SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

14 Mei 2011

CUEPACS ADIL BELA KAKITANGAN

Berita Harian
2011/05/14



SAYA ingin merujuk kepada surat yang dikirimkan pada 12 Mei lalu mengenai rasa tidak puas hati pengadu terhadap Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) yang hanya membela kakitangan awam bergred 1 hingga 40.

Jika kita lihat CUEPACS memandang serius keadaan ekonomi yang meruncing untuk kakitangan Kumpulan Sokongan terutama Kumpulan Sokongan Dua. Rata-rata Kumpulan Sokongan Dua ini mempunyai pendapatan bersih bawah RM1,000. Tidak semua kakitangan dalam golongan ini mengalami kehidupan sempit, tetapi jika dibandingkan dengan Kumpulan Profesional, perbezaan pendapatan golongan bawahan ini hampir 10 kali ganda lebih rendah.

Kepada siapalah golongan ini hendak meluahkan dan meminta kenaikan elaun jika tidak kepada CUEPACS? Golongan bawahan ini tidak kecewa sekalipun golongan profesional mendapat pelbagai elaun yang begitu banyak jumlahnya sementara golongan bawahan tidak mampu menyara keluarga dengan pendapatan sekarang.

Golongan bawahan juga hanya menikmati kenaikan pangkat selepas bertugas melebihi 15 tahun, manakala golongan profesional hanya perlu bertugas tiga tahun untuk menikmati kenaikan gred tinggi.


Jika soal kenaikan elaun rumah menjadi isu golongan ini, CUEPACS boleh menukar elaun perumahan kepada elaun lain untuk kumpulan sokongan. Diharap agar CUEPACS dapat memenuhi segala keluhan dan rintihan semua kumpulan.

ANGGOTA WARISAN, Sabak Bernam.

143 ulasan:

bapak hantu kak limah berkata...

tuan, menulis biarlah berdasarkan fakta..mana ada gaji kumpulan sokongan dan kump. profesinal 10 kali ganda bezanya...bukan semua tuan..segelintir sahaja...begitu juga dengan kenaikan pangkat...Gred PTD ngan Perubatan jer naik pangkat 3 tahun..kalau bg gred DG 10 tahun tuan...janganlah mengeluarkan kenyataan yang tidak menyeluruh dan memperlihatkan kita kurang arif ngan sektor awam.

Tanpa Nama berkata...

pegawai gred 41 di PBT (144 buah dalam malaysia) kerja 15 tahun pun belum dapat gred 44. Tak bising pun macam korang nie.. apa kes...???

Tanpa Nama berkata...

pegawai gred 41 di PBT (144 buah dalam malaysia) kerja 15 tahun pun belum dapat gred 44. Tak bising pun macam korang nie.. apa kes...???

MASYOOKK berkata...

Memang la pegawai gred 41 di 44 PBT seMalaysia kerja 15 tahun pun belum dapat gred 44 ta ada hal. Apa kes...???, MASYOOKK...., banyak oii...

Tanpa Nama berkata...

kebanyakan tapi x semua pegawai gred 41 ni kejanya menunjuk dan mengarah je... sampai keja sendiri pun staf sokongan yg kena jawab. cthnya: bla ada audit dalaman, senang je dia pass kat orng sedangkan diala yang ketua! bla kakitangan sokongan ada kenaikan gaji pegawai profesional pun naik gj bah.... jadi sokonglah kenaikan gaji untuk kakitangan sokongan!!! pastinya anda akan dpt faedah y sama!!

pak najib pun tak paham dengan kesusahan kakitangan sokongan ni... apa la salahnya naikkan elaun rumah ke kalau tak dpt 350, 300 ke. cubalah pak najib rasa dpt gj dibawah 1000, nak byr bil, byr rumah, mkn ank2, belanja ke ofis. kalau pak najib tak bela nasib penjawat awam siapa lagi... nama dah kita tok keja ngn kerajaan. mun kita keja ngan pembangkang xhal juak nya x prihatin!! oh CUEPACS teruskan perjuangan mendapatkan hak penjawat awam khususnya kami kakitangan sokongan!!!!!!!

Pakar kecewa berkata...

Kalau golongan profesional tidak mendapat kenaikana yang adil, makan gagallah skim TalentCorps untuk menarik pakar balik. Malah pakar temapatan pun akan cabut tak lama lagi.

Gaji kakitangan bawahan dan profesional mesti ada beza. Kalau hampir sama, mana adil orang susah payah belajar hingga Master PhD?

vudusss! berkata...

adoi... cuepacs ni buat statement tapa buat kajian ka???? siapa ckp profesional 41 kenaikan pangkat slps 3 thn???? doktor br 3 thn.kakitangan lain 10 tahun lah!! apa lah cuepacs ni.. mcm katak di bwh tempurung!

Tanpa Nama berkata...

adil ke?????bagi sy mmg x adil!!

kumpulan sokongan berkata...

tuan, 10 kali ganda maksudnya kumpulan jusa, bayangkan tahun lepas kita dapat bantuan berupa bonus RM500 dua kali bayar RM1,000 tapi kumpulan jusa dapat kad tol sebulan RM500 setahun je RM6,000. Saya dari kumpulan sokongan sokong penoh gaji dari gred 41 ke bawah dinaikkan sama peratus. Saya pernah bawa teksi KL dan lihat ada Gred 41 buat part time pelacor terhormat. Bayangkan naik gaji setahun 41 4.6% sedangkan gred 1 naik 6.3%. Berdosa menganiaya 41.

Botol Kicap, Senawang berkata...

JANGAN KATA PA GERD 41 KE ATAS, KALAU KAU ORANG TANYA MEMTERI-MENTERI KITA YG DAH KAYA-RAYA TU, MEREKA PUN KATA GAJI TAK CUKUP BRO.
TU YG MEREKA......(AKU MALAS NAK CERITA, DALAM INTERNET BANYAK. KAU ORANG TENGOK SENDIRI - DGN BUKTI SEKALI).
HIDUP PAKATAN RAKYAT.

Mat Rembau berkata...

Nabi pernah bersabda; "Makhluk yang bernama manusia, jika diberi selembah emas, mereka mahukan lembah emas yang kedua"
Pendek kata manusia adalah tamak termasuklah yang atas-atas tu.
Aku nak tukar ahli parlimen kawasan Rembau kepada orang lain. Apa pun tak ada kek Rembau ni!!!!

Tanpa Nama berkata...

boooooooooooooo....jom kita gado...41 keatas vs 40 ke bawah......mari2 mengomen wahai PA 1malaysia

pasrah berkata...

Bg sy,kakitangan kerajaan semuanya memberi khidmat n membandtu dlm pembangunan negara x kira gred sokongan n profesional sbb semua saling memerlukan di antara 1 sama lain.Sy cuma berharap agar cuepacs meminta secara adil pelarasan gaji.kalau nk minta kenaikan,biarlah sama rata.jgn hanya memandang pihak tertentu shj.kalau gred 1 bg 10%,gred lain pun bglah peratus yg sama atau hampir sama.sbgai contohnya,kalau itp kakitangan gred 40 ke bwh rm350,41 pula rm250,mcm x logik.maka x seimbanglah sistem tanga gaji kakitangan kerajaan di malaysia.pls be fair.

Tanpa Nama berkata...

peratus jangan bagi sama. logik ke PAR naik 10% = 80 ringgit pastu hakim pun naik 10% = 1500. ada hakim campur elaun sebulan dapat RM19000.

Tanpa Nama berkata...

Pooorah.... cuepacs

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan kerajaan bagi opsyen kepada pa kerja 18 jam seminggu dengan gaji dan elaun separuh sesuai untuk ibu ibu muda.penjimatan ini bolehlah digunakan untuk menaikan gaji pa

Tanpa Nama berkata...

Kalu nak laksanakan sistem baru ni berilah kenaikan pangkat/memangku kepada yang dah layak 3/3, 3/4 & 4/4 barulah adil bagi yang dah tungkus lumus belajar.

KPSL pun diharap bagi yang lulus berilah kenaikan pangkat/memangku sebelum adanya kekosongan tak perlulah nak temuduga utk dapatkan jawatan tersebut.

Bukan apa, pekerja yang lulus dah berusaha nak meningkatkan taraf hidup dgn belajar untuk mendapat kenaikan gaji tanpa merayu pelarasan gaji yang nampak gaya takder bunyinyer...

Usaha + Lulus = Gaji Naik
harap sistem lama yang digunakan taklah sia-sia dilaksanakan walaupun ditukar sistem baru

UTAMAKAN YANG DAH BERUSAHA PADA ZAMAN PTK & KPSL

bapak hantu kak limah berkata...

bodo....PAR masuk keje ngan apa kelulusan..hakim dengan apa...nak banding pun biarlah logik..takkan PAR nak gaji 19000 sebulan kot sama ngan hakim...akai ada ka...

halim Jempol berkata...

sebab itulah kami konsisten memperjuangkan agar semua sokongan bermula dengan gred 41 P1T1, manakala yg ada diploma gred 41 P1T2, dan ada ijazah keatas mula dgn P1T3, ini baru adil, pasti golongan berijazah pun setuju sebab gaji mereka tetap lebih dr gol. sokongan.

Jangan lupa pula elaun khas untuk ahli UMNO rm300 sebulan. Syarat kenaikan gred pula hendaklah menjadi ahli Umno yg aktif.

Tanpa Nama berkata...

elaun elaun jusa patut di potong

Tanpa Nama berkata...

bapak hantu kak limah >> apa la bodo sangat ko ni.. PAR tak minta gaji 19000 la bodo.. amaun tu berdasarkan tuntutan cuepac sekarang. ko tu yg tak faham maksud apa PAR tu cakap tadi tu cuma cth supaya org mcm ko ni paham ketidak adilan utk kenaikan gaji sama rata. bukan dia minta untuk naik gaji rm19000. ko ingat kami takda peranan ke dalam jabatan. PM sekali pun kalo takda rakyat dalam negara dia boleh buat apa? gaji gred 41 ni sampai tak cukup paslip nak print gaji ngan elaun tau.. kami ni cuma 3-4 kerat penyata saja. kami memang faham disebabkan kelayakan akedami. tapi PAP mengeluh minta seratus 2 dua saja untuk meringankan sedikit beban hidup saja dah nak merungut. bpa sangat seratus dua tu...

Tanpa Nama berkata...

Saya suka baca catatan "Pasrah" Sabtu, Mei 14, 2011 2:01:00 PM.
Pendapat beliau adalah pendapat manusia yang matang dan bijak!! Terima kasih "Pasrah".

Hati kecil berkata...

Kumpulan sokongan 1-17,22-26 bergaji rendah dan sederhana jug akena beyar petrol Ron95 RM1.90 dan gula RM2.30/kg dan lain2 brg keperluan asas harian sebagai mana gred 41-ke atas...kami minta kerajaan bagi pelarasan gaji sebab apa, gaji rendah utk tampung kos kehidupan harian jika dibandingkan dgn gaji di gred lain yg lebih tinggi@profesional...namun rasional kami utk memohon gaji lebih dr apa yg kami perolehi sekarang mmg ada dgn kos hidup yg amat tinggi bukan nak menidakkan gred lain yg lebih tinggi.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong Hati Kecil di atas sepenuhnya...beliau adalah org yg paling memahami golongan gred rendah...Tahniah!!!

Tanpa Nama berkata...

buat pakar pun pakai biasiswa kerajaan, nak demand plak...

Tanpa Nama berkata...

booooooooooooo...kan dah gado..begado la korang..aku duk baca je...pekerja pa dari bawah samapi atas semua bodo

Tanpa Nama berkata...

susah eh.....semua org nak gaji 2000++ sebulan....yg 17 nak gaji 41...tambah lak tu kena kritik lg...manusia ni mana ada yg puas....tada siapa yg berpuas hati..

Tanpa Nama berkata...

ada gak syaitan yg dok panaskkan sausana....

Tanpa Nama berkata...

Biasala....selagi banyak duit, selagi itu banyak kemahuan.Tp dlm keadaan ekonomi mcm ni, memg semua skim akan terasa keperitannya.Yg byk duit ke xbyk duit ke...sama je..sbb msg2 memg ada hutg.Sama ada hutg bsr mahupun hutg kcl.Tp dgn transformasinya ekonomi ni, membuatkan semua org xkira PA atau bukn PA memg merasa kesusahannya.Apa tdknya...gula, myk, aym atau apa2la...semua org kena keluarkan duit.Kalu xbagi duit kang dah kira mencuri..xgitu?Kerajaan kita skrg...xtaula apa yg dirancangnya shigga semua org rasa begitu sush.Terpaksa pnjm sana sini.Smpai masa dpt gj...hbs byr hutg je.Pastu pinjam lagi...(agaknya la).He..he...kalu silap tu maafla ya.

Tanpa Nama berkata...

Biasala....selagi banyak duit, selagi itu banyak kemahuan.Tp dlm keadaan ekonomi mcm ni, memg semua skim akan terasa keperitannya.Yg byk duit ke xbyk duit ke...sama je..sbb msg2 memg ada hutg.Sama ada hutg bsr mahupun hutg kcl.Tp dgn transformasinya ekonomi ni, membuatkan semua org xkira PA atau bukn PA memg merasa kesusahannya.Apa tdknya...gula, myk, aym atau apa2la...semua org kena keluarkan duit.Kalu xbagi duit kang dah kira mencuri..xgitu?Kerajaan kita skrg...xtaula apa yg dirancangnya shigga semua org rasa begitu sush.Terpaksa pnjm sana sini.Smpai masa dpt gj...hbs byr hutg je.Pastu pinjam lagi...(agaknya la).He..he...kalu silap tu maafla ya.

Tanpa Nama berkata...

skim saraan baru akan diperkenalkan 1.1.12 ni........nantikan

Tanpa Nama berkata...

sesama PA pun nak gado....patutla x dpt naik gaji...ada persatuan tp x bersatu...cuepacs ble musnah kalo mcm ni....

Tanpa Nama berkata...

Tuntutan CUEPACS biar adil dan realistik.Bukan nak menghina, kelulusan rendah, bekerja di gred rendah dengan tugasan yg memerlukan kemahiran tidak tinggi, adakah gaji dan elaun perlu sama banyak? Harus diingat, semakin tinggi jawatan semakin berat tanggungjawab yang dipikul.

Tanpa Nama berkata...

Senang citer la.. sume gred bagi selaras elaun perumahan RM350. dari gred 1 hingga ke JUSA. baru la adil. takde gado2 kata tak adil. kalo nak susah, biar sama2 susah.. kalo nak senang, biar sama2 senang. sama2 buat keje kan.masing2 ada fungsinya kan.kalo nak bezakan yg gred rendah ngan gred tinggi pun biarlah pada gaji pokok je.elaun sume sama. tak gitu??

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH GURU2.....16 MEI INI MUHYIDIN DAH BAGI LAMPU HIJAU NAIK GAJI..HEEEEE...SERONOKNYA....KUMPULANSOKONGAN MAKAN KUAH LE...HEEEEE....

Tanpa Nama berkata...

aku sokong bro,biarlah elaun semua kakitangan awam sama,yg akan membezakan gred biarlah gaji pokok sahaja,baru sama adil....baru transformasi perkhidmatan awam yang betul selaras dengan konsep 1 malaysia...rakyat didahulukan,percapaian diutamanakan...kenapalah kerajaaan tak prihatin masalah kita sebagai pejawat awam....harap cuepacs bagi pm,tpm dan semua menteri baca rintihan penjawat awam supaya tidak terabai...

Tanpa Nama berkata...

kalo elaun sama semua...just beza gaji 3 ratus tp gred 41 keatas kena tandatangan dokumen yang silap2 menjerat diri....hahaha,,...baik 41 jd sokongan jer....nyusah tanggung risiko....tak gitu semua...ni suruh sign semua takut n tak nak...tp nak gaji lebeh...gaji n elaun berkadar la dengan tanggungjwb berat sign dokumen

Tanpa Nama berkata...

cikgu saja asyik dpt kenaikan...

Tanpa Nama berkata...

korang ni suma nya cam org bodo jer.. kita saling memerlukan.. takde yang tak perlu,kalau tak,tak wujud segala macam jawatan tu... bab elaun n gaji tu, memang da cukup syukur sebenarnya.. yang penting, pandai2 gune jer... bab akademik tu susah nak ckp lerr.. tapi kalau da tau sendiri ader ijazah/master, buat pe mintak gred yang kurang dari kelayakan, maser interview org tanyer faham tak tentang gred yang ingin disandang,cakap faham,biler dah keje, macam tak faham... renung2kanlah yer kekawan n toksah gado la pasal ni,kerajaan tau la nak bagi aper kat kite ni, kalau kiter yang dudk tempat diaorg tau ker nak tadbir urus negara nih???? ada berani???

Tanpa Nama berkata...

Berita baik buat pendidik msia..tgu la 16hb ne Tan sri Muhyyiddin akn buat announcemnt..wah...PA yg tgh tgu berita baik x kan tross hampeh?? sbr ja la...

PAmakankerang berkata...

Banggang punya 41. Dulu kami 17 je tandatangan tu semua, terutamanya baucer bayaran. Tapi kerana ramai graduet ta ada kerja bagi la gred 41 keatas sign. Jangan nak berlagak la, kami kumpulan sokongan dulu dah diberi tanggungjawab ini. Kami dulu gaji kecik je tak ada graduet nak kerja dgn gomen. Masa tu minyak belum keluar lagi. Tapi bila swasta banyak bengkrap kerana pekerja tak amanah berebut-berebut la mereka nak kerja gomen. Tu sebab gomen kasi kelayakkan umur dinaikkan dari 25 tahun ke 54 tahun kalau nak masuk gomen, bagi yg tak amanah ni kerja kerajaan. Bengap punya pegawai. Pergi mampus.

Untung Bersama berkata...

salam semua.
Pendapat sy camni..
ETP 1-40 = rm180
ETP 41-42= rm250
(kadar sekarang)

kalu nak dinaikkan pun, gred 1-40 dpt rm300 manakala gred 41-42 rm350
amacam, ok ke? sama2 naik sama2 untung.

bab gaji sy rase mmg dh ok. ini berdasarkan kepada KELULUSAN seseorang. orang lain pun byr harga minyak kete yg sama jugak.

Tanpa Nama berkata...

Cadangan Untung Bersama ada juga realistiknya. Kump. Sokongan tak nak minta Kadar Tuntutan Elaun Perjalanan sama ikut gred jugak ke?

Tanpa Nama berkata...

apa kata.. PA dan 41, ETP = RM 500. Cola = RM 500. Beza drp gaji.

Khean berkata...

Buka COLA dan ITP je naik. Tapi EPW (Elaun Perumahan Wilayah) dan BIW (Bayaran Insentif Wilayah) pun naik juga. Saya tak dapat COLA dan ITP sebab luar wilayah (Orang Sarawak bertugas di Semenanjung). Kenang jasa PA yang bertugas luar wilayah mcm saya ni.

Tanpa Nama berkata...

booooooooooooo...gado2 la laagi...syok aku membacanya...mcm2 pndapat..yang 41 komen sandart la deme yng paling power,npe xblaja pndai2 la,blaja bodo nk gaji tinggi la,nape mntk jawatan rndah klu dah taw da kelulusan la...yang 17 pula komen asyik nk naik gaji la,susah naik pangkt la,elaun bior sama rata la,komen manyk pun,harammm xde sape nk dngor...duit bole jadi berhala...
sedarla wei wahai pa2 sekalian

Botol Kicap, Senawang berkata...

Jangan percaya lagi sebab TPM belum umum apa-apa. Silap-silap guru-guru yg mengajar pendidikan khas naik gaji 5% je. Putih mata guru lain. Justeru, jangan mengharap dan percaya apa-apa. Kalau nak bergembira, tunggu lepas pengumuman. Walau bagaimanapun, teripa kasih kepada "buku Jingga" yang menyatakan jika PR memerintah, guru akan dpt lebihan rm500. Buku jingga tu pun jangan percaya lagi. Tak pasal-pasal nanti kita jadi Pak Kadok.

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH GADUH2...BUAT SEMAK JE...CIKGU JUGA NAIK GAJI...LEPAS CIKGU, POLIS...LEPAS POLIS, ASKAR..LEPAS TU CIKGU BALIK, KEMUDIAN POLIS, LEPAS TU ASKAR...HEEEEE....JANGAN SILAP PILIH KERJAYA BEB...

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs tak bela kaki tangan!!!!!! Ceupacs hanya reti mesyuarat dan bagi ceramah sj...nothing. Jangan syok sendiri wahai ceupacs. Berapa pendapatan perkapita penduduk malaysia????? Bandingkan dgn singapura atau thailand (negara paling dekat). apa yang ceupacs buat bila kos barang dan gaji tidak seimbang? Barang makin naik..gaji tak naik2. Contohnya gula naik 20 sen..nampak sikit tapi berapa % sebenarnya. Teh tarik naik 20 sen dr rm1.30 ke rm 1.50 berapa %??? Apa yang ceupacs buat???? Diam je ke??? Kos sara hidup makin tinggi... apa ceupac buat????? Apa yng di bela??? Kalau cakap sj...tak ada guna. Harap ceupacs halusi peratus kenaikan barang dengan gaji.

Tanpa Nama berkata...

Cikgu pandai Main kata2 .Cikgu pandai BODEK Mteri Pelajaran.Tulah diutamakan

Tanpa Nama berkata...

Pesan kat anak kita belajar rajin2 nanti jadi cikgu ...jangan jadi doktor , peguam atau pensyarah gelap masa depan... kalau tak pandai jugak jadi la polis atau askar ... cerah jugak masa depan ... universiti2 semua ... tutup kursus yang ada ...hanya buka kursus pendidikan dan pertahanan ....masyuk

Tanpa Nama berkata...

ttg gred pensyarah ipta,kan ada pekeliling baru yang pensyarah leh pgg jwtn bkn pengurusan ipta tp dgn gred sehingga Turus 1..1 gred dibelakang KSN..maknanya,kenaikan pangkat diorang kira cerah..

http://www.jpa.gov.my/docs/pp/2010/15/pp152010.pdf

Tanpa Nama berkata...

kena provoke saja melenting...aduis

Tanpa Nama berkata...

saya selaku menteri kewangan negara bhuito dengan ini mengisytiharkan kenaikan gaji semua kakitangan anjakan RM 800 setiap gred berkuatkuasa 16 Mei 2011 ini. Sekian dimaklumkan.

Tanpa Nama berkata...

saya selaku menteri kewangan negara bhuito dengan ini mengisytiharkan kenaikan gaji semua kakitangan anjakan RM 800 setiap gred berkuatkuasa 16 Mei 2011 ini. Sekian dimaklumkan.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Guru2 tu pandai sangat taklah adalah penjenayah bernama OSAMA iaitu seorg murid yg dibentuk oleh guru dan menjadi penjenayah yg paling d kehendaki...inilah hasil dari ajaran guru...jgn guru nak tuntut semua yg baik...yg negatif tu melambak.

Tanpa Nama berkata...

Guru hanya 380,000 org berbanding 5.4 juta murid Di Malaysia. Seorang murid hanya berada 6 jam atau lebih sedikit di sekolah. Yang lain -lain adalah di bawah tanggungjawab ibu bapa Besarkah pengarauh didikan guru berbanding ibu bapa?

Tanpa Nama berkata...

Inilah nasib diriku yang malang..Oh tuhan..tak boleh bersenang lenang..Naik gaji sedikit pastu harga barang naik melambung. Kerja penat2, tak dihargai.. Asyik2 cikgu, polis dan askar gak yang dapat berita gembira..Apa cerrr??? Isk..ish..ish..

Tanpa Nama berkata...

Kalau ikut PM Gagasan 1 Malaysia adalah untuk semua rakyat iaitu mesti seimbang saksama tapi utk PA lain pulak hanya Guru, Polis saja yg dpt naik pangkat lbh awal/cepat dan gred lebih byk bnading dgn PA lain...mana Gagasan tu...tepuk dada tanya akal anda.

Buruh Balaci berkata...

Kepada guru-guru yg hanya mengejar pangkat, anda tidak layak untuk dipanggil 'guru', Kepada guru-guru yg ikhlas mengajar dan mendidik anak bangsa Malaysia, jasa anda semua amat kami hargai dan kami akan kenang sepanjang hayat. Selamat Hari Guru! (buat guru-guru yg ikhlas mengajar bukan kepada guru-guru yg hanya mengejar pangkat & kekayaan)

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak rakyat/PA undi BN semua mesti buat/undi tapi kalau bab naik gaji, KUP Cikgu lebih awal iaitu 10 tahun berbanding dgn PA lain 15 tahun...apa ni???Pa lain bukan budak umo 3 tahun lain.

Tanpa Nama berkata...

bapak hantu kak limah: pikir la....

NOTIS 24 JAM berkata...

KALAU BETUL LA ESOK TPM UMUM KENAIKAN GAJI UNTUK GURU DAN LAIN2 KEISTIMEWAAN UNTUK MEREKA, KEMUDIAN DI SUSULI OLEH POLIS & TENTERA...AKU ORANG PERTAMA DALAM PA AKAN MELETAK JAWATAN...BAGI AKU, MARUAH ITU LEBIH PENTING DARI TERUS PERMAINKAN OLEH MAJIKAN YANG TIDAK ADIL KEPADA PEKERJANYA... MARUAH INI BUKAN SEKADAR UNTUK DIRI, TETAPI MARUAH UNTUK MENUNTUT HAK DAN KEADILAN SAMA RATA YANG SEHARUSNYA DITERIMA OLEH SEMUA 1.2 JUTA PENJAWAT AWAM...BUKAN SEKADAR UNTUK MEMENUHI TUNTUTAN GOLONGAN2 TERTENTU DAN BERKEPENTINGAN SAHAJA...

NOTIS 24 JAM berkata...

KALAU BETUL LA ESOK TPM UMUM KENAIKAN GAJI UNTUK GURU DAN LAIN2 KEISTIMEWAAN UNTUK MEREKA, KEMUDIAN DI SUSULI OLEH POLIS & TENTERA...AKU ORANG PERTAMA DALAM PA AKAN MELETAK JAWATAN...BAGI AKU, MARUAH ITU LEBIH PENTING DARI TERUS PERMAINKAN OLEH MAJIKAN YANG TIDAK ADIL KEPADA PEKERJANYA... MARUAH INI BUKAN SEKADAR UNTUK DIRI, TETAPI MARUAH UNTUK MENUNTUT HAK DAN KEADILAN SAMA RATA YANG SEHARUSNYA DITERIMA OLEH SEMUA 1.2 JUTA PENJAWAT AWAM...BUKAN SEKADAR UNTUK MEMENUHI TUNTUTAN GOLONGAN2 TERTENTU DAN BERKEPENTINGAN SAHAJA...

ery berkata...

KEPADA TANPA NAMA:

SEDARLA SIKIT..AWAK TUE KENAL ABC PUN DARI CIKGU..AWAK MARAH KERR TAK DAPAT JADI CIKGU..AWAK INGAT SENANG KER JADI CIKGU..SAH-SAH AWAK TUE TAK TAU DIUNTUNG...

ery berkata...

guru kena tunggu 10 tahun baru dapat naik gred 44...CUEPACS nir mana tahu??...tak tgk pekeliling kerrr

Tanpa Nama berkata...

sedara....PPT lagik terok..yg ada pon 27...32...36...ada rezki dpt jd 36..kalau tak pencen 32 jer bang oi

Tanpa Nama berkata...

kepada semua samada sokongan atau profesional kita saling memerlukan kerana kita ada kepakaran dalam bidang masing-masing,jadi tak perlulah nak mempertikaikan kelayakan atau kedudukan,kenapa nak berkelahi PM tak kisah pun pasal kita semua,kalau betul Kerajaan perihatin paling tidak bagi la bonus setiap hujung tahun.

Tanpa Nama berkata...

kepada semua samada sokongan atau profesional kita saling memerlukan kerana kita ada kepakaran dalam bidang masing-masing,jadi tak perlulah nak mempertikaikan kelayakan atau kedudukan,kenapa nak berkelahi PM tak kisah pun pasal kita semua,kalau betul Kerajaan perihatin paling tidak bagi la bonus setiap hujung tahun.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama
Sabtu, Mei 14, 2011 4:59:00 PM
Sabtu, Mei 14, 2011 11:21:00 PM

Aku benci la baca statement ko,orang yang cakap orang lain bodo tu lah orang yang paling bodo sekali sedangkan dia tak sedar....mcm siall...!!!!biarlah orang nak bagi pendapat masing2 yang kau tu nak bodo2kan orang apesal??ingat kau tu bijak sangat pi mampusss la...Orang macam kau tak layak nak berforum dekat sini fikiran tak matang...

Tanpa Nama berkata...

takyah la nak bodo2kan orang tak baik bro....

KERANI CABUK berkata...

ery berkata...
KEPADA TANPA NAMA:

SEDARLA SIKIT..AWAK TUE KENAL ABC PUN DARI CIKGU..AWAK MARAH KERR TAK DAPAT JADI CIKGU..AWAK INGAT SENANG KER JADI CIKGU..SAH-SAH AWAK TUE TAK TAU DIUNTUNG...

Ahad, Mei 15, 2011 4:14:00 PM

KEPADA YG BERNAMA ERY...ENGKO NI GURU KE? ENGKO DIDIK ANAK MURID ENGKO BRPA RAMAI YG DAPAT SEMUA A?? NTAH2 BUKAN BERSUNGGUH2 NAK NGAJOR PUN...SBB TU BUDAK2 SEKARANG BYK YANG KURANG AJOR...AKU RESPECT CARA PENDEKATAN YG DIGUNAKAN GURU DULU2...TAK MERUNGUT PASAL DUIT RINGGIT...SEMUA IKHLAS UNTUK MENDIDIK ANAK BANGSA KITA...HIDUP TAK MEWAH, SEDERHANA SAHAJA...SBB TU ANAK MURID SELALU MENDOAKAN UNTUK GURU...SEKARANG NI? APA YG ENGKO BUAT? SEBAB TU MURID2 SEKARANG X RESPECT GURU...GURU2 ASYIK BERKESATUAN SANA SINI...NAK BUAT TUISYEN PUN LETAK HARGA...MINTA ITU INI...BAGI BYK ALASAN MCM2...BEBAN KERJA TINGGI LER...BESAR LER...APA2 PENJAWAT AWAM LAIN TAK DER NILAI KE KEPADA KERAJAAN? KERJA RELAKS SGT KE? KITAORANG PUN ADA BEBAN KERJA LA...ENGKO ORANG KUL 2-3 PETANG DAH BLAH DARI SEKOLAH...KERANI2 TERKONTENG2 MASIH DIPEJABAT...TAPI YANG MENIKMATI LEBIH MANFAAT..GURUUUUUUUUU JUGA...

Tanpa Nama berkata...

Adoi ape semua ni...pengadu tu sbnrnye nak luahkan perasaannye yg kenaikan gaji tu mmg patut dinaikkan ttp tidak munasabah krn kalau naik pun mrk yg paras gaji rendah tetap tidak mampu manampung taraf hidup skrg, sdgkan mrk yg berpangkat gred A dan ke atas bila gaji dinaikkan mgkin berbaloi. Begitu jugak kalau pembayaran bonus, 1 bulan bonus org bergaji rendah dan tinggi...
CUEPAS patut buat satu tanda aras yg mgkin ia tidak timbulkan isu kenaikan gaji dll yg tidak seimbang berlaku dlm perkhidmatan awam.
Kalau tidak ada kumpulan sokongan I/II maka kumpulan prof ke atas tidak mampu utk bergerak...cuba lah fikir bercakap jgn terlalu emosional hingga mengeluarkan 'bodoh' pd insan2 begini...
Cdgn saya pd CUEPACS supaya berjuanglah secara adil, kalau boleh Pekerja Rendah Awam yg sentiasa berhadapan dgn bahaya dan kekotoran diwujudkan Elaun Kritikal, bkn setakat CUEPACS memperjuangkan melanjutkan usia pencen hingga 60thn. sbb bg saya ia tidak menguntungkan siapa2 kecuali mrk2 tertentu shj...lagi pun bila lah generasi muda yg di luar sana ingin merasakan utk berkhidmat di sektor awam...

Tanpa Nama berkata...

elaun BITK w17 wajar dikaji.. RM40sebulan..lulus exam BITK pun baru RM80 itupun dh 3kali amik masih xlulus2 gak..keje tiap2 bulan buat perubahan gaji,hasil,baucar,LO,TnT korg lg..nie plak ura2 nk naik gaji..sapa yg kena buat? bukan ke w17.. Bagi la keistimewaan skit gred W17 yg mjaga kewangan organisasi..

Tanpa Nama berkata...

BILA BERCAKAP BAB GAJI, BONUS, ELAUN, APC DAN SEBAGAINYA...SAPA2 PUN TIDAK AKAN BERPUAS HATI!!! SEBAB TAK PERNAH BERLAKU ADIL!!!

PEMERHATI berkata...

JURURAWAT DAPAT ELAUN KRITIKAL...KONONNYA ALASAN SEBAB TERPAKSA KORBANKAN MASA & TERPAKSA BERDEPAN DENGAN KARENAH PESAKIT...TAPI AKU TGK YANG DOK SELALU BERDEPAN DENGAN KARENAH PESAKIT, MANDI, BASUH BERAK PESAKIT DAN MACAM2 LAGI KARENAH...ATTENDAN YANG BUAT...NAPE DIAORANG TAK DAPAT JUGA ELAUN KRITIKAL?? PELIK KAN....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
elaun BITK w17 wajar dikaji.. RM40sebulan..lulus exam BITK pun baru RM80 itupun dh 3kali amik masih xlulus2 gak..keje tiap2 bulan buat perubahan gaji,hasil,baucar,LO,TnT korg lg..nie plak ura2 nk naik gaji..sapa yg kena buat? bukan ke w17.. Bagi la keistimewaan skit gred W17 yg mjaga kewangan organisasi..
Ahad, Mei 15, 2011 8:46:00 PM

PEMERHATI berkata...
JURURAWAT DAPAT ELAUN KRITIKAL...KONONNYA ALASAN SEBAB TERPAKSA KORBANKAN MASA & TERPAKSA BERDEPAN DENGAN KARENAH PESAKIT...TAPI AKU TGK YANG DOK SELALU BERDEPAN DENGAN KARENAH PESAKIT, MANDI, BASUH BERAK PESAKIT DAN MACAM2 LAGI KARENAH...ATTENDAN YANG BUAT...NAPE DIAORANG TAK DAPAT JUGA ELAUN KRITIKAL?? PELIK KAN....
Ahad, Mei 15, 2011 9:03:00 PM

aku sokong semua jawatan patut ada elaun khas jawatan bagi mrapatkan jurang gaji dgn peg.atasan..yg btungkus-lumus kami PA bawahan..

kamanuk berkata...

Saya rasa belum adil lagi
Buktinya .

1. Pelarasan Gaji pada 01.07.2011 menyebabkan kumpulan DG41, DG44 dilangkau oleh kumpulan DGA32 dan DGA34. Disebabkan Sistem Pelarasan menggunakan peratus 15% dan 25%.Perbezaan 10% antara kumpulan siwazah dan bukan siswazah memberikan kesan yang dalam dan berpanjangan

Contohnya seperti berikut;-

tanggagaji sebelum pelarasan

1. DG41 = RM 3011
2. DGA32= RM 2995

Selepas pelarasan 01.07.2007

1. RM3011 + 15% = RM3462.25

2. RM2995 + 25 % = RM3743.75

Perbezaan
RM3743.75 - RM3462.25= RM281.50

Kesan perbezaan ini akan berpanjangan sehingga kakitangan kerajaan bersara.

Jadi, takkanlah nak dibiarkan perkara ini.

kamanuk berkata...

Saya rasa belum adil lagi
Buktinya .

1. Pelarasan Gaji pada 01.07.2007 menyebabkan kumpulan DG41, DG44 dilangkau oleh kumpulan DGA32 dan DGA34. Disebabkan Sistem Pelarasan menggunakan peratus 15% dan 25%.Perbezaan 10% antara kumpulan siwazah dan bukan siswazah memberikan kesan yang dalam dan berpanjangan

Contohnya seperti berikut;-

tanggagaji sebelum pelarasan

1. DG41 = RM 3011
2. DGA32= RM 2995

Selepas pelarasan 01.07.2007

1. RM3011 + 15% = RM3462.25

2. RM2995 + 25 % = RM3743.75

Perbezaan
RM3743.75 - RM3462.25= RM281.50

Kesan perbezaan ini akan berpanjangan sehingga kakitangan kerajaan bersara.

Jadi, takkanlah nak dibiarkan pe

AKU PAP berkata...

Ini sudah bagus.Inilah yang dikatakan money planing.Demokrasi terpimpin

Kamariah Youb berkata...

Saya mohon dengan rasmi agar semua guru diwajibkan menjadi ahli Umno sebelum menerima apa-apa kenaikan, ini adalah penting untuk meningkatkan jumpah sokongan dan menanam sifat bersyukur guru kepada pemimpin BN.

Tanpa Nama berkata...

ape ke hai sumenye mencarut ni, guru lawan pa,pa lawan guru... sume ilmu adalah milik allah.. balik la pangkal jalan sumer nye oiiii.... ingat,sume yg kita miliki adalah pinjaman dari allah.... ingatlah manusia sekalian.....

Tanpa Nama berkata...

saya sokong statement kumpulan sokongan 500%...moga cadangan anda berjaya......wacaaaaaa

Tanpa Nama berkata...

mau pa x lawan....dia ingat bagus sangat ke dia tu...sape yang uruskan gaji dia...elaun dia..naikan gaji dia pentadbiran lagi..mcm-mcm lagi...sapa yg pos surat...sapa yg potostat dokumen yg berjuta-juta ringgit tu.... der kitaorg ada karier derr...klu golongan ni x de hang la yang potostat dokumen tu....nak angkat tong sampah pun x larat...inikan pula nak cuci jamban...klu x de golongan ni..makwe hang tengok hang siang jd cikgu, petang cuci jamban...nak ke..selama ni sape yang bagi hang senang keje..potong bunga...siram bunga...potong rumput...derr.kulit hang lembut...pegang berus jamban pun
x tau....nasib baik kumpulan sokongan ni ada...klu x...siang2 lagi hang kene cuci jamban....

Tanpa Nama berkata...

betul tu...aku sokong...kat rumah cuci jamban...kat tempat keje x berani...klu jawatan kumpulan sokongan ni x de tempat keje dah rupa kandang kambing...klu dah tempat keje mcm kandang kambing baik jadi par jerrrr...sebab tu le jawatan tu diadakan....nak kutip pembungkus aiskrim pun malu...tangan nanti kudissss..cuba bayangkan klu sokongan x de...pagi2 kene pegang parang pegi tebas rumput..pastu baru nak ngajar..jangan harap la woiii..sampai tahun 2080 pun x de yang berani nak buat...sebab tu kump sokongan pun penting...sekolah tinggi2 tapi ckp pandai...pandai pusing 36 darjah pulak tu...

Tanpa Nama berkata...

W17...AKU SOKONG ANDA TUAN...MEMANG KERJA TUAN PENAT JUGA...MUDAHAN PERMINTAAN ANDA TERMAKBUL..KLU TUAN X DE SAPE NAK BAYAR GAJI KAKITANGAN AWAM. X KAN CIKGU KOT. CIKGU MANA TAU KIRA GAJI. KIRA KENAIKAN GAJI TAU LA. KITA X MINTAK 2-3 TAHUN SEKALI. KITA X MINTAK ELAUN YANG MEREPEK2. KITA MINTAK PELARASAN GAJI SEKADAR CUKUP MAKAN JER...KLU CIKGU NAK MINTAK ELAUN MINTAKLAH...TAPI JGN NAK BABITKAN PAR...NANTI CUCI JAMBAN SENDIRI...

Tanpa Nama berkata...

Imbasan;
Zaman mahadir bagi pelarasan gaji 10% sebanyak 2 kali sepanjang hidup dia. Minyak ada naik juga.
Zaman Pak lah, bagi 1 kali penyelarasan. Minyak ada kali naik.
Zaman Najib, pelarasan takde. Dia sama bini sudah naik minyak.
Aku sama kawan-kawan pakat, sama itu india mari mahu tukar transformasi kerajaan dulu.

Tanpa Nama berkata...

kumpulan profesional harus sedar...kumpulan anda untuk kenaikan pangkat amatlah mudah kerana tk ramai persaingan....tapi bagi kump. sokongan harus bersaing dgn ramai kerana tdk bnyk peluang....kalaupun gread kenaikan pangkat gaji lebih tinggi cth DG41 dan DG32....nk bagi gaji tinggi pada DG41..berapa ramai..tpi DG32..ni tk ramai....DG41 5 org = adalah nisbah DG32 hanya 2 org saja...so..mmg patut pun sokongan harus diperjuangkan kebajikannya...kumpulan profesional pun bnyk elaun..nk cuti belaja pun gaji penuh...tapi kami kena tunggu 10 thn baru dpt gaji separuh...separuh..tau...dan ade elaun kritikal....apa lagi yg kamu semua nak....

Tanpa Nama berkata...

Wahai kumpulan sokongan. Tak payahlah hantar anak-anak anda belajar tinggi-tinggi. buat habis duit je. Habis darjah 6 suruh masuk kerja kerajaan. gaji lebih tinggi daripada pegawai yang mempunyai ijazah.

Tanpa Nama berkata...

tak paya nak percaya dengan cuepacs ni..asyik tipu PA je....jum PA, kita suarakan ketidakpuas hati di PRU 13 nanti

Tanpa Nama berkata...

Cuba tengok gaji mati S32 dan S41 sapa besar..??
Cuba kira plak S41 utk capai gaji S32 berapa lama..??
S27 utk dptkan Gaji Pokok RM2,400 perlu berkhidmat selama 15tahun...15tahun gaji 41 dah berapa.?,klu da naik 44 dah berapa..!!??
Kepada semua Kumpulan A yg cemburu(minda mcm kump D)..xguna ada Ijazah klu bende remeh mcm ni pon xnampak...!!!

Tanpa Nama berkata...

perlu ka seseorg yg diberi amanah melakukan tugas pembersihan mngungkit pasal kejanya??klu da nama pekeja pmbersihan tugas2 membrsih jamban,bkar smpah,tebas rumput mmg korg la yg buat!!tu pon korg dibyr bkn keja free..guru pulak melaksanakan tugas mengajar di sekolah.keja pon mmg ln2,nape nak ungkit2 lg.gitu jugak ngan kerani yg kata guru tak pndi urus gaji,fotokopi la.dah tu keja korg,korg bt la.klu tugas2 ni guru yg kena bt sndri korg keja pa pulak??n tak perlu merungut bila guru2 mengarahkan melakukan itu ini kerana korg mmg dibyr utk melaksanakan arahan guru paham..

Tanpa Nama berkata...

cuepacs hangpa xpayah nak dok canang bela kakitangan..poodah.bela kaki tangan hangpa adala..xhabis2 dok kaji2 smpai kemana pun xtaula.jujur je la dengan kitaorg yg hanpa gagal melaksanakan tanggungjawab dengan baik..kan senang..puas hati.letak jawatan cari org lain yg boleh fight for our rights.jgn dok kaji2 lpastu akur...cettt.

Tanpa Nama berkata...

Kamariah Youb berkata...
Saya mohon dengan rasmi agar semua guru diwajibkan menjadi ahli Umno sebelum menerima apa-apa kenaikan, ini adalah penting untuk meningkatkan jumpah sokongan dan menanam sifat bersyukur guru kepada pemimpin BN.


tuiiiiiiiiii
sokongan paksaan tak bawa kemana...
haqqqq tuiii

Tanpa Nama berkata...

klu x ungkit pasai apa yg hang nak sibuk dgn pa rendah ...hang ckp pandai...pasai hang keje berckp. hang tgk sendiri dan cermin diri la pukul 10 hang dan bukak internet...tgk hang punye ulasan pukul berapa. ckp pandai...gaji nak lebih..nak lebih tanam sawit la...nape...takut tangan, muka, jd hitam. hang pun bercakap dibayar gaji...keje masing2 x kira pangkat, sama2 memerlukan. klu x de yg yg rendah, yg tinggi boleh senang keje ka....hang pandai ngajar, tapi x tau nak pikir golongan bawahan...hang ingat hang cikgu hang dah bagus sangat.

Tanpa Nama berkata...

yang hang takut cuepecs bela pa rendah kenapa? takut diaorg beli rumah 3-4 biji. ala klu naik pun x mcm guru la. apa korang cikgu2 ni bengap sangat. korang cikgu2 ni di hantar belajar pandai2 tapi x tau nak pikir wat pe. tau la diorg nak ejas gaji pa rendah dgn gaji cikgu. korang ingat kerajaan tu bodoh nak bagi sama gaji pa rendah dgn cikgu. korang jgn la takut sangat. " selamat hari guru " mudahan naik gaji 100%..sumpah kitaorg x dengki...

Tanpa Nama berkata...

woitt hantu mak limah pa just minta naik gaji utk tampung kenaikan harga barang la ngokk..apa punya turrr daa,klau dpt la ko ni mmg aku belasah mangkuk ayunn

Tanpa Nama berkata...

he he he..sebenarnya apa yg terjadi salah gomen..mengarahkan kehidupan di malaysia kepada kebendaan.. org nak pakai bmw kita pun nak pakai.. dah tu mula la masing2 sibuk nak buat part time carik duit lebih.. x cukup dgn apa yg ada.. aku kat india dulu Pengetua Sekolah naik vespa buruk ajer.. ileks.. sbab apa? sebab x der materialistic competition semua education competition..saper yg pandai boleh gi jauh.. takat cikgu-cikgu ngan PAR ni naik basikal jer..instead Prof ngan DR diaorg kat universiti pun naik moto kapcai buruk jer.. yg best tuh mengajar pakai sandle tuh..tp knowledge dia superb beb..
cuba tgk citer 3 idiots tu..Pengarah dia naik basikal jer..he he he..

aku rasa x yah la gomen naik gaji.. cuma wujudkan insentif bagi golongan yg terbabit..klu naik gaji dah naik barang plak..mcm contoh utk guru 41 elaun khas 400.00 ker, PAR 500.00 ker, 44 300.00 ker..mcm tulah seterusnya...x kan gaji dah banyak..lagi elaun banyak kot..dh tentu golongan PAR elaun banyak ckit..

aku ada kawan cikgu.. beli tanah lot, buat banglo, kereta wish+city+viva.. sebab aper? sebab buat tuisyen... so that means cikgu banyak masa terluang la tu ha ha ha..

Tanpa Nama berkata...

Jika nak komen pun, ayat tu biarlah bertatasusila. Jaga adab kikta sebagai P.A. jangan merendahkan moral sendiri.

Tanpa Nama berkata...

PEMERHATI berkata...
JURURAWAT DAPAT ELAUN KRITIKAL...KONONNYA ALASAN SEBAB TERPAKSA KORBANKAN MASA & TERPAKSA BERDEPAN DENGAN KARENAH PESAKIT...TAPI AKU TGK YANG DOK SELALU BERDEPAN DENGAN KARENAH PESAKIT, MANDI, BASUH BERAK PESAKIT DAN MACAM2 LAGI KARENAH...ATTENDAN YANG BUAT...NAPE DIAORANG TAK DAPAT JUGA ELAUN KRITIKAL?? PELIK KAN....
Ahad, Mei 15, 2011 9:03:00 PM

ikut hospital la..mana seragam...ada gak attenden hampes...nurse berdaftar dgn lembaga jururawat...ada cpd smua...atenden pun kalut nak gak kritikal...suruh attenden tubuh lembaga attenden dlu....baru mohon kritikal

Tanpa Nama berkata...

semua dok mintak mcm2..kalo kerajaan layan semua skim...parah..maklumat terkini.jumlah kakitangan awam akan dikurangkan...jumlah 1.4 juta xkan bertambah...maksudnya anak2 kita sukar nak masuk PA...mak pak pulun nak naik gaji..anak sendiri susah nak dpt keja...

KitaInsanLemah berkata...

Dah terang lagi bersuluh ke Dato'.Fenomena sekarang ni tak sama macam 10-20 tahun dulu.Sekarang ni segalanya duit.Sampaikan nak lepas hajat pun dah naik 50sen.Tok Omar tak kesian ke pekerja yang pendapatan bawah 1000.Jangan salahkan pekerja yang murung dipejabat kerana banyak memikirkan hal kewangan.Jangan salahkan Agensi penguatkuasaan kalau ramai terjebak gejala rasuah.Statistik sekarang menunjukkan peratus peningkatan pekerja sektor awam murung akibat terlalu memikirkan hal kewangan.Jangan sampai pusat mental dalam malaysia dipenuhi oleh golongan PA.Nak buat Part time,kena bamboo... bila terlebih banyak sangat dituduh macam-macam.Jangan terantuk baru ngadah ye.... sekarang la masanya ubah persepsi PA tentang Organisasi anda.Gred 1-16 @ seangkatan gaji,periuk kecik,gred P&P periuk besar,makan ramai pun takkan luak isinya,yang periuk kecik ni,nak tambah,takut tak cukup,perut masih lapo.

Tanpa Nama berkata...

Wahai kumpulan sokongan. Tak payahlah hantar anak-anak anda belajar tinggi-tinggi. buat habis duit je. Habis darjah 6 suruh masuk kerja kerajaan. gaji lebih tinggi daripada pegawai yang mempunyai ijazah.

Isnin, Mei 16, 2011 9:22:00 AM

ni tulisan sapa ni ...tanpa nama...klu hang tu cikgu jgn la bodoh sangat...cuba hang tunjukkan bukti yang kakitangan awam lulusan darjah 6 lbh tinggi dari ijazah...cakap pikir la bangang! takkan cikgu x boleh pikir... jgn nak tunjukkan yang diri hang tu bangang sangat...kerajaan tu x bodoh macam hang ni...duk maktab belajar pun x tau nak cakap...klu cakap tu pun x berfakta...kat kelas ko kelentong anak murid ko ke...jgn jadikan anak ko jd bangang jugak. SUKA HATI LAKI MAK BAPAK AKU LA NAK SEKOLAH KAN ANAK AKU KAT MANA. YANG KO NAK SURUH MENYURUH TU KNP BANGANG!

Ketua Attendan berkata...

ikut hospital la..mana seragam...ada gak attenden hampes...nurse berdaftar dgn lembaga jururawat...ada cpd smua...atenden pun kalut nak gak kritikal...suruh attenden tubuh lembaga attenden dlu....baru mohon kritikal

Isnin, Mei 16, 2011 2:19:00 PM

yang tulis di atas ni mesti jururawat...piiiirrrrraaahh....haaaaaaaaahhhh tuuuiiii....macam la kami tak tau...hangpa dapat elaun kritikal tu sebenarnya elaun untuk tengking balik pesakit...sebab tu ramai pesakit di Malaysia semakin hari semakin tenat...ketua jururawat muka tawar...x dak senyum langsung...matron pula lagi la...muka macam cuka...rasanya lagi masam dari cuka...tak payah nak tubuh lembaga ke, mambang ke, hantu ke, jembalang ke....attendan pun ada hak untuk menikmati elaun kritikal....

Tanpa Nama berkata...

yang tulis di atas ni mesti jururawat...piiiirrrrraaahh....haaaaaaaaahhhh tuuuiiii....macam la kami tak tau...hangpa dapat elaun kritikal tu sebenarnya elaun untuk tengking balik pesakit...sebab tu ramai pesakit di Malaysia semakin hari semakin tenat...ketua jururawat muka tawar...x dak senyum langsung...matron pula lagi la...muka macam cuka...rasanya lagi masam dari cuka...tak payah nak tubuh lembaga ke, mambang ke, hantu ke, jembalang ke....attendan pun ada hak untuk menikmati elaun kritikal....

ni wajib atenden...

elok la gado..bagus2..manusia ni kalo nak mcari salah org....tulis berkajang pun xabis

Tanpa Nama berkata...

Ketua Attendan berkata.....
...tak payah nak tubuh lembaga ke, mambang ke, hantu ke, jembalang ke....attendan pun ada hak untuk menikmati elaun kritikal....


Perkhidmatan Kritikal ditakrifkan sebagai perkhidmatan yang tidak boleh tidak diperlukan oleh kerajaan, mempunyai ciri-ciri penawaran(supply) yang rendah serta pengisian jawatan yang sukar dilakukan.
Penentuan perkhidmatan kritikal berdasarkan 4 kriteria utama, iaitu:
Peranan dan sumbangan perkhidmatan ke arah pertumbuhan dan perkembangan ekonomi negara.
Kedudukan persaingan dalam pasaran buruh bagi tenaga anggota yang terlatih.
Kelayakan dan kebolehan yang perlu ada pada perkhidmatan tersebut.
Keadaan persekitaran kerja

ketua atenden siap ludah lagi..jgnla jd spt meludah kelangit akhirnya jtuh ke muka sendiri....hehe...jgn mrh ya..

Tanpa Nama berkata...

aku bukan nk ckap,tpi kenyaataan!cikgu skrng lag kuat mkn gji buta!mengajar lebih kurng,jnji masyuk!anak aku buku ltihan pun dh stngah thun tk luak2,ape yg diorg buat ha?aku sje je nk tngok cikgu2 skng ni,tk mcm dlu,sngup trun pdang,trun pkai duit sndri nk bg budk2 pndai..poorah,ckap bkar dri terngi dri sndri sbnarnye!kita bako je!

Tanpa Nama berkata...

kalo gitu jom kita pakat mintak agar kita semua diberi pilihan untuk menjadi guru, dr PAP ke DGA41. kami dah bosan dengan guru, kami x perlukan cikgu lagu, minta kenaikan pangkat segera untuk kami juga menikmati gred 41 dan 44 sebelum pencen

-PAR Cemerlang

Tanpa Nama berkata...

haha...ada org mrh guru bukak tenet jam 10.pa mslhnya??jam 10 wktu rehat la.smbil2 mkn kt kantin pa slhnya bukak tenet,tngok web kupek.tu pon guna henpon sndri tau.bgs kupek ni sbb mbela nasib gol PA ni.pa lg keadaan yg mndesak skg ni..yg k tahan tu bila ada org yg suka mgungkit2 pasal kejanya.PAR bt keja PAR..guru bt keja guru la.klu guru n PAR dpt bkerjasam dgn baik maka aman la sekolah..pa pun sebarang kekasaran bahasa sblm ni harap la dimaafkan..

kepada rakan2 seperjuangan yg beragama Buddha diucapkan Selamat Menyambut Hari wesak..

Tanpa Nama berkata...

ni tulisan kat atas aku ni. bukan setakat pukul 10am...9.00am, 8.30am pun ada. woi cikgu jgn nak sembunyikan kelemahan anda. kelemahan kami dah sedia nampak. kelemahan anda nak tau ke....pandai cakap tapi kosong...cina cakap " lu cakap x sulupa bikin " tengok gaya cikgu jalan pun dah tau mcmana gaya cikgu tu...ni pulak dengan tulisan... penulis tu nampak golongan cikgu main internet pukul 10...memang betul pukul 10 tu rehat. klu dah rehat main internet sampai pukul 11.00 apa jadahnya....sekolah bapak korang la ye...suka2 nak arah anak murid, suka2 nak arah staff bawahan. woi korang tgk sendiri golongan korang yang perpendidikan tinggi ni pukul berapa diaorg buat ulasan. CAKAP PUN X GUNA...BUKAN NAK KONDEM GOLONGAN CIKGU...TAPI GOLONGAN CIKGU TU NYATA, JELAS, TERANG...HANYA PANDAI CAKAP DARI BUAT....HAAAAARKKK TUUUUUUIIIII

Tanpa Nama berkata...

apa punya bodoh tulisan si pendengki laknatullah atas ni. kau ingat cikgu ni semua sekolah pagi ke 1malaysia?

kalo kau nak kerja mcm cikgu, kau pun apply la jd cikgu, ini dah tak layak minta pastu asyik mendengki mcm org gila meroyan.

Tanpa Nama berkata...

kau nak buku latihan anak kau penuh ya? itulah org yg xpaham, kau ingat semua murid sama tahap kah? kalau anak kau bijak bestari boleh la, kalo bengap mcm kau jugak mcm mana nak bagi latihan byk2?

dah la buku latihan pun banyak jenis, pendidikan sekarang x tekan lagi pada penuhkan buku latihan atau kerja, yg penting kaedah tu dah pelbagai dan kefahaman murid itulah yg jadi tumpuan, kau banding dengan zaman dulu ye? dulu mana ada guna worksheet dan komputer. elok kau maki diri sendiri sebab hasad dengki. malang anak kau.

Tanpa Nama berkata...

hahahahahahahahahahaha....tau pun marah...bodoh punya cikgu...x cukup gaji mintak2...mintak...mintak....baru diploma nak mintak gaji ngalahkan menteri. lain la klu ko tu phd mcm aku ni.... sebengap2 pa bawahan ni mereka ada perasaan.. jgn ko ingat guru tu pandai ckp...sepandai2 ko cikgu aku lagi pandai dari ko...bodoh baru diploma nak lebih2.

Tanpa Nama berkata...

Kalo you PHD x kan cakap gitu kot. Biar cakap spt kelulusan. Tp you pandai kena belajar dgn cikgu juga kan. kalo x berguru bljar dgn iblis lah...

Tanpa Nama berkata...

Menteri Bayangan berkata...
Tahniah pada guru guru,cikgu&cekgi diatas pengumuman PM tentang kenaikanRM$$$$$$$$$$$...termasuk pangkatla.
Bila dah dapat,saya ucapkan bergulung tahniah..dan terima kasih mengajar saya,termasuk guru KG,ustaz&ustazah yang tidak bekerja dengan kerajaan kerana sudi mengajar kami membaca Muqaddam dan Al Quran serta tajwid.Serta tidak dilupakan juga kepada Tuanguru pondok-pondok diseluruh tanahair yang masih hidup dan ALfatihah kepada yang telah pergi ke Rahmatullah.Hasil kerja guru kerajaan dan tidak makan gaji dengan kerajaan dengan inilah insan guru ini,anak muridnya yang belajar di tangga tangga pondok,surau dan masjid,berjaya menjadi insan yang ikhsani.
Tidak dilupakan juga kepada kawan kawan,pakcik pakcik dari kalangan India,Cina,Melayu Siam,dan mereka yang terlibat mengajar memahami bahasa Perancis serta Urdu dan Pashtun..anda juga adalah guru saya..Terima kasih dan selamat hari guru..
*Kelas belajar perlu diubah.Guru perlu merubah pandangan seperti kelas terkebelakang(pelajar lemah)guru malas nak didik sebab pandangan mereka kelas belakang-kelas bodo.Tahukah anda guru semua saya pernah berada dikelas seperti ini sekolah rendah..kebanyakkan guru masuk mengajar,ada yang maki hamun pelajar,ditampar dan ini menjadikan majoritinya anak Melayu menjadi takut semasa kecil dan memberontak ketika dewasa.Keadaan ini merugikan anak bangsa.Hal ini tidak terjadi di sekolah pondok buluh dan papan. Anda mengajar 1 kelas 30 orang.Berbeza di estet dan Sek Jenis jenis,1 guru 2 ke 3 pelajar ada bawah 10 pelajar..Kenapa ini berlaku Ha?atau terlepas pandang..sekolah seperti ini perlu dipindahkan muridnya.(paling efisyen 1 guru 15 pelajar sekelas,baru maju budak budak ini.Buktinya kebanyakkan pelajar yang gagal UPSR,ibubapa menghantar mereka ke pondok,disana mereka boleh kembali menulis rumi dan jawi dan lulusan pondok ini diiktiraf kebolehannya sampai ke yaman ,pakistan dan di Mekah.Kenapa sekolah rendah gagal?dipondok berjaya?sebsb disekolah kelas bawahan ini dilayan (baik sikit dari binatang).Maafya minoriti ada sebagai tempat melepaskan kemarahan pada murid..Hal ini juga terjadi di semua negeri,kutip duit komputer,yang diajar hanya pada kelas pandai,yang lemah tak diajar,kenapa?.duit sapu,ajar tak mau.Ini akan merugikan mereka.Di sek menengah pula,kelas yang lemah ini dibiarkan,yang sedap cakap,hantar je ke Vokasional(cari makan dengan kepandaian tangan).hasilnya Giatmara dipenuhi puluhan lambakan Bumiputera..yang bukan Bumiputera menguasai pentadbiran,yang lemah tadi kebanyakkan jadi buruh dan operator kilang yang yang paling buruk IPTS institut pengajian tinggi sarenti warga Melayu serta Penjara..Guru perlu muhasabah diri dengan perkara ini.Marilah kita bersama sama berpadu fikiran bagi menyelamatkan TRAGEDI ini dari berulang dulu,kini dan akan datang.salam..

Tanpa Nama berkata...

cikgu gaji buta, hanya PAP dan PAR sahaja yg betul2 ikhlas membuat kerja dan menyokong BN, mmg wajar kami naik ke gred 41 secepat mungkin

Tanpa Nama berkata...

setelah meneliti keluhan kakitangan awam yang dikasihi, saya selaku menteri dalam luar seluar dengan ini mengisytiharkan gaji naik mulai esok 100% bersesuaian dengan ekonomi negara yang naik mendadak...

Tanpa Nama berkata...

jangan gaduh-gaduh, jgn tuding2 cari kesamaan.. aku ni dah lah ada kelulusan mcm u all gak..apply kije x dapat2 lg.kije skang pakai sijil poli je j-17,, x lah merungut pasal gaji.ni nak share ckit. 9/10 rezeki dtg dr berniaga.
tuan2 sekian leh bt partime niaga. bt sabtu ahad je. ambek kursus percuma giatmara,kolej komuniti or mana2 lah. aku bt macam2 repair pc.. pasang astro. jual frozen food.. ukur tanah, jual kain,mcm2 lagi lah. bt trip mancing pun ada. janji kena usaha.
jgn gaduh2. skang pun x lah kaya tp cukup lah nk bg kat bini,anak,mak n ayah.. 41 pun boleh bt. cuepacs adil.. dah byk sgt dah diorg tolong.. hargailah.. x caya tanya lah org lama2 kat ofis u all.. jgn buta sejarah nt parah.

Tanpa Nama berkata...

tanya kepala hang...gaji tak cukup tahu tak..bahlol bin tolol.

Tanpa Nama berkata...

YAHOO..kita PA bsyukur minyak akan naik lagi....
PUTRAJAYA: Rakyat perlu bersedia kemungkinan berlaku kenaikan harga petrol RON95, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata kemungkinan itu adalah memandangkan kajian mengenai rasionalisasi subsidi dijangka akan di-buat sekali lagi bulan depan.

“Saya ingin rakyat bersedia. Saya tidak mahu nanti rak-yat terkejut, kata harga minyak tidak naik tetapi akhirnya naik juga,” katanya kepada pemberita di sini.

Beliau diminta mengulas laporan akhbar baru-baru ini bahawa harga bahan mentah itu tidak akan naik buat masa ini.

Ismail Sabri berkata kenyataan tidak akan naik buat masa ini tidak bererti harga bahan mentah itu tidak akan naik.

“Jadi rakyat kena bersedia untuk sebarang kemungkinan kerana trend penurunan harga minyak tidak mungkin berlaku. Ini bermakna sama ada harga akan kekal atau pun naik. Jadi ia bergantung kepada kajian itu,” katanya.

Kali terakhir harga RON95 naik ialah pada Disember tahun lalu sebanyak lima sen kepada RM1.90 seliter. — Bernama

KAITANGAN SEKOLAH berkata...

TO KERANI CABUK:-

HAHAH..AKU BUKAN GURU TAPI KAKITANGAN SEKOLAH..TU LA..KO MARAH SANGAT KAT CIKGU SEBAB KO PEMALAS..KAMI KEJER KAT OPIS SEKOLAH NI SANGAT SERONOK...BILA TIME HARI GURU KAMI PUN ENJOY SAMA..BUKAN SEMUA LA CIKGU CAM TUE BANGANG??.. BUAT MALU AJERR KERANI CABUK ENTAH APA-APA ENTAH KO NI..DAH LA BODO..BODO LA TUE..KO KAN ADA ANAK..KO TAKKKAN TAK SEDAR KOT..KO TU PUN ASAL DARI MANA..TAKKAN KELUAR DARI XXXX IBU KO DAH PANDAI..BODOH..KEJE BERKIRA..TAK IKHLAS PULAK TUEE..KESIAN LA KO KAN....AKU SELAKU KAKITANGAN SEKOLAH..MENYOKONG SEPENUHNYA GURU YANG BERDEDIKASI .....IMBUHAN PUN DAPAT GAK TQ PMMMM

KAITANGAN SEKOLAH berkata...

KEPADA CIKGU-CIKGU KAT SINI..BIARLAH DIAORANG BANTAI...SAYA YANG BEKERJA DI SEKOLAH , SANGAT MEMAHAMI GURU...DAN PERASAAN MEREKA..KERJA YANG LAST-LAST MINUTE DARI KEMENTERIAN, PDD, KURSUS WAJIB...SAYA AMAT MENGHARGAI ..TAHNIAH..
BAGI YANG BANYAK KOMEN TU BIASALA ORANG BAWAHAN TAK DER ILMU KAN!! SESUAILAH MULUT PUAKA DIA..HAHAHAH MUAHHHH CIKGUUUU

KAKITANGAN SEKOLAH berkata...

TO KERANI CABUK:-

HAHAH..AKU BUKAN GURU TAPI KAKITANGAN SEKOLAH..TU LA..KO MARAH SANGAT KAT CIKGU SEBAB KO PEMALAS..KAMI KEJER KAT OPIS SEKOLAH NI SANGAT SERONOK...BILA TIME HARI GURU KAMI PUN ENJOY SAMA..BUKAN SEMUA LA CIKGU CAM TUE BANGANG??.. BUAT MALU AJERR KERANI CABUK ENTAH APA-APA ENTAH KO NI..DAH LA BODO..BODO LA TUE..KO KAN ADA ANAK..KO TAKKKAN TAK SEDAR KOT..KO TU PUN ASAL DARI MANA..TAKKAN KELUAR DARI XXXX IBU KO DAH PANDAI..BODOH..KEJE BERKIRA..TAK IKHLAS PULAK TUEE..KESIAN LA KO KAN....AKU SELAKU KAKITANGAN SEKOLAH..MENYOKONG SEPENUHNYA GURU YANG BERDEDIKASI .....IMBUHAN PUN DAPAT GAK TQ PMMMM

UNIVERSITI STUDENTSS berkata...

KERANI cabuk

apa la ko nie..cemburu sangat..ko kalau cemburu masuk la kementerian lain...diaorang punya JOBS la balik kul 1 kerr kul 2 kerr apa ko..aku dulu belajar pun tahu ..kul 2 ada kelas tambahan..kalau guru tu ajar kelas peperiksaan lagila...balik kul 4 ptg..sabtu lagii..ko..duduk pula dekat opis..lepak ajerr..aircord pulak tua. kesian kat cikgu-cikgu aku..panas dalam bilik kelas...ko tahu komen jer..SAYANGG CIKGU

Tanpa Nama berkata...

Udahlah..betengkor tak habis2...aku rasa kesemuanya Melayu bertongkat nih...Ada yg claim belajar susah nak dapatkan master n Phd..menuntut gaji tinggi...kahkahkah. Biar betul yup..kalau belajar tinggi kerana nak bergaji besar lupakan lah..belajar kerana ilmu yup...ilmu apa yg kau bawak yup? Kalau jurusan perniagaan..maka berniaga macam cina aje lah yup.Tapi aku lihat cuma dok kat depan bilik kuliah aja.. Kalau jurusan sains pasti ada gadget baru tercipta. Adanya korang yup, ranking university kita tak naik-naik yup. Tak tercapai tahap 200, kenapa nih yup??? Bukan gajit yup!! Aku rasa kau ulat buku la yup. Tak pe, ulat dalam batu pun boleh cari makan. Tak kan lah tulis buku tebal-tebal tak laku dalam pasaran. Kenapa ni yup? Jangan2 thesis kau ada dalam internet yup??? Yg paling haprak berita baru-baru nih "Bakal Phd 3 bulan lagi" - RM1.6m sehari pun tak cukup. Dah kena sebat baru cukup...hehehe

Di pasar malam pun ada yg dapat lebih baik dari gaji phd yup. Tak merengek macam kau yup...Sudah lah kaki dan tangan kerajaan nih..biasanya besar kerak dari periuk..kekadang menambah periuk pun ada.

Ini kategori lain pula:
Itulah nak sangat jadi penjawat awam. Nak pakai smart konon. Gaji kecik dah mengamuk. Berniaga tak pandai. Penakut. Mulut penuh dgn kerugian aja. Malas nak bangun pagi. Dapat gaji enjoy. Dah overjoyed cari helah gasak Cuepac naikkan gaji...porraaah..
PAwam mungkin ada untungnya , kerja sikit tapi beborak yg lebih.Melayan pelanggan kekadang acuh tak acuh, berat punggung...obes..Dah tua bangka pun nak kena latih biar mesra pelanggan. Baguslah tu. Pekerja swasta jgn dibandingkan, kurang kerja kurang merit.
Ya lah, macam mana pun gaji kau tetap naik. Ada "bonos khas" majoriti PAwam akan terima ,paling cepat...kekadang sebelum K.O.
Cari yg Barakah...

PEMERHATI P.A. berkata...

Tanpa Nama berkata...
Ketua Attendan berkata.....
...tak payah nak tubuh lembaga ke, mambang ke, hantu ke, jembalang ke....attendan pun ada hak untuk menikmati elaun kritikal....


Perkhidmatan Kritikal ditakrifkan sebagai perkhidmatan yang tidak boleh tidak diperlukan oleh kerajaan, mempunyai ciri-ciri penawaran(supply) yang rendah serta pengisian jawatan yang sukar dilakukan.
Penentuan perkhidmatan kritikal berdasarkan 4 kriteria utama, iaitu:
Peranan dan sumbangan perkhidmatan ke arah pertumbuhan dan perkembangan ekonomi negara.
Kedudukan persaingan dalam pasaran buruh bagi tenaga anggota yang terlatih.
Kelayakan dan kebolehan yang perlu ada pada perkhidmatan tersebut.
Keadaan persekitaran kerja

ketua atenden siap ludah lagi..jgnla jd spt meludah kelangit akhirnya jtuh ke muka sendiri....hehe...jgn mrh ya..

Isnin, Mei 16, 2011 10:33:00 PM


masalah guru tak selesai lagi...masalah konfrantasi attendan dgn jururawat pula dah...

sudah2 la tu...semua orang ada hak menuntut hak masing2...satu lagi..mana ada manusia di dunia ni ludah ke langit...semua ludah ke depan...apaaaaraaaa...bodoh sungguh...jangan maraaaaaaahh aaaarrr...

UNIVERSITI STUDENTSS berkata...

4 Mei 2011
PONTENG: PEKERJA AM PALING RAMAI
Utusan Malaysia
Oleh MOHD. ASRON MUSTAPHA
mohdasron.mustapha@utusan.com.my


hahahhah BODOH LA

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH BUAT CIKGU KERANA MENDAPAT ANJAKAN YANG TERBAIK. KAMI KAKITANGAN SOKONGAN MASIH TETAP TERNANTI-NANTI. KERJA TETAP KERJA. KOS MAKIN NAIK. CIKGU UNTUNG. GAJI BESAR, KERETA PUN BESAR, BAYAR MINYAK PUN SENANG. KAMI ENTAH BILA PULA TURNNYA DAPAT KENAIKAN. KAMI SEDAR KAMI BUKAN SETARAF GURU YANG DIHANTAR MAHUPUN ATAS INSIATIF UNTUK MAJUKAN DIRI DENGAN SEGALA ILMU. ITU SEMEMANGNYA WAJAR CIKGU DIBERIKAN IMBUHAN DIATAS SEGALA USAHA YANG DISAMPAIKAN KEPADA PEMBANGUNAN NEGARA. WALAUPUN DEMIKIAN, BERILAH KAMI PELUANG YANG SETIMPAL. KOS TETAP MENINGKAT, KERANA PERMINTAAN SEMAKIN MENINGKAT, ITU REALITI EKONOMI YANG KAMI TIDAK NAFIKAN. MESKIPUN BEGITU, KAMI KUMPULAN SOKONGAN SEKADAR MEMOHON, NAIKKANLAH DAN SELARASKANLAH GAJI KAMI MENGIKUT SITUASI EKONOMI SEMASA. MEMANG BENAR GAJI KAMI YANG BERSIH DAN SEDIA ADA PUN HANYA MAMPU UNTUK MENAMPUNG APA YANG ADA. NAK DIKIRA KAMI BERMEWAH-MEWAH PUN PALING MAMPU PUSING 1 MALAYSIA SAHAJA. TOLAK PENGAJIAN ANAK-ANAK, TOLAK KOS MINYAK, TOLAK KOS MAKAN MINUM, NAK BELAJAR UNTUK NAIK PANGKAT PUN LAGI BERKIRA..SEBAB ADA KEUTAMAAN LAIN YANG LEBIH MEMERLUKAN.

Tanpa Nama berkata...

HAHAH..AKU BUKAN GURU TAPI KAKITANGAN SEKOLAH..TU LA..KO MARAH SANGAT KAT CIKGU SEBAB KO PEMALAS..KAMI KEJER KAT OPIS SEKOLAH NI SANGAT SERONOK...BILA TIME HARI GURU KAMI PUN ENJOY SAMA..BUKAN SEMUA LA CIKGU CAM TUE BANGANG??.. BUAT MALU AJERR KERANI CABUK ENTAH APA-APA ENTAH KO NI..DAH LA BODO..BODO LA TUE..KO KAN ADA ANAK..KO TAKKKAN TAK SEDAR KOT..KO TU PUN ASAL DARI MANA..TAKKAN KELUAR DARI XXXX IBU KO DAH PANDAI..BODOH..KEJE BERKIRA..TAK IKHLAS PULAK TUEE..KESIAN LA KO KAN....AKU SELAKU KAKITANGAN SEKOLAH..MENYOKONG SEPENUHNYA GURU YANG BERDEDIKASI .....IMBUHAN PUN DAPAT GAK TQ PMMMM

Kakitangan sekolah lebih memahami kerja guru, malah pelajar sekolah pun faham.

Tanpa Nama berkata...

cuepacs kah kah..
Yg buat kira-kira Acc Negara
Senang ke kerja acc negara??? Tak tahu jangan cakap bukan2..cuba bertanya dan faham secara berilmu..

Jangan berbuih2 mulut, sbb banyak yg busuk.

Gaji memang perlu disemak dan dikaji oleh gobermen. Tapi bukan ikut kerenah-kerenah atas.

Nanti jadi sebuah kerajaan dari rakyat bebal. Pekerja Indon dah kaya sekarang nih.Senyap2 tiap buulan hantar duit ke Indonesia.Lingkup kerajaan. Korang dok pui kiri, tuiii kanan macam tok bomoh mengubat org tersampok. LoL

Tanpa Nama berkata...

CAYALAH GURU-GURU BANYAK KEMAHIRAN, SELAIN MENDIDIK PELAJAR, MERANCANG LAGI, MENAIP LAGI, MEMOTOCOPY LAGI,MENJADI SETIAUSAHA LAGI, AHLI SUKAN LAGI PULA, MAHIR DALAM PASUKAN BERUNIFORM LAGI, MEMBUAT SISTEM APLIKASI SENDIRI LAGI UNTUK SEKOLAH, BANYAK LAGI KEMAHIRAN.NEGARA PASTI TAK RUGI KALAU NAIKKAN GAJI GURU. BANGUN SISTEM APLIKASI SENDIRI BERAPA SUDAH WANG KERAJAAN DIJIMATKAN.GURU BANGUN SISTEM FREE SAJA. MACAM GURU MEMANG KREATIF DAN BERINOVATIF KAN!

Guru DG41 berkata...

Ya!itu sememangnya betul.Guru-guru memang banyak kemahirannya. Tapi minta kepada NUTP, tuntutlah kepada yang berkenaan kurangkan tempoh perkhidmatan DG41 ke DG44 dari 10 tahun ke 8 Tahun tidak termasuk pengurangan tempoh perkhidmatan semasa PPPLD ke PPPS selama 3 tahun.Seperti kenaikan pangkat PTD.

Tanpa Nama berkata...

Betul, Ceupacs kena adil!!!
kenaikan harus semua terima!!
Janji Dato' Najib, menjadikan negara sebuah negara pendapatan tinggi!!
mcm mana nak realisasikan perkara tu kalo gaji jawatan terendah masih RM800-RM900!!!

Sepatutnya gaji jawatan PA terendah adalah RM 1,500 - RM 1,800 dan keatas
tanpa campur elaun!!!
Bilakah impian ini akan terlaksana?????
Cuepacs kena keluar ke negeri2 untuk promote diri supaya lebih ramai menyertai cuepacs serta suara cuepacs menjadi lebih besar dan kuat.

Minta AJK atau pemimpin Cuepacs baca blog yang anda sediakan dan memberi respons!!!!
Jangan duk bt x tau jer, sbb lani bukan masalah terletak pada Kerajaan pemerintah tp masalah sebenar terletak pada pengurusan cuepacs!! CUEPACS TIDAK MEMBELA PENJAWAT AWAM!!!!
minta buka mata sebelum terlambat!!!
sebelum PA bertindak seperti berlaku di Mesir dan Libya!!!!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS PUN MAKAN GAJI BUTA JUGA. BAGUS LAGI PENGURUSI LAMA ADA LG HASIL YANG BRU TADA GUNA LANGSUNG BALIK2 AKUR2 MENTANG2 UDAH KENA SUAP TERUS ANGGUK2

Tanpa Nama berkata...

"Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

tanya kepala hang...gaji tak cukup tahu tak..bahlol bin tolol.

Selasa, Mei 17, 2011 6:43:00 PM"

Jangan risau kekawan...di atas ni emosional...tapi mungkin sekoq dua ja....

CEUPAS X GUNA berkata...

CEAUPACS MEMENG XGUNA LANGSUNG...
YANG DIORANG TAHU ELAUN RM+++++.++
CLAIM RM++++.++,
PAS TU AKUR....AKUR...AKUR.... AKUR...
BUDAK SEKOLAH DARJAH TIGA BOLEH JADI PRESIDEN CEUPACS MCM TU...

BUBARKAN SAHAJA CEUPACS!!!!!!!

TAK GUNA LANGSUNG

Tanpa Nama berkata...

kami syorkan kenaikan pangkat bagi guru DG41-DG44 hanya perlu 5 tahun sahaja..DG44-DG48 tambah 3 tahun lagi..DG48 keatas mesti ada master dan Phd.. bagi PTD gred M41-M48 perlu 9 tahun, M48 ke atas perlu ada master dan Phd.. baru adil taklah Jalan,cakap, sign jea.. elaun eka, cola dan elaun perjalanan perlu di kurangkan.. tiada lawatan atau mesyuarat ke luar negara dan di hotel-hotel terkemuka.. habiskan duit rakyat jea.. bagi kakitangan awam Gred 1-40 perlu di tambah eka,cola dan elaun tetap perumahan.. gaji mereka kecil patut pun elaun-elaun tue di tambah, kenaikan gred 17-22 27-31, 32-36 dan 36-38 hanya perlu 7 tahun dengan menduduki peperiksaan undang-undang kerajaan, buat tugasan dan jayanya menghadiri kursus.. habis cerita tak payahlah penilaiaan manusia.. bagi gred 36-38 mestilah memiliki diploma pentadbiran awam dan yang setaraf dengannya. Begitu juga bagi gred kumpulan A keatas yang lainnya. Untuk tahun ini perlulah penyelarasan gaji khususnya kumpulan gred 1-40 ke bawah.. memandangkan tahap hidup yang terlalu tinggi sekarang ini..

Tanpa Nama berkata...

cikgu sek.ren n men bedo..!! kualiti pembelajaran perlajar semakin merosot.. bergaya jea lebih..mangkuk-hayun..

mata helang berkata...

hmmm,pada pndpat sy pd org yg keje gomen ni..nk meminta bukan main lgi..tpi keje pemalas n asyik minta MC.tahu kos hidup semakin tinggi,nak bayar ini dan itu la.yg korang dulu x blajar rajin2 nape?salahkan diri sndiri jgn salah kn kerajaan.korang tu yg tak pndai fikir dulu.pdan muka.kpda pihak gomen,x payah layan karenah2 peminta2 sedekah ni kerana ia satu pelaburan yg merugikan sangat2 n x produktif.blajar stakat pmr,spm tpi minta gaji mcm nk gaji doktor.klu gaji naik tpi prestasi kerja x staraf..maka negara akan bankrap x lma lagi..confirm.

Tanpa Nama berkata...

Plz be FAIR to all gred !!!

Tanpa Nama berkata...

Sibuk sangat duk cakap pasal kerjaya cikgu...itulah..inilah...serba tak kena.Semua yang buruk-buruk mesti kat cikgu.Tapi bila cikgu naik gaji skit mulalah diam-diam sibuk isi borang KPLI kononnya nak jadi cikgu sbb gaji naik...banyak cuti.Lalang??

Tanpa Nama berkata...

Sibuk sangat duk cakap pasal kerjaya cikgu...itulah..inilah...serba tak kena.Semua yang buruk-buruk mesti kat cikgu.Tapi bila cikgu naik gaji skit mulalah diam-diam sibuk isi borang KPLI kononnya nak jadi cikgu sbb gaji naik...banyak cuti.Lalang??

Tanpa Nama berkata...

Janganlah kita terlalu mempersoalkan tentang kelebihan dan kekurangan jabatan-jabatan dimana kita bernaung sepatutnya kita harus bersyukur.Allah telah merencanakan tanggungjawab setiap manusia di dunia ini supaya negara kita berada dalam keadaan aman sejahtera tak kira apa pegangan politik.sebaliknya perasaan hasad dengki, tamak, tidak pernah puas hati dan semua perbuatan yang sewaktu dengan inilah yang paling dilaknati oleh ALLAH dan naraka adalah imbalannya. Justeru itu, jangan terlalu memikirkan banyak mana gaji yang kita dapat tetapi pikirlah setulus mana sumbangan kita terhadap tugas kita kepada sesama kepada jabatan kita khususnya kepada negara . kerana ALLAH akan memberikan kita makan dan minum ketika kita lapar dan haus. syaratnya berusahal terlebih dahulu