SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

10 November 2013

KERAJAAN DIMIMTA SELESAIKAN BAKI 249 SKIM PERKHIDMATAN AWAM TAHUN INI

Bernama
9/11/2013



 ALOR SETAR, 9 Nov (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) meminta kerajaan menyelesaikan baki 249 skim perkhidmatan awam selewat-lewatnya pada hujung tahun ini.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata sejumlah 81 skim yang diumum baru-baru ini mengambil masa tujuh bulan, oleh itu, bakinya perlu diselesaikan dalam tempoh sama bagi membolehkan semua penjawat awam menikmati skim baharu berkenaan.

"Kalau boleh kerajaan perlu beri maklumat awal bagi membolehkan CUEPACS memberi penjelasan kepada penjawat awam mengenai kedudukan skim mereka dan kerajaan tidak perlu mengambil masa terlalu lama untuk menyelesaikannya.

"Saya yakin 249 baki skim yang tertangguh itu tidak kritikal untuk Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) selesaikan," katanya kepada pemberita pada sesi dialog bersama anggota CUEPACS di Bangunan Sultan Abdul Halim, Sabtu.

Omar berkata ada penjawat awam yang tidak berpuas hati dengan penambahbaikan skim itu, yang melibatkan lebih 600,000 petugas, di bawah Bajet 2014.

Beliau berkata CUEPACS sudah menyerahkan memorandum kepada Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa dan JPA bagi menambah baik skim perkhidmatan bagi lebih 700,000 daripada jumlah keseluruhan 1.3 juta penjawat awam, termasuk unit beruniform.

"Saya harap penjawat awam yang terlibat dalam penambahbaikan skim dapat melakukan tugas dengan baik sekali gus dapat melonjakkan produktiviti kerja," katanya.

--BERNAMA

72 ulasan:

pokku berkata...

Teruskan Perjuangan Mu Dato..Semoga Dipermudahkan..

Tanpa Nama berkata...

yeah... no 2... heheheheehe

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

yeah... no 2... heheheheehe
Isnin, November 11, 2013 7:15:00 PG
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
tengok contoh di atas, adakah perwatakan PA seperti ini perlu dipertimbangkan untuk [penyelarasan gaji. Duk diam-diam je la PM ./ JAngan duk layan golongan yang sebegini

Tanpa Nama berkata...

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
03 8000 8000 mudah, cepat dan tepat
03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
Menjadi satu rangkaian pertanyaan
Aduan dan cadangan

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

Tanpa Nama berkata...

Memang patut pun PA yang tidak terlibat dalam 81 skim yang ditambahbaik ini tidak puashati. Kajian skim ini mestilah melibat semua skim yang ada. Harapan supaya KPPA mengambil maklum jangan sampai ada skim yang dipandanag sepi walaupun telah memberi sumbangan yang sama dengan PA yang lain sebagai contoh Jawatan PT N17 yang tidak mendapat tempat dihati pegawai pegawai Agensi Pusat.

Tanpa Nama berkata...

PT N17 lagiiiiiiiiiiiii

tak ada kaum lain ke kat blog ni ?????

Tak habis2 dengki............

aku dari golongan j pun tak bising2

hishhish

Tanpa Nama berkata...

Bang hang jangan kelam kabut..
j tu patut dah lama di swastakan perkhidmatannya. gaji pun lebih then tak payah kerajaan tanggung pencen hang.

Tanpa Nama berkata...

terimakasih kerajaan dan terimakasih Cuefac...kami merayu gred kakitangan penyelia KEMAS di upgredkan. Kami menyokong penuh laporan berita dari Menteri baru-baru ini ....sekarang ini gred Penyelia sama dengan gred Pemaju Masyarakat..sedangkan beban tugas penyelia semakin bertambah..kami masih setia menunggu berita baik ini....

Tanpa Nama berkata...

Dato omar....cuba lihat skim penolong pegawai tadbir gred N di bawah JPA sendiri....tapi hakikat skim ini tercorot dan tidak pernah dipadang oleh sesiapa trmasuk pihak CUEPACS. Skim ini langsung x da laluan kerjaya seumur hidup. X percaya sila siasat latar belakang. Kita kerja dah separuh mati....tapi x pernah dihargai. Dan banyak kertas kerja disediakan oleh persatuan KEPAK. Tapi sehingga hongga kini jawapan yang diberikan dari dulu sampai sekarang ialah masid dalam kajian. Mohon dato teliti dengan telus.......

Tanpa Nama berkata...

Kami sokong KEPAK.
Kami Skokong KEPAK
Kami Sokong KEPAK.
Kalau Gred PPT di gred semula. bolehlah PT N17 pun di up gred sekali. Kami pun pembayar yuran kesatuan.

Tanpa Nama berkata...

WAHAI CUEPACS...HARAP JANGAN SELALU BUAT SILAP & ALPA...SKIM W & N YG DITAMBAHBAIKKAN HENDAKLAH DIBUAT DENGAN ADIL DAN CEPAT..BARU ADA TRANSFORMASI

Tanpa Nama berkata...

Aku kesian kat pak Omaqqqq

KAu tau tak, pak omaq dah jadi absorber, tak mintak, orang bawah marah, mintak orang atas tak kasi.

heheheh

tapi yang sebenarnya kita patut sedar, pak omar ni tak lebih macam pengerusi PIBG jeee. Puat penyeri blog ni je, dia tak ada kuasa apa2, jd dah la duk kutuk dia. Sian dia aku tengok doh makin tua orang tua tu.

Apa kata PA sekalian bagi komen kat blog PM Najib plak....

liya natasha berkata...

Salam.. warga cuepacs.. saya bukan nak kata ape . kesian sebenarnya gred 17 ni.. di anak tirikan.. sebenarnya gred ni x boleh didalam sokongan 1.. start masuk sokongan satu dr tahun 2007 lg.
sejak masuk sokongan satu semua gred 17 ni nmpk cam gaji dia dah byk sbb join ngan gaji org ada diploma.. so nak minta dinaikkan gaji pun SPA x layan.. cuba kajian gaji2 kami yg gred 17 ni lebih kurang sama ngan 16 kebawah.. keje kami pun byk.. minta pertimbangkan.. terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Setiap kali nak kaji jawatan PT N17/N22 ditiadakan adakah PT ini kurang kerja siapa yang buat kerja lebih suruh itu ini tak buat kenak marah tapi buat juga tak adil

Selvan Muthaiah berkata...

Kesian kami pembantu makmal jabatan kimia tidak dihargai kerja macam profesional gc,gcms,aas,infrared ,hplc,dna,comparison bullet dan macam macam lagi tapi masih 17 teruk betulah kaji bumi jabatan haiwan kaji cuaca dinaiktarafkan kami dipinggirkan aduhai

Tanpa Nama berkata...

N17 ni adalah golongan kerani yang hanya menurut arahan, mereka tiada pemikiran yang pro aktif..

Sebab itu anda boleh lihat mereka komen pada jam 9 pagi..itu waktu pejabat....

N17 Hampeh.....

Tanpa Nama berkata...

TOLONG TENGOK SKIM MERINYU TALIAIR J17,J22,J26. TERTINGGAL'''''''''

Tanpa Nama berkata...

Salam, Resolusi kepada SPA kaeadah perlantikan pegawai pelaksana berijazah dan berpengalaman 20 tahun dlm kumpulan pelaksana dilantik ke gred 41 dan cara perlantikan sekarang sama seperti graduan baru habis belajar tidak sesuai, ambil kira pengalaman pegawai di dlm kerajaan...

Tanpa Nama berkata...

Pada gred 17 jgn bising....dtg duduk je x yah buat kerja.....nanti pa lain tegur jwp terus kau org skim di tambahbaik kau org la kerja lebih,jawap mcm tu biar mereka2 terasa sikit......

Tanpa Nama berkata...

Perubahan dan penambahbaikan dlm perkhidmatan awam, kelulusan darjah enam, srp/pmr, spm boleh menjawat jawatan kumpulan pelaksana bermula 27 - 40, untung tak payah berkelulusan akedemik setara,stp dan diploma, penat mereka yg belajar dan masa dan wang keluar, mcm mcm lah..

Tanpa Nama berkata...

Salam, matahari telah memberi sinaran kepada kumpulan pelaksana yg mempunyai kelulusan akademik srp/pmr, spm, (stp dan diploma)dgn kenaikan gred dan gaji yg menarik.
Bila pulak kumpulan pelaksana yang mempunyai ijazah ke atas naik ke gred 41 seperti penambahbaikan kumpulan pelaksana ni...
Bilangan kumpulan pelaksana dah ramai setara, maka sayugia itu jugalah dlm kumpulan pelaksana yg mempunyai ijazah diangkat/dilantik ke gred 41 pulak...
barulah ada kesinambungan dan situasi menang menang...

Zanariah berkata...

hak semua N17 untuk naik ke N27 atau N41 wajib dilaksanakan segera. kami dah x larat tunggu. asyik nak kena arah je. ingat kami ni hamba ke? kami pun manusia juga. layanan kena adil jangan asyik pandang kelulusan saja. dah undi BN,patutnya semua sama gred dan sama gaji.ni ada pulak nak beza2 gaji mengikut kelulusan. ini x adil. setakat ijazah tu aku pun boleh beli

Tanpa Nama berkata...

dato' tlg kaji skim penyelia asrama..kami ni tak dapat nak ke mane2 sbb jwtn tertutup..keja sama je dengan PT..tapi tak boleh nk ke mane2..dok 1 unit/jabatan/kementerian sampai pencen..tak berkembang otak kami ni..PT sekurang2 nya boleh la juga nak tukar unit/jabatan..penyelia asrama, ape pon tak boleh, takkan la sampai pencen nak duduk dlm kementerian yg sama???dah la jawatan tertutup..

Tanpa Nama berkata...

sabar sabar sahabat sahabat semua. cuepcs mmg dah usaha bantu. semua dlm proses. kena tggu je. sbb keputusan bkn d tgn cuepcs. semua bergantung pd yg amat berhormat PM. sabar je ye.

Tanpa Nama berkata...

UPGRADE KAKITANGAN PELAKSANA YG ADA IJAZAH DAN N/W32(8 TAHUN) DAN N/W36 (5TAHUN) KE JAWATAN P&P N/W41. ITULAH TRANSFORMASI SST

Tanpa Nama berkata...

J ada orng bayar keluar minum air ,N tanggung sendiri ,,, bagihh... tu .. swasra je J nidaylvio

Tanpa Nama berkata...

Ya ALLAH yang MAHA PEMBERI REZEKI dan MAHA MENGETAHUI

"Bantulah kami kumpulan pelaksana yang mempunyai kelayakan tinggi dipermudahkan laluan kerjaya untuk menaiki kenaikan lantikan baru ke gred yang lebih tinggi. Dengan ketetapan dan kesuaian ini Ya ALLAH yang memberi rezeki, kesihatan, tubuh badan yang sihat dan akal fikiran dapatlah kami membantu memberi zakat dan membayar hutang piutang lain. Ya ALLAH yang MAHA MENDENGAR.. AMINNNN

Tanpa Nama berkata...

Zanariah berkata...

hak semua N17 untuk naik ke N27 atau N41 wajib dilaksanakan segera. kami dah x larat tunggu. asyik nak kena arah je. ingat kami ni hamba ke? kami pun manusia juga. layanan kena adil jangan asyik pandang kelulusan saja. dah undi BN,patutnya semua sama gred dan sama gaji.ni ada pulak nak beza2 gaji mengikut kelulusan. ini x adil. setakat ijazah tu aku pun boleh beli
Selasa, November 12, 2013 6:23:00 PG
kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
cam best je bunyui nyeee, jual la kat pakcik satu, pakcik nak mintak PTD

Juruteknik (FT) berkata...

Saya PA gred FT memiliki sijil dan diploma... Masa mohon dulu SPA ada syarat lantikan untuk Sijil maka saya mohon jawatan FT dan F29.. Malangnya saya hanya ditawarkan jawatan FT bukan F walaupun cgpa Dip 3.32. Waktu temuduga saya bertanyakan status Dip saya dan mereka jawab mohon baru / kenaikan pangkat dan mungkin akan dinaikkan dalam beberapa tahun nanti selepas ada pengalaman.. malangnya sudah berkhidmat hampir 10thn dan masih tidak dinaikan pangkat... Ramai yang diambil adalah freshi.. maka yang berpengalaman terus diletak dibawah mereka yang tiada pengalaman.. banyangkan kesengsaraan hidup apabila anda diberikan arahan oleh mereka yang lebih muda..kurang pengalaman serta kurang pemahaman..Sengsara beb.. kerana walaupun anda bagi idea atau nasihat semua tidak diterima atas alasan saya lebih besar dari kamu...
Jadi selepas dijanjikan akan ada penambahbaikan dalam gred & gaji maka. rasa gembira mula meyelubungi hati...saya pun akan nauk pangkat...naik gaji..
malangnya ia berupa menjadi mimpi siang hari..hanya sahabat gred J sahaja dalam kump teknik dinaik pangkat.. mmg bergembira untuk mereka tetapi hati tak tahan sedih kerana diketepikan oleh JPA... Apakah sijil saya itu tidak berkelayakan atau jawatan saya ini tidak penting... hati semakin bercelaru..badan semakin berat... otak tak boleh berpikir... takdeer mood nak kerja dah...tapi paksa diri demi keluarga.. malangnya kakiyg cepat sangat berjalan demi membantu menyelesaikan masalh ICT sekarang sekadar megira langkah.. malah tak mahu berganjak...Ingin berhenti tetapi tiada halatuju lain kerana takut memenuhi tanggungjawab kepada keluarga. Hanya tuhan saja yang tahu kesedihan saya skrng....

Tanpa Nama berkata...

Saya PA gred N17 memiliki sijil dan diploma... Masa mohon dulu SPA ada syarat lantikan untuk Sijil maka saya mohon jawatan N17 dan N27.. Malangnya saya hanya ditawarkan jawatan N17..

Jadi selepas dijanjikan akan ada penambahbaikan dalam gred & gaji maka. rasa gembira mula meyelubungi hati...saya pun akan nauk pangkat...naik gaji..malangnya ia berupa menjadi mimpi siang hari..hanya sahabat gred NT17 sahaja dinaik pangkat.. mmg bergembira untuk mereka tetapi hati tak tahan sedih kerana diketepikan oleh JPA... Apakah sijil saya itu tidak berkelayakan atau jawatan saya ini tidak penting... hati semakin bercelaru..badan semakin berat... otak tak boleh berpikir... takdeer mood nak kerja dah...tapi paksa diri demi keluarga.. malangnya kakiyg cepat sangat berjalan demi membantu menyelesaikan masalh pentadbiran negara..sekarang sekadar megira langkah.. malah tak mahu berganjak...Ingin berhenti tetapi tiada halatuju lain kerana takut memenuhi tanggungjawab kepada keluarga. Hanya tuhan saja yang tahu kesedihan saya skrng....

Tanpa Nama berkata...

Jangan ada orang pikir Pembantu Tadbir N17 ni tak ada kerja atau tak penting di mana-mana Jabatan. Sebenarnya N17 sama penting dengan jawatan2 lain. JPA kena kaji sekarang ni berlaku lambakan dan terlalu ramai PTPO di jabatan dan itu menyebabkan macam berlaku kurang kerja dan PTPO tak ada kerja.

Tanpa Nama berkata...

Betul tu.. Dah Ramai sangat yang dijadikan PTPO cthnya, tukang masak, Operator Telefon, Jurutaip dll. Jawatan ini dulu kelayakannya hanya PMR/SRP sebab itu N17 berlambak dan terlebih orang. PTPO yg sebenar yang guna kelayakan SPM mcm Juruteknik, Penolong Pegawai Tanah masih duduk di takuk lama tiada penambah baikan skim..

Tanpa Nama berkata...


UPGRADE KATEGORI PELAKSANA YG BERIJAZAH DAN W/N32 (8 TAHUN) DAN W/N36 (5 TAHUN)KE JAWATAN W/N41..BARU DIKATAKAN TRANSFORMASI

Tanpa Nama berkata...

WORTH TO UPGRADE THOSE WHO HAVE DEGREE AND EXPERIENCES TO N/W41 IN ORDER FOR TRANSFORMATION OF EDUCATED CIVIL SERVICE

Tanpa Nama berkata...

WORTH TO UPGRADE THOSE WHO HAVE DEGREE AND EXPERIENCES TO N/W41 IN ORDER FOR TRANSFORMATION OF EDUCATED CIVIL SERVICE

Tanpa Nama berkata...

dulu PTPO ni setaraf dengan cikgu..pegawai penempatan dsbnya.. kemudian jawatan2 ni dah upgrade tinggallah PTPO.. kemudian jawatan2 yang dulu dibawah PTPO spt. jurutaip operator pulak dah masuk jadi keluarga PTPO.. abis PTPO pun jadi ramai.. bila dah ramai maka ada alasan takleh upgrade.. bukan nak mintak tinggi sampai ijazah pun.. minta macam kwn2 NT17 J17 dan sama waktu dgnnya yang naik jadi 27.. kemudian dikurangkan jumlah PTPO.. biar yang benar2 boleh buat kerja aja yang naik.. yang menumpang nama PTPO macam tukang masak dan jurutaip kekal 17..

Tanpa Nama berkata...

Rezeki Allah...
sekiranya ada rezeki untuk N17,
Alhamdulillah...
sekiranya blm ada...
hanya pihak atasan yang tahu sebab knp x da transformasi di gred ni..
bab tugasan...org pandang x sama dgn org yang mnjlnkan tugasannya..
tidak semua N17 sprti pndangan negatif yang dprkatakan.
insyallah akan slu brusaha mmprbaiki kualiti tadbir urus yang dprtanggungjwbkn kpd saya.amin2

Tanpa Nama berkata...

Syor mungkin boleh dipandang lebih serius pihak yang berkaitan:-

a) Pelbagaikan tugasan PT N17 . Dengan cara kurangkan pengambilan/kecilkan pengambilan atau perjawatan. Ini kerana ada sesetengah Agensi terdapat kerani fail/ kerani stor/kerani hrmis lah. Sekali satu PT dengan pelbagai tugasan. Baru dikatakan boleh naik gaji. Ini tidak segelintir PT di pejabat FB, berniaga dan gosip ajee setiap hari..rugi masa.

b) Pengisian kekosongan Gred 41 disyorkan pengisian dari pegawai yang sedang berkhidmat diambil dari Pegawai Kumpulan Pelaksana yang berpengalaman, lulus tapisan, sokongan ketua jabatan. Ada sesetengah Agensi diisi oleh PSH/CFS.. Kerja mereka pun mudah dan Pegawai Kumpulan Pelaksana pun boleh buat.. Lambakan PSH jadinya..

Sekian, terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Aku tgk dh lama je komen2 dari puak j dan sebagainya yg kutuk jawatan PT N17 ni...yg korang nak sakit hati ni kenapa??..kami mohon perjuangkan nasib kami..kami xhina caci pn kerja-kerja korang, kami cuma perjuangkan hak kami..yg korang dengki pehal..dh macam bgus sgt keja korang..korang tu mmg bnyk buat keja kat luar xduduk ofis mcm PT..tapi bt keja xsmpai 1-2 jam..g meronda, minum2 kat warung berjam-jam ja yang lebih..wayang banyak puak korang ni..korang ni la perosak imej kakitangan kerajaan..aku bukan nk dengki tp dah geram sgt baca komen2 dari korang..mcm dah hebat sgt..xsedar yg PT la selama ni berjasa dalam proses gaji korang dok melantak anak bini selama ni..menguruskan skim lantikan korang..MASA MULA-MULA LAPOR DIRI KERJA KERAJAAN..BODOH2 LAGI..MUKA SAPA YANG KORANG HADAP??? SAPA YANG TOLONG MENGURUSKAN LANTIKAN KORANG?? time tu muka manis..senyum..terima kasih kat PT xhenti2..lepas dh lama berkhidmat korang kutuk kerja-kerja kami...SAMA-SAMA CARI MAKAN JANGAN DENGKI LA...korang ingat PT tu bodoh sgt ke..kebanyakkan PT skg dah ada Diploma Ijazah...tapi PT banyak bersabar...

Tanpa Nama berkata...

HARAP KERAJAAN MSIA MENIMBANGKAN UNTUK MENJADI NEGARA MAJU & PENJAWAT AWAM YANG BERPENGETAHUAN, PA PELAKSANA YG ADA IJAZAH DAN SARJANA DAN N/W32 & N/W36 YANG DAH 7 TAHUN PATUT DITINGKATKAN JAWATAN KE N/W41...ITU BARU DIKATAKAN TRANSFORMASI SST

Tanpa Nama berkata...

Tidak ADIL, sesetengah skim perkhidmatan awam dpt diupgrade tapi ada yg tak jelas/kabur. Semua Penjawat Awam ada menyumbang kpd pembangunan negara kecuali 'PA Kayu Mati'. Surat Tawaran Opsyen:-
i) Setuju;
ii) Tidak Setuju (kekal skim lama);
iii) Tidak Setuju (memilih bersara pilihan/berhenti).

Tanpa Nama berkata...

bukan mengutuk PTPO N17 saudara... sebenarnya yang tulis komen di atas mungkin dari PTPO juga, tapi kita cuba jadi realistik sikit, Lambakan perjawatan terjadi dalam PTPO N17 sekarang sebab ramai sangat jawatan yang dijumudkan yang hanya berkelulusan PMR(SRP) jadi PTPO. mungkin ini sebabnya PTPO tak diberi perhatian. kerja sikit tapi perjawatan ramai..

Tanpa Nama berkata...

Kita cuba bayangkan kl satu jabatan/pejabat tak ada kerani macam kita bayangkan kl dlm sesebuah negara tiada polis. Kalau kita bayangkan ini kita akan akui yang PTPO juga penting macam jawatan lain. Bab suka ber FB, mengeteh, memonteng masa kerja bukan kerana jawatan tapi sikap masing2 pada tanggungjawab dan kerja. Ahli PA yang berjawatan lain juga buat kerja tak elok ni. Rasa nya dah sampai masanya JPA upgredkan jawatan PTPO N17 ni serupa NT & J dari SPM ke Diploma ( Jadikan Nama Pegawai Khidmat Tadbir macam Cupacs Cadangkan). Mana2 N17 Yang naik dari gred 11 (Jurutaip, Operator, tukang masak, time taker jabatan pertanian) yang guna PMR/SRP tu jadi PTPO kekal kan di gred 17 dan boleh KUP 22 selepas 13 tahun di lantik dan boleh jumud kan beransur-ansur jawatan ini mengikut keperluan. Jabatan Masing2 kena bezakan tugas PTPO dengan PKT(Pegawai Khidmat Tadbir) macam era tahun 80an ke bawah ada kerani rendah dan pegawai kerani.

Tanpa Nama berkata...

bukan mengutuk PTPO N17 saudara... sebenarnya yang tulis komen di atas mungkin dari PTPO juga, tapi kita cuba jadi realistik sikit, Lambakan perjawatan terjadi dalam PTPO N17 sekarang sebab ramai sangat jawatan yang dijumudkan yang hanya berkelulusan PMR(SRP) jadi PTPO. mungkin ini sebabnya PTPO tak diberi perhatian. kerja sikit tapi perjawatan ramai..
__________________________________

Setuju pernyataan di atas, lambakan dan perlu audit jawatan oleh pihak yang berkaitan. Baru National Blue Ocean Strategy. Pihak berkaitan perlu turun pandang ke semua agensi kerajaan especiallay di Putrajaya nie. PT N17 yang kurang kerja/gossip/ main game/internet/ fb

Tanpa Nama berkata...

go n17

Tanpa Nama berkata...

salam..

aku ni PT N17..aku ade diploma in engineering.before ni aku berkerja sebagai asst engineer, dan pernah bekerja sebagai safet supervisor di site.aku apply gov dapat jawatan N17.sebab nak mintak keje gov susah nak apat.aku terima je N17.so jangan la ingat N17 ni tak sebagus J17.

Tanpa Nama berkata...

kekadang tertanya kepada SPA dan SPP ne atas alasan apa diambil PT N17 yang ada Diploma ne & Ijazah ne.. Masa temuduga tak semak ke.!!! Bukan ke itu telah menutup peluang org yang ada SPM aja untuk menjawat jawatan tu. Lainlah kalau dah jadi PT dan sambung belajar boleh terima.. pembelajaran sepangjang hayat.. itu memang kita puji. Bayangkan macam mana penyelia nak suruh seorg pap N1 yang baru masuk yang mempunyai diploma & ijazah nak tolak troli.. ambil barang kat stor. hari pertama ok.. hari ke dua dan ke tiga .. sendirilah tolak.
SPA dan SPP kena ubah dasar ne.. supaya Perkhidmatan Awam ne tak cacarmerba..

Tanpa Nama berkata...

Kalau N17 dgn kelulusan spm nk mintak naik N41..abih org 41 nk kene turun 17 pulak ke.. kalaum camtu baik x yh belajaq tinggi2 smpi nk rabak otak.. lps spm mintak je 17.. confirm dpt nai 41

Tanpa Nama berkata...

Dulu mak ko suruh belajar rajin2 sampai masuk university ko ponteng..sibuk pegi menggatal.. bila dpt gred gaji rendah ko nk komplen suruh kasi sama gaji dgn orang ade degree.. mimang singkat la otak ko ni.. patutla tahap kerani je

Tanpa Nama berkata...

Sape yg dh ade degree tu..awak ke? Dah ade degree tu await dok membongokkan diri jd kerani lepasan spm...haih aku mmng anti betul dgn kerani.. kalau kt opis belagak mengalahkan bos besar... phuiiih la dasar otak lepasan spm

Tanpa Nama berkata...

Mana org nk kaji hang ada degree ke diploma..sapa suru hang hadap sgt jd kerani asal keje gomen.. ape yg orang tau.. n17 kelajakannya hanya spm shj..so jgn marah bila hang dicop sebagai kerani lepasan spm

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah terkena dgn sorang kerani bangang kt tmpt keje aku.. mentang2 aku muda br masuk keja jgn jawatan 45.. boleh plk kerani 17 marah2 aku suruh aku satelkan sendiri claim..padehal tu keje dia..dasar mangkok hayun punya kerani..belagak nak mampuih mengalahkan jusah A..bangang punya kerani

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana PA yg melaksanakan transformasi le konon. Melaksanakan tugas 2 kementerian iaitu mengajar pelajar Kolej Vokasional yg belajar di luar Kementerian Pelajaran? Jgn di kambing hitamkan yg mengajar... Lembu punya susu sapi dpt nama.

Tanpa Nama berkata...

Hoi.. pegawai gred 45..., nama pun permohonan, kerani cuma proses permohonan claim yang dah lengkap.. apa2 yang tak lengkap kena stl sendiri...ini lah namanya pegawai yg berlagak, tahu nak mengarah je...br gred 45....educated tp tak berakal. entah2 dapat kerja guna cable agaknya.

Tanpa Nama berkata...

Jangan gaduh nnti kena potong gaji

Tanpa Nama berkata...

Garangnya kerani ni mcm singa betina

Tanpa Nama berkata...

PA kena faham ada skim blh ditransformasi tapi ada skim kena duduk sampai pencen. Masa pilih skim kena berhati2. Kalo tidak tanggung sendirilah. Ada jawatan sesuatu skim blh dijumud tapi ada yg tak blh dijumud sbb keperluan semasa.

Tanpa Nama berkata...

agak2 elaun x naik, interest pnjaman perumahan x turun, tuka je undi...

Tanpa Nama berkata...

JIKA TIDAK ADA DUIT NAK BAGI ELAUN LEBIH, TAK PERLU TRANSFORM LAH...WALAU SLOGAN BELIAN PUN HANYA OMONG2 KOSONG SAJA...PA PELAKSANA YG BERIJAZAH MASIH TAK DIBERI PERHATIAN....CAKAP SAJA UNTUK MENUJU NEGARA MAJU YG KAKITANGAN NYA YANG BERILMU TINGGI.SEMUA NYA ABUK JE!!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah terkena dgn sorang kerani bangang kt tmpt keje aku.. mentang2 aku muda br masuk keja jgn jawatan 45.. boleh plk kerani 17 marah2 aku suruh aku satelkan sendiri claim..padehal tu keje dia..dasar mangkok hayun punya kerani..belagak nak mampuih mengalahkan jusah A..bangang punya kerani

bro.mana ada ada gred 45 (sebab tu lot kena sembur dgn kerani)

Tanpa Nama berkata...

Kalo PA Gred N/W17 start keje umur 22 thn. Bersara 60. Paling tinggi leh naik gred N26. 38 tahun servis untuk kerajaan.

Walaupun saya bukan dari skim N. Tapi terus-terang saya boleh kata, jika tiada diorang nie..xtau la macam maner.

Dari pengurusan personel kakitangan, aset, pentadbiran pejabat, stor, cuti, jaga fail, claim, TNT, flight dan pelbagai lagi. Hingga pengurusan kenaikan pangkat orang atasan pun diorang terlibat. Amat sedih pada yang xnampak jasa mereka ini.

Apapun terima kasih tak terhingga pada pada gred N dan W. Jasa u all tetap saya kenang.

Dari F32.

Tanpa Nama berkata...

khairi jamaludin yang nak sangat jadi perdana menteri tu biadab dengan orang lebih tua dalam FAM. tau lah awak dah jadi menteri tapi nak tegur orang pun kenalah beradap dan berhemah. setakat menang award yang panel pemilihnya boleh dibeli tak heran sangatlah......he..he...he

Tanpa Nama berkata...

SAYA INGIN MEMOHON PIHAK BAIK DATO OMAR UTK MENGAMBIL PERHATIAN KEPADA SKIM S17 PEMBANTU KEBAJIKAN MASYARAKAT. KAMI TERDEDAH DENGAN PELBAGAI RISIKO TERMASUKLAH KESIHATAN DAN KESELAMAT BAGI YANG BEKERJA DI INSTITUSI DAN DAERAH. UTK PENGETAHUAN DATO TERDAPAT BEBERAPA STAFF YANG DIJANGKITI TIBI MELALUI KLIEN JABATAN TERUTAMANYA DI INSTITUSI. BAGAIMANA DENGAN ELAUN KRITIKAL KAMI. MANAKALA BAGI STAFF YANG BEKERJA DI DAERAH PULA TERDEDAH DENGAN BAHAYA BERTUGAS KETIKA MENYIASAT KES, BENCANA DAN BAYARAN TUNAI DI PEJABAT ATAU PUSAT BAYARAN DAN JUGA ESKORT KES KE MAHKAMAH ATAU KE INSTITUSI. KAMI MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT TETAPI KEBAJIKAN KAMI TIDAK TERJAGA. UTK PENGETAHUAN DATO JUGA, SKOP KERJA KAMI SEPERTI PEGAWAI S27/S32. GAJI KAMI TIDAK PADAN DENGAN KERJA YANG KAMI BUAT SELAMA INI. KENAPA KERAJAAN NAMPAK SKIM2 YG SEDANGKAN S17 SEPERTI KAMI DI BIARKAN. PADAHAL KAMI LEBIH DEKAT DENGAN AHLI2 POLITIK. SEKIRANYA PIHAK DATO TIDAK PERCAYA KEPADA KAMI, KAMI SYORKAN PIHAK DATO BUAT SIASATAN DI SETIAP INSTITUSI DAN DAERAH TANPA MEMBERI TAHU KEPADA ORG ATASAN UTK MENDAPAT GAMBARAN YANG LEBIH JELAS TERHADAP KERJA KAMI YANG SELAMA INI KERAJAAN TIDAK PANDANG.
SEKIAN TERIMA KASIH.

Tanpa Nama berkata...

saya nak bagi tahu s17 pembantu kebajikan masyarakat di institusi lagi berisiko. terdapat banyak institusi di jabatan kebajikan masyarakat cthnya rumah seri kenangan bagi orang tua/taman sinar harapan bagi oku/ rumah kanak-kanak / sekolah tunas bakti bagi kanak-kanak nakal yang mempunyai rekod jenayah juvana / rumah ehsan bagi orang tua pesakit terlantar / desa bina diri bagi kes orang papa.utk pengetahuan dato, cth di desa bina diri sepatutnya penghuni adalah terdiri oleh kes org papa / pengemis tetapi yang ada di dalam istitusi adalah org yang sakit mental, kenapa kementerian kesihatan taknak terima kes ini bukan ke ada institusinya. Kenapa lepas tangan kepada jkm alas an tak cukup ruang di istitusi. So campak kat jkm lah….so apa jadi ngan pembantu kebajikan masyarakat kat situ. Terdapat staff yang telah dijangkiti tibi tetapi tidak ada pampas an atau perhatian dari orang atas. Selama ini banyak PKM bersabar sehingga hari ini. Disebabkan berita 81 skim yang dinaikkan gred sy tidak berpuas hati kerana skim S17 pembantu kebajikan masyarakat tidak diendahkan. Kami menuntut elaun kritikal dari dulu sampai sekarang tak ada apa2 berita. Kerja kami di JKM dah mcm doctor, polis, bomba, pegawai penjara , pegawai bank dan mcm2 lagi. So gaji kami adalah yg terendah dlm skim 17. Tapi kerja kami mengalahkan pegawai 27/32 di jabatan lain. Kenapa kami tidak dipandang adakah sebab persatuan kami tak kuat ker? PKM yang bekerja di sekolah tunas bakti pula dah mcm warden penjara. Risiko jaga budak2 jahat ni dan terlalu mudah budak2 jahat nak kenakan PKM. So apa nak jadi ngan nasib pembantu kebajikan masyarkat yang selalu menjaga kebajikan tetapi kebajikan kami tak terjaga. Skim lain dapat kenapa tidak kami. TOLONGLAH ALERT SKIT……

Tanpa Nama berkata...

Aku PT N17 dah ada degree dan master. Dah puas ku mohon jwtn lain tapi rezeki blm ada. Aku tak salahkan sesiapa kerana aku masih mampu bangga dgn ilmu yg aku ada. Wang memang penting tetapi bukan segalanya. Angan2 utk memiliki segala kemewahan memang ada tapi apakan daya. Cuba kita bayangkan jika semua rakyat kita kaya raya apakah semua masalah selesai? Jawapannya tetap 'TIDAK'kerana akan ada masalah lain timbul.

Tanpa Nama berkata...

Sabar yeelah...

Tanpa Nama berkata...

Dlm penambahbaikan skim J yg baru dikeluarkan pekeliling 6 nov yg lalu .orang lama yg memegang jaw 25 tahun tak dpt apa keistimewaan .penambahbaikan ke skim bersepadu kita org hanya dpt J17 ke JA17 hanya perkataan ''A" shj kononnya di war2kan terbaik tetapi malang sekali kerana ditipu oleh JPA hanya yg ada sijil poly dan Dip saja dinaikan ke J29 krn pengalaman tak penting berbeza dgn Gred NT 17 naik 27 hanya 6 tahun berkhidmat sje tanpa sijil poly.Oleh itu kami golongan Pelukis Pelan dianaktirikan.Oleh itu terpaksalah Pencen awal umur 55 tahun krn tiada pembelaan walaupun dah terima opsyen 60 tahun krn memegang jawatan tak kemana..kerja teruk nak manpus tapi tak ada sapa nak pandang

Tanpa Nama berkata...

Betul tuu apa yg dikatakan ...hanya yg dpt penambahbaikan gred 1 dpt gred 11 tiada SRP atau PMR 9 tahun boleh naik gred 11.Dulu Jurutaip ,Tukang Masak,OMPD tiada SPM dpt naik gred N17 tanpa syarat menyebabkan di pej melambak jaw PT N17 sampai tak tahu nak buat apa kerja nak bagi ,oleh itu dia asyek FB dgn kwn2 dtg lah siasat dipej dan odit kerja dia org akan terbongkarlah rahsia dia org ...oleh itu Jpa kena turun padang..nilai kerja diorang.

Tanpa Nama berkata...

Setiausaha pjbt n27 mcmne?

Tanpa Nama berkata...

Gaji 14 pun lagi besau dari 17.. ni semua poyo

Tanpa Nama berkata...

Vangang la ko ni..

Tanpa Nama berkata...

ye ker pelukis pelan J17 teruk kerja, cam tak caye je.. hihi