SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

03 Julai 2012

CUEPACS TIDAK SETUJU DUA DASAR BARU SPA

Utusan Malaysia
3/7/2012

KUALA LUMPUR 2 Julai - Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) tidak bersetuju dengan dua dasar baru yang diperkenalkan Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) dalam usaha meningkatkan peluang permohonan jawatan ke sektor awam.Presidennya, Datuk Omar Osman menyifatkan dasar-dasar berkenaan sebagai tidak relevan dan merupakan ‘langkah ke belakang’ berbanding amalan sebelum ini. Katanya, dasar tersebut langsung tidak mencerminkan daya saing dalam kalangan pemohon yang berbeza kelayakan malah mendakwa ia adalah satu pembaziran.

“Dasar seumpamanya pernah diamalkan dahulu, calon yang memiliki Ijazah Sarjana Muda layak memohon jawatan di peringkat Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). Bagaimanapun, ia lebih banyak mendatangkan masalah berbanding menyelesaikannya, apa akan berlaku kepada calon yang memiliki diploma atau Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia (STPM)?.“Sekiranya calon memiliki ijazah tersebut menerima tawaran yang setimpal dengan kelayakan, sudah tentu dia akan meninggalkan jawatan SPM yang dimiliki. Kemudian, SPA perlu buat lagi temuduga untuk cari pengganti, ia adalah pembaziran dan menyebabkan kekecohan.

“CUEPACS tidak bersetuju dan menolak dasar-dasar baru berkenaan. Ia bukanlah penyelesaian yang realistik kepada masalah 35,000 pemilik ijazah yang bekerja secara kontrak ketika ini," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini. Beliau mengulas tindakan SPA memperkenalkan dua dasar baru bertujuan meningkatkan peluang permohonan jawatan ke sektor awam berkuatkuasa semalam. Dasar yang diperkenalkan itu adalah membenarkan calon memiliki Ijazah Sarjana Muda memohon jawatan di peringkat SPM selain turut membenarkan calon mengemukakan permohonan sehingga 15 jawatan pilihan berbanding lima sahaja sebelum ini.

Ditanya sama ada CUEPACS akan berjumpa dan berbincang dengan SPA berhubung pelaksanaan dasar-dasar berkenaan, Omar berkata, pihaknya tidak akan berbuat demikian.
Sebaliknya, menurut beliau, pihaknya akan membincangkan perkara berkenaan di dalam mesyuarat kongres dan akan membawanya kepada perhatian Perdana Menteri atau Ketua Setiausaha Negara.“Tiada sebab untuk kami berjumpa dengan SPA. Masa mereka bincang untuk melaksanakan dasar ini, kami langsung tidak dipanggil.

“Kami akan membawa perkara ini kepada perhatian Perdana Menteri. Kalau tidak dapat, kami akan berjumpa dengan Ketua Setiausaha Negara," jelasnya.

278 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   201 – 278 daripada 278
Tanpa Nama berkata...

harap makluman pasti diluluskn j27 bagi yg ad kelayakan sijil poly,uitm atau yg setarag

Tanpa Nama berkata...

apasal omar tak bela KPPA ??? melayu mudah lupa diri ya !!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apasal omar tak bela KPPA ??? melayu mudah lupa diri ya !!!

Sabtu, Julai 07, 2012 6:05:00 PM

---------------------------------

sebab KPPA tu dah masuk ruang lingkup lain. tujuan cuepacs ditubuhkan adalah untuk menjaga kebajikan KAKITANGAN SOKONGAN. jangankan cuepacs, tengok kesatuans sekerja yang lain macam bank, tnb, tm, petronas dan sebagainya, semuanya memperjuangkan nasib kumpulan non-eksekutif.

jadi hal KPPA tu biar dia setel sendiri. nak ikutkan hal penjawat awam kumpulan P&P pun mereka uruskan sendiri.

cuma yang menariknya, apabila cuepacs memperjuangkan anjakan gaji dan bonus, p&p mendapat "tempias" yang begitu lebat. keh keh keh. realitinya perjuangan cuepacs khas untuk kumpulan sokongan sahaja.

Tanpa Nama berkata...

berapa kerat kumpulan PnP yang mendaftar sebagai ahli kesatuan?

Tanpa Nama berkata...

DITUJUKAN KEPADA PENGULAS SI PENAGIH DADAH YANG LALOK
==================

tak perlu terlampau serius.....
jangan KECEWA ....jika idea anda tidak terima oleh orang lain...betul pada anda, mungkin tak pada orang lain....
bukan menjadi satu KEMESTIAN untuk menyokong setiap apa yang anda nyatakan....
KADANG KITA MENGANGGAP, BAHAWA KITA SENTIASA BETUL, BERSIFAT DENGAN SIFAT MAHMUDAH, MEMILIKI NAFSU MUTMAINNAH DAN INTELEK DALAM SEMUA BIDANG...seolah kelulusan yang dimiliki mewakili semua program/course yang ada di IPT...
hanya layak dipanggil jungle boy...

Tanpa Nama berkata...

tak salah yg ada degree apply jawatan gred spm tetapi kena terima hakikatlah yg gaji diterima hanya satakat tu jer & menjadi budak suruhan p & p..

Tanpa Nama berkata...

Bukan ke jawatan M41 memang dah dibuka kepada semua ijazah? Idea SPA tu dpt menampung isu graduan ijazah yg menganggur.. Kerajaan dah melabur mereka utk belajar.. Bagi yg hanya ada SPM tu.. Sambunglah belajar.. Macamana nak capai negara maju mcm korea selatan yg 80% PA adalah berijazah

Tanpa Nama berkata...

sia2 je buka utk pemegang ijazah...mereka tue demand...
kalau dpt keje kelayakan spm,lglah diaorg nie besar kepala...

Tanpa Nama berkata...

buat masalah je kalau pemegang ijazah nie bekerja jwtn spm..baik xpayah..mmg pembaziran..sia2 je belajar..lainlah kalau gaji standard ijazah gak

Tanpa Nama berkata...

kita naikkan je gaji org yg berijazah,berdiploma nie senyap2..siapa yg dengki tue..g mampus lah!!!!

lok_lak84 berkata...

aku seorang kakitangan sokongan gred 17 yang mempunyai ijazah ketika berkhidmat. sekarang ni baru mendaftar untuk mengambil sarjana(master). insyaAllah kalau lepas master, akan buat PhD. aku nak bagi KSN/KPPA, ketua pengarah aku hatta perdana menteri sekalipun melompat dan terkejut beruk kerana ada kakitangan sokongan gred 17 yang mempunyai title Dr.(falsafah)
===================================

Aku harap ko jangan memperbodohkan diri sendiri,

situasi A:

ko: bla bla bla aku ada master bla bla bla aku ada master bla bla bla

pegawai A: cik ada master tolong fotokopi minit ni dua puluh kepaing ye.

ko: baik encik.

situasi B:

ko: bla bla bla aku ada master bla bla bla aku ada master bla bla bla

pegawai B: cik ada master tolong buat kopi dan tolong turun beli kuih untuk tetamu kite ni ye.

ko: baik encik

situasi C:

ko: bla bla bla aku ada master bla bla bla aku ada master bla bla bla

pegawai C: Cik ada master ko dah ambil surat?

ko: nak pergi lah ni puan.

situasi D:

ko: bla bla bla aku ada master bla bla bla aku ada master bla bla bla

pegawai D: lepas ko susun fail ni ko leaktkan le master ko di bilik photostate ni yer

ko: baik tuan

---
apa guna ada kertas kalau tak pandai guna ilmunya untyuk berdikari? umpama keldai mengangkut buku.

Lebih baik klu ada master ko tulis buku ke, atau buat penemuan baru yang sesuai dengan akademik ko.

Tanpa Nama berkata...

Niat saudara utk melanjutkan pelajaran telah menyimpang...Bersabar dan mengucap...insyallah murah rezeki...Dengan ilmu yang ada, tak semestinya berkhidmat dengan perkhidmatan awam, swasta pun boleh...kalau benar2 hebat, kerja kat luar negara pun apa salahnya...apa2 pun selamat maju jaya!!!

Tanpa Nama berkata...

apa kata ko pegi bunuh diri? aman dunia :)

Tanpa Nama berkata...

elok la bukak budak2 ijazah pegang jawatan gred lebih rendah.. setakat ni blh nmpk, mmg jauh cara bekerja ngan corak bfikir mereka.. boleh la diorg tolong ubah cara bekerja gred sokongan utk meningkatkan mutu pkhidmatan PA secara umumnya.. (sekadar pandangan..)

Tanpa Nama berkata...

Bagus la bro..lepas ni ngko.mintak p&p le...kalau Allah dah janji tu rezeki ngko, najib ke, Pak lah ke, pakar mana2 pun tak boleh nak halang...

Tanpa Nama berkata...

aku ada diploma tetapi buat kerja pt n17.. setiap kali mohon interview ke jawatan yg setaraf dengan kelayakan, penemuduga pasti akan tanya mengapa mohon kerja tersebut sedangkan dh ada kerja... setelah diterangkan dengan panjang lebar setiap kali temuduga dengan mudah penemuduga akan jawab.. kamu dh ada kerja.. jadi bagi peluang kepada org lain yg belum ada kerja sajalah.. sampai begitu sekalilah jawapannya.. sampai sekarang saya tetap pada gred pt1n7.. mengapa harus utamakan yg fresh graduate sedangkan pa yg banyak pengalaman diabaikan haknya... ingin rasanya nak buang diploma tersebut ke tong sampah jer....

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS.... setuju je la,..... tapi bagi lah syarat.... tangga gaji tu biar tinggi... Pangkat tak penting lah... gaji tu yg penting nak bayar sekolah balik..... aku pecaya ramai penjawat sektor awam yang N17 ni dah ada degree dan diploma tak nak sia2 kan pendidikan mereka... jadi CUEPACS tolong lah suarakan!!!

...................................

Untuk maklumat kepada tuan tuan sekelian Elaun Khas Untuk Pemegang Ijazah yang berkerja menggunakan kelayakan SPM akan diwujudkan . Semacam Gred 41 yang ada Ijazah Sarjana yang dapat elaun Sarjana RM 600.00 sebulan. Kadar elaun Ijazah pertama nie mungkin dalam lingkungan RM 400.00 sebulan Kot?

Tanpa Nama berkata...

Mmg m41 terbuka utk dipohon oleh semua pemegan IJAZAH. Yg tak boleh apply yg takde IJAZAH

GRED 22 DAN 26 berkata...

TULISAN INI DIPETIK:
"aku dengsr kabar....j 17 da diluluskn j27-__horeerr.syukullll la..undi la BEE END"
DAN SATU LAGI berbunyi:
"Dari mana dapat info ini cuba terangkan?atau semua hanya la angan2 semata2"

INI JAWAPAN AKU:
Gred Pertanian, Hutan dan Teknikal
akan jadi gred 27-1, 27-2 dan 32
(Sijil, Diploma dan Diploma KUP)
Dari segi gaji 27-1 cuma beza rm100
dari gred 17. Itulah yang aku tahu dari sumber yang akan jadi rasmi nanti). Suka diingatkan Sijil cuma 2 tahun, Diploma 3 tahun dan KUP 15 tahun. Ramai lagi diluar sana yang menunggu panggilan kerja dari SPA. Kalau rasa tak puas hati juga pikir2lah semaada nak bersara awal atau kena ambil "assessment" selama 12 bulan di INTAN Bukit Kiara, supaya dapat gaji gred 27-2(Gred 27 sekarang). Pilihan ditangan anda. Silakan.
***********************************

Brother di atas,
Takkan semua pergi gred 27-1..
bagi saya gred 17 ke 27-1 ok le...yang gred 22 dan 26 takkan ke 27-1 juga...INI DAH TAK ADIL...MEREKA INI SENIOR,,,SEPATUTNYA KEKANANAN MEREKA DIKEKALKAN...KALAU GITU 22 DAN 26 MEMANG PROTES HABIS-HABISAN!!!

Tanpa Nama berkata...

Brother yg ada khabar angin di atas tu MEMANG TAK BETUL OTAKNYA DI MANA DIA KATA HANYA BEZA RM100 ANTARA GRED 17 DAN 27-1...CUBA FIKIR GRED 22 SEKARANG PUN BEZA GAJI HAMPIR RM400 BERBANDING DGN GRED 17 MANA OTAK ORANG NI...INI NAK KATA 27 YG JAUH DIMANA BASIC GAJI LEBIH RM240 BERBANDING DGN GRED 22...BAHLOL BETUL ORG YG BUAT CERITA PAK PANDIR INI!!!

Tanpa Nama berkata...

opocot ..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apasal omar tak bela KPPA ??? melayu mudah lupa diri ya !!!

Sabtu, Julai 07, 2012 6:05:00 PM

---------------------------------

sebab KPPA tu dah masuk ruang lingkup lain. tujuan cuepacs ditubuhkan adalah untuk menjaga kebajikan KAKITANGAN SOKONGAN. jangankan cuepacs, tengok kesatuans sekerja yang lain macam bank, tnb, tm, petronas dan sebagainya, semuanya memperjuangkan nasib kumpulan non-eksekutif.

jadi hal KPPA tu biar dia setel sendiri. nak ikutkan hal penjawat awam kumpulan P&P pun mereka uruskan sendiri.

cuma yang menariknya, apabila cuepacs memperjuangkan anjakan gaji dan bonus, p&p mendapat "tempias" yang begitu lebat. keh keh keh. realitinya perjuangan cuepacs khas untuk kumpulan sokongan sahaja.

Sabtu, Julai 07, 2012 6:53:00 PM

777777777777777777777777

hari tu cupec loklap kelip-kelip dlm cupec blogspot ini bincang kes datuk Jidin Ketua Pengarah JKR ....

Melayu mudah lupa !
Melayu juga ada kepentingan peribadi ! .. nak jadi senator kot !

Tanpa Nama berkata...

mmg terbuka pon kan... dah ramai kot eo, pt yg jadi ptd, isi borang, ambil exam, pergi pac, pergi interview.. lepas soma tu, leh la jd ptd.. ker nak pengecualian skip mana2 satu or jika ada degree dpt trus jd ptd?

Tanpa Nama berkata...

Nampak nya Kumpulan J & G perlu undi Pakatan Rakyat untuk gred mereka naik ke Gred 27 BUKAN KERAJAAN BN yang "mungkir janji" bukan "janji ditepati"!!!

Tanpa Nama berkata...

GRED 17 TAK PUAS HATI JADI 27-1 :

Sudahkah Bro baca jadual gaji G17 dan J17. Kalau belum semaklah ye juga J27 dan G27. Siapa yang tak baca dan tak reti maknanya dia pendek umur (kata dalam pilem lama). Kepada Gred 22/26 (hakiki atau KUP)jangan salah anggap, anda juga akan dapat kenaikan. Kalau 17 naik 27 takkan anda yang dah 22 dan 26 dibiarkan begitu saja. Juga Gred 27 dan 32(hakiki atau KUP) anda juga ada kenaikan. APA yang muskhil disini ialah gred 17 (sijil-2tahun bukan IPT )perasan hendak setanding dengan (Diploma-3tahun IPT). Ingatlah bahawa lain2 skim pun diwujudkan berasaskan kelayakan dan kelulusan. Dulu Tok Penghulu/Penggawa sekitar 80an cuma gred N11 kemudian awal 90an naik gred N17 dan kini dan jadi N27
tetapi bersyarat dengan kelulusan/ kelayakan SPM kemudian STP/Diploma ITU memang tepat betul.Tapi yang Sijil 2 tahun bukan IPT tak menepati syarat-syarat wajib untuk lantikan gred G27/J27. Syarat untuk gred 27 sekarang ialah sekurang-kurangnya STP/ Diploma/ atau yang setaraf dan diiktiraf oleh pihak Berkuasa yang melantik. Apa2 pun tunggulah nanti apabila skim baru gred G17 dan J17 diumum.
Tetapi jangan dikesali ukur baju badan sendiri. Rezeki ditangan Allah. Berdoalah semoga Allah mencukupkan rezeki kita semua Penjawat Awam baik yang pangkat kecik ataupun pangkat besar. Amin.

Tanpa Nama berkata...

Ulasan Tak Puas hati Si 17 ke 27: "ANTARA GRED 17 DAN 27-1...CUBA FIKIR GRED 22 SEKARANG PUN BEZA GAJI HAMPIR RM400"

Pengulas Jujur:
Takkan dengan beza rm400 pun nak marah2. Kalau anda layak tak mengapa. Tapi masalahnya kalau anda tak layak mengapa DESAK nak juga. Kalau ikut hukum Kanun Kesiksaan anda boleh didakwa Akta 302 sebab menuntut sesuatu atau apa2 benda atau perkara yang bukan kepunyaan/kelayakan/milikan atau hak anda. Kalau anda mahu supaya anda ada Kelayakan/Kelulusan, anda perlu memohon untuk menduduki/ mengikut "assessment" selama 12 bulan di INTAN Bukit Kiara atau IPT (Universiti)supaya Sijil 2 tahun + assignment 12 bulan = 3 tahun untuk melayakkan anda memegang Diploma Pertanian.

Tanpa Nama berkata...

ko ni suka2 je cakap orang, otak tak betul.....oo silap... bukan ko kata, orang kata...

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya kau bulum faham maksud sebenar politik, kedudukan dan pengaruh......tahap pemikiran ko statik....kalo ko nampak mentri buang tayi baru ko faham maksud yg mendalam.

Tanpa Nama berkata...

KENAPE BEGITU LAMA UNTUK KERAJAAN UMUMKAN PENARAFAN SEMULA GRED J & G...JIKA GURU YG MOHON TERUS DILULUSKAN SERTA MERTA TANPA FIKIR PANJANG SEPERTI KUP 8 TAHUN TERUS DILAKSANAKAN???
KENAPA PM BERAT SEBELAH DAN TAK 1 MALAYSIA??? PENARAFAN SEMULA TELAH DIPERJUANGKAN SEKIAN LAMA 15 TAHUN YG LALU...TAK DIENDAHKAN OLEH KERAJAAN...TAK ADIL DAN ADA UNSUR BERAT SEBELAH...
KAMI GRED G & J MEMANG TAK PUAS HATI DENGAN JPA DAN KERAJAAN BN YG TIDAK ADIL!!!

Tanpa Nama berkata...

punyalah nak tunjuk kerektor or title
PnP dia tu, TAK BOLEH DIBANGKANG. sampai salah taip ( typing error )....huhu tidak mengapa jika "RALAT", kita terima. letak tepi dulu, lu punya title. ni bukan masa bertugas...yang ada dalam ni semua GRED MAJMUK, maknanya semua heirarki.

Tanpa Nama berkata...

DITUJUKAN KEPADA PENGULAS SI PENAGIH DADAH YANG LALOK
==================

tak perlu terlampau serius.....
jangan KECEWA ....jika idea anda tidak terima oleh orang lain...betul pada anda, mungkin tak pada orang lain....
bukan menjadi satu KEMESTIAN untuk menyokong setiap apa yang anda nyatakan....
KADANG KITA MENGANGGAP, BAHAWA KITA SENTIASA BETUL, BERSIFAT DENGAN SIFAT MAHMUDAH, MEMILIKI NAFSU MUTMAINNAH DAN INTELEK DALAM SEMUA BIDANG...seolah kelulusan yang dimiliki mewakili semua program/course yang ada di IPT...
hanya layak dipanggil jungle boy...

Tanpa Nama berkata...

KEPADA ORANG MELAYU SAYA RASA TAK PAYAHLAH ANDA BEREBUT NOK KERJA KERAJAAN LEBAIH BAIK ANDA BUAT BISNES CONTOHI ORANG CINA DI MALAYSIA BUAT PERNIAGAAN.

Tanpa Nama berkata...

Baru balik kenduri umh abang. Bw balik kaki lembu 2 ketul. Wat sup sedap ni. hahaha

Tanpa Nama berkata...

KEPADA ORANG MELAYU SAYA RASA TAK PAYAHLAH ANDA BEREBUT NOK KERJA KERAJAAN LEBAIH BAIK ANDA BUAT BISNES CONTOHI ORANG CINA DI MALAYSIA BUAT PERNIAGAAN.

Ahad, Julai 08, 2012 10:21:00 PM

================================================

setujuuuuuuuuuuu..drpd dok kecoh tak puas hati saja manjang..bagus jadi otak bisnes..usahakan bisnes..kuasai EKONOMI..

berpijak di bumi yg nyata..EKONOMi & KEWANGAN di Msia ni siapa yg pegang???

org kita asyik kecoh bab politik..gaduh & kutuk sesama sendiri..yg PA asyik nak ugut kerajaan guna PRU...tapi ckp kosong saja...bising kat kedai kopi & web boleh laaa.......

org lain mantap ekonomi & mantap kewangan..

mesti ramai kutuk aku balik...tapi aku tak terkejut sebab mmg org kita yg sempit fikiran mmg suka buat mcm tu..lantak hangpa laaaaaa....ada berani buat perubahan??

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Baru balik kenduri umh abang. Bw balik kaki lembu 2 ketul. Wat sup sedap ni. hahaha

Ahad, Julai 08, 2012 11:26:00 PM


bai! lu ingat ni facebook ka nak bitau orang apa lu lepas buat? macam tu nyer cite pi tulih dlm facebook la!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

aku ada diploma tetapi buat kerja pt n17.. setiap kali mohon interview ke jawatan yg setaraf dengan kelayakan, penemuduga pasti akan tanya mengapa mohon kerja tersebut sedangkan dh ada kerja... setelah diterangkan dengan panjang lebar setiap kali temuduga dengan mudah penemuduga akan jawab.. kamu dh ada kerja.. jadi bagi peluang kepada org lain yg belum ada kerja sajalah.. sampai begitu sekalilah jawapannya.. sampai sekarang saya tetap pada gred pt1n7.. mengapa harus utamakan yg fresh graduate sedangkan pa yg banyak pengalaman diabaikan haknya... ingin rasanya nak buang diploma tersebut ke tong sampah jer....

Ahad, Julai 08, 2012 9:43:00 AM


sebab tu SPA/JPA ni perlu dirombak besar-besaran. semuanya jumud, berfikiran singkat. GLC dan swasta dah lama amalkan "internal intake" berpuluh2 tahun dulu, SPA/JPA masih lagi jumud. nak buat camana, 2 entiti ni dikuasai oleh "pakar-pakar" cream of the cream yang kononnya tahu semua benda.

Tanpa Nama berkata...

kosong!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

SETAKAT HARI INI MEMANG TERLALU RAMAI PENJAWAT AWAM MEMPUNYAI IJAZAH DAN DIPLOMA DALAM KUMPULAN PELAKSANA. BEGITU JUGA YANG MASIH MENGANGGUR DI LUAR SANA. SEDANGKAN KEKOSONGAN DALAM PERKHIDMATAN AWAM ADALAH TERHAD. UNIVERSITI JUGA TELAH BERTAMBAH, PELBAGAI PROGRAM YANG DIBUAT SAMADA MELALUI PJJ, SAMBILAN, SEPENUH MASA DSGBNYA. MASING2 BEREBUT UTK AMBIL DEGREE DAN BERHEMPAS PULAS HABISKAN DEGREE DALAM PELBAGAI CARA..TAPI MALANGNYA..ORG MELAYU KITA NI CUMA NAK ADA DEGREE SEMATA2..TAK PERNAH LANGSUNG AMBIL KIRA BERAPA GPA DAN CGPA YANG DIPEROLEH...DUNIA SKG ORG TAK PANDANG DAH ANDA ADA DEGREE ATAU TIDAK..ORG HANYA AKAN TENGOK PENCAPAIAN..DIULANG..PENCAPAIAN..SBB ITULAH CALON LANTIKAN TERUS DAN YG SEDANG BERKHIDMAT..SPA TETAPKAN HANYA POINTER 3.5 KE ATAS SAHAJA YANG LAYAK..SEBB DIA TAHU ORG MELAYU AMBIL DEGREE SEKADAR NAK ADA DGREE JE..SBB TU BILA BERSAING DGN FRESH GRAD MEREKA SEMUA LAYU SBB..KOMUNIKASI OUT..PENCAPAIAN OUT..PRESENTATION OUT..PUBLIC SPEAKING OUT..PERBINCANGAN KUMPULAN OUT...SBB MEREKA RASA MEREKA ADA PENGALAMAN DAN BOLEH BEAT BUDAK2 HINGUSAN NI KONON..TP BILA DISURUH PRESENT ITU DAN INI..PENJAWAT2 AWM YG KONON NYA ADA DEGREE N MASTER NI RATA2 MENYOROK KAT BELAKANG..INI LAH PUNCA SEBENARNYA..NAMA JE ADA DEGREE DAN MASTER..TAPI SEKADAR POINTER CUKUP2 MAKAN JE..SO, KITA NAK YG CEMERLANG DALAM PELBAGAI ASPEK..BUKAN SEKADAR POINTER 3.5 KE ATAS TAPI..CEMERLANG KOMUNIKASI..CEMERLANG WAKTU BAGI PENDAPAT..CEMERLANG DALAM AKTIVITI FIZIKAL DAN ADA STAMINA UNTUK LAKSANAKAN KERJA, BERANI KE HADAPAN, BERTANGGUNG JAWAB..ADA INOVASI..ADA INISIATIF UTK MAJU..SETAKAT ADA DEGREE..SETAKAT ADA JE..SUSAH LA..INI ZAMAN IT..BUKAN ZAMAN KERTAS BURUK DAN PEN BURUK..SEMUA ORG DPT MAKLUMAT PANTAS...KALAU KITA TAKDE SEMUA TU..IKHTIAR LE..USAHA LAH..MASA AMBIL DEGREE..BUAT LA YG TERBAIK..INI ASYIK2 MERUNGUT...

Tanpa Nama berkata...

SAYA BERPENGALAMAN BANYAK URUSKAN TEMUDUGA DAN PROGRAM ASSEMEN CENTER..TIDAK KIRA LAH UTK PTD KE, PEG HAL EHWAL ISLAM KE, DAN PELABAGAI JAWATAN PNP LAGI LAH..KALAU NAK DISEBUTKAN..BANYAK..SBB SKG NI EXAM, PAC DAN INTERVIEW DAH DIJADIKAN PRA SYARAT UNTUK MASUK KE JAWATAN GRE 41 DAN KE ATAS. APA YG BERLAKU HAKIKATNYA..AWAL TAHUN DULU ADA PAC UTK PTD DAN PEG ANTI DADAH..ADA BEBERAPA ORG PT N17 YG ADA DEGREE DAN PEG KONTRAK DAN PSH DIPANGGIL UNTUK PAC NI..MALANGNYA..MEREKA KEBANYAKANNYA TAK LAYAK SBB SEMUA PENILAIAN SPERTI PENILAIAN FIZIKAL-OUT..PRESENTATION-OUT, PUBLIC SPEAKING/MELAYU DAN INGGERIS PUN OUT JUGA..UJIAN PSIKOLOGI PUN OUT JUGA..POINTER KEBANYKAN 2.9 DAN KE BAWAH..CUMA SORG DUA JE LA YNG ADA 3.1-3.3..YG FISRT CLASS MMG TAKDE LA..TP BERBEZA DGN FRESH GRAD..MEREKA SNGT BERSEMANGAT..BOLEH BERSAING..TIDAK MALU KE HADAPAN, MEMPUNYAI CARA KOMUNIKASI SGT BAIK..UJIAN FIZIKAL MMG BAGUS DAN BERSEMANGAT..HUJAH2 YANG BERNAS..MEMPUNYAI SEMANGAT KERJA BERPASUKAN YG TINGGI..BOLEH BERBAHASA INGGERIS DAN MELAYU DNGN BAIK..CGPA RATA2 3.2 HINGGA FIST CLASS..BERPENGETHAUAN IT YANG BAGUS..KALAU LAH ANDA2 YNG MERUNGUT MINTA DISERAP YG KONON NYA LAMA BERKHIDMAT NI JD PANEL..SY YAKIN ANDA SEMUA AKAN RASA MALU..SY ULANG..MALU..UNTUK BERBUAT DEMIKIAN LANTARAN BERBEZA MCM LANGIT DENGAN BUMI..JD CADANGAN SAYA.CERMIN DIRI DAN USAHA LAGI..USAH DUK UNGKIT ADA DGEREE ITU DAN INI TAPI..DALAMNYA HANYA KOSONG..NOTHING..DAN SEMUA POTENSI DIRI YG DIPERLUKAN TIADA..USAH MIMPI UNTUK DISERAP..SBB SKG NI PM KITA BASED ON PERFORMANCE..SETAKAT ADA JE..SY ULANG ..ADE JE..DEGREE..MINTA MAAF BANYAK LA.USAHA LAGI..

Tanpa Nama berkata...

Dah rebus kaki lembu dr mlm tadi sampai pagi ni. Agak-agak dah lembut ke belum, nak buat sup...

Tanpa Nama berkata...

aku tengok macam-macam komen la.. best jugak.. ni la contoh cara meningkatkan produktiviti dan kualiti perkhidmatan awam. kalau perkhidmatan awam bermula dari gred 17 memiliki diploma dan ijazah maka tahap pengurusan dan pentadbiran perkhidmatan awam maju ke depan. mengikut peredaran semasa. sekarang pun di tengok SPM tak realistik lagi la untuk jawatan perkhidmatan awam. sebab semua penduduk di malaysia mendapat SPM tak macam zaman SRP dulu. masa SRP yang betul2 berkualiti je mencapat SPM. sekarang budak malas pun dapat SPM. pas tu mudah masuk ting. 6. sebab tu la kerajaan masuhkan SRP di tukar ke PMR dan terus ke SPM.

perubahan SPA ni permulaan nak serap jawatan kepada pemegang ijazah dan cara nak mengurangkan kakitangan kerajaan. persaingan yang produktif dan kompetetif perlu dalam perkhidmatan awam.

Bagi kakitangan awam belum mendapat ijazah.. cuba2 la belajar. tak perlu la skor cgpa kaw2. cukup2 la.. kalau yang fresh tu mestila cgpa kaw2.

Ini kerana perubahan jawatan pasti berlaku. tak mustahil kakitangan akan bermula dari peringkat bawahan iaitu gred 17 dengan ijazah dan mendapat time based ke 22, 27, 32, 41, 44 dan seterusnya.

Tanpa Nama berkata...

kalau iye pun berpengalaman dalam menguruskan temuduga dan pac, takyah la guna caps lock. no manners betulla manusia yang "berpengalaman" ni.

ya tuan-tuan dan puan-puan semua. nampaknya pihak SPA/JPA dah menganaktirikan kakitangan sedang berkhidmat, sebab takda sebarang kelonggaran langsung diberikan kepada kakitangan sedang berkhidmat.

pendek kata, kakitangan sokongan walaupun ada degree cukup makan, tetap akan jadi kakitangan sokongan sampai mati.

syabas kepada TRANSFORMASI PERKHIDMATAN AWAM oleh PM najib!

Tanpa Nama berkata...

saya bersetuju dengan apa yang tertulis oleh manusia caps lock..dia bercakap pasal performance..org cukup makan dalam dunia yang penuh persaingan ini dah takde tempat..saya pun kalau di jabatan saya, sy mmg pantang kalau kerja dibuat cukup makan dan lebih kurang..kita mahukan ketepatan, kecekapan, kepantasan dalam bertindak..ia adalah Transformasi..skg ni pun kita lihat ramai yang da berjaya..ramai anak melayu yg dapat First class degree..dan ramai yang berkebolehan..apa maksud KELONGGARAN kalau kita mmg tak mampu bagi yang terbaik...kelonggaran hanya diberikan pada yang Istimewa dan tak mampu..kalau kita berkemampuan..kenapa jadi cukup makan..buktikan kita boleh buat..kita sepatutnya jangan menagih simpati..tapi berikan apa yang TERBAIK...tq tuan/puan

Tanpa Nama berkata...

kadangkala yang flying colours, distinction tuh sumer auta juga. tiru assignment, tiru dlm exam, bodek lecturer utk dpt A.

aku xkata sumer calon. tapi ada sebahagiannyer

dan yg paling menarik, kalu ade KABEL, pointer 2.1 pun leh jd ptd. it is a true story.

manusia CAPS LOCK kat atas yg penah jd panel tuh mesti leh verify kesahihan crita ni. kan?

Tanpa Nama berkata...

tolak saja BN PRU13 senang cerita

Tanpa Nama berkata...

opocot

Tanpa Nama berkata...

SAYA BERPENGALAMAN BANYAK URUSKAN TEMUDUGA DAN PROGRAM ASSEMEN CENTER..TIDAK KIRA LAH UTK PTD KE, PEG HAL EHWAL ISLAM KE, DAN PELABAGAI JAWATAN PNP LAGI LAH..KALAU NAK DISEBUTKAN..BANYAK..SBB SKG NI EXAM, PAC DAN INTERVIEW DAH DIJADIKAN PRA SYARAT UNTUK MASUK KE JAWATAN GRE 41 DAN KE ATAS. APA YG BERLAKU HAKIKATNYA..AWAL TAHUN DULU ADA PAC UTK PTD DAN PEG ANTI DADAH..ADA BEBERAPA ORG PT N17 YG ADA DEGREE DAN PEG KONTRAK DAN PSH DIPANGGIL UNTUK PAC NI..MALANGNYA..MEREKA KEBANYAKANNYA TAK LAYAK SBB SEMUA PENILAIAN SPERTI PENILAIAN FIZIKAL-OUT..PRESENTATION-OUT, PUBLIC SPEAKING/MELAYU DAN INGGERIS PUN OUT JUGA..UJIAN PSIKOLOGI PUN OUT JUGA..POINTER KEBANYKAN 2.9 DAN KE BAWAH..CUMA SORG DUA JE LA YNG ADA 3.1-3.3..YG FISRT CLASS MMG TAKDE LA..TP BERBEZA DGN FRESH GRAD..MEREKA SNGT BERSEMANGAT..BOLEH BERSAING..TIDAK MALU KE HADAPAN, MEMPUNYAI CARA KOMUNIKASI SGT BAIK..UJIAN FIZIKAL MMG BAGUS DAN BERSEMANGAT..HUJAH2 YANG BERNAS..MEMPUNYAI SEMANGAT KERJA BERPASUKAN YG TINGGI..BOLEH BERBAHASA INGGERIS DAN MELAYU DNGN BAIK..CGPA RATA2 3.2 HINGGA FIST CLASS..BERPENGETHAUAN IT YANG BAGUS..KALAU LAH ANDA2 YNG MERUNGUT MINTA DISERAP YG KONON NYA LAMA BERKHIDMAT NI JD PANEL..SY YAKIN ANDA SEMUA AKAN RASA MALU..SY ULANG..MALU..UNTUK BERBUAT DEMIKIAN LANTARAN BERBEZA MCM LANGIT DENGAN BUMI..JD CADANGAN SAYA.CERMIN DIRI DAN USAHA LAGI..USAH DUK UNGKIT ADA DGEREE ITU DAN INI TAPI..DALAMNYA HANYA KOSONG..NOTHING..DAN SEMUA POTENSI DIRI YG DIPERLUKAN TIADA..USAH MIMPI UNTUK DISERAP..SBB SKG NI PM KITA BASED ON PERFORMANCE..SETAKAT ADA JE..SY ULANG ..ADE JE..DEGREE..MINTA MAAF BANYAK LA.USAHA LAGI..

Isnin, Julai 09, 2012 10:03:00 AM

****8888888888888*************

sedara, kaedah yang diguna tidak sesuai utk orang yg telah bekerja! ia banyak memihak kpd orang baru (fresh graduate)!

Cuba ngko buat penilaian dpd aspek lain, ie spt bagaimana utk mengurus laporan yg berkesan ! bagaimana utk mengawal staf yg bermasalah, bagaimana nak memastikan semua PA ikut Peraturan PA. Bagaimana nak memastikan semua PA komited kpd tugas dan tanggongjawab ! Bgamana nak stay healthy tanpa banyak MC ! bagaimana nak kerja secara work smart !

Buat ape berbahas dlm bahasa inggeris/melayu .. sedangkan kerja bertabur ! komunikasi tak berkesan !
buat aper sihat boleh berlari 2km mengikut masa yg ditetapkan .. sedangkan keja tak jalan ! asyik mmemerentah jer !

Kerja berpasukan 'on paper' shj fresh graduate ini .. (mereka pandai berlakon !)

sedara, cuba ngko ubah minda dan mindset buat ujian ini ... jangan jadik BODOH BANGANG !

Tanpa Nama berkata...

tugasan pertama KSN adalah mendapatkan bonus raya

Tanpa Nama berkata...

tugas penting ksn adalah mdptkan j27

Tanpa Nama berkata...

tugas penting ksn adalah mdptkan j27
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
stuju

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
tolak saja BN PRU13 senang cerita

Isnin, Julai 09, 2012 1:24:00 PM

=======================================

sekali lagi masuk balik idea tadak te*o..nak ugut guna PRU...tapi brp juta PA yg betul berani buat mcm tu nnt dlm PRU??

sampai masa..terhegeh-hegeh gak..lupa abis semua ugut2 tu..

anti malas berkata...

Tanpa Nama berkata...
tolak saja BN PRU13 senang cerita

Isnin, Julai 09, 2012 1:24:00 PM
==================================

Aku harap PR takkan sokong pemalas dan pemakan gaji buta,

jangan beri muka kepada biawak-biawak hidup ni, datang goyang kaki asyik minta cuti lebih, gaji lebih, bonus lebih,

kalau kerja denganaku confirm aku teranjang keluar daripada dok makan haram duit syrikat aku.

Ex-panel PAC berkata...

sedara, kaedah yang diguna tidak sesuai utk orang yg telah bekerja! ia banyak memihak kpd orang baru (fresh graduate)!

Cuba ngko buat penilaian dpd aspek lain, ie spt bagaimana utk mengurus laporan yg berkesan ! bagaimana utk mengawal staf yg bermasalah, bagaimana nak memastikan semua PA ikut Peraturan PA. Bagaimana nak memastikan semua PA komited kpd tugas dan tanggongjawab ! Bgamana nak stay healthy tanpa banyak MC ! bagaimana nak kerja secara work smart !

Buat ape berbahas dlm bahasa inggeris/melayu .. sedangkan kerja bertabur ! komunikasi tak berkesan !
buat aper sihat boleh berlari 2km mengikut masa yg ditetapkan .. sedangkan keja tak jalan ! asyik mmemerentah jer !

Kerja berpasukan 'on paper' shj fresh graduate ini .. (mereka pandai berlakon !)

sedara, cuba ngko ubah minda dan mindset buat ujian ini ... jangan jadik BODOH BANGANG !

Isnin, Julai 09, 2012 2:23:00 PM

Halo bro .. kau ingat orang yang dok dalam panel PAC apa? Kurang2 pun gred 44 tau .. dan semua kriteria penilaian yang dibuat dah disediakan .. so panel kena ikutlah , bukannya sesuka aja ubah mindset .. penilaian dibuat ikut merit bro .. zaman mindset macam kau da jauh tertinggal bro .. agak2 sapa yang bangang yek? panel ke .. calon yg ada degree cukup makan ke .. atau mmg engkau yang maha ***g*ng tuh?

Tanpa Nama berkata...

j17 naik 27.. tp dsebabkan sbpa batal ianya turut tbatal.. tp umur psaraan kekal plak?? camne la berbelit2 ni.. kpd ksn naikkan jela j27.. bolela kami semua kerja penuh motivasi.. bulan 4 slpas sbpa dbatalkan ramai gred lain terutamanya gred n yg mgutok gred j.. ramai skim j sakit hati dgn kjaan n jpa tp itula qada n qadar dr ALLAH SWT.. doaka ramai2 agar j27 jd kenyataan atau jd jusa or turus juga.. amin.. wira juang

Tanpa Nama berkata...

Berfikiran terbuka dalam melemparkan pendapat .
Kadang2 kenyataan itu memberi pengaruh kpd kita jika berkepentingan dgn diri kita .
Kenyataan CUEPACs tidak bersetuju bukan mewakili keseluruhan PA . tetapi berkepentingan kpd Golongan yg baru hendak memohon kerja .

Boleh dilihat dasar Krjaan memikat pengundi MUDA sempena PRU13 nanti .

Tanpa Nama berkata...

Ada baik & buruknya Kenyataan diatas .
Contoh

Baik.
1. Menyahut cabaran masa kini , sijil SPM hanyalah penilaian menyatakan tamat tingkatan 5 sahaja . Nilai ?
2. Rata2 Majoriti masa kini adalah golongan cerdik pandai sekurang2nya taraf Diploma.
3. Penjawat Awam dinaik taraf dipandang .

Buruk.
1.Menyekat peluang para SPM

Tanpa Nama berkata...

Dalam situasi begini SPA haruslah menggunaka sistem KOUTA dalam pemilihan utk pemilihan walaupun jawatan itu berkehendakkan SPM .
Mungkin cdgn 20% menggunakan Ijazah , 20 % Diploma , 10% STPM & 50% adalah lepasan SPM .

Lihat sahaja Skim PDRM jawatan konstabel sekali gus jawatan itu martabatkan bukannya dimartabatkan oleh Kuasa Politik Guru?

Tanpa Nama berkata...

SAYA BERPENGALAMAN BANYAK URUSKAN TEMUDUGA DAN PROGRAM ASSEMEN CENTER..TIDAK KIRA LAH UTK PTD KE, PEG HAL EHWAL ISLAM KE, DAN PELABAGAI JAWATAN PNP LAGI LAH..KALAU NAK DISEBUTKAN..BANYAK..SBB SKG NI EXAM, PAC DAN INTERVIEW DAH DIJADIKAN PRA SYARAT UNTUK MASUK KE JAWATAN GRE 41 DAN KE ATAS. APA YG BERLAKU HAKIKATNYA..AWAL TAHUN DULU ADA PAC UTK PTD DAN PEG ANTI DADAH..ADA BEBERAPA ORG PT N17 YG ADA DEGREE DAN PEG KONTRAK DAN PSH DIPANGGIL UNTUK PAC NI..MALANGNYA..MEREKA KEBANYAKANNYA TAK LAYAK SBB SEMUA PENILAIAN SPERTI PENILAIAN FIZIKAL-OUT..PRESENTATION-OUT, PUBLIC SPEAKING/MELAYU DAN INGGERIS PUN OUT JUGA..UJIAN PSIKOLOGI PUN OUT JUGA..POINTER KEBANYKAN 2.9 DAN KE BAWAH..CUMA SORG DUA JE LA YNG ADA 3.1-3.3..YG FISRT CLASS MMG TAKDE LA..TP BERBEZA DGN FRESH GRAD..MEREKA SNGT BERSEMANGAT..BOLEH BERSAING..TIDAK MALU KE HADAPAN, MEMPUNYAI CARA KOMUNIKASI SGT BAIK..UJIAN FIZIKAL MMG BAGUS DAN BERSEMANGAT..HUJAH2 YANG BERNAS..MEMPUNYAI SEMANGAT KERJA BERPASUKAN YG TINGGI..BOLEH BERBAHASA INGGERIS DAN MELAYU DNGN BAIK..CGPA RATA2 3.2 HINGGA FIST CLASS..BERPENGETHAUAN IT YANG BAGUS..KALAU LAH ANDA2 YNG MERUNGUT MINTA DISERAP YG KONON NYA LAMA BERKHIDMAT NI JD PANEL..SY YAKIN ANDA SEMUA AKAN RASA MALU..SY ULANG..MALU..UNTUK BERBUAT DEMIKIAN LANTARAN BERBEZA MCM LANGIT DENGAN BUMI..JD CADANGAN SAYA.CERMIN DIRI DAN USAHA LAGI..USAH DUK UNGKIT ADA DGEREE ITU DAN INI TAPI..DALAMNYA HANYA KOSONG..NOTHING..DAN SEMUA POTENSI DIRI YG DIPERLUKAN TIADA..USAH MIMPI UNTUK DISERAP..SBB SKG NI PM KITA BASED ON PERFORMANCE..SETAKAT ADA JE..SY ULANG ..ADE JE..DEGREE..MINTA MAAF BANYAK LA.USAHA LAGI..

===================================

nak usaha lagi....umur dah tua.bantulah kami......beri kami bantuan.kami perlukan bantuan dan keistimewaan.

Tanpa Nama berkata...

SBB ITULAH CALON LANTIKAN TERUS DAN YG SEDANG BERKHIDMAT..SPA TETAPKAN HANYA POINTER 3.5 KE ATAS SAHAJA YANG LAYAK..SEBB DIA TAHU ORG MELAYU AMBIL DEGREE SEKADAR NAK ADA DGREE JE..SBB TU BILA BERSAING DGN FRESH GRAD MEREKA SEMUA LAYU SBB..KOMUNIKASI OUT..PENCAPAIAN OUT..PRESENTATION OUT..PUBLIC SPEAKING OUT..PERBINCANGAN KUMPULAN OUT...SBB MEREKA RASA MEREKA ADA PENGALAMAN DAN BOLEH BEAT BUDAK2 HINGUSAN NI KONON..TP BILA DISURUH PRESENT ITU DAN INI..PENJAWAT2 AWM YG KONON NYA ADA DEGREE N MASTER NI RATA2 MENYOROK KAT BELAKANG.

===================================

inilah satu sebab kita perlukan orang seperti Dato Omar dalam Ceupacs....bila dah susah baru tahu nak minta tolong.sekarang sapa mau tolong???

jawapannya Ceupacs.

GirlZs TyPe - R berkata...

Nasib pekerja Sambilan/Kontrak ni pun tak terbela lagi dek kerana wujudnya 'urband legend' yang mengatakan peluang untuk diserapkan ke perjawatan tetap, ada yang sanggup meninggalkan pekerjaan tetap di sektor swasta dan memilih untuk berkhidmat untuk KERAJAAN walaupun secara sambilan.

Tanpa Nama berkata...

haaaa ambikkk! kan dah kena sembur dgn mamat caps lock. wakakakaka

Tanpa Nama berkata...

kat pejabat aku nih ader ptd yg pointer cecah langit 3.75
dia yg bagitau org, bukan aku tgk sijil dia. riak kan? kah kah.

tapi keje? hampas ke daun. dari situ kita leh tau dia nih:

1. hafal buku utk exam saja
2. pointer rendah, tapi psl ader skill social engineering, bodek lecturer leh dpt A

stakat pi pac lepas tuh wat persembahan, tunjuk talent, speaking english berabuk, ramai yg leh buat. realitinya menda2 tuh xleh diterjemahkan dlm keje seharian.
nak wat camner, malaysia iktiraf book smart dari street smart. jadilah perkhidmatan awam sebuah tempat yang penuh dgn nerd & sampah2 yang cemerlang dek pointer jer. bila masuk keje, wat ranap ofis jer. pastuh poyo lak tuh.

tuh psl org panggil ptd tuh poyo tahap dewa.

Tanpa Nama berkata...

Tak setuju biasalah. Tapi jangan memaksa orang lain turut tak setuju. Orang lain setujulah.

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg dah jadi PTD ni pun diatas rezeki & peluang yg diberikan oleh Krjaan sahaja .
Bila dah diberi peluang , jgn nak berlagak sombong , cermin diri kamu dahulu . Dapat CGPA baik buknnya 100% bijak disebabkan membodek Pensyarah & mendapatkan soalan yg akan keluar . Fikir2kan .
Usahalah diatas keringat sendiri .
Ni lah dia didikan perjuangan UMNO/BN yg bongkak menerap nilai semua PTD .
Kembalilah kpd pgn Sunnah Selamat Dunia Akhirat dalam mentadbir .

Tanpa Nama berkata...

org yg ada SPM pi la sambung belajar sampai dapat degree

Tanpa Nama berkata...

Jwtan PTD M41 mmg dibuka utk semua pemegang ijazah yg diperakui oleh JPA. Sila apply kalo layak.

Tanpa Nama berkata...

Lantikan pegawai PTD atau yg lain adalah kpd yg layak. Saya dan ramai lg masuk, tak kira fresh atau bekerja, pointer 2.5-3.0 pun ada, tiada masalah.. Buktikan layak melalui proses.. Tiada masalah utk masuk.

Tanpa Nama berkata...

ANA SETUJU DENGAN CUEPACS...INI PENGERUSI SPA BARU ADA SIKIT TERGANGGU FIKIRAN AGAKNYA...HIDUP HJ. OMAR OSMAN...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Mereka yg dah jadi PTD ni pun diatas rezeki & peluang yg diberikan oleh Krjaan sahaja .
Bila dah diberi peluang , jgn nak berlagak sombong , cermin diri kamu dahulu . Dapat CGPA baik buknnya 100% bijak disebabkan membodek Pensyarah & mendapatkan soalan yg akan keluar . Fikir2kan .
Usahalah diatas keringat sendiri .
Ni lah dia didikan perjuangan UMNO/BN yg bongkak menerap nilai semua PTD .
Kembalilah kpd pgn Sunnah Selamat Dunia Akhirat dalam mentadbir .
Selasa, Julai 10, 2012 1:28:00 PM


+++++++++++++++++++++++++++++

sebelum exam pensyarah dah bagi clue soalan yg akan keluar.. hahahhahaaa

Tanpa Nama berkata...

spa & jpa suka ambil budak baru bukan sebab mereka itu energetic, tapi sebab mereka MUDAH UNTUK DIPROGRAMKAN menjadi ROBOT yang mengikut kehendak tangan tangan ghaib dalam perkhidmatan awam. thats the truth.

kawan aku study part time pointer 3.75++ servis dah 10 tahun. exam ptd lepas. pac lepas. interview lepas. sudahnya result = calon simpanan.

selang beberapa minggu baru dapat call suruh lapor diri. itupun disebabkan dia mengisi kekosongan yang disebabkan oleh calon yang telah berjaya tapi menolak jawatan tersebut. jadi dari calon simpanan akan diambil.

bayangkan pointer 3.75 pun dibuat macam tu saja. apatah lagi yang 3.5 3.2 lagi la. yang bawah dari tu jangan harap la.

memang berat sebelah spa jpa ni. nak buat macam mana. penuh dengan ptd jer kedua dua jabatan nih!

Tanpa Nama berkata...

SEE MY COMMENT AT
http://programlatihanpemerkasaansiswazahplks.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00-08:00&max-results=7

Muhamad Ridhwan berkata...

ASALAMUALAIKUM SEMUA...

Bagus la CUEPACS halang dasar baru SPA ini...dowang dapt menyelamatkan beribu-ribu pemegang SPM...OK...PEMEGANG IJAZAH BOLEH ISI JAWATAN SPM...PEMEGANG SPM BOLEH TAK MOHON JAWAYAN IJAZAH...BUKAN SEMUA ORANG PANDAI CAM KORANG SEMUA...KALAU PANDAI PON MESTI DOWANG ADA SEBAB MENGAPA X SAMBUNG PENGAJIAN...pikir la sama...jgan dok jadi bodo sngat...

Qiya Saad berkata...

Assalamualaikum & Salam sejahtera..
Sy sngat hairan mngapa anda smua yg mmiliki Ijazah masih mgharapkn kerja dlm sektor krajaan jk anda sdah tau krjaan sbnrnya stiasa mnyimpan @ sdah mmpnyai calon lntikan tdk kira la dia tu ank sdara Dato' @ mna2 Menteri.Bukankah pndidikan itu pnting ???xsmestinya hnya utk mjawat jwatan tnggi dlm kerajaan sj..peluang pkerjaan dlm bdang swasta berlambak2 knpa prlu mminta2 sbgini rupa..yg bijak pndai,yg mmpunyai pndidikan yg tinggi anda harus creative utk mncipta ruang n pluang pkerjaan sndri..ape salahnye anda bkerja di bdang swasta kta kn la utk tmpoh 5thn..slpas itu anda usahakanla prniagaan anda sndri..sy yakin pndapatan anda akn blipat kli gnda drpd gaji utk pnjawst awam gred 41..jgn bg asalan anda tdk pndai brniaga..smua bgantung kpda keinginan n usaha anda..jgn salahkn Perdana Menteri @ Ceupacs @ ssiapa shja..kaji diri anda..Senaraikn potensi yg ada..fokus dgn stiap usaha anda..lihatla sndri hasilnya nti..tq

Tanpa Nama berkata...

Tiada kerja kerajaan untuk golongan SPM seperti saya. Hanya angan2 dan debu shj. Kerja swasta pun jadi la..

Tanpa Nama berkata...

Saya merupakan antara ribuan graduan yang mengganggur. Kebanyakkan jawatan 41 memerlukan pengalaman dan jawatan tersebut amatlah kurang ditawarkan. Adakah salah kami memohon jawatan 17 sebagai menimba pengalaman terlebih dahulu sementara menunggu penjawat jawatan pegawai menamatkan perkhidmatan.

meJuliedLanz berkata...

jd org ada pmr dan srp mau simpan kegred apa??

khusyairi berkata...

Komen terbaik

Unknown berkata...

Tuan saya nak tanya memandangkan tuan merupakan pegawai yg bepengalaman dalam menemu duga calon. Adakah spa hanya memanggil mereka yang mempunyai cgpa 3.5 ke atas untuk menghadiri temu duga.

«Lebih lama ‹Lebih lama   201 – 278 daripada 278   Terbaru› Baru»