SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

27 November 2013

ANULAE MINTA KERAJAAN AMBIL TINDAKAN TEGAS TERHADAP JEFF OOI GELAR PENJAWAT AWAM : KUCING KURAP"

Bernama
27/11/2013



KUALA LUMPUR, 27 Nov (Bernama) -- Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Pihak Berkuasa Tempatan Semenanjung Malaysia (Anulae) meminta kerajaan mengambil tindakan tegas termasuk mengenakan Akta Hasutan terhadap Anggota Parlimen Jelutong Jeff Ooi Chuan Aun atas tindakan biadab menggelar penjawat awam sebagai 'kucing kurap'.
Presidennya Azih Muda berkata kenyataan Ooi itu telah membangkitkan perasaan marah dan tidak puas hati orang ramai khususnya penjawat awam hingga boleh menimbulkan kekecohan, selain satu penghinaan yang menjatuhkan maruah penjawat awam di negara ini.

Katanya beliau bersama kira-kira 30 orang anggota Anulae akan ke Balai Polis Dang Wangi untuk membuat laporan berhubung perkara tersebut.

"Ini sensitiviti...boleh berlaku macam-macam. Dia (Ooi) cuba membakar semangat dan membawa perasaan orang lain untuk menanam bibit-bibit permusuhan.

"Saya tidak menyatakan dia rasis, tetapi ini adalah soal penjawat awam. Tidak boleh (buat kenyataan seperti itu). Kita bekerja ikut peraturan, kalau kami (penjawat awam) silap, kami ada undang-undang untuk dikenakan tatatertib," katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat khas Exco Anulae di sini, hari ini.

Baru-baru ini, Ooi telah mengeluarkan kenyataan melabelkan beberapa pengawai Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sebagai 'kucing kurap' kerana tidak membawa perangkaan terkini mengenai kedudukan penjaja di Jelutong, selain tidak berpuas hati apabila pegawai kanan yang sepatutnya hadir tiada dalam sesi lawatan itu.

Azih berkata Anulae juga akan menyerahkan memorandum berhubung perkara itu kepada Ooi dan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, selain turut memanjangkannya kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, Ketua Setiuasaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal, dan Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) Datuk Omar Osman.

Antara isi kandungan memorandum tersebut termasuk mendesak Ooi menarik balik kenyataannya dan perlu memohon maaf kepada kakitangan MPPP dan juga kakitangan pihak berkuasa tempatan seluruh negara dan Ooi perlu menghormati penjawat awam yang berkhidmat untuk negara dan tidak berpaksikan kepada politik kepartian.

Beliau berkata sekiranya mereka masih belum menerima apa-apa jawapan atau tindakan (memohon maaf atau menarik balik kenyataan) sebelum 10 Dis ini, Anulae akan mengadakan perhimpunan bantahan di Pulau Pinang.

"Kami juga akan meminta rakan-rakan dari Cuepacs untuk turut serta dalam perhimpunan tersebut," katanya.

-- BERNAMA

71 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sebelum ambil tindakan berani x korang bersumpah bahawa korang dan kat tempat kerja korang takda,
1. orang berkira kerja, ini bukan bidang aku baik aku on9 tggu gaji.
2. datang jam 10 balik jam 3, kat buku kedatangan tulis 8-5.
3. orang buat bisnes luar, buka restoren jga psr mlm, jual tupware, buka dobi, sewa kereta, homestay sampai terpaksa guna waktu kerja.
4. dtg lewat balik awal keluar waktu kerja sbb nk urus anak, bawa anak ke tempat kerja ganggu tumpuan bekerja tgh mengajar anak nak mkn berak kencing ggu pnp murid2 berakhir dgn gaji haram.
5. tiada komitmen, tiap2 tahun mnta tukqr ke celah ketiak mak dan bawah kangkang laki bini, dah dpt msh komplein lagi.
6. pendek kata budaya bn dibawa ketempat kerja.

kalau ada kenapa anda marah dgn kenyataan tersebut?

pru14, pakatan akan singkirkan kucing kurap

Tanpa Nama berkata...

Ya lah. Kenapa kerajaan yg ada sekarang terlalu lembut dgn PA yg berat tulang ni? Pihak berwajib harus turun padang dan bertindak secara berterusan utk mengatasi masalah PA yg buat kerja sambil lewa seolah2 mereka buat kerja sukarelawan. Soal gaji mereka nak naik setiap masa tapi tentang tugas mereka perlu berkira2. Jika mereka rasa gaji tak cukup kenapa tak berhenti supaya dpt buat kerja lain yg lumayan gajinya secara penuh masa. Sekurang2 ada jga kekosongan jawatan buat penganggur di luar sana. Semoga kerajaan meneruskan 'exit policy' supaya PA yg berprestasi rendah dan ingkar perintah ditamatkan perkhidmatan.

Tanpa Nama berkata...

Apabila manusia diracuni dgn dunia materiatistik maka penyelewengan akan berlaku, hilang fokus, kualiti dan mutu kerja/produk tidak penting. Yg penting 'money come.....money come.....' Aku kaya........ Aku nak ramaikan isteri. Inilah kenyataan hidup manusia dikala ini lebih2 kat negara kita yg tidak pentingkan lagi mutu kerja/sikap PA. Maka tak hairan bangunan yg baru didirikan runtuh, peralatan cepat rosak, jalanraya yg baru diturap pecah/berlubang, murid2 yg sepatutnya pandai menjadi buta huruf/angka. Duit..... yg hendak dikejar utk dibawa ke dlm kubur.

Tanpa Nama berkata...

Tiga remaja lelaki ditahan muat turun filem tempatan dalam website dan blog

PUTRAJAYA: Tiga remaja lelaki berumur 15 hingga 18 tahun ditahan dalam serbuan di Selangor dan Pulau Pinang masing-masing pada 29 Oktober dan 8 November lepas kerana memuat turun filem tempatan tanpa kebenaran pemilik hak cipta.

Pengarah Penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK), Roslan Mahayudin berkata, ketiga-tiga suspek yang ditahan dalam Operasi Spyglass itu diletakkan di bawah jaminan polis, dan telah dibenarkan menduduki peperiksaan PMR dan SPM.

Katanya operasi bahagian penguatkuasaan KPDNKK yang disertai 10 pegawai termasuk dari bahagian Cybersecurity Malaysia itu turut merampas tiga unit komputer riba, satu unit broadband, dua unit router dan dua unit modem bernilai RM12,000.

Antara filem yang dimuat turun ialah "KL Gangster 2", "KL Zombie" dan "Tanda Putra" dalam laman web:www.allinoneatheremovie.blogspot.com;www.pjsenter.com dan www.piratesbytez.com., kata dalam sidang media di sini hari ini.

Mereka adalah remaja pertama ditahan di bawah Ops Spyglass dan boleh dikenakan denda sekurang-kurangnya RM2,000 dan maksimum RM20,000 atau penjara tidak melebihi lima tahun atau kedua-duanya sekali, jika didapati bersalah di bawah Seksyen 41 1(G) Akta Hakcipta 1987.

"Walaupun di bawah umur tindakan tetap diambil di bawah undang-undang sedia ada. Serbuan dilakukan atas aduan pemilik hakcipta dan orang ramai berhubung laman web yang dijadikan sebagai portal untuk memuat-turun atau tayangan (streaming) filem-filem tempatan tanpa kebenaran pemilik hakcipta.

"Berdasarkan soal siasat ke atas suspek, mereka memaklumkan bahawa filem-filem yang disediakan di dalam laman web/blog seliaan mereka diperolehi sumbernya daripada laman/blok lain,"katanya.

Katanya antara laman web yang paling terkenal ialah www.ganool.com yang didapati beroperasi di Jawa Timur, Indonesia yang dikendali seorang remaja, selain sumber filem lain darihttp://pencurimovie.sx dan http://moviepecah.blogspot.com.

Menurut Roslan bahagian penguatkuasaan KPDNKK juga akan mengeluarkan notis kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) untuk menghalang akses laman sesawang tersebut mengikut Seksyen 263(2) Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Roslan menasihatkan ibu bapa dan penjaga agar sentiasa mengawasi dan memantau aktiviti siber anak-anak mereka supaya mereka tidak melakukan sebarang aktiviti siber yang menyalahi undang-undang. -Bernama

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Apabila manusia diracuni dgn dunia materiatistik maka penyelewengan akan berlaku, hilang fokus, kualiti dan mutu kerja/produk tidak penting. Yg penting 'money come.....money come.....' Aku kaya........ Aku nak ramaikan isteri. Inilah kenyataan hidup manusia dikala ini lebih2 kat negara kita yg tidak pentingkan lagi mutu kerja/sikap PA. Maka tak hairan bangunan yg baru didirikan runtuh, peralatan cepat rosak, jalanraya yg baru diturap pecah/berlubang, murid2 yg sepatutnya pandai menjadi buta huruf/angka. Duit..... yg hendak dikejar utk dibawa ke dlm kubur.


----------------------------------


untuk gred 27 ke bawah berapa gaji mereka?
berapa ramai kumpulan ni?
bgaimana kos sara hidup hari ini?
bg yg bergred 17 mampu ke selesaikan isu pemilikan rumah?
pak omar nk lepas tgn dah..

zulkarnai is an Army Personel.( Aree Bihunsup Ex Service ) berkata...

WOW

Tanpa Nama berkata...

Tiada dalam sejarah orang yang ingin menjadi hang jebat akan menang sehinggalah mereka jadi arang

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Tiada dalam sejarah orang yang ingin menjadi hang jebat akan menang sehinggalah mereka jadi arang

Khamis, November 28, 2013 6:33:00 PG

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tak sapa suruh jadi hang jebat...

jadi la hamba Allah yang mengikut jalan sunnah rasulullah... jalan para sahabat, jalan para tabi'in... jalan para ulama...

Tanpa Nama berkata...

tak semua PA mcm tu. tak baik kata mcm tu. kekadang kaki tgn swasta pun ada mcm tu jg. ada yg rajin ada yg malas. so jgn megata ngata. kerana itu fitna namanya. apa2 pun kembalilah pada Al- Quran dan sunnah di sana ada jawapannya. kurap boleh d ubati tp bangkai akan tetap bau selama lamanya.

Tanpa Nama berkata...

Salam.. mengalas tranformasi buat 1.42 juta penjawat awam, penjawat awam sepatutnya dan semestinya berada di landasan yg terbaik samada perkhidmatan yg diberikan kepada rakyat dan pendapatan penjawat awam itu sendiri berada di tahap pendapatan serderhana tinggi, latihan, kursus, taklimat, seminar dan apa saja yg memberi pengetahuan serta ilmu kepada penjawat awam tidak kira apa pun jawatan mereka dari gred serendah-rendahnya ke gred setinggi-tingginya supaya mereka berada di tahap pemikiran kelas pertama di dunia. Bagi menambahkan semangat berkerja dan daya saing di kalangan penjawat awam, kebajikan penjawat awam perlu di utamakan spt pemilikan rumah bagi seisi keluarga, pemilikan kenderaan bermotor, suasana berkerja yg menyeronokan, suami-isteri bertugas di satu tempat, kemudahan infrakstruktur bagi memudahkan aktiviti penjawat awam dan akhir sekali gaji dan elaun yg setimpal dgn kos sara hidup sekarang. Gaji dan elaun yg setimpal bagi penjawat awam akan menghindar penjawat awam tersebut daripada anasir-anasir yg tidak sihat spt rasuah, penyalahgunaan kuasa, pecah amanah dan sebagainya. Begitu juga penjawat awam tidak perlu buat kerja 'part time' bagi menyara keluarga spt membawa teksi, berniaga di pasar malam dan sebagainya. Pengorbanan penjawat awam terlalu besar kepada agama, bangsa dan negara, sehingga ada dikalangan mereka terkorban semasa bertugas. Penjawat awam mesti di tranformasi dari segi gred dan gaji, tiada lagi penjawat awam berkelulusan PMR pada masa akan datang, serendah-rendah jawatan mestilah berkelulusan SPM dan ke atas, bermulanya gaji kelayakan SPM dengan gaji permulaan RM1200 ke atas.. Dengan transformasi di atas maka penjawat awam di malaysia akan berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dengan penjawat awam di negara-negara maju serta berfikiran kelas pertama.

Tanpa Nama berkata...

Guru sekolah rendah bebas tuduhan cabul murid

PETALING JAYA 17 Okt. - Seorang guru sekolah rendah hari ini dilepaskan dan dibebaskan oleh Mahkamah Majistret di sini atas tuduhan mencabul kehormatan seorang murid perempuan berusia lapan tahun, dua tahun lepas.Majistret Ahmad Solihin Abd Wahid membebaskan Mohd Radzi Misran, 57, selepas mendapati pihak pembelaan berjaya menimbulkan keraguan munasabah terhadap kes pendakwaan di akhir kes pembelaan.Pada 30 November tahun lepas, mahkamah sama melepaskan dan membebaskan Mohd Radzi daripada pertuduhan itu tanpa memanggilnya membela diri selepas mendapati pihak pendakwaan gagal membuktikan kes prima facie terhadapnya.Bagaimanapun, pihak pendakwaan mengemukakan rayuan ke Mahkamah Tinggi Shah Alam berhubung keputusan itu.Pada Ogos lepas, Mahkamah Tinggi membenarkan rayuan pihak pendakwaan dan memerintahkan Mohd Radzi membela diri terhadap pertuduhan mencabul itu.Hari ini, dalam penghakimannya, Ahmad Solihin selepas mendengar pembelaan guru itu, mendapati keterangan saksi pendakwaan tidak dapat menyokong keterangan mangsa."Keterangan saksi pendakwaan yang lain hanya berdasarkan cerita mangsa dan bukannya melihat sendiri kejadian itu. Malah, keterangan mangsa juga bercanggah dengan keterangan saksi lain semasa menceritakan bagaimana tertuduh mencabulnya."Tidak ada saksi lain yang dipanggil dalam kalangan pelajar kelas itu memberi keterangan bagi menyokong keterangan mangsa. Tindakan tertuduh juga didapati adalah sifat yang selari dengan tugas seorang guru dalam menangani karenah murid-murid dalam bilik darjah," katanya.Tertuduh didakwa menggunakan kekerasan jenayah terhadap kanak-kanak itu dengan niat hendak mencabul kehormatannya di sekolah rendah tempat dia mengajar di Subang Jaya di sini antara 1.30 tengah hari dan 6 petang, 29 Mac 2011.Dia didakwa mengikut Seksyen 354 Kanun Keseksaan yang memperuntuk hukuman penjara sehingga 10 tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripada hukuman itu, jika sabit kesalahan.Pendakwaan dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Nur Aifaa Che Abdullah manakala tertuduh diwakili peguam Datuk Suraj Singh. - BERNAMA

KUCING PARSI berkata...

jika anda bukan seekor kucing kurap, anda tidak perlu melenting...


dia yang melenting ni biasanya yang memang berstatus kucing kurap, malas kerja, diambil bekerja pun atas ihsan KABEL, sama seperti kucing kurap tepi jalan yang dikutip oleh orang dan diberi makan.

itulah dia penjawat awam kucing kurap.

sama seperti tidak berapa lama dahulu ada politician yang melabelkan penjawat awam seperti MONYET. aku sendiri pun tak terasa kerana dia bukan kata KESELURUHAN penjawat awam tu monyet, tetapi mereka yang dilantik untuk duduk jawatan DO/YDP tempat itu sahaja. dalam erti kata lain, posisi ini diisi oleh PTD. kesimpulannya yang monyet itu adalah PTD.

jadi kenapa anda perlu melenting macam mak nenek melatah??????

Tanpa Nama berkata...

KALAU BOLEH 186 SKIM YG BELUM DINAIKTARAF DIBERI KEUTAMAAN SEBOLEH2 NYA PADA MAC 2014

SEBAB NYA KOS SARA HIDUP YG MENINGKAT...GAJI & ELAUN TAK NAIK2

Tanpa Nama berkata...

Naikkan gaji menteri besar, adun , speaker dan lain.lain...

biar pa dpt BRIM RM650

Tanpa Nama berkata...

PR...jalan daaa

Tanpa Nama berkata...

Seorang anak bercerita kepada ayahnya bagaimana dia membayar tambang bas ketika pulang dari sekolah tengah hari tadi.

Anak: "Ayah, tadi Man balik naik bas."
Ayah: "Eh, Pak Abu tak jemput Man ke hari ni?"
Anak: "Tak."
Ayah: "Man ada duit ke nak bayar tambang?"
Anak: "Ada, ayah tapi kurang seposen."
Ayah: "Tambang bas berapa sen?"
Anak: "60 sen."
Ayah: "Man ada berapa sen?"
Anak: "50 sen saja."
Ayah: "Habis tu, macamana man bayar tambang?"
Anak: "Man ada 50 sen, Man buat muka seposen. Cukuplah jumlahnya 60 sen."
Ayah: "Bertuah punya anak." (Dalam hati: Pandai jugak anak aku ni)

Tanpa Nama berkata...

Belum mati lagi 'kucing kurap' ni. Adalah dimaklumkan secara rasmi bahawa komen di atas dibuat oleh salah seorang drpd 'kucing kurap' yg jeff ooi maksudkan sebelum ini. Tugas kucing kurap ni hanya melaporkan salah laku pihak lain sebab tu gaji tak pernah naik dan apabila gaji tak cukup makan mulalah buat2 mcm kerja gila yg kucing kurap biasa buat. Ingat dah mampus.. mungkin selepas ni. Manusia paling malas tapi berangan2 mcm2.

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs sepatutnya menutup blog ni memandangkan 'kucing kurap' berleluasa menyalahgunakannya utk mengaib, memfitnah, memaki hamun, memperlekeh dan menghina pihak lain sesuka hati. Sepatutnya blog ini dimanfaatkan utk membuat cadangan membina agar pihak kerajaan dpt memberi respon positif. Tapi jika blog ini disalahguna maka ia amat jelas PA khususnya kump pelaksana memang tidak menerima hakikat bahawa mereka harus membetulkan diri. Cthnya jika sebelum ini teriya2 sgt nak jawatan gred 17 tapi kenapa skrg apabila gaji tak cukup makan maka pihak lain yg disalah dan difitnah bukan2. Adakah anda manusia yg paling sempurna di muka bumi ini? Tepuk dada tanya selera.

Tanpa Nama berkata...

Inilah sikap dan perangai org kita.... org melayu mudah lupa kata Tun Mahathir. Hehehe................

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs..tolonglah pantau komen2 blog ni..mana2 yang bukan2 tu tlglah remove...bila dibiarkan..dah rosak blog ini...aku yakin yang buat kerja2 bodoh ni adalah kumpulan pelaksana...dulu belajar main2...bila dah dapat kerje sibuk nak dengki gaji PnP...mula nak mintak samarata gaji...ukur baju kat badan sendiri lah...bila kerajaan x bagi..buat dan komen bukan2..maki sana sini dan perasan diri tu bagus sangat...aduhai..inilah sikap penjawat awam?. bila dikata kucing kurap tahu pulak nak marah..tapi sikap mencerminkan segalanya

Tanpa Nama berkata...


Boss berkata kepada secretary: "Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya."

Secretary menelefon suaminya: "Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai-pandai jaga diri nanti..."

Suami menelefon buah hatinya: "Isteri saya akan outstation selama seminggu, jadi mari kita habiskan masa bersama-sama..."

Buah Hati menelefon murid tuisyennya: "Saya kene bekerja selama seminggu, jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen..."

Murid tuisyen tersebut menelefon atuknya: "Atuk, untuk seminggu saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama..."

Atuk (the first boss) menelefon secretary: "Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh..."

Secretary menelefon suaminya: "Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu..."

Suami menelefon buah hatinya: "Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya..."

Buah Hati menelefon murid tuisyennya: "Minggu ni kelas tuisyen macam biase."

Murid tuisyen menelefon atuknya: "Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk."

Atuk menelefon secretary: "Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi uruskan semuanya..."

Wakakaka... penat aku nak tulih lagi nie...

Tanpa Nama berkata...

Kalau ada orang x pasal pnggil bapa anda kucing kurang.. Korang x marah ka..
Bodoh sngat statement bagitau kalau bukan kucing kurap jangan melatah..
Ini isu suka melabel orang x tentu pasal..
Si Jeff KUCING KURAP ni yang msih perlu belajar pendidikan moral..

Tanpa Nama berkata...

wahai P.A... P.A... sekelian... kenapa perlu sentap kalau digelar sedemikian...

kalau diri kita (P.A) bukan seperti apa yang JEFF OOI gelarkan... kenapa nak terasa... keji betul la... buat yang cepat touching...

gelar la apapun... kalau apa yang dia gelar tak betul dan fitnah... hakikatnya gelaran itu adalah pada diri dia sendiri... si JEFF OOI...

Tanpa Nama berkata...

YG PENTING PENAMBAHBAIKKAN 180 SKIM YG TIDAK DILAKSANAKAN SECEPAT MUNGKIN. NAK TUNGGU PERTENGAHAN 2014 TERLALU LAMA. SEPATUT MAC 2014 DAH SIAP PENAMBAIKAN TERSEBUT.

KOS SARA HIDUP & KESEMPITAN HIDUP MMENGHIPIT PA SEPERTI KOS & SEWA RUMAH YG TERLALU NAIK MENDADAK, HARGA MINYAK, MAKANAN DAN SEGALANYA SEMUA NAIK

Tanpa Nama berkata...

mohon pencerahan...
1. Siapa kah yang sudah tanda tangan surat persetujuan skim JA29...
2. Adakah mereka yang masuk jadi juruteknik dengan kelayakan SPM akan di naikan juga kepada JA29
3. Adakah mereka yg masuk juruteknik dengan sijil kolej komuniti/ ikm/ ikbn/ akan di naik juga kepada JA29....
..mohon rakan2 bagi pencerahan sebab saya kurang faham

Tanpa Nama berkata...

itulah kita.terlalu lembut..kalau orang kata kita diam.biarkan ...tu sebab dia orang berani mengata dan mengata lagi.cuba kalau kita ni kata atau buat sikit je....dah melenting..

Tanpa Nama berkata...

http://Dollar4invite.com/?id=adergunners

try this

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya kini drama2 kian menampak realistiknya. Golongan atasan kian tamak dan golongan bawahan terus dicengkam dengan berbagai kerenah dan alasan murahan. Dramanya pasti akan berulang apabila pelakon sokongan kepada Hero Azih Muda cuba mencari kekayaan dan kuasa.

Selagi golongan ini dibiarkan bermaharajalela selagi itu Cuepacs akan jadi bahan jenaka. PERPATAH KATA BAPA BOREK ANAK RINTIK. Ini kerana beliau menjelaskan akan berjuang mengikut acuan Omar. Sepatutnya mereka malu kerana mengkianat janji dan amanah bawahan. Inilah apabila diberi kepercayaan mereka kianat, bila diberi kuasa mereka salah gunakannya. Ini golongan yiada INTERGRITI.

Kita lihat semua golongan atasan berlumba-lumba merebut kekayaan harta yang terhidang hingga ratusan kenaikan, Anehnya golongan bawahan sekiadar 0.0001% kenaikan terpaksa dikaji bertahun-tahun. Hakijat semuanya penipu baik PAS,PKR,DAp yang mereka nampak kekayaan negara harus diboloti sedanya......

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR 27 Nov - Gaji pokok Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN), Speaker, Timbalan Speaker dan Menteri Besar Selangor akan meningkat melebihi 231 peratus bermula tahun depan.

Perkara tersebut telah diluluskan dibawah Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Negeri (Saraan) (Pindaan) 2013 setelah mendapat persetujuan sebulat suara oleh ADUN.

Senarai kenaikan adalah seperti berikut :-
1) Gaji pokok ADUN yang kini RM6,000 naik 87 peratus kepada RM11,250.
2) Bagi Exco pulak, gaji mereka naik paling tinggi iaitu 231 peratus dari RM6,109 ke RM20,250.
3) Gaji Speaker naik dari RM6,109 kepada 22,500 dan Timbalan Speaker dari RM3,327 kepada RM15,750.
4) Gaji MB Selangor pulak naik 106 peratus dari RM14,175 kepada RM29,250.

Sebelum ini, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mencadangkan untuk menaikkan kadar gaji serta elaun dengan meneliti aspek kewangan termasuk kadar kenaikan yang sesuai berdasarkan kemampuan kewangan kerajaan negeri.

Tanpa Nama berkata...

Angin kian bertiup kencang kenaikan gaji PTD pada 2014.. Bagaimana dengan skim pelaksana yang tidak terlibat kenaikan skim????

Tanpa Nama berkata...

Ayer Hitam: Kerajaan negeri Johor sedang mempertimbangkan untuk menaikkan kadar gaji EXCO dan elaun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) negeri ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata kadar berkenaan dijangka dinaikkan pada kadar munasabah dan tidak melampau seperti dibuat pihak lain.

Tanpa Nama berkata...

KERAJAAN NEGERI PERAK

Adun Titigantung YB Drs, Khalil Idham Lim Abdullah meminta kerajaan agar menaikkan elaun wakil rakyat kerana elaun sekarang tidak mencukupi.

Menurutnya wakil rakyat sekarang tidak boleh duduk diam di rumah sahaja perlu sentiasa turun padang.

Beiau juga meminta jumlah pinjaman kenderaan juga dinaikkan sekarang cuma RM32,000 sahaja tak kan wakil rakyat nak pakai waja, persona setidak-tidaknya mercedes

Tanpa Nama berkata...

Elaun ADUN Kedah naik RM1,300 sebulan berkuat kuasa Disember ini

ALOR SETAR 18 Nov. - Elaun Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kedah dinaikkan sebanyak RM1,300 kepada RM6,961 sebulan berkuat kuasa bulan depan.

Menteri Besar, Datuk Mukhriz Tun Mahathir berkata, kenaikan elaun itu diluluskan sebagai tanda keprihatinan kerajaan negeri selepas meneliti dan mempertimbangkan permintaan yang disuarakan oleh wakil rakyat.

"Kenaikan ini diluluskan setelah perbandingan dibuat dengan negeri-negeri lain," katanya ketika membentangkan Bajet 2014 Kedah di- Wisma Darul Aman di sini hari ini.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20131119/dn_08/Elaun-ADUN-Kedah-naik-RM1300-sebulan-berkuat-kuasa-Disember-ini#ixzz2m12cnJpD
© Utusan Melayu (M) Bhd

Tanpa Nama berkata...

Apa komen kump pelaksana? Adakah anda dpt buat perbandingan? Tentulah gaji dibuat berbeza2 mengikut kedudukan jawatan, takkan nak disamakan atau buat perbezaan yg paling minima. Maka tak logik langsung jika dicadangkan perbezaan gaji kump pelaksana dan p&p cuma puluhan ringgit je. Formula mengenai penyediaan gaji yg berdasarkan gred jawatan sudah ada dan dikuatkuasakan penggunaan sejak sekian lama oleh negara2 di dunia ni. Cuma kekadang berlaku sikap tamak/keterlaluan hingga gaji seolah2 dinaikkan secara sesuka hati tanpa meminta pandangan org lain. Bukan nak mengambil kesempatan utk cepat kaya dan hidup glamour. Ramai lagi rakyat yg hidup miskin sdgkan pemimpin hidup bersenang lenang.

Tanpa Nama berkata...

Kalau gaji para pemimpin dgn mudah dinaikkan beratus2 peratus kenapa pula gaji PA susah sgt nak dinaikkan? Sepatutnya jika gaji pemimpin kenaikkan mencecah beratus peratus maka berikanlah PA kenaikan sekurang2 50 % ke mcm tu baru dpt nampak impak yg besar. Bayangkan gaji dan jika ditambah elaun2 lain, emolumen seorang pemimpin boleh diguna utk membayar gaji semua PA yg bertugas di sebuah pejabat daerah kecil. Yg pasti yg kaya terus kaya dan yg miskin akan kekal selamanya.

Tanpa Nama berkata...

THR GEGAR ~ Permata Pantai Timur

http://gegar.thr.fm/Dengar.aspx

awek korea berkata...

http://i.imgur.com/fNgaarr.gif

Tanpa Nama berkata...

KEPADA :

Pihak JPM/MAMPU yang mengendalikan HRMIS.

Minta pantau la... Operating System Windows 7, kita selalu update.

Biasanya update dan upgrade sekali dengan INTERNET EXPLORER (IE).

Asalnya IE9 ok jer bila open HRMIS.

Tapi bila system update dan upgrade, termasuk update dan upgrade IE sekali ker IE10, IE11.

HRMIS boleh masuk, pada bahagian Sasaran Kerja Tahunan boleh masuk.

Akan tetapi pada bahagian Penilaian Prestasi tak boleh papar.

maksudnya ada ralat (error compatibility)

minta programmer HRMIS adjust kasi boleh masuk pada bahagian Penilaian Prestasi.

terima kasih

Tanpa Nama berkata...

[Gambar] bedtime stori

http://uf.cari.com.my/forumx/mforum/album/201311/29/110958g3uqallhjepor0e6.jpg

http://uf.cari.com.my/forumx/mforum/album/201311/29/111001xdn4nbcf83zdfvdz.jpg

http://uf.cari.com.my/forumx/mforum/album/201311/29/111006ziowodwdm8t1z3k7.jpg

http://uf.cari.com.my/forumx/mforum/album/201311/29/111010hh6qeky7z11t2eiq.jpg

http://uf.cari.com.my/forumx/mforum/album/201311/29/111013m225i9mnya9mni93.jpg

Tanpa Nama berkata...

PA Anjing Kurap, Para Pemimpin Kurap Anjing...! Kalau Anjing Kurap seekor jer, tapi kalau Kurap Anjing dia akan menular, berjangkit sampai semua Anjing akan berkurap dan akhirnya mampus. Itu kerja siapa...? Kerja si Kurap Anjinglah...!!!

Tegar berkata...

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Membantu keluarga dirumah

Sekolah dulu ku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Tetapi aku tak berputus asa
Pasti yang kuasa memberi jalannya

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Hidupku dulunya seorang pengamen
Pulang malam selalu bawa uang recehan
Mengejar cita cita paling mulia
Bersyukur masuk dapur rekaman

Sekolah dulu aku gak punya biaya
Terpaksa kuharus mencari nafkah
Paling bisa bantu dengan penuh cinta
Cinta yang penuh warna

Aku yang dulu bukanlah yang sekarang
Dulu ditendang sekarang ku disayang
Dulu dulu dulu ku menderita
Sekarang aku bahagia

Cita cita ku menjadi orang kaya
Dulu ku susah sekarang alhamdulillah
Bersyukurlah pada yang maha kuasa
Memberi jalan untuku semua


Tanpa Nama berkata...

Pada sape2 yang dengki dengan gaji pemimpin, mulai dari detik ini boleh jual mana2 rete yang ada dan boleh mula kempen untuk PRU yang akan datang. Bila menang boleh dapat gaji dan elaun yang besar, berbaloi beb...
Dengan kata lain PA yang nak dapat gaji tingggi perlulah.....
paham2 sendiri laaaa

Tanpa Nama berkata...

KALAU BOLEH 186 SKIM YG BELUM DINAIKTARAF DIBERI KEUTAMAAN SEBOLEH2 NYA PADA MAC 2014

PERKARA INI PATUT DIBERI KEUTAMAAN OLEH CUEPACS

Tanpa Nama berkata...

HRMIS boleh dibuka dgn hanya menggunakan internet explorer 8 sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Kou orang ni bongok betul laaa
CUEPACS cuma minta saja, yang laksana bukannya DIAAAAAA

Badigol betul, pegi tanya sama itu JPA la, orang kata bodoh marah

Pagi2 melalak jeee kerjenya

PARAP PAP PAP PAP berkata...

eh, topik yang latest kat atas tu tak dibenarkan untuk komen yer?


hahahaha. cerdik juga kadang2 admin cuepacs.blogspot ni. kalau dia enable komen di situ, mesti ramai yang mencarut dalam tu.

kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

http://xjoyxo.tumblr.com/

Tanpa Nama berkata...

HRMIS tu sistem lapuk. dengar cerita dia start developed 15 tahun lepas. sebab tu sistem dia tak mesra pengguna, tak bebas pelayar sampaikan mesti guna internet explorer saja, tak boleh guna chrome, firefox, opera dan sebagainya.

dalam hal ni yang patut dipersalahkan adalah pegawai teknologi maklumat yang melambak di jpa tu. apa kerja mereka? main warcraft? main call of duty? main farmville? main candy crush?

mereka sepatutnya memikirkan bagaimana untuk develop semula hrmis ni. bukan menambahbaik sedia ada kerana core system dia memang dah takleh pakai. kena buat balik dari awal (from scratch). buat sistem baru. itu saja penyelesaiannya.

selagi SPA/JPA mengambil manusia yang ntah apa-apa untuk menjawat jawatan pegawai teknologi maklumat, selagi tula sistem atas talian kerajaan ni tetap akan teruk dan ketinggalan zaman. lihat saja sistem "MYSIKAP" kepunyaan JPJ yang kononnya canggih tu, apa sudah jadi? dalam suratkhabar hari-hari kita boleh baca tentang bagaimana rungutan orang awam terhadap sistem yang kononnya "canggih" dan "mahal" itu.

SPRM seharusnya menyiasat tentang perkara sebegini...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
HRMIS tu sistem lapuk. dengar cerita dia start developed 15 tahun lepas. sebab tu sistem dia tak mesra pengguna, tak bebas pelayar sampaikan mesti guna internet explorer saja, tak boleh guna chrome, firefox, opera dan sebagainya.

dalam hal ni yang patut dipersalahkan adalah pegawai teknologi maklumat yang melambak di jpa tu. apa kerja mereka? main warcraft? main call of duty? main farmville? main candy crush?

mereka sepatutnya memikirkan bagaimana untuk develop semula hrmis ni. bukan menambahbaik sedia ada kerana core system dia memang dah takleh pakai. kena buat balik dari awal (from scratch). buat sistem baru. itu saja penyelesaiannya.

selagi SPA/JPA mengambil manusia yang ntah apa-apa untuk menjawat jawatan pegawai teknologi maklumat, selagi tula sistem atas talian kerajaan ni tetap akan teruk dan ketinggalan zaman. lihat saja sistem "MYSIKAP" kepunyaan JPJ yang kononnya canggih tu, apa sudah jadi? dalam suratkhabar hari-hari kita boleh baca tentang bagaimana rungutan orang awam terhadap sistem yang kononnya "canggih" dan "mahal" itu.

SPRM seharusnya menyiasat tentang perkara sebegini...

Sabtu, November 30, 2013 12:25:00 PTG

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

oh yer ker... bukan HRMIS 3rd Party yang bikin... guna platform ASP by microsoft... sbb tu IE saja boleh (sesuai guna)... kena ada plug in Active-X baru bleh papar HRMIS dan Function...

apa cer ni pegawai IT... sub pada 3rd party... yang FT17 apa semua buat apa... GRUP F & FT apa buat?

MAMPU!!! mampukah anda...

Tanpa Nama berkata...

it officer kt govt nih byk tido jer...

cam bro kt atas tuh kata, dok byk men gem.. men candy crush men fb jer byk tuh.

tuh yg system byk down, kna hack, kna defaced, slow, corrupt, crash, hang sume tuh..


pastuh dok harap dkt vendor 100%. abeh yg govt dok amek nko keje wat per???? men telo????

Tanpa Nama berkata...

Rahsia Kekal Sihat Pada Usianya 107 Tahun

http://1-ps.googleusercontent.com/x/www.hmetro.com.my/w1.hmetro.com.my/myMetro/articles/Rahsia107tahun/xpix_gal1.pagespeed.ic.TAWFlPfK1R.webp

Kepala Batas: Kopi ‘O’ dan ulam pegaga antara amalan rahsia seorang warga emas terus kekal sihat pada usianya kini 107 tahun.

Kelewatan membuat kad pengenalan diri ketika kecil menyebabkan tarikh lahir sebenar Saadiah Hamad dari Simpang Empat Permatang Buloh, dekat sini, tidak mencatatkan usia sebenarnya, sebaliknya dia diletakkan berusia 99 tahun.

Menurut Saadiah, kesukaran hidup ketika kecil menyebabkan keluarganya lewat membuat kad pengenalan diri selain dokumen penting kelahirannya hilang.

“Kalau tanya petua untuk usia panjang, saya ada petua khusus iaitu kuat makan ulam pegaga dan mengkudu serta minum kopi ‘O’ tanpa tapis sejak muda,” katanya ketika dikunjungi Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung Persekutuan (JKKKP) Abdullah Hassan, di sini, semalam.

Saadiah mempunyai tujuh anak, tetapi dua daripadanya sudah meninggal dunia ketika masih kecil manakala anak sulungnya, Mat Salleh meninggal dunia ketika berusia 85 tahun.

Walaupun sudah berusia, tetapi dia tidak menghidap sebarang penyakit kronik seperti kencing manis, darah tinggi dan jantung seperti kebanyakan warga emas lain.

“Saya cuma lenguh kaki dan sakit pinggang. Tetapi, kalau hendak cari orang tua macam saya di kampung ini memang sudah tidak ada.

“Sekarang mahu cari usia lebih 60 tahun pun susah,” katanya yang mempunyai lebih 30 cucu, lebih 30 cicit dan 15 piut.

Selain mengamalkan ulam pegaga dan kopi ‘O’, dia juga kurang mengambil makanan berminyak selain tidak berdendam dengan sesiapa menyebabkan kehidupannya tenang walaupun tidak kaya.

Anak bongsu Saadiah, Aishah Salleh, 67, berkata, usia sebenar ibunya ialah 107 tahun.

“Saya dilahirkan ketika ibu berusia 40 tahun manakala bapa Salleh Mat Saman meninggal dunia ketika berusia 70-an.

“Kami sekeluarga sering makan ulam kerana tinggal di kampung dan kebanyakannya berusia panjang.

“Ibu pula memang tidak lepas kalau ada ulam pegaga dan selalu bangun jam 2 pagi untuk minum kopi ‘O’,” katanya.

Menurutnya, ibunya juga tidak pernah bergaduh dengan sesiapa menyebabkan kehidupannya tenang.

Anti jtk berkata...

Dah lama den dok tegur benda nih, klu nak harapkan vendor knp ada jawatan pegawai it, tambah2 ft17 tah apa dia buat setiap hari tah bertapa dalam lab mengelat kerja komplein dlm forum.

Tanpa Nama berkata...

Tengok pekeliling jpa.gov.my tentang bonus

Tanpa Nama berkata...

terima kasih JPA...

http://www.jpa.gov.my/index.php?option=com_content&view=article&id=2546%3Aservice-circulated-no-372013&catid=186%3A2013-circular&lang=ms

Tanpa Nama berkata...

Pegawai IT : F & FT

Kenapa HRMIS tak friendly... kalau ikut standard web... 3 klik maksimum..

tp HRMIS jenuh klik untuk sampai ke part yang kita nak fulfill tu.

browse plak, IE saja... tu pun problem lagi... IE11 baru update tak boleh papar...

so apa penyelesaian bagi HRMIS ni... wahai FT FT yang terer sangat tu... hehehe

Tanpa Nama berkata...

hahaha tuh ler psl. patut wat drop down menu jer. nih setiap hyperlink menu yg nko klik akan buka browser baru unless nko configure browser tuh utk buka tab baru kalau new window. tapi still buka page baru gak.

mmg hebat2 belaka ptm/pptm yg design hrmis nih/ yg dok pass kat vendor tuh, mmg bukan calang2 nyer vendor nih. nih mesti juta2 nyer projek nih. wakakakaka

well, harini igt nk buka hrmis dgn harapan ok psl hari cuti, sekali kuar: dimaklumkan bahawa aplikasi HRMIS ditutup buat sementara waktu berikutan ganguan teknikal yang tidak dijangka.....


wakakakakaka... mmg tipikal.. abeh derang dok wat mentenen x skang nih? ker shutdown gitu jer biar gitu jer pas tuh isnin nih baru godak?

mmg tipikal ptm/pptm gomen! kija selowww!!

Tanpa Nama berkata...

satu lagi... bila kita apply cuti... patut makluman tentang apply cuti tu terus link ke emel penyokong cuti dan pelulus cuti.

kalau dua-dua bos ni tak buka HRMIS nampak gaya terlepas pandang la...

patut PTM/PPTM kena kaji dan modify lagi HRMIS tu...

Sebagai Cadangan Penambahbaikan lagi HRMIS :

1.Boleh dilayari pada mana-mana browse sekalipun (Compatible pada mana-mana browse).

2.Menu dan Sub-Menu perlu minimakan. seperti yang disebut oleh brader/sister di atas... tak kisah la mcmnpun... menu > sub menu @ dropdown menu... janji tak masuk sampai kedalaman 15 kaki... hehehe... faham tak ni wahai PTM/PPTM.

3.bila klik frontpage tu... kenapa paparan seterusnya akan kuar new page/new tab... ini pun nampak tak ideal... sebab kita log in pada page depan... bila klik satu bahagian... terus buka new tab... ini pun x perlu dan kena perbaiki...

4.berkenaan cuti, minta boleh link kan makluman permohonan cuti oleh pemohon kepada penyokong & pelulus. supaya 2 bos ni alert untuk makluman dan tindakan.

5.berkenaan kursus pun sama juga. minta diperbaiki... kursus yang kita apply terus masuk pada bahagian penilaian prestasi. skrg dah tahun 2013... kerajaan kempen paperless... so, semua maklumat pantas. dulu betul la zaman internet dial up... skrg fibre optic... so perlu penambahbaikan.

ok itu dulu... wahai PTM/PPTM... harap korang faham. kalau tak faham gak, tak payah nak bising bising penambahbaikan skim segala bagai... mcm skim skim lain... settle kan dulu HRMIS.

Tanpa Nama berkata...

nak wat camne ptm/pptm yg dok jaga hrmis kt jpa tuh sbenarnya xminat dgn keje derang. tuh yg jd camtuh.

klu keje minat, jgnkan hrmis yg sedia ada nih, yg lagi baek pun derang leh design & kasi up.

tp nak wat camner. derang xminat. bukan salah derang 100% pun. salah spa pun ader gak psl pi lantik org camtuh dlm gomen.

jgn harap ler nak bertransformasi. transformaSHIT ade ler!!

Tanpa Nama berkata...

terima kasih BN. Kami sokong BN yg membela nasib rakyat sebenarnya. Bukannya sesetengah jenis tu yang cakap saja yang bergempa gempa tapi habuk pun tarak.

Tanpa Nama berkata...

AziH Muda mung boleh ke jadi Presideng Kupek?

Aku tahu mung boh besar jugak (N36), boleh ke mung turun bawoh jumpo kami?

aku takut mung kecek jer, boleh !
lepah tu mung belah dok Ganu makan keropok lekor jer !
aku nok makan benda?
gaji tak naik lagi.
skim habuk mampuh kat N17 !

Tanpa Nama berkata...

xleh ke gaji MB/KM n exco wak mcm penjawat awam jugak walau kuasa tiap negeri luluskan sendiri gaji. sedangkan nape gaji PA negeri lebih kurang sama je atas alasan kot dengki ngn negeri lain. klu kira mcm exco leh je gaji kerani negeri perak rm1000. kerani selangor 1500. tang exco xnak lak wak lebih kurang sama rate. klu gaji MB lebih kurang RM20000 biar sume negeri lebih kurang sama. n exco pon gitu.

Tanpa Nama berkata...

gaji adun/wakil rakyat memey tak sama dgn P.A yang lain-lain...

seperti yang sedia maklum... adun dilantik melalui cara/saluran rang undang undang. berbanding p.a yg melaui suruhanjaya perkhidmatan awam.

jd emolumen diaorg bukan tertakluk mcm p.a - p.a sedia ada.

Tanpa Nama berkata...

Otak lu, tak kira di bayar dgn cara apa pun, bukankah itu semua itu duit rakyat.. lembab lu, lambat tangkap, enjin dah tua katakan..!!

Tanpa Nama berkata...

aik... kenapa nak melenting pula... main otak otak plak ni... hehehe...

marah benor si mamat ni... jangan risau...

Tanpa Nama berkata...

dok marah guane nye
gajinye dok nAIK2
alih2 gaji wakil rakyat naik mencanak
ahahahahhaha

Tanpa Nama berkata...

Serawak;
Gaji untuk Ketua Menteri naik kepada RM39,000; Timbalan Ketua Menteri kepada RM35,000; menteri kanan dan speaker DUN kepada RM30,000; menteri kepada RM27,000; pembantu menteri dan timbalan speaker, kepada RM21,000; anggota dewan undangan negeri,kepada RM15,000 dan setiausaha politik, kepada RM9,000.

KENAPA TAK BISING

Selangor;
Gaji menteri besar dinaikan kepada RM29,250; anggota exco kerajaan negeri kepada RM20,250; speaker Dun kepada RM22,500; timbalan speaker kepada RM15,750 dan Adun kepada RM11,250.

KENAPA BISING

GAJI PA??????????????????????????
DUK KAJI SAHAJA

Tak puas hati berhenti berkata...

Kepada yang berkenaan,

Tuan,

Notis berhenti kerja
Saya azrul shaizul nizam azizoon no kp xxxxxx ingin meletakkan jawatan saya sebagai penjawat awam kerana gaji dan imbuhan penjawat awam tidak mencukupi untuk saya bergaya.

2. Saya tidak berminat bekorban untuk rakyat di negeri lain yang jauh dari kangkang bini saya dan ketiak mak saya walaupun di fb saya letak lambang rabiah yang melambangkan pengorbanan lebih baik saya tukar lambang puting susu.

3. Semoga perletakan jawatan saya membuka peluang kepada orang yang lebih ikhlas untuk beekhidmat.

Yang benar,
Azrul shahizul nizam azizoon

Tanpa Nama berkata...

gaji & elaun menteri negeri naik sehingga 400%
gaji kumpulan pelaksana persekutuan naik 10% pun tak boleh ke?

Tanpa Nama berkata...

Sorang2 cakap mcm gud2 jer..

oranger orange berkata...

Aku suka kucing.aku sayangkan kucing...
Sesungguhnya kucing kurap tu lebih mulia di sisi Allah daripada manusia2 yang mengada2kan cerita.
Sian kucing kurap,dijadikan kiasan untuk mereka yang malas buat kja..Astaghfirullah...

oranger orange berkata...

Aku suka kucing.aku sayangkan kucing...
Sesungguhnya kucing kurap tu lebih mulia di sisi Allah daripada manusia2 yang mengada2kan cerita.
Sian kucing kurap,dijadikan kiasan untuk mereka yang malas buat kja..Astaghfirullah...