SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

04 November 2013

BERITA GEMBIRA BUAT 613,782 PENJAWAT AWAM

Bernama
1/11/2013


PUTRAJAYA 1 Nov. - Lebih 600,000 penjawat awam akan mendapat faedah perkhidmatan baharu berikutan langkah kerajaan melaksanakan penambahbaikan kepada 81 skim perkhidmatan awam sedia ada.Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata, antara faedahnya ialah kenaikan taraf skim perkhidmatan, pemberian dua tambahan kenaikan mata gaji dan penggabungan serta pindaan nama beberapa skim perkhidmatan.
“Serentak itu, 613,782 penyandang skim perkhidmatan awam terbabit akan diberikan surat tawaran melalui jabatan masing-masing dalam bulan ini.“Mereka diberikan tempoh selama sebulan selepas menerima surat tawaran itu untuk membuat keputusan," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan dengan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) di sini hari ini.
Yang turut hadir Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman.
Langkah penambahbaikan itu selaras dengan pengumuman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa pembentangan Bajet 2014 di Parlimen pada bulan lalu.Berikutan penambahbaikan itu, kerajaan berjaya mengurangkan bilangan skim perkhidmatan sedia ada daripada 274 kepada 249 mulai 1 Januari depan.Mohamad Zabidi berkata, JPA akan memaklumkan pelaksanaan tersebut kepada Ketua Setiausaha kementerian dan ketua jabatan yang berkaitan dalam tempoh terdekat ini.
“Kita juga akan mengadakan perjumpaan dengan semua bahagian sumber manusia kementerian dan jabatan untuk menerangkan langkah penambahbaikan itu," katanya.

 

250 ulasan:

1 – 200 daripada 250   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

tengah menunggu ni......

Tanpa Nama berkata...

N17 dapat apa ?

Tanpa Nama berkata...

"kenaikan taraf skim perkhidmatan, pemberian dua tambahan kenaikan mata gaji dan penggabungan serta pindaan nama beberapa skim perkhidmatan."
MACAM MENARIK NI.ALHAMDULILLAH.

Tanpa Nama berkata...

confirm hanya skim atasan je yg dapat...ermmmm sabor je la

Tanpa Nama berkata...

aduh tolong la kuarkan pekeliling copat. den dah xsabau dah. dari 2010 lagi:) dah angau den ni

Tanpa Nama berkata...

aku no.6

Tanpa Nama berkata...

UNTUK PENYANDANG SAHAJA. YANG DI GRED HAKIKI APA PUN TAKDA.

Tanpa Nama berkata...

daripada 600,000 kakitangan ini.....450,000 adalah guru...so yang lain itu berapa la sangat...

bodohkan kami menunggu.... berkata...

apa ceriat sebenar kajian SBPA dan SST ni....dari disember tahun lepas sampai disember tahun ni nak tangguh lagi ke?rasa macam kena perbodoh l;a pulak....atau memang kami bodoh?

Tanpa Nama berkata...

Dpt lagi guru...tp selalu mengeluh ini tak kena.itu tak kena

Tanpa Nama berkata...

guru guru guru...hampehhhhh

Tanpa Nama berkata...

Kita tengok sapo yg kena...

Tanpa Nama berkata...

memang guru ni diberi kerja sikit sperti PBS terus melaung-laung tak puas hati, banyak kerjalah, gaji diberi tinggi-tinggi pun masih tak cukup ..memang mata duitan..dia orang kata kerja tu kerja kerani dia hanya mengajar je.. berilah ke PT.. asala menulis atau masuk data kerja kerani (pt) macamlah pt yang jaga kedatangan kedatangan pelajar dan hal ewal pelajar.

Tanpa Nama berkata...

dua kenaikan tangga itu bagi gaji mati...setiap gred akan diberikan tambahan kenaikan tangga sebanyak 2 tangga di hujung (gaji mati/akhir) bukan setiap seorang dapat naik 2 tangga sekarang....paham tak?

Tanpa Nama berkata...

kita tunggu lepas pekeliling ni kluar,, ramai dh tgh merungut ni skim yg akan membuatkan sebahagian lg pa akan memberontak kita tgk apa kesudahannya nnti

Tanpa Nama berkata...

skim yg tiada dlm senarai akan melopong lihat kenaikan gaji lg bg yg dpt,, aku pun tgh tak puas hati juga ni, dlm 2ratus lebih skim hny 81 skim shj yg dpt ini tidk adil

Tanpa Nama berkata...

Guru mmg tak senonoh ..teruk katanya pbs ni..tp sistem pbs ni lah baik utk menilai potensi murid selain menguji penguasaan dan pencapaian setiap murid tetapi mengeluh...mana nilai2 yang ada pd setiap pndidikan yg diberi jolokan umpama lilin... ? Nak gaji naik dpt..cuti pggal pun dpt..di arah tmbh kerja sikit pun riuh padahal kerja tu (pbs) utuk mnguji penguasaan murid yg mmg mnjdi tgungjwab guru agar murid berjaya...fikir2 kan lah

Tanpa Nama berkata...

aku tak cemburu kpd yg dpt kenaikan skim ni,,tp aku bengang kepada pembuat dasar dn pelulus dasar, tahu la pru14 lmbt lg tp aku takkan lupa jasa kalian semua

Tanpa Nama berkata...

N17 dpt dgr dgn tgk je la....

Tanpa Nama berkata...

Betul tu..cuba baca betul2 ..yang gaji dah mati yg akan ditambah 2 mata gaji..

N1 berkata...

ko ni mcm x faham berita la.....kan dh ckp 81 skim naiktaraf skim gred 1-10...antara yg dpt itu bukan jwtn bawah ker tu....faham ke tidak?.....

Tanpa Nama berkata...

Msing2 mcm sronok jer....mn ada naik gaji.
Nk pencen nnti bru la dpt rasa, dua kenaikn mata gaji tu....itu je lh kot

Tanpa Nama berkata...

cikgu tak pernah tak puas hati pun ...PBS dilaksana dgn baik tapi bila nak key in keputusan dlm sistem tak blh...paling teruk hanya blh key in dgn Internet Explorer yg tak ramai org guna la ni....tu yg ramai cikgu-cikgu marah sbb dah letak tarikh akhir masuk keputusan pd 1 Disember, malangnya sistem tak mesra pengguna....mana tah bijak pandai IT sampai masalah ni berulang tiap thn.......

Tanpa Nama berkata...

Kesimpulan: Semakin guru-guru dimaki-hamun oleh kumpulan pelaksana yang kecewa kerena gaji mereka tak cukup makan, maka rezeki semakin melimpah luah tanpa henti. Rupa-rupanya guru-guru mendapat rahmat dan pahala disebabkan semakin ramai yang dengki dan cemburu kepada guru-guru. Justeru itu teruskanlah hasad dengki anda itu kerana balasannya tetap ada. Buat jahat dibalas jahat, suka sangat menjadi batu api meskipun guru-guru tidak membuat apa-apa kenyataan negatif terhadap skim lain. Gaji dan profesyen guru tetap diutamakan oleh kerajaan dan membiarkan gaji pengkhianat2 itu terus diabaikan. Padan dengan hati mereka yang busuk.

Tanpa Nama berkata...

berita dr planet nujum, selepas penambhbaikan 81 skim ini akan menyusul lagi penmbhbaikan skim selebihnya yg lebih baik yg membuat 81 skim mula akn melopong berputih mata

Tanpa Nama berkata...

kenapa tak publish jer 81 skim tu.nak tahu juga aku termasuk ke tak. atau korang senyap2 jer ni.kamo mcm ni mcm nak aniaya org ada la

Mohdzaki Abubakar berkata...

ada tu..jgn risau...

Tanpa Nama berkata...

guru2 bknnya mengeluh sbb pbs... masalahnya sistem tu yg menyebabkan guru mengeluh. bayangkan nak masuk markah seramai 30corg pelajar memakan masa selama 2 @ 3 hari, yg sepatutnya boleh siap dlm setengah jam aje kalu sistem tu tak problem...

Tanpa Nama berkata...

Pelarasan gaji 2014 - Penjawat awam dapat dua kenaikan gaji

Lebih 600,000 penjawat awam yang terlibat dalam 81 skim perkhidmatan awam yang ditambah baik di bawah Bajet 2014 akan menerima surat tawaran opsyen itu bulan ini.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata, mereka perlu memberi maklum balas dalam tempoh sebulan daripada tarikh surat itu dikeluarkan oleh ketua jabatan masing-masing.

Menurutnya perjumpaan dengan bahagian sumber manusia di semua agensi dan kementerian terlibat untuk memberi maklumat terperinci berhubung penambahbaikan itu akan diadakan secepat mungkin.

Bercakap pada sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan Cuepacs mengenai skim itu di sini hari ini, Mohamad Zabidi berkata mereka yang tidak bersetuju dengan opsyen itu akan kekal dalam skim atau jawatan asal.

“Antara penambahbaikan itu ialah kenaikan taraf skim perkhidmatan gred 1 hingga 10 kepada gred 11, pemberian dua tambahan kenaikan mata gaji dan pertukaran nama beberapa skim seperti diminta Cuepacs dan kesatuan berkaitan,” katanya.

Mohamad Zabidi berkata, penambahbaikan itu adalah sejajar dengan kerja keras penjawat awam pada masa kini yang bekerja dengan cepat, tepat dan produktif.

Berikutan penambahbaikan terhadap 81 skim perkhidmatan itu, beliau berkata jumlah skim perkhidmatan sedia ada dapat dikurangkan daripada 274 kepada 249 skim bermula 1 Jan 2014.
- Bernama

81 skim perkhidmatan itu melibatkan;

Pembantu Kawalan Trafik Udara

Pemandu Lokomotif Sabah

Pereka

Pegawai Kebudayaan

Ahli Fotografi

Jurusolek

Pegawai Galian

Pegawai Kimia Bumi

Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)

Penolong Pegawai Galian

Penolong Pegawai Kimia Bumi

Pembantu Galian

Pembantu Kaji Bumi

Pegawai Makmal Filem

Penolong Pegawai Makmal Filem

Pembantu Makmal Filem

Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah

Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma

Pensyarah Perubatan

Pensyarah Pergigian

Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/

Penolong Pegawai Latihan Vokasional/

Pegawai Latihan Vokasional

Pengajar Kraf

Pembantu Pertanian

Pembantu Veterinar

Renjer Hutan

Pengajar Membalak

Pengawas Hutan

Pembantu Hidupan Liar

Pembantu Hidupan Liar Rendah

Tukang K1

Tukang K2

Tukang K3

Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah

Operator Loji

Pekerja Awam Khas

Pekerja Awam

Penyelamat

Pelukis Pelan

Juruteknik Landskap

Juruteknik

Juruteknik Ukur

Juruteknik Perancang Bandar dan Desa

Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera

Penguasa Bekalan Air

MerinyuTali Air

Pegawai Perhubungan Preman

Penyelia Jeti

Penghantar Notis

Pembantu Kamera/Pemandu

Pemandu Kenderaan

Pembantu Am Pejabat

Pengurus Stesen

Penyelia Jurupakaian

Peniup Kaca

Pegawai Khidmat Pelanggan

Pengawas Pemulihan

Pegawai Penerbitan

Penolong Pegawai Penerbitan

Pembantu Penerbitan

Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat

Penolong Operator Kamera

Penolong Pegawai Penyelidik Sosial

Pembantu Penyelidik Sosial

Pengurus Asrama

Penolong Pengurus Asrama

Penyelia Asrama

Penolong Pegawai Tadbir Tanah

Pembantu Tadbir Tanah

Pegawai Pemeriksa Paten

Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)

Pembantu Pemuliharaan

Jurulatih Kawad

Pembantu Wartawan/Wartawan

Atendan Kesihatan

Penolong Pegawai Penaksir

Pegawai Aktuari

Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

http://cuepacs.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Didapati ramai kalangan PA khasnya dari kumpulan pelaksana memang punyai nilai agama dan moral yang amat rendah kerana suka sangat membuat kenyataan provokasi terhadap jawatan lain spt guru. Sebenarnya bukan guru yang patut dimaki hamun tetapi pihak yang membuat dasar(kerajaan)dan jangan lupa diri sendiri kerana salah memilih jawatan dulu; kenapa harus pilih kerani dan tidak belajar hingga ke menara gading? Skrg nak marah orang lain umpama marahkan nyamuk kelambu dibakar. Sifat hasad dengki dan suka membuat fitnah menunjukkan betapa rendahnya pegangan agama anda. Insaflah sebelum terlambat sebab anda dan guru-guru juga manusia yang ada kekuatan dan kelemahan. Dan jangan lupa bahawa tanpa guru yang kenalkan huruf dan angka kepada anda sudah pasti anda tidak akan tahu menggunakan kemudahan ict ini untuk mengutuk dan menghina guru. Semoga tuhan akan terus murahkan rezeki guru-guru ke tahap yang terbaik.

Tanpa Nama berkata...

yang duk mengutuk guru ni mesti semua budak2 kelas belakang masa kt sekolah tu yg tak puas hati dengan guru...kasihannnnnn

Tanpa Nama berkata...

Yang jealous dengan guru guru tu... kenapa jealous sangat.. Itula dulu suruh sekolah malas ta nak belajar.. Then sekarang dapat keje gaji rendah dengki kat orang yang keje gaji tinggi.. Rezeki masing masing la.. tak perlu la nak dengki dengan orang lain.

Tanpa Nama berkata...

mmm..dgr guru2 yg menyambung blajar jer..dr diploma penddikan ke ijazah..laa.biar la.dorang blaja diploma 3tahun,degree 4tahun..service dah belasan/puluhan tahun.patoot pon kalau gred 42.yg maki2 tu ada blaja mcm tu?

Tanpa Nama berkata...

kerja guru?
mengajar
tukang kebun
baby sitter
jaga
kerani
polis
aadk
kesihatan
doktor/jururawat
pengusaha kedai koperasi

keselamatan anak-anak termasuk yang berusia 18 tahun
program budak bawak sendiri (jabatan lain ada ke
gred 48 kongsi bilik dengan orang lain
urusanb sukan buat sendiri dlll

depa tak mengeluh. yang guru mengeluh adalah pearangai anak-anak yang yang tak berapa bagus kat sekolah... lena marah sikit adu mak pak.... bawa mai rombongan ke sekolah. Bila check rupa=rupanya anak tu adalah kepala hantu kat sekolah. depan mak pak, pijak gajah pun tak mati.... nanti kita sambung lagi

Tanpa Nama berkata...

Ada ke guru merungut pasal gaji? Guru merungut ttg system utk key-in markah PBS tu kan!!! Ada yg kena bangun tgh malam utk mencuba nasib kot2 system time 2.30 pagi tu ok utk key-in markah anak-anak korang. Ko ada ker bawak keje balik umah? Pas anak ko tido..laki ko tido...ko bangun siapkan keje pejabat ko tu??? Esok ko pegi keje.. ko ada ke kena masuk kelas mengajar?? Ko ada ke kena semak buku latihan. Cikgu tak semak, ko yg kuat mengadukan sampai nak buat laporan polis bagaiiii. Ko ada ke melatih budak2 tu untuk sukan sekolah? Keje ko dlm opis je kan.
Tak payah ko nak salahkan guru kalau gaji naik. Walaupun guru2 tu merungut ttg system utk key-in mcm haram je, tapi guru buat jugak dgn mencari apa saja jalan utk dpt anto markah online. Itu belom kira guru2 dok pendalaman yg line internet 80% tak bagus. Ko tukar tpt keje gi pendalaman nak ke???

Tanpa Nama berkata...

takkan lah lulus takat spm/stpm nak bagi gred 41 ke ats gok..memang la keje banyak.kalau ikot keje paling susah n penat,indon/bangla yg buat bangunan tu la patut bagi gred jusa semua..masokkan mereka dlm pkhidmatan awam skali.

Tanpa Nama berkata...

Panglima berkata

Ala..bukan semua guru tu hebat sangat...kawan aku dapat cgpa 2.5 pun jadi cikgu juga...time tu dia masuk gaji guru masih rendah...sejak bertukar menterilah gaji guru makin dinaikkan berkali-kali melebihi penjawat awam yang lain...itu kira rezkilah. Bukan pasal guru ni semunya hebat...cuma sekarang ni kenaikkan gaji sudah tidak adil seperti dulu...ada yang jauh kstinggalan sudah....kena adillah pada semua penjawat awam..yang lain pun ada lulusan diploma, degree dan diploma. Tapi, tak naik-naik pangkat...

Tanpa Nama berkata...

Terbaik sokong ... rezeki manusia berbeza-beza ... syukur atas apa yang kita dapat ... kalo nak lebih berusaha ke jalan yang betul ... tidak salah kita ada rada cemburu atau iri hati ... tapi biarlah ke arah kebaikkan ... jangan dengki dan khianat akan rezeki orang lain ...

Tanpa Nama berkata...

Dua tangga gaji di naik kn....makin dekat nak capai ke gaji mati....huhhh

Tanpa Nama berkata...

Baru 30 murid.....mcmana pt yg msuk data e operasi...e pgkat..dan pelbagai e...lagi seramai 150 org guru selain mengurus tadbir hal pjwatan guru..faedah guru....cuti guru...dan segala hal kebajikan guru..selain guru e kehadiran murid seramai 1200 perlu direkod...guna rangkaian sistem yg sama...jarang tgk pt mengeluh...yg mengeluh guru...guru dan guru itupun cuma 30 org murid..

Tanpa Nama berkata...

gred 11 yg sediada akan berputih mata la krn gred bawah lg sudh melebihi gaji gred 11 sediada,dsr akan menjadi cacamerba spt sbpa dulu mlh mungkin lbh teruk lg

Tanpa Nama berkata...

Guru tak pernah melaga2kan diri mereka hebat pun dan kenapa ada tak mohon jadi guru jika cgpa anda lebih hebat daripada yg kawan anda ada tu. Anda tak patut membuat andaian berasaskan apa yg kawan anda dpt kerana jika semua yg menjadi guru dpt cgpa 4.0 pun tetap ada kelemahan dan kekuatan sebab itu kita harus sedar hakikat ini. Yg pasti anda yg buat komen ini pun banyak kelemahan sebab anda bukan Tuhan. Salahkan kerajaan dan jgn kutuk guru sesuka hati ataupun jika anda ada ahli keluarga yg masih bersekolah tak usah sibuk2 hantar mereka belajar dgn guru sebab anda lebih hebat dan layak mendidik mereka. Bukan guru menaikkan gaji mereka maka kenapa guru diserang tanpa henti. Wahai rakan guru dgn kekuatan setengah juta kita sepakat hancur leburkan orang2 yg suka menghina guru dlm blog ni. Yg pandai ict dimina mengesan angkara2 atau dalang2 ini utk dihapuskan.

Tanpa Nama berkata...

dua kenaikan tangga itu bagi gaji mati...setiap gred akan diberikan tambahan kenaikan tangga sebanyak 2 tangga di hujung (gaji mati/akhir) bukan setiap seorang dapat naik 2 tangga sekarang....paham tak?

Tanpa Nama berkata...

Rahmat yg mcmana kalau hati tetap tak puas hati dengan sistem pbs tu...lagi byk kenaikan nnti lg byklah kerja...jd jgn mengeluh kalau guru dibebani lg kerja2 yg tak pernah habis..silap2 kena kerja jam sama mcm ofis hour

Tanpa Nama berkata...

marah benar korang semua dgn guru... pekeliling belum kuar pn lagi... adoyai... dah mcm blog menghentam guru dah aku tgk ni

Tanpa Nama berkata...

Begini saja kalau anda rasa layak sgt dpt gaji spt guru apakata anda lepaskan jawatan anda dan mohon jadi cikgu. Kami nak tengok bagaimana hebatnya seorang guru yg anda boleh tunjukkan. Anda masih tak faham bahasa dan masalah talian intenet dan waktu kerja guru yg tidak menentu. PT tak bawa kerja pejebat balik ke rumah untuk disiapkan. PT tidak masuk atau masuk yg eeeee pelbagai e ketika berada dirumah, dipeluk suami adalah kan? PT tak perlu tidur lewat kerana semua kerja key in maklumat dibuat kat pejabat. Jika cikgu sibuk key in data bila masa mereka nak mengajar. PT atau anda ni memang tak guna akal, cakap ikut sedap hati je.

Tanpa Nama berkata...

Mereka ini pandai membuat komen tentang saja sehingga tugasan mereka kat pejabat diabaikan. Maka tidak hairan kerajaan tidak mengiktiraf perkhidmatan. Tugas utama mereka sudah berubah menjadi pemerhati / penyelia guru bukan lagi PT.

Tanpa Nama berkata...

Ada juga kerani yg berijazah...siapa kata kerani tak belajar ke menara gading...tetapi rezeki tak mnyebelahi..jgn ckp kalau tak tahu apa2. Kebyakan spm ckgu2 pun cukup mkn je ttp rezeki boleh smbung belajar. Betul tnpa guru kita tak mengenal abc tapi mcmana guru yg tak msuk kelas mngajar.. ibu bapa pula kena ajar semula ank2 mereka abc...

Tanpa Nama berkata...

Nanti kalu anak2 anda besar. .tak pyh suruh jadi guru...ingat tu..jadi lah PT..kerja yg murni...ni adalah doa semua guru..mana2 yg dengki tu..kalu boleh tak pyh sedara2 diorg tu jadi guru..ameen

Tanpa Nama berkata...

Selagi anda tidak menjawat jawatan PM atau menteri pelajaran, guru2 tak akan bekerja mengikut waktu pejabat sebab waktu guru bertugas sebenarnya tidak menentu. Balik kat rumah pun sambung lagi kerja sekolah. Anda memang tidak ada ahli keluarga atau berkawan dgn guru sebab itu anda terlalu zahir tentang tugas sebenar guru. Apabila beban tugas guru bertambah tentu habuan pun bertambah, teori ini pun anda tak faham patut anda dibayar gaji rendah.

Tanpa Nama berkata...

Jumlah guru hampir setengah juta, adakah adil anda samakan semua guru tidak mengajar dgn baik atau masuk kelas? Takkan seorang dua saja guru tak masuk kelas dihebohkan seluruh dunia. Kalau mcm tu tak akan ada kita dengar pelajar2 cemerlang setiap tshun. Ibubapa yg bertanggungjawab sahajalah yg turut membimbing/mengajar anak mereka kerana tidak semua perlu 100% bergantung kpd guru. Kecuali anda saja yg rupa2nya menyerah bulat2 anak2 anda dibimbing oleh guru semata2. Ini menunjukkan anda seorang ibubapa yg tidak bertanggungjawab kerana enggan mengajar anak sendiri. Sungguh malang sekali.

Tanpa Nama berkata...

Betoi tu ..aku selalu ajar ank aku abc..lepas ank balik dari sek.. katanya mama ckgu garang kalau adik tnya...

Tanpa Nama berkata...

Guru x trlibat dlm 81 skim ni..tak logik ia trmasuk guru..guru sahaje dh 450k..80 jawatan lain xkan 150k je..x logik2x

Tanpa Nama berkata...

Aku penah keje ofis govement.. orang orang govement bukan keje sangat pun.. masuk keje kul 8 pagi.. then punch card.. then turun ke cafe breakfast la konon.. kul 10 atau 11 pagi baru naik ofis.. kemudian sembang sembang.. adala sampai kul 12 tengahari.. kemudian buat la keje sikit. pastu kul 1 dan rehat.. masuk keje balik kul 2.30 atau 3 cmtu.. kemudian sembang sembang dengan rakan ofis.. sampai kul 4.. pastu buat keje sikit .. kul 5 dah balik.. itula runtin orang keje ofis govement yang aku tahu .... bukan keje sangat pun... aku bukan nak dengki.. tapi tak perlula nak dengki dengan guru guru atau kakitangan awam yang lain kalau diri senidiri tak betul..

Tanpa Nama berkata...

Trima kasih kerana anda manusia yg paling prihatin.

Tanpa Nama berkata...

Siapa kta pt tak bw balik kerja rumah...yg duk key in e pgkat guru2 pkul 2 ke 3 pg tu siapa...sbb ikut rgkaian sistem yg tak menentu..pt nak selesaikan di ofis pun tk boleh sbb sistem tak mesra..jd ksudahannya bw blik di rumah..ckgu pun katakan...sistem tak menentu...

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih kepada yang membela guru. Betul juga mana ada gred 48 berkongsi bilik, guru aje malah ada sampai gred 54 pun kena kongsi bilik. Jabatan kerajaan yang lain kalau gred 54 dah jadi PENGARAH. Adakah tuan-tuan dan puan-puan sedar gurulah gred 41 malah 44 diarah dan dinilai oleh Guru Besar yang hanya gred 32, 34 atau 38.Jabatan kerajaan mana ada oh....patut pun diberi ganjaran yang lebih.

Tanpa Nama berkata...

Ni kenapa pt dgn cikgu duk bertelagah ni...sama2 ada tugas...sama2 buat dan bkerjasamalah...kita duk dibwh 1 bumbung..

Tanpa Nama berkata...

PT dah naik pangkat mengurus guru lepas ni. Kesian sgt dgn angan2 mereka yg tak mana tu. Last2 guru jg yg menang. Buang masa dgn PT angkuh ni.

Tanpa Nama berkata...

Guru lagi...
kesian guru
kerana merekalah tuan-tuan ada yang berjawatan sampai JUSA ke TURUS ke , dr pakar ke, profesor ke.
Sesiapa yang isteri/suami guru tentu tahu 'derita' kumpulan ini yang mungkin tak dirasai kumpulan lain.
Kumpulan ini diharapkan membentuk manusia. Tapi ada dalam kalangan orang ramai, term,asuk PA yang anak-anak macam jemuan. Maka, gurulah yang menghadapi mereka di sekolah. Pernah kawan kata, anak murid sangat risau parent dia orang kena darah tinggi, sakit jantung. tapi dia orang tak pernah roisau cikgu dia orang kena... sebab itu bukan parent dia. Dahsyat sungguh... Maka, gurulah antara yang ramai jadi pelanggan klinik sakit jiwa... tak percaya?

Tanpa Nama berkata...

Spm cukup makan bukan menentukan anda blh jd cg atau tidak...org yg jd cg adalah insan terpilih...bukan kpm yg pilih..tp Allah yg pilih mrk jadi pendidik...kerja guru begitu murni namun dipandang oleh mrk3 yg rasa degree mrk lbh hebat...kesian...kalau rasa bernasib malang jadi pt yg ada degree..plz jgn jd pt..isi KPLI pasti dapat jika anda cemerlang...guru sekarang 8A blum tentu dapat jadi guru..walau guru dulu3 spm cukup makam tp pengalaman mrk mendidik lagi mahal drp degree anda yg xde pengalaman...pt yg ada degree mohon la jgn htr ank ke sek yea...wat home school sendiri..cikgu2 spm cukup mkn tak mampu nk ajar anda abc...kalau anda hebat pastilah anda dh kenal abc...tugas guru sgt berat...anda duk rumah jaga ank 2,3 org jerrrr...tp cikgu jaga murid sekelas 30 org..bayangkan...mampukah anda hadapi ragam mereka?cuba anda jaga ank org 30 org selama bbrp jam...itu hnya jaga..blum lagi nk didik..tugas guru bukan hnya mengajar tp mendidik supaya jadi manusia yg tahu bersyukur dan redha...jadi manusia yg mendoakan guru3 yg mendidiknya sampai ada degree...bukan jd org yg tahu mengutuk guru...mesti yg ada degree ni tiba3 pandai xdak cikgu yg ajar...kalau tahu guru ni gajinya besar dan mudah kerja.sy cabar anda yg ada degree taraf tinggi sgt ni letak jawatan pt mohon cikgu...kita tgk adalah Allah pilih anda jd pendidik...pendidik ni Allah dah pilih..org jd pt pun Allah dah tentukan..so jgn duk dengki dgn insan yg bergelar guru...doakan utk guru adalah lbh baik drp mengata spm cukup makan..adakah cg spm cukup makan tak ajar awk sampai awk tiba2 ada degree xde rezeki jadi pt..statement lawak betul...malas nk layan..redha adalah lbh baik..hati senang..xde dengki..bersihkan hati..rajin2 dgr ceramah Dr Muhaya...semoga kita tergolonh org yg mendoakn guru2 kita..maafkan mrk jika mrk ada wat silap krn mrk juga manusia biasa..

Tanpa Nama berkata...

Kerani ada ijazah? Kenapa pilih kerani? Kenapa irihati dgn org yg bergaji tinggi? Anda nak belot semuakah? Anda saja yg buat kerjakah? Kerani profesyen yg hebat dan digerunikah? PT layak dibayar gaji tinggikah? PT menggunakan kelayakan ijazahkan utk lantikan? Kenapa dari awal anda tidak mohon jawatan2 ternama supaya anda boleh belot segalanya? Puaskan nafsu sarakah anda yg dikuasai syaitan tu.

Tanpa Nama berkata...

Salam Maal Hijrah 1435, Mohon ampun dan maaf andai selama ini kita ada salah dan silap dalam menulis komen di sini. selamat maju jaya kepada semua penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Kami PT Kew kunci msk sbln sorang rata2 dlm 2000 pindaan perubahan gaji dan elaun sejumlah 21000 staf dlm sistem payroll..blm cmpur kerje kire claim lain itu ini..tu pn aq smpt lg smbg bljr part time n skang bru abis degree akaun(bru nk apply naik pgkt)..xkan pbs bru kunci msk markah 30 murid dh melenting kot..x kuat semangat la korang ni..come on la..bikin malu je pade kitorg PT je pn lg kuat semangat..

Tanpa Nama berkata...

Sudah2 lah tu...anda sbg guru kena profesional..bertelagah dgn pt pun tak ada gunanya..msing2 ada tugas......

Tanpa Nama berkata...

Eh...eh..sedapnya kata pt angkuh..nnti brkaian gji...kenaikan pgkat..dll buat sndiri ye...jgn suruh pt buat. Sya minta maaf kalau tlepas ckp sbb sya bkn profsional mcm ckgu..tp sya cuma nak luah apa tugas pt sbnr yg ckgu2 tak perasan dn ada ckgu2 kata kami tak buat kerja..kalau anda ditnpat kmi apa yg anda rsa di tuduh sebegitu. Wsalam

Tanpa Nama berkata...

maksud nya kenaikan dua MATA GAJI ....tangga gaji akhir akan di naikan dua mata...bukan mcm kenaikan gaji semasa....tunggu nak dekat pencen baru merasa...PA sudah kena jual dengan mamak ali hamsa

Tanpa Nama berkata...

kalau en pt dh rasa hbt sgt blajarlah btl2,apply jd cgu ke ape.dlu org suruh blajar xnk..dpt keje gji rndah cmplain.ukur klayakn dgn bdn la..2 sb xdgr ckp mak la suruh blajar rjin2 dlu.ape2 pn belajar la brsyukur dgn krja skrng.kalau xpuas hti brhenti je.rmai lg graduan yg ada master,phd,yg sdia ddk tmpt en pt 2.,

Tanpa Nama berkata...

Guru2 xdpt apa-apa pun. Cuma gabungan skim spt skim jururawat.

Tanpa Nama berkata...

X pe..jgn gaduh2..lps ni bg pt mengajar pulak...bg cgu isi sgl e tu..cgu2 x ksh saya rase.kalau takat nk isi bda2 mcm tu...cuba pt g masuk kls mgajar..tanda buku..dtg sek hr sabtu...kami x prnh merungut tentg tugas mngajar...kami msk kul 7.40 tp blk kdg2 kul 5...tp pt ada ke blk kul 9 mlm...jrg tgk

Tanpa Nama berkata...

Astaghfirullah...beginikah gaya seorg guru bercakap. Selalunya seorg guru bercakap menggunakan akal fikiran bukan main hentam mcm ni...kesian seirg guru ttp rendah nilai murni...kerani tu ckp ada juga kerani yg ada ijazah...mgkin dia salah seorg ttp mgkin dia tak brminat jadi ckgu.. so dia tak mohon...mgkin dia mohon tp tak berjaya... sedarkah anda rezeki tu di tangan Allah...malulah seorg guru boleh brtutur sebegini.

Tanpa Nama berkata...

Tambah bg pt yg ada degree tu..dulu ms sek sape ajar..pt jgk ke yg ajar..jgn cpt lupa daratan..tanpa guru siapalah anda..kate ada degree tp sttmt kurang cerdik...saya respect tugas guru..sbb tu dr laws beralih ke pendidikan..apalah sgt gj guru berbanding guaman..sian guru yg prnh mndidik golongan sebegini..respect kerja msg2..

Tanpa Nama berkata...

Kalau PT tak buat Kew.8/gaji, urus claim, key-in pelbagai bentu e, fotostat, menaip surat apa pula yang PT nak buat? Datang pejabat tidur, bersembang, main game kat komputer? Hujung bulan terima gaji? Apakah itu skop kerja PT yang kerajaan sediakan? Patutlah PT ini nak samakan gaji dengan pegawai yang berjawatan tinggi kerana alasan mereka buat segala-galanya, manakala pegawai lain semua tidur kat pejabat/sekolah. PT harus tahu kenapa jawatan diwujudkan kerana sebelum ini jawatan PT langsung tak wujud di sekolah rendah. Jika PT terus berdegil dan tidak berpuas hati dengan gaji guru, apakata kesatuan guru NUTP mencadangkan kepada KPM supaya jawatan PT kat sekolah dihapuskan dan penyandang jawatan ditamatkan perkhidmatan. Bukan mereka banyakAda PT pun tak guna jika mereka tidak buat kerja dengan hati yang ikhlas.

Tanpa Nama berkata...

Hdup bahagia bkn ats dsar gaji tinggi atau rendah...redholah...nt Allah akn cukupkan keperluan kita , Yakinlah mnusia xde kuasa apa2...apa yg brlaku adalah ketentuanNya...merungut, bermakna kita mempersoalkan ktentuan Tuhan, hati2lah takut kita tergolong org2 yg kufur....Siapa yg berSyukur dgn Nikmat Allah , Allah janji akn tambah lagi, Siapa yg Kufur...Tunggulah Azab Allah yg Pedih...Ampun Ya Allah...!

Tanpa Nama berkata...

Wahai...guru yg bercakap megah ni....kita tggu ajelah besok ank2 anda akn kerja apa wlaupun ada ijazah atau phd kalau bukan tuhan yg menentukan segala galanya....ckgu ni mesti gred 3 ni entah s.a.p sbb cara dua cakap tak melambgkan sikap gologan elit...

Tanpa Nama berkata...

Wahai PT yang marah guru sebab gaji banyak buatlah solat dhuha semoga rezeki tu melimpah ruah..tak guna marah2 guru bukan dapat apa2..hati mahu bersih..jika anda PT di sekolah rajin2 sedekah kt budak kurang berkemampuan..insyaAllah luas pintu rezeki..nasihat dari seorang guru

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan anda di atas ni umpama meludah ke langit kena muka sendiri. Pandai nak ajar orang pula, baca dan faham kenyataan2 yg PT buat terhadap dlm blog ni. Siapa yg dalang atau batu api jika bukan PT yg hari2 banding dan keluarkan kenyataan buruk terhadap guru. Sepatutnya redha dgn rezeki yg anda dpt bukan menyakitkan hati org lain. Jika anda seorang PT yg ada ijazah pun tetapi tak minat jadi guru ataupun pernah minta tapi tak dpt, adakah anda masih salahkan guru2 yg langsung tak membuat provokasi terhadap jawatan lain? Nampak sgt anda mempunyai pengetahuan yg amat cetek wpun ada degree konon.

Tanpa Nama berkata...

ceh... tajok berita pasal penambahbaikan skim pa dan gaji 2 mata tapi sibok gado pasal guru, hampeh tul korg ni. untuk makluman penambahbaikan ni tiada implikasi kewangan semerta... tiada kenaikan gaji,tiada tmbh elaun,tiada coca cola suma tada, yg 2 mata tu nun di hujung perkhidmatan kita... dekat gaji mati baru tambah 2 mata...he ..he

Tanpa Nama berkata...

Ada PT di sebuah sekolah rendah didakwa di mahkamah kerana meniru tandatangan guru besar utk membuat tuntutan palsu. PT ini perempuan dahsyat juga sikap tidak amanahnya apatah lagi kalau jumlah mereka ramai spt cikgu dan berkesempatan memegang jawatan tinggi spt PTD.

Tanpa Nama berkata...

Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam...
Ada tangan garu (garu) Ada kaki goyang....

Kerajaan bagi gaji (guru) dengki...
Sokonglah kamu pada PT...
Takut kamu tak dapat gajiiii
Spba dimakiii
SST dinantiiiii

Idup PT.......

Tanpa Nama berkata...

Ckgu ni menampakkan diri tak cerdik....pndai sseorg itu tk semestinya bagus masa dpnnya...bodoh seseorg tu tak bererti gelap masa dpnnya bukan kah smua ni ketentuan dari tuhan...sabarlah pt...sya selaku ptdbir lebih selesa kerja dgn pt berbnding guru . T.kasih pembtu tdbir kerana usaha anda sya berjaya naik pgkat mjdi ptdir...pedulikan apa diorg ckp yg pnting kerja kita ikhlas...

Tanpa Nama berkata...

BINI AKU TADI BILA BALIK DARI SEKOLAH TERUS PLOK AKU....

AKU TERKEJUT..DAN BERTANYA KENAPA??

DIA JAWAB..GAJI DIA DAH NAIK LAGI DAN MATI SKIM RM7000...

AKU TERKENANG TAK LAMA LAGI PENCEN RM3500 LER...

ITU BLOM SMPAI TEMPOH PENCEN NANTI NAIK GRED 54 MAKA KAN JADI RM9,754 .

PENCEN NANTI DEKAT RM5000. WOW MELANCONG KE CHINA HUHUHU...

ITU LER SUH KORANG BELAJAR SAMPAI DGREE MALAS... MAK CAKAP TAK NAK DENGAR ..SUKA MEREMPIT..SKRG NI JADI LAG DREBAR SAMPAI KE TUA....HUHUHU

JANGAN JELES...KALAU TAK SUKA BRENTI JERK....SEBAB RAMAI BANGLA NAK KEJA HAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Ckgu ni menampakkan diri tak cerdik....pndai sseorg itu tk semestinya bagus masa dpnnya...bodoh seseorg tu tak bererti gelap masa dpnnya bukan kah smua ni ketentuan dari tuhan...sabarlah pt...sya selaku ptdbir lebih selesa kerja dgn pt berbnding guru . T.kasih pembtu tdbir kerana usaha anda sya berjaya naik pgkat mjdi ptdir...pedulikan apa diorg ckp yg pnting kerja kita ikhlas...
...............................................................................
Patut pun sokong sangat,,,,, bagus gak kerja dengan orang yang kurang pandai dari kita, senang kita nak naik pangkat,, kan...kan...

Tanpa Nama berkata...

Klu nk tgk PT overnight kt opiz sile la dtg jenguk kt bahagian kewangan ibupejabat/kementerian

Tanpa Nama berkata...

Dahulu sama saya masih dibangku sekolah saya amat berminat dengan jawatan PT kerana rata-rata rakan sekampung saya selepas SPM terus memohon jawatan PT dan berjaya. Sedangkan saya masih melanjutkan pelajaran di Ting.6. Selepas beberapa bulan kerja kawan-kawan yang PT tadi masing-masing ada kenderaan sendiri sedangkan saya menjadi penumpang setia bas dan kereta sapu. Mereka amat gembira dan mampu hidup spt orang lain walaupun tidak kaya kerana waktu itu harga barangan masih murah, mi maggi ketika itu cuma 20sen sebungkus.PA ketika itu lebih 'cool' dan tidak mudah melatah jauh sekali nak mengutuk dan leka berangan-angan mendapat gaji tinggi yang tidak ada berkesudahan. So the moral of the story is 'be thankful and grateful with what you have and never find fault on others' then your life will be secure and blessed by the Almighty. Work hard and with God's willing you will get what you want one day. Tq

Tanpa Nama berkata...

Eh betul ler..bila baca blog ni...baru I perasan yang kerani di Sekolah I agak pelik..

Dia selalu pertikai Gaji Guru...Dia kata dia ada Diploma dalam bidang IT...dia gaduh tak leh naik pangkat dan marah ngan gomen...

Bila di fikir BODOH gak kerani tu kan...sebab jawatan dia kerja permohonan untuk jadi kerani bukan pegawai...tapi kami guru-guru yang cerdik ni malas nak layan..

SEBAB TU KAMI CAKAP DIA HANYA LAYAK JADI KERANI HUHUHU..

DARI GURU DG41

Tanpa Nama berkata...

Haha..cikgu nk mengata PT pun igt la skang ni sape yg tungkus lumus buat n bayor gaji kome sume..cukup bln cucuk ade duit di Akaun..xyah nk jenguh zaman2 dlu..igt masing2 ade peranan..respect keje masing2

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

BINI AKU TADI BILA BALIK DARI SEKOLAH TERUS PLOK AKU....

AKU TERKEJUT..DAN BERTANYA KENAPA??

DIA JAWAB..GAJI DIA DAH NAIK LAGI DAN MATI SKIM RM7000...

AKU TERKENANG TAK LAMA LAGI PENCEN RM3500 LER...

ITU BLOM SMPAI TEMPOH PENCEN NANTI NAIK GRED 54 MAKA KAN JADI RM9,754 .

PENCEN NANTI DEKAT RM5000. WOW MELANCONG KE CHINA HUHUHU...

ITU LER SUH KORANG BELAJAR SAMPAI DGREE MALAS... MAK CAKAP TAK NAK DENGAR ..SUKA MEREMPIT..SKRG NI JADI LAG DREBAR SAMPAI KE TUA....HUHUHU

JANGAN JELES...KALAU TAK SUKA BRENTI JERK....SEBAB RAMAI BANGLA NAK KEJA HAHAHAHA
Isnin, November 04, 2013 9:42:00 PTG
ooooooooooooooooooooooooooooooiiii salah kira tu,,, pencen biasanya 60% dari gajiii, kalu tak caya cuba tanya KERANI ATAU PT ehehehheheh.....

Tanpa Nama berkata...

Haha..dr ulasan ko ni mmg terserlah kecerdikan ko..wa caya sama lu

Tanpa Nama berkata...

Salam maal hijrah...t.kasih kerana memahami tugas seorg pt...

Tanpa Nama berkata...

Haha..dr ulasan ko ni mmg terserlah kecerdikan ko..wa caya sama lu

Tanpa Nama berkata...

Maaf sya bukan PT sya pnjawat awam lain...yg menegur kata2 kesat anda tdak melambgkan anda adalah seorg guru.. sekian

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong statement awk..bak kata pujangga..Honey don't stop tryin' n u'll get what u deserve

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Maaf sya bukan PT sya pnjawat awam lain...yg menegur kata2 kesat anda tdak melambgkan anda adalah seorg guru.. sekian

Isnin, November 04, 2013 9:57:00 PTG
----------------------------------
Loooooo itu pun nak ambil serius keee, ni kan laman santai lawak hujung mingguuuuu
Sketsa guru dan pt yang anda belum tahu betul ketidak tuan empunya diri, yang entah dari mana datangnyaa
HIshish

Tanpa Nama berkata...

Guru walaupun tiada OT tapi buat kerja tambahan tidak bercakap sombong pun. PT-PT memang patut pun buat kerja sehingga larut malam, siang dan malam kerana ada kerja lebih gaji pun dapat lebih kerana layak dapat OT. Guru mana layak OT. Satu lagi PT yang tidak tahu membezakan peranan dan skop kerjanya. Bercakap besar sekadar kerana buat kerja sampai larut malam. Baik sangat jika benar OT jangan2 buat OT tentang benda lain.

Tanpa Nama berkata...

Kadang2 xbleh claim OT juge kene convert pg cuti mcm sesetengah PT di Sekolah yg plg kuat pun claim TNT je.Mgkn cikgu dengki kot diorg xbleh OT

Tanpa Nama berkata...

Harap sume PT kuar dr KPM pg kementerian lain..khidmat anda amat diperlukan di kementerian2 ini..bior cikgu je yg wt sume keje tu..PT xde masalah rasenye lg suke drpd mlayan karenah cikgu yg menyampah ni

Tanpa Nama berkata...

Bukab dengki tp menyampah, cakap berdegang-degang macam nak meletup dunia, kerja tah apa-apa

Tanpa Nama berkata...

Diorg keje entah ape2 ke engko?

Tanpa Nama berkata...

arap sume PT kuar dr KPM pg kementerian lain..khidmat anda amat diperlukan di kementerian2 ini..bior cikgu je yg wt sume keje tu..PT xde masalah rasenye lg suke drpd mlayan karenah cikgu yg menyampah ni

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

KOMEN ORANG BODOH...KALAU BERANI BUAT PERMOHONAN...HUHUHUH

Tanpa Nama berkata...

Tuhan jadikan 5 jari yg saiznya berbeza2....xde stu pun bleh mendakwa dia lbh baik dn istimewa dr yg lainnya...kerana kerjasama kelima2 jari itu diperlukan utk menyuap makanan kemulut dengan sempurna...berkasih syglah...nt Allah akn tambahkan rezki kita....InsyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

Harap ada dasar Kjaan supaye sume PT kuar dr KPM biar cikgu wt keje PT smbil2 mengajar kita tgk sape bodoh ko ke diorg..haha

Tanpa Nama berkata...

Selamat malam...
mohonm undur diri dulu
cukuplah baca lawak kou orang malam ni
yang pasti kita semua boleh tidur lena dulu sementara menunggu berita sebenar

tqqqq

Tanpa Nama berkata...

BINI AKU TADI BILA BALIK DARI SEKOLAH TERUS PLOK AKU....

AKU TERKEJUT..DAN BERTANYA KENAPA??

DIA JAWAB..GAJI DIA DAH NAIK LAGI DAN MATI SKIM RM7000...

AKU TERKENANG TAK LAMA LAGI PENCEN RM3500 LER...

ITU BLOM SMPAI TEMPOH PENCEN NANTI NAIK GRED 54 MAKA KAN JADI RM9,754 .

PENCEN NANTI DEKAT RM5000. WOW MELANCONG KE CHINA HUHUHU...

ITU LER SUH KORANG BELAJAR SAMPAI DGREE MALAS... MAK CAKAP TAK NAK DENGAR ..SUKA MEREMPIT..SKRG NI JADI LAG DREBAR SAMPAI KE TUA....HUHUHU

JANGAN JELES...KALAU TAK SUKA BRENTI JERK....SEBAB RAMAI BANGLA NAK KEJA HAHAHAHA

CCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCCC

MACAM SAIKO JERK

Tanpa Nama berkata...

Bang...ssssyyyyy..senyap2..tau la ko kuat mentekedarah duit bini tp jgn kecoh2 kt sini bini ko gaji besar..malu kite jantan tugas cr nafkah ats kite..org len bini JUSA pun xkecoh mcm ko...aik mcm saiko je..

Tanpa Nama berkata...

Bestnya kalau PT pupus dari sekolah bertambahlah beban tugas guru maka bertambahlah pula gaji guru. PT yang mentah tentang hidup di sekolah saja yang mengatakan guru akan teruk kerana tiada PT, dulu tak ada langsung PT kat sekolah segala-gala masih dapat guru buat. Tak ada guru yang tidak dibayar gaji. Andaikan PT yang buat komen spt budah hingusan ini tak percaya hari Rabu nanti tanya pengetua atau guru besar atau mana2 pegawai senior kat sekolah anda. PT ni tak sedarkah bahawa semakin hari semakin bertambah bilangan guru kat sekolah? Maka anda keseorangan akan rasa terpinggir apabila melihat gaji guru yang berlipatkali ganda tingginya dari gaji anda. Gaji guru tinggi tidak kena mengena dengan guru itu sendiri sebab bukan mereka yang tentukan segala2nya. PT tak dapat gaji besar bukan guru yang buat dasar spt itu. PT patut tanya atau mempersoalkan pembuat dasar bukan guru dikutuk yang bukan-bukan. Apalah bangga sangat dengan tugas menyediakan gaji guru hingga anda tidak kenang langsung jasa guru yang mengajar anda kenal huruf dan dapat menjawat jawatan PT? Anda seolah-olah minta guru-guru yang perlu menghargai tugas anda kerana menyediakan kew.8 tapi bukan bayar gaji guru sebab gaji dibayar dengan wang rakyat bukan wang PT. Jgn salah buat kenyataan spt rakan PT di atas.

Tanpa Nama berkata...

Bukan PT setakat keluar dari KPM tapi dibuang kerja sepatutnya sebab tak ada jabatan yang perlukan lambakan PT.

Tanpa Nama berkata...

Ckgu tak kenal diuntung...buatlah sendiri gaji..elaun...kenaikan pgkat dll kalau boleh..asyik nk bermegah2 dgn kedudukan ada ijazah..mcm jwtn lain tak guna ijazah...pirahh..

Tanpa Nama berkata...

Anda pulak seolah-olah nk PT hargai jasa korang mengajar dlu seperti PT nk dihargai sbb bayar gaji korang..mmg 2 x 5 je korang ni

Tanpa Nama berkata...

Ape pulak..Jabatan saya nak..kekurangan staf PT skang ni

Tanpa Nama berkata...

Aku selalu buat ot...huhuhu..pt oh pt

Tanpa Nama berkata...

SENANG JERK KITA BUAT CONCLUSION...ATAU ERTI KATA LAIN PENUTUP BICARA,,

1. PT DAN GURU BUKAN TANDINGAN .

2. GAJI BERBEZA.

3. KELULUSAN BERBEZA.

4. BIDANG TUGAS LAGI BERBEZA.

TERIMA JERK KENYATAAN..YANG PT TETAP JAWATAN RENDAH...

Tanpa Nama berkata...

SENANG JERK KITA BUAT CONCLUSION...ATAU ERTI KATA LAIN PENUTUP BICARA,,

1. PT DAN GURU BUKAN TANDINGAN .

2. GAJI BERBEZA.

3. KELULUSAN BERBEZA.

4. BIDANG TUGAS LAGI BERBEZA.

TERIMA JERK KENYATAAN..YANG PT TETAP JAWATAN RENDAH...


cccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

MCM SAIKO JERK

Tanpa Nama berkata...

PT mmg x setanding guru tp jgn berlagak di atas ko tu byk lg jawatan yg glamor tp xde la berlagak mcm ko ni..Orang ikut resmi padi semakin berisi semakin tunduk..Apelah sgt setakat jawatan PPD berbanding DO ngan OCPD..kire ranking korang ni antara low class la berbanding jawatan degree lain.jgn nk bandingkan dengan PT bukan taraf korang tp tgk jawatan degree lain..dh la nak pakai ramai kacang je nk dpt cikgu berbanding PTD n Pegawai Polis..aku bkn PT tp saje nk backup PT sbb korang ni dh lbh2 nk brlagak

Tanpa Nama berkata...

Aik mamat yg kuat makan duit bini ni x ghaib lagi..Xnak ulang lg ayat psl gaji bini ko tu ke..dh saiko la tu..haha

Tanpa Nama berkata...

PT mmg x setanding guru tp jgn berlagak di atas ko tu byk lg jawatan yg glamor tp xde la berlagak mcm ko ni..Orang ikut resmi padi semakin berisi semakin tunduk..Apelah sgt setakat jawatan PPD berbanding DO ngan OCPD..kire ranking korang ni antara low class la berbanding jawatan degree lain.jgn nk bandingkan dengan PT bukan taraf korang tp tgk jawatan degree lain..dh la nak pakai ramai kacang je nk dpt cikgu berbanding PTD n Pegawai Polis..aku bkn PT tp saje nk backup PT sbb korang ni dh lbh2 nk brlagak

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

hahahahahahha...lawak ujung minggu..bestnyerrrr huhuhu...

Tanpa Nama berkata...

Bodo la korang nie.. Yg PT bodoh cara PT.. Duk lawan cikgu knape.. Dia profesion lain.. Korang gred da N .. Cikgu gred DG.. So xyah nk banding beza tugas n gaji .. Yg penting setiap manusia ada rezeki nyer..

Tanpa Nama berkata...


Aik mamat yg kuat makan duit bini ni x ghaib lagi..Xnak ulang lg ayat psl gaji bini ko tu ke..dh saiko la tu..haha

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Pencen laki + bini = RM8000

Wow SAIKO...yummy....

Tanpa Nama berkata...

AKU CUKUP HERAN DENGAN ORANG MELAYU BERUGAMA ISLAM NIE.....ORANG2 BUAT KERJA MACAM GURU DIKUTUK...TAPI YANG POLIS MAKAN RASUAH/MAKSIAT...COVER APEK DADAH ITU SEMUA KORANG TAK NAK KUTUK.....HERAN2......

Tanpa Nama berkata...

AKU CUKUP HERAN DENGAN ORANG MELAYU BERUGAMA ISLAM NIE.....ORANG2 BUAT KERJA MACAM GURU DIKUTUK...TAPI YANG POLIS MAKAN RASUAH/MAKSIAT...COVER APEK DADAH ITU SEMUA KORANG TAK NAK KUTUK.....HERAN2......

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

YES YES ..SOKONG 200%...HIDUP PAS..MENANG SG LIMAU, TAHNIAH BN..MAJORITI LEBIH..

Tanpa Nama berkata...

Jangan terlalu menghina orang yang kerja bawahan, Ingat sebagai orng Islam tentu nak bagi anak2 n keluarga gaji yang halal...
Bagi yang berpelajaran tentu anda tahu apa yang saya maksudkan ini...
Kalau boleh, kita doakan yang baik2 untuk semua penjawat awam tak kira bawah ke atas ke supaya dapat semua merasa kenaikan gaji.
Tak da faedah pun dok kutuk hang aku semua manusia sama di sisi Allah swt...

Tanpa Nama berkata...

Jangan terlalu menghina orang yang kerja bawahan, Ingat sebagai orng Islam tentu nak bagi anak2 n keluarga gaji yang halal...
Bagi yang berpelajaran tentu anda tahu apa yang saya maksudkan ini...
Kalau boleh, kita doakan yang baik2 untuk semua penjawat awam tak kira bawah ke atas ke supaya dapat semua merasa kenaikan gaji.
Tak da faedah pun dok kutuk hang aku semua manusia sama di sisi Allah swt...

Isnin, November 04, 2013 11:34:00 PTG
___________________________________
yang dihina itu bukan kerja atas atau bawah....tapi yang buat kerja terkutuk macam rasuah/salah guna kuasa...sampaikan dalam kes lahat datu pun ada anggota polis kita yang khianat kepada negara....tak nak kutuk dia kah?...asik2 cikgu....

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulllah guru...jgn berbgga diri kononnya diri tu hebat brbding yg lain.. HANYA JAUHARI MENGENAL MANIKAM..

Tanpa Nama berkata...

Takde OT pun gaji guru lebih tinggi dari gaji PT. Apa hal pula guru nak cemburu dgn PT ada OT? Mentaliti kelas ketiga.

Tanpa Nama berkata...

Wahai Guru dan PT. Sudah2 lah tu Masing2 taknak mengalah.Rileklah kwn2.Dua2 pun makan Gaji.Kalau takda gaji dua dua pun takkan turun kerja kan...hmm

Tanpa Nama berkata...

Satu kenyataan PT di atas amat memalukan kerana mendakwa dia atau mereka yg bayar gaji pegawai lain. Cuba baca komen2 terawal. Rupa2nya PT yg kaya raya kerana mampu membayar gaji ratusan ribu pegawai PA. Tugas pun PT tak reti, diarah buat kew 8 dan urus gaji kerana itu memang tugas hakiki mereka tapi riuh sedunia kata merekalah yg bayar gaji PM dan yg lain2.Sungguh hebat PT ni. Boleh dimasukkan guiness book of world record holder.

Tanpa Nama berkata...

Lawak2 PT bayar gaji cikgu. BILIONAIRE kah PT hingga mampu bayar gaji setengah juta org guru. Takpe pas ini semua kena tukar majikan masing2 kpd majikan baru iaitu pembantu tadbir(PT) supaya PT semskin sombong kerana mereka bersusah payah bayar gaji guru.

Tanpa Nama berkata...

Hebat mcmmana pun jwatan polis , DO dan PTD tetapi tengok mana yg banyak terlibat dgn rasuah. Gaji mereka tetap tak cukup.

Tanpa Nama berkata...

Sudah2 lah tu Masing2 taknak mengalah.Rileklah kwn2.Dua2 pun makan Gaji. Mungkin Kerajaan tak nampak tapi Tuhan Lebih Melihat..Rezeki masing2 ada yang kurang ada yang Lebih. tapi Mungkin Dari segi lain adalah sebaliknya..anak saya 3 orang, sorang cikgu, sorang lagi kerani dan yang sorang lagi MA. Masing2 Ada kelebihan/kekurangan tersendiri. kalau gaduh2 takdak siapa yang untung. Syaitan je yang untung jolokan batu apinya mengena sasaran..kita lagi rugi dapat dosa.. udah udahlah tu Geng2. berilah info yang berilmiah..

Tanpa Nama berkata...

I want to wish all the muslims A Happy New Year..

Tanpa Nama berkata...

DAN BERITA SEDIH UTK BAKI 800,000 PENJAWAT AWAM

Tanpa Nama berkata...

guru ramai antaranya ijazah kejuruteraan,law,accounting,dan ramai yg berkelulusan luar negara education in maths dan sebagainya..mesti tak baca paper ni..sekarang 10A belum tentu dapat jadi guru..antaranya adik ipar aku sendiri dapat 9A dan memilih bidang perguruan..ko duduk mana selama ni? gua ke?

Tanpa Nama berkata...

Emmm PTD ijazah pelancongan pon ada..org yg tulis ni baru kluar gua..kasihannnn

Tanpa Nama berkata...

Ini lah sikap MELAYU......belum tahu hujung pangkal dah bergaduh sesama sendiri,cubalah tunggu dan lihat dahulu pekeliling yg hendak dikeluarkan..kalau kitq tergolong dalamnya alhamdulillah dan kalau tidqk redha dan pasrah kerana rezeki dari Allah,ingatlah yang menggerakkan hati2 MEREKA yang membuat dasar ini adalah ALLAH....

Tanpa Nama berkata...

Oi bodo2 ngan dengki2 sekalian..guru2 xdpt apa2 la..dasar pendengki..

Tanpa Nama berkata...

Mantan PM Tun Mahathir pernah kata melayu mudah lupa. Maka tak hairan PT-PT tidak bersyukur dgn apa yg mereka ada dan asyik menunding jari kpd pihak lain. Kalau PT ada ijazah mohonlah jawatan2 glamour spt doktor, jurutera supaya gaji terlebih pakai. Jgn asyik britahu kamu org ada ijazah dan segalanya. Org lain pun ada kelebihan PHD pun ada tapi tak bising pun.

Tanpa Nama berkata...

Lu ini memang baca komen orang pun tak reti, siasat dulu siapa yg memulakan isu ini kalau bukan PT yg maki hamun guru. Cuba lu baca komen dari awal. Guru bertindak balas utk menangkis komen2 liar PT salahkah? Mamang sah lu ni pun PT sebab tu sokong PT. PT yg kaya mampu bayar gaji pegawai2 lain.

Tanpa Nama berkata...

Aku bukan guru dan aku juga bkn pt...tp apa yg aku dpt jelaskan disini..pt tu luahkan apa yg dia selalu dgr dari keluhan guru2 pasai pbs.......entah aku pun tak tahu..pada hal pt tu juga lksanakan kerja yg perlu gunakan sistem saban hari. Cikgu cuma lksanakan murid dlm kelas ttp pt lksanakan utk semua guru...itu yg aku fahamlah dlm perbualan ni..tp maaf ya ckgu sikap anda menampakkan anda tak matang... cepat melenting....jd dlm situasi ini guru tak menang...

Tanpa Nama berkata...

dah ko dapat gaji banyak x payah la banding dengan gaji kecik....hahaha

Tanpa Nama berkata...

nie sorg lagi cikgu bodoh....x semua belajar tinggi dapat keja tinggi...tu semua rezeki dari Allah....ramai ada dip n ijazah x dapat jawatan sepatutnya....jgn riak nanti kalo tuhan nak tarik sekejap ja...hihi

Tanpa Nama berkata...

ya betul anda memang tak tahu apa2..PT kerja HANYA mengisi borang2..tp guru rangkuman kerjanya bukan sahaja depan komputer..kalau asyik duduk depan komputer key in data siapa yang nak mengajar anak anda? perlu ingat sistem yang disediakan x cukup utk menampung guru yang berjumlah 450k dan murid yang berjuta2.. dan guru harus mengisi data murid yg beratus2 setiap hari..PT LAIN KALI JGN ASYIK NAK SALAHKAN ORANG..CERMIN DIRI KO TU DULU..btw GURU PON MANUSIA ADA PERASAAN ADA HATI JGN ASYIK NAK SURUH GURU JADI MULIA KALAU ANDA SENDIRI PON X MULIA

Tanpa Nama berkata...

tahu pun rezeki dari ALLAH..tahu takpe ye..

Tanpa Nama berkata...

Guru yg tiada adat,blajar tnggi2, guru bodoh namanya..

Tanpa Nama berkata...

Guru2 pembohong laa....ckp jaga murid2 atau isi data2 jgn pembohong laa majoriti gaji guru2 skrg ni hanya separuh je halal kot sbb yg jaga murid2 kakitgn sokongn spt pap n ppm yg isi data2 pula dia srh kktgn sokongn.....pt....pelaksana yg byk buat terutama turun padang laa di kwsn luar bandar sabah n sarawak........tolong laa siasat.......skrg ni lagi guru2 baru ramai yg dikategorikan guru 25 hb........

Tanpa Nama berkata...

Hanya bangga dgn guru2 yg lama yakni usia 45 tahun keatas....mereka ni mmg benar2 guru sejati tdk mengeluh n mmg patut mereka2 ni gaji 4k sbln.....masalahnya guru2 baru ni yg hanya tggu 25 hb.....kerja sikit melenting dgn penolong2 kanan sklh last2 pelaksana jd mangsa......terutama guru2 baru yg mengajar di luar bdr sabah n sarawak.......malah ada yg bersikap kurang ajar dgn pelaksana sedangkn usia pelaksana lebih tua dari mereka2 ni.....sbb tu jgn hairan dlm organisasi sklh skrg ni sdh ada elemen2 berpuak2 x mcm dulu lagi semuanya kawan.....

Tanpa Nama berkata...

Belum apa2 dah menuduh dan mengata guru mcm2 ... insaflah

Tanpa Nama berkata...

PT....PT .... insaflahhhh

Tanpa Nama berkata...

360YANG MENENTUKAN HALAL HARAM GAJI SESEORANG BUKAN BERDASARKAN APA JAWATANNYA TAPI AMANAH DAN JUJUR TERHADAP TUGAS YG MENENTUKAN HALAL HARAM GAJINYA

Tanpa Nama berkata...

Pesan aku pd pelaksana di sklh2 terutama di luar bdr sabah,sarawak n semenanjung.....lepas ni jgn peduli ckp guru2 tu terutama yg baru2 jd guru tu.....klu boleh rakam apa yg mereka buat dlm kelas2 sbb ada guru2 baru ni lewat masuk kelas,dtg lambat ke sklh,x blh kawal kelas......bg guru2 sama jugak rakam apa d buat pelaksana....baru best.......lepas tu htr ke bahagian tatatertib.......byk kejadian2 ni berlaku d sklh2 luar bdr........

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah .... Salam Maal Hijrah

Tanpa Nama berkata...

Sesekali Allah senangkan hidup kita, tapi tidak bermakna Allah sygkan kita. Sesekali Allah susahkan hidup kita, tapi tidak bermakna Allah bencikan kita. Hamba yg mengenali Allah tidak akan pernah berpaling wajahnya dari menatap kelembutan dan rahim Allah. Hamba yg masih diselimuti "janabat" kelalaian tidak akan dapat mengecapi lazat berada dlm hadarat Allah. Hidupkan hati dgn zikir, basahkan lidah dgn dakwah dan lenguhkan tubuh dgn amal ibadah..nescaya disana akan dapat dirasai makna kehambaan kepadaNya.....ingatan bersama sempena tahun baru Hijri

kamal berkata...

sedih bila ada penjawat awam yg saling x puas hati antara satu sama lain.... kesatuan yang mewakili guru kelihatan lebih kuat dan berpengaruh dalam CEUPACS... jadi tidak hairan la perjuangan untuk guru lebih diutamakan... kepada yang sibuk mengkritik; anda ada menyertai kesatuan sekerja????

Tanpa Nama berkata...

Spt biasalah hujung bulan terima gaji lah.

Tanpa Nama berkata...

Eleh..... pas tu rakam pula AKS guru2 jgn lupa utk melapor kpd PPD kes2 AKS yg tidak berada di sekolah masa cuti. Ini yg sering dan benar2 berlaku kat sekolah luar bandar dan pedalaman. Apabila sekolah mula cuti maka sibuklah PT, Penyelia asrama, PPM,PAP, PAR bercuti juga mereka guru juga. Sedangkan mereka cuma ada CR. Apa bila ditangkap berkali2 tak hadir bertugas masa cuti sekolah, pecat je mereka.

Tanpa Nama berkata...

Jumlah AKS kat sekolah berapa kerat je, kena boikot habis. Siapa yg berkuasa kat sekolah? Tentu seorang guru yg naikkan pangkat sebagai gurubesar/pengetua. Siapa yg menilai LNPT anda guru juga kan? Mana anda nak lari?

Tanpa Nama berkata...

Klau staf aks bercuti sama dgn guru..musim cuti sek ni..siapa pulak yg nak siapkan laporan gaji trkini utk pmberian bonus setiap tahun.....ada faham!!!!!!!!!!!!.

Tanpa Nama berkata...

Inilah harga yg kita perlu tanggung kesan daripada didikan ibubapa yg terlalu manjakan anak sejak kecil. Apabila kat sekolah kena tegur atau dicubit oleh guru, dgn tanpa berlengah dan siasat terus buat laporan polis, ugut guru dan sebar seluas2nya melalui media. Maka sekarang anak2 muda sekarang walaupun cemerlang akademik hingga dpt 10A+ belum tentu baik dari segi moral/agama dan komitmen terhadap kerja mereka. So jgn kita sanjung sgt mereka semata2 kerana cemerlang akademik. Ramai yg teruk akademik tapi punyai nilai budi yg amat mengagumkan.

Tanpa Nama berkata...

Hang ni satu lagi PT yg betul2 hidup dibawah tempurung. Cakap mesti pakai otak lah. Kerani atau PT kat srkolah ulu mana da sediakan gaji dan bonus. Sial betul lah lu ni. PT kat PPD adalah. Adakah beratus PT dari sekolah pedalaman berkampung kat opis PPD buat gaji dan bonus setiap kali cuti sekolah. BONUS TIAP2 BULAN KAH?

Tanpa Nama berkata...

PT pukie saja yg sedia bonus setiap kali cuti sekolah. Patutlah setiap kali cuti semester PT pun tinggalkan sekolah utk sispkan bonus. Pelik bin ajaib PT kat pedslaman yg berlagak spt guru ni.

Tanpa Nama berkata...

inilah dia kualiti penjawat awam masakini:

1. dengki khianat
2. busuk hati
3. tidak pernah puashati dengan apa yang ada
4. tamak haloba

macam ni punya perangai, jangan harap negara ni boleh maju 7 tahun lagi. kalau maju pun atas dasar prasarana dan keluaran negara kasar je. tapi PERILAKU PENDUDUKNYA terutama penjawat awam yang menjadi jentera kerajaan masih lagi KELAS KE TIGA.

Tanpa Nama berkata...

Syukur teruskan niat anda moga2 anda bahagia hingga ke lubang pukieeeeee yg tak sedar diri.

Tanpa Nama berkata...

Pembuat dasar & penlulus dasar tu sbb ada kepentingan masing2...kecohnya seantero, 'hidden'nya sendiri-sendiri...

Tanpa Nama berkata...

Ya lah saya amat hairan kenapa AKS khasnya PT kat sekolah dengki sgt dgn cikgu terutama mengenai gaji. Kalau mereka nakkan gaji sama spt guru mohonlah jawatan guru atau tak nak buat kerja2 perkeranian tambahan yg diarahkan dari semasa ke semasa jgn buat apa2 dan kita sama2 tengok siapa yg akan rugi nanti? Salahkan kerajaan kerana mewujudkan jawatan AKS kat sekolah akhir2 ni sedangkan sebelum ini jawatan AKS langsung tak wujud pun sekolah berjalan dgn lancar. Itu dulu...... tapi skrg sebaliknya apabila AKS seolah2 hanya untuk menjadi pemerhati kedalahan guru. Tapi ada guru kisah dan gentar dgn seekor dua AKS yg tak sedar diri ni?

Tanpa Nama berkata...

salam semua,
Bila saya baca komen2 disini, banyak pula yg tak cantik. Bermula dgn komen terhadap keluhan guru, pastu dibalas semula. Begini, saya seorg guru DGA29, 1996 dan kemudiannya memasuki program PKPG dan grad pd tahun 2007. Memula gaji semasa sebelum sambung belajar, RM1350.00, oleh kerana halfpay, dapat RM650.00 sebulan. Pastu, pada tahun 2007, DGA29 dpt 25% increment. Ya Allah, banyaknya dpt RM1964.00 dr RM 650 selama 3 tahun setengah! Alhamdulilah. Kawan di sekolah dpt DG32, saya tak dapat. Tp, saya bersyukur. Rakan lain dpt DG44 secara timebased, saya tidak. Skim baru bermula Julai tahun ni, kenaikn berasaskn kecemerlangan. Tp, bila balik semula pd RM650.00 sebulan, Ya Allah, aku masih bersyukur. Org lain beli rumah, saya pun beli. Org lain beli kereta, saya pun beli, cuma Perodua Kembara tp dah takde hutang dr 2010. Baiki apa yg rosak je. Cuma, silap kita juga kekadang, gaji naik RM250, kita nak keta lebih baik, luar kemampuan kita. Kalau kawan2 semua, tak kisah ar PT atau guru, makan ikut periuk, bukan selera, Insyaallah, berlebih-lebih la rezeki kita, Amin..

Tanpa Nama berkata...

PT yg buat komen diatas memang cetek ilmu. Cuba buat sedikit kajian, samada gaji DO lebih hebat dari PPD, Pengetua? DO kalau kat sarawak ada yg tak berijazah pun dan gaji mereka tinggi pun. Pengetua ada yg jusa. Polis hanya yg pegawai atasan je yg tinggi gaji pun sekadar berbeza sedikt je kalau tak sama. OCPD setaraf dgn dg48 je. Tak de pun kerajaan nak sewenang2nya bagi gaji melampau tanpa tanggungjawab yg tinggi. Kalau PT ini nak faham cuba tengok beza antara PT(O) dan PT(W), bezanya ada tapi sikit je. Tu bukan glamour dan hebat namanya.

Tanpa Nama berkata...

Ye....ye.... PT towkay besar, bayar gaji cikgu setiap bulan.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa mohon PT jika tak nak lakukan tu semua? Itu adalah tugas hakiki anda untuk di bayar gaji. Takkan nak buka facebook dan bersembang je. Hampeh......

Tanpa Nama berkata...

beginikan sikap seorng pndidik yang memaki...mengherdik golgna staf aks dgn samakan aks di sek pedalaman... rendahnya martabat anda sbg pndidik yg sepatutnya dicontohi. bukannya membodohkan diri sndiri dgan kata-kata makian... renung2 kan lah

Tanpa Nama berkata...

Kuat betul ko mencarut ye..Bru msk tahun bru hijrah dh wt dosa kering..inilah akhlak guru skang...

Tanpa Nama berkata...

wei...guru haram j mmg hujung setiap tahun kakitangan awam dapat bonus ttapi siapa yg betungkus lumus utuk siapknnay kalau bukan pt... tak kira pt sek atau pt ppd... dakwaan guru ni telah mngatakan bhw staf aks telah cuti sama dgn guru bila musim cuti sek mmg tak berasas... sebelum nak maki selidik dulu diri tu betol ke tidak... kami pap wakil pt yang kena maki hamun tu mmg akan terus sokong menyokong pt-pt kami..

Tanpa Nama berkata...

Anda tidak layak untuk mengata guru sebegitu... kerana anda akan dilihat sama level aja dgn mereka yg mmg rendah akhlak dan budi perketi mereka dgn memaki..

Tanpa Nama berkata...

Patutlah ank2 aku balik sekolah selalu maki rupanya diajar oleh golongan spesies akhlak rendah ni...

Tanpa Nama berkata...

N17 x der dlm senarai. .. no 82 kut...

Tanpa Nama berkata...

Blog ni dah jadi medan pertelingkahan pt dgn guru... ttp guru ni telah menaikkan kemarahan staf aks yang lain (PAP, penyelia asrama, pembantu makmal, PPM) dgn tuduhan yang tak berasas...tlg jwb guru sapa yg mulakan dulu...

Tanpa Nama berkata...

Dulu aku respek guru... tapi skrg ni aku dah mula mual dgn sikap guru yg mngada2... walaupun aku bukan staf di sek atau mana2 jab tapi aku dapt nilaikan sndiri... maklumlah aku ni gred r aje..

Tanpa Nama berkata...

sya rasa baik naik peratusan gaji mcm mantan PM Pak Lah semua skim dpt rasa..

Tanpa Nama berkata...

Syukur..pahala besar ko kump plksana yg dimaki ni..alhmdulillah...lihat kalian bleh nilai sndiri guru ni akhlak yg mcmana...

Tanpa Nama berkata...

alang2 nk buat,buat semua skim xpayah 2,3kali kerja, suka tgk ceta P.ramlee Masam2 Manis Chegu Shaari...

Tanpa Nama berkata...

Komen seorang yg mempunyai tahap pemikiran yg rendah ... sedarlah sikit

Tanpa Nama berkata...

Murid2 baca nii..
Cikgu suka main bola
Hari-hari cikgu main bola

Tanpa Nama berkata...

Cuba semak post 1 hingga 8 ... sedar ke tak ni? Guru selalu dipersalahkan ... insaflahhhh sedara2 semua

Tanpa Nama berkata...

Buat lawak ke?

Tanpa Nama berkata...

tinggi lah sangat.....

Tanpa Nama berkata...

Oh mcm 2 cgu anda ajar anda dulu tapi hairan pandai jg anda baca dan tulis utk sindir guru. Hebat juga cikgu 2 ya.

Tanpa Nama berkata...

Semua naik jadi Pengarah VU6.

Tanpa Nama berkata...

Kalau guru dipersalahkan..kenapa kaitkan dgn aks lain yg turut kena tempias diherdik...

Tanpa Nama berkata...

Saya ni bkn pt, guru pon bukan. Tp bg saya keje sbg guru di zaman sekarang ni mmg mencabar. Keje pun byk. Klu cikgu2 ni ke hulu ke hilir, turun naik tangga g mengajar yg si PT ni dok je kt ofis ngadap keje diaorg yg byk tu. Tp ada masa gak tgk youtube n facebook. Kira oklah tu. Mcm cikgu klu ada masalah nak x nak kena settle sendiri. Tp org ofis ni klu ada prob x cukup kakitgn je mesti nk diheretnya pembantu makmal wat keje diaorg. Masalah ni hanya ada di sek menengah je..jd Pt x patut kot nk mempertikaikan apa yg cikgu dpt. Cuba korang wat keje diaorg tgk stress ke x..

Tanpa Nama berkata...

Para PT yg buat komen liar dlm blog ni dah hampir gil... sebab tu mereka tak reti punca gaji mereka rendah manakala gaji pihak lain tinggi. Sekarang tugas baru PT ialah mencari kelemahan org lain. Mereka dah spt Tuhan sebab tu sesukati buat komen jahanamkan org lain. Esok kat sekolah cikgu2 sekalisn jgn lupa memerhati gerak geri PT dan sekali lihat muka mereka jgn lupa ingat kembali komen2 teruk yg mereka buat trhadap guru. Masa mesyuarat beri kata dua dan sentiasa berwaspada utk kita lihat hebat mana mereka bekerja.

Tanpa Nama berkata...

Penolong Jurutera J29 yang membuat kerja J41 sekarang di Sarawak tidak dapat satu sen gaji lebih. Cuepacs Tahu Tak ? Mereka patut di naikan kan 10 mata gaji. mana adil ?

Tanpa Nama berkata...

Usahlah dipedulikan sifat provokasi ini...bagi aku setiap kerje ada susah dan senangnye..masing2 bekerja utk mencari sesuap nasi..so abaikanlah komen2 mereka yang rendah pemikiran dan tak matang ni..macam budak2 nak bergaduh x tentu pasal..biarlah sesiapa nak naik pun, dah terang2 KSN beritahu semakan dan kajian akan dilakukan secara berperingkat2...sabarlah banyak2..jangan banyak sangat sifat hasad dengki ye..

Tanpa Nama berkata...

Kepada semua staf aks..pt, p.mkmal, pap, pyelia asrama, ppm yg diherdik kononnya cuti bersama guru smpai tggal kerja..perhatikan pula sikap2 ckgu yg tak habis2 susahkan pihak aks ni dgn tugas harian mereka..ok slmt beramal.

Tanpa Nama berkata...

PT kat sekolah anak saya dtg pejabat pukul lspan tapi pukul 3:30 ptg dah cauuuuuu........

Tanpa Nama berkata...

Guru tak minta utk disanjngi tapi jgn main maki hamun dan sakit hati pasal gaji anda rendah dari gaji guru. Jika gaji guru sama gaji PT ramai dah guru berhenti utk cari kerja lain.

Tanpa Nama berkata...

Ajarlah sendiri. Ibubapa yg tak bertanggungjawsb mendidik anak masing2 yg hanya seorang dua. Anak kurang ajar kerana ibubapa kurang ajar dan masalah dlm keluarga dan pengaruh kawsn2 . Guru tak pernsh didik murid kurang ajar. Cikgu sentuh anak pun ibubapa nak saman. Ibubapa lah yg jahanam dan gagal mendidik anak nilai2 baik.

Tanpa Nama berkata...

PT ni patut dipecat kerana hanya pandai baca tapi tapi tak faham kenyataan. PT kat ulu sungai/pedalaman semua ghaib dari sekolah semasa cuti semester khasnya di sarawak. Siasatlah secara adil kalau nak cari kebenaran.

Tanpa Nama berkata...

Cikgu tak dapat apa2 ya. Buat kajian dulu sebelum bercakap.

Tanpa Nama berkata...

Besar pahala ke kalau asyik kutuk org lain? Lihat kenyataan di atas siapa yg menjadi batu api? Guru tak boleh bela diri kah? Kebal sangatkah kuasa PT hingga sesuka hati cakap kelemahan guru, apabila guru balas kats guru teruklah dan mcm2. Ingat jumlsh PT berapa kerat je.

Tanpa Nama berkata...

Hampa ni semua dah lagi tajuk daa... Cikgu janganla ambik hati dgn pt... Padan ler dengan akai depa. Yang hampa dah ada degree dok bertengkanq dgn depa buat pa

Tanpa Nama berkata...

Pbs 8 kelas × 40 murid= 320 murid. Seorang murid 100 evidens. 1 evidens setengah jam...

Tanpa Nama berkata...

Ada ke dalam urusan ini kelebihan pegawai pegawai berpengalaman yang dah lulus periksa KPSL untuk mudah naik pangkat. Ada ke pihak yang diamanahkan mengambilkira urusan ini.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 250   Terbaru› Baru»