SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

04 Oktober 2011

CUEPACS HARAP TUNTUTAN DILULUSKAN DALAM BELANJAWAN 2012

Bernama
4/10/2011



KUALA LUMPUR, 4 Okt (Bernama) -- Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman berharap beberapa tuntutan yang dikemukakan kepada kerajaan akan diluluskan dalam pembentangan Belanjawan 2012 pada Jumaat ini.

"Berita gembira kepada kakitangan kerajaan ini tidak mustahil dan kita telah menanti sekian lama. Kita faham kalau dahulu tidak dapat laksanakan (tuntuan) kerana faktor ekonomi semasa.

"Tapi kini tiada apa yang menghalang tuntutan itu diluluskan memandangkan ekonomi bertambah baik dan tuntutan ini pun untuk menaikkan taraf perkhidmatan penjawat awam untuk keluar daripada beban kewangan selain meningkatkan mutu perkhidmatan," katanya pada sidang akhbar di sini Selasa.

Tuntutan tersebut adalah semakan semula Sistem Saraan Malaysia (SSM), menaikkan umur persaraan daripada 58 tahun kepada 60 tahun, pemberian bonus dua bulan kepada penjawat awam dan pelaksanaan Program Bersepadu Pembangunan Kompetensi (PROSPEK) bagi menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK).

Omar berkata tuntutan ini hanya cadangan sahaja dan tertakluk kepada kemampuan kerajaan untuk meluluskannya.

-- BERNAMA

208 ulasan:

1 – 200 daripada 208   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

ho yeah!! gaji naik 40%!!

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah

“Katakanlah (Wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi Kuasa pemerintahan kepada sesiapa Yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah Yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.” (Aal Imraan 3 : 26)

Mat berkata...

Bimbang kempunan macam tahun lepas.

Tanpa Nama berkata...

Salam sejahtera semua.. syabas diucapkan kepada presiden CUEPACS kerana perjuangan untuk menaikan taraf hidup kakitangan awam.. kami semua berharap tuntutan ini akan menjadi kenyataan.. Syukur pada ALLAH SWT diatas rezeki yang dikurniakan...InsyaALLAH.. tuntutan itu akan tertunai... pakat pakat lah berdoa...

Tanpa Nama berkata...

memang pun bajet pilihanraya.. tiada kejutan pun, sedikit shj kenaikan gaji, 1/2 bulan bonus, lanjutan bersara 60 tahun.. .. yg kekal tiada kenaikan pangkat PA 10-13 tahun berkhidmat, PA ada ijazah dan master di sisihkan, cuti tahunan masih kekal 20-30 hari setahun, cuti berlajar separuh gaji bagi kumpulan B,C ke bawah, tiada penyelarasan gred kumpulan sokongan, wad kelas 3 bagi kumpulan C ke bawah,yang teruknya, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, harga barangan makananan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal, harga perumahan semakin tinggi melebihi RM200 ribu ke atas, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah,tiada peruntukan tambang haji bagi yang akan berpencen, tiada rawatan pakar setahun sekali bagi PA ,tarif elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar,graduan ramai menggangur, kos rara hidup semakin tinggi, ekonomi semakin merosot, kadar jenayah semakin meningkat,tiada perumahan kos rendah, rasuah berleluasa dikalangan golongan atasan, akhir sekali gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat,Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. sudah tiba masanya kita memilih kerajaan berkebajikan di dunia dan akhirat..

Tanpa Nama berkata...

Belanjawan Pakatan Rakyat; guru dapat rm500 setiap bulan. Alamak syoknya....

Anastasyea berkata...

Kalau betul² la Kenaikan Gaji Kakitangan Awam Naik 40 Peratus ! .. bagus la. (",)

Tanpa Nama berkata...

PR pon tak adil.. apasal plak cikgu je dpr kenaikan rm500??!!!.. nampak sangat tak ikhlas.. nak gula2kan cikgu la tu untuk pilihanraya.. maklumla cikgu kan ramai..

Tanpa Nama berkata...

hahhhaa..........semua tipu

Tanpa Nama berkata...

budget 2012..tipah tertipu..

PA Gred 17-26 berkata...

Semoga PM beri beri kenaikan gaji lebih kepada Gred 17-26(SPM)mereka golongan rendah hanya mendapat 25% saja pada tahun 2007 yg sama byk dengan Gred 27-40(Diploma)dimana gaji mereka jauh lebih tinggi dan peratusan gaji yg dpt pun sama dgn gred 17-26...
Ini adalah tidak adil sama sekali dimana jurangnya terlalu jauh...kami hampa dan kesal dgn pelarasan 2007 yg langsung tak fikirkan Gred 17-26...
Harap Presiden Datuk Omar dan PM Datuk Seri Najib dpt membela nasih kami di Gred 17-26 yg terpnggir...
Sekian.Terima Kasih.

Tanpa Nama berkata...

korang jangan risau..memang kenaikan gaji akan diumumkan...dah diselidik punya selidik punya selidik dah selidik...potong jali mahh..kalau tala naik gaji..

mcm olang bilanglah...kaya tala..tapi sanang ada punya lo

Tanpa Nama berkata...

memang pun bajet pilihanraya.. tiada kejutan pun, sedikit shj kenaikan gaji, 1/2 bulan bonus, lanjutan bersara 60 tahun.. .. yg kekal tiada kenaikan pangkat PA 10-13 tahun berkhidmat, PA ada ijazah dan master di sisihkan, cuti tahunan masih kekal 20-30 hari setahun, cuti berlajar separuh gaji bagi kumpulan B,C ke bawah, tiada penyelarasan gred kumpulan sokongan, wad kelas 3 bagi kumpulan C ke bawah,yang teruknya, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, harga barangan makananan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal, harga perumahan semakin tinggi melebihi RM200 ribu ke atas, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah,tiada peruntukan tambang haji bagi yang akan berpencen, tiada rawatan pakar setahun sekali bagi PA ,tarif elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar,graduan ramai menggangur, kos rara hidup semakin tinggi, ekonomi semakin merosot, kadar jenayah semakin meningkat,tiada perumahan kos rendah, rasuah berleluasa dikalangan golongan atasan, akhir sekali gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat,Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. sudah tiba masanya kita memilih kerajaan berkebajikan di dunia dan akhirat..

memang betul tu............

Tanpa Nama berkata...

Polis,guru dan jururawat gaji dah besar dah... Harap kerajaan akan naikkan pa skongan pula

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat tgh mencongak kekalahan PRU 13... MB Sgor dah kemas opis, susun dokumen penting takut xsempat...

Kpd PA...Hanya BN yg akan mengangkat martabat PA. PR yg diketuai DAP akan memusnahkan masa depan PA. Spesis DAP yg byk meperkotak katik PA dan menuduh dgn bermacam tohmahan kpd PA, Polis dan Tentera!!! Puak2 celaka ni semua sentiasa mahu mencabar undang2 negara....SEDARLAH PA SEKELIAN! UNDI BN untuk terus mendapat ganjaran & kesenangan hidup...

Tanpa Nama berkata...

yang comfirm hanya sesetengah jabatan sahaja yan dapat kenaikan gaji ni...bukan setakat gaji malah elaun lagi yang akan naik. dan yang paling menarik lagi lagi yang bergaji tinggi akan terus naik lagi....maka kumpulan sokongan yang x naik apa2 langsung walaupun elaun hanya akan menerima bonus anak sekolah sebanyak rm500 sahaja. dengar cerita lagi seperti kebiasaan yang bergaji besar bukan setakat akan menerima kenaikan gred, malah akan dapat pelarasan gaji, penambahan elaun, dan kenaikan pangkat setahun sekali. dan mcm kebiasaan juga kakitangan yang bawahan ni tiada apa2 yang menarik melainkan duka sahaja. dan kenaikan pangkat untuk kakitangan bawahan ni hanya akan berlaku 20 tahun sekali.

Tanpa Nama berkata...

Tak payah kita nak pikir pasal bonus baiklah kita pikir pasal kenaikan kos sara hidup yang semakin hari semakin membebankan.. nk masuk tandas awam pun dah kena bayar 50 sen. Kalau tk dak 50 sen alamak kencing dalam seluarlah...
bonus hanya sekejap saja.. pejam celik dah habis kena cincang kat bil eletrik, bil air, tol, minyak, telefon, berukband, kedai mamak, kedai janda dan bla bla, bla.. Cuepacs perlu lebih prihatin dengan nasib PA bukan mahu tutup lubang dengan bonus PRU 13

Tanpa Nama berkata...

kerajaan tidak perlu untuk mengumumkan bajet untuk belanjawan 2012 ni adalah untuk menangani masalah beban kehidupan golongan berpendapatan rendah...... kita saksikan sendiri nanti siapa yang akan menerima habuannya....golongan rendah atau yang tinggi semakin meninggi..... kita tengok sendiri nanti.... siaran secara langsung.....

Tanpa Nama berkata...

Betul la...tengok la jawatan Doktor...masa HM...gred 41...lepas 3 tahun naik gred 44...tak sampai 10 tahun dah naik gred 52 dan seterusnya...sokongan 1 & 2....nak rasa 22,26,32,36...kena rebut & PINDAH...15 tahun baru dapat KUP...huaaaaaa....

Tanpa Nama berkata...

Kalau ko nak naik pangkat cepat jadi doktor la. Dulu xnk belajar elok2, dh keje byk songeh plak!!

Tanpa Nama berkata...

di harapkan tuntututan yang di buat oleh ceupacs untuk 7 badan berkanun kepada kerajaan dapat diluluskan

Tanpa Nama berkata...

undi BN utk kesenangan hidup walau menggadai bangsa dan negara?

sebijik macam motto ABU JAHAL dan FIRAUN dulu

ROSLAN berkata...

yang nak naik pangkat cepat tu pasal apa x mahu sekolah rajin2 dulu.. kahkah. skang ni nasihat la anak2 mu agar tidak bangang dan tak bersyukur macam bapaknya sekarang.

hanya BN penegak sunnah sejati. Bajet PM amat mesra rakyat, kita harus bersyukur

Tanpa Nama berkata...

kami ikut ke mana yang banyak beri kami gaji besar....itulahhh kamiiii sokoooonggg..hehehehe...betuuull..takkkk....sokooooooong tak.....

Tanpa Nama berkata...

Oi kalau tak puas hati boleh berhenti la banyak lagi orang nak kerja.Buatla bisnes sendiri kalau nak kaya.Pandai mengutuk gaji cukup bulan sapu juga.Memang jenis yang tak reti berterima kasih dan bersyukur.

Tanpa Nama berkata...

kami warga PA yang memegang panji 1 Malaysia..menyokong kepimpinan PM dan terima kasih pada PM...moga PM sudih mendengar permohonan CUEPACS terhadap tuntutan kenaikan gaji...

1 Malaysia
1 Kerajaan
1 Sokongan...

Tanpa Nama berkata...

Betul la...tengok la jawatan Doktor...masa HM...gred 41...lepas 3 tahun naik gred 44...tak sampai 10 tahun dah naik gred 52 dan seterusnya...sokongan 1 & 2....nak rasa 22,26,32,36...kena rebut & PINDAH...15 tahun baru dapat KUP...huaaaaaa....


hahaha..sapa suruh dulu ko belajar setakat lepas nak duduk kat gred sokongan je?kalo belajar rajin2 dulu kan boleh jadi doktor engineer..lawyer..mujurla dapat jugak ko keje gomen..kalo ko rasa x puas hati gaji ko ckit sgt..berhenti jela..byk lg orang yang kat luar sana yg berebut-rebut nak gantikan tempat ko..hahaha

Tanpa Nama berkata...

tak kena langsung nak banding kerja doktor dgn sokongan..jauh bumi dari langit dari segi keperluan kemahiran, ilmu dan komitmen. agak agak la nak banding pun. korang mungkin sedap bersetubuh malam-malam , tak perlu risau pasal on call. on call pulak silap silap berkait dgn nyawa orang.

PAP Cemerlang berkata...

apa sgt la beban doktor jika nak banding dengan PAP yang bertungkus lumus memajukan negara ni

PAP bersatu tunggak parti dan negara

Hamba Hutang berkata...

Keluar pagi balik petang, dapat gaji bayar hutang....

Tanpa Nama berkata...

agak-agak duit jutaan ringgit mana dia org sakau-kebas nak bayar kenaikan gaji dan bonus kau org.. sape boleh jawab..

Tanpa Nama berkata...

Kenapalah semua PA memberontak tentang kenaikan gaji tahun ini.. tahun lepas pun benda yang sama diperkatakan.. alih2 berputih mata juga.. baik golongan bawahan, atasan, guru dan seangkatan dengannya semua nakkan pelarasan gaji. Sampai bila pun takkan ader cukup.. yang guru gaji sampai 5K termasuk elaun kalau dah kerja 4-5 tahun masih tak berpuashati dengan gaji mereka.. tapi kalau dihantar ke pendalaman sabah sarawak banyak bunyi pulak. kalau bekerja setahun dua memang gaji sedikit sahaja. tapi kalau selalu bersyukur insyaallah semua cukup bukan nak brgaya sakan.. amalkan cara hidup sederhana...

Sebenarnya kekangan kehidupan PA yang bekerja di bandaraya besar sahaja yang rasa gaji tidak cukup. saya sendiri merasa sebelum ini saya bekerja di bahagian utara bergaji 2K sangat cukup kerana pergi kerja dekat,tol x der, makanan pula murah, barangan dapur pun murah,rumah sewa rm200-300. Tetapi sejak saya ditukarkan ke KL memang sesak kehidupan. sewa rumah shj rm600 (bagi yg bkeluarga) itupun pangsapuri, minyak keta rm300 sebulan,barangan dapur yang agak mahal dan x segar pulak, tol rm100 sebulan.. aish cukup mmg cukup tp cukup smpi hjg bulan sajalah takder simpanan langsung.

Harapan saya agar ada pelarasan gaji tetapi takla mengharap sebab saya pernah membaca kenyataan Tun Sri Dr. Mahathir rakyat jangan terlalu mengharap apa yang mereka inginkan mereka dapat sebab kerajaan tak mampu penuhkan keinginan semua pihak. So, selagi tak jadi macam Somalia tu saya bersyukur dengan kerajaan sekarang even ada betul dan tak betul (dh nama pun manusia sentiasa buat kesilapan) so, terima sahaja.

papun undi adala rahsia... huuhu

Tanpa Nama berkata...

dah semua nak kerja pangkat tinggi..sapa yg nak ambik pangkat rendah..yang ada lulusan tinggi tu cuma belum ada rezeki lagi dpt jwatan yg setaraf dgn kelayakan akedamik mereka..tp pada zaman sekerang,kelayakan SPM tu dh macam kelayakan darjah enam jer..dunia penuh dgn saingan kehidupan..yg tinggi akan disanjung tinggi,manakala yg rendah terus dibiar dan di tindas..walaupun daripada kos sara hidup nya sama...x heran la,sekarang PA buat income kat luar,spt bisnes sendiri kerana desakan kewangan yg semakin tinggi..

Tanpa Nama berkata...

terkejut aku tadi tengok tv rancangan ustazah pilihan, salah org peserta bapanya persara kerajaan masih buat part time bawa teksi..kesiannya..patutnya tua-tua dan lepas pegi haji beribadah kat rumah jea.. itu mesti pencennya kecil kumpulan sokongan.. ape dah jadi skg nie..

Tanpa Nama berkata...

JURUTEKNIK PERANCANG BANDAR DAN DESA Gred J17

Utk perhatian Tuan PM dan Tuan Pres. Cuepacs.

kami ada sijil, sepatutnya kami berada di J41.. kami yakin kami jauh baik lebih sebab belajar lebih susah dari ijazah kejuruteraan yg kacang tu.

Mana hak kami naik ke J41? Minta JPA semak segera. Sijil kami diakui oleh sebuah kontraktor di Rembau mmg setaraf dengan ijazah mana2 IPTA.

J17 90% menyokong penuh BN.

WARGA DG41 berkata...

WARGA PENDIDIK SEKALIAN,
CUEPACS OK LAGI SENTIASA MEMPERJUANGKAN HAK PA TETAPI NUTP LEBIH BAIH KASIH TUTUPLAH SEMUA PERJUANGAN HANGAT-HANGAT TAI KUCING, CUBA LIHAT KENAIKAN GRED DAR 41 KE 44 MASIH TAK RELEVAN UNTUK MASAKINI IAITU TEMPOHNYA MAU AMBIL ANTARA 7-10 TAHUN. ITUPUN TAK BOLEH PERJUANGKAN KAH!BAGUS TUTUP JE TU NUTP, MENYEMAK JE! BODOH LAGI, MAU KOMEN DALAM BLOGNYA PUN MAU MINTA NO.AHLI, BARU INIPUN SUDAH DAH CEREWET DAN BIROKRASI.

PENYOKONG WARGADG41 berkata...

Betul!betul! tu Warga DG41, memang tak ada guna ni NUTP, perjuangan tak de, tengok kenaikan gred 41 ke 44 baru-baru ni, masih menggunakan tempoh yang panjang...WAHAI NUTP! jangan sampai perjuangan engkau yang tak releven tu menyebutkan warga DG41 membuat UNDI PROTES pada PRU13 ni, INGAT WARGA DG41 di antara yang teramai dalam Pendidikan masakini..ingat tu NUTP jangan sampai engkau tak bijak undi kami tak pi kojaan pula.

Tanpa Nama berkata...

Moga kerajaan lebih bersikap telus dan adil ke atas skim perkhidmatan sokongan. Saya mengharapkan peluang kenaikan pangkat bagi kumpulan sokongan dipertingkatkan dan dipertambahkan kepada gred yang lebih tinggi. Paling kurang kalau dah service 15 tahun (untuk diploma level sbg contoh), takkan tidak boleh dipertimbangkan untuk ke gred 41. KPSL sangat terhad. Begitu juga kpd (spm level) boleh ke jawatan peringkat diploma.

Tanpa Nama berkata...

Gred 41 akan terus teraniayai macam 2007.. cayalah. tak ada pun yg mereka dapat melalui risikan. padan muka 41..

Tanpa Nama berkata...

Gred DG41 terdiri daripada golongan muda.. golongan muda akan memberontak. untukm PRU 13 nanti...

Tanpa Nama berkata...

kita perjuangkan gaji kita.yang kita dok pertikai sesama PA ni knpa.hang xbuat keja aku xbuat keja knpa.awat dok petikai mcm ni.dia xbuat keja ka apa ka tu urusan dia.gaji dia.bt btul dapat pahala.buat tak betul dipersoal hari akhirt nnt.kita perjuangkan gaji kita dulu.ni PA pon dok pertikai macam2 sesama PA

Tanpa Nama berkata...

Ya memang Gred 41 banyak gol muda ! Kalo kami tak dapat pertimbangan yang sewajarnya dan dianiaya macam tahun 2007 , memang kami akan memberontak ! Kami tak fahamlah kenapa kami Gred 41 dikatakan bergaji 5-6 k wahal gaji kami 2k lebih sikit aje !

Tanpa Nama berkata...

YAB PM tak payahlah PROSPEK tu ! PROSPEK tak adil PTK lebih transparensi ! Kalau PROSPEK nanti kroni kroni naik pangkat cepat , kami kerja rajin ni tak akan diendahkan coz kami tak pandai bodek boss ! PROSPEK hanya untuk gol malas membaca dan kurang pengetahuan kerja ! PTK more to org yang rajin dan berpengetahuan luas.

Hope YAB PM will take into consideration bout PROSPEK !

sabriptm berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

SIAPA YG MASUK MEETING UNTUK BENTANG KERTAS KERJA BUDGET???
ADALAH MUSTAHIL UNTUK GOLONGAN PENGURUSAN MELULUSKAN PELARASAN GAJI UNTUK KUMP. SOKONGAN KALAU PENGURUSAN HANYA GIGIT JARI... JADI... RENUNG_2KAN!! SELAMAT BERAMAL!!!!

Tanpa Nama berkata...

Salam sejahtera semua.. syabas diucapkan kepada presiden CUEPACS kerana perjuangan untuk menaikan taraf hidup kakitangan awam.. kami semua berharap tuntutan ini akan menjadi kenyataan.. Syukur pada ALLAH SWT diatas rezeki yang dikurniakan...InsyaALLAH.. tuntutan itu akan tertunai... pakat pakat lah berdoa...

Tanpa Nama berkata...

Salam sejahtera semua.. syabas diucapkan kepada presiden CUEPACS kerana perjuangan untuk menaikan taraf hidup kakitangan awam.. kami semua berharap tuntutan ini akan menjadi kenyataan.. Syukur pada ALLAH SWT diatas rezeki yang dikurniakan...InsyaALLAH.. tuntutan itu akan tertunai... pakat pakat lah berdoa...

Tanpa Nama berkata...

naik gaji.naik gaji.naik gaji yahooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

ada masa 2 hari lagi utk umum bajet.kalau tak ada dalam bajet kenaikan gaji boleh masukkan kenaikan gaji KA selama 2 hari ni.cantekkkk naik gaji.naik gaji sokong PRU13 nanti

Tanpa Nama berkata...

kumpulan W17,

alhamdulillah jika ada kenaikan gaji.. tapi

nak mintak la jasa baik JPA, CUEPACS atau JABATAN AKAUANTAN atau jabatan yang terlibat kaji semula bantuan Insentif Tugas Kewangan (BITK) yang berjumlah RM40.00..nak boleh naik ke RM80.00 kena exam tapi kalau dah sampai 10 kali exam xlulus2..pelik jugak..buku baca, prosuder kewangan study jgak,, keje pun mahir dh..tapi Jabatan Akauntan susah nak bagi lulus..kerje kewangan melibatkan risiko, xkena gaya kena surcaj..keje teruk melibantkan angka, tapi xberbaloi dengan RM40.Bukan tidak bersyukur masalhnya xboleh ke JABATAN-JABATAN ni fikir kaedah lain kenaikan yang boleh dibuat sepert 10-15 tahun servic layak kenaikan BITK. baru adil ataupun selaras terus elaun kewangan RM100.000..Elaun Basikal blh naik dari RM70 ke RM90..RM120.00..tolonglah
prihatin..bagaimana pendapat kumpulan w17 yg lain seangkatan dengan saya?

Tanpa Nama berkata...

GRED 41 DPT 20% KENAIKKAN GAJI...48 10% 54 KE ATAS 8%!!!

SOKONGAN SEMUA 40%...TAHNIAH PM. JASAMU KAMI KENANG!!!

Tanpa Nama berkata...

Senang aje ! Gred 48 dan keatas takyah pelarasan gaji kerana diarong elaun keraian dan bermacam elaun banyak sungguh ! Kerja semua bg Gred 41 buat !

Gaji Gred 1 - 44 semua naik 40 % Settle jgn gaduh gaduh lg !

Tanpa Nama berkata...

Semoga PM beri beri kenaikan gaji lebih kepada Gred 17-26(SPM)mereka golongan rendah hanya mendapat 25% saja pada tahun 2007 yg sama byk dengan Gred 27-40(Diploma)dimana gaji mereka jauh lebih tinggi dan peratusan gaji yg dpt pun sama dgn gred 17-26...
Ini adalah tidak adil sama sekali dimana jurangnya terlalu jauh...kami hampa dan kesal dgn pelarasan 2007 yg langsung tak fikirkan Gred 17-26...
Harap Presiden Datuk Omar dan PM Datuk Seri Najib dpt membela nasih kami di Gred 17-26 yg terpnggir...
Sekian.Terima Kasih.

..............................................

Laa tak puas hati jugak ! Kami p&p dapat % lebih sikit drp korang !

Haiii mintaklah kenaikan gaji 200% boleh kalah Gred 44 nanti !

Tanpa Nama berkata...

guru dg2941 paling rugi dalam penyelarasan gaji 2007, harap pihak JPA dan cuepacs buat sesuatu supaya gaji mereka tidak jauh sangat dengan guru-guru dg2932 dan dg293241,

Tanpa Nama berkata...

PAP ari2 wat keje sama,tiada bebanan,kurang stress tekanan pon kurang.
Kerani ari2 wat keje rutin,slh wat blik...
P&P byk teakanan tp keje byk sokongan 1 wat...
yg tekanan plg tggi sokongan 1,tangungjawab byk tp kuasa xde...
tekanan bawah dan atas suma hinggap pada sokongan 1..tp pepon sapa sruh sekolah xpandai,stakat diploma jer..
cadanagn disini
25% kenaikan gred 1-40
10% kenaikan gred 41-52
5% kenaikan gred 53 dan ke ats...
sekian

Tanpa Nama berkata...

W17,

SOKONGLA KALAU SELARAS ELAUN BITK..XPYH PERIKSA-PERIKSA LA..SAMPAI PENCEN PUN XLULUS JAWABNYA..HARAP CUEPACS BOLEH USULKAN PERKARA NI KE PM KITA...

TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

JURUTEKNIK PERANCANG BANDAR DAN DESA Gred J17

kami ada sijil, sepatutnya kami J41.. kami jauh lebih bijak sebab belajar lebih susah dari ijazah kejuruteraan yg mudah tu.

Mana hak kami naik ke J41? Sekian lama kami menuntut, malahan kami amat menyokong BN. Wajarlah kami dihargai dengan dinaikkan ke gred 41.

Anak Tiri Angkat berkata...

Salam semua.........
komen-komen yg korang hantar semuanya ada yg membina dan ada yang mengkritik.....itu biasa....tp korang kena faham,cuepacs hanya memohon yg meluluskan kerajaan jd...selagi PM kita tu belum bentangkan tak payah lah korang nak berbalah sesama sendiri...kita tunggu jer.....

Tanpa Nama berkata...

Komen2 ko orang ni buat digelak rosmah dengan najib aje laaa

Tanpa Nama berkata...

TERIMA LA APE YG KERAJAAN NK BAGI...JANJI DPT..BKN NK CKP LA...SY BELAJAR DR PENGALAMAN...KLU NK KAJI PA NIE JUJUR & AMANAH...BERIKAN ALASAN ANDA DGN JUJUR AMANAH DLM TUGAS YG DIBERI...KITE KAJI LA WKTU KITE SEMUA KERJA DLM KAKITANGAN KERAJAAN..CONTOH NYE WKTU BERTUGAS DR KUL 8.00 PAGI SEHINGGA KUL 5.00.ADAKAH KITE SEMUA TELUS DLM WAKTU YG DITETAP...MN MUNGKIN DPT KAN...MASUK KEJE MISAL NYE JAM 8.00 PAGI...BTUL KE KITE SEMUA MASUK PD TEPAT MS NYE...PALING TIDK PN ADE SGELINTIR MASUK CEPAT...YG LAIN AKAN MASUK KUL 8.30..ADE PUN YG PUNCH AWL ...BLA MCM TUE AJE...ADE TENGAH 2 MINUM PAGI SMPAI KUL 10 PAGI..BARU LA MSUK KEJE...TIME LUCH X USH LA NK CITER..REHAT SEJAM SAJA ..TP ADE PLAK REHAT SAMPAI BUAT WKTU SNDIRI KUL 3.00 PTG..BILA TIME MASUK KEJE...PIKIR LA SM ADE KITE NIE TELUS ATAU TIDAK...PANDAI PLAK MINTAK ITU INI NGN KERAJAAN..BILA X BG..KUTUK SANA SINI....KLU X BRHNTI AJE KEJE NGN KERAJAAN..

Tanpa Nama berkata...

blaja rendah tp mau gaji tinggi....tuii

Tanpa Nama berkata...

salam semua Abang-Abang dan kakak kakak semua ,Taraf hidup Amatlah tinggi dibandingkan dengan Tahun 80 dan 90 an,saya pernah berada didalam situasi getir yang gaji saya tidak cukup untuk membeli susu anak apabila sampai tengah bulan,anak menangis nak minum susu saya berasa sebak dan menangis mengenangkan anak yang masih kecil dan tidak mengerti apa2,yang dia tahu dia nak minum susu,isteri tidak bekerja,nak tak nak saya tebalkan muka meminjam dari rakan2 untuk membeli susu anak,,,,,kami penjawat awam umpama kais pagi makan pagi kais petang makan petang,bagi kumpulan 41 dan keatas syukurlah dengan kelayakan anda anda menerima gaji yang besar berbanding dengan saya.......diharapkan kita penjawat awam menerima berita baik dalam belanjawan yang akan datang.....:-)

Tanpa Nama berkata...

UNTUK PENGETAHUAN RAKAN2 SEMUA MARI KITA MEMBERIKAN SEBANYAK KOMEN DALAM BLOG INI..TAPI BIARLAH KOMEN2 YANG BAIK...BUKAN MENGUTUK ATAU BERUNSUR POLITIK..SEMAKIN BANYAK KITA KOMEN..MENUNJUKKAN KITA BENAR-BENAR MINTA PERHATIAN PUNCUK PIMPINAN MELIHAT TUNTUTAN KITA...BETUL TAK....SOKONG TAK....JOM KOMEN LAGI....

"SUARA PA ADALAH SUARA KERAJAAN"

Tanpa Nama berkata...

KLU BETUL KITE NIE NK DIHORMATI...DENGAN APE YG KITE MINTAK DGN KERAJAAN..HORMATILAH WAKTU KERJA & LAKSANAKAN APE TUGAS YG DIBERIKAN...X USAH LAH KITE DOK BISING2 NAK ITU INI...SEDANGKAN KERJA & MASA KITE NIE CINCAI AJE..KITE NIE DI BAYR GAJI N SEGALA NYE MENGIKUT MASA DR 8.00 - 5.00..KLU X JUJUR..PIKIR LA GJI YG KITE TERIMA N SEGALANYE YG KERAJAAN BAGI DR SUMBER YG TIDAK BAIK UNTUK KITE...

Tanpa Nama berkata...

Laa gaji gred 32 dan 36 tinggi lg ape dari gred 41 !

All sebab pelarasan gaji tahun 2007

Oklah kata gaji gred 1-22 rendah boleh diterima tapi kalo kata gaji gred 32-36 rendah memang tak caya lah !

Ada yang berkata Gred 32 dan 36 utk org lama tapi ni kerja baru 3 thn lebih boleh naik 32 maybe not all department but kebanyakan.

Kami yang kerja 3 tahun gred 41 pun gaji tak sebanyak diaorang !

Kalo dinaikkan lg gaji diaorang 40 % maka tak adillah bg kami ! Kami degree diaorang diploma aje !

So I really hope YAB PM will seriously look into this matter !

Kalo tak caya ckp sy ni tlg semak dgn JPA ! Guru dan Gred 41 lain memang tak puas hati !

Tanpa Nama berkata...

jgn cerita staf yang cincai...yang baik macam mana..yg cincai buat keje tu sape?(jgn persepsi sahaja)..setiap pegawai dipantau dari pegawai atas..yang cincai akan dikerah jadi baik..so mana statistif keje PA cincai...PA tetap berkualiti dan terbaik..kalau ada yang cincai pun berapa je bilangan..kalau benarlah ada cincai sudah tentu banyak pengurusan tergendala...

Ikhlas berkata...

Pada semua PA..anda semua adalah tonggak negara.Jasa anda sentiasa dihargai...buktinya Bonus 1/2 bulan telah diberi sebelum raya bg meringankan beban semua....
Malangnya tak ramai berterimakasih disini....
Bulan ini dijangka akan ada bonus bersama bulan Disember..kerna ada Deepavali...Sabar semua PA
Kenaikan gaji akan kita semua terima..kerana Gaji Skim Satu Saraan akan diumumkan...Hidup BN

Tanpa Nama berkata...

UNTUK PENGETAHUAN RAKAN2 SEMUA MARI KITA MEMBERIKAN SEBANYAK KOMEN DALAM BLOG INI..TAPI BIARLAH KOMEN2 YANG BAIK...BUKAN MENGUTUK ATAU BERUNSUR POLITIK..SEMAKIN BANYAK KITA KOMEN..MENUNJUKKAN KITA BENAR-BENAR MINTA PERHATIAN PUNCUK PIMPINAN MELIHAT TUNTUTAN KITA...BETUL TAK....SOKONG TAK....JOM KOMEN LAGI....

"SUARA PA ADALAH SUARA KERAJAAN"

-----------------------------------

SOKONG seratus peratus.....

jangan la kita saling dengki dan menghina....kita ini adalah bersaudara

Tanpa Nama berkata...

tuan omar.minta majukan pada JPA dan kerajaan agar kaji dan di beri tambahan elaun kepada kakitangan awam yang bertugas di bawah jabatan atau unit peperiksaan di semua IPTA atau seumpama dengannya.kerana tugas mereka tidak tentu masa rehatnya.sabtu dan ahad terpaksa bertugas.kadang-kadang sampai ke subuh dari jam 7 pagi sampai jam 3 pagi kerana menyiapkan jadual waktu,penyediaan kertas peperiksaan, jadual waktu pula bukan sikit-sikit subjek.dan bukan sikit-sikit tenaga pengajar yang perlu di susun jadualnya oleh beberapa orang kakitangan awam yang bergred 17 hingga 22 sahaja.Apa yang saya lihat ,sahabat-sahabat di jabatan atau unit ini tiada masa rehat yang menentu.kadang tu tidak sempat bersama keluarga pada jangka waktu yang lama kerana beban tugas yang meruncing dan banyak.orang lain ada juga masa terluang bersama keluarga pada sabtu dan ahad, tetapi mereka tiada waktu langsung.Apabila tugas meruncing, maka sampai ke subuhlah mereka bekerja.kadang tu makan pun terpaksa bersegera untuk di gilirkan tugas dengan kakitangan yang terhad.

Jadi cadangan dan saranan saya agar pihak JPA atau kerajaan mengkaji untuk menambah elaun perkhidmatan atau elaun khas kepada mereka-mereka ini yang menjaga unit peperiksaan tidak kira apa-apa jabatan atau organisasi.

sama seperti kakitangan gred W yang mana mereka ada elaun khas kewangan kerana mereka khusus di jabatan, unit atau bahagian kewangan tersebut.

oleh yang demikian saya cadangkan agar tuan presiden ceupacs majukan cadangan ini kepada pihak yang tersebut.

tq

Tanpa Nama berkata...

Aku tak padulik...siapa2 yang nak memerintah negara ni, janji bukan kafir laknatullah...yang penting gaji mesti naik, pas tu bonus masookk...klu tak, aku tak buang undi..aku simpan je..sampailah gaji aku naik...amacam?hehehe

Tanpa Nama berkata...

adui kakak yang gred 41 tak puas hati dengan gred 32 dan 36 tu kenapa...32 dan 36 ni adalah senior..mereka dah keja bertahun-tahun bukan baru lantikan macam 41...gred 41 perlu terima hakikat hukum alam YANG BARU JE KEJE ..nanti-nanti jadilah 44-54 senior..kalah lah gaji 32-36...

soal diploma ke dgree ke..tu soal akedemik..tak yah soal

Tanpa Nama berkata...

Apa susah2..kan PRU tak lama lagi..jika tuntutan tak diluluskan, kita pulak balas balik....tak payah penuhi tuntutan depa..kan adil...

Tanpa Nama berkata...

mana yang nak komen lebih-lebih sama ada tak puas hati pemberian elaun bitk ke,elaun penjaga stor ke peperiksaan ke..dan macam2 elaun lagilah... SENANG CERITA...buat surat rasmi hantar kepada president cuepacs..biarlah surat tu ramai2 tandatangan dan menyatakan alasan dan pandangan yang kukuh dan profesional....tak yah komen panjang2 kat sini..tak juga president baca abis..heheh.pengomen lain je yang baca..kalau surat tu releven...mesti cuepacs maju dan pertimbangkan....ini bagi akulah...

Tanpa Nama berkata...

salam
nak gaji naik cuba banyakkan bersedekah daripada hasil pendapatan kita tu sikit kepada fakir miskin, anak yatim dan seumpamanya insyaallah tuhan akan mendengar keluhan hambanya.tak percaya cubalah bersedekah kerana mencari keredoan allah snwt dari pendapatan bulanan kita tu.contoh pendapatan bersih kita Rm1000 cuba sedekahkan 2.5 % daripada pendapat itu.insyaallah ikhlaskan kerana allah.nescaya allah akan membalas dengan tanpa hitungannya.

Tanpa Nama berkata...

takkan miskin jika hambanya bersedekah.kerana rezeki adalah hak milik allah snwt.pemberian atau ganjaran yang kita dapat sekarang ini pun adalah pemberian dan rahmat daripada allah snwt.

jangan kita melenting kerana tidak naik gaji.cuba kita renungkan sejenak diri kita ini adakah kita sudah tunaikan hak allah snwt ? jika belum tunaikan segera hak allah.bila dah selesai barulah selesaikan hak utk keperluan kita.insyaallah dengan bersyukur ddgn pemberian allah kpd kita nescaya allah akan balas di atas kesyukuran kita itu.

kerana ganjaran bulanan atau pendapatan kita ini adalah merupakan asbab sahaja melalui hamba-hambanya.

Tanpa Nama berkata...

saya sokong komen kat atas tu..banyakkanlah bersedekah...kerana ada lagi insan lain memerlukan selain dari kita...

Tanpa Nama berkata...

betul tu,walau siapa yang memerintah kita perlu bersyukur dan berharap agar allah akan limpahkan lagi rezeki yang banyak di bumi tanahair kita yang tercinta ini.

setiap pekerjaan , pemerintah, pentadbir negara itu adalah di gerakkan oleh allah snwt.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku tak padulik...siapa2 yang nak memerintah negara ni, janji bukan kafir laknatullah...yang penting gaji mesti naik, pas tu bonus masookk...klu tak, aku tak buang undi..aku simpan je..sampailah gaji aku naik...amacam?hehehe

Rabu, Oktober 05, 2011 2:59:00 PM

***********************************

Apa la sgt undi ko tu... buat lekat celah gigi Najib je..

Tanpa Nama berkata...

saya sokong penjelasan encik tanpa nama di atas tu.sepatutnya kita bersyukur dgn kurnia tuhan.

walau sikit ,walau banyak, walau melarat itu semua atas perjalanan pemerintahan tuhan yang maha esa.

Tanpa Nama berkata...

kita tak buang undi rugi lah encik.

Tanpa Nama berkata...

kalau begitu kita mintalah pengomen yang baik2 ni bagi napa....

Tanpa Nama berkata...

undi memang penting..tapi biarlah ikhlas mengundi..bukan kerana wang

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

saya sokong komen kat atas tu..banyakkanlah bersedekah...kerana ada lagi insan lain memerlukan selain dari kita...

Rabu, Oktober 05, 2011 3:22:00 PM

************************************

betul tu encik.
org yg suka bersedekah walau RM1 allah akan membalasnya tanpa kita sangka.
firman allah tentang bersedekah telah termaktub di dalam al quran.

kerana bersedekah ini betul-betul besar hikmahnya.tak ada lagi orang yg suka bersedekah miskin.contoh paling besar kalau kita lihat tan sri syed mokhtar.dan orang2 lain lagi.kadang tu allah balas automatik terus kerana keikhlasan bersedekah kita tu.kerana di dalam bersedekah ada sifir nya 10-1=19

cuba kaji .kenapa 10-1=19 tidak 9 baki nya.

kalau boleh naikkan sedikit 10 atau 20% sedekah tu.

Tanpa Nama berkata...

jadilah penjawat awam yang cemerlang dan ikhlas melaksanakan tugas

HIDUP BUKAN LAMA, BERINGATLAH... berkata...

Korang ni semua, ada antaranya berangan-angan jer lebih, buat kerja lagi baik, asyik nak gaji lebih dan pangkat tinggi. Dah lah guna time kerja bagi komen yang x bernas langsung ditambah plak komen yang menyakitkan hati kpd Penjawat Awam yang lain. Jangan asyik duk mendengki sesama kita. Kalau nak tahu sangat apa keputusan kerajaan, tunggu 7 Oktober nanti. Cakap banyak pun x guna. Sbb semua dah tersurat. MESSAGE KORANG NI, PM TAKE NOTE JER LAH UTK MASA AKAN DATANG... HEHE..

Tanpa Nama berkata...

JANGAN MIMPI LAAAAA....NAJIB TIPU JE...KORANG YANG PERCAYA AKAN NAIK GAJI...PAS TU MELALAK DALM NI..

a man in the earth berkata...

TAK PAYAH HITUNG GAJI NAIK KE X NAIK. MARI KITA HITUNG UMUR DAN AMALAN KITA.

BERAPA KAH UMUR ANDA SEKARANG? BERAPA PURATA UMUR DATUK, NENEK, PAKCIK MAKCIK SAUDARA SEBELUM INI?
70/80 TAHUN

KALAU UMUR DAH LEBIH SEPARUH DARI UMUR DI ATAS, SEELOK-ELOKNYA FIKIR-FIKIRKAN LAH.... JANGAN HANYA SUKA MEMINTA TAPI HASILNYA???...

MOGA LEBIH BANYAK MEMBERI DARIPADA MENERIMA, RENDAH DIRI, BYKKAN BERAMAL, BANTU MEMBANTU SESAMA KITA, TIDAK MEMNTINGKAN DIRI. HARTA DAN PANGKAT HANYA UJIAN DARI ALLAH SWT...

weleric berkata...

Walaupun anda mengundi sesiapa pun dalam PRU 13 nanti, tapi keputusannya adalah pada ketentuan Allah.

Kita manusia ni merancang jer..Kalau Allah nak BN kalah, then kalah lah..kalau Anwar jadi PM, Anwar jadi PM la.

Dah Allah nak Najib jadi PM Malaysia, nak buat cemana? Sokong jer la..Lagipun dia orang ISlam, selagi dia tak menyuruh perkara yang mungkar, ikut ajer..susah, dia kena menjawab kat akhirat.

Then pada masa pilihanraya, jika prestasi Najib tak bagus, lantik la Anwar ke, Mat Sabu ke, Lim Kit Siang ke, Lim Guan Eng ke, Hadi ke, N Aziz ke, Karpal Singh ke jadi PM.

Najib dah diberi kuasa oleh Allah, buruk baik dia la kena bertanggungjawab.

Biasala, memang ada la yang x puas hati dengan keputusan Najib. Even perjanjian Hudaibiyah antara Nabi Muhammad SAW dan Quraisy pun menyebabkan ketidakpuasan hati beberapa sahabat nabi, ini apatah lagi Najib.

Saya ambil semula pengkomen kedua

“Katakanlah (Wahai Muhammad): “Wahai Tuhan yang mempunyai kuasa pemerintahan! Engkaulah yang memberi Kuasa pemerintahan kepada sesiapa Yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah Yang mencabut kuasa pemerintahan dari sesiapa yang Engkau kehendaki. Engkaulah juga yang memuliakan sesiapa yang Engkau kehendaki, dan Engkaulah yang menghina sesiapa yang Engkau kehendaki. Dalam kekuasaan Engkaulah sahaja adanya segala kebaikan. Sesungguhnya Engkau Maha Kuasa atas tiap-tiap sesuatu.” (Aal Imraan 3 : 26)

Sekian

Tanpa Nama berkata...

sy kerani n17 berijazah..harap kerajaan bantu beri kelebihan elaun pd. kami2 yg senasib..beban PTPTN yg wajib dibayar n kekangan kerja gaji ijazah..harap maklum

Tanpa Nama berkata...

harap PT N17 berijazah dpt elaun khas . nk bayar PTPTN..Nk cr kerja gaji berijazah susah...

Tanpa Nama berkata...

sape nak layan kau org, dia org pun tak peduli kau PT17 kea staf sokongan yg berijazah kea.. yang penting dia org massuukk..!! kau ada degree dan master..kira kau org golongan terpelajar n profesional la.. kau org ajar sikit muka dia org tue PRU-13 nanti.. itu saje caranya..

PTD Cerdik berkata...

dah ada ijiazah mintak buat apa N17? pergi la kerja swasta, aku dpt kat jobstreet hari2 berlambak2, siap tlg kwn2 lg.. ni mesti jenis speaking x reti atau pemalas takutkan cabaran di swasta.. hahahah.. kerja swasta dlu la bai kumpul pengalaman br minta jawatan P&P mcm kebanyakan PTD dan guru siswazah la ni..

Tanpa Nama berkata...

Kalau ko nak naik pangkat cepat jadi doktor la. Dulu xnk belajar elok2, dh keje byk songeh plak!!

Selasa, Oktober 04, 2011 8:43:00 PM

habis klu x de pembantu siapa yang akan bantu doktor rawat pesakit. ko nak wat keje pembantu doktor kat malaysia ni ke...... cakap x serupa bikin la lu ni. kitaorag bukan nak naik sampai bribu2 ringit, cuma skadar nasib kitaorg ni terbela aje.....klu nak dibandingkan dengan kumpulan profesional, banyak lagi kumpulan sokongan....klu kumpulan sokongan 2 ni x de....jgn harap la korang nak duduk senang silap haribulan korang akan cuci tandas...korang nak ke.....

Tanpa Nama berkata...

Sabar dan tunggu 7 Oktober ini...PM sila bela gred 17-26 yg terpinggir dan tersepit dlm pelarasan gaji 2007 yg tak bela nasib kami dgn peratusan yg tidak relevan 25% sama dgn 27-41 yg sepatutnya 30% sebab gaji kami kecil banding dgn mereka...Pls take note and approve.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong saudara di atas memang betul dn patut dibela Gred 17-26.

Tanpa Nama berkata...

tunggu apa lagi ooii..!! tukar kerajaan la.. baru terbeliak mata dan pucat lesi pihak atasan..ha..!!ha..!!

Tanpa Nama berkata...

lu org memang tak reti bahasa ooiii..!! kami org muda dah cakap sama lu org.. umur bersara jgn sampai 60 thn lo.. tarak bahasa kau org cuepacs,spa n jpa, kami tau kau org tua-tua nak mampus tapi ada hati nak sapu gaji n elaun lagi.. buat turus,jusca A,B,C n gred 52-54 lu org muka tak reti malu.. lu org tengok org muda punya pukulan PRU-13 nanti.. kasi tendang ini kerajaan sama lu org sekali.. lu org cabar kami org muda loo..!!

Tanpa Nama berkata...

hutang org tua2 ni banyak....nak hidup mewah...beli tanah..bersara kan bosan...diorg nak kejar dunia..sbb tu cipta n reka alasan untuk terus bekerja..org muda plak disuruh kerja swasta...buka syarikat sendiri...pelik sungguh...lupa ka soal anak muda nak survive susah zaman skrang...negara maju lain...makin maju makin banyak peluang...ni malaysia kecek saja ma...mentaliti x ikut negara maju..tp umur bersara ikut negara maju.

Tanpa Nama berkata...

gred 17 naik 5% pun dah ok..sesuai dgn gred spm...sijil

gred 29 pn naik 4% pn dah cukup...

gred 36 naik 10% la sesuai la dengan kepakaran kitaorg.....nak cover lg kerja-kerja gred 17 dgn 29 ni...

Tanpa Nama berkata...

gred 17 naik 5% pun dah ok..sesuai dgn gred spm...sijil

gred 29 pn naik 4% pn dah cukup...

gred 36 naik 10% la sesuai la dengan kepakaran kitaorg.....nak cover lg kerja-kerja gred 17 dgn 29 ni...

Tanpa Nama berkata...

mohon naikkan gaji gred 41 dan keatas 40%........baru setara dengan swasta....untuk doktor dan jurutera serta pengajar sahaja...

Tanpa Nama berkata...

kejadahnya cuepacs asyik mengharap jea.. penakut punya manusia, PRU-13 nie sape takut sape..

Tanpa Nama berkata...

habis klu x de pembantu siapa yang akan bantu doktor rawat pesakit. ko nak wat keje pembantu doktor kat malaysia ni ke...... cakap x serupa bikin la lu ni. kitaorag bukan nak naik sampai bribu2 ringit, cuma skadar nasib kitaorg ni terbela aje.....klu nak dibandingkan dengan kumpulan profesional, banyak lagi kumpulan sokongan....klu kumpulan sokongan 2 ni x de....jgn harap la korang nak duduk senang silap haribulan korang akan cuci tandas...korang nak ke.....


betul2..geng2 sokongan yg nak buat kerja2 sokongan ni payah nak cari ganti kat luar tu...geng2 professional yang kritikal bersepah-sepah je kat luar sana kan??(tangan atas bahu..mata dongak ke atas..haha)tambah2 tukang cuci mcm ko kata..susah nak cari ganti..hahaha ko berambus jela..ramai budak2 muda yang lepasan spm/diploma dan yang masih gagah perkasa boleh gantikan tempat ko. mungkin diorg lebih bersyukur dari ko kalo dapat masuk kerajaan..mungkin gaji tak besar mana..tapi sesuaila nak gantikan ko yang tak sedar diri dan tak sedar dek untung ni..
bos pakai vios..ko pun tergedik2 nak pakai vios..bos beli rumah besar..ko pun tergedik2 nak rumah besar.. pastu mulala merungut gaji tak cukup nak sara anak bini..
last2 apa pun tak boleh..hahaha

Tanpa Nama berkata...

macam bagus jer gred 41 ni....nk mntk lebih2 plak....klu pndai wat kije x pa jugak...huh

Tanpa Nama berkata...

Untuk makluman gred 41 yg masuk keja gomen...gaji fresh grad mcm korg kt swasta baru RM1800! So dipersilakan letak jawatan gi mintak keja kt SWASTA! Dh laa lembab...jenis blajar kat U unt pass exam. Masuk keja hampess...!!! Mmg patut dpt naik gaji 10% saja, mau lebih tunggu dpt Kanan dulu...

Tanpa Nama berkata...

org bn mcm ni ka......ckp bangang. mcmana orang lain nak ikut ko ni....bahasa dah sama mcm yahudi.

Tanpa Nama berkata...

Oii mangkuk gred 41, baru masuk keja buat memo pun belum khatam ada hati nk minta gaji tinggi. Keluar laa keja swasta kalau baguz sgt. Baru kau tahu langit tu tinggi ke rendah? Org yv gred 32/38 tu dh berbelas tahun kerja...sepatutnya dh dapat 41. Kalau nk kira kelulusan Diploma + Pengalaman keja = Master! Stakat degree hampeh tu tak main laa...mmg patut gaji lebih tinggi dari 41/44!!! Mau gaji tinggi tunggu 48 laa...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata.. .
org bn mcm ni ka.. .... ckp bangang. mcmana orang
lain nak ikut ko ni... .bahasa dah sama mcm yahudi.

Nik Aziz dok maki org lain lg teruk tu apa pulak? Bapak yahudi ka?? Tu pon ada pak lebai bebal dok sokong dia lg...mmg BEBAL!!!!

Tanpa Nama berkata...

Gred 41 memang kategori serba boleh berbanding gred bawahan. Gred bawahan Kena marah dengan bos tunduk membisu tak pandai melawan. Kalau dapat naik gaji sikitpun tak boleh buat apa-apa. Terima saja lah. Kalau PM nak bagi lebih tu nasib koranglah gred bawahan. Gred 41 keatas, memang bijak dalam segala hal. Dulu, suruh belajar pandai-pandai banyak cengkadak, dah dapat gaji sikit nak merungut. Macam-macam nak ugut Kerajaan. Cakap jer gred bawahan ni, tak kemananya pun. Apa-apapun terima kasihlah PM jika naikkan gaji kakitangan awam dalam bajet 2012. Hidup BN.

Tanpa Nama berkata...

betul2..geng2 sokongan yg nak buat kerja2 sokongan ni payah nak cari ganti kat luar tu...geng2 professional yang kritikal bersepah-sepah je kat luar sana kan??(tangan atas bahu..mata dongak ke atas..haha)tambah2 tukang cuci mcm ko kata..susah nak cari ganti..hahaha ko berambus jela..ramai budak2 muda yang lepasan spm/diploma dan yang masih gagah perkasa boleh gantikan tempat ko. mungkin diorg lebih bersyukur dari ko kalo dapat masuk kerajaan..mungkin gaji tak besar mana..tapi sesuaila nak gantikan ko yang tak sedar diri dan tak sedar dek untung ni..
bos pakai vios..ko pun tergedik2 nak pakai vios..bos beli rumah besar..ko pun tergedik2 nak rumah besar.. pastu mulala merungut gaji tak cukup nak sara anak bini..
last2 apa pun tak boleh..hahaha

Rabu, Oktober 05, 2011 8:06:00 PM

klu kerajaan nak naikkan gaji kumpulan sokongan pun bukan pakai duit mak bapak ko pun. klu ko dah banyak duit pun bukan ada org nak kacau duit ko. sikit pun orang x heran. yang ko nak susah kenapa. asal kerajaan x usik duit ko, ko x kan susah. klupun diorg ( kump sokongan ) nak pakai vios pun dia x usik duit ko mahupun harta ko.... x payah la ko nak susah hati.

Tanpa Nama berkata...

apa la korang ni nak gadoh2....kita sama2 duduk kat malaysia. saling perlu memerlukan. jgn kotorkan blog ni.....moga2 kerajaan naikkan gaji kita semua....

Tanpa Nama berkata...

keh keh keh keh....geli aku....nak angkat kad pun x larat...tayar pancit pun mintak tolong org gantikan, kesian. geli aku. ingatkan pandai semua...hihhihihi

Tanpa Nama berkata...

Untuk makluman gred 41 yg masuk keja gomen...gaji fresh grad mcm korg kt swasta baru RM1800! So dipersilakan letak jawatan gi mintak keja kt SWASTA! Dh laa lembab...jenis blajar kat U unt pass exam. Masuk keja hampess...!!! Mmg patut dpt naik gaji 10% saja, mau lebih tunggu dpt Kanan dulu..

habis standard belajar mcm ko,keje kat swasta byk ke gaji?ko tu dah dlm gomen tak payah naik gaji terus lagi bagus..turunkan gaji lagi patut.gaji ko dah melebihi apa yg patut ko layak dapat kalau keje ngn swasta..tu pun duk merengek lagi nak gaji lebih.. piiiirahh!!!

Tanpa Nama berkata...

berita terkini: gaji PA 40% di naikan, elaun-elaun ditarik balik spt cola,eka dsbnya, secara tak langsung ramai PA dikenakan cukai pendapatan cukup tahun.. PA tertipu akhirnya, ini tipu helah dan dajjal kerajaan.. PRU-13 akan menghukum mereka..

Tanpa Nama berkata...

alhamdulillah kalau gaji naik tp kesian gak yg brjwtn rendah.. huh. beza gaji brganda dgn penjawat yg bezanye spm dgn diploma... klu btl gaji pokok akan d minimakan rm1500.. bgs la.. semua barang da mahal.. kesian kpd kami yg bergaji rendah ni.. harga minyak sama jugak.. xde beza pun ikut pangkat... bayar kereta bulanan tetap sama jugak, itupun hnya mampu beli kereta murah. nak bayar sewa rumah pun sama jugak, sekarang susah nak cari rumah harga bawah rm100k... barang makan pun sama gak, harga tetap mahal. terima kasih atas keperhatinan dan kerjasama yang diberikan.

Tanpa Nama berkata...

yang aku tak puas hati...kenapa PTD cepat je naik pangkat??? korang perasan tak?? PTD ni lah mcm virus...merebak kat semua Jabatan kerajaan...dok kacau perjawatan dalam jabatan...ntah pe yg bagus sgt kat PTD....

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100% kenyataan kau tue,turus,jusca A,B,C n gred 54-52dari ptd n ptn semuanya jadah n mangkuk-hayun..

Tanpa Nama berkata...

Geli hati tgk komen korg ni.. Smuanya cakap sbb nak lebih je.. Nak gaji smua tinggi.. Stiap skim jawatan ada scope keje dia masing2.. Itula pasal gaji dia pun beza.. Xkanla smua gaji sama.. Klu nak kta bos xbuat keja? Dia lagi byk keja sbb nak imPlement dasar/ tugas yang diberikan.. Then kena handle org bwhN dia lagi yang byk songeh.. Fresh graduates pla pun ada gak tugasnya.. Biarpun baru tp mrk ada skill yg dah lama diorang blajar ms kat u dlu.. Golongan mereka ni penting gak sbb diorangla yg byk meningkatkan kecekapan keja perkhdmtn awam ni.. Lebih2 lg skrg zaman it.. Bagi sokongon plA diorang pun sMa penting gak.. Diorang byk gak keja nak taip, nak draf.. So sya rasa smuanya ptt bsyukur dgn apa yg ada.. Beri komen yg membina.. Bknnya asyik nak kondem gred lain je..

Datin Maimunah Shafie berkata...

hahahahah.. kakitangan sokongan mmg hina x sedar diri. kalo korg keje swasta takat SPM tu RM500-600 je la, naik RM10-50 setahun. Kalo malas kena pecat atau x naik gaji.

Harap dasar baru kerajaan akan mudahkan buang sokongan beruk pemalas ni, sbb kami dah meluat tgk malas nak mampus nak suruh fotostet pun lembab kuat mengular dan ponteng pula. Dapat je gaji terus pergi beli nombor ekor. kamu hinaaa

Tanpa Nama berkata...

yela tak salah pun kalu kita sama2 berdoa supaya tuntutan tu di luluskan..kalu dapat alhamdulillah kan.. tu rezeki Allah bagi, kenapa kita komplain itu ini... kalu dapt kita juga yang merasa.. kalu tak dapat pun alhamdulillah juga.. sbb ade lagi orang yang lebih susah, yang tak dapat pekerjaan,,,

Tanpa Nama berkata...

kepada gred 17 dan keatas, x payahlah nak bising2 dan gaduh, kami insan yg kerdil gred R1 sangat bersyukur jika PM bg kenaikan gaji walaupun hanya 10% shj. alhamdulillah...

betel berkata...

hisy, apahal dgn datin maimunah ni? apa mulianya menghina org lain? macam tu ka sifat dan perangai yang di ajar di U? kalau perangai anak teruk, bukan ke kerana sikap mak bapak? ubahla sikap, orang berilmu bukan sombong. semoga semua bergembira jika menerima 'kejutan' dari budget 2012 nanti.

Tanpa Nama berkata...

komen tk bg nama klu berani letak la nama n no fon senang nk gaduh nnt

Tanpa Nama berkata...

dah mak bapak dia masa sama usia pun mcm tu....mak bapak borek anak kuat mengorek....tapi aku rasa x la semua orang u mcm tu. sebab kakak aku pun dari u jugak... tapi nasib baik x macam yahudi ni..... hahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

YAKINLAH SEGALA REZEKI DATANG DARI ALLAH,jgn lah PA nk mengemis dgn PM

Tanpa Nama berkata...

Yahoo Gaji Naik!!!
hampehh... elaun kena tarikk!!!
ape la nasib kena kapurr!!!

Tanpa Nama berkata...

apasal datin maimunah shafie dk hina org cm tu...pdahal kt kumpulan sokongan la dia dk gatal2....

Tanpa Nama berkata...

pgalaman kerja kt swasta la yg myebabkan ramai org bhenti jd PT17 wlpn ada degree,faktor keadaan,nasib diorg sdiri, bukan pasal malas n xpandai "speaking"...lgpun lepasan universiti melambak skrg,dlu org pandai je msuk u,skrg org ada duit xpandai LANGSUNG pn msuk u.xsalah kerajaan bg elaun khas utk diaorg nie sekurangnya meringankn beban PTPTN yg perlu dibayar.sme2 kita bantu sesama manusia nie.

Tanpa Nama berkata...

SALAM.kita tak payah la mengadu dlm ni..lebih baik kita mengadu dengan allah taala.allah maha mendengar.allah maha adil.doa banyak2.insyaallah dimakbulkan doa kita.bagi yang dok KATA BELAJAR X RAJIN NAK GAJI BESAR LA APE LA JGN LA KATA KT ORG MCM TU.SEMUA TU ALLAH YANG TENTUKAN.BKN MANUSIA.KALAU SEMUA JADI CIKGU SAPA NAK JD KERANI.KLU SEMUA JD DOKTOR SAPA NAK JD PESAKIT.KLU SEMUA JD DOKTOR SAPA NAK JD NURSE.KLU SEMUA JD KERANI SAPA NAK JD YANG GRED BAWAH NI.JD TOLONG LA JGN PERTIKAI SEMUA TU.ALLAH JADIKAN KITA DAH SEMPURNA.BERPASANGAN.JGN LA KUTUK2.MALU LA.SEPATUTNYA BILA DAH JDI PANGKAT BESAR KENE BERSYUKUR.BUKANNYE KUTUK YANG BAWAK.BILA DAH BELAJAR MASUK U PON JGN LA KUTUK YANG BELAJAR XPANDAI.SETIAP ORG ADA KELEBIHAN SENDIRI.WALAUPON ADA DGREE BELUM TENTU PANDAI SEMUA PERKARA.KALAU JD ENGINEER BELUM TENTU BOLEH IKAT BATA.KALAU JD GURU BELUM TENTU RETI ON LAPTOP.JGN KUTUK2 ORG.BERSYUKUR KALAU KITA NI LEBIH PADA ORG.DAN JGN RIAK TAKABUR DENGAN APA YANG KITA PEROLEHI DI DUNIA NI.

Tanpa Nama berkata...

tunggu je hari jumaat ni...adakah ia menjadi kenyataan atau pun hanya cerita semata-mata..anda saja yang boleh menentukan hak anda.. PRU 13

Tanpa Nama berkata...

Oh Gred sokongan hina Gred P&P malas ! Nanti SKT dapt statik padan muka !

Tanpa Nama berkata...

datin maimunah tu jgn la dok hina org mcm tu.bersyukur kalau allah bagi kita ilmu.jagan hina orang mcm tu.klu hina org macam tu sya nampak datin maimunah x seperti org yang berilmu.sepatutnya simpati dihulurkan kalau org susah.bukan hina dihulurkan.kalau dah cerdik pandai jaga la tutur kata.jagan sampai org melihat anda tiada ilmu dan tidak cerdik akal.

Tanpa Nama berkata...

gred atasan pon jagan la terlalu ego sehingga nak ckap pasal skt,prestasi plak.allah dah bagi kita tugas di dunia ni untuk jalankan tanggungjawab dengan betul.bukannya nk tunjuk kuasa.sebelum buat tindakan mcm tu ingatla allah.org atas jgn hina org bawah ni.kesian org bawah ni.kalau x kesian org bawah kesian la sesama islam kita ni atau sesama saudara kita.kita ni bersaudara.silap2 orang bawah ni la yang p sembahyang jenazah masa kita mati nanti.jgn la hina.

Tanpa Nama berkata...

Memang betul yang Gred P&P jgn hina Gred Sokongan ! Dan Gred Sokongan jgn hina Gred 41 dan sebagainya ! Kita sama sama PA dan saling memerlukan ! Kenaikan gaji tu biar semua sama dapat % ! Semua tak rugi! So apa apa pun kita tungguuuuuu esok !

Tanpa Nama berkata...

KEMBALI KEPADA TOPIK..JANGAN WUJUDKAN "SPIN" AND "PROPAGANDA"

Tanpa Nama berkata...

kepada datin maimunah.banyak2kan lah dengar ceramah agama.insyaallah allah bukakkan hati kita ni ye.kita sama2 doakan agar kita x tergolong dalam golongan org yang riak takabur.internet sekarang banyak ceramah agama.byk ustaz bagi ceramah.ustaz kazim pon ada,ustaz azhar pon ada,mcm2 ustaz ada.dari c2 kita boleh perbaiki diri kita.

Tanpa Nama berkata...

KEMBALI KEPADA TOPIK..JANGAN WUJUDKAN "SPIN" AND "PROPAGANDA"

baik lagi korang klik---->[[[oooo]]]

Tanpa Nama berkata...

org yg kutuk2 tu kalau btl gaji naik esok berenti keje je keje kerajaan...banyak sgt songel. pandai ckp je lebih...habuk pun x d!!!

Tanpa Nama berkata...

Laa gaji gred 32 dan 36 tinggi lg ape dari gred 41 !

All sebab pelarasan gaji tahun 2007

Oklah kata gaji gred 1-22 rendah boleh diterima tapi kalo kata gaji gred 32-36 rendah memang tak caya lah !

Ada yang berkata Gred 32 dan 36 utk org lama tapi ni kerja baru 3 thn lebih boleh naik 32 maybe not all department but kebanyakan.

Kami yang kerja 3 tahun gred 41 pun gaji tak sebanyak diaorang !

Kalo dinaikkan lg gaji diaorang 40 % maka tak adillah bg kami ! Kami degree diaorang diploma aje !

So I really hope YAB PM will seriously look into this matter !

Kalo tak caya ckp sy ni tlg semak dgn JPA ! Guru dan Gred 41 lain memang tak puas hati !

>>>>>>>

Aku bosan nak komen dengan orang BODOH macam ko ni..3tahun baru confirm..dalam 3tahun tu kita kena attend induksi khusus/umum dan btn dan selepas confirm boru boleh ambil ptk.dan resultnya keluar pada tahun ke-4.boleh tak ko bercakap berakal cikit??Aku kalo nak bercakap dengan orang bebal tahap#@#$@$% memang aku hilang kawalan jadinya.Sebab apa??sebab tak paham2 bhs.ntah khabar angin mana ntah yang ko dengar.sekarangni ko pg cari dari maklumat mana yg ko dapat..ada no telepon biar aku kol sendiri.Ko tak payahla nk buat onar dekat dalamni.Dah pulak begitu gaji orang yang dah kekanan ko nak bandingkan pulak dengan gaji lantikkan ko yg baru tue.Kenapalah bebal sangat koni.Ko pk pokok kelapa yg baru setahun tanam nak dapat hasil macam pokok kelapa yang dah 4-5tahun tanam dhker??
Aku sebanarnya malas nk komen.tp aku terpanggil tuk buat gini.walaupun caranya Xkena or kasar,tapi aku nak mengajar ko supaya xde insan lain lg yg bodoh spt ko sekarangni.Apa punya BEBAL lah ini orang!!!

Tanpa Nama berkata...

yea kea datin..aku tak caya la..!! kalau yea pun aku malas nak layan sgt org tua-tua nie..otak dah berkarat, tak kira la dia turus kea, jusca kea, perhabis beras jea..beb..!!

Tanpa Nama berkata...

kau orang yang belajar tinggi jgn sembang itu mcm punya bangsat tau kalau tiada yang gred 26 hingga 17 siapa nak wat keja kasi tau. setakat lu orang gred 41 ke atas duduk di ofis sign saja . nenek aku pun reti la woi duduk saja nak tuntut lebih lebih kepada yang bernama roslan tak payah sembang la lu pon keja pemalas lg nak sembang .keja entah ape ape nak bercakap pasal kelayakan engkau rezeki kau baik je dapat gred tinggi ape kau ingat gred bawah tak ade apa ka bodoh punya orang sembang tak pakai otak kt sembang pasal gaji mau naik lu sembang pasal sijil plak bodoh

Tanpa Nama berkata...

Ni nak ckp sikit ! Yang dok kutuk org mangkuk hanyun , musibah dan sebagainya ni ingat diri kau tu pandai sangat ke ? Kalo pandai sgt kau jadilah PM ! Tlg letak nama dan no telefon ! Aku nak tau sapa kau kalau berani ! Ini tak profesional lsg ! Utk pengetahuan semua Gred 41 fresh kerja swasta skg gaji RM 2500 basic sebab sy pun dari swasta jugak manakala kerani bukan gj RM 500-600 ok ! Itu dulu now at least RM 1400 ok !

Org yang kurang ajar selidik dulu sbm ckp ! Patutlah public ckp PA kurang ajar dan sombong ! Dah terserlah di blog ni u all punya attitude ! Malu sikit kat org luar
tu !

Tanpa Nama berkata...

sala.tak payah la nak pertikai pasal gred.32 ka 36 ka 41 ka 17 ka apa ka.org gred 17 pon bayak dgre byak dip byk sijil.tp diberi gaji spm.yang penting kita boleh merasa naik gaji.bayak ke sikit ka itu x penting.kan elok kalau kerajaan bagi gaji ikut sijil ke dip ke dgree ka yang kita ada.ingat rezeki tu allah yang bagi.bukan kerajaan.cume melalui je dari kerajaan.jadi.kita berdoa la supaya allah bukakan hati org yang bincang pasal gaji kita ni supaya dia pikir org bawah2 mcm kita ni.

Tanpa Nama berkata...

kau orang yang belajar tinggi jgn sembang itu mcm punya bangsat tau kalau tiada yang gred 26 hingga 17 siapa nak wat keja kasi tau. setakat lu orang gred 41 ke atas duduk di ofis sign saja . nenek aku pun reti la woi duduk saja nak tuntut lebih lebih kepada yang bernama roslan tak payah sembang la lu pon keja pemalas lg nak sembang .keja entah ape ape nak bercakap pasal kelayakan engkau rezeki kau baik je dapat gred tinggi ape kau ingat gred bawah tak ade apa ka bodoh punya orang sembang tak pakai otak kt sembang pasal gaji mau naik lu sembang pasal sijil plak bodoh

................................................

Kau ni kurang ajar betul lah ! Ingatlah ALLAH SWT sebelum menggunakan bahasa kasar memaki org ! Kalo macam ni perangai PA memang sah tak berkat kenaikan gaji org yang kurang ajar macam kau ni ! Tutup aje blog ni sebab ini macam dah blog mencarut !

Aku malu PA perangai macam ni !

Tanpa Nama berkata...

ada kekeliruan tentang elaun perumahan wilayah. kenapa elaun perumahan wilayah layak dibayar berdasarkan kepada tempat lahir ibu atau bapa dan bukan berdasarkan kepada tempat lahir pegawai sendiri?

Cikgu yang berkhidmat di wilayah yang berbeza akan dibayar elaun perumahan. tetapi jika ibu atau bapa adalah berasal dari wilayah yang dia khidmat, bagaimana tahu?dia tetap akan dibayar elaun perumahan sebab datang dari Semenanjung jika berdasarkan kepada kad pengenalan.adakah perlu hantar sijil beranak ibu atau bapa semasa menempatkan di tempat kerja untuk memohon sama ada layak EPW atau ITP?
contohnya, saya dilahirkan di sarawak dan bapa lahir di sarawak dan ibu sudah dapat hak kerakyatan Malaysia dan pindah ke sabah sebab ikut keluarga. sekarang tidak layak dapat EPW atau ITP sebab mesti ikut sijil kelahiran ibu atau bapa. dan saya adalah sabahan sekarang. tetapi sampai generasi anak saya kerja kerajaan, jadi jika dia memilih sebelah ibu jadi sarawakian, jadi masa apakah status wilayah asal saya sebenarnya?
harap tuan atau Puan mengambil perhatian terhadap keadaan ini.

Tanpa Nama berkata...

Sapa ckp 3 thn baru confirm pakcik ? Sekarang 1 tahun 1/2 dah confirm !Kau gred sokongan ke P&P ka semua sama pakcik ooi ! Memang ketinggalan zaman betul lah ! Sah org swasta yang baca komen ni akan tergelak besar ! Kawan aku org swasta dia pun dok baca blog kat sini !
Dia kata memang PA kurang ajar dan sombong dan terserlah di blog ini !
Hei maluuuuu pakcik !

Tanpa Nama berkata...

salam pengerusi cuepacs.
ada satu kekeliruan tentang status wilayah asal bagi seseorang pegawai dan kelayakan dapat elaun EPW atau ITP.

saya difahamkan wilayah asal boleh memilih sama ada sebelah ibu atau bapa.kenapa tidak memilih tempat asal pegawai sendiri? Wilayah asal sebenarnya berdasarkan kepada tempat lahir sendiri dan bukan ibu atau bapa.contohnya orang lain tanya tuan atau Puan, "anda berasal dari mana?" mestilah jawab tempat lahir sendiri kan?

contohnya saya dilahirkan di negeri Sabah. dan berpindah ke Sarawak sebab ikut keluarga. saya tidak layak untuk EPW atau ITP sebab mesti ikut wilayah asal ibu atau bapa sebab sijil kelahiran ibu dan bapa adalah sarawak, iaitu sarawakian. tetapi bagaimana pula jika sampai anak saya kerja sebagai kakitangan kerajaan, dia memilih sebelah ibu, ibu pula sijil kelahiran ialah Sabah, jadi anak saya Sabahan pula?

bagi guru-guru yang datang dari wilayah lain berkhidmat di wilayah yang berbeza mesti dapat elaun perumahan wilayah tersebut sebab ikut sijil kelahiran atau Kad pengenalan mereka dan tidak mengambil tahu wilayah asal ibu atau bapa mereka. mana tahu sesetengah pegawai itu ibu bapa adalah berasal dari wilayah yang dia sedang khidmat sekarang. mereka pula layak dapat.

Harap Cuepacs mempertimbangkan status wilayah asal.

Tanpa Nama berkata...

jangan takut kalau kita susah pon kita ada allah.allah sayang kita.jangan la kutuk2 dalam blog ni.buat malu ja.gred atas kutuk gred bawah.gred bawah kutuk gred atas.apa ni..hangpa x malu ka.kalau kita pikir semua benda kat dunia ni mmg kita akan jd hamba dunia.itu nak ini nak.xpayah la pikir gaji ni.kalau ada kata alhmdllh.lebih baik kita pikir pasal pahala kita cukup ke untuk dibekalkan nnt.kita cari lagi ilmu agama untuk meningkatkan lagi keimanan kita.cari pahala.buat amal ibadat.lagi bagus.

Tanpa Nama berkata...

Menteri Kesihatan patut letak jawatan sebab terlalu lembap dalam memperjuangkan kebajikan kakitangan terutamanya kumpulan sokongan II.Kita tengoklah nanti apa yg akan diperolehi oleh PA dibawah kementrian Kesihatan pada bajet 2012...hampeeh jerr

Tanpa Nama berkata...

marilah kita semua bertenang

Tanpa Nama berkata...

hahahahah.. kakitangan sokongan mmg hina x sedar diri. kalo korg keje swasta takat SPM tu RM500-600 je la, naik RM10-50 setahun. Kalo malas kena pecat atau x naik gaji.

Harap dasar baru kerajaan akan mudahkan buang sokongan beruk pemalas ni, sbb kami dah meluat tgk malas nak mampus nak suruh fotostet pun lembab kuat mengular dan ponteng pula. Dapat je gaji terus pergi beli nombor ekor. kamu hinaaa

**********************************

HAI MANISNYA MULUT DATIN MAIMUNAH YE..KITA SEKARANG NI MEMBICARAKAN BELANJAWAN 2012, BUKANNA MENGHINA ORANG..TINGGINYA DARJAT DATIN YEK.SAMPAI BEGITU BONGKAK MENGHINA ORANG..MUNGKIN KALAU SEMUA DALAN BLOG NI MENDOAKAN KEBURUKAN DATIN DISEBABKAN KELANCANGAN MULUT TU, USAH PELIK LA KALAU BOLEH MUSIBAH KELAK..INGATLAH KITA NI MANUSIA BIASA DI SISI ALLAH..AKHLAK YANG BAIK MENCERMINKAN PRIBADI KITA..

Tanpa Nama berkata...

Jangan nt gaji naik..........barang dan perkhidmatan pun naik mendadak. +-+- pi mai pi mai tang tu la gaji kita rakyat malaysia oiii......suka hati ja pihak menteri ni mengumum....tapi dlm benak hati depa ni ada kukisahhh barang-barang atau perkhidmatan naik!!

Tanpa Nama berkata...

Gaji/ elaun naik ke tak naik ke, saya akan undi Pakatan Rakyat dalam PRU13 nanti. Dah bosan dengan amalan buruk para pemimpin BN dan kroni2nya.

Tanpa Nama berkata...

Bahasa melambangkan kesopanan seseorang itu ! Kat sini memang sah kebanyakan org kurang sopan ! Kita ni menjadikan tuduhan org awam benar terhadap kita ! PA sombong , malas dan bodoh !

Bertaubatlah wahai hamba hamba ALLAH !

Tanpa Nama berkata...

tgk budget tak keluar lg tp harga telur dah naik..

Tanpa Nama berkata...

datin maimunah.ingat la kita ni hamba allah.sama sahaja.dijadikan dari air mani(nutfah).lepas ni pon nak pergi kt tempat yang sama(kubur).jangan la hina orang.

Tanpa Nama berkata...

jika sy PM,
saya akan naikkan gaji 100% kepada PA.Terutama sokongan..sebab depa ni yg pandai berbelanja..so,depa nilah yg akan merancakkan ekonomi semasa..jika kita terpaksa bergantung harap kepada kedudukan ekonomi dalaman.Ini kerana kuasa besar ekonomi besar dunia,bakal merudum.Jika bgi kat jusa sebagai,depani simpan duet..so Xde kuasa membeli dan secara Xlangsung ekonomi dalaman akan jatuh.

Tanpa Nama berkata...

jadilah hamba allah yang cemerlang.ingat pada allah.jaga hukum hakam allah semoga allah pelihara kita.

Tanpa Nama berkata...

hamba yang cemerlang ialah hamba yang berjaya menyikirkan kecintakan dunia di dalam hati kita.bukan bererti tidak mahu dunia.dunia ambik untuk akhirat..tetapi tidak cinta dunia..contohnya duit.ada duit sedekah..

Tanpa Nama berkata...

semua PA gred bawah ke gred atas ke ingatlah selama kita hidup selama itu la kita ada rezeki dari allah swt.lembu pon ada rezeki.ini kita manusia.bersyukur dengan apa yang ada..

Tanpa Nama berkata...

Kesombongan Jahiliyyah
-perasaan yang dia rasa dia orang kaya.
-merasa diri dia berkuasa
-merasa diri dia cantik
-merasa diri lebih berilmu.
-merasai keturunan anak yang bagus.

semua ni hanyalah pinjaman dari allah swt.jadi jangan la sombong.

Tanpa Nama berkata...

Salam 1 Malaysia,

Esok bakal menyaksikan satu transformasi EKONOMI di negara yang tercinta ini. Anggaplah Bajet 2012 merupakan satu titik tolak kepada negara 'berpendapatan tinggi.' Kepada seluruh PA, ingatlah bahawasanya kenaikkan gaji adalah selaras dengan tuntutan mutu kerja yang setimpal.

Kita akan dapat melihat satu perubahan yang paling ketara yakni kenaikkan gaji paling tinggi yang pernah PA terima. Ianya bukan 'gula-gula' pilihanraya, malah inilah sebenarnya perjuangan yang dirancang oleh BN!

Setinggi2 tahniah kepada semua PA. Harus diingat, arus ekonomi negara bakal mengalami perubahan yang besar. Oleh yang demikian janganlah diharap kepada SUBSIDI dari kerajaan semata2. Hidup di alam nyata, buka minda dan terus maju kehadapan...

Tanpa Nama berkata...

memang pun bajet pilihanraya.. tiada kejutan pun, sedikit shj kenaikan gaji, 1/2 bulan bonus, lanjutan bersara 60 tahun.. .. yg kekal tiada kenaikan pangkat PA 10-13 tahun berkhidmat, PA ada ijazah dan master di sisihkan, cuti tahunan masih kekal 20-30 hari setahun, cuti berlajar separuh gaji bagi kumpulan B,C ke bawah, tiada penyelarasan gred kumpulan sokongan, wad kelas 3 bagi kumpulan C ke bawah,yang teruknya, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, harga barangan makananan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal, harga perumahan semakin tinggi melebihi RM200 ribu ke atas, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah,tiada peruntukan tambang haji bagi yang akan berpencen, tiada rawatan pakar setahun sekali bagi PA ,tarif elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar,graduan ramai menggangur, kos rara hidup semakin tinggi, ekonomi semakin merosot, kadar jenayah semakin meningkat,tiada perumahan kos rendah, rasuah berleluasa dikalangan golongan atasan, akhir sekali gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat,Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. sudah tiba masanya kita memilih kerajaan berkebajikan di dunia dan akhirat..

SUDAH TIBA MASANYA OMAR OSMAN LETAK JAWATAN

Tanpa Nama berkata...

Dah nampak bayangan gaji PA bakal dinaikkan...alhamamdulillah!

Kepada yang menghina kjaan dan BN, sedarlah bukan senang hendak uruskan sesebuah negara. Belum dapat kuasa boleh laa mimpi bulan & bintang... Bila dah berkuasa HARU BIRU!!!!

Perancangan yang rapi dan konsisten diperlukan oleh sesebuah kerajaan untuk mewujudkan negara yang maju seimbang dari pelbagai sudut! Ko org boleh pegi kerja kat luar negara UK, USA, etc... yang menjanjikan gaji lumayan tapi bagaimana pula dengan harga barang keperluan? Adakah murah? Buka mata tu sikit, jangan jadi BODOH terima bulat2 dakyah pembangkang!!! Semua nak dipolitikkan...yang diaorang pandai cuma bagi ceramah sana, ceramah sini, kutuk sana kutuk sini! Sampai ke hari ni BELUM ADA satu pendangan yang bernas oleh Pembangkang tentang isu2 yang dibangkitkan!!!! Mcm ni kita nak pilih suruh pimpin negara???

Kenaikkan harga barang tak mampu dielakkan lagi, mahu gaji tinggi - upah mesti tinggi secara tak langsung harga barang akan turut naik! Jadi berbelanja secara bijak, gunakan wang pada yang perlu...

Tanpa Nama berkata...

"memang pun bajet pilihanraya.. tiada kejutan pun, sedikit shj kenaikan gaji, 1/2 bulan bonus, lanjutan bersara 60 tahun.. .. yg kekal tiada kenaikan pangkat PA 10-13 tahun berkhidmat, PA ada ijazah dan master di sisihkan, cuti tahunan masih kekal 20-30 hari setahun, cuti berlajar separuh gaji bagi kumpulan B,C ke bawah, tiada penyelarasan gred kumpulan sokongan, wad kelas 3 bagi kumpulan C ke bawah,yang teruknya, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, GST akan dikuatkuasakan, minyak akan naik, harga barangan makananan naik, interest bank peratusannya naik, kereta nasional semakin mahal, harga perumahan semakin tinggi melebihi RM200 ribu ke atas, UPSR dan PMR di mansuhkan bebanan guru dan ibu-bapa semakin bertambah,tiada peruntukan tambang haji bagi yang akan berpencen, tiada rawatan pakar setahun sekali bagi PA ,tarif elektrik dan air bertambah tinggi, bayaran astro naik, PTPTN mencengkam perlajar,graduan ramai menggangur, kos rara hidup semakin tinggi, ekonomi semakin merosot, kadar jenayah semakin meningkat,tiada perumahan kos rendah, rasuah berleluasa dikalangan golongan atasan, akhir sekali gaji dan elaun PM,TPM,Wakil Rakyat,Turus, Jusca A,B,C dan gred 54-52 semakin naik dan terus naik tidak termasuk MOU dgn Syarikat GLC terus menerus naik mencecah jutaan ringgit.. sudah tiba masanya kita memilih kerajaan berkebajikan di dunia dan akhirat..

SUDAH TIBA MASANYA OMAR OSMAN LETAK JAWATAN"


--> NI LEBAI MALANG MANA PULAK NI? NEGARA KEBAJIKAN MANA YANG DIA MERAPU? NAK TUBUH NEGARA ISLAM PUN TAK TERMAMPU, HUKUM HUDUD NAK BERSUARA PUN DAH TAK BERANI... SUDAHLA KAMU WAHAI LEBAI. PUAK2 PEMIMPIN PAS TU CUMA ADA IQ SAMA LEVEL DENGAN LEMBU! SEBAB TU ALLAH SWT TAK BAGI PERINTAH MALAYSIA NI... KALAU BAGUS SANGAT DAN LAMA DAH DIAORG PERINTAH MALAYSIA! BAGI JAGA NEGERI PUN KELAM KABUT...

Tanpa Nama berkata...

walaupon gaji kita sikit tp alhamdullah sebab anak2 kita sihat.kita pon sihat boleh pergi kerja.boleh cari duit lagi bagi anak2 isteri makan.manusia yang berjaya adalah manusia yang bersyukur.kalau kita susah ada lagi yang susah pada kita.kalau kita senang ada hati nak tolong yang susah.itulah manusia yang berjaya.sentiasa bersyukur dengan apa yang diberikan daripada allah.

kaknibong berkata...

setuju jugak ...bimbang kempunan macam tahun lepas....huhuuuuh....

Tanpa Nama berkata...

Botul tu Bai..jangan sia2kan idup ko yang dah nak sampai penghujung dengan termakan hasutan si syaitan yang berserban! Tingkatkan amal ibadah, kurangkan cakap2 dusta dan fitnah sesama saudara Islam. Yang terang-terangan KAFIR boleh berpeluk cium, yang ISLAM dimusuhi...

Taubatla Bai, banyak sangat politik kang tak bau syurga pulak! Nak suruh kafankan dengan bendera bulan sekalipun belum tentu ko masuk syurga.

Tanpa Nama berkata...

betul tu.daripada pikir akan politik lebih baik pikir akan akhirat.pikir mcm mna nak cari keredaan dari allah.cari ilmu agama.yang kurang tambahkan.kita ni walaupon berpangkat mana pon dalam kubur kena soal jgk.bukannya wahai gred 17,wahai gred 41,wahai gred 32wahai gred 52.bukan pilih pangkat.bersyukur pada allah.cari keredaan allah swt.

Tanpa Nama berkata...

SEBAGAI PA PERLU BERBUDI BAHASA BUDAYA KITA....SATU MALAYSIA JOM KLIK>>> [[[0000]]]

BY AIN BAIZHURAH PT N17

Tanpa Nama berkata...

hrp kerajaan bg kelebihan naik pangkat kpd. PT17 yg ada ijazah lebih 3tahun bkhidmat...

Tanpa Nama berkata...

NT17 bkhidmat lebih dr 5tahun @ mpunyai diploma outamatik naik NT27...npe kerani (N17) ada ijazah xblh cm tu...

Tanpa Nama berkata...

BERSYUKURLAH DENGAN APA YANG ADA....

Tanpa Nama berkata...

xyah la bising, sy PRA R1 ada ijazah pun x bising. blh buat keje pe...

Tanpa Nama berkata...

biar btl pra ada ijazah....lg kesian..

Tanpa Nama berkata...

NI LEBAI MALANG MANA PULAK NI? NEGARA KEBAJIKAN MANA YANG DIA MERAPU? NAK TUBUH NEGARA ISLAM PUN TAK TERMAMPU, HUKUM HUDUD NAK BERSUARA PUN DAH TAK BERANI... SUDAHLA KAMU WAHAI LEBAI. PUAK2 PEMIMPIN PAS TU CUMA ADA IQ SAMA LEVEL DENGAN LEMBU! SEBAB TU ALLAH SWT TAK BAGI PERINTAH MALAYSIA NI... KALAU BAGUS SANGAT DAN LAMA DAH DIAORG PERINTAH MALAYSIA! BAGI JAGA NEGERI PUN KELAM KABUT...

*********************************

Dah tau PAS tak mampu, yg UMNO mampu kenapa taknak buat HUDUD?!! Sekurang2nya PAS berusaha nak HUDUD.. UMNO???!!! menolak HUDUD ada la..

Tanpa Nama berkata...

HUDUD APA LAGI NGOK? DAH TAKDE KEPERLUAN NAK HUDUD KAT SINI...KO NAK SGT HUDUD KO HIJRAH GI SAUDI! NGAJI TAK ABIH...BYK LAGI ISU ISLAM NAK KENA PERBETUL...TAK ABIH2 HUDUD! HUDUD! HUDUD! PAK SARBAN TU DAH TAKDE MODAL...NEGERI SENDIRI KOTOR, PENDUDUK PENGOTOR...TAK PULAK SURUH BETULKAN JADI BERSIH!BANGANG PUNYA ULAMAK...ULAMAK SEMAK!!!

Tanpa Nama berkata...

Jaga2 dengan ayat saudara.. kalau seorg islam, tp tak sembahyang sebab malas, dia still islam, tp apabila dia cakap (lafaz) sembahyang tak perlu.. sendiri mau igat la..

Tanpa Nama berkata...

sapa-sapa yang tak puashati dengan kerajaan la ni,pi pindah ke somalia ka,iraq ka. masa minta keja dulu,dok semenanjung,bila tanya kat mana-manapun sanggup keja.tebedu pun sanggup. dah lama sikit keja,nak kerajaan berkebajikan la,nak tumbangkan kerajaan la. apa siot la korang ni. aku risau,kebajikan tak dapat,semua pa jadi tukang pencacai angkat najis dap kot. bongok.

Tanpa Nama berkata...

silap ayat tu.. "sapa2 yg tak puas hati ngan kerajaan sekarang, mai pakat undi kerajaan lain". baru betul!

Tanpa Nama berkata...

HUDUD APA LAGI NGOK? DAH TAKDE KEPERLUAN NAK HUDUD KAT SINI...KO NAK SGT HUDUD KO HIJRAH GI SAUDI! NGAJI TAK ABIH...BYK LAGI ISU ISLAM NAK KENA PERBETUL...TAK ABIH2 HUDUD! HUDUD! HUDUD! PAK SARBAN TU DAH TAKDE MODAL...NEGERI SENDIRI KOTOR, PENDUDUK PENGOTOR...TAK PULAK SURUH BETULKAN JADI BERSIH!BANGANG PUNYA ULAMAK...ULAMAK SEMAK!!!

***********************************

Nak kena pancung ni!

Tanpa Nama berkata...

kau jea mangkuk-hayun.. ramai cerdik-pandai yg berkerja di luar negara spt di us,uk,
switzerland,jepun, uae dan sebagainya sebabnya negara-negara tersebut menawarkan gaji yg lumayan serta mereka nie dpt mempertingkatkan lagi kepakaran mereka..R&D negara tersebut besar n bilion ringgit.. bukan mcm kau.. tak da kelas beb..!!hampeh..!! mentaliti kelas ke-3, habuk pun tarak.. ha..!!ha!!

Tanpa Nama berkata...

Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin menggesa umat Islam tidak sama sekali mempertikai hukum hudud digariskan al-Quran, sebaliknya hanya boleh mempersoalkan enakmen berkaitan, yang digubal manusia, jika mereka tidak berpuas hati.

“Saya tengok, dalam laporan media sejak kebelakangan ini, mereka mempertikaikan hudud... mereka tidak boleh mempertikai asas hukum hudud yang ada, dibawa oleh al-Quran.

“Namun mereka boleh mempertikaikan enakmen yang digubal oleh manusia, yang membabitkan hukum hudud, misalnya yang digubal oleh Kelantan, Terengganu atau Arab Saudi, mana-mana negara lain,” kata beliau kepada The Malaysian Insider sambil menambah, “ini kerana enakmen hudud yang digubal oleh manusia terdedah kepada kesilapan dan kekurangan di sana di sini.”

Tanpa Nama berkata...

Rajinnya orang kerajaan....office hour pun bertungkus-lumus hantar ulasan....syabas!

Tanpa Nama berkata...

Asri berkata beliau kini bimbang kerana seolah-olah berlaku kekeliruan dengan banyak pihak “mempertikaikan hukum hudud al-Quran” kerana pendirian sedemikian boleh merosakkan iman.

“Saya bimbang kerana mereka tidak dapat membezakan antara hukum hudud al-Quran dan enakmen hukum hudud yang digubal manusia,” katanya lagi, yang mengulangi bahawa “al-Quran hanya menyediakan prinsip asas mengenai hukum hudud tetapi diperincikan oleh sarjana dan ulama” untuk dilaksanakan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Rajinnya orang kerajaan....office hour pun bertungkus-lumus hantar ulasan....syabas!

Khamis, Oktober 06, 2011 5:44:00 PM

_______________________________________

Dah lepas office hour la bang.. ni pon dah dok kat rumah

Tanpa Nama berkata...

itulah dinamakan kebebasan bersuara, demokrasi namanya.. juga mentaliti generasi kelas 1, ulasan d'buat selepas office hours n ada yg cuti.. yg kau sibuk-sibuk apa hal beb..!! lu boleh blah..!!

Tanpa Nama berkata...

kenapa semua orang bincang tentang belanjawan dengan tidak tenang. apa-apa saja belanjawan yang dirancang adalah buatan manusia saja. tetapi kita mesti berdiri kukuh di dalam prinsip Tuhan. Bajet ini hanya bajet sahaja.

nampaknya soalan saya tentang kelayakan EPW atau ITP tiada orang jawab saya pula.

Tuan Pengerusi Cuepacs, bolehkah Tuan mempertimbangkan perkara ini??

Tanpa Nama berkata...

Datin Maimunah Shafie berkata...
hahahahah.. kakitangan sokongan mmg hina x sedar diri. kalo korg keje swasta takat SPM tu RM500-600 je la, naik RM10-50 setahun. Kalo malas kena pecat atau x naik gaji.

Harap dasar baru kerajaan akan mudahkan buang sokongan beruk pemalas ni, sbb kami dah meluat tgk malas nak mampus nak suruh fotostet pun lembab kuat mengular dan ponteng pula. Dapat je gaji terus pergi beli nombor ekor. kamu hinaaa

Rabu, Oktober 05, 2011 11:05:00 PM

.............

Astargfirullahalazim...
Mcm ni ker komen seorang Datin??
Maha angkuh dan rasa darjat terlalu tinggi hingga boleh hina org lain mcm tu.. mghina semua kakitangan sokongan sebegitu sekali.. Kita sebagai manusia saling memerlukan,, saling bantu membantu.. Hebat mana pun kita x kan dapat buat kerja sorang2.. Tanpa kakitangan sokongan,, jgn haraplah kjer kita dapat siap smpurna.. BERTUBATLAH DAN MINTAK MAAF PADA SEMUA KAITANGAN SOKONGAN YANG TELAH ANDA HINA.. Mudah2an dosa anda diampunkan..

guru siswazah lama berkata...

JIka benar seperti diwar-warkan bahawa sekali lagi kumpulan sokongan atau kumpulan bukan siswazah diberikan mata gaji yang lebih tinggi maka esok juga Presiden CUEPACS akan menerima satu tamparan hebat daripada kumpulan profesional.

Mudah-mudahan adil..

guru siswazah lama berkata...

Kerugian yang ditanggung oleh kumpulan profesional/siswazah pada 01.07.2007 harap dapat dibayar oleh kerajaan.

Kekecewaan kumpulan siswazah khususnya guru siswazah diharap dapat diubati esok.

Namun, jika bunyinya sekali lagi memihak kepada kumpulan sokongan maka Presiden dan Setiausaha Agung CUEPACS hendaklah bersedia dengan jawapan terhadap komen-komen daripada pembaca.

Tanpa Nama berkata...

aku tunggu jee..kalu macam naik gaji cola tarik..brapa sgt yg dapat..cam xdak perubahan jee..sekiranya ini berlaku..aku kempen kt org ramai undi pembangkang plak...bukan apa..mau ajaq sket..depa xtau aku ni dh nyawa2 ikan stiap bulan..mana anak sekolah,bil bil yg makin mahal,harga barang makan mahal,minyak mahal,xkan gaji naik ciput je...pikir2 la pak menteri..

Tanpa Nama berkata...

kalau rasa tak puas hati pi check kat kuarters2 kerajaan... kereta menjalar2 mengalahkan ahli perniagaan.. lagi tak bersyukur dengan rezeki yang tuhan kasi... dah naik gaji nanti beli bas pulak sorang satu bawak pergi kerja,, yang pengurusan cuba tanya dia oarang berapa buah rumah dia orang ada?? sokongan setakat menyeka kat kuarters je yang mampu..

Tanpa Nama berkata...

Kerugian yang ditanggung oleh kumpulan profesional/siswazah pada 01.07.2007 harap dapat dibayar oleh kerajaan.

Kekecewaan kumpulan siswazah khususnya guru siswazah diharap dapat diubati esok.

Namun, jika bunyinya sekali lagi memihak kepada kumpulan sokongan maka Presiden dan Setiausaha Agung CUEPACS hendaklah bersedia dengan jawapan terhadap komen-komen daripada pembaca.


............................................

Kalo itu berlaku kita pangkah aje PR ! Kita pun buat kerja jugak dan lg banyak dari diarong !
Gred sokongan la ni pakai vios dan toyota wish lah ! Aku pun pakai viva aje ! Jgn tipu lah ! Aku nampak staf aku sendiri lah !

Tanpa Nama berkata...

Kalo itu berlaku kita pangkah aje PR ! Kita pun buat kerja jugak dan lg banyak dari diarong !
Gred sokongan la ni pakai vios dan toyota wish lah ! Aku pun pakai viva aje ! Jgn tipu lah ! Aku nampak staf aku sendiri lah !

-----------
btoi la...sama staf aku..paling cikai myvi...vios ngn exora tu pn byk sokongan pakai...

Tanpa Nama berkata...

Kalo itu berlaku kita pangkah aje PR ! Kita pun buat kerja jugak dan lg banyak dari diarong !
Gred sokongan la ni pakai vios dan toyota wish lah ! Aku pun pakai viva aje ! Jgn tipu lah ! Aku nampak staf aku sendiri lah !

-----------
btoi la...sama staf aku..paling cikai myvi...vios ngn exora tu pn byk sokongan pakai...


statement ni aku setuju....tempat aku pakai honda stream lagi..bab kejer...hancuss..gred P&P ni gaji beso memanmg ptut la...dah belajar susah sampai terpaksa gadai sawah padi nak belajar..gred sokongan yang terus sekarang gaji dah tinggi ni apa nak kisah..dah tinggi lagi mau tinggi..nasihat aku...berhenti n open your own business

Guru Otai Fresh Graduate berkata...

Kementerian Pelajaran Malaysia, Jabatan Pendidikan Negeri, Pejabat Pendidikan Daerah, semua ni tak berguna punya pegawai kerajaan, Semua yang menguntungkan akan mereka sapu dulu. Jawatan-jawatan kat sekolah yang ada kenaikan gred akan mereka balun dulu. Semasa hari guru, apabila PM umumkan kenaikan automatik GPK sek. men ke dg48. Apa yang berlaku, berduyun-duyun orang KPM, JPN, PPD turun memegang jawatan tersebut di sekolah. Cikgu-cikgu yang dah lama kat sekolah gigit kaki je la. Yang amat melucukan, yang pegang jawatan GPK ini terlalu junior berbanding cikgu-cikgu yang sedia ada di sekolah. Apa citer ni wahai TAN SRI MUHYIDIN! Hang punya tujuan baik. Tapi pelaksana, pegawai-pegawai hang di KPM, JPN, PPD tak jujur. Hello Tan Sri, hang tengok la sikit perkara ni kat peringkat bawahan. Pegawai-pegawai hang kat KPM, JPN, dan PPD memang tak berguna. Hang masukkan saja Pegawai Tadbir Dan Diplomatik dalam bidang pendidikan ini bagi menguruskan kenaikan gred dan jawatan di dalam bidang pendidikan. Kenaikan gred dan jawatan perlu berdasarkan senioriti, kekanan dan prestasi perkhidmatan. Barulah jadi pentadbir berkualiti. Ini apa yang berlaku di sekolah? Jawatan pentadbir dikuasai oleh kroni-kroni, kawan-kawan, saudara mara malah terdiri dari cikgu-cikgu junior. Ni aku ada cadangan buat hang Tan Sri, kenaikan GPK sek men jangan automatik. Mesti ada sekatan. Tengok senioriti mereka. Amat melucukan, baru sebelas tahun dah pegang gpk sedangkan masih ramai yang dah hampir 20 tahun masih guru biasa sahaja, Perkara macam ni lah buat kerajaan tanggung kenaikan gaji yang tinggi. Semua ini berpunca dari pegawai-pegawai bodoh dari KPM. JPN dgn PPD. Okey Tan Sri. Harap ambik tindakan perkara ini. Aku nak tengok..

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn pendapat di atas. Tak sabaq nak tunggu bajet thn 2013, PM baru pasti bg kenaikan gaji dan pelarasan cola kat PA. Yg la ni hampeh.... buat PA macam pengemis...dan mungkin dah ada yg betul2 jadi pengemis.

Tanpa Nama berkata...

kepada Bos2 besar sngat tu,jgn dok hina kumpulan sokongan rendah,bukan smua perangai mcm tu...bersyukurlah bonus kauorg sapu ribu2,kami 500 ja tau.astagfirullah...bersyukurlah dgn rezeki dr yg esa...

Tanpa Nama berkata...

woiiiiiii...... mana pelarasan gaji... setakat kenaikan tahunan apa jadahnye... yg miskin trs miskin .... yg kaya trs kaya....

kpd golongan p&P lak.. korang igt korang bgs sgt ke... phhtuuiihhh

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 208   Terbaru› Baru»