SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

25 Jun 2008

MAJORITI TOLAK GAJI 2 KALI SEBULAN

Petikan dari Berita Harian
25/6/2008

Kabinet belum capai keputusan dalam usaha ringankan beban penjawat awamKUALA TERENGGANU: Kerajaan masih mengumpul maklum balas daripada kakitangan awam serta kesatuan sekerja mengenai cadangan pembayaran gaji dua kali sebulan walaupun sebahagian besar mereka yang ditemui menolak cadangan itu. Menteri Sumber Manusia, Datuk Dr S Subramaniam, berkata beliau tidak dapat menyatakan peratusan yang menerima atau menolak cadangan itu, tetapi majoriti yang ditemui, termasuk kesatuan sekerja tidak bersetuju gaji dibayar dua kali sebulan.
Katanya, mesyuarat Kabinet, Rabu lalu membincangkan cadangan itu tetapi belum membuat sebarang keputusan. "Perkara ini (pembayaran gaji dua bulan) turut disentuh pada mesyuarat pemimpin parti komponen semalam (kelmarin) dan setakat ini kerajaan belum membuat keputusan muktamad. "Kerajaan bercadang memberi gaji dua bulan bagi mengurangkan beban pekerja tetapi maklum balas diterima menyatakan langkah itu akan menyusahkan kakitangan awam menjelaskan pinjaman kepada bank," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Persidangan MIC Terengganu, di sini, semalam.
Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sebelum ini mengumumkan cadangan kerajaan membayar gaji dua kali sebulan bagi membantu kakitangan awam menguruskan perbelanjaan dengan lebih berkesan berikutan kenaikan harga minyak dan barang makanan. Mengikut kaedah pembayaran yang dijadual bermula Ogos ini, separuh gaji pertama akan dibayar pada pertengahan bulan, manakala gaji kedua pada akhir bulan. Segala potongan, termasuk cukai pendapatan dan Kumpulan Wang Simpanan Pekerja akan dibuat pada akhir bulan. Pada majlis itu Subramaniam yang juga Setiausaha Agung MIC menyampaikan sumbangan kepada 16 pelajar anak ahli yang mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia, Penilaian Menengah Rendah dan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah. Di PUTRAJAYA, Cuepacs akan menyerahkan keputusan pendirian ahlinya mengenai cadangan pembayaran gaji dua kali sebulan kakitangan awam serta menaikkan elaun sara hidup (Cola) kepada kerajaan awal bulan depan.
Presidennya, Omar Osman, berkata pihaknya juga akan mengemukakan cadangan lain, iaitu elaun kerja waktu malam dan elaun perbatuan selepas diputuskan dalam mesyuarat majlis kongres Sabtu depan. Bagaimanapun, katanya, kesatuan belum menghubungi pejabat Ketua Setiausaha Negara (KSN), Tan Sri Mohd Sidek Hassan bagi menentukan tarikh untuk bertemu dan menyerahkan keputusan dibuat 120 kesatuan yang bergabung dalam kongres itu. "Buat masa ini, kita sedang mengumpul semua maklumat daripada ahli kesatuan mengenai cadangan pembayaran gaji dua kali sebulan, kenaikan elaun Cola, kerja malam dan tuntutan perbatuan. "Kita ada mendengar ahli kesatuan bersetuju (bayaran gaji dua kali sebulan) tetapi ada ramai yang bantah dan ia bukan menggambarkan pendirian Cuepacs," katanya ketika dihubungi di sini semalam. Omar berkata, mesyuarat majlis kongres di Ibu Pejabat Cuepacs, di Kuala Lumpur itu juga akan membincangkan mengenai kesan peningkatan harga barangan keperluan harian akibat kenaikan harga petrol dan diesel kepada penjawat awam.

5 ulasan:

Adam berkata...

gaji 2 kali sebulan? apa yang PM kita sedang fikirkan? Tak terfikir ke beliau akan kakitangan awam yang berpendapatan rendah bawah RM1000 akan mengalami masalah? Lainlah kalau yang berjawatan tinggi seperti mereka yang pada hujung bulannya mendapat berbelas,berpuluh2 ribu gaji sebulan.. bayar setengah dahulu pun tak menjadi masalah bagi mereka. Tapi kakitangan awam yang berpendapatan rendah akan menerima kesan dari cadangan yang tak relevan ini.

AMISHA berkata...

BERITA BAIK UNTUK AL

Saya ingin mengingatkan semua pencari pinjaman internet untuk berhati-hati, terdapat penipuan pinjaman dalam talian di mana-mana, mereka akan menghantar dokumen palsu dan mereka akan mengatakan tidak ada bayaran, maka mereka akan meminta anda membayar yuran lesen dan bayaran pemindahan, jadi berhati-hati.

Semua pemberi pinjaman palsu ini mempunyai banyak persamaan yang saya dapati dan saya akan menyenaraikan mereka di bawah

Kebanyakan mereka mempunyai akaun gmail

Mereka semua mempunyai kuasa yang meyakinkan. mereka akan menjanjikan segala-galanya

Mereka semua mempunyai gambar profil palsu seorang wanita yang memakai tudung

Mereka semua memberi kadar faedah 2%

Tiada had pada jumlah yang anda boleh pinjam

Berita baiknya ialah saya telah menemui firma pinjaman dalam talian yang sah. Saya tidak berada di sini untuk berkhotbah tetapi untuk membantu orang keluar dari pengisap wang ini. hubungi syarikat (Dailypayloan@yahoo.com) Jika anda berminat untuk mendapatkan pinjaman, atau anda menghantar saya e-mel peribadi (zaradam@yahoo.com). Satu perkataan cukup untuk orang bijak

Lady Mia berkata...

KABAR BAIK!!!

Nama saya Aris Mia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman sangat berhati-hati, karena ada penipuan di mana-mana, mereka akan mengirim dokumen perjanjian palsu untuk Anda dan mereka akan mengatakan tidak ada pembayaran dimuka, tetapi mereka adalah orang-orang iseng, karena mereka kemudian akan meminta untuk pembayaran biaya lisensi dan biaya transfer, sehingga hati-hati dari mereka penipuan Perusahaan Pinjaman.

Beberapa bulan yang lalu saya tegang finansial dan putus asa, saya telah tertipu oleh beberapa pemberi pinjaman online. Saya hampir kehilangan harapan sampai Tuhan digunakan teman saya yang merujuk saya ke pemberi pinjaman sangat handal disebut Ibu Cynthia, yang meminjamkan pinjaman tanpa jaminan dari Rp800,000,000 (800 juta) dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau stres dan tingkat bunga hanya 2%.

Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah yang saya diterapkan, telah dikirim langsung ke rekening bank saya tanpa penundaan.

Karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik, sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman apapun, silahkan menghubungi dia melalui email nyata: cynthiajohnsonloancompany@gmail.com dan oleh kasih karunia Allah ia tidak akan pernah mengecewakan Anda dalam mendapatkan pinjaman jika Anda menuruti perintahnya.

Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: ladymia383@gmail.com dan Sety yang memperkenalkan dan bercerita tentang Ibu Cynthia, dia juga mendapat pinjaman baru dari Ibu Cynthia, Anda juga dapat menghubungi dia melalui email-nya: arissetymin@gmail.com sekarang, semua akan saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman saya bahwa saya kirim langsung ke rekening mereka bulanan.

Sebuah kata yang cukup untuk bijaksana.

Siti Aminah berkata...

Halo,
nama saya ialah Siti Aminah dari Indonesia, saya cadangkan semua orang di sini harus berhati-hati, kerana terdapat banyak peminjam pinjaman palsu di internet, tetapi mereka masih yang sebenar dalam syarikat pinjaman palsu. Saya telah ditipu oleh 4 peminjam pinjaman yang berbeza, saya kehilangan banyak wang kerana saya sedang mencari pinjaman dari syarikat mereka. Saya hampir mati dalam proses kerana saya telah ditangkap oleh orang kerana berada dalam hutang.

Saya hampir berputus asa sehingga saya meminta nasihat seorang kawan yang memperkenalkan saya kepada peminjam pinjaman asal dan syarikat yang sangat handal iaitu Ibu Alicia Radu yang mendapat pinjaman saya 800 juta rupiah Indonesia dalam Kurang dari 24 jam Tanpa tekanan dan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%. Saya sangat terkejut apabila memeriksa akaun bank saya dan mendapati jumlah pinjaman yang saya minta telah dipindahkan ke akaun bank saya tanpa sebarang kelewatan atau kekecewaan jadi saya berjanji bahawa saya akan berkongsi berita baik supaya orang dapat mendapatkan pinjaman dengan mudah tanpa tekanan dari Ibu Alicia Radu

Saya mahu anda mempercayai Ibu Alicia Radu dengan sepenuh hati kerana dia sangat membantu dalam hidup saya dan kehidupan kewangan saya. Anda harus menganggap diri anda sangat bertuah kerana mempunyai peluang untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika anda memerlukan pinjaman, hubungi ibu Alicia Radu melalui e-mel: (aliciaradu260@gmail.com)
Anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel saya: (sitiaminah6749@gmail.com) jika anda memerlukan maklumat mengenai bagaimana saya mendapatkan pinjaman saya dari Ibu Alicia Radu, anda sangat bebas untuk menghubungi saya dan saya dengan senang hati akan menjawab anda kerana anda juga boleh membantu yang lain selepas anda menerima pinjaman anda.

aditya.aulia139@gmail.com berkata...

Nama saya adalah Aditya Aulia. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir tiada apa yang baik boleh keluar dari urus niaga dalam talian tetapi semua keraguan saya segera diambil untuk berehat apabila rakan saya memperkenalkan saya. untuk Ibu pada mulanya saya fikir ia masih akan menjadi permainan yang sama yang saya terpaksa memaksa diri saya untuk mengikuti semua proses kerana mereka tiba di kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua keperluan kerana permintaan melalui proses yang saya dapat memperoleh pinjaman 350 juta dalam akaun Bank Central Asia (BCA) ) Saya sentiasa berjaga-jaga apabila saya berada di telefon saya, saya tidak pernah percaya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ibu menghubungi kini sedang mengalami kejayaan pemanasan jantung dalam kehidupan kewangan anda sama ada BBM INVITE: {D8980E0B} atau anda mahu sahkan saya? Anda boleh menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga boleh menghubungi syarikat ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY (ISKANDAR LENDERS) melalui: {mail: iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

e_mail ::: [aditya.aulia139@gmail.com]
              [iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
WhatsApp ::: [+ 44] 7480 729811 [Sembang Hanya]
Nombor Telefon [+44] 7480 729811 [Panggilan Sahaja]
BBM INVITE ::: [D8980E0B]