SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

27 Oktober 2009

DREADFUL WASTE!

Malay Mail
Submitted by pekwan
Tuesday, October 27th, 2009
Pauline Almeida




TWO private bodies yesterday joined the growing call for enforcement against errant parties named in the Auditor-General’s Report 2007-2008.
The Congress of Unions of Employees in the Public and Civil Services (Cuepacs) bemoaned that supervision was lacking in the awarding and procurement of contracts, resulting in the authorities incurring an estimated loss of RM28 billion a year.
“It should not happen. Now the affected agencies should be responsible enough to explain to the higher-ups for these mistakes, as RM28 billion is somewhat equivalent to the budget of a State,” said its president Omar Osman.
Cuepacs represents some 1.2 million government employees.
Asli Centre of Public and Policy Studies chairman, Tan Sri Ramon Navaratnam, described the Auditor-General’s report as a dreadful story of wastage — in contrast to the announcement of a good Budget for 2010.“We have been receiving such revelations from the Auditor-General in the last five to 10 years. It shows clearly that supervision is lacking.
This carries on because disciplinary action has not been quick to punish those who have betrayed the public trust,” said Ramon, formerly Transparency International president.
“The rules and regulations have been in place for a long time to handle cases of maladministration of funds, but they are being ignored,” he added.
The latest report revealed that the Federal and State governments are losing billions of ringgit every year through over-priced contracts for things ranging from huge water tunnel projects to the outsourcing of information technology services.
Calls are being made by various parties, urging the government to take urgent measures to rectify abuses in the administration of public funds and the affected agencies to be held responsible for losses.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apalah..RM500.00 gred 44 sampai 54 pun boleh dapatkah... bagilah kat orang bawahan yang gajinya kecik.. ni pun nak berebut sama.. dah lah tiap-tiap bulan dapat gaji besar.. seganlah sikit kat orang bawahan... kalau tak pun sedekah aje duit tu kat anak yatim...

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan agar presiden En Omar kaji dahulu gaji antara DGA32 dan DGA34 dengan gaji DG41 untuk pendidikan. Siapakah lebih besar gaji. Lihat juga alaun perumahan yang dia minta apakah tidak mustahil elaun gred bawah 40 lebih tinggi daripada gred 41. Kalau macam ini ambillah pekerja yang tidak sekolah agar senang beri gaji tinggi dan galakan rakyat Malaysia agar jangan belajar tinggi kerana belajar tinggi-tinggi hanya membuang duit. orang tidak sekolah tinggi pun gaji besar juga.Saya juga orang bergred 40 ke bawah tidak senang dengan permintaan Omar. kalau nak dekatkan jurang pendapatan biarlah dekatkan jurang pendidikan. Ramai pelajar saya di sekolah tidak mahun melanjut pelajaran ke universiti kerana alasannya orang tidak sekolah tinggipu gaji besar