SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PENJAWAT AWAM TIANG SERI NEGARA

01 November 2013

CUEPACS MAHU PENAMBAHBAIKAN SKIM PADA SEMUA, BUKAN HANYA 81 SKIM

Bernama
1/11/2013


SHAH ALAM, 31 Okt (Bernama) -- CUEPACS mahu penambahbaikan skim perkhidmatan kakitangan awam tidak terhad kepada 81 skim sahaja sebaliknya meliputi kesemua lebih 200 skim.
Presidennya, Datuk Omar Osman berkata penambahbaikan skim perkhidmatan awam perlu dibuat secara menyeluruh bagi mengelak produktiviti dalam kalangan 1.3 juta penjawat awam terjejas jika 81 skim sahaja ditambah baik.

"Kita berharap bukan hanya untuk 81 skim sahaja, kita ada lebih 200 skim. Kita mahu sebelum 31 Dis ini, kalau boleh semua skim dapat penyelesaian," katanya semasa melawat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) di Padang Jawa Khamis.

Sebelum ini, beliau berkata kesatuan sekerja yang terlibat dalam penguatkuasaan seperti JPJ, Jabatan Kastam, Jabatan Imigresen, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta pihak berkuasa tempatan mengemukakan memorandum penambahbaikan skim perkhidmatan masing-masing kepada kerajaan.

Begitu juga dengan kumpulan pentadbiran sistem maklumat dan kewangan serta kumpulan pengurusan dan profesional, katanya.

Omar berkata CUEPACS akan mendengar taklimat Jabatan Perkhidmatan Awam di Putrajaya Jumaat berkaitan skim yang akan ditambah baik dan pihaknya dijangka membangkitkan keperluan penambahbaikan kepada semua skim.

Beliau juga berkata gred gaji permulaan bagi anggota penguatkuasa masih rendah iaitu kira-kira RM800 sebulan berbanding gaji minimum yang ditetapkan kerajaan sebanyak RM900 sebulan.

-- BERNAMA

252 ulasan:

1 – 200 daripada 252   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

pap pap pap piiiiirrraaahhhhh

Tanpa Nama berkata...

Perlu penambahbaikan secara menyeluruh yang lebih berorientasikan kebajikan pekerja awam,elaun ITP yang dah lapok perlu diperbaiki dan juga peluang kenaikan pangkat yang lebih baik tak kira dari lulusan Universiti mahupun lulusan SPM. Mohon reformasi kesemua Skim tanpa mengira pangkat rendah atau tinggi.

Tanpa Nama berkata...

pip pip pip forget it

Tanpa Nama berkata...

jgn begitu saudara kesayanganku semua.. jgn marah2.. kerajaan, jpa dan pegawai berkaliber PTD semuanya bertungkus lumus memberikan yg terbaik kpd seluruh penjawat awam.. PTD tidak tidur dan tidak mementingkan diri sendiri dgn mengutamakan gred2 lain.. sekian.. salam jumaat

Tanpa Nama berkata...

kalo semua skim yg kaya bertambah kaya la....nie kerajaan cuba men dekatkan jurang perbezaan pendapatan.....tak leh beza ka?

Tanpa Nama berkata...

ramai sungguh penjawat awam tak puas hati dengan PAP...kenape yer??
-gaji diaorg besar ker
-elaun diorg banyak ker
-kenaikan tahunan diorg banyak ker
-diaorg selalu bodek bos ker
-diorg suka mengarah korang ker
-diorg suka cucuk org ker
-bonus diorg lebih ker
-kereta /rumah diorg besar dari penjawat awam lain ker

Tanpa Nama berkata...


Salam Pagi Jumaaat.. Dengan izin ALLAH dan pertimbangan pembuat dasar, harap2 kami di kumpulan pelaksanan N17 dipermudahkan laluan kerjaya atau lantik terus ke gred 41 bagi yang mempunyai kelayakan Degree..

Tanpa Nama berkata...

tiada apa2 dalam bajet selainkan bonus setengah bulan..perjuangan yang tiada hasil..bagaikan bulan jatuh ke riba..

Tanpa Nama berkata...

apapun settle kan dulu 81 skim tu... yang lain tu kemudian la...

ikut que... satu satu... ngeh ngeh ngeh...

Tanpa Nama berkata...

Sekian tengok kakitangan Audit kerana kerja semakin mencabar dan pegawai kastam & sprm dgn datang nya GST nanti dan byk penyelewengan berlaku. harap gaji mereka diselaras juga

Tanpa Nama berkata...

kenapa hanya 81 skim sahaja, dimanakah yang dikatakan keadilaan?????????

Tanpa Nama berkata...

Mu ni omar lg nk buat kacau!rtu dh elok2 skim sbpa ka g bising.dh elok sbpa rtu.dh smua skim kerajaan tarik,dh rugi setahun bl nk kaji smula.

Tanpa Nama berkata...

modal dah banyak keluar, mesyuarat dah banyak kali, kertas kerja dah menimbun tapi tak ada hasil, apa dia orang buat ha.....

Tanpa Nama berkata...

Omar ni pun satu.. Kenapa tak dari dulu MINTA semua skim. Dah berapa kali g meeting. Dah nak bentang keputusan 81 skim baru nak heboh2 nak semua skim. Banggang pun ada Omar ni.. pekeliling dah nak keluar. Omar dtg lagi kacau. Alamatnya kaji kaji kaji kaji lagi la semula.. Biar la satu2.. 81 skim dlulu. Skim lain yg perlu WAJIB juga disemak kemudian..

Tanpa Nama berkata...

Nanti jadi mcm sbpa lepas.. Baru jt nak diupgrade, dikacau oleh " seseorang" ni. Lepas ni kjaan kata pekeliling akn keluar bulan ni.. Dia buat kacau pulak mcm sbpa lepas..

Tanpa Nama berkata...

BOLEH DIKATAKAN KEBNYAKAN YG AWAK LIST TU ADA PADA PAP..XSEMUA..TPI KBNYAKANNYA..TRUTAMA DISEKOLAH..MMG JELAS KETARA

Tanpa Nama berkata...

boleh tau senarai 81 skim tu x.?

Tanpa Nama berkata...

Xadil!! Smue patut naik kami tukang mesin rumput syarikat siva dan rakan2 juga perlu dikaji elaun dobi kami suda lapok.

Tanpa Nama berkata...

PAP...PAP...PAP....PAP....LAST LAST JADIK CIPAP LEEEEE...............
UNTUNG CIPAP....KALAU CIPAN TU TAK DAYO DEN NAK TOLONGGGGG EHHHH...........

Tanpa Nama berkata...

karuttttt////je //tubuh suruhan jaya le nk kaji niii je hasil nya ...

Tanpa Nama berkata...

Makan pn skrg bukan boleh sembarangan...inikan pula cakap....aper PAP kt sekolah ni mewah sgt ker? mewah keje mmg betul la......klu nk di bndingkn dgn PAP kementerian lain lg mewah aku tgk...ko yg brckp ni PAP ker cipap...ckp guna punggung...

Tanpa Nama berkata...

Apa dah jadi.... pembantu tadbir n17 tak banyak kerja....????? Tengoklah PT sekolah.. semua kena jadi.... kena cover semua kerja.. watku rehat pn kena kerja... Pembantu Tadbir N17 ramai.... banyaklah sangat minta transfer berpuluh2 kali tak dapat atas alasan permbantu tadbr tidak mencukupi.... CUEPACS memang tidak adil langsung tak perjuang nasib PT yang kebanyakan sekarang ada diploma / degree dan lulus KPSL sekarang akan sama gred dengan PAP???????

Tanpa Nama berkata...

tak payah la nak mengharap,selagi president kaki ampu ade dlm cuepacs selagi tu la golongan bwhan tertindas,hak tui

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan tidak bercadang memansuhkan pemberian subsidi petrol kerana kerajaan masih mampu untuk menanggung subsidi bahan itu.
Timbalan Menteri Kewangan Datuk Ahmad Maslan (gambar) berkata sebaliknya kerajaan akan memastikan langkah rasionalisasi bahan bakar itu dapat dinikmati oleh golongan sasar.
"Kita tidak pernah bercadang memansuhkan secara keseluruhan subsidi minyak selagi kerajaan mampu menanggungnya," katanya ketika menjawab soalan Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) di Dewan Rakyat di sini hari ini.
Bung Moktar ingin tahu sama ada kerajaan sedia memansuhkan keseluruhan subsidi bahan bakar dan menggantikan pemansuhan itu dengan kenaikan bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).
Katanya, langkah rasionalisasi subsidi akan dilaksanakan secara berperingkat dengan membuat pertimbangan termasuk mengambil kira bebanan rakyat dan bukan dilaksanakan secara tergesa-gesa.
Terdahulu menjawab soalan Alice Lau Kiong Yieng (DAP-Lanang), Ahmad berkata kerajaan telah mengambil beberapa langkah penguatkuasaan bagi membendung kegiatan penyeludupan diesel bersubsidi.
Antara langkah yang diambil ialah mengeluarkan arahan kepada semua stesen minyak jualan diesel untuk tangki kenderaan sahaja tanpa melalui bekas atau tong kecuali atas kebenaran pengawal iaitu melalui Permit Barang Kawalan; stesen minyak dalam lingkungan 50 kilometer dari sempadan hanya dibenar menjual 20 liter minyak kepada kenderaan asing selaras dengan Larangan Eksport di bawah Peraturan-peraturan Kawalan Bekalan (Larangan Eksport) 2011.
Selain itu, kerajaan juga mengadakan tindakan bersepadu dengan agensi penguatkuasaan seperti Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM), Pasukan Gerakan Am (PGA), Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP), Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM), Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).
Kerajaan juga menempatkan Rela di 45 stesen minyak di empat negeri bersempadan untuk membendung pengaliran diesel bersubsidi ke Thailand dan mengarahkan semua syarikat pengeluar minyak menghantar maklumat belian oleh stesen-stesen minyak secara harian sebagai langkah pemantauan terhadap stesen minyak yang membuat pembelian diesel dalam kuantiti yang meragukan. - Bernama, 30 Oktober, 2013.

Lepas ni PA semua mintalah macam2 lagi...Kerajaan beri tapi dia ambil di bahagian lain pula..Minta naik gaji pasti kerja akan bertambah,Mungkin hari sabtu akan bekerja semula dgn adanya penambahan dan pembaikan dalam gaji.Minta naik elaun pasti pula lepas ini harga rmh dan harga kereta naik utk cover bagi elaun...Jadi takyah teriak,buat ajer kerja anda,jika ada rezeki bersyukurlah....

Tanpa Nama berkata...

kesian dengan PT.. yang lain ditambah baik... dari bawah dah sama level.. baru sama level..dah naik lagi...yang nak buat semua proses ni semua PT jugak.. yang proses yang jalankan kerja-kerja ni PT jugak.. Yang nak kene jawab pertanyaan orang pasal perkhidmatan diorang PT jugak.. semua kerja PT buat.. kat Kementerian PT beban kerja sangat banyak. tapi orang still ckp PT xdak keje...sadis sungguh.. beban keje banyak dikata x buat keje. kalau x buat keje.. semua urusan memang x jalan la.. cube fikir lebih dalam la... orang lain yang kerja x beban sangat pon diberi penambahbaikan skim.. PT hanya DITAMBAHBEBAN sahaja.. ADIL??? kalau PT mogok sehari..semua kerja x jalan tahu.

Tanpa Nama berkata...

Perlu siasat ni kenapa orang semua tak puas hati dgn PAP kat sekolah..heehheeh....bukan semua PAP sebenarnya segelintir sahaja... dulu aku di pejabat besar ok je PAP di bahagian unit akula. kita x minta tolong pun PAP nya yg sendiri berbesar hati nak tolong.. tp bila aku pindah ke sekolah .... eh PAP tu ade di gelar Pengarah okey besar gelaran atas dari pengetua dan yg ngulat pun sama..nanti bila dah sama level ngan PT ..keje bahagian pengkomputeran mesti dpa bg alasan x reti guna... aku bukan PT pun terkejut.. apatahlg cikgu2 dimaki2 aja.. tp semuatu bergantung individu la.. itu yg dikata kerana nila setitik rosak susu sebelanga.

Tanpa Nama berkata...

GAJI guru cam na??? yg berkhidmat 8 dan 9 tahun pun sama gaji dgn yang berkhidmat 10 tahun,malahan gaji yg berkhidmat 9 tahun lebih tinggi gajinya dari yang berkhidmat 10 tahun beza hampir 1.5k setahun dan yang 8 tahun pula gajinya beza dgn yang berkhidmat 10 tahun hanya 20rm/30rm shj sebulan...Mcm mana dengan sinoriti gaji yg berkhidmat lama ??? Cuepacs mcm mana ni ???

Tanpa Nama berkata...

wujudkan time based je utk semua gred perkhidmatan. kan senang mcm tu.

sixpenditagila berkata...

hayun jangan x hayun ..

Tanpa Nama berkata...

Nasib PT seharusnya dibela.!!

cuepacs berkata...

kepada

Tanpa Nama berkata...
GAJI guru cam na??? yg berkhidmat 8 dan 9 tahun pun sama gaji dgn yang berkhidmat 10 tahun,malahan gaji yg berkhidmat 9 tahun lebih tinggi gajinya dari yang berkhidmat 10 tahun beza hampir 1.5k setahun dan yang 8 tahun pula gajinya beza dgn yang berkhidmat 10 tahun hanya 20rm/30rm shj sebulan...Mcm mana dengan sinoriti gaji yg berkhidmat lama ??? Cuepacs mcm mana ni ???


tak per nnt saya akan usulkan ke JPA... tuan jangan risau, masalah tuan kami akan settle kan... ngeh ngeh ngeh...

Tanpa Nama berkata...

Kroni kerajaan, perkara ini berlaku bagi kerajaan negeri spt johor, kedah , di mana pegawai-pegawai tadbir yg dilantik berdasarkan kaum-kerabat, anak beranak, saudara-mara dan kroni, di mana sekiranya bapak berpangkat besar anaknya akan menjawat jawatan di dalam kerajaan negeri, khususnya pegawai tadbir negeri, manakala anak-anak org kebanyakkan dinafikan haknya walaupun mempunyai kelulusan yg baik, begitu kakitangan golongan bawahan yg mempunyai kelulusan ijazah dan master serta mempunyai pengalaman kerja belasan tahun dinafikan untuk menjawat tersebut malah temuduga tersebut hanya syarat saja untuk menutup mata kakitangan tersebut, perlantikan berdasarkan kroni itulah menyebabkab kerajaan johor, kedah negeri mengalami defesit kewangan negeri, kebanyakkan mereka yg dilantik tiada mempunyai pengalaman kerja yg luas, lemah daya permikiran, berfikiran masih kebudak-budakan, kurang matang, tidak hersungguh-sungguh serta ilmu yg kurang dalam sesuatu jabatan, sebab itulah kami tidak berapa berminat menyokong kerajaan sedia ada.. Di dalam organisasi anda berapa ramaikah yg mereka berpendapatan tinggi bermaksud gaji melebihi RM 7,000 sebulan, itulah yg dikatakan berpendapatan tinggi, adakah rakyat akan dpt mencapai berpendapatan tinggi menjelang tahun 2020 seperti yang diwar-warkan oleh kerajaan, kenaikan harga barangan kini telah membebankan seluruh rakyat malaysia kecuali mereka yg berpendapatan tinggi seta berpendapatan serderhana tinggi. Kenaikan harga barang kini naik sehari demi sehari, barangan keperluan spt beras, gula, susu tin, susu bayi, bawang besar dan kecil, ikan, daging, telur, sayuran,, susu tepung, tepung gandum, serbuk kopi-teh, majerin, gas dapur, minyak masak, dan paling teruk kenaikan harga ubat-ubatan, ini adalah keperluan rutin harian yg diperlukan oleh seisi keluarga untuk keseimbangan kesihatan, kalau sesiapa nak boikot, dia boikotlah seorang diri , tak masuk akal, tak payah isi gula minum kopi-teh, tak payah isi santan masak rendang, itu belum lagi di kira keperluan harian untuk berkerja spt minyak kereta-motor, tol, bayaran parking kereta, tambang bas-teksi, keperluan pakaian dsbnya.. Begitu juga dengan kenaikan harga kereta nasional spt myve, pesona, inspira, preve, viva, suprima S, Bagi perjawatan Turus, Jusa, Gred 41-54, PM, TPM, YB, Menteri, bagi mereka tiada masalah kerana mereka tergolong di dalam yg berpendapatan tinggi, bagaimana pula mereka yg gred R1-32, berpendapatan rendah serta rakyat jelata yg bertungkus-lumus menampung keluarga yg sekian hari harga barangan keperluan semakin naik, tiada turunya, jadi fikir-fikirkanlah..inilah natijahnya jikalau urus tadbir negara, negeri tidak di urus dengan cara yang berlandaskan Al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW

Tanpa Nama berkata...

pt p/o mogok pun takdalah sampai rakyat bleh mati kalu nak dibandingkn dgn staf nurse,doktor n polis tak payahlah nak ugut2..sempit pemikiran lu

Tanpa Nama berkata...

MEMANG LA PT P/O MOGOK X SAMPAI RAKYAT MATI TP SEMUA SKIM LAIN YG AKAN MATI SBB PT P/O YG AKAN URUSKAN GAJI DAN PERKHIDMATAN KORANG...LU PIKIR LA...

Tanpa Nama berkata...

Hentam sahajalah Labu. Jangan alang2 menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan.

robin persie berkata...

Juruteknik lain ada...juruteknik komputer xdak ka...padahal kelayakan sijil politeknik juga...xmembantu kami lgsung....pirahhhhh

Tanpa Nama berkata...

kenapa tiada perubahan gred bg gred pembantu tadbir kewangan (W17) dan pembantu tadbir perkeranian operasi(N17). Lagi2 yang naik gred yg gred tinggi..kami ni bilanya nak naik gred? kalau kami semua mogok cornfirm lumpuh semua operasi kewangan negara.Takde maknanya org gred tinggi tu nak buat keje kami ni.

Tanpa Nama berkata...

PT(P/O) semua...jom MOGOK..kepada 81 skim tu sila uruskan sendiri ok..

Tanpa Nama berkata...

BUKAN NAK SEKAT REZEKI ORANG LAIN, BIARLAH SEMUA SKIM PERKHIDMATAN MERASAI NIKMAT PENAMBAHBAIKAN INI....ADIL KE TAK, KALAU SEMUA MERASAINYA?
KALAU SKIM PERKHIDMATAN HANGPA TAK TERSENARAI, HANGPA PUN AKAN RASA SEPERTI YANG DEPA (SKIM PERKHIDMATANNYA TIDAK TERSENARAI DALAM 81 SKIM PERKHIDMATAN YANG DITAMBAHBAIK ). CUBA LETAKKAN DIRI HANGPA BERADA DALAM SITUASI TERSEBUT.
' SEMOGA PIHAK KESATUAN IKHLAS DALAM MEMPERJUANGKAN NASIB SEMUA SKIM PERKHIDMATAN '

Tanpa Nama berkata...

agak2 la kalau nak bg kenaikan gred tu...sepatutnya kerajaan lebih peka kepada kami kumpulan pelaksana ni.Kami bukan nak sekat rezeki sape2 tapi kerajaan perlu adil kepada kami...beban kerja kami lebih dr ape yg sepatutnya. Rasuah xkan berkurang malahan semakin menjadi trend akibat kekangan kewangan. Perlu kajian terperinci..bukan pilih kasih.

Tanpa Nama berkata...

Tolong la tgk balik jwtn2 yg tertutup di bwh kementerian..xbole nak keluar dr kementerian.mcm da sign mati dgn kementerian tersebut.gabung kementerian,tp penjawat2 tetap xbole nak ke mane2..buat keja yg sama b'puluh thn..ble dah duduk lama 1 tmpt,jd plak otai..tunjuk bsr kepala..buat ape buat jwtn t'tutup??masa panggil intrvew xnk plak kata t'tutup..kena tpu hidup2..

Tanpa Nama berkata...

betul tu...menyukarkan lagi proses pertukaran bagi yang duduk di jabatan/kementerian yg tertutup. Walhal fungsinya sama...

Tanpa Nama berkata...

berita bocor

semua kumpulan pelaksana akan di naikkan 1 tangga gred terhampir....tetapi tiada perubahan gaji....!!!!

amacam seronok???

Tanpa Nama berkata...

MOCC yang dilaksanakan tu lagi menyusahkan orang. Sepatutnya transformasi membawa kepada kebaikan tapi lagi bertambah teruk...menyusahkan rakyat berhubung terus dgn kerajaan. Tolonglah fikirkan kebaikan...bukan idea yg bodoh mcmni. Berapa lama kami perlu ada dlm talian untuk dapatkan sambungan jabatan untuk kami berurusan?

TOK WAN berkata...

AMRA gred KP11..

Tanpa Nama berkata...

jpa ni bagila cpat pkeliling 81 skim tu.. kan ksn 4ari lps ckp bln november.. so ari ni da 1nov.. suka sgt bt p.a ternanti2.. cam bagus sgt ptd2 kt jpa ni.. poyo je lebih klor masok meeting.. kalu utk skim dorg laju je klor.. x baik naya p.a..

Tanpa Nama berkata...

Org benci PAP kerana suka buat provokasi ttg jawatan lain. Suka buat bsndingan dan cari kelemahan pihak lain. Majoriti yg buat komen2 provokasi dlm blog ni adalah PAP dan gred 17. Seolah2 mereka nak kan semua sama dan kalau ada beza pun sekadar 1atau 2 ringgit je. Adakah masuk akal? Adakah negara lain di dunia ni yg mengamal formula yg ketinggalan zaman tu?

cuepacs berkata...

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
03 8000 8000 mudah, cepat dan tepat
03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
Menjadi satu rangkaian pertanyaan
Aduan dan cadangan

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

Tanpa Nama berkata...

Aku dengar Tukang Masak pun dapat upgrade ke N17.Kalau macamtu, apa kata PTPO semua kita pakat-pakat jadi Tukang Masak jer lah. Soal kenaikan gaji dan kenaikan pangkat, biarlah tuan punya badan sendiri yang uruskan.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
jpa ni bagila cpat pkeliling 81 skim tu.. kan ksn 4ari lps ckp bln november.. so ari ni da 1nov.. suka sgt bt p.a ternanti2.. cam bagus sgt ptd2 kt jpa ni.. poyo je lebih klor masok meeting.. kalu utk skim dorg laju je klor.. x baik naya p.a..

Jumaat, November 01, 2013 2:17:00 PTG
AMAT2 STUJU.. JPA NI KALU SKIM M LAJU TAHAP CAHAYA.. NTAH AMENDE DORG TUNGGU LAGI LEWATKAN KLOR PEKELILING YG KSN DA BGTAW TU.. PSL PTD SKEMA NILAH YG BUATKAN MASYARAKAT PANDAH LEMBAB SISTEM GOV MSIA.. BENDE2 YG PENTING CAMNI PON BOLE SLOW CAM LINE DIGI..

Tanpa Nama berkata...

Sori kat negara maju pun xde kerani gred 41. Dan andaikan ia boleh berlaku apakah mereka yg gred 41 merasa adil? Perlu lihat skop kerja bukan asal ada degree walaupun berada pd jawatan PT terus dilantik 41. Tak lama muflis kerajaan makaysia. Harus fikir secara rasional tindakan yg hendak diambil sebab kump N1 yg ada ijazah pun nak naik ke 41 so cuba bayangkan pabila xde lg jawatan di bawah 41. Maka banyaklah tin kosong yg kerajaan kena bayar gaji secara percuma kerana dpt gaji yg xpadan dgn tugas. So jgn pentingkan diri kerana saya pun hanya gred N11 tapi bersyukur ada gaji tetap berbanding rakan2 kat luar sana yg masih menganggur walaupun mereka ada ijazah.

Tanpa Nama berkata...

Pak Omar ini pun 2 x 5 dgn kau orang sbb tu cetek sgt pemikiran. Tak tau nak buat perancangan jangka panjang tapi selalu 'ad hoc'je. Aku yg N1 lg sedar perkara yg sepatutnya menjadi isu utama tapi kalau diutarakan pun xde org nak baca dan ambil kisah. Masing2 mementingkan diri sendiri hingga prestasi krja xdiambil pusing pu. Tapi mun bab minta gaji naik nombor 1.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju jika semua PA uruskan gaji masing2 supaya jawatan PT N17 dimansuhkan dan pd masa yg sama pegawai N17 ditamatkan perkhidmatan maka kerajaan dpt jimat jutaan ringgit. Dulu kat sekolah rendah jawatan PT N17 xde tapi sekolah masih ok je. Biar cikgu2 je buat kerja perkeranian. Takde masalah pun.

SEBENARNYA MALAS NAK MERUNGUT berkata...

Sokong 100% saranan Cuepacs agar semua SKIM dikaji dan ditambahbaik. Sebagai contoh kalau Skim Juruteknik akan berubah kepada Penolong Jurutera, apa akan jadi kepada Penjawat Awam yang sekarang ini menyandang jawatan Penolong jurutera. Sedikit sebanyak akan memberi kesan kepada Produktiviti seperti yang dinyatakan oleh Dato' OO. JPA KENA AMBIL MAKLUM TENTANG PERKARA INI.

Tanpa Nama berkata...

Tunggu je.. ada rezeki adalah tu.. rezeki kita, kita mkn.. rezeki org, diorang mkn.. Buang sikap dengki mendengki tu..

Tanpa Nama berkata...

Kalau guru mogok xde yg matikah? Bagaimana kalau guru cekik murid sampai mati? Polis, doktor, nurse xmogok pun tetap ada yg mati. Kematian tetap berlaku dan xde yg kekal. Tapi memang betul kalau semua kerani N17 mogok xde kesan langsung sebab mana2 pegawai boleh buat kerja kerani. Rasionallah sikit.

Tanpa Nama berkata...

Mogok orang Indon je yg mogok haha

Tanpa Nama berkata...

Penyandang penolong jurutera akan dinaikan ke jawatan jurutera. Anda berani? Apa pula akan terjadi dgn jurutera sedia ada, akan dinaikkan.ke gred jusa? Anda setuju? Inilah isunya yg anda harus fikirkan. Takde siapa mahu rugi apabila sebut bab gaji. Sekali lagi kisah bangau oh bangau akan berlaku.

Tanpa Nama berkata...

PT(P/O) semua...jom MOGOK..kepada 81 skim tu sila uruskan sendiri ok..

....................................

hang klu nak mogok ka..apa ka.. suka hati hang lah.. tp igt, gaji hang tu jgn dok perabih plak.. hang mogok sekali xpayah amek gaji stp bulan k..

Tanpa Nama berkata...

STATEMENT DATO OMAR SEMAKIN HARI SEMAKIN MEMENINGKAN KEPALA OOOO...

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya omar... nak kaji 81 skim pun ambik dekat 30 tahun, nie nak kaji 200 skim... mau dekat pencen nanti baru ada keputusan... omar bodoh. ape yang diperjuangkan hanya sia-sia.... dari xde dato, sampai dah dapat dato, sama jer....yang kayanyer si omar kupek... sengal

Tanpa Nama berkata...

mana istilah bantu golongan bawahan.....xde pun yang dilaksanakan hingga kini......statement mamak KSU lagi mcm haram......OMAR LETAK JAWATAN KALAU RASE DIRI TUE XBOLEH NAK MEMPERJUANGKAN KAKITANGAN BAWAHAN....

Tanpa Nama berkata...

omar potong kasi anjing makan lah.....

Tanpa Nama berkata...

Mogok sajalah PT semua supaya kami org dpt tengok muka2 anda kat TV. PT mogok 1 tahun pun kerajaan xgoyah, kasih je 50 ringgit gaji mereka naik lalu berhenti mogok. Senang je digula2kan sbb bukan mereka ramai pun.

pening aku hussin dengan ali berkata...

SILA BACA DAN FIKIRKAN.......rasanya dah hampir setahun penagguhan SST....katanya kajian akan diumum sebelum 31 disember 2013....alih alih sekarang dok bising pasal 81 skim.....apa cerita pula dengan SST?apa cerita pula kajian lebih 80 jenie elaun?apa cerita machaaaa....apa pula cerita untuk skim yang tak terlibat dalam senarai 81 tu....?

Tanpa Nama berkata...

Statement BODOH drpd ketua segala KEBODOHAN...yang 81 pun tak tau apa2 lagi dah nak minta 200.Inilah keje cuepacs...dok gempaq je lebih....lepas ni semua PA pakat MEROYAN la pula dok syok dengan skim 200.....

ahli kesatuan yang tak puas hati skim tak tersenarai. berkata...

SAYA DENGAN IZIN INGIN MENCADANGKAN AGAR PENGUMUMAN TERHADAP 81 SKIM YANG DINAIKTARAF DITANGGUHKAN SEHINGGA SEMUA 200 SKIM LAIN DINAIK TARAF

ADA ASAS YANG KUAT TERHADAP TINDAKAN INI BERDASARKAN BANTAHAN DARI MEREKA YANG KOMEN DALAM BLOG CEUPACS,DALAM FB DAN FORUM DITEMPAT KERJA DAN KANTIN .

DENGAN INI SAYA MENCADANGKAN AGAR MASA SETAHUN DIBERIKAN SEHINGGA 31 DIS 2014 UNTUK KAJIAN LAGI.

SEKIAN...DENGAN IZIN SAYA MENCADANGKAN.

Tanpa Nama berkata...

kami sokong, jom mogok........
biar diorg uruskan sendiri baru tau, jgn cakap pt x byk kerja mai tengoklah.

Tanpa Nama berkata...

Besar dan susah sangat kah pengarh dan tugas PT? Sepatutnya kat sekolah xperlu jawatan PT kerana sebelum ini pun jawatan PT xde khasnya disekolah rendah. Sebelum.ini semua kerja kerani guru sendiri yg buat. PT jgn nak besar kepala kerana abda bukan buat kerja pakar spt doktor atau jurutera. Gi mampuslah....

Tanpa Nama berkata...

SAYA MENCADANGKAN AGAR 81 SEKIM YANG TELAH DI PERAKUKAN UNTUK DI NAIK TARAF DI UMUMKAN TERLEBIH DAHULU DALAM MASA YANG TERDEKAT INI..MANAKALA BAGI LAIN-LAIN SEKIM YANG MASIH BELUM DI NAIK TARAFKAN DAN MASIH DALAM KAJIAN DICADANGKAN DI LAKSANAKAN PADA HUJUNG TAHUN HADAPAN...SAYA MOHON CADANGKAN.

Tanpa Nama berkata...

nikah yg dikatakan pendidik bangsa ???????? selama ni sapa yg buat kan gaji, klim, pengesahan dan sebagainya klu x pt sama-sama lah rasa

Tanpa Nama berkata...

setuju dgn pandangan cikgu2 seluruh msia.. mansuhkan aje gred n.. xde faedah n kesan pd kerja.. masok kerja terutama yg pompuan akan ketawa melalak x endahkan langsung cikgu2 n pibg.. dorg buat pekak je.. langsung xde perasaan malu.. yg kerani laki plak lpak punch in hilang g ppd g jpn la konon.. x tawla la apa best skim n ni..

Tanpa Nama berkata...

Bayangkan kalau semua pt bercuti serentak selama 1 hari jer. Apakah agaknya yang akan terjadi kepada aspek pentadbiran dan pengurusan pejabat dalam sesebuah jabatan kerajaan? Fikir-fikirkan dan selamat beramal.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...
Besar dan susah sangat kah pengarh dan tugas PT? Sepatutnya kat sekolah xperlu jawatan PT kerana sebelum ini pun jawatan PT xde khasnya disekolah rendah. Sebelum.ini semua kerja kerani guru sendiri yg buat. PT jgn nak besar kepala kerana abda bukan buat kerja pakar spt doktor atau jurutera. Gi mampuslah....

Jumaat, November 01, 2013 3:27:00 PTG
MEMANG BETOLLLLLLL GRED N KERANI NI MMG KERA.. KERJA DR MASOK SAMPAILAH BERSARA CUMA TAU BERSOLEK N POT PET MGUMPAT.. COP SURAT KELUAR MASUK.. LPS TU NAIK PANGKAT TANYE MANA SISTEM NAK GUNA HRMIS PON LANGSUNG X TAW,, TAPI KERJA DA BPULOH TAHUN.. KPD JPA BUANG ATAU KECIKKAN JE GOLONGAN PT KERA NI.. PERINGATAN.. KERA NI X DPERLUKAN DI JPN PPD SEKOLAH MAHUPON KPM.. SEDARLA DIRI WAHAI KERA NI

Tanpa Nama berkata...

pap pap pap cipap
siapa cepap dia dapap..

Tanpa Nama berkata...

Aku sebagai pt sekolah amat2 bersetuju dengan pandangan tuan. Selama ini kami dikerah untuk buat mcm2 kje termasuk e itu, e ini dan mcm2 e lagi. Itu tidak termasuk bab akaun dan gaji. Memang amat membebankan. Memang wajarlah cadangan tuan supaya skim N17 dihapuskan jer dan biarlah guru-guru pulak yang mengambilalih beban kami. Dengan cara ini bolehlah kami mengelakkan diri dari mengalami penyakit tekanan darah tinggi.

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya omar... nak kaji 81 skim pun ambik dekat 30 tahun, nie nak kaji 200 skim... mau dekat pencen nanti baru ada keputusan... omar bodoh. ape yang diperjuangkan hanya sia-sia.... dari xde dato, sampai dah dapat dato, sama jer....yang kayanyer si omar kupek... sengal

Jumaat, November 01, 2013 3:11:00 PTG

satu saatu la omar oii.... kang yg dikejar x dapat yg dikendong keciciran...

Tanpa Nama berkata...

SAYA DENGAN IZIN INGIN MENCADANGKAN AGAR PENGUMUMAN TERHADAP 81 SKIM YANG DINAIKTARAF DITANGGUHKAN SEHINGGA SEMUA 200 SKIM LAIN DINAIK TARAF

ADA ASAS YANG KUAT TERHADAP TINDAKAN INI BERDASARKAN BANTAHAN DARI MEREKA YANG KOMEN DALAM BLOG CEUPACS,DALAM FB DAN FORUM DITEMPAT KERJA DAN KANTIN .

DENGAN INI SAYA MENCADANGKAN AGAR MASA SETAHUN DIBERIKAN SEHINGGA 31 DIS 2014 UNTUK KAJIAN LAGI.

SEKIAN...DENGAN IZIN SAYA MENCADANGKAN.

Jumaat, November 01, 2013 3:22:00 PTG

Kepala otak kamu.......dengki punya org....

Tanpa Nama berkata...

kami sokong, jom mogok........
biar diorg uruskan sendiri baru tau, jgn cakap pt x byk kerja mai tengoklah.

Jumaat, November 01, 2013 3:27:00 PTG


Nk mogok2 la...kokok je lebih....... abukpun xde....

Tanpa Nama berkata...

Kau org semua dah kena tipu oleh kerajaan, sistem sbpa digunapakai balik, helah jea kata 81 skim naik gred, bendanya sama la.. dia org ketawa jealah kat kau org semua, omar osman kata bodohnya semua PA, blog cuepacs ini pun tak di baca pun oleh pak najib, pak muyidin, pak osman pun, lebih-lebih lagi pihak ksn, kppa dan ksu, bodo PA semua, tiada faedah pun, yg pasti gred org atasan mesti naik dari gred 54 pegi ke jusca C, ape cite.. tinggallah semuanya, PA bedo-bedo belaka, bagi bonus setengah bulan bagi tutup mulut, jgn bising..

Tanpa Nama berkata...

81 skim tu tak termasuk Penjaga Jentera Elektrik ker....kalau cam tu jadi hampehlah kami,,

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam [sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.Pembantu Kawalan Trafik UdaraPemandu Lokomotif SabahPerekaPegawai KebudayaanAhli FotografiJurusolekPegawai GalianPegawai Kimia BumiPegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)Penolong Pegawai GalianPenolong Pegawai Kimia BumiPembantu GalianPembantu Kaji BumiPegawai Makmal FilemPenolong Pegawai Makmal FilemPembantu Makmal FilemPegawai Perkhidmatan Pendidikan SiswazahPegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan DiplomaPensyarah PerubatanPensyarah PergigianPembantu Pegawai Latihan Vokasional/Penolong Pegawai Latihan Vokasional/Pegawai Latihan VokasionalPengajar KrafPembantu PertanianPembantu VeterinarRenjer HutanPengajar MembalakPengawas HutanPembantu Hidupan LiarPembantu Hidupan Liar RendahTukang K1Tukang K2Tukang K3Pemandu/ Operator Jentera PemunggahOperator LojiPekerja Awam KhasPekerja AwamPenyelamatPelukis PelanJuruteknik LandskapJuruteknikJuruteknik UkurJuruteknik Perancang Bandar dan DesaPembantu Pemeriksa Kilang dan JenteraPenguasa Bekalan AirMerinyuTali AirPegawai Perhubungan PremanPenyelia JetiPenghantar NotisPembantu Kamera/PemanduPemandu KenderaanPembantu Am PejabatPengurus StesenPenyelia JurupakaianPeniup KacaPegawai Khidmat PelangganPengawas PemulihanPegawai PenerbitanPenolong Pegawai PenerbitanPembantu PenerbitanOperator Kamera Offset/ Pembuat PlatPenolong Operator KameraPenolong Pegawai Penyelidik SosialPembantu Penyelidik SosialPengurus AsramaPenolong Pengurus AsramaPenyelia AsramaPenolong Pegawai Tadbir TanahPembantu Tadbir TanahPegawai Pemeriksa PatenPemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)Pembantu PemuliharaanJurulatih KawadPembantu Wartawan/WartawanAtendan KesihatanPenolong Pegawai PenaksirPegawai AktuariPegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera MalaysiaAskar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera MalaysiaSemoga dengan penambahbaikan dan peningkatan gred berkenaan, mengembirakan penjawat awam terlibat. Tentu gaji juga akan meningkat namun harga barang makin melambung!!

Tanpa Nama berkata...

Pak omar kene tolonglah kami nieeee JPA pun tolonglah jugak,,,,,Selalu jee Jawatan Penjaga Jentera Disisihkan,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Transformasi ala kepala bana Najib dengan kerjasama PTD yang khianat dan dasar penindas terutama di JPA yang hanya mementingkan temolok sendiri dengan menindas orang lain.

Integriti yang dilaungkan oleh kerajaan dan KSN ibarat taik dalam tong taik yang tak ada nilainya kerana PTD di JPA tidak berintergriti, pengkhianat, dasar penindas, perangai macam malaun, dasar bangsat yang suka menindas orang lain.

Najib sebagai Perdana Menteri sungguh memalukan bila menjadi pak turut kepada PTD yang rakus, yang banyak menjadi penyokong pembangkang untuk menindas kumpulan-kumpulan lain dalam perkhidmatan awam.

Kepada KPPA, perjawatan seperti PT (P/O), E.O, adalah di bawah seliaan anda, tapi anda pun ibarat menyusukan anak kera di hutan tetapi membiarkan anak sendiri kebulur di rumah, inilah ibarat bapa yang tak bertanggungjawab dan hanya pentingkan diri sendiri dengan anak emasnya iaitu PTD terutama di JPA sendiri.

Bersikap jahatlah kepada golongan di bawah ini, kelak di akhirat, kamu semua akan terhegeh-hegeh mencari kami semua untuk minta ampun, masa itu kamu semua boleh berambus ke neraka sajalah. Bertaubatlah sebelum terlambat.

Ingatlah kerana suara-suara di bawah inilah maka Tan Sri Sidek Hassan dan KPPA terdahulu ditendang keluar dari perkhidmatan awam, maka ingatlah KSN sekarang dan KPPA sekarang pun akan menerima nasib yang sama, malahan kerajaan pun akan menerima nasib yang sama kerana bersikap zalim dan tak bertanggungjawab.

Ini kerana kami kakitangan di peringkat bawah inilah yang berhempas pula menjadi mata dan telinga kerajaan untuk mendapatkan maklumat mengenai isu-isu semasa dan menjadi lidah kerajaan untuk menerangkan dasar-dasar, sedangkan puak-puak PTD yang menyombong tak bergaul dengan masyarakat mana buat ini semua.

Jadi ingatlah, setiap perbuatan ada pembalasannya. Nantikanlah pembalasan terhadap pengainayaan kepada golongan di bawah ini.

Sekian, terima kasih.

Kassim

Tanpa Nama berkata...

Ape ni woi..81 skim tu blm diumum tp korang dah gaduh bagai...jgn memandai mandai la PA semua!!! Tunggu je pekeliling tu..

Tanpa Nama berkata...

kami nie orang bawah jeee,,,, selalu ditindas...

Tanpa Nama berkata...

Sudah tertulis rezeki dariNya jgnlah kita berhasad dengki sesama sendiri kerana kita tidak naik gaji mungkin akan datang rezeki kita pula...reda jela..Alhamdulillah dengan rezeki yang ada skrg..

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam [sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam [sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam [sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam [sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.

Pembantu Kawalan Trafik Udara
Pemandu Lokomotif Sabah
Pereka
Pegawai Kebudayaan
Ahli Fotografi
Jurusolek
Pegawai Galian
Pegawai Kimia Bumi
Pegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)
Penolong Pegawai Galian
Penolong Pegawai Kimia Bumi
Pembantu Galian
Pembantu Kaji Bumi
Pegawai Makmal Filem
Penolong Pegawai Makmal Filem
Pembantu Makmal Filem
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah
Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma
Pensyarah Perubatan
Pensyarah Pergigian
Pembantu Pegawai Latihan Vokasional/
Penolong Pegawai Latihan Vokasional/
Pegawai Latihan Vokasional
Pengajar Kraf
Pembantu Pertanian
Pembantu Veterinar
Renjer Hutan
Pengajar Membalak
Pengawas Hutan
Pembantu Hidupan Liar
Pembantu Hidupan Liar Rendah
Tukang K1
Tukang K2
Tukang K3
Pemandu/ Operator Jentera Pemunggah
Operator Loji
Pekerja Awam Khas
Pekerja Awam
Penyelamat
Pelukis Pelan
Juruteknik Landskap
Juruteknik
Juruteknik Ukur
Juruteknik Perancang Bandar dan Desa
Pembantu Pemeriksa Kilang dan Jentera
Penguasa Bekalan Air
MerinyuTali Air
Pegawai Perhubungan Preman
Penyelia Jeti
Penghantar Notis
Pembantu Kamera/Pemandu
Pemandu Kenderaan
Pembantu Am Pejabat
Pengurus Stesen
Penyelia Jurupakaian
Peniup Kaca
Pegawai Khidmat Pelanggan
Pengawas Pemulihan
Pegawai Penerbitan
Penolong Pegawai Penerbitan
Pembantu Penerbitan
Operator Kamera Offset/ Pembuat Plat
Penolong Operator Kamera
Penolong Pegawai Penyelidik Sosial
Pembantu Penyelidik Sosial
Pengurus Asrama
Penolong Pengurus Asrama
Penyelia Asrama
Penolong Pegawai Tadbir Tanah
Pembantu Tadbir Tanah
Pegawai Pemeriksa Paten
Pemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)
Pembantu Pemuliharaan
Jurulatih Kawad
Pembantu Wartawan/Wartawan
Atendan Kesihatan
Penolong Pegawai Penaksir
Pegawai Aktuari
Pegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia
Askar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Tanpa Nama berkata...

jangan pandai2 nak tangguhkan skim 81 hang ni siapa ...pegi mabuk lah...punya orang tarak sekolah ....

cuepacs berkata...

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
03 8000 8000 mudah, cepat dan tepat
03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
Menjadi satu rangkaian pertanyaan
Aduan dan cadangan

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

Tanpa Nama berkata...

DATO', JANGANLAH BIKIN RIBUT LAGIIII .LAKSANAKAN 81 SKIM ITU DULUU.YANG LAIN TU BOLEH KAJI KEMUDIAN..

Tanpa Nama berkata...

Itulah guru-guru yang tidak sedar diri. Sedangkan senarai murid kelas pun suruh kerani taip. Cuba bagi tahu berapa PT yang malas?. Kenaikan pangkat Guru,PTD dan pegawai PT yang bersusah payah termasuklah PAP dan J yang PT terpaksa menyusun maklumat. Terima kasih kerajaan dan cuapacs kerana kurang memperjuangkan nasib PT. Janganlah menyamakan PT lama dengan PTR yang naik PT.

Tanpa Nama berkata...

pap sekolah kola malas ko rasa anak-anak korang ada x soalan exam yg beribu2 keping tu....yg anak2 korang punya meja kerusi korang ke penuhkan tiap2 kelas.....korang datang majlis kat sekolah korang ke yg susun kerusi2 yg korang duduk....cikgu2 dik dapat surat terbang sendiri kot dari setiap jabatan

Tanpa Nama berkata...

Satu cadangan yg baik dan selepas ni semua PT dibuang kerja kerana xde lg kerja utk mereka. Xkan nak byr gaji PT sekadar duduk bersembang tanpa tugas hakiki nak buat. Dptlah kerajaan jimat jimat jutaan ringgit utk byr bonus dan naikkan gaji pegawai dlm jwtan lain.

Tanpa Nama berkata...

Hebat juga kerani kat sekolah ye? Mampu lakukan segala2 wpun seorang dua je kat sekolah. Hei saudara/i ini lah pemikiran org yg hanya layak dibyr gaji seminimum yg boleh, suka mengangkat bakul sendiri. Rujuklah tugas hakiki anda adakah hanya nak duduk kat pejabat dari pg ke ptg tanpa buat kerja lain? Cakap xserupa bikin ada le. Ingat lu dulu xde PT kat sekolah pun guru mampu jlnkan. Takde guru meraung minta jwtn PT wujud kat sekolah sbb kerja kerani sebenarnya xperlu pun tapi kerajaan adakan jwtn spya hang ada kerjo. Susah sgtkah nak buat kerja kerani? Prasan!

Tanpa Nama berkata...

MENJAGA RERAMBUT SEKITAR ALAT KELAMIN
hindari membersihkan rerambut di bahagian kemaluan
dengan cara mencabut kerana akan wujud lubang pada
bekas bulu kemaluan tersebut && ia boleh menjadi jalan
masuk bakteria, kuman && kulat. ia juga turut dapat
menimbulkan iritasi && penyakit kulit. disarankan untuk
merapikan rerambut ini dengan memendekkan melalui
cara menggunting/dicukur. sekiranya dicukur gunakan
buih sabun terlebih dahulu && pastikan anda
menggunakan pencukur cukur khusus yang lembut dan
sudah dibersihkan dengan sabun && air panas. elak dari
menggunakan pencukur yang sudah digunakan. bulu-
bulu di bahagian ini berfungsi untuk kesihatan alat
kelamin. ia digunakan untuk merangsang pertumbuhan
bakteria baik yang melawan bakteria jahat serta
menghalang kemasukan benda asing ke dalam vagina,
menjaga alat kelamin tetap hangat && melindungi dari
gesekan.

Tanpa Nama berkata...

Apa tahap ilmu yg perlu ada utk jd PT dan sedia gajikah? PT jawatan profesional/pakar kah hingga xde org lain boleh buat? Kesian sgtlah buat lulusan SPM ni hingga org lain akan mampus kalau mereka tak urus gaji. Susah sgtkah urus gaji tu, berapa tahun kat universiti utk jd pakar urus gaji tu?

Tanpa Nama berkata...

Pandai2 le dgn pihak atasan kekadang dpt jga habuan yg halal. Janji xditindas. Jgn org bg minyak petrol kita pula beri api. Nahas jdnya

Tanpa Nama berkata...

Tak semua lelaki berambut kerana kerap kita jumpa lelaki tanpa rambut maka mungkin x pelik jika ada yg xde rambut sekitar alat kelamin. Pompuan lebih suka bhgn alat kelamin botak kan?

Tanpa Nama berkata...

Sebab itu skop tugas hakiki anda PT bodoh!!!!!! Takkan PT nak dtg ke sekolah xde kerja sbb tu lah kerajaan wujudkan jwtn PT. Patutlah kerajaan xnak dengar keluhan PT sebab mereka butakan diri utk lihat dan baca skop kerja yg diamanahkan. Xde pun PT disuruh mengajar, melatih murid. Yg biasa kita lihat hari2 PT Mengadap komputer ada lah. Adakah buat kerja hakiki atau buka facebook dll yg xde kaitan. Jgn hanya pandai lihat kelemahan org lain sbb org lain juga memerhati kita. Sedarlah sikit PT oi...

Tanpa Nama berkata...

N41 kup laa... sama dgn kup n22. Cuma power lebih kpd n41 hakiki.

The Red Buret@D'Janggo berkata...

HAHAHAHAHAAAHAHAAAAA...............

MCM MCM RAGAM LA NI................

HEHEHEHEHEEHEHEEEE................

YANG CIPAP LA...YG CUKUR RAMBUT LA.....YG KEPALA BOTAK LA......

MCM MCM................

JGN KEPALA HOTAK BERJAMBUL UDAH LEEEEEE SAHABATKU...................

HEHEHEHEHEHEEEE...................

TAPI NAMPAK GAYA MCM PAK MAN KITA NI NAK JADI MCM KEPALA OTAK BERJAMBUL NI...................

HAHAHAHAHAHAHAHAH.................

APEEE PUNNNNN TAK BOLEHHHHHH

HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEE..............

PAK MAN.....PAK MAN................

APA SUDAH JADIKKKK................

Tanpa Nama berkata...

pasal tu la DAP nak kurangkan kakitangan awam kepada separuh. kalau 1.4juta jadi 700ribu.

tak payah pegi jauh. mereka masuk blog ni saja dan tengok karenah penjawat awam yang buang masa dalam blog pada waktu kerja. tuduh sana, kutuk sini, perlekehkan orang dan sebagainya.

HIDUP DAP!

Tanpa Nama berkata...

Jadahnye nak tangguh....nak kaji dan kaji dan terus dikaji kerr...fikir lerrr baik2 sikit...karang 1 faedah pun x dapat...

KASIM MASDOR berkata...

‘mementingkan diri’@ individualistic dengan maknanya yang lebih luas dalam pelbagai bidang sama ada dari segi zahir atau maknawi.. bukan hanya dalam bidang hartabenda sahaja, tetapi dalam bidang-bidang keduniaan yang luas..
Orang-orang yang selalu mementingkan dirinya tidak akan memikirkan kepentingan orang lain sebaliknya hanya dirinya saje.. Dalam sebuah komuniti @ organisasi ia perlu kepada semangat kekitaan dan kekeluargaan yang mengenepikan segala unsur peribadi yang menjadikan seseorang itu lupa diri.
Seharusnya apa sahaja yang dilakukan hendaklah bermula dari niat yang betul dan ikhlas.. Kedua-dua sifat tersebut menentukan sejauhmanakah kita bepegang pada prinsip walaupun di akhirnya kita terpaksa berkorban..
golongan manusia yang mementingkan dirinya saja dan tidak memikirkan orang lain yang berduka..
Jenis manusia sedemikian dianggap tidak mengakui persahabatan & sillaturrahim..

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah fikir macam tu....jgn kata nak cuti 1 ari....buat surat berenti kerja beramai2 lg bagus...ramai lg org nak kerja tu...

Tanpa Nama berkata...

Setelah dijalankan kajian oleh Jabatan Pemandu Motorsikal Kementerian Jalan Raya Malaysia, didapati setiap pemandu motorsikal boleh dikelaskan kepada beberapa jenis kategori/spesis. Maklumat ini amatlah berguna untuk kegunaan pihak Hospital, Insurans nyawa dan kenderaan, tokey kedai motorsikal Tan Cheng Lock dan untuk Tok Adi si Penggali Kubur. Berikut adalah jenis2 kategori mat motorsikal yg berjaya dikenalpasti :

1) Mat Motor Tiada Harapan - Ini adalah golongan mat2 rempit yg tiada wawasan, taik ganja, arak, judi, ketum ais berkarbonat, lumba kuda longkang, master of wheekang and wheelie

2) Mat Motor Kenduri - Hanya akan join ride yg melibatkan sebarang bentuk kenduri, akikah, kenduri khatan, kahwin, tahlil, kenduri masuk rumah, dan sebagainya. Kebanyakannya pemilik motor besar di mana di hari lainnya lebih selesa membiarkan motor di bawah selimut dan nak sep minyak.

3) Mat Motor Meleper - Golongan ini adalah golongan separa sengkek yang gemar menjadikan jalan-jalan Cameron Highlands, Bukit Putus, Sungai Koyan, banjaran Alps sebagai tempat mengasah skill meleper masing2 yang biasanya berakhir dengan kegembiraan sehingga ke liang lahad.

4) Mat Motor Pelesit - Mereka merupakan golongan suka membesit di hiway dan jalan2 raya. Jika berjumpa sesama mereka semua yg dibincangkan adalah berkaitan top speed. Malahan jika sudah berkeluarga sekalipun, soalan yg sering ditanyakan bila membeli baby stroller "Berapa laju benda ni boleh pergi??"

5) Mat Motor Taik Siam - Biasanya sindrom ini menyerang para penunggang motor yang tinggal berdekatan dengan Thailand. Biasanya alasan yang sering diberikan kepada orang rumah utk ke seberang adalah "Eh abang nak pegi imarahkan masjid sebelah sana. Kesian org Islam kat sana kena tindas" sambil buat muka cebik retak seribu.

6) Mat Motor Modi (Kosmetik) - Ini adalah golongan yang agak ramai di Malaysia. Golongan ini sanggup menghabiskan puluhan malah jutaan ringgit utk memake up motor masing. Kadang2 ada yg mengecat tukar kaler motor seminggu sekali. Diharap Hotwheels dapat ambil perhatian dan boleh mencipta motor yg boleh dimasukkan ke dalam peti ais utk menukar kaler.

7) Mat Motor Modi (Performance) - Ini adalah golongan yg agak teknikal. Segala perbualan berkisar dengan performance utk motor masing2. Korek blok, korek ekzos, korek signal light dan sebagainya. Biasanya matlamat utama golongan ini adalah menjadikan motor masing2 paling power di alam semesta.

8) Mat Motor Kemut Taik - Ini ramai yang berjaya dikenalpasti. Golongan ini suka bersembang deras cerita harta masing2 macam lah kaya sangat. Pastu datang TTS biasanya akan bawak motor superbike/big bike yg sebulan sekali keluar kelambu. Tetapi biasanya masa time utk membayar lepas ngeteh, mereka akan hulurkan seringgit walaupun telah menutuh 3 pinggan mee mamak, 2 mangkuk besar ABC dan 3 gelas 3 layer tea.

9) Mat Motor Kencing Keras - Golongan ini suka mengencing orang dengan cerita yg tak masuk akal malangnya ada jugak yg masih percaya. Contohnya mereka akan kencing motor C70 mereka setelah modi punyalah laju hingga boleh saing dengan GTR1400 di hiway. Ataupun mengencing kawan2 kata dah pusing satu Malaysia padahal pegi paling jauh pun Cameron Highlands.

10) Mat Motor Kena Tambat Kaki - Ini golongan yang paling kesian. Biasanya melanda kepada mereka yg telah berumahtangga. Sebelum berkahwin mereka selalu sembang deras ride mana pun boleh diikut. Tetapi selepas berkahwin, nak mengeteh pun perlukan visa yg hanya boleh diapprove oleh isteri setelah dirasuah set korset sendayu tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Keluar BN masuk "Dalam Api Pula (DAP), jdlah malaysia spt singapura yg maju dan kaya raya tapi utk satu kaum saja. Berani cubalah.

Tanpa Nama berkata...

MENTANG-MENTANGLAH SKIM PERKHIDMATAN DIA TERSENARAI. SEMBANG BUKAN MAIN DERAS, GEGAK GEMPITA SELURUH BUANA, HANG TUAH DENGAR PUN LARIK TERCABUT CAPAL. KATA ORG DENGKI, BUSUK HATI.

KALAU SKIM PERKHIDMATAN DIA TAK TERSENARAI, PUAK2 NI YANG PALING MEROYAN TAK HENGAT.


dari: kassim selamat

Tanpa Nama berkata...

Saudara..rezeki mereks yg dlm 81 skim yg di upgrade tu tk payah di sekat..atau mintak tangguh...itu rezeki mereka...yg tk tersenarai tu kena bersabar sambil usaha mintak pada cuepacs .

Tanpa Nama berkata...

Yes....W27 penilaian jadi W29......

Tanpa Nama berkata...

dfhaesrhtwrh

Tanpa Nama berkata...

tidak adil pula kalau begitu.....kita semua dalam perkhidmatan awam, biarlah semua dapat merasai penambahbaikan ini.....
janganlah guna agama untuk menghalalkan cara......

Tanpa Nama berkata...

cikgu sekrang mai pejabat buat claim...
cikgu sekrang mai pejabat tanya pasal naik pangkat...
cikgu sekarang mai pejabat mintak org photostat walau sekeping...
cikgu skerang x boleh mengajar tanpa bahan yg di photostat...
cikgu sekrang lebih merunggut dari kerja...

Tanpa Nama berkata...

Pengali kubur ada tersenarai dalam 81 skim tak..?

Tanpa Nama berkata...

kena buat pbs pun dah bising 1malaya.....

Tanpa Nama berkata...

Try la buat gaji mcm tugas n17, klu ko rasa2 nak masuk pool.. Haha...

Tanpa Nama berkata...

aik bukan cikgu2 ker suka mai pejabat tanya p pasai gaji pasai pangkat pasai claim.....??

Tanpa Nama berkata...

Bg dorang buat keje PT seminggu je. Tengok mcm mana keadaan dorang minggu ke2 klu x mc memanjang...

Tanpa Nama berkata...

jawatan jururawat ni orang tak pernah sebut pun malah tak hargainya langsung adakah jasa kami tak penting?yang selalu di sebut cikgu, askar,polis mereka ni byk jasa tp doktor dgn jururawat yg bersekang mata jaga org sakit tu tak dihargai langsung

Tanpa Nama berkata...

Ikut la sangat cadangan cikgu2 semalaysia.. Nak photostat pun x tau. Alasan takut rosak klu dah guna.. hahaha..

Tanpa Nama berkata...

PT dkt ulu kot. Try la duk sekolah2. Kau tau la mcm mana rasanya.. huhu..

Tanpa Nama berkata...

Apa aku kisah. Yang penting kerajaan patut memberi laluan mudah kepada kakitangan yang berkhidmat di negeri orang lebih 20 tahun balik berkhidmat di negeri sendiri. Mudahkan urusan permohonan dll berkaitan.

Tanpa Nama berkata...

Rasanya ko ni ada sejarah hitam dan masalah dengan PT. Gaji@Kenaikan Pangkat ko x dibuatnya ke? Kesian2... Tu la. Ingat pesan org tua bebaik2 la dgn kerani, klu x ko ada masalah la jawabnya.. Hihihi...

Tanpa Nama berkata...

Dia kene khatam tengok citer tanah kubur baru tersenarai dalam 81 skim tu. Hahaha...

Tanpa Nama berkata...

tidak adil pula kalau begitu saudara/saudari.....kita dalam perkhidmatan awam, biarlah semua dapat merasai penambahbaikan ini.....
janganlah gunakan agama untuk menghalalkan cara......please!



dari: kassim selamat


Tanpa Nama berkata...

81,000 penjawat awam terima surat opsyen bulan ini-

PUTRAJAYA - Lebih 600,000 penjawat awam yang terlibat dalam 81 skim perkhidmatan awam yang ditambah baik di bawah Bajet 2014 akan menerima surat tawaran opsyen itu bulan ini.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata, mereka perlu memberi maklum balas dalam tempoh sebulan daripada tarikh surat itu dikeluarkan oleh ketua jabatan masing-masing.

http://www.sinarharian.com.my/

Tanpa Nama berkata...

setuju.sama dpt sama rasa....br adil

Tanpa Nama berkata...

nie nak jadi cam SBPA jugak nampak gaya....sbpa di lancar ada suara x puas hati di batalkan dan akhirnya najip nanti kata...kami akan kaji semula...melopong semua penjawat awam....hahaha

Tanpa Nama berkata...

nampak sangat ramai pegawai dan gred tinggi lagi busuk perot dari gred rendah...korang dengki sgt dengan pap...ada selama nie pap dapat apa2 kelebihan yg kerajaan bg??x mcm gred atasan mcm2 dapat....nie bila dengan cerita pap akan naik gred semua pakat2 hina golongan pap.....kalo korang rasa jawatan korang tu COOL sgt....kenapa perlu kutuk jawtan pap....gaji korang x cukup mcm pap ker??hihihi....

Tanpa Nama berkata...

bkn tak puas ht dgn pap tp tak puas ht dgn org yg membuat dasar ni.apa salahnya klau laksanakan utk semua skim.knape mesti pilih2.kt pun rakyat msia juga.1PerdanaMenteri.masa perlu bkn main lg berkempen..dah dpt spt kcg lupakan kulit.

Tanpa Nama berkata...

Sama semua kepala bapa mak hang. Mana de semua benda sama di dunia ni. Ini lah cara org yg xcukup sekolah cakap.

Tanpa Nama berkata...

Kalau xde guru, doktor dan jururawat kenal huruf dan nombor ke? Ada doktor dan jururawat manusia tetap akan mati juga. Cakap biar logik sikit.

Tanpa Nama berkata...

Apa hebatnya PT yg sekadar budak suruhan utk menaip je. Apa yg PT buat tu xde makna mun ketua jabatan xtrima. Jgn angkuh kerana menaip surat pengesahan dan gaji pegawai lain . Budak sekolah pun tahu taip surat.

Tanpa Nama berkata...

Berapa kerat je PT? Masa PT xhadir atau cuti xde pun pejabat atau sekolah yg tutup. Patutlah PT tetap PT suka cakap angkuh seolah2 mereka je buat kerja. Kalau berani cubalah jd ketua jsbatan dlm seminggu, ada tak org hormat kau? Org yg berjawatan tinggi pun xcakap angkuh spt kau ni.

Tanpa Nama berkata...

Skim cpt kaya...
skim pak man telo..
lg 79 xtaw...

Tanpa Nama berkata...

Sistem baru yang dibuat oleh geng-geng PTD yang nak tunjuk pandai ini hanya mencaca marbakan perkhidmatan awam.

Misalnya gred 17, 22, 26, dan 29 sedia ada digabungkan menjadi 29, kesannya tak tahulah siapa yang akan jadi penyelia dan siapa yang akan terima arahan. Malahan ketidak seimbangan bebanan kerja dan gaji diterima adalah sama adalah suatu sikap tongong PTD yang tak reti buat perjawatan ini.

Malahan menggabungkan tugas PAP, Pemandu, jurugambar dijalankan oleh seorang kakitangan juga menunjukkan kepandiran geng PTD yang buat perjawatan ini. Jika semua pemandu memandu kenderaan membawa kakitangan pergi mesyuarat, kursus dan sebagainya, siapa yang akan buat kerja jurugambar dan PAP? PTD reti ke guna mesin fotostat dan menghantar surat?

Kezaliman dan kepandiran PTD terutama di JPA hanya akan mempunahranahkan perkhidmatan awam hingga menjadi makin teruk dan merosakkan sisitem penyampaian kerajaan.

Malahan mengapakah ada skim yang diberikan keistimewaan dan skim lain dianaktirikan? Sedangkan sejak Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman hinggalah ke Dollah Badawi kaki tidur pun tak buat kerja macam yang Najib buat ini.

Sangat jelas bahawa di JPA, para PTD di sana adalah penyokong PKR yang mahu memporak perandakan sistem perkhidmatan awam, tetapi Najib masih tak sedar ditipu oleh PTD golongan musuh dalam selimut ini.

Kepada PTD, jangan nak menggunakan alasan itu rezeki anda kerana di saat anda mendapatkan segala kemudahan itu dan ini, anda sedang menabur racun dalam periuk nasi skim-skim perkhidmatan yang lain.

Saya sangat tidak puas hati dengan golongan rakus, tamak haloba, dengki, khianat serta mengutamakan nafsu serakah hingga sanggup menabur racun dalam periuk nasi orang lain seperti puak PTD terutama di JPA itu. Tunggulah pembalasannya, dengan doa dari semua kakitangan yang terainaya, nantilah pembalasannya, mungkin PTD di sektor sumber manusia, kewangan, aset dan stor serta pentadbiran akan dijumudkan dan PTD yang lain terutama di JPA akan disingkirkan dari JPA dan digantikan dengan skim lain, masa itu rasakan kamu semua pembalasannya, itu baru di dunia, di akhirat nanti jangan sampai terkejar ke sana ke mari nak minta ampun kepada semua penjawat awam yang diainaya oleh kamu semua selama ini.

Sedarlah diri wahai PTD yang suka berlagak lebih tapi tak tau buat kerja ini.

Sekian, terima kasih.

Kassim

Tanpa Nama berkata...

N41 kup? Mana ada hakiki utk 41 kerana 41 bukan jawatan naik pangkat. Sah lu xlayak langsung pasal jawatan pun lu x tau. Adakah mcm tu? Siapa yg nak byr gaji hang yg kerja xsetimpal dgn gaji? Stop, jgn beranganlah sampai kucing bersayap pun lu org xkan dpt.

Tanpa Nama berkata...

PT balik rumah boleh peluk suami/isteri mana ada buat kerja kerani kat rumah lg.

Tanpa Nama berkata...

Besyukurla apa yg ada.sekvrang2nya korg xmerempat.buat apa nak dgki kelebhmw org. Mash ramai dluar sana xdpt keja.korg kat cn bgaduh2
.memalukan pjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

Pas tu suruh PT buat kerja doktor atau jurutera dlm sehari; pasti jumlah pesakit mati bertambah dan banyak jentera rosak.

Tanpa Nama berkata...

PT macamana lak nak naik gred kerana kebanyakannya KPSL daripada jurutaip .. dan kebanyakan PT N22 sekarang kan daripada Jurutaip OKlah tu sampai ke tahap Gred 22.

Tanpa Nama berkata...

Ooo kerja cikgu fotostat ye? Baca dulu skop kerja lu, siapa fotostat kerani/pap atau guru? Ada kah guru suruh kerani mengajar?

Tanpa Nama berkata...

Berikut adalah senarai penuh 81 Skim Perkhidmatan Awam [sumber tak dinyatakan] yang dinaiktaraf.Pembantu Kawalan Trafik UdaraPemandu Lokomotif SabahPerekaPegawai KebudayaanAhli FotografiJurusolekPegawai GalianPegawai Kimia BumiPegawai Kaji Bumi (Geofizik/Kaji Bumi)Penolong Pegawai GalianPenolong Pegawai Kimia BumiPembantu GalianPembantu Kaji BumiPegawai Makmal FilemPenolong Pegawai Makmal FilemPembantu Makmal FilemPegawai Perkhidmatan Pendidikan SiswazahPegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan DiplomaPensyarah PerubatanPensyarah PergigianPembantu Pegawai Latihan Vokasional/Penolong Pegawai Latihan Vokasional/Pegawai Latihan VokasionalPengajar KrafPembantu PertanianPembantu VeterinarRenjer HutanPengajar MembalakPengawas HutanPembantu Hidupan LiarPembantu Hidupan Liar RendahTukang K1Tukang K2Tukang K3Pemandu/ Operator Jentera PemunggahOperator LojiPekerja Awam KhasPekerja AwamPenyelamatPelukis PelanJuruteknik LandskapJuruteknikJuruteknik UkurJuruteknik Perancang Bandar dan DesaPembantu Pemeriksa Kilang dan JenteraPenguasa Bekalan AirMerinyuTali AirPegawai Perhubungan PremanPenyelia JetiPenghantar NotisPembantu Kamera/PemanduPemandu KenderaanPembantu Am PejabatPengurus StesenPenyelia JurupakaianPeniup KacaPegawai Khidmat PelangganPengawas PemulihanPegawai PenerbitanPenolong Pegawai PenerbitanPembantu PenerbitanOperator Kamera Offset/ Pembuat PlatPenolong Operator KameraPenolong Pegawai Penyelidik SosialPembantu Penyelidik SosialPengurus AsramaPenolong Pengurus AsramaPenyelia AsramaPenolong Pegawai Tadbir TanahPembantu Tadbir TanahPegawai Pemeriksa PatenPemandu Enjin (Keretapi Bukit Bendera)Pembantu PemuliharaanJurulatih KawadPembantu Wartawan/WartawanAtendan KesihatanPenolong Pegawai PenaksirPegawai AktuariPegawai Angkatan Tetap, Angkatan Tentera MalaysiaAskar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia

Tanpa Nama berkata...

Penolong Pegawai Penaksir takda lah....yang ada Penolong Pegawai Penilaian.....

Tanpa Nama berkata...

Betui tu....hang memang hebat..

Tanpa Nama berkata...

Gaji Guru Mulai Januari 2013.

Dg54 -Basic RM5,839 - Mati skim RM9,572

Dg52 -Basic RM5,537 - Rm8,961

Dg48 -Basic RM4,921 - RM8,227

Dg44 -Basic RM3,370 - RM7,122

Dg41 -Basic RM1,916 - RM6,805

Sempoi ker?????

Tanpa Nama berkata...

Perkhidmatan Pentadbiran dan Sokongan

N54 Basic RM5,831 Mati Skim RM9,564

N52 Basic RM5,531 - RM8,955

N48 Basic RM4,914 - RM8,221

N44 Basic RM3,362 - RM7,114

N41 Basic RM1,910 - RM6,799

Sempoi Ker ??

Tanpa Nama berkata...

btl la tu kalau x de cikgu jururawat n doktor x blh bc tp x kan tiap2thn dia je yg dpt org lain pun nk rs gak bg lah can kan!x adillah mcm ni.memanglah mati sape2pun mati dah d tetapkan ajal maut dr lauh mahfuz lg.kalu cam tu x payahlah dtg berubat krn semua org akan matikan!

Tanpa Nama berkata...

Skim Gaji Perubatan

U54 Basic RM5,941 - RM9,717

U53 Basic RM5,941 -RM9,717

U52 RM5,641 - RM9,108

U51 RM5,641 - RM9,108

U48 RM5,007 - RM8,356

U47 RM5,007 - RM8,356

U44 RM3,422 - RM7,268

U43 RM3,422 - RM7,268

U42 RM2,259 - RM6,909

U41 RM2,259 - RM6,909

Maklumat layari

docs.jpa.gov.my/docs/pp/2013/pp022013.pdf

Tanpa Nama berkata...

nak kate awak ni bijak tak jg. nak kate bodoh jauh sekali. tp nak kate awak katak di bawah tempurung tepat sekali. cikgu 29 semuanya ok je. jururawat 29 ok je. juruteknologi makmal semua 29 ok je. ape guna 36&38 dorg x blh jd penyelia ke. keluarlah dr tempurung saudare. awak dah tertinggal jauh. mcm mane awak nak maju.

Tanpa Nama berkata...

bukan dengki sikit pun x de perasaan tu cuma nk bg contoh jawatan yg selalu diambil berat oleh kerajaan dgn jawatan yg kerajaan agak lupa atau letak kt belakang tanpa hirau pesaan kami

Tanpa Nama berkata...

Pengurusan Tertinggi Perkhidmatan Awam 2013.

VU1 RM11,971 - RM 23,577.24

VU2 RM11,021 - RM 22,034.80

VU3 RM10,242 - RM 20,402.59

VU4 RM9,315 - RM 18,891.29

VU5 RM8,465 - RM 17,331.46

VU6 RM7,788 - RM 15,900.42

VU7 RM7,189 - RM 14,587.54

Yang Ni Baru Sempoi kan kan..tapi kena belajar rajin rajin ler..

semua sumber tanggagaji 1 Jan 2013 boleh di layari di docs.jpa.gov.my/docs/pp/2013/pp022013.pdf

Tanpa Nama berkata...

memang bodoh pun. tak sedar yg ada hasat dengki tu dirinya sendiri.

Tanpa Nama berkata...

wow..bestnyer..nanti dah abis belajar nk keje ngan gomen jadi Dr

Tanpa Nama berkata...

jgn la gaduh gaduh saudara berdua...tak baik macm tu....kita kena pandang diri kita sendiri..

kalau kita nak gaji yang tinggi..kita patut belajar setinggi yang boleh...

Tanpa Nama berkata...

Salah satu yang di dalam senarai 81 tu termasuk :

1. Angkatan Tentera MalaysiaAskar Laskar Angkatan Tetap, Angkatan Tentera Malaysia'

2. Perkhidmatan Pendidikan Siswazah,Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Lepasan Diploma

cuepacs berkata...

PUTRAJAYA - Lebih 600,000 penjawat awam yang terlibat dalam 81 skim perkhidmatan awam yang ditambah baik di bawah Bajet 2014 akan menerima surat tawaran opsyen itu bulan ini.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata, mereka perlu memberi maklum balas dalam tempoh sebulan daripada tarikh surat itu dikeluarkan oleh ketua jabatan masing-masing.

Menurutnya perjumpaan dengan bahagian sumber manusia di semua agensi dan kementerian terlibat untuk memberi maklumat terperinci berhubung penambahbaikan itu akan diadakan secepat mungkin.

Bercakap pada sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan Cuepacs mengenai skim itu di sini hari ini, Mohamad Zabidi berkata mereka yang tidak bersetuju dengan opsyen itu akan kekal dalam skim atau jawatan asal.

"Antara penambahbaikan itu ialah kenaikan taraf skim perkhidmatan gred 1 hingga 10 kepada gred 11, pemberian dua tambahan kenaikan mata gaji dan pertukaran nama beberapa skim seperti diminta Cuepacs dan kesatuan berkaitan," katanya.

Mohamad Zabidi berkata, penambahbaikan itu adalah sejajar dengan kerja keras penjawat awam pada masa kini yang bekerja dengan cepat, tepat dan produktif.

Berikutan penambahbaikan terhadap 81 skim perkhidmatan itu, beliau berkata jumlah skim perkhidmatan sedia ada dapat dikurangkan daripada 274 kepada 249 skim bermula 1 Jan 2014.

Sebelum ini, Presiden Cuepacs Datuk Omar Osman berkata, kesatuan sekerja yang terlibat dalam penguatkuasaan seperti Jabatan Pengangkutan Jalan, Jabatan Kastam, Jabatan Imigresen, Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan serta pihak berkuasa tempatan mengemukakan memorandum penambahbaikan skim perkhidmatan masing-masing kepada kerajaan.

Sementara itu Omar berkata, skim-skim lain yang tidak termasuk dalam 81 skim yang ditambahbaik itu masih mempunyai harapan untuk mendapat peluang yang sama.

"Untuk skim yang lain, kami sedang berunding," katanya. - Bernama

Benci KERA Sumbang berkata...

kalau semua Kerani mogok, maka ramailah yang akan dikenakan tatatertib atau dibuang kerja. Ini secara tidak langsung akan menjimatkan perbelanjaan kerajaan.

Dana kerajaan itu hanya layak pada KERA Ni yang tahu maksud Saya yang Menurut Perintah.

INGAT AKUJANJI KORANG..!!! Kalo ada DEGREE sekalipun, PI laman SPA, isi borang dan interview macam org lain..PAHAMMM tak MONYET

Tanpa Nama berkata...

Jpa n nsjib mmg nak tngok kte semua brgadoh mcm ni, lpas ni diaorg tngguh 81 skim ni Dan janji nak buat smpai le phanraya yg ke 14, lepas tu baru bg sbb gula2 phanraya

cuepacs berkata...

Salam

Info terkini dari pihak SPA berkenaan jawatan Jururawat Gred U29. Sejumlah 2,050 calon diperlukan bagi mengisi kekosongan untuk berkhidmat di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Bagi yang memohon jawatan Jururawat Gred U29 semasa mengisi borang permohonan onlineS PA8 boleh buat semakan permohonan di laman web

http://www.spa.gov.my

Temuduga akan dijalankan bermula 10 Nov 2013 - 22 Nov 2013 di pusat-pusat temuduga yang ditetapkan di seluruh negara.

Bagi yang layak sebagai calon temuduga Jururawat Gred U29, tahniah diucapkan.

Untuk artikel ringkas berkaitan deskripsi tugas Jururawat Gred U29 boleh layari link berikut :

http://jawatankerajaan.com.my/jururawat-gred-u29/

Tanpa Nama berkata...

JANGAN GUNAKAN AGAMA UNTUK MENGHALALKAN CARA.


dari: kassim selamat

Tanpa Nama berkata...

Yang banyak tak puas hati ni mesti bukan yang sokong kerajaan ...hahahaha rezeki masing masing tak perlu nak kutuk sini kutuk sini perjuang kan nasib skim sendiri jangan nak kutuk skim lain kita saling bekerjasama.mungkin jabatan dan bahagiab tuan puan tak sama macam tempat bekerja cara harmoni...kepada PTD bila gubal dasar mesti ada kejujuran dan bukan iri hati ...mana ptd yang baik hati ganjaran baik pasti ada .mana yang busuk hati ..sekarang tuan bahagia tapi sampai bila ...terima kasih mana yang bersusah payah untuk membantu gred bawah....

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pemb.Tadbir xtrmasuk dlm 81 skim ni apa kate kite sume PT mogok dpn bgnan JPA n bwe la sepanduk n banner masing2..Selame ni kite selalu ditindas dan dipinggirkan.Tidak dipandang langsung ibarat melukut di tepi gantang.Sedangkan kbyakan PT ni dibawah skim gunasama di bwh KPPA slaku ketua perkhidmatan tapi tiada apa2 kebajikan pun diberi kepade kita.Asyik2 PTD je yg diberi perhatian lbh dgn diberi peluang kenaikan pgkat SME la n mcm2 lg sdgkan kite jugak yg tidak dapat ape2.Naik pgkat 13 thn tp mcm2 syarat sedangkan PTD M41 pg M44 3 tahun je secare automatik..Kita wat mogok besar-besaran kali ni.Tgk ape akn jd pd pentadbiran negare..Yg penting kite kene satu hati n jgn gentar..Kita kasi gegar JPA monyet tu

Tanpa Nama berkata...

Aduh bestnye hujung minggu ni....

Pekena nasi koreng sepinggan + teh o segelas.....

Pas tu layan pulak blok kupek yang lawak ni....Indahnyeee dunia....

pas ni pekena plak rokok barang sebatang...... kene pulak hujan turun renyai-renyai

fuuuuuh bestnyeeee

Tanpa Nama berkata...

Silap2 ade la org yg akan ikut jejak langkah Abu Bakar ex-KPPA gini..hihi

Tanpa Nama berkata...

Ala kassim kenapa ko yg mngelupor bontot panas je terimalah dengan seadanya...buat-.lh bertobat hindarlah dgn sifat PHD.

Tanpa Nama berkata...

Betul tu, kebanyakan pegawai yg buat komen dlm ni bukan nak perjuangkan kumpulan masing2 tetapi suka sgt buat fitnah, irihati dan cemburu dgn skim kumpulan lain. Maka xhairan impian mereka utk dpt gaji lebih xkesampaian kerana sikap jahat mereka sesama manusia. Mereka asyik nak spya gaji sama dgn kumpulan2 lain yg mempunyai pengkhususan tertentu. Mereka xprnah nak cermin diri dan tugas hakiki mereka. Seolah2 mereka ni berkuasa sgt dgn sekadar lulus spm. Tanya diri kenapa baru skrg sedar gaji polis, askar, guru, doktor tinggi dari gaji PT N17, PAP N1. Adakah kerana anda terlalu ghairah nak kerja hingga main tangkap muat je dulu? Maka dgn itu jgn sesekali salahkan org lain sebab anda dah buat pilihan. Jgn buat org lain marah tapi anda harus insaf dan berusaha dgn kuat dan jujur. Aku cuma N22 tapi aku x sakit hati dgn skim2 lain sebab mereka telah membuat pilihan yg tepat. Aku tetap bersyukur dan jika nak marah pun aku akan tunding jari kpd kerajaan sebab mereka yg membuat dasar dan hala tuju sesuatu skim perkhidmatan. Aku tetap xsalahkan guru, polis, askar kerana skim2 lain pun ada saja kakitangannya yg bermasalah dan itu adalah lumrah, xde manusia yg sempurna segalanya. Justeru itu hentikanlah membanding dan memfitnah kumpulan/skim lain. Kalau nak marah juga, marahlah kepada kerajaan sebab merekalah yg menjadi penyebabnya termasuk diri kita sendiri yg menyokong mereka pada PRU2 lepas.

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga cadangab tu ye. Tapi pas tu semua mereka dipecat dan kekosongan akan diisi oleh penganggur2 yg berlambak kat luar sana. Ramai sgtkah PT hingga boleh menjejaskan operasi kerajaan jika mereka mogok? Lg pun pegawai lain xretakah nak buat kerja kerani yg bukan kerja profesional? Insaflah PT2 sekalian kerajaan xkan gulung tikar tanpa PT yg ada skrg, banyak org kat luar sana sedia mengambil alih tugas tuan/puan. Berapa tahun kat universiti utk layak mendpt jwtn PT? Lulus spm cukup makan je kan?

Tanpa Nama berkata...

Anon Sabtu, November 02, 2013 12:26:00 PG, anda bukan saja tinggal bawah tempurung, malahan anda tinggal di bawah tempurung di dalam sebuah gua di tengah belantara di sebuah pulau yang terpencil di tengah lautan, jauh dari manusia hingga tak tau maklumat. Di daerah-daerah berapa ramai J38? Di daerah yang tinggi pun J29, siapa nak ganti tugas penyelia yang selama ini dibuat oleh J29?

Kebodohan PTD di JPA yang suka buat kerja sesuka hati untuk memburukkan perkhdimatan awam supaya imej kerajaan jadi buruk kerana para PTD di JPA adalah para penyokong PKR yang nak memusnahkan imej kerajaan.

Najib yang pandir tak tahu semua ini, mengikut saja telunjuk para PTD lahanat itu hingga perkhidmatan awam jadi tunggang langgang dan kesannya sistem penyampaian terutama di daerah-daerah yang menjadi nadi utama perkhidmatan kepada rakyat menjadi tunggang langgang dan rakyat marah kepada kerajaan, inilah yang dikehendaki oleh para PTD di JPA yang merupakan penyokong PKR, mereka mahu kerajaan Barisan Nasional dipandang hina supaya mudah mereka memberikan ruang populariti murahan kepada pemimpin mereka iaitu Anwar Ibrahim.

Najib tak sedar semua ini kerana PTD talibarut PKR di JPA ini pandai bermuka-muka membodek Najib. Sekarang Najib sedang diletakkan tali dileher dan sedang disimbah dengan petrol, hanya tungguh api saja untuk membakar dirinya oleh para PTD di JPA yang merupakan talibarut PKR itu.


Saya pernah berkhidmat di ibu pejabat, di daerah, saya tahu struktur organisasi, rantaian arahan untuk menjalankan tugas, tetapi sebelum ini pun para PTD petualang PKR itu dah rosakkan rantaian arahan di organisasi, sekarang mereka mahu kerosakkan lebih dahsyat lagi.

Macam pemandu yang buat kerja jurugambar dan pembantu am pejabat, bila pemandu keluar pejabat bawa kakitangan dan pegawai pergi kursus, siapa yang akan buat kerja-kerja hantar surat fotostat? Suruh PTD yang tak reti guna mesin fotostat buat kerja mau jahanam kerja di jabatan.

Apa yang diperjuangkan adalah untuk kesejahteraan organisasi, maruah kerajaan, serta menentang kezaliman di mana terdapat skim-skim yang dianaktirikan kerana PTD takut menjadi ancaman kepada mereka sedangkan skim-skim tersebut tak teringin pun nak bolot kuasa PTD, lantak koranglah, kami hanya mahukan hak kami, apa kejadahnya bila ada sebahagian skim naik berkali-kali sedangkan skim lain tak naik-naik langsung?

Inilah dasar PTD tongong dan talibarut PKR yang mahu merosakkan perkhidmatan awam dan mahu memusnahkan imej kerajaan. Berhati-hatilah semua.

Sekian, terima kasih.

Kassim

Tanpa Nama berkata...

Ye la. Tu lah gaji yg PAP, PT angan2kan sbb tu mereka berjuang spya gaji, elaun dan naik pangkat disamaratakan. Belajar malas tapi nak dpt gaji yg sama dgn org yg bertungkus lumus belajar.

Tanpa Nama berkata...

pengawal keselamatan kp 11 naik gred
kp 17

Tanpa Nama berkata...

Sekarang Najib boleh lihat bagaimana bencinya kakitangan awam yang selama ini dianaktirikan dalam penambahbaikan skim di mana mereka sering dipinggirkan begitu membenci kerajaan sekarang ini.

Ini adalah strategi PTD di JPA yang merupakan talibarut PKR yang mahu memusnahkan imej kerajaan di kalangan penjawat awam dan masyarakat.

Kerajaan perlu sedar bahawa untuk skim N dari gred 1-36 adalah sangat ramai di negara ini, boleh dikatakan hampir 1/5 dari penjawat awam yang berjumlah 1.4 juta orang di negara ini.

Malahan dari segi hubungan dengan masyarakat setempat, golongan skim inilah paling banyak berurusan dengan masyarakat, jika skim N tidak lagi menyokong kerajaan dan tidak lagi menjadi mata dan telinga untuk mendengar masalah masyarakat dan menjadi lidah kerajaan untuk menerangkan dasar-dasar kerajaan kepada orang-orang ramai di luar sana, maka ini adalah suatu bahaya besar kepada kerajaan.

Begitu juga dengan skim W yang menguruskan hal ehwal kewangan, dan skim FT yang menguruskan hal ehwal ICT, mereka juga ada pengaruh tersendiri, misalnya skim W yang menguruskan pembayaran, mereka terlibat juga dengan orang ramai, selama ini mereka jadi mata dan telinga kerajaan untuk kesan masalah dan salurkan kepada pimpinan setempat, kalau skim W juga sudah tidak pedulikan semua ini dan tak mau tolong jadi mata dan telinga kerajaan, lihalah kesannya.

Macam skim FT, mereka bijak dalam ICT, faham-faham sajalah banyak saluran yang boleh digunakan oleh mereka selama ini untuk bantu kerajaan terutama menerangkan dasar-dasar melalui facebook, twitter, blog, dan sebagainya, jika sokongan selama ini berubah menjadi tentangan, maka tahulah kesannya kelak kepada kerajaan.

Oleh itu kerajaan perlu sedar akan hakikat ini. Kami di skim yang dipinggirkan sudah berkali-kali dianak tirikan dalam penambahbaikan skim sudah tidak boleh terima pengainayaan demi pengaainayaan, kerana PTD yang dengki dan khianat dasar penyokong PKR memang nak melingkupkan kerajaan, jika kerajaan nak mengikut jejak langkah PTD penyokong PKR tersebut, maka janganlah harap sokongan kami yang selama ini menjadi benteng pertahan kerajaan di peringkat akar umbi ini.

Kerajaan perlu sedar semua ini.

Sekian, terima kasih.

Kassim

The Red Buret@D'Janggo berkata...



HEHEHEHEHEHEHEHEEEE................

PELAWOK BETUL LA.....................

NAK SEMBANG PASAI NAIK GRED LA NAIK TU LA NAIK NI LAH....................

SEMUA ANGAN MAT JENIN TU, NAK PANJAT POKOK KELAPA........................

AKHIRNYEEE..........................

HABUKKKK TARAA..................

FIKIR SIKIT LA SAHABAT SAKALIAN....

YG TERAS PUN TAK TERLAKSANAKAN.....

APA CERRRR DGNN GAJI MINIMUM.......

PELAWOK BETOI LAHHH................

PAK JIB AND PAK MAN...............

APA SUDAH JADIKKK.................

AKHIRNYE MENYEMBAH BUMI...........

SATU SEN TAK GUNA.................

SETTLE DULU GAJI MINIMUM TU BARU SEMBANG PASAI NAK NAIK TU LA NAK NAIK NI LAH.......................

HANCUSSSSSS.......................

PA AWAM PUN MASIH ADA GAJI BAWAH RM1000...........................

PELAWOK BETOI LAHHH.............

HEHEHEHEHEHEHEHEHHEEE............

COME ON PAK JIB AND THE GENG....

BERPIJAK DI BUMI YG NYATA.......

TO PAK MAN AND THE GANG.........

BAIK UNDUR DIRI LAH.............

JGN SEBAB NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA.......................

Tanpa Nama berkata...

Belum cukup tu, akan ditambah lagi sebab peruntukan dlm baget pun kem. pelajaran yg terbanyak. Apabila skim baru dikeluarkan cikgu2 akan dpt gaji baru. Untung besar aku pilih jd cikgu dulu walaupun mulanya sgt minat nak jd kerani dpt duduk dlm ofis berhawa dingin, ada komputer, printer, mesin fotostat, faks pegawai lain mana da mcm kerani. PT mcm boss pun adakan suka marah pegawai lain suruh menaip, fotostat sdgkn alat2 tu semua depan PT. PT yg tak faham skop tugas hakiki je yg marah dan suka jadi boss.

Tanpa Nama berkata...

kami pt17/w17.. x dpt apa pon sedangkan kerja bertungkus lumus..

cleaner pejabat berkata...

kasim... ko tulis dalam ni berani la... ko pergi la pejabat JPA terus... tak pun kalau ko kecut... ko buat memo hantar kat JPA... puiii jenis baling batu sembunyi tangan...

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah rezeki dr Allah naik gred perjuangan hak yg patut kami miliki dari 80an lg akhirnya termakbul jua.syukur..hindarilah hambamu inidari sifat PHD..

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkah....kassim kecut teluk tu....sembang dlm blog boleh laa brooo....hahaha....tapi kawan bukan nak ckp la si kassim kalau bran la confirm kepala dia kene attack dgn beruk beruk upahan....stand by aje...tu la krjaan lani bukan boleh terima dgn hati terbuka punn...

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik j17 upgrade J29 bagaimana yang sudah lama J29 tiada perubahan ka? tolong beri penjelasan....

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik j17 upgrade J29 bagaimana yang sudah lama J29 tiada perubahan ka? tolong beri penjelasan....

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik j17 upgrade J29 bagaimana yang sudah lama J29 tiada perubahan ka? tolong beri penjelasan....

/////////////

tiada perubahan pun buat la kerja cam biasa kann j17 buat kerja sama taraf dgn j29 selama ni kami yg byk buat kerja dari j29 ..kadang kadang pun meeting kami yag ganti ...sebutharga tender pun kami yg uruskan semua kerja penyelengaraan kasmi buat silap haribulan kami repair sendiri dgn kepakaran kami sendiri....

Tanpa Nama berkata...

Sistem baru yang dibuat oleh geng-geng PTD yang nak tunjuk pandai ini hanya mencaca marbakan perkhidmatan awam.

Misalnya gred 17, 22, 26, dan 29 sedia ada digabungkan menjadi 29, kesannya tak tahulah siapa yang akan jadi penyelia dan siapa yang akan terima arahan. Malahan ketidak seimbangan bebanan kerja dan gaji diterima adalah sama adalah suatu sikap tongong PTD yang tak reti buat perjawatan ini.

Malahan menggabungkan tugas PAP, Pemandu, jurugambar dijalankan oleh seorang kakitangan juga menunjukkan kepandiran geng PTD yang buat perjawatan ini. Jika semua pemandu memandu kenderaan membawa kakitangan pergi mesyuarat, kursus dan sebagainya, siapa yang akan buat kerja jurugambar dan PAP? PTD reti ke guna mesin fotostat dan menghantar surat?

Kezaliman dan kepandiran PTD terutama di JPA hanya akan mempunahranahkan perkhidmatan awam hingga menjadi makin teruk dan merosakkan sisitem penyampaian kerajaan.

Malahan mengapakah ada skim yang diberikan keistimewaan dan skim lain dianaktirikan? Sedangkan sejak Perdana Menteri Tunku Abdul Rahman hinggalah ke Dollah Badawi kaki tidur pun tak buat kerja macam yang Najib buat ini.

Sangat jelas bahawa di JPA, para PTD di sana adalah penyokong PKR yang mahu memporak perandakan sistem perkhidmatan awam, tetapi Najib masih tak sedar ditipu oleh PTD golongan musuh dalam selimut ini.

Kepada PTD, jangan nak menggunakan alasan itu rezeki anda kerana di saat anda mendapatkan segala kemudahan itu dan ini, anda sedang menabur racun dalam periuk nasi skim-skim perkhidmatan yang lain.

Saya sangat tidak puas hati dengan golongan rakus, tamak haloba, dengki, khianat serta mengutamakan nafsu serakah hingga sanggup menabur racun dalam periuk nasi orang lain seperti puak PTD terutama di JPA itu. Tunggulah pembalasannya, dengan doa dari semua kakitangan yang terainaya, nantilah pembalasannya, mungkin PTD di sektor sumber manusia, kewangan, aset dan stor serta pentadbiran akan dijumudkan dan PTD yang lain terutama di JPA akan disingkirkan dari JPA dan digantikan dengan skim lain, masa itu rasakan kamu semua pembalasannya, itu baru di dunia, di akhirat nanti jangan sampai terkejar ke sana ke mari nak minta ampun kepada semua penjawat awam yang diainaya oleh kamu semua selama ini.

Sedarlah diri wahai PTD yang suka berlagak lebih tapi tak tau buat kerja ini.

Sekian, terima kasih.

Kassim

Jumaat, November 01, 2013 10:59:00 PTG

--------------------------------
Aku sokong bang kassim...

Jangan diulangi kebodohan lama PTD dalam SBPA, Bodoh lama tak habis lagi jangan di timbul pulak kebodohan baru...


Kalau nak buat penambahbaikan skim janganlah buat skim carca merba.tak payah dirakum 3 atau 4 jawatan kedalam satu skim jawatan..itu pak pandir namanya..

Tanpa Nama berkata...

Kalau j17, j22, j26 jadi j29..

J29 jadi apa???

J29 jadi banyak lah.....

Tanpa Nama berkata...

Haha..bedebah nyer monyet PTD..Korg klu xde pun ramai lg yg blh ganti tempat korang.Jawatan korang tu pandai mengarah je bkn tau wat keje pun..Belajar kt U bertahun-tahun tp otak bengap juge.Orang semakin berisi semakin tunduk ni semakin berisi semakin bengap la pulak..Mgkn sbb byk makan belacan la ni..haha..(bkn sume tp khas ditujukan kpade monyet bangge diri mcm di ats ni)

Tanpa Nama berkata...

Utk guru yg dengki dgn pt disekolah bolehlah kem pendidikan jumud jwtan tu bagi pada kementerian lain,biar guru kendalikàn beban tugas tu,buat gaji sendiri ye

Tanpa Nama berkata...

Tangguhkan dulu 81skim ni. Biar semua merasa. xadil.`

Tanpa Nama berkata...

PT kat sekolah sy ok je...semua ini bergantung kepada dedikasi pengetua sebagai bos...PT naik tocang sb pengetua lembab...xberani tegur...kalau sifat kepimpinan diamalkan dengan betul..insyaAllah sume akn ok mvm PT kat sekolah sy sekarang..tp ms kat jhor hampeh...sb pengetua pun hampeh.

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya...jgn dok kaji gaji dalam skim tersebut...kaji la apa diskripsi tugas..kelayakan dan relevan nya gred untuk satu jawatan tersebut n apa fungsi nya dalam perkhidmatan awam...kena kaji semua skim dan fungsi skim itu sekali...jgn dok layan dgn skim yg kuat dgn persatuan mereka sendiri contohnya skim J dan DG serta penguatkuasaaan...Ceupacs dan JPA perlu adil...supaya tidak timbul rasa tidak puas hati di kalangan penjawat awam...kalau dh asyik cikgu yg sentiasa di titik beratkan.. Mcm mana dgn jawatan lain..yg x kurang hebat nya dan sumbangan pada negara walaupun golongan mereka hanya terpencil...

Tanpa Nama berkata...

Saya xnak bandingkan gaji jawatan lain dgn gaji jawatan saya skrg sebab harus akur dgn terma dan syarat serta skop tugas yg ditetapkan. Semua pekrjaan ada kelebihannya yg boleh mengatasi yg lain. Maka jika dikaji maka teruskan saja kenapa sibuk2 nak menyekat periuk nasi jawatan lain. Kenapa harus dengki dgn jawatan DG? Skop kerja kumpulan DG xsama dgn jawatan PT yg lebih statik berbanding DG yg sentiasa berubah2 setiap kali pemimpin negara berubah.

Tanpa Nama berkata...

Lagi satu cadangan yg baik kerana selepas itu kerajaan akan terus naikkan gaji guru2 kerana beban tugas kerani juga dipikul. Saya amat setuju dan pasti kerajaan akan dgn segera bertindak, lg punKPM dpt jimat kos sbb jwtn PT dah dihapuskan kat sekolah. Sblm ini PT xwujud kat sekolah pun aktiviti sekolah berjalan lancar je. Kalau dah xde PT kat sekolah tentu guru2 akan lebih berdikari tapi kalau ada PT sudah tentu guru2 xkan buat kerja2 kerani. Faham?

Tanpa Nama berkata...

Gred j29 lama akan dinaikkan ke gred j41 jurutera. Pas tu j42 sedia ada akan naik ke gred jusa c. Setuju?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Juruteknik j17 upgrade J29 bagaimana yang sudah lama J29 tiada perubahan ka? tolong beri penjelasan....


maka bertambah ramai la gred j29... jadi beban kerja yang kata tak tertanggung tu sama rata dpt... dan emolumen anda sedikit pun tak kurang. jadi berlapang dada la... bukankah termasuk dalam kesempurnaan iman jika seseorang tu suka saudara dia dapat seperti mana yang ia dapat...

soal penyeliaan kerja, arahan sapa bawah sapa itu bukan isu... tapi amanah yang patut sama sama digalas...

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah pilih PT, PT jugalah akhirnya. Mentang2 duduk kat ofis berhawa dingin ada juga nak bermimpi jd boss/PTD.Cikgu suruh belajar rajin2 xnak skrg cemburu dgn jwtn yg bergaji besar pula. Ukurlah baju di badan sendiri, ilmu pelita hidup, tanpa ilmu jdlah manusia yg cuma nak menagih simpati.

Tanpa Nama berkata...

Maka senang dan dptlah duduk bersembang berjam2 kat kedai kopi kerana kerja dah kurang. Banyak cantik j29 junior.

Tanpa Nama berkata...

J29 naik j39....comfom sudal la...

Tanpa Nama berkata...

Setuju...jumudkn jwtn pt....
Ada peluang ler aku naik gaji lg....sbb buat keja yg ditingglkan pt..
Best2

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 252   Terbaru› Baru»