SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

14 Jun 2008

GAJI DUA KALI SEBULAN KURANGKAN BEBAN

Petikan Dari Akhbar Utusan Malaysia
14/6/2008

KUALA LUMPUR 11 Jun - Pembayaran gaji dua kali sebulan kepada pegawai dan kakitangan awam mulai Ogos ini, mampu meringankan beban kewangan mereka ekoran kenaikan harga minyak dan barang-barang keperluan.
Sehubungan itu, Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) menyifatkan langkah tersebut sebagai tindakan yang tepat pada masanya.
Presidennya, Omar Osman berkata, ia adalah langkah baik yang akan membantu pekerja sektor awam menguruskan kewangan mereka secara bijak.
"Ia akan dapat mengurangkan mereka yang bergaji sederhana yang terpaksa ikat perut setiap bulan kerana kehabisan gaji di tengah bulan," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.
Beliau mengulas mengenai pengumuman Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi hari ini yang mengumumkan langkah tersebut bagi membantu kakitangan awam menguruskan perbelanjaan dan aliran tunai isi rumah ekoran kesan kenaikan harga bahan api.

Tiada ulasan: