SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA TONGGAK KEMAKMURAN NEGARA

04 November 2013

SIARAN MEDIA PERJUMPAAN KETUA PENGARAH PERKHIDMATAN AWAM BERSAMA CUEPACS 1 NOVEMBER 2013

PASUKAN KOMUNIKASI
Jabatan Perkhidmatan Awam
1 November 2013




SIARAN MEDIA
PERJUMPAAN KETUA PENGARAH PERKHIDMATAN AWAM
 BERSAMA CUEPACS
1 NOVEMBER 2013

81 SKIM PERKHIDMATAN AWAM DINAIK TARAF
PUTRAJAYA  1 Noveber 2013 – Berikutan daripada  pembentangan Baget 2014 YAB Dato’ Sri Najib Tun Abdul Razak, Perdana Menteri Malaysia dan seperti  yang diumumkan oleh YBhg Tan Sri Dr. Ali Hamsa Ketua Setiausaha Negara, baru-baru ini.. Penambahnbaikan kepada 81 skim perkhidmatan awam akan dilaksanakan oleh Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) yang melibatkan 613,732 penyandang. Penambahbaikan ini merupakan salah satu Teras Transfomasi Perkhidmatan AwamPerlaksanaannya adalah bersesuaian dengan setiuasi semasa agar perkhidmatan awam kekal relevan bagai mencapai hasrat Kerajaan menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara maju, nerpendapatan tinggi menjelang tahun 2020.

“ Kajian terhadap 81 skim-skim perkhidmatan awam berkenaan te;ah dilaksanakan secara rundingan di antara JPA, Ketua Jabatan/Ketua Perkhidmatan, CUEPACS dan Kesatuan/Persatuan tiga(3) Majlis Bersama Kebangsaan iaitu ahli Majlis Bersama Kebangsaan Bagi Pekerja-Pekerja Pengurusan dan Profesional (MBK P&P), ahli Majlis Bersama  Kebangsaan Bagi Pekerja-Pekerja Sains dan Teknologi (MBK S&T) dan ahli Majlis Bersama Kebangsaan Bagi Pekerja=Pekerja Am (MBK Am) agara penambahbaikan skim perkhidmatan tersebut mendapat persetujuan pihak kata YBhg Tan sri Mohamad Zabidi Zainal, Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam selepas pertemuan khas bersama pihak CUEPACS pada hari ini.

Pihak CUEPACS telah menyambut baik usaha Kerajaan ini dan bersedia untuk turut sama dalam program turun padang JPA ke seluruh negara bagi memberi taklimat tentang perlaksanaan ini, CUEPACS juga berpendapat bahawa masnya adalah amat sesuai serta dapat melonjakkan lagi kretibiliti penjawat awam.

“Berikutan pendapat 81 skim perkhidmatan ini, maka Kerajaan berjaya mengurangkan bilangan skim perkhidmatan  sedia ada dari 274 kepada 249 pada 1 Januari 2014 ’ kata Zabidi lagi.

Selaian dari CUEPACS, JPA juga akan mengadakan satu taklimat khas bagi memberi taklimat tentang perlaksanaan penambahbaikan ini pada 4 November 2013 kepada Ketua Perkhidmatan yang terlibat, ahli-ahli MBK S&T dan MBK Am serta kesatuan-kesatuan perkhidmatan yang berkaitan.

Skim-skim perkhidmatan awam yang telah sedia untuk dilaksanakan adalah :

a)                   Pengubalan skim perkhidmatan baharu iaitu Pensyarah Farmasi bagi menarik bakat dan calon terbaik untuk menyertai profesion ini serta memastikan laluan kemajuan kerjaya Penyarah Farmasi standing dengan Pegawai Farmasi di Kementerian Kesihatan Malaysia.

b)                      Kenaikan taraf skim perkhidmatan Gred 1 – Gred 10 kepada Gred 11 berikutan penetapan kelayakan masuk minimum ke dalam perkhidmatan awam adalah Penilaian Menengah Rendah (PMR)

c)                      Pengabungan 19 skim perkhidmatan kepada 7 skim perkhidmatan dengan tujuan mengembangkan kepakaran/kemahiran yang perbagai penambahbaikan peluang kemahuan kerjaya dan mobility pegawai.

Contoh pengabungan:

               Tukang K1 Gred R17,R24                =         Pembantu Kemahiran
                 Tukang K2 Gred R11, R22                         Gred  H17,H22, H26
                 Tukang K3 Gred R9, R14                          


d)                    Pengabungan 9 skim perkhidmatan kepada 5 skim perkihmatan bagi mrnambahbaik peluang kemajuan kerjaya berasaskan kesinambungan perkhidmatan:

Contoh:

·         Pembantu Veterinar                                    Pembantu Veterinar/
·         Penolong Pegawai Veterunar      =         Penolong Pegawai Veterinar


e)                 Pindaan perbekalan 25 skim perkhidmatan seperti nama skim perkhidmatan, nama  dan kod klasifikasi perkhidmatan, perubahan lapisan gred jawatan, pindaan syarat-syarat kelayakan masuk, perubahan syarat dalam pengesahan  perkhidnatan, perubahan syarat kenaikan pangkat, peruntukan kenaikan pangkat ke kumpulam pengurusan tertinggi, perubahan terma dan syarat umur Peningkatan Secara Lantikan (PSL) dan peruntukan Syarat Indeks Jisim Badan (BMI)/ peruntukan syarat fizikal.

f)                     Penjumudan 7 skim perkhidmatan Juruteknik, Juruteknik Ukur dan Pembantu Pertanian bagi mengurangkan lapisan penyelia dalam organisasi.


PASUKAN KOMUNIKASI
Jabatan Perkhidmatan Awam
1 November 2013

 


259 ulasan:

1 – 200 daripada 259   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Nampak semakin clear..hope cpt2 la keluar pekelilingnya bulan ni..biaq terang..huhu

Tanpa Nama berkata...

alhamdullillah..apa2 pun bersyukur sangat..

Tanpa Nama berkata...




Satu langkah ke arah transfomasi... gred 11 adalah gred minima dgn kelulusan PMR.

Mengalukan semua rakan rakan gred 1-10 ke dalam gred 11.

KP11 dah sepatutnya dinaik taraf ke Gred 17 sejajar dgn tanggungjawab yg dipikul.

SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH 1435H


Wasalam

Tanpa Nama berkata...

harap2 pasni hapuskan skim jawatan tertutup. untuk memudahkan kenaikan pangkat dan peluang kenaikan gaji seperti jawatan2 lain. kami juga nak pengalaman bekerja dijabatan lain..bukan dijabatan sama sehingga pencen..

Tanpa Nama berkata...

apa lagi ////yg lain x ada ke

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan 2 mata gaji.....????..hehehe...aku rasa macam nak kena tipu jerrr....kan baru je dapat 2 kenaikan...eeemmm..

Tanpa Nama berkata...

Sabar ya! Nnt kakitangan awam akn d beri pnjelasan. Insya Allah nnt semua akn faham. :-)

Tanpa Nama berkata...

Salam Maal Hijrah 1435, Mohon ampun dan maaf andai selama ini kita ada salah dan silap dalam menulis komen di sini. selamat maju jaya kepada semua penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

nie helah sebalik semua nie...tiada kenaikan gaji...yg ada kenaikan tangga gaji akhir sahaja....kerajaan dah perbodo rakyat skrg nak perbodoh penjawat awam......bagi naik gred tapi gajinya akan merasa bila nak dekat bersara...bijak sungguh kerajaan najip

Tanpa Nama berkata...

skrip yang hampir serupa.
KP11 kecundang akhirnya?

Tanpa Nama berkata...

Tiada trnformasi bg skim kp11,,tiada trnfrmasi juga bg kpkk

Tanpa Nama berkata...

Skim SST ???

Tanpa Nama berkata...

Ayat dh berbelilit pl tok omar ni mengikut sttment dlm blog ni jg nk perjuangkan semua gred dlm pa ni knp sokong pl dgn 81 skim ini sj,dh kecundng la tok omar smnjk dpt title dato ni kna gertak skit dgn jpa dh mula terabur ayat

Tanpa Nama berkata...

PMR akan menjadi kelayakan paling menima untuk memasuki perkhidmatan awam.

rasanya.....
dari segi hierarki perjawatan dalam perkhidmatan awam, gred 11 yang dulunya adalah gred pertengahan utk kumpulan sokongan dua akan menjadi grade paling minimum.
ini bermakna KP11 akan down grade.
tq.....

pap N11....tumpang simpati dengan rakan KP11

Tanpa Nama berkata...

sabor. jgn rase rendah diri. sama je nanti group stpm n dip pon gt. nanti jadi org paling bwh dlm jabatan. ade gak sesetengah jabatan group 41 jadi pe bwh je mcm Jbtn Kimia. duk amik sampel je kat kaunter. tapi ade sesetengah jabatan mak oi nak jupe 41 payoh pe nak jupe pengarah. mcm JPS JKR (contoh je. jgn maroh no:). benar atas sesuatu jabatan n tugas kita je. di tahun baru islam ni mai pakat2 doa SST nanti baguih tuk kite sume. jgn dengki2. mai kita bersatu teguh.

Tanpa Nama berkata...

mana ulasan PT kita pasal penambahbaikan 81 skim ni, mintaklah skim PT ni dijumudkan macam skim lain yg kena jumud. ko ingat dpt naik gaji.pekeliling ntah apa cite.

Tanpa Nama berkata...

Rezeki..

Tanpa Nama berkata...

Pembantu veterinar tidak di jumudkan cuma yg ada sijil veterinar dan diploma akan naik penolong pegawai veterinar. Yg ada spm kekal pembantu veterinar

Tanpa Nama berkata...

PA kena kencing dengan mamak ali hamsa....hahaha...skim 81 pembohong....naik gred tapi kenaikan 2 tangga gaji tunggu time dekat nak pencen....nampak sangat yg buat nie skim nie org yg x de akal....

Tanpa Nama berkata...

Kenaikan mata gaji tu bos, lps mata gaji lm mati.....bl tmbh baik, ditambh 2 mata gaji lg. Ms bos nk pencen dpt le rs...tu pn kalau tk mati.
Bukan nye 1 jan 2014 gaji naik 2 kenaikan....jgn hrp nk bg mudh mcm tu jer.

Tanpa Nama berkata...

adakah golongan guru siswazah terlibat dengan skim baru ini?Jika terlibat jangan lupa memikirkan guru-guru yang sudah berkhidmat lebih 20 tahun tetapi masih berada di gred DG48 sedangkan ada pula guru-guru yang baru mencapai 13 tahun sudah dinaikkan ke gred 48. keadaan ini berlaku kerana ada sekolah menengah yang melantik kalangan guru-guru mudah ke jawatan GPK pentadbiran, HEM dan Kokurikulum. Bukan tidak ada calon yang lain tetapi terdapat kroni dalam sekolah. Ini adalah kesilapan pengetua yang "BIAS". hanya mereka yang ikut telunjuk pengetua sahaja yang diberikan peluang menjawat jawatan kanan di sekolah manakala guru-guru yang buat kerja berat tetapi kerja diam diabaikan begitu sahaja keran mereka ini tidak bising tetapi tidak diperhatikan

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah syukur nikmat pemberian rezeki dari Allah di atas limpah rezeki untuk penambabaikan gred Pembantu Pertanian G17 hingga ke G26 yang akan menjadi Penolong Pegawai Pertanian G27 pada 1Januari2014....terima kasih KPPSM dan CUEPACS...amin

Tanpa Nama berkata...

Guru ni tak habis2 dgn sifat tamak halobanya . Sudah2 lah tu Anda sudah pun menikmati skim yg lebih baik drp Penjawat Awam lain .
Jadi bersyukurlah teruskan usaha utk memberi khidmat yg cemerlang kpd anak2 malaysia .

Tanpa Nama berkata...

Cikgu tamok haloba memey mcm pukkkeiiiieee

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya ada skim yang ketinggalan.....apa pun x dapat....

Tanpa Nama berkata...

Tahniah pada semua penjawat awam yg kena tipu..yg senang makin senang gred2 lain tidak diambil kisah...bahagian pelaksana dikuda2 kan..lalalalala..kata utk semua yg dpt 81 perkhidmatan aje..

Tanpa Nama berkata...

gred n17 pembantu tadbir pun dianaktiri....apa nak jadi....jadi kuda tunggangan la...

Tanpa Nama berkata...

Najib patut lah PK Dun Sg. Limau BN kalah kpd PAS sbb dlm Budget 2014 subsidi gula ditarik depa marah sbb org sg.limau kuat mkn gula !
Ni pulak ada skim yg dapat & ada yg x dapat , 81 skim sahaja. Tiada keadilan utk semua ...
Woiii nak adil sokong Keadilan la woiiii TAKBIR ..... !!!!

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kpd 81 skim yg akan dinaik taraf pada bulan November ni.....bersyukur dgn pemberian rezeki dari Allah,,, walaupun saya sebagai Pembantu Tadbir N17 tak naik.....mgkin jawatan PT ni hanya kelayakan masuk guna SPM jer,,,, ha3

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kpd Pembantu Pertanian dan Pembantu Veterinar yang terlibat.

Tanpa Nama berkata...

Tahniah juga kpd juruteknik renjer hutan........yg lain ni kita kena bersabar ya....insyaallah mgkin 5 thun lagi baru ada sinar harapan....

Tanpa Nama berkata...

Saya pun hairan bin ajaib kerana rezeki guru semakin hari semakin bertambah. Mungkin rahmat daripada hasad dengki dan cemburu kumpulan pelaksana yang juga tidak putus-putus memberi komen tidak waras tentang guru. Kadang-kadang guru-guru sekadar meluahkan keluhan hati mereka kepada pihak berwajib tetapi dibalas pula oleh kumpulan pelaksana spt PT dengan memaki hamun guru. Bukan guru ganggu mereka pun. Adakah adil?

Tanpa Nama berkata...

Skim F takde ke?....

Tanpa Nama berkata...

81 skim saje ke peneraju Perkhidmatan Awam malaysia?...

faizal lok berkata...

Harap pembantu perawatan kesihatan tergolong dlm kenaikan gred ini...skop kerja makin besar...ditambah lagi beban hidup sekarang ...terima kasih kerajaan...alhamdullilah syukur...

Tanpa Nama berkata...

SBPA 2.0

Tanpa Nama berkata...

KP11 XNAIK ke

Tanpa Nama berkata...

CEO, menteri2, doktor, jurutera, pagawai2 Jusa menerima belasan ribu hingga ratusan ribu ringgit gaji sebulan tapi takde yg cemburu dan memaki hamun mereka. Kenapa sejak akhir2 ni guru menjadi sasaran kemarahan mereka2 yg gaji mereka kurang daripda gaji guru? Tidakkah mereka juga sedar bahawa dasar berkaitan gaji ditentukan oleh kerajaan yg memerintah? Guru kah yg menaikkan gaji mereka sesuka hati yg menyebabkan gaji jawatan lain kurang?

Tanpa Nama berkata...

Gred yg lain tu sukar nak dijumudkan.....tu yg jpa tgh pening kepala.....sabar ya

Tanpa Nama berkata...

Kesatuan guru antara yg terbaik...cayok ler

Tanpa Nama berkata...

Peranan anggota Keselamatan di IPTA/kampus…….
Bidang tugas atau tanggungjawab pengawal keselamatan @ polis bantuan gred KP11/14 pula meliputi semua
tugas keselamatan seperti yang disenaraikan :
Mengawal keselamatan harta tetap.
Mengawal keselamatan pelajar dan kakitangan semasa di Kampus.
Mengawal lalu lintas kampus.
Mengawal dan mencegah kebakaran .
Mengawal dan mencegah kejadian jenayah.
Mengawal dan mencegah penyalahgunaan dadah.
Memberi khidmat kecemasan semasa bencana alam.

pengawal keselamatan gred KP11/14 perlu diupgredkan berdasarkan keperluan, beban tugas serta risiko atau tekanan kerja yang kian bertambah dari masa kesemasa......
setelah sekian lama gred jawatan pengawal keselamatan berada di gred lantikan statik.....


catatan dr: penolong pegawai keselamatan KP38

Tanpa Nama berkata...

Pengawal Keselamatan KP11/14 selalu tidur semasa bertugas. Org keluar masuk pagar tak kena check pun. Camner Kerajaan nak timbangkan upgred skim gaji?? Sendiri no ingat lah...makan gaji buta lah namanyer tue!!!

Tanpa Nama berkata...

dengar cite utk gred W17 dgn N17 takde ape2 brite gumbira..betoi ka?

pdahal servis perkhidmatan pegawai2, HRMiS, gaji, stor, perolehan, operasi, kaunter, cuti, kew.8, SG20, claim, e-P, e-SPKB kejadah lagi keje lain..

smue ni N17 dgn W17 yg buat..
time kasih atas keprhihatinan anda JPA/cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

Sabar dlu..tunggu makluman rasmi..jgn percaya khabar angin

Tanpa Nama berkata...

kepada semua.belajarlah bersyukur.kalu asyik belanja mewah.gaji besar pun tak cukup.kpa pekeja bawahan.kalu nak gaji lebih.sambunglah belajar.bukan melalak. minta naik gaji

Tanpa Nama berkata...

Skim Juruteknik komputer FT sepatutnya di tukar nama dan gabungkan dgn skim F Yg lain. Kerana skrg ICT sudah jadi nadi perkhidmatan sepatotnya Skim F di berikan 3 bidang pengkhususan

Skim FA Pegawai Teknologi Maklumat (Aplikasi Sistem)

Skim FT Pegawai Teknologi Maklumat (Teknikal Sistem)

Skim FM Pegawai Teknologi Maklumat (Multimedia dan Kandungan Bahan)

Gred mula jawatan

Pembantu Teknologi Maklumat FA/FT/FM GRED19 dgn kelayakan SPM dgn sijil kemahiran SKM

Pembantu Teknologi Maklumat Kanan FA/FT/FM gred 22 - gred naik pangkat timebase 13 tahun

Penolong Pegawai Teknologi Maklumat FA/FT/FM gred 29 kelayakan masuk diploma teknologi maklumat

Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Kanan gred 32 - gred naik pangkat time base 13 tahun.

Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Tertinggi gred 36 - naik pangkat timebase 10 tahun dengan syarat khas atau dgn kelayakan tekah miliki ijazah sarjanamuda dlm bidang yg berkaitan.

Penolong Pegawai Teknologi Maklumat Gred Khas - gred 38 naik pangkat dengan kelulusan sarjana bidang berkaitan atau time base 8 tahan dgn syarat khas.

Gred 36 dan gred 38 sepatotnya setara dgn gred 41 dan gred 44 sebagai laluan kerjaya skim penolong pegawai teknologi maklumat tanpa perlu kekosongan jawatan kepada mereka yg cemerlang.




Tanpa Nama berkata...

Opps! Tertinggal

Pembantu Teknologi Maklumat Gred Khas gred 26- gred naik pangkat dgn kelulusan diploma atau time base 10 tahun dgn syarat khas.

Ini pon dah hampir setara dgn gred 29.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa dengki sgt dgn ckgu??? Kami pun x pernah mengharapkan terlibat dgn 81 skim yg ditambah baik tu..syukur dgn gaji kami yg perolehi..jgn ingat semua guru bekerja hanya utk mengejar kemewahan..

Tanpa Nama berkata...

Pengawal Keselamatan KP11/14 selalu tidur semasa bertugas. Org keluar masuk pagar tak kena check pun. Camner Kerajaan nak timbangkan upgred skim gaji?? Sendiri no ingat lah...makan gaji buta lah namanyer tue!!!

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooo



SAMA SAJA

Tanpa Nama berkata...

Yup pegawal keselamatan kat kuarters guru lagi poyo...tgh malam dah tidur sampai pagi...tak pernah meronda..melayu.ajk kuarters yg kena meronda tgh malam..siang tukar pengawal lain india tapi duduk kat pondok tak bergerak...tiap2 hari gini aku pun nak...gaji ngan elaun rm1500 bestnya goyang...hari masuk gaji hilang dua2 takdak orang jaga pondok tu...hish..hish...hish

Tanpa Nama berkata...

SAMA SAJA

Tanpa Nama berkata...

Kau ni buat buat compeny sendiri la.kau lantik sendiri staf kau yg kau draf dlm ni.hahahaha.
Kerja kau Ft17 bukan susahpun.budak sekolah pun boleh buat
Setakat tukat ink printer&format pc.hahaha

Tanpa Nama berkata...

Dh gred dg48..belajar2 la erti bersyukur cikgu..

STAFF IPTA berkata...

pengawal keselamatan kalau dekat sekolah atau kuaters guru ni, bukan polis bantuan gred KP11/14.....
tu sektor lain.....
salah forum ni tuan haji....
perlu tukar gelaran untuk mengelakkan compare antara dua sektor yang berlainan.....
inilah beban paling besar yang perlu ditanggung oleh penjawat skim KP....


Tanpa Nama berkata...

Peranan anggota Keselamatan di IPTA/kampus…….
Bidang tugas atau tanggungjawab pengawal keselamatan @ polis bantuan gred KP11/14 pula meliputi semua
tugas keselamatan seperti yang disenaraikan :
Mengawal keselamatan harta tetap.
Mengawal keselamatan pelajar dan kakitangan semasa di Kampus.
Mengawal lalu lintas kampus.
Mengawal dan mencegah kebakaran .
Mengawal dan mencegah kejadian jenayah.
Mengawal dan mencegah penyalahgunaan dadah.
Memberi khidmat kecemasan semasa bencana alam.

pengawal keselamatan gred KP11/14 perlu diupgredkan berdasarkan keperluan, beban tugas serta risiko atau tekanan kerja yang kian bertambah dari masa kesemasa......
setelah sekian lama gred jawatan pengawal keselamatan berada di gred lantikan statik.....


catatan dr: penolong pegawai keselamatan KP38

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Maaf tuan pohon saya memberi pendapat PPKT KP 38
Macam mana kita nak fight dengan JPA dan cuepacs sedangkan skim KP sendiri tak wujud lagi Union bagi skim perkhidmatan kita harap jer ada Ketua Perkhidmatan (CGSO di JPM) bukan ambik tahu pun masalah kumpalan pelaksana di PBT/agensi/jabatan yang jawatan skim ini ditempatkan. Sekadar memberi pendapat dari Pembantu Keselamatan KP 17

Tanpa Nama berkata...

STAFF IPTA berkata...

pengawal keselamatan kalau dekat sekolah atau kuaters guru ni, bukan polis bantuan gred KP11/14.....
tu sektor lain.....
salah forum ni tuan haji....
perlu tukar gelaran untuk mengelakkan compare antara dua sektor yang berlainan.....
inilah beban paling besar yang perlu ditanggung oleh penjawat skim KP...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Setuju tuan yang dimaksudkan oleh penulis catatan asal adalah pengawal keselamatan swasta bukan lantikan oleh SPA ni... sebab ape masalah ini terjadi......tiada pemantauan yang dibuat oleh pegawai kerajaan yang menyelia syarikat kawalan keselamatan itu sendiri. Sekian.

kp22 berkata...

TAMBAHAN-
STAFF CGSO KEBANYAKANNYA DITEMPAT SECARA KADER DISETIAP AGENSI/JABATAN KERAJAAN MENGIKUT KEPERLUAN, KERANA CGSO ADALAH AGENT PEMBEKAL UTK ANGGOTA KESELAMATAN JABATAN/POLIS BANTUAN YANG TERLATIH DAN BERPENGETAHUAN DALAM ASPEK KAWALAN KESELAMATAN PERLINDUNGAN KEATAS ASET KERAJAAN KEPADA AGENSI/JABATAN KERAJAAN....

TAPI TIDAK DISEKOLAH DAN KUATERS GURU......

Tanpa Nama berkata...

W17 dan N17 ada apa2 penambahbaikan Tak? Tlg sape yg ada info

Tanpa Nama berkata...

PENSYARAH?
Jarang sekali bersuara. Kami perlu kesarjanaan. kesusahan mndpt segulung master atau phd jgn dianggp mudah. Kerana busy dgn lecture, geran, research & marking, kami kurang sempat utk bersuara, tidak spt gred2 yg lbh rendah. Kami layak utk mdpt perubahan penambahbaikan.

Tanpa Nama berkata...

Yup pegawal keselamatan kat kuarters guru lagi poyo...tgh malam dah tidur sampai pagi...tak pernah meronda..melayu.ajk kuarters yg kena meronda tgh malam..siang tukar pengawal lain india tapi duduk kat pondok tak bergerak...tiap2 hari gini aku pun nak...gaji ngan elaun rm1500 bestnya goyang...hari masuk gaji hilang dua2 takdak orang jaga pondok tu...hish..hish...hish

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

org yg komplen ni mesti keje swasta dn x tau menahu pasal sektor awam....bodoh piang dia ni....klu nk komen cr la maklumat yg sahih...bodoh tahap cipan ko ni la...

sayed shad berkata...

Sokong. Guru2 jgn demand sgt. sbb Pensyarah2 pn blh control demand mereka tu. Wlu mrk lbh layak utk diangkat

Tanpa Nama berkata...

Pengawal Keselamatan KP11/14 selalu tidur semasa bertugas. Org keluar masuk pagar tak kena check pun. Camner Kerajaan nak timbangkan upgred skim gaji?? Sendiri no ingat lah...makan gaji buta lah namanyer tue!!!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
takat ko komen mcm ni x pyh la...x bermutu lansung...nmpk sgt busuk hati ko cam yahudi...dh tau ko nmpk pengawal tu tdo ko kejutkan la...takat mkn gaji buta tu ..alahai..keje kerajaan ni dr atas smpi bwh semua lebih kurang sama je termasuk le ko sekali..bodoh tahap beabl ko ni

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs n jpa bgmna plak ngan par N11 ni pa cite??? Ada penambahbaikan gak ke??

Tanpa Nama berkata...

skim kp 11@14 diminta jgn bimbang.kita tak tersenarai dalam 81 skim penambaikan tu sbb kita akan dijumudkan ke kp17...sabar ye kawan2...kpkk tgh berusaha tu..cuma malas nk kecoh2..relax brader...kpkk tak tido tau...low profile la katakan..

Tanpa Nama berkata...

skim kp 11@14 diminta jgn bimbang.kita tak tersenarai dalam 81 skim penambaikan tu sbb kita akan dijumudkan ke kp17...sabar ye kawan2...kpkk tgh berusaha tu..cuma malas nk kecoh2..relax brader...kpkk tak tido tau...low profile la katakan..

Tanpa Nama berkata...

Skim yg sepatutnya tersenarai di dalam 81 skimn bagi kenaikan gred di antaranya:
1. Penghulu/Penggawa-dinaikan gred 41-44, kelayakan masuk Ijazah sarjana muda dengan kepujian.
2. Pembantu Tadbir-dinaikan gred 26-27, kelayakan masuk Diploma/STPM.
3. Pembantu Makmal-dinaikan gred 29-32, kelayakan masuk Diploma Sains/STPM aliras sains.
4. Juruteknik Komputer-dinaikan gred 29, kelayakan masuk Diploma Komputer sains.
5. Juruteknik audio-visual-dinaikan gred 29, kelayakan masuk Diploma Audio-visual.
6. Jururawat Desa-dinaikan gred 29-32, kelayakan masuk Diploma kejururawat.
7. Pembantu hal-ehwal Islam-dinaikan gred 27, kelayakan masuk Diploma pengajian Islam atau setaraf dengannya.
8. Imam/Noja-dinaikan gred 32, kelayakan masuk Diploma pengajian Islam atau setaraf dengannya.
9. Pegawai Kastam-dinaikan gred 27-32,kelayakan masuk Diploma undang-undang atau setaraf dengannya.
10. Pengawai penjara-dinaikan gred 27-32, kelayakan masuk Diploma undang-undang atau setaraf dengannya.
11. Pembantu Veterinar-dinaikan gred 27-32, kelayakan masuk Diploma sains atau setaraf dengannya.
12. Pembantu Audit/kewangan-dinaikan gred 27-32, kelayakan masuk Diploma Akauntan atau setaraf dengannya.

INI ADALAH SEBAHAGIAN DARI JAWATAN YG DI KEMUKAKAN, DENGAN SYARAT KENAIKAN GRED DALAM MENCAPAI PENJAWAT AWAM PENDAPATAN TINGGI MENJELANG 2020.
ISYARAT JELAS DARI PENJAWAT AWAM DALAM PRK 2013 DI SUNGAI LIMAU TEMPOHARI, SEKIRANYA TIADA PENAMBAHBAIKAN BAGI PENJAWATAN LAIN, ISYARAT JELAS SETERUSNYA DARI PENJAWAT AWAM DAN RAKYAT DALAM PRU-14 NANTI.. PM,TPM,JPA,SPA,KSN,KPPA,KSN DAN KSU ANDA SEMUA SEDANG DIPERHATIKAN.

Tanpa Nama berkata...

skim kp 11@14 diminta jgn bimbang.kita tak tersenarai dalam 81 skim penambaikan tu sbb kita akan dijumudkan ke kp17...sabar ye kawan2...kpkk tgh berusaha tu..cuma malas nk kecoh2..relax brader...kpkk tak tido tau...low profile la katakan..

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
harap2 impian menjadi kenyataan..skim kp 11@14 dh lama terkebelakang....cuepacs tu tolong2 la bantu pe yg patut.....kami pn sektor awam juga cuma takde kesatuan.bkn tak pernah mohon cuma tak dibenarkan dahulu..

Tanpa Nama berkata...

kesian pada skim KP(Keselamatan)terutamanya kp 11 dan kp 14.dulu gaji lebih besar dari konst.polis (regular).Tetapi skrg
merupakan kumpulan gred terendah dlm perkhidmatan awam.tahniah CGSO JPM

Tanpa Nama berkata...

umpama karut komedia lahhhh.........

polis bantuan / pengawal keselamatan KP11 berkata...

UNTUK MENJADIKAN SKIM KP (KESELAMATAN & PERTAHAN AWAM):
- MAMPU BERDAYASAING DENGAN SKIM LAIN YANG WUJUD DALAM PERKHIDMATAN AWAM,
-MENJADIKAN PERJAWATAN INI SEBAGAI KERJAYA YG BOLEH DIBANGGAKAN,
-SUPAYA HIERARKI SKIM KP SETARA DENGAN ANGGOTA BERUNIFORM YANG LAIN, DIMANA GRED JAWATAN MEREKA TELAH DINAIKTARAF TERLEBIH DAHULU,
-MELALUI KAEDAH PENAMBAHBAIKAN INI JUGA AKAN MENARIK LEBIH RAMAI GOLONGAN MUDA UTK MENJADIKAN SKIM KP SEBAGAI SATU KERJAYA KEKAL DAN BUKAN SEKADAR TRANSIT UTK MEMASUKI PERKHIDMATAN AWAM,

DIHARAP PENJAWAT SKIM KP DAPAT DIBERIKAN GRED JAWATAN YANG SESUAI DENGAN ARUS TRANSFORMASI PERKHIDMATAN AWAM......
TQ.....

Tanpa Nama berkata...

PMR akan menjadi kelayakan paling menima untuk memasuki perkhidmatan awam.

rasanya.....
dari segi hierarki perjawatan dalam perkhidmatan awam, gred 11 yang dulunya adalah gred pertengahan utk kumpulan sokongan dua akan menjadi grade paling minimum.
ini bermakna KP11 akan down grade.
tq.....

Tanpa Nama berkata...

Tiada trnfrmasi utk skim kp11-14 maka harapan utk menjadi negara maju susah utk dicapai,ini kerana sektor keselamatan di negara maju sudh diangkat menjadi sektor yg profesional dn tidk dipandang rendah, jika kita lihat dinegara maju sektor kawalan keselamtan kerajaan mereka memang bertaraf profesional dgn dibekal uniform yg kemas dan peralatan yg canggih,tapi kita lihat sektor kawalan keselamatan kita amat lemah dan dipandang sebagai jaga yg tidk mempunyai kuasa pencegahan dn rata2 masyarakat memandang hina dn kolot ini ditambah kerenah pengawal swasta yg tempiasny terkena kepada pengawal keselamatan kerajaan, Kerana hal ini kerajaan seharusnya sudh lama menaiktaraf skim pengawal ini ditukar ke suatu nama yg dipandang gah dimata masyarakat,dilihat kepada komen2 tentang pengawal ini rata2 mereka ini tidk tahupun tugas2 pengawal kerajaan ini mereka melihat kepada pengawal swsta dn cuba2 nk tunjuk pandai bidang tugas pengawal kerajaan ini, sebenarny pengawal kerajaan ada disemua sektor keselamatan srategik kerajaan yg mempunyai risiko yg tidk terjangka kalau di USA mereka ada NSA yg begitu ditakuti oleh masyarakat,

Tanpa Nama berkata...

bersyukurlah jangan disalahkan Dato Omar terima kasih presiden Cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

mende nih semua patut tujukan pd ketua-ketua jabatn.. kalau diorang amik tau hal² org bawahan... takde la semua nak merungut je... diorang main peranan... diorang gak punca rakyat tak menyokong kerajaan... kerja tak amanah... byk kroni...

Tanpa Nama berkata...

skim FT17 macam mana datuk? ingat kami ni cuci mouse dgn keyboard je ke??? ada yang kena buat sistem, ada yang keja dah macam pegawai teknologi , ada yang lebih ilmu dari pegawai teknologi, jgn hangpa ingat kami ni keje cuci mouse & keyboard je. Kalau tak caya, mai le duk tempat kami FT17 ni.

Tanpa Nama berkata...

Juruteknik komputer FT17 tak de apa-apa ke datuk???? juruteknik komputer di Universiti2 ni, keje ada setengahnya lebih teruk dari juruteknik awam, jangan dok ingat kami ni hanya ngadap komputerrrrrr...je...mcm2 keje kami kena buat, zaman skrg semuanya IT. tapi kami ni JPA tak pandang pun, lain kali komputer rosak, hangpa repair sendiri jgn pggl Juruteknik komputer.

Tanpa Nama berkata...

SST pun belum muncul...skim lain dh diupgrade...PA lain habuk pun tak dapat..

Tanpa Nama berkata...

UNTUK MENAIK TARAF MUTU SEKTOR KAWALAN KESELAMATAN KERAJAAN....
-PENEMPATAN-SEMUA ANGGOTA KESELAMATAN JABATAN PERLU DILETAKKAN DILOKASI STRATEGIK, SASARAN PENTING DAN MEMPUNYAI NILAI ASET YANG TINGGI....UTK LOKASI YANG NILAI ASETNYA RENDAH TIDAK PERLU DILETAKKAN ANGGOTA SECARA STATIK, CUKUP SEKADAR PEMANTAUAN/RONDAAN SECARA BERKALA DILAKUKAN ATAU MENGGUNAKAN KAEDAH OUTSOURCHING....
-ADANYA KAEDAH UNTUK MEMPOLISBANTUANKAN SEMUA ANGGOTA KESELAMATAN JABATAN YAKNI PBT,IPTA, PIHAK BERKUASA BERKANUN DAN LAIN2 BAGI TUJUAN KAWALAN KESELAMATAN PERLINDUNGAN.....
-PENUKARAN GELARAN PERJAWATAN IAITU POLIS BANTUAN (WHAT EVER LAH)SEPERTI YANG DIGUNAPAKAI OLEH GLC DAN BADAN BERKANUN....SUPAYA TIADA LAGI COMPARE ANTARA KEDUA2 SEKTOR....
-MENINGKATKAN TARAF KELAYAKAN MASUK MINIMUM KEPADA SPM, SUPAYA SKIM PERKHIDMATAN INI MAMPU BERDAYA SAING, SETERUSNYA MENARIK GOLONGAN MUDA UTK MEMASUKI SEKTOR KAWALAN KESELAMATAN GOV....

TQ.....

Tanpa Nama berkata...

masalah skim KP ni satu je. ketua perkhidmatan mereka adalah bukan skim KP. dalam bahasa mudah, ketua perkhidmatan mereka adalah PARASIT kerana dia adalah seorang PTD.

PTD yang jadi ketua perkhidmatan kepada skim lain takkan ambil tahu hal ehwal dan kebajikan skim lain dibawahnya. tengok saja JPA yang ketua perkhidmatan a.k.a. KPPA adalah PTD, tapi dibawahnya ada pelbagai jenis skim gunasama. skim ini banyak yang tertindas dan tidak diberikan perhatian sewajarnya.

begitu juga dengan KPKK, JPJ, IMIGRESEN, PENDAFTARAN dan sebagainya yang ketua perkhidmatannya adalah PTD. mereka ini parasit, hinggap di jabatan orang untuk kepentingan "career path" mereka saja. cukup masa, mereka blah dan diganti dengan yang lain.

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi komen petualang pejawat awam yg gaji tak cukup makan melaung kesakitan spt anjing kurap. Kenapa nak sekat rezeki org bukan duit anda seorang je yg diguna utk bayar gaji. Duit rakyat lah.

Tanpa Nama berkata...

Antara kegagalan jpa....merosakkan pa

Tanpa Nama berkata...

Hang ni keluar dari lubang dubur agaknya sebab mak hang tak de lubang puk...... Apa mcm? Jgn suka komen jahat jika tak nak org lain komen jahat juga. Jahat dibalas jahat.

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam perlu tahu bersyukur..tiada orang yang memaksa anda untuk bekerja dgn kerajaan .jika anda merasakan gaji yang dinikmati tidak memenuhi kehendak anda, anda boleh berhenti dan bekerja di swasta atau membuka perniagaan sendiri.kerajaan berhak memberi apa juga gaji yang difikirkan sesuai..anda tidak perlulah mendesak dan berdebat seperti orang yang tiada akal. Sekian terima kasih

Samurai XL berkata...

Datuk,

Tahniah kepada Gred yg mendapat manfaat dari 81 skim yg dinaikkan taraf terutama gred J yg sangat sangat kuat melalak dalam blog ini nampaknya Golongan J dgantikan pula oleh golongan melalak baru KP11 yg minta dinaikkan taraf( cuba periksa dulu apa kelayakan akademi untuk KP11) .

Bagi Gred J17 sepatutnya hanya layak dinaikan kepada J22 bukan G27 mereka memang tak sesuai jadi Pegawai kerana( faham2 sendirilah).

Bagi Kumpulan Pelaksana N17 dan W17 sekali lagi anda di pinggirkan sedangkan ini adalah golongan paling ramai dalam perkhidmatan awam, yg sepatutnya Ceaupacs perjuangankan dulu bukan skim Jawatan yg sedikit saja.

Kelayakan Jawatan akan di lihat melalui Akademi dan prestasi semasa.

Apabila Gred 1- 10 di naikan kepada gred 11, apa akan jadi dengan Gred 11 yg ada sepatut gred ini di naikan setangga ke gred 12.

Adalah sangat tidak sesuai hanya 81 skim dinaikan taraf dan diumumkan sedangkan kita ada 249 skim selepas diubah suai sepatutnya semua skim dinaikan taraf barulah di umumkan perubahan berlaku ini bagi KEADILAN semua penjawat awam. Tengok diatas belum apa2 skim yg tak terlibat akan melolong lolong.

Untuk skim guru2 jangan lah melalak kami melihat Skim guru adalah anak emas kerajaan kerana banyak yg kamu dapat keistimewaan tiada dalam skim perkhidmatan lain.Jadi besyukurlaah.

Salam Maal Hijrah.


Tanpa Nama berkata...

Kau ni buat buat compeny sendiri la.kau lantik sendiri staf kau yg kau draf dlm ni.hahahaha.
Kerja kau Ft17 bukan susahpun.budak sekolah pun boleh buat
Setakat tukat ink printer&format pc.hahaha

Btul-btul aku sokong sgt.golongan juruteknik komputer smuanya blagak nk mampos.stakat setting komp budak umur 6 tahun pn bole.tp dia punye blagak mcm pegawai besor sgt.klu rase tk puas ati bnti je keje

Tanpa Nama berkata...

salam...taniah kepada 81 skim yg akan diselaraskan/dijumudkan/dinaikan...bagi skim yg diluar dr 81, kita akan lihat sejauh mana transform khidmat mereka(81) selepa ini...adakah cara kerja masih macam dulu @ tertranformance lbh...kita lihat saje...oh ya..kalau nama gred @ gred je yang bertukar tp gaji stil mcm dlu..apa faedahnya...?..

Tanpa Nama berkata...

Apabila Gred 1- 10 di naikan kepada gred 11, apa akan jadi dengan Gred 11 yg ada sepatut gred ini di naikan setangga ke gred 12.




klu ikut gred SSM, gred 12 tu adalh gred kenaikan pangkat. bukan gred lantikan.....
gred 11 adalah gred lantikan.
janganlah tunjuk kebodohan dekat sini.....


Tahniah kepada Gred yg mendapat manfaat dari 81 skim yg dinaikkan taraf terutama gred J yg sangat sangat kuat melalak dalam blog ini nampaknya Golongan J dgantikan pula oleh golongan melalak baru KP11 yg minta dinaikkan taraf( cuba periksa dulu apa kelayakan akademi untuk KP11) .



sbb tu diorg minta ditingkatkan kelayakan msk......



Tanpa Nama berkata...

kan separuh sahaja yang naik, jgnlah dengki.. nanti skim klain pun tgh kaji.pt jangan kecewa.. ada lg peluang itu... tingkatkan prestasi keja.. kita kesatuan akan sokong.. jika mutu itu ditingkatkan...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

masalah skim KP ni satu je. ketua perkhidmatan mereka adalah bukan skim KP. dalam bahasa mudah, ketua perkhidmatan mereka adalah PARASIT kerana dia adalah seorang PTD.

PTD yang jadi ketua perkhidmatan kepada skim lain takkan ambil tahu hal ehwal dan kebajikan skim lain dibawahnya. tengok saja JPA yang ketua perkhidmatan a.k.a. KPPA adalah PTD, tapi dibawahnya ada pelbagai jenis skim gunasama. skim ini banyak yang tertindas dan tidak diberikan perhatian sewajarnya.

begitu juga dengan KPKK, JPJ, IMIGRESEN, PENDAFTARAN dan sebagainya yang ketua perkhidmatannya adalah PTD. mereka ini parasit, hinggap di jabatan orang untuk kepentingan "career path" mereka saja. cukup masa, mereka blah dan diganti dengan yang lain.

Selasa, November 05, 2013 12:27:00 PTG

--------------------------

stuju dgn komen nihh.. nih sumer ptd nyer celaka! wat dasar ntah ape2. sdahnye sume org berlaga2.

Tanpa Nama berkata...

ada pengomen diatas kata..Keja FT sapu mouse/keyboard/tukar ink/farmat pc je...dia pandai keja keja FT ni...tp kan ade pgwai buat2 pandai keja ICT ni..tekan sanasini,buka sanasini pc/laptop/projektor..last2 rosak..maki FT suroh baiki..padahal dia yg takreti pakai ICT/komp/laptop..haha..

Hello sedari/a..yg kutuk keja FT...cuba buka kom/pc/lp/Hp canggih anda..banyak Virus kn?..system slow kena virus..haha..

banyak staf hanya pandai guna je Sistem ICT ni...tp tak reti cegah pepijat...bila ada pepeijat dlm system..mulalah mengelabah cari FT...

yg mengata FT tu..awak pandai sangat ke...(@^@)

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Dato Omar Osman Presiden CUEPACS yang dikasihi.....syukur alhamdulillah atas usaha keras dan keperihatinan Dato untuk membantu menaiktaraf skim Pembantu Pertanian G17 hingga G26 ke gred G27...amin....rezeki anak-anak

Tanpa Nama berkata...

Sebagai penjawat awam kita harus bersyukur dengan apa yang telah diberikan.kita kene ingat, apa yg kita dpt ni adalah amanah Allah utk disumbangkan kepada mereka yg memerlukan.jgn dikejar pd perkara dunia..harus bersyukur selalu dengan nikmat yg telah diberikan.semoga kita akn menjadi penjawat awam yg berdedikasi n ikhlas dalam melaksanakan tugas..Salam Maal Hijrah

Tanpa Nama berkata...

http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/keluhan-kenaikan-gred-jawatan-peringkat.html

KELUHAN KAKITANGAN AWAM

Tanpa Nama berkata...

http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/keluhan-kenaikan-gred-jawatan-peringkat.html

KELUHAN KAKITANGAN AWAM

---------------------

SOKONG 100 peratus

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih dato presiden....banyak perubahan positif pada kaki tangan awam...syukur alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih dato presiden....banyak perubahan positif pada kaki tangan awam...syukur alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

gaji berdasarkan kepada walaupu tanggungjawab.bukanyakepada nilai pelajaran.puak yg ada diploma la ni bukan cerdik sangan ,cuma peluang banyak yerhidang.dengan kemasukan kelayakan yg rendah .cuba imbas kembali kelayakan seorang kerani ,berapa kepujian mata pelajaran yg ada pada sijilmereka,paling koman 5 kepujian.jadi cuepacs sebagai peneraju kepada kesatuan telah gAGAL MEYAKINKAN KEPADA KERAJAAN SEPATUTNYA GAJI MESTILAH BERASASKAN KEPADA TUGAS TANGGUNGJAWAB.KAJI SEMUALA BEBAN TUGAS KUP DENGAN HAKIKI.NAMPAKNYA KESATUAN HANYA MENJADI KAKI AMPU TANPA DAPAT MEMPERJUANGKAN MATLAMAT YG DIHARAPKAN.SELAMAT LETAK JAWATAN KEPADA SEMUA PEMBANTU TADBIR YG MENERAJUI KESATUAN.ANDA GAGAL.

Tanpa Nama berkata...

Hehehe...kelakor korang nie..kije kerana ALLAH ke kerana jawatan?snth bab ugama nt korang la hebat belaka.hehehe..kije ape pon klu xde ikhlas dan tekun xkan puas dan cukup..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Semoga presiden cuepacs sihat dan dilindungi oleh allah....amin.... terima kasih banyak sebab telah membantu menaiktaraf gred pembantu pertanian G17 ke G27.....alhamdulillah.....jasamu akan kami kenang selamanya....presiden cuepacs yang terbaik dan cemerlang

Tanpa Nama berkata...

Semoga presiden cuepacs sihat dan dilindungi oleh allah....amin.... terima kasih banyak sebab telah membantu menaiktaraf gred pembantu pertanian G17 ke G27.....alhamdulillah.....jasamu akan kami kenang selamanya....presiden cuepacs yang terbaik dan cemerlang

Tanpa Nama berkata...

Semoga presiden cuepacs sihat dan dilindungi oleh allah....amin.... terima kasih banyak sebab telah membantu menaiktaraf gred pembantu pertanian G17 ke G27.....alhamdulillah.....jasamu akan kami kenang selamanya....presiden cuepacs yang terbaik dan cemerlang

Tanpa Nama berkata...

Semoga presiden cuepacs sihat dan dilindungi oleh allah....amin.... terima kasih banyak sebab telah membantu menaiktaraf gred pembantu pertanian G17 ke G27.....alhamdulillah.....jasamu akan kami kenang selamanya....presiden cuepacs yang terbaik dan cemerlang

Tanpa Nama berkata...

orang yang x berkenaan dengan skim kp jgn la nk menyibuk..kamu perjuangkan la skim kamu.begitu juga dengan kami...masing2 ada skim yg tersendiri..klu nk cite pasal bersyukur @tak puas hati itu kita tolak tepi..sekrg ni yg dipersoalkn adalah keadilan...kami skim kp11@14 nakkan keadilan sebagaimana skim klasifikasi keselamatan dan pertahanan awam yg lain...memang dh lama skim kami terpinggir..dlu skim kami lebih tinggi dr penjara,imigresen,bomba dn sebagainya.skrg memang jauuuuuuuuuuuuuh ketinggalan..

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam perlu tahu bersyukur..tiada orang yang memaksa anda untuk bekerja dgn kerajaan .jika anda merasakan gaji yang dinikmati tidak memenuhi kehendak anda, anda boleh berhenti dan bekerja di swasta atau membuka perniagaan sendiri.kerajaan berhak memberi apa juga gaji yang difikirkan sesuai..anda tidak perlulah mendesak dan berdebat seperti orang yang tiada akal. Sekian terima kasih

Tanpa Nama berkata...

tahniah! jawatan anda tersenarai dalam penambahbaikan ini.......
syukurlah G17 naik G27....
tp kalau G17 tak tersenarai dalam penambahbaikan ini, mcm mana pula, janganlah berlainan pula gaya bahasanya?....

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada Gred yg mendapat manfaat dari 81 skim yg dinaikkan taraf terutama gred J yg sangat sangat kuat melalak dalam blog ini nampaknya Golongan J dgantikan pula oleh golongan melalak baru KP11 yg minta dinaikkan taraf( cuba periksa dulu apa kelayakan akademi untuk KP11) .
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

x yah la ko cite pasal kelayakan akademik utk kp 11...ko tau ke penjara,bomba dn sebagainya dlu kelayakan masuknya apa???pmr juga...so ..ko jgn la nk pertikaikn hak skim kp utk meluahkn rintihan didlm ni.mereka minta di upgred seperti skim2 yg disebutkn td...apa salahnya...yg ko x kena mngena dgn skim kp pastu melalak mcm anjing meroyan bt pe...ko main la jauh2

Tanpa Nama berkata...

Penjawat awam perlu tahu bersyukur..tiada orang yang memaksa anda untuk bekerja dgn kerajaan .jika anda merasakan gaji yang dinikmati tidak memenuhi kehendak anda, anda boleh berhenti dan bekerja di swasta atau membuka perniagaan sendiri.kerajaan berhak memberi apa juga gaji yang difikirkan sesuai..anda tidak perlulah mendesak dan berdebat seperti orang yang tiada akal. Sekian terima kasih

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

ini lg satu komen bangang yg cuba melibatkn agama...klu nk kira bersyukur,dok umah pn bersyukur gak...malas aku nk jwp komen ko...tambah semak je...ko pegi la dakwah kt tempat lain...ini tempat utk menyuarakan ketidakpuasan hati...ketidakadilan...

Tanpa Nama berkata...

hidup skim kp 11@14...kpkk dn cuepacs.....jgn pinggirkn kami

Tanpa Nama berkata...

tahniah kepada yang terlibat, tujukkanlah prestasi yang terbaik dan kalau boleh capai zero deffect. Tahun 2014 dan setrusnya tidak ada ketirisan lagi. bagi yang tak terlibat jangan putus asa kerjalah bersungguh-sungguh dan buktikan yang terlibat tidak boleh setanding dengna u org semua...baru pencen.

Tanpa Nama berkata...

sokong brader KP11, terus mencuba, jangan putus asa...kami tahu situasi awak. go go go....


ft17

Tanpa Nama berkata...

masalah skim KP ni satu je. ketua perkhidmatan mereka adalah bukan skim KP. dalam bahasa mudah, ketua perkhidmatan mereka adalah PARASIT kerana dia adalah seorang PTD.

PTD yang jadi ketua perkhidmatan kepada skim lain takkan ambil tahu hal ehwal dan kebajikan skim lain dibawahnya. tengok saja JPA yang ketua perkhidmatan a.k.a. KPPA adalah PTD, tapi dibawahnya ada pelbagai jenis skim gunasama. skim ini banyak yang tertindas dan tidak diberikan perhatian sewajarnya.

begitu juga dengan KPKK, JPJ, IMIGRESEN, PENDAFTARAN dan sebagainya yang ketua perkhidmatannya adalah PTD. mereka ini parasit, hinggap di jabatan orang untuk kepentingan "career path" mereka saja. cukup masa, mereka blah dan diganti dengan yang lain.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

komen yg cukup bernas serta melambangkn keutuhan semangat perjuangan skim kp 11@14.aku dr skim kp11@14 sokong 200%...minta2 cuepacs@kpkk... klu x ketua, anak buah baca pn jd la...bole diajukan kepada ketua nnti..

Tanpa Nama berkata...

kami kumpulan FT juga sokong KP11 dinaiktaraf......begitu juga deang skim FT....

Tanpa Nama berkata...

sbg PT p/o, sy pun rasa apa yang KP11 rasa.
sy selalu buat ot selepas waktu pejabat. mujurlah ada KP11 yg melakukan tugas kawal di premis sy.
x le takut.

Tanpa Nama berkata...

kami polis bantuan kp11@14 aadk,

kerja kami dh lebih kurang sama dengan anggota penjara tp dgr cite penjara termasuk dlm 7 badan beruniform yg akan dikaji utk penambahbaikan..bagaimana dgn kami pula???nmpknya makin ketinggalan la jwpnya...dlu kelayakan masuk sama.cuma gaji kami lebih tinggi dr penjara.skrg dh terbalik...

Tanpa Nama berkata...

btul jg tu....sokong pengawal & polis bantuan kp11

Tanpa Nama berkata...

kami kumpulan FT juga sokong KP11 dinaiktaraf......begitu juga deang skim FT...
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
sbg PT p/o, sy pun rasa apa yang KP11 rasa.
sy selalu buat ot selepas waktu pejabat. mujurlah ada KP11 yg melakukan tugas kawal di premis sy.
x le takut.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
komen2 begini la yg bagus utk dipaparkn..dn secara x lansung menambahkan semangat kami skim kp 11@14 utk berjuang....timakasih kepada kamu berdua....kami juga sokong skim2 yg lain utk ditambahbaik spt skim ft dn pt..bkn 81 skim saje...

Kelate berkata...

setuju!.. cikgu mmg tamak haloba..

Tanpa Nama berkata...

kawan2 dr skim kp 11@14 dr semua jabatan2 kerajaan...mari la kita berganding bahu menyuarakan ketidakpuasan hati ini di setiap laman blog cuepacs moga x byk skit akan mendapat perhatian kelak...kita dh makin jauh ketinggalan dn x mampu lg utk ditinggalkn lebih jauh dr skim2 klasifikasi yg sama taraf dgn kita...ayuh skim kp11@14..kita mulakn dr sekarang...insyaallah akan ada sinarnya nnti..

Tanpa Nama berkata...

Secara jujurnya; inilah fenomena yang berlaku di Malaysia khususnya sejak ekonomi Malaysia berada dalam situasi mewah. Satu kumpulan yang bergelar PTD bermaharajalela memerintah negara ini dengan bertopengkan R&D dan pelbagai jenis 'paper' yang disogokkan kepada semua menteri yang kadangkala tidak punya waktu untuk menyemak, lantas bersetuju dengan semua cadangan mereka. Kumpulan elit PTD ini merasakan diri mereka superb dan pegawai lain bukan PTD tidak tahu apa2 maka Lantas PTD hendaklah berada di puncak. Ibarat kata itik nak urus ayam. Contohnya di dalam jabatan polis, kastam, imigresen dan lain-lain lagi. Ramai pegawai veteran yang layak naik pangkat tetapi tersekat kerana jawatan no1 no 2 sampai 10 dibolot oleh PTD. Mereka rasa kecewa dengan kerajaan dan akhirnya mereka protes dengan menyertai pembangkang. Inilah sebenarnya the hiden issues yang berlaku. Sebab itu parti kerajaan gagal di kawasan urban kerana tahu segala kerenah ini. Maka kami merayu YAB Perdana Menteri ambil tahu semua ini secara erius kalau tak mahu kecundang di dalam PRU14. Yang berharap.
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/08/keluhan-kenaikan-gred-jawatan-peringkat.html#dRqFGMfRD0p7QUDZ.99

Tanpa Nama berkata...

masa i study dlu pun ada kes dkt kampus. hostel student pompuan kena ceroboh. nasib baik ada abang dn kakak polis bantuan tangkap org tu. ish klu x tk taw apa jd kt kitaowg....

Tanpa Nama berkata...

Sewaktu berkhidmat sebagai pegawai kerjaan satu masa dahulu tidak dibafikan bahawa pasukan PTD merupakan satu pasukan yang membentuk secara kolompok tersendiri yang hanya memikirkan golongan mereka sahaja.

Contoh , apabila tiba masa untuk memberikan kenaikan panbgkat dikalangan pegawai pegawai PTD , mereka sentiasa mencari peluang dn ruang khususnya di Jabatan Kerajaan yang tertutp seperti Kastam , Imigresen dll untuk menghalalkan cara dengan membuat kertas kerja bagi membri peluiang kalangan mereka diubah dan dilantik menjadi ketua pegarah dan sebagainya dengan mengambarkan mereka adalah pegawai 'superb' pengkhususan dalam pentadbiran tetapi jabtan jatan bekenaan dengan kekuatan kesatuan berjaya menahan sikap nafsu serakah pegawai pegawai PTD dari menghantar orang orang mereka walaupun tidak berjaya untik menduduki jawatan atas sebaliknya masih menyusup masuk walaupun sebagai SUB unit pentadbiran dengan keduukan gaji yang lebih tinggi atau setara dengan jawatan KP Jabatan berkenaan.

Sikap sebegini lah yang merosak struktur organisasi sesebuah jabatan malah menyebabkan sebilanga kakitangan bukan PTD yang sepatutnya layak menjawat jawatan berkenaan didalam jabatan mereka mengundur diri dan bersekongkol denganpembangkan jika Melayu akan lari ke PAS atau PKR dan bukan melayu akan lari ke DAP.

Itu lah senario yang berlaku dahulu dan kini tanpa disedari oleh pemimpin atasan. Sgala apa yang berlau dihalakan oleh KSN sendiri secara tidak langsung kerana mereka adalah golongan 'PTD"

Tanpa Nama berkata...

masa i study dlu pun ada kes dkt kampus. hostel student pompuan kena ceroboh. nasib baik ada abang dn kakak polis bantuan tangkap org tu. ish klu x tk taw apa jd kt kitaowg....

**************************************************************************

syukulah tidak jadi apa-apa pada anda....betul tu, inilah antara fungsi KP11 diwujudkan....tk for your support....

alia berkata...

boyfriend i kerja dkt lhdn, polis bantuan.....i dkt kaunter kutipan hasil....kalau ada kes apa2, boyfreindlah yg cover dlu. lau x maunya x takut, sib baik ad polis bantuan ni.

Tanpa Nama berkata...

Saya amat simpati bagi Gred yang dianaktirikan. Kenapa dan mengapa berlaku sedemikian kiranya benar2 Presiden Omar dan JPA melaksanakan secara jujur dan berhemah?. Dimanakan etika dan tanggngjawab sebagai ketua yang diamanahkan?. Kita lihat berlakunya ketirisan amanah kepada pihak tertentu?. Kenapa Omar membela kumpulan J bermati-matian?

Apakah Omar mendapat mandat sebagai Presiden Cuepacs hanya kalangan J dan G sahaja dan dimanakan sumpah janji beliau sebagai selaku Presiden Kesatuan akan melaksanakan dengan berlandaskan kesaksamaan tanpa prejudis. Bagi yang mendapat beliau terlalu taksub dan senang berbicara kita runding lagi. Tapi bayangkan jika mereka ditempat yang teraniya dan ditindas serta pilih bulu.

Seandainya berlaku protes dan mogok kerja sudah tentu sedunia memarhatikannya. Apakah persepsi luar yang pemimpin kita selalu war-warkan kita sebuah negara islam yang adil dan contoh?. Sebenarnya isu ini amat serius dan akan dijadikan modal politik pihak tertentu untuk meracuni rakyat dan membawa keburukan negatif kepada pemimpin dan bukan sahaja kestabilan dan ekonomi turut tempias terutamanya industri pelancongan.

Tanpa Nama berkata...

sbpa akan dihidupkn kembali secara berperingkat-peringkat...abg kasim!!!!!di mana kau...nmpknya kerajaan bkn mengkaji utk penambaikan tetapi mengkaji utk memusingkn fakta supaya sbpa bertapak semula....btul2 auta sedunia pak najib ni...

Tanpa Nama berkata...

Terima ksh krajaan dan rezeki Allah..setiap perubahan dan ape yg berlaku msti ade hikmahnye..kte sbgai khalifah msti mencari sbb ape? Bkn melatah knpe..

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan BN masih dibuai mimpi yg indah2 sebab hidup senang lenang tanpa stress apabila sebut bab gaji. Sebulan dpt puluhan ribu ringgit sdgkan ramai rakyat yg hidup sekadar cukup makan. Peluang pekerjaan yg boleh memberi sinar baru kpd rakyat yg menganggur kat luar sana amat sukar dapat sebab sebelum keluar iklan jawstan sebenarnya dah diisi oleh tangan2 ghaib yg melakukan kerja penyelewengan, hingga kekadang ada calon yg tak layak pun diambil bekerja.Amat malang sekali hidup di malaysia ni yg gah dgn jenama 'Malaysia truely asia' yg boleh kita buat maksud lain iaitu ' Malaysia truely asia in term of breeding cronisym' apabila sebut bab pengambilan pegawai baru.

Tanpa Nama berkata...

Jom 1.42 juta PA, bangkit menentang kezaliman, SBPA akan diguna pakai dalam SST secara tersembunyi untuk membuang ramai penjawat awam secara perlahan-lahan.. Omar Osman, JPA,ksn,ksu,kppa,khususnya PM tahu akan hal ini tetapi mereka sembunyikannya.. PERCAYALAH PA DALAM FAHAYA..!!!

Tanpa Nama berkata...

Dalam PEMANDU ada PTD ker??? Nak tau jer

Tanpa Nama berkata...

Hidup cikgu..... cikgu tetap mendpt keutamaan dan sah tersenarai dlm penambahbaikan.

Tanpa Nama berkata...

Setuju bukan keluar dari lubang pukkkk.... ye? Padan muka gaji tak cukup makan salahkan org lain. Kena makan sumpahan berzaman kerana malas bersekolah dan brdengki.

Tanpa Nama berkata...

Kalau tak tahu pasal sejarah kes j17 yg tertangguh sejak thn 83 tu jgn la kau nak berkokok nenyalak kat dlm ni....masa nt17 jumud naik 27 apsal kau tak bising, masa s/u n17 naik n27 apsal ko tak bising la bodoh....kalau bodoh tu jgn tunjuk kat org lain ye

Tanpa Nama berkata...

Hahaha...hang sembang mcm hang lg bijak dari JPA & sewaktu dgnnya, hahaha...

Gred J bukannya naik jd pegawai tapi penolong pegawai, pegawai utk yg ada degree ja, huhuhu..

81 gred ni sebenarnya gred yg ditambahbaik dlm SBPA dulu, gred lain pasti akan menyusul, cuba buang sikap hasad dengki dlm diri hang tu, tak payah nak melolong-lolong sgt, huh...

Tanpa Nama berkata...

KEPADA YG MENYALAK DOK BISING PASAL GRED ORG LAIN DINAIKKAN TAHUN NI AKU NAK TGK DIA MENYALAK KE TAK KALO GRED DIA NAIK ESOK2.......KIHKIHKIH PEGI MAMPOS DGN PERANGAI PHD KAU TU

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih dato omar dn jpa kerana prihatin dgn nasib PKP...

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana pula dengan jawatan Pengurus Asrama.Penolong Pengurus Asrama dan Penyelia Asrama.Harap Penyelia Asrama dapat naik gred 27.Insyallah.

Tanpa Nama berkata...

CIKGU MEMANG TAK RETI BERSYUKUR, ASYIK MELALAK JE MACAM ANJING...KERJA DAHLAH SEPARUH HARI, GAJI DAHLAH BESAR, CUTI DAHLAH BANYAK DAN KENAIKAN PANGKAT(TIME BASED) 8 TAHUN JE. MEMANG PUAKA CIKGU2 NI, BILA KERJA SABTU NAK BISING PULAK. DAHLAH GAJI BESAR N HARI2 MENGAJAR BENDA YANG SAMA JE...SIKIT2 NAK NAIK GAJI. MEMANG POYOLAH

Tanpa Nama berkata...

CEUPACS DENGAN JPA BIARLAH ADIL, SERATAKAN SEMUA GRED 17 NAIK KE GRED 29. NI MAIN PILIH-PILIH BULU PLAK. KITA SEMUA PENJAWAT AWAM DAN BEKERJA UNTUK MAJUKAN NEGARA. SIAPA YANG GRED 17 NAIKAN TERUS KE GRED 27. YANG GRED DIPLOMA 27 NAIK KE 32. MASA DULU CIKGU GRED KERANI JE, SEKARANG SAMPAI KE GRED 29 DAN GRED 41. SAPE YANG SAMBUNG BELAJAR BLH PULAK NAIK KE GRED 41. JPA MEMANG TAK ADIL, DIA INGAT KITA NI BODOH AGAKNYA DAN TAK BOLEH BERFIKIR....CONTOHNYA SEKARANG KERANI TUKAR GRED KE 27, PEMBANTU MAKMAL KE 27, PEGAWAI KHIDMAT PELANGGAN KE 27, PEMBANTU PENGURUSAN MURID KE 27, PENYELIA ASRAMA KE 27, KERANI KEWANGAN KE 27 DAN JAWATAN LAIN.

Tanpa Nama berkata...

HARAP SANGAT PIHAK CEUPACS DAN JPA PINDA TARAF SPM DARI 17 KE 27, GRED DIPLOMA DARI 27/29 KE 32. BARULAH ADIL DAN SAKSAMA. JANGAN CIKGU JE DIBERI PERHATIAN, KITA ORANG PUN PENJAWAT AWAM JUGA. TUKAR TIME BASED DARI 13TAHUN KE 8TAHUN. JANGAN PILIH BULU JE, INI CIKGU TIME BASED 8TAHUN JE, MEMANG TAK ADIL DAN JANGA ANAK TIRIKAN KITA ORANG. KITA BERKHIDMAT UNTUK KERAJAAN JUGA, JANGAN SEMUA PENJAWAT AWAM MENGAMUK DAN UNDI PEMBANKANG SUDAH. KITA ORANG ADA PERASAAN JUGA. SEKARANG BERIBU PENJAWAT AWAM YANG ADA DIPLOMA DAN DEGREE PEGANG JAWATAN SPM...FIKIRLAH SIKIT OHHHH JPA OHHH JPA...

Tanpa Nama berkata...

Sepatutnya kelayakan pmr dah xda dah..semua kemasukan bermula dari spm.mcmana nk menuju negara maju dan negara berpendapatan tinggi..

Tanpa Nama berkata...

Gred aku tak naik...aku rileks jer....aku tanya dalam PEMANDU ada PTD tak??? SAlah kah soalan aku???? Sebab aku rasa kenyataan kau beri bukan jawapan yanh aku mau tahu....aku mau tau yes or no....

Tanpa Nama berkata...

pembantu pngurusan mrd n17 naik gred gak ke,

Tanpa Nama berkata...

Gaji dibayar berdasarkan skop tugas dan kelulusan akademik yg disyaratkan utk sesuatu jawatan bukan main hentam saja lah Labu kata P. Ramlee. Kalau asal je ada degree walaupun N1dibayar gsji 41 mana logik. Alamat muflis kerajaan malaysia spt greece. Fikir secara rasional dan berasas lah bukan ikut hati yg terlalu geram. Cuba anda cakap dikhalayak spt ini tentu habis engkau. Kalau ada jawatan baru pun anda kena mohon dan bersaing dgn ratusan ribu graduan kat luar sana. Anda patut bersyukur kerana ada kerja tetap berbanding yg mengganggur. Kesianlah mereka.

Tanpa Nama berkata...

CIKGU MEMANG TAK RETI BERSYUKUR, ASYIK MELALAK JE MACAM ANJING...KERJA DAHLAH SEPARUH HARI, GAJI DAHLAH BESAR, CUTI DAHLAH BANYAK DAN KENAIKAN PANGKAT(TIME BASED) 8 TAHUN JE. MEMANG PUAKA CIKGU2 NI, BILA KERJA SABTU NAK BISING PULAK. DAHLAH GAJI BESAR N HARI2 MENGAJAR BENDA YANG SAMA JE...SIKIT2 NAK NAIK GAJI. MEMANG POYOLAH
...........................
KAU ni jenis pendengki,aku doahkan kau semoga ubah perangai kau sebelum allah tarik semua nikmat kau di dunia ini...Guru adalah pendidik dan jika kau tak hormati guru patutlah hidup kau jadi sedemikian rupa.Jadilah org yg berguna dan jadilah org yg berwawasan...Ingatlah jika kita menghormati org yg mengajar kita,pasti kita akan diberkati dgn ilmunya.Jika tidak pasti kita akan sensara di dunia...Jadilah org islam yg berpegang dgn agama.Guru gaji bknnya besar sgt,tapi mereka dinaikan time based 8 tahun kerana di dlm jawatan guru tak ramai mcm jawatan di bidang lain,dan ini juga kerana atas jasa pendidik anak bangsa pada negara.Jika kau ada anak buta huruf mcm mana satu hari nanti.?pikirkan...jgn salah tafsir atas seseorg...saya tak kenal u tapi allah kenal...semoga allah beri penunjuk pada org yg sebegini,amin..

Tanpa Nama berkata...

Guru bekerja mlm dan siang atas urusan pelajar,malahan dgn tanda kertas dan sebagainya.mereka tiada cuti,kerja dibawa balik..hormatilah guru.

Tanpa Nama berkata...

Dulu jawatan PT bertaraf tukang cuci tandas je sebab tak de latihan khusus. Guru tak pernah gred N17 bertaraf PT memang sentiasa di atas PT. Jgn angkat bakul sendiri k!

Tanpa Nama berkata...

Mereka tak sedar bahawa rezeki mereka tersekat kerana perbuatan jahat mereka terhadap jawatan lain. Sakit hati sampai mati pun gaji cikgu tak akan tergugat malah terus ditambahbaik selamsnya. Buat baik dibalas baik.

Tanpa Nama berkata...

Timebased utk guru senior dipendekkan kpd 5 thn. Hidup cikgu...... makin dihina semakin murah rezeki cikgu.

Tanpa Nama berkata...



masa i study dlu pun ada kes dkt kampus. hostel student pompuan kena ceroboh. nasib baik ada abang dn kakak polis bantuan tangkap org tu. ish klu x tk taw apa jd kt kitaowg....

**************************************************************************

syukulah tidak jadi apa-apa pada anda....betul tu, inilah antara fungsi KP11 diwujudkan....tk for your support....


----------------

oh baru terperasan

Tanpa Nama berkata...

GAJI guru cam na??? yg berkhidmat 8 dan 9 tahun pun sama gaji dgn yang berkhidmat 10 tahun,malahan gaji yg berkhidmat 9 tahun lebih tinggi gajinya dari yang berkhidmat 10 tahun beza hampir 1.5k setahun dan yang 8 tahun pula gajinya beza dgn yang berkhidmat 10 tahun hanya 20rm/30rm shj sebulan.Mcm mana dengan sinoriti gaji yg berkhidmat lama ??? Cuepacs mcm mana ni ???

Tanpa Nama berkata...

ADA BERITA BAIK UTK PARA PT2 SEKALIAN (YG X PUAS HT) GRED JAWATAN ANDA AKAN DIUPGREDKAN KPD JUSA C....JADI X YAHLAH BIMBANG DAN MENGUTUK SKIM JAWATAN LAIN.

Tanpa Nama berkata...



GAJI guru cam na??? yg berkhidmat 8 dan 9 tahun pun sama gaji dgn yang berkhidmat 10 tahun,malahan gaji yg berkhidmat 9 tahun lebih tinggi gajinya dari yang berkhidmat 10 tahun beza hampir 1.5k setahun dan yang 8 tahun pula gajinya beza dgn yang berkhidmat 10 tahun hanya 20rm/30rm shj sebulan.Mcm mana dengan sinoriti gaji yg berkhidmat lama ??? Cuepacs mcm mana ni ???
Selasa, November 05, 2013 8:24:00 PTG
////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Hang ni pun satu, tahu komen je.... Cuba hang bagi cadangan nak buat macamana. KAlau semua pihak dapat hang puaskaN pasti jasa hang dikenang. Kalau tak tau nak buat camana rasanya baik hang duk diam-diam jeee

Tanpa Nama berkata...

KAMI GRED S NI MACAMANAAPA PUN TAK ADA SKIM PUSTAKAWAN SKIM BELIA DAN SUKAN DAN BANYAK LAGILAH GRED SOSIAL NI KAMI NI TAK BUAT KERJA KAH BIAR 81 SKIM TU JA YANG BUAT KERJA

Tanpa Nama berkata...

PHD ramai sgt kcian ...

Tanpa Nama berkata...

AKU CADANGKAN SUPAYA KERAJAAN BERI KENAIKAN PANGKAT PADA YG LAYAK SAJA, CONTOHNYA SAPA2 YG ADA KELAYAKAN AKEDEMIK DIBERI KEUTAMAAN DAHULU, SAPA YG X ADA KELAYAKAN AKEDEMIK BERI PELUANG SAMBUNG BELAJAR DULU... BARULAH X MELALAK DAN MENDENGKI. ORG YG BIJAK PANDAI PATUT DIBERIKAN KEUTAMAAN DAHULU....YG KURANG CERDIK TU PADAN2 DGN KEMAMPUAN ANDA,,,,JGN JADI X SEDAR DIRI.

Tanpa Nama berkata...

Assalam.....percaya atau tidak???Pensyarah yang mengajar dekat IPG untuk program sarjana muda ramai yan masih sama gred dengan guru-guru di Sekolah kebangsaan di daerah Sik, Baling, Gua Musang,...amacam ok ka???? Bangga jadi Guru Sekolah Rendah...sama gred dengan Pensyrah Program sarjana muda IPG!!!

Tanpa Nama berkata...

BUKAN PHD MANGKUK....TIDAK ADILKAH KALU SEMUA SKIM DITAMBAHBAIK?

Tanpa Nama berkata...


Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

BUKAN PHD MANGKUK....TIDAK ADILKAH KALU SEMUA SKIM DITAMBAHBAIK?

aku setuju semua skim patut ditambahbaik tetapi biar munasabah dgn kelayakan yg ada....jgn main hentam mcm spm/sijil di diplomakan(magic) kalau nk bg belajar ijazah biar berkualiti, bukan ijazah murahan. baru berkualiti kakitangan awam dimalaysia.

Tanpa Nama berkata...

tq..jpa n cueapacs..tukang k 1,2,3 ke h17,22,26.....pem kemahiran

Tanpa Nama berkata...

pekeliling 81 skim yg d naik taraf.....bila..?

Tanpa Nama berkata...

apa-apapun tunggu pekeliling keluar dulu supaya anda semua x kecewa dan tersalah mengutuk dan mencaci sesama Islam...yg dapat kenaikan rezeki dialah rezeki anda munkin akan lebih baik lg. sifat dengki dan membenci sesama sendiri ni menampakkan anda amat mencintai dunia semata2. harta dunia x boleh buat bekal diakhirat,ni semua Ujian besar dari Allah untuk anda semua.

Tanpa Nama berkata...

KAuLA MANGKUK HAYUN..ikut Kelayakan r spm sijil or diploma mANGKuK

Tanpa Nama berkata...

Tukang patut digabungkan Dari dlu krana Klayakan skills teknikal SKM

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan kerajaan buang kakitangan awam yg x boleh berpikir secara rasional (otak x betul)

Tanpa Nama berkata...

Macamana dgn C17, ada harapan naik ke..?????????

Tanpa Nama berkata...

Kpd smua pnjawat awam yg dpt kerja dgn sijil yg rendah dr spatutnya, anda telah memotong rezeki org lain. Anda ada Sijil . diploma. Ijazah. Tp anda guna sijil spm utk dptkan kerja.. sedangkan ada org lain juga yg xda sijil.diploma etc. Layak utk dptkan jawatan itu.. skrg anda demand nk gaji/gred lebih... Anda ada perampas rezeki org lain... tak malu ka? X berkat duit gaji yg snda terima.. kecuali yg baru smbung blajar...

Tanpa Nama berkata...

Kalo G17 naik ke G27, C17 juga patut dinaik ke C27. Dengar khabar C17 ada tersenarai tapi belum tahu naik ke gred berapa?????? SIAPA TAHU...??????????????

Tanpa Nama berkata...

Kepada yg naik gred tue jgn sombong la. Klu kamu dulu kerja ikut sijil dlm iklan kenapa bila dah dapat kerja kamu rasa tak adil. Apa kau rasa dulu PTD yg buat perjawatan dulu banggang ke. Ingat gred lain pun ada perasaan.

Tanpa Nama berkata...

Kepada penjawat awam yg mndapat kerja menggunakan sijil pmr/spm, sedangkan anda memiliki diploma/Ijazah, anda telah merampas rezeki orang lain yg ada pmr/spm tetapi tidak memiliki diploma/Ijazah. Skrg anda demand nak gaji/gred lebih tinggi. Tidakkah anda rasa bersalah kerana anda, anak org lain x makan? (X termasuk penjawat awam mnymbung pljaran semasa brkhidmat) sekian. Wassalam.

Tanpa Nama berkata...

saba..bwk betenang..tunggu pkliling kuar..jgn la baru rumors kita dah bbalah2 kutuk2 sesama kita..

Tanpa Nama berkata...

Kamu dua-dua bodohpepekkimak

Tanpa Nama berkata...

Guru bkn smua x bgus. Begitu jga jawatan lain. Jgn gaduh2 lg. Klu kmu gaduh jugk. Kmu memang bodohpepekkimak. . Hahaha

Tanpa Nama berkata...

alia berkata...

boyfriend i kerja dkt lhdn, polis bantuan.....i dkt kaunter kutipan hasil....kalau ada kes apa2, boyfreindlah yg cover dlu. lau x maunya x takut, sib baik ad polis bantuan ni.

Selasa, November 05, 2013 4:03:00 PTG

-------------------------

hahaha lawak tul ler ade plak arbok yg komen dlm ni duk backup pengawal keselamatan & pulis bantuan. keh keh keh. mmg lawak & menghiburkan ler blog nih..


p/s: n ade plak arbok yg dok promot link blog dia kt dlm nih. murahan sungguh dok promot dlm nih!

Tanpa Nama berkata...

Pelukis pelan yg pakai spm pun naik J29, tanpa berusaha pt nak naik ppt kena exam.... siapa bagi cadang yg tak masuk akal ni, dahlah pelukis pelan tugasnya dlm sebulan pun adakalanya tak ada langsung.

Tanpa Nama berkata...

Skim Perkhidmatan Sains (C) ada naik ke...???????????????????

Tanpa Nama berkata...

Syabas skim J, perjuangan kita yg dah 30 tahun akhirnya hampir sampai ke penghujung. Tahniah utk aku dan skim J.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Kpd smua pnjawat awam yg dpt kerja dgn sijil yg rendah dr spatutnya, anda telah memotong rezeki org lain. Anda ada Sijil . diploma. Ijazah. Tp anda guna sijil spm utk dptkan kerja.. sedangkan ada org lain juga yg xda sijil.diploma etc. Layak utk dptkan jawatan itu.. skrg anda demand nk gaji/gred lebih... Anda ada perampas rezeki org lain... tak malu ka? X berkat duit gaji yg snda terima.. kecuali yg baru smbung blajar...


ko x baca ke pekeliling yg mengatakan lulusan ijazah dan diploma boleh memohon jawatan yang menggunakan SPM,dalam akhbar pn keluar tahun lepas, jadi x timbul isu merampas rezeki org lain. yg x dpt kerja sbb mmg x layak kalau diambil pn boleh melahirkan kakitangan yg otaknya x betul...asyik2 nk komlen ...tp kerja x buat...dan duk dengki org lain memanjang.

Tanpa Nama berkata...

Skim ape kp11 diharap bersabar dan kemukakan memorandum anda kpd kerajaan setelah selesai penambaikan 81 skim ni nanti.. Wujudkan persatuan baru kuat fight.. Tengok skim J, bukan sehari dua berjuang. Dah tiga puluh tahun lebih.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Pelukis pelan yg pakai spm pun naik J29, tanpa berusaha pt nak naik ppt kena exam.... siapa bagi cadang yg tak masuk akal ni, dahlah pelukis pelan tugasnya dlm sebulan pun adakalanya tak ada langsung.

Aku x thu nk kata apa dgn PT ni semua skim dia pertikai.....nanti aku cadangkan kat Pak omar supaya cadangkan Gred PT ni dinaikkan ke N52 ke Jusa C sama dengan Pengarah tak pun bagi jawatan pengarah terus.

Tanpa Nama berkata...

kau dibayar gaji untuk buat kerja tu baiiiii!!!! klu xnak kerja antar resign letter.belambak lagi bebudak spm yg nak ganti tempat kau tu.puiiii

Tanpa Nama berkata...

PAP semua jangan tandatangan surat setuju....naik gred 11 serta merta(kerja bertambah)....tapi 2 tangga gaji tu hanya kenaikan gaji akhir bila gaji nak mati baru dapat rasa 2 tambahan gaji tu....semua sial.....kerajaan najip keja nak pekena org ja......

Tanpa Nama berkata...

BERHENTI JE...LAH JADI PENJAWAT AWAM..KA TAKUT KERETA KENA TARIK.KA TAKUT RUMAH KENA LELONG..KA TAKUT ANAK BINI TAK BOLEH MAKAN..KA TAKUT SUAMI HILANG PUNCA PENDAPATAN..KA
TAKUT ISTERI TIDAK BOLEH TUKAR BAJU BARU IKUT TREND..

Tanpa Nama berkata...

semua PA gred 1-10 kita boikot skim baru....gred saja naik gaji tunggu gaji akhir baru di tambah dengan 2 kenaikan mata gaji....kerja bertambah gaji tunggu bila dekat gaji akhir....

Tanpa Nama berkata...

gred 1-10 sila boikot skim baru...naik gred n11 serta merta tapi kenaikan gaji hanya tambahan gaji akhir....naik gred keje bertambah tapi gaji bertahun2 lagi...nie skim penaya jawatan rendah...

Tanpa Nama berkata...

n17 ni memang banyak melalak,dah masuk pakai spm nak mintak gaji diploma,pastu kecoh2 dia la yang buat cuti,hrmis bla bla bla PA lain..keje membesarkan punngung atas kerusi je...tak abis2 mendengki gred lain.
tukang memang patut naik gred sebab ade kemahiran n teknikal,xde masa nak berfacebook,ngumpat orang,jual tupperware,jual tudung,main game candy crush sambil mulut meratah jajan..

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....akhirnya jumud juga jawatan pembantu pertanian.....selamat datang ke gred penolong pegawai pertanian G27....bertambah ramai kakitangan G27,,

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....akhirnya jumud juga jawatan pembantu pertanian.....selamat datang ke gred penolong pegawai pertanian G27....bertambah ramai kakitangan G27,,

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....akhirnya jumud juga jawatan pembantu pertanian.....selamat datang ke gred penolong pegawai pertanian G27....bertambah ramai kakitangan G27,,

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....akhirnya jumud juga jawatan pembantu pertanian.....selamat datang ke gred penolong pegawai pertanian G27....bertambah ramai kakitangan G27,,, terima kasih Dato Omar Osman presiden cuepacs.....

Tanpa Nama berkata...

Rasanya esk dpt pekeliling penambah baikan 81 skim....alhamdulillah....amin.....rezeki anak2...G17 dapat G27....akhirnya jumud juga jawatan pembantu pertanian.....selamat datang ke gred penolong pegawai pertanian G27....bertambah ramai kakitangan G27,,, terima kasih Dato Omar Osman presiden cuepacs.....

Tanpa Nama berkata...

Betol! Setuju dgn pendapat anda. Peace.

Tanpa Nama berkata...

Too demand. Pensyarah yg ada master phd x demand lebih pon.

Tanpa Nama berkata...

SBPA yang dah sain pun boleh terbatal,rezeki yang dah masuk ke mulut pun boleh terluah balik...

Tanpa Nama berkata...

C17 ada naik tak?.....makmal ke meteorologi....tengok2 lah sikit org kajicuaca ni....kerja shift mlm tak tido dah mcm burung hantu....saya kerja di stesen ni bukan kerja saya pun kena paksa buat sabar je lah dah namanya kuli batak...Tuhan maha adil tuggu je nanti

Tanpa Nama berkata...

aku x mau naik gred serta merta kalo kenaikann gajinya hanya akan di rasa bila hampir-hampir gaji mati.....tu namanya pebodoh org

kepada yg gila pangkat dan gred seronok la walaupun kenaikan gaji 2tangga gaji bila hampiri gaji akhir....

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 259   Terbaru› Baru»