SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

13 Mei 2011

PEKERJA GRED 41 SERING DISISIHKAN

Berita Harian
2011/05/12




SAYA berasa amat kesal dengan kenyataan Presiden CUEPACS, Datuk Omar Osman baru-baru ini yang dilihat hanya memperjuangkan kakitangan kerajaan gred 1 hingga 40 saja.

Kenyataan beliau yang mahu kerajaan menaikkan elaun kakitangan gred 1 hingga 40 tidak menunjukkan beliau sebagai seorang Presiden yang menjaga kepentingan kakitangan awam secara menyeluruh. Lebih dikesali beliau menyatakan elaun kakitangan gred 41 ke atas sudah lebih mencukupi. Adakah adil elaun kakitangan gred rendah saja yang perlu dinaikkan? Jangan jadi pisang berbuah dua kali yang banyak menguntungkan sebelah pihak saja. Jika beliau memperjuangkan golongan gred rendah beliau tidak layak memegang jawatan Presiden CUEPACS, sebaliknya menjadi Presiden Kakitangan Kerajaan Bergred Rendah saja.

JEJAKA KACAK,

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Cuba bandingkan jumlah kadar elaun sebulan di antara kakitangan sokongan dgn gred 41, siapa lebih banyak? dan cuba cari sewa rumah yg kadarnya hanya RM 180 di KL dan bandaraya atau bandar-bandar. Malah ada kampung-kampung yg sudah tidak ada lagi kadar sewa rumah sebanyak RM 180 ke bawah!! Mungkin gred 41 hanya akan berpuas hati setelah melihat kakitangan sokongan hanya tinggal di bawah jambatan sahaja..

Tanpa Nama berkata...

sbb presiden x perjuangan gred 41 keatas la yg dia x dpt sokongan keseluruhan PA..jika statement dia adil...myb dia dpt sokongan dr gred 41 keatas...kena ingt..yg nak submit n menerangkan kos bajet adalah gred 41 keatas...nak mengira atau nak menyakinkan bos atasan...

Tanpa Nama berkata...

elaun tu bantuan saja...bila masa pn ble tarik balik...kena paham...bukan nak taja keseluruhan umah sewa PA...sebagai bantuan elaun saja....gred 41 dpt 250 saja...beza 70 saja pn...sewa umah harga 340-400..kena guna gaji juga...dok bising mcm ayam telur sekampung sedangkan beza rm70 saja..

Tanpa Nama berkata...

Kadar tuntutan Perjalanan pun ikut gred, apa pula ITP. Apa pula Kerajaan nak tanggung sewa rumah PA, dah namanya elaun.

Tanpa Nama berkata...

Senang cerita org kalau dah dapat pangkat DATO nie otak sama je..nak kaya diri sendiri jer

Tanpa Nama berkata...

Omaq.....hang x bleh pakai...mau dok blah buang

Tanpa Nama berkata...

Xpyh la nl bandingkn elaun bndingkn plajaran kamu ja lau bljar malas padan elaun kecik da bodoh xkn nk jd PM.....ada pula cite ayam mcm org bodoh mngpa nk jd ayam ka.....ni tunntutan sipa pun.bhak si omar tu bjuang utk smua kakitgn awam jd smua bhak di prjungkn xpyh nak tamak nak cite gaji profsional da tnggi la...kita ptut bersatu bukan nak bgduh...lau smua naik pun bkn gaji kamu yg dmnta utk bg kat profesional...tu la bljar stakat spm itak xbkembang ckp bodoh marah...tp kamu ni bkn.bodoh tapi super bodoh ah..ah..ah kesian dlm dunia maju ada lg org bodoh mcm kamu lain kali skolah jgn ponteng...msuk u jgn mls bodoh

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan kes siapa bodoh dan siapa yg pandai,kita cuma membuat tuntutan saja,kalau tdk dapat,apa boleh buat.sebagai Kakitangan Kerajaan yg beretika kita tdk seharusnya memandang rendah dgn pegawai awam yg berjawatan rendah.Mereka mempunyai tanggungjawab dalam perkhidmatan, masing-masing menjalankan tugas yg diamanahkan.Belum tentu yang masuk 'U' tu semuanya pandai2

Tanpa Nama berkata...

mmg guru gred41 ni mangsa kdaan..pergi mesyuarat,seminar,bengkel x dibyar 'claim'.Sebab tulah diorang kecik ati..apepun orang msuk 'u' memg pandai

Tanpa Nama berkata...

mana da disishkan sedangkan gred 41 ke atas gaji dan elaun beso pun xpernah cukup.. da gred bwah nak bising.. tp time kakitgn bwah mintak gred atas nie.. sibok xcukup gak.. xjugak yang masuk u 2 pandai sgt.. ler suruh isi borang pun nak copy org lain punya.. perghh pandai sgt la org u tue....kesian.. kesian..

Tanpa Nama berkata...

Saya amat bersetuju, Wahai PRESIDEN CUEPACS, PELINDUNG KAKITANGAN AWAM, kalau nak fight, fight secara menyeluruh bukan FIGHT ikut gred Presiden jeh!

Tanpa Nama berkata...

kesian..!!nya melepas..!! bank bonus tinngi tahun nie..Yahooo..!!!