SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Oktober 2011

Perkhidmatan Awam Jangan 'Seronok Sendiri', Terus Berusaha Betul Persepsi Silap Rakyat - Muhyiddin

Bernama
21/10/2011




KUALA LUMPUR, 20 Okt (Bernama) -- Perkhidmatan awam tidak seharusnya diulit perasaan 'seronok sendiri' ketika merealisasikan semua sasaran Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) yang ditetapkan, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri berkata sebagai penjawat awam yang mendokong dan menjayakan dasar kerajaan, adalah penting untuk mereka sentiasa memikirkan soalan-soalan seperti apakah rakyat faham tentang usaha yang kerajaan lakukan selama ini;

"Kenapakah rakyat tidak bersama-sama menyertai untuk menjayakan usaha-usaha itu?, apakah impaknya cukup besar kepada rakyat untuk mereka menghargai apa yang dilakukan kerajaan selama ini? dan di manakah silapnya apabila rakyat masih tidak berpuas hati dengan segala usaha dan pencapaian kita?" katanya.

Muhyiddin berkata demikian ketika berucap merasmikan Persidangan Perkhidmatan Awam ke-16 di Institut Tadbiran Awam Negara (Intan) di sini hari ini.

Persidangan dua hari bermula hari ini turut melibatkan 20 tokoh tersohor negara dalam sektor awam, swasta dan badan bukan kerajaan (NGO) yang akan berkongsi pendapat mereka dalam usaha memperkukuh lagi penyampaian perkhidmatan awam.

Hadir sama Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Malaysia Tan Sri Abu Bakar Abdullah, Pemangku Presiden Persatuan Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik Datuk Dr Mohd Azhar Yahaya dan Pengarah Intan Dr Aminuddin Hassim.

Muhyiddin berkata kaghairahan memacu usaha-usaha pemerkasaan NKRA tidak seharusnya melekakan penjawat awam daripada memerhati hasil sampingan ketara yang terpaksa ditanggung rakyat masa kini iaitu kos sara hidup yang membebankan.

"Dalam hal ini, sektor awam perlu berada di barisan hadapan dengan mempelopori perkongsian pintar antara kerajaan dan rakyat bagi mengatasi kenaikan kos sara hidup menerusi pelaksanaan tindakan-tindakan yang efisien dan efektif.

"Ingin saya ingatkan sekali lagi bahawa rakyat sedang memerhati dan menilai usaha kita, kita tidak boleh alpa kerana sebarang kealpaan akan menyebabkan perkhidmatan awam diberikan penilaian negatif dan ditafsir sebagai tidak releven lagi dalam pembangunan negara," katanya.

Beliau berkata dalam memastikan setiap tindakan bagi mengutamakan kepentingan rakyat itu berjaya, pertemuan dan interaksi dengan rakyat adalah perlu untuk membolehkan suara dan rintihan rakyat didengar dan diberi perhatian.

"Juga penting, kerajaan perlu memastikan rakyat turut dilibatkan dan bersama-sama dalam proses penghasilan sesuatu dasar bagi mengelak ketidakpuasan hati yang boleh menimbulkan bangkangan dan penentangan," katanya.

Mengenai sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), Muhyiddin berkata berkata ia akan menjadi landasan utama kepada transformasi pengurusan bakat perkhidmatan awam yang akan meyaksikan perubahan radikal dalam pembangunan kerjaya itu.

Bagi menjayakan SBPA secara menyeluruh, budaya berprestasi tinggi hendaklah diwujudkan dalam perkhidmatan awam, katanya.

-- BERNAMA

48 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

adey...dato..tan sri...u olls sepatutnye jgn syok sendiri kkk...

Tanpa Nama berkata...

saya sokong tanpa nama.sepatutnyerr pemimpin ni yang jangan syok sendiri.i think pa dah buat tugas sebaik mungkin.

Tanpa Nama berkata...

"""SERONOK SENDIRI"""..!!! tolong sikit yeee....

www.sunankasih.com berkata...

Tanggungjawap membangunkan negara tak perlu diletakkan dibahu penjawat awam semata-mata. Rakyat juga perlu sama2 bangunkan negara. Penjawat awam perlu jadi tonggak utama pembangunan negara.

Dalam bab persepsi, walau mcm mana sekalipun usaha penjawat awam atau kerajaan, tetap tak boleh ubah persepsi rakyat melainkan rakyat sendiri yang perlu sedar persepsi yang mereka ada.

Memang diakui ada segelintir penjawat awam yang membuat kesalahan ketika bertugas. Akan tetapi tak wajar disalahkan keseluruhan penjawat awam.

Rakyat perlu melaporkan kesalahan yang dilakukan oleh penjawat awam kepada pihak yang dipertanggungjawabkan, bukan sekadar membuat persepsi sahaja.

PA KONTRAK berkata...

salam..

kerajaan dicadang mansuhkan jawatan kontrak dan serapkan semua yang berstatus kontrak ke jawatan tetap namun perlulah ada syarat-syarat minimum untuk diserap.

sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

"POLITIK/PEMIMPIN JANGAN "SERONOK SENDIRI", TERUS BERUSAHA BETUL PERSEPSI SILAP RAKYAT - MYDDIN

KALAU BEGINI AMACAM..OK KE??

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin Negara jangan "SERONOK SENDIRI" dalam membuat slogan dan bermacam target...dan para Pentadbir Negara pulak jangan "SERONOK SENDIRI" mengipas pemimpin itu tadi. Itu yang sepatutnya!!!!

Tanpa Nama berkata...

semua nie politik.. PRU-13 penentunya..

Botol Kicap, Senawang berkata...

Lambatnya pilihanraya 13, tangan dah gatal ni

Botol Susu, Rawang berkata...

Tan sri, toner kat pejabat saya dah habis nie macam mana nak buat kerja, dah dekat 5 bulan nie, apa cerita? lagi satu kenapa sistem hrmis lembab sangat? kenapa banyak sangat prosedur dan peraturan yang menyusahkan dan terlalu banyak sangat karenah birokrasi dalam perkhidmatan awam? macam mana kami nak menyampaikan perkhidmatan yg terbaik kpd rakyat kalau banyak sangat karenah birokrasi?

Tanpa Nama berkata...

Pegi mampusss sama lu.. Lu org jgn syok sendiri buat dasar ntah apa2! Bila gagal nk salahkan PA. Come on la, jd pemimpin yg berani akui kesilapan dan salah sendiri... Yg ada sebagai penasihat pun cuma jd Pak Turut jaga periuk nasik & kontrak kerja! Sengih saja dok kat blakang, semua bagus, tip top...sebab tu BN akan lingkup dlm PRU 13 ni! Bajet 2012 pun hampeh...main hentam kromo! Last2 kena revised balik bab had gaji rumah pertama! Nmpk sgt Menteri berkenaan tak buat research... Lantik jd Menteri pun atas tiket nk balas budi pengundi negeri sinun... TAK BLEY PAKAI!!!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS: Sudah2 la isu pekerja kontrak. Tak faham bahasa ke? Kan kjaan nk kecilkan bil penjawat awam! Dh tentu pekerja kontrak akan ditamatkan kontrak...PA tetap akan diberi gaji tinggi untuk cover kerja2 yg peg kontrak tu buat!

PEKERJA KONTRAK: Sudah laa... Gi cari kerja lain. Usaha laa sikit, ni mcm pengemis dok minta belas kasihan kjaan. Selagi kjaan dok tolong selagi tu laa tak abih2 nk bgantung dgn kjaan! Malu laa sikit kt PATI, dtg sini takde sapa tolong..tapi boleh juga antar duit berpikul2 kt kg.Yg bengong ada jugak tu yg kerja 10 thn wlaupun kontrak! Jenih pemalas nk usaha mcm ni mmg tak patut dibela...

Tanpa Nama berkata...

ambil contoh PPSMI, sekejap pakai BI ajar sains & matematik.. sekejap BM.. Sekejap BI.. dan yang terbaru dua2 boleh pakai... BM & BI sama2 boleh pakai untuk ajar sains & matematik... apa semua ni....???? sistem pendidikan sekejap2 berubah.. tukar menteri pelajaran jer berubah... lepas tu nak mansuhkan UPSR & PMRlah pulak.... akan datang diwujudkan semua peperiksaan awam tersebut... pelajar pun jadi bingung..... cikgu2 pun sama...

Tanpa Nama berkata...

ha...haa...haaaaaa......sapa yang sekarang syok sendiri?puok2 ko adala yang syok sendiri.....

Tanpa Nama berkata...

Rektor UIA "syok sendiri" gantung Prof Aziz Bari, CUEPAC buat tindakan apa?????

Tanpa Nama berkata...

Kematian gadaffi sebagai mesej dan symbol kepada Negara-negara islam.

**Pengajaran kepada kita dalam pemerintahan tidak kira mana pihak, tidak bersifat politik tapi pengajaran semata-mata**

pengajaran kepada kita adalah supaya kita sebagai rakyat lebih bersatu padu,jangan terlalu wujudnya puak dan sentimen sehingga kuasa luar boleh campurtangan.

jika wujudnya masalah dalam kepimpinan biarlah diselesaikan secara diplomasi dan bukan dengan kuasa semata-mata.

sebagai pemimpin(tak kiralah mana pihak) jangan terlalu syok sendiri. jika kita rasa pentadbiran kita tidak memenuhi kehendak dan keperluan bawahan@rakyat,bersedialah untuk berundur dan memberikan laluan kepada pemimpin lain untuk mentadbir,agar tidak berlakunya kuasa diktator atau "seronok sendiri" sehingga boleh mengeruhkan suasana.

Jika berlakunya masalah antara rakyat dan pemimpin, selesaikan secara dalaman dengan baik,pilih saluran demokrasi yang jelas. sebagai rakyat bijak menyelesaikan masalah bukan melihatkan kelemahan kepada pihak luar dan sebagai pemimpin perlu ada pemikiran terbuka bersedia melihat pandangan rakyat.Rakyat juga jangan terlalu agresif sehingga melakukan cetusan suasana tidak harmoni.ikut saluran undang2 yang betul.

Sebagai rakyat perlu ada sikap sedia menghormati pemimpin dan pemimpin sedia memberikan yang terbaik untuk rakyat.

Tanpa Nama berkata...

ape yg seronok sendiri tu ....kta keja bagai nk rak la........hr sabtu keje hr ahad keje sbb byk keje volume keje kt pjbt besar tp ktgn sikit..mana bukti nye syok sendiri jika ot pun tak d bayar2 dan nk amik cuti lak....cuti tak d layan bos...kalau pekerja2 jd giler sbb keje ni ade mrk kisah ker...huhuhu

Tanpa Nama berkata...

Yang syok peniaga

gaji BELUM naik bahan makanan AWAL AWAL DAH NAIK SANA SINI !

Beras yang selalu saya beli RM18.00 last sekali beli 2 minggu lepas ,tadi beli RM21.00..sayap ayam Rm20.00 sekilo di Miri,
jadi vegetarian lah lepas ni

Tanpa Nama berkata...

presden cupecs tak mahu buat ulasan ker ??
kita nak dengar apa kata Presden.

cuti tahun saya hilang 10 hari...tolong saya Dato Omar...sampaikan pada PM berkata...

Dato tolong saya..cuti tahun saya hilang.

Harap dato pejuangkan terus isi kakitangan kerajaan yang dah kerja berbelas tahun, sambung belajar dan dapat kerja baru agar dibenar membawa baki cuti yang dia layak dalam skim perkhidmatan terdahulu ke skim perkhidmatan baru.
Dulu kelayakan cui saya 35 hari,
bila dapat kerja baru ni (Lantikan Baru)dah lah cuti jadi 25 hari,baki cuti tahunan saya sebanyak 20 hari hilang gitu saja.

Persolannya bebaloikah pergi belajar untuk dapat kerja baru
kalau hilang cuti tahun.
baik kekal dalam kumpulan sokongan, nak duit lebih buatlah kerja lebih masa.Cuti tahun tak hilang.

Kelayakan cuti tahun terdahulu adalah kelayakan yang kami dapat berdasarkan tempoh perkhidmatan kami.Sama juga satu masa dulu bila balu yang berkahwin akan hilang hak pencen yang suami beliau dapat akibat perkhidmatan dengan kerajaan.
Alhamdulillah timbul kesedaran hak kemanusiaan akhirnya peraturan yang menghalang balu berkahwin ini di ubah sekarang.Tak de la dalu tu sendirian sampai mati akibat nak duit pencen.
Sama macam kes cuti, seorang PA yang dapat kelayakan cuti bedasarkan tempoh perkhidmatan,(saya dah layak 35 hari),malangnya setelah masuk jawatan baru (seperti balu kahwin baru hilang hak pencen suami)saya dinafikan kelayakan cuti tahun saya yang saya layak dalam skim prkhidmatan terdahulu.
Sekiranya peraturan ini tak diubah,saya rasa penjawat awam tak ada motivasi untuk sambung belajar kerana faedah cuti tahun mereka akan hilang.
lebih baik tunggu pencen, kekal dalam kumpulan sokongan,boleh dapat claim kerja lebih masa.
Tolong saya Dato, kalau boleh ,,,sekiranya diluluskan mohon dikuatkuasakan bermula dari tahun tahun dulu dulu spt 2010 untuk membolehkan mereka yang telah teriniaya ini memdapat semula hak mereka.
Tolong Saya / Kami Dato.
Berundinglah baik baik dengan PM atau JPA.
"yA Allah, berilah hidayah kepada mereka yang akan membuat keputusan agar ada perasaan kasihan terhadap kami yang teriniaya ini.Bukakah sudut pandangan mereka seluas luasnya agar dapat mereka fahami dilema kami ini".Amin...

Tanpa Nama berkata...

BN jangan syok sendiri bersedia untuk jadi pembangkang

Tanpa Nama berkata...

UMNO MASIH SYOK SENDIRI WALAUPUN DAH BERPULUH TAHUN TIPU RAKYAT

Tanpa Nama berkata...

Muhyidin masih syok sendiri nak jadi PM, tapi Rosmah lebih dulu jalankan program nak jadi PM wanita lepas najib?????

Tanpa Nama berkata...

Presiden CEUPACS pun dah syok sendiri nak jalankan PROSPEK.. bagilah time based kepada semua PA barulah adil..

Tanpa Nama berkata...

Ahad, Oktober 23, 2011 11:02:00 AM
cuti tahun saya hilang 10 hari...tolong saya Dato Omar...sampaikan pada PM berkata...

___________________________________

kepada saudara di atas,

Untuk makluman saudara, apabila bertukar jawatan lebih tinggi, saudara perlu bersedia memahami kelayakan dan keistimewaan yang diberi mengikut skim tersebut.

Walaupun saudara dapat jawatan baru tetapi cuti akan bertambah mengikut tempoh perkhidmatan.

Apakah tidak mecukupi cuti tahunan yang diberi 25 hari, berapa banyak saudara perlukan cuti?

Cuti hanya diberi 25 hari tetapi dapat gred gaji besar dan pangkat tinggi.sudah semestinya lebih istimewa berbanding gred sokongan.

harap saudara dapat memberi perkhidmatan yang terbaik dalam perkhidmatan awam.

sekian.

Pegawai Khidmat Pengurusan

Tanpa Nama berkata...

tolak BN baru rakyat dan kakitangan kerajaan tak syok sendiri, tapi syok betul-betul

Tanpa Nama berkata...

dapat naik gaji lagi kalau sokong PAKATAN RAKYAT PRU13 nanti

Tanpa Nama berkata...

PA2 jangan seronok sendiri. ape yang nak diseronokkan? kalo gaji naik 10 kali ganda ke barulah syok. ni nak seronok sendiri pun susah apatah lagi nak berseronok dengan keluarga. Hari2 bingung, beban keje makin hari makin banyak.230 billion dalam bajet tu,kalo nak bahagikan dengan semua rakyat malaysia semua kaya raya oi.....

Tanpa Nama berkata...

SEBENARNYA KERAJAAN TAK NAK KITA SERONOK SORANG2 JER. DIA ORANG NAK KITA PEGI SERONOK RAMAI2 OK.KALAU KITE NI TIBE2 SERONOK SENDIRI NANTI ORANG CAKAP GILE PULAK.HA HA HA. TAJUK DIA SILAP TU KOT. PATUTNYE MACAM NI"PENJAWAT AWAM TOLONGLAH JANGAN SERONOK SENDIRI, SERONOKLAH RAMAI OK. LAGI RAMAI LAGI SERONOK LABI BAGUH. MACAM SURE HEBOH".

Tanpa Nama berkata...

yg syok cikgulah... 8 tahun jer dah naik pangkat secara automatik... PA2 yg lain kena tunggu 15 tahun....

Tanpa Nama berkata...

Ahad, Oktober 23, 2011 8:00:00 PM
Tanpa Nama berkata...

yg syok cikgulah... 8 tahun jer dah naik pangkat secara automatik... PA2 yg lain kena tunggu 15 tahun....
___________________________________

HAHAHA BENGONG...SYUKURLAH CIKGU NAIK 8 TAHUN..KIRA SKIM PEGAWAI YANG TERCICIR DAN LAMBAT NAIK PANGKAT...SEBELUM NI 10 TAHUN...KORANG KESIAN SEBENARNYA...KO TENGOK SKIM PEGAWAI LAIN


PTD CINCAI-CINCAI KERJA 5-6 TAHUN DAH NAIK 44. KAT OPIS LAMA SAYA DULU ADA YG 4 TAHUN DAH NAIK 44..HEHEHE

DOKTOR 5 TAHUN

SKIM PEGAWAI2 LAIN 4-7 TAHUN BOLEH NAIK 44..

CIKGU LAPAN TAHUN BEB BARU NAIK 44..HAHAHAHAHAH

Tanpa Nama berkata...

biasalah dato.....macam ular kekenyangan...bonus ada...gaji naik...pencen pun 60 tahun....Menjadi kebiasaan lah...kalau dah kenyang semua tidur....tapi bila kelaparan....macam lipas kudung nakkan ini dan itu....samapi cuepaq nak perlu backup....

Tanpa Nama berkata...

biasalah dato.....macam ular kekenyangan...bonus ada...gaji naik...pencen pun 60 tahun....Menjadi kebiasaan lah...kalau dah kenyang semua tidur....tapi bila kelaparan....macam lipas kudung nakkan ini dan itu....samapi cuepaq nak perlu backup....

Isnin, Oktober 24, 2011 11:29:00 AM

...................................
Saya tak pasti ini tulisan di atas ini dari penjawat awam atau bukan.
Jika bukan, ini lah mentaliti sempit org luar terhadap penjawat awam...tetapi org yang macam ini selalu nya sentiasa mahukan yang terbaik dari perkhidmatan kerajaan dan akan menjerit komplen jika kehendaknya tidak dipenuhi. Mahukan perkhidmatan yang terbaik, tetapi apa yang terbaik untuk penjawat awam tidak pernah pulak difikirkannya. Dasar otak sempit dan pentingkan diri sendiri..!!!!

2bz4money berkata...

PA tengah syok mengira brapa yg akan dpt via Bajet 2012. Jgn alpa pula dgn exit policy kiranya prestasi tidak meningkat. Tertanya2 juga apakah perkembangan strategi 'right sizing' dalam Pekeliling Bajet 2011 yg lepas. Hasil 2010 meningkat x sampai 1%, manakala hutang mencanak lebih 12%..

Tanpa Nama berkata...

terkini: SPA membekukan semua perjawatan bermula jan tahun depan selama 3 tahun.. kami PA ada master,ijazah ndiploma berakar la menunggu jawabnye.. BE END n konco-konconya mencabar 1.2 juta PA.. sape syok sendiri, keje bagai nak mampus, ape cite.. kau org tunggulah nanti PRU-13 nie..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

terkini: SPA membekukan semua perjawatan bermula jan tahun depan selama 3 tahun.. kami PA ada master,ijazah ndiploma berakar la menunggu jawabnye.. BE END n konco-konconya mencabar 1.2 juta PA.. sape syok sendiri, keje bagai nak mampus, ape cite.. kau org tunggulah nanti PRU-13 nie..

Isnin, Oktober 24, 2011 7:30:00 PM

-------------------------------

aku ni ada diploma sains komputer.. ditemuduga banyak kali.. tetapi setiap kali ditemuduga penemuduga akan tanya mengapa mau tukar skim dari N17 ke F29.. aku jawablah.. sebab aku nak praktikkan apa yang aku pelajari di universiti dulu.. lepas tu penemuduga jawab sebab u dah ada kerja, jadi bagi peluang dengan orang lainlah.. sampai mcm tu sekali... apa gunanya aku ada diploma tetapi direject hanya kerana aku dah ada kerja sebagai PT N17.. hutang ptptn pun nak kena bayar juga beb! bila masuk kerja PT N17 starting gaji pula P1T1.. kelayakan diploma langsung tak diambil kira.. tetapi sijil politeknik diambilkiralah pulak...

GM berkata...

those who have gone through this blog would no doubt laugh out at your spoken dicks claiming each other rot.....suck…etc. I agree... this is what our education systems place their result……the sorrow product!

D ruling politician whats more failed to address the serious issues of soaring prices, rising inflation, corruption, cronyism, wastage and leakage in government departments can just play bear n fox with its 1.2++ million employees.

On d other side d bloated civil service will not to give quality work rate but worse than that keep asking to deplete d government’s treasury.....on d reason that, d kettle is also black….. it is spot on. Conduct an open direct survey…then see what I mean by poor quality workforce.

Actually, u’r a heavy burden to d gov. d hundred of billions 0f operating expenditure is massive....n at this instance has to acquire it through loan. therefore d you...d underperforms civil servant is a major contributory factor to d financial trouble of the government today ...n plus with d cunning political behavior.... I think u dont ever dream to live in Negara Maju as promised by our not too lovin now... mr najib.

Tanpa Nama berkata...

Isnin, Oktober 24, 2011 7:30:00 PM
Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

terkini: SPA membekukan semua perjawatan bermula jan tahun depan selama 3 tahun.. kami PA ada master,ijazah ndiploma berakar la menunggu jawabnye.. BE END n konco-konconya mencabar 1.2 juta PA.. sape syok sendiri, keje bagai nak mampus, ape cite.. kau org tunggulah nanti PRU-13 nie..

Isnin, Oktober 24, 2011 7:30:00 PM

-------------------------------

aku ni ada diploma sains komputer.. ditemuduga banyak kali.. tetapi setiap kali ditemuduga penemuduga akan tanya mengapa mau tukar skim dari N17 ke F29.. aku jawablah.. sebab aku nak praktikkan apa yang aku pelajari di universiti dulu.. lepas tu penemuduga jawab sebab u dah ada kerja, jadi bagi peluang dengan orang lainlah.. sampai mcm tu sekali... apa gunanya aku ada diploma tetapi direject hanya kerana aku dah ada kerja sebagai PT N17.. hutang ptptn pun nak kena bayar juga beb! bila masuk kerja PT N17 starting gaji pula P1T1.. kelayakan diploma langsung tak diambil kira.. tetapi sijil politeknik diambilkiralah pulak...



***********************************

ternyata cara menjawab tu salah..sebab tu susah nak naik pangkat....

lengkali kalau penemuduga soal mengapa mau tukar skim dari N17 ke F29 ?

you jawablah sukahati aku lah nak mohon jawatan apa...ko peduli apa..ko soal je lah mana yang aku boleh jawab aku jawablah.....

conform u boleh naik dapat kerja.

2bz4money berkata...

Jawab2lah PA skrg..Laporan Audit dah kuar, SPRM akan mulakan tugasnya..Sentiasalah berpegang pada akauntabiliti dan integriti dalam pengurusan kewangan.

2bz4money berkata...

Tanpa Nama berkata...

terkini: SPA membekukan semua perjawatan bermula jan tahun depan selama 3 tahun.. kami PA ada master,ijazah ndiploma berakar la menunggu jawabnye.. BE END n konco-konconya mencabar 1.2 juta PA.. sape syok sendiri, keje bagai nak mampus, ape cite.. kau org tunggulah nanti PRU-13 nie..

Isnin, Oktober 24, 2011 7:30:00 PM

----------------------------
Bukan sekadar beku jawatan, adalah diharapkan right sizing dilaksanakan dgn menyingkirkan mereka yg berprestasi rendah serta ingkar perintah via Exit Policy. Dengan ini PA yg berprestasi tinggi shj dikekalkan utk fokus ke arah agenda ekonomi negara.

Tanpa Nama berkata...

Walaupun sistem SBPA boleh membuang kerja pekerja yang berprestasi kerja rendah...tapi percayalah penjawat awam ni tetap tidak boleh dibuang..amat sukar....dorang ni bijak..macam orang politik juga...hehehe dan dah namanya jawatan tetap.....heheh..penjawat awam sukar dibuang berdasarkan prestasi..ada je jalan cara untuk dapat yang terbaik...pertama caranya...

1. pura2 buat kerja bila depan bos...

2. apa saja yang bos mahu "Yes Bos" janji bere...

3. Kipas bos....bos nak ape cakap je

4. depan bos cakap boslah segalanya....

5. Bos jangan risau kabel saya ada lagi tinggi dari bos...hehe...kat ibu pejabat tu semua bos-bos kawan saya..apa lagi bos pun suke le orang tu.(orang yg banyak pengaruh..tapi jawatan biasa2 je)

6. tiba masa bagi markah..Bos tolong saya..saya tolong bos...hehe..jgn risau...semua ok bos...

7. bos tak suka saya..ada lagi bos kat atas suka saya..nanti naye bos...heheheh ( heheh..ini golongan lagi bijak bukan hanya berpaut pada satu bos...semua bos dia pegang..)

8. Last-last dia sendiri jadi bos...naik pangkat..apa lagi tamadun tu jadi ikutan le kat staf2 lain...hehehehe

good luck kawan2...semoga dengan sistem SBPA...kita semua kerja dengan cemerlang...gemilang...
"kerajaan untuk kita dan kitalah kerajaan..."

Tanpa Nama berkata...

SBPA boleh jalanlah beb..!! sape nak pencen tahun depan, sila pencenlah bro.. tak payah sambung, org lain nak naik pangkat juga khususnya jusca A,B,C,dan gred 48-52 boleh blah la bagi peluang kat org lain pulak..bagi org politik yang dah tua-nyanyuk berundur la ooii..asyik muka kau org jea.. meluat tengok..geti bahasalah sikit..taulah nasib kau org nanti PRU-13 nie..

Tanpa Nama berkata...

Tak kan nak bagi jawatan PA kat penyokong politik yang "menganggur"....hehehhe...kalau begitu mai kita ramai2 sokong kerajaan...jom

Tanpa Nama berkata...

yeap betol.... sepatutnya pemimpin peringkat atas jgn syok sendiri. Tengok je PM & RM jalan sana sini buat habis duit rakyat sahaja. Handbag pun ratusan ribu. sedangkan rakyat tertekan dengan harga barang

Ezzu Raza berkata...

http://ezzuraza.blogspot.com/2011/10/bila-sistem-saraan-baru-perkhidmatan.html

Tanpa Nama berkata...

betul..!! kita ajar mereka PRU-13 nie..tengok sape lebih berkuasa pembesar kea atau rakyat spt kita.. mereka semua sudah kecut-perut bro..!!

Tanpa Nama berkata...

tumbangkan BN PRU13 biar mereka syok sendiri

Tanpa Nama berkata...

BAGI ORG2 BANGANG "PAKATAN HARAM JADAH"..JANGAN BERANGAN LEBIH NAK MENANG PRU13..SURUH PEMIMPIN KORANG JADI PM JALANAN JEW..