SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

24 Oktober 2009

YEAR - END BONUS WOULD HELP MANY, SAYS CUEPACS

The Star
24/10/2009




CUEPACS has expressed disappointment over the absence of any announcement of bonuses for civil servants in the 2010 Budget.
Many had been anticipating a year-end bonus as a follow-up to the RM500 special assistance given to support service staff prior to Hari Raya, said Cuepacs president Omar Osman.
He said civil servants, particularly those in the lower income group, had been facing difficult times and a bonus would have helped ease their burden especially because their children would be preparing to go back to school. “We are happy that a special contribution of RM500 is being extended to officers from Grades 41 to 54 but we feel a bonus is warranted since civil servants overall have shown great improvement in efficiency and performance,” he said.
Cuepacs announced last week that it had passed a resolution to call on the Government to pay the 1.2 million civil servants a two-month bonus this year as well as a similar incentive for 400,000 pensioners.
The Government said yesterday that the RM500 contribution to Grade 41 to Grade 54 civil servants as well as those who are on mandatory retirement will be paid in December. This will cost the Government an additional RM400mil.
To encourage computer ownership, civil servants will now be able to apply for loans of up to RM5,000 from the Government once every three years starting next year instead of once every five years before this.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

you omar osman boleh bersuara saja seperti anjing menyalak bukit. buat tuntutan pun pada saat akhir. masa hari rayapun minta sambilewa tak bersungguh-sungguh. Ampulah kerajaan nanti dekat tamat perkhidmatan akan dapat anugerah datuk macam siva. yang jadi mangsa pekerja. syabas perjuangan anda demi periuk nasi.

Tanpa Nama berkata...

bagus tawaran kerajaan. guru besar dan pengetua dapat ganjaran sebagai pentadbir cemerlang. kami guru yang bertungkuslumus tak dapat apa-apa. lembu punya susu sapi dapat nama. tepuk tanganlah cik omar berilah tahniah kepada kerajaan yang prihatin rakyat didahulukan.

Tanpa Nama berkata...

BALIK KAMPUUNG LAH......OMAR OSMAN

abekhalid berkata...

kamu bising2 apahal. sudah dapat rm500 sukurlah.apa kata kamu ganti umar.setahu aku cuepacs sudah tuntut 2 bulan bonus...macam biasa orang paling beperanan besar Encik KSN yang cakap tak serupa bikin...aku tengok dalam TV dia punya ampu kerajaan bukan main lagi.cadangan gaji KSN diselaraskan dengan gred gaji N1.mampu ndak dia bayar merz dengan banglo dia tu.Lu KSN gaji besar, elaun bermacam-macam boleh belagak macam orang penuh intergriti dan dedekasilah.lu punya masa datang pejabat pun lambat bosss....blah lah.

Tanpa Nama berkata...

kita kaki tangan kerajaan sentiasa kena tipu. dulu kerja 800 pagi sampai 4.00 ptg - 8 jam sehari. sabtu separuh hari. kemudian ceupac lawan maka sabtu jadi hari cuti, semua gembira dapat dua hari cuti. tapi tempoh kerja 8.00 pgi hingga 5.30 ptg. 8 jam lebih sebab kena ganti waktu kerja pada hari sabtu. malangnya jika hari sabtu jatuh cuti umum, kaki tangan kerajaan tak cuti ganti pada hari lain. cuba kita kira tempoh kerja dari 8.00 pagi hingga 5.30 petang berapa jam kita bekerja sehari. Adakah omar osman fikirkan tentang hal ini?
syukur rm500? kalau rm500juta macam razak baginda dapat lebih daripada syukur. buka mata dan otak beku anda.

Tanpa Nama berkata...

tak per ler...dah nasib.kena ler jimat dan beli yang perlu ja.jgn ler ungkit perkara yang dah lepas.tawakal ajer ler..setiap pa yang berlaku ada hikmahnya.jadi tunggu ajer.ok...kepada semua kawan-kawan kakitangan kerajaan kita semua sabar dan syukur pa yang ada.skrg adalah masa kita berjimat cermat dan beli la apa yang perlu sahaja.ok..adios..pa pun tq pada saudara Umar...cuba la rayu...tak rugi berusaha..mana ler tau ada rezeki.