SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

10 November 2013

MINTA PERCEPAT KAJI SEMULA ELAUN

Berita Harian
9/11/2013

Ipoh: CUEPACS meminta kerajaan mempercepat kajian semula semua jenis elaun dan insentif penjawat awam bagi menseimbangkan kos sara hidup yang semakin meningkat.

Presidennya, Datuk Omar Osman, berkata pihaknya sudah menghantar semua maklumat berkaitan perkara itu kepada Perbendaharaan awal tahun ini dan hanya menunggu untuk dipanggil bagi memberi penjelasan lanjut mengenainya. “Bagaimanapun, sehingga kini kami belum dipanggil untuk membincangkan perkara itu. Justeru, kita minta Perbendaharaan mempercepatkan kajian semua elaun serta insentif baru dalam perkhidmatan awam yang tiada dalam Bajet 2014, baru-baru ini. /> “Kajian berkenaan perlu dilakukan secara menyeluruh, contohnya menaikkan elaun perumahan, penyelarasan elaun bantuan sara hidup (COLA) dan pinjaman perumahan,” katanya pada sidang media selepas mengadakan perjumpaan dan sesi dialog bersama warga Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Perak, di sini, semalam.

Selain itu, beliau berkata, pihaknya juga berusaha untuk mempercepat pelaksanaan Skim Saraan Transformatif (SST) kepada kira-kira 700,000 penjawat awam di negara ini yang belum menerima tawaran opsyen itu.
Sebelum ini, katanya, 600,000 penjawat awam yang terbabit dalam 81 skim perkhidmatan awam yang ditambah baik dalam Bajet 2014 sudah menerima opsyen berkenaan, tetapi kongres mempunyai 1.3 juta penjawat awam seluruh negara.


Sertai badan sukarela

“Jadi, kita berharap kira-kira 60 peratus lagi yang belum menerima tawaran, dapat diselesaikan pada tahun ini supaya mereka dapat menikmati SST,” katanya.

Dalam perkembangan lain, Omar juga mencadangkan penjawat awam supaya menyertai sekurang-kurangnya satu badan sukarela seperti Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA), Pasukan Wataniah, bomba atau polis bantuan bagi memupuk daya inovasi, kreatif dan ‘berfikiran di luar kotak’.

“Selain menjaga kesihatan, ia turut membantu meningkatkan tahap perkhidmatan dan memberi sumbangan kepada kerajaan kerana penjawat awam tidak hanya semata-mata melakukan tugas mereka yang hakiki, sebaliknya mampu berfikiran di luar kotak,” katanya.

Pada sidang media sama, beliau juga menegaskan tidak akan mempertahankan jawatannya sebagai Presiden CUEPACS bagi memberi laluan kepada pemimpin pelapis selepas tujuh tahun menerajui kesatuan itu.

214 ulasan:

1 – 200 daripada 214   Terbaru›   Baru»
pokku berkata...

Teruskan Perjuangan Mu Dato..Semoga Dipermudahkan..

Tanpa Nama berkata...

yeah... no 2... sejarah nih... heee

Tanpa Nama berkata...

Best gak kalau dapat naik elaun, gaji baru je di upgred + plak dengan elaun, huh lumayan pak

Tanpa Nama berkata...

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
03 8000 8000 mudah, cepat dan tepat
03 8000 8000 1 Malaysia 1 Talian
Menjadi satu rangkaian pertanyaan
Aduan dan cadangan

1 MOCC talian khidmat untuk rakyat
Perhubungan rakyat dan juga kerajaan

Hello... Hello
24 jam sehari
Hello... Hello
Melangkaui ekspektasi

Hubungi 03 8000 8000 sedia membantu
Hubungi 03 8000 8000 hanya untukmu

Tanpa Nama berkata...

Elaun rumah sepatutnya dibayar sama banyak tanpa mengikut gred seperti bayaran cola

-Alasan
=Jurang gaji yang jauh mengikut gred sudah memadai untuk membezakan kadar gaji dan upah kakitangan awam dimalaysia.

beza gaji yang jauh sehingga mencecah 5k ke 12k antara kumpulan sokongan dengan pengurusan sepatutnya sudah memadai..

Tanpa Nama berkata...

Elaun rumah sokongan berdasarkan rumah pangsa
Elaun pegawai rumah banglo beraircond

same ke?
same ke?
same ke?same ke?same ke?
same ke?same ke?same ke?same ke?

same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?same ke?

Tanpa Nama berkata...

salam.. dato; cam ner dengan guru agama (kafa ) mereka perlu diberi perhatian juga, mohon perjuangankan nasib mereka ini

Tanpa Nama berkata...

Salam....semoga ALLAH akan memberkati segala kebaikan yg cuepacs dan Dato' perjuangkan...teruskan....

Tanpa Nama berkata...

Jgn la minta jpa kaji lagi...Kita dah lama bagi masa mereka kaji.. Umumkan dan laksanakan dengan cepat... Kebanyakan elaun dah tak relevan lagi bagi kehidupan masa kini...sama la dengan subsidi untuk rakyat yang dah tak relevan lagi dan perlu dikurangkan - kata kerajaan. Yg ni cpt lak kerajaan bertindak..

Tanpa Nama berkata...

Ya, cepat bagi naik elaun ITKA, beban kerja AKP bertambah, byk prosedur kerja baru diwujudkan, tugas menjadi rumit dan kritikal terutamanya PT(P/O) & PT(Kew).

Tanpa Nama berkata...

elaun rmh skrg dh x releven perlukan rasionalisasi sama seperti subsidi minyak dan gula

ft berkata...

Kami yang berkhidmat sebagai juruteknik komputer ni bagaimana?
kami pun memiliki sijil & diploma politeknik.lantikan kami dulu pun menggunakan sijil politeknik...tolong jgn terlepas pandang kami..terima kasih

razman bin abideen berkata...

Jaminan utk menaikan PAP N41 Jgn dlupa. Teras perjuangan cuepacs. Biarkn pembangkajg bantah, krn mereka x faham erti perjuangan dan kesusahan jwtn pap

Tanpa Nama berkata...

Salam kepada Dato' terima kasih kerana memperjuangankan hak kakitangan awam khususnya .. disini hanya nak bertanya , sebagaimana yg kita maklum golongan pendidik terutamanya telah banyak menikmati pelbagai kemudahan tetapi ada segenlintir golongan pendidik yang masih tidak dapat pembelaan. contohnya Guru-guru agama yang berjawatan kontrak dan hanya dibayar elaun bukannya gaji . mereka juga merupakan kakitangan awam tetapi sering dilupakan .. mohn.. penjelasan atas isu ini ... terima kasih .

Tanpa Nama berkata...

Semua ke lubang kubur

Tanpa Nama berkata...

Aku kesian kat pak Omaqqqq

KAu tau tak, pak omaq dah jadi absorber, tak mintak, orang bawah marah, mintak orang atas tak kasi.

heheheh

tapi yang sebenarnya kita patut sedar, pak omar ni tak lebih macam pengerusi PIBG jeee. Puat penyeri blog ni je, dia tak ada kuasa apa2, jd dah la duk kutuk dia. Sian dia aku tengok doh makin tua orang tua tu.

Apa kata PA sekalian bagi komen kat blog PM Najib plak....

Tanpa Nama berkata...

Dato...elaun wilayah bila mau semak?bagi elaun cola pun jadi la...xda cola sarsi pun ok suda..

Tanpa Nama berkata...

Saya cadangkan yg selalu first tu dan yg banyak komen bermati matian kat blog ni...sila la masuk gelanggang offer diri jd calon presiden kupek...tgk takat mana mulut dia blh perjuangkan nasib PA ..jgn berkokok kt belakang je lebih...

Tanpa Nama berkata...

sokong sesangat

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Saya cadangkan yg selalu first tu dan yg banyak komen bermati matian kat blog ni...sila la masuk gelanggang offer diri jd calon presiden kupek...tgk takat mana mulut dia blh perjuangkan nasib PA ..jgn berkokok kt belakang je lebih...

Isnin, November 11, 2013 8:00:00 PTG


____________________________________________________________________

kami takmau la jawatan presiden kupek apa semua ni... cukuplah jawatan drpd juruteknik kepada penolong jurutera iaitu naiktaraf gred 17 ke 29 (tambahbaik skim). Alhamdulillah...

cukup leceh, pegang amanah besar sebagai ketua... amanah besar yang Allah akan tanya kat padang mahsyar nanti...

Hasbunallah wani'yaqmalwakil...

Tanpa Nama berkata...

Elaun COLA sepatutnya di tarik balik untuk menjadikan Malaysia negara maju 2020.

Dari Tentera *encen

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
salam.. dato; cam ner dengan guru agama (kafa ) mereka perlu diberi perhatian juga, mohon perjuangankan nasib mereka ini

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
GURU KAFA KENA TANYA KERAJAAN NEGERI...SATU LAGI GURU KAFA HANYA SPM, BUKAN DGREE SBB PERJAWATAN TIADA DGREE...WALAUPUN ADA SESETENGAH GURU KAFA YANG BALIK DARI MESIR...KENA FAHAM...

Tanpa Nama berkata...

SATU LAGI MIMPI DI SIANG HARI..ADAKAH KERAJAAN TIDAK PEKA DGN MASALAH PA YG BERHADAPAN DGN HARGA/SEWA RUMAH NAIK, MINYAK SERTA BRG2 KEPERLUAN NAIK...HARAP SST MELIPUTI SEMUA SKIM PERKHIMATAN TERMSUK "W" & "N".

Tanpa Nama berkata...

Kalu masuk polis bantuan, kena letak jawatan Dato oiiii. Buka minda, jgn kolot sgt. Smpai polis bantuan pn masuk. Apa kes. Nmpak sgt xpnh tau pasai jabatan yg uruskan sukarelawan. Hancur presiden mcm ni

Tanpa Nama berkata...

Isu gaji ni nampaknya tiada kesudahan. Biarpun kerajaan menaikkan gaji setiap PA rm10000, tetap ia tidak mencukupi kerana:
1. sikap tamak
2. sikap ego
3. sikap boros
4. sikap tak tahu menabung
5. sikap suka menunjuk2
6. harga setiap barangan akan naik 100& cth sepaket garam 50 gram harus akan naik hingga rm100, sekampit beras berharga rm150.00.
7. sikap tamak para peniaga yg mengaut keuntungan melampa
Keadaan yg diramalkan ini akan menjadi kenyataan selagi sikap tamak haloba semua manusia tidak dpt dibendung.

Tanpa Nama berkata...

Polis bantuan tak sama sukarelawan polis latok sndri kna igt la,, kena faham skim kp11 ni dato

Tanpa Nama berkata...

Lobang kubo boleh pasang air cond ke?
Boleh ke? Boleh ke? Boleh ke? Boleh ke? Boleh ke? Boleh ke? Boleh ke? Boleh ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Isu gaji ni nampaknya tiada kesudahan. Biarpun kerajaan menaikkan gaji setiap PA rm10000, tetap ia tidak mencukupi kerana:
1. sikap tamak
2. sikap ego
3. sikap boros
4. sikap tak tahu menabung
5. sikap suka menunjuk2
6. harga setiap barangan akan naik 100& cth sepaket garam 50 gram harus akan naik hingga rm100, sekampit beras berharga rm150.00.
7. sikap tamak para peniaga yg mengaut keuntungan melampa
Keadaan yg diramalkan ini akan menjadi kenyataan selagi sikap tamak haloba semua manusia tidak dpt dibendung.

Selasa, November 12, 2013 12:11:00 PG


Sebenarnya bukanlah gaji (emolumen) tak cukup, tapi taraf hidup dah tak balance dengan ekonomi semasa...

contoh gaji average P.A kumpulan pelaksana :

-rate 1000 ke 2300
-total elaun 180+300+115 = 595

-harga rumah mencecah 200,000 ke atas

-perbelanjaan isi umah meningkat dengan harga barangan melambung tinggi.(sekolah/universiti/kereta/rumah/etc.)

-kalau betul² pengiraan, pendapat P.A skrg ni adalah perbelanjaan difisit... (perbelanjaan melebihi pendapatan). Perbelanjaan itu bukan sebab KEHENDAK TAPI KEPERLUAN SARA HIDUP.

Tanpa Nama berkata...

Kasihan nasib guru kita. Kisah ini dibawa mengenangkan guru-guru dihina dalam artikel blog cuepacs yang lepas. Ikutilah kisahnya..

BUAT BAIK BERPADA-PADA, BUAT JAHAT JANGAN SEKALI said...
skng ni mak bapak dah pandai2. gaji bosa2. klu anak kena rotan, dtg skolah bawak peguam. kena ketuk ketampi sikit, bawak orang surat khabor. tengking sikit emak report kat kementerian pelajaran. niat cikgu nak ajar pun dah jadi takut.

jadi, cara paling selamat ialah biorkan aje budak nakal yg tak dengor cakap yg mak pak keras kepala tur. buat apa cikgu susah2 pikir klu niat nak ajar bakal menyusahkan diri sendiri. nak ke korang klu tolong orang kena masuk court? Nak ke korang kalau tolong orang kepala kena hentak pasu bunga sekolah? nak ke korang kalu nak tolong orang tapi gratuiti dan pencen kena tahan? Nak ke korang kalu niat nak tolong orang tapi kena soal siasat nazir dari kementerian pelajaran; macam kita pulak buat salah kat anak depa?

Jadi kalu nak senang, kalu tak nak kena hempuk kepala dengan pasu bunga sekolah, kalu tak nak kena surat saman, tak payahla susahkan kepala kat budak2 kurang ajor tur. suruh mak pak dia ajor, jangan tau buat anok aje.

eleehhh, cikgu yg relax tak peduli budak buat biol ke, mabok kat skolah ker; pun boleh dapat cemerlang kalu kuat kipas pengetua. korang yang sibuk nak ajar budak kurang ajor tu ingat boleh naik pangkat ker klu dah dapat saman. Salah hemat kerja korang terbang. Salah hemat bapak budak kurang ajor tu buat korang bengkrap. Korang ingat pengetua korang nak tulong ker? Pengarah pelajaran hang nak tulong ker? Mintak mahaf ler!

Lagi satu aku nak nasihat kat korang, ada mata pandang aje la. ada telinga, dengor aje lar. Jangan cuit budak, jangan rotan budak, jangan naik tangan kat budak, jangan tegur budak dengan kata2 tak baik walaupun budak tu perangai lebih teruk daripada jin. Biaq pi kat depa sebab depa ni kat rumah alim macam malaikat tapi kat sekolah jahat macam pelesit.

Terpulang la kat korang. Nak kerja lama ker, nak tak kerja lama.....

SUMBER: http://greenboc.blogspot.com/2012/02/apabila-seks-sudah-menjadi-perkara.html

MeLyssa NaDiea MRY berkata...

dasat la ko siap hafal lg..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

wah geng juruteknik dan pelukis pelan dan senyap sepi.. dah dapat senyapla..

Tanpa Nama berkata...

cikgu dulu bukannya cikgu sekarang.. gaji banyak cuti banyak.. tapi masih nak mintak lagi.. kalau nak cuti tahunan banyak minta kerajaan ikut sistem pensyarah.. budak cuti cikgu kena mai sekolah.. masatu la cikgu kena pi kursus tak payah ganggu masa pembelajaran.. ni cuti sekolah dah cuti pastu nak cuti tahunan ditambah.. banyakla cekadak.. cikgu aku dulu tak mintak macam2 pun macam cikgu anak2 aku..

Tanpa Nama berkata...

jgn risau semua jap lagi semua dapat gaji besar elaun besar dan mcm2 besar...Kerja pun banyak jugalah.
Sokong elaun sama,gaji sama,semua kasi selaras 5k sebulan ... sabtu dan ahad kerja ...seminggu 7 hari kerja pun boleh .sokong naik gaji kerja byk ..sokong .

Tanpa Nama berkata...

cikgu dulu tiada teknologi mcm sekarang,cikgu sekarang ada pbs dan kerja byk jadi byklahlah kena kerja,jadi berbaloi dgn usaha dan kerja mereka sebagai guru yg berjasa,bukan macam Pa yg berakal cetek ni,asik dok dengki ajer sebab hdk gaji taraf ijazah..Sebab di hati ini sentiasa tak cukup ajer sebab rasa diri ni hdk lebih.Aku sarakan kerajaan jgn layan sangat ,dah byk perubahan sgt ni tu yg mereka dah pijak kepala ...Cukuplah takyah naik gaji dan tak yah beri brim ke,bagi mereka kerja lebih masa agar mereka rasa pula mcm mana guru bekerja walaupun di hari sabtu dan ahad dgn menanda kertas dan juga perbagai kerja2 pengkeranian yg mereka lakukan dirumah,dgn masukkan data dan mcm2 semua...tapi PA yg bertaraf rendah ni balik rumah takyah pikir..Itulah sebab perdana menteri kita dan byk lagi pegawai2 besar malas hdk layan u all sebab mereka tahu taraf pembelajaran dan juga kerja anda di pejabat buat apa...Sebab mereka dah buat kajian dah,mereka bukan bodoh..Cuma aku sokong utk kenaikan gaji PA walaupun berjawatan rendah tapi mereka belajar lagi utk dptkan diploma dan ijazah.mereka ini harus dinaikan gaji dan diberi perhatian...tapi yg malas2 ni gi jahananlah,minta mcm2 sebab malas.GUNUNG PUN LICIN kau tarah ,ini jika ada harta org tua pun licin kena kebas ni...TOLONGLAH BERFIKIRAN terbuka dan menjadi org yg lebih berguna.Hdk jawatan GURU gi apply .kalau berjaya YESSS jika tak tahulah taraf kamu dan diri kamu.Jika kamu mampu mendidik anak berjaya di rumah tak ke sekolah kamu hebat ...Beza pemikiran mereka yg tidak belajar tinggi disini .sgt jauh jurangnya..itu sebab PM tak mau layan sebab dia tau .jika 100 org ditanya pasti setiap seorang ada mcm2 idea..jadi sebagai PM dan juga mereka yg memerintah jgn dilayan mereka ni .

Tanpa Nama berkata...

DATO' HAJI OMAR OSMAN.... TERBAIIIK!!!!

Tanpa Nama berkata...

wahai penjawat awam...tunggulah berita baik utk kita semua pada 15.11.13 nnt....

Tanpa Nama berkata...

HARAP TUAN X PAYAH PERTIKAIKAN TUGAS GURU.
JAGA ADAP .ANDA SEORANG TERPELAJAR!

ADAP PADA GURU.

SETIAP PA ADE KELEBIHAN DAN KEKURANGAN PADA SETIAP JABATAN DI KEMENTERIAN/BADAN BERKANUN.

PELANGANGAN KITA RAKYAT..BERAPA RAMAI?

PA MEMUDAH CARA SAHAJA URUSAN JABATAN

1.ADA BILANGAN PEGAWAI X CUKUP UNTUK OPERASI.

2.ADA BILANGAN PEGAWAI X CUKUP PADA MUSIM TERTENTU.

3.ADA MUSIN BIASA2.


JARAK DAERAH PENEMPATAN KERJA DARI KAMPUNG ASAL.

KOS PADA PA

CUTI PULAK

ADA JABATAN PERLU BEKU CUTI PA

ADA JABATAN CUTI BERMUSIM

ADA JABATAN BIASA

PA PEGAWAI
MENGIKUT JUSA BERBEZA
ADE YG LAYAR KE LUAR NEGARA?


APE YG SAYA LIHAT KITA BERSABA LA


SAYA SOKONG KEPIMPINAN DALAM PERJUANAGAN INI.BERJUANG MENAMBAH BAIK SKIM PA.

DARI
1.SKIM GURU
2.SKIM PENGUATKUASA POLIS/TENTERA
3.SKIM TEKNIKAL
4.SKIM PERUBATAN
DALAM MASA 3 TAHUN KEBELAKANG

HARAP PERSATUAN DAN PIHAK KERAJAAN
AKAN MEMBERI BERI GEMBIRA SKIM DAN ELAUN YANG BELUM DI LULUSKAN. SEKIAN


Tanpa Nama berkata...

minta naik mcm2...Nanti tugas pun mcm2...Mana ada benda free kerja senang...elaun tak boleh disamaratakan,nanti elaun menteri mcm mana? dan elaun dato 3k sebulan mcm mana ? kita selaraskan dgn gred rendah boleh ?

Tanpa Nama berkata...

Setuju... Cikgu dah mewah.

Tanpa Nama berkata...

Haha... Hang tau apa?

Tanpa Nama berkata...

Sendri passng air cond... sendri laa bayarr... bodo..."sy tak bodo" x ngan sejuta..

Tanpa Nama berkata...

Lobang kobo.lu.... dah lama pasang air cond ... nirvana jirat cina dah lamaaa daaa...tak caya p koret k....

Tanpa Nama berkata...

aku dah mula naik rimas dengan pendengki cikgucekgi ni, ada sapa2 bleh bagitau ambe apa gak kelebihan badget 2014 untuk cikgu. Nak tau jugaaa... sbb ambe banyak tak paham ape yang mereka gaduh2kan

Tanpa Nama berkata...

cikgu dulu tak tanda kertas kut? tanda kertas sapa yang takmau.. duit jugaktu..cikgu sudahlah cikgu oi.. kerja apa yang banyak sangat tu cikgu.. kerja MLM kut.. balik rumah boleh lagi buat tuisyen.. duit lagi tu.. cikgu..cikgu.. patutlah anak muridlah macamni..

Tanpa Nama berkata...

sudahlah cikgu oi.. jangan smpai ambik hak PA lain sudahlah cikgu..

Tanpa Nama berkata...

bajet 2014 memanglah takdak cikgu oi.. cikgu la ni kadang bijak sikit aja pada budak sekolah.. cikgu aku dulu tak macam cikgu la ni..

Tanpa Nama berkata...

Palo bapok mu

Tanpa Nama berkata...

Palo bapokmu

Tanpa Nama berkata...

Vangang

Tanpa Nama berkata...

Patutla mu ni bengong kelu

Tanpa Nama berkata...

Sy setuju jgk if cuti cikgu samarata 30 hari pastu tgk masih perlu MC byk jgk seperti sekarang...MC bg kakitangan kerajaan dibenarkan sebanyak 14 hari...tetapi jika dilihat dr kad pesakit yg bergelar guru sebulan 2 hingga 3 hari MC sj...jika dikira 2hari sebulan MC selama 10bln sudah melebihi 20hari...itu jika difikir secara rasional..sy kira biar cuti samarata n tiada alasan ambil MC

Tanpa Nama berkata...

ELAUN PERUMAHAN SEPATUT DINAIKKAN
UPGRADE PELAKSANA YG BERIJAZAH DAN W/N32 (8 TAHUN) DAN W/N36 (5 TAHUN)KE W/N41..

Tanpa Nama berkata...

ELAUN PERUMAHAN SEPATUT DINAIKKAN
UPGRADE PELAKSANA YG BERIJAZAH DAN W/N32 (8 TAHUN) DAN W/N36 (5 TAHUN)KE W/N41..

Tanpa Nama berkata...

awat la sume nak marah cikgu. pelik aku pk sume nak dengki2. klu ikut cikgu ni kesian lak gred 41 tapi mcm golongan bawah je nak banding ngn 41 jabatan lain . siap ade bilik ade org bwah. Pelik aku tgk xde lak korg marah 41 jabatan lain yg keje ikut skop dia je. patu leh minit org bawah wak. cikgu ni mane ade penolong cikgu gred 27/29 ke pembantu cikgu ged 17 ke. xke pelik tu. cikgu duk ramai2 lam dorm. meja kongsi. Yg duk komen cikgu xrase pelik ke. duk ckp bab adil jawatan lain. tapi cikgu sume wak sendiri. cuba ko byg klu gred 41 JKR ke JPS ke PTD ke sume keje mcm cikgu xde org bawah. agak2 gane jadi ek. sume jawatan lain ade org bwh. awat cikgu kajaan xbuat post kerani banyak2 biar cikgu ni keje mengajar je mcm pegawai2 41 jabatan lain tu yg buat skop dia je. AWAT sume yg duk marah cikgu n skim2 lain yg duk ckp bab adil tapi tang sini xde lak ckp x adil.

Tanpa Nama berkata...

cikgu di beri hormat dgn kerja yg menjadikan seseorang itu bakal pemimpin negara tapi anda yg kecoh2 kat sini dgn dengi gaji cikgu dan apa yg diberikan hak istimewa pada cikgu ,SEBAB kau orang bodoh dulu2...Bukan itu ajer suruh sekolah ponteng skrg ni asik salahkan cikgu dari zaman muda sebab otak BODOH .nanti anak dah BODOH BANGANG pun salahkan cikgu tetapi EMAK bapak yg salah sebab tunjuk contoh yg tak baik malahan iri hati atau dengki pada seseorang itu insyallah pasti dibalasnya oleh allah di muka bumi ni dgn bermacam2 dugaan.JADI TLGLAH berfikiran dan berhati MULIA agar dapat kerahmatan dan keberkatan keluarga di dalam rezeki anda semua..GAJI MEREKA BESAR SEBAB TANGGUNGJAWAP PADA NEGARA MEREKA BESAR,gaji kamu kecil KERANA kamu hanya di tahap tu ajer sebab tak mau berhijrah menjadi org yg berguna utk masa dpn negara dan juga bangsa...Berubah YOP .jika rasa kerajaan tak membantu gi kerja swasta ,dgn taraf kamu yg spm dan diploma ni agaknya gitulah jika di swasta,malahan ada swasta tiada sediakan elaun tau...JADI PIKIR2KAN LAH dah dapat yg terbaik taksahlah jadi iri hati pada org ,takut nanti allah tarik rezeki kamu..Memang di blog cuepacs ini tempat kita meluahkan rasa tak puas hati,BAGUSS tapi jgnlah sampai kita rasa semua kita tak puas hati...Takut2 pendek umur,takut2 nanti allah tarik keistimewaan kita ,takut2 allah tarik kekayaan dan kejayaan kita...atau keluarga kita. Jadi walaupun kita tak kenal siapa di blog ni HORMATILAH MEREKA di jawatan sekecil mana atau sebesar mana atas tanggungjawap yg mereka lakukan utk mencari rezeki seharian mereka....Ingat YOP ATAS NAMPAK KAMU mahupun kami TAK NAMPAK KAMU.apa yg dikata dan ditulis dirakam oleh malaikat di kiri dan di kanan kita...SALAM YOP

Tanpa Nama berkata...

Udah2 la cikgu... Jawatan cikgu sekarang macam tukang sapu... Berlmbk doh... Mmg x perlu dh..

Tanpa Nama berkata...

gred 52@54 jawatan lain jaga satu daerah.. gred 54 jawatan cikgu@pengetua jaga satu sekolah ja kut.. adil sungguh.. gred lain contoh pensyarah adaka automatik naik pangkat ikut timebase singkat macam cikgu.. apapun didiklah anak2 supaya jadi cikgu.. cuti sekolah banyak.. pastu balik pukul 3 petang bising cakap balik lambat.. macam PA lain balik pukul 2.. sudahlah cikgu.. jangan nak tuntut macam2 lagi.. bagi peluang PA lain sama.. mentanglah ada kementerian khusus yang jaga cikgu..

Tanpa Nama berkata...

betultu cikgu.. sudahlah jangan dituntut yang bukan2 lagi.. takut termakan hak PA lain..

Tanpa Nama berkata...

WORTH TO UPGRADE THOSE WHO HAVE DEGREE AND EXPERIENCES TO N/W41 IN ORDER FOR TRANSFORMATION OF EDUCATED CIVIL SERVICE

Tanpa Nama berkata...

Apa ko tau sal ptd?? Ko ingt ptd tu bnyak ke duit? Starting gaji pun 2300 cittt.. Pegawai Xde Duit!! Ptd kat putrajya, macam kerani je! Wat keje cam haram.. Buat proposal projek bermingu2.. Yg dpt nme Datuk2! Ptd buat event.. Dpt name datuk2!! Kuli batok a.k.a kementrian boy! Up skit dr opis boy, m41 tu... Woooooo gempak

Tanpa Nama berkata...

wahai hamba allah cuba tengok tajauk pun minta percepat elaun
bukan gaji.

1.elaun .pape maksud elaun???

faham x?

aku pertahan kan cikgu..

ade yang perlu di beri dan ade yang x perlu di beri perlu salah satu.boleh tuntut.


kalo sekolah ade x kenderaan rasmi.x ade kan?berapa orang pelajar kene bawa.biasaya cikgu pengiring yang kene.tuntut perjalanan aje..

jarak sendiri pikir. xsape mengikut bandar or luar bandar.


same juga di jabatan lain.

Tanpa Nama berkata...

Jadah ko,mana ada cikgu curi hak pa lain...ada cikgu curi gaji ko....ko tulis kt sini apa yg cikgu curi,...mulut mcm bangkai

Tanpa Nama berkata...

sertaila aktiviti sukarelawan.ada juga positif..

Tanpa Nama berkata...

cikgu cikgu cikgu..tiada org lain.....cikgu lah yg BODOH dlm dunia niee...nak gajiii jee naikk...p kerjaa...HAMPEH..MCM SAMPAH..AKU BENCI TENGOK CIKGU SEKARANG NIEEEE..MANJAAAAA.....SIKIT2 NAK NAIK GAJI....NAIK ITU NAIK INI...NAK ITU NAK INI..SEMUA DIA NAK....BGS LAGI KAT SKLH TAK PERLU KUMP.PELAKSANAAA LAA..BIAR CIKGU YANG BUAT..MEMASAK PUN BIAR CIKGU....BG LAA GAJI 10K SEBULAN....TAKDA ORG KISAH....

Tanpa Nama berkata...

Looooo
kate cikgu banyak kelebihan, mana nyeeee

cakap je labih, habuk pun tara...

Tak daya dennnnn, tapi klu sini bleh tengok banyak kelebihan cikgu, nak juga aku bawak kaum kerabat satu kg 7 jenerasi untuk jadi cikgu

hahahhahaha

Tanpa Nama berkata...

cikgu cikgu cikgu..tiada org lain.....cikgu lah yg BODOH dlm dunia niee...nak gajiii jee naikk...p kerjaa...HAMPEH..MCM SAMPAH..AKU BENCI TENGOK CIKGU SEKARANG NIEEEE..MANJAAAAA.....SIKIT2 NAK NAIK GAJI....NAIK ITU NAIK INI...NAK ITU NAK INI..SEMUA DIA NAK....BGS LAGI KAT SKLH TAK PERLU KUMP.PELAKSANAAA LAA..BIAR CIKGU YANG BUAT..MEMASAK PUN BIAR CIKGU....BG LAA GAJI 10K SEBULAN....TAKDA ORG KISAH....
Selasa, November 12, 2013 8:26:00 PTG
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

BESTNYE JADI CIKGUUUUUU

TAK GUTUUUUUUUUUUU CAMNE LAGIIIIIIIIII

HIHIHIHIHIH

Tanpa Nama berkata...

Mcm pekerja indon je cara bcakap

Tanpa Nama berkata...

Ayat mcm tertekan dengan kehidupan sendiri jer..sabar kerajaan tahu apa yg terbaik utk cikgu sesuai kerana tugas kami yg berat berbanding kerani sekolah

Tanpa Nama berkata...

Mana mungkin elaun - elaun kerani sekolah = elaun guru DG41,44,48,52,54
Tak mungkin terjadi..
Baik geng kerani sekolah cari job lain lepas waktu pejabat..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa kerani sekolah tak banding kan gaji/elaun kerani sekolah dengan gaji/elaun askar or polis kerana gaji mereka lagi tinggi dari kerani sekolah..sama2 kelulusan spm..buat apa bandingkan dgn kami pegawai pendidikan siswazah..kan memeningkan kepala sendiri nnti..
Nnti org kata umpama a' 'g menyalak bukit..

Tanpa Nama berkata...

Formula baru:
Kerani sekolah,
Tolong bandingkan elaun anda dengan elaun gred yg sama bukan dengan gred yg lebih tinggi..jika anda bandingkan dgn guru nnti,pasti anda akan rasa rasa elaun anda tak cukup..kami para guru tidak pernah bandingkan elaun kami dengan elaun Jusa atau Turus..nnti berdiri tak sama tinggi,duduk tak sama rendah..

Tanpa Nama berkata...

Kami para guru tak pernah minta kerajaan semak gaji/elaun kami supaya sama dengan gred jusa/turus..kami memikirkan kewangan negara..
Kami cuma hendak kerajaan yg memerintah berbelanja secara berhemah utk jangkamasa panjang..pembangunan negara jadi fokus utama bukan gaji/elaun kakitangan awam penyumbang utama perbelanjaan negara..

Tanpa Nama berkata...

Kami para guru tak mahu negara malaysia menjadi negara berpendapatan tinggi tetapi ketinggalan dari segi pembangunan berbanding negara - negara jiran.kami para guru tak mahu melihat situasi kakitangan awam gah mengibarkan wang kertas berbuku buku tetapi negara mundur dari segala segi.ini tidak mungkin berlaku jika kewangan diurus secara teliti

Tanpa Nama berkata...

mulut cikgu ka ni.. memangla tak curi cikgu oi.. tapi bila peruntukan kewangan banyak dah dibagi kat cikgu polis dan ATM maka yang lain tinggal apa cikgu oi.. cikgu.. cikgu.. patutla anak murid cikgu sekarang perangainya baguih2.. cikgu kencing berlari anak murid kencing lari berganti2..

Tanpa Nama berkata...

ada segelintir kakitangan awam yg suka terjerit2, terpekik2 dan terlolong2 minta naik gaji tiap2 hari..ini semua lumrah kehidupan manusia..kalau kita rasa apa yg kita usaha dan perolehi selama ini tidak mencukupi, kita perlu ubah nasib kita..sektor awam mmg tidak dijanjikan dengan pendapatan lumayan,kita sektor perkhidmatan..apa kata jika kadar upah kerajaan tidak memuaskan hati anda,anda berpindah ke sektor swasta atau kerja sendiri..cari lah wang yang ada kejar sepuas hati anda..kerajaan perlu bangunkan negara..bukan utk bayar gaji tinggi sehingga kerani sekolah menyamai gaji guru..
Ikhlas dari: DG52

Tanpa Nama berkata...

kami cikgu mahu beban tugas kami dikurangkan selaras dengan gaji kami yang dah bertambah.. sekian..

Tanpa Nama berkata...

betultu cikgu.. kalau rasa beban tugas silalah cikgu pergi ke sektor swasta.. kerajaan dah bagi gaji tinggi tapi tak abis2 merungut tentang beban tugas.. sudahlah cikgu.. dulu cikgu orang hormat.. sekarangni dengar cikgu orang menyampah..manja terlebih.. kerajaan pun layan.. sebab takut cikgu beralih sokongan.. padahal cikgulah juga yang ramai penyokong pembangkang..

Tanpa Nama berkata...

Sendiri tulis sendiri komen..ini tak profesional la encik..macam perangai budak kelas belakang jer..kami para guru tak pernah berpendapat macam encik..kami melaksanakan dasar kerajaan untuk melonjakan ranking pendidikan negara di mata dunia..sebab tu kerajaan perkenalkan pelbagai sistem baru..cuma sistem baru ini ada masalah teknikal..jadi kami perlu menyatakan masalah sebenar bukan terpekik,terlolong..kami menyatakan masalah kerja kami tetapi encik asyik menyatakan masalah gaji encik,elaun encik..tetapi tentang kerja encik tak nyatakan sebab tugas encik mudah

Tanpa Nama berkata...

Kami para guru tidak membantah dasar pelan pembangunan pendidkan negara cuma kami menyatakan kepada kerajaan beberapa sistem yang perlu diperbaiki kerana terdapat berapa masalah teknikal pada sistem baru diperkenalkan..umpama di kilang, jurutera perlu test run sesuatu produk dan menyatakan masalah dihadapi untuk diselesaikan untuk mendapatkan setting yang terbaik supaya pengeluaran dapat dioptimakan.kalau komen kami dianggap banyak songeh, itu adalah lebih baik dari terpekik terlolong minta naik gaji,naik elaun tetapi soal kerja tidak pernah dibangkitkan..saya cabar tuan2 nyatakan secara spesifik beban tugas tuan2 semua yang suka minta naik gaji,elaun..nyatakan secara ilmiah,bukti kukuh macam kami para guru nyatakan kpada kerajaan sehingga kerajaan akur dengan masalah yang timbul..

Tanpa Nama berkata...

sendiri tulis sendiri komen..yang mana tu cikgu? janganlah begitu berprangsaka buruk cikgu.. patutla ada cakap2 yang mengatakan cikgu hanya bijak sedikit dari budak sekolah.. sebab cikgu tidak pernah keluar dari dunia sekolah.. tidak seperti kumpulan profesional yang lain.. sudahlah cikgu.. kerajaan sudah terlalu banyak melayan akan permintaan cikgu.. tak perlu lagi nak merungut dan mewujudkan laman facebook khas semata2 untuk menyatakan yang para guru dibebani dengan tugas berat.. ketika cikgu menuntut kenaikan gaji.. alasan yang diberikan kerana beban tugas.. nah sekarang kerajaan dah menaikkan gaji para guru.. kenapa pula sekarang minta untuk dikurangkan beban cikgu.. sedangkan gaji cikgu dinaikkan setimpal dengan beban tugas cikgu.. kalau begitu apakah cikgu bersedia untuk dikurangkan gaji apabila beban tugas dikurangkan? sudahlah cikgu.. berhentilah dari terpekik terlolong seolah2 cikgulah yang paling banyak tugasnya.. jika tidak tahan dengan beban tugas nasihat saya berundurlah dengan cara terhormat..

Tanpa Nama berkata...

Nyatakan secara ilmiah kenapa tuan2 perlu kenaikan gaji berkadaran dengan tugas tuan2..bukan kerana kos sara hidup..bukan tuan2 sahaja melalui peningkatan kos sara hidup tetapi petani,nelayan,penganggur,orang kampung cuma mereka tiada tempat untuk meluahkan..tuan2 kategorikan diri tuan2 samada ingin hidup senang melalui jalan pintas,kerja mudah,gaji tinggi atau tuan2 perlukan gaji tinggi sama dengan pegawai atasan tuan2 atas sebab beban tugas tuan2..

Tanpa Nama berkata...

masalahnya cikgu tidak pernah berhenti untuk merungut.. memang sikap para guru.. kalau diluar kita lihat seorang yang kuat membebel sana sini merungut sana sini.. ada saja yang tidak kena..kemudian kita tanya orang tu.. awak cikgu ke? tentu jawapannya YA..

Tanpa Nama berkata...

aku lihat PA bukan guru kat tempat aku

masuk kerja pukul 8
tau 2 nampak kat pasar/kedai kopi pukul 9
petang mengeteh lagi...

yang syoknya,
majlis daerah rumput panjang tak kisah hatta tepiu pejabat sendiri..

kesiannya...

Tanpa Nama berkata...

baiklah apakah gaji seorang guru sekarang tidak setimpal dengan beban tugas? nyatakan secara ilmiah..

Tanpa Nama berkata...

Sila kepilkan bukti kukuh dakwaan anda yang cikgu terpekik terlolong minta kurang tugas..dan anda kena tahu kenapa kerajaan melayan semua permintaan guru kerana permintaan guru adalah berlandaskan logik,berfakta dan berbukti secara teknikal..kami bersemuka dengan laporan lengkap.sebab itu permintaan kami dilayan tetapi kenapa permintaan anda tidak dilayan?kerana perminta anda tidak logik dan tidak masuk akal serta tidak berfaedah untuk negara..

Tanpa Nama berkata...

cikgulah yang paling banyak kerja.. sekian harap maklum.. PA bukan guru manada kerja sangat.. PTD xdak kerja.. pegwai Polis xdak kerja.. pegawai sains xdak kerja.. akauntan xdak kerja.. kerja mengeteh aja.. cikgu nak mengeteh pun tak sempat.. kelas memanjang.. nak bergosip pun tak sempat.. nak berniaga MLM pun tak sempat..

Tanpa Nama berkata...

kenapa permintaan cikgu dilayan? sebab kepentingan politik cikgu.. kerajaan takut cikgu beralih sokongan dan mempengaruhi murid2 sekolah..

Tanpa Nama berkata...

kenapa permintaan cikgu dilayan? sebab kepentingan politik cikgu.. kerajaan takut cikgu beralih sokongan dan mempengaruhi murid2 sekolah..

Selasa, November 12, 2013 10:31:00 PTG
____________________________________
KERANA MAJORITI AHLI2 POLITIK DI MALAYSIA ADALAH BEKAS2 GURU.....BODOH.....

Tanpa Nama berkata...

Nyatakan bukti kukuh bahawa kerajaan melayan permintaan guru kerana kepentingan politik?tiada penganalisis politik berani membuat kenyataan sebegitu kecuali orang yang berfikiran dari skop yang kecil..saya suka berbicara dengan orang yang bercakap atas dasar fakta berbanding orang yang bercakap dengan kaedah mulut dahulu baru otak menyusul kemudian..dah bercakap baru tersedar terlepas cakap

Tanpa Nama berkata...

dan satu lagi jawatan.. mantan PM pun dulu jawatan ni..PTD.. BODOH..

Tanpa Nama berkata...

Jumlah guru tidak dapat menandingi jumlah pengundi di malaysia jadi adalah tidak logik jika guru boleh mempengaruhi undi pembentukan kerajaan..gunakan matematik mudah untuk cari penyelesaian bukan dari skop yang kecil atau sekadar dengar orang2 tua berborak dikedai kopi..

Tanpa Nama berkata...

baiklah cuba cikgu jelaskan apakah beban tugas cikgu.. kami PA yang bukan cikgu nak tau jugak sehingga kerajaan melayan permintaan guru bukan kerana kepentingan politik..

Tanpa Nama berkata...

Anda sebenarnya perlu banyak membaca,mengkaji dan berfikir sebelum mengeluarkan kenyataan..bukan berdasarkan emosi,tekanan,amarah,

Tanpa Nama berkata...

cikgu silalah guna otak.. setiap murid di sekolah yang memiliki kerakyatan Malaysia adalah bakal pengundi..

Tanpa Nama berkata...

cikgu.. PA bukan guru mengeluarkan kenyataan berdasarkan emosi, tekanan, amarah kerana kami sudah jemu dengan sikap para guru sekarang yang hanya pandai merungut mengenai beban tugas.. jadi apalah salahnya cikgu terangkan kepada kami apakah beban tugas seorang guru.. cikgu sibuk duk komen kat blog ceupacs ni tak semak kertas exam ke? kan kerja cikgu beban hingga ke rumah?

Tanpa Nama berkata...

Anda boleh buat surat permohonan untuk cuba menjalankan tugas sebagai pegawai pendidikan siswazah (guru) selama 1 tahun pada ketua jabatan anda..kalau tidak diluluskan,anda boleh panjangkan permohonan anda pada Menteri Pelajaran atas dasar ingin tahu yang keterlaluan..

Tanpa Nama berkata...

pada pikiran saya cikgu.. cukuplah sekadar cikgu jelaskan serba sedikit beban yang para guru tanggung sehingga mendesak kerajaan mengurangkan beban itu.. silakan cikgu..

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan encik,manusia tidak mengunakan otak untuk berfikir tetapi mengunakan akal untuk berfikir..di peringkat awal lagi encik sudah gagal kelayakan asas untuk menjadi guru..harap2 keinginan encik untuk menyelidik tugas guru lulus

Tanpa Nama berkata...

Tidak perlu kami nyatakan pada pihak encik yang tidak berkenaan tentang beban tugas guru kerana itu perbuatan itu sangat sia2 dan tidak mendatangkan faedah..kami di asuh supaya menyalurkan setiap perkara melalui saluran yang betul supaya masalah kami cepat diambil tindakan..harap maklum..encik kena belajar dari pengalaman kami supaya masalah encik mendapat perhatian dari pihak yang berkenaan.

Tanpa Nama berkata...

bila pulak saya hendak jadi guru? tidaklah ingin saya menjadi guru takut2 saya berjangkit perangai merungut.. membebel sana sini.. itu ini tidak kena.. apapun besarlah harapan agar cikgu dapat memperjelaskan pada PA bukan guru tentang beban tugas seorang guru.. silakan cikgu..

Tanpa Nama berkata...

Saya perlu turun padang melindungi guru-guru saya yang difitnah oleh orang yang tidak bertanggungjawab..baling batu sembunyi tangan

Tanpa Nama berkata...

kenapa cikgu tidak mahu menyatakan beban tugas seorang guru? biarlah khalayak yang membuat kesimpulan sendiri.. untuk makluman cikgu disini juga bukan saluran yang betul untuk cikgu memperjuangkan masalah cikgu..

Tanpa Nama berkata...

alang2 dah turun padang.. sila nyatakan beban tugas seorang guru agar fitnah yang selama ini dilemparkan akan lenyap..silakan..

Tanpa Nama berkata...

Encik boleh rujuk deskripsi tugas skim perkhidmatan pegawai pendidikan siswazah di laman web JPA untuk mengetahui tugas sebagai guru..tidak perlu saya nyatakan secara terbuka disini kerana sebagai penjawat awam,kami para guru mempunyai etika akta kerahsiaan rasmi

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan encik kemuka kan diri encik pada JPN berdekatan supaya kita boleh berdebat secara berhadapan dengan fakta bukan sekadar menulis tanpa tujuan..itu lebih baik dan bermanafaat untuk kedua-dua pihak

Tanpa Nama berkata...

cikgu kalau nak tipu budak sekolah bolehlah depa percaya cikgu oi.. cikgu kena keluar dari alam sekolah tu cikgu.. bila dah bekerja dengan budak sekolah perangai pun macamni.. tugas cikgu mana yang menjadi rahsia sangat tu cikgu.. cikgu..cikgu..

Tanpa Nama berkata...

apakah cikgu menulis disini tanpa tujuan? sudahlah cikgu.. janganlah lagi jadi kumpulan pendesak kepada kerajaan.. berilah peluang kepada skim2 lain yang masih belum ditambahbaik..cikgu sudah dapat terlalu banyak.. jadilah cikgu yang dihormati sebagaimana cikgu pada zaman saya kanak2 dahulu..

Tanpa Nama berkata...

sudahlah esok saya kena awal ke pejabat.. awak pulak nak ke sekolah.. jangan malas pulak nak pergi sekolah.. minggu depan dah mula cuti panjang.. hooray...

Tanpa Nama berkata...

Segala sistem yang dilaksanakan oleh guru sekarang ini adalah dibawah keselamatan peringkat kedua tertinggi dibawah akta rasmi kerajaan Malaysia dibawah pelan induk pembangunan negara..oleh itu saya tidak perincikan tugas guru secara terbuka disini atas faktor keselamatan..encik boleh kemukakan surat permohonan rasmi kepada ketua setiausaha kementerian pelajaran untuk maklumat lanjut tentang sistem-sistem yang sedang dilaksanakan oleh para guru kini..tiada maklumat lengkap tentang sistem yang dilaksanakan guru dimedia kerana ini semua masih di kategori sulit..harap maklum

Tanpa Nama berkata...

Nyatakan secara terperinci kenapa encik perlu gaji tinggi berbanding jawatan lain.kami di kpm pun nak tahu jugak..asyik alasan kos sara hidup jer..abis rakyat biasa tak tanggung kos sara hidup ker..jangan berfikir utk diri sendiri tapi fikir lah tentang negara

Tanpa Nama berkata...

saya tidak menuntut gaji untuk lebih tinggi untuk jawatan saya.. cuma apa yang saya kurang berpuas hati ialah sikap para guru yang walaupun pihak KPM telah pun melayan permintaan tetapi masih terdengar suara2 sumbang yang cikgu ni beban tugasnya sangat berat.. jika tidak dilayan maka kerajaan pula dipersalahkan..nasihat saya jika berat silalah berhenti dengan cara terhormat..

Tanpa Nama berkata...

Pd 1.1.2014 JPA akan mengeluarkan surat mengenai Skim Gaji Bersepadu khusus untuk guru. Justeru itu, PA bukan guru jgn jeles dan memaki hamun guru sebab ia akan terus memakan diri apabila sukar mendpt kenaikan gaji. Senario skrg, semakin guru2 difitnah/dimaki semakin kerajaan menambah gaji guru. Nak salahkan siapa? Kemungkinan juga jasa guru terus utuh walaupun tak dihargai oleh segelintir PA kecewa kerana tanpa guru, sudah tentu mereka ini akan BUTA HURUF DAN BUTA ANGKA. Ada atau tiada doktor manusia tetap akan mati tetapi jika tiada guru manusia pasti buta huruf/angka maka jawatan doktor dan lain2 langsung tak wujud. Do you see how powerful is the teacher's role?

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan PA yg sesuka hati mengutuk/menghina guru adalah mereka yg amat kecewa dan menyesal kerana tidak mendpt gaji tinggi. Mereka ini adalah anjing dan guru adalah bukit. Spt anjing menyalak bukit - bukit yg disalak tidak akan berganjak/berubah atau runtuh. Begitu jugalah kedudukan dan gaji guru yg tak skan tergugat malah semakin kukuh dan akan ditambahbaik.

Tanpa Nama berkata...

Kpd golongan PA yg suka memberi komen buruk terhadap pihak lain sebenarnya menunjukkan tetapa teruknya hati anda diracuni oleh pemikiran dan sifat2. Elak drpd sekadar tahu memburuk2kan org lain hingga lupa ttg keburukan diri anda. Sentiasa ingat kita samada sedar atau tidak kita sentiasa memerlukan satu sama lain sbg contoh: jika kecemasan dimana anda sakit dan perlukan bekalan darah, anda akan diberi bekalan darah kepunyaan sesiapa saja tanpa mengira kaum, agama, pekerjaan dll, bukan? Justeru itu, isu cabar-mencabar di antara guru dan pihak yg lain dlm blog di atas akan hanya buat guru2 dan anda brkonflik yg langsung tidak mendtgkan sebarang kesan terhadap penambahbaikan prestasi kerja anda. Bagi guru2 yg berasa tersinggung jgn lupa minggu depan anda akan bermula bercuti selama 6 minggu, semoga bergembira di samping keluarga masing2,

Tanpa Nama berkata...

Hooray......... Minggu depan saya mula bercuti mak boleh lah menambah rezeki menjual ikan terubok masin. Dpt gaji buta 1 setengah bulan. Berbaloi.....

Tanpa Nama berkata...

Lebih 1.1juta penjawat awam yang berada di skim perkhidmatan awam akan menerima pelarasan kenaikan 3 elaun yang ditambah baik di bawah rancangan transformasi Perkhidmatan Awam 2014 akan diumumkan pada 15 November 2013 ini.

Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Mohamad Zabidi Zainal berkata, sudah sampai masanya 3 elaun utama diberikan kadar semasa sesuai dengan peningkatan kos sara hidup di malaysia.Walaubagaimanapun, elaun kritikal Khas bagi PDRM & ATM akan diperkenalkan dengan kadar RM1200 bagi semua Gred, dan itu tidak termasuk dalam 3 pelarasan elaun utama.

Menurutnya perjumpaan bersama Cuepacs dan kementerian terlibat untuk memberi maklumat terperinci pelarasan kenaikan elaun penjawat awam itu akan diadakan bermula Januari 2014.

Bercakap pada sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan Cuepacs mengenai pelarasan elaun itu di sini hari ini, Mohamad Zabidi berkata mereka yang berada di bandar dengan kadar elaun cola RM300 tidak terlibat dengan elaun perumahan yang akan diberikan kenaikan samarata iaitu RM600 dan bagi mereka yang berada di bandar akan menerima elaun kos tempat tinggal iaitu RM800, dan untuk kadar elaun Cola diselaraskan RM 500 samarata.Selain itu, kerajaan msih mengekalkan elaun Itka, dan 1 elaun baru diperkenalkan iaitu elaun SBM (Subsidi Bahan Mentah) iaitu untuk Gred 11-16 RM250 , 17-41 RM 150.

Kenaikan elaun ini tidak terlibat bagi anggota keselamatan PDRM,ATM dengan mengambil kira kenaikan elaun khas.

Tanpa Nama berkata...

terima kasih kepada warga pendidik dahulu kini dan selamanya ... sememangnya taggjwab seorang guru itu amatlah besar tak kira masa .. berbeza zaman dahulu dan kini mereka lebih memntingkan pendapatan berbdnading pendidikan ... tak semua yang pendidik macam nie.. tetapi banyak faktor yang mendorong menjadikan mereka begini.. kalau lah ader pendekatan cara bagaiman nak beri pembelaan kepada warga pendidik ini... perbezaan warga pendidik dibawah kementerian dengan bukan ketara .... tetapi mereka tetap warga pendidik demi anak bangsa.. apa-apa pun terima kasih kepada warga pendidik yang mencurahkan bakti kepada anak-anak bangsa kita malaysia....

Tanpa Nama berkata...

salam muslim kpd semua cikgu seluruh malaysia....saya rasa cara terbaik kepada semua guru di malaysia jangan kita meluahkan perasaan di sini...biarlah dikeji dan dihina,kita lupakan kata nista di atas...sebagai kelompok golongan profesional,masalah guru perlu di rujuk kpd nutp mahupun kpm...ingat,,kata-kata cikgu dimbimbangi akan ditanggung oleh anaka mereka...didiklah anak murid dan pelajar berjaya dunia dan akhirat........mungkin segelintir guru bermasalah...kita baiki diri kita...YA ALLAH REDHALAH KAMI SEMUA AGAR ANAK MURID KAMI DIREDAI JUGA........

Tanpa Nama berkata...

cikgu,ingat ALLAH

Tanpa Nama berkata...

Dengar kata kerani lulus spm gred 3 nak minta gaji sama dgn guru berijazah betul ker?
Makcik Bedah,Kampung Saling,muar

Tanpa Nama berkata...

TAK ADA SESIAPA NK KUTUK KP11 PULA KA BOLEH KITA BERDIALOG PASAL SKIM KP11 PULA

Tanpa Nama berkata...

Kerani xde alasan nak minta itu ini sbb tu diorg terpekik terlolong terjerit keliling kampung sbb org x layan diorg nk gaji sama mcm doktor,cikgu,pegawai

Tanpa Nama berkata...

Kesian plak nk berdialog dgn KP11..xpe la awk berdialog jer la dgn dinding or cicak kt syiling tu

Tanpa Nama berkata...

KP11..bukan kami x nak berdialogue dgn awk semua,nanti umpama pelajar Tingkatan 5 bergaduh dgn murid darjah 1..mestilah pelajar Tingkatan 5 menang..so awk cari la kawan yg boleh gaduh dgn awak yer..kami sibuk la dik..

Tanpa Nama berkata...

KP11..bukan kami x nak berdialogue dgn awk semua,nanti umpama pelajar Tingkatan 5 bergaduh dgn murid darjah 1..mestilah pelajar Tingkatan 5 menang..so awk cari la kawan yg boleh gaduh dgn awak yer..kami sibuk la dik..

TERIMA KASIH LA ABG SYG KERNA SUDI NK LAYAN SATU PERMULAAN YG BAIK,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

KP11 awak semua bersabar yer..pengawal keselamatan swasta umur 50an gaji rm900 pun x bising boleh antar anak masuk universiti lagi..KP11 nk gaji berapa cuba cakap dgn kami..KP11 nk gaji sama dgn Jusa C ker..

Tanpa Nama berkata...

KP11 awak semua bersabar yer..pengawal keselamatan swasta umur 50an gaji rm900 pun x bising boleh antar anak masuk universiti lagi..KP11 nk gaji berapa cuba cakap dgn kami..KP11 nk gaji sama dgn Jusa C ker..

RATA-RATA KP11 MENULIS DLM BLOG NI TDK MENYENTUH MENGENAI GAJI CUMA MENYENTUH TENTANG PENAMBAHBAIKAN SKIM PERJAWATAN SEPERTI MANA YG TELAH KAMI HADIRI SEMASA TAKLIMAT BERSAMA KETUA JABATAN

Tanpa Nama berkata...

Ok nak tambah apa tu encik..nyatakan secara terperinci

Tanpa Nama berkata...

cikgu,ingat ALLAH yer

Tanpa Nama berkata...

Taklimat ni encik sesuatu pemberitahuan tak semestinya satu kewajipan yg perlu ditunaikan oleh kerajaan..kalau encik dah lama dalam perkhidmatan awam, 100 janji mgkn 10 ja yg ditunaikan..kebarangkalian tu tinggi..sbb kerja dlm sektor awam x boleh taruh harapan tinggi..encik dah mula belajar budaya sektor awam nampaknya

Tanpa Nama berkata...

Encik pun sama kena ingat ALLAH

Tanpa Nama berkata...

Ok nak tambah apa tu encik..nyatakan secara terperinci

OK SECARA RINGKAS KALAU TEPERINCI PENUH RUANGAN BLOG NI,,,,,,,,,,,
- SKIM KP11 DAHULU ADALAH DIPELBAGAI JBTN SEJAK TAHUN 2010 KAMI DILETAKAN DIBAWAH 1 BUMBUNG IAITU KPKK INI ADALAH 1 PERMULAAN UTK KP11 MEMPUNYAI SATU KETUA PENGARAH DAN JABATAN SENDIRI
- SKIM KP11 DAHULU ADALAH SAMA TARAF DENGAN SKIM YG LAIN IAITU KB11 DAN KX11 ADALAH HARAPAN KAMI UTK PERJAWATAN KAMI DINAIKTARAF MENGIKUT PERKEMBANGAN SEMASA PERJAWATAN LAIN2 GRED KESELAMATAN
- GRED JAWATAN KAMI YG TERSNGAT STATIK KALAU SKIM TUAN PUN SUDH SEMESTINY TUAN AKAN BERASA KECEWA JIKA SAMPAI KE PENCEN GRED YG SAMA
-LAIN-LAIN GRED YG LBIH RENDAH DR KP11 PUN SUDAH DIJUMUDKAN KE GRED 11 BARU2 INI DAN GRED 11 SEBELUM INI KEBANYAKAN SUDH DIUPGRED KE GRED YG LEBIH TINGGI DR SEBELUMNYA
- SKOP TUGAS KAMI YG LEBIH LUAS JGN TUAN MEMBANDINGKAN KAMI DGN PENGAWAL SWSTA ANTARA KAMI DGN MEREKA ADALAH BERBEZA SKOP TUGAS
- SUPAYA PROFESIONALISME TUGAS KAMI DIANGKAT SETARAF TUGAS PENGAWAL KESELAMATAN KERAJAAN DINEGARA MAJU
-TARAF KELULUSAN PENGAWAL KERAJAAN SKRG PUN BYK YG SUDH MELEBIHI SPM DAN PENGAMBILAN JAWATAN SEKARANG PUN SEMUA MESTI LULUS SPM,,SY PUN SEKARNG SDG MEMBUAT PJJ
- BILA ADA PENINGKATAN SKIM JAWATAN BOLEH LA KAMI UPGRED JAWATAN DLM SKIM KESELAMATAN SEHINGGA KE JUSA ITUPUN JIKA ???SEPERTI MANA TAKLIMAT KAMI BERSAMA KPKK

Tanpa Nama berkata...

SAYA SDH 16 TAHUN DLM SEKTOR AWAM KALAU DULU SAYA SKIM LAIN (KONTAK) YG LEBIH TINGGI DR GRED 11, TETAPI REZEKI SY SKRG WALAU GRED 11 TETAP, BUDAYA DLM SEKTOR AWAM SUDH SEBATI DLM DIRI SAYA, DGN ADANY RUANGAN BLOG INI SEKURANG2 BOLEH PA MELUAHKAN PERASAAN DGN AYAT YG MCM2 TETAPI KITA HARUS MENERIMA DGN POSITIF

Tanpa Nama berkata...

Ok la saya faham..tapi apa boleh buat..JPA ada sebabnya tersendiri..kita boleh buat rayuan tapi keputusan di tangan JPA..JPA pula berdasarkan kelulusan kerajaan yang memerintah..kerajaan memerintah berdasarkan deskripsi tugas dan kajian sumbangan skim KP11 utk negara dan masyarakat..klau KP11 melibatkan operasi mempertahankan negara,persempadanan negara,kedaulatan negara,membahayakan nyawa KP11 xda masalah kerajaan nak naik kan gred KP11..semua yg berlaku mesti ada sebab encik

Tanpa Nama berkata...

Encik boleh usaha dgn memohon pinjaman tekun atau bantuan zakat kerajaan negeri untuk memulakan perniagaan secara online..samada melalui facebook,mudah.com,lelong.com,e-bay..buat bila ada masa lapang..sy tgk pengawal swasta kt sekolah sy kerja 30 hari sebulan,12 jam sehari rajin buat bisness online..encik cuba mana tahu berjaya nnti..encik harap skim naik pun x sbrapa dpt nnti..

Tanpa Nama berkata...

Sbg contoh ada seorang kawan sy berbangsa cina di kampung saya..pukul 5pagi dah bertolak mencari rezki di singapura..masuk keja kilang pukul 7am abis pkul 3pm..pkul 4pm pi keja kedai makan di gey lang road sampai 10pm..sampai rumah pkul 12 mlm..esok pagi pi keja lagi..rutin harian dia..alhamdullilah pendapatan dia menyamai jusa c walaupun kelulusan dia pmr saja..pepatah dr wringlet dlm buku pedagogi pendidikan mengatakan manusia yg mengeluh tiada masa adalah manusia yg tidak pandai uruskan masa mereka dgn baik..pepatah melayu mengatakan hendak seribu daya,tak mahu seribu dalih..

Tanpa Nama berkata...

Aku suka cara kp11 ni tulis dlm ruangan ni tak termakan provokasi,,jika begini aku sokong skim anda naik kpd skim2 lain anda haruslah bagi pendapat yg baik jgn mempunyai sikap ego,irihati,riak,takbur sombong, bagi la pendapat yg baik utk sama2 kita meningkatkan mutu perkhidmatan awam

azrin berkata...

kaji betul2 bab alaun ni, gred 17 ke bawah, campur semua alaun baru 595 kalau banding alaun keraian jusa A 4000, memang jauh la beza

Tanpa Nama berkata...

Encik jgn bandingkan skim encik dgn skim polis,skim tentera,skim warden penjara dan skim bomba..tugas mereka mcmana..berbahaya,berisiko, sekelip mata boleh melayang nyawa mereka berbanding skim encik KP11..ada masa utk duduk,baca surat khabar,minum kopi,berbual2,rekodkan kehadiran pelawat ke premis encik berbanding skim uniform yg lain sentiasa bermandi kan peluh dan mengadai nyawa dan menggunakan peralatan sofitikated yg berbahaya

Tanpa Nama berkata...

Encik boleh usaha dgn memohon pinjaman tekun atau bantuan zakat kerajaan negeri untuk memulakan perniagaan secara online..samada melalui facebook,mudah.com,lelong.com,e-bay..buat bila ada masa lapang..sy tgk pengawal swasta kt sekolah sy kerja 30 hari sebulan,12 jam sehari rajin buat bisness online..encik cuba mana tahu berjaya nnti..encik harap skim naik pun x sbrapa dpt nnti..


Aku tgk skim2 lain kurng berMLM,berMUDAH.COM,berEBAY, tapi yg byk golongan dg,tak cukup2 lagi ka gaji masyuk sampai nk ajar skim lain buat sama,nk ajak masuk downline ka

Tanpa Nama berkata...

Encik jgn bandingkan skim encik dgn skim polis,skim tentera,skim warden penjara dan skim bomba..tugas mereka mcmana..berbahaya,berisiko, sekelip mata boleh melayang nyawa mereka berbanding skim encik KP11..ada masa utk duduk,baca surat khabar,minum kopi,berbual2,rekodkan kehadiran pelawat ke premis encik berbanding skim uniform yg lain sentiasa bermandi kan peluh dan mengadai nyawa dan menggunakan peralatan sofitikated yg berbahaya

encik ni skim mana cuba xpose diri boleh kita sama2 kutuk,, kalau tak tau tugas skim org lain jgn nk tunjuk bodoh sombong ini mungkin spesis pt atau cikgu yg dok bertekak mcm cibai

Tanpa Nama berkata...

Do you see how powerful is the teacher's role?<<<------- betapa hebatnya dia ni...ape makna soalan begini... ujud ke, riak ke, takabbur ke... klau ada salah 1 dari 3 tu.... jahanam

Tanpa Nama berkata...

Ala kasi buang ajer kerja macai2 macam anjing yg melalak di sini ,mereka dah tiada kerja dah tu .cara menaip pun dah tau pemikiran cetek dan seorang yg sentiasa iri hati pada org lain.Cuba iri hati pada PM mereka bergaji besar elaun pun besar,cuba buat pebandingan gaji dgn mereka..! Pasti seseorg pun tak mau,sebab tau jauh beza langit dan bumi.Mereka bergaji besar kerana tanggungjawab dan mereka yg begaji kecil kerana kelayakan dan tahap mereka di situ...jika hdk lebih usahalah yop.Pelik duduk bedebat disini .CUBA BUAT PEBANDINGAN DGN GAJI JUSA PULA ATAU DOKTOR PULA tgk mcm mana...Susah kalau pemikiran cetek mcm ni,diharapkan kerajaan kekalkanlah gaji mcm ni ajer cukuplah..Hanya naikkan elaun ajer itu pun sekadar atas menampung pebelanjaan yg makin hari makin meningkat...Ini nanti takut HATI menjadi hitam kerana dengki yg berpanjangan..Aku paling risau jika ada kawan2 atau jiran2 yg mcm ni.harap dijauhkanlah kerana ia boleh menjadi VIRUS ni...TOLONGLAH AMBIL TINDAKAN PADA PA yg tak buat kerja atau tukar dasar undang2 baru dalam KAKITANGAN AWAM,mana yg degil buang ajer dan mana yg tak ikut kata tukarkan ajer atau turun gred tangga gaji...hdk gaji tinggi berhenti kerja anda sekarang dan apply kerja di sektor awam yg lebih tinggi gajinya.JIKA DAPAT TAULAH KELAYAKAN ANDA GOOD dan habuan gaji yg besar utk anda,jika tak dpt tu jgn lah pula beza2kan gaji org...INI SEMUA BUSUK PUNYA MANUSIA..

Tanpa Nama berkata...

besatnyeee jadi cikgu....

Ape? Gaji nak nmaik lAGI..

ELAUN POUNNN

hAH DAH DEKAT NAK CUTI...

WOW BESTNYEEEEEEE

Tanpa Nama berkata...

Encik jgn bandingkan skim encik dgn skim polis,skim tentera,skim warden penjara dan skim bomba..tugas mereka mcmana..berbahaya,berisiko, sekelip mata boleh melayang nyawa mereka berbanding skim encik KP11..ada masa utk duduk,baca surat khabar,minum kopi,berbual2,rekodkan kehadiran pelawat ke premis encik berbanding skim uniform yg lain sentiasa bermandi kan peluh dan mengadai nyawa dan menggunakan peralatan sofitikated yg berbahaya

hg mai masuk skim kp11 tgk bahaya ka dak kalau dok kat pusat serenti jika depa merusuh sama yg nk kna dulu sapa cuma belum ada mati kna sakai lagi ja,,

Tanpa Nama berkata...

APA BEZA KELAYAKAN PEMBELAJARAN SEPERTI MASTER,IJAZAH,DIPLOMA DAN SIJIL....BYK BEZANYA jika hdk samakan gaji atau elaun kamu ni semua banganglah semuanya.ELAUN jika besar lagi pada gaji apa makna gaji ? GI MAMPUSLAH JIKA ADA PEMIKIRAN CETEK2 yg masih tak paham2..ini pasti gagal dalam pelajaran zaman2 sekolah dulu,jadi bila dah tak paham dan tau tau undang2 itu yg memekik mekik di sini sebab dah tak tau hdk luahkan kerana asik tgk gaji org ajer.di sarankan kerajaan selepas ni takyah post2kan pangkat atau gred gaji pada mereka,biar mereka dpt dari ketua2 jabatan mereka sendiri.jika tidak mereka ni semua BODOH sgt,jadi susah hdk paham tentang apa yg dilakukan oleh kerajaan...DAH BAGI MCM2 HDK MINTA MCM PULA.cukuplah layan org bodoh2 di sini.dan saya minta cuepacs buat kajian pada semua data2 perisian pengirim di blog cuepacs ni agar mereka dapat tau siapa sebenarnya org yg tidak bertanggungjawap yg teriak2 mcm anjing.Malahan disarankan sesiapa yg hdk memberi komen selepas ini perlu mendaftar di web cuepacs ini dan diberi kebenaran sebelum melontarkan kata2 yg tidak berasas ini...

Tanpa Nama berkata...

kENAPA NAK MARAH2 NI BANG? bIAR LA MEREKA BUAT LAWAK...
kALAU TAKDE ME3REKA SUBYI LA BLOG NI, MEREKA LA PENYERINYUEEE

IBARATKAN DRAMA DALAM TV, MEREKA LA IKLANNYEEE ( Best pun ada, menyampah pun banyakkkkkk

Tanpa Nama berkata...

Janganlah bandingkan elaun jusa A dgn elaun N17 mmg la jauh..jusa A masa kecil berkorban masa dan wang dgn ilmu dan belajar manakala spm pula berkorban masa mencuri rambutan,mandi parit,curi ayam,biadab dgn guru..so dapat la balasan cash didunia lagi..knapa x petikai tok imam pahala bnyk encik pahala skit dgn tuhan

Tanpa Nama berkata...

KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..KENAIKAN ELAUN PERUMAHAN...BILA NAIK NAIK..

Tanpa Nama berkata...

Org mcm kau yg suka hina dan bandingkan gaji dgn org lain yg lebih berkelayakanlah yg memang kepala jahanam yg patut dihapuskan dari kalangan PA. Simpan hasad dengki dgn org2 yg tak ganggu kau adalah disa besar. Kalau tak nak org lain buat balasan pada kenyataan2 buruk terhadap org lain jgn mulakan. Baca komen2 sblm ni yg begitu teruk terhadap guru, kau adalah seorang darinya sebab tu kau marah. Adakah guru ganggu gugat kerjaya atau tugas anda. Ingat kau pandai tulis dan baca dlm.blog ni kerana guru yg kenalkan huruf dan angka kpd kau yg hati busuk ni.

Tanpa Nama berkata...

Menyuarakan pendapat atau keluhan hati mengenai kedudukan gred jawatan masing2 dlm blog ini tidak menjadi kesalahan. Cuma yg nyata terdpt segelintir kumpulan PA ni yg sengaja membuat kenyataan provoksi mengenai gred jawatan lain. Kenapa harus jaga tepi kain org lain? Kenapa harus buat bandingan berdasarkan kelemahan atau kekuatan sekecil kuman? Kenapa membiarkan perasaan hasad dengki menguasai diri anda? Kenapa memilih sesuatu yg memburukkan lagi stres anda? Kalau gaji tak cukup makan kenapa tak berusaha dgn mencari sumber nafkah halal yg lain? Mungkin tanam sayuran kat tepi rumah atau pergi memancing bagi yg ada tanah dan tinggal berdekatan sungai. Ini contohnya jika kebetulan. Kalau nak sangat buat bandingan boleh tetapi jgn buat komen yg seolah2 anggota dlm.gred jawatan anda tiada kelemahan langsung. Harus ingat bahawa setiap gred jawatan ada kekuatan dan kelemahan jika kita hendak buat sumbangsaran. Jgn sesekali mengambil contoh terpencil salah laku segelintir anggota sesuatu profesyen yg menggambarkan seolah2 semuanya sama teruk. Buatlah komen2 yg adil dan bertanggungjawab jika kita tidak mahu org lain bertindak balas dgn mengeluarkan kata2 kesat yg buat anda sakit hati. Saling hormat menghormati adalah asas hubungan yg lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

Cara menulis kasar dan biadap marahkan skim pegawai pendidikan siswazah (guru) kerana kami dapat pelbagai insentif dan kemudahan setiap tahun dari kerajaan Malaysia..mereka menuduh kerajaan Malaysia tidak beri perhatian kepada mereka..tuduhan mereka tak berasas dan berunsur provokasi kasar kepada guru..bila guru beri penjelasan,mereka memaki hamun guru..kami memberikan penjelasan secara holistik tetapi tidak secara halus dan terperinci bagaimana kami menjalankan tugas kerana maklumat murid adalah rahsia untuk didedahkan pada umum..banyak sistem yang masih dalam percubaan dan kurang berkesan serta perlu penambahbaikan..tetapi kami di maki hamun..ada yang menyamar menjadi guru mengeluarkan kenyataan provokasi kepada skim lain supaya tercetus pergaduhan siber..mereka ini dikategori bermasalah jiwa kerana desakan hidup yg semakin naik..Takkanlah sampai hati seorang guru nak ketawa riang dalam blog dapat kenaikan gaji dan elaun sambil menghina PA yg lain..ini semua kerja penyangak yg sakit hati kelebihan guru..

Tanpa Nama berkata...

Macam ni la situasi kami di kelas melayan pelajar-pelajar biadap di dalam kelas..kami dah biasa berhadapan dgn org mcmni..sebab tu kami tenang bila menulis..tidak perlu memaki hamun org lain..pelajar-pelajar nakal ni bila dah dewasa,bila berada dlm perkhidmatan awam, mereka memaki hamun kerajaan Malaysia dan pegawai atasan mereka kerana tidak puas hati tentang gaji mereka..mereka dari kecil suka memberontak dan mengugut ibubapa atau guru apabila permintaan mereka tidak dipenuhi..mereka tidak tahu erti sabar..bila dah dewasa terpaksa mencari rezeki untuk keluarga sendiri,dapat gaji kecil,mereka memaki hamun kerajaan malaysia..sebab apa? Sebab dah terbiasa dengan perangai mcm tu sejak zaman sekolah lagi..ayah tak beli motor,ugut ayah nak isap dadah,nak berenti sekolah..guru tak bagi balik awal,maki hamun guru..bila dewasa dapat gaji tak mencukupi,maki hamun kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya jika admin blog ni dpt mengesan PA yg suka buat kenyataan2 provokasi, majikan mereka patut mengambil tindakan keatas mereka atas kapasiti sbg PA awam yg bermasalah disiplin dan tidak menghormati organisasi lain.Memang diakui benar bahawa mereka2 ini adalah sekelompok manusia yg pd zaman bersekolah dulu adalah pelajar2 brmasalah disiplin tapi tamak kerana hendak kuasai segalanya meskipun langsung tak berkelayakan.Pemikiran mereka penuh dgn segla jenis angan2 umpama penagih dadah yg sdg 'high' dlm dunianya sahaja. Mereka tiada rasa hormat dgn org lain.

Tanpa Nama berkata...

KP11..bukan kami x nak berdialogue dgn awk semua,nanti umpama pelajar Tingkatan 5 bergaduh dgn murid darjah 1..mestilah pelajar Tingkatan 5 menang..so awk cari la kawan yg boleh gaduh dgn awak yer..kami sibuk la dik..

____________________________

ada lg ker yg nak jd prof macam tahu kat sini??
seolah2 mcm pakar dalam semua
bidang..
tuan ambil program pelbagai bidang ke??..
jangan bercakap sesuatu perkara yg kite tidak tahu..


...J29...

Tanpa Nama berkata...

Prof pun skrang komplen dgn cuepacs gaji guru lagi tinggi dari gaji prof..apa komen anda

Tanpa Nama berkata...

Biar pi la kat guru gaji tinggi melangit dari prof universiti pun sbb tugas guru banyak skrang tak macam guru tahun 90an bnyk masa lapang sampai sempat buka tuisyen dan buisness sampai gaji tak usik..tak payah dengki..nak gaji banyak buat part time..abis crita..tak payah dok menagih simpati dalam blog ni..tunggu ja apa majikan nak bagi..dok bergaduh siang malam sampai kiamat tak abis..

safa & marwah berkata...

GURU KAFA KENA TANYA KERAJAAN NEGERI...SATU LAGI GURU KAFA HANYA SPM, BUKAN DGREE SBB PERJAWATAN TIADA DGREE...WALAUPUN ADA SESETENGAH GURU KAFA YANG BALIK DARI MESIR...KENA FAHAM...


___________________________________

sekarang ni guru kafa digalakkan menyambung pelajaran ke peringkat dip ( pendidikan dan pengajian islam).....lepas grad apply DGA 29.....
cadangan:-
guru kafa yg tidak berkesempatan menyambung pengajian kerana wujud kekangan atau faktor umur, diberikan satu gred yg sesuai dengan skop fungsi bidang tugas, pengambilan secara kontrak dan sistem gaji seperti perjawatan lain serta waktu bekerja dipanjangkan.....

sebagai mengiktiraf peranan dan fungsi guru kafa yg hampir sama dengan guru di sekolah rendah agama iaitu DGA 29.....iaitu mendidik anak bangsa dengan asas2 agama dan menanamkan nilai murni dalam jiwa mereka....subjek agama bukan sekadar pelajaran yg anda pelajari utk lulus periksa dan ujian....tapi agama adalah sesuatu yg perlu dipraktikkan, ia melambangkan cara hidup kita sebagai seorang muslim, agama merentasi pemikiran kita.....kerana sesuatu hukum itu perlu dipelajari, tidak boleh menggunakan akal semata2......

tq......

Tanpa Nama berkata...

Prof komplen sebab gaji depa lagi rendah dari anak murid depa (guru-guru)..aku ada baca dalam blog..mcm ni la prof,macam sekolah pondok la,tok guru gaji kecik tp anak murid gaji besar bila depa keja..lebih kurang macam tu la konsepnya prof..takkan nak buat kolokium,seminar,pembentangan peringkat asean kot ttg gaji prof..malu nanti kat dunia malaysia bayar gaji prof sama dgn gaji technician kilang di UK..

Tanpa Nama berkata...

Untung siapa jadi guru kan......

Tanpa Nama berkata...

Guru disebalik tadbir:
1.berniaga kain waktu kerja
2.maki-hamum murid
3.mengular tak masuk kelas
4.cikgu bujang-anak dara berkhalwat belakang sekolah dan dalam kelas kosong
5.cikgu kaki raba
6.cikgu kaki hutang keliling pinggang
7.cikgu kaki ponteng solat
8.cikgu kaki skondeng
9.cikgu laki-bini org, curang
10. Cikgu kaki malas mengajar, mengajar lebih kurang..
Selamat hari guru, cikgu..

Tanpa Nama berkata...

Salam,tidak perlu menafikan setiap kerja yg dilakukan guru.tugas guru amat berat.kdg2 ms utk mkn x sempat.apa tidaknya, kelas bermula jam 7.30 pg.jd guru tpaksa berada d sek jam 7pg.bygkan guru yg mpunyai ank kecil.D sek jadual waktu guru amat padat.kdg2 7.30pg-10.10pg tnpa henti mengajar pel.waktu rht guru bersama pel selama 20 minit.kls berlngsung lg hingga jam 2ptg.slps jam 2.45 guru perlu berada di sek u menjlnkan aktv ko-ko hingga jam 5.30ptg.bila d rumah tgs guru menanda latihan pelajar dan menyediakan bahan utk mgajar esoknya.blm lg dgn on line mrkh PBS.Hanya guru yg th bebannya.jika guru perempuan tgs sbg isteri dan ibu tdk blh diabaikan..kdg2 guru lbh memikirkan pel berbanding ank sendiri.Hari sabtu sepatutnya dan waktu semua PA cuti.guru k sek.knp? Sbb guru perlu memimpin pel dlm aktv berpesatuan.dlm seminggu guru bkerja 6 hari 24jam sehari tanpa jemu.Andai ada yg berkata,guru tidak byk kerja,byk cuti.itu semua tuduhan yg amat besar.bila cuti sek,guru tidak becuti malah perlu hadir utk mengajar kls tambahan.bila cuti sek bln nov pula,guru perlu mjaga SPM.setahun cuti guru hanya 7 hari yg d panggil CRK.cuti ini perlu mendapat kelulusan drp pgetua shj.berbeza PA lain setahun ada 30 hari cuti.bygkan jika ank guru sakit.berbekalkan 7hari itulah cuti guru.
Kerana tekanan kerja itu,bila di lihat gol guru ramai yg mghuni hospital permai.tidak percaya.pergi lihat sendiri.
Jadi,jgn pertikaikan tgs guru.bila kita berada dtmpt guru kita akan tahu.

Tanpa Nama berkata...

Ank2 yg baik bermula drp ibu bapa yg baik.jika anak2 yg degil,ponteng,tidak mendengar ckp guru hanya blh mendidik.ibu bapalah yg mencorakkannya.
Jgn slhkan guru kalau ank berperangai sedemikian.begitu acuannya,begitulah kuihnya

Tanpa Nama berkata...

Encik jgn bandingkan skim encik dgn skim polis,skim tentera,skim warden penjara dan skim bomba..tugas mereka mcmana..berbahaya,berisiko, sekelip mata boleh melayang nyawa mereka berbanding skim encik KP11..ada masa utk duduk,baca surat khabar,minum kopi,berbual2,rekodkan kehadiran pelawat ke premis encik berbanding skim uniform yg lain sentiasa bermandi kan peluh dan mengadai nyawa dan menggunakan peralatan sofitikated yg berbahaya

___________________________________


LEBIH BAIK BERCAKAP SUBJEK YG KITA TAHU, DARI BERCAKAP SESUATU PERKARA YG DILUAR PENGETAHUAN KITA.....

TUAN TAHU DIMANA SY HARUS MELAKUKAN TAPISAN KESELAMATAN???.....

BERKENAAN DENGAN SKIM KP, DISINI BUKAN TEMPAT YG SESUAI UTK BERI PENJELASAN.....
SEKIAN.....




catatan dr: penolong pegawai keselamatan KP38

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Guru disebalik tadbir:
1.berniaga kain waktu kerja
2.maki-hamum murid
3.mengular tak masuk kelas
4.cikgu bujang-anak dara berkhalwat belakang sekolah dan dalam kelas kosong
5.cikgu kaki raba
6.cikgu kaki hutang keliling pinggang
7.cikgu kaki ponteng solat
8.cikgu kaki skondeng
9.cikgu laki-bini org, curang
10. Cikgu kaki malas mengajar, mengajar lebih kurang..
Selamat hari guru, cikgu..
Rabu, November 13, 2013 9:25:00 PTG
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Oooooo gitu,
Best jugak jagi cikgu ni kannnnn?

Tanpa Nama berkata...

Orang yang menuduh guru mengambil hak mereka. Umpama 2 orang yg menjala ikan disebuah kolam yg sama. Bila si A menebar jala dan sering mendapat banyak ikan daripada si B. Si B akan merungut menuduh si A mengambil ikan bahagiannya didalam kolam itu. Oleh itu fikirlah....

Tanpa Nama berkata...

Sepanjang hidup aku tak pernah dengar pun skim KP tercedera atau terkorban ketika menjalankan tugas..dan aku tak pernah dengar pun skim KP diantar ke negara2 bergolak dibawah PBB..dan tak pernah dengar pun skim KP dpt PGB..cer citer cmana skim KP..sbb kawan aku dkt JPAM ja skim KP ni..kami nak tahu gak..sebagai maklumat asas

Tanpa Nama berkata...

Setahu aku polis,tentera,bomba yang banyak berjasa dalam aspek keselamatan negara..nak tahu gak skim KP ni mcmana ek..kalau betul skim KP wira yg tersembunyi,kejam la kerajaan ni yer

Tanpa Nama berkata...

Kawan aku skim KP bgtau tugas dia cuma memeriksa aset2 sulit kerajaan..setakat check buat laporan ttg keadaan aset..setahu aku malaysia xde logi nuklear yg membahayakan mana2 PA..tak tahu la plak skim KP ni lagi hebat dari VAT69 atau komando ATM,Paskal atau Paskau..encik KP38 ckp mcm VAT69 pun cabut lari buat keja KP

Tanpa Nama berkata...

Setahu saya la sebagai orang tak cerdik, kerja RELA lagi merbahaya sebab tangkap pendatang tanpa izin yang ganas2..sy tau pun sbb sy tgk tv3 jer..ada skim KP ke dalam rela?

Tanpa Nama berkata...

kawan aku bagitau?
hehehehehehehe.
soalan tuan aku jawab dlu

Tanpa Nama berkata...

rela tu skim apa?
bukan sukarelawan tapi regular

Tanpa Nama berkata...

Bila penganas sulu menceroboh sabah tempohari,kerajaan Malaysia umumkan VAT69 berada di barisan paling hadapan pertahan negara diikuti belakang oleh komando ATM dan dilapisi pula oleh PDRM..tak tahu la plak ada skim lain lagi kehadapan dari VAT69..mungkin dato seri hishamuddin lupa nak umum tak tahu la plak saya..maaf yer

Tanpa Nama berkata...

setiap skim perhidmatan tu ada sumbangannya untuk negara.

Tanpa Nama berkata...

Dalam perkembangan lain, Omar juga mencadangkan penjawat awam supaya menyertai sekurang-kurangnya satu badan sukarela seperti Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA), Pasukan Wataniah, bomba atau polis bantuan bagi memupuk daya inovasi, kreatif dan ‘berfikiran di luar kotak’.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

hahahaha..lawak btul dato omar ni...polis bantuan bkn pasukan sukarelawan la dato...buat la rujukan dulu seblom berita nk dikeluarkn..nmpk sgt xde kajian berkenaan tugas polis bantuan..utk makluman dato kesemua polis bantuan di pelbagai jabatan kerajaan terdiri dari skim KP...bkn sukarelawan ye...klu polis(PVR) tu br dikatakan sukarelawan...so...tolong kaji pula skim KP ni ye dato...

Tanpa Nama berkata...

skim KP11@14 adalah skim yg dh lama tertinggal...mari la rakan2 semua dari skim KP pelbagai jabatan sama2 berganding bahu utk merealisasikn perjuangan kita...

Tanpa Nama berkata...

setiap jawatan tu ada keperluannya, kerana itulah sesuatu perjawatan tu diwujudkan.....
sumbangan dalam sektor atau aspek dan juga bidang yg berbeza.....
bidang pentadbiran, keselamatan dan pertahanan awam, teknikal, kemahiran, sosial, ekonomi, budaya, sains, sukan, pendidikan dan sebagainye>>>>>
tuan menjadi penyumbang dalam sektor atau bidang tuan, manakala perjawatan lain menyumbang dalam bidang mereka....
kalau semua menyumbang dalam bidang yg sama, siapa pula nak melaksanakan tugasan dalam bidang lain seperti yg dinyatakan diatas......

-bersambung-

Tanpa Nama berkata...

Skim KP ada pusat latihan khas ke mcm Pulapol(polis),Pusasda(ATM)?
nak tahu gak atau interview terus serap jer sbb kawan aku terus serap jer masuk skim KP xde latihan rekrut pun..masa sambutan hari kemerdekaan pun tak perasan plak skim KP pakai uniform apa sbb yg nampak yg ada dalam barisan kawad kaki adalah tentera darat,laut,udara,polis,bomba,pengakap,st john ambulans,pandu putri,silat gayung,tak perasan mana satu skim KP..xkanlah kerajaan terlalu berahsia padahal aset terkini ATM tunjuk abis dkt orang awam

Tanpa Nama berkata...

dari bercakap perkara yg kita tahu, baik diamlah.....
biarlah polis bantuan KP11 nak minta upgred perjawatan dia orang...

Tanpa Nama berkata...

soalan tuan KP38 tu jawab dlu...
baru cerita lain hal.

Tanpa Nama berkata...

Skim KP ada pusat latihan khas ke mcm Pulapol(polis),Pusasda(ATM)?
nak tahu gak atau interview terus serap jer sbb kawan aku terus serap jer masuk skim KP xde latihan rekrut pun..masa sambutan hari kemerdekaan pun tak perasan plak skim KP pakai uniform apa sbb yg nampak yg ada dalam barisan kawad kaki adalah tentera darat,laut,udara,polis,bomba,pengakap,st john ambulans,pandu putri,silat gayung,tak perasan mana satu skim KP..xkanlah kerajaan terlalu berahsia padahal aset terkini ATM tunjuk abis dkt orang awam

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

tu la silapnya.nk terangkn di sini terlalu berjela-jela..nk minta kpkk jwbkan..kpkk dh lama tdo..klu begini jadinya lebih baik x pyh ambil opsyen masa pertukaran ketua perkhidmatan..nasib,nasib

Tanpa Nama berkata...

Itu semua poyoooo

Tanpa Nama berkata...

setiap jawatan tu ada keperluannya, kerana itulah sesuatu perjawatan tu diwujudkan.....
sumbangan dalam sektor atau aspek dan juga bidang yg berbeza.....
bidang pentadbiran, keselamatan dan pertahanan awam, teknikal, kemahiran, sosial, ekonomi, budaya, sains, sukan, pendidikan dan sebagainye>>>>>
tuan menjadi penyumbang dalam sektor atau bidang tuan, manakala perjawatan lain menyumbang dalam bidang mereka....
kalau semua menyumbang dalam bidang yg sama, siapa pula nak melaksanakan tugasan dalam bidang lain seperti yg dinyatakan diatas......

-bersambung-

***********************************

betu tu

Tanpa Nama berkata...

" kekanda di medan perang..
adinda di medan seni..
sama2 berbakti utk ibu pertiwi "..

teringat la pulak lirik lagu nie..


kikikiki!!..
peace!!.. not war!!..


...J29...

Tanpa Nama berkata...

Semua jawatan ada tugas & kepentingan masing-masing, kalau semua nak cerita tentang kepentingan tugas masing-masing satu haripun tak akan habis. Yang peliknya setiap kali bila CUEPACS minta kenaikan gaji atau elaun alasan yang diberikan ialah untuk membantu atau meringankan beban kos sara hidup kakitangan bawahan, tapi bila dapat kakitangan bawahan hanya dapat tempias nya shj, tapi yg dapat habuan yg sebenarnya adalah kakitangan atasan itu yg dipertikaikan

Tanpa Nama berkata...

Idea dari seorang penyangak dan virus jahanam di kalangan PA. Maka jgn hairan seorang penyangak ni takkan dpt gaji yg diidamkan sehingga pencen. Memadailah setakat mampu memperlekeh org lain. Yang pasti penyangak ni adalah sampah yg terselamat daripada dilupuskan sebab tu busuknya tetap takkan hilang. Perlekehkanlah org lain sepuasnya jika ia dpt membawa pahala pd anda.

Tanpa Nama berkata...

Ya kah? boleh minta kerajaan seragamkan semua elaun dan.gaji spya tak de lg yg merungut dan memaki hamun. Pas tu tutupkan srmua sekolah, maktab, pusat latihan dan universiti spya tidak ada lagi org yg lebih ilmu maka gaji boleh disamaratakan utk semua. Tidak perlu ada kuli dan majikan. Kalau cadangan ni diterima kan bagus kankankakakan............?

Tanpa Nama berkata...

Dari segi logiknya gaji utk setiap jawatan akan ditentukan berdasarkan kpd syarat kelulusan yg diperlukan. Itu memang semua sedia maklum dan kakitangan bawahan yg berkelulusan SRP tidak mintapun disamakan dgn gaji kakitangan yg berkelulusan ijazah. Tapi jika kita lihat perbezaan gaji yg bekelulusan SRP dgn SPM, SPM dgn STP, STP dgn Diploma semua kelulusan ini perbezaan gajinya tidaklah terlampau jauh. Tapi jika kita bandingkan pula antara kelulusan Diploma dgn Ijazah perbezaan gajinya begitu ketara ini belum lagi dikira dari segi peluang kenaikan pangkat, elaun, dan juga kemudahan utk belajar siap bergaji penuh lagi, itu yg dipersoalkan

Tanpa Nama berkata...

JIKA TIDAK ADA DUIT NAK BAGI ELAUN LEBIH, TAK PERLU TRANSFORM LAH...WALAU SLOGAN BELIAN PUN HANYA OMONG2 KOSONG SAJA...PA PELAKSANA YG BERIJAZAH MASIH TAK DIBERI PERHATIAN....CAKAP SAJA UNTUK MENUJU NEGARA MAJU YG KAKITANGAN NYA YANG BERILMU TINGGI.SEMUA NYA ABUK JE!!!!

Tanpa Nama berkata...

Apa maksud " besar periuk maka besarlah keraknya" atau "kecil periuk tentu kecil keraknya"? Kalau anda tak faham saya lagi tak faham hahaha..........

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah rezeki anak2....pembantu pertanian dapat naik skim ke G27...terima kasih presiden cuepacs danpresiden Kesatuan pembantu pertanian semenanjung malaysia....amin

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah rezeki anak2....pembantu pertanian dapat naik skim ke G27...terima kasih presiden cuepacs danpresiden Kesatuan pembantu pertanian semenanjung malaysia....amin

Tanpa Nama berkata...

Untuk yg berkelulusan PMR, SPM, Diploma berapa tahun mereka belajar ye? Berapa puluh ribu wang pinjaman yg mereka perlu byr balik ye? Ada kepakaran khusus yg org lain tak mampu buat je? Zaman saya dulu tak de mungkin kerana saya tak sekolah kot. Patut le mereka minta beza gaji setakan empat lima ratus je dgn yg ada ijazah..

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah rezeki anak2....pembantu pertanian dapat naik skim ke G27...terima kasih presiden cuepacs danpresiden Kesatuan pembantu pertanian semenanjung malaysia....amin

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa semua komen yg buruk tentg skim yg lain ni adalh dr sorng cikgu kaki raba ni jd insflh anda seblum guru yg dhrmati menjdi kutukn pl

Tanpa Nama berkata...


Pinjaman pandai pandailah, sendiri tangggunglah, siapa yg suruh awak meminjam

Tanpa Nama berkata...

Patut pun ckgu bt semua tu malah lebh lg menyushkn pa lain ego sombong bodoh brlagk pandai lbh dr skim lain klau rsa truk x pyh meroyxn kat sni bhnti je jd ckgol bt mlm cr downline,,,, khas utk ckgu yg dok comdem skim lain

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tak mohon jawatan yg bergaji besar ye? Aku ada degree logiknya saya mohon jawatan pnp. Tak lah aku menyesal sepjg hayat dan salahkan org lain.

Tanpa Nama berkata...

Dari segi logiknya gaji utk setiap jawatan akan ditentukan berdasarkan kpd syarat kelulusan yg diperlukan. Itu memang semua sedia maklum dan kakitangan bawahan yg berkelulusan SRP tidak mintapun disamakan dgn gaji kakitangan yg berkelulusan ijazah. Tapi jika kita lihat perbezaan gaji yg bekelulusan SRP dgn SPM, SPM dgn STP, STP dgn Diploma semua kelulusan ini perbezaan gajinya tidaklah terlampau jauh. Tapi jika kita bandingkan pula antara kelulusan Diploma dgn Ijazah perbezaan gajinya begitu ketara ini belum lagi dikira dari segi peluang kenaikan pangkat, elaun, dan juga kemudahan utk belajar siap bergaji penuh lagi, itu yg dipersoalkan
------------------------------
memang jelas dan betul !!
JPA tak tengok ke?

Tanpa Nama berkata...

Pinjam mmg syok rasa dunia kita punya tapi duit pinjaman dah tinggal RM1 tp nk bayar bulanan lagi 18 tahun,rasa mcm nak .........oleh kakitangan awam jangan mengalami masalah keberhutangan..

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 214   Terbaru› Baru»