SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

28 Oktober 2009

CAKAP-CAKAP

Berita Harian
28/10/2009




SELEPAS pembentangan Bajet 2010 oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, Jumaat minggu lalu, Mamat tidak dengar mana-mana pihak mahu menaikkan harga barang atau perkhidmatan. Mereka berdiam diri kerana sedar tidak ada sebab harga dinaikkan kerana tidak ada beban baru dikenakan ke atas mereka. Cuma, Mamat bimbang tuntutan Cuepacs mendapatkan dua bulan bonus kepada kakitangan awam dan pesara, boleh menyebabkan peniaga terbeliak mata.

Mamat - orang mengantuk disorong banta

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

asyik penjawat awam yang jadi mangsa...tak merasa bonus la jawabnya lepas ni..kalau ini keadahnya...swasta dapat senyap jeeee..

Tanpa Nama berkata...

yang banyak komen org yang bukan keje gov...kenapa dengki kat kami yang keje gov ni...kami nak dapat bonus pun dengki...kami tak dengki pun kat swasta dapat bonus..itu rezeki kamu...rezeki kami jgn lah pula nak di halang???

KakitanganAwam berkata...

bab naik harga barang ni,setap bulan,setiap tahun akan naik.tak kira gomen ada bonus atau tak.cuma bila ada bonus,peniaga2 ni dgn selamba je naikkan harga barang. bila takda bonus,diorg tetap naikkan harga,cuma secara senyap2 je. saya bgi contoh,d tempat saya, bulan ogos dulu, harga pisang berangan rm2.50 sekg. sekarang bln oktober dah naik jadi rm2.80 sekg. benda ni mana ada masuk paper. senyap n tertib je kenaikannya

KakitanganAwam berkata...

satu lagi,harga minyak nak ikut harga pasaran dunia mulai jan-jun 2010. org gomen dapat bonus? mna dapat pon, harga minyak tetap naik. kesimpulannya harga barang2 terutama yg tak tergolong dlm barang kawalan akan naik ikut pasaran, dan kadang2 ikut suka pemborong, peniaga terhimpit, peruncit tersepit, pengguna yg sakit

Tanpa Nama berkata...

semua kasi naik. kaki tangan kerajaan jangan minta bonus. kesian kerajaan najib tak ada duit nak bagi bonus. semua kakitangan kerajaan mesti sanggup berkorban demi 1malaysia. kita jangan tuntut gaji, hanya beri beras setiap bulan cukuplah. ikan tangkap di sungai atau laut, sayur dan buah-buah tanam sendiri. wang gaji kita akan dapat digunakan untuk pembangunan sesuai dengan tema rakyat didahulukan, pencapaian mereka diutamakan. sedarlah wahai kakitangan awam berjuang demi 1 malaysia. hidup najib

Tanpa Nama berkata...

itulah nasib kakitangan kerajaan, bila perlu...dipuja2, bila tak perlu semua dok mengutuk, kerajaan pun satu ikut sangat lar cakap pengampu kiri kanan tu...selami lah hakikat yang sebenar kehidupan kami di kota besar nih...mana ada barang yang tak naik...

Tanpa Nama berkata...

jangan kita main politik...kami kerja utk kerajaan..utk negara..tak salah kalau kerajaan bagi bonus..utk hargai kakitangannya..

Tanpa Nama berkata...

tengok hari tu sebelum raya..harga barang naik..bukan kerana bonus je harga barang naik..

Tanpa Nama berkata...

oleh kerana rakyat marah tak dapat bonus bala telah menimpa dgn pemerintahan najib. jambatan runtuh dikuala dipang..itulah tanda2 amaran.

abekhalid berkata...

ai bila masa tuhan wajibkan pemberian bonus pada kakitangan awam sampai bala datang heheheheh

Tanpa Nama berkata...

RM 500 tu sesuai untuk kakitangan bawahan yang bos-bos tak payahlah nak berebut... buat malu je....

Tanpa Nama berkata...

kerja nak ikut cara swasta... tapi bab bonus tak ikut pun...apa lah... nasib...