SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

23 Mei 2011

NUTP: 90-day maternity leave denied to teachers

The Star
23/5/2011


GEORGE TOWN: The National Union of Teaching Profession (NUTP) is upset that some of its members have been denied the 90-day paid maternity leave due to a lack of funds for replacement teachers.

Its secretary-general Lok Yim Pheng said she had received many complaints from teachers nationwide that they had been granted only 60 days’ paid leave.

“They were given 60 days and made to apply for the additional 30 days, and often, the application would be rejected by the school or (state education) department head.

“I checked with the school heads and was told that the problem was due to a lack of allocation to pay for replacement teachers.

“This is akin to denying the teachers their right,” she said, urging the Education Ministry to provide funds for replacement teachers.

Lok also claimed that other civil servants faced similar problems when applying for extended maternity leave.

“I was told that even nurses found it difficult to get their leave approved as there were various requirements imposed by department heads.

“For example, a new mother would have to be sick to get the extra days,” she told reporters after attending the state NUTP annual general meeting here yesterday.

On Oct 15 last year, Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak announced in the Budget 2011 speech that female civil servants would be allowed maternity leave of 90 days, up from the current 60 days, subject to consensus between the management and the employee.

On the integrated competency development programme (Prospek), which will come into effect from July 1, Lok said those who performed well should be rewarded.

“Civil servants who perform well in the new assessment system should be given incentives to further motivate them.

“After all, Prospek takes into account a person’s creativity, innovation, skills, knowledge and conduct. So, if he or she does well, it would indicate a level of excellence which should be given due recognition,” she said.

She said NUTP members were also worried about the rising cost of living and that they were hoping for a salary increment in view of the escalating costs.

47 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

asyik cikgu je kan...dapat keistimewaan dlm kerajaan..kmi ni pon kakitangan kerajaan gak

Tanpa Nama berkata...

pergi mampuslah cikgu, cuti dah berlambak itu pun nak tambah cuti lagi. tak reti bersyukur deme nih. bersalin saban tahun, sapa nak ajar budak-budak tu. duit kerajaan jugak keluar bayar upah cikgu ganti. kalau potong gaji deme yang ribu riban tu takpe la jugak. atas kononnya dasar keadilan jantina pompuan dok umah goyang kaki pun dapat gaji. tak cukup 2 bulan cuti minta 3 bulan. baik duduk rumah terus.

Tanpa Nama berkata...

Ngajar secara maya (live & online) cikgu .. tak perlu ke sekolah (di rumah pun boleh ngajar).
NUTP kamu bawa usul ini ke TPM.
Nak tergelak den .....

Tanpa Nama berkata...

cuti plak dah..gaji dah naik,gred dah naik..makin naik tocang plak dia..senang senang buat skolah sendiri ko nak cuti brape hari pun x kisah.wey.!! bersyukurlah.ckp ngn anak murid bkn main kita perlu bersyukur..dia sendiri haprak..

Tanpa Nama berkata...

orang yang tak reti nak hormat cikgu, sampai mampus pun tak akan berjaya. anak-anak kau pun pergi mampuslah jadi penagih dadah ke, pelacur ke, bosia pun boleh. Bodoh punya orang..........

Tanpa Nama berkata...

ngko ingat kamu ngajor murid tu free ke?
berbayar bbee! siapa yg bayor? ni kita smua PA dan rakyat di luar sana !
Jangan dok perasan kamu (guru) ni kerja ikhlas, komited .. kamu dibayar gaji untuk ngajor !!!
kalau tak bayor gaji kamu nak ngajor jugak ???
yee....

tak ada kaitan dengan guru berkata...

Hallo bro PA, semua kerja kena bayarlah, bodoh. Murid yang macam awak aja yang kurang ajar/tak boleh diajar masa sekolah dulu kot. Itu dia punya rezeki, apahal nak sibuk2 marah guru. Anda mungkin jenis PA yang baca Utusan Meloya kot, tak tahu nak buat analisis sendiri.

Tanpa Nama berkata...

kat atas ni cikgu pembangkang ni..hahaha..kantoi..

Tanpa Nama berkata...

kot2 dlm cuepacs ni byk cikgu kot..tu yg senang suara cikgu dibawa ke kerajaan..

Tanpa Nama berkata...

Polis, Tentera, Cikgu semua ada menteri masing2..kita PA biasa ni siapa menteri kita?

Kamariah Youb berkata...

hanya Umno je harapan kami, kami merayu sembah takzim pada kemuliaan dan kebesaran pimpinan Umno agar memberikan teguran ikhlas kepada kami.

Penghabpusan PTK bukti jelas BN sentiasa prihatin dan mendengar keluhan rakyat, tidak seperti pembangkang. Minyak hanya hanik beberapa sen sahaja, itupun masih termurah di lagi, tetapi tohmahan yang pemimpin UMNO hadapi amatlah hebat, itulah ujian untuk pemimpin BN yang ikhlas, tawaduk, beriman dan merendah diri.

Benar kata TS Muhyiddin, Dato Shafie Apdal dan Dr Rais Yatim bahawa kecoh2 kenaikan barang adalah palsu dan dakyah pembangkang semata. Kami PA mmg langsung tidak terpengaruh malah makin taat dan sayang pada Umno dan pemimpinnya.

Harap pimpinan Umno dan BN jgn ambil hati keluh kesah disini, mereka hanya 0.1% daripada PA. 99.9% PA dimana2 pun semuanya semakin teguh kecintaan pada pemimpin Umno.

Hidup Umno, Hidup BN, PA dan BN bersatu jua

PTD Cerdik berkata...

kasihan juga pada sokongan yg dengkikan gaji guru ni, mengata mcm dr jd guru sebab terdesak la, sebab last choice la, sebab senang la. dah tahu kenapa x minta jadi guru? sebab tak layak kan? nak jadi guru bukannya org2 bodoh ye sumua pandai2 belaka ms sekolah dulu. ala2 PTD la juga kiranya.

nak tanya sikit, yang pi kerja jadi PAR, PPM, PAP, PT dan lain2 sokongan tu sebab memang minat dari kecil ke? sebab terdesak xde keje lain kan? pastu nak terhegeh2 nak gaji besar pula. Patut pun kat ofis buat kerja macam haram jadah!

ada pula yg tanya apa menteri PA? TAK TAHU? apa yg jahil sgt, tu suruh belajar tinggi bila besar x la jadi staf sokongan. staf kementerian mana la yang bongok sangat tu?

Tanpa Nama berkata...

PTD kementerian mana la yang cerdik sangat tu? ntah2 PAP je..hehe

Tanpa Nama berkata...

asyik cikgu je kan...dapat keistimewaan dlm kerajaan..kmi ni pon kakitangan kerajaan gak



setuju sangat....

Aku ada Master berkata...

PTD Cerdik berkata...
kasihan juga pada sokongan yg dengkikan gaji guru ni, mengata mcm dr jd guru sebab terdesak la, sebab last choice la, sebab senang la. dah tahu kenapa x minta jadi guru? sebab tak layak kan? nak jadi guru bukannya org2 bodoh ye sumua pandai2 belaka ms sekolah dulu. ala2 PTD la juga kiranya.

nak tanya sikit, yang pi kerja jadi PAR, PPM, PAP, PT dan lain2 sokongan tu sebab memang minat dari kecil ke? sebab terdesak xde keje lain kan? pastu nak terhegeh2 nak gaji besar pula. Patut pun kat ofis buat kerja macam haram jadah!

ada pula yg tanya apa menteri PA? TAK TAHU? apa yg jahil sgt, tu suruh belajar tinggi bila besar x la jadi staf sokongan. staf kementerian mana la yang bongok sangat tu?

Isnin, Mei 23, 2011 5:44:00 PM

Aku setuju sangat dengan ngko.. Diorang PA ni memang jenis x sedar diri.. Ada aje x puas hati.. ingatlah.. Tuhan tidak merubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka berusaha sendiri.. Jadi.. usaha la tambah pengetahuan dan kemahiran.. baru boleh naik gaji.. apalah.. itupun x boleh naik pikir..

Tanpa Nama berkata...

kita semua pernah jadi murid. kita tau antara cikgu kita ada yang suka ponteng kelas. ada yang tak kompeten mengajar. ada yang campur politik dalam pelajaran. cikgu-cikgu ini mungkin ada ijazah tapi kita tertanya-tanya adakah standard periksa diturunkan supaya mereka ini senang lulus sebab cikgu2 ini pun tak menguasai subjek yang diajar. dulu kecil-kecil kita fikir kita yang tak cerdik belajar tapi bila kita besar, horizon kita dah luas, baru kita sedar cikgu ni banyak yang tak menguasai ilmu mereka jadi apa yang mereka sampaikan mereka sendiri tak faham. ini biasanya benar dalam subjek seperti Math, Add Math dan B.I.

Tanpa Nama berkata...

umno yang bayar gaji ke? rendahnya taraf pemikiran anda kamariah yaub. Orang yang bayar cukai nak bayar gaji awak tu orang umno aje ke. apalah...................

Konstabel Muniandy berkata...

cikgu kerja mana ada susah senang sangat. suruh budak baca buku lepas tu balik rumah.

kerani pun senang, duduk takada kerja bersembang banyak lagi bila kita tanya mesti marah sebab ganggu mereka bersembang

doktor pun senang, semua sakit apa bagi panadol. buat-buat periksa badan sahaj

PTD ni saya nak marah, mereka duduk depan komputer hari-hari main internet sama game sahaja. gaji kami polis dan lain pun mereka yang tentukan. lepas tu suruh kami panggil tuan pada mereka.

polis susah lagi, lepas ni elaun cola RM1000 pula mulai Julai. baguslah kita semua sama sama happy

Tanpa Nama berkata...

aku benci sangat ler dgn guru yang tak kenang jasa. dia ingat dia sorang yang bekerja dan patut dihormati. dia ingat aku ni murid dia!!! bodoh bangang!!!!
aku pun kalo ngko datang klinik aku, ngko kena hormat kat aku!!! tabik spring...
kalo ngko pegi ofis aku di klinik kesihatan, nanti ngko aku bagi jarum yang gerenti tumpul, biar aku cocok buntut ngko !!!
pemalas!! datang klinik nak mc!!!
bodoh bangang punya guru!!! nak ngajar kita orang PA pulak!!!!

Tanpa Nama berkata...

Itulah keje cikgu betina...tiap2 tahun mengandung..yang pelik tu pandai pula bersalin pada bula 8....dah tentu cuti bersalin bulan 8,9 dan sepuluh...terus sambung cuti sekolah 11 dan 12...memang pemalas punya cikgu betina..tau buat anak makan gaji buta...patutnya gaji guru yang bersalin berikan je kepada guru yang ganti kelas depa...baru depa pikiaq beribu kali nak bersalin...

Tanpa Nama berkata...

istighfar banyk2,,,lupa ke yg semua penjawat awam permpuan yg bersalin layak dapat cuti 3 bulan,,bkn cikgu jer,semua penjawat awan x kira kecik ke beso ke semua layak,cube kalo kene batang idung sndri bolh cuti 3 bln tp x dpt,,
Bnyk isu cikgu di utarakan cz die org ader persatuan yg kuat,, NUTP,,PA lain punyer persatuan ader ke yg lantang bersuara mcm NUTP,,?? Jgn salahkan cikgu kalo die org dpt lebih dr PA lain cz NUTP btl2 membela nasib cikgu2,,,

Tanpa Nama berkata...

Masalahnya golongan cikgu ni x pernah puas. Semua mende nak. X malu ke...sedar diri skit. Bukannya susah sgt kerje. Tghari dah balik umah.....terlentang depan tv. Malam buat MLM. Pastu ckap bnyk aktiviti la, mesyuarat la, jaga aset la, kokurikulum la, guru data la, guru biasiswa la, bawa murid la, guna duit sendiri la, guru sukan la, guru kelab la. Soalannya : sorang cikgu kene buat semua mende yg disenarai kat atas ni ke.....lawak la cikgu. Mesyuarat apala sgt kat peringkat sekolah tu. Setakat meetin nak buat program minggu membaca pun lu org suda kecoh ka. Mmg lawak korang ni.....

Tanpa Nama berkata...

aku benci sangat ler dgn guru yang tak kenang jasa. dia ingat dia sorang yang bekerja dan patut dihormati. dia ingat aku ni murid dia!!! bodoh bangang!!!!
aku pun kalo ngko datang klinik aku, ngko kena hormat kat aku!!! tabik spring...
kalo ngko pegi ofis aku di klinik kesihatan, nanti ngko aku bagi jarum yang gerenti tumpul, biar aku cocok buntut ngko !!!
pemalas!! datang klinik nak mc!!!
bodoh bangang punya guru!!! nak ngajar kita orang PA pulak!!!!

Jawapan Balas :
Itulah taraf pemikiran anda..........
hanya guru yang tahu tugas guru. Saya pun boleh cakap,...setakat keja jawatan rendah kat hospital dah nak bising. Apalah sangat kerja awak, duduk bersembang aja. Patutlah biadap dan kurang ajar sbb tak pernah sekolah kot. Nak gaji sama taraf tapi malas belajar @ otak memang jenis bengap, bodoh punya orang.

Cikgu Sekolah Memandu berkata...

tahniah cikgu! Persatuan anda kuat! Tidak macam persatuan kerajaan yang lain!
Lihatlah, betapa hebatnya pertubuhan atau persatuan yang di anggotai oleh cerdik pandai!
Persatuan lain hanya sekadar nama.
Bagai angin menyalak bukit..
tak kemana-mana.
Kerajaan akan akur pada pertubuhan yang kuat. Takut akan pengaruh merosot..
'renungkanlah'..

cikgu aku berkata...

Tanpa Nama berkata...
Itulah keje cikgu betina...tiap2 tahun mengandung..yang pelik tu pandai pula bersalin pada bula 8....dah tentu cuti bersalin bulan 8,9 dan sepuluh...terus sambung cuti sekolah 11 dan 12...memang pemalas punya cikgu betina..tau buat anak makan gaji buta...patutnya gaji guru yang bersalin berikan je kepada guru yang ganti kelas depa...baru depa pikiaq beribu kali nak bersalin...

cikgu aku kata:
hang cakap macam lembu. Dah aku ada nafsu macam orang lain jugak. Hang takde nafsu kaa?
Walaupun aku balik tengahari dan terus main dengan laki aku, tak semestinya terus mengandung dan bersalin bulan 8. Itu soal rezeki.
Hang jangan cakap macam lembu lagi!
aku kebetulan bersalin bulan 9 3tahun lepas setelah beberapa tahun takde anak.
Aku main dengan laki aku secara halal. bukan main dengan hang lembu!

Tanpa Nama berkata...

ramai pula cikgu-cikgu masuk blog CUEPACS yer?

Tanpa Nama berkata...

mentaliti guru macam budak sekolah, suka di puji, suka di ampu.
bengong pun ada tolol pun ada !!!!!

Tanpa Nama berkata...

aku sokong mu!!!!
mentaliti kelas 3. gaji nak banyak. cikgu haprak.

Tanpa Nama berkata...

wah2 sedap2 rasa mengutuk sokongan kan..kamu ingat yang sokongan ni bodoh2 ke tak berpelajaran?hey yang sokongan ni ada gak yang ada degree tau.

Tapi kekadang ada gak org berpelajaran ni IQ memang tinggi..tip top la..tapi EQ hampeh..lemah..

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya guru, dengan budak kecik berani pukul, berani tengking. Ni bapak murid ada, tengking ler kalu berani, ku bagi penampor kanggg !!!!

Tanpa Nama berkata...

relax bro.,
PA mesti relax.
biar guru terjun dgn labunya ...... biarkan .. biarkan .. biarkan ..

Tanpa Nama berkata...

tunggu ... bila ngko guru datang mintak mc ke klinik aku, aku bagi sebijik laporan ke KSU Pendidikan.
bior dia tahu kome minta mc.. ciss guru hampeh.

Tanpa Nama berkata...

***kepada yg menulis ni,sy ucapkan terima kasih di atas apa yang anda tulis.kalaulah anda seorg yang beriman dan beragama,saya rasa semua agama mengajar kita utk menghormati seorg ibu,x kiralah ibu anda seorg petani,guru,nurse,suri rumah etc..

Tanpa Nama berkata...

astaghfirullah hal azim,
bawak mengucap la PA2 sekalian. kita ni kan satu kapal. dahla kena sumpah seranah dgn orang awam yg kdg2 x faham keje kita. jd alat org2 politik plak. skrg nak gaduh sesama sendiri? mcm mana nak dpt hormat dr public kalau lagu ni? asik pikir gaji, bonus, cuti. pendek kata semua untuk kepentingan diri padahal masa interview bukan main ckp sy mahu tingkatkan khidmat awam, x kisah keje kat mana2 dan seribu satu janji lg semata2 nak secure keje kjaan. baru2 ni kjaan pun dah beku pengambilan k/tgn syukurlah kita sempat lg jd PA.

90 cuti tu mmg la kelayakan utk semua PA kaum hawa. tp diulangi sekali lagi KELAYAKAN bukan HAK. hak PA adalah 1) gaji pokok (x masuk elaun, imbuhan, bonus dll) 2)berenti keje. maka bila sebut KELAYAKAN kena la mintak budibicara ketua jabatan. kalau dlm kes cikgu ni, guru besar la ketua jabatan.

sy cadangkan cuti 90 hari ni bg utk 'firstborn' aja. sbb anak2 yg lepas tu dah ada experience masa beranak pertama kali dan xde masalah terutama dr segi persediaan mental dan fizikal khususnya. wpun, dlm kes2 tertentu boleh dipertimbangkan cuti 90 hr dengan syarat dapat pengesahan doktor kalau si ibu tu ada komplikasi teruk ke dr segi kesihatan.

sy rasa ini lg adil drpd bg 90 hr untuk anak terus menerus. 3 bulan cuti adalah tempoh yg terlalu lama dan menjejaskan produktiviti jabatan.

jentayu

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong jentayu....pompuan ke laki ni. Dah kawin ke belum...

Tanpa Nama berkata...

penjawat awam yg keje opis semua mkn gaji buta

Muhammad Ridwan Abdulah berkata...

walaupun kami bodoh dan bebal macam baghal dan keldai, kami semua tetap mahukan gaji kami naik ke gerd 41 agar sama rata dengan guru dan PTD. kami juga nak lempang dan makihamun guru kerana kami hanya percaya pada syaitan, walau hormat pada guru adalah sunnah dan amalan semua ulama.

PA yg keje sepital dan ofis semuanya x perlukan guru kerana kami pengikut AYAH PIN, dapat wahyu masa belajar membaca dan mengira dulu.

pengalaman masa conduct outdoor activities kt sedim, cuma group guru sahaja yang x tinggal solat, tahniah.. lain PA mcm hampeh dan kuat mendengki. sebab tu guru cukup murah rezeki.

maafkan aku..

Retail Executive - Tesco
-juga sbg outdoor consultant
-pernah jd guru sandaran
-pernah juga sbgi PT N17 kontrak

Tanpa Nama berkata...

inilah akibat dia kalau ambil guru perempuan terlebih banyak dari guru lelaki. dulu ada sorang professor perempuan yang feminis kata tiada akibat buruk kalau bilangan guru perempuan terlalu banyak melebihi lelaki. hari ini akibat dia kita tanggung. silibus pembelajaran akan terjejas, majoriti cikgu yang rata-rata pompuan setahun kerja 9 bulan saja. dah jadi kilang anak. duit nak ambil cikgu ganti takdak. silap-silap puak cikgu lelaki pulak kena takeover kelas tanpa bayaran. kementerian baru kalut nak reverse balik keadaan ini.

Tanpa Nama berkata...

Muhammad Ridwan Abdulah berkata...
walaupun kami bodoh dan bebal macam baghal dan keldai, kami semua tetap mahukan gaji kami naik ke gerd 41 agar sama rata dengan guru dan PTD. kami juga nak lempang dan makihamun guru kerana kami hanya percaya pada syaitan, walau hormat pada guru adalah sunnah dan amalan semua ulama.

PA yg keje sepital dan ofis semuanya x perlukan guru kerana kami pengikut AYAH PIN, dapat wahyu masa belajar membaca dan mengira dulu.

pengalaman masa conduct outdoor activities kt sedim, cuma group guru sahaja yang x tinggal solat, tahniah.. lain PA mcm hampeh dan kuat mendengki. sebab tu guru cukup murah rezeki.

maafkan aku..

Retail Executive - Tesco
-juga sbg outdoor consultant
-pernah jd guru sandaran
-pernah juga sbgi PT N17 kontrak


x perlu sebut minta maaf....tulisan serupa mabuk tada perwatakan....kritik2 pastu minta maaf.....serupa org gila

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
astaghfirullah hal azim,
bawak mengucap la PA2 sekalian. kita ni kan satu kapal. dahla kena sumpah seranah dgn orang awam yg kdg2 x faham keje kita. jd alat org2 politik plak. skrg nak gaduh sesama sendiri? mcm mana nak dpt hormat dr public kalau lagu ni? asik pikir gaji, bonus, cuti. pendek kata semua untuk kepentingan diri padahal masa interview bukan main ckp sy mahu tingkatkan khidmat awam, x kisah keje kat mana2 dan seribu satu janji lg semata2 nak secure keje kjaan. baru2 ni kjaan pun dah beku pengambilan k/tgn syukurlah kita sempat lg jd PA.

90 cuti tu mmg la kelayakan utk semua PA kaum hawa. tp diulangi sekali lagi KELAYAKAN bukan HAK. hak PA adalah 1) gaji pokok (x masuk elaun, imbuhan, bonus dll) 2)berenti keje. maka bila sebut KELAYAKAN kena la mintak budibicara ketua jabatan. kalau dlm kes cikgu ni, guru besar la ketua jabatan.

sy cadangkan cuti 90 hari ni bg utk 'firstborn' aja. sbb anak2 yg lepas tu dah ada experience masa beranak pertama kali dan xde masalah terutama dr segi persediaan mental dan fizikal khususnya. wpun, dlm kes2 tertentu boleh dipertimbangkan cuti 90 hr dengan syarat dapat pengesahan doktor kalau si ibu tu ada komplikasi teruk ke dr segi kesihatan.

sy rasa ini lg adil drpd bg 90 hr untuk anak terus menerus. 3 bulan cuti adalah tempoh yg terlalu lama dan menjejaskan produktiviti jabatan.

jentayu


saya sepenuhnys sokong cuti 90 hari..dan tulisan jentayu,,hak PA dua saja....tu pun ramai yg mengaku keja PA tp kurang faham

golongan yg x suka 90 hari
staf wanita tua yg x beranak (dengki)
org yg kena tanggung kerja org cuti

yang suka 90 hari
org bersalin
BAYI BARU LAHIR....
sapa pun x pernah fikir anak kecil tu perlu kasih sayang....

Tanpa Nama berkata...

PA wanita harap cuti bersalin 90hari jee....elok disyokkan 9 bulan cuti TANPA GAJI

Tanpa Nama berkata...

wanita sebenarnya membantu suami untuk cari nafkah...memang sepatutnya kerja wanita ini bukan satu beban...
Apa salahnya jika wanita golongan lemah ini diberi keistimewaan?

Yang lelaki bini yang bekerja tu patut bersyukur

Yang lelaki bini tak bekerja duduk diam-diam...cari rezeki biar berkat.

Tanpa Nama berkata...

patut la budak2 sekolah skg ramai yg kurang ajo,,,mak bapak die org lg kurang ajo rupenyer,,,,,cmne rezeki nk berkat kalo asyik dengki mendengki,,kutuk mngutuk,, tp aku rase cikgu ni dpt bnyk kelebihan cz NUTP kuat kot,,tp aku x penah lupe mak aku ckp,,"jd cikgu,insyAllah senang dunia & akhirat",,,

Tanpa Nama berkata...

Guru memang tidak puas dgn apa yg ade...nak tempolok dia jee yg penuh,diberi betis nakkan paha...kalau bolih pendapatan negara pun ingin dimiliki

Tanpa Nama berkata...

elehhh ... gru ke PA ke sama saja. yg korang ajar ada ditepi jalan , atas jalan, tengah jalan pun ada.

lagi korang ajar guru yg mengajar kerana korang mengajar dan banyak buat kerja lain.

korang ajar juga jatuh kpd guru yg korang ilmu utk mengajar. bukan ke core bisnes dia mengajar !!!

jadik korang ajar jatuh kpd batu jemala guru yg mengajar.

hidup NUTP .. bila nak jadik Presden cupec.

Tanpa Nama berkata...

Klu cikgu dulu aku hormat krn mereka mngajar bnar2 ikhlas pda murid2 walupn dulu gaji guru Xsbrapa sbb tu bdak2 hrmt kt guru wlu dia jahat cm ne pn bila dia jmpa guru dia dia ttp hrmat tpi cikgu skrng tak lgi smbong brlagak bkn ikhlas pn mngjar kkdng mnanda krtas pn suruh bdak2 dia dok sila panggung mngjar pn pemalas main fotostat buku je bgi kt murid dia dok bka lap top chat bila kna gnti kelas Tarik muka pas tu pnteng kelas klu komplain dia le no1 pdhal da mcm2 krjaan bgi keistimewaan tu pn Xcukup lgi sbb tu perangai bdk2 skrng mkin teruk sbb kt ckgunya da tjuk contoh yg Xbaik murid2 pn ikut

Tanpa Nama berkata...

jgn gaduh da.. semua dpt kenaikan gaji dan pangkat dalam bajet akhir tahun nie.. tunggu n lihat..