SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

08 Oktober 2011

TAMBAH BONUS SETENGAH BULAN GAJI UNTUK PENJAWAT AWAM

Berita Harian
2011/10/07


KUALA LUMPUR: Kakitangan kerajaan akan mendapat tambahan bonus setengah bulan gaji manakala pesara kerajaan akan menerima bayaran bantuan RM500.

Perkara ini diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, dalam pembentangan Belanjawan 2012 di Dewan Rakyat sebentar tadi.

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

:-) syukur...dr x de langsung.terima kasih....

2bz4money berkata...

Terima kasih PM. Bersyukurlah atas pemberian yg dibuat secara menyeluruh walaupun ada sebilangan kecil yg curi tulang. Elok juga buat korban 1 bhgn RM380 shj.

Adam berkata...

Bukan saja ada penjawat awam yang curi tulang, tapi curi rasuah. Lihatlah dalam pasukan keselamatan PDRM. Belum nampak ada perubahan dalam PDRM. Ramai betul di kalangan mereka ini suka mengertak orang awam, terutama para pemandu teksi, bas dan lori. Dah naik gaji, dapat bonus, masih tak kecukupan.

Tanpa Nama berkata...

syukran.. duit rakyat tue beb..!! gaji tahunan naik n bonus dpt, naiklah harga brg, gst akan dikuatkuasakan, cas 6% perkhidmatan pra-bayar, minyak akan naik.. sama jea datangnya, wal hasil balik asal.. kot-kot lagi teruk.. silap hari bulan gaji tak bercukupan.. makan pangkal.. lu fikirlah sendiri..!!

d0d0l berkata...

syukur Alhamdulillah. walaupun sblm nie ramai tak puas hati dengan konsep pemberian BONUS sblm nie, nampaknya pihak kerajaan masih teruskan juga. skali lagi BONUS ditetapkan minimum rm500! BONUS sepatutnya dikongsi sama rata tanpa mengira pangkat atau gred. BONUS bukanlah GAJI yang perlu diberi mengikut kelayakan. adalah lebih adil jika diberi semua sama rata rm500. apabila ditetapkan had minimum rm500, ianya menguntung pihak atasan terutama yang bergaji berpuluh ribu. sedangkan dalam situasi ekonomi sekarang ini, golongan yang berpendapatan rendah yang lebih memerlukan demi mengurangkan beban tanggungan. selama ini majoriti adalah golongan berpendapat rendah bersuara mengenai BONUS. manakala yang diatas jarang skali mharapkan BONUS. tapi apabila pemberian BONUS dilakukan, yang selalu memintalah yang dapat sedikit imbuhan sahaja. diharap akan datang lebih adil & saksama.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong 100%.. tak adil beb.. kami staf sokongan ada ijazah dan master dah graduate 7-8 tahun.. hampehh..!! jgn pandang kami tak pandai menilainya.. tunggu PRU-13 nie.. ramai PA skg silent protes.. tunggu jealah..

Tanpa Nama berkata...

syukurla dr xde lgsg...

Tanpa Nama berkata...

syukur dapat gak bonus tapi apa2pun tidak beerti bn akan dipangkah nanti. u wait n c najib, omar, u kiss ass sob, tukar kerajaan u kena pancung

Tanpa Nama berkata...

BONUS? kenapa kira bonus guna gred? tengok urusniaga yang profit oriented..kira bonus based on tanure. peliklah..bukan takde org pandai2 tp semua ambil kesenangan untuk sendiri. contoh terbaek..PNB..kira bonus ASB lah..cuba fikirkan wahai PA ker PT ker askar ker sojar polis..ker guru. semua tgh kena BOHONG

Unknown berkata...

alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

bonus setengah bulan tapi harga barang2 keperluan dah mencanak naik skang ni... apa yang hebatnya dapat bonus tu????

Hamba Hutang berkata...

Okey la tue dapat bonus..., boleh cover bayar hutang sebulan...

Tanpa Nama berkata...

tak perlu di bangga dengan pemberian bonus.....Belum PM umumkan pemberian BONUS dah Towke-towke sibuk arahkan pekerjanya tukarkan tag harga barang.Tak guna...Dulu Gaji RM180.00 sebulah pun dapat simpan, karang bulu saja yang tumbuh lebat...JAHANAM LAH INI SEMUA.SEMUA NI KESENANGAN UNTUK ORG YANG DAH KAYA, SEMAKIN KAYA.CUBALAH BAGI SAMA RATA (Tukang kebun dapata 10 sen, yang CEO pun dpt 10 sen juga) barulah dia...jangan kira pangkatlah....inibukan dia gaji.ini hanya pemberian sekali dalam sehumur hidup kita dengan kerajaan..
MARAHLAH......

ustazah zarina berkata...

Syukur ke hadrat Allah SWT, rezeki yang di sampaikan menerusi pm Malaysia. Semoga niat suci pm membantu rakyat diberkati Allah. Bonus hari raya dulu masih disimpan, di tambah pula pd bulan Disember ini, dapatlah menampung persiapan persekolahan 3 orang anak. Syukran2.

Rahman Nanyan berkata...

wang yang diberi UMNO wajarlah kita hargai dengan mengundi BN. UMNO sanggup memberi bonus pada kita dengan kemuliaan pemimpin partinya. Seluruh PT Persekutuan berikrar akan memenangkan BN selama2nya.

Tanpa Nama berkata...

Kpd PA yg tak puas hati saya cadangkan:

BUAT SURAT AKUJANJI BAHAWA BONUS TUAN DISEDEKAHKAN KPDA ANAK YATIM DLL.

LAGI DAPAT PAHALA. SETUJU TAK?

ALA KK.

Tanpa Nama berkata...

BONGOK RAHMAN NANYAN....

(wang yang diberi UMNO wajarlah kita hargai dengan mengundi BN) Wang Rakyatla ni bodo.. Wang KERAJAAN.. kerajaan bukan UMNO bodo.. kerajaan tu kena adil.. klu dah TERANG-TERANGAN kata duit UMNO(BN)nampak r kau bodoh.

Kau nak berikrar sampai mampus pun nak undi UMNO lantak r kaulaa.. aku respekkk.. Tapi jangan memuliakan pemimpin tu.. sebab dia tidak adil...

~ Berbahagialah dengan pembangunan yang kau cari tu~

~ Aku sokong Islam, memuliakan ulama bukan cendikiawan, Rezeki Dari Allah ~

Allahuakbar!!!

Tanpa Nama berkata...

bagi yg gaji tinggi usah kata bonus gaji bulanalan mgkin x habis guna....yg terjelit pa bawahan....bukan x reti bersyukur tapi....x masuk akal...tindakn kerajaan bijak tapi kurang tepat!!!!

Tanpa Nama berkata...

Adam berkata...

Bukan saja ada penjawat awam yang curi tulang, tapi curi rasuah. Lihatlah dalam pasukan keselamatan PDRM. Belum nampak ada perubahan dalam PDRM. Ramai betul di kalangan mereka ini suka mengertak orang awam, terutama para pemandu teksi, bas dan lori. Dah naik gaji, dapat bonus, masih tak kecukupan.

==> Setuju dengan Adam. Yg tidak cukup sekarang bukan sahaja gaji, tetapi iman dan ilmu dalam mengharapkan keredhaan Allah swt.

Tanpa Nama berkata...

tq PM bg bonus...
yg gj tggi makin tggi..
yg gj rendah maintain rendah...

beli beras subsidi harga sama je...
xikut pangkat pun harga beras 2...

qawie79 berkata...

bersyukurlah sahabat2ku..orang bagi bonus mestilah mengikut gaji..sama je ngan kerja swasta..asb tu bukan bonus itu, deviden namanya..mak ayah aku dulu susah sebab tu aku blajar rajin2,mengikat perut di universiti untuk mengubah nasib keluarga..kalau skrg kita susah bagilah ilmu dan pelajaran kepada anak2 kita..bersyukurlah insyaalah ditambahkan rezki dari cabang yg lain

huseeda berkata...

Alhamdulillah.. tqvm pm. aku ni dari mengenal aksara pun dibawah pimpinan bn. aku tetap bersyukur walaupun x byk pandai2lah menggunakannya dengan berhemat.
takkan kancil nak berak gajah pulak kan....

huseeda berkata...

Alhamdulillah... tqvm pm. walaupun tak byk pandai2lah menggunakannya secara berhemah. takkan kancil nak berak gajah pulak kan....

ottok berkata...

yang baik jadikan tauladan yang jahat jadikan sempadan,ambil yang baik buang yang buruk ambil yang sedikit je buruk busuk dia buang yang busuk bebenor tak leh gi langsung,,,,,memikir biar adil tak de yang sempurna didunia ni,,,,,fanatik dan terlalu memikir tak leh juga,,,,sedang sedang padanlah sedar diri yang akan menanggung dihari pembalasan,,,,,masing2 ada habuan akibat perbuatan sendiri

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2011/10/siapa-layak-dapat-bantuan-rm-500.html

Tanpa Nama berkata...

Kepada yang tak sokongkan..

JAngan terimala bonus tu... kan haram?

heee

Tanpa Nama berkata...

Pening teman bila mikio mengkeme yang ngutuk gomen.

Tak patut la, tak betul la, asyek asyek dengki kumpulan professional naik gaji dan dapat bonus sama.

Ade akaey ke? Itu lee, cikgu cikgu suh ngaji tinggi-tinggi tak nakk..

Dok dengki deme yang ngaji tinggi-tinggi hingga gomen dan mak bapak deme pun bergolok gadai membayor pengajian di Unibersiti.

Gini aje le, teman sarankan kome, jangan ngaji anak mika tinggi-tinggi, had SPM udahlele. Apa heran, nanti suh pakse gomen bayo gaji tinggi lebih dari selayaknya.

Cerodik cerokin bebenor le.. :-)

Tanpa Nama berkata...

o.klh tu daripada sebelum ni presiden ceupacs dianggap sebagai tidak bertanggungjawab krn mintak bonus kepada PA...

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju dengan pendapat en adam pada sabtu, 8 oktober. Saya dah terkena dengan beberapa ahli PDRM yang suka 'meminta-minta' ni. Gaji dah naik pun masih tak cukup-cukup. Ada juga golongan guru yang nak pencen 5, 6 tahun lagi buat perangai.Terutamanya yang lelaki. Tak datang sekolah.Cuti memanjang, kerja tak siap, harap guru muda yang siapkan. Tidur memanjang. Bila gaji atau bonus..dia lah orangnya..menunggu...sesuatu bla, bla,bla....