SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

30 Januari 2012

CUEPACS TETAP ENGGAN SERTAI PANEL SEMAK SBPA

Berita Harian
Oleh S Anand Kumar
2012/01/30




KUALA LUMPUR: CUEPACS tetap dengan pendiriannya tidak menyertai pasukan petugas khas semakan semula skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), sekiranya tiga lagi pemimpin kanannya tidak dibenarkan untuk menganggotai pasukan itu.

Presidennya, Datuk Omar Osman, menegaskan tindakan CUEPACS tidak sepatutnya dilihat sebagai mengugut, sebaliknya menunjukkan pihaknya amat serius untuk memberi input dalam membincangkan penambahbaikan SBPA. “Saya akan hadir mesyuarat kedua yang dijadual 8 Februari ini, sekiranya tiga pemimpin CUEPACS tidak dibenarkan masuk, maka saya akan keluar daripada mesyuarat itu.
“Tidak adil dan tidak wajar apabila ada 19 wakil daripada pelbagai agensi kerajaan dalam pasukan itu, tetapi CUEPACS hanya dibenarkan menghantar satu wakil.

“Kehadiran tiga pemimpin kanan CUEPACS itu bertujuan untuk bersama-sama membangkitkan pelbagai cadangan kerana mereka juga mewakili kesatuan sekerja dan mempunyai maklum balas yang ingin disampaikan kepada pasukan petugas.

“Saya amat berharap pasukan petugas khas itu yang dipengerusikan bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Ismail Adam akan mempertimbangkan rayuan kami,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

Tiga pemimpin kanan CUEPACS yang dimaksudkan Omar ialah Timbalan Presiden I, Aziz Muda; Setiausaha Agung, Lok Yim Pheng dan Setiausaha Kewangan, Jaafar Mansor.
Omar berkata, sehingga sekarang ketiga-tiga pemimpin CUEPACS itu masih belum menerima sebarang surat jemputan daripada pasukan petugas khas dan beliau amat berharap perkara itu akan disegerakan sebelum berlangsungnya mesyuarat kedua.

Selain tiga lagi wakil, CUEPACS turut mengemukakan lima perkara utama untuk dipertimbangkan antaranya mengkaji semula pindaan gaji kakitangan Gred 54 dan ke bawah, kedudukan kekananan dalam Skim Saraan Malaysia (SSM) sebelum bertukar kepada SBPA, kedudukan gaji penjawat awam yang sudah mencapai tangga gaji maksimum dan menyemak kembali penstrukturan semula di semua gred.

Sementara itu, Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) turut menyokong pendirian Omar dan berharap kerajaan akan memberi lebih ruang kepada wakil kesatuan untuk membantu melakukan penambahbaikan skim berkenaan.

Presidennya, Hashim Adnan berkata, pihaknya percaya dengan kehadiran lebih ramai wakil kesatuan sekerja pelbagai isu yang timbul dapat diselesaikan secara bersama tanpa sebarang masalah.

“Tiga pemimpin kanan CUEPACS itu dapat membantu Omar dalam mesyuarat selain secara bersama-sama dapat membuat keputusan bagi pihak 1.2 juta kakitangan awam,” katanya.

181 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.Kan dah kata!omar osman ni hanya sesuai bincang bab bonus tahunan je!
2.Rasanya tiga orang yang dituntut oleh cuepacs pun tak sesuai!
3.belambaq pakar-pakar PA dibelbagai sektor!lantik la mereka!
4.lantikla yang educated dan berilmu sikit!baru berdiri sama tinggi dengan JUSA-JUSA panel penilaian sbpa nanti!baru orang dengar pandangan dan pendapat nanti!

Penyokong Ceupacs berkata...

Hei Tanma Nama, Bercakap tuu biar ada rasa terima kasih kepada orang yang membuat baik kepada kita, satu sen pun ceupacs tak minta wang dengan muu, malahanpun aku rasa mu pun tad ada persatuan apa-apa, macam burung murai atas pagar, Ceupacs walaupun tidak ada PHD, dia adalah wakil kita, sokonglah dia jangan dok tibang ikut sir muu.

obisobonar berkata...

Aku wakilkan Dato Omar untuk Astikan gaji kita semua naik 100%. Kalo tak dapat 100%, make sure jangan kurang dari 75%.

Kami PA semua support dari belakang.

Lawan tetap lawan! Hidup Dato Omar!!!

Tanpa Nama berkata...

berbincanglah dengan elok dato kami semua harap sbpa nie akan selesai seperti tempoh masa yang ditetapkan, jangan lah pulak jadi macam nie ianya dimansuh terus atau dibatalkan kecewa la kami semua penjawat awam...

Tanpa Nama berkata...

tahniah Dato' Jika dapat masuk sorang je wakil baik tak payah mesti kena main jer di puak2 turus dan jusa.depa bukannya ambik pandangan dari pihak cuepacs. Sekarang ni pun pihak ketua-ketua jabatn dah tekan kesatuan2 dibawah selian masing2 supaya tidak sokong perjuangan cuepacs.

Ahli Auegcas berkata...

Perjuangan CUEPACS amat disokong seratus peratus. CUEPACS patut minta semua elaun-elaun sekarang ini dimasukkan dalam kiraan pencen apabila kita bersara; baru lah bila bersara tak jadi fakir miskin.
Perjuangan kita buka setakat belum bersara; kena buat kerja untuk persaraan kelak.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
1.Kan dah kata!omar osman ni hanya sesuai bincang bab bonus tahunan je!
2.Rasanya tiga orang yang dituntut oleh cuepacs pun tak sesuai!
3.belambaq pakar-pakar PA dibelbagai sektor!lantik la mereka!
4.lantikla yang educated dan berilmu sikit!baru berdiri sama tinggi dengan JUSA-JUSA panel penilaian sbpa nanti!baru orang dengar pandangan dan pendapat nanti!

Isnin, Januari 30, 2012 6:32:00 PM
-----------------------------------
Kalau rasa Datuk Omar tak sesuai lantik la diri sendiri jadi presiden CUEPAC. Silap2 jadi ahli CUEPAX pun tidak............ geeerrrrrrrr

Tanpa Nama berkata...

Lawan betul-betul dato Omar jangan mengalah. Semak semula semua gred yang ada. Apa istimewanya Gred J jika dibandingkan dengan gred lain

Tanpa Nama berkata...

semuanya sudah ada storyboard lah weh.pelawok....pelawok....pelawok....

jusa B.

Tanpa Nama berkata...

PM umum kenaikan pangkat penjawat awam secara Time Base dalam SBPA se,asa pembentangan Bajet 2012. Setelah Pekeliling SBPA dikeluarkan, nampaknya ia hanya ditujukan kepada guru sahaja. Bagaimana pula dengan penjawat awam yg lain. Tidakkah SBPA utk semua. Fikirkan lah.

Tanpa Nama berkata...

Pelik juga.. Orang susah susah beri pendapat untuk nak bagi murni SBPA ada juga manusia jenis hentam orang dan condem cadangan orang. Mana mana organisasi mesti ada kaum jenis ni.Apa yang dia nak pun kita tak tahu. Cuepacs adalah wakil kita.Dah rasa jaguh sangat gi sendiri jumpa JPA.... salak di situ.

Moh.. Datok Presiden kekalkan pendirian tersebut. Panel SBPA tolong laa beri peluang wakil kami masuk dan berunding, dengar dulu kemudian kaji,lepas tu buat keputusan secara win win situation.
Itu baru muafakat namanya. Jangan dok fikir benda bukan bukan..

Tanpa Nama berkata...

Dah diberi betis nak peha. Dah naik kepala cuepacs ni. Ingat semua kebaikan yang pa dapat tu hasil cuepacs ke? Agak-agaklah bila cakap tu. Jangan emosional.

Tanpa Nama berkata...

Dah diberi betis nak peha. Dah naik kepala cuepacs ni. Ingat semua kebaikan yang pa dapat tu hasil cuepacs ke? Agak-agaklah bila cakap tu. Jangan emosional.

Tanpa Nama berkata...

Aku rasalah kan..org yg bg respon negatif terhdp perjuangan cuepacs nie..mesti golongan atasan..sbb dorang takut gaji sbpa dorang turun selepas kajian ini...

PEACE NO WAR..just pandangan shj..

Tanpa Nama berkata...

sbpa mansuh undi pr, sbpa bagi gaji tak setimpal undi pr,bagi kenaikan sekurang rm 400 pada group pelaksana dan sokongan undian masih untuk bn .... itu sahaja kecewa memang dah kecewa.... tak kan sbpa di buat tanpa penelitian dari pm.tak kan main sain je ... jpa ingat tanpa group pelaksana dan sokongan kau tak leh wat keja la.

Tanpa Nama berkata...

hoi lantik kasim la...mana dia...

KERA2ni PAPi berkata...

Tanpa Nama Selasa, Januari 31, 2012 2:12:00 AM
... jpa ingat tanpa group pelaksana dan sokongan kau tak leh wat keja la.

aku setuju dgn hang la... kt jabatan kerajaan mana2 pon selalu je slow n x bergerak... rupa2nya KERA2ni dan PAPi TAKDE... sbb depa pi minum2, makan2, isap2 rokok, nyanyi2, futsal sana sini, tari menari (walaupun badan mcm tong gas & peti ais),kelab itu ini, part time, naik moto sana sini time opis pakai jaket ada jata negara, pakai spek itam atas kepala, lepak kat parking, bungkus makanan dalam plastik merah (walaupun br je ketedarah dua pinggan nasi lemak), pantang nmpk kursus agama (especially time keje) mesti nk pi tp haram berubah pon, tgk gmbr artis kawin, main fb, EL, MC, gelak2, soh wat keje terus muka masam dan mcm2 alasan tp bila ckp kenapa wat camni boleh plak jawab 'saya yg menurut perintah'????

Betul la apa yg dikata Tanpa Nama Selasa, Januari 31, 2012 2:12:00 AM... xde KERA2ni dan PAPi mmg "tak leh wat keja la" - ye la gaji sikit je kan ala fakir miskin tp mak datuk keje BERAT SGT!!! -> photostat, minitkan dlm fail, sediakan dokumen mesyuarat, buat laporan rencam mcm kehadiran, aduan kerosakan, order brg dr stor, semak brg stor, keceriaan pejabat (last2 kali hiaskan pejabat mcm tadika plak!) tempah bilik mesyuarat, key in data, dan mcm2 lg la keje yg BERAT (tp x guna OTAK pon)... so kesian la gaji bg la up smpi 1 juta sehari br padan! Setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

setiap gred mesti ada yang bermasalah 'jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga'.Tidak semua Kerani / Pap bermasalah.Hanya yang tidak mempunyai integriti berbuat demikian.Pokok pangkalnya berkerja biarlah dengan penuh jujur, telus dan bertanggungjawab.Dan mungkin hanya sesetengah jabatan atau bahagian yang ada macam tu.Janganlah kita suka menunding jari kerana apabila kita menunding jari hanya satu arah dia dan 4 lagi itu adalah pada diri kita.

Semua gred ada kepentingan dan diperlukan dalam melaksanakan sesebuah organisasi ibarat sebuah keluarga ada ibu bapa dan adik beradik.So fikir-fikirla....

Tanpa Nama berkata...

CUTI DEPAVALI 2 HARI MA.. BILA NAK LASANAKAN BAI...

Penjawat Awam Vateran berkata...

Yang komen di atas sekali tu bukannya ahli cuepacs, Parasit yang menumpang kesenangan dengan apa yang diperjuangkan oleh Cuepacs. Puak-puak inilah yang tidak sedar diuntung. Tahniah kepada PA yang menjadi ahli kesatuan masing-masing, teruskan perjuangan.

Tanpa Nama berkata...

So memang sah dah nampak kerani tiada kerja di opis ! So buat ape nak naikkan gaji kerani kerani yang tiada kerja ni ye termasuk CC yang kata dia sorang aje ada kerja ! Baik naikkan gaji Pnp Gred 41 khasnya kerana semua kerja PT jatuh atas kepala kami !

YB Datuk Farida plz take note !

About issue Kastam pula memang patut diberi perhatian oleh Panel penilai SBPA coz Kastam under JPA ! Manakala petani. penternak dan nelayan berkerja sendiri dan diberi subsidi dan insentif oleh kerajaan ! Dari mane dapat dana itu, mestilah dari kutipan cukai oelh agensi seperti Kastam !

So itulah yang logic!

Tanpa Nama berkata...

setiap gred mesti ada yang bermasalah 'jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga'.Tidak semua Kerani / Pap bermasalah.Hanya yang tidak mempunyai integriti berbuat demikian.Pokok pangkalnya berkerja biarlah dengan penuh jujur, telus dan bertanggungjawab.Dan mungkin hanya sesetengah jabatan atau bahagian yang ada macam tu.Janganlah kita suka menunding jari kerana apabila kita menunding jari hanya satu arah dia dan 4 lagi itu adalah pada diri kita.

Semua gred ada kepentingan dan diperlukan dalam melaksanakan sesebuah organisasi ibarat sebuah keluarga ada ibu bapa dan adik beradik.So fikir-fikirla....

Selasa, Januari 31, 2012 8:06:00 AM

-----------------------------------

memang dalam organisasi perlu memberi kerjasama ibarat mengurus sebuah keluarga dimana isteri dengar cakap suami.. adik dengar cakap abang.. tapi setakat manakah arahan itu masuk akal dan tak boleh dipertikaikan seolah-olah orang yang berpangkat ini maksum sangat tak boleh ditegur dan disentuh ???
kesabaran seseorang ada hadnya marah seseorang berlainan suhunya..kadang-kadang kita kerja kuat tapi tak pandai bodek secara automatik anggap orang tu tak boleh kerja.. adakah sampai macam tu sekali.. lepas tu pula senang-senang mensederhanakan prestasi orang.. menyusahkan org aja bertengkar dengan bos sebab nak mempertahankan diri
kecewa dengan SBPA ditangguhkan hanya setelah mendapat tentangan bukan kerana ia ditangguh kerana menyedari kesilapan yang kerajaan buat semata-mata...
org atas kerja hanya arah.. arah..arah.. sampaikan maruah pekerja bawahan dan hati dan perasaan mereka langusng tak diambil kira
kita memanglah setuju kalau organisasi ni diurus macam urus keluarga.. tapi ada batasnya.. bukan pakai ikut dan hentam kromo aja..

FIRDAUS

Tanpa Nama berkata...

Actually kerani kat JPA dah berlambak dan takde kerja ! Pasal banyak sangat kerani JPA sukar untuk menaikkan gaji kakitangan yang lain !

YB Datuk Farida patut kaji perkara ini !

Kebanyakan kerani gred 17 - 22 takde kerja pun !

Tanpa Nama berkata...

I dont think kerja Pnp arah arah arah pegwai bawahan coz la ni kebanyakan tugasan kami buat sendiri ! So tak perlulah nak arah pegawai pelaksana ! U hv your own fail meja ikut lah ! Buat kerja hakiki korang tats all ! Jgn ckp buat kerja hakiki pun susah !

So i dont see where Pnp saja nak arah pegawai pelaksana !

Tanpa Nama berkata...

Setuju dalam makian!!!!

confirm nasib cekgu terbela lagi!!!S/U tu memang fight utk cekgu2jer!!!untung pada gred2 yg ada wakil dalam cuepacs!!gred J dah ada,gred DGpun ada 2 org lg tu ntah gred apa pulak lg...macam PUKIMAKjer korang punya keje!!!!!

Tanpa Nama berkata...

baik ko hangkut semua wakil yg ada!!!!atlest kalo sorg lagi assistant dah memadailah!!!habis gred lain spe pulak yg nak fight!!!aku Xsetuju cina S/U tu masuk!!!!dia join jer,aku istiharkan perang habis2san terhadap CEKGU!!!!

Tanpa Nama berkata...

Perkara asas : Cuepacs 27 Dis.2011,TERIMA sbpa.

Perkara asas : Yang TOLAK sbpa PM Najib. PM mintak wakil PEKERJA masuk sbg Panel kajian semula sbpa.

Sekarang, wakil PEKERJA tak sepatutnya hanya CUEPACS!!

Cuepacs perlu mintak izin dgn PA utk wakilli PEKERJA.

Omar Osman SEPATUTNYA tak perlu tersenarai dlm Panel SBPA sebab dia & KPPA perlu BERTANGGONGJAWAB.

Saya sokong Azih Muda wakil PEKERJA mewakilli Cuepacs.

Tanpa Nama berkata...

aku dah bosan dengan wayang ko Omar!!!!aku dah bosan!!!sekarangni keadaan dan makin panas dan jika tak dapat dibendung lagi,rusuhan mungkin berlaku.bukan terhadap SBPA,tapi terhadap CUEPACS!!!lagi main wayang lg ko yer SETAN!!!aku dah makin hilang sabar dan waras dah dengan koni Omar!!!

Tanpa Nama berkata...

Bukan tak boleh bersabar!!!tapi jika kita sudah bersabar tapi tahap kesabaran kita itu seakan2 dicabar2!!AWAS!!!padah jawabnya!!!yer mmg aku akui ada unsur ugutan!!!ugutan utk lebih menampakkan cuepacs berfangsi dengan RELEVAN!!!!

Tanpa Nama berkata...

Kami menghargai jasa baik kerajaan kerana menaik taraf sijil kejuruteraan politeknik setaraf STPM. Jawatan Juruteknik J22 & J26 kini adalah JA3-1 sama gred dgn jawatan Juruteknik J17. Dari itu kami Juruteknik J22 & J26(SSM) yang memiliki Sijil Kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun, mohon dipertimbangkan & dihargai pengalaman serta kekananannya. Sebelum ini kami juga berusaha utk lulus PTK & melalui prosesi temu duga sebelum dapat menjawat jawatan Juruteknik J22 @ J26. Dengan ini kami berharap pihak JPA memberi kami sedikit penghargaan atas usaha kami sebelum ini utk memajukan diri hingga dapat menjawat jawatan kanan dlm skim juruteknik. Harapan kami agar diberi gred berbeza dari gred JA3-1 supaya dpt membezakn kami dr gred J17 SSM. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Kami menghargai jasa baik kerajaan kerana menaik taraf sijil kejuruteraan politeknik setaraf STPM. Jawatan Juruteknik J22 & J26 kini adalah JA3-1 sama gred dgn jawatan Juruteknik J17. Dari itu kami Juruteknik J22 & J26(SSM) yang memiliki Sijil Kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun, mohon dipertimbangkan & dihargai pengalaman serta kekananannya. Sebelum ini kami juga berusaha utk lulus PTK & melalui prosesi temu duga sebelum dapat menjawat jawatan Juruteknik J22 @ J26. Dengan ini kami berharap pihak JPA memberi kami sedikit penghargaan atas usaha kami sebelum ini utk memajukan diri hingga dapat menjawat jawatan kanan dlm skim juruteknik. Harapan kami agar diberi gred berbeza dari gred JA3-1 supaya dpt membezakn kami dr gred J17 SSM. Terima kasih.sokong pendapat diatas...J22..

Tanpa Nama berkata...

sebab CUEPACS, kenaikan gaji SBPA x dapat hari ini seperti yang dinyatakan bahawa dapat gaji pada 31hb tp habuk pon xdak.. ke ni sje propaganda sbb goment mmg xder duit nak bagi tu yg buat semakan hgga 4bulan tu.. tapi kenaikan ttp x berubah yang rm50 ttp rm50 shgga bln 4 nanti.. if kenaikan rm50 leh smpi rm100 mmg berbaloi lah tggu semakan smpi 4 bulan.. kalu mcm ni gak.. kita bako.. kita bako jek cuepacs ni.. mnyusahkan pihak yg mahukan knaikan gaji awal.. atleast lepaslah susu anak.. ini x dgn kenaikan tahunan awal tahun pon dah sangkut gara-gara cuepacs nak buat semakan... xder apa yg berubah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

sebab CUEPACS, kenaikan gaji SBPA x dapat hari ini seperti yang dinyatakan bahawa dapat gaji pada 31hb tp habuk pon xdak.. ke ni sje propaganda sbb goment mmg xder duit nak bagi tu yg buat semakan hgga 4bulan tu.. tapi kenaikan ttp x berubah yang rm50 ttp rm50 shgga bln 4 nanti.. if kenaikan rm50 leh smpi rm100 mmg berbaloi lah tggu semakan smpi 4 bulan.. kalu mcm ni gak.. kita bako.. kita bako jek cuepacs ni.. mnyusahkan pihak yg mahukan knaikan gaji awal.. atleast lepaslah susu anak.. ini x dgn kenaikan tahunan awal tahun pon dah sangkut gara-gara cuepacs nak buat semakan... xder apa yg berubah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

sebab CUEPACS, kenaikan gaji SBPA x dapat hari ini seperti yang dinyatakan bahawa dapat gaji pada 31hb tp habuk pon xdak.. ke ni sje propaganda sbb goment mmg xder duit nak bagi tu yg buat semakan hgga 4bulan tu.. tapi kenaikan ttp x berubah yang rm50 ttp rm50 shgga bln 4 nanti.. if kenaikan rm50 leh smpi rm100 mmg berbaloi lah tggu semakan smpi 4 bulan.. kalu mcm ni gak.. kita bako.. kita bako jek cuepacs ni.. mnyusahkan pihak yg mahukan knaikan gaji awal.. atleast lepaslah susu anak.. ini x dgn kenaikan tahunan awal tahun pon dah sangkut gara-gara cuepacs nak buat semakan... xder apa yg berubah!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

8. Bagi mereka yang telah pun bersetuju memilih SBPA, opsyen tersebut adalah kekal.

9. Bagi mereka yang belum mengemukakan borang opsyen SBPA pada tarikh kenyataan media ini dan mereka yang telah membuat opsyen untuk tidak memilih SBPA, borang opsyen yang baru akan dikemukakan setelah keputusan muktamad ke atas semakan semula itu dibuat.

10. Walau apa pun Kerajaan memberi jaminan bahawa SBPA yang telah disemak semula itu adalah terpakai kepada semua pegawai dan tidak akan menjadi kurang baik (less favourable) daripada terma dan syarat SBPA yang telah ditawarkan terdahulu termasuklah kemudahan dan gaji.

DIMAKLUMKAN MEMANG AKAN TERDAPAT KETIDAKPUASHATIAN DARI SEGI GAJI ATAS DAN BAWAH. SEBAB TU PRESIDEN TAK NAK MASUK MEETING SEBAB AWAL2 LAGI DAH TAU GAJI TANG TU JUGA.

Tanpa Nama berkata...

Lega dapat sain sbpa. Hari tu tak sain sebab nak ikut kempen cuepacs. Pak Omar, dapatlah kita sain kali ni ye.

Tanpa Nama berkata...

Kita nie dok berbaloh aje. Cuba berfikiran waras sikit. Apa kata minta Dato Cuepacs tu bagi cadangan untuk gaji tu agar kita tetapkan kenaikan gaji tu ikut percent, 10% tanpa mengira gred. Bukankah itu lebih adil dan saksama. Saya dulu bekerja sebagai Pembantu Tadbir biasa. Lepas tu saya sambung study buat diploma ITM kursus luar kampus. Lepas tu sambung lagi buat deegre. Sekarang jawatan saya sebagai Penolong Pendaftar di IPTA Gred 44. Kenapa saya sambung belajar dan bersusah payah, semua adalah untuk dapatkan gaji yang lebih baik. Motivasi tu. Kalau gaji semua hampir sama, lebih baik setakat lepasan SPM, gaji hampir sama dengan degree holder. Tiada motivasi untuk lebih maju selepas ini. Lagi bagus, tak payah nak fikir bayar pinjaman belajar, korban masa bersama keluarga dan lain2 lagi. Fikirlah.... Rezeki tak datang bergolek, kalau kita tak ubah nasib kita, siapa lag. Fikirkan lah wahai rakan2

Tanpa Nama berkata...

Jangan sampai tak masuk meeting ni walaupun seorang je. Kata wakil pa. Mengada-ngada betullah. Geli aku.

Tanpa Nama berkata...

Omar ni macam takut je. Bukan apa, kot-kot bila keputusan dah dibuat nanti lagi ramai yang tak puas hati. Nanti apa omar nak jawab bila dia dipersalahkan. Presiden kena tahu semua kehendak PA. Bukan hanya arif kelompok beliau je. CUEPACS bukan untuk golongan tertentu je dalam PA. Dia kena mewakili semua. Sifir mudah, semua PA naik gaji RM500 tanpa mengira pangkat. Yang beza kenaikan tahunan. Cth. Gred 4-1 RM 100/tahun, Gred 4-2, RM 150/tahun dan seterusnya. barulah adil, belanjan kerajaan pun taklah membebankan sangan.

Terima kasih, sekadar pandangan.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke CUEPACS ini mewakili keseluruhan Penjawat Awam? Kalau betul adakah ianya mewakili semua gred yang ada? Apa kata bagi pemilihan kepimpinan CUEPACS akan datang, kita tukar kepimpinan baru. Rasanya Dato Omar sudah tidak releven masa kini.

Tanpa Nama berkata...

kalau aku lah di pihak JPA, mana-mana jawatan yang telah kanan dan telah senior bertahun-tahun dulu aku masih kekalkan seperti asal (SSM) dan gajinya biarlah yang dia berada seperti P1,P2 dan P3 dan diberi kenaikan 7 - 13% seperti yang dimaklumkan dan hanya dibuat penambaikan sedikit skim yang baru. Tetapi untuk pengambilan baru kakitangan bolehlah di rangka skim seperti yang telah di buat seperti SBPA dulu dengan beberapa pindaan untuk lebih kemas. Jadi tidaklah timbul rasa irihati sesama staff baru dan lama.

Tanpa Nama berkata...

KSN dan KPPA patut bertanggungjawab atas isu kelenmahan skim SBPA ini..malah terase PELIK dan tidak MASUK AKAL bila KSN dan KPPA tidak dilantik dalam KUMPULAN yang mengkaji dan membuat penambahbaikan skim SBPA ini.. mane kePIMPINAN KSN dan KPPA yang sebelum ini dalam Media TV Radio bercakap Skim SBPA ini yang terbaik tapi hasilnya PM terpaksa masuk campur bagi memnuhi keadilan kesaksamaan bagi semua PA...dan akibat kelemahan dan kurangnya perancangan yang baik kita PA seluruh Malaysia tidak dapat menikmati gaji baru dengan kenaikan yang sepatutnya...bermula Januari 2012...sepatutnya KSN dan KPPA ini dapat markah SKT bawah 80% kerana telah menyusahkan kepimpinan PM dan semua PA di Malaysia..that way PM tidak lantik KSN dan KPPA dalam kumpulan mengkaji semula Skim SBPA...TAHNIAH PM..SAYA SOKONG PM KERANA BERANI...DAN SEORANG YANG KUAT BEKERJA....HIDUP BN..SOKONG KERAJAAN...TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

Baru atau lama tak penting dan tak tertulis pun black and whitenya. Yang penting PERFORMANCE!

Tanpa Nama berkata...

selagi SBPA x dilaksanakan selagi tu lah PA akan bertelagah...Apa kata semua bagi pendapat/pandangan dekat Datuk Faridah...senang team khas nak buat kajian dan keputusan....

just memberi pandangan...

Tanpa Nama berkata...

Kalau kerja swasta, jika tak puas hati dgn majikan berhenti je cari kerja lain. Saya rasa PA pun sama,Kalau rasa majikan kejam dan tak berhati perut berhenti je. cari kerja lain. tu pun kalau ada majikan lain nak ambik. Manusia ni tak pernah bersyukur. Belanja ikut kemampuan. Saya anak ada 6 org. kerja 18 tahun baru dapat N22, ok je. Anak orang makan kat KFC, anak kita pun sama, tapi anak org setiap minggu. kalau tak mampu sebulan sekali pun ok.

Tanpa Nama berkata...

Menurut Najib, pasukan petugas khas itu yang diberi tempoh tiga bulan akan melakukan semakan sebaik-baiknya supaya tidak ada lagi situasi yang boleh diibaratkan sebagai 'rumah siap, pahat berbunyi'.

'rumah siap, pahat berbunyi'
'rumah siap, pahat berbunyi'
'rumah siap, pahat berbunyi'

....................................

Sekurang-kurang 4 orang wakil untuk memahat !

kalau seorang sahaja jadi pahat ... macam kena siasat kes jenayah je!!

Tanpa Nama berkata...

Bincanglah secara ilmiah dalam forum ini. Masalah sekarang bukan gaji tak naik tapi dengki-mendengki. Tolong hormat pada KSN dan KPPA. Jangan Cakap sedap mulut je dan juga jangan dipolitikkan isu ini. Jadi ketua @ pemimpin bukan mudah. Saya tengok pengerusi JKK pun tak dapat memuaskan hati semua anak buah sedangkan anak buah 2-3 org je. Apatah lagi 1 juta lebih. Bukan nak katalah seadil mana pun pemimpin akan ada tak puas hati sebab kita manusia. Sedangkan binatang pun ada perasaan tak puas hati walaupun dijaga dan dibelai lebih dari anak sendiri.

Renung-renungkan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
1.Kan dah kata!omar osman ni hanya sesuai bincang bab bonus tahunan je!
2.Rasanya tiga orang yang dituntut oleh cuepacs pun tak sesuai!
3.belambaq pakar-pakar PA dibelbagai sektor!lantik la mereka!
4.lantikla yang educated dan berilmu sikit!baru berdiri sama tinggi dengan JUSA-JUSA panel penilaian sbpa nanti!baru orang dengar pandangan dan pendapat nanti!

Isnin, Januari 30, 2012 6:32:00 PM
-----------------------------------
Kalau rasa Datuk Omar tak sesuai lantik la diri sendiri jadi presiden CUEPAC. Silap2 jadi ahli CUEPAX pun tidak............ geeerrrrrrrr
...................................

SETUJU....SETUJU.....SETUJU....KLU X PUAS HATI MASUK BERTANDING PRESIDEN....JENIS ORG X TAHU SABAR DAN TAK TAHU KESUSAHAN ORG BAWAHAN...

Tanpa Nama berkata...

Presiden kesatau sekerja adalah satu entiti yang kuat. Bila mewakili kesatuan, mahkamah pun tak boleh buat apa. Apa nak takut. Cakap je apa-apa yang disuarakan oleh ahli. Suara presiden adalah suara ahli

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Kalau kerja swasta, jika tak puas hati dgn majikan berhenti je cari kerja lain. Saya rasa PA pun sama,Kalau rasa majikan kejam dan tak berhati perut berhenti je. cari kerja lain. tu pun kalau ada majikan lain nak ambik. Manusia ni tak pernah bersyukur. Belanja ikut kemampuan. Saya anak ada 6 org. kerja 18 tahun baru dapat N22, ok je. Anak orang makan kat KFC, anak kita pun sama, tapi anak org setiap minggu. kalau tak mampu sebulan sekali pun ok...

masalahnye kite tak puashati kerana skim SBPA ini tidak berlaku ADIL dan SAKSAMA kepada semua PA....dan kamu jugak MANUSIA...yang tidak pernah rase SYUKUR selagi kamu menjadi MANUSIA..PA yang BERSYUKUR tapi inginkan KEADILAN..

Tanpa Nama berkata...

1.Kan dah kata!omar osman ni hanya sesuai bincang bab bonus tahunan je!
2.Rasanya tiga orang yang dituntut oleh cuepacs pun tak sesuai!
3.belambaq pakar-pakar PA dibelbagai sektor!lantik la mereka!
4.lantikla yang educated dan berilmu sikit!baru berdiri sama tinggi dengan JUSA-JUSA panel penilaian sbpa nanti!baru orang dengar pandangan dan pendapat nanti!
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
sahih kau ni bukan ahli mana2 kesatuan sekerja. Mungkin parasit yg akan menumpang untung perjuangan cuepacs.
sori bro..mungkin kau hanya lidi bukan penyapu lidi..hehehe

Tanpa Nama berkata...

Beban bagi aku adalah belanja untuk hantar anak ke taska. Mahal lebih daripada masuk U. Bagi kami yang kerja gomen ni diharapkan adakan kemudahan atau ujudkan Jabatan Pendidikan Awal dibawah Kementerian Pendidikan tak pun bagi lah peruntukan bagi 1 org anak RM150. Harapkan permata ntahlah. Rasa-rasanya sorang pun anak PA takda yang dimasukkan ke PERMATA. Permata yg hilang adalah

Tanpa Nama berkata...

Itulah yang dikatakan BERSUSAH-SUSAH DAHULU BERSENANG-SENANG KEMUDIAN. Ramai kawan-kawan aku dah berenti kerja kerana rasa tak sesuai jadi PA. Buat bisnes. Ok gak aku tengok ramai yang berjaya. Kalau nak kaya bukan jadi PA. Kalau rasa takde keadilan kerja sebagai PA berenti je. Cari kerja yang rasa boleh beri keadilan kepada kita. Contohnya jadi penasihat parti keadilan.

Tanpa Nama berkata...

Menyesal aku tak dengar cakap mak bapak dulu supaya belajar bersungguh-sungguh. Utk menebus kesalahan dulu aku akan kerja bersungguh-sungguh. Kerja ikhlas pasti ada balasan yang baik suatu hari nanti. kalau bukan di dunia mungkin diakhirat. Aku tak pernah mengeluh gaji tak cukup. Anak-anak pun tak pernah rasa rendah diri kerana sesusah-susah kita ada lagi orang yang susah. Aku selalu bagi peringatan pada anak-anak supaya lihat disekeliling kita. Contohnya kereta buruk pun tak apa berbanding dgn orang yg tak mampu. Walau pun kereta buruk, sekurang-kurangnya bila hujan tak basah. Letak mana-mana pun tak risau. takde org nak curi.

Tanpa Nama berkata...

Dato Omar walau pun belajar tak tinggi ada ketokohan sebagai pemimpin dan berani. Aku sendiri pun tak seberani macam dia walaupun ada master. Kita kena hormat Dato Omar sebagai peresiden dan ketua-ketua Jabatan sebagai ketua. Jangan dok kutuk sana- kutuk sini. Buat malu PA je

Tanpa Nama berkata...

Betul ke CUEPACS ini mewakili keseluruhan Penjawat Awam? Kalau betul adakah ianya mewakili semua gred yang ada? Apa kata bagi pemilihan kepimpinan CUEPACS akan datang, kita tukar kepimpinan baru. Rasanya Dato Omar sudah tidak releven masa kini.

TIDAK SETUJU..
kamu seumpama kacang lupakan kulit!!! insaf diri dan buatlah yg terbaik sesama insan. jgn jd syaitan.

Tanpa Nama berkata...

SPBA skim paling teruk dalam sejarah perkhidmatan awam...Banyak problem dan isu berbangkit...Sebab tu kabinet suruh kaji balik...Isu kenaikan 7 hingga 13 peratus pun dah cukup menunjukkan porak peranda SPBA...Siapa dapat 7-13%?
Jusa pulak dapat 100%?...nak gubal kena la adil..tak adil bermakna mungkar...kita ini PA nak berkhidmat untuk rakyat..sumber kewangan kerajaan tu dari rakyat...rakyat tu kita...duit kita sama2..kerajaan tu kita juga...kepada yang berkuasa sebab tu anda kena adil...amanah..dan urus perkara ni dengan baik...jangan pentingkan diri sendiri dengan mengetepikan hak orang lain


"Barangsiapa diantara kamu yang melihat kemungkaran, hendaklah ia merubah/mencegah dengan tangannya (kekuasaan) jika ia tidak mampu, maka dengan lidahnya (secara lisan), dan jika tidak mampu, maka dengan hatinya (merasakan tidak senang dan tidak setuju). Dan itu adalah selemah-lemah Iman". - [Di riwayatkan oleh Imam Muslim #49]

Tanpa Nama berkata...

kalau sbpa ni x membawa perubahan dicadangkan semua PA membawa pasangan,mak bapa dan saudara lain supaya jangan menyokong kerajaan BN lagi kerana PM kita dah tahu masalah SBPA ni tapi dok wayang wat xtahu ja . mula gerakkan kempen tersebut . keluar barisan... masuk bulatan hihihihi buat undi protes besar-besaran ayuh... 1 penggal je . BN dah x mampu nak jaga kita PA ni .

Tanpa Nama berkata...

Perkara asas : Cuepacs 27 Dis.2011,TERIMA sbpa.

Perkara asas : Yang bagi ARAHAN TANGGUH sbpa PM Najib. PM mintak wakil PEKERJA masuk sbg Panel kajian semula sbpa.

Sekarang, wakil PEKERJA tak sepatutnya hanya CUEPACS!!

Cuepacs perlu mintak izin dgn PA utk wakilli PEKERJA.

Omar Osman SEPATUTNYA tak perlu tersenarai dlm Panel SBPA sebab dia & KPPA perlu BERTANGGONGJAWAB.

Saya sokong Azih Muda wakil PEKERJA mewakilli Cuepacs.

Selasa, Januari 31, 2012 8:45:00 AM

______________ aku stuju dgn ngko. Omar tu dah pencen. skrg kerja kontrak kat upm. dah 3 tahun kontrak. Bagi ler kat Azih Muda pimpin Cuepacs. Tengok PM, dia bagi TPM urus perkara besar, bukan penting diri .. bolot semua.

Tanpa Nama berkata...

Skim Kejuruteraan J ada tiga gred kelayakan masuk :

1-Juruteknik(Sijil Kej. Politeknik)
2-Pen. Jurutera(Diploma Kej. IPT)
3-Jurutera(Ijazah Kej. IPT)

Mohon JPA buat penstrukturan semula gred 3 skim J diatas.

Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p

Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p

Tanpa Nama berkata...

JOM KITA MINTA RUMAH MESRA RAKYAT(RMR).. LAGI PUN KAKITANGAN KERAJAAN(GRED BAWAHAN) TAK MAMPU UNTUK BELI RUMAH..

LAYAK KER?

Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p

Tanpa Nama berkata...

MOHON KAJI JAWATAN2 SUJIL INSTITUSI AWAM DAN SIJIL POLITEKNIK.. MOHON JANGAN DI SETARAF SPM..

Tanpa Nama berkata...

KAJI SEMULA SKIM GAJI DIPLOMA TU..
YG ASAL GRED 27 DLM SSM..
DAH BNYAK SKIM TERCICIR..pen.peg.pertanian,akonomi,perikanan, haiwan dsbnya
DLM SBPA DI BERI 2-1 TAPI GAJI MACAM SIJIL..
YANG DARI BAWAH DINAIKKAN GAJI JADI HAMPIR SAMA ..YG ASAL DISITU X BEGERAK..
X ADIL ...

nak adil

Tanpa Nama berkata...

Kita nie dok berbaloh aje. Cuba berfikiran waras sikit. Apa kata minta Dato Cuepacs tu bagi cadangan untuk gaji tu agar kita tetapkan kenaikan gaji tu ikut percent, 10% tanpa mengira gred. Bukankah itu lebih adil dan saksama. Saya dulu bekerja sebagai Pembantu Tadbir biasa. Lepas tu saya sambung study buat diploma ITM kursus luar kampus. Lepas tu sambung lagi buat deegre. Sekarang jawatan saya sebagai Penolong Pendaftar di IPTA Gred 44. Kenapa saya sambung belajar dan bersusah payah, semua adalah untuk dapatkan gaji yang lebih baik. Motivasi tu. Kalau gaji semua hampir sama, lebih baik setakat lepasan SPM, gaji hampir sama dengan degree holder. Tiada motivasi untuk lebih maju selepas ini. Lagi bagus, tak payah nak fikir bayar pinjaman belajar, korban masa bersama keluarga dan lain2 lagi. Fikirlah.... Rezeki tak datang bergolek, kalau kita tak ubah nasib kita, siapa lag. Fikirkan lah wahai rakan2

............................................

Ini baru komen yang masuk akal dan bersopan santun ! Komen yang membina dan sejuk hati dengar !

Thumbs up bro !

Tanpa Nama berkata...

I think kita reverse sifir tahun 2007 !

35 % utk Pnp
15 % untk Gred Sokongan

Baru adil ! Tahun 2007 gred sokongan dapat , tahun 2012 gred Pnp dapat !

Fair ape !

Tanpa Nama berkata...

PERTANIAN ada tiga gred kelayakan masuk :

1-PEMBANTU PERTANIAN(Sijil IST.PERTANIAN)
2-PEN.PEG PERTANIAN(Diploma UPM )
3-PEG PERTANIANIjazah UPM)

Mohon JPA buat penstrukturan semula gred UTK 3 skim G diatas.

Tanpa Nama berkata...

Ungut-ugut tak main la ... Duduk bincang barulah professional. Patutnya panel dari Cuepacs mestilah dari kumpulan professioanl .. barulah adil .. tak di "lenyek" oleh panel yang lain .. betul tak?

Tanpa Nama berkata...

salam....janganla marah2...bertenang dan fikirkan serta lihat perkara dari semua sudut....jgn sempitkan minda anda semua..kerajaan sgt berhasrat murni nak beri kenaikan gaji pada pa semua tpi ada kecacatan sedikit..bersabarlah..naik atau tidak itu rezeki tuhan..bgus pada yg berfikiran harus berusaha lebih kalau mahu lebih...kalau setakat spm tpi mahu gaji nak macam degree..alamat Malaysia tak majulah kawan..bankrap lagi ada.....kerana kita semua mahu barang dan perkhidmatan first class...tpi minda masih berada third class...mcmana?fikir2kan laaa

Tanpa Nama berkata...

Aku mula kerja tahun 1989 .. Lepas keluar Maktab. Gaji RM 435.00 (C2), kena hantar Sek Men. Merana jiwa kebanyakkan rakan2 gaji Diploma dan Ijazah. Kerja aku lebih teruk dari depa (buat padang, potong rumput dll.. yalah gred paling rendah) .. Selepas 3 bulan dapat RM 545.00. Kemudian dua skim mai dapatlah RM 6++.00 ... Tahun 1997 sambung belajar, dengar cerita pulak sijil dinaikkan ke diploma, dapatlah sikit RM 9++.00.. Tapi gaji "junior" 7 tahun sama gaji dengan aku .. Tahun 2000 .. Lantikan DG41 dapatlah 14++.00 (kos keseluruhan di Universiti hampir RM 55,000 .. habis ..ramai juga kawan2 lari sebelum habis satu semester, sekarang tengah tanggung hutang). Kat Universiti pernah minta masukkan dalam kumpulan BPG (yuran mereka K'jaan bayarkan).. tak dibenarkan. Tahun 2007, pelarasan gaji ... kawan2 "junior" 3-4 tahun yang tak sambung belajar mendapat gaji lebih RM 400-500. Kat sekolah kena "perli", "kutuk" dan macam2 lagi. (Kenapa K'jaan buat macam ni .. dia yang motivasi tingkatkan ilmu). Akhir dapat DG44 ... Kemudian tiba lak SBPA, ingatkan ada sinaran bagi ku tapi .. tak habis2 di rendung malang .. Rakan yang "junior" 2-3 tahun dapat gaji sama dengan aku. Apa yang aku dapat .. pergerakan gaji bulan April di ubah kepada Januari ... Itulah PA di Malaysia .. Terpaksa pendamkan sakit hati.

Tanpa Nama berkata...

salam....janganla marah2...bertenang dan fikirkan serta lihat perkara dari semua sudut....jgn sempitkan minda anda semua..kerajaan sgt berhasrat murni nak beri kenaikan gaji pada pa semua tpi ada kecacatan sedikit..bersabarlah..naik atau tidak itu rezeki tuhan..bgus pada yg berfikiran harus berusaha lebih kalau mahu lebih...kalau setakat spm tpi mahu gaji nak macam degree..alamat Malaysia tak majulah kawan..bankrap lagi ada.....kerana kita semua mahu barang dan perkhidmatan first class...tpi minda masih berada third class...mcmana?fikir2kan laaa

..........................................

Thumbs up for u bro ! Tepat dan betul ! Patut Datuk dilucutkan jawatan Presiden Ceupecs ! Bagi yg lebih layak dan yang boleh berunding dengan gol Jusa Jusa ! M

Tanpa Nama berkata...

Aku mula kerja tahun 1989 .. Lepas keluar Maktab. Gaji RM 435.00 (C2), kena hantar Sek Men. Merana jiwa kebanyakkan rakan2 gaji Diploma dan Ijazah. Kerja aku lebih teruk dari depa (buat padang, potong rumput dll.. yalah gred paling rendah) .. Selepas 3 bulan dapat RM 545.00. Kemudian dua skim mai dapatlah RM 6++.00 ... Tahun 1997 sambung belajar, dengar cerita pulak sijil dinaikkan ke diploma, dapatlah sikit RM 9++.00.. Tapi gaji "junior" 7 tahun sama gaji dengan aku .. Tahun 2000 .. Lantikan DG41 dapatlah 14++.00 (kos keseluruhan di Universiti hampir RM 55,000 .. habis ..ramai juga kawan2 lari sebelum habis satu semester, sekarang tengah tanggung hutang). Kat Universiti pernah minta masukkan dalam kumpulan BPG (yuran mereka K'jaan bayarkan).. tak dibenarkan. Tahun 2007, pelarasan gaji ... kawan2 "junior" 3-4 tahun yang tak sambung belajar mendapat gaji lebih RM 400-500. Kat sekolah kena "perli", "kutuk" dan macam2 lagi. (Kenapa K'jaan buat macam ni .. dia yang motivasi tingkatkan ilmu). Akhir dapat DG44 ... Kemudian tiba lak SBPA, ingatkan ada sinaran bagi ku tapi .. tak habis2 di rendung malang .. Rakan yang "junior" 2-3 tahun dapat gaji sama dengan aku. Apa yang aku dapat .. pergerakan gaji bulan April di ubah kepada Januari ... Itulah PA di Malaysia .. Terpaksa pendamkan sakit hati.

......................................
Banyak kes seperti di atas berlaku tanpa disedari kerajaan akibat pelarasan gaji tahun 2007 !
Diharap panel SBPA akan membuat pelarasan yang seadilnya utk gol Pnp khasnya ! Kami jauh ketinggalan akibat pelarasan gaji tahun 2007 ! Diharap gaji kami diupkan at least 50 % ! Baru adil bagi gol Pnp ! Jika kesalahan pelarasan gaji tahun 2007 dilakukan maka tidak perlulah rakyat Malaysia ke universiti dan jadilah kita negara third class ! Tak kemana Wawasan 2020

Tanpa Nama berkata...

Aku setuju sebab nye tahun 2007 aku kumpulan sokongan dah dapat 35 % dan tahun ni aku dah P&P dapat 35 % lagi. bebaloi sambung belajar habis berbelas-belas ribu

Tanpa Nama berkata...

Ya betul gaji Pnp patut dinaikkan 50 % ! Baru adil dengan kerugian pelarasan gaji tahun 2007 ! JUSA dan Kump Premier tak rugi ape ! Kami Pnp khasnya gred 41 rugi besar akibat pelarasan gaji tahun 2007 !

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan aku lagi la sedih bila duduk kelulusan diploma ni, atas tidak bawah pun tidak.asyik tersepit saja. Bila penambahbaikan skim / gaji dibuat kumpulan aku je yang tertinggal jauh. Tapi bila bab kerja ketua jabatan kata kumpulan yang banyak berpengalaman dan tempat rujukan. Sedih sangat aku...fikirkan lah

Tanpa Nama berkata...

Ungut-ugut tak main la ... Duduk bincang barulah professional. Patutnya panel dari Cuepacs mestilah dari kumpulan professioanl .. barulah adil .. tak di "lenyek" oleh panel yang lain .. betul tak?
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

X SEMESTINYA BEGITU..YANG BUAT SBPA TU DARI KUMPULAN PROFESIONAL KAN?? SEBAB TU KABINET SURUH SEMAK !!! KHEKHEKHE..
KEBIJAKSANAAN & KEPINTARAN X SEMESTINYA LAHIR DR KUMP. TU ...
DEGREE YG ADA SEBAGAI SANDARAN YG BOLEH MELAHIRKAN KEPANDAIAN DLM ILMU DIBIDANGNYA...TAK SEMUA BIDANG..RAMAI JUGA YG TERBALIK KEHIDUPANNYA WALAU ADA DEGREE BERJELA2
TAPI..DAH ADAT..UTK KIJO KENA GUNA SIJIL/DIP/DEGREE. TAPI UTK MEMIMPIN X SEMESTINYA..DISITU BNYAK GUNA KEPINTARAN/KEBIJAKSANAAN

Tanpa Nama berkata...

Ungut-ugut tak main la ... Duduk bincang barulah professional. Patutnya panel dari Cuepacs mestilah dari kumpulan professioanl .. barulah adil .. tak di "lenyek" oleh panel yang lain .. betul tak?
.........................................

Betulllllllllll

Tanpa Nama berkata...

Kalau dah sakit jiwa sangat kerja gomen baik berhenti je. PM berhenti pun tak memudaratkan negara apakan lagi setakat pegawai biasa.

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan aku lagi la sedih bila duduk kelulusan diploma ni, atas tidak bawah pun tidak.asyik tersepit saja. Bila penambahbaikan skim / gaji dibuat kumpulan aku je yang tertinggal jauh. Tapi bila bab kerja ketua jabatan kata kumpulan yang banyak berpengalaman dan tempat rujukan. Sedih sangat aku...fikirkan lah
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

KAJI SEMULA SKIM GAJI DIPLOMA TU..
YG ASAL GRED 27 DLM SSM..
DAH BNYAK SKIM TERCICIR..pen.peg.pertanian,akonomi,perikanan, haiwan dsbnya
DLM SBPA DI BERI 2-1 TAPI GAJI MACAM SIJIL..
YANG DARI BAWAH DINAIKKAN GAJI JADI HAMPIR SAMA ..YG ASAL DISITU X BEGERAK..
X ADIL ...

nak adil

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

SOKONG 100%..GRUP DIPLOMA SENTIASA JADI MANGSA.

GAJI X SEBERAPA

NAK KATA PEGAWAI PUN X..KULI PUN X

ORG DI BAWAH OR ATAS SELALU DIPINDA/JUMUD/NAIK TARAF TAPI KEBANYAKAN GENG2 LANTIKAN DIPLOMA NI STATIK DISITU (BNYAK SKIM KEKAL)

harap baiki...sebelum ada yang perlu dibaiki dlm pru13 nnt

Tanpa Nama berkata...

Itulah yang dikatakan BERSUSAH-SUSAH DAHULU BERSENANG-SENANG KEMUDIAN. Ramai kawan-kawan aku dah berenti kerja kerana rasa tak sesuai jadi PA. Buat bisnes. Ok gak aku tengok ramai yang berjaya. Kalau nak kaya bukan jadi PA. Kalau rasa takde keadilan kerja sebagai PA berenti je. Cari kerja yang rasa boleh beri keadilan kepada kita. Contohnya jadi penasihat parti keadilan.
-----------------------------------
Yang ni lawak, bagus ada juga orang buat lawak waktu semua orang tension keh keh terima kasih

Tanpa Nama berkata...

Masa mula-mula terima kerja PA tak pikir ke. Masa temuduga semua sanggup. Dalam PA gaji bukan sebagai satu hak. Berhenti adalah hak kita sebagai PA. Kena paham antara hak dan kelayakan

zidan berkata...

Tujuan pemberian Imbuhan Tetap Keraian adalah sebab jawatan dan tanggungjawab pegawai memerlukan mereka meraikan tetamu bagi mewujudkan suasana ramah mesra. -- FAQ SSM oleh JPA

Namun pada kebiasaannya, Imbuhan Tetap Keraian ini hanya digunakan untuk meraikan diri sendiri ataupun keluarga sendiri sahaja ataupun untuk membayar hutang-hutang peribadi sahaja.

Andaikata ada tetamu yang datang ke pejabat dan mereka dijamu, itu adalah dari perbelanjaan pejabat. Malahan ada pejabat yang membayar makan minum tetamu yang diraikan di hotel/restoran menggunakan Local Purchase Order (LPO).

Mohon Imbuhan Tetap Keraian ini dimansuhkan terus kerana tidak releven dan telah disalah guna.

Tanpa Nama berkata...

hak ada PhD, Master, Degree pun ikut ayah pin, rasul melayu, beli pingat azmi dan mcm2 yang sesat dan songsang..apatah lg yg x bersijil.
Yang buat sbpa sebelum ni x ada degree/master/phd ke??
tu sebab seluruh pa hentam sbpa..!!!
Dah terlalu bijak sebab tu hampir nak runtuhkan kerajaan najib.
x semestinya ada degree mampu membawa ke arah sbpa terbaik..apatah lg tak ada.
dari itu..baiki sebaik mungkin, timbang2kan dgn waras setiap keputusan yg hendak dibuat.
INGAT ALLAH DAN RASUL SELALU..SELAMAT DUNIA AKHIRAT

Tanpa Nama berkata...

Adil perlu kena pada tempatnye. Yang pangkat tinggi mestilah gaji tinggi. Bab kata ismail Kamus takkanlah kerana nak adil kat anak-anak semua beli baju kurung. sedangkan anak-anak ada yang perempuan & lelaki. Lainlah kalau yang lelaki tak seperti lelaki fizikalnye.

Renung-renungkanlah. he3

Kalau nak gaduh je bila nak dapat gaji baru ni. Plate keta dah tempah bulan 12 tahun lepas lagi. Kalau 3 bulan tak daftar kena tarik balik nombor tu.

Tanpa Nama berkata...

Salam, apa yang saya dapati sedikit sebanyak, perubahan-perubahan yang dibuat termasuk dalam SBPA telah menyebabkan perpecahan, irihati, tidak puas hati dikalangan penjawat awam di antara skim memperlihatkan satu suasana tidak sihat dikalangan semua PA di mata orang ramai, kumpulan DG dahulunya disanjung sekarang ditempelek, sudah hilangkah penghormatan kita kepada cikgu2, bukan salah mereka namun kita perlu melihat dimana salahnya sistem kita yang menjadikan begitu, kumpulan N,F, G, W,mengutuk kumpulan J kerana apa? hanya kerja perasaan tidak puas hati kerana kumpulan J mendapat sedikit habuan lebih dalam permulaan SBPA ini,begitu juga percanggahan pendapat yang melibatkan gred lagi memperlihatkan bahawa penjawat awam kini telah berpecah belah, MUNGKIN KITA SEMUA FAHAM BAHAWA TEKANAN HIDUP SEKARANG YANG MENJADIKAN DUIT ITU TUHAN, IA TELAH MENGUBAH KEHIDUPAN SESORANG, BAK KATA PERPATAH SEKARANG INI RAMAI YANG KEHIDUPANNYA HARIANNYA IBARAT MEMBELI BAJU TAPI TIDAK MELIHAT BADAN SENDIRI, DAN INILAH YANG BERLAKU.
Untuk menjadi majikan yang terbaik, JPA sebagai penaung perlu melihat semula semua ini, perlu ada penyelidikan mendalam perundingan yang jitu sebelum sesuatu perubahan itu dilaksanakan. Bersama-sama ini disertakan beberapa lagi contoh sebagai rujukan pihak JPA yang belaku dalam arahan atau kempen yang dilaksanakan dahulu namun tidak diselaraskan.
Contohnya: kita melihat sesuatu dasar itu dibuat tanpa perancangan jangka panjang, banyak pekeliling baru dibuat tanpa dilihat dasar kerajaan yang telah lama diadakan contohnya dahulu ada satu dasar kerajaan untuk menjadikan rakyat malaysia 70 juta,namun sehingga kini tidak banyak arahan kerajaan untuk membantu keluarga penjawat awan yang sekarang ini mempunyai keluarga besar. Begitu juga apabila pengenalan kepada SSM penwujudan PTK, sebagai salah satu bentuk ganjaran kepada staf yang mempunyai potensi untuk naik pangkat tetapi jawatan naik pangkat tersebut adalah terhad, namun apabila diperkenalkan SBPA gaji mereka yang berpotensi dan telah lulus PTK dahulunya seperti tidak dipandang, gaji dah kembali sama,(adakah kajian telah dibuat?)begitu juga % kenaikan gaji yang memeningkan semua pihak termasuk mereka yang diberikan arahan untuk pelaksanaan, apabila staf bertanya kenapa perbezaan si A dan si B dan macam-macam lagi pegawai pelaksana akan terpinga-pinga kerana hanya JPA sahaja yang mampu menjawabnya, memperlihatkan tidak wujud penyelidikan yang teliti dibuat oleh JPA.
Namun seperti yang saya katakan tadi mungkin kerana tekanan memandangkan musim pilihanraya telah semakin hampir, menyebabkan kekalutan tanpa mengira impak sebenar yang akan dihadapi, apa yang pasti kita sebagai penjawat awam sebenarnya perlu mengetepikan politik, kerana parti mana yang memerintah adalah kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat, kita sebagai penjawat awam yang diberikan rezeki dalam bentuk gaji perlu berkhidmat kepada sesiapa sahaja yang dipilih oleh rakyat.
SAYA MEMOHON AGAR PIHAK PANEL PENILAIAN SEMULA SBPA AKAN MELIHAT SEMUA INI DARI SEGI POSITIF.MASA HADAPAN NEGARA BANYAK BERADA DITANGAN PENJAWAT AWAM. MOHON PERUBAHAN...DAN KEPADA SEMUA PA INGAT KERJA ITU ADALAH IBADAH DAN AMANAH ALLAH

Tanpa Nama berkata...

harap CUEPACS dapat mengkaji gaji Penjawat Awam yang telah lulus peperiksaan PTK..

Tanpa Nama berkata...

Cepatlah sikit kita semua sedang menunggu gaji baru untuk merancang masa depan nak beli rumah kereta asb ekonomi negara pun akan terjejas kalau macam ni fikirkan

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum...tahniah kepada semua wakil kakitangan awam kerana berani, tegas dan komited. Mudah2an dalam soal kerja dan tuntutan seimbang dan wujud ketelusan. Kita tuntut imbuhan yang terbaik, maka hasilnyapun haruslah kita bertekad buat yang terbaik.

Rasuah tak ada, mesra semasa bertugas, bersungguh membantu dalam tugas, pendek kata ingat TUHAN selalulah. Jauhkan diri dari kata2 mengutuk, dan sebagainya....apapun kita semua akan di adili di akhir zaman....InsyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

SALAM..

WUJUDKAN GRED SECARA ADIL..

MOHON KAJI JAWATAN2 SUJIL INSTITUSI AWAM DAN SIJIL POLITEKNIK.. MOHON JANGAN DI SETARAF SPM..

Tanpa Nama berkata...

GOLONGAN 17 LAH YANG PALING TERANIAYA..
GAJI DAH LA CIPUT..GRED PALING BAWAH PULAK,CEPAT JER DAPAT NAIK.UPGRED SKIM..

Tanpa Nama berkata...

gred 17(sijil politeknik) nak kan keadilan dalam perjawatan.. jgn abaikan..

jangan setarafkan kami dengan SPM...

wujudkan gred baru yang lebih baik..
semoga semua pihak berpuas hati..
juga golongan SPM pun berpuas hati..

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum.....tahniah wakil pekerja...saya cadangkan agar nasib kakitangan kontrak yang telah ditamatkan perkhidmatannya pada 2011, iaitu tidak disambungkan untuk 2012 juga disuarakan dan dibela. mereka ini ada keluarga disara dan kebanyakan mereka ini berhutang dengan bank. sekiranya mereka tidak diambil bekerja semula dengan kerajaan, mereka mesti diberi pilihan alternatif bagi menjamin kesejahteraan hidup mereka. Kalau tidak ini akan mendatangkan masalah pada mereka dan pasti kepada kerajaan. Di mana mereka mendapatkan sumber kewangan untuk membayar hutang dengan bank secara mendadak lantaran tidak disambung begitu sahaja????? Kerajaan mahu kumpulan ini akan menjadi penyumbang kepada kes2 jenayah???
Pecah rumah, menjual dadah dan sebagainya kerana tekanan membayar hutang secara mendadak. Saya tidak mahu menjadi salah satu mangsa kumpulan ini. Kepada kumpulan ini, harap2 pandai2lah pilih mangsa iatu mereka yang bertanggungjawab, misalnya YB2ka, yang terlibat menentukanlah, hehehe ...itulah sebab saya cadangkan ini...

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum.....tahniah wakil pekerja...saya cadangkan agar nasib kakitangan kontrak yang telah ditamatkan perkhidmatannya pada 2011, iaitu tidak disambungkan untuk 2012 juga disuarakan dan dibela. mereka ini ada keluarga disara dan kebanyakan mereka ini berhutang dengan bank. sekiranya mereka tidak diambil bekerja semula dengan kerajaan, mereka mesti diberi pilihan alternatif bagi menjamin kesejahteraan hidup mereka. Kalau tidak ini akan mendatangkan masalah pada mereka dan pasti kepada kerajaan. Di mana mereka mendapatkan sumber kewangan untuk membayar hutang dengan bank secara mendadak lantaran tidak disambung begitu sahaja????? Kerajaan mahu kumpulan ini akan menjadi penyumbang kepada kes2 jenayah???
Pecah rumah, menjual dadah dan sebagainya kerana tekanan membayar hutang secara mendadak. Saya tidak mahu menjadi salah satu mangsa kumpulan ini. Kepada kumpulan ini, harap2 pandai2lah pilih mangsa iatu mereka yang bertanggungjawab, misalnya YB2ka, yang terlibat menentukanlah, hehehe ...itulah sebab saya cadangkan ini...

Tanpa Nama berkata...

Asalamualaikum semua...Tahniah Datu Osman, teruskan berjuang. Harap2 telus dan ada logik dalam hasil perjuangan Datu. Misalnya kena terima dan hargai mereka yang berusaha belajar sampai ke peringkat degre. Mana mungkin gaji kakitangan berdegre dan tanpa degre sama....

Apa guna belajar sampai degre kalau gaji sama dengan kumpulan tak ada degre. Kita kena terima hakikat dan jangan tersentuh. Kalau nak, belajarlah. Kalau kita perjuangkan kesamaan yang tidak logik, anak2 kita berfikiran tidak perlu belajar tinggi2 nanti. Siapa rugi??????? Keturunan kita palui2 sebab tak ada degre tapi mau gaji besar....ganjil!!!!!!!betulkan....

Tanpa Nama berkata...

sbpa ni x payah buatpn xpa . tp pegawai2 yang buat sbpa tu elok diambil tindakan dibuang dan dilupuskan kerana mereka tamak dan bertindak atas kepentingan sendiri . menyusahkan PA je jangan ada lg pegawai mcm ni dalam PA .

Tanpa Nama berkata...

Actually kerani kat JPA dah berlambak dan takde kerja ! Pasal banyak sangat kerani JPA sukar untuk menaikkan gaji kakitangan yang lain !

YB Datuk Farida patut kaji perkara ini !

Kebanyakan kerani gred 17 - 22 takde kerja pun !

...................................

1) Kita X perlu kutuk2 Dato Omar..kita patut tq kerana beliau dan CUEPACS memperjuangkan nasib PA.Samaada diterima Krjaan atau tak itu soal kedua. Yg ptg mereka menyuarakan suara PA mengikut situasi dan ekonomi semasa. Cth : bonus / elaun perumahan /

2) Kerani N17-22 takde kejo?Jwtan tu banyak ada kat mana2 jbtn pn. Ambil cth sekolah yg bstatus bukan PTJ (Pusat T/jawab)dia soranglah yang kena buat pkdmatn/stor/kwagn/ptdbiran..layan mcm2 kerenah guru.
Doranglah yg buat gaji/pengesahan lantikan&Pkhmdamtn/data maklumat/pembelian barng/BRP/pencen/akaun SUWA&KWK/Blnja mengurus/Cukai dll yg diarahkan.

Tak adil cakap dorang x buat krja !!!

* Ya,bukan smua PT wat krja seperti di atas krana adanya pkhususan krja dan perbezaan sdikit skop tugas PT antara skolah dan di ofis2 krjan. So, jgn cakap orang x buat krja

Tanpa Nama berkata...

reeleethahaha nak mintak kerani perlu sama banyak dengan guru2 ke disesebuah sekolah ? sama ja tetap mcm tu jugak . dh kerani xkan nak jaga murid ? pelik ...

Tanpa Nama berkata...

tolong singkirkan pegawai2 yang buat sbpa ni dari PA . mereka yang menyebabkan PA berpecah belah membuka pekung masing2 .

ANAK SARAWAK TERPINGGIR berkata...

Betul kenyataan pA diatas kalau mahu gaji besar belajarlah tinggi ambil degree jangan kita bertelagah dengan sijil sebab dalam kita memohon kerja dengan kerajaan hanya ujud beberapa jenis saja jawatan lantikkan dalam kerajaan iaitu Gred 17 utk SPM,27@29 utk STPM atau DIPLOMA dan 41 utk pemegang IJZAH.

Demi keadilan kepada PA perlu dikaji dan diberi kenaikkan pangkat atau dilantikkan ke jawatan lantikkan bagi mereka yg sesuai dengan kelulusan akademik mereka serta kecermelangan mereka dalam bidang tugas seperti menunjukkan prestasi cemerlang lulus peperiksaan anjuran jabatan seperti PTK dan KPSL perlu diberi peluang mereka ini dinaikkan pangkat mahupun ke jawatan lantikkan tanpa melalui banyak kerenah birokrasi.
Harap rungut PA ini perlu diambil kira dalam skim SBPA nanti terutama PA ada IJAZAH tapi masih gred Gaji 17 tak payahlah mewajibkan mereka ambil lagi peperiksaan kerajaan Gred 41 disamakan dgn pemohon yg FRESH kerana pengalaman dan kebolehan mereka memajukan diri dan kerja mereka sudah cukup.

Diharap Datuk Farida ambil perhatian.

pencen dengan gred lantikan berkata...

cupek buat sbpa versi mereka
jpa buat sbpa versi jusa premier mereka

najib lantik konsultan n gabungkan kedua ini.

kemudian tendang konsultan n bawa bincang cupek jpa.

hasil serah pada najib utk makluman n semakan akhir

bayar la kenaikan gaji tu oii

tengah tunggu pencen 22 tahun lagi . sudah bersedia mental fizikal n kewangan utk pencen pada gred lantikan .

Tanpa Nama berkata...

Salam, apa yang saya dapati sedikit sebanyak, perubahan-perubahan yang dibuat termasuk dalam SBPA telah menyebabkan perpecahan, irihati, tidak puas hati dikalangan penjawat awam di antara skim memperlihatkan satu suasana tidak sihat dikalangan semua PA di mata orang ramai, kumpulan DG dahulunya disanjung sekarang ditempelek, sudah hilangkah penghormatan kita kepada cikgu2, bukan salah mereka namun kita perlu melihat dimana salahnya sistem kita yang menjadikan begitu, kumpulan N,F, G, W,mengutuk kumpulan J kerana apa? hanya kerja perasaan tidak puas hati kerana kumpulan J mendapat sedikit habuan lebih dalam permulaan SBPA ini,begitu juga percanggahan pendapat yang melibatkan gred lagi memperlihatkan bahawa penjawat awam kini telah berpecah belah, MUNGKIN KITA SEMUA FAHAM BAHAWA TEKANAN HIDUP SEKARANG YANG MENJADIKAN DUIT ITU TUHAN, IA TELAH MENGUBAH KEHIDUPAN SESORANG, BAK KATA PERPATAH SEKARANG INI RAMAI YANG KEHIDUPANNYA HARIANNYA IBARAT MEMBELI BAJU TAPI TIDAK MELIHAT BADAN SENDIRI, DAN INILAH YANG BERLAKU.

Untuk menjadi majikan yang terbaik, JPA sebagai penaung perlu melihat semula semua ini, perlu ada penyelidikan mendalam perundingan yang jitu sebelum sesuatu perubahan itu dilaksanakan. Bersama-sama ini disertakan beberapa lagi contoh sebagai rujukan pihak JPA yang belaku dalam arahan atau kempen yang dilaksanakan dahulu namun tidak diselaraskan.
Contohnya: kita melihat sesuatu dasar itu dibuat tanpa perancangan jangka panjang, banyak pekeliling baru dibuat tanpa dilihat dasar kerajaan yang telah lama diadakan contohnya dahulu ada satu dasar kerajaan untuk menjadikan rakyat malaysia 70 juta,namun sehingga kini tidak banyak arahan kerajaan untuk membantu keluarga penjawat awan yang sekarang ini mempunyai keluarga besar. Begitu juga apabila pengenalan kepada SSM penwujudan PTK, sebagai salah satu bentuk ganjaran kepada staf yang mempunyai potensi untuk naik pangkat tetapi jawatan naik pangkat tersebut adalah terhad, namun apabila diperkenalkan SBPA gaji mereka yang berpotensi dan telah lulus PTK dahulunya seperti tidak dipandang, gaji dah kembali sama,(adakah kajian telah dibuat?)begitu juga % kenaikan gaji yang memeningkan semua pihak termasuk mereka yang diberikan arahan untuk pelaksanaan, apabila staf bertanya kenapa perbezaan si A dan si B dan macam-macam lagi pegawai pelaksana akan terpinga-pinga kerana hanya JPA sahaja yang mampu menjawabnya, memperlihatkan tidak wujud penyelidikan yang teliti dibuat oleh JPA.

Namun seperti yang saya katakan tadi mungkin kerana tekanan memandangkan musim pilihanraya telah semakin hampir, menyebabkan kekalutan tanpa mengira impak sebenar yang akan dihadapi, apa yang pasti kita sebagai penjawat awam sebenarnya perlu mengetepikan politik, kerana parti mana yang memerintah adalah kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat, kita sebagai penjawat awam yang diberikan rezeki dalam bentuk gaji perlu berkhidmat kepada sesiapa sahaja yang dipilih oleh rakyat.

SAYA MEMOHON AGAR PIHAK PANEL PENILAIAN SEMULA SBPA AKAN MELIHAT SEMUA INI DARI SEGI POSITIF.MASA HADAPAN NEGARA BANYAK BERADA DITANGAN PENJAWAT AWAM. MOHON PERUBAHAN...DAN KEPADA SEMUA PA INGAT KERJA ITU ADALAH IBADAH DAN AMANAH ALLAH
----------------------------------

Salam saya bersetuju dengankenyataan tuan, pohon agar dalam perbincangan kita dalam blog ini tidak ada lagi salah menyalah antara skim dan antara gred semua sama sahaja dari kumpulan PA (kecuali PTD) dan kita tidak akan kuat kalau berpecah senang sahaja bisikan iblis untuk memecahkan kita semula. Mari kita berbincang orang yang mempunyai pendidikan tanpa emosi menguasai diri,cuba cadangkan secara rasional dengan justifikasi yang kukuh,jangan jadikan blog ini sebagai tempat untuk melepaskan perasaaan tidak puas hati yang terpendam selama ini kepada SBPA, kerana bukan semua bab dalam SBPA yang menyusahkan PA cuma bab gaji, senioriti,dan 5 perkara yang ingin dibangkitkan oleh CUEPACS itu dah mencakupi perasaan tidak puas hati semua. Wasallam

bos perempuan x kawen n janda memang bermasalah berkata...

pengalaman beberapa bos yg tahap jusa pun ada pasal kelemahan beri markah lnpt pedajal staf etc.

saya salah seorang walau dapat markah lnpt bertahun tahun straight hampir 90 dgn lulus ptk x d pun naik pangkat.

apatah setelah saya dapat lnpt bawah 80 seperti sekarang n kan datang adakah ada sinar harapan hehehe

Tanpa Nama berkata...

tolong singkirkan pegawai2 yang merangka sbpa dari PA . mereka membuat PA berpecah-belah . demi perut sendiri mereka menyalahguna kuasa .PA X perlu sistem yang tonggang-langgang ini . singkirkan firaun-firaun ini .

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan aku lagi la sedih bila duduk kelulusan diploma ni, atas tidak bawah pun tidak.asyik tersepit saja. Bila penambahbaikan skim / gaji dibuat kumpulan aku je yang tertinggal jauh. Tapi bila bab kerja ketua jabatan kata kumpulan yang banyak berpengalaman dan tempat rujukan. Sedih sangat aku...fikirkan lah
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

KAJI SEMULA SKIM GAJI DIPLOMA TU..
YG ASAL GRED 27 DLM SSM..
DAH BNYAK SKIM TERCICIR..pen.peg.pertanian,akonomi,perikanan, haiwan dsbnya
DLM SBPA DI BERI 2-1 TAPI GAJI MACAM SIJIL..
YANG DARI BAWAH DINAIKKAN GAJI JADI HAMPIR SAMA ..YG ASAL DISITU X BEGERAK..
X ADIL ...

nak adil

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

SOKONG 100%..GRUP DIPLOMA SENTIASA JADI MANGSA.

GAJI X SEBERAPA

NAK KATA PEGAWAI PUN X..KULI PUN X

ORG DI BAWAH OR ATAS SELALU DIPINDA/JUMUD/NAIK TARAF TAPI KEBANYAKAN GENG2 LANTIKAN DIPLOMA NI STATIK DISITU (BNYAK SKIM KEKAL)

harap baiki...sebelum ada yang perlu dibaiki dlm pru13 nnt

---------------------------------
aku dah bagitau anak-anak yang aku kenal, kenalah belajar sampai ijazah (gred 41) dan kalau malas juga nak belajar berenti jela setakat sijil sj. x lah jadi kumpulan diploma yang sentiasa tersepit daripada segi dan gaji / jawatan daripada kumpulan lain.

Tanpa Nama berkata...

susah sngat ke bagi 3 orng jadi panel ?????? dia orng baru 3 penjawat awam yang diwaliki 1.2 juta..............

Tanpa Nama berkata...

mcm ni sila bawa panel dari P.A singapura..gaji PA mreka sgt tinggi..tentu mrka ada pengalaman dalam soal gaji ni...

Tanpa Nama berkata...

tolong singkirkan pegawai2 yang merangka sbpa dari PA . mereka membuat PA berpecah-belah . demi perut sendiri mereka menyalahguna kuasa .PA X perlu sistem yang tonggang-langgang ini . singkirkan firaun-firaun ini .

Wawasan 2020 berkata...

Saya setuju dengan tambahan wakil cuepacs kedalam perbincangan tersebut. Ini setidaknya dapat melihat masalah yang mungkin timbul dengan lebih luas lagi. Tidak perlu mereka yang dari JUSA sekiranya tiada kerana orang yang berada dalam kelompok teraniya sahaja yang faham dan arif dalam masalah ini. Jika dibawa orang JUSA yang sudah selesa dengan apa yang diadapati mungkin tidak dapat mencapai apa yang teraniya hadapi.

Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

ada plak dlm blog ni kata seru semua skim henti salahkan satu sama lain..tetiba buleh plak buat lawak..buat ayat dlkm kurungan (kecuali ptd) << ???

nampak sgt hangpa suka cari siapa yg nak dijadikan belasahan..

yg group DG plak tolong sedar diri laaa..puak2 senior hangpa juga yg dah dpt kenaikan pangkat takmau pindah2..mcm mana DG lain nak naik?? lepas tu masih nak salahkan org lain??

buku perkhidmatan hangpa siapa yg jaga?? kalau skim sendiri yg jaga...kemaskini sgt ka??

tolong hormat sesama sendiri..bukannya kutuk sakan..

aku kutuk semua..bukan mcm hangpa yg dok pilih ikut suka hati..

semua penjawat awam kena sedar diri woiiii...tak kira skim apa pon!!

bersatu..bersatu tak kira skim apa pon..hangpa semua sama penting!!

JUSA yg cukup umur wajib pencen..tadak lagi sambung kontrak!!!

& mesti ada 3 wakil CUEPACS yg agresif dlm kajian semula SBPA!!

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p

Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

ada plak dlm blog ni kata seru semua skim henti salahkan satu sama lain..tetiba buleh plak buat lawak..buat ayat dlkm kurungan (kecuali ptd) << ???

nampak sgt hangpa suka cari siapa yg nak dijadikan belasahan..

yg group DG plak tolong sedar diri laaa..puak2 senior hangpa juga yg dah dpt kenaikan pangkat takmau pindah2..mcm mana DG lain nak naik?? lepas tu masih nak salahkan org lain??

buku perkhidmatan hangpa siapa yg jaga?? kalau skim sendiri yg jaga...kemaskini sgt ka??

tolong hormat sesama sendiri..bukannya kutuk sakan..

aku kutuk semua..bukan mcm hangpa yg dok pilih ikut suka hati..

semua penjawat awam kena sedar diri woiiii...tak kira skim apa pon!!

bersatu..bersatu tak kira skim apa pon..hangpa semua sama penting!!

JUSA yg cukup umur wajib pencen..tadak lagi sambung kontrak!!!

& mesti ada 3 wakil CUEPACS yg agresif dlm kajian semula SBPA!!

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p

Wok Yoh berkata...

Senario dalam mesyuarat Panel Semakan SBPA:
JPA man: bla..blaaa.blaaaa, fcuk yuo, blaaa,....(speaking with American accent)
JPA madam: blaaaa...blaaaaa...clumsy nincompoop, blaaaaa.....(speaking Australian skrine)
AG man: blaaa, blaaa... fool, blaaaaa...(Scottish)
Chairman:(Dengan slang British)Datok Omar, now your turn .
Datok Oma Kupek: err..errr.err... yes errr no..no...errr...allright.

Mapuh kerah.
Sbb tu dia kena bawa escort.

Tanpa Nama berkata...

aku dah bagitau anak-anak yang aku kenal, kenalah belajar sampai ijazah (gred 41) dan kalau malas juga nak belajar berenti jela setakat sijil sj. x lah jadi kumpulan diploma yang sentiasa tersepit daripada segi dan gaji / jawatan daripada kumpulan lain.
44444444444444444444444444444444444
setuju..
x akan ada anak2 pen.peg yg akan ikut mak bapanya jd pen.peg...kecuali terpaksa sangat.
Baik keje dgn sijil or degree je.
lebih baik lebih untung.

all in 1 berkata...

diharap semakan semula sbpa ni nanti akan memberi keadilan kepada PA PT(P/O), N.17 terutamanya, kerna buat masa skrg ni dalam satu tempat kerja yg ,mempunyai 700 org kakitngan terdapat 2 org kerani dan seorang kerani tu buat keje kewangan, pencen, minit fail, cuti suma dierlh. cuba bygkan.. dan kaji semula tugas untuk jawatan tukang masak (pembantu penyediaan makanan), seharusnya dijumud dan ditukar kepda jawatan pembantu operasi. bkn aper skrg dh blambak PA tukang msk buat kerja Pem Am Pjbt. t/kasih.

Tanpa Nama berkata...

ish ish ish SBPA ni memecah belahkan PA kerani kutuk N1 . mulianya keje kerani ni semua dia buat .

Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

ada plak dlm blog ni kata seru semua skim henti salahkan satu sama lain..tetiba buleh plak buat lawak..buat ayat dlkm kurungan (kecuali ptd) << ???

nampak sgt hangpa suka cari siapa yg nak dijadikan belasahan..

yg group DG plak tolong sedar diri laaa..puak2 senior hangpa juga yg dah dpt kenaikan pangkat takmau pindah2..mcm mana DG lain nak naik?? lepas tu masih nak salahkan org lain??

buku perkhidmatan hangpa siapa yg jaga?? kalau skim sendiri yg jaga...kemaskini sgt ka??

tolong hormat sesama sendiri..bukannya kutuk sakan..

aku kutuk semua..bukan mcm hangpa yg dok pilih ikut suka hati..

semua penjawat awam kena sedar diri woiiii...tak kira skim apa pon!!

bersatu..bersatu tak kira skim apa pon..hangpa semua sama penting!!

JUSA yg cukup umur wajib pencen..tadak lagi sambung kontrak!!!

& mesti ada 3 wakil CUEPACS yg agresif dlm kajian semula SBPA!!

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p
Selasa, Januari 31, 2012 4:02:00 PM
Tanpa Nama berkata...

berani sangatkah CUEPACS ni? atau ckp saja lebih..tapi kena gertak sket dgn KPPA/mantan KPPA..KSN..boleh lawan mata ka??

ada berani utk betul2 perjuangkan penjawat awam?..tegaskan para turus/premier/JUSA tak kira A..B..C..kena patuhi pencen wajib & tiada lagi sambung kontrak!!

kalau kata masih hebat..turus/premier/JUSA ni pi sambung kerja kat swasta..buktikan segala kehebatan anda di arena lain!!..

ada berani??

ada plak dlm blog ni kata seru semua skim henti salahkan satu sama lain..tetiba buleh plak buat lawak..buat ayat dlkm kurungan (kecuali ptd) << ???

nampak sgt hangpa suka cari siapa yg nak dijadikan belasahan..

yg group DG plak tolong sedar diri laaa..puak2 senior hangpa juga yg dah dpt kenaikan pangkat takmau pindah2..mcm mana DG lain nak naik?? lepas tu masih nak salahkan org lain??

buku perkhidmatan hangpa siapa yg jaga?? kalau skim sendiri yg jaga...kemaskini sgt ka??

tolong hormat sesama sendiri..bukannya kutuk sakan..

aku kutuk semua..bukan mcm hangpa yg dok pilih ikut suka hati..

semua penjawat awam kena sedar diri woiiii...tak kira skim apa pon!!

bersatu..bersatu tak kira skim apa pon..hangpa semua sama penting!!

JUSA yg cukup umur wajib pencen..tadak lagi sambung kontrak!!!

& mesti ada 3 wakil CUEPACS yg agresif dlm kajian semula SBPA!!

itupon kalau org cuepacs & org JPA betul2 baca la blog ni...;p
---------------------------------

kutuk orang berani tapi yang tulis ni pun penakut pehh kau sendiri pun tak tulis nama sebenar alamat dan no kad pengenalan, lain kali kalau tak cukup ilmu jangan dok kata kat orang pii daah

Tanpa Nama berkata...

jgn lmbt2 ...aku dah relond bank ni....

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Dato Omar ni kurang pandai soal ni la sebab tu dia nak 3 orqang ikut bersama dia. Tengok aja SBPA dah lama di keluarkan baru Dato OMar bising sebab ada yang komplain kat diakan. Akju rasa JPA kena ambil wakit setiap jawatan yg penting contoh Pembantu Tadbir, Pembantu Akuantan, Penolong Pegawai Tadbir , Penolong Akauntan dan lain2

Tanpa Nama berkata...

Betula...masa meeting cukupla Dato OMar pi meeting nanti bila nak adakan perbincangan dgn pasukan petugas bolehla Dato OMar nak bawa orang orang wakil cuepacs pun, kan Tan Sri KSN ada sebut .....
Pasukan Petugas ini dianggotai oleh pegawai-pegawai Jabatan Perkhidmatan Awam, Kementerian Kewangan, Jabatan Peguam Negara dan Presiden CUEPACS. Dalam pada itu, wakil kementerian-kementerian berkaitan, skim perkhidmatan serta wakil persatuan dan kesatuan sekerja yang berkenaan akan dijemput di dalam perbincangan Pasukan Petugas, dari semasa ke semasa mengikut keperluan. Dan awak semua tak usah dok bela dato omar ke..... kita lantik dia dia perjuangla....

Tanpa Nama berkata...

Salam....Apabila PM menyuarakan semua Penolong Kanan kepada Pengetua sekolah menegah, di naikan ke gred DG48 pada oktober 2011, maka berduyun-duyun guru dari PPD dan JPN meneropong SMK yang ada kekosongan PK. Mereka dapat melihat lubuk itu kerana mereka dipejabat dan mudah melihat statistik. PK2 DG44 naik ke DG48 guru akademik tingkatan 6 meninggalkan kekosongan berkenaanpun habis dikebas oleh DG44 daripada PPD mahupun JPN, khususnya di Sabah. Walau mereka baru di di lantik DG44 pada tahun 2010, beliur mengisi kekosongan tersebut sebab tak lama lagi PK ke DG48. Ironinya Ketua2 Bidang yang mendapat lantikan 2008 (lebih awal sebagai DG44 hakiki) menjadi mangsa.....Adilka?????? Sepatutnya wujud satu kaedah pengambilan atau pengredan ke DG48 yang lebih tersusun dan adil....KB DG44 hakiki dan dilantik pada 2008 di tinggalkan begitu sahaja kerana kerakusan orang2 dari PPD dan JPN DG44 yang baru 2010 malah 2011 dan KUP lagi....fikirkan.....

Tanpa Nama berkata...

salam,,,,,aku dah bosan dah dengar geng Cuepac ngan jusa2 ni dok main geng2 PA ni.......tunggu PRU 13 ni ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,kita ajar cket puak2 ni,,,,,,biar tertiarap baru padan muka,zaman pak lah kerana bonus tak dapat pun bungkus,ini kan pula kenana jusa2 ni,,,PK2 jer lah Dato oitt,,,,,,nak terus jadi pemerintah ke,,atau bungkus siap2 kain baru utk pindah.dari putrajaya balik kg masing2.rakyat dah muak dah ni,,,,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

SOKONG Presiden CUEPACS kerana bertegas dalam soal gaji dan hak serta kebajikan kakitangan awam.
Untuk elakkan dari ditindas dan ditekan oleh orang atas yang hanya pentingkan tengkolok mereka saja.

Tanpa Nama berkata...

ok dah la kerajaan nak semak semula dan panggil wakil cuepacs...banyak pulok songehnyer yer....buat pulok pendirian yang emosional ni...nak tiga-tiga pulok masuk dalam panel semak semula...apa da...cukup-cukup la tu...seorang pun dah cukup dah dato Osman oi....susah betul...ok dah tu cube la fikir relevan sikit

Tanpa Nama berkata...

Inilah PA Malaysia sama ada PTD, Guru, Profesor, Kerani, Buruh atau Jaga.
Maruah di mana???
Masing-masing maruah sudah hilang kerana SBPA.

ada yg bagitau, PM hanya kata 7%-13% utk PA bawah Gred 54 ,tetapi ada pihak yg buat tafsiran 80% utk pihak lebih atas ...

Tanpa Nama berkata...

Inilah PA Malaysia sama ada PTD, Guru, Profesor, Kerani, Buruh atau Jaga.
Maruah di mana???
Masing-masing maruah sudah hilang kerana SBPA.

ada yg bagitau, PM hanya kata 7%-13% utk PA bawah Gred 54 ,tetapi ada pihak yg buat tafsiran 80% utk pihak lebih atas ...

Selasa, Januari 31, 2012 6:45:00 PM
________________ cadang semua PA diberi kenaikan 70%. Amacam bro.,.

Tanpa Nama berkata...

ha...ha..osman angin satu badan

Tanpa Nama berkata...

omar tak ada ijazah

Abdullah SMK berkata...

Dato Presiden Omar Osman sepatutnya rasa sama bertanggungjawab ke atas permasalahan yang timbul dan patut berasa malu seperti Tan Sri KPPA.

Sebagai PA saya rasa malu terhadap Dato Presiden yang sebelum ini mewar-warkan SBPA adalah baik untuk PA.

Adalah janggal bila seorang presiden menyokong SBPA tanpa tahu isi kandungan yang sebenar?

Namun, setelah PA meneliti dan menghalusi banyak kelemahan dan kekurangan SBPA, mengapa sekarang Presiden baru berkokok!

Jadi, kepercayaan saya terhadap Presiden luntur kerana kegagalannya menghalang pelaksanaan SBPA dari awal.

Saya berpandangan Dato Presiden menarik diri secara terhormat dari JK Panel Semak SBPA dan memberi peluang kepada Saudara Azih Timbalan Presiden , Setiausaha dan Bendahari untuk mewakili kami.

Bagi ketiga-tiga ini pula, berjuang dan mewakili PA dari semua golongan perkhidmatan, skim dan gred. Jangan hanya mewakili kepentingan perkhidmatan, skim dan gred masing-masing.

Cetusan dan pandangan sahaja... untuk diberi perhatian oleh semua PA.

Tanpa Nama berkata...

pecat pegawai2 yg terlibat dalam SBPA yang gagal tuh!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Harap Tok Jib, Buktikan slogan Rakyat Didahulukan Pencapaiyan Diutamakan. Kalau tidak kita buat pilihan dalam PRU13 Pastikan Putrajaya Dibawah perintah PR.

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong Abdullah SMK

Tanpa Nama berkata...

Betul tu...sudah tiba masanya Presiden kita dari kalangan kita dan bukannya dari golongan kontrak.

Tanpa Nama berkata...

Kami nak Saudara Azih mewakili PA dan bukannya Presiden.

Tanpa Nama berkata...

Eh....PA 1.4juta, sorang pun tak layak? Pelik?????

Tanpa Nama berkata...

Kami nak wakil kesatuan kami yang pergi...
HIDUP MTSU!

Tanpa Nama berkata...

I think kita reverse sifir tahun 2007 !

35 % utk Pnp
15 % untk Gred Sokongan

Baru adil ! Tahun 2007 gred sokongan dapat , tahun 2012 gred Pnp dapat !

Fair ape !

TIDAK SETUJU. INI MESTI Pnp YANG TAK RETI MATEMATIK KIRA %.


Sekian. PPT27

Tanpa Nama berkata...

Betul gak! kita sibuk perjuangkan untuk PA, JUSA, TURUS jangan sambung kontrak tapi....Presiden kita rupanya orang kontrak...apa ceritani? Ini tutup peluang PA lain jadi presiden.

Tanpa Nama berkata...

I think kita reverse sifir tahun 2007 !

35 % utk Pnp
15 % untk Gred Sokongan

Baru adil ! Tahun 2007 gred sokongan dapat , tahun 2012 gred Pnp dapat !

Fair ape !

TIDAK SETUJU. INI MESTI Pnp YANG TAK RETI MATEMATIK KIRA %.


Sekian. PPT27

Selasa, Januari 31, 2012 8:37:00 PM

-----------------------------------

35% untuk kump sokongan bagi jawatan lantikan sahaja....

15% untuk kump sokongan jawatan naik pangkat...

35% untuk kump PnP bagi jawatan lantikan...

15% untuk kump PnP jawatan naik pangkat...

Amacam Boleh....
-----------------------------------

Tanpa Nama berkata...

Abdullah SMK berkata...
Dato Presiden Omar Osman sepatutnya rasa sama bertanggungjawab ke atas permasalahan yang timbul dan patut berasa malu seperti Tan Sri KPPA.

Sebagai PA saya rasa malu terhadap Dato Presiden yang sebelum ini mewar-warkan SBPA adalah baik untuk PA.

Adalah janggal bila seorang presiden menyokong SBPA tanpa tahu isi kandungan yang sebenar?

Namun, setelah PA meneliti dan menghalusi banyak kelemahan dan kekurangan SBPA, mengapa sekarang Presiden baru berkokok!

Jadi, kepercayaan saya terhadap Presiden luntur kerana kegagalannya menghalang pelaksanaan SBPA dari awal.

Saya berpandangan Dato Presiden menarik diri secara terhormat dari JK Panel Semak SBPA dan memberi peluang kepada Saudara Azih Timbalan Presiden , Setiausaha dan Bendahari untuk mewakili kami.

Bagi ketiga-tiga ini pula, berjuang dan mewakili PA dari semua golongan perkhidmatan, skim dan gred. Jangan hanya mewakili kepentingan perkhidmatan, skim dan gred masing-masing.

Cetusan dan pandangan sahaja... untuk diberi perhatian oleh semua PA.

Selasa, Januari 31, 2012 8:12:00 PM

___________________________________

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kami nak Saudara Azih mewakili PA dan bukannya Presiden.

Selasa, Januari 31, 2012 8:30:00 PM

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Saya sokong Penuh Sorang keluar 3 masuk Panel Semak SBPA...

Yang Sorang keluar tu Dato Presiden..

++++++++++++++++++++++++++++++++++

Tanpa Nama berkata...

Dato Presiden, anda telah gagal dan mohon undur dari Panel Semak SBPA seperti Tan Sri KPPA

Tanpa Nama berkata...

rasa cam lambat lagi ja nk release gaji SBPA ni...lambat lagi la nak rasa gaji baru

Tanpa Nama berkata...

Untuk dikongsi bersama …

Info 1.
Dukacita dimaklumkan bahawa pembayaran pelarasan gaji SBPA yang dijadualkan pada 31 Januari 2012 terpaksa ditangguhkan ke satu tempoh yang akan dimaklumkan kelak.

Info 2.
CUEPACS tetap dengan pendiriannya tidak menyertai pasukan petugas khas semakan semula skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), sekiranya tiga lagi pemimpin kanannya tidak dibenarkan untuk menganggotai pasukan itu.

Info 3
"Cuepacs tidak ada pilihan lain kecuali akan bertindak mengadakan bantahan besar-besaran yang membabitkan semua kakitangan JBA Pahang sekiranya pengkorporatan ini diteruskan kerajaan, walaupun ia mendapat bantahan rakyat.

Rumusannnya.

Apa cerita semuanya ini.Perkhidmatan awam di negara kita semakin bercelaru dan semakin
huru hara.Komen saya, kalau nak bantah buat betul-betul, jangan gah sahaja tapi habuk pun tak ada.Seterusnya pegawai yang merangka dasar SBPA yang terdahulu eloklah dikenakan tindakan tatatertib akibat sikap tamak dan tindakan yang tidak beretika ini.Maaf kalau kasar sikit bahasa ni.

Sekian, terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Kalau dok buat main tarik tali sampai bila perkara ni nak selesai.

Kalau dok buat mahal sangat Dato Omar ni...lama2 sok batal terus SBPA ni sapa yang susah.

Dato Omar ni tak per la bukannya PA lagi....yang merana PA sedia ada sekrang ni lah.

Wahai Dato Omar, kami ni nak bagi anak bini makan,kerja hari2 pn dah tak dak mood sebab penagguhan SBPA ni. Saya rasa semua PA yang lain pun dah tak sabar2 nak dapat gaji baru.

Kalau dulu sebab JPA yang memandai2..tak kan lah sekarang ni nak buat camtu jugak sebab panel kali ni melibatkan ramai pihak.

JPA generasi baru ni tak memainkan peranan dengan lebih baik. Mereka lebih pentingkan diri dari PA yang lain.

Tolonglah jangan politikkan PA dengan melibatkan SBPA...tak mungkin akan selesai jika buat gaya seperti 'MERAK'.Fikirkanlah Dato Omar

Tanpa Nama berkata...

tolong lah kaji perbezaan pergerakan gaji tahunan bagi gred dg 29,32 dengan dg 41.masyaalah jauh sangat bezanya.sedangkan masa ssm perbezaan pergerakan gaji tahunan dg 29,32 dengan dg 41 hanya sekitar rm 30.00.tetapi dalam sbpa perbezaanya mencecah rm 80.00..mcm dah ada kasta..kasihan orang yang gred rendah ni.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju sangat PT gred 17 dan ...gred 22 kt jabatan saya sendiri tak da kerja..PnP buat sendiri dari deraf surat, taip jadi surat , dapat surat masuk fotostat, cari fail masuk fail semua PnP buat..Apa perlu gred 17 dan 22 ni ramai2 sangat. Tapi ada yang sangat bagus..cari kerja..bukan main2 FB dan HP aje..
Terima kasih..Fikir2kan bersama.

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju sangat PT gred 17 dan ...gred 22 kt jabatan saya sendiri tak da kerja..PnP buat sendiri dari deraf surat, taip jadi surat , dapat surat masuk fotostat, cari fail masuk fail semua PnP buat..Apa perlu gred 17 dan 22 ni ramai2 sangat. Tapi ada yang sangat bagus..cari kerja..bukan main2 FB dan HP aje..
Terima kasih..Fikir2kan bersama.

------------------------------
yup ,setuju sgt2 aku xtahu bila ms pt17/22 ni bz sgt,ckp buat keje mcm2 yg aku tahu biasanya pg2 update fb,pastu minum,mkn,borak2 sembang,main tenet,pastu balik,xtahu la sapa yg ckp byk sgt keje tu,siap ada yg ckp gred 22 kena menyelia lg ,,huhu agak2 la kalo nk karang ayat pun,mcm la org lain xtahu..xperlu ramai sgt pt17/22/26 ni bazir duit rakyat je.

Tanpa Nama berkata...

TAK APALA BERAPA WAKIL PUN..ASALKAN 5 PERKARA DIPENUHI..

HIDUP DATO OMAR..

TERUSKAN PERJUANGAN..
APA YG PASTI..ORG YG SAMA COMENT DLM NI..SAJE BUAT KONSPIRASI UNTUK MENJATUHKAN MARUAH ORG LAIN..

TERUSKAN PERJUANGAN DATO..

Tanpa Nama berkata...

aku dah bagitau anak-anak
yang aku kenal, kenalah
belajar sampai ijazah (gred
41) dan kalau malas juga
nak belajar berenti jela
setakat sijil sj. x lah jadi
kumpulan diploma yang
sentiasa tersepit daripada
segi dan gaji / jawatan
daripada kumpulan lain.


xxxxxxxxxxxxxxxxxx

jgn jadi perosak negara lah.. bimbing la budak2 supaya dpt belajar paling tinggi..jgn bg moral down jer..ingat kita belajar untuk kerja dgn gov sahaja ker?kalau nk berniaga pun kne ada ilmu..byk lg jwtn swasta nk org diploma..

jgn buat sesuatu untuk kepentingan diri jer..

Tanpa Nama berkata...

TO MR OS N AJK CUPECS.........

KALAU DULU SBPA DIKATAKAN DISOROK2 OLEH JPA.........OK, SEKARANG AWAK ADA 5 TUNTUTAN PULAK........OK, JANGAN PAKU DULANG PAKU SERPIH MR OS.
( I KNOW YOUR AIM, REALLY) SO, MR OS, TOLONG PAPARKAN DI SINI TUNTUTAN DAN KERTAS KERJA2 YOU SEBELUM DIBAWA KE J/K PENAMBAHBAIKAN SBPA ...... KITA NAK TENGOK DULU BETUL2, MANA TAHU NAK BAGI KOMEN SIKIT TTG TUNTUTAN2 ITU, YA LAH MANUSIA, NOBODY PERFECT, K. SEPANJANG SAYA SERVIS BERPULUH TAHUN DAH NI, KESIMPULANNYA...

GOLONGAN SOKONGAN/PELAKSANA DIBELA/DIWAKILI OLEH CUPECS MANAKALA GOLONGAN PENGURUSAN TERTINGGI DI WAKLILI OLEH GOLONGAN2 INI......... MANA ADA SUARA/WAKIL GOLONGAN PNP.....
CERITA AJE, KULIT AJE,.... SO SEPATUTNTA ADA KESATUAN SENDIRI BAGI GOLONGAN PNP AS WELL AS THEY PUN BUKANNYA MAJIKAN ATAU KETUA PERKHIDMATAN.... DUK TENGAH2 AJE.... DO BE FAIR MR OS N MEMBERS.

THANKS AND SORRY,

P/S JUST FOR LAUGH. TO ALL PAs X PAYAH KOMEN APA2, MINTA APA2, SEMUA DAH ADA DALAM CERITA... INTO, PRO KLIMAKS, KLIMAKS, ANTI KLIMAKS, AND THE END. TUNGGU JE DRAMANYA SAMPAI HABIS...... WHERE ARE WE NOW? MAYBE IN THE PRO KLIMAKS...... seperti cerita ultraman....... manusia hidup aman, ayahnya masuk hutan, dirasuk kemudian jadi raksaksa, huru hara sekejap.... seorang polis jepun picit button, maka jadilah ultraman penyelamat bumi.... kemablai aman, datang lagi seekot raksaksa.... picit lagi, jadi ultraman lagi..... lampu merah menyala dan berbunyai... ultraman seperti x terdaya... datang seokor dua lagi ultrman, ada yg bertanduk, ada yg pakai batu permata biru kat kepala bahu.... menolong dan fireee....... ibu raksaksa pun mati. tamat. (sama2 kita nyayi lagu atroman).

Tanpa Nama berkata...

just for laugh..

pada suatu hari...mr os kata..... sbpa bagus, terima kasih pm. kemudian, jangan sain sbpa... karut, keliru!! selepas itu, mr os jumpa kppa.... esok pa pa semua sign sbpa... lusa.......jumpa pm mintak semak dan tangguh..... sambil memandu mendengar berita radio, gaji sbpa... bla......bls masuk 31 januari... bla...... bla......... sbpa ditangguh sepenuhnya, kita lantik jk penambahbaikan, kami setuju kata mr os..... 2-3 hari berikutnya, kami x akan pergi mesyuarat, kata mr os kalu saya sorang diri, ajak kawan2 saya.... saya tak mahu menggigil keseorangan seperti dulu lagi, biar kami beremapt menggigil secara berkumpulan.... sebulan dua senyap........ pm menghadap ydp agong, parlimen bubar esok... menurut pm, sbpa masih diiperingkat perbincangan dan mula menemui jalan penyelesaian.... kemudian muncul mr os.... terima kasih pm, pa sekalian, mana2 yg belum sign sbpa......tolong sig esok!! gaji sbpa dibayar (termsuk tunggakan) pada akkhir mac ini.....

LAWAKLAH MR OSBON NI.....

Tanpa Nama berkata...

mr os,

i am s psychologist expert.....
when looking at your face, eyes, mouth while you saying something ( in a high voice n volme)at tv......
it seems plastics, no pure, no umph... i think you are trying to remember the dialouges given/written. what about...... ujian polygraf during you saying something at tv.... we can see...... something mr os.

p/s just for laugh.

Tanpa Nama berkata...

pecat pegawai2 yg terlibat dalam SBPA yang gagal tuh!!!!!!!!!
++++++++++++
Sokong 100%, menyusahkan PA, Kerajaan dan PM saje....

Tanpa Nama berkata...

i am s psychologist expert.....
when looking at your face, eyes, mouth while you saying something ( in a high voice n volme)at tv......
it seems plastics, no pure, no umph... i think you are trying to remember the dialouges given/written. what about...... ujian polygraf during you saying something at tv.... we can see...... something mr os.

p/s just for laugh.

+++++++++++++++++++++++++++++++
Bahasa macam ni .... mesti Presiden Cuepacs akan cari 3 wakil untuk bersama beliau untuk menterjemahkan???

Tanpa Nama berkata...

KALAU DULU SBPA DIKATAKAN DISOROK2 OLEH JPA.........OK, SEKARANG AWAK ADA 5 TUNTUTAN PULAK........OK, JANGAN PAKU DULANG PAKU SERPIH MR OS.
( I KNOW YOUR AIM, REALLY) SO, MR OS, TOLONG PAPARKAN DI SINI TUNTUTAN DAN KERTAS KERJA2 YOU SEBELUM DIBAWA KE J/K PENAMBAHBAIKAN SBPA ...... KITA NAK TENGOK DULU BETUL2, MANA TAHU NAK BAGI KOMEN SIKIT TTG TUNTUTAN2 ITU, YA LAH MANUSIA, NOBODY PERFECT, K. SEPANJANG SAYA SERVIS BERPULUH TAHUN DAH NI, KESIMPULANNYA...

GOLONGAN SOKONGAN/PELAKSANA DIBELA/DIWAKILI OLEH CUPECS MANAKALA GOLONGAN PENGURUSAN TERTINGGI DI WAKLILI OLEH GOLONGAN2 INI......... MANA ADA SUARA/WAKIL GOLONGAN PNP.....
CERITA AJE, KULIT AJE,.... SO SEPATUTNTA ADA KESATUAN SENDIRI BAGI GOLONGAN PNP AS WELL AS THEY PUN BUKANNYA MAJIKAN ATAU KETUA PERKHIDMATAN.... DUK TENGAH2 AJE.... DO BE FAIR MR OS N MEMBERS.

++++++++++++++++++++++++++++++++++
JK Cuepacs same je macam penggubal2 SBPA yang lain ... ikut tempolok dan kumpulan dia je .... kumpulan P&P langsung tidak di ambil tahu .. Perlu ada Persetuan untuk membela P&P .. setuju

Tanpa Nama berkata...

Macam mane nak tahu perkembangan terkini SBPA ... Nak rujuk kat mane. Facebook KPPA dah tak aktif .. Presiden Cuepacs nak tarik diri dalam JK Semak Semula SBPA .. Lembu dengan Lembu berlaga ... yang tersepit ialah PA sendiri .... Nasib2

Tanpa Nama berkata...

aku dah bagitau anak-anak
yang aku kenal, kenalah
belajar sampai ijazah (gred
41) dan kalau malas juga
nak belajar berenti jela
setakat sijil sj. x lah jadi
kumpulan diploma yang
sentiasa tersepit daripada
segi dan gaji / jawatan
daripada kumpulan lain.


xxxxxxxxxxxxxxxxxx

jgn jadi perosak negara lah.. bimbing la budak2 supaya dpt belajar paling tinggi..jgn bg moral down jer..ingat kita belajar untuk kerja dgn gov sahaja ker?kalau nk berniaga pun kne ada ilmu..byk lg jwtn swasta nk org diploma..

jgn buat sesuatu untuk kepentingan diri jer..

------------------------------
manusia parasit perosak bangsa.elok dilupuskan manusia jenis mcmni,xdak hasil sket pun huhhh..
jenis yg pentingkan tembolok sendiri,berpikiran sempit ,taksangka manusia pemegang kononnya diploma otak mcm ni,ya rabbi..pttnya didik pupuk anak2 budak2 belajar tingggi bknnya jgn malas belajar,rezeki ada dimana2 la,bkn hanya dlm kerajaan n jgn pk kelulusan tu utk jaw n gaji semata2 ada baik juga utk ilmu..pk sblm berkata2.menampakkan kebodohan dlm berfikir.

ejoz berkata...

macamana nak selesai...

Tanpa Nama berkata...

theoritical framework 'sbpa' sudah ada lah macha...

malaysia filled and full of politics in each and every part of......... sports, public sevices, edu, health, ngo, public relations, national cars...etc.

x payah komen, x payah sibuk2, x payah bagi cadangan pasal sbpa....... tengok, dengar dan nilai statements mr os pun dah tau dah..tapi kalau saja2 nak provoke dan release the tension ok la juga ruangan blog ini. tanpa niat dan harapan..... teruskab berkarya di blog ini... kita kumpul semua komen dlm blog ini, kita bukukan, kita publish jadi journal dan sebuah antologi...... mungkin 2o tahun lagi jadi teks sastera spm...

teruskan karya masing2 di blog ini.

Tanpa Nama berkata...

TERKINI-

KSN SETUJU TIGA LAGI PEMIMPIN KANAN CUEPACS ANGGOTAI PASUKAN KHAS KAJI SBPA

TAHNIAH CUEPACS...

KAMI DISISI MU DATO OMAR..

JGN HIRAUKAN PROVOKASI..

Tanpa Nama berkata...

aku dah bagitau anak-anak
yang aku kenal, kenalah
belajar sampai ijazah (gred
41) dan kalau malas juga
nak belajar berenti jela
setakat sijil sj. x lah jadi
kumpulan diploma yang
sentiasa tersepit daripada
segi dan gaji / jawatan
daripada kumpulan lain.


xxxxxxxxxxxxxxxxxx

jgn jadi perosak negara lah.. bimbing la budak2 supaya dpt belajar paling tinggi..jgn bg moral down jer..ingat kita belajar untuk kerja dgn gov sahaja ker?kalau nk berniaga pun kne ada ilmu..byk lg jwtn swasta nk org diploma..

jgn buat sesuatu untuk kepentingan diri jer..

------------------------------
manusia parasit perosak bangsa.elok dilupuskan manusia jenis mcmni,xdak hasil sket pun huhhh..
jenis yg pentingkan tembolok sendiri,berpikiran sempit ,taksangka manusia pemegang kononnya diploma otak mcm ni,ya rabbi..pttnya didik pupuk anak2 budak2 belajar tingggi bknnya jgn malas belajar,rezeki ada dimana2 la,bkn hanya dlm kerajaan n jgn pk kelulusan tu utk jaw n gaji semata2 ada baik juga utk ilmu..pk sblm berkata2.menampakkan kebodohan dlm berfikir.

--------------------------------

beginilah bila dah jadi tamak haloba..merosakkan masa depan negara..

Tanpa Nama berkata...

TERKINI-

KSN SETUJU TIGA LAGI PEMIMPIN KANAN CUEPACS ANGGOTAI PASUKAN KHAS KAJI SBPA

TAHNIAH CUEPACS...

KAMI DISISI MU DATO OMAR..

JGN HIRAUKAN PROVOKASI..

KSN SETUJU TIGA LAGI PEMIMPIN KANAN CUEPACS ANGGOTAI PASUKAN KHAS KAJI SBPA | Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan bersetuju dengan permintaan Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) supaya tiga lagi pemimpin kanan kesatuan itu menganggotai pasukan petugas khas semakan semula sistem Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA).

Beliau berkata tidak ada masalah jika mereka hendak menyertai pasukan itu kerana memang menjadi hasrat kerajaan serta Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mendengar pandangan pihak lain yang terlibat. Presiden CUEPACS Datuk Omar Osman berkata permohonan berhubung perkara itu akan dihantar kepada Mohd Sidek pada Rabu ini.

Tiga pemimpin kanan CUEPACS yang dicadang menganggotai pasukan itu ialah :
Timbalan Presiden 1 – Azih Muda
Setiausaha Agung – Lok Yim Pheng
Setiausaha Kewangan – Jaafar Mansor

Tanpa Nama berkata...

hapuskan pegawai2 tamak yang merangka SBPA tu. Singkirkan mereka dari PA . mereka menyebabkan PA berpecah-belah .Pentingkan diri , majoriti PA marahkan kerajaan kerana dasar tonggang langgang tersebut . Pecat pengkhianat negara tersebut . mengunakan kuasa atas kepentingan sendiri , kalau tidak kerajaan yang akan dipecat rakyat nanti .

Tanpa Nama berkata...

Saya setuju sangat PT gred 17 dan ...gred 22 kt jabatan saya sendiri tak da kerja..PnP buat sendiri dari deraf surat, taip jadi surat , dapat surat masuk fotostat, cari fail masuk fail semua PnP buat..Apa perlu gred 17 dan 22 ni ramai2 sangat. Tapi ada yang sangat bagus..cari kerja..bukan main2 FB dan HP aje..
Terima kasih..Fikir2kan bersama.

------------------------------
yup ,setuju sgt2 aku xtahu bila ms pt17/22 ni bz sgt,ckp buat keje mcm2 yg aku tahu biasanya pg2 update fb,pastu minum,mkn,borak2 sembang,main tenet,pastu balik,xtahu la sapa yg ckp byk sgt keje tu,siap ada yg ckp gred 22 kena menyelia lg ,,huhu agak2 la kalo nk karang ayat pun,mcm la org lain xtahu..xperlu ramai sgt pt17/22/26 ni bazir duit rakyat je.

............................................

Betul tu buang duit kerajaan bayar gaji dia aje ! Patut buat downsizing utk PT 17/22/26 !
Kat jabatan saya pun berlambak mereka ni ! Tapi mereka ni lah yang syok coz 8-5 takde kerja ! Dok sembang aje dan akhir bulan gaji masuk !
Kerajaan patut kaji PT PT yang takde kerja ni ! Patut diupkan gaji Pnp yang buat sekali kerja mereka ni !

Tanpa Nama berkata...

ya pecat pegawai2 sbpa yang gagal tersebut mereka dengan sengaja merangka dasar tersebut . kerajaan harus bertindak

Tanpa Nama berkata...

hapuskan pegawai2 tamak yang merangka SBPA tu. Singkirkan mereka dari PA . mereka menyebabkan PA berpecah-belah .Pentingkan diri , majoriti PA marahkan kerajaan kerana dasar tonggang langgang tersebut . Pecat pengkhianat negara tersebut . mengunakan kuasa atas kepentingan sendiri , kalau tidak kerajaan yang akan dipecat rakyat nanti .

***********************************


ulasan ini patut di ajukan kepada twitter dan Fb dato seri Najib dan Timbalam PM . supaya mereka bertindak . saya juga menyokong ulasan tersebut 100% . jangan biarkan pengkhianat seperti ini ada dalam PA . malah negara dalam bahaya .

Tanpa Nama berkata...

sbpa menyebabkan PA bertelingkah sesama sendiri !!! SBPA menyebabkan PA membenci kerajaan . Pecat Pegawai2 pengkhianat tersebut .

Tanpa Nama berkata...

satu lagi..gred 17 ni bkn jawatan PT jer.. adajugak FT..

Tanpa Nama berkata...

gred KEWANAGAN tak ada ke yang wakil?

Tanpa Nama berkata...

TUAN PRESIDEN CUEPACS,

PEJUANGAN PRESIDEN CUEPACS SERTA PEMIMPIN TERTINGGINYA HARUS DIPUJI DAN DIUCAPKAN TERIMA KASIH KERANA PEJUANGAN MEREKA ADALAH IKHLAS SIANG DAN MALAM MEMIKIRKAN MASALAH RAKYAT RAKYAT LEBIH DARIPADA KELUARGA MEREKA.KSN DAN KETUA PENGARAH JPA HARUS MEMBERI PINGAT KEBESARAN DIPERINGKAT PERSEKUTUAN/NEGERI KERANA DENGAN PERJUANGAN MEREKA PUAK ATAS PUN TURUT NAIK,TETAPI JASA MEREKA DILUPAKAN.SIAPA BERANI MEMBUANG MASA TUMPUKAN PERHATIAN TERHADAP MASALAH RAKYAT,TAK LAIN DAN TAK BUKAN PRESIDENNYA DAN PEMIMPIN TERTINGGINYA.

Tanpa Nama berkata...

yg bhg tan sri KSN dan ketua PSD,
KEAHLIAN
---------

Kebanyakan kakitangan awam ramai yang tidak menjadi ahli gabungannya,turut mendapat kenaikan gaji dan lain-lain keistimewaan hasil pejuangan cuepacs,jadi tidak adil kepada orang orang yang tidak menjadi memberI SOKONGAN turut mendapat durian rintuh,apa saja pejuangan cuepacs mereka turut dapat hasil penat lelah mereka merekaINI.Cuepacs harus meneliti balik isu INI supaya keahlian bertambah disemua pejabat dimalaysia ini.

Tanpa Nama berkata...

yg bhg tan sri KSN dan ketua PSD,
KEAHLIAN
---------

Kebanyakan kakitangan awam ramai yang tidak menjadi ahli gabungannya,turut mendapat kenaikan gaji dan lain-lain keistimewaan hasil pejuangan cuepacs,jadi tidak adil kepada orang orang yang tidak memberI SOKONGAN turut mendapat durian rintuh,apa saja pejuangan cuepacs mereka turut dapat hasil penat lelah mereka merekaINI.Cuepacs harus meneliti balik isu INI supaya keahlian bertambah disemua pejabat dimalaysia ini.

Tanpa Nama berkata...

TUAN PRESIDEN CUEPACS,

KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGGA,ORANG YANG MALAS BEKERJA TURUT SERTA DAPAT APC DAN LAIN-LAIN KERANA BODEK BOSS SERTA GUNA BOMOH SIAM.WAHAI ORANG ISLAM YANG GUNA BOMOH UNTUK MAKSUD INI,TAHUKAH ANDA SIHIR TIDAK BOLEH DIHAMPIRI.

Tanpa Nama berkata...

SALAM,

JANGAN KUTUK DATO PRESIDEN DENGAN PELBAGAI KUTUKAN,ADAKAH ORANG YANG GRED JUSA,TURUS PANDAI,MEREKA PANDAI KIPAS PM AJE.DATO PRESIDEN WALAUPUN TAK STANDARD JUSA/TURUS TAPI PEMIKIRANNYA SELARI DENGAN JUSA/TURUS,APA GUNA DIGRED JUSA/TURUS KALAU PEMIKIRAN MACAM BUDAK-BUDAK HANYA PENTINGKAN DIRI SENDIRI.
KALAU NAK KUTUK PRESIDEN SULUH MUKA DI CERMIN DULU ATAU DALAM AIR,KITA BERANI KAH BERCAKAP DENGAN KETUA PERTUGAS SBPA NANTI GAGAP DAN KAKU PULA,DATO PRESIDEN ALHAMDULILLAH DIBERI HIDAYAH.

Tanpa Nama berkata...

whopygonKAKITANGAN AWAM 1.3 JUTA,

ANDA SEMUA TIDUR LENA NYENYAK,DATO PRESIDEN CUEPACS TIDAK TIDUR NYENYAK SEDANG MEMIKIR,APA YANG HENDAK DIBUAT UNTUK KEBAIKAN RAKYAT KEESOKAN HARINYA.PEJUANGAN BELIAU IKHLAS ITULAH PEMIMPIN YANG DIKEHENDAKI OLEH AGAMA,BANGSA DAN NEGARA.CALON LAH DIA DENGAN PINGAT DATO PERINGKAT PERSEKUTUAN PJN SESUAI DENGAN SUMBANGAN BELIAU KEPADA NEGARA.

Tanpa Nama berkata...

Dato Presiden Omar Osman sepatutnya rasa sama bertanggungjawab ke atas permasalahan yang timbul dan patut berasa malu seperti Tan Sri KPPA.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ATAS RAS TANGGUNGJAWABLAH PRESIDENT CUEPACS NI BERJUANG MATI-MATIAN MOHON SBPA DITANGGUHKAN.BUKAN MCM TANN SRI KPPA TU, SKRG NI TERUS MEMBISU SERIBU BAHASA.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Sebagai PA saya rasa malu terhadap Dato Presiden yang sebelum ini mewar-warkan SBPA adalah baik untuk PA.

Adalah janggal bila seorang presiden menyokong SBPA tanpa tahu isi kandungan yang sebenar?

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
PRESIDENT BERSANGKA BAIK KPD JPA, DGN BERANGGAPAN JPA AKAN FOLLOW APA YG DIUMUMKAN OLEH PM, BUKAN MEMUTARBELITKAN DAN MEMBAHAM PERUNTUKAN UNTUK KAUM KERABATNYA SHJ.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Namun, setelah PA meneliti dan menghalusi banyak kelemahan dan kekurangan SBPA, mengapa sekarang Presiden baru berkokok!

Jadi, kepercayaan saya terhadap Presiden luntur kerana kegagalannya menghalang pelaksanaan SBPA dari awal.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
KO TAK FAHAM BAHASA KE, SEANTARIO DUNIA TAU, JPA MENYEMBUNYIKAN SEGALA YG DIKATAKAN "PENAMBAHBAIKKAN" PA, HINGGA KINI JPA GAGAL MEMPAMERKAN LAMPIRAN C ( SKIM GAJI KESELURUHAN GRED). TERBUKTI KOKOKAN PRESIDEN DIAMBIL PERHATIAN OLEH PM. CUBA KO BERKOKOK, AYAM BETINA PUN XSUDI DTG.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@


Saya berpandangan Dato Presiden menarik diri secara terhormat dari JK Panel Semak SBPA dan memberi peluang kepada Saudara Azih Timbalan Presiden , Setiausaha dan Bendahari untuk mewakili kami.

Bagi ketiga-tiga ini pula, berjuang dan mewakili PA dari semua golongan perkhidmatan, skim dan gred. Jangan hanya mewakili kepentingan perkhidmatan, skim dan gred masing-masing.

Cetusan dan pandangan sahaja... untuk diberi perhatian oleh semua PA.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
KALU IKHLAS NAK BERI PANDANGAN, TOLONG GUNA BAHASA YG BERMORAL SIKIT, BIAR NAMPAK RASIONAL DAN PROFESIONAL.
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs jangan pisang berbuah dua kali mohon pelarasan biar logik. gred 40 dan 41 hampir sama je gajinya.. klu 40 naik lagi 13 peratus. 41 naik 10 peratus.. lagi teruklah golongan ini.. rasa rugi bebenor pada gred 41 ka atas... kaji dulu baru keluar kenyataan.. ingat tahun 2008 dulu..

Tanpa Nama berkata...

Ramai PA tak sabar2 tunggu slip gaji terbaru. Mau pigi loan lah!!!!!!!!!!!!bank pun lama dah tunggu..Car Dealer pun pening kepala....tambah2 BNM bikin syarat2 pinjamna baru.

Tanpa Nama berkata...

DALAM JPPH kerja separuh mati bagi Penolong Pegawai Penilaian tempoh masa siap kes disingkat dari 10 hari ke 8 hari kemudian 5 hari,tidak kira mudah,sederhana dan rumit janji matlamat KPP,TKPP dan Pengarah capai sasaran,kalau kumpulan Penolong Pegawai capai sasaran Pengarah dapat nama dan cepat naik pangkat jusa atau jadi TKPP gred jusa B atau jusa C ,kumpulan penolong pegawai penilaian, TKPP dan KPP nak bagi naik pangkat kpd penolong pegawai penilaian macam-macam alasan tak masuk akal,gred jusa terus naik,pengurusan tertinggi jpph jaga orang atas saja,puak gred 36 kebawah terabai

Tanpa Nama berkata...

Kalau nak tahu kera2ni ade kerja atau tidak, kerjala di bawah kementerian pelajaran baru korang tahu kerja kera2ni macam mana. tak sepadan dengan gaji yang mereka terima. Kerja macam rojak daaa.... Jadi bersyukur sj dengan apa yang ade. Tak payah nak kondem sana sini. Kalu kita ni sempurna macam nabi atau malaikat tu lain laaa...