SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

31 Mei 2011

SOKONG PROJEK DI SUNGAI BESI

Berita Harian
Oleh S Anand Kumar
2011/05/30




CUEPACS minta utamakan perumahan kos rendah kakitangan awam

KUALA LUMPUR: Pelbagai pihak termasuk kesatuan sekerja menyokong usaha kerajaan memajukan pangkalan Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) Sungai Besi sebagai pusat komersial termasuk pembinaan perumahan golongan berpendapatan rendah selepas pangkalan itu dipindahkan ke Sendayan, Negeri Sembilan.

Timbalan Presiden CUEPACS, Azih Muda, berkata ketika ini kebanyakan pekerja, khususnya penjawat awam yang menerima gaji RM2,500 hingga RM3,000 belum memiliki rumah pertama mereka. “Mereka mempunyai tanggungan keluarga yang besar selain memberi tumpuan kepada kebajikan dan pendidikan anak yang kadangkala menyukarkan mereka membeli rumah. “CUEPACS melihat cadangan membina perumahan golongan berpendapatan rendah di pangkalan TUDM Sungai Besi tepat pada masanya memandangkan permintaan rumah kos rendah dikalangan penjawat awam semakin tinggi,” katanya semalam.

Kelmarin, Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata Pangkalan di Sungai Besi akan dipindahkan, sendayan, manakala Menteri Pertahanan, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi mengumumkan projek itu akan dibangunkan 1Malaysia Development Bhd (1MDB) dan Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT).

Beliau bagaimanapun enggan mengulas kos atau tarikh pemindahan pangkalan itu, sebaliknya menjelaskan ia dipindahkan selepas pemaju selesai membina pangkalan di Sendayan.

Azih berkata, pihaknya berharap ketika projek itu dilaksanakan, kerajaan memberi perhatian serius kepada permintaan penjawat awam.
Sementara itu, Naib Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), A Balasubramaniam, berkata pihaknya menyambut baik inisiatif kerajaan yang dilihat mampu mengurangkan beban pekerja sektor swasta berpendapatan rendah.

Pengarah Komunikasi FOMCA, Mohd Yusof Abdul Rahman, berkata lokasi pangkalan Sungai Besi di ibu kota amat sesuai dijadikan sebagai kawasan perumahan khususnya kepada mereka berpendapatan rendah.

“Langkah kerajaan ini akan membawa banyak kebaikan kepada rakyat dalam usaha mereka memiliki rumah sendiri,” katanya.

44 ulasan:

Mahukan perubahan berkata...

Kawe yg gaji RM1600 sebulan apa cter plak?

Potong bln2 Angkasa = 623.00 (loan kereta & peribadi)
Sewa Rumah = 300
Bil Elektrik = 50.00
Bil Air = Free (kerajaan selangor tanggung)
Astro = 50.00
P1 Wimax = 130.00
Taska = 250

Balance = 197

Tanpa Nama berkata...

Betul ke projek untuk rakyat?.

Tanpa Nama berkata...

minyak naik tp elaun milage xnak naik ke???

Tanpa Nama berkata...

PROJEK SERAMPANG DUA MATA

Tanpa Nama berkata...

presden omar pun boleh duduk sini. dia rumah belum ada lagi.

orang negori berkata...

rumah kat sendayan pulak harga akan melambung tinggi la. siapa siapa kat negeri sembilan belum ada rumah, cepat cepat beli kat sendayan tu.. akan jadi tempat yang maju selepas ni..

Tanpa Nama berkata...

Bil elektrik dah mula naik pada 1 jun, minyak pun akan turut naik, apalagi harga barang dah tentu akan naik melonjak tapi elaun perjalanan di potong sampai tinggal 20 sen 1km, ape ni!

Tanpa Nama berkata...

apa pon tahniah sebab naik kan harga gula dan elektrik..seronok la najib bole selalu g oversea.jenguk ank.yg rakyat ni mkin terhimpit..klo btol la projek ni utk kakitangan awam berpendapatan rendah baik korang bgi free ja masuk kuarters.x le beban sgt..klo btol2 nk bntu.x yah potong elaun rumah,cola ke hapa ke..x gitu datok,dato,dan kuncu2 cuepacs..berani mtk la kt najib..

Tanpa Nama berkata...

mintak selaras kan cola pun senyap je....belakon je ke..

Tanpa Nama berkata...

tulis ape2 pn kat sini xde gune..tggu je pru 13 nanti..

Tanpa Nama berkata...

jika mahu berubah berkata...

Astro tak perlu. P1 Wimax/ internet tak perlu.

segala kat atas ni tak masuk dalam keperluan. ia lebih pada kehendak.

dah jimat RM 180.00

Tanpa Nama berkata...

kalau PA yang bergaji RM2,400 ke atas pun belum memiliki rumah, kami PA yang bergaji setengah daripada itu nak memiliki reban ayam pun lagi tak mampu

Tanpa Nama berkata...

haha...gaji 2400 tu untuk gred 29 yang dah kerja 3 tahun layak lah...yang kuli batak 17 , N1 pi letak mana......reban ayam ka...kandang lembu hah

Tanpa Nama berkata...

taska sampai 250 tu wat pe..hantar je tadika kemas..

Tanpa Nama berkata...

anak hantar ke prasekolah ler...free apa.astro tak yah, tngok tv1-ntv7..nak jimat main tenet apply bband.ada yg serendah rm48 sebln..dah tau gaji kecik nak main wimax bt per..pe la ngko ni.

PTD Cerdik berkata...

apa kejadah pakai astro dan wimax tu, pastu mengeluh duit x cukup? mcm ni la golongan sokongan.

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
apa kejadah pakai astro dan wimax tu, pastu mengeIni byukan luh duit x cukup? mcm ni la golongan sokongan.Rabu, Jun 01, 2011 1:06:00PM

Ini bukan PTD cerdik tetapi PTD celaka, PTD asli mesti suruh orang pakai astro supaya kerajaan dapat hasil dan rakyat dapat kerja. Sial punya orang, berlagak lebih.

Tanpa Nama berkata...

anon 1:34

yg marah sgt apahal? betul la ckp ptd cerdik tu. yg x cerdiknya mamat yg nak sgt perubahan dgn ko tu. paling x penting wimax dgn astro. yg pelik dlm bajet dia x masuk plak bajet makan/dapur dgn belanja minyak/tol (kan dia beli keta tu). patut la x cukup, buat bajet pun x pandai. pi akpk la dptkan nasihat. apa py orang.

Tanpa Nama berkata...

pendek kata..sekarang ni majoriti pa x berpuashati ngn situasi skang yg x memihak pa..tmbh2 pa gji dibawah rm 2000.bila cuepacs nk jumpa najib..atau tkut MS rosmah tu marah..

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
apa kejadah pakai astro dan wimax tu, pastu mengeIni byukan luh duit x cukup? mcm ni la golongan sokongan.Rabu, Jun 01, 2011 1:06:00PM

kalo PTD cerdik.. xde la kuar ayat mcm budak tadika.. ape pon x boleh... cerdik kunun.. harkk tuihh!!

Tanpa Nama berkata...

anon 4.33,
aku pun ptd. mmg kat opis aku mmg sound direct je golongan sokongan yg byk komplen ni mcm ptd cerdik tu. teori dia senang je. byk cakap, komplen, mengeluh, mengular = x produktif. sape suruh dia tunjukkan kebodohan dia? kalau bodoh dok diam2 dgr org ckp sudah la. pi belajar dr org yg pandai dulu. org tua2 ckp kalau mulut kecik jgn la bercita2 nak lahap kambing sekor. nak ikut x puas hati gaji smp bila2 pun x cukup.

Tanpa Nama berkata...

Kawe Gaji RM 10 000
Anok 5 sekolah tahfiz 5 X 500 = 2500
chuki 500
Insuran 1000
Rumah 1000
Kereta 1000
Ibu 1000
Simpanan 1000
Belanja dapo, minyak dll 2000
Tak ada apa yg tinggal.....
Sekolah kerajaan akhlak anak tak terjamin...

markiman berkata...

bodoh punya org. kau ingat dah berapa ratus ribu org berguna yg dihasilkan sekolah kerajaan? berapa puluh ribu ustaz? kau dulu rosak akhlak la ye sebab sekolah kerajaan, dulu kuat berzina dan membohong, la ni kira insaf la nak antar anak masuk tahfiz. tu la kuat rasuah sangat, mmg dasar pembangkang durjana

Tanpa Nama berkata...

sy rasa ok gak ada wimax ni...bule donlod muvi mp3 bebanyak.pas tu jual kat kwn2 seopis n jiran2.klu yg tau bisnes secara online lg bgus..berbaloi2 ade wimax ni klu tau cara nak memanfaatkannya.slalu dah kuar paper ramai dah jutawan online ni..slamat mncuba.

Tanpa Nama berkata...

salah seekor rosak akhlak dari sekolah kerajaan yg bernama markiman @ pokeman

Tanpa Nama berkata...

xyah laa blagak sombong riak takbur wahai PTD bangang..bajet bagus jer.

Tanpa Nama berkata...

salah seekor rosak akhlak dari sekolah kerajaan yg bernama markiman @ pokeman

Khamis, Jun 02, 2011 1:02:00 AM

Betul2 aku sokong...bangang dan jadi penjilat UMNO & BN sampai mampus la ko markiman dan seangkatan dengannya.....puiiii!!manusia jenis ni mmg tak boleh dengar orang2 belajar agama..diorg jadi panas satu macam...maklum la setan bertopengkan manusia.

Tanpa Nama berkata...

an0n 8.42,
abis sokongan yg belagak mcm pandai tu xpe ke? dah la baru masuk keje dah pandai tunjuk kepala. nak mintak buat surat dgn filing pun fail. ponteng slalu plak tu. aku ni py la harap sokongan yg baru ni boleh bantu, alih2 sokongan yg lama2 gak kena stay bantu. bangsat betul budak2 baru ni xde atitud betul. nanti kau mmg aku x sign la pengesahan tetap kau. aku dah nekad ni.

ptd x belagak cuma bengang

Tanpa Nama berkata...

anon 10:44,
ya bagus kalau mat perubahan tu guna wimax buat side business. yg tu aku sokong sgt2. bil 130 sebulan dpt pulangan 1300 bulan2. tp kalo langgan wimax nak tgk porno, utube, facebook x payah la. buang duit je. lgpun kan ada alternatif lain mcm broadband boleh dpt serendah rm50?

moral : guna la duit utk menjana duit jugak. zaman skrg suma pakai duit. jgn harap sumber gaji kjaan je. rezeki Allah tu kan luas.

halim Jempol berkata...

bersama kita bersatu dibawah BN.

Tanpa Nama berkata...

lihat sekeliling pembangunan yg dibangunkan....kerajaan harus ambil serius...bila kawasan majoritinya melayu pembangunan nampak slow, tapi bila kawasan cina pembangunan hebat...di kuala lumpur ni tak payah nengok jauh...Pekan Sungai Besi yg dah berdiri begitu lama...apa pembangunan yg nak dibanggakan.. tapi kalu gi Sri Petaling, Desa Petaling, Jalan Kuchai Lama...memang di akui pesat membangun..sudahnya tak nampak kedai milik melayu...pekerja melayu adalah...???? Harap apa pun pembangunan yg dirancangan biar ada kearah memajukan kaum melayu agar pemilikan harta dan peniagaan dapat diagihan bersama....yg sampai bangsa tergadai di tanah air sendiri....1 Malaysian merupakan landasan terbaik kearah ini..

Tanpa Nama berkata...

aku rasa jgn berharap sgt utk govt bina pprt kat sini. prime lot mcm ni apa yg dia org nampak ialah kondo mewah, hotel, padang golf, shopping kompleks.mmg kita mengharapkan kewujudan kedai milik bumi lebih byk di kl tp apakan daya, govt lebih byk idiom slogan shj. war war nak membantu tp bila sampai peringkat pelaksanaan, semua mangkor. tgk la UDA, dah lama wujud. tujuan wujud utk bantu pemilikan kedai di bdr. cuba lihat skrg ia berjaya atau tdk. institusi yg gagal. encik nak perubahan blh mulakan perubahan dgn diri sdri dulu. dah tahu gaji cukup makan tak perlu la wimax sampai seratus lebih.

Tanpa Nama berkata...

PTD Cerdik berkata...
apa kejadah pakai astro dan wimax tu, pastu mengeluh duit x cukup? mcm ni la golongan sokongan.
Rabu, Jun 01, 2011 1:06:00 PM

Inilah PTD celaka, asyik kerja mengutuk orang je, bukan untuk berfikir untuk faedah rakyat semua tetapi mentaliti untuk perut sendiri. Sebagai PTD mereka sepatutnya membantu membangunkan ekonomi negara bukan untuk merekomen supaya negara jadi bengkrap. Kerajaan sendiri minta supaya golongan OKU boleh kerja kerajaan atas kuata 1% daripada sekelian 1.5 juta PA.
Ini orang bukan PTD sebenarnya tetapi menyamar untuk burukkan PTD keseluruhan.
Rakyat kena faham faham je lah bila swasta ambil kawasan TUDM , kawasan tiga segi emas, adalah golongan yg untung. Projek ni dah lama dirancang kena tengok siapa menteri masa tu. Bodohlah swasta yg ambil kena bina tempat TUDM yg baru menelan berjuta juta RM mereka akan bina rumah PPR banyak2 seperti yg diwarwarkan,..mana nak untung. Tentu mereka akan bina projek mahal2 , kalau dah melabor awal2 masuk poket yg berkenaan tentulah nak untung balik berbilion2. Rakyat juga yg ngaga,..

Tanpa Nama berkata...

Dah dapat 3 juta dan pangkat dato', apa lagi main tarik tali le

Tanpa Nama berkata...

pprt saiz rumah 600/sgft harga 120k.ada berani beli

Tanpa Nama berkata...

Weii...Mr Presiden! Bila mau jumpa PM hal gaji PA ni??? Kata bulan Mei...ni dh masuk JUN!!!! Kalau x mampu sila berundur bagi jalan pada yang berani!

Yang Dipertua Cuepacs (Indonesia) berkata...

Cuepacs sudah menarik kembali tuntutan naik gaji kerana berpuashati dengan kerajaan BN dan UMNO menguruskan nasib PA di Malaysia, dan berpuashati dengan Susilo berkaitan nasib PA di Indonesia.

Tanpa Nama berkata...

projek babirun.....buh kroni...rumah mahai gedabak.....buat gred 17 kebawah...kita hanya dapat mimpi di siang hari...huhuhu

Tanpa Nama berkata...

projek keuntungan para pemimpin BN ni....PA jng mudah tertipu dng tipu daya kerajaan..kalau betul nak bantu PA berpendapatan rendah..buat pelarasan gaji dulu

Omaba Pesden Kupek US berkata...

Saya sokong omar presden kupek Malaysia

PejuangUmno70's berkata...

minta agar rumah pangsa murah jgn dibina, ianya akan menyemakkan mata para pelancong dan menyakitkan mata rakyat yg ingin ke KL. Selain itu, gejala rempit, bohsia dan seks bebas akan terhapus jika perumahan sederhana dan mewah dari RM200,000 dibina, kerana kebanyakan mereka yg bemasalah moral dan juga para pembangkang ini datang dari projek rumah murah sedemikian.

Tanpa Nama berkata...

ngahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kumpulan sokongan berkata...

Tanpa Nama berkata...
an0n 8.42,
abis sokongan yg belagak mcm pandai tu xpe ke? dah la baru masuk keje dah pandai tunjuk kepala. nak mintak buat surat dgn filing pun fail. ponteng slalu plak tu. aku ni py la harap sokongan yg baru ni boleh bantu, alih2 sokongan yg lama2 gak kena stay bantu. bangsat betul budak2 baru ni xde atitud betul. nanti kau mmg aku x sign la pengesahan tetap kau. aku dah nekad ni.

ptd x belagak cuma bengang


Apa kita PTD yang bernama anon ni kita jumpa. sebab ko tak pernah hidup susah, sbb tu sedap jer ko nak bahan orang. ko mula masuk gov dah gred 41, ngular + bodek + ampu maka naik la ke 44, seterusnya bodek + ampu lagi naik la ke 48 dan bodek lagi + ampu naik ke 52, dan lagi ke 54, dan lagi naik JUSA C dan lagi sampai muntah...
dulu PTD yang planning pasal PTK ni... korang mmg zalim... sendiri mau faham knp aku cakap zalim...

Apa kata ko yang tgh gaji sedap ni, cuba plak di beri gaji bawah 2000 dan hidup di lembah klang, dengan punyai tanggungan di bawah ko 5 orang, tinggal di rumah flat, hutang kereta, hutang peribadi dan apa lagi yang boleh.

kalau ko tak sanggup pun, cuba ko tuliskan pada kertas, mula 25hb gaji masuk tu... sehingga 25hb gaji seterusnya... buat sendiri pengiraan bagaimana perasaan gred 1 hingga 16 ni rasa.

kami bukan nak demand gaji sama taraf dengan PTD, tapi minta toleransi dengan keadaan ekonomi yang mana pendapatan perkapita tak imbang langsung dengan perbelanjaan yang berhemah...

inilah yang dikatakan INFLASI. kuasa membeli rakyat semakin kurang. hutang beban isi rumah makin meningkat. Yang kaya makin kaya, yang miskin terhimpit, melarat.

bukan kami tak bersyukur dengan apa yang ada... tapi cuba buat congakan apa yang saya katakan di atas... gaji 2000 hidup di bandar ini...

Tanpa Nama berkata...

tak semua PTD ada otak...dan tak semua yang ada otak tu PTD