana kerja dengan ikhlas dan ganjaran pastinya diterima di dunia dan akhirat.

Tanpa Nama berkata...

cola2....juga..elaun wilayah mesti up juga.......

Tanpa Nama berkata...

kena tau syarat..kalo buat ijazah..jabatan suruh/ dengan kebenaran bos....ijazah boleh diguna pakai..tp kalo buat sndiri...guna duit sndiri..curi-curi masa p blaja..bos xtau..bila dah ada ijzah...is nothing....xboleh digunakan utk kenaikan pangkat...ditambah bidang x related...semua org ble cakap ada ijazah....sponser sendiri...nak gaji lebih.kata ada degree..duit abis..tp sebenarnya buat degree tanpa kelulusan jabatan....kes mcm ni susah ma mau naik pangkat...pastu check degree plak jenis biasa2 saja..ataupun terlebih terer...x bersesuaian ma...adoi....

Tanpa Nama berkata...

Adalah satu keputusan yang sangat tidak ADIL jika esok PM mengumumkan tambahan kenaikan gaji yang lebih tinggi kepada kakitangan bukan siswazah berbanding dengan kumpulan siswazah kerana pada 01.07.2007, kumpulan ini telah diberikan kenaikan 25% manakala kukpulan siswazah hanya diberi 15 %. Perbezaan 10% telah memberikan impak yang sangat besar, perbezaan gaji yang sangat jauh bahkan yang paling mendukacitakan ialah TANGGAGAJI ATAU GAJI POKOK DILANGKAU.

Dan, jika mereka sekali lagi diberikan tambahan gaji yang tinggi, ini bermakna sekali lagi kumpulan siswazah akan jauh ketinggalan atau gaji menjadi semakin rapat atau dilangkau...

Kita harap kerajaan adil kepada semua kakitangan kerajaan. Satu tindakan yang sangat adil ialah memberikan tambahan gaji pada kadar yang sama. Misalnya kalau tambahan 10 % daripada gaji pokok, maka semua menikmati 10 %. Jangan seperti dulu dimana perbezaan sangat ketara iaitu 5 %, 15% dan 25 %.Ini satu tindakan yang tidak betul, salah dan diskriminasi kepada kakitangan awam

...............................................

Sy sokong komen anda ini ! Memang bernas ! You are right coz its not fair for P&P if the gred sokongan get higher % ! Easy if that hapens just vote out BN ! Maybe PR will be more better off!

Tanpa Nama berkata...

bagi saya lebih baik naik gaji daripada bonus 2 bulan. gaji 2 bulan sekejap saja akan habis. jika naik gaji akan dapat duit lebihan tiap-tiap bulan.jika naik gaji 100-200, jdi setahun dapat tambahan 1200-2400.dan beberapa tahun kemudian akan naik gaji lagi...

Tanpa Nama berkata...

Org yang belajar tinggi, ada degree master dan phd biarlah mereka dapat gaji tinggi....jangan dipersoalkan hak mereka. susah payah mereka belajar. nak bayar loan lagi...bukan sikit2 tu. kalau nak kaya, belajar lah...ilmu yang membezakan hidup kita.

Berpijak di bumi nyata...takkan sama rezeki org yang berusaha dengan org yang tak berusaha...just to share...;)

Tanpa Nama berkata...

kalau blh,bagi yg memegang jawatan N17 contohnya,ada sijil or diploma,bagi lerr gaji lebih ckit..smpai ade yg N17 ade degree pulak tu...nak sara hidup,potong lagi pinjaman waktu belajar....aduhai...

Tanpa Nama berkata...

asyik nak bantu pekerja kontrak jer...kat opis kau byk yg kontrak dati tetap...nk mintak tetap tapi kerja x nk buat..kalau di tanya dia cakap dia cuma tetap tapi nak mintak ni..imbuhan tu..mengalahkan org yg tetap..dah tu kerja nk mengarah pulak org tetap.tapi kontrak dia org sentiasa di sambung..smpai pencen.sepatutnya gaji pekerja kontrak ni gaji mati mcm kat bank2 skrg..

PA KUALITI berkata...

Kumpulan P&P dpt 15% adalah adil sebab gaji pokok mereka RM4,600 sebulan cuba darab berapa mereka dpt???
Jawapannya RM690.00 Bodoh betul org komen di atas...!!!!Tak ada belajar Matematik kah???
Kumpulan Rendah 25% darab dgn RM2,100 sebulan gaji pokok berapa dpt...RM 525.00 kenaikan saja.
Jawapan nya adalah prg komen di atas tu tamak dan tak otak tak berjalan...
Kumpulan P&P yg dpt lebih TAHU TAK BAHLOL DAN TOLOL!!!
BUKAN KITA TENGOK PADA PERATUSAN TU TINGGI AKAN DPT TINGGI TAPI GAJI POKOK!!!
BODOH BETUL ORG YG KOMEN DI ATAS...JELAS ORG NI PANDAI CAKAP TANPA GUNA OTAK!!!
BAGI MALU KAT RAKAN2 DI BLOG INI SAJA...
LAIN KALI TU KALAU NAK KOMEN GUNA AKAL FIKIRAN TAHU TAK???KALAU TAK TAHU MASUK BALIK SEKOLAH TADIKA ATAU PRA-SEKOLAH...HAHAHAHHAAAAA...

Tanpa Nama berkata...

Kurang ajar betul la PA KUALITI ni.. mulut tak reti nak jaga, kecek huduh.. cam mana la mak bapak dia didik dia..

PA SARAWAK berkata...

ELAUN WILAYAH TU BUKAN LAH ELAUN COLA YG BARU DILULUSKAN TERKINI...JGN BANDINGKAN KEDUA-DUA ELAUN TERSEBUT!!!
CUBA FAHAM APA TU ELAUN WILAYAH DAN ERTI ELAUN COLA????
COLA-COST OF LIVING ALLOWANCE TAHU TAK PA BAHLOL!!!
KAMI KAT SARAWAK KOS KEHIDUPAN DAN SUMBER BAHAN MENTAH JAUH LEBIH MAHAL DARI SEMENANJUNG TAHU TAK...OF COURSE TAK TAHU SEBAB KAMU HANYA MAKAN DAN TIDUR KAT SEMENANJUNG...MCM KATAK BAWAH TEMPURUNG...CUBA DIAM KAT SARAWAK BAHARU KAMU DPT RASA HARGA BARANG MAHAL SAMPAI KAMU SEMUA KANTOI!!!
CAKAP TAK GUNA REALITI HANYA IKUT SEDAP HATI...SUNGGUH CETEK PENGETAHUAN KAMU SEMUA...MEMALUKAN SAJA....PUI!!!
SUDAH 15 TAHUN ELAUN WILAYAH TAK PERNAH DISEMAK TAHU TAK???

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg marah kurang ajar tu sebenarnya dia yg dah terkena cili rasakan pedas!!!
Kamu tu siapa berani marah org kurang ajar!!!
Kamu tu PA yg tiada kualiti dan boleh berhenti kerja lah..!!!
Kamu ingat kamu tu siapa???Jangan2 tak pernah diajar oleh bapak dan emak kau!!!!

TUAN HAJI berkata...

SABAR SEMUA PA 1 MALAYSIA!!!
KITA SAMA2 TUNGGU PETANG NANTI, NESCAYA SEMUA TEKA-TEKI KITA AKAN TERJAWAB DAN LEPAS TU BARULAH KITA SAMA2 BAGI KOMEN DI BLOG INI.

TOK GURU KEDAH berkata...

saya pernah bertugas di sarawak. memang patut elaun mereka ditambah.

Tanpa Nama berkata...

SAYA TIDAK SETUJU DENGAN PELANJUTAN TARIKH BERSARA 60 TAHUN. MENGIKUT PEMERHATIAN SAYA,PELANJUTAN INI HARUS DIBERI KEPADA GOLONGAN PROFESSIONAL SAHAJA DAN GOLONGAN KAKITANGAN YANG FIZIKALNYA MASIH SIHAT DAN JUGA DISIPLIN YANG BAIK. INI JUGA MUNGKIN MENINGKATKAN KADAR PENGANGGURAN KERANA PROSES PERSARAAN YANG BEGITU LAMA. KALAU BOLEH BERSARA 55 ADALAH LEBIH BAIK. SEBALIKNYA KERAJAAN HARUS KAJI BALIK KURSUS-KURSUS PERSARAAN SUPAYA BOLEH MENYEDIAKAN KAKITANGAN AWAN SEBELUM BERSARA.

Tanpa Nama berkata...

tunggu dan lihat jea beb budget jam 3,30ptg nie.. sekiranya harapan tinggal harapan, harapan PRU-13 nie.. akan jadi kenyataan..

Tanpa Nama berkata...

harapan kami dari pegawai kontrak for service agar dapat pertimbangan dari kjaan supaya dpt diserap tetap di sektor kjaan memandangkan kami dah berkhidmat 3 tahun.

Tanpa Nama berkata...

kepada PA SARAWAK..bayaran insentif wilayah adalah sama dengan COLA di semenanjung..jangan buat bodoh di sini..di semenanjung PA tak dapat bayaran insentif wilayah...dan biasa bayaran insentif wilayah lebih menguntungkan kerana setiap tahun bayaran insentif wilayah akan naik mengikut pergerakan gaji..tolong jangan buat MALU di sini

Tanpa Nama berkata...

harapan kami dari pegawai kontrak for sevice agar dapat pertimbangan dari kjaan supaya dapat diserap tetap ke dalam perkhidmatan kjaan memandangkan kami dh berkhidmat 3 tahaun.

Tanpa Nama berkata...

Woi sapa ckp gaji P&P semua RM 4600 ? Mana kau dpt khabar angin ni ? Gaji kami RM 2800 lebih kuranglah ! Gaji gred 48 ke atas ialah RM 4K keatas ! Ckp sedap mulut dia aje !

Kami mahu pelarasan gaji yang sama bg semua gred ! Kalau tak undi kami utk PR !

Wait and see the Budget 2012 at 3.30 pm later !

Tanpa Nama berkata...

PA KUALITI ngan PA SARAWAK mmg org yg sama... bengong bangang bahlol tolol kecik2 taknak mampos dah besar menyusahkan org

Tanpa Nama berkata...

Seriously we should vote out BN if the % of pay raise is higher for gred sokongan !

If the same incident of 2007 reoccur we P&P should vote out BN in the next general election !

I am damm serious about it !
( Marahlah ni )

Tanpa Nama berkata...

Mintalah gaji 4 5k terus kan senang..kalau tak dapat ugut kerajaan..korang tu dah kejer kerajaan nak bagi makan anak bini.. syukurlah cikit..minta naik gaji jenis tak beringat..kalau kerajaan dah tak mampu semata2 nak bayar gaji korang yang tinggi melambung tu akan jadi apa?jadilah mcam negara lain yang mana tak kiralah kontrak ker,tetap ker semua kena buang..baru nak garu kepala...

Tanpa Nama berkata...

aku benci betul jenis yang tak tau bersyukur ni..jenis yang melalak tak sudah..asyik tak cukup jer..koranmg ingat korang sorang jer nak hidup dan tak cukup? pekerja swasta tu berlambak lagi malah lagi kecik daripada gaji korang sekrang terutama gred sokongan ni..gred sokongn kat pejbat aku ni lebih banyak mewah dari P & P..keter import,pakai Iphone la,rumah besar la..kejer tarak...apa kejadahnya tak cukup?..perkataan paling sesuai adalah TAMAK HALOBA..tak cukup2..

Tanpa Nama berkata...

tu la PA ni dah kerja kerajaan lg tak bersyukur.. mintak itu ini.. kena ikat perut la, duit tak cukup la. tp masa belanja tak igt.. kalau rasa kerja kerajaan gaji kecik, letak jawatan. byk lg org yg nk kerja.

Tanpa Nama berkata...

meh aku bagitau korang..yang paling untung bila naik gaji gred genap etc 22,32,38 ni semua..gaji melampau2 dan melangkau gred P&P.tak kiranya ko kejer lama sekalipun..itupun masih ada hati lupus ptk terus naik gred..ni semua jenis tak nak berusha goyang kaki memulo lebih..nak benda yang senag jer..kalau 10 tahun kejer...ikut jam ikut minit yang korang kejer betul2 hanya beberapa jam jer..yang lain memulo..siapa yang melenting ni dengan statement aku ni ibarat siapa makan cili dia terasa pedas..aku seorang peon..

Tanpa Nama berkata...

kecohhhhhhhh bab gaji...najib senyum je sebab dia nak bagi sikit ja...15% dan 25%...itu je...heeeeeeeee....apa raaaaa...

Tanpa Nama berkata...

kecohhhhhhhh bab gaji...najib senyum je sebab dia nak bagi sikit ja...15% dan 25%...itu je...heeeeeeeee....apa raaaaa...

Jumaat, Oktober 07, 2011 12:10:00 PM

yeng kecoh ni bukan sebab apa beb..sokongan ni kalau boleh nak naik tinggi jer,,yang p&p nak selaras.. kalau aku senang biar selaras kalau nak naik 10% pun ok tak kiralah sokongan or P&P..kenaikan berdasarkan gaji starting gred tersebut..baru adil dan saksama..itukan diantara salah satu ciri pemerintah islam..

Tanpa Nama berkata...

harapan supaya PM umumkan insentif baru kepada anggota Polis yg berpangkat Koperal yg lama kerana mereka tersekat di pangkat ini kerana time based yang terlalu ramai

Tanpa Nama berkata...

aku peduli apa kat korang....mcm2 isu.....yang penting kami dah tahu gaji P&P naik lebih saya ni M48 Isteri m44....hahahahahahahahahha...best naik gaji....................yaaaaaaaaaauuuuuuuuuuhhhhhhhhhuuuuuuuuu..thank you PM..kami song PM hingga akhir hayat....

Tanpa Nama berkata...

aku peduli apa kat korang....mcm2 isu.....yang penting kami dah tahu gaji P&P naik lebih saya ni M48 Isteri m44....hahahahahahahahahha...best naik gaji....................yaaaaaaaaaauuuuuuuuuuhhhhhhhhhuuuuuuuuu..thank youPM..kami sokong PM hingga akhir hayat....

Tanpa Nama berkata...

taaku peduli apa kat korang....mcm2 isu.....yang penting kami dah tahu gaji P&P naik lebih saya ni M48 Isteri m44....hahahahahahahahahha...best naik gaji....................yaaaaaaaaaauuuuuuuuuuhhhhhhhhhuuuuuuuuu..thank you PM..kami song PM hingga akhir hayat....

--MaMpus la ko M...hehehehe..makan la konyang2

Tanpa Nama berkata...

Ok la gred 41 baru masuk kerja gaji dah 2800... Cuba ko keja swasta, baru masuk paling tinggi 2000! Yg ko tak puas hati dgn gred 32,38 tu pehal? Tu gred kanan la NGOK! Mmg gaji tinggi dr ko yg hingusan tu! Ko banding 32/38 dgn 44/48 baru laa betul!

Tu laa... Kerja tak seberapa bising saja lebih. Mcm ni sikap org yg ada degree? Lebih kurang org xde pelajaran aje ghupenya!

Tanpa Nama berkata...

Betul ke yg kt atas tu M48? Gaya tulisan mcm budak fail SPM! hahahaha

Tanpa Nama berkata...

kalo org ada pelajaran tp compare 41 dengan 36/38...x munasabah la..ngok la jugak tu....

kalo gred 17/29 nak gaji mcm 41...dah jd mcm org x munasabah juga...

manusia ni sifatnya..dia sangat suka apa yg ada kat org lain dan x bersyukur dgn apa yg ada kat dia...

M48 dengan cara M48 nya..

n17 dengan cara n17 nya...

kalo ada gred 52/54 dalam ni...smua pakat xnak suara....yes bos plak time tu....gaji rendah?? ok boss....boleh la bos...tuiiii

Tanpa Nama berkata...

Kesimpulannya kita tunggu jam 3.30 nanti !

Tapi gred sokongan ini selalu belagak pandai kata org lain ngok lah bodohlah ! Kalo macam itu nape korang tak jadi PM ye ? Pelik bin ajaib ????

Ha Ha Ha Ha !

Tanpa Nama berkata...

Ok la gred 41 baru masuk kerja gaji dah 2800... Cuba ko keja swasta, baru masuk paling tinggi 2000! Yg ko tak puas hati dgn gred 32,38 tu pehal? Tu gred kanan la NGOK! Mmg gaji tinggi dr ko yg hingusan tu! Ko banding 32/38 dgn 44/48 baru laa betul!

Tu laa... Kerja tak seberapa bising saja lebih. Mcm ni sikap org yg ada degree? Lebih kurang org xde pelajaran aje ghupenya!


kanan ler yang paling pemalas dan kuat ngulo macam ko..mesti ko ni pun jenis kanan2..yang ko terasa pedasnya pehal??hua3..apapun hidup BN..

Tanpa Nama berkata...

Kesimpulannya kita tunggu jam 3.30 nanti !

Tapi gred sokongan ini selalu belagak pandai kata org lain ngok lah bodohlah ! Kalo macam itu nape korang tak jadi PM ye ? Pelik bin ajaib ????

Ha Ha Ha Ha !

yang ni aku setuju..dahla sokongan tapi mengalahkan pegawai pula..aku tukang si tukang gunting rambut..

Tanpa Nama berkata...

mampus la BN ko tu....nak termuntah aku dengar...takrif kerajaan dgn parti pemerintah pun ngok lg..xtau beza ka.

Tanpa Nama berkata...

Memang tak berkat lah hari jumaat dok kutuk org ! Dah tu gi sembahyang ! Kau ni tak takut Tuhan ke ?

Tanpa Nama berkata...

sokongan punya mentaliti....besa la...gaji up tp prestasi kerja minggu depan masih sama saja....bukan nak p jupa bos minta extra kerja...tp....adoila,,buat kerja sikit tp bajet dah kerja kuat.....

Tanpa Nama berkata...

Apa daa...gaduh2. Bersikap terbukalah. Dah tentu PM nk upgrade civil service jd kena mulakan dgn yg bwh. Jgn risau laa yg atas pun mesti kena tempias. Kalau gaji minimum 1200, gaji PA yg 800 tu sure nmpk tinggi kenaikkannya...dh 50%! Abih yg gaji 2500 pun tak kan nak naik 50%? Kalau dpt 20% pun dh ok...

P&P elaun dh dpt tinggi lg nak dengki dgn sokongan... Yg byk bunyi dlm ni aku tgk gred 41. Dah laa baru masuk kerja, selalunya 4-5 thn dh dpt 44. Lg nak banding dgn gred 32/38...kalau stakat DEGREE ko, sebenarnya yg 32/38 Ada DIPLOMA dh layak buat Masters. Jd mmg sepadan pon gaji gred 32/38 tu tinggi dr gred 41!!!

Tanpa Nama berkata...

kalo puji BN ko x suruh p solat ke? kalo kutuk cepat2 plak ko suruh solat.....

Tanpa Nama berkata...

pergi tengok buat master....berhenti tengah jalan kot...dip+ pengalaman gomen ko tu...mental pun blum cukup kuat kot...master sains sosial ble la..p buat master teknikal atau kejuruteraan tgk

Tanpa Nama berkata...

Laa ape ni bergaduh pasal solat ? Isk jgn sampai camtu ! Sedar sikit kita ni hamba Allah !

Tanpa Nama berkata...

ha3..ramai jugak PA sokongan yang NGOK kat dalam ni..mudah melenting..bila bagi arahan ni mesti kes selalu membantah dan mengulo jer..

Tanpa Nama berkata...

gred bawahan ni mana nak sambung belajar bro..kalau nak mesti tak ada isu hapus PTK..semua nak jalan mudah dan gaji besar then boleh goyang kaki

Tanpa Nama berkata...

master ngulo & melencong & kelentong bolehlah....boleh blah la sama korang semua manusia tak reti bersyukur

Swasta berkata...

sah!!!

Tanpa Nama berkata...

ok ok lah ! Gred sokongan the best ! Semua diaorang leh buat ! Kalo tiada diaorang jentera kerajaan tak jalan ! Kita P&P ni tak reti buat kerja lah konon ! Selama ini kita P%P dok goyang kaki lah konon ! Begitulah komen Gred sokongan selama ni ! Piiiiiirah ! Public dok tanya soalan ternganga ! Cepat cepat suruh jumpa officer !

Nak tergelaklah aku ! Ha Ha Ha !

Tanpa Nama berkata...

mampus la BN ko tu....nak termuntah aku dengar...takrif kerajaan dgn parti pemerintah pun ngok lg..xtau beza ka.

woi bangang,macam ni nak gaji? parti pemerintah yang akan menjadi kerajaan..kalau ko tak reti lagi balik masuk tadika belajar semula..tak pun minta parti pembangkang naikkan gaji ko sampai ko puashati..

Ahkak N17 Senior berkata...

Ahkak ni dh nk pencen tahun depan. lama dh jadi n17. kenapa x naik2 pon x paham la ahkak. kursus kecerian pejabat dan 5S banyak kali dh pegi tp x naik2 gak. Tp dgr2 N17 yg x naik N22 dan berkhidmat 25 tahun ke atas dan akan berpencen dalam masa 2 tahun akan diserapkan terus ke M41. Untung la ahkak kalau betul ni. Sempat merasa pakai kot, dpt parkir, surat kabar, org buatkan air, pegi mesyuarat utk minum2 dan org panggil puan.

Harap2 betul la ni ye Dato Najib

Tanpa Nama berkata...

Ahkak N17 Senior berkata...
Ahkak ni dh nk pencen tahun depan. lama dh jadi n17. kenapa x naik2 pon x paham la ahkak. kursus kecerian pejabat dan 5S banyak kali dh pegi tp x naik2 gak. Tp dgr2 N17 yg x naik N22 dan



....tahun lepas ahkak ni pun ade cerita merenggek nak pencen tapi tak pencen2...kesian nie ahkak janda dara tua dinasihat jadi bini no 4 PTD dapat juga merasa laki 41, jadilah dari duduk meroyan.

Tanpa Nama berkata...

Jumpa officer, tp officer lg teruk tak tahu ujung pangkal. Sebab yg buat surat, memo semua soh kerani yg buat.... Hahahaha

Dok dlm bilik tutup pintu ngadap movie download hari2! Masuk meeting hari2 makan, minum, makan, minum...kerja tak siap2. Keputusan tak dapat... Samb meeting lg esok!

Tu laa kerja org gomen! Tp gaji nak naik tinggi, kerja buat ala kadar. Telefon opis memanjang xde jawab.

Tanpa Nama berkata...

fikir pakai akal...kalaupon gov x tunaikan permintaan cuepacs nie,jd,gov akn menerima padah pru 13 nnti...jgnkn sebab permintaan tidak diluluskan,tergadai negara dn bangsa...fikirkan...

9W2ORB berkata...

kontrak ini elok diwujudkan utk menilai PA sebelum diserap ke tetap...tetapi kami yang sudah berkhidmat 5-6 tahun sepatutnya diberikan peluang ke tetap....rugi sebab kami semua masih tidak boleh membeli rumah sendiri dan hanya menyewa....itu sahaja yang kami pinta....buat PA tetap...jangan asyik ke Bank Rakyat buat loan masuk MLM sana sini....itu semua jerat untuk kamu.....semua itu scam....ekonomi negara akan musnah dengan MLM tersebut...fikirkanlah

Tanpa Nama berkata...

saya respek pm pasti naikan gaji kami m48...aaaii senangnya dalam hati....

Tanpa Nama berkata...

taaku peduli apa kat korang....mcm2 isu.....yang penting kami dah tahu gaji P&P naik lebih saya ni M48 Isteri m44.....best naik gaji..thank you PM..kami amat terima kasih kepada ybhg PM hingga akhir hayat....

Tanpa Nama berkata...

AKU YB SOKONGAN...

Memang puas hati keja kumpulan sokongan ni. Tiap2 bulan gaji dapat 2 kali. Claim OT & TNT minimum RM1.5k sebulan... Senang2 aku byr rumah & keta tiap2 bulan tanpa usik gaji aku yg nk cecah RM5k...Ni kalau dpt naik 20% pun, OT claim naik lg. Mau dekat RM20 sejam! Masyukkkk....

Nak soh aku mintak 41??? Sorry beb, aku tak pandang gred2... Gaji pun tak seberapa, OT pun tadak. Aku bahagia di kumpulan sokongan!!! Yg penting aku leh buat OT...OT....OT...OT

Tanpa Nama berkata...

bahagiaaa ke tu atau saja2 buat senang hati..sabar ada juga giliran cik nanti

Tanpa Nama berkata...

tak payahla korang ni nak kasi api2 kat sini..nampak sangat lower mentaliti..bukan profesional..itu yang mebezakan orang ada ilmu dengan tak ader ilmu.

Tanpa Nama berkata...

jom pakat bukak tv tgk budget!!!

Tanpa Nama berkata...

tak kan nak ilmiah dalam blog..alamak skema protokol...kat blog inilah kita bagi komen dan bergurau

Tanpa Nama berkata...

Gaji naik, tahun depan lpas PRU 13 cukai kjaan GST, minyak naik RM 2.30 RON 95, harga perkhidmatan naik... Welcome to new economics era! Kurangnya subsidi, naikkan cukai - maka gaji PA naik melambung2! Kerani starting RM1500 sebulan, graduate RM3200...

Tanpa Nama berkata...

haha..jgn harap naik gaji..PA semua mcm bangsat

Tanpa Nama berkata...

betul betul betul

ANTI GOV berkata...

BORING KERJA KERAJAAN GAJI CKIT SGT.MAMPU PAKAI PESONA JER.GOV TAK NAIK GAJI..BULAN DEPAN KOMPEM RESIGN..OK KEPADA YG NAK JAWATAN AKU GRED U41.. SILALAH MOHON SPA..BULAN DEPAN ADA SATU KEKOSONGAN UNTUK SCIENTIFIC OFFICER DI MKA KKM..PASTIKAN ANDA ADA IJAZAH..

Tanpa Nama berkata...

AKU YB SOKONGAN...

Memang puas hati keja kumpulan sokongan ni. Tiap2 bulan gaji dapat 2 kali. Claim OT & TNT minimum RM1.5k sebulan... Senang2 aku byr rumah & keta tiap2 bulan tanpa usik gaji aku yg nk cecah RM5k...Ni kalau dpt naik 20% pun, OT claim naik lg. Mau dekat RM20 sejam! Masyukkkk....

Nak soh aku mintak 41??? Sorry beb, aku tak pandang gred2... Gaji pun tak seberapa, OT pun tadak. Aku bahagia di kumpulan sokongan!!! Yg penting aku leh buat OT...OT....OT...OT

__________________________________

nak dpt 1.5k kena OT?? hahaha... kalau P&P 1.5k tu elaun keraian saje beb... malang sungguh

Tanpa Nama berkata...

haha..jgn harap naik gaji..PA semua mcm bangsat

orang tak ada akal bercakap macamni la..cakap pakai kepala lutut..mesti ko dengki tak dapat kejer gomen ni..

Tanpa Nama berkata...

haha..jgn harap naik gaji..PA semua mcm bangsat

_________________________________

orang tak ada akal bercakap macamni la..cakap pakai kepala lutut..mesti ko dengki tak dapat kejer gomen ni..

p/s: lain kali letak partition

Tanpa Nama berkata...

yaaaaaahoooooooooooooooooo!!!!!!!!!

NAIK 37.7%

Tanpa Nama berkata...

nah kan aku dah cakap ada kenaikan gaji rm80-rm320 mengikut gred....mcm pegawai tinggi 320..pegawai paling rendah 80....gred17 rm120...nah..ok takkk..mcm saya ni pegawai...hahahah..korang fahamn-faham jelah..terima kasih lah kat pm naik gaji....

Tanpa Nama berkata...

dah cakap dah najib cakao macam pak pandir !!! jangan mimpi la naik gaji...

Tanpa Nama berkata...

BN UMNO count ur days coz u r going down for sure.

Tanpa Nama berkata...

kenaikan 8 - 13% daripada kenakan tahunan.. kiralah sendiri masing2 punya kenaikan yer :)

Tanpa Nama berkata...

perghhh xde penyelarasan gaji?? pelik bin ajaib..

Tanpa Nama berkata...

Menteri dapat kenaikan elauan dll.
PA pula bagaimana? Elaun sewa rumah PA tak dinaikkankah?

Tanpa Nama berkata...

PA yg dok berangan depan TV sambil pegang calculator tu diminta bertenang dan tarik nafas dalam-dalam.Dah habaq dah, jangan percaya khabar angin... cikgu2 dah terkena dah... hampeh...Doakan PRU13 cepat sikit... kita tunjukkan sokongan kepada .... (rahsia). Agak2 thn depan sapa yg nak bentang bajet ?

GM berkata...

so how u feel now? at ease or more coarseness in ur minds? 80 to 320 is suit u well.

Tanpa Nama berkata...

ehh...kan ada dia sebut naik gaji?? nape ada kea\\

Tanpa Nama berkata...

aku rasa sume PA sekalian dh terluka dgn apa yg pak jib umum td..mana yg dok canang gaji naik 20-40%...sakit hati weii dgn janji2 mu jib..
dok tambah elaun utk ahli parlimen wat pe..yg ada tu pn x hbs makan dh..kerajaan yg perihatin ke mcm ni??

Tanpa Nama berkata...

bIKIN PANAS LA INI BAJET....xpe tunjukkan kuasa di tangan anda....kenapa nak naikkan elaun ahli parlimen pulak?? sebelum bajet barang2 kat luar dah melambung naik dah....

Tanpa Nama berkata...

saya ni blur dan confused..najib cakap sistem saraan gaji baru akan menggantikan yang lama..maksudnya ada kenaikan gaji kan? lepas itu dia bagi contoh..andaikan gaji maximum cikgu sekarang adalah rm4200 maka gaji maximum gaji cikgu akan dinaikkan ke rm5800..maksudnya naik 39%..jadi kita kakitangan awam sama naik ke?? confused la

Tanpa Nama berkata...

pahami bajet.....dulu.. jgn syok nak kutuk

Tanpa Nama berkata...

kami dah cakap budget pilihanraya.. kau org PA tak percaya..!! turus, jusca A,B,C and gred 54-52 senyum lebar..yg untung cukai pendapatan mereka potongan 70%.. umur bersara 58-60 thn, yg untungnya tetap turus, jusca A,B,and C, masih dpt menikmati gaji n elaun puluhan ribu ringgit, ahli parlimen elaun semakin naik,berdekah-dekah mereka ketawa, gaji n elaun mereka naik ribuan ringgit.. rumah pertamaku RM220,000-400,000 apa cite.. sape yg mampu milik, kalau tak org atasan juga..kau org mampu kea.. makan bubur jawabnya, PA berjawatan rendah n sederhana tak dpt apa-apa, just 1/2 bukan gaji lagi..kenaikan 8 - 13% daripada kenakan tahunan.. mananye harapan cuepacs pegi 2 bulan gaji n penyelarasan gaji kau org.. elaun-elaun spt cola,eka,etp langsung tak disentuh kenaikannya, yg kami gelihati kerajaan suruh buat master, kami PA sokongan rata-ratanya nak buat ijazah dulu, kalau adapun sebahagian tengah buat master.. nak buat master sekarang pngk 2.5 ke atas agaknya itu dulu..skg tak tau la.. cikgu-cikgi gigit jari jealah.. beban guru semakin bertambah, tiada perubahan, kesian.. lepas nie PA semua akan menerima bahangnya dengan cas kenaikan 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal,kos pembelajaran di universiti semakin meningkat, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah, tiada peruntukan tambang haji bagi yang akan berpencen, tiada rawatan pakar setahun sekali bagi PA kumpulan sokongan ,tarif elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar,graduan ramai menggangur, kos sara hidup semakin tinggi, kadar jenayah semakin meningkat, rasuah berleluasa dikalangan golongan atasan, akhir sekali kami ucapkan tahniah gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat, Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. akhir sekali Lu org PA fikirlah sendiri.. ha..!!ha..!!

Research Officer berkata...

Quote : ANTI GOV berkata...

BORING KERJA KERAJAAN GAJI CKIT SGT.MAMPU PAKAI PESONA JER.GOV TAK NAIK GAJI..BULAN DEPAN KOMPEM RESIGN..OK KEPADA YG NAK JAWATAN AKU GRED U41.. SILALAH MOHON SPA..BULAN DEPAN ADA SATU KEKOSONGAN UNTUK SCIENTIFIC OFFICER DI MKA KKM..PASTIKAN ANDA ADA IJAZAH..

Jumaat, Oktober 07, 2011 4:23:00 PM
----------------------------------

Sejak bila pulak Pegawai Sains /SO ni grade U41?setahu aku deorang ni grade C41..P&P apa ni, skim gaji sendiri pn th tahu, ,memang patut la ko resign Bhai!!

HArap jawatan je katogeri P&P, tp keja tadak dok melalut je kt MKA tuh.dok syok sendiri je lh keja.

Tanpa Nama berkata...

ramai salah faham.....mana-mana penjawat awam yang lompat dari SSM ke SBPA akan terima kenaikan gaji 7-13%. Okey...bila dah dapat yang itu, kemudian setiap tahun kita akan dapat kenaikan tahunan...yang itu pon dinaikkan sikit ajer dalam RM80-320 ikut gred. Bukannya kenaikan gaji7-13% dari kenaikan tahunan yerrr.... satu lagi yang kenaikan 37% tu adalah kenaikan aras gaji mati...atau gaji langgar dinding melalui pertambahan tangga gaji. Tu sahaja.....jangan pegi tepon agen jual kereta pulak bila dengar 37%

Tanpa Nama berkata...

kan td dah umum skim saraan baru....tu pelarasan gaji la korang ni...dah PM x guna word pelarasan gaji....korang trus kata tada.....tggu la sign skim baru 2011...jadual baru...analisis la....komen mcm pandai.....panjang berjela..tp tulis benda umum..analisis dulu...jg trus meludah...nnt kena jilat ludah atas muka sendiri ma,,,,

bung sarawak berkata...

GAji utk MP kena naik sb ckit masa lg MP Bung MOkhtar nk pencen awal sb nk jga anak kecik dia yg kawin muda tuh...tua2 bru nk dpt anak, pas ni nk kena gi amik n hantar anak skolah pulak..mana larat klu pencen MP ciput je..nt bini lari la..

Otromen berkata...

Cuma aku harap sangat syarat nak masuk SBPA tak datang sekali dengan syarat pencen 60. Aku takmo lah pencen 60...nak 55.... kalau disekalikan memang masaklah....

Tanpa Nama berkata...

kadang2 org lawak juga cara org sokongan ni analisis data...maklumat semua org dengar SAMA...tp abis bajet....MASIH RAMAI yang tak paham dan salah analisis...menulis MCM DIA YANG PALING BIJAK...SEMUA NAIK SAJA YG TAU TULIS....analisis dulu..tukar sistem...tada gaji mati...bersyukur la....revolusi LAMA DIPERBAHARUI KEMBALI....gaji tak mati.....tu pun mau ludah tinggi2 lagi....

Tanpa Nama berkata...

macam mana awak tahu kenaikan gaji adalah 7-13%??? adakah berdasarkan kenaikan gaji tahunan? tolong jelas lebih lanjut

otromen berkata...

Laaa.....sila lah download transkrip Bajet 2012. Kan dah clear Pak Najib bagitau, kenaikan gaji 7-13% kalau lompat dari SSM ke SBPA. Pelarasan la tuh, cuma dia tak sebut pelarasan. Cek mukasurat 23-25.

Tanpa Nama berkata...

Mmang kecewa dgn bajet 2012,smasa pak Lah pun PA sokongan bawah dapat 35%,ini masa najib war-wra pulak kate nak transformasi negara brpendapatan tinggi tapi ciput je bagi...kalau ciput2 je berapa lama nak samapai target negara brpendapatan tinggi.Separuh gembira betul dengar bajet 2012 tadi.Ahli parlimen juga yg ketawa besar...hampeh betul najib ni.Tak pe...what U give,WE will 'give it' back later.Mmang najib ni PM ciput...mula2 dia jdi PM dulu pun bagi RM250/- pd PA utk sambut h/raya.Dgn isu nak hapus ISA,memuji kreativiti namawee babi dan skrang mghampaka harapan kbanyakan PA dan mgkin dekat nak p/raya isu pemilihan calun...rase2 nye najib pun akan menerima nasib yg sama mcm pak lah atau mgkin teruk lagi.

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam..sila berusaha cari maklumat..informasi dulu....ni ketinggalan...org lain bercakap lepas download statement pm...korang bertanya lepas tu nak kepastian...smua org mendengar benda sama..kalo x jelas ..cari info dan baca...sminit saja download....

Tanpa Nama berkata...

KORANG PILIH GAJI NAIK SEDIKIT TAPI TADA GAJI MATI @ GAJI TINGGI TAPI 27 TAHUN LANGGAR TEMBOK??

Tanpa Nama berkata...

Yang untung ahli parlimen! Pak Omaq, hang punya pasal la ni... Tuntut pencen umur 60 tahun sapa yg untung? Kami PA apa yg dpt? Mana elaun Cola selaraskan, mana elaun rumah dinaikkan, mana KENAIKKAN GAJI??? Elok ko letak jawatan laa... Sial ko makin lama makin menjadi2... Kami yg gigit jari!!!

Tanpa Nama berkata...

JOM TUKAR KETAJAAN PRU 13.... SETAKAT 7-13% TU BUKAN BOLEH BANTU DGN KENAIKKAN BRG DAN GST YG AKAN DIKENAKAN LEPAS PRU 13. MCM HARAM PUNYA BAJET.... BONUS PUN 1/2 BULAN SAJA...SIAL PUNYA NAJIB!!!!

Tanpa Nama berkata...

najib putar alam......

Tanpa Nama berkata...

okla tu..kenaikan gaji dengan SSBA minimum rm80 maximum rm320 + bonus 1/2 bulan gaji..walaupun tak banyak mana..bersyukurla wahai penjawat awam semua sebab masih ada kenaikan daripada takda langsung.. apa2 pun, tahniah kepada cuepacs kerana berjaya memperjuangkan kenaikan gaji dan bonus untuk PA..
p/s mungkin cuepacs kena usaha lebih keras lg kot untuk tahun depan ..hehe

Tanpa Nama berkata...

Bajet gula2 untuk rakyat, Tp rakyt skrg lebey cerdik.Bkn cam Bn Bengong..

Tanpa Nama berkata...

Time base untuk guru saja? Kami PA yg lain mcm mana? Lu LANSI Lu MATI dlm PRU-13 nanti...

Tanpa Nama berkata...

Pak Lah bg kenaikkan 35% dulu hilang 5 negeri, PRU 13 Najis hilang 10 negeri!!!! Hidup pakatan rakyat....Binasa BN! Rumah pertama loan 400 ribu? Aku mohon untuk 220 ribu pun x lepas sebab ada loan kereta! Bangang punya PM...lenkali turun padang selidik dulu mcm mana susahnya nk buat loan sblm bg janji mcm haram jadah!

Tanpa Nama berkata...

mampos!

Tanpa Nama berkata...

Jgn risau kawan2.. nie bajet terakhir untuk BN...

Tanpa Nama berkata...

paling teruk punya bajet

Tanpa Nama berkata...

jgn marah-marah semua PA, gaji naik 7-13% tue ok la tue.. bole la overlap bank rakyat.. kami dapat bonusnya.. kami staf bank rakyat dpt 6-7 bulan bonus akhir tahun nie, lepas tue naik gaji lebih drp kau org la.. tak main naik ciput-ciput nie..padan muka kau org.. berlagak sgt kutuk kami staf bank rakyat sebelum budget tempoh hari.. kah..!!kah..!!

Tanpa Nama berkata...

langsung tak membantu,org yg gaji besar jg yg untung PI LAH NAJIB, KONON NAK BANTU SOKONGAN 2, SKRNG NI APA PUN TARAK,CAKAP X SERUPA BIKIN

Tanpa Nama berkata...

harapan tinggal harapan.... apa2pun bersyukurlah.... cuba lagi tahun berikutnya....

adakah kerajaan yg sama?

Tanpa Nama berkata...

Sekali Lagi Yang Kaya di Dahulukan yang miskin dikemudiankan...

pelarasan gaji gred 17 13%, gred 54 7%... anda boleh bezakan. time kasih

Tanpa Nama berkata...

KORANG DATANG LA AWAL TAUN DEPAN WAT LOAN NGAN BANK RAKYAT BUAT LOAN..BLE KAOTIM MA.....HAHAHA...LEN KALI JGN KUTUK STAF SWASTA...STAF BANK RAKYAT TAU......HEHE

Tanpa Nama berkata...

Survey memberitahu rata2 PA majoriti TAK PUAS HATI! Kami mau PRESIDEN CUEPACS & KERAJAAN BARU tahun depan!!!!!!!!!!

Swasta pun ramai tak puad hati....HOLANG 10 NEGERI AKAN JADI REALITI...BYE BYE BN...THE END.

Tanpa Nama berkata...

Bank Rakyat dah tak laku skang ni....CIMB bg loan 3.98% untuk 20 tahun....mari...mari...mari....

Tanpa Nama berkata...

bajet paling hancus sekali

Tanpa Nama berkata...

Nape mudah sgt ek naik umo bersara 60 tahun....ikut negara maju saja ek justifikasinya? aku pn x paham mudah sgt lulus naik umor 60....sapa yg punya idea?

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat pkerja swasta..Apa pn tarak..nga nga ja depn Tv.

Tanpa Nama berkata...

Bank Rakyat dah tak laku skang ni....CIMB bg loan 3.98% untuk 20 tahun....mari...mari...mari....

bank rakyat jap je ble overlap..24jam je...jgn marah..kteorg ada jalan penyelesaian yg terbaik...

Tanpa Nama berkata...

Gaji 5000 naik 7% = 350, Gaji 1500 naik 13% = 200! Ini yang diperjuangkan oleh CUEPACS! Lepas ni akan ada komen 'kita akurrrrrr'....Akur PUNGKURRR KO PAK OMAR!!! Sila berambus dr ketusi Presiden. Bg org lain pulak yg betul2 berani perjuangkan hak dan kebajikan PA.

Tanpa Nama berkata...

Sebelum korang nak ugut kerajaan, nak mntak selaras gaji tinggi2, sila nilai diri korang dulu. Dari pukul 8 - 5 pm, selama12 bulan setahun, adakah waktu kualiti 8 jam sehari tu korang manfaat dgn tugas hakiki korang. Main sedap mulut je cakap. minum pagi je 2 jam, mkn tghari 2 jam, borak kosong, mengumpat, gosip, buat mlm, jual kain. Eeeeee geram betul aku dgn servis korang ni, nak2 kat kaunter....

Tanpa Nama berkata...

kita org tada apa2 pun tak kisah la...swasta....makanan up harga...smua harga naik,,,nnt dapat juga habuan.....x goncang le

GM berkata...

….so d budget is not siding u palls. Its little increasing while d cost of living rising too fast. Anyway I think mr pm has just work it out altogether – pulled some out from u and redistribute cash in the pockets of others aka voters ahead of this GE13 – mind u. ofcoz many r happy…..but wait…ha ha d current economy turmoil doesn’t sound sweet. afraid u will pay back to mend d deficit. dun smile yet! businesses r well calculated.

Tanpa Nama berkata...

Sebelum korang nak ugut kerajaan, nak mntak selaras gaji tinggi2, sila nilai diri korang dulu. Dari pukul 8 - 5 pm, selama12 bulan setahun, adakah waktu kualiti 8 jam sehari tu korang manfaat dgn tugas hakiki korang. Main sedap mulut je cakap. minum pagi je 2 jam, mkn tghari 2 jam, borak kosong, mengumpat, gosip, buat mlm, jual kain. Eeeeee geram betul aku dgn servis korang ni, nak2 kat kaunter....

jabatan mana yg trok sgt ni? sebut tengok lokasi??

Tanpa Nama berkata...

Ni bongok, mana ada kakitangan skarang ni minum pg 2 jam? Ko ni ketinggalan zaman. Ko tgk kantin kt Putrajaya kul 8.30 pg tutup...buka balik kul 12 tgh! Ko ingat yg kerja swasta tu bagus sgt? Tunggu ko pencen masa tu baru ko tahu langit tinggi ke rendah! Nk harap duit kwsp? Hahahaha ko sakit mampus la ko nk byr bil hospital nnt! PA pencen bln2 ada jugak income sampai 75% gaji akhir...ko apa ada???

Tanpa Nama berkata...

KORANG JANGAN TAFSIR APA-APA DULU SOLA BETUK KENAIKAN GAJI YANG TELAH DIUMUMKAN.SILA RUJUK PETIKAN BAJET,ANALISIS,DAN PEKELILING YANG MENJELASKAN KAEDAH DAN BENTUK KENAIKAN GAJI TERSEBUT.JUSTERU YANG JELASNYA KENAIKAN TELAH ADA,BAGAIMANAPUN TAFSIRAN YANG LEBIH JELAS BELUM NYATA.SEKIAN

M17

Tanpa Nama berkata...

Naik 13%, esok pagi roti canai naik 20 sen, sewa umah naik 50 ringgit, ayam naik 9 hinggit sekilo! Bahlol mana laa yg advice bg bajet mcm tu???? PTD bangang punya kerja laa...

Tanpa Nama berkata...

KORANG JANGAN TAFSIR APA-APA DULU SOAL BETUK KENAIKAN GAJI YANG TELAH DIUMUMKAN.SILA RUJUK PETIKAN BAJET,ANALISIS,DAN PEKELILING YANG MENJELASKAN KAEDAH DAN BENTUK KENAIKAN GAJI TERSEBUT.JUSTERU YANG JELASNYA KENAIKAN TELAH ADA,BAGAIMANAPUN TAFSIRAN YANG LEBIH JELAS BELUM NYATA.SEKIAN

M17

**LAGI SATU..BLOG NI SELALUNYA POPULAR TIME NAK UMUM BAJET JE..KALAU TIME2 LAIN TAKDE YANG NAK JENGUK..

OKLAH BYE BLOG CEUPACS,JUMPA LAGI..THANK YOU ATAS PERJUANGAN KEPADA KAKITANGAN AWAM

Tanpa Nama berkata...

Najib ni cakap deras je (kate org utara) nak transformasi negara brpendapatan tinggi...masa pak lah tak transform pun dpt kenaikan 35%.Memang Retorik Berhemah betul le najib ni.Elaun2 yg lain pun masih di takuk lama...kenaikan cola,ITP mane?...Langsung najib tak sentuh.Minta TS Muhyidin lakukan sapertmanai beliau lakukan pada pak lah dulu...suruh najib Step Down...

Tanpa Nama berkata...

Kat putrajaya ada 1.3 juta kakitangan awam ke. Lu yg ketinggalan ke lu yg duk bwh tempurung. Fedup la ngan lu org ni. Lu buat analisa kat putrajaya je ke. Apa method lu pakai. Lu x amik statistic ke...or research method ke. Ops sori gua lupee... Tima kasih cakap gua bongok. Tp gua byr cukai jugak...cukai tu pun guna byr gaji lu jugak...

Tanpa Nama berkata...

Mau menang PRU 13 - NAJIB SILA LETAK JAWATAN! Ko ni mmg tak serupa mcm bapak ko dulu. Ni byk perjuangkan golongan atasan, yg bawah ko tindas! Apa kejadah nya elaun ahli parlimen dinaikkan? Bukan naik puluhan, ratusan... Tp ribu2! Elaun rumah kami yg 180 dah berzaman ko tak endahkan. CELAKA KO NAJIB!!!!

Tanpa Nama berkata...

ko yg swasta pe hal myebok kt sini..sok2 ko punye company lingkup pdn muke ko..berlagak lg

Tanpa Nama berkata...

Tu tandakan lu mmg bongok! Setakat cukai lu tu brape sen sgt? Keja kjaan skarang bukan mcm dulu2 zaman lu punya bapak! Oppss lu punya bapak org gomen? Lu berani kasi reveal sini mana jabatan yg kuar minum pagi 2 jam! Lu jgn bikin cerita wayang kt sini... Orb bongok mcm lu boleh la lu kencing!

Tanpa Nama berkata...

Pekerja swasta, company bungkus...buka gerai jual nasik lemak! Wakakakaka Tak lama lg dh jd high income country, ramai laa company blah gi Vietnam, China etc. Lu org mau blah gi mana?

Tanpa Nama berkata...

ko ingat balik yg dulu tu, dari ssb ke ssm.....skang ni dari ssm ke sbpa...pakai otak skit...

Tanpa Nama berkata...

...berapa sen sgt? 1 sen pun tetap ada nilai. Kesian gua tgok mentaliti n bahasa lu org ni. Tima kasih lg cakap gua bongok...tima kasih

Tanpa Nama berkata...

x sabar tgu pru13 nnti..

Tanpa Nama berkata...

kami tak peduli..!!!PRU-13 penentu segalanya..!!

Tanpa Nama berkata...

Lebih habis bajet.. Mak n bapak aku ckp, jgn pangkah BN..terkezut aku!!

Tanpa Nama berkata...

puih..! Wa ingat nk pegi shoping esok bile gaji naik..nmpknye membute je la esok ujan2 ni

Tanpa Nama berkata...

Kali terakhir BN bentang bajet...lepas PRU 13, harap kerajaan baru lebih prihatin dgn PA. Mana presiden cuepacs ni? Senyap seribu bahasa. Tunggu dlm buletin tv3 td pun tak nmpk bayang. Jgn2 dok hafal skrip "akur" "akurr" "akurrr" mcm burung kakak tua! Hoi mamak...elok ko letak jawatan saja la. Boleh ko layan futsal lepas ni...sbb berlambak2 gelanggang futsal nk buat tu!

Tanpa Nama berkata...

swasta ni sebenarnye jeles tengok pa..kerje siang malam pn tp gaji ciput

Tanpa Nama berkata...

Tu aku setuju... Gila ko, keje 3 org kena buat sorg2. Nk jaga 3000 staf buat keja sorg. Dah la gaji baru 2600, keja mcm kuli batak. Aku rasa hamba abdi zaman firaun dulu pun boleh relax...Ni keja HR Exec kt kilang Jepun...bunyi gempak. Hehehe keja 10 thn mcm ni, dpt heart attack. Bila dh kena company soh resign sebab slalu mc.

Ni laa senario sebenar keja swasta...KEESSIIIAANNNNN!

Tanpa Nama berkata...

sblm bajet bunyi punyer la gempak..naik 40% la..minimum 1500 la..lagi2 kat surat2 kabar dan tv2 pro kerajaan..rupenye indah khabar dari rupe..hampeh..kalau setakat bajet cmni xpayah la kecoh2..

Tanpa Nama berkata...

Dalam byk2 PM, Najib paling tak guna! Bonus PA pun bg ciput... Mmg sah jenis tak peduli kt PA! Malang kita ada PM mcm ni. Tak pandai menghargai langsung. Jom kita pakat 'balas' jasa pada PRU akan dtg. Jom undi PEMBANGKANG!

Tanpa Nama berkata...

babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...babi...NAJIB BIN NAJIS......

Tanpa Nama berkata...

Gaji 5000 naik 7% = 350, Gaji 1500 naik 13% = 200! Ini yang diperjuangkan oleh CUEPACS! Lepas ni akan ada komen 'kita akurrrrrr'....Akur PUNGKURRR KO PAK OMAR!!! Sila berambus dr ketusi Presiden. Bg org lain pulak yg betul2 berani perjuangkan hak dan kebajikan PA...

Aku setuju sangat wei...dia tu gila pangkat datok aja...pi blah omar...hang nak datok sangat suruh anak hang buat cucu la....bodoh bahalul....berhentilah bangang

Tanpa Nama berkata...

Wahai sahabat PA sekelian! Mari kita bersatu hati MENOLAK SKIM BARU serta MENOLAK UNTUK LANJUT UMUR PESARAAN...Kita kekal dalam skim SSM dan pencen umur 58 TAHUN! Selagi tidak ada kenaikkan gaji yg setimpal, kita BOIKOT 2 benda ni... Amacam?

datovista berkata...

tahniah pm..rata2 kakitangan awam selain polis,cikgu....kenapa kami tidak mendpat kenaikan pangkat secara time base...kenpa kmi kakitngan sokongn di ank tiri kn...bajet utk yg kaya bertmbh kaya...

Tanpa Nama berkata...

mata gaji bagi SBPA untuk R1
(gaji permulaan yg paling rendah)

SSM SBPA
P1T1 647 647
P1T2 688 729
P2T3 729 811
P1T4 770 893
P1T5 810 975
........dan seterusnya..

bagi gred lain korang kiralah sendiri...

kenaikan tahunan gred 1-16 (Rm80),17-26 (RM120),gred 27 -40 (RM160)gred 41-48(RM220)gred 52-54 (RM280)jusa A,B,C (RM320)

mana satu gred korang,korang kira la sendiri..tangga gaji mana korang berada sekarang...sekian.

Tanpa Nama berkata...

apa2 pun kalau cikgu jer yang dapat time based, PA lain tak dapat rasakanlah nikmatnya nnt, bukan semua P&P naik mcm ptd dlm PA, dept teknikal nak mampus 20 thn masih 41 lagi, najib mmg bangang kalau cikgu jer dapat

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 208   Terbaru› Baru»