SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

10 Mei 2011

CUEPACS CADANG JUMPA PM BINCANG SOAL PELARASAN GAJI

Bernama
10/5/2011




PUTRAJAYA, 10 Mei (Bernama) -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) bercadang untuk menemui Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membincangkan soal pelarasan gaji bagi kira-kira 1.3 juta kakitangan awam di negara ini.

Presidennya Datuk Omar Osman berkata pihaknya bercadang untuk mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri selepas mesyuarat kongres pada 26 dan 27 Mei di Lumut, Perak.

"Selepas mesyuarat kongres, kita akan membuat permohonan untuk mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri," katanya kepada pemberita selepas menghadiri Program Dialog Cadangan Penilaian Baru Kompetensi Menggantikan Penilaian Tahap Kecekapan (PTK) dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) di sini pada Selasa.

Katanya selain soal pelarasan gaji, kongres juga bercadang berbincang dengan kerajaan mengenai soal bantuan sara hidup (COLA) dan elaun tetap perumahan.

Cuepacs sebelum ini mencadangkan agar COLA semua penjawat awam diselaraskan kepada RM300 sebulan dan elaun tetap perumahan untuk penjawat awam yang bergred 40 dan ke bawah dinaikkan kepada RM350 sebulan berbanding RM180 sekarang.

Ia juga telah membuat permohonan untuk penyelarasan gaji pada dua tahun lalu bagi mengurangkan beban ahlinya ekoran kenaikan harga barang.

Bagaimanapun, Omar berkata perkara itu terserah kepada kerajaan tetapi berharap ia dapat dipertimbangkan.

Katanya dalam pertemuan kongres dengan penjawat awam di seluruh negara, banyak keluhan telah dikeluarkan berhubung kadar kos hidup pada masa ini yang semakin meingkat termasuk di kawasan luar bandar.

"Bila harga barang naik, mereka mengeluh dengan kenaikan kadar kos hidup sekarang ini. Itu sebab kita minta timbang semula COLA itu supaya dapat diselaraskan," katanya.

Omar berkata penyelarasan gaji Akan dapat menampung perbelanjaan penjawat awam terutama kumpulan bawahan yang terpaksa bekerja sampingan untuk mencari pendapatan tambahan kira-kira RM500 sebulan.

Katanya pertemuan itu juga bagi membincangkan langkah-langkah untuk memantapkan produktiviti penjawat awam.

-- BERNAMA

230 ulasan:

1 – 200 daripada 230   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Tengok..harga gula pun dah naik.Kalau ckp kat Para cik menteri..depa confirm ckp..naik 2 kupang ja..kalau boleh kurangkan pengambilan gula..ceh...ni bukan soal gula tapi effect dari kenaikan gula ni..harga minuman naik punyalah,benda mkn confirm naiklah walaupun kat gerai2..cik menteri dengarlah rayuan kami dari PA2 nih..kami rasa sesak nafas dgn gaji kami la nih..buatlah pelarasan gaji dengan segera..kpd cik2 CUEPACS..sampaikan suara kami dgn amanah,berani & jujur..Kami bukanlah nak kaya raya..cuma nak kerajaan prihatin sikit nasib kami PA2 nih...Dah penat rasa kerja part time nih...penat,penat,penat...ditambah dengan kos hidup yg kian melambung tinggi...rumah sewa kat kedah ni manalah nak dpt murah2 lg..minimum RM300 tu pun perit nak cari.
Lastly,Diharap Cik menteri sekalian faham situasi kami nih..jagalah kebajikan kami PA2 nih..kepada cik CUEPACS plak...lawan dan mintak2 abis-abisan..kami dah penat,penat,penat sgt dengan kos hidup yg melambung tinggi.

kassim baharum berkata...

sepatutnya sebagai PA kita jgn membantah lansung apa yg diputuskan pemimpin. BN dh bagi kerja jd sila bersyukur, marilah kita semua sepakat memenangkan BN PRU nnt, jika pembangkang menang nescaya negara akan dijual ke Israel.

Jgn percaya fitnah pembangkang mengenai barang x cukup la, mahal la, semuanya berniat nk menang PRU. x mcm BN yg bertanding semata2 kerana keikhlasan dan kejujuran yg tinggi

Tanpa Nama berkata...

kalu perut kita dan anak2 kosong dan x terisi..bagaimana nk mantapkan productivity ??...cakap bleh la pak omar..

Tanpa Nama berkata...

Jumpa buat apa lagi...bincang apa lagi..yang hang dok pi jumpa sebelum ni buat apa haaahhhhh...main batang dia ka...selama ni hang jumpa dia buat apa..?????..gula naik...minyak naik...tak payah bincang dengan hang pun.....

PAP Malang berkata...

kassim baharum...Ni tuan...ni bukan pasal PRU..ni pasal gajilah bangang...bukan lakonan brg naik.kepala hotak lu...hang tgk gula NAIK 2 kupang.harga minyak NAIK...yg ni panggil apa harga mendatar,turun ka?jgn nak ampulah tuan kassim oi..memang mahai brg la nih...pak kassim oi.syukur tu memang syukur...tp kepala hotak hang kalau gaji aku 1200 ja anak 5 org bersekolah mana cukup..aku harap depa bagi gaji naik bagi selesa nak hidup..bukan nak kaya-raya...apa punya turr pak kassim.

Tanpa Nama berkata...

panas hati aku baca komen kassim baharum..ramai lg ke spesis mcm dia nie???

Tanpa Nama berkata...

Harga gula naik . http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Kerajaanumumhargagulanaik20senhariini/Article.

Ayat penyedap hati yang selalu keluar, harga gula kita lagi murah jika dibandingkan dengan negera lain!. Kerajaan masih lagi menangung subsidi.Ayat basi sudah biasa dgr setiap kali ada kenaikan.

Tanpa Nama berkata...

tak kisah la PR ke BN ke yg nak memerintah. janji nasib rakyat terbela.. skang ni kita tgk hidup di bawah kerajaan BN betul2 sesak dgn kenaikan barang la apa la.. kita pakat PRU akan datang cuba tukar kerajaan PR. kita cuba nilai kemampuan PR mentadbir negara. kalo tak suka gak, kita tukar lg masa PRU. kuasa mengundi kan di tangan kita.

KASSIM BABA HA HA HA berkata...

kassim baharum oiiiiiii meh kita ramai2 kempen ganyah dia. inilah dia orang yang sepatutnya pergi ke sekolah rendah dan belajar pemahaman (BM) supaya dia paham. orang cakap pasal rintihan PA untuk kenaikan gaji ni cakap pasal BN. apa tu BN? ... BARANG NAIK le. jika PM seorang ygn prihati untuk menjadikan negara berpendapatan tinggi tapi gaji PA diketepikan, jangan jadi seperti Mesir udahle.... apa-apa pun itulah luahan hati PA sekarang. jadi fikir-fikirkanlah wahai PM kita...

Tanpa Nama berkata...

pak kassim baharum celaka btoi laa,org duk bincang pasai gaji,ko duk ckp pasal politik,apa pasal ko pak kassim,barang naik sekarang,kami anak bini nk makan ape klu gaji rm 1200 mna nk cukup nk bela anak bini,minyak naik,gula naik dan comform barang makanan dan minuman akan naik pulak,datuk menteri n kerjaan boleh kata laa,naik sikit je rm 0.20 je gula,kata diorang lagi pengusaha makanan/minuman jgn duk naik harga barang,amaran keras akan diambil jika pengusaha barang naik,kta diorang kono(bapak menteri n kementerian perdagangan dalam negeri dan kepengggunaan)...klu ibu n bapak dah naik,,,anak2 akan terikut pelahan2 naik harga barang,fikir laaa sama kami yab dato seri mohd najid tun abdul razak perdana menteri yang kita sanjungi,dato seri telah membuat perbagai perubahan dalam pertadbiran kerajaan,contohnya laksanakan konsep 1 malaysia,NKRA,tranformasi kerajaan(ITP),tranformasi parti dan pelbagai perubahan lgi,cuma 1 saja kekurangan perubahan dato seri membela nasib pegawai awam,pasai kenaikan gaji,kami terlalu yakin dapat memerintah lagi dalam pru ke 13 nanti,dalam mewujudkan suasana sokongan pegawai awam terhadap kerjaan secara menyeluruh,kerajaan perlu menjaga kepentingan dan kebajikan mereka supaya apa yang mereka mohon dapat ditunaikan walaupun sekecil2 zarah,jangan seperti dekat pilihanraya bagi gula2 kt pegawai awam....bantu lah sekarang pegawai awam

Tanpa Nama berkata...

ya laa..nampak gayanya kita kena tukar BN kepada PR..janji perut anak isteri kita x kosong..

Tanpa Nama berkata...

Sudah lama juga kami menanti pelarasan gaji ni...tapi hampa. Agaknya bilalah semua ini akan menjadi kenyataan.......gaji naik....

HAMBA ALLAH berkata...

Kalau tak dapat semua dapat satu pun ok la juga.Kami bukan bukan tak berterima kasih tapi kerajaan kena tengok juga la sumbangan kami.Klau kerajaan pun menghadapi msaalah kewangan apatah lagi kami yang berpendapatan rendah ni.

Tahi Sapi berkata...

Semuanya dusta jika PA tak dpt apa2 kenaikan gaji...bukti akan menyerlah bila kerajaan bagi kenaikkan gaji...adakah itu akan jd kenyataan??? Atau sandiwara PRU saja...lihat d Sarawak BN dah menang duit yg juta2 dijanjikan tak nampak pun termasuk Elaun Wilayah yg dijanjikan hanya gula2 palsu untuk PRU DUN pada 16.04.2011..dah menang tak ada pun Pemimpin BN ke Sarawak lg...sandiwara PRU..dpt santan sepah dibuang...jangan main perasaan org Sarawak lah nanti kantoi...

Tanpa Nama berkata...

MENYAMPAH dengar!!!Jumpa, Bincang & Kaji...tu lah sokmo.Takyah lah...Buang Masa Je...Aku dah tak heran...Aku nak undi pembangkang lah...Dah Bosan sbb kerajaan cekik darah!

Tanpa Nama berkata...

kerajaan BN tidak kompetent!!! slagan dan idioms saja yang lebih....

Tanpa Nama berkata...

x der kerja lain..meeting+meeting+meeting mkn free keputusan x der....siap tangguh lagi tu....korang jgn lupa 2012 ader bajet siap GST yer...rasa mcm canada pulok tiba2...itu negara kaya dowh....pegawai besar byk elaun semua free aper kata bagi elaun tu dkt kita orang....orang besar bukan buat kerja pun...meeting xhbs2...buncitkan pewrut...ajer... kami nie nak mkn ari2 korang x per ghi meeting dpt mkn pree....siap claim elaun lagi dan siap tau pau lagi dalam tisu .....aku nampak bro... Pak Kadok

Tanpa Nama berkata...

setiap tranformasi yang di lancarkan oleh kerajaan makin menimbun2 la kerja PA cth NKRA kami di bhgn PA PDRM kerja bagai nak rak.. sabtu ahad kalo di panggil terpaksa turun tanpa menuntut apa2 bayaran lebih masa sebab syarat2 tuntutan yg mcm kedekut. Tapi PDRM lansung tidak pandang akan jasa PA dalam PDRM. PA seolah2 di anak tirikan. setiap keistimewaan yg Polis dapat kami PA Polis hanya mampu tengok dari jauh sambil meleleh air liur.. pada hal tanpa PA yg membantu PDRM juga takkan dapat menumpu sepenuhnya dalam tugas kepolisan. setiap tahun kerja2 PA makin bertambah, tambahan kalo kerajaan melancarkan tranformasi cth NKRA. kerja makin melambak.. reten hari2.. minta statistik itu ini mcm2.. belum lg kebajikan dorg Polis2 kena uruskan soal gaji, cuti, elaun-elaun, claim dan mcm2 lah selagi termampu.. akhir kata kita semua PA di Malaysia sebagai 1 pasukan kenapa di anak2 tirikan bukan kah kita saling memerlu diantara satu sama lain.

Tanpa Nama berkata...

menteri bole la cakap senang...nak pi kerja pun kerajaan tanggung...kita nak pi kerja spe nak tanggung... minyak naik, gula naik...bincang x habis2. menteri gula naik rm20.00 sekilo pun boleh beli 10-20 guni senang senang. tak penah tengok ke kehidupan orang awam sekarang. orang kampong padi naik, sawit naik, getah naik, penjawat awam apa yang naik... hutang naik ada la....klu guru mintak itu ini senang2 je diaorang bagi naik. tapi kalau p.a biasa mintak naik 15 tahun sekalipun jangan harap la nak naik. mau mati kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

zaman sekarang ni minyak naik 20sen sekalipun harga ikan naik rm2.00. gula naik 10sen harga air naik 50sen... hahahahahahahahaha.. harga rumah jgn cerita la...minyak naik 20 sen rumah naik rm 20k....nak naik taraf kehidupan rakyat apa mendenya... nak tunggu yang menuggu tu mati... kesian betul mentang2 orang awam...mati dulu pun x pe la...

Tanpa Nama berkata...

Harap kerajaan Malaysia ikut kerajaan Thailand memberi kemudahan pinjaman rumah tanpa faedah. Ini baru kerajaan-rakyat, walaupun huru-hara pada tempat yang tertentu sahaja.. media sekarang lebih kuar dari nasi..

KAMI NAK PINJAMAN RUMAH TANPA FAEDAH

Tanpa Nama berkata...

wahai PA2 yang mengeluh x abis2...benti keje je la...g keje swasta..klu nk asyik mintak gaji bnyk...dh tau semasa nk mntk keje gaji sedemikian..wat pe keje ngan kerajaan..klu gaji cecah puluh ribu pon sebulan..x kan ckp nyer..klu gaya idup nk mcm dato2...kritik yang negatif mmg sng...x penah rasa bersyukur...x pyh mntak gaji naik...klu x dapat...ugut nk undi pembangkang...macam katak ler oiii....mntak elaun rumah n cola naik ok ler tuuu...

Tanpa Nama berkata...

gst???aduai...tambah perit lah camtu...sumer nak ditax kan...gaji apa lg yg tinggal..-ve oiiii..nnti bil elektrik & air pun kene GST kot...cam ni kene tanam sayur, bela ayam,bela lembu kat tanah sekankang kucing ( sbb kalau sekangkang kera besar sket kan..)tolong lah faham masalah kewangan kami..bukan x pandai belajar pun , tp dah itu rezeki kami tertulis..kalau gaji besar mmg la x terasa kenaikan harga barang & kos sara hidup...apa ada hal...elaun byk..kete kerajaan, ada driver, tiket kapal terbang free r anak2 sampai isteri..kalau xnak tiket..leh amik cash puluh ribu...g kita ni nganga...aperpun syukur pada Allah ...walau idup ni kais pagi mkn pagi kais ptg mkn petang..dapat gaji nganga tgh bulan..bukan ujung bulan ek...

Tanpa Nama berkata...

ari tu muhyiddin dtg s'wak, lawat skola saya. ade la kekawan guru tanyakan dia adakah gaji akan dinaikkan? tau dia jawab ape? dia kata sudah dalam perbincangan, akan diumumkan awal bulan mei! haha kurang asam, sampai skrang x dgr dgr lagi. dahlah suruh letak kepercayaan pada najib & bn, dah termakan kata-kata manis si muhyiddin ni... undi diorang tah buat ape...

jika muhyiddin atau geng-geng dia bagi janji, jgn la percaya sgt. sedap didengar je, bagi syok sendiri, tapi realitinya.....

Tanpa Nama berkata...

harap PM dapat pertimbangkan kenaikan gaji dan elaun kakitangan awam yang majoritinya bumiputera.Inilah satu cara untuk bantu bangsa yang sentiasa tinggal dibelakang.HIDUP PM HIDUP MELAYU

kassim baharum berkata...

jika kamu semua taknak bersyukur kepada BN dan terus menerus percaya kononnya barang mahal dll, elok la berenti kerja dan pindah ke Uganda. sepatutnya sebagai PA kita jgn membantah langsung apa yg diputuskan pemimpin. BN dh bagi kerja jd sila bersyukur, marilah kita semua sepakat memenangkan BN PRU nnt.

Kasihan para pemimpin BN menjalankan tugas dengan ikhlas tanpa mengharapkan sesen pun balasan dr PA, tapi masih ada PA yg x bersyukur dan meminta gaji naik lagi ketika ekonomi kurang baik ketika ini.

Ini bukan politik, dr luahan hari seorang PA n22 mewakili 99% PA yg nyata sgt mendambakan khidmat pemimpin BN.

Tanpa Nama berkata...

tak kira la..janji ada salah satu yg naik dapat cola & ITP dr langsung xder...at least membantu dr xder langsung..kalau x sakit oiii..cuma mata ni sakit kata xder wang...tp buat projek bukan2...

Tanpa Nama berkata...

kassim baharum...maaf yer...encik kasim bolerlah survive sbb N22 byk gaji..starting pun dah RM1900++ campur elaun RM500++ dah berapa??kalau gred 17??? Ada dpt byk tu???nak naik pangkat jgn mimpilah..keje 15thn belum tentu dah kanan.bukan x bagus keje pun..dah lulus PTK pun..dah dapat APC pun..tapi nak ke gred 22 mmg payah sbb saingan ramai..so kalau depa keluh resah tu..biaq pi la...x rugi perpun...harap2 ada good news bajet 2012

Tanpa Nama berkata...

nak selaraskan cola pulak nk wt pe?yng duduk bndo beso memang ptut dpt lebìh!ni gaji 1200 duk kl?mampus nk tngung keluarga,duk kmpung tkpe lg..jimat..pning2..tnyela pndapt yg arif dlu bru cdang!

Tanpa Nama berkata...

kami duk keja luar bandar pun,tinggal kt umah sewa,sewa mahai nk mampos...dah laa barang makanan mahal kt luar bandar berbanding bandar murah dkt n pasaran besar,bagi kami di luar bandar perlukan bajet lebih.klu percepatlaa selaraskan elaun cola n elaun perumahaan...harap pm baca komen kita nie..

gred rendah jer! berkata...

boleh jumpa jer laa! xpercaya tengok..jawapan dia cuepacs rela menunggu ekonomi ok! adey..kata pertumbuhan 6 % lebih tahun lepas??ekonomi xok?? KDNK apa cer? duit pi mana? ingat kami PA nie peminta sedekah ka??? kami nak hak kami!

Tanpa Nama berkata...

ya saya setuju.. ingat bandar je kos tinggi kami yg bertugas di pendalaman di sarawak / sabah pun tinggi juga harga barang berlipat ganda sebab nak tanggung kos pengangkutan peniaga, sewa umah 300 keatas sewa bilik dah 250. ingat senang ke cari umah sewa kat pendalaman, nama dah pendalaman semua serba kekurangan semua kos tinggi. tambang perjalanan nak ke bandar dah habis beratus gaji ciput, tu belum lg nak balik ke daerah asal. bagi saya bandar ngan pendalam sama seksanya..

Tanpa Nama berkata...

Hai.. Harap ada tindakan keatas keaniakan barang... kalau brg sentiasa naik, bagi gaji besar2 pun tak guna coz memang takkan penah cukup...

PAP Malang berkata...

Kassim Baharum oii..hang ni bengap ka apa...ni pasal gaji dol..ni bukan pasai parti..Kata N22,buat malu PA ja hang nih..Kepala hotak hang BN pilih keja...BN hanya diamanah utk menguruskan negara itu ja..kita PA nih yg buat keja..yg laksanakan..Hang dok N22 bleh lah nak sembang..hang dok tempat aku tgk..PAP keja dah 15 tahun gaji 1200 ja..Org mcm hang yg paling senang naik lg..pandai ampu..pirahhhh KASSIM BAHARUM.

Tanpa Nama berkata...

PA kalau tak puas hati,letak je jawatan tuh.. banyak lagi yang nganggur kat luar tuhh tunggu keje.. Fikir2kanlah....

Tanpa Nama berkata...

DAH BERTAHUN2 AKU BANGGA DENGAN KERAJAAN SEDIA ADA...TAPI HARI INI, AKU DAH MUAK!! LOYA!! KERANA INGINKAN KEUNTUNGAN & KEPENTINGAN KRONI...TIDAK MENJAGA KEBAJIKAN PA...PA MENJADI MANGSA...

ELOK LA TU...SEPATUTNYA SLOGAN "RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN" TUKAR JER KEPADA SLOGAN NI "RAKYAT DAHULUKAN...KEUNTUNGAN KRONI DIUTAMAKAN...

LEPAS NI AKU TAK TAHU APA BENDA LAGI NAK NAIK HARGA...

MINYAK PETROL RON97 NAIK HARGA, EFFECT PADA GULA JUGA...APA SEMUA KILANG YANG HANTAR GULA TU GUNA LORI PAKAI PETROL KA?? ALASAN NAK KURANGKAN SUBSIDI KERAJAAN?? HARGA MINYAK DUNIA TURUN...TAPI HARGA MINYAK MALAYSIA NAIK...PELIK2...KALAU NAK MENIPU PUN...AGAK2 LA..

DAH LA MINYAK NAIK HARGA, GULA NAIK HARGA, HARGA AYAM TAK TERKAWAL, HARGA RUMAH TINGGI & MAHAL, BARANG2 KEPERLUAN HARIAN BOLEH KATA SEMUA NAIK MENDADAK...DI TAMBAH PULA KERAJAAN NAK LAKSANAKAN GST...HAIIII...NEGARAKU MENUJU KEPADA KEHANCURAN LA MACAM NI...SEMUANYA DITANGGUNG OLEH RAKYAT..KERAJAAN PULA NAK UNTUNG LEBIH...KALAU MCM NI LA KEADAANNYA..MEMANG PATUT LA, ANAK2 MALAYSIA YANG JADI PAKAR DI LUAR NEGARA TIDAK BERMINAT BALIK KERJA DI MALAYSIA...SEBAB TIADA KESEIMBANGAN DI ANTARA SOSIO-KEHIDUPAN & SOSI0-EKONOMI. GAJI RENDAH, TAPI KOS SARA HIDUP MENINGKAT DALAM DIAM.

Tanpa Nama berkata...

dato' omar saya ada satu cadangan baik punyer... kalo gaji mcm kami gred 1-17 ni.. takyah la hantar pi keja tempat jauh2.. bagi keja kat daerah masing-masing cukup la. bagi yg ada tanah kampung2 tu boleh juga bercucuk tanam dapat juga cover skit belanja harian yang isu sekarang barang melambung ni, kalo tak larat bagi gaji naiklah. gaji takat 1200 keja kat tempat jauh mcm asal swk keja kat senanjung masuk akal ke.. agak2 lah.. nak bayar ptptn lg... anak bini lagi sewa menyewa lagi bil2.. cukup ke 1200 tu aduuiii yaaiii.... tak belajar mate mungkin ni...

Tanpa Nama berkata...

lagi 1 drama harapan.. mmg tak kesampaian punya.. poooraaahhh...
jumpa hasil tarak, baik duk umh mkn kropok.. pigiii daahhhh.. aku sengsara dgn drama ini..

Tanpa Nama berkata...

oooo OMAR.Lebih baik jumpa PM hali2 supala semua balang lagi naik. Ha yaa

Tanpa Nama berkata...

PERJUANGKAN JUGAK UNTUK GRED 41 YA PAK PRESIDEN....

Tanpa Nama berkata...

AKU TU MALAS NAK KATA..BILA MINYAK NAIK HARGA NI LAH KITA RAKYAT MALAYSIA KENA INOVATIF DALAM MEMBUAT PERCATURAN MASA DEPAN NEGARA...KALAU MINYAK NAIK...KITA CUBA REKA SENDIRI KERETA ELEKTRIK...KAT GERMAN ADA DIY LAGI KERETA ELEKTRIK PAKAI CHARGING...LEH JALAN 160KM SEKALI CAJ DENGAN SPEED 80KM/SEJAM..BARU RM12000....ATAU KITA DESAK KERAJAAN JANGAN DOK SEKAT KILANG MODENAS KELUARKAN EV MOTOCYCLE YANG TELAH LAMA DICADANG KELUAR SEJAK TAHUN LEPAS LAGI...NI BABI NAJIB DOK SEKAT JUGAK...NAK MAKAN DUIT MINYAK ITAM TU BERAPA LAMA...DAH TAU PETROLEUM TU TAHAN CUMA 50TAHUN LAGI JUAL DALAM NEGARA SUDAHLA...YANG PI JUAL KAT LUAR TU BUAT APA....BODO PUNYA PEMIMPIN...ORANG DAH BUAT KENDERAAN MESRA ALAM..PI SEKAT....BANGANG

Tanpa Nama berkata...

WHO IS KASSIM BAHARUM? ermm...haii..lupakanlah dia kekawan ooii. dia dah tak releven lagi. ntah2 masuk duit bawah poket!!!

sorry ya kassim baharum. saya rasa anda telah salah tempat untuk berforum. dengar ya kassim baharum, walaupun saya gred 44, tapi saya faham duduk perkara sebenar yg berlaku. saya faham keluhan kumpulan sokongan, saya tau tanggungan bos2 yg gred 48 dan ke atas...

Ingat ya kassim baharum, Agama Islam amat menitikberatkan soal gaji dan pendapatan. Kerajaan wajib menyediakan kemudahan dan kewajipan secara yang wajar kepada penjawat awam....ini akan mengelakkan penyalahgunaan kuasa, kedaifan dan ketidakadilan berlaku berleluasa. kalu kassim baharum tidak mengerti, sila berjumpa ustaz yang lebih arif ya kassim baharm. mengaji dalam2 dulu...

saya penyokong kuat BN, tapi saya bukan penyokong membuta tuli, ada perkara yg saya timbangkan terlebih dahulu. Dengan keadaan sekarang ini, kerajaan jatuh hukum wajib untuk memberi pelarasan gaji kepada semua penjawat awam.

NAK TAU KENAPA...? DENGAR YA KASSIM BAHARUM...

kerana tekanan ekonomi yang melampau ketika ini dan semakin luasnya jurang antara golongan kaya dan miskin di Malaysia...golongan sederhana walaupun ramai tetapi dgn tekanan ekonomi ketika ini, ianya sudah tidak bermakna lagi...lagi...

KERAJAAN MENGUMUMKAN KDNK NEGARA MENINGKAT, SIMPANAN RIZAB BANK NEGARA NAIK, EKSPORT NEGARA NAIK DENGAN SIGNIFIKAN, EKONOMI DOMESTIK BERKEMBANG, LAPORAN BANK NEGARA YANG POSITIF....jadi nya...kerajaan wajib memberi pelarasan gaji berdasarkan laporan ekonomi yang diwar-warkan. tak taulah kalu semua itu hanya tipu helah politik dan fake...tapi saya tak rasa kerajaan dan pemimpin BN munafik?....ermmm...JELAS SEMUA KEKAWAN???

FAHAM TAK KASSIM BAHARUM??? TAK FAHAM? TAK APA...ANDA BOLEH TERJUN DALAM KOLAM YANG ADA SEPASANG BUAYA DI DALAMNYA....SEKIAN...

OLEH ANTI KAPITALIS...

tunggu ulasan saya yang seterusnya ye....i'm soryyyyy...hehe

Tanpa Nama berkata...

kite mogok ler ramai-ramai.....amacam ada brani.....yg kaya makin kaya....yg miskin mampos la kita.....

Tanpa Nama berkata...

"Cadang nak jumpa PM" jea...ayat nak sedapkan hati jea tu... yuran bulanan kesatuan kena bayar tp hasilnya... hampeh...

Tanpa Nama berkata...

tak guna jumpa PM,sama juga jawabnya tu, kekangan kewangan..biasalah PM anggap kakitangan awam ni tiada maruah,asyik minta je..kita suarakan je nanti di PRU 13..

Tanpa Nama berkata...

Sudah laa weii...nanti hang kena sound "TAK BERMORAL" pulak!!! Jenih manusia macam tu tak boleh nak berunding2 cara lembut! Buat cara kasar bg dia tau...PM celaka! Sumpah 7 keturunan merana anak beranak!

PA Putus Asa berkata...

dgn ini aku tarik diri secara rasmi untuk tidak mengundi pada pru ke 13 akan datang..... Ini je lah kuasa yg aku boleh buat.

Tanpa Nama berkata...

aku cadangkan kpd Dato Omar, kalau susah sangat nak naikkan gaji, hantar je PA ni berkerja di negeri atau daerah masing2. kurang2 boleh tanam jagung kat kampung untuk menambah pendapatan. Tak la kerajaan rugi nak bagi tambang kapal percuma tiap tahun bg PA yang berkerja seberang laut. ni dah la gaji tak naik2, nak pinndah negeri sendiri pn SUSAH sangat... NI Dato Omar kena KAJI.KAJI. KAJI..................

Tanpa Nama berkata...

Buat Dato Omar Osman ( Presiden Cuepacs)

Jumpa jgn tak Jumpa, Bincang jgn tak bincang.

Yg penting hasilnya tetap sama " Buat masa ini k'jaan masih belum mampu bagi kalu bagi nanti negara akan bangkrap"

Tapi kali ni bincang kena bagi kata2 macam ni kalu nak jamin kesinabungan sokongan penjawat awam kepada BN pelarasan gaji perlu dilakukan memandangkan kos sara hidup tak relevan lagi dengan tahap pendapatan mereka"

Justru mau tak mau untuk terus kesinabungan sokongan ini kehendak penjawat awam ini perlulah disantuni" apa macam boleh tak bahasa macam tu Dato Omar Osman

Tanpa Nama berkata...

kupek sembang rendang x sangga..x berbuah pun.. plzz la kupek..kupek la kena tolong kami..bukan along..

Tanpa Nama berkata...

Permohonan anda ditolak sebab adalah tidak bermoral nak minta pelarasan/kenaikan gaji diwaktu sekarang....

itulah jawapan yang diterima oleh Omar ni nanti..sekian

HantuKupek berkata...

cukup time kita jawab balik, permohonan anda untuk dapatkan undi kami para PA dengan kekuatan 1.3 juta orang adalah tidak bermoral kerana kebajikan kami tidak dijaga. Selamat tinggal kerusi empuk Putrajaya.

manan sempit berkata...

biasa la ..Pemimpin la ni celik2 dah ada kmewahan depan mata..x pernah berasa susah..
org yg berpendapatan rendah nk wat apa mengeluh ..mmg x dihiraukan..

Tanpa Nama berkata...

BN tidak memperjuangkan isu ini kerana mereka lebih sibuk sesama mereka mengejar projek.

ahli tension berkata...

apa yg teruk sgt kerajaan la nih..nk minta naik gaji pun susah nk bg..perabih kot lain boleh.. elaun jkkk naik sekali ganda..awat depa tu wat keja sgt ka?? dpt elaun keraian ..meraikan kereta baru..muahahah..mmg dah simpang kot lain dah..punggahhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kita ni asyik kena kencing je ngan cuepacs. Cuepacs dah tak power dah. Nak bincang tak habih2..Najib pulak bukan tak tau keperitan hidup ni. Tak bincang ngan cuepacs pun Najib mesti tau punya masalah kakitangan awam ni. Naikkan je gaji dan elaun tu. Takkan syarat nak bagi naik gaji mesti jumpa Omar Osman dulu. Ini stail 60-an. Ikut je stail singapore...sendiri tau punya...

Tanpa Nama berkata...

Antara faktor Tun Dol trpaksa berundur awal adalah kerana rintihan & rayuan PA utk dberi bonus pd tahun 2007 tidak dlayan...jenuh PA merayu tapi tidak dlayan.Akibatnya PRU 12 BN tak dpt 2/3.Bila Najib ambil alih sudah 2 tahun PA tak dak bonus hanya wang ehsan atau 'wang kesian' yg layak utk PA,tambahan pulak skrg PA minta penyelarasan gaji & dselaras Cola serta bila dekat nak hari raya ni tentu mohon pmberian bonus.Jadi mcm mane...ada kah sejarah PRU 12 akan berulang?...adakah Najib akan menerima nasib yg sama sperti Tun Dol???

Tanpa Nama berkata...

asyik dok turun naik jumpa PM tapi apa keputusannya ????????
taik kucing laaa...
tunggu je lah PRU yang bakal tiba nanti...
BN jangan angkuh sangat

Tanpa Nama berkata...

BETOL TU !! jadikan pengajaran apa yang jadi pada pak dollah....tunggu PRU yang bakal tiba..kita nak pemimpin yang membela nasib PA..nukan buat PEKAK BADAK je

Tanpa Nama berkata...

sokong untuk perjuangkan gred 41 dan kebawah......

Tanpa Nama berkata...

PAK OMAR....SKIM JURUTEKNIK TU MINTA NAIK DULU PASTU BARU CERITA PASAL PELARASAN GAJI

aku kecewa.. berkata...

penyelarasan gaji didahulukan..
baru boleh pencaiapan diutamakan..

Tanpa Nama berkata...

TAK PAYAH CADANG.... TERUS PERGI JUMPA PM JER...JGN DOK BUANG MASA

Tanpa Nama berkata...

Tak paya nak jumpa buang masa je 2,nantikan je balasan dari PA PRU 13

Tanpa Nama berkata...

kalo kerajaan tak mampu naikkan gaji tolong cadangankan la bagi yg mcm kami bergaji ciput ni gred 1-17 keja kat daerah sendiri saya rasa mslah gaji tak timbul sangat sebab yelah kalo tempat sendiri umah pun sendiri, ada boleh bercucuk tanam untuk menampung kos sara hidup kurang2 juga boleh buat partime jual2 ke apa ke kecil-kecilan. kalo gaji ciput ni mcm mana nak hidup kat tempat org jauh2.. tu la PA banyak hutang asal nak balik kampung sambut hari perayaan je.. ngadap Bank mintak pinjam... sebab gaji nak simpan pun takda.. tu sebab PA ni gaji berapa pun tak cukup sebab kerja jauh2. sampai daun kunyit pun kena beli semua beli.. kalo kat kampung atau daerah sendiri jimat 1rgt petik je kat kebun jimat belanja... ok tak Idea saya dato'????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

jiwa kacau berkata...

sapa2 yg ada sangkut adik beradik ngan PM..minta tolong suarakan bg pihak kami..

ngopla jingga berkata...

pak omaq..cuba ckap bahasa hindu koit2 mau jadi...muahahaha

Tanpa Nama berkata...

Kassim Baharum..
Tak tahu dek untung kalian...da dapat kerja kerajaan dak ok,kalau bn tak tolong u orang merempat kat tepi bangunan mop lantai,kalau singapura baik pi la kerja sana..masu baca sekolah ngaji darjah 6 upsr,jadi pion,kira baikla..yang LCE dan SRP,baca rendah tapi cakap lebih.Itu la,mak bapak kalian tak cari harta bagi senang anak cucu,kerja perabih aja.Dah mengaji bodo,pangkat nak besar,paku nak besar,gaji nak besar,naik ehsan jabatan KPSL dari bawah,tapi ilmu tak dak,lani nak ugut kerajaan pula...dasar PA tak sedar diri,mak bapak kaurang tak ajar sivik ka?kalau nak gaji banyak jadilah ketua bahagian atau menteri,jkkk,Aku penah urusan ngan pusat AG, lo nak bayar dulu baru PA buat kerja,,,awat tak cukup bagi lendir ka?Banyak PA yang BODO naik pangkat KPSL kerana BN..takat PA nak ugut tak undi pun tidak mengapa...tak penah jatuh pun kami..50 tahun pengalaman..Ni pengarang 1 lagi,jgn padam ulasan,biar saya jawap bagi PA yang Bodo tak boleh ajar,cerdik tak boleh tumpang..

Tanpa Nama berkata...

Kita cari makan cara halal...susu anak kena beli, barangan dapur beli sendiri, pampes anak keluar duit poket, bayar rumah tunggu gaji, bil pakai kad kredit (hutang dulu bayar kemudian), semuanya perlukan duit. Berbanding dgn pihak atasan yg bercakap banyak, makan tanggung, kereta pun dah rakyat bagi, minyak boleh claim, driver pun dah ada digaji, rumah menginap free, duit poket bertimbun2 7 keturunan tak habis lagi..itu nak memeras lagi ke?

Tanpa Nama berkata...

;;;Kita cari makan cara halal...susu anak kena beli, barangan dapur beli sendiri, pampes anak keluar duit poket, bayar rumah tunggu gaji, bil pakai kad kredit (hutang dulu bayar kemudian), semuanya perlukan duit. Berbanding dgn pihak atasan yg bercakap banyak, makan tanggung, kereta pun dah rakyat bagi, minyak boleh claim, driver pun dah ada digaji, rumah menginap free, duit poket bertimbun2 7 keturunan tak habis lagi..itu nak memeras lagi ke?;;;

setuju dgn komen ni...walaupun rezeki tuhan dah tetapkan tpi kami rakyat bkan hndak meminta2..tpi berilah sedikit keadilan kpada kami..

Tanpa Nama berkata...

Kassim Baharum Bodoh... ckp mcm org bodoh.. sijil darjah 6 mungkin ko ni.. ckp mcm org tak terpelajar..

Tanpa Nama berkata...

siaplah nanti kau BN!!!!

Tanpa Nama berkata...

Minyak NAIK, Gula NAIK, Sara hidup NAIK, Undi PR NAIK, Gaji TAK NAIK NAIK, Last-last BN TURUN.. Padan Muka aku UNDI BN sebelum ni..keh keh keh..

Tanpa Nama berkata...

asyik polis, cikgu je naik....org lain x kerja ke? jagalah hati penjawat awam yang lain..asyik kata kekangan kewangan lah...tapi kata jugak ekonomi bagus...bagi gaji naik pun kami beberlanja dalam negara jugak...

Tanpa Nama berkata...

bagi lah gaji naik....aku miskin bandar ni oiiii....barang naik, minyak naik...darah naik!!!! ko sedaplah makan, minum , rumah, kereta + minyak kerajan tanggung...duit gaji boleh simpan buat harta...jangan lah anggap kami hamba kerajaan....undian ditangan kami INGAT!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sori yer kassim baharom..pandai sgt ker? kalau pandai kompom u dah gred paling tak pun 41 ke atas..jangan caci maki disebabkan politik..saya pun penyokong BN tapi xder la sampai isu naik gaji dipolitikan..Bersyukur apa yg ada..biar diorg menyatakan keluh resah diorg..sbb apa??sbb u tak rasa apa yg diorg rasa...tu ajer...

Tanpa Nama berkata...

tak yah arap trus kat omar la PA2 semua. Patut Najib bole pikir sendiri masa ni sesuai naikkan gaji. Takkan tunggu rosmah nak bisik kat dia br nak buat. Baik rosmah jd presiden.....

Tanpa Nama berkata...

Kalau yg isteri xkeje,nk beli susu ank pon perit..kesian la sikit pd PA ni PM...
Nk jimat..???da abis jimat da....

Tanpa Nama berkata...

Kami PA dlm PDRM yg btungkus lumus bekerja...Siang dan Malam...tp polis yg dapat pelbagai keistimewaan... hanya mampu tengok dari jauh sambil meleleh air liur..
Kami xdpt OT,tiada long hours tp bkerja lg sibuk dri Polis..pertimbangkan la nasib kami...
etiap tranformasi yang di lancarkan oleh kerajaan makin menimbun2 la kerja PA tp org lain yg dpt habuan..

Tanpa Nama berkata...

Najib naikanla gaji kami..jgn la sampai kami berhenti mengharap kerana kalau itu terjadi pastinya kami sudah membenci..!!
Kami PA tak nak berhutang...tp kalau dah terdesak sangat bagaimana...
makin ditangguh penyelarasan makin banyak la hutang kami...
jangan la dianiaya kami...

Tanpa Nama berkata...

ye betul.. kalo Polis ngan Cikgu tuntut dinaikan elaun ka ape ke dorg saja yang dapat PA tak dapat apa lansung tapi kalo PA @ cuepac berjaya tuntut gaji ke apa2 elaun naik.. dorg pun turut serta menikmati.. bukan nak mempertikai tapi adil la skit.. gaji kami PA ni dah ketinggalan zaman berkhidmat jauh plak dr daerah sendiri mana nak cukup.. minta tukar banyak pulak songeh.. tak nak kasi.. apa dah..

Tanpa Nama berkata...

perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak berkata Bajet 2012, yang akan dibentangkan di Parlimen pada 7 Okt, 2011, adalah inklusif, bertumpukan rakyat dan meningkatkan langkah-langkah transformasi.
Pergi Mampos...!!!
Kalau stakat felda,tok batin yg dpt aku xheran...
PA skang ade smpi bgaduh laki bini,pasal gaji,waktu keje,komitmen keje....tp habuk pon xnampak...kali ni aku & suma kwn/keluarga dah nekad...xnaik gaji pangkah pembangkang!!!!

Tanpa Nama berkata...

mamak omar cakap saja besar .. jumpa perdana menteri , bincang dgn perdana menteri, kaji dgn perdana menteri, berak pun dengan menteri.
telur ...... pun dgn menteri.

PTK ke .. apa ke... barang naik tiap-tiap hariiiiiiiiiiiiiii

Tanpa Nama berkata...

klau polis minta sume bg.yg terlatest bru ni KPN polis minta nk selarskn sume gj kktgnye.mn2 konstbl yg ad diploma bole convert gj kpd gj sarjan.apa kejadahnye cm2?????bg gj tggi pun rasuah ttp sm gk ad geng2 2.puncanye kos sara hdp tllu tggi. sy bkn nk komen psl polis,tp npk sgt PA2 yg len d anaktirikn oleh krjaan..kami PA2 sekalian cuma mahu sdikit pembelaan supaya kami ni bole hdp dgn sempurna seperti org2 yg bergaji besa 2.. ingattttttt!!!! HARI INI HARI ANDA..PRU 13 HARI KAMI!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kassim baharum dah kena makan oleh buaya....... ha ha ha .....

Tanpa Nama berkata...

ayuh kita pangnaida kita hantar memorandum sama pm supaya gaji dapat naik nie...tolong lah

Tanpa Nama berkata...

estdy bah ko.....

Tanpa Nama berkata...

dida kasi naik gaji bah

Tanpa Nama berkata...

bikin malu jak kamu nieee

Tanpa Nama berkata...

makan batulah klu gini...janji nak kasi naik gaji....hantu botul nie

Tanpa Nama berkata...

SOKONG SOKONG SOKONG SEMUA KOMEN YANG MEMBANTU PA KE ARAH PERMASALAHAN KENAIKAN GAJI....

Tanpa Nama berkata...

sakit ati tul ngan kassim baharum..manusia jenis apa hah ko nih..x dak sifat perikemanusian dan kesian langsung..bek ko berhenti jd org..jd binatang lagi baguihh..
ko nih mmg dah kaya kot..celik ja tgok dunia ditaburi wang emas..x tau apa tu erti kesusahan dan keperitan..kalau dah senang tu boleh x hang blah!!!..keypadLOCK!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

tanda2 kemarahan PA jelas dan nyata di sini......

Tanpa Nama berkata...

kalo kassim baharum ni kaya taklah dia jd PA mcm kita ni.. tak2 pun bisnesman ke ape ke.. kalo takat N22 tu boleh jd kaya ke belagak je lebih.. Kalo bijak pandai buat lah company sendiri kenapa nak kerja juga ngan org po lahh... kassim baharum

Tanpa Nama berkata...

jika x ditanggani dengan segera isu camni...1.3juta PA...darab seorang PA satu pasangan...jd 2.6 juta...campur ibubapa PA yang tgk anak mereka susah..jd 5.2 juta...seorang PA ada anak 2 orang yg boleh ngundi..ble cecah 6 juta undi!!!!!..gunalah kuasi PRU...13..

Tanpa Nama berkata...

kassim selamat kassim baharum
mulut ang kena cermat kot kena tikam jarum.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..
kepada kawan2 yg bertaraf kakitangan sokongn,kita sama saja..bg aku,kalau duduk kat daerah sendiri pun sama gk..susah nk survive gk..aku bujang,gred ft 17,duduk kat daerah sendirik..tp gaji xcukup sebab tanggung minyak yg mahal..dah guna keta kancil pun xboleh nk tanggung gk..minyak keta RM400/month.RM14/DAY.gaji RM1400..dah tggl RM1000 je lg..mkn dh puas bajet dh..tgk la harga makan sekarang..tiap2 hari mkn telur ngn kicap ja..bil internet kena bayar..RM68/MONTH.kalau nk harap internet kat sekolah,boleh harap jela..semua kena block ngn kerajaan..sia2 ja bayar internet mahal tuk sekolah.kalau block benda yg xberfaedah xpe la..ni web yg kita nk surf tuk wat kerja pun block gk..pastu nk swoh keja dgn lebih produktif??kepala hotak pak hang!!!hang tu yg kerja mkn suap ja..patut la perut dok boncit!!igt la wahai menteri sekalian..PEMBALASAN ALLAH,JANJI ALLAH tu pasti..kalau dunia hg dah rasa cukup megah dgn kekayaan yg ada,tp rakyat menderita..akhirat nnt hg jawab la..kalau dah dok ats jgn la lupa org bawah...kalau xda lantai,camna nk pasang tiang?camna nk pasang bumbung??ingt la...asal manusia dari tanah..akhir manusia pada tanah..tp xtau la kalau menteri yg memerintah sekarang mati nnt xmasuk tanah(kubur xterima)..gred 41 pun aku tgk nazak jugak..ni kn pulak gred 1-17??lagi la nazak..perit nk teruskan hidup ni..menteri boleh pakai kereta lawa2..baju mahal2..mkn mewah..boleh la ckp brg baru naek bpe sen je..bg kami ni,1sen tu dah beri kesan yg dlm..kami mkn nasik ngn kicap..menteri ada ka mkn nasik ngn kicap??kurang2 mkn 5-20 lauk sekali mkn..kami mkn guna tgn,menteri mkn guna sudu..kami mkn guna pinggan plastik 10=RM5..menteri mkn guna pinggan kurang2 pun kaca.harga??RM50=1..kami dok rumah yg tggu masa nk roboh ja..menteri??200tahun lg belom tentu roboh..wahai menteri ku..dalam Islam,wajib bg kami menurut pemimpin kami..tp,jika peminpin itu beragama Islam..beriman,berakal,tidak zalim..cermin la diri..kalau rasa anda adalah seorg peminpin Islam,berubah la..saya lebih suka pada MB kelantan..tuan guru nik aziz nik mat..beliau xpernah tggl solat jemaah di masjid..hidup beliau zuhud..walaupun kita tahu bahawa kat media sekarang asyik keluar kenyataan bahawa kelantan xjaga hak rakyat,pasal pembalakan,kemiskinan,n mcm2 lg..np la BN ni bodo sgt??sebelum kritik pemerintahan prg laen,tgk dulu tempat jajahan sendirik..BN hidup kaya raya,rakyat??menderita beb!!kat perak,rumah yg xde bekalan elektrik pun ada belambak lg..dah lebih dari 50THUN BN memerintah di PERAK..ada perubahan pada hidup rakyat??balak keluar punya labanyak..air dok tercemar..ada ke masuk paper??adaka masuk berita??xda pun..jgn la dok bersendiwara lg..rakyat dah celik dah sekarang..kerajaan yg buta..buta dgn kekayaan..lupa pada org yg bertungkus-lumus untuk negara..kalau betul2 kerajaan yg memerintah sekarang betul2 berjuang demi agama,bangsa,dan negara,kenapa kerajaan perlis jual tanah pd singapura diluluskan?dok diam ja?rasanya,kalau org melayu yg mintak nk tanah tu,kompem xdpt la..kenapa pemimpin MELAYU,tp yg kaya cina??mana pergi rakyat berbangsa melayu??dok kat pendalaman!!!!!!semoga ALLAH SWT beri pentunjuk dan hidayah kepada pemimpin yg ada sekarang..perbaiki diri jd seorg hamba ALLAH..bukan hamba dunia..kalau ada pemimpin yg nk ambil tindakan pada penda pat saya,ambil je..saya sedia terima tindakan walau terpaksa DIGANTUNG SAMPAI MATI..demi agama,bangsa dan negara,saya akan syahid..saya cabar pemimpin yg bertakhta dengan kekayaan,bernafsu rasuah!!!duania persinggahan!!ALLAH ada bersama org yg beriman!!saya akan perjuangkan agama ALLAH!!Islam agama untuk semua..kalau rasa apa yg saya katakan ini hanya ayat yg di copy dari PAS,baca balik AL-QURAN..dalam AL-QURAN ALLAH swt dah sebut.ISLAM agama sebenar..agama yg membawa kepada kejayaan dunia dan akhirat..dah beribu tahun dah ALLAH SWT sebut benda ni..nk kenakan tindakan ISA pada saya?saya terima dengan hati yg terbuka..nk tembak sampai mati??saya rela demi agama..HIDUP MATI KU UNTUK ISLAM..!!!nk ambil tindakan pada sya,jumpa saya di PERAK..salam...

Tanpa Nama berkata...

btul3.....semua barang2 dah naik gula,susu,minyak pas ni apa plak tak tau la...gaji tk naik2 pun sama mcm dlu...kata ekonomo ok KDNK negara kasar 7 peratus last gaji tk bleh bagi bila minta gaji naik duit tak ada perbelanjaan kerajaan tangung banyak subsidi....kesian la sama dekat rakyat mcm mana nk capai negara maju...kalau gaji tk bleh bagi..ni satu ge kes berapa tahun dh pihak kesatuan minta elaun cola diselaraskan tu pun susah nak bg asik kaji minta last apa pun tak ada...semak kepala...

shah berkata...

btul3.....semua barang2 dah naik gula,susu,minyak pas ni apa plak tak tau la...gaji tk naik2 pun sama mcm dlu...kata ekonomo ok KDNK negara kasar 7 peratus last gaji tk bleh bagi bila minta gaji naik duit tak ada perbelanjaan kerajaan tangung banyak subsidi....kesian la sama dekat rakyat mcm mana nk capai negara maju...kalau gaji tk bleh bagi..ni satu ge kes berapa tahun dh pihak kesatuan minta elaun cola diselaraskan tu pun susah nak bg asik kaji minta last apa pun tak ada...semak kepala...

Tanpa Nama berkata...

Lepas ni darah tinggi kakitangan awam akan terus naik sebab harga kos hidup terus naik sedangkan tahap gaji masih ditakuk lama.

Prestasi kerja terus dikerah masakan dalam masa yg sama kakitangan akan berhadapan tekanan kenaikan harga barangan dan kos hidup.

Buktinya kini ramai dah kena sakit darah tinggi dan tekanan emosi dalam bertugas.

Tanpa Nama berkata...

Mgkin cuepacs trlepas pandang 'The Power Of A Woman'.Mgkin betul berita angin sepoi2 yg mgatakan bhw stiap kputusan yg Najib buat adalah atas prsetujuan DS Rosmah.Jadi mulai skrg Cuepacs lupakan sja Najib TAPI usahakan lah utk mgadap DS Rosmah utk brbincang ke,serah memorandum ke atau apa sja yg brkaitan dgn tuntutan PA.Saya pasti kalau DS Rosmah brsetuju..Insyaallah tuntutan PA akan dtunaikan serta merta tak payah nak tunggu bajet 2012 bulan Oktober ni...mlambatkan TRANSFORMASI je...

halim Jempol berkata...

usahla kita tertipu dengan pembangkang, apa lg yg kamu nakj, semua BN dah bagi spt elaun COLA dan lain2. Malahan perubatan juga percuma, tambahan lagi br2 ni PM dah umum PA boleh gunakan kwsp jika dah mencecah rm1juta. Belajar la bersyukur kepada BN dan UMNO, sesungguhnya pemimpin BN merupakan rahmat bagi negara kita.

Lihat di Somalia, Timur Leste dan Ivory Coast, negara mereka langsung x maju, kerana pemimpinnya x zuhud, warak dan pintar seperti pemimpin Umno dan BN

Tanpa Nama berkata...

otak den ligat mikir keja sampingan ni. bt belanja tambahan

Tanpa Nama berkata...

hampa ngan keadaan pemimpin negara yg ade skang....lg naik kn gaji.....plzzzz......xkan nk tgu rosmah order baru nk nek kn gaji kot......xsbr rasa nye nk tgu pilihan raya akan dtg...xmo dh,truk bangat.....undi pembangkang lg baik kot ( 2 pn kalo pembangkang blh jnji kn kenai kan gaji la )

Tanpa Nama berkata...

minyak naik lgi........tranformasi minyak lgi

Tanpa Nama berkata...

gula naik lagi....tranformasi makan lagi...

Usin Lempoyang berkata...

PA ni kalau dah tahu gaji kecik jangan la boros,pi buat loan bank rakyat sana BSN sini,nak pakai keter MPV,rumah teres 2 tingkat.

pas tu korang tengok bila dapat gaji je pakat usung anak bini makan kedai mahal2 KFC la,Pizza Hut la.Siakap sweet sour la kat kedai tomyam.Hisap rokok Dunhill RM10 sekotak..

Bila shopping PA sokongan ni perasan macam dia gred 44...semua benda nak borong kat tesco,Giant tu...beli susu mahal Prudential,Pamper Mami Poko la...sampaikan penuh troli padahal boleh jimat kan?beli je susu murah duct lady dan pamper pasar malam.Yang si bini lak macam la laki tu jutawan,pakai dok ambik je barang kat rak tu...yang nak bayar tu laki hangpa yang sokongan tu jugak...bertimbangrasalah...

kalau rasa nak pegang duit kaum ibu ni pandai2 la jaga anak orang ka,buat kuih jual ka...
pas tu bila sampai tengah bulan mula la meroyan kat sini kata gaji kecik padahal masa awal bulan dulu shopping macam jutawan.Padan la muka hangpa.masa ni dah gulung rokok daun dah.

Pas tu mula la ugut nak pangkah DAP la,Pas la...tu semua salah hangpa sendiri la..
Aku yang gaji kecik ni boleh pulak berjimat dok bandar..takdak loan bank,makan ala kadar,ingatla...yang kekal hanyalah kehidupan di sana..

PEKIDA Setia berkata...

setuju dgn ulasan diatas, kita PA wajar membina tabiat berjimat cermat, dan juga banyyakkan bersyukur kepada pemimpin BN.

nak tanya sikit, apa korg kecoh2 nak naik gaji kononnya kesempitan ni dan gantung belum gambar pemimpin UMNO dan BN di rumah masing2? kalo x syg pemimpin toksah la berkokok disini.

Tanpa Nama berkata...

Halim Jempol!!..u ingat brape kerat PA kump sokongan yg ada simpanan KWSP 1 juta ni...u mgkin dri kump elit jwtan trtinggi dlm PA bleh le ckp mcm tu.Satu lgi sape kate perubatan percuma...bila pencen nnti kos perubatan akan dtolak dri gratuity.Soal cola mmg dah tak relevan & tak logik dgn keaadaan sosial ekonomi skrg.Jgn lah bndingkan Malaysia dgn Somalia,Timur Leste & Ivory Coast sbb negara2 tu mmg mundur lagi..jauh panggang dri api bila dibanding dgn Malaysia ni.Saya sokong2 juga kerajaan la ni Tapi kebajikan keluarga saya utamakan dulu

Tanpa Nama berkata...

JELAS SEKALI CEUPACS HANYA MELIHAT DAN MEMPERJUANGKAN KUMPULAN KURANG PROFESIONAL SAHAJA KHUSUSNYA KUMPULAN DG. SEKIRANYA DINAIKKAN ELAUN RUMAH RM180 KPD RM350 AAT JELAS TIADA SAMA SEKALI MENUNJUKKAN PERBEZAAN ANTARA KUMP SOKONGAN DAN PROFESSIONAL KHUSUSNYA DG. sUDAHKAH CEUPACS LUPA KUMPULAN DG29 NAIK KE DG32.pADA KETIKA ITU RATA-RATA DG29 YANG BERKHIDMAT 10 TAHUN MENIKMATI KENAIKKAN GAJI MENJADI RM 1990.00 SETERUSNYA MENIMATI DURIAN RUNTUH 25% DAN KESANNYA BERLAKU LONJAKKAN GAJI RATA-RATA KUMPULAN DG29 KE 32 GENAP 10 TAHUN KE RM2487.50+,PADA MASA INI KUMPULAN DG41,RM1997.00+ DAN PADA MASA INI BARANG SIAPA YANG BELAJAR PJJ DAN DILANTIK KE DG41 TERPAKSA MENGIKUTI INDUKSI DAN KETIKA INI SEKATAN TIDAK BOLEH MENGAMBIL PTK DIKENAKAN. SEMENTARA ITU KUMPULAN DG32 YANG LULUS TELAH MENINGKAT GAJ RM2700.00+, PARAH LAGI APABILA LAYAK AMBIL PTK BUAT KALI KE-2(SEBELUM DISEKAT.kUMPU DG32INI SETELAH MENIKMATI ARIES DG29 KE DG32 RM6000.00+ TAMBAH PERLARASAN GAJI, TERUS JAUH MENINGGALKAN KUMPULAN DG41 YANG BERTUGAS LEBIH 26TAHUN. PENDEK CERITA PERBEZAAN GAJI DALAM DG AMAT KETARA SEKALI.CONTOH PN LATIPAH BT MEOR NEK DG 29 BELAJAR PJJ, NAIK DG41 SEHINGGA 2011 GAJI BELIAU IALAH RM 2871,BERTUGAS SEBAGAI GURU 20 TAHUN, DG32 LEBIH BANYAK GAJI DARIPADA BELIAU,DG32 NAIK KE DG41 APATAH LAGI.CONTOH KE-2.CIKGU ABD RAHMAN DG29A NAIK KE DG41(TAK DPT ARIES SEBAB NAIK KE DG41,LAIN GRED),2 TAHUN TAHAN TAK BOLEH AMBIL PTK SEBAB TAK SAH JAWATAN BERPUNCA DARIPADA KURSUS INDUKSI, RAKAN JUNIOR DG29A KE DG32,KEMUDIAN DAH DAPAT ARIES/PELARASAN GAJI 25%,KEMUDIAN DAPAT DG41,KINI GAJINYA 3725.00+,MENGAJAR 10 TAHUN+, SEDANGKAN CIKGU RAHMAN MENGAJAR 26 TAHUN GAJINYA HANYALAH RM 3111.00+,PERBEZAAN RM 500+.KESANNYA KEDUA-DUA GURU YANG RAJIN MENGAJAR INI,TELAH BERTUKAR KEPADA GURU YANG "BURNOUT".SALAH SIAPA?TENTULAH PAK LAH,DATOK OMAK KITA, KPPK,KGMB DAN KOME SEMUA YANG TAK NAKKAN SOKONGAN TAPI LUPA KUMPULAN KELAS MENENGAH YANG SENGSARA.CUBA CEUPAC DAN KERAJAAN BUAT KAJIAN,GOLONGAN MANAKAH YANG PALING BANYAK MENYOKONG PEMBANGKANG MASAKINI.DUA ORANG CIKGU NI DAH TAK PERCAYA KPD CEUPAC,KPPK,KGMB DAN KERAJAAN, RASANYA RAMAI LAGI AKAN MENGIKUTINYA KERANA MEREKA BERDUA DAHPUN MENGIKUT JEJAK LANGKAH RAKAN-RAKAN MEREKA.

Tanpa Nama berkata...

Usin Lempoyang >> mana kamu dapat fakta2 tak berasas ni.. Kalo kamu ni bukan PA tak yah la nak menyampuk.. biasa la.. Org bukan dlm perkhidmatan awam ni memang dari dulu tak senang melihat PA. apa kata jikalau org yg mengeluh ni memang memerlukan bantuan. ko tu kalau takat becakap senang la.. semua org boleh becakap lagak mcm ko buat tapi bukan semua org senang mcm ko.. bukan semua masalah org sekacang ko punya... kalo org yg megeluh ni membantu org tua kos rawatan yg tinggi ke anak ke apa ke? kamu boleh bantu ke.. jgn ckp mcm org bukan asal dr bumi.. apa org keluhkan itu hak org tu nak meluahkan perasaan masing-masing.. apa hak ko nak halang ????

Tanpa Nama berkata...

Alah sudah besar gaji kamu org kami gaji baru RM820..kena juga hidup org lain..gula naik minyak naik kami org pun kena bayar juga bukan ada special diskaun utk golongan rendah 1-26...kamu org beribu-ribu ringgit pun kata gaji tak cukup, tak adil mcm2 lagi karenah nak wang lebih...kalau mcm tu duduk kat tempat kami 1-26 baru kamu kantoi..

Tanpa Nama berkata...

yang mengeluh ni semua 1-17 la.. yang cakap sombong tu yg 22 keatas..

Tanpa Nama berkata...

Setuju dengan kenaikan COLA&gaji. Tapi jika gred 1-40, COLA RM350.00, bagaimana pula 41 ke atas? RM180 ke RM250.00, kenaikan sekitar 90%. Berapa COLA gred 41 ke atas?

Tanpa Nama berkata...

Kassim Baharum.
Itulah gaji kakitangan dah tinggi di semenanjung melepasi paras kemiskinan.820.00 tak temasu elaun.Gula,susu dn barang lain naik berapa sen sangat.Yang kelim du buat bulan bulan pergi mana? Gred W,ada elaun kewangan,buat apa?simpan dekat ASB?.itulah berbelanja tidak berhemah,diri sendiri susahkan keluarga dan orang lain>Belajar agama Islam tak?Nabi larang orang meminta minta.Lebih baik berusaha sendiri,cari duit.Pepatah ada berkata dari bagi ikan baik bagi pancing.Dan 1 lagi tanya sumbangan anda pada BN sebelum sumbangan BN kepada kamu..PA sekalian janganlah PARIAH sangat..orang Melayu mesti Taat pada Pemerintah..jgn derhaka,kalau derhaka inilah balasan pada kau semua PA,hidup susah,ni baru dunia,belum akhirat.Siapa kata aku diam ha?kalau minuman mahal,minum air masak,x da gula,bagus untuk kesihatan keluarga..dan lagi jgn jadi pengkhianat dalam kerajaan,duri dalam daging.Ingatlah aku janji dahulu..semua pakat sain.

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs...jgn jadi bengap laaa...nak naikkan atau selaraskan gaji,mesti adil dan sama rata...jgn pikir kump sokongan je...gred 41 ke atas pon kene tgk...lu mintak sokongan elaun perumahan 350...sedangkan 41 skrng baru 250...takkan la elaun prumahan sokongan lagi mahal dari 41...ade otak pikirla...jgn letak kt lutut

Tanpa Nama berkata...

salam semua... saya cadang gred 1 - 17 patut dok kt kg jer..
tak yah transfer luar negri ke daerah.. sbb gaji rendah..

Tanpa Nama berkata...

Maaf, bukan COLA RM350, tapi saya maksudkan ITP. Setuju jika COLA disamakan.

Tanpa Nama berkata...

gula memang naik tak byk tapi klu dah gula naik minuman pun naik gak ngok..
mangkok gak ko ni.. bdan jer besar otak kecik

Tanpa Nama berkata...

Kassim Baharum.
Berbanyaklah PA beristifar,ikut diplomasi jangan emosi,bila dapat kenaikan nanti,jgn lupa diri,ingatlah mati,berbanyak berpuasa di waktu siang,ajak keluarga sekali,bukan mati pun,kalau tak boleh,apa yang PA nak pangkah PAS,sedangkan iman baru kerak nasi..tak payahlah demontrasi dan mogok..kerja baik baik,makan apa yang ada,beli ikan masin dan sayur yang murah..buat bubur nasi,ajar survival kat anak anak..ikat la perut sikit,ni baru umat Islam..

COLA tak sama ELAUN RUMAH berkata...

COLA tu Bantuan Sara Hidup.. Tapi kenapa kakitangan kerajaan yang duduk Kuarters Kerajaan COLA pun di potong juga.. Dah potong Elaun Rumah dah lahh.. COLA pun kami tak dapat.. Atau hanya Jabatan Pertanian Malaysia sahaja ke yang potong COLA tu..

Tanpa Nama berkata...

ITP kump.1-40 dari RM180-350 adalah kenaikan sekitar 90%, lebih tinggi daripada 41. Gred 41 ke atas pula naik berapa % CEUPACS biar logik!

Kassim Baharum.. kita menyumbang kpd KERAJAAN, Bukan BN. Kerajaan akan KEKAL, parti akan turun naik!

Tanpa Nama berkata...

klu nak citer bab akhirat..
ko tak leh keje gov lah..
semua kerja riba..pk lah

Tanpa Nama berkata...

Satu lg cuepacs...baik korang suh anak korang blaja plg tinggi pon smpai diploma...tkyah bazir masa n duit amik ijazah.cukup diploma je masuk kump sokongan PA...sbb kump sokongan lg byk elaun die dari 41 dan jumlah income sama malah ada yang lg tinggi dari 41...sia2 je org ade degree and above kalo org bawahan pon nk sama level...gaji patut dibayar berdassrkan kelulusan tidak mengira gred brapa...ada paham

Tanpa Nama berkata...

kasim baharom ..
lu ni ngok tul lah..
org cite pasal lain lu citer parti lak

Tanpa Nama berkata...

gred jer 41.. keje semua orang bawah gak yg buat..
41 tahu ker..

Tanpa Nama berkata...

betul tu saya sokong 1-17 takyah hantar jauh2.. banyak faedah kerajaan dapat. cth pembelanjaan pertukaran setiap PA yg bertukar kos nya lbh krg rm10,000.., kos penerbangan percuma, kos bayar elaun wilayah, PA dapat tumpukan perhatian dalam tugas kerana tak perlu risau ttg sewa umah, urusan anak2 sekolah, belanja dapur dapat di kurangkan dengan mengusahakan tanah sendiri bercucuk tanam dan hasil boleh jual atau makan sendiri pengambilan cuti kurang dan pendek, saya rasa banyak lg faedah yg kerajaan dapat dan mampu menjimatkan duit kerajaan yang banyak dibazirkan pada perkara2 boleh di atasi dengan cara mudah.. sekian.

Tanpa Nama berkata...

Kassim Baharum berkata
PA kasta bawah,buat cara bawah,PA kasta atas memang patut dapat sebab kuat berusaha belajar,PA kasta pertengahan sedang sedang..kalau nak gaji lebih,belajar pandai pandai..dulu tak nak dengar cakap keluarga belajar pandai pandai,ukurlah baju di badan sendiri..

BRONCO berkata...

bodoh punye kassim baharum..ayat ko menyakitkan hati aku je...kalau aku jumpa ko teruk ko kena belasah..ape ko ingat gaji PA ni ko yg bayar ke.confirm kt opis ko memang ko ni kaki ampu bos..siap jilat buret bos lgkn...samdollll.

Tanpa Nama berkata...

Elaun, gaji PATUT di bayar ( dituntut CEUPACS) berdasarkan GRED@KELAYAKAN.

Tanpa Nama berkata...

Sudah namanya KUMP. SOKONGAN@bawahan( Kassim Baharum kata KASTA RENDAH), maka buatlah kerja yang ATASAN ARAHKAN..

Tanpa Nama berkata...

org bawah lebih mahir dari org atas.. orang ats tau sign jer.. ape pon tak tau.. dah tu tak de tanggungjawab ngn ank buah.. keje org lain bagus ko dapat nama.. patut PA yang rendah ni mintk lebih..
compare lah ngn kerja yang di buat.. ni slah satu orang atas yang buta hati perut.. tak penah pandang orang bawah..

Tanpa Nama berkata...

kassim.. kenapa PA harus mengikat perut demi menjaga perut menteri yg sentiasa tak lapar?? PA saja ke yg harus buat pergorban tu?? kami tak mita lebih2 pun dalam 5 cadangan tu lulus 1 pun jadi lah.. lbh2 lg ITP yg tak relevan tu..

Tanpa Nama berkata...

lu nak cita pasal akhirat lak baharom ni..
lu otak pon tak cukup..
pk lah kerja lu tu..
kerja nak bagi mkn ank bini.. bukan kerja ngnpu..

Tanpa Nama berkata...

Korang golongan PA kump sokongan patut bersyukurlaa...tgk kump sokongan kt swasta mcmmana...jd macai je gaji pon ciput silap skit kene buang keje...korang igt gomen heran ke kalo korang nk benti keje ke mogok ke silakan...ramai lg siswazah menganggur kt luar sana sudi keje PA gred 1-40...jgn besar kepala...belajar bersyukur...kalo dapat tu rezeki...tak dapat pon bersyukur sbb stakat tu je rezeki yg tuhan bagi

Tanpa Nama berkata...

Aku dah dapat DATUK, apa aku susah. Hangpa punya poket kalau mau lebih pi la buat "PARTIME" hehehe...

Tanpa Nama berkata...

ha bagus sgt cdangn ko behenti semua gred bawah.. pastu gred ats jadi kera sumbang tak tau buat kerja.. pastu baru nak pk time tu..
klu gomen bg buat cam tu dalam sebulan baru ko tau langit tinggi ke rendah.. baru tau kerja orgt bawah cam ner.. org ko ni patut mula dari bawah ni.. baru tau taik ayam bau cam ner..

Tanpa Nama berkata...

datuk bagi lah partime skit hehehe

Tanpa Nama berkata...

Najib...najib...kau jangan ingat kami bodoh...kau jangan ingat kami tak da kuasa..kau jangan ingat kami tak tau hal2 ekonomi..kenapa pendapat dan alasan setiap menteri berbeza...ada menteri kata ekonomi meningkat...pelaburan bertambah..ekonomi positif..tapi bila minta pelarasan gaji..ada kekangan kewangan..dalam dok sibuk kekangan kewangan..kau naikkan gula...haram jadah betui..konon nakjimat subsidi 116 juta..banyak tu..dah jimat sebanyak tu..ke mana nak dicampakkan 116 juta tu..?betui ka utk pembangunan,kemudahan,dan lain2 lagi...?..betui ka...?..atau kau nak campak je kat celah tetek Rosmah yang besar tu...heheheee...bagi la PERMATA tu apa saja...lantaklah..kau PM sekarang...tapi aku memang tak halalkan dunia akhirat kalau benar ada penipuan...aku memang sakit hati...mulai hari ni aku nak keje ikut waktu..cukup waktu aku balik..keje yang selain tugas hakiki aku....sorry...aku dah fed up....

Tanpa Nama berkata...

Wei ko jgn merungut la keje org bawah teruk.mmg deserve la sbb dulu org suh skolah belaja tinggi ko main...ponteng skolah enjoy sana sini...pahtu tk dpt masuk univ..kump 41 sekarang dulu dah merasa susah penat lelah belajar..korban masa utk belajr..tklih enjoy...so sekarang turn diorg lak la rileks...itu la sistem di mana2 negara...ada paham

Tanpa Nama berkata...

ade 41 yang tak sombong.. yang bermula dari bawah..
boleh hormat org bawah nyer keje..
baru org bawah leh hormat..

Tanpa Nama berkata...

Aku sambung belajar utk berada di gred "Pengurusan&Profesional". Kena faham skit ayat tu. Dah berada di KUMP. ni baru rasa DIHARGAI. Syukur.

Tanpa Nama berkata...

Aku gred 44 yg taip claim sendiri, draf nota minta sendiri, hingga PT tersengih-sengih.( malu aku buat kerja dia!!)

KASSIM BABA HA HA HA berkata...

hoi kassim baharum....

lu buat malukan kaum n22 le. lu ni n22 atau kup 22???? klu n22 lu berenti keja duduk kipas mereka. kalu kup 22 lu boleh blah jeeee.

kami keja kerana Allah, ikhlas serta mengharapkan upah yang dipersetujui. "... kemiskinan boleh membawa kemungkaran tau"

renung2kan selamat beramala

Tanpa Nama berkata...

Apa la...yang mula dari bawah tu dah experience lama...yg gred 41 tu kebanyakan baru lepasan Uni dan tak berpengalaman. Kalau budak tu keje lama...tak kan la tak meningkat pengalaman dan pengetahuan dalam bidang kerjanya. Yang bawah jangan cemburu yang atas dan yang atas jangan sombong tak menghargai jasa orang bawah. Sama-sama saling perlu memerlukan.

Yang bawah buat kerja tetapi kena ingat...yang biasa kena pikul tanggungjawab terhadap kesilapan/ kesalahan yang dibuat oleh orang bawahan adalah oarang atas...walau pun. Tanggungjawab orang atas perlu pantuan orang bawahnya.

Tanpa Nama berkata...

gaji oh gaji

minyak oh minyak

gula oh gula

Botol Kicap, Senawang berkata...

Ekonomi dikatakan positif, Pertumbuhan KDNK dikatakan baik, Inflasi 3%, gaji PA tak dapat dinaikkan. Boleh percaya ka? Di Hongkong, inflasi 5.5% tapi gaji PA dinaikkan 17% pada 1 Mei 2011. Main wayang ke puak-puak ni?

Tanpa Nama berkata...

jangan hanya perjuangkan nasib kakitangan bawahan saja. bagaimana dengan golongan pertengahan seperti guru DG44 yang terpaksa tunggu 10 tahun untuk kenaikkan pangkat, sedangkan di sektor lain sudah jadi CEO atau manager. Di peringkat PSD sudah boleh capai 52 atau 54. Guru apa dapat setakatbangga dengan pencapaian pelajar. Pelajar pula puji guru tuisyen dan diri sendiri.

poket kosong berkata...

gaji punya pasal, ramai kakitangan sokongan mungkin akan menghadapi sakit darah tinggi, dan mungkin jadi gila.. PM bodah ni tak faham faham.. ko nak sangat tengok PA jadi gila.. nanti ko tengok PRU13.. siapa yang jadi gila.. najib ke ataupun PA

sihatkuat berkata...

Islam tak ajar kita jd orang bodoh mcm Kassim Baharon.buat apa shj agguk shj.rasa2nya kalo kita duku kepala Kassim baharom bg cerdik sdikit dia mengeluh tak?

Tanpa Nama berkata...

woiii pelaq!! cilaka punya stetmen...

("mmg deserve la sbb dulu org suh skolah belaja tinggi ko main...ponteng skolah enjoy sana sini")

hang ingt kami gred bawah xdak pelajaran ka?? mulut tu jaga sket..igt kami heran sgt geng atasan nih..buboh penampaq koit musing pala..br tahuan langit tinggi rendah..

Botol Sos Tiram berkata...

kalangan PA disuruh berjimat, yg kat atas tak berjimat..
ekonomi naik pon, kerajaan declare 'tiada duit'.. barua betol..
zaman pak lah, naik minyak dpt la jugak rebet.. skang ni myk da berkali2.. jgn kata pelarasan gaji, pelarasan cola pon berat.. nak meeting bncang pelarasan bapak lama.. smpai PA semua tertunggu2.. apa kejadah.. poooraahh...

Tanpa Nama berkata...

bantuan yang diminta atas dasar mengurangkan beban / desakan hidup,,itu aje niat pak presiden.bukan berniat utk mengecilkan usaha dan kedudukan 41. buat la kerja masing masing mengikut tugas yg diberikan dengan tekun dan amanah. tambahan gaji kump sokongan ini hanya utk kepentingan survival mereka bukan utk membolehkan mereka pakai kereta lebih besar dr 41.

Tanpa Nama berkata...

Bukan soal kereta besar atau apa, ini adalah soal logik dalam perkhidmatan. Logik ke jika kadar tuntutan kump.1-40 lebih tinggi daripada 41 ke atas? Tentu tidak! Begitu juga ITP. Jangan kata "mengcukupi"

Tanpa Nama berkata...

Jika DS Najib tak kuasa nak layan tuntutan PA pun,BN tak akan kalah dlm PRU 13 nnti tapi akan trjdi sprti PRU 12 dulu...BN tak dapt 2/3.Ini pun sudah cukup utk mncalarkan kpimpinan dan ego DS Najib.Dah le slogan 1Malaysia memakan diri dan mjadi duri kpd PA mmpertahankan nye.So TS Muhyidin U are next..brsedia lah dri skrg utk menerima 'baton' dri DS Naib...

Tanpa Nama berkata...

turun kan dato omar...kalau tak dapat apa2 senang...asyik akur aje..boleh blah la...

Tanpa Nama berkata...

logik atau tidak bukan isunya skrg. isu utama ialah survival kumpulan sokongan. ada 2 orang nelayan dilambung omak. satu hanya berenang satu lagi berpaut pada buluh. tentu la lebih afdal diringankan sikit beban yang hanya berenang. seperti yang saya katakan tadi gaji mungkin hampir sama atau elaun sokongan lebih tinggi tp masing-masing berfungsi mengikut yang diarahkan dalam organisasi.jika presiden berjaya menaikkan elaun sokongan, ia satu kejayaan untuk beliau. dan diharap ia menjadi satu motivasi utk membantu kumpulan 41 pulak. tapi jika dia hanya mendiamkan diri setelah kumpulannya mendapat habuan,mungkin dia layak di maki oleh kaum 41

Tanpa Nama berkata...

apalah gred 41 keatas ni.. kalo tuntutan itp ngan gaji tu diluluskan pun masih jauh lg nak kejar gaji korg la apa yg korg bimbang sangat ni.. kami nak diimbangkan gaji ngan kenaikan harga barang kos hidup yg semakin tinggi sekarang je.. kami minta skit pun nak marah ke..

Tanpa Nama berkata...

kami gred 41..belajar sungguh2..bersusah payah nk dptkan degree..buat pinjaman PTPTN..memgla layak..dapat elaun tinggi dr kumpulan sokongn..kalu nak naikkan biarlah secara saksama..lagi satu..memg diakui kami..xbanyak pengalaman dalam tugas..tapi..kami pakar dalam multimedia, komputer..cari bahan untuk bahan yg canggih..dan berilmu pengetahuan yg luas dalam bidang kami...sewajarnya..diberi perhatian semua ni..bertindaklah dengan saksama.terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

haha lawak la statement ni ( ada 2 orang nelayan dilambung omak. satu hanya berenang satu lagi berpaut pada buluh. tentu la lebih afdal diringankan sikit beban yang hanya berenang.)

bukan yg berpaut pada buluhlah yang ada harapan untuk hidup, yg berenang ni mati awal la takda tempat nak berpaut.. ringan memang ringan tapi mati cepat. kalo di tengah2 laut ni bukan senang nampak tebing ooiii... ko pernah rasa berenang di laut?? di laut makin kuat kita bergerak makin kuat arus menarik dah penat mati lemas lah.

Tanpa Nama berkata...

Kali ni peluang terakhir la Pak Omar! Kalau gagal sendiri mau ingat la... LETAK JAWATAN!! Tak kan tak malu lg nk jd Presiden? Kalau org Jepun dh 'harakiri' kalau misi GAGAL! Kang soh terjun bangunan SPRM nampak sgt tak beriman. Dengan 'pemimpin' celaka mcm Najib tu elok bg dgn penyapu kt muka dia! Tak perlu runding2 lg.. buang masa saja!!!

Tanpa Nama berkata...

ye ye betul anda susah payah belajar tp yang lebih memerlukan bantuan skrg ialah kumpulan sokongan. bantuan ini bukan untuk selesa tp utk survival sahaja. jangan jadikan degree anda sebagai faktor yang mendesak atau menekan utk kenaikan elaun walhal apa yg diminta skrg tak berkait langsung dgn pangkat atau kelayakan tp semata mata utk mengisi perut PA dan keluarga.

Tanpa Nama berkata...

kalau pakat semua tak dak iman...jom jual ganja...jadi pusher.... seludup dari iran mai malaysia....nak senang sangat....sebab apa gejala dadah masih berleluasa....sebab PA jugak yang hidup susah terpaksa buat.....jual ajalah dadah....baru padan muka kasssim baharum

kura2 panjat dinding berkata...

pak omaq..baek ko letak jawatan..jgn dok tipu kami..semua tu wayang semata mata..hok tu akur la..hok ni akur la..berapa byk akur daaaaaa pak omaq nih..sampai bila mau berlakon hah!

kurung batang berkata...

TUN DR MAHATHIR DAN TUN PAKLAH MMG HEBAT..MEREKA LAH MEMAHAMI RAKYAT..BONUS DAPAT TIAP2 TAHUN..KENAIKAN KOLA PUN DAPAT..
2 BEKAS PM KITA CELIK2 MMG DLM KESUSAHAN..BILA MEREKA DAH SENANG,MEREKA MEHAMAI KESUSAHAN RAKYAT SAL MEREKA NAH LALUI SEMUA TU..BUKAN MCM PM KITA LA NIH..CELIK2 DAH ADA KEMEWAHAN DEPAN MATA..X NAH MERASA KESUSAHAN..RAKYAT MINTA LA KENAIKAN GAJI KER APA KER MENGELUH SAL GAJI X CUKUP NK SARA KELUARGA KER..DIA NK HERAN SGT KER NGAN PA NIH..HANGPA MINTA LA APA PUN DIA X KAN BAGI LA..NK AJAQ BUKAN PAYAH..PRU KE 13 NIH SEMUA KAKITANGAN AWAM KERAJAAN X PAYAH PANGKAH BN..X PUN X PAYAH KELUAQ LANGSUNG..DOK DLM UMAH..LAYAN GAMBAQ HINDUSTAN..BR DIA TAU SIAPA PA...MUAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

PA MANA NI CAKAP BETUL2 TGK MCMANA DIA AKU PECAT NI MESTI MINAH PALING SIAL DENGAN BOS DENGAN KAKITANGAN LAIN SOMBONG BERANGKALI KALAU CHEK GAJINYA DAH HANYA TINGAL RM 500 RINGGIT JE SEBULAN, NAK MINTA NAIK GAJI MULUT MACAM SIAL BERCAKAP PA SELALUNYA TIADA KERJA, KERJANYA DUK DEPAN KOMPUTER MAIN FACEBOOK JE NAK SEDIAKAN AIR BOS TAK BUAT YANG BUAT SURUH PAP N1 YANG BUAT DIA BUAT MENGANGKANG JE DEKAT KERUSINYA ITULAH PA, PA bodoh JANGAN TUNJUK KURANG AJAR, HORMAT PADA MAJIKAN KORANG WEIIII PA NI ADA HANYA LEPASAN SPM ADA SIJIL JADI PA UITM JE LEPAS DIJUMUDKAN JAWATAN TU NAIK N27 PA DAH NAIK NAIK TOCANG PLK....PUIIIIII AKU MMG TAK SUKA TGK pa MCM SIAL NI BUSUK HATI...JIKA AKU TAU KERJA MANA AKU AKAN BUAT SURAT PADA PM DAN SESIAPA JE PRINT APA2 SEMUA KO CKP DLM SINI DAH PRINT PUN.....INGAT YEEEE.....

Tanpa Nama berkata...

dah lumrah alam ..kalu hang dalam 41 pon hang akn jadi macam 41..ada jugak kumpulan sokongan sangat kompeten dalam kerjanya,,namun majoriti buat kerja lebih sudu dari kuah jer....kah..kah..kah..mangkok
Sookong teruskan perjuang untuk 41 dan kebawah dan keatas...yg tersa padan muka...yg kump sokongan yg kompetent to memang gua salute....

Tanpa Nama berkata...

kawan-kawan semua...sudahla tu...kita sebagai penjawat awam ni..jgn berkata kesat dan kasar...kite msti jd contoh yang baik untuk org lain..pernah tak terpikir...:) bile kita memikirkan duit..nak semakin banyak..dan semakin banyak...tak pernah puaskan?..kembalilah kita ke pangkal jalan..redha dgn rezeki yang Allah berikan..ikhlas dalam bekerja dan amanah dlam menjalankan tugas..walaupun gaji xbanyak..tapi..bile kite kerja dgn sungguh2 amanah..buat kerja sebaik mungkin..BERKAT akan dtg..rezeki kite berkat, cukup untuk keperluan..kita akan rase berpuas hati...untuk umat Islam...amanah kita bekerja di dunia, dgn ikhlas...banyak lagi ganjaran yang berlipat ganda yang Allah janjikan diakhirat..yang segala kemewahan tu..tidak ternilai banyaknye...insyaAllah:)..kpd semua pembaca..kita sebagai penjawat awam...marilah sama2 kita bersyukur dgn apa yg telah Allah berikan nikmat kpd kite..semoga kita diberi ketenangan hidup di dunia dan diakhirat...Wassalam

Tanpa Nama berkata...

Ia memang benar buat masa ini kita kenalah bersabar dahulu dan berdoa agar hidup kita masih mendapat kemurahan dari Allah, Walau apa keadaan sekali hidup masih diteruskan dan diharungi dengan tabah, sabar dan tawakal.

Kita sebagai penjawat awam masih ada lagi kuasa penentu anda yg boleh meluahkan segala yg tidak puas hati tuan/puan yg boleh diterjemahkan dipeti undi pada pilihanraya diakan datang, gunakanlah kesempatan itu pada kesempatan untuk membuat sesuatu yg diharapkan perubahan yg lebih baik.

Tetapi kita perlu yakin dan tetapkan akan pendirian untuk buat terjemahan pada kertas undi kita tersebut dan usahpula kita mudah terpesong dengan hujah dan manipulasi sering dimainkan dimedia yg akan merubah semula niat asal kita.

streetboys,, 90an berkata...

kassim baharom dah mati kena makan buaya..... dia tukar nama usin lempoyang..... x lama lagi dia tukar lagi nama ....... mangkok tingkat...

Tanpa Nama berkata...

Apapun kump. sokongan kena insaf, "sedar diri" dgn kedudukan, jawatan. Pegawai berkelulusan tinggi, berada di gred tinggi, tentulah elaun patut dapat pun tinggi. Apa pula menuntut ITP gred 1-40 yg lebih tinggi daripada 41. Tuntut biarlah adil untuk semua dan realistik.

Tanpa Nama berkata...

MEMANG BENAR APA YG DINYATAKAN SDR DIATAS, HIDUP HARUS DITERUSKAN KALI NI AKU DAH TEKAD SIAPA AKAN AKU PANGKAH, DAN AKU TETAP PENDERIAN AKU KALI INI TAK MUDAH DI BELI ATU DIPENGARUHI SESIAPA BULAT HATI AKU BEGITU JUGA BULAT YG AKU PILIH KALI INI, INSALLAH

Abang Man berkata...

Usin Lempoyang berkata...


PA ni kalau dah tahu gaji kecik jangan la boros,pi buat loan bank rakyat sana BSN sini,nak pakai keter MPV,rumah teres 2 tingkat.

pas tu korang tengok bila dapat gaji je pakat usung anak bini makan kedai mahal2 KFC la,Pizza Hut la.Siakap sweet sour la kat kedai tomyam.Hisap rokok Dunhill RM10 sekotak..

Bila shopping PA sokongan ni perasan macam dia gred 44...semua benda nak borong kat tesco,Giant tu...beli susu mahal Prudential,Pamper Mami Poko la...sampaikan penuh troli padahal boleh jimat kan?beli je susu murah duct lady dan pamper pasar malam.Yang si bini lak macam la laki tu jutawan,pakai dok ambik je barang kat rak tu...yang nak bayar tu laki hangpa yang sokongan tu jugak...bertimbangrasalah...

kalau rasa nak pegang duit kaum ibu ni pandai2 la jaga anak orang ka,buat kuih jual ka...
pas tu bila sampai tengah bulan mula la meroyan kat sini kata gaji kecik padahal masa awal bulan dulu shopping macam jutawan.Padan la muka hangpa.masa ni dah gulung rokok daun dah.

Pas tu mula la ugut nak pangkah DAP la,Pas la...tu semua salah hangpa sendiri la..
Aku yang gaji kecik ni boleh pulak berjimat dok bandar..takdak loan bank,makan ala kadar,ingatla...yang kekal hanyalah kehidupan di sana..

aku tertarik dengan tulisan usin lempoyang ni...

aku tambah lagi...ada sesetengah tu berlagak nak pakai henpon mahal2,baju branded2...bila dah rasa sesak mula la salahkan gaji kecik la,tak dapat bonus la...kalau boleh tiap2 bulan nak dapat bonus..

aku pun PA jugak,gaji kecik tapi time malam aku kerja kat kedai makan cari duit lebih,ikut orang berniaga pasar malam,pasar tani bila hari minggu...nak malu apa..
ini yang banyak merungut ni mmg kaki MALAS nak tambah pendapatan,mana nak cukup harap makan gaji je zaman sekarang..

Tanpa Nama berkata...

aku stuju dgn statement...kebanyakkan sokongan bila dah tersepit...baru nak marah2...ada yg buat loan 80k...masuk MLM...keta baru...last2 kira x cukup gaji...nak jual smula atau downgrade jadik maluk...nak keja lebih masa...segan... caranya yg ada minta naik gaji...gaji up...tambah loan bank...mintak lg gaji up...gaji up..barang pun up...xkan ada kesudahana....gaji swasta sama saja x up...tulis dalam ni nampak macam PERJUANGAN YANG BELUM SELESAI...tp...KENA MUHASABAH DIRI SENDIRI...YANG TERSILAP ADALAH KITA..CARA HIDUP KITA..ANAK2 DIBELIKAN MOTOR..TOPUP HANDPHONE ANAK KITA BAGI...NILAI KEMEWAHAN YG KITA MILIKI...INILAH NILAIKAN..KEMISKINAN DI HUJUNG BULAN.....

Tanpa Nama berkata...

setuju dgn ulasan diatas, kita PA wajar membina tabiat berjimat cermat, dan juga banyyakkan bersyukur kepada pemimpin BN.

nak tanya sikit, apa korg kecoh2 nak naik gaji kononnya kesempitan ni dan gantung belum gambar pemimpin UMNO dan BN di rumah masing2? kalo x syg pemimpin toksah la berkokok disini.

--------------------------
Bersyukur pada tuhan sahaja....

Gantung gambar malaikat x masuk rumah....

Tanpa Nama berkata...

USIN LEMPOYAN.. KO NI BODOH LA.. KALO BERGAJI KECIL MCM MANA NAK SAMBUNG BELAJAR NAK MAKAN PUN PAYAH.. KO INGAT PERUT KO SAJA MEWAH.. SEMUA ORG ADA NIAT NAK BUAT MCM TU SAPA TAKNAK MAJU. KALO TAK ADA DUIT MCM MANA NAK SAMBUNG BELAJAR DAN MAJU.. APA LAH.. CKP PAKAI LUTUT

Tanpa Nama berkata...

setuju sangat2...kalu gred 1-17 ditukarkan ke tmpt sndri.Barula kurang kos.Mana2 isteri @ suami yang berjauhan tu diluluskan pertukaran mereka.

Xyahla...nak cadang jumpa PM bincang lagi pasal gaji.Boring sangat dengar..pastu jawapan sama.Buat bertambah sakit hati.
Kalu nak bgtau pasal penempatan kump sokongan n famili di temnpat sendiri memang wajar.

Jalil Janggut berkata...

nak berjimat..aku bagi tips nya

* yang mana merokok tu berentilah...takde faedahnya,buang duit penyakit pun dapat lagipun orang2 perokok ni BUSUK le..kulit pun tak cantik..

* Dapat gaji tu jangan la belanja boros,beli apa yang patut...tak payah la ikut orang nak makan kat tempat mahal2..KFC,McD,Pizza Hut ,Kenny Rogers semua tu..bukannya sedap mana pun..harap lagak je..ayam goreng pasar malam lagi sedap.

*kalau dah gaji ciput tak payah la nak pakai pakaian branded2 semua tu..Dokkers,Levis,Arrow semua tu...beli je kat bundle,elok2 lagi ha..bukan boleh naik pangkat sekelip mata
pun pakai pakaian branded2 tu..handphone pun tak payah la nak berlagak pakai blackberry,iphone semua tu..beli je nokia 3310 second hand..

* Belajar menabung..kalau dah plan nak sambung belajar tu simpan2 la duit sikit2...ini tak..semua nak dilambakkan kat Tesco,Giant,carrefour shopping penuh troli mcm kata Usin Lempoyang tu..

*Jangan pakai kredit kad..guna duit cash je,kalau ada duit baru belanja,kalau tak de cash time tu jangan pandai2 nak beli pakai kad hutang tu.sendiri yang bodo kan?

*beli kereta ikut kemampuan,setakat gred 17 tok sah la berangan nak pakai inspira,vios honda city tu...pakai je iswara atau wira..ini pakai keter hebat tapi isi minyak RM10 je...wat malu kat bangla stesen minyak je.

*beli perabut yang biasa2 je..ada sesetengah orang tu gatai nak pakai TV plasma 42 inci..padahal kejer kerani cabok je,gatai punggung pulak nak pasang Astro..apa???boleh kenyang ke ngadap tv tu?

*jangan buat loan bank.Kalau setakat nak pakai duit beli baju raya jangan la galak nak wat loan bank rakyat la,bank BSN la,bank persatuan la..last2 meroyan bila biro angkasa start potong gaji..sapa yang bongok??


ada banyak lagi,tapi jari aku dah lenguh nanti2 kalau ada masa aku sambung..

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha....Jalil Janggut


mesti ader yang tersentap ni....mmg kena kat PA...pasal shopping tu kalau gaji jatuh hari khamis,tak buang baju batik dah shopping ,makan2 anak bini malam tu...

Tanpa Nama berkata...

napa byrn EPW tidak sama???..ini tidak adil...tolong JAWAB!!!..

Tanpa Nama berkata...

Ni kenapa bangang sangat siDatuk ni...asyik2 bila nak naik gaji dan sebagainya kumpulan sokongan. Ingat yg 41 ke atas mewah sangat ke...? INGATLAH sikit wahai Datuk!!!!

Tanpa Nama berkata...

saya rasa itu lah satu langkah yang berpatutan kalo apa korg kump sokongan minta tak relevan bagi gred 22 keatas.. gred 1-17 hanya berkerja di daerah sendiri bukan di daerah lain, negeri lain. saya rasa gaji 820 tu memang cukup. dan boleh berjimat

Tanpa Nama berkata...

kalau mahu bela nasib pekerja,kenalah secara menyeluruh!bukan hanya untuk kakitangan peringkat rendah. Jangan ingat yang bergaji tinggi memperolehinya dengan cara mudah!mereka bersengkang mata belajar bertahun-tahun di universiti untuk memperolehi jawatan yang berkenaan. Peluang belajar terbuka untuk semua tanpa mengira usia. kalau kakitangan rendah naik gaji,kakitangan yang tiggi harus naik gaji dengan peratusan yang sama!Baru adil!...kalau setakat nak bela satu puak jer,tak payahlah pimpin kesatuan!!...belajarlah untuk ubah suai..jangan sampai orang bercakap,malas belajar,tapi mahu gaji lebih!!!!......

Tanpa Nama berkata...

SIAPA PATUT DIPERSALAHKAN ATAU DIPERTANGGUNGJAWABKAN ????????

Memang betul apa yg dikatakan diatas sama-samalah kita beringat dan berhemat serta bercermat dalam mengharungi hidup dalam gelombang kos sara hidup yg meningkat tingi masa kini.

Kita tak dapat buat apa-apa dalam hal tuntutan pelarasan gaji yg seimbang dg kos sara hidup masa kini yg naik begitu mendadak.

Kita tak dpt salahkan peniaga naikan kos barang, kita tak dapat salahkan pengusaha stesyen minyak bila harga minyak naik, begitu juga kita tak dapat salahkan pengusaha bus sekolah bila naikkan kos sewaan bus sekolah,

Kita tak boleh salahkan nelayan bila harga ikan terus melambung naik.

Kita tidak boleh salahkan petani bila harga beras, gula, sayuran tetap naik.

Kita tak boleh salahkan pelabur Ttak nak masuk melabur hingga ekonomi kita terjejas, kita tak dapat salahkan pihak JPA jika tak bagi pelarasan yg menasabah mengikut gred gaji,

Saya nak tanya tuan2 yang bijaksana sipakah yg patut dipersalahkan dengan isu kos sara hidup yang terus meningkat dan terus menekan hidup khasnya penjawat awam...Siapa? siapa...? Siapa....?

Fikir dan renung2kan siapa?.....Siapa?

Tanpa Nama berkata...

SEDAP MULUT SAJA BERCAKAP.. KORG PERNAH RASA KE? GAJI N1 BARU 700 TINGGAL KAT BANDAR BESAR / PENDALAMAN YG BUKAN TEMPAT SENDIRI? BPA LA NILAI 700 TU SKRG? HARI NI GAJI ESOK HABIS DAH..

Tanpa Nama berkata...

Tak payah jumpalah pak omar ooi...menyampah aku tengak asyik dok kaji...cadang.....akur....yg tu saja alasannya.....

harapan punah... berkata...

Hang letak jawatan ja Pak Omar..mengarut ja....hang dengan Kassim baharum samalah....dah kena cucuk telinga...cakap sorang2...

AYER HITAM berkata...

HENTIKAN JE FORUM NI.... MCM ORG TAK DE DIDIKAN AGAMA LANGSUNG,,,,, SAYA STAF SOKONGAN GRED 22 HAKIKI... ANAK SAYA 4 ORG YANG MEMPUNYAI DEGREE.... X BERMAKNA.... DIA ORG LEBIH BERPENGALAMAN DARI SAYA..... TOLONG HORMAT MENGHORMATI SATU SAMA LAIN.... RASANYA ORANG YANG ADA ILMU TAKAN BERKATA MENGIKUT SESUKA HATI...

HantuKupek berkata...

Tanpa Nama Khamis, Mei 12, 2011 11:48:00 AM berkata...
kalau kakitangan rendah naik gaji,kakitangan yang tiggi harus naik gaji dengan peratusan yang sama!Baru adil!

adil kepala habah kau! kalau peratusan sama, jurang pendapatan tu akan semakin jauh. jika peratusan kami tinggi pun bila tengok balik jumlah kenaikan dari segi jumlah RMnya sama saja. contohnya 10% peratus dari RM4000 sama dengan 20% dari RM2000.

Tanpa Nama berkata...

akum saya nak nasihat semua pa
1.buatlah satu bajet
2.belanja mengikut kemampuan
3.jangan belanja lebih daripada gaji dengan membuat personal loan untuk tujuan "consumption" yang tidak memberi pulangan atas pelaburan.
4.simpanlah duit untuk anak-anak
5.jangan nak tunjuk2 berjaya konon
6.buat pelan simpanan setiap bulan "pay yourself first"
7.berdisiplin and kawal nafsu masing masing.
8.Explain pada wife dan ahli keluarga lain kemampuan sebenarnya kita dari segi kewangan supaya mereka faham keadaan sebenar.
sekian tq

Tanpa Nama berkata...

Saudara sekalian. Anda boleh luahkan perasaan, cuma elakkan daripada maki hamun. Jangan sampai kita sebagai kakitangan awam hilang pertimbangan. Sudahlah dituduh tidak bermoral

Tanpa Nama berkata...

dato tolong usurkan bagi kami gred 1-17 ni berkerja di daerah sendiri atau tempat asal sahaja. kerajaan senang kami pun senang...

Tanpa Nama berkata...

Siapa patut dipersalahkan tajuk diatas tu menarik juga untuk kita fikirkan dan perbincangkan.

Kos hidup makin tinggi sedangkan tahap gaji kita tidak berubah walupun ada wang simpanan tetapi keperluan semasa juga telah meningkat, kalu yg tiada tangungan tu munkin tidak terasa bagi yg sudah mempunyai keluarga dan isteri tak bekerja munkin sedikit terkesan kos yg meningkat ini, pendidikan untuk anak2 kebiasaan diutamakan.

Bila kita lihat harga minyak naik aja sikit kos harga barangan turut meningkat, begitu juga bila gula naik sikit barangan lain turut meningkat.

Peniaga tidak dpt kita persalahkan kerana mereka juga perlu untung disebabkan kos pengangkutan telah melibatkan kos harga juga meningkat, dikatakan bil elektrik juga akan naik bermula bulan july ini, krana kebiasaanya syarikat akan tentukan keuntungan tahunan mereka terus meningkat.

Tanpa Nama berkata...

hanya 1 orang patut disalahkan

salahkan diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

GILAAA ADA 194 ULASAN...2 R KEJA KAKITANGAN AWAM...DUK MENGULAS JE KEJA KORANG

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama Khamis, Mei 12, 2011 3:14:00 PM

1). PA mempunyai naluri, perasaan kerana merekA MANUSIA YANG HIDUP DAN ADA TANGGONGJAWAB.
2). PA adalah jentera perkhidmatan awam.
3). PA adalah tulang belakang kerajaan.

4). Inilah Transformasi dpd perasaan kpd tulisan dpd isihati PA.

5). Selamat Bahagia.
6). Senyum ... senyum ...senyum.

Tanpa Nama berkata...

TUTUP SAJA BLOG NI!!!!!!!!!! MENYAKITKAN HATI...INFORMASI YANG TIDAK MENDATANGKAN FAEDAH!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Mei 12, 2011 3:33:00 PM


HANG TERSENTAP DENGAN JALIL JANGGUT KE?

NI NASIHAT JALIL JANGGUT..(aku copy paste balik) TERBAEKKKK...


nak berjimat..aku bagi tips nya

* yang mana merokok tu berentilah...takde faedahnya,buang duit penyakit pun dapat lagipun orang2 perokok ni BUSUK le..kulit pun tak cantik..

* Dapat gaji tu jangan la belanja boros,beli apa yang patut...tak payah la ikut orang nak makan kat tempat mahal2..KFC,McD,Pizza Hut ,Kenny Rogers semua tu..bukannya sedap mana pun..harap lagak je..ayam goreng pasar malam lagi sedap.

*kalau dah gaji ciput tak payah la nak pakai pakaian branded2 semua tu..Dokkers,Levis,Arrow semua tu...beli je kat bundle,elok2 lagi ha..bukan boleh naik pangkat sekelip mata
pun pakai pakaian branded2 tu..handphone pun tak payah la nak berlagak pakai blackberry,iphone semua tu..beli je nokia 3310 second hand..

* Belajar menabung..kalau dah plan nak sambung belajar tu simpan2 la duit sikit2...ini tak..semua nak dilambakkan kat Tesco,Giant,carrefour shopping penuh troli mcm kata Usin Lempoyang tu..

*Jangan pakai kredit kad..guna duit cash je,kalau ada duit baru belanja,kalau tak de cash time tu jangan pandai2 nak beli pakai kad hutang tu.sendiri yang bodo kan?

*beli kereta ikut kemampuan,setakat gred 17 tok sah la berangan nak pakai inspira,vios honda city tu...pakai je iswara atau wira..ini pakai keter hebat tapi isi minyak RM10 je...wat malu kat bangla stesen minyak je.

*beli perabut yang biasa2 je..ada sesetengah orang tu gatai nak pakai TV plasma 42 inci..padahal kejer kerani cabok je,gatai punggung pulak nak pasang Astro..apa???boleh kenyang ke ngadap tv tu?

*jangan buat loan bank.Kalau setakat nak pakai duit beli baju raya jangan la galak nak wat loan bank rakyat la,bank BSN la,bank persatuan la..last2 meroyan bila biro angkasa start potong gaji..sapa yang bongok??

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
GILAAA ADA 194 ULASAN...2 R KEJA KAKITANGAN AWAM...DUK MENGULAS JE KEJA KORANG

Khamis, Mei 12, 2011 3:14:00 PM


ye memang mcm tak semangat nak buat kerja.. gaji kecik kerja pun kecik la..

Tanpa Nama berkata...

ha aku tambah bg cukup 200 ulasan....kui..kui..kui...

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 230   Terbaru› Baru»