SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

14 November 2013

PENAFIAN KENYATAAN TAN SRI KPPA BERKAIATAN PENYELARASAN KADAR ELAUN YANG BARU

JPA
13/11/2013


"Berhubung Kenyataan Berkaitan Penyelarasan Kadar Elaun Yang Baharu Seperti Elaun Bantuan Sara Hidup (COLA), Perumahan Dan Imbuhan Tetap Khidmat Awam (ITKA) Untuk Penjawat Awam Yang Sedang Tersebar Melalui Sms, Ingin Saya Nyatakan Di Sini Bahawa Kenyataan Tersebut Adalah Tidak Benar. Sidang Media Saya Bersama Pihak CUEPACS Tempoh Hari Hanyalah Pengumuman Penambahbaikan 81 Skim Perkhidmatan Yang Sedang Dilaksanakan Oleh Pihak Kerajaan Bagi Penjawat Awam Terbabit Dan Tiada Kenyataan Mengenai Apa-Apa Elaun" - Mohamad Zabidi Zainal, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam

206 ulasan:

1 – 200 daripada 206   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Sekiranya tidak benar maka benar benarkan lah kenaikan elaun tersebut yang sudah sekian lama tidak ditambah baik.Semua PA amat berharapkan kenaikan tersebut untuk meringankan kos kehidupan yang kian tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Aku 1st yahoo

Tanpa Nama berkata...

Agak-agak sapa yg bocor rahsia perbincangan tu ha....

Tanpa Nama berkata...

maknanya takkan berlaku apa apa kenaikan terhadap gaji dan elaun...

waiman takwa berkata...

Apa-apa rujuk pekeliling dahulu. Jangan percaya khabar angin.

Tanpa Nama berkata...

Jangan berharap apa2 teruskan kerja mcm biasa..elaun sy dpt lebih dari mencukupi malah berlebihan pula..harap kerajaan jangan naikkan elaun lagi..tumpukan pembangunan negara dan banteras miskin tegar..potong elaun kami pun tak apa

Tanpa Nama berkata...

Kenapa jadi mcm ni sebab ada JENIS MANUSIA YG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB ni yg menyebarkan maklumat palsu,Tangkap ajer org yg sebar maklumat palsu tu dan ambil tindakan tatatertib terhadap org yg sedemikian rupa.Biar dia tau sikit.Yg lagi satu kenapa BYK PULA PA ini bodoh gi pecaya hal2 mcm ni...Mana ada ELAUN LEBIH BESAR DARI GAJI ...! ingat ini BAPAK PUNYA SYARIKAT KER? susah hdk ckp sebab byk yg berilmu cetek ni...Susah YOP SENDIRI MAU PAKAI OTAKLAH kalau mau jadi baguss dan pandai dalam ilmu dunia ni.

Tanpa Nama berkata...

masa baca kali pertama terus tak percaya berita tu sebab dari sumber tak resmi... JPA kan ada laman web resmi rujuk dulu...

Tanpa Nama berkata...

Kalau takda kenaikan elaun-elaun, ksn,ksu,kppa buatlah sesautu untuk kenaikan elaun PA, bukan kau org jea dpt elaun sampai beribu-ribu, kalau tidak kau org semua letak jawatan jealah.. perhabis beras jea..

Cikgu-cikgu disebalik tadbir:
1.penjual kain-baju diwaktu mengajar
2.peraba terhormat
3.kaki mengular no.1
4.kaki skondeng
5.kaki curang laki-bini org
6.kaki ponteng kelas
7.suka berpuak-puak sehingga ke anak murid
8.kaki bodek pengetua dan ppd
9.suka maki-hamun murid
10.kaki pembohong

Tanpa Nama berkata...

KEPUTUSAN UPSR SEMAKIN MEROSOT DI BEBERAPA NEGERI, INI BERMAKNA CIKGU-CIKGU TAK BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGAJAR LEBIH KEPADA KERJA LAIN, HARAP PIHAK KERAJAAN DAN PIHAK KEMENTERIAN PENDIDIKAN MELAKUKAN SESAUTU KEPADA GURU-GURU, AGAR PRESTASI PERLAJAR SEMAKIN MENINGKAT, CUTI PANJANG NIE BAGI TUGASAN KEPADA GURU-GURU, BUKANNYA MELANCUNG KE SANA-SINI.. SESIAPA GURU-GURU TAK BERMINAT MENGAJAR, SILA LETAK JAWATAN..!!!!

Tanpa Nama berkata...

Anak kau yg bodoh,bebal hdk mampus mcm kau juga kaki dengki dan iri hati , itulah sebabnya bro.

Tanpa Nama berkata...

ASALAMULAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA......
Di sini saya mewakili semua penjawat awam golongan pelaksanan berjawatan N, W, S dan C yang berjawatan dari gred 17-34. Kami semua tidak berpuas hati dengan elaun imbuhan tetap perumahan dan elaun tetap khidmat awam yang amat berbeza dan ketara dengan golongan yang berjawatan Profesional (P&P). Di sini saya lampirkan perbezaan antara elaun kumpulan pelaksana dan kumpulan Pengurusan dan Profesional.
Kumpulan Profesional:
ITKA(Elaun Khidmat Awam) ITP(Elaun Perumahan)
Gred 52 = 600 700
Gred 48= 550 700
Gred 44= 400 400
Gred 41= 300 250
Kumpulan Pelaksana:
ITKA( Elaun Khidmat Awam) ITP( Elaun Perumahan)
Gred 34= 160 180
Gred 32= 160 180
Gred 29= 160 180
Gred 26= 140 180
Gred 22= 115 180
Gred 17= 115 180


Persoalannya disini mana keadilan kepada golongan pelaksana????? Kenapa imbuhan tetap perumahan tidak berubah dari gred 17 hingga ke gred 34 sama sahaja. Kenapa imbuhan khidmat awam dari gred 17 hingga ke 22 tiada kenaikan??? Kenapa golongan P&P ada kenaikan pada elaun rumah dan elaun khidmat awam pada setiap kenaikan gred baru. Kami semua penjawat sedih sangat dimana golongan kaya semakin kaya dan golongan bergred rendah semakin miskin????? Dimana ramai golongan pelaksana yang ditindas oleh JPA dan Cuepacs dimana hanya golongan P&P yang banyak dapat kelebihan daripada golongan pelaksana. Kami golongan pelaksana juga mendapat berita bahawa golongan guru akan mendapat skim gaji bersepadu mulai tahun Jan 2014 dimana melalui skim ini guru yang mempunyai master dan PHD akan menerima kenaikan gaji yang baru, selain itu juga guru bukan siswazah yang bergalaman layak menerima gaji seperti guru siswazah . Pada pandangan kami hanya guru dan PTD yang mendapat lebih keistimewaan berbanding penjawat awam yang lain di Malaysia. Macamana pula dengan golongan pelaksana yang bergred 17 yang mempunyai diploma dan Ijazah dipinggirkan??????kenapa hanya kelebihan diberi kepada golongan guru dan PTD. Kami golongan pelaksana ini penjawat awam juga, tetapi kenapa kami dipinggirkan dan kami juga ditindas di negara sendiri. Harap sangat Cuepacs dan JPA mengkaji semula elaun golongan pelaksana, laluan kerjaya serta skim gaji kepada golongan pelaksana. MANA SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Untuk pengetahuan pihak Cuepacs dan JPA ramai golongan pelaksana yang sudah cerdik pandai dan mempunyai diploma dan Ijazah sarjana muda. Kami boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Jangan sampai kami semua bersatu dan memperjuangkan hak kami suatu hari nanti. Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja. Pada Masa akan datang Malaysia akan jadi seperti INDIA dan INDONESIA yang mana golongan kaya semakin kaya dan golongan miskin semakin miskin. Kami penjawat awam bukan iri hati kepada guru dan PTD, tatapi kami mahukan KEADILAN KEPADA SEMUA GOLONGAN PELAKSANA... (Ikhlas dari golongan Pelaksana)

Tanpa Nama berkata...

ASALAMULAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA......
Di sini saya mewakili semua penjawat awam golongan pelaksanan berjawatan N, W, S dan C yang berjawatan dari gred 17-34. Kami semua tidak berpuas hati dengan elaun imbuhan tetap perumahan dan elaun tetap khidmat awam yang amat berbeza dan ketara dengan golongan yang berjawatan Profesional (P&P). Di sini saya lampirkan perbezaan antara elaun kumpulan pelaksana dan kumpulan Pengurusan dan Profesional.
Kumpulan Profesional:
ITKA(Elaun Khidmat Awam) ITP(Elaun Perumahan)
Gred 52 = 600 700
Gred 48= 550 700
Gred 44= 400 400
Gred 41= 300 250
Kumpulan Pelaksana:
ITKA( Elaun Khidmat Awam) ITP( Elaun Perumahan)
Gred 34= 160 180
Gred 32= 160 180
Gred 29= 160 180
Gred 26= 140 180
Gred 22= 115 180
Gred 17= 115 180


Persoalannya disini mana keadilan kepada golongan pelaksana????? Kenapa imbuhan tetap perumahan tidak berubah dari gred 17 hingga ke gred 34 sama sahaja. Kenapa imbuhan khidmat awam dari gred 17 hingga ke 22 tiada kenaikan??? Kenapa golongan P&P ada kenaikan pada elaun rumah dan elaun khidmat awam pada setiap kenaikan gred baru. Kami semua penjawat sedih sangat dimana golongan kaya semakin kaya dan golongan bergred rendah semakin miskin????? Dimana ramai golongan pelaksana yang ditindas oleh JPA dan Cuepacs dimana hanya golongan P&P yang banyak dapat kelebihan daripada golongan pelaksana. Kami golongan pelaksana juga mendapat berita bahawa golongan guru akan mendapat skim gaji bersepadu mulai tahun Jan 2014 dimana melalui skim ini guru yang mempunyai master dan PHD akan menerima kenaikan gaji yang baru, selain itu juga guru bukan siswazah yang bergalaman layak menerima gaji seperti guru siswazah . Pada pandangan kami hanya guru dan PTD yang mendapat lebih keistimewaan berbanding penjawat awam yang lain di Malaysia. Macamana pula dengan golongan pelaksana yang bergred 17 yang mempunyai diploma dan Ijazah dipinggirkan??????kenapa hanya kelebihan diberi kepada golongan guru dan PTD. Kami golongan pelaksana ini penjawat awam juga, tetapi kenapa kami dipinggirkan dan kami juga ditindas di negara sendiri. Harap sangat Cuepacs dan JPA mengkaji semula elaun golongan pelaksana, laluan kerjaya serta skim gaji kepada golongan pelaksana. MANA SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Untuk pengetahuan pihak Cuepacs dan JPA ramai golongan pelaksana yang sudah cerdik pandai dan mempunyai diploma dan Ijazah sarjana muda. Kami boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Jangan sampai kami semua bersatu dan memperjuangkan hak kami suatu hari nanti. Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja. Pada Masa akan datang Malaysia akan jadi seperti INDIA dan INDONESIA yang mana golongan kaya semakin kaya dan golongan miskin semakin miskin. Kami penjawat awam bukan iri hati kepada guru dan PTD, tatapi kami mahukan KEADILAN KEPADA SEMUA GOLONGAN PELAKSANA... (Ikhlas dari golongan Pelaksana)

Tanpa Nama berkata...

Cikgu skarang tk mcm cikgu dahulu...terima kasih cikgu2 saya zaman 80 an..kerana didikan anda saya berjaya..

Tanpa Nama berkata...

ASALAMULAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA......
Di sini saya mewakili semua penjawat awam golongan pelaksanan berjawatan N, W, S dan C yang berjawatan dari gred 17-34. Kami semua tidak berpuas hati dengan elaun imbuhan tetap perumahan dan elaun tetap khidmat awam yang amat berbeza dan ketara dengan golongan yang berjawatan Profesional (P&P). Di sini saya lampirkan perbezaan antara elaun kumpulan pelaksana dan kumpulan Pengurusan dan Profesional.
Kumpulan Profesional:
ITKA(Elaun Khidmat Awam) ITP(Elaun Perumahan)
Gred 52 = 600 700
Gred 48= 550 700
Gred 44= 400 400
Gred 41= 300 250
Kumpulan Pelaksana:
ITKA( Elaun Khidmat Awam) ITP( Elaun Perumahan)
Gred 34= 160 180
Gred 32= 160 180
Gred 29= 160 180
Gred 26= 140 180
Gred 22= 115 180
Gred 17= 115 180


Persoalannya disini mana keadilan kepada golongan pelaksana????? Kenapa imbuhan tetap perumahan tidak berubah dari gred 17 hingga ke gred 34 sama sahaja. Kenapa imbuhan khidmat awam dari gred 17 hingga ke 22 tiada kenaikan??? Kenapa golongan P&P ada kenaikan pada elaun rumah dan elaun khidmat awam pada setiap kenaikan gred baru. Kami semua penjawat sedih sangat dimana golongan kaya semakin kaya dan golongan bergred rendah semakin miskin????? Dimana ramai golongan pelaksana yang ditindas oleh JPA dan Cuepacs dimana hanya golongan P&P yang banyak dapat kelebihan daripada golongan pelaksana. Kami golongan pelaksana juga mendapat berita bahawa golongan guru akan mendapat skim gaji bersepadu mulai tahun Jan 2014 dimana melalui skim ini guru yang mempunyai master dan PHD akan menerima kenaikan gaji yang baru, selain itu juga guru bukan siswazah yang bergalaman layak menerima gaji seperti guru siswazah . Pada pandangan kami hanya guru dan PTD yang mendapat lebih keistimewaan berbanding penjawat awam yang lain di Malaysia. Macamana pula dengan golongan pelaksana yang bergred 17 yang mempunyai diploma dan Ijazah dipinggirkan??????kenapa hanya kelebihan diberi kepada golongan guru dan PTD. Kami golongan pelaksana ini penjawat awam juga, tetapi kenapa kami dipinggirkan dan kami juga ditindas di negara sendiri. Harap sangat Cuepacs dan JPA mengkaji semula elaun golongan pelaksana, laluan kerjaya serta skim gaji kepada golongan pelaksana. MANA SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Untuk pengetahuan pihak Cuepacs dan JPA ramai golongan pelaksana yang sudah cerdik pandai dan mempunyai diploma dan Ijazah sarjana muda. Kami boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Jangan sampai kami semua bersatu dan memperjuangkan hak kami suatu hari nanti. Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja. Pada Masa akan datang Malaysia akan jadi seperti INDIA dan INDONESIA yang mana golongan kaya semakin kaya dan golongan miskin semakin miskin. Kami penjawat awam bukan iri hati kepada guru dan PTD, tatapi kami mahukan KEADILAN KEPADA SEMUA GOLONGAN PELAKSANA... (Ikhlas dari golongan Pelaksana)

Tanpa Nama berkata...

ASALAMULAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA KEPADA SEMUA......
Di sini saya mewakili semua penjawat awam golongan pelaksanan berjawatan N, W, S dan C yang berjawatan dari gred 17-34. Kami semua tidak berpuas hati dengan elaun imbuhan tetap perumahan dan elaun tetap khidmat awam yang amat berbeza dan ketara dengan golongan yang berjawatan Profesional (P&P). Di sini saya lampirkan perbezaan antara elaun kumpulan pelaksana dan kumpulan Pengurusan dan Profesional.
Kumpulan Profesional:
ITKA(Elaun Khidmat Awam) ITP(Elaun Perumahan)
Gred 52 = 600 700
Gred 48= 550 700
Gred 44= 400 400
Gred 41= 300 250
Kumpulan Pelaksana:
ITKA( Elaun Khidmat Awam) ITP( Elaun Perumahan)
Gred 34= 160 180
Gred 32= 160 180
Gred 29= 160 180
Gred 26= 140 180
Gred 22= 115 180
Gred 17= 115 180


Persoalannya disini mana keadilan kepada golongan pelaksana????? Kenapa imbuhan tetap perumahan tidak berubah dari gred 17 hingga ke gred 34 sama sahaja. Kenapa imbuhan khidmat awam dari gred 17 hingga ke 22 tiada kenaikan??? Kenapa golongan P&P ada kenaikan pada elaun rumah dan elaun khidmat awam pada setiap kenaikan gred baru. Kami semua penjawat sedih sangat dimana golongan kaya semakin kaya dan golongan bergred rendah semakin miskin????? Dimana ramai golongan pelaksana yang ditindas oleh JPA dan Cuepacs dimana hanya golongan P&P yang banyak dapat kelebihan daripada golongan pelaksana. Kami golongan pelaksana juga mendapat berita bahawa golongan guru akan mendapat skim gaji bersepadu mulai tahun Jan 2014 dimana melalui skim ini guru yang mempunyai master dan PHD akan menerima kenaikan gaji yang baru, selain itu juga guru bukan siswazah yang bergalaman layak menerima gaji seperti guru siswazah . Pada pandangan kami hanya guru dan PTD yang mendapat lebih keistimewaan berbanding penjawat awam yang lain di Malaysia. Macamana pula dengan golongan pelaksana yang bergred 17 yang mempunyai diploma dan Ijazah dipinggirkan??????kenapa hanya kelebihan diberi kepada golongan guru dan PTD. Kami golongan pelaksana ini penjawat awam juga, tetapi kenapa kami dipinggirkan dan kami juga ditindas di negara sendiri. Harap sangat Cuepacs dan JPA mengkaji semula elaun golongan pelaksana, laluan kerjaya serta skim gaji kepada golongan pelaksana. MANA SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Untuk pengetahuan pihak Cuepacs dan JPA ramai golongan pelaksana yang sudah cerdik pandai dan mempunyai diploma dan Ijazah sarjana muda. Kami boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Jangan sampai kami semua bersatu dan memperjuangkan hak kami suatu hari nanti. Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja. Pada Masa akan datang Malaysia akan jadi seperti INDIA dan INDONESIA yang mana golongan kaya semakin kaya dan golongan miskin semakin miskin. Kami penjawat awam bukan iri hati kepada guru dan PTD, tatapi kami mahukan KEADILAN KEPADA SEMUA GOLONGAN PELAKSANA... (Ikhlas dari golongan Pelaksana)

Tanpa Nama berkata...

KEPUTUSAN UPSR SEMAKIN MEROSOT DI BEBERAPA NEGERI, INI BERMAKNA CIKGU-CIKGU TAK BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGAJAR LEBIH KEPADA KERJA LAIN, HARAP PIHAK KERAJAAN DAN PIHAK KEMENTERIAN PENDIDIKAN MELAKUKAN SESAUTU KEPADA GURU-GURU, AGAR PRESTASI PERLAJAR SEMAKIN MENINGKAT, CUTI PANJANG NIE BAGI TUGASAN KEPADA GURU-GURU, BUKANNYA MELANCUNG KE SANA-SINI.. SESIAPA GURU-GURU TAK BERMINAT MENGAJAR, SILA LETAK JAWATAN..!!!!


Terima kasih kepada guru-guru 80-an yg mengajar saya, sehingga saya berjaya menjawat pegawai tinggi kerajaan, berbeza dengan guru-guru sekarang mengejar nama, pangkat dah gaji, anak murid diabaikan..saya berharap kerajaan buat sesautu kepada guru-guru skg yg semakin tidak berkualiti, guru cermerlang, anak murid gemilang..

Tanpa Nama berkata...

Macam nilah...setiap gaji dane laun dibayar berdasarkan kelayakan jawatannya...jawatan yang tinggi perlu kelulusan yang tinggi kerana mereka perlu matang dan bijak utk membuat keputusan...janganlah berasa hati dengan gaji golongan PnP...kita tunggukan sebarang pengumuman dan pekeliling dari kerajaan...saya percaya pihak CUEPACS sedang bekerja keras untuk kebaikkan semua pen jawat awam..nak puaskan hati semua org mmg susah...kita tunggu dah lihat

Tanpa Nama berkata...

Post satu sudah la menyemak dan bersepah..lagi meluat org nk baca dan terus org x layan

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan gaji guru dinaikkan setiap 6 bulan sekali memandangkan guru sedang melaksanakan sistem - sistem terkini dibawah plan induk pendidikan negara 2013-2025..Ini bagi menyuntik semangat guru melonjakan rangking pendidikan Malaysia di antara 10 terbaik dunia..selain itu time based guru setiap 5 tahun bukan seperti diguna pakai sekarang iaitu 8 tahun..sebagai tambahan,kenaikan pangkat semua guru bukan terhenti setakat DG54 tetapi boleh melepasi JUSA A..ini dinamakan plan pembangunan dan pengkayaan gaji guru 2013-2025 seiring dgn plan pembangunan pendidikan 2013-2025..

Tanpa Nama berkata...

guru-guru,tabahlah dalam melayan kerenah anak murid mahunpun ibu bapa....doakan kejayaan anak murid kita.AJARILAH ANAK MURID KITA MENJAGA TINGKAHLAKU....INGAT CIKGU,BERSABARLAH HINGGA KE HUJUNG NYAWA.......

Tanpa Nama berkata...

Apa nak dikata ? Elaun P & P sahaja dah sama gaji kita campur elaun kita !

Harga barang naik , ikut kemampuan puak P & P .

Naya lah kita golongan pelaksana !

Tanpa Nama berkata...

Untuk melonjakkan rangking pendidikan negara perlu juga dilonjakkan gaji guru mengikut rangking dunia..sekarang pun kebanyakan suami isteri adalah masing2 guru sudah mempunyai banyak lebihan wang,mereka sudah mula menempah kereta-kereta mewah seperti porche careera 916,lamborghini S-T2,Ferrari 350-z sebagai kenderaan harian mereka..kerajaan dijangka mampu mengutip semula cukai kenderaan terhadap guru-guru yg memiliki kereta mewah untuk dibuat modal pusingan bg menaikan elaun perumahan skim tertentu yg sudah tidak disemak sejak zaman chin peng lagi

Tanpa Nama berkata...

ko dengar cerita cikgu master n phd naik gaji...jadah betul kau ni...ini semua palsu bongok...sedaangkan ketua pengarah pun menafikan ada kenaikan elaun dari blogger.ini pun palsu........aku diberitahu mak engko meninggal dunia td kena strok..percaya ke?mudah sangat ko percaya benda yang tiada hitam putih.yelah masa sekolah tak bberapa hitam, asyik merah je.gaji bersepadu untuk genapkan gaji kasar yg ada sen kepada ringgit terhampir.....contoh rm 2354.60 di tukar kepada rm 2355. dah faham setan?........ada ijazah berhenti kerj sekarang,mohon jawatan kerajaan guna ijazah bangang....nak gaji ijazah tapi kerja taip surat je...tak sedar ko ni( ikhlas dari bapak engko)

Tanpa Nama berkata...

ahahahahaha..PA senang tipu..ahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan kepada kerajaan supaya harga minyak petrol dinaikkan RM1.50 sen dan minyak masak dinaikkan RM2/= nnti duit tu kita bahagia dua..amacam separuh kerajaan amik separuh bg kakitangan awam..

Tanpa Nama berkata...

saya pelik orang atasan dah gaji banyak elaun pun byk pada hal yang buat keje nak mati ni arang bawahan. lebih2 lagi JABATAN KEBAJIKAN MASYARAKAT. yang kebajikan rakyat perlu diutamakan habis kitaorang ni bukan rakyat ker?????? mana kebajikan kami.

Tanpa Nama berkata...

MEMANG KERAJAAN TAK ADA DUIT & BANYAK HUTANG....NAK TRANSFORMASI JADI NEGERA MAJU BERPENDAPATAN TINGGI TIDAK TERCAPAI KOT

Tanpa Nama berkata...

Lampiran A7
KOD GAJI
KOMPUTER SSM
GRED
GAJI GAJI MINIMUM GAJI MAKSIMUM KADAR KENAIKAN
GAJI TAHUNAN
SSM305DG54000 DG54 5,840.00 11,864.00 320.00
SSM305DG52000 DG52 5,538.00 11,194.00 290.00
SSM305DG48000 DG48 4,922.00 10,560.00 270.00
SSM305DG44000 DG44 3,371.00 9,414.00 250.00
SSM305DG41000 DG41 1,917.00 8,652.00 225.00

........................

Yang atas tu Pokoknya ....

Elaunnya saja dah sama gaji PELAKSANA .

Tanpa Nama berkata...

Tukar RINGGIT jadi RUPIAH

Terus jadi BERPENDAPATAN TINGGI !

Tanpa Nama berkata...

Saya seorang guru..bagi sy sikit sgt tu tangga gaji diatas..abgggggg omaaarrrrr tambah lg blehhh...aunmmm...aummmmm..

Tanpa Nama berkata...

Kami golongan pelaksana juga mendapat berita bahawa golongan guru akan mendapat skim gaji bersepadu mulai tahun Jan 2014 dimana melalui skim ini guru yang mempunyai master dan PHD akan menerima kenaikan gaji yang baru, selain itu juga guru bukan siswazah yang bergalaman layak menerima gaji seperti guru siswazah . Pada pandangan kami hanya guru dan PTD yang mendapat lebih keistimewaan berbanding penjawat awam yang lain di Malaysia. Macamana pula dengan golongan pelaksana yang bergred 17 yang mempunyai diploma dan Ijazah dipinggirkan??????kenapa hanya kelebihan diberi kepada golongan guru dan PTD. Kami golongan pelaksana ini penjawat awam juga, tetapi kenapa kami dipinggirkan dan kami juga ditindas di negara sendiri. Harap sangat Cuepacs dan JPA mengkaji semula elaun golongan pelaksana, laluan kerjaya serta skim gaji kepada golongan pelaksana. MANA SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Untuk pengetahuan pihak Cuepacs dan JPA ramai golongan pelaksana yang sudah cerdik pandai dan mempunyai diploma dan Ijazah sarjana muda. Kami boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Jangan sampai kami semua bersatu dan memperjuangkan hak kami suatu hari nanti. Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja.

...............................

Ini nasib kita PELAKSANA .....

Makan kuah ..............


( teringat lagu ND La La , " Makan isinya jangan kuah nya ")

Tanpa Nama berkata...

Kepada gadis2 yg comel sahaja..nak cari calon suami cari dari golongan P&P mcm guru,doktor,jurutera sebab elaun dan gaji diorg besar..jgn jadi mcm kak ton ni,dpt laki kerani cabuk..masa mula2 nk kawin ngaku keja kerani gomen gaji besar tp bila dah kawin elaun runah RM180 jer? Adik aku keja kilang biskut cap ping pong lg besar elaun nya

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan Profesional:
ITKA(Elaun Khidmat Awam) ITP(Elaun Perumahan)
Gred 52 = 600 700
Gred 48= 550 700
Gred 44= 400 400
Gred 41= 300 250
Kumpulan Pelaksana:
ITKA( Elaun Khidmat Awam) ITP( Elaun Perumahan)
Gred 34= 160 180
Gred 32= 160 180
Gred 29= 160 180
Gred 26= 140 180
Gred 22= 115 180
Gred 17= 115 180

..............................

Memang tak masuk akal betul !!!

Tanpa Nama berkata...

Kak Ton cantik boleh laa ....

Tanpa Nama berkata...

Jom, tukar kerajaan PRU-14 nie, dah hampir!!!! Jom ubah..

Tanpa Nama berkata...

Guru,doktor,jurutera makan isi berketul tp kita kerani jilat tulang,berebut2 sisa isi celah tulang......

Tanpa Nama berkata...

Esok saya dah mula cuti 1 bulan setengah ...... gaji dan elaun jalan. ( Guru Bahasa )

Tanpa Nama berkata...

kumpulan pelaksana memang tak dihargai. jom kita bentuk kerajaan baru pada PRU14!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/keluhan-kenaikan-gred-jawatan-peringkat.html

HANGAT !

Tanpa Nama berkata...

http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/keluhan-kenaikan-gred-jawatan-peringkat.html

HANGAT !

Tanpa Nama berkata...

Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja. Pada Masa akan datang Malaysia akan jadi seperti INDIA dan INDONESIA yang mana golongan kaya semakin kaya dan golongan miskin semakin miskin. Kami penjawat awam bukan iri hati kepada guru dan PTD, tatapi kami mahukan KEADILAN KEPADA SEMUA GOLONGAN PELAKSANA... (Ikhlas dari golongan Pelaksana)
Khamis, November 14, 2013 1:16:00 PTG
;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
tambah sikit,
golongan cerdik makin pandai tapi golongan bodoh makin bangang

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan Profesional:
ITKA(Elaun Khidmat Awam) ITP(Elaun Perumahan)
Gred 52 = 600 700
Gred 48= 550 700
Gred 44= 400 400
Gred 41= 300 250
Kumpulan Pelaksana:
ITKA( Elaun Khidmat Awam) ITP( Elaun Perumahan)
Gred 34= 160 180
Gred 32= 160 180
Gred 29= 160 180
Gred 26= 140 180
Gred 22= 115 180
Gred 17= 115 180



------------------------

Jangan dengkikan golongan PnP, mereka layak menerimanya dengan akademik yg mereka ada , tugas dan beban. Ko ingat lepas habis ijazah boleh ke 52? dia mesti masuk dgn 41, maksudnya ada kelulusan degree. Tak bolehlah banding dgn gred bawah, umur 18 dah kerja.. dah kawin dan dah rasa nikmat duit... sambung lagi... bila 41 dan nak naik pangkat satu persatu sampai 52 ko ingat senang ke? mesti kena pegang jawatan besar / beban yg besar... paling-paling belasan tahun baru dapat, itu pun paling cepat... ramai yg dah nak pencen baru dapat.


Macamnilah.. jgn ko dengki rezeki org... sama-samalah mintak rezeki kita ditambah. Drp ko dengki sesama PA baik ko jumpa PM minta semua naik gaji...

fikir-fikirkanlah bro...




















Tanpa Nama berkata...

HARGA BARANG NAIK GILA BABI..TAK SANGGUP DAH DENGAR LEPAS SATU SATU BENDA NAIK...

Tanpa Nama berkata...

Maaf sekiranya menyinggung semua.

Ibarat perpatah orang tua-tua masalah pokok bergoyang jika tiada ada angin. Kita lihat nujum 41 Skim Gred semuanya nujum benar-benar belaka. Tepuk dada tanya iman.

Tanpa Nama berkata...

alahai keje same dengan kerajaan pun gaduh ke...masing2 punye rezeki....walaupun aku kump pelaksana tp aku rase bersyukur dpt keje gov...xpela rezeki masing2....

Tanpa Nama berkata...

Saya dan isteri saya dulu jerit perih masa buat ijazah pendidikan..kami sekelas..walaupun kami dapat tajaan biasiswa kpm,tapi masih tak cukup untuk menampung kehidupan kami..kami terpaksa beli nasi lauk telur goreng masa setiap hujung semester..duit biasiswa dah abis bila hujung semester...mak ayah saya orang kampung tiada pendapatan..saya terpaksa kerja di 7-eleven bangi bagi menampung kos sara hidup di upm dulu..isteri keja part time kedai buku..kami tpksa bersengkang mata menelaah pelajaran,menyiapkan assigment..penat tiada dalam hidup kami..selepas 10 tahun berkhidmat dlm kementerian pelajaran,baru nak rasa kelebihan gred gaji DG44..tp masih ada yg pertikai kenapa kami perlu dibayar upah dgn nilai sedemikian..jangan lah saudara2 seislam dengki kan kami..tunjukkan tangga gaji kami utk tatapan umum..untuk menyakitkan hati penjawat awam yg lain..pengorbanan,susah payah kami di masa lepas tiada siapa pun peduli..bila kami baru nak merasa sedikit kesenangan ada saja suara yg tidak bpuas hati..mmg kami akui pendapatan lebih kurang 10k sebulan tapi pengorbanan kami terhadap ilmu pelajaran sejak zaman kanak-kanak,zaman remaja,zaman muda kami yg kami gadaikan utk masa depan kami?tiada masa utk pusing keliling kampung..sentiasa buku bersama kami..dan kami tak pernah dengki kan jusa atau turus kerana pengorbanan mereka mgkn lebih hebat dari kami sebab tu mereka mendapat ganjaran yg sepatutnya..kalau tuan2 berusaha insyallah tuan2 akan beroleh kejayaan..tidak kira dimana kita bermula tetapi dimana kita akan berakhir nnti tuan2..semoga tuan2 di rahmati oleh Allah swt..

Tanpa Nama berkata...

Sorrylah nak cakap yang Gred bawah nie RM180 ITP Kita Sewa Jamban je kot boleh skrg nie....

Tanpa Nama berkata...

Tugas hakiki guru semua sama, sbb tu mereka layak naik gred kalau dh ada degree..

Tanpa Nama berkata...

Eluan....eluan...amacam dengan rakan-rakan yang dinafikan kenaikan Skim Gred. Apakah ini skrip baru untuk menutup skrip lama. Apakah sendiwaranya?........

Tanpa Nama berkata...

Bukan setakat barang jer naik gila babi malah harga babi pun naik gila babi juga..kerajaan kena bagi gandum free kepada golongan pelaksana sbg bantuan makanan..dari antar ke syria,mymar,palestine baik bg kami yg x cukup makan ni..duit gaji kami cukup2 bayar rumah jer

Tanpa Nama berkata...

Tak perlu merayu-rayu minta kenaikan elaun dan sebagainya. PA seharusnya beri undi PR dalam PRU ke-14. Cuba dulu baru tahu...!!! Omno dah jelas tak hiraukan tuntutan PA. Cubalah pula PR. Pasti ada perubahan besar kalau PR memerintah negara. Benamkan omno di laut Cina Selatan. Biar dia minum air laut banyak-banyak...!!!

Tanpa Nama berkata...


KEPUTUSAN UPSR SEMAKIN MEROSOT DI BEBERAPA NEGERI, INI BERMAKNA CIKGU-CIKGU TAK BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGAJAR LEBIH KEPADA KERJA LAIN, HARAP PIHAK KERAJAAN DAN PIHAK KEMENTERIAN PENDIDIKAN MELAKUKAN SESAUTU KEPADA GURU-GURU, AGAR PRESTASI PERLAJAR SEMAKIN MENINGKAT, CUTI PANJANG NIE BAGI TUGASAN KEPADA GURU-GURU, BUKANNYA MELANCUNG KE SANA-SINI.. SESIAPA GURU-GURU TAK BERMINAT MENGAJAR, SILA LETAK JAWATAN..!!!!

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

SETAHU AKU TADI KAT tv DH DI UMUMKAN YANG UPSR TAHUN 2013 PALING BAIK DALAM TEMPOH 4 TAHUN INI...

Tanpa Nama berkata...


Saya cadangkan gaji guru dinaikkan setiap 6 bulan sekali memandangkan guru sedang melaksanakan sistem - sistem terkini dibawah plan induk pendidikan negara 2013-2025..Ini bagi menyuntik semangat guru melonjakan rangking pendidikan Malaysia di antara 10 terbaik dunia..selain itu time based guru setiap 5 tahun bukan seperti diguna pakai sekarang iaitu 8 tahun..sebagai tambahan,kenaikan pangkat semua guru bukan terhenti setakat DG54 tetapi boleh melepasi JUSA A..ini dinamakan plan pembangunan dan pengkayaan gaji guru 2013-2025 seiring dgn plan pembangunan pendidikan 2013-2025..

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

AKU SOKONG 1000%... PASTI PENCEN BINI AKU RM5000 HUHUHU

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kami golongan pelaksana juga mendapat berita bahawa golongan guru akan mendapat skim gaji bersepadu mulai tahun Jan 2014 dimana melalui skim ini guru yang mempunyai master dan PHD akan menerima kenaikan gaji yang baru, selain itu juga guru bukan siswazah yang bergalaman layak menerima gaji seperti guru siswazah . Pada pandangan kami hanya guru dan PTD yang mendapat lebih keistimewaan berbanding penjawat awam yang lain di Malaysia. Macamana pula dengan golongan pelaksana yang bergred 17 yang mempunyai diploma dan Ijazah dipinggirkan??????kenapa hanya kelebihan diberi kepada golongan guru dan PTD. Kami golongan pelaksana ini penjawat awam juga, tetapi kenapa kami dipinggirkan dan kami juga ditindas di negara sendiri. Harap sangat Cuepacs dan JPA mengkaji semula elaun golongan pelaksana, laluan kerjaya serta skim gaji kepada golongan pelaksana. MANA SLOGAN RAKYAT DIDAHULUKAN DAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN. Untuk pengetahuan pihak Cuepacs dan JPA ramai golongan pelaksana yang sudah cerdik pandai dan mempunyai diploma dan Ijazah sarjana muda. Kami boleh berfikir mana yang baik dan mana yang buruk. Jangan sampai kami semua bersatu dan memperjuangkan hak kami suatu hari nanti. Harap Cuepacs pejuangkan hak golongan pelaksana juga dan jangan hanya perjuangkan hak NUTP(GURU) dan PTD sahaja.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

DI ATAS NI SORANG LAGI BENGONG YANG TAK RETI BAHASA TENTANG PERJAWATAN N17. APA MAKSUD N17. SEMASA MEMOHON N17 GUNA SIJIL APA...DAN N 17 NI BOLEH NAIK PANGKAT SAMPAI MANA...BODH TAK BOLEH DIAJAR..

KALAU DAH ADA DIPLOMA ATAU IJAZAH SILA LA POHON JAWATAN YANG SETARAF, KALAU NK TUNGGU N17 DI NAIK GRED KE IJAZAH ATAU DIPLOMA ERTINYA TIDAK LAGI DISEBUT N17...NAPE LER BANGGANG SNGT GOLONGAN NI...ADUSSS BEBAL BETUL LER

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Saya dan isteri saya dulu jerit perih masa buat ijazah pendidikan..kami sekelas..walaupun kami dapat tajaan biasiswa kpm,tapi masih tak cukup untuk menampung kehidupan kami..kami terpaksa beli nasi lauk telur goreng masa setiap hujung semester..duit biasiswa dah abis bila hujung semester...mak ayah saya orang kampung tiada pendapatan..saya terpaksa kerja di 7-eleven bangi bagi menampung kos sara hidup di upm dulu..isteri keja part time kedai buku..kami tpksa bersengkang mata menelaah pelajaran,menyiapkan assigment..penat tiada dalam hidup kami..selepas 10 tahun berkhidmat dlm kementerian pelajaran,baru nak rasa kelebihan gred gaji DG44..tp masih ada yg pertikai kenapa kami perlu dibayar upah dgn nilai sedemikian..jangan lah saudara2 seislam dengki kan kami..tunjukkan tangga gaji kami utk tatapan umum..untuk menyakitkan hati penjawat awam yg lain..pengorbanan,susah payah kami di masa lepas tiada siapa pun peduli..bila kami baru nak merasa sedikit kesenangan ada saja suara yg tidak bpuas hati..mmg kami akui pendapatan lebih kurang 10k sebulan tapi pengorbanan kami terhadap ilmu pelajaran sejak zaman kanak-kanak,zaman remaja,zaman muda kami yg kami gadaikan utk masa depan kami?tiada masa utk pusing keliling kampung..sentiasa buku bersama kami..dan kami tak pernah dengki kan jusa atau turus kerana pengorbanan mereka mgkn lebih hebat dari kami sebab tu mereka mendapat ganjaran yg sepatutnya..kalau tuan2 berusaha insyallah tuan2 akan beroleh kejayaan..tidak kira dimana kita bermula tetapi dimana kita akan berakhir nnti tuan2..semoga tuan2 di rahmati oleh Allah swt..

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

masa bini aku buat dgree kat oum akuler jaga anak siang malam...akhirnya bini aku dh gred...aku jugak yang snang..aminnnn

Tanpa Nama berkata...


Bukan setakat barang jer naik gila babi malah harga babi pun naik gila babi juga..kerajaan kena bagi gandum free kepada golongan pelaksana sbg bantuan makanan..dari antar ke syria,mymar,palestine baik bg kami yg x cukup makan ni..duit gaji kami cukup2 bayar rumah jer

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

BODOH PUNYA PA...BELAJAR BODOH GAJI NAK TINGGI...

NAK SETARAF NGAN CIKGU...CGU NI 70% YANG TERBAIK DLM MALAYSIA...

KAMI YANG GENG SWASTA PUN TAK JELES NGAN GURU....KALAU GURU-GURU BERMINAT UNTUK BUAT KELAS TAMBAHAN (tution) SILAHLAH BEREHUNGAN DGN KAMI..

Tanpa Nama berkata...

Saya mewakili seluruh penjawat awam dan rakyat malaysia memohon kerjasama jabatan perdana menteri,kementerian kewangan menukar nilai matawang ringgit malaysia (RM) kepada rupiah atau bath..lepas ni gaji N17 dan KP11 bertukar dari RM1200 kepada 12000 rupee atau bath..ini jalan terbaik bagi menghapuskan suara suara sumbang mereka

Tanpa Nama berkata...

Kesian kat hg....hati busuk. Aku cikgu...problem? Tak puaih hati kat mana ??

Tanpa Nama berkata...

Saya mewakili seluruh penjawat awam dan rakyat malaysia memohon kerjasama jabatan perdana menteri,kementerian kewangan menukar nilai matawang ringgit malaysia (RM) kepada rupiah atau bath..lepas ni gaji N17 dan KP11 bertukar dari RM1200 kepada 12000 rupee atau bath..ini jalan terbaik bagi menghapuskan suara suara sumbang mereka

Khamis, November 14, 2013 5:31:00 PTG
666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666666

Kenapa dengan kamu dah sampai bulanke..Aku doakan kalian N mendapat yang sepatutnya berbanding skim dalam 81 itu. Itulah kat Malaysia kalau di Jepun tak tahu mana nak letak muka dah??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Tanpa Nama berkata...

Belajar tinggi dgn buat mcm2 asignment, tesis, exam.. Tp beza elaun 41 dgn 17 cuma rm185 je? Elaun rmh beza rm70 je? Ini mmg x adil. Cuepacs patut perjuangkan elaun p&p dgn lebih tinggi krn gol ni dh susah payah belajar dn pgg t.jwb yg berat sesuai dgn jawatan mereka.

Tanpa Nama berkata...

nampaknya ramai kakitangan pelaksana yang sakit jiwa..mental....rohani nya tak stabil....sebab tu asik2 kutuk golongan PTD dan guru.....nak elaun sama tinggi dengan jusa.....BODOH....kecik2 tak nak mampus..sudah besar menyusahkan orang..kepada para guru..tahniah...skim gaji bersepadu guru akan dikeluarkan pada 1.1.2014....ada berita baik bagi semua guru, terutamanya yang ada master/phd...teruskan usaha...dan tahniah..keputusan UPSR tahun ini terbaik dalam 4 tahun kebelakangan...tahniah dan teruskan usaha....kerajaan akan memberikan ganjaran yang sepatutnya kepada golongan anda....
___________________________________
PTD 48

Tanpa Nama berkata...

Ye ke ni.. Ade harapan subaru sebijik lpas ni.

Tanpa Nama berkata...

Bahasa tu jaga sikit brader.. cikgu2 memang dah makan banyak dah .. bagi la org len pulak.. org len pun nak rasa hidup senang..

Tanpa Nama berkata...

Alhamdullillah tima kasih najib,tima kasih omar,tima kasih nutp dan menteri pelajaran

Tanpa Nama berkata...

Zaman sekarang ramai penjawat awam mempunyai ijazah dan diploma hanya nasib yg membezakan kita, ramai dalam gred 17 mempunyai ijazah dan diploma jadi usahlah berasa besar diri dan pandang rendah terhadap mereka. Jika ditengok pada elaun perumahan dan EKA ternyata ia sangat tidak adil sudah lah gulongan professional bergaji besar elaun pun amat tinggi, saya rasa pihak kerajaan perlu pantau berkenaan hal ini, jangan dibiarkan saja semua di tentukan oleh JPA. Saya takut satu hari golongan bawahan tidak akan menyokong kerajaan lagi.

Tanpa Nama berkata...

zaman Khalifah Umar Abdul Aziz... mana nak cari golongan yang betul-betul layak dapat zakat...

zaman kini...

Tanpa Nama berkata...

Abg,sapa kata cikgu makan banyak dah?kami usaha sejak dari zaman kanak2,zaman remaja..kami dah korbankan pelbagai nikmat hidup semata2 nak mencari ilmu mendapatkan ijazah supaya mendapat kerjaya yang terbaik dalam sektor awam,untuk senang di kemudian hari..sedap mulut jer kata cikgu makan banyak dah..kerajaan bagi guru mcm2 elaun dan gaji ada alasan yang kukuh bukan suka suki bagi..tahap sumbangan kami untuk negara..tapi org lain tak nampak..stament bodoh kat atas bukan sy tulis cuma sy geram bila ada org kata cikgu makan banyak dah..gaji dibayar ikut kebolehan dan kelulusan..ini prinsip pembayaran gaji..takkan kerja mudah nak bagi gaji sama dengan ijazah..konsep asas dan mudah difahami..

Tanpa Nama berkata...

Elaun Keraian tu, utk kita telan air liur jer...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Abg,sapa kata cikgu makan banyak dah?kami usaha sejak dari zaman kanak2,zaman remaja..kami dah korbankan pelbagai nikmat hidup semata2 nak mencari ilmu mendapatkan ijazah supaya mendapat kerjaya yang terbaik dalam sektor awam,untuk senang di kemudian hari..sedap mulut jer kata cikgu makan banyak dah..kerajaan bagi guru mcm2 elaun dan gaji ada alasan yang kukuh bukan suka suki bagi..tahap sumbangan kami untuk negara..tapi org lain tak nampak..stament bodoh kat atas bukan sy tulis cuma sy geram bila ada org kata cikgu makan banyak dah..gaji dibayar ikut kebolehan dan kelulusan..ini prinsip pembayaran gaji..takkan kerja mudah nak bagi gaji sama dengan ijazah..konsep asas dan mudah difahami..

Khamis, November 14, 2013 7:51:00 PTG


sedari kecil kita perlu menabung... baru boleh beli cincin yang harga ...........

betul tu

Tanpa Nama berkata...

Memang diakui zaman sekarang ramai N17 ada ijazah/diploma tetapi ijazah mereka mgkn tidak sesuai dengan keperluan kerajaan..sebab tu kena pilih ijazah masa nak daftar jgn main ambik yg senang lulus janji ada ijazah.knapa x ambik ijazah perubatan,ijazah farmasi yg mmg bnyk kekosongan dalam sektor awam..ambik ijzah pengurusan perniagaan,ijazah pentadbiran awam mmg tak laku sbb graduan terlalu bnyk dlm ijazah tersebut...sekarang semua orang boleh buat ijazah sbb kita ada 21 universiti seluruh negara..bayar yuran,attend kelas,masuk exam dah dpt ijazah..Apapun sabarlah bnyk2

Tanpa Nama berkata...

Semua rakyat Malaysia sedia maklum sejak akhir2 ini harga barangan keperluan,harga rumah dll naik melambung..kerajaan Malaysia cuba menyerap kesan ini kepada rakyat melalui bantuan Brim dan kenaikan gaji kepada kakitangan awam..walau bagaimanapun, bantuan dan kenaikan gaji masih belum dapat menyerap sepenuhnya gelombang kenaikan harga barang yg berlaku diseluruh dunia..rakyat perlu bijak mencari peluang yg ada bagi mengurangkan kesan yang berlaku..kerajaan tidak mampu untuk membantu semua golongan rakyat..cewahhh

Tanpa Nama berkata...

nampaknya ramai kakitangan pelaksana yang sakit jiwa..mental....rohani nya tak stabil....sebab tu asik2 kutuk golongan PTD dan guru.....nak elaun sama tinggi dengan jusa.....BODOH....kecik2 tak nak mampus..sudah besar menyusahkan orang..kepada para guru..tahniah...skim gaji bersepadu guru akan dikeluarkan pada 1.1.2014....ada berita baik bagi semua guru, terutamanya yang ada master/phd...teruskan usaha...dan tahniah..keputusan UPSR tahun ini terbaik dalam 4 tahun kebelakangan...tahniah dan teruskan usaha....kerajaan akan memberikan ganjaran yang sepatutnya kepada golongan anda....
___________________________________
PTD 48


___________________________________


A dok kata tak elok kat B..... B pun dok kata tak elok kat A....
kalau kita dok balas lagu nie,
kita tergolong dalam blok yg sama lah......
takdak beza........

enjit-ejit semut, sapa sakit naik atas....
dia dah sakit, pi la naik atas....
pastu dia pijak pulak org kat bawah.....
org bawah sakit naik atas dok pijak dia balik......
sampai bila nak abis....


Tanpa Nama berkata...

Bukan mengumpat tetapi gurau-senda antara kakitangan awam..merapatkan hubungan dan silaturahim..kat tempat kerja tak sempat nak gurau,tak tahu apa yg terbuku dihati masing2,muka asyik masam nak tegur pun tak berani..
kalau tak gurau-gurau nnti bosan..esok dah start cuti sekolah..biasa lah macam main tarik tali,kejap tarik,kejap tolak..kejap jatuh,kejap bangun..manusia kena ada aktiviti klau tak bosan..tak gitu kawan2 blog???

Tanpa Nama berkata...

Dalam hidup kena ada duka,suka,ketawa,menangis baru sempurna hidup..kalau suka jer sepanjang hidup nnti bosan..mcm tu jugak dalam blog ni,ada loyar buruk,ada kaki maki hamun,ada yang lurus bendul..baru meriah..tak gitu cik ton?

Tanpa Nama berkata...

kau org pun satu, sarang tebuan jangan dijolok..
kalau kail panjang sejengkal..
beli laaa yg panjang sikit!!..

Tanpa Nama berkata...

Megah sangat lah menjawat PTD dan GURU sampai kata orang bodoh dan minta gaji jusa, mana ada golongan bawahan minta sampai gaji jusa nampak sangatnsapa yg bodoh.

Tanpa Nama berkata...

Kalau jolok sarang tebuan,kita lari la kak ton..kalau kena sengat,nanti sembuh dah sembuh kita jolok lagi..

Tanpa Nama berkata...

Semua manusia bodoh hanya Allah swt jer yg maha bijaksana akak oi

Tanpa Nama berkata...

PTD/guru x megah pun cuma asyik diungkit2,dibuat perbandingan,sedih juga

Tanpa Nama berkata...

gaji tak naik cuma maksimam gaji je di tambah.

Tanpa Nama berkata...

jika ada anak2 tuan puan berbakat dalam sukan tatang la mereka baik2. apa doktor? guru? menteri? yb? jgn kata dato Lee Chong Wei la, gaji Mat Yo sebulan pun RM90,000 berdsarkan kontrak semasanya. PA setahun gaji pn blum tentu tecapai 90k.


sila buktikan anda bukan robot

Tanpa Nama berkata...

Abis tu kenapa dibanding2kan elaun skim P&P dgn skim pelaksana..mmg pasti ada perbezaan angka ketara..ambik la contoh lain..bandingkan elaun skim pelaksana dgn elaun kakitangan bank ker,elaun org kilang ker..ni tak, buat perbezaan elaun dgn boss kita mmg la kita rasa skit gila..sebab tu komen kena berhemah..ttg maki hamun dlm blog ni i rasa bukan PA tp org luar yg nk melaga2 kan PA..kita sebagai PA yg berintegeriti perlu bijak membezakan setiap maklumat bukan terus hentam balik..dlm blog ni ada mcm2 org,ada penyangak,ada penyamar,ada batu api,ada kaki carut,kaki maki hamun,ada masalah mental,ada lurus bendul..so kita kena hati2..dato seri najib pun bleh ketawa besar baca komen dlm ni..tak perlu beli majalah ujang..

Tanpa Nama berkata...

Bukan semua golongan bawahan malas dan bukan semua PTD dan guru rajin, kita kena ingat gaji yg kita terima adakah setimpal dengan kerja yg di buat, jangan sekali pandang rendah pada orang bawahan, bayangkan kalau PTD GURU dalam kumpulan tersebut? PTD GURU perlu bersyukor dalam hal ini.

Tanpa Nama berkata...

IKLAN
Apa kata sambil kita gaduh2,maki hamun,tuduh menuduh,tunjal menunjal dalam blog ni kita buat bisness sampingan..dapat jugak site income sempena cuti sekolah ni..kita jual produk dengan harga istimewa..jadi ahli dapat diskaun,ada point..boleh bayar ansuran..credit card acepted,boleh cash of delivery (cod)..sambil gaduh2 masukkan iklan barangan kita..baru la ada produktivit..dato omar pun tak marah kot malah mgkn dia happy dan nak sambung kontrak lagi..

Jabit Sopining berkata...

Kalau tak puas hati letak jawatan.. Mohon yang dalam gred 17 - 34, jangan samakan dengan 41 ke atas.. Masa belajar dulu pun guna duit sendiri.. Kenapalah golongan pelaksana ni bingung betul.. Kalau tak puas hati, belajar lah lagi. Tapi biasalah, golongan ini kurang pendidikan, jadi cakap pun tak guna otak.. Bersyukur apa yang ada.

Tanpa Nama berkata...

Kita kakitangan awam umpama 5 batang jari,
ada jari kelingking,
ada jari manis,
ada jari hantu,
ada jari telunjuk
dan ada ibu jari..
jika kurang satu,maka hilang lah kesempurnaan kita..
Cuma dikalangan jari kita ni ada pendek,ada panjang,ada gemuk,ada kurus..
Yang pendek nak jadi panjang,
Yang panjang nak jadi pendek
Yang kurus nak jadi gemuk
Yang gemuk nak jadi kurus
Jika kita redha dan bersyukur apa yg ditentukan Allah,insyallah kita akan dapat hidup aman damai dan bermuafakat di kalangan kakitangan awam..
Kita ambil contoh di syria,punca awal peperangan diantara pengikut syiah dan pengikut sunni adalah perkara kecil..kanak2 dari pengikut sunni menulis di dinding perkataan "rakyat akan mengulingkan kerajaan"..kebetulan berlaku pula arab spring di mesir..pengikut syiah menggangap serius perkara ini lalu menangkap kanak2 sunni ini dan diseksa..lalu pengikut sunni membuat perhimpunan aman tetapi ditembak sehingga mati lalu tercetus peperangan yg tidak disangka..kita tidak hendak perkara ini berlaku di kalangan penjawat awam mahupun dikalangan rakyat malaysia..

Tanpa Nama berkata...

kadang-kadang ada jugak yg pernyataan tu datang dari dia....
tapi dia kata bukan dia yg dok kata lagu tu, org lain yg dok kata.....
kalau spesis cam nie....kita nak lebel dia sebagai apa pulak no???

bukan org sini lah, nie luar negara punya cerita....

"korgh korgh korgh"....

Tanpa Nama berkata...

Ni nama dia batu api

Tanpa Nama berkata...

Ada bnyk batu api dalam ni..PA jgn ambik hati..baca yang bermanafaat sudah yer

Tanpa Nama berkata...

Kos sara hidup memang tinggi sekarang ni..kita kena usaha lebih..kita tak boleh mcm dulu lagi,harap gaji kerajaan saja..kita kena lipat ganda kan usaha mencari rezeki utk terus hidup dan tercicir dari arus pembangunan..kerajaan pun dah bagi green light kakitangan awam dibenarkan buat kerja part time lepas waktu pejabat..

Tanpa Nama berkata...

Golongan pelaksana ramai yg telah melanjutkan pelajaran ke peringkat ijazah dgn duit sendiri ada yang telah dapat ijazah lebih dari 10 tahun tapi paling tinggi dapat jadi kerani besar, cuba JPA Dapat memperbaiki skim di mana selepas bertugas beberapa tahun di naikkan ke jawatan yg gred lebih tinggi. Bagi pendapat saya pegawai JPA hanya pentingkan golongan profesional dimana mereka dalam golongan ini. Sepatutnya mereka keluar dengan satu kaedah yg dapat bantu golongan bawahan. Terdapat juga penjawat ini bersara begitu saja, bayangkan jika kita terjadi seperti mereka. Ada yang semasa muda datang dari keluarga yg miskin, bila sudah bekerja ambil ijazah untuk menbaiki masa hadapan keluarga tapi amat sedih sekali nasib tidak menyebelahi olih itu jangan pandang rendah pada golongan ini.

Tanpa Nama berkata...

Pelawat blog cuepacs skrang hampir cecah 8 juta pengunjung..kakitangan awam dalam 1.3 juta..maksudnya ada parasit dalam ni..hati2 semua..

Tanpa Nama berkata...

Sorng brapo kali masok bosss

Tanpa Nama berkata...

Ok..jika jPA naikkan gred kakitangan awam yang memiliki ijazah,adakah mereka sanggup di pindahkan jabatan atau ke negeri lain yang ada kekosongan seperti putrajaya,sabah sarawak..biasanya bila JPA beri tawaran,mereka akan memohon rayuan hendak berkhidmat di jabatan sekarang,di daerah sekarang dengan alasan dah beli rumah,anak sekolah sini,mak sakit..

Tanpa Nama berkata...

Zaman tahun 60an ramai guru dan penjawat awam yg melanjutkan pelajaran ke universiti,zaman dulu kalau ada ijazah memang senang dapat kerja tapi zaman sekarang jika ada ijazah belum tentu dapat kerja sebab terlalu ramai yg ada ijazah olih itu JPA kena lah ada cara lain untuk tolong penjawat awam saperti ini, bagi penjawat awam saperti guru dan PTD mungkin anda dalan golongan yg bernasib baik berilah peluang kepada mereka untuk membaiki nasib mereka.

Tanpa Nama berkata...

Pasang lagu 60an syok gak sambil baca komen

Tanpa Nama berkata...

Komen takpe jangan romen yer nnti kena turun gred

Tanpa Nama berkata...

KEPUTUSAN UPSR SEMAKIN MEROSOT DI BEBERAPA NEGERI, INI BERMAKNA CIKGU-CIKGU TAK BERSUNGGUH-SUNGGUH MENGAJAR LEBIH KEPADA KERJA LAIN, HARAP PIHAK KERAJAAN DAN PIHAK KEMENTERIAN PENDIDIKAN MELAKUKAN SESAUTU KEPADA GURU-GURU, AGAR PRESTASI PERLAJAR SEMAKIN MENINGKAT, CUTI PANJANG NIE BAGI TUGASAN KEPADA GURU-GURU, BUKANNYA MELANCUNG KE SANA-SINI.. SESIAPA GURU-GURU TAK BERMINAT MENGAJAR, SILA LETAK JAWATAN..!!!!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXSETAHU AKU TADI KAT tv DH DI UMUMKAN YANG UPSR TAHUN 2013 PALING BAIK DALAM TEMPOH 4 TAHUN INI

DIA ORG KAT KEMENTERIAN PENDIDIKAN TURUNKAN GRAF, INILAH BAHANANYA.. LU BUDAK HINGUSAN, ITU PUN TAK TAU..!!!

Tanpa Nama berkata...

Cikgu,tolong berbudi bahasa dalam blog ni..
Jangan terlalu emosi..

Tanpa Nama berkata...

Lancau..cikgu nak berbudi bahasa, cikgulah paling setan dari setan sedia ada..

Tanpa Nama berkata...

Tu la skang ni ramai guru ngajar tusyen. Bila ngajar kt skolah ngajar ala kadar. So kpd murid yg nk ilmu lebih join tusyen cikgu baru cikgu ajar sungguh2. Bangsat punya jenis cikgu mcm ni... haram jadah sungguh! Mcm tu pun kjaan dok bg muka kt cikgu2.. semua mata duitan!

Tanpa Nama berkata...

Ko igt setakat Deg sains sukan, Bahasa, Bussiness Mngmt tu otak ko dh berkembang sgt? Lg ramai org yg x blajar tinggi lg berjaya dr yg masuk U. Sbb tu la keja pun makan gaji... kalau hebat sgt kerja sendiri la! Baru ko boleh ukur kepala hotak siapa lg berkembang! Hah setakat gaji 5000 tu mamak kedai runcit boleh dpt lebih dr tu!!!

Tanpa Nama berkata...

Jenih mcm ni kalau anak ko jd SETAN tak boleh salahkan cikgu la!

Tanpa Nama berkata...

dalam filem ali baba kata ibrahim pendek..: mari kita tengok siapa yang kena....terbukti PA sudah kena main daaaaa......oleh alif mim nun tendang wau = sarkis

Tanpa Nama berkata...

Hahahahaha sapa ler yg pedajai buat cerita

Tanpa Nama berkata...

Cikgu tak kena tapi hangpa semua yang kena..harga gula naik pun RM100 cikgu tak bising pun hangpa yang bising
Harga minyak naik hangpa bising,cikgu tak bising,gst naik hangpa bising,cikgu tak bising
Suruh belajar pandai2 hangpa bising jugak sbb susah nak masuk..hangpa mmg sesuai kerja untuk bising ja..dibayar gaji untuk bising..sesuai dgn kelulusan hangpa semua..
Biar semua harga barang naik,padan muka hangpa..betul tak dato seri najib..kita kasi naik lagi harga barang,biar depa bising lg..

Tanpa Nama berkata...

Pasai apa dato seri najib sayang cikgu?sbb cikgu tak melawan,menurut perintah dan ikut dasar kerajaan..klau ada cikgu yg melawan kerajaan pun terlalu skit..tapi klau hangpa,boleh dikatakan semua bangkang kerajaan..mana kerajaan nak sayang..bagi betis,nak paha..
Mak ayah mesti sayang anak yg baik,dengar kata,tak melawan berbanding anak yang biadap,kurang ajar,malas,suka ponteng sekolah mak ayah malas nak ambik tau,pandai2 hangpa la nak hidup cik ton..

Tanpa Nama berkata...

Pelawat blog cuepacs skrang hampir cecah 8 juta pengunjung..kakitangan awam dalam 1.3 juta..maksudnya ada parasit dalam ni..hati2 semua..
___________________________________
SEBABNYA ADA SESETENGAH PA TU DALAM SEHARI 100 KALI MASUK BLOG INI....

Tanpa Nama berkata...

Tu la skang ni ramai guru ngajar tusyen. Bila ngajar kt skolah ngajar ala kadar. So kpd murid yg nk ilmu lebih join tusyen cikgu baru cikgu ajar sungguh2. Bangsat punya jenis cikgu mcm ni... haram jadah sungguh! Mcm tu pun kjaan dok bg muka kt cikgu2.. semua mata duitan!
____________________________________
TERIMA KASIH KERANA UNGKAPAN TERSEBUT...SAYA PERCAYA 450,000 GURU DI MALAYSIA AKAN DOAKAN ANAK ANDA TIDAK BERJAYA SEUMUR HIDUP....

Tanpa Nama berkata...

Kami seluruh guru di kementerian pelajaran menyokong penuh segala tindakan kerajaan Malaysia demi kepentingan negara..

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs dah boleh jual domain blog ni pada harga jutaan ringgit sbb jumlah pelawat cecah 8 juta hujung bulan ni

Tanpa Nama berkata...

inilah dia kualiti penjawat awam yang BAKAL MEMBAWA MALAYSIA KE ARAH NEGARA MAJU (MY-ASS) MENJELANG 2020.

SENANG SANGAT TERPERDAYA DENGAN KHABAR ANGIN, SPAM/SCAM/HOAX.

LOW CLASS PUNYA PENJAWAT AWAM!

Tanpa Nama berkata...

SAPA2 YG BIJAK PANDAI MOHON 'HACK' LA BLOG NI TUTUP TROS..ADA PUN TK GUNA..YG PIHAK ' TU' ASYIK KAJI..BINCANG...YG PIHAK 'SATU LG' MAKI HAMUN..

YG TERHIMPIT TETAP TERHIMPIT..
KES JENAYAH MAKIN MENINGKAT..
TEPUK TANGAN TANYA DIRI SUKA KE..

(keluhan yg terhimpit dan tersepit)

Tanpa Nama berkata...

Buat apalah korang melalak kat sini.. tak ada orang besar nak dengar pon... Harap PA yang cikai je kat sini.. Kalau betul2 tak puas hati, set masa dan hari untuk pegi piket secara aman depan pejabat JPA. buat replika Diploma besar dan bakar tanda protes diploma tak ada nilai... sama dengan sijil... ADA BERANI????

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Buat apalah korang melalak kat sini.. tak ada orang besar nak dengar pon... Harap PA yang cikai je kat sini.. Kalau betul2 tak puas hati, set masa dan hari untuk pegi piket secara aman depan pejabat JPA. buat replika Diploma besar dan bakar tanda protes diploma tak ada nilai... sama dengan sijil... ADA BERANI????

----------------------------------


MCM OK JE IDEA NI!!!
so set la masa dan hari kita tengok mcmana ada yg berani tk?
hahaha
tatau takat menyalak dlm ni je..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Buat apalah korang melalak kat sini.. tak ada orang besar nak dengar pon... Harap PA yang cikai je kat sini.. Kalau betul2 tak puas hati, set masa dan hari untuk pegi piket secara aman depan pejabat JPA. buat replika Diploma besar dan bakar tanda protes diploma tak ada nilai... sama dengan sijil... ADA BERANI????

----------------------------------


MCM OK JE IDEA NI!!!
so set la masa dan hari kita tengok mcmana ada yg berani tk?
hahaha
tatau takat menyalak dlm ni je..

_______________________________


betul!!
dah muak ngn gimik pentingkan diri ni..sekali sekala buat 'aktiviti luar' mcm tu mcm best je..

Tanpa Nama berkata...

Tu la skang ni ramai guru ngajar tusyen. Bila ngajar kt skolah ngajar ala kadar. So kpd murid yg nk ilmu lebih join tusyen cikgu baru cikgu ajar sungguh2. Bangsat punya jenis cikgu mcm ni... haram jadah sungguh! Mcm tu pun kjaan dok bg muka kt cikgu2.. semua mata duitan!____________________________________
TERIMA KASIH KERANA UNGKAPAN TERSEBUT...SAYA PERCAYA 450,000 GURU DI MALAYSIA AKAN DOAKAN ANAK ANDA TIDAK BERJAYA SEUMUR HIDUP....

KAMI 650,000 PENJAWAT AWAM MENDOAKAN CIKGU-CIKGU SEKELUARGA SEMUA CEPAT MAMPOS, ADA KEMALANGAN, MATI LEMAS, KENA SANTAU, KENA ,SAKIT JANTUNG, KANSER DSBNYA, CEPAT SIKIT CIKGU-CIKGU MAMPOS, MENZALIMI IBU-BAPA YG MENGAMANAHKAN ANAK-ANAK MEREKA DI SEKOLAH..TETAPI DIABAIKAJ DI SEKOLAH DAN PILIH KASIH.. SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KAU ORG DI NERAKA JAHANAM..

Tanpa Nama berkata...

Nk kata kt cgu tu agak2 la woi...jgn kata xde sorang pun keturunan hang yg jd cgu...hang dpt kerja skrg pun hasil didikan cgu jgk...nk kata cgu jual kain? Brp prg? Cgu yg mngular...ce tny dia knp dia ngular...cgu ni duk jg ank org smpai ke ptg tp ank sndr x trjga smpai mcm tu...bwk bdk sukan...jg mkn pakai...ada korang kisah? Xde pun..asal ank balik rmh dlm keadaan baik dh ok bg korang...ckp ikut sdp mulut je..

Tanpa Nama berkata...

Ni lg sorang yg busuk ht kt cgu2..dh masa cuti...apa salahnye cgu2 nk g melancung..sambil melancung bljr budaya org sb nk bgthu kt ank murid. .x guna duit ko pun...result jatuh jgn hny nk tuding pd cgu2...bt kajian ats murid tu skli...cgu dh bnyk bt kelas tmbhn..bg input pd pelajar2..jgn lupa Allah maha kuasa..sapa kata ms cuti sek ni kami xde krja...woi..meh nk habaq...kami kna p kursus jgk ms cuti ni jgn hak xthu ye...ni nk bgthu la...kna bwk bdk2 g latihan sukan peringkat trtggi la..kursus itu kursus ini...urusan d sekolah..ingt kami dpt brcuti sepenuhnye ke? Meh jd cgu bru hang tahu lagu mana nk handle bdk2 zaman skrg...

Tanpa Nama berkata...

Sbnye masa kamu mntk kerja dlu...kamu mntk guna kelayakan yg mana? Klu dh mohon kerja guna spm..lps tu dlm kerja bru amik diploma or degree. .mmg la org x lyn...kna start awl la..mohon smla...mcm jgk nk jd pnsyarah ipta ke...kna ltk jwtn..mula dr basic jgk..xde nye kita bwk seniority tu...dh org master...phd ni mmg belajar dh pyh yg amat..berbaloilah mrk dptgaji yg lbh baik setara dgn education dia...bljr tggi la nk gaji bnyk...

Tanpa Nama berkata...

Blm tentu krjn baru tu nk lyn karenah korang tu hahahha

Tanpa Nama berkata...

Kat tempat aku paling banyak tempat tuisyen, ada 9 tempat tuisyen dikelolakan oleh semua cikgu sebagai tuan punya tempat, cukup bulan ribu-ribu masuk, ada pakai mercedes, bmw, polo dsbnya, ape cite nie, upsr baru nie satu sekolah jea prestasi naik, 26 perlajar dpt 5A, sekolah lain merosot, ada setengah sekolah seorang perlajar jea dapat 5A dari 40 lebih perlajar, ape cite nie, aku ingat nak masuk suratkhabar kes nie, sebab kakak aku cikgu, dia ada kata ramai cikgu-cikgu baru mengajar ala kadar dan lebih kurang, aku jurutera, bapak aku cikgu, tapi dulu bapak aku didik aku sekeluarga dan anak muridnya bersungguh-sungguh, bapak aku pakai motor buruk tapi jiwa seorang pendidik, jadi aku rasa terkilan apa yg berlaku pada anak bangsa aku sendiri, aku akan buat research pasal cikgu pemalas nie, lepas tue baru keluar paper.. nantikan kemunculannya..

Tanpa Nama berkata...

Isteri saya seorang guru dia selalu cerita cgu sekarang malas kerja dan cukup bekira tak macam cgu dulu, mungkin sebab tidak ada lain peluang kerja dan gaji yg menarik maka mereka pilih kerjaya cgu tapi minat untuk mengajar amat kurang.

Tanpa Nama berkata...

Cik gu sekarang 70% graduate selalu nya suami isteri graduate, dah tu mesti pendapatan lumayan ashik ingat nak buat harta beli kebun dan tanah ladang serta pendang itu lah selalu topik mereka.

Tanpa Nama berkata...

Kenape jeles ker cikgu gaji banyak beli kebun,beli tanah,beli rumah..satu sen pun kami tak minta duit korang

Tanpa Nama berkata...

Dalam dunia ni takde ALAT KHAS yg boleh ukur cikgu ni MALAS,cikgu tu RAJIN..itu pendapat peribadi ko melabel org rajin atau malas..ko bercakap mengunakan kepala lutut ko yg longgar tu..setahu aku semua cikgu di malaysia adalah rajin dan berdedikasi..kami berkerja ikut masa dan lebih masa..sebab tu kerajaan Malaysia sayangkan kami..cuba tonjolkan diri ko aku nk tgk ko ni rajin ke malas..

Tanpa Nama berkata...

Bila seseorang manusia tu tak dapat apa yg dia kehendaki,dia akan jadi gila dan menyalahkan semua orang disekelilingnya..bila orang disekelilingnya dapat,tapi dia tak dapat,so dia akan rasa rendah diri,tak disayangi,cepat beromosi dan suka memaki hamun orang yg lebih berjaya dari dia..

Tanpa Nama berkata...

Tanyalah tuhan kenapa gaji kawan aku banyak tapi gaji aku sikit..muhasabahlah diri..mgkn bnyk dosa lampau kot..melawan guru,biadap dengan guru,kurang hajar dengan guru,tak dengar arahan guru,calarkan kereta guru...tp ingat,doa guru tu makbul...sekarang terimalah akibatnya..cash dapat balasan...Terpaksa meraung2 terpekik2 maki hamun org lain nak dapat elaun itka,elaun kola yg tak seberapa tu..semata2 RM50 sahaja..apa darjat punya manusia pun tak tahu

Tanpa Nama berkata...

Nk kata kt cgu tu agak2 la woi...jgn kata xde sorang pun keturunan hang yg jd cgu...hang dpt kerja skrg pun hasil didikan cgu jgk...nk kata cgu jual kain? Brp prg? Cgu yg mngular...ce tny dia knp dia ngular...cgu ni duk jg ank org smpai ke ptg tp ank sndr x trjga smpai mcm tu...bwk bdk sukan...jg mkn pakai...ada korang kisah? Xde pun..asal ank balik rmh dlm keadaan baik dh ok bg korang...ckp ikut sdp mulut je..
_________________________________
betul tu...mereka2 yang menghina guru ini adalah golongan RETARDED (cacat)....sultan pun dia boleh hina..apalah guru...

Tanpa Nama berkata...

Ni lg sorang yg busuk ht kt cgu2..dh masa cuti...apa salahnye cgu2 nk g melancung..sambil melancung bljr budaya org sb nk bgthu kt ank murid. .x guna duit ko pun...result jatuh jgn hny nk tuding pd cgu2...bt kajian ats murid tu skli...cgu dh bnyk bt kelas tmbhn..bg input pd pelajar2..jgn lupa Allah maha kuasa..sapa kata ms cuti sek ni kami xde krja...woi..meh nk habaq...kami kna p kursus jgk ms cuti ni jgn hak xthu ye...ni nk bgthu la...kna bwk bdk2 g latihan sukan peringkat trtggi la..kursus itu kursus ini...urusan d sekolah..ingt kami dpt brcuti sepenuhnye ke? Meh jd cgu bru hang tahu lagu mana nk handle bdk2 zaman skrg...
__________________________________
SEBENARNYA CIKGU...MAK BAPAK SKRANG TENGAH TENTION....CUTI 7 MINGGU NIE..ANAK2 KAT RUMAH..SIAPA NAK JAGA? DAH LA PERANGAI ANAK2 DEPA TU CAM GAMPANG (CIKGU2 MESTI DAH TAU KAN PERANGAI ANAK2 DEPA NIE)...SIAPA NAK CUCI NAJIS ANAK2 DEPA NIE.....TU YANG DEPA DOK MAKI HAMUN CIKGU-CIKGI KAT SINI...KESIAN JUGAK AKU TENGOK.....DAH TU CIKGU PERGI MELAMCONG PUN BUKAN PAKAI DUIT BAPAK DIA...DUIT TITIK PELUH SENDIRI KAN...BUKAN MACAM DEPA TU..KERJA OPIS MASUK DUIT SANA SINI....RASUAH TAK HABIS2....ANAK YANG TERIMA PADAH....

Tanpa Nama berkata...

Kenape jeles ker cikgu gaji banyak beli kebun,beli tanah,beli rumah..satu sen pun kami tak minta duit korang
___________________________________
betul tu cikgu....yang cikgu buat tusyen kat luar tu pun diluar waktu sekolah...itu rezeki halal cikgu2...bukan macam depa nie....makan rasuah tapi tak puas2 jugak...

Tanpa Nama berkata...

Isteri saya seorang guru dia selalu cerita cgu sekarang malas kerja dan cukup bekira tak macam cgu dulu, mungkin sebab tidak ada lain peluang kerja dan gaji yg menarik maka mereka pilih kerjaya cgu tapi minat untuk mengajar amat kurang.
___________________________________
itu mesti bini ko yang buat kan tue...

Tanpa Nama berkata...

Tadi ada kenyataan kononnya dia jurutera nak buat laporan dalam suratkhabar cikgu skarang malas..aku rasa kalau betul la ko jurutera,ko la jurutera yang paling bodoh dan bengap dalam kelas ko..cuba nyatakan ada alat tak mengukur kerajinan dan kemalasan seseorang?amalan seorang jurutera mengeluarkan kenyataan adalah berdasarkan nombor dan data baru boleh buktikan sesuatu..skrang ko ada alat utk mengukur malas atau rajin seorang guru?mmg tak wujud pun dalam dunia alat tu..tu namanya ko jurutera bangang sampai pelabur lari ke china sebab dapat pekerja macam ko..slow learner ko ni..ntah2 ko ijazah pun takda tapi mengaku jurutera kot..sbb aku mmg bidang kejuruteraaan pembuatan tapi berkhidmat di sektor pendidikan..sbb tu aku boleh tembak ko one shot ja..

Tanpa Nama berkata...

Dalam guru ada ijazah sastera,ijazah seni,ijazah akaun,ijazah kimia,ijazah kejuruteraan,ijazah bio,ijazah fizik,Ijazah akaun,ijazah matematik,ijazah perundangan, dan macam2 ijazah lagi..ko nak burukkan cikgu dalam surat khabar dipersilakan..dan perkenalkan diri ko secara gentleman..kami GURU MALAYSIA tidak gentar dengan ancaman..kami bersedia BERKHIDMAT UNTUK NEGARA bukan melolong minta naik gaji k..

Tanpa Nama berkata...

PM pun dah keluarkan kenyataan, cikgu-cikgi akan diberikan tugasan berat dalam mendidik anak bangsa, cikgu-cikgu perlu peka dgn kehendak pembelajaran skg, tugasan bukan sekadar waktu sekolah saja, malah cuti sekolah dikehendaki hadir ke sekolah.. kes-kes guru-guru bermasalah akan di bawa ke lembaga tindakan tatatertib, sekiranya berat dibawa ke mahkamah.. aku jadi pelik, ada juga cikgu yg kena tembak, ditangkap khalwat, berzina, raba perlajar, raba sesama guru, ponteng kelas, mengular, pukul perlajar, maki perlajar, apa dah jadi..apa dah jadi, sampai skg cikgu buat perangai lagi.. apa dah jadi...!!!!

Tanpa Nama berkata...

Memang betul pun untuk rasa ketidakpuashati kepada guru-guru sekarang yang hanya kerja untuk mengejar gaji je...sy yg keje di sekolah ni pun dh masak dengan perangai2 cikgu skarang..memang jauh bezanyer cikgu skrang dengan dulu...INI REALITI KEHIDUPAN CIKGU SEKARANG !!!! boleh dikatakan gaji cikgu skrang CECAH 6 hingga 7 ribu..1 tahun 3 kereta boleh tukar..berlumba2 cikgu tukar kereta..dasyatkn??? semua kerete import bkn malaysia punye..nk ckp cikgu kelayakan tahap mane je kalau sekolah menengah tahap degree jer...ada je cikgu yang masih buta komputer....tp masih boleh dpt gaji 6,7 ribu???? cuba bandingkan gaji swasta yg pakai degree...paling jauh pun syrikat akan bayar rm1500 starting...x buta komputer?? lagila syarikat luar x pandang..ELAUN KERAIAN UNTUK GURU SEBANYAK RM700 SEBULAN..UNTUK APE KERAIAN ITU DIBERI BAGI SETIAP GURU?????????????
MINTAK PIHAK ATASAN KAJI SEMULA APAKAH KEPENTINGAN ELAUN KERAIAN ITU DIBERI?????????????????

Tanpa Nama berkata...

Klu nak ikutkan ramai lg kakitangan PA yang buat perangai. Knp nk salahkan dan sebut guru je? Yang ramai curi tulang kakitangan sokongan. Punch in lepas itu hilang. Peg p&p yg kena pantau kerja. Kakau tidak boleh jumpa borak2 minum pg ptg tak kira masa di luar. Jgn nmpk kain baju orang lain koyak..tp yg diri.sendiri tidak nampak. Fikiran tu biar luas dan terbuka ..jgn disempitkan dengan memandang yg 0.001% kes yg berlaku. Tapi nak buat mcm mbs..klau belajar setakat tingkatan 5.. akal yang digunakan pun tak panjang...kesian.

Tanpa Nama berkata...

Akak,elaun keraian tu kami gunakan nak phostostat nota pelajar,beli pen pelajar,beli pemadam pelajar,beli kertas latihan pelajar duit balance tu baru kami buat bayar camry,wish,honda accord kami

Tanpa Nama berkata...

Ni lg satu bengong...cikgu yg dah gaji 6 hngga 7 ribu tu dah nak pencen...watper di bandingkan dgn org baru yg kerja..mmg start gaji 1500 lbh. Guru baru mengajar dgn degree pun gaji sekitar 2000 je. Elaun keraian 700 tu hnta utk pngetua DG 52. Klau di bhg lain setaraf dgn pengarah. Guru2 tak dpt elaun keraian. Nk hentam tu lain kali cari maklumat dulu...jgn main semborono je

Tanpa Nama berkata...

Jangan dilayan anjing2 yg melalak bodoh di sini.Biasalah mereka ni sebenarnya tgh sedih atas gaji mereka yg sgt kecil ,ini sebab dulu emak bapak htr sek tau mau sek,bila tgk semua benda naik baru rasa HDK MAMPUS bila pikir gaji kecil.Faktor dan puncanya sebab dulu malas belajar inilah ceritanya.Bila dah bekerja mcm2 tak cukup sebab BANGANG DI TAHAP GABAN,fakta pun byk salah...AKU TGK PDRM HARUS SIASAT siapa yg buat anasir2 yg menghasut dan ayat2 yg tidak berasas bila dilontarkan disini...Blog ini harus dipantau oleh PDRM dan dapatkan sumber maklumat dari pengirim yg BODOH2 ni ...semua ini dasar hasutan dari ayat2 mereka ini,jadi mereka ni boleh didakwa..JOM sama2 kita laksanakan agar anjing2 ini tidak menyalak lagi sedemikian rupa

Tanpa Nama berkata...

terima kasih daun keladi....

Tanpa Nama berkata...

Bernama melaporkan, persidangan Dewan Rakyat hari ini menolak dua usul berkenaan pemotongan gaji ke atas jawatan beberapa orang Duta Khas dan Penasihat Khas yang dilantik kerajaan.

Usul pertama yang dibawa Sim Tze Tzin (PKR-Bayan Baru) ialah usul untuk memotong elaun yang dibayar kepada tiga bekas menteri yang kini dilantik sebagai Duta Khas yang keseluruhannya berjumlah RM980,179 setahun.

Mereka ialah Datuk Seri Jamaluddin Jarjis yang dilantik sebagai Duta Khas ke Amerika Syarikat, Tan Sri Ong Ka Ting (Duta Khas ke China) dan Datuk Seri S. Samy Vellu (Duta Khas ke India).

Usul kedua pula dibawa Fuziah Salleh (PKR-Kuantan) yang mencadangkan supaya gaji lima penasihat khas kepada kerajaan di Jabatan Perdana Menteri dipotong kerana pelantikan mereka bertindih dengan fungsi menteri dan kementerian sedia ada, serta membazirkan wang rakyat.
Fuziah mendakwa keseluruhan bayaran gaji kepada lima orang penasihat itu berjumlah RM1.6 juta setahun.

Tanpa Nama berkata...

Kami mahu elaun rumah N17 dinaikkan RM50 !!!!!
naik!!Naik!!!naik!!kerani!!kerani!!naik!!naik!!kerani!!Kerani!!
Naik!!kerani!!RM50!!!!RM50!!kerani!!Kerani!!naik!!kerani!!

Tanpa Nama berkata...

Hidup kerani kerana berani,mati kerani kerana bini

Tanpa Nama berkata...

Guru ijazah baru kerja rm 2000 lebih kurang. 20 thn atau lebih kerja klu x dak masalah br dpt dg 52. Cg ni tgk gaji mmg best. Tapi cuba tolak yg habis kat sekolah..x berkira pun. Hias kelas pn habisla 200 duit sndiri. Fotostat utk mengajar satu sesi rm5 jugak satu kelas. Klu boleh claim syukur. Klu tidak kira halal je untuk murid2. Mcm ank sendiri la jg. Kdg mrd x dak buku. Kita beli bg takat satu dua. Yg ptg mrk berjaya. X dak cg yg x suka kelasnya berjaya. Cumanya kdg tension sebab 2-3 org pelajar yg disiplin tegar. Pasal gaji pdpt saya setiap pa boleh pohon. Tapi tiada kaitan guru atau ptd ambil hak PA lain. Umpama kita sama2 mancing ikan. Kalau org lain dpt ikan jgn kita maki yg dia ambil ikan bahagian kita dlm kolam tu. Selagi x dpt. Ikan dlm kolam bebas utk dipancing. Itu pdpt saya je.

Suami Guru berkata...


Guru ijazah baru kerja rm 2000 lebih kurang. 20 thn atau lebih kerja klu x dak masalah br dpt dg 52. Cg ni tgk gaji mmg best. Tapi cuba tolak yg habis kat sekolah..x berkira pun. Hias kelas pn habisla 200 duit sndiri. Fotostat utk mengajar satu sesi rm5 jugak satu kelas. Klu boleh claim syukur. Klu tidak kira halal je untuk murid2. Mcm ank sendiri la jg. Kdg mrd x dak buku. Kita beli bg takat satu dua. Yg ptg mrk berjaya. X dak cg yg x suka kelasnya berjaya. Cumanya kdg tension sebab 2-3 org pelajar yg disiplin tegar. Pasal gaji pdpt saya setiap pa boleh pohon. Tapi tiada kaitan guru atau ptd ambil hak PA lain. Umpama kita sama2 mancing ikan. Kalau org lain dpt ikan jgn kita maki yg dia ambil ikan bahagian kita dlm kolam tu. Selagi x dpt. Ikan dlm kolam bebas utk dipancing. Itu pdpt saya je.

Jumaat, November 15, 2013 5:27:00 PTG

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

SETUJU SEPERTI DIATAS..DISEBABKAN ISTERI SAYA TIDAK PERNAH MERUNGUT BUAT SEMUA ITU MAKA SUDAH 4 TAHUN BERTURUT-TURUT SEKOLAH TEMPAT ISTERI SAYA MENGAJAR MENERIMA BAI;AH.

Tanpa Nama berkata...

Memang betul pun untuk rasa ketidakpuashati kepada guru-guru sekarang yang hanya kerja untuk mengejar gaji je...sy yg keje di sekolah ni pun dh masak dengan perangai2 cikgu skarang..memang jauh bezanyer cikgu skrang dengan dulu...INI REALITI KEHIDUPAN CIKGU SEKARANG !!!! boleh dikatakan gaji cikgu skrang CECAH 6 hingga 7 ribu..1 tahun 3 kereta boleh tukar..berlumba2 cikgu tukar kereta..dasyatkn??? semua kerete import bkn malaysia punye..nk ckp cikgu kelayakan tahap mane je kalau sekolah menengah tahap degree jer...ada je cikgu yang masih buta komputer....tp masih boleh dpt gaji 6,7 ribu???? cuba bandingkan gaji swasta yg pakai degree...paling jauh pun syrikat akan bayar rm1500 starting...x buta komputer?? lagila syarikat luar x pandang..ELAUN KERAIAN UNTUK GURU SEBANYAK RM700 SEBULAN..UNTUK APE KERAIAN ITU DIBERI BAGI SETIAP GURU?????????????
MINTAK PIHAK ATASAN KAJI SEMULA APAKAH KEPENTINGAN ELAUN KERAIAN ITU DIBERI?????????????????

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

KENYATAAN DIATAS ADALAH BERUNSUR FITNAH ..AKU SARANKAN PDRM SIASAT..SEBB GURU BIASA MANA DAPAT ELAUN KERAIAN SEBYK RM700.

AKU DAN BINI AKU GURU DGREE.

Tanpa Nama berkata...

KAMI 650,000 PENJAWAT AWAM MENDOAKAN CIKGU-CIKGU SEKELUARGA SEMUA CEPAT MAMPOS, ADA KEMALANGAN, MATI LEMAS, KENA SANTAU, KENA ,SAKIT JANTUNG, KANSER DSBNYA, CEPAT SIKIT CIKGU-CIKGU MAMPOS, MENZALIMI IBU-BAPA YG MENGAMANAHKAN ANAK-ANAK MEREKA DI SEKOLAH..TETAPI DIABAIKAJ DI SEKOLAH DAN PILIH KASIH.. SEMOGA ALLAH MENEMPATKAN KAU ORG DI NERAKA JAHANAM..

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

ASTAGA....MENGUCAP SAUDARA..INGAT ALLAH.. TAPI TIDAK MENGAPA, SAYA SEBAGAI SUAMI KEPADA GURU MENDOAKAN AGAR SAUDARA DI BERI DAN DILIMPAH RUAHKAN DENGAN HATI YANG TULUS DAN SEMOGA ALLAH MENGAMPUKAN DOSA SAUDARA ..AMIN AMIN YA RABALAMIN...

Tanpa Nama berkata...

Zaman sekarang ramai penjawat awam mempunyai ijazah dan diploma hanya nasib yg membezakan kita, ramai dalam gred 17 mempunyai ijazah dan diploma jadi usahlah berasa besar diri dan pandang rendah terhadap mereka. Jika ditengok pada elaun perumahan dan EKA ternyata ia sangat tidak adil sudah lah gulongan professional bergaji besar elaun pun amat tinggi, saya rasa pihak kerajaan perlu pantau berkenaan hal ini, jangan dibiarkan saja semua di tentukan oleh JPA. Saya takut satu hari golongan bawahan tidak akan menyokong kerajaan lagi.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

DI ATAS NI SORANG LAGI BENGONG YANG TAK RETI BAHASA TENTANG PERJAWATAN N17. APA MAKSUD N17. SEMASA MEMOHON N17 GUNA SIJIL APA...DAN N 17 NI BOLEH NAIK PANGKAT SAMPAI MANA...BODH TAK BOLEH DIAJAR..

KALAU DAH ADA DIPLOMA ATAU IJAZAH SILA LA POHON JAWATAN YANG SETARAF, KALAU NK TUNGGU N17 DI NAIK GRED KE IJAZAH ATAU DIPLOMA ERTINYA TIDAK LAGI DISEBUT N17...NAPE LER BANGGANG SNGT GOLONGAN NI...ADUSSS BEBAL BETUL LER

Tanpa Nama berkata...

Saya guru sekolah rendah, dah 19 tahun berkhidmat. Saya bersyukur. Kehendak manusia tidak terhad, hidup sederhana. Jaga kesihatan dan keluarga, ingat Tuhan dan tahu bersyukur. Insya'Allah, hidup akan tenang.

Tanpa Nama berkata...

SUDAH SUDAH LA SEMUA....INI ADALAH FENOMENA BIASA APABILA KERAJAAN HENDAK MENGELUARKAN SESUATU SKIM GAJI/PERKHIDMATAN BARU UNTUK GURU2...MAKLUMLAH BERMULA JAN 2014, SEMUA GURU AKAN MENIKMATI SKIM GAJI BERSEPADU, DIMANA RAMAI YANG AKAN MENIKMATI KENAIKAN PANGKAT DAN ELAUN, TERUTAMANYA YANG BERKELULUSAN MASTER DAN PHD. JADI SAYA LIHAT INI PROVOKASI YANG BIASA BERLAKU SEBELUM SKIM INI AKAN BERKUATKUASA. TAPI KESIANNYA....ADAKAH KERAJAAN AKAN MENARIK BALIK SKIM INI JIKA PA2 YANG LAIN DOK MENGEJI/MENGHINA GURU2?...JAWAPANNYA TIDAK..MALAH AKAN DIKAJI LAGI AGAR GURU2 LEBIH MENIKMATI FAEDAH PADA MASA HADAPAN...KENAPA? KERANA KEBANYAKKAN AHLI2 POLITIK (KERAJAAN ATAU PEMBANGKANG) YANG MERUPAKAN BEKAS GURU DAN ADA DIANTARA PASANGAN2 MEREKA MASIH BERGELAR GURU.....JADI.....SUDAH2 LAH USAHA MENJATUHKAN GURU...LEBIH BAIK KORANG TOLONG POLIS/ASKAR YANG KEHILANGAN KERETA PERONDA DAN SENJATA API...ADA JUGAK FAEDAHNYA..WASALAM....NANDREY...ORE MALAYSIA....

Tanpa Nama berkata...

Ye la tu

Tanpa Nama berkata...

Guru makan duit haram sebab sedap dikunyah..tu duit kami golongan pelaksana..kami terpaksa bagi anak2 maggie hujung bulan kerana gaji kami kecil..kami terpaksa beli nasi lemak bungkus buat makan tengahari,pagi sarapan roti..duit baju anak,duit makan anak..kami terpaksa suruh anak jalan kaki ke sekolah sbb tak mampu bayar duit bas..tuisyen jauh sekali..di sekolah,cikgu2 minta duit dgn anak2 kami utk beli buku latihan tambahan,duit yuran persatuan,duit pibg,duit jamuan,duit baju kelab,duit rombongan dsn lain-lain lagi..kami terpaksa bergadai bila terlalu sesak terutama di musim perayaan atau buka sekolah..KFC,McDonald jgn harap,setahun sekali pun susah..kereta dipandu sebulan sekali..

Tanpa Nama berkata...

Sabarlah encik......

Tanpa Nama berkata...

Cuba tuan2 bayangkan..gaji saya RM1800 dan gaji isteri RM1600..jumlah RM3400..bayar sewa rumah RM600..duit kereta viva RM400..duit motorsikal RM150..anak ada dua..anak sulong darjah 2 anak bongsu 4 tahun..anak bongsu hantar pengasuh RM300..bg mak / mak mertua RM100/org: RM200..duit pinjaman bank rakyat masa kawin RM300..duit dapur sebulan RM500..bil api/air RM100..topup telefon saya RM50,isteri RM50:RM100..duit minyak RM200..duit sakit anak RM100/bulan..tinggal RM400 sahaja utk belanja saya,isteri dan anak2 selama sebulan..maaf sy tertekan dengan keadaan sekarang sehingga tersebut guru makan duit haram tadi..maafjan saya..

Tanpa Nama berkata...

Tuan2 jangan la tuduh kami golongan pelaksana sebagai bodoh,bebal,suka meminta dan sebagainya..kami juga manusia sama mcm tuan2..kami perlukan wang utk teruskan hidup..mmg kami dikategorikan miskin bandar dgn keadaan taraf hidup sekarang..cuba tuan2 berada ditempat kami bagaimana pula

Tanpa Nama berkata...

Eh mulut longkang betul... Aku pn cg jugak.. X sehina 2 tau...

Tanpa Nama berkata...

Gaji cikgu 6-7 ribu tu yg dh nk pencen...gred 52..kalo kt jbtn lain setaraf dgn pengarah...yg starting btu dlm 2k je...aku rase ko ni sakit otak kot...x pun dulu ko selalu kene marah dgn cikgu ko sbb ko malas dan bengap...

Tanpa Nama berkata...

Tipulah org ni, jealous ngn PA

Tanpa Nama berkata...

Klau gitu tanggapn anda ttg ckgu..jgn hntr anak ke skolh, minta lambu2 yg ajar.

Tanpa Nama berkata...

Cuba tuan2 bayangkan..gaji saya RM1800 dan gaji isteri RM1600..jumlah RM3400..bayar sewa rumah RM600..duit kereta viva RM400..duit motorsikal RM150..anak ada dua..anak sulong darjah 2 anak bongsu 4 tahun..anak bongsu hantar pengasuh RM300..bg mak / mak mertua RM100/org: RM200..duit pinjaman bank rakyat masa kawin RM300..duit dapur sebulan RM500..bil api/air RM100..topup telefon saya RM50,isteri RM50:RM100..duit minyak RM200..duit sakit anak RM100/bulan..tinggal RM400 sahaja utk belanja saya,isteri dan anak2 selama sebulan..maaf sy tertekan dengan keadaan sekarang sehingga tersebut guru makan duit haram tadi..maafjan saya..

Jumaat, November 15, 2013 8:15:00 PTG
__________________________________
HEHEH...SIAP MINTAK MAAF WOH...RASANYA ADA USTAZ DAH BAGITAU DIA NIE YANG ANTARA DOA ORANG2 YANG PALING AFDAL ADALAH DOA SEORANG GURU...SO YANG DAH KENA DOA KAT SINI...SORRY....TAK BOLEH NAK MINTAK MAAF DAH...

Tanpa Nama berkata...

Guru makan duit haram sebab sedap dikunyah..tu duit kami golongan pelaksana..kami terpaksa bagi anak2 maggie hujung bulan kerana gaji kami kecil..kami terpaksa beli nasi lemak bungkus buat makan tengahari,pagi sarapan roti..duit baju anak,duit makan anak..kami terpaksa suruh anak jalan kaki ke sekolah sbb tak mampu bayar duit bas..tuisyen jauh sekali..di sekolah,cikgu2 minta duit dgn anak2 kami utk beli buku latihan tambahan,duit yuran persatuan,duit pibg,duit jamuan,duit baju kelab,duit rombongan dsn lain-lain lagi..kami terpaksa bergadai bila terlalu sesak terutama di musim perayaan atau buka sekolah..KFC,McDonald jgn harap,setahun sekali pun susah..kereta dipandu sebulan sekali..
__________________________________
ITU KO KENA SALAHKAN DIRI SENDIRI LA SEBAB TAK BELAJOR TINGGI2 DULU...CUBE KALAU KO USAHA KUAT SIKIT DULU...MESTI KOMAN2 DAH JADI CIKGU YANG GAJI 8-9 RIBU KAN?...SO MUHASABAH DIRI KO..JANGAN NAK KATA ORANG LAK...

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya aku pun guru jugak saja buat cerita kat atas..ada jugak mangkuk termakan cerita rekaan aku yer hehe..ko sendiri pun dah terkena dgn pengayaan cerita yg aku reka..sbb aku dah pergi kursus pedagogi terkini minggu lepas..hebat tak guru boleh memanupulasi cerita sampai ada guru x beberapa cerdik pun bleh terpengaruh..sbb tu kerajaan bg kami gaji tinggi sbb kami bijak mempengaruhi orang dan memainkan emosi seseorang..

Tanpa Nama berkata...

Patut pengetua bagi aku APC kt aku tahun ni..aku reka cerita sedih sampai ada mangkuk percaya..hebatnya guru boleh mempengaruhi orang..nampaknya aku kena apply guru cemerlang tahun ni utk fast track ke DG48

Tanpa Nama berkata...

Sinopsis cerita diatas jangan cepat percaya dan terus komen nnti org panggil ko bodoh mcm lembu..ko kena blajar mana satu intan mana satu kaca bini ko dah dapat anugerah perkhidmatan cemerlang(APC)? Klau belum suruh bini ko keja rajin2 mcm aku..aku on the way apply guru cemerlang for fast track DG48..x payah time based..guna jalan tikus tp keja bnyk skit la..good luck my freind

Tanpa Nama berkata...

Apa pun lain kali hati2 yer nk bg komen sbb ko tak kenal siapa yg komen..bini ko yg cikgu bukan ko..ko jgn jadi mcm bini mat yo sudah yer over dari husband dia..suruh bini ko apply guru cemerlang utk fast track naik gred tanpa tunggu time based..jgn citer dgn org lain yer..fair well my freinds

Tanpa Nama berkata...

Itu aku baru buat citer karangan pasal kerani..belum buat skim lain lagi..masa SPM karangan gua A beb..gua jugak penanda kertas PMR BM..dpt APC tahun 2013..tima kasih boss..tahun depan boss jgn lantik aku jadi S/U sukan yer..penat la boss..S/U koko xpe la..nnti sy nk minta guru cemerlang boss sokong penuh yer

Tanpa Nama berkata...

Ok la kawan2 gua nk solat jap minta malaysia aman dan negara maju.. Semoga malaysia menerajui pendidikan bertaraf dunia tidak lama lagi..boss najib,kasi jer la elaun lebih skit kt diorg yg gred 41 ke bawah..kesian plak sy boss..kami x naik xpe sbb dah lebih ni boss kasi..increment rm250/tahun,elaun2 RM1K..time based,fast track..dah mcm2 ni boss..mak sy ckp jgn tamak..boss kasi diorg mana tahu malaysia aman dan boss umur panjang..bleh kawin lagi satu mcm pak lah..rosmah tu keras2 kerak nasi jer boss

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan pelaksana ini memang bodoh pun sebab suka sgt memfitnah,maki hamun dan berdengki dgn kump PnP. Seolah2 mereka nakkan gaji samarata tanpa mengambilkira kelulusan akademik dan kepakaran. Mereka tidak pernah sedar tentang kelemahan diri cuma leka cari kelemahan org lain. Mereka tidak ada usaha memperbaiki diri tapi cuma menanti bulan jatuh ke riba. Sedarlah kump pelaksana bahawa kumpulan PnP tak semua hidup mewah selain kumpulan 52 hingga jusa yg dikategorikan sbg kumpulan elit dan hidup mewah. Dan jgn lupa ada juga kumpulan pelaksana yg hidup mewah jika suami isteri sama2 berada digred 38 dan tanggungan tidak ramai. Kita harus berfikir secara rasional sblm membuat kenyataan yg menyinggung perasaan org lain.

Tanpa Nama berkata...

Setakat gaji cikgu 6-7k, tak hairan aku, aku part time pasar mlm dah jejak 6-7k, itu belum dicampur gaji aku 5k, ada aku kisah..!!

Tanpa Nama berkata...

Ada aku tanya gaji ko brapa?

Tanpa Nama berkata...



BELUM LAMA SBPA GAGAL KERANA TIDAK ADIL, KALI INI SST HANYA SEBAHAGIAN YG UNTUNG...SST TIADA PENJELASAN YG KONKRIT DARI KERAJAAN..HARAP JANGAN GAGAL NANTI KALAU KEADILAN TIDAK DITERAPKAN

SEPATUT NYA YG PA SOKONGAN YG ADA DIPLOMA/IJAZAH/SARJANA & BERPENGALAMAN DINAIKKAN JAWATAN UTK MENGELAK KETIDAKADILAN. BAHARU NEGARA DPT TRANSFORM MENJADI NEGARA MAJU BERPENDAPATAN TINGGI

Tanpa Nama berkata...

Sarang tebuan jgn dijolok...duduk diam2 dpt madu...

Tanpa Nama berkata...

Ya saya sokong pendapat diatas..semua gred N17,J17,FT17, dan apa2 saja gred yg berakhir dgn 17 perlu dinaikkan sekurang2 ke gred JUSA C..kami tuntut!!kami tuntut!!kami tuntut!!Hak kami!!hak kami!! Mana plak ni karam singh walia ni kata nk masuk tv3

Tanpa Nama berkata...

Ambil tahu,ambil kisah..pulau pinang terbelah dua,wang ada senang hati-karam singh walia,tv3..sori lewat sampai macha

Tanpa Nama berkata...

Bekas guru rogol, cabul murid kekal dipenjara, sebat
PUTRAJAYA 15 Nov. - Seorang bekas guru kekal menjalani hukuman penjara 12 tahun dan sebatan tujuh kali kerana merogol dan mencabul seorang muridnya yang masih di bawah umur dalam makmal sains sekolah tersebut, empat tahun lalu.Perkara itu berikutan keputusan sebulat suara panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai oleh Datuk Azahar Mohamed yang menolak rayuan akhir Yek Hock Soon, 30.Hukuman berkuat kuasa hari ini.Kuorum berkenaan berpuas hati bahawa mangsa merupakan saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya berhubung kejadian rogol dan cabul adalah munasabah. - UTUSAN ONLINE

Tanpa Nama berkata...

PUTRAJAYA 15 Nov. - Seorang bekas guru kekal menjalani hukuman penjara 12 tahun dan sebatan tujuh kali kerana merogol dan mencabul seorang muridnya yang masih di bawah umur dalam makmal sains sekolah tersebut, empat tahun lalu.Perkara itu berikutan keputusan sebulat suara panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai oleh Datuk Azahar Mohamed yang menolak rayuan akhir Yek Hock Soon, 30.Hukuman berkuat kuasa hari ini.Kuorum berkenaan berpuas hati bahawa mangsa merupakan saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya berhubung kejadian rogol dan cabul adalah munasabah. - UTUSAN ONLINE

Sabtu, November 16, 2013 4:54:00 PTG
__________________________________
INI CIKGU SKOLAH PERSENDIRIAN CINA...BUKAN CIKGU GOMEN....RASANYA KALAU KES BAPAK ROGOL ANAK LEBIH BANYAK KOT DRP KES GURU ROGOL ANAK MURID....HEHEHEH

Tanpa Nama berkata...

BARANG YANG LEPAS JANGAN DIKENANG...JIKA DIKENANG MEROSAK DIRI.....SETIAP INSAN AKAN MELALUI LIKU-LIKU PERJALAN YANG BERBEZA (KEKANGAN, RINTANGAN DAN HALANGAN DARI PELBAGAI ASPEK DALAM KONTEKS KEHIDUPAN).....ANGGAPLAH IA SEBAGAI SEJARAH YANG PERLU KITA AMBIL IKTIBAR DAN PENGAJARAN DALAM MENEMPUH SISA-SISA KEHIDUPAN.....
JADILAH MASYARAKAT PENYAYANG DENGAN MENGAMALKAN SIKAP TOLERANSI DAN SALING BANTU MEMBANTU.....
PENERAPAI NILAI-NILAI MURNI, SEMANGAT JATIDIRI NASIONAL DAN JATIDIRI BANGSA PERLU DITANAM DALAM JIWA ANAK-ANAK SEJAK KECIL UNTUK MENJADIKAN KITA NEGARABANGSA YANG DIHORMATI DAN DISEGANI KERANA AKHLAK DAN NILAI BUDAYA YANG TINGGI DI PENTAS GLOBAL.....



DR: KASSIM SELAMAT

Tanpa Nama berkata...

Guru disiplin disyaki cabul pelajar ditahan

KUALA LUMPUR - Seorang guru disiplin sebuah sekolah rendah di ibu negara ditahan Sabtu lepas kerana dipercayai mencabul bekas pelajarnya.Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (Operasi dan Risikan) Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Khairy Ahrasa berkata, guru lelaki berumur 35 tahun itu ditahan di rumahnya, di Bandar Baru Sentul berikutan laporan polis yang buat oleh pelajar berumur 13 tahun itu Jumaat lepas.Pelajar berkenaan mendakwa bapa kepada dua orang anak itu telah mencabul kehormatannya sejak tahun lepas, katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini semalam.Kejadian terbaharu berlaku Jumaat lepas apabila pelajar itu dipanggil oleh guru berkenaan supaya membantunya. Pelajar itu lari ke balai polis berhampiran untuk membuat aduan.Khairy berkata, guru itu kini ditahan reman tujuh hari bagi membantu siasatan. - Bernama

Tanpa Nama berkata...

Ok

Tanpa Nama berkata...

BELUM LAMA SBPA GAGAL KERANA TIDAK ADIL, KALI INI SST HANYA SEBAHAGIAN YG UNTUNG...SST TIADA PENJELASAN YG KONKRIT DARI KERAJAAN..HARAP JANGAN GAGAL NANTI KALAU KEADILAN TIDAK DITERAPKAN

SEPATUT NYA YG PA SOKONGAN YG ADA DIPLOMA/IJAZAH/SARJANA & BERPENGALAMAN DINAIKKAN JAWATAN UTK MENGELAK KETIDAKADILAN. BAHARU NEGARA DPT TRANSFORM MENJADI NEGARA MAJU BERPENDAPATAN TINGGI

Tanpa Nama berkata...

Org pi sekolah... mangkok ni ponteng.. org baca buku.. dia hisap gam... Haramjadah kamu ni

Tanpa Nama berkata...

Kenape jeles ker cikgu gaji banyak beli kebun,beli tanah,beli rumah..satu sen pun kami tak minta duit korang
___________________________________
betul tu cikgu....yang cikgu buat tusyen kat luar tu pun diluar waktu sekolah...itu rezeki halal cikgu2...bukan macam depa nie....makan rasuah tapi tak puas2 jugak...
-------------------------------
Patutlah banyak cikgu2 komplen cakap buat kerja balik dr sekolah tak siap2 sampai tengah malam..PA lain kalau dah jam 8 mlm semua dh tdo dh penat dh kerja seharian.. kalau cikgu balik ngajar dr sekolah pun masih dapat buat tution malam...mmm paham lah aku macam mana kerja guru ni..

Tanpa Nama berkata...

Tolong jangan hina sebarangan.. tidak semuanya yang berjawatan rendah tidak mendengar cakap guru, kaki ponteng, kaki disiplin kat sekolah dulu. Ada jugak yang rajin belajar, bukan kaki ponteng, bahkan ada yang top student cuma nasib tidak menyebelahi mereka untuk mendapat pekerjaan yang diidamkan. Ada jugak dulu kaki rokok, kaki ponteng, kaki gam, tak dengar cakap guru, tapi kini dah menjadi guru. Itu Nasib seseorang please, tolong jangan hina mereka. siapa cakap doa guru itu makbul, kalau dah doakan kepada orang benda2 yang tak elok.

Tanpa Nama berkata...

PUTRAJAYA 15 Nov. - Seorang bekas guru kekal menjalani hukuman penjara 12 tahun dan sebatan tujuh kali kerana merogol dan mencabul seorang muridnya yang masih di bawah umur dalam makmal sains sekolah tersebut, empat tahun lalu.Perkara itu berikutan keputusan sebulat suara panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai oleh Datuk Azahar Mohamed yang menolak rayuan akhir Yek Hock Soon, 30.Hukuman berkuat kuasa hari ini.Kuorum berkenaan berpuas hati bahawa mangsa merupakan saksi yang boleh dipercayai dan keterangannya berhubung kejadian rogol dan cabul adalah munasabah. - UTUSAN ONLINE

Sabtu, November 16, 2013 4:54:00 PTG
__________________________________
INI CIKGU SKOLAH PERSENDIRIAN CINA...BUKAN CIKGU GOMEN....RASANYA KALAU KES BAPAK ROGOL ANAK LEBIH BANYAK KOT DRP KES GURU ROGOL ANAK MURID....HEHEHEH
-----------------------------
ohh ya gitu. rupa rupanya guru ni ada beza jugak, cikgu persendirian lain, cikgu gomen lain, cikgu driving pun ada ya gitu.. bapak jugak begitu,bapak kandung, bapak tiri, bapak ayam pun ada.

Tanpa Nama berkata...

kah..!! Kah..!! kah..!! kan dah kena dah.. cikgu..cikgu.. apalah nak jadi cikgu skg..

Tanpa Nama berkata...

semoga semua komen yang baik dirahmati Allah dan dimurahkn rezeki...Kita hanya merancang Allah yang menentukan jangan cpat melatah...yg n17 kalau nk gj mcm guru bela menjadi guru...inshaa Aala kalau niat kita baik cepat jer Allah permudahkn urusan kita...wallahualam

Tanpa Nama berkata...

Apakata kita ajar sdr anak kita..srh kerajaan mansuhkn jwtn guru.potong elaun guru..bg org bijak pandai ajar sdr ank kt sekolah..sng cerite...ckp byk sgt...org yg suka hina guru ni mmg x kenang jasa..kalau x sbb cgu..saya x bjaya hr ini..trma ksh cgu2 dr tadika hgga univsti..kalu nk bnding dgn singapore n brunei..gj guru kt malaysia plg rndh..x pe..janji dpt mlhirkn modal insan yg syumul..x hairan kalau mrd2 skrg x hormt guru..sbb parents pnramai yg x hrmat guru

Tanpa Nama berkata...

Siap doakn guru msk neraka jahannam..kalau ade ank branak dia cgu..tmsuk sekali la...ape punya bangang la...

Tanpa Nama berkata...

Kerani akan dapat gaji macam JUSA C lepas..tahniah dan boleh booking kereta BMW dan rumah banglo..tahniah kepada kerani..SPM anda terlalu mahal di Malaysia..kerja goyang kaki,berbual,kunyah keropok,makan kuaci,mengumpat dan dapat gaji besar..

Tanpa Nama berkata...

Jangan cakap macam tu, adakah semua golongan profesional rajin? Jika anda kata ya bermaana anda telah berbohong. Contoh Pen kanan dan Guru Besar sek selalu berkata ramai cik gu sekarang malas not up to expectation dan ini ada lah satu reality yg perlu diterima olih semua.

Tanpa Nama berkata...

Kami setuju kenyataan tue, betul tue.. tak boleh dinafikan, tgk skg mana ada guru kat tempat mereka mengajar, semua pergi melancung.. perhabis duit.. habis duit baru balik.. yg buat tahi penjawat awam, cikgu-cikgi yg ramai, masuk paper pulak tue, asyik kes tue jea..bosan kami tgk, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga..

Tanpa Nama berkata...

Kan cuti sekolah skrg.... mestilah cikgu cekgi gi melancong. Mereka pakai duit mereka sendiri, pa nak jaga tepi kain org. Mun mereka ada hutang/boros bukan mereka minta kita tolong mereka. Biar mereka enjoy, tu hak mereka, yg penting janji mereka tak ganggu kita sudahlah. Kita yg tak de kemampuan ni nak buat mcm mana? Menyalak mcm anjing pun tak de kesan.

Tanpa Nama berkata...

Statment dengki dgn guru yg tramat sgt...sudah dirasuk setan agaknya.

Tanpa Nama berkata...

Ni jnis org x pi skolah punye kata2..sian mak bapak ang dpt anak kuang ajaq..

Tanpa Nama berkata...

Ni msti anak dia x lulus upsr..mcm mne nk lulus klu mak bpk dok prtikai keje org je..nk denda anak ckit da mngamuk x igt dunia..last2 anak jd bodoh sbb mak bpk trlmpau manjakan anak..last2 cikgu gak yg salah..

Tanpa Nama berkata...

Keparat cibai lu..... mo lui si la....

Tanpa Nama berkata...

Zaman penjajah dulu, pernah seorang pemimpin penjajah tu melabel org kat tanah melayu sebagai pemalas. Hingga hari ni kita masih pemalaskah? Melalak sana sini minta sedekah.

Tanpa Nama berkata...

Gred 44 hingga 54 tidak ada elaun khidmat awam cuma elaun keraian. Harap kerajaan naikkan elaun perumahan kump pelaksana rm500 sebulan manakala utk pnp rm1000 sebulan. Dasar berbeza gaji dan elaun seumpama ini diamalkan diseluruh dunia.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 206   Terbaru› Baru»