SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

26 Januari 2012

JPA HARUS PRIHATIN RUNGUTAN PENJAWAT AWAM

Berita Harian
Oleh Rejal Arbee
2012/01/26




Implikasi SBPA tak dimaklum secara telus, kakitangan bawahan tidak dapat manfaat

SISTEM Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang cuba hendak dipaksa ke atas keseluruhan 1.3 juta warga perkhidmatan awam akhir tahun lalu, kini sedang menjalani kajian menyeluruh hasil arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berikutan banyaknya bantahan terhadap cara Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) cuba hendak memaksa penerimaannya. Mereka juga dikatakan tidak diberikan masa cukup untuk menelitinya bahkan butiran lengkap cadangan itu juga tidak diberikan. Ini telah menimbulkan banyak persoalan kenapa JPA begitu terdesak mahu melaksanakannya. Dikatakan warga awam hanya diberikan masa tidak sampai dua minggu untuk membuat pilihan kalau tidak, mereka akan menghadapi risiko yang boleh menjejaskan kedudukan mereka dalam perkhidmatan.

Persoalan yang timbul kenapa segala implikasi dan akibatnya tidak diterangkan kepada semua kakitangan awam? Kenapa Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Perkhidmatan Awam (CUEPACS) sendiri tidak pula dibawa berunding dari awal lagi supaya segalanya kelihatan telus?

Bukankah orang ramai sentiasa diberi nasihat meneliti sebarang apa yang mereka mahu tandatangani dan mengetahui ‘the small print’ sebelum bersetuju? Tetapi bagi SBPA ini nampaknya JPA sendiri tidak mahu warga perkhidmatan awam bersikap demikian.

Apakah akibatnya daripada perlakuan demikian? Bukankah ia telah menimbulkan amarah di kalangan majoriti kakitangan awam hingga ada yang mengugut mahu berpaling tadah pada Pilihan Raya Umum Ke-13 yang akan diadakan dalam masa terdekat.
Apakah ini muslihat beberapa kerat pegawai kanan kerajaan yang bertanggungjawab terhadap SBPA ini? Hanya mereka yang boleh menjawab.

Keluhan beberapa warga awam dalam beberapa blog membuka mata terhadap apa sebenarnya berlaku. Kata seorang: “Beberapa bulan lalu kakitangan awam berasa sangat gembira apabila skim gaji baru diumumkan Perdana Menteri membabitkan kenaikan antara tujuh hingga 13 peratus, berkuat kuasa 1 Januari lalu.

“Andaian kami sudah pasti kakitangan kerajaan pada gred paling rendah akan menikmati kenaikan 13 peratus sementara gred paling tinggi iaitu Kumpulan Pengurusan dan Profesional akan mendapat kenaikan tujuh peratus.

“Namun sangkaan ini meleset apabila melihat kepada tawaran opsyen dikemukakan JPA. Kami diarahkan untuk membuat opsyen dalam keadaan sangat tergesa-gesa tanpa mendapat penjelasan mengenai skim gaji baru itu daripada ketua jabatan. Apabila mendapat surat opsyen berkenaan, kami diarahkan untuk menurunkan tandatangan pada borang opsyen pada masa itu juga”.

Kata seorang lagi: “Ketua pengarah JPA sudah buat kesilapan, akibatnya kerajaan dimarah oleh kakitangan sendiri. Perkara ini menjadi modal pembangkang untuk hentam kerajaan.

“Sebagai contoh ketika taklimat, soalan diajukan tidak dapat dijawab dengan tepat, sebaliknya jawapannya ialah akan berlaku kenaikan gaji daripada SSM kepada SBPA. Tentunya ada tetapi berapakah kenaikan? RM1 pun kenaikan juga”.

Kata seorang lagi: “Yang aku pelik, kenapa masih nak berahsia sangat pasal lampiran ‘C’ tu? Bila tanya pada ketua pejabat, jawapannya ‘rahsia’. Macam mana hendak sign kalau rahsia?

Seorang lagi berkata demikian: “Sebagai contoh tawaran yang diberi kepada pegawai bawahan saya yang berada pada gred paling rendah dalam kerajaan iaitu untuk jawatan Pekerja Awam Gred R1 yang dulunya dipanggil ‘buruh’ yang berkhidmat selama 15 tahun, bergaji pokok RM1,242.09 hanya mendapat kenaikan RM88.

“Jika dihitung naik 13 peratus, beliau sepatutnya mendapat RM161.47. Sebaliknya jumlah kenaikan diperoleh itu hanya lebih kurang tujuh peratus.

“Begitu juga dengan kerani yang berjawatan Pembantu Tadbir Gred N17 yang sudah berkhidmat selama lebih kurang sembilan tahun bergaji pokok RM1,369.39. Beliau hanya mendapat kenaikan RM61 iaitu tidak sampai pun lima peratus”.

Semua ini adalah rungutan sebenar yang sepatutnya sudah diteliti supaya tidak wujud rasa tidak puas hati sedemikian. Dalam pada itu dikatakan pula kenaikan yang diberikan kepada pegawai atasan termasuk yang ditakrif sebagai ‘Premier’ dan ‘JUSA’ langsung tidak setimpal.

Apakah ini tidak menunjukkan bagaimana songsangnya pertimbangan yang diberikan kepada warga bawahan berbanding pegawai atasan?

Anehnya skim itu kononnya adalah dalam rangka perjalanan kerajaan mahu mencapai status negara maju berpendapatan tinggi.

Bagaimana mahu mencapai matlamat itu kiranya kakitangan bawahan hanya diberikan kenaikan serendah RM10 sebulan berbanding kenaikan mencecah RM8,000 bagi pegawai JUSA?

Ini bermakna jurang pendapatan bukan lagi dapat dirapatkan tetapi akan bertambah renggang dengan yang sudah pun menerima ganjaran besar menerima kenaikan yang sungguh tinggi, walhal mereka yang sepatutnya diberikan imbuhan lebih tinggi tidak mendapat pertimbangan demikian, malah diberikan serdaknya saja.

Inikah caranya pimpinan perkhidmatan awam mahu merapatkan jurang perbezaan pendapatan antara yang tertinggi dengan yang terendah?

Maka tidak menghairankan kenapa hampir keseluruhan 1.3 juta warga membantah melalui CUEPACS yang juga lambat memberikan reaksi hanya kerana tidak mengetahui apa sebenarnya yang disarankan.

Jadi persoalannya apa agaknya ada dalam pemikiran mereka yang membuat cadangan itu dan cuba memaksa warga awam menelan apa yang cuba disogok?

Baik jugalah kini Perdana Menteri menyedari betapa buruknya akibat usaha itu dengan kesedaran bagaimana kiranya ia dibiarkan saja kemungkinan besar ramai daripada 1.3 juta warga awam tidak akan lagi memihak kerajaan kiranya pilihan raya diadakan dalam masa terdekat.

Hanya beberapa kerat pegawai yang mencipta dan memikirkan skim itu saja boleh jawab apa sebenarnya muslihat mereka mengadakan skim yang begitu songsang.

Penulis adalah Felo Kanan di UKM

764 ulasan:

1 – 200 daripada 764   Terbaru›   Baru»
Tanpa Nama berkata...

Itulah yang terjadi apabila Pegawai Kanan yg berkenaan tidak faham ucapan Pm semasa membentang Bajet 2012 dan "menguasai" kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

yabedabedabedabeduuuuuuuu

Tanpa Nama berkata...

Yang pasti, perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar juga pada 31 Januari ini. Dah keluar arahan daripada Jabatan Akauntan Negara. Maknanya, tak ada perubahan ler...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Yang pasti, perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar juga pada 31 Januari ini. Dah keluar arahan daripada Jabatan Akauntan Negara. Maknanya, tak ada perubahan ler...

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

betul ke,kat mana nk tg info tu tuan

Tanpa Nama berkata...

mana perginya Tan Sri KPPA, xkan nak senyap jer... bagi lah komen

Tanpa Nama berkata...

1.sepatutnya bab gaji,penyelarasan dan gaji PA diserahkan pada kementrian keewangan..mereka lebih mahir dalam matematik dan statistik.
2.JPA ni hanya uruskan bab sumber manusia saja..mereka jahil tentang matematik sebab mereka lulusan arts je..dan sepatutnya ptd JPA yang buat gaji sbpa ni diturunkan pangkat...kerana berjuta wang terbuang begitu saja akibat kegagalan struktur gaji sbpa ini.
3.Atau serahkan saja pada konsaltan swasta untuk menyusun struktur gaji sbpa ni..baru dapat struktur gaji yang adil.

Tanpa Nama berkata...

“Andaian kami sudah pasti kakitangan kerajaan pada gred paling rendah akan menikmati kenaikan 13 peratus sementara gred paling tinggi iaitu Kumpulan Pengurusan dan Profesional akan mendapat kenaikan tujuh peratus.

-----------

aPA jadah nak jadi macam 2007 ke? Betul ke tidak penulis ni?

Tanpa Nama berkata...

drama politik je ni..

dah agak dah..

Tanpa Nama berkata...

aku pun dpt kenaikn 5% jer..

Tanpa Nama berkata...

V for Vendetta

Tanpa Nama berkata...

Mohon kepada Ceupacs dan JPA untuk bincangkan.

1. Kenaikan gaji penjawat awam akan menaikan kualiti perkhidmatan awam negara ini.

2. Akan memacu negara menjadi maju dan gemilang.

3. Mohon supaya penjawat awam yg berkualiti rendah, tidak menyumbang kepada Kerajaan di tamatkan perkhidmatan.

4. Jumlah penjawat awam di kurang kan seperti mana negara maju yang lain seperti Jepun ..jumlah penjawat awam bahagi dengan jumlah penduduk.

5. Bagi penjawat awam yg mempunyai kualiti, mempunyai tahap pendidikan yang tinggi, mempunyai bakat, pengalaman hendaklah di naikan atau di tonjolkan.

6. Ikut lah sistem swasta seperti kilang Jepun , sekiranya hendak bagi PA ini berkualiti.

7. Di Kilang Jepun kita lihat tidak kira Melayu/cina/india bekerja dengan penuh displin dan mengahsilakn produk penuh kualiti.

8. PA perlu lah menghasilakn produk kualiti dan bekerja penuh displin. ini kerana gaji PA di bayar oleh rakyat yg membayar cukai.

9. harap Ceupacs dan JPA dapat buat yang tebaik. Kalau tak mampu buat sila Lantik Konsultans yang boleh merangka satu sistem yang tebaik untuk sistem perkhidmatan Awam di negara ini.

Tanpa Nama berkata...

bodoh buat apa nak PA ikut macam KILANG jepun ? PA nak ikut KILANG pulak . nak swastakan semuaka ? mampukah rakyat ?

Tanpa Nama berkata...

Kalau setakat berbincang nak persalahkan siapa dalam isu ni..baik tak payah buang duit buang masa tunggu 3-4 bulan nak buat kajian lagi..tak payah nak tunggu dan kumpul rungutan k'tngn awam berbakul2 sampai 15 Feb nanti.bukan pihak2 terbabit tak tau apa permasalahannya..dah terang lagi bersuluh.bagi saja la kenaikan ikut peratusan yg dah dibentangkan dalam bajet.itu yg sepatutnya ceupacs suarakan.tak payah pening2 kepala lagi dah.

Tanpa Nama berkata...

ye ye ye apakah mau di koporat kan PA ? PA kene ada target bulan ni hasilkan 10juta ubat gigi,dll , sale kene 8 bilion camtu heheh ....n kilang2 lain x payah buat dh sebab PA dah boley buat semua hihihi . nak sangat .PA PA la.bukan GLC,bukan kilang.
cina selalu cakap camni .

Tanpa Nama berkata...

Dulu Pok Jib kata PA tak bermoral..lah nii KP JPA langsung tak bermoral ...(correct me if im wrong)

Tanpa Nama berkata...

molek la gitu jpa.jangan buat pasai lagi. Opsyen pertama hari tu telah menelan jutaan ringgit duit rakyat. Buang masa sampai pagi dok semak, dok sain dan dok beri taklimat. Rupanya ada makna disebaliknya. Tq DS Najib atas keprihatinan kerajaan. Nasib baik la ada Kesatuan dan pembangkang yang hentam SBPA di parlimen. Kalau tidak pakai hanyut gitu saja. Tolong ambik ikhtibar semua pegawai awam tak kira atas ka bawah ka.. masing masing ada hak. Paling senang tambahkan dan baiki gred, skim dan kenaikan pangkat dan yang penting kenaikan gaji. SBPA mesti lebih cun dan SSB .. kalau tidak tak payah.. hentam saja yang lama.. tak menghabiskan beras..wauuu meniaga orang lagi untung dari meniaga unta..

Tanpa Nama berkata...

SBPA tetap berjalan sepenuhnya bulan februari ini. tunggakan akan dibayar pada 31 januari ini. jadi penambahbaikan tidak melibatkan gaji. harap PA semua pahammmmm. kalau tak percaya tunggulah 31 januari samada tunggakan masuk atau tidak.

Tanpa Nama berkata...

CADANGAN KGT BERDASARKAN JAWATAN KUMPULAN PELAKSANA

PMR(5-1) - RM80

SPM(4-1) - RM100

SIJIL/STPM(3-1)gred W,FT,E,G,J - RM120 DAN RM145

DIPLOMA(2-1) - RM160

Tanpa Nama berkata...

sila kaji gaji,laluan kerjaya gred dan dlm kluster kump apa yg patut diletakkan untuk pemegang diploma!!!

Gred ini merupakan gred tersepit dan terhimpit..

dan sila semak peranan tugas/tanggungjawabnya kembali..
(memandangkan bebanan kerja adalah sama dengan PnP namun dari segi gaji/elaun adalah sama dengan gred bawahan)

bila isu kenaikkan gaji/gred dibangkitkan,maka golongan inilah yg makin tersepit/dihimpit..alasanya,kami org atas..atas mana sangatla!!!jurang gajinya antara 41 dan 29 dilihat sangat jauh..manakala jurang gaji antara 29-17 sangat hampir..

Pohon dikemaskini,serta ditelitikan..

selain dari laluan kerjaya utk gred ini boleh dikatakan sebagai penghujung karier..diploma dari gred 29 jika bernasib abik boleh naik 2 gred lagi..tetapi utk lepasan SPM,mereka boleh bertukar2 gred melalui alternatif kpsl..Xkisahla kpsl tu senang/susah..namun kpsl tersebut boleh didapati semasa dlm berkhidmat dan mendapat gaji serta dikira servisnya...buat diploma Xdikira dh servis..

pohon kaji semula..

saya amat pasti bahawa gred ini adalah gred yg paling tertindas..

cth:gred 41 & 29 jurang gaji sangat jauh..gred 29-17 dan kebawah Xjauhpun bezanya..namun,bila situasi pemberian insentif bonus & penambahbaikkan gaji gred bawahan,gred kami dipinggirkan..hanya gred bawahan yg dibantu..jesteru jurang gaji yg sedikit td menjadi terlalu nipis..namun jurang kami dgn PNP masih kekal begitu..wujudnya jurang gaji yg besar didalam setiap kump yg ada dan bukanya diantara gred!!!

--------------------------------

Betul tu rungutan penjawat awam perlu didengar dan inilah satu diantara rungutan tersebut !

Tanpa Nama berkata...

Sudah menjadi fitrah semulajadi sebarang ketidakadilan akan ditentang oleh semua makhluk termasuk haiwan. Sikap mementingkan diri dan kelompok sendiri membawa musibah dan bahana.

Pegawai-pegawai atasan kami menghormati anda atas nama jawatan anda kerana disitulah tempat kami berpayung. Tetapi sekiranya payung itu tidak mahu dikongsi bersama jawabnya seperti kes SBPA.

Jangan apabila kita mengadap illahi nama kita dicaci dan dikeji atas pertimbangan salah semasa hidup, tinggalah legasi untuk kebanggaan keluarga.

Kami Penjawat Awam bawahan bukan mencari kekayaan bahkan mengejar pangkat. Kami sedar dimana tahap kami berada. Namun biarlah juga kami mampu memberikan keluarga sesuap nasi.

;'dunia adalah sementara:'

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SBPA tetap berjalan sepenuhnya bulan februari ini. tunggakan akan dibayar pada 31 januari ini. jadi penambahbaikan tidak melibatkan gaji. harap PA semua pahammmmm. kalau tak percaya tunggulah 31 januari samada tunggakan masuk atau tidak.

Khamis, Januari 26, 2012 2:13:00 PM

..............................

pembetulan sikit.. jika ada perubahan gaji,akan dibayar tunggakan pada bulan april..31hb ni tetap dapat tunggakan..

Tanpa Nama berkata...

SBPA tetap berjalan sepenuhnya bulan februari ini. tunggakan akan dibayar pada 31 januari ini. jadi penambahbaikan tidak melibatkan gaji. harap PA semua pahammmmm. kalau tak percaya tunggulah 31 januari samada tunggakan masuk atau tidak.
===================================
apa yg dimaksudkan dgn sbpa tetap berjalan sepenuhnya bulan februari nanti? adakah penjawat awam akan terima gaji sbpa dlm payslip bulan februari nanti atau masih kena tunggu 3-4 bulan lagi dan mendapat tunggakan? mohon penjelasan..terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

CADANGAN KGT BERDASARKAN JAWATAN KUMPULAN PELAKSANA

PMR(5-1) - RM80

SPM(4-1) - RM100

SIJIL/STPM(3-1)gred W,FT,E,G,J - RM120 DAN RM145

DIPLOMA(2-1) - RM160

Tanpa Nama berkata...

pembetulan sikit.. jika ada perubahan gaji,akan dibayar tunggakan pada bulan april..31hb ni tetap dapat tunggakan..
===================================
makna kata duit kakitangan awam nak disalurkan atas tujuan lain dahulu dalam masa 2-3 bulan ni..begitu? apa yang dikecoh2kan sekarang ini hanya mainan dan lakonan semata2..? awat tak habaq gitu ja..?

Tanpa Nama berkata...

DIJAMIN BULAN 2 DAPAT GAJI SBPA..

SEBAB PM PUN DAH KATA,SELEPAS KAJIAN,TIADA AKAN JADI LEBIH BURUK..MAKNANYA SKIM NI AKAN TERUS PADA BULAN 2.

KALAU ADA PERUBAHAN GAJI BAGI SKIM2 TERTENTU,AKAN DAPAT TUNGGAKAN PULA PADA BULAN APRIL@LEWAT SIKIT.TP TARIKH BERKUATKUASANYA TETAP 1.1.2012..

Tanpa Nama berkata...

PM vows to take extra care with SBPA review (Malaysian Insider)

January 21, 2012

KUALA LUMPUR, Jan 21 — Datuk Seri Najib Razak today pledged that his administration will pay special heed to the review of a controversial new civil service pay scheme, which has been criticised for introducing an enormous chasm between top and bottom-rung employees.

“The government will carefully consider the scheme so that all will be satisfied with it,” Bernama Online quoted the prime minister as saying at a civil service gathering in Kuantan today.

Yesterday, Najib told civil servants to rest easy as the government will resolve the gulf in pay increases under the new Public Service Remuneration Scheme (SBPA).

“Don’t worry about that,” Najib said yesterday when quizzed about the SBPA which would see top-ranking officials being paid as much as RM80,000 a month while those in lower pay grades would receive an increment as low as RM1.70.

Repeated objections to the new pay scheme has forced Putrajaya to institute a review even before the new structures could be implemented, with the taskforce due to complete its study by April 16.

The taskforce will be headed by former director-general of the Public Service Department Tan Sri Ismail Adam, and will include representation from the Public Service Department, Attorney-General’s Chambers, the Finance Ministry and Cuepacs.

Yesterday, The Malaysian Insider reported of rumblings within the 1.4 million-strong civil service — a key Barisan Nasional vote bank — over the glaring differences in pay packages between the upper and lower tiers of the force.

The SBPA had already run into previous objections from Cuepacs, who complained it was not consulted adequately before the scheme was rolled out.

Pakatan Rakyat lawmakers also accused Putrajaya of “bulldozing” the scheme through, and criticised it for being vague and failing to confer with stakeholders adequately.

Lydia berkata...

cuepacs baca ke rintihan PA kat blog ni? umumnya sudah tahu, apa yang dibantah PA peringkat pelaksana adalah KETIDAKADILAN dr aspek gaji & juga senioriti. gaji junior sama dgn gaji senior di gred perjawatan yang sama.. apa dah jadi? semuanya kerana skim BERKONGSI GAJI. cuepacs, tolong la semak bab ini.

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Tanpa Nama berkata...

PM vows to take extra care with SBPA review

_________________________________

TENGOK DAN BACA.. PM DAH BERJANJI ADA PENAMBAHBAIKAN NANTI..

Tanpa Nama berkata...

Dah keluar pengumuman di portal ppd tentang pembatalan penangguhan gaji sbpa. Jadi perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar pada 31 Januari ni. Kenyataan oleh jabatan akauntan negara. Maka, tamatlah kisah nak kaji mengkaji lagi. Terima je lah apa yang dapat walaupun tak berapa nk setuju. Nk kata apa...kita timun. Dah macam filem hindustan. Buat sakit hati saja.

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

CADANGAN KGT BERDASARKAN JAWATAN KUMPULAN PELAKSANA

PMR(5-1) - RM80

SPM(4-1) - RM100

SIJIL/STPM(3-1)gred W,FT,E,G,J - RM120 DAN RM145

DIPLOMA(2-1) - RM160

Tanpa Nama berkata...

bimbang...ada tangan-tangan ghaib di JPA nak kilas PM dalam PRU 13...TAKUT...APA NAK JADI MALAYSIA..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Dah keluar pengumuman di portal ppd tentang pembatalan penangguhan gaji sbpa. Jadi perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar pada 31 Januari ni. Kenyataan oleh jabatan akauntan negara. Maka, tamatlah kisah nak kaji mengkaji lagi. Terima je lah apa yang dapat walaupun tak berapa nk setuju. Nk kata apa...kita timun. Dah macam filem hindustan. Buat sakit hati saja.

Khamis, Januari 26, 2012 2:41:00 PM

-------------------------------

bayar dulu sikit..nt bayar lagi kalau ada tunggakan..

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK UCAP TAHNIAH KEPADA NAIB PRESIDEN PAS, MAHFUZ OMAR KERANA 2 TEGURAN YANG MEMBANTU KITA DAN DS NAJIB :

1. DULU TEGUR PASAL SAMAN EKOR..KERAJAAN IKUT

2. PASAL SBPA ...KERAJAAN TANGUHKAN DULU.

ITU LAH PEMBANGKANG...

aku cuma PENGIKUT MANA YG BETUL dan jika perlu..kabinet sekarang kankurombak2 buat kayu api

Tanpa Nama berkata...

golangan bawahan jgn susah hati walaupun dapat 4-6% kenaikan, manakala gred JUSA pulak naik 80-90%...tak pe PRU 13 nanti biarlah puak2 JUSA je yg undi BN,...yg bawah ni pandai2 lah buat pilihan....

Tanpa Nama berkata...

kalu tunggakan d byr pd hujung januari ini, maknanya gaji SBPA yg kelamkabut tu diguna pakailah..? dan bila keputusan baru (perbincangan yg tengah dibuat skrang), dan tangga gaji baru SPBA di persetujui, tak ke akan ada yg kena debit nanti? ye lah, dikhuatiri gaji baru SBPA terkini kurang dari yg terdahulu..kalu kena kredit, ok lah jugak...

SPBA(Sistem Buli Penjawat Awam)

Tanpa Nama berkata...

AKU NAK UCAP TAHNIAH KEPADA NAIB PRESIDEN PAS, MAHFUZ OMAR KERANA 2 TEGURAN YANG MEMBANTU KITA DAN DS NAJIB :

1. DULU TEGUR PASAL SAMAN EKOR..KERAJAAN IKUT

2. PASAL SBPA ...KERAJAAN TANGUHKAN DULU.

ITU LAH PEMBANGKANG...

aku cuma PENGIKUT MANA YG BETUL dan jika perlu..kabinet sekarang kankurombak2 buat kayu api

Khamis, Januari 26, 2012 2:57:00 PM

-------------------------------

YA BETUL.. ITU MAKNANYA MALAYSIA NI NEGARA DEMOKRASI..BUKAN KUKU BESI..

NEGARA DAH ADA LANDASAN YANG BETUL..JIKA ADA TEGURAN..DITELITI BALIK..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

kalu tunggakan d byr pd hujung januari ini, maknanya gaji SBPA yg kelamkabut tu diguna pakailah..? dan bila keputusan baru (perbincangan yg tengah dibuat skrang), dan tangga gaji baru SPBA di persetujui, tak ke akan ada yg kena debit nanti? ye lah, dikhuatiri gaji baru SBPA terkini kurang dari yg terdahulu..kalu kena kredit, ok lah jugak...

SPBA(Sistem Buli Penjawat Awam)

_____________________________

HARAP PAHAM!! TAKKAN ADA YANG TERKURANG.. TERLEBIH ADA LAAA(MUNGKIN) ATAU SAMA MCM SEKARANG JER..

Tanpa Nama berkata...

SPRM tak blh siasat ke tentang perkara ni? Bukan apa, takut ada pegawai atasan yg pandai2 ubah atau menyeleweng SBPA ni. Sebagai contoh kes seorang pegawai kanan perempuan yg menipu kenaikan gaji beliau baru2 ni...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

SPRM tak blh siasat ke tentang perkara ni? Bukan apa, takut ada pegawai atasan yg pandai2 ubah atau menyeleweng SBPA ni. Sebagai contoh kes seorang pegawai kanan perempuan yg menipu kenaikan gaji beliau baru2 ni...

Khamis, Januari 26, 2012 3:05:00 PM

-----------------------------------

tak ada aduan,SPRM takkan siasat.. jadi jgn la kita nak perburukkan golongan kita sendiri.. berdoa semoga mereka2 itu insaf dan ke jalan yang benar jika benar mereka melakukan kesalahan atau peraniayaan terhadap penjawat lain.

Tanpa Nama berkata...

untuk penolong2 pegawai( kumpulan B/27):

slh satu faktor kenapa kumpulan anda dibelakangkan adalah kekurangan union2 anda di dlm cuepacs untuk memperjuangkan nasib anda. Tidak seperti kawan2 di dlm kumpulan C atau D.

Sila jwb geng2 union/cuepacs..

Tanpa Nama berkata...

Saya sokong sepenuhnya kenyataan akhbar berita harian hari ini. tulisan felow kanan ukm!itulah yg berlaku pada kakitangan awam sekarang ni termasuk saya sendiri xsampai 7% pun kenaikan walaupun gred diploma.Ada juga dikalangan rakan2 yang naik RM30 saja. Bagi saya tahun inilah tahun yg paling pening yg dicetuskan JPA. Betul lah kata PM "rumah sudah siap tapi pahat masih berbunyi".

Satu lagi, cuepacs kata stop dulu SBPA sehingga perbincangan selesai tapi dengar kata kenaikan SBPA akan dibayar 31 Januari ni, ape citer ni? tambah2 Jabatan seperti Kementerian Pertahanan dan badan2 berkanun seperti IPTA sudah bayar gaji kakitangannya mengikut SBPA pada 16 januari lagi.

Jadi minta la pihak JPA, cuepacs dan mereka terlibat selesaikan perkara kecil ni. Kalau awal2 lagi bincang dan pastu baru umum kan bagus...baru la xtimbul macam ni!

Tanpa Nama berkata...

mungkin ada jusa2 tak sabar nak gaji baru..sb tu dibayar dulu..kalau tangguh nt bimbang terkurang pulak,,..

Tanpa Nama berkata...

DIJAMIN BULAN 2 DAPAT GAJI SBPA..

SEBAB PM PUN DAH KATA,SELEPAS KAJIAN,TIADA AKAN JADI LEBIH BURUK..MAKNANYA SKIM NI AKAN TERUS PADA BULAN 2.
-----------------------------------
Dah keluar pengumuman di portal ppd tentang pembatalan penangguhan gaji sbpa. Jadi perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar pada 31 Januari ni. Kenyataan oleh jabatan akauntan negara. Maka, tamatlah kisah nak kaji mengkaji lagi. Terima je lah apa yang dapat walaupun tak berapa nk setuju. Nk kata apa...kita timun.
===================================
Andai betul bagai dikata..gaji sbpa dapat bulan februari..syukur alhamdulillah..dpt juga 1 kenaikan dr gaji ssm..yg lain2 tu tak kisah sngt dah..kalau ada tambahan lagi, baguslah....baru rasa lega sket..terima kasih.. :)

mau adil berkata...

pa paham bukan nak naik banyak sangat..asal naik ikut jawatan yg disandang . Jgn yg bwh naik lebih dari yg atas, it's ok la. Jgn naik terlalu sikit smpai bwh rm10. DS najib dah bgtau tapi ptd kat jpa x faham bahasa agaknya apa erti 7-13% dan kenaikan tahunan antara 80-300 setahun tu. Cerdik x boleh tumpang, bodoh x boleh diajar.
Minta pegawai dan menteri yang berkenaan lepas jawatan kerana kegagalan projek sbpa ni ??amacam bro

Tanpa Nama berkata...

Satu lagi, cuepacs kata stop dulu SBPA sehingga perbincangan selesai tapi dengar kata kenaikan SBPA akan dibayar 31 Januari ni, ape citer ni? tambah2 Jabatan seperti Kementerian Pertahanan dan badan2 berkanun seperti IPTA sudah bayar gaji kakitangannya mengikut SBPA pada 16 januari lagi.
===================================
haa..ceupacs dah usahakan minta gaji sbpa jalan februari nanti..jangan la pandai2 nak minta tangguh lagi pulak..memang la dengar cerita ada yg dah dapat..yg belum dapat sabar la sket..akan dapat tunggakan juga nanti.. InsyaAllah.

Tanpa Nama berkata...

GRED SIJIL AMAT2 TERANIAYA...W17,FT17,E17...

Tanpa Nama berkata...

nampak macam SBPA ni umpama orang main wayang kulit....pi mai tang tu jugak.... tak caye,nanti tengok lah sendiri.....hobi-memancing ikan...

Raj ,USM berkata...

Cuepacs dan JPA:

Dalam kump. pelaksana gred 5,harus diasingkan tingkatan biasa,kanan dan tertinggi.Contoh 5-1 biasa,5-2 kanan dan 5-3 tertinggi baru adil dan jgn gred 12 diturunkan ke gred 11,tlg cari gred lain yg sesuai
TQ

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Itulah yang terjadi apabila Pegawai Kanan yg berkenaan tidak faham ucapan Pm semasa membentang Bajet 2012 dan "menguasai" kerajaan.

==================================
UCAPAN PM TERLALU UMUM..SUKAR UNTUK DIFAHAMI PENJELASAN SECARA TERPERINCI

MUNGKIN YANG 7% TU PEGAWAI DAN 13% TU SOKONGAN...ATAU MUNGKIN JUGA SEBALIKNYA...KHEKHEKHE

Tanpa Nama berkata...

apsal lu tak setuju benar kalau gaji guru ni tinggi?
ada apa2 sebab spesifik?

Tanpa Nama berkata...

X payah lah nk cemburu2, rezeki masing2, nk dpt lebih kene usaha lebih...

Just my one cent... No hard feeling...

cemburu tandanya sayang

Tanpa Nama berkata...

x saba nak tunggu PRU13 nak taroh kau - kau punya rasa x puas hati ni . ada kelayakan yg samapn x dapat gaji,kgt n gred yg sama dgn kelayakan skim lain yg kelayakan sama .

Tanpa Nama berkata...

Jika dikaji polemik SBPA ini pujian bolehlah diberi kepada Tan Sri tapi bukan di JPA tetapi Tan Sri P. Ramlee arwah telah nampak dan menunjuk cara pembahagian kekakayaan yang sinis yang akan diamalkan oleh JPA.Renung-renungkan dialog dalam Nujum Pak Belalang " Kau punya duit tinggi macam gunung, aku punya sikit macam bukit" Ini tak adil

Tanpa Nama berkata...

setuju dengan kenyataan....

Tanpa Nama berkata...

Seperti kata Abraham Lincoln: ''Jangan fikir apa yang negara boleh beri kepada kita, tetapi fikirkanlah apa sumbangan yang boleh kita berikan kepada negara."

Tanpa Nama berkata...

Yg korang iri hati sgt dgn pegawai atasan / jusa ni apasal? Ada berapa je JUSA? Ada 2000 org? berbanding 1.3 juta PA. tu pun nak kecoh.syukur la

Tanpa Nama berkata...

Hapuskan sistem bracket yg membuatkan kami senoir2 tk puas hati dgn sbpa. Baru kerja setahun ....dah sama dgn yg kerja 3 tahun...setahun kerja kenaikannya hampir mencecah RM300...tapi kerja 3 tahun kenaikan tak sampai RM100...adil ke SBPA ni....

Tanpa Nama berkata...

eh eh eh nk ikot abraham pulak .kalau Abraham Lincon tu jd PA Malaysia skang mesti dia kata lain tau :D lebeh kurang mcm nila bunyinye "sumer PA patot dapat gaji samarata " pasai dia adalah antara pejuang untuk menghapuskan hamba tau . hihihi jgn mrh

Tanpa Nama berkata...

Tlg le semak gred Hakiki J22 ni. J17 & KUP 22 pun sama taraf dgn hakiki. Mcm mana bole jadi cam tu. Naik pangkat tak perlu temuduga..tak perlu lulus PTK. Lihat2 lah kami ini..sblm dpt naik pangkat bermati2an kena lulus PTK..bila dh lulus...dpt jawatan..tiba2 sama gred dgn yg tak penah amik exam...klu ya pun timbang2la sikit penat lelah kami semasa di SSM dulu...jgnla buat kami mcm ni...

Tanpa Nama berkata...

140 PS 7 speed Paddle shift ABS, EBD and ESC

Tanpa Nama berkata...

korang buat undi protes je nt pangkah selain BN/undi rosak kalau dh sampai PRU13 xde yg berubah mcm dharap dlm SBPA ni pasai PM kita dh tau apa yg berlaku tp masih wayang je. cakap mcm2 tp x berubah gak . ajak anak beranak sedara mak bapak semua . kita pakat protes .

Tanpa Nama berkata...

SALAM

SAYA AMAT MENYOKONG STATEMENT YANG DI KELUARKAN BLOG CEUPACS YANG TERBARU INI.MCM TU BARU BETUL STATEMENT TENTANG MEMPERJUANGKAN NASIB KAKITANGAN BAWAHAN YANG DI UMUMKAN KENAIKAN SEBANYAK 7 HINGGA 13 PERATUS ITU.BETUL TU ,KENAIKAN KALAU DI KIRA KAKITANGAN BAWAHAN NI ADA YANG DAPAT KENAIKAN 5% , 7% ......MCMANA JPA KIRA ? TUNGGANG LANGGANG DI KIRA.STATEMENT CEUPACS TERBARU NI BARU BETUL PERKIRAAN JANGKAANNYA.13% KEPADA KAKITANGAN GRED RENDAH YAKNI GRED 17 KEBAWAH.GRED LAIN SEMUA 7 PERATUS.BARU BETUL PERATUSAN MENJANA KAKITANGAN GRED RENDAH AGAR SEDAP LA SIKIT DUDUK ORG KATA.

KITA JANGANLAH KATA PADA KAKITANGAN YANG LAIN :

"AWAK SIJIL DARJAH 6 MEMANG LAH PATUT DAPAT GAJI RENDAH.AKU ADA PHD MEMANG PATUT LA AKU GAJI TINGGI.SEDOR LAH DIRI TU SIKIT.

ITU SALAH 1 CONTOH AYAT YG TIDAK BAIK PADA SESAMA KITA.APA PERASAAN MEREKA.APA KATA CONTOHNYA KITA KATA BEGITU TERHADAP IBU BAPA KITA YANG MEMILIKI HANYA SIJIL DARJAH 6 ? TAKKAH KITA SANGGUH MENGHINA IBU BAPA KITA YG BERSIJIL DARJAH 6 ?TENTU LAH TIDAK.JADI KITA JGN MENGHINA SESIAPA JUA WALAU DIA BERSIJIL APA.JANJI DIA LAKSANAKAN TUGAS DIA DENGAN BAIK DAN SAMA-SAMA MENJANA EKONOMI KERAJAAN.

HIDUP KITA DIDUNIA NI TAK LEPAS DARIPADA ALLAH SNWT.JIKA KITA BERSIFAT EGO TERHADAP SESAMA BAHAWA KITALAH BIJAK ,KITA LAH PANDAI ,NAMUN KITA TIDAK SEDAR BAHAWA BIJAK PANDAI KITA ITU HANYA PADA SEKEPING KERTAS.BUDI BAHASA ITU LEBIH BERNILAI DARI EMAS.

SAYA LIHAT RAMAI YANG MEMPERLEKEHKAN ORG LAIN DI SINI DGN MEMBANDING-BANDINGKAN SIJIL DAN KELAYAKAN SESAMA KITA.

APA YANG CEUPACS BUAT INI ADALAH UTK BERI RUANG DAN SEDIKIT RASA DARI SEGI KEWANGAN KEPADA KAKITANGAN BERGRED RENDAH INI DALAM KATEGORI GRED 1 HINGGA 17 INI.WALAUPUN MEREKA INI BERSIJIL DARJAH ENAM ATAU SRP ATAU SPM ,NAMUN KEKANGAN MASA MEREKA TUMPUKAN JUA PADA TUGAS YANG DI AMANAHKAN .

JADI HARAPNYA CEUPACS AKAN MENDAPAT 1 KEPUTUSAN YG TERBAIK DALAM MEMBERI SUATU KEBAJIKAN KEPADA KAKITANGAN AWAM BERGRED RENDAH INI.

SEBAGAI STATEMENT CEUPACS INI YG TERTULIS KENAIKAN SEPATUTNYA RM161 ITU MEMANG BETUL DARI SEGI PERKIRAAN PECAHAN 13% ITU.BUKAN RM88 .MANA YANG DAH TANDANTANGAN TU TERUSKAN SBPA OPSYEN TU.ITU KITA ANGGAP TELAH SELESAI.YAG BELUM SELESAI ADALAH BAB PERKIRAAN GAJI YNG SEBENARNYA.

TAK PATUT KALAU GRED TINGGI NAIK LAGI TINGGI KENAIKANNYA.JADI UMPAMA MEMBELA GAJI KAKITANGAN GRED TINGGI LAH PULAK.

PAKLANG

Tanpa Nama berkata...

Yang Berhormat Dato' Presiden CUEPACS

NAK MINTA TOLONG.saya nak tekan berkenaan syarat & gaji,kenapa minta lagi sijil..bila ditanya,jawabnya sekarang SBPA.SBPA wujud dalam bajet 2012,ada pulak sekatan tiada kenaikan gaji selama 9 tahun oleh kerana sijil tidak cukup syarat.kenapa tahun 2009 waktu kemasukan dalam perkhidmatan awam tak cakap terus terang,cukup tertekan dengan keadaan ini.minta pihak CUEPACS berbincang dengan JPA berkenaan hal ini,jika nak kepastian lagi boleh hubungi kementerian kewangan bahagian sumber manusia.mereka meminta sijil,gaji saya sebelum SBPA rm730 (join perkhidmatan awam pd 2009).apabila SBPA wujud,pihak sumber manusia meminta sijil.apabila dpt sijil,kali pertama keluar opsyen tengok gaji pokok rm850(SBPA),kali kedua diberitahu oleh sumber manusia gaji pokok jadi rm 820.kenapa gaji jadi kurang pulak ? sumber manusia jwb sebab sijil tak cukup syarat,kenapa diterima masuk dalam kerajaan pada 2009 ?jwbnya SBPA belum wujud pd 2009.Persoalan sekarang ni,kenapa diganggu gugat kemasukan 2009.Sepatutnya utk kemasukan baru bermula 2012 sahajalah dikenakan sekatan begini kerana pembentangan bajet utk 2012 & ke depan.jangan menganiaya golongan ini,di mana kebajikan ????tertekan & terus tertekan,kami tidak mahu apabila ada pelarasan gaji kami tidak merasainya.terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Antara lain tugas puak PTD di JPA adalah untuk mewujudkan lebih banyak jawatan JUSA untuk puak sendiri. Tengok sahaja jawatan JUSA PTD yang diwujudkan di Kementerian Kewangan, ICU, EPU dan JPA. Berlipatkali ganda JUSAnya dalam 10 tahun kebelakangan ini. Hinggakan jawatan pengarah dan timbalannya sama sahaja. Apa makna ini semua! Patutlah statistik jawatan dalam portal JPA dipadamkan semenjak tahun 2005! Nak sembunyikanlah tu! Ini semua konspirasi puak PTD. Mentang-mentanglah berkuasa memberi projek kepada puak-puak tertentu!

Tanpa Nama berkata...

tolong kaji gred kumpulan keselamatan , KB,KX,Dah la keja siang malam ,ot pun x ada,risiko tinggi dan anggota uniform yg lain KP,JPJ,HOSPITAL,KASTAM.YG paling sedih cuti raya pun susah dpt cuti selalu kena beku.hari minggu keja public holiday pun keja,patut kumpulan ini gred lebih tinggi sikit dari yg dok pejabat ,contoh ssm gred 21 sbpb gred 4.1 1/2 ok ke klau 4.2 dah kanan

Tanpa Nama berkata...

Mari kita semua minta portal perjawatan di JPA diwujudkan semula untuk ketelusan senenarnya. Jangan lagi kita ditindas oleh puak PTD!

Tanpa Nama berkata...

Tuan2
Kegagalan melaksana SBPA adalah kerana:

1.Kegagalan/buta angka pihak JPA dalam memahami hasrat Perdana Menteri kita iaitu kenaikan 7-13 peratus.

2.JPA terlalu dan amat memikirkan kepentingan PTD-gred M

3.Mahu memberi durian runtuh buat warga PTD (M) yg menikmati fast track dalam perkhidmatan.

4.Mempunyai niat ????? sehingga LAMPIRAN C menjadi rahsia.

5.Mahu menjadikan Gred 54, Jusa ABC dan Turus seperti "TIKUS JATUH ATAS BERAS"...terdiam.

Kesannya:
1.Nama JPA dicalar apabila kabinet arahkan dibuat kajian semula. JPA tidak salah tapi ADA PEGAWAI2 nya yg buat salah dalam mentafsir 7-13 peratus kenaikan. Ini namanya berfikir berdasarkan PERUT SENDIRI bukan berdasarkan otak.
2.Angkara JPA, seolah2 kerajaan tidak efektif.
3.Seluruh PTD telah diejek, hingga kelulusan ijazah mereka diungkit-ungkit (cap ayam lah, sekadar arts stream lah, cakap degar2 tapi sijil/ijazah ciput)tapi masih mahu FAST TRACK..
4.Kesilapan JPA memberi ruang kakitangan dihentam oleh pekerja sektor swasta.

Kesimpulannya-kita penjawat awam, jangan lebih sudu dari kuah. DENGAR DAN DENGAR dengan teliti setiap kata Perdana Menteri berkaitan kaki-tangan awam.Ikut otak jangan ikut perut dalam membuat MATRIK GAJI. JPA perlu memikul TANGGUNGJAWAB SECARA TOTAL dalam kegagalan melaksana SBPA pada Januari lalu. Perlu meminta maaf kepada Perdana Menteri, Kerajaan, Kakitangan Awam dan seluruh rakyat Malaysia.

oleh
Kabin

Tanpa Nama berkata...

dah keja 17thn gaji pokok baru 1445 ssm sbpa 1520 brp naik je

Tanpa Nama berkata...

aku risaulah ptd2 ni menyekat aku nak naik pangkat jadi jusa

cekgu 48


*mcm cacing kepanasan

i like it berkata...

Tanpa Nama berkata...
korang buat undi protes je nt pangkah selain BN/undi rosak kalau dh sampai PRU13 xde yg berubah mcm dharap dlm SBPA ni pasai PM kita dh tau apa yg berlaku tp masih wayang je. cakap mcm2 tp x berubah gak . ajak anak beranak sedara mak bapak semua . kita pakat protes .

----------------

yahooooooooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

Jika dikaji polemik SBPA ini pujian bolehlah diberi kepada Tan Sri tapi bukan di JPA tetapi Tan Sri P. Ramlee arwah telah nampak dan menunjuk cara pembahagian kekakayaan yang sinis yang akan diamalkan oleh JPA.Renung-renungkan dialog dalam Nujum Pak Belalang " Kau punya duit tinggi macam gunung, aku punya sikit macam bukit" Ini tak adil

Tanpa Nama berkata...

tolong naikakn gaji 41 banyak-banyak.....takkan sama @ kurang dari gred yg bawah..

old skull berkata...

Tanpa Nama berkata...
Itulah yang terjadi apabila Pegawai Kanan yg berkenaan tidak faham ucapan Pm semasa membentang Bajet 2012 dan "menguasai" kerajaan.

-----------------------------

Kesanya bila x dengar dan paham aper yang cikgu ajar bile cikgu ajar lain, yang di laksana lain..belajar tinggi2

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Januari 26, 2012 4:25:00 PM
i like it berkata...

Tanpa Nama berkata...
korang buat undi protes je nt pangkah selain BN/undi rosak kalau dh sampai PRU13 xde yg berubah mcm dharap dlm SBPA ni pasai PM kita dh tau apa yg berlaku tp masih wayang je. cakap mcm2 tp x berubah gak . ajak anak beranak sedara mak bapak semua . kita pakat protes .

----------------

yahooooooooooooooooo
=================================

boleh pangkah lain selain BN..tapi gaji kerani rm5000 boleh kah?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????JAWABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB

Long Ngah berkata...

Sewajarnya yang merencanakan SPBA ini berani membuat kenyataan dan terima hakikat kegagalan SPBA..jangan berdiam diri seolah tidak mangaku salah..Berani Kerana Benar, Takut Kerana Salah.

Tanpa Nama berkata...

pegawai kanan yang bukan pro kerajaan,ambil kesempatan untuk sabotaj kerajaan.akhirnya kakitangan kerajaan sendiri yang akan berpaling tadah.

zahar UPM berkata...

tolong kaji gred kumpulan keselamatan , KB,KX,Dah la keja siang malam ,ot pun x ada,risiko tinggi dan anggota uniform yg lain KP,JPJ,HOSPITAL,KASTAM.YG paling sedih cuti raya pun susah dpt cuti selalu kena beku.hari minggu keja public holiday pun keja,patut kumpulan ini gred lebih tinggi sikit dari yg dok pejabat
-------------------------------------

kepada saudara di atas...
sebelum saudara menerima kerja tersebut..adakah saudara tahu saudara perlu "Dah la keja siang malam ,ot pun x ada,risiko tinggi d.YG paling sedih cuti raya pun susah dpt cuti selalu kena beku.hari minggu keja public holiday pun keja" kalau dah tahu skop kerja saudara macam tu... ape yang nak di bebelkan lagi?
setiap keje ade kelebihan dan kekurangannya..

Tanpa Nama berkata...

Mohon supaya gred saya R1 yang di naikan R11 di cepatkan bayaran gaji..kerana saya sudah mohon buat loan untuk overlap...

Jangan lah di tangguh-tangguh Pakara yang baik seperti SBPA ini.

Tanpa Nama berkata...

krn sbpa, pa dh hilang hormat & kepercayaan kpd jpa.. Pa pun semakin lantang mengkritik jpa.. Krn sbpa jugalh pa bergaduh sesama sendiri.. Inilh akibatkn jika sesuatu skim tu lebih mementingkan kroni2 mereka sahaja.. Kami gred bawahan pun mcm kelian juga.. Kami pun ada tanggungjwb juga.. Anak bini nk bg mkn.. Kami pun mcm kelian juga.. Masing2 ada pakai seluar dalam...

Nyet berkata...

Tanpa Nama berkata...
Khamis, Januari 26, 2012 4:25:00 PM
i like it berkata...

Tanpa Nama berkata...
korang buat undi protes je nt pangkah selain BN/undi rosak kalau dh sampai PRU13 xde yg berubah mcm dharap dlm SBPA ni pasai PM kita dh tau apa yg berlaku tp masih wayang je. cakap mcm2 tp x berubah gak . ajak anak beranak sedara mak bapak semua . kita pakat protes .

----------------

yahooooooooooooooooo
=================================

boleh pangkah lain selain BN..tapi gaji kerani rm5000 boleh kah?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????JAWABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB
--------------------------------

Boleh punyor, belum cuba belum tahu..asyik yang lamer jer, at least nak jugak cara baru kan,,renung2kannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Mayat berkata...

Tanpa Nama berkata...
krn sbpa, pa dh hilang hormat & kepercayaan kpd jpa.. Pa pun semakin lantang mengkritik jpa.. Krn sbpa jugalh pa bergaduh sesama sendiri.. Inilh akibatkn jika sesuatu skim tu lebih mementingkan kroni2 mereka sahaja.. Kami gred bawahan pun mcm kelian juga.. Kami pun ada tanggungjwb juga.. Anak bini nk bg mkn.. Kami pun mcm kelian juga.. Masing2 ada pakai seluar dalam...

----------------------------

Moral PA downnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
kerana SPBA

Tanpa Nama berkata...

Antara lain tugas puak PTD di JPA adalah untuk mewujudkan lebih banyak jawatan JUSA untuk puak sendiri. Tengok sahaja jawatan JUSA PTD yang diwujudkan di Kementerian Kewangan, ICU, EPU dan JPA. Berlipatkali ganda JUSAnya dalam 10 tahun kebelakangan ini. Hinggakan jawatan pengarah dan timbalannya sama sahaja. Apa makna ini semua! Patutlah statistik jawatan dalam portal JPA dipadamkan semenjak tahun 2005! Nak sembunyikanlah tu! Ini semua konspirasi puak PTD. Mentang-mentanglah berkuasa memberi projek kepada puak-puak tertentu!

Tanpa Nama berkata...

nak gaji RM 5000 buat kilang sendirilah broooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

Jika kamu mencintai seseorang, Kau tidak akan berbohong kepadanya.
Jika Demikian, maka cintamu tidak lebih besar dari kebohonganmu

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
pegawai kanan yang bukan pro kerajaan,ambil kesempatan untuk sabotaj kerajaan.akhirnya kakitangan kerajaan sendiri yang akan berpaling tadah.

--------------------------

Ini lah kegagalan SPBA hingga PA berbalah bertelagah...perang scicologi PRU 13

Tanpa Nama berkata...

dh BN x boleh tolong buat apa nak tolong BN ? skang ni dia yg memerintah kita diperintah . dia jd pemerintah kita yg tolong . paham-pahamjela ...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Jika dikaji polemik SBPA ini pujian bolehlah diberi kepada Tan Sri tapi bukan di JPA tetapi Tan Sri P. Ramlee arwah telah nampak dan menunjuk cara pembahagian kekakayaan yang sinis yang akan diamalkan oleh JPA.Renung-renungkan dialog dalam Nujum Pak Belalang " Kau punya duit tinggi macam gunung, aku punya sikit macam bukit" Ini tak adil

----------------------------

Yahooooooooooooooooo aku kayaaaaaaaaap

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
dh BN x boleh tolong buat apa nak tolong BN ? skang ni dia yg memerintah kita diperintah . dia jd pemerintah kita yg tolong . paham-pahamjela ...
-------------------------------

Kami akan tolong jika kerajaan tolong kami

Tanpa Nama berkata...

SBPA adalah skim gaji sonsang......setuju!!!! Sebabnya disediakan oleh mereka yg berfikiran songsang. Cuma harap2 nafsu mereka x songsang mcm org tu......Bijak sungguh org yg tulis rencana ni!

Tanpa Nama berkata...

Salam untuk semua....jangan nak salahkan JPA jer...tu yang presiden kita tu dapat dato jer terus gabra...mabuk sangat nk ke 60 tahun pencen sampai gaji yang belum pasti dah kata bagus....nilah melayu boleh dato ingat boleh bawa masuk kubur ker...nanti dh hampir nk pencen mintak lah lg pencen sampai 80 tahun...baru kelas gitu dato...

Tanpa Nama berkata...

Yg korang iri hati sgt dgn pegawai atasan / jusa ni apasal? Ada berapa je JUSA? Ada 2000 org? berbanding 1.3 juta PA. tu pun nak kecoh.syukur la


___________________________
___________________________
BRO...bukan iri-hati tapi biarlah kenaikan yg adil'
Jangan sampai ada kakitangan naik dibawah 7 peratus....
JUSA-JUSA yang nak naik banyak tu tak kisah lah kalau JUSA yang ada PhD.....TAPI yang JUSA sijil ciput sekadar ijazah sarjana muda sastera/sains sosial je yg diperolehi ketika umur 24 tahun dulubagi lah 13 peratus...

hi hi hi hi-lawak la.

Tanpa Nama berkata...

cuepecs ni jgn sesekali melibatkan politik dalam kenyataan anda...kerana org dibawah anda adalah rakyat yang berdaulat...biar anda independent...faham k

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sudah menjadi fitrah semulajadi sebarang ketidakadilan akan ditentang oleh semua makhluk termasuk haiwan. Sikap mementingkan diri dan kelompok sendiri membawa musibah dan bahana.

Pegawai-pegawai atasan kami menghormati anda atas nama jawatan anda kerana disitulah tempat kami berpayung. Tetapi sekiranya payung itu tidak mahu dikongsi bersama jawabnya seperti kes SBPA.

Jangan apabila kita mengadap illahi nama kita dicaci dan dikeji atas pertimbangan salah semasa hidup, tinggalah legasi untuk kebanggaan keluarga.

Kami Penjawat Awam bawahan bukan mencari kekayaan bahkan mengejar pangkat. Kami sedar dimana tahap kami berada. Namun biarlah juga kami mampu memberikan keluarga sesuap nasi.

;'dunia adalah sementara:'

---------------------------

SPBA tidak adil kepada gol perlaksana

zahar UPM berkata...

Yang Berhormat Dato' Presiden CUEPACS

NAK MINTA TOLONG.saya nak tekan berkenaan syarat & gaji,kenapa minta lagi sijil..bila ditanya,jawabnya sekarang SBPA.SBPA wujud dalam bajet 2012,ada pulak sekatan tiada kenaikan gaji selama 9 tahun oleh kerana sijil tidak cukup syarat.kenapa tahun 2009 waktu kemasukan dalam perkhidmatan awam tak cakap terus terang,cukup tertekan dengan keadaan ini.minta pihak CUEPACS berbincang dengan JPA berkenaan hal ini,jika nak kepastian lagi boleh hubungi kementerian kewangan bahagian sumber manusia.mereka meminta sijil,gaji saya sebelum SBPA rm730 (join perkhidmatan awam pd 2009).apabila SBPA wujud,pihak sumber manusia meminta sijil.apabila dpt sijil,kali pertama keluar opsyen tengok gaji pokok rm850(SBPA),kali kedua diberitahu oleh sumber manusia gaji pokok jadi rm 820.kenapa gaji jadi kurang pulak ? sumber manusia jwb sebab sijil tak cukup syarat,kenapa diterima masuk dalam kerajaan pada 2009 ?jwbnya SBPA belum wujud pd 2009.Persoalan sekarang ni,kenapa diganggu gugat kemasukan 2009.Sepatutnya utk kemasukan baru bermula 2012 sahajalah dikenakan sekatan begini kerana pembentangan bajet utk 2012 & ke depan.jangan menganiaya golongan ini,di mana kebajikan ????tertekan & terus tertekan,kami tidak mahu apabila ada pelarasan gaji kami tidak merasainya.terima kasih.
--------------------------------------

sedara di atas...
sijil ape yg xde ni bro?
SPM ka? PMR ka?kalu masuk 2009..
basic 730.00 mesti T3 ni..
sama ada N1 atau R1...

bro ade nyatakan bile dah diberi sijil..pihak sumber manusia ckp sijil x cukup syarat...sijil ape yg bro bagi sampai dorg bole ckp x cukup syarat tu?..

setahu saya melalui SBPA...syarat minimum untuk gred 5-1..PMR..
ini bermaksud saudara hanya bagi sijil UPSR.(ikut pemahaman saya la)

pada hemat saya...jika saudara hanya ada upsr..dan diterima bekerja sebagai PA pada tahun 2009..berjawatan tetap...itu adalah sangat2 beruntung... tidak ade ape yg perlu di perbesarkan lagi saudara...sebagai contoh..jawatan kerani PTPO,,khas untuk SPM..saudara tahu x..kalu di jabatan saya menerima permohonan mengisi jawatan tersebut..jika 500 borang diterima..450 mesti ade diploma...50% ade ijazah...sedang kan ptpo n17..gaji lebih kurang je ngan saudara punye gaji..

percaya atau tidak...di UPM..ade sahabat mempunyai sijil/diploma.. tapi menjawat jawatan PAP...pasal giveup keje di sektor swasta..ade diploma or sijil pun starting gaji same je ngan PAP kerajaan..+ elaun la.. kerajaan plak banyak banefit dari segi medical...loan... dan macam2 lagi yg saudara sendiri tahu..

sekian pandangan saya,,,dan bukan niat untuk menunjuk pandai..

dari PAP universiti putra malaysia

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Seperti kata Abraham Lincoln: ''Jangan fikir apa yang negara boleh beri kepada kita, tetapi fikirkanlah apa sumbangan yang boleh kita berikan kepada negara."

----------------------------

Ape nak sumbangnyer jika dah kene tindas hidup2

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Yg korang iri hati sgt dgn pegawai atasan / jusa ni apasal? Ada berapa je JUSA? Ada 2000 org? berbanding 1.3 juta PA. tu pun nak kecoh.syukur la

----------------------------

Ko aper tahu, kami ni x dapat 7% pun ini kan 13 %..jangan nak menyalak kat sini bro...lu gaji tinggi, duduk diam2lah ngok

Tanpa Nama berkata...

banyak perkara dimana kerajaan harus akur pada rakyat terutamanya kakitangan sokongan yang jumlahnya paling ramai..jangan menyesal jika semua kakitangan sokongan berpaling tadah dlm pru ke 13..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
X payah lah nk cemburu2, rezeki masing2, nk dpt lebih kene usaha lebih...

Just my one cent... No hard feeling...

cemburu tandanya sayang

------------------------

Bukan cemburu tapi sakit hati ngok kene tipu hidup3

Tanpa Nama berkata...

Kiraan Baru SBPA

1.4 -50000 X 3 :?

Formula

A.1.4 juta kakitangan kerajaan
B.50 ribu bersetuju dgn SBPA(PNP&JUSA)
C. 1.35 juta kakitangan x bersetuju (gaji naik sikit)
D. 1.35 juta kakitangan awam mempengaruhi 3 orang ahli keluarga kata SBPA "Indah Khabar dari Rupa"

E. 4.05 juta rakyat Malaysia marah dengan JPA.

F. Jawapan: Pilihan Raya ke-13 ?

Tanpa Nama berkata...

ni info dari Sembang Ceupacs..apa citer pulak ni..? aduii..tak faham la..sapa cinta ni..?

26 Jan 12, 05:00
cinta: Perbezaan gaji sbpa dan ssm tidak akan dibayar pada 31 jan. gaji sbpa bermula mei.

Tanpa Nama berkata...

kesimpulannya, satu usaha mewujudkan kumpulan 'brahma' dengan pendapatan maksima dalam perkhidmatan awam!

yang terpinggir akan terus dipinggirkan, impian melihat kumpulan pelaksana dimartabatkan akan terus jadi mimpi indah!

Tanpa Nama berkata...

kumpulan sokongan dipaksa kerja lebh masa,siang dan malam kena buat ot kerana majlis rasmi kerajaan,kalau x buat di ambil tindakan ,bila dah buat overtime,duit pulak x de,nak bayar ot,sia2 je keja siang dan malam selama 4 bulan,mengunakan keringat dan tenaga,......last2 minit,yg untung geng atasan,geng bawah ni..jugak la jadi mangsa,smpai nk beri cuti 25 hari....ikut suka korang je pegawai atasan ye...staff sokongan tnggu nak lepaskan api kemarahan ni pada pru 13.....

mat pisang berkata...

31 ni dibayar...tetapi hasil penambahbaikan akan diselaraskan kemudian..itulah setakat hari ini...x tahu lak esok..

Tanpa Nama berkata...

mat pisang berkata...
31 ni dibayar...tetapi hasil penambahbaikan akan diselaraskan kemudian..itulah setakat hari ini...x tahu lak esok..

-------------
konform ker bro??lampiran C??

Tanpa Nama berkata...

dari Sembang Ceupacs:

26 Jan 12, 05:13
cinta: Tujuan tidak dibayar 31 jan ialah kerana AG tidak mahu kerja banyak kali. Jika bayar sekarang, mei nanti kena ubah lagi. Tidak selesai kerja.

26 Jan 12, 05:17
cinta: Selaras dengan pengumuman oleh kerajaan, pihak JANM mengesahkan proses bayaran gaji SBPA pada 31 Januari 2012 adalah ditangguhkan sehingga dimaklumkan kemudian

-----------------------------------
sapa2 blh tolong jawab..dah mcm2 kekeliruan ni..ada ke AG blh bg alasan tak mau buat keja bnyk kali..dah tugas tu buat saja la. AG ikut arahan sapa ni?

Tanpa Nama berkata...

Kami menghargai jasa baik kerajaan kerana menaik taraf jawatan Juruteknik dari SPM ke STPM. Jawatan Juruteknik J22 & J26 kini adalah JA3-1 sama gred dgn jawatan Juruteknik J17. Dari itu kami Juruteknik J22 & J26(SSM) yang memiliki Sijil Kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun, mohon dipertimbangkan & dihargai pengalaman serta kekananannya. Sebelum ini kami juga berusaha utk lulus PTK & melalui prosesi temu duga sebelum dapat menjawat jawatan Juruteknik J22 @ J26. Dengan ini kami berharap pihak JPA memberi kami sedikit penghargaan atas usaha kami sebelum ini utk memajukan diri hingga dapat menjawat jawatan kanan dlm skim juruteknik. Harapan kami agar diberi gred berbeza dari gred JA3-1 supaya dpt membezakn kami dr gred J17 SSM. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Kami menghargai jasa baik kerajaan kerana menaik taraf sijil kejuruteraan politeknik setaraf STPM. Jawatan Juruteknik J22 & J26 kini adalah JA3-1 sama gred dgn jawatan Juruteknik J17. Dari itu kami Juruteknik J22 & J26(SSM) yang memiliki Sijil Kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun, mohon dipertimbangkan & dihargai pengalaman serta kekananannya. Sebelum ini kami juga berusaha utk lulus PTK & melalui prosesi temu duga sebelum dapat menjawat jawatan Juruteknik J22 @ J26. Dengan ini kami berharap pihak JPA memberi kami sedikit penghargaan atas usaha kami sebelum ini utk memajukan diri hingga dapat menjawat jawatan kanan dlm skim juruteknik. Harapan kami agar diberi gred berbeza dari gred JA3-1 supaya dpt membezakn kami dr gred J17 SSM. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

kepada saudara di atas...
sebelum saudara menerima kerja tersebut..adakah saudara tahu saudara perlu "Dah la keja siang malam ,ot pun x ada,risiko tinggi d.YG paling sedih cuti raya pun susah dpt cuti selalu kena beku.hari minggu keja public holiday pun keja" kalau dah tahu skop kerja saudara macam tu... ape yang nak di bebelkan lagi?
setiap keje ade kelebihan dan kekurangannya..

+++++++++++++++++++++++++++++++++
ADA ORANG MINTA PENDAPAT KAU?
DAH RASA BIJAK SANGAT KE NAK BAGI KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN?
YANG DOK MENULIS DALAM BLOG NI SEMUA NYA MEMBINCANGKAN PENAMBAHBAIKAN JAWATAN MASING MASING,KALAU KAU RASA KERJA KAU TAK ADA APA YANG NAK DICADANGKAN,DUDUK DIAM DIAM,TAK PAYAH NAK KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN....MANGKUK HAYUN,PERANGAI MACAM SIAL.
AKU SOKONG APA YANG PENULIS DIATAS CADANGKAN,SOAL LULUS TAK LULUS BUKAN URUSAN KAU....
ADA DIA MOHON DENGAN KAU?DAH RASA HEBAT SANGAT KE?KALAU FIKIR MACAM OTAK GONDOL KAU NI,TAK PAYAH LA NAK KAJI LAGI SBPA NI,TERIMA SAJA SEGALA KEKURANGAN DAN KELEBIHAN YANG TELAH DITETAPKAN OLEH SBPA...JANGAN NAK KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN....HORMATI HAK BERSUARA ORANG LAIN,WALAUPUN SUARA SUARA ATAU IDEA YANG DIKETENGAHKAN ITU SUMBANG.

Tanpa Nama berkata...

Yg korang iri hati sgt dgn pegawai atasan / jusa ni apasal? Ada berapa je JUSA? Ada 2000 org? berbanding 1.3 juta PA. tu pun nak kecoh.syukur la

-------------------------------------

Kitaorang ni cuma dapat hirup kuah je. Yang geng-geng atas ni dapat makan daging yang sedap-sedap pulak. Bila kami bising sikit, barulah dihulurkan tulang barang seketul dua supaya kami boleh senyap dari meminta-meminta. Alhamdulillah, kami bersyukur kerana dengan tulang tu jugaklah kami dapat buat sup tulang. Tapi hakikatnya, tulang tetap tulang dan daging tetap daging. Mana sama beb. Adakah kami patut bersyukur dan terima aja bahawa ini sahaja rezeki yang kami ada ?

Tanpa Nama berkata...

CADANGAN KGT BERDASARKAN JAWATAN KUMPULAN PELAKSANA

PMR(5-1) - RM80

SPM(4-1) - RM100

SIJIL/STPM(3-1)gred W,FT,E,G,J - RM120 DAN RM145

DIPLOMA(2-1) - RM160

Khamis, Januari 26, 2012 2:20:00 PM

Aku yang ada diploma diturunkan taraf setaraf STPM ape cerite?

Tanpa Nama berkata...

percaya atau tidak...di UPM..ade sahabat mempunyai sijil/diploma.. tapi menjawat jawatan PAP...pasal giveup keje di sektor swasta..ade diploma or sijil pun starting gaji same je ngan PAP kerajaan..+ elaun la.. kerajaan plak banyak banefit dari segi medical...loan... dan macam2 lagi yg saudara sendiri tahu..

sekian pandangan saya,,,dan bukan niat untuk menunjuk pandai..
===============================

ikut suka kau lah....terima kasih atas nasihat dan pandangan .tapi....seeloknya jaga sendiri punya hal.kalau orang tak minta pendapat tak payah la nak bagi komen....bimbang kalau orang meluat.ni berapa kena bayar atas khidmat runding cara nasihat ni?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Yang pasti, perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar juga pada 31 Januari ini. Dah keluar arahan daripada Jabatan Akauntan Negara. Maknanya, tak ada perubahan ler...

yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

betul ke,kat mana nk tg info tu tuan

-----------------------------------
- setengah kementerian dah kuar slip gaji utk bayaran beza tu..pegi laman ag mcm biasa..

Tanpa Nama berkata...

bijak betul kenyataan felo tue.. bukannya bodoh dan bebal mcm pegawai yg membuat dan memikirkan SBPA.. bodohlah lu beb..!! kami rasa felo tue lagi layak memegang jawatan yg di sandang oleh KPPA, JUSA,TURUS dan PTD.. apalah malang dpt pegawai yg mementingkan kroni dan gred A jea.. jgn cabar kami 1.3 juta PA, kami berkelulusan ijazah dan master beb.. boleh meruntuhkan kerajaan sedia ada.. tunggu PRU-13 nanti.. just look n see.. sape yg kena..!!

Tanpa Nama berkata...

DIJAMIN BULAN 2 DAPAT GAJI SBPA..

SEBAB PM PUN DAH KATA,SELEPAS KAJIAN,TIADA AKAN JADI LEBIH BURUK..MAKNANYA SKIM NI AKAN TERUS PADA BULAN 2.

KALAU ADA PERUBAHAN GAJI BAGI SKIM2 TERTENTU,AKAN DAPAT TUNGGAKAN PULA PADA BULAN APRIL@LEWAT SIKIT.TP TARIKH BERKUATKUASANYA TETAP 1.1.2012..
-----------------------------------
Sumber ini boleh dipercayai sbb slip gaji saya dah ada dah bayaran beza gaji yg akan dapat 31hb jan. ni..maknanya masih ada harapan utk disemak juga gaji yang tunggakkannya akan dibayar kemudian..

Tanpa Nama berkata...

Sejak diumumkan SBPA   Doktor2  Pakar Senior bukan Jusa di KKM merasa amat kecewa kerana pengorbanan mereka untuk berkhidmat dgn KKM tidak dihargai. Pengalaman, pengentahuan dan skil mereka tidak dinilai. Jasa mereka dilupakan. Taraf mereka disamakan dgn Doktor Pakar Junior yg baru setahun jagung menjadi Pakar dan masih berguru dgn Doktor Pakar Senior.  Dalam SBPA mereka Doktor Pakar senior dan junior diletakkan pada skala yang sama iaitu P1T1. 

Doktor Pakar yg telah dinaik pangkat ke JUSA pula diberi penghargaan besar seperti lain2 golongan JUSA, sedangkan taraf kerja antara Doktor Pakar Senior 54 dan Doktor Pakar Jusa adalah sama. 

Akibat dari pengumuman perlaksanaan skim SBPA, sebahagian doktor Pakar Senior SSM 54 terutamanya yang memiliki subkepakaran klinikal sudah nekad untuk keluar ke Hospital swasta. Sebahagian lagi masih menunggu mengharapkan penambahbaikkan dan pengiktirafan kpd komitment mereka untuk terus bertugas di KKM demi kebaikan pesakit-pesakit khasnya golongan yang kurang mampu.

Diharap pihak-pihak yang berkaitan dgn penambahbaikkan skim SBPA ini mengambil kira perkara ini bagi mengelakkan kerugian kpd perkhidmatan di Hospital2 kerajaan akibat penghijrahan Doktor Pakar Senior 54 yang yang berpengalaman, berpengentahuan dan berkemahiran tinggi serta mempunyai komitment yang tinggi untuk berkhidmat dgn kerajaan demi kebaikan pesakit2 terutamanya golongan kurang mampu.    

Tanpa Nama berkata...

Mengapa dalam SBPA yang menarfkan semula jawatan2 yang tertentu contoh pemandu yg menjadi pembantu operasi yg tidak mempunyai pmr perlu berkhidmat bagi tempoh yg sgt lama iaitu 10 thn...bagaimana pulak senarai tugas mereka2 ini yang asalnya dari berbagai jawatan..peranan ketua jabatan sgt penting utk pembahagian tugas yg adil kerana mungkin lepas ni PAP pun kena jadi pemandu juga dan sebaliknya...elaun pemandu juga perlu diselaraskan sbb risiko dijalanraya semuanya sama je tak kira la dia bawa jusa/pegawai yang lain...

Tanpa Nama berkata...

senang2 batal terus sbpa/guna ssm balik beri naik gaji kum turus 5% jusa 10% kum A 25% B 35% C dan D 45% PASTI SEMUA PA SETUJU .X BUANG MASA TENAGA DAN PENING KEPALA .APA SUSAH,PM CKP JE .CONTOH MASA PAK LAH JADI PM .SAPA SOKONG ANGKAT TANGAN MCM SAYA

Tanpa Nama berkata...

 Tanpa Nama berkata...
Yang Berhormat Dato' Presiden CUEPACS

NAK MINTA TOLONG.saya nak tekan berkenaan syarat & gaji,kenapa minta lagi sijil..bila ditanya,jawabnya sekarang SBPA.SBPA wujud dalam bajet 2012,ada pulak sekatan tiada kenaikan gaji selama 9 tahun oleh kerana sijil tidak cukup syarat.kenapa tahun 2009 waktu kemasukan dalam perkhidmatan awam tak cakap terus terang,cukup tertekan dengan keadaan ini.minta pihak CUEPACS berbincang dengan JPA berkenaan hal ini,jika nak kepastian lagi boleh hubungi kementerian kewangan bahagian sumber manusia.mereka meminta sijil,gaji saya sebelum SBPA rm730 (join perkhidmatan awam pd 2009).apabila SBPA wujud,pihak sumber manusia meminta sijil.apabila dpt sijil,kali pertama keluar opsyen tengok gaji pokok rm850(SBPA),kali kedua diberitahu oleh sumber manusia gaji pokok jadi rm 820.kenapa gaji jadi kurang pulak ? sumber manusia jwb sebab sijil tak cukup syarat,kenapa diterima masuk dalam kerajaan pada 2009 ?jwbnya SBPA belum wujud pd 2009.Persoalan sekarang ni,kenapa diganggu gugat kemasukan 2009.Sepatutnya utk kemasukan baru bermula 2012 sahajalah dikenakan sekatan begini kerana pembentangan bajet utk 2012 & ke depan.jangan menganiaya golongan ini,di mana kebajikan ????tertekan & terus tertekan,kami tidak mahu apabila ada pelarasan gaji kami tidak merasainya.terima kasih.

------------------------------------

Memang amat tak logik mengarahkan PA untuk mengemukakan sijil baru yang bukan syarat untuk skim mereka semasa mereka memohon dan mula berkhidmat. Kenapa dulu tak cakap bahawa pada 2012 skim SBPA akan dilaksanakan dan skim kerja kamu memerlukan kelulusan SPM. Mungkin mereka boleh mengambil SPM sebelim 2012 atau mereka telsh memohon pekerjaan lain. jangan nanti di kementerian2, mutu perkhidmatan awam terjejas teruk kerana PA sibuk baca buku atau mengantuk kerana baca buku lewat malam atau pergi tuisyen.
Siapa pula nak tanggung kos-kod tuisyen dan buku2? Mudahkah untuk lulus tanpa menghadiri kelas formal disamping menjalankan tanggung jawab dalam perkhidmatan? Bagaimana pula mereka ysng telah memiliki keluarga hendak membuat persediaan untuk peperiksaan? 

Jangan jadi PA menjadi stress kerana tekanan peperiksan gara gara knhin memenuhi syarat SBPA. Adakah mutu perkhidmatan awam akan meningkat ketara apabila mereka lulus peperiksaan tersebut sedangkan sebahagian mereka telah bertahun- tahun berkhidmat?

Idea ini adalah salah satu dari banyak perkara-perkara aneh dalam SBPA yang jelas mengambarkan kurang bijaknya golongan PTD2 di JPA yang merangka skim ini. Sepatutnya syarat tersebut adalah diaplikasikan kepada pemohon baru dan bukannya mereka yang telah diterima berkhidmat.

Jangan nanti JPA disaman oleh PA melalui peguam2 yang jauh lebih bijak disebabkan kurang bijaknya golongan PTD-PTD di JPA.

 

Tanpa Nama berkata...

Bukan Krn Sikit JUSA maka gaji boleh naik melambung
------------------------------------

 Tanpa Nama berkata...
Tanpa Nama berkata... 
Yg korang iri hati sgt dgn pegawai atasan / jusa ni apasal? Ada berapa je JUSA? Ada 2000 org? berbanding 1.3 juta PA. tu pun nak kecoh.syukur la

--------------------------

 Tanpa Nama berkata...
PA-PA semua mesti faham, kerajaan mungkin tak mampu nak naikkan gaji 1.37 juta kakitangan awam. Kerana itu hanya diberi satu hingga dua mata kenaikan gaji tahunan shj. Itu pun jumlahnya dah beberapa kali ganda yang dinikmati oleh pihak atasan.

Untuk gred JUSA mereka tidak ramai maka jumlah kosnya tidaklah sebesar untuk diberi kepada kumpualn pelaksana. 

Mungkin ini reason yang sesuai.

Rabu, Januari 11, 2012 10:55:00 PM
--------------------------------------

Kenapa tak dinaikkan saje gaji ikut % spt junior, senior, jusa sama 10%. kpd tangga gaji yg sedia ada. Tambahkan 3 tangga gaji di skala 54 untuk benefit mereka yang dah maksimum tapi belum naik JUSA.

Jika kenaikan 10% begini, JUSA hanya naik lebih kurang RM1000saje, bukannya RM6000 dan junior 54 naik gaji RM500, bukannya RM2000. 
Banyak duit dijimatkan, gunakan untuk create lebih banyak JUSA post bagi mereka yang dah layak. Begitu juga kenaikan semua PA lain- lain kategori dinaikkan ikut peratus yg sama. Tentu tak ada masalah tak puashati antara satu sama laim
  
Kalau cara ni barulah dipanggil cara yg LOGIK, ADIL dan memang semestinya menaikkan motivasi PA. Cara ini juga tidak menafikan hak mereka yang dah layak untuk naik pangkat.

Tanpa Nama berkata...

mohon semak fakta sebelum menulis. Banyak fakta yang tidak betul.

Tanpa Nama berkata...

kimak
Cibai
Lancau
Mereka
Yg
Bikin
Sbpa
Ni...
Korang
Ingat
Duit
Rakyat
Tu
Korang
Yg
Punya
Ker?????
Fuck!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau naik RM100 dari asas RM3,000 agak-agak dapat 13% ke ???

Tanpa Nama berkata...

sikit2 rezeki masing2.benci aku dengar.Memang tuhan bagi rezeki tapi orang atasan sekat macammana? jadi rezeki kami ni orang atasan yang bagilah? best jugak diaorang boleh adjust rezeki diaorang manakala rezeki kami ni diaorang sekat? wahai orang atasan insaflah... dunia dunia jugak... akhirat akhirat jugak.

Tanpa Nama berkata...

Takpa2. Antara doa2 yang dimakbulkan adalah doa orang teraniaya.. Kepada yang teraniaya berdoalah banyak2 ok.

Tanpa Nama berkata...

BANK2 pun sudah khuatir sekarang setelah mendengar EXIT POLICY.. Ada beberapa bank nak rombak balik loan maksimun 20-25 tahun kepada masa yang lebih singkat. Maybe 5-10 tahun sahaja.. kawan aku orang kerja Bank bagitau..

naik pangkat,cuti kurang berkata...

nanti bila ceupacs berjaya menaikkan lagi gaji kita atau tambah baik sbpa,jangan pula lupa jasa ceupacs.

dulu banyak komen komen yang marah pada ceupacs bila sbpa tangguh.

kalau tak dapat naik gaji,tambah cuti pun saya mahu.....susah la sejak 2009 bila cuti dikurangkan.

mungkin orang lain tak faham,tapi bagi saya yang kerja jauh dari negeri asal,untuk balik kampung saya terpaksa ambil dua hari cui,satu hari untuk balik kg,satu hari lagi untuk balik kerja selepas cuti.

minta tukar tak ada kekosongan di negeri asal.

kalau boleh,tambah semula cuti tahunan PA seperti sebelum 2009.

Tanpa Nama berkata...

buat semua PA.. ape lagi, kasi santau kau org punya semua ketua jabatan, ptd, turus, jusa kasi mampoosss dia org.. bomoh siam dan org asli sedia menyantau dia org.. menyusahkan org jea..jadaahh..!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

Dulu Pok Jib kata PA tak bermoral..lah nii KP JPA langsung tak bermoral ...(correct me if im wrong)

Khamis, Januari 26, 2012 1:53:00 PM

....................................
Setuju..exit policy kan KP JPA yang mengkhianati semua PA

Tanpa Nama berkata...

MAAF TUKAR TAJUKKK APA CITA YER KPPA ABU BAKARR TUUU YERR SONYAPPPP YERR DAHH KENA POLL KERR SAPE LEHH JAWAPP MESTI ADA ORG JPA DALAM BLOG NI YERR TAKK HEHEHEH

Tanpa Nama berkata...

kes kenaikan pangkat macamana pulak? semua jabatan patut beri keutamaan pada PA yang dah lulus PTK.Trend kat beberapa jabatan la ni,yang tak lulus/ambil PTK diberi kenaikan pangkat. Junior pulak tu.Dahlah masa kami ambik PTK,sampai demam2,tinggal anak bini,perabih duit buat kertas projek dsb. Last2 tak laku. Diam macam tu ja.CEUPACS tolonglah tengok perkara ni sama.Janganlah kami yang senior ni nak kena lalui prospek pulak yang nampaknya terlalu 'competative''

Tanpa Nama berkata...

Saya dan seluruh warga PA berharap agar bayaran gaji SBPA dibuat sebelum pilihanraya....ini adalah bagi menyokong lagi kerajaan serta pimpinan PM kita

Tanpa Nama berkata...

31.1 ni ada mayuk kaaaa?

Tanpa Nama berkata...

ppdkualakangsar.edu.my/gerbang/

terbaru..

Tanpa Nama berkata...

Apalah salahnya kalau naikkan gaji sama macam ex-PM buat tahun 2007 dulu tu dan masa tu semua orang faham dan menerima tanpa bantahan pun. Semua PA bersetuju dan tiada rahsia dalam jadual gaji matriks yang dikeluarkan.

Kalau kita sendiri buat pengiraan sama seperti yang diumumkan tapi kali ni punya SBPA seperti diselindungkan pun....rahsia la kononnya.

Agak memalukan JPA juga kerana tidak telus dan anggapan lain-lain PA pula seperti JPA ni mempunyai agenda yang tersendiri....maaflah wahai JPA...imej & maruah jabatan anda dah pun 'tercalar' dik kesilapan sendiri.

Harap-harap selepas ini tidak lagi berpanjangan dan sesungguhnya semua warga PA amat ternanti-nanti & tertunggu-tunggu gaji yang baru....harap-harap sebelum pilihanraya...yang pasni kalau sebelum pilihanraya gaji baru dah masuk...sudah tentu kemenangan milik BN

Tanpa Nama berkata...

DIHARAP ADA PENAMBAHBAIKAN UNTUK GRED W17..KERANA TELAH DI SETARAFKAN DENGAN PTPO N17..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Yg korang iri hati sgt dgn pegawai atasan / jusa ni apasal? Ada berapa je JUSA? Ada 2000 org? berbanding 1.3 juta PA. tu pun nak kecoh.syukur lah

Khamis, Januari 26, 2012 3:58:00 PM
_____________________________________

bukan iri hati bro..sakit hati sbb orang lain yg berjuang..depa yg ambil kesempatan...ada ke patut?

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya umumkan nama mereka mereka (pegawai/JUSA) yang menyusun skim sbpa buat pertama kali sehingga PA jadi berbalah balahan, sebab sifir bodoh pegawai pegawai tertinggi nilah memungkinkan kerajaan tumbang dlm PRU13....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

buat semua PA.. ape lagi, kasi santau kau org punya semua ketua jabatan, ptd, turus, jusa kasi mampoosss dia org.. bomoh siam dan org asli sedia menyantau dia org.. menyusahkan org jea..jadaahh..!!

-------------------------------------

hina sangat ke kami orang asli ..keje nak manyatau urang jek...kami pun tahu keje tu dosa...banagng tul kau nih...

Tanpa Nama berkata...

Kalau ikut logik akal..sebagai pegawai kakitangan kerajaan peringkat atasan, mana mungkin berfikiran cukup dangkal tetapi cukup berani untuk menghasilkan semakan gaji baru yang sedemikian rupa? Atas arahan siapa mereka lakukan semua ini atau mungkinkah ada tangan-tangan ajaib disebaliknya? Dan pihak CEUPACS pula dipaksa untuk bersekongkol bagi melengkapkan cerita. Apakah agenda di sebalik semua ini?
Bagaimana pula di awal pagi dihebahkan akan ada pemberian perbezaan gaji antara SSM-SBPA pada 31 Januari tetapi di lewat petang pula arahan ini tangguhkan semula? Siapa yang bertanggungjawab atas ke semua ini sehingga kami sebagai kakitangan awam sudah rasa hilang kepercayaan serta kewibawaan kepada pemimpin-pemimpin yang ada? Mengakibatkan pelbagai tohmahan serta kata-kata nista yang dihamburkan disebabkan perasaan tidak puas hati di kalangan kami.
Nampaknya, slogan Kerajaan Perihatin - ’1 MALAYSIA: RAKYAT DIDAHULUKAN PENCAPAIAN DIUTAMAKAN' sudah tidak ada maknanya bagi kami. Rakyat begitu senang hendak diperbodoh-bodohkan oleh kerajaan. Tapi tidak menghairankan juga kerana dasarnya "Malaysia Boleh"! Jadi apa-apa pun boleh berlaku di tanahair yang tercinta ini.
Terima kasih banyak-banyak lah.. "Syabas Malaysia"!!

p/s: Tak perlu lagi anda semua nak terpekik sana-sini di portal ni lagi..tak ada maknanya jika keadaannya tetap sama..bincang sana-sini menghabiskan duit rakyat saja..tanggung sajalah dosa sama2 ye!!

Tanpa Nama berkata...

mesti pegawai2 jusa keatas frust dgn arahan terbaru PM..x dpt la mereka merasa kenaikan gaji baru meeka yg hampir 6 ribu tu bln 1 ni....

Tanpa Nama berkata...

MAAF TUKAR TAJUKKK APA CITA YER KPPA ABU BAKARR TUUU YERR SONYAPPPP YERR DAHH KENA POLL KERR SAPE LEHH JAWAPP MESTI ADA ORG JPA DALAM BLOG NI YERR TAKK HEHEHE
---------------------------------
orang atasan gaji dah beso buat apo nak bising lagi..mestilah sonyap... kalau diaorang macam kita ni gaji naik ciput aku raso dioranglah yang paling banyak menyalak kat Malaysia ni.

Tanpa Nama berkata...

kat sarawak ni sayur dah naik sekali ganda.. hari tu aku tengok petola 2 biji RM 9.80. adakah kenaikan harga barang mengikut kenaikan gaji jusa keatas tu yang naik melampau lampau tu.Siapa cakap gaji PA naik harga barang naik?? gaji belum naik pun harga barang dah naik. gaji naik puluh2 harga barang naik ratus2.ape cerite ni??????

Tanpa Nama berkata...

JPA sepatutnya buat kajian dengan lebih mendala msebelum membuat apa2 keputusan.Jangan ikut perasaan aje dan kerana pihak atasan aje yang dapat untung,orang bawahan yang merana.Oranh bawahan yang banyak membuat kerja dari org atasan,mereka hanya tau mengarah tanpa memikirkan kesan..pikirlah sendiri.kalau tak le selesai juga,kita tukar kerajaan aje.

lina berkata...

sape yg da dapat tau markah skt? markah sy tahun ni 81 je. ape la nasib. nasib baik markah exit policy dn kenaikan gaji tekah diturunkan. lagi 2 markah utk tidak dapat kenaikan gaji kalo ikut markah sbpa lama. padahal keje sama je dengan yang tahun lepas. gara gara cc baru bagi markah

Tanpa Nama berkata...

Sekarang ni,nak ke kamu belajar sijil poli?sb dapat kerja pun diberi T4..KGT pula setaraf SPM..
Baik abis je SPM terus mnta kerja,3 tahu dah dpt T4..sama juga dgn budak sijil,2 tahun belajar,1 tahun proses cari kerja.

Tanpa Nama berkata...

apo la nak dikatokan, tindakan tampa perancangan, ni la padah eh.

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya turus dan premier yang dijumudkan kerana tiada impact kepada kerajaan.. ade ke takde ke menyemak je..tak memberikan hasil yang baik.. hasil yang tak baik banyaklah...Contohnya gaji yang membebankan kerajaan / melampau tinggi dan SBPA. aku bayar cukai bukannya untuk orang2 macam ni... macam haramlah...nang kutinang kui kutikui.. piiiiirraaahhhhh mabuuukkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Peace:p

Tanpa Nama berkata...

kalau betul, apa yang hendak dirahsiakan, suruh sigh tapi rahsia, dah tak betul tu, kakitangan bawahan jadi mangsa aje tak kasihan ke pada golongan kami ni, di harapkan pihak penel yang meneliti, apakah yang di rahsiakan tu, berapa lama kah kami sengsara menerima gaji rendah ? konon nya Gred naik, tentu gaji naik, mengikut kenaikan Gred, macam sama aje, makna nye tak ada perubahan lah pada ssm N1 kepada sbpa N5-1 ?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sekarang ni,nak ke kamu
belajar sijil poli?sb dapat
kerja pun diberi T4..KGT
pula setaraf SPM..
Baik abis je SPM terus mnta
kerja,3 tahu dah dpt
T4..sama juga dgn budak
sijil,2 tahun belajar,1 tahun
proses cari kerja.
Khamis, Januari 26, 2012

zzxzzzzzzzzzzxzzzzzx

belajar sijil mcm perbodohkan diri sendiri ler.. buat habis duit mak bapak je..ada hutang lagi..kecuali dgree ok sikit..tu pun kalau layak..dahla layak sijil jer..masuk kerja setaraf pulak dgn SPM.. sadis btl..
hapus je la pembelajaran sijil kat poli2.institut awam tu..kalau duit lebih takpe cari ilmu..

Tanpa Nama berkata...

apa jadi kalau Putrajaya diambilalih oleh pembangkang??

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana kalau aku kata puak-puak JPA/PTD ada hidden agenda dlm menyediakan SBPA?

Hidden-kerana nak naikkan gaji geng-geng mereka berlebihan sebab tu Lampiran C.... sulit. Masa diberi.....singkat. Jika tak sain dlm tempoh diberi maka bermakna kekal dlm skim lama.

Nasib baik PM sedar bantahan KA ..... dan JPA/PTD terpaksa akur. Jika tidak dgn campur tangan PM dah selesailah KA semua. Puak JPA/PTD tak mungkin akur dgn rungutan orang lain, kalau tidak PM sendiri.

Pegawai JPA/PTD yg merangka SBPA perlu dikenakan EXIT POLICY...... kes exit policy yg pertama kerana khianat kpd negara!

Tanpa Nama berkata...

apa jadi kalau Putrajaya diambilalih oleh pembangkang??
-----------------------------
pembangkang jadi pemerintah kat situ manakala pemerintah kat situ akan jadi pembangkang...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
apa jadi kalau Putrajaya
diambilalih oleh
pembangkang??
Khamis, Januari 26, 2012

////////////

entah..tgk berita..ptptn dihapuskan..x perlu byr..kalau PR ambilalih ..caya ke tu.

Tanpa Nama berkata...

ada sesiapa berpangkat jusa keatas kat sini yang boleh bagi 1 sebab yang munasabah mengapa gaji jusa keatas boleh dinaikkan sekali ganda gaji asal dan PA bawahan hanya dapat naik puluh2 ringgit saja?.. tolong bagi jawapan kerana saya tidak faham kenaikan tidak rasional akal manusia ni.

Tanpa Nama berkata...

TETAPI JIKA SELEPAS SEMAKAN INI .ADA HASIL YG BAIK..TAK MUNGKIN PUTRAJAYA TUMBANG..KECUALI TAKDE APA2 PERUBAHAN DLM SBPA NI..

PEACE 4 UR 1MALAYSIA

Tanpa Nama berkata...

apa jadi kalau Putrajaya diambilalih oleh pembangkang??
-----------------------------
saya rasa nama Putrajaya akan ditukar Pakatanjaya/DAPjaya/PKRjaya/PASjaya/Majujaya/ ke mungkin... hehe acah je

Pemerhati Politikus berkata...

Aku nak gunakan Teori Konspirasi terhadap KPPA

- KSN tetapkan gaji 50k-60k utk tarik pegawai dari luar utk isi jawatan premier. KPPA terpaksa setuju kerana bos no 1 suruh. (Kena ikut sebab post KSN dah nak kosong). (KSN plak nak kekal dlm jawatan lps tamat kontrak)...so seseorang kena jadi kambing hitam...iaitu KPPA

- exKPPA dipanggil utk semak SBPA (satu cara nak memalukan KPPA dan dapat tunjuk KPPA tak bagus)...(conpem x bleh duduk pos KSN sbb KSN dah bgtau PM, KPPA tak buat betul...mangsa adalah KPPA...

- CEUPACS turut menyalahkan KPPA sebab kontrak presiden pun dah nak abis, so kena jadikan KPPA kambing hitam, supaya PM padang tinggi dan penjawat awam sokong Presiden...(so ada can menang pos presiden lagi)...

Conclusion : Ini kospirasi tahap dewa...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
MAAF TUKAR TAJUKKK APA CITA YER KPPA ABU BAKARR TUUU YERR SONYAPPPP YERR DAHH KENA POLL KERR SAPE LEHH JAWAPP MESTI ADA ORG JPA DALAM BLOG NI YERR TAKK HEHEHE
---------------------------------
orang atasan gaji dah beso buat apo nak bising lagi..mestilah sonyap... kalau diaorang macam kita ni gaji naik ciput aku raso dioranglah yang paling banyak menyalak kat Malaysia ni.
-------------------------------

Sila baca teori konspirasi....ada munasabah jugak sbb KPPA sekarang ni memang bela penjawat awam..tp sbb no 1 bagi arahan, kenalah ikut...

haihss.....kesian KPPA...kesian....conpem kot ksn lanjut kontrak lagi...

Tanpa Nama berkata...

kami harap rintihan PA disemak sewajarnya..diberi keadilan terhadap semua PA termasuk jusa..majoriti akn pastikan BN kekal..

Tanpa Nama berkata...

KATA ADIL, KALAU ADIL BAGI JE SUME LEVEL 13%...APA PULAK NAK LEBIH2 13 % UTK SOKONGAN, PNP 7%???....ADIL TAHAP BANGANG....ADIL 13% UTK SEMUAAAA.....BARU ADILLLL

Tanpa Nama berkata...

sejak NAjib dan Sidek KSN tadbir negara, huru hara jadi perkhidmatan awam...blah la sidek oiii

hidup hidup, hidup PA berkata...

TAK ADIL KUMPULAN SOKONGAN DAPAT NAIK RM 200 TAPI TAK KENA CUKAI PENDAPATAN, YANG GRED PNP NAIK CIPUT TAPI KENA POTONG CUKAI HASIL 12%.....SANGAT TIDAKKK ADILLLLL.....

Tanpa Nama berkata...

Kebanyakan PA tak kisah kalau doktor, engineer, Akauntan, IT, Pertanian, Perikanan, Polis, Kastam, Tentera, Guru dan lain2 bidang spesifik dapat JUSA/Turus dan sebagainya kerana memang kepakarannya ke situ.

Masalah sekarang ni adalah PTD-PTD yang kebanyakannya JUSA adalah golongan rojak.

GOlongan yang dipindahkan dari satu jabatan ke jabatan tertentu dimana mostly not all tiada kepakaran pun melainkan PTD tersebut naik gred dari jabatan yang sama.

Tapi pelik jugak, disebabkan PTD ni takder kepakaran, asyik la mengarah akauntan, engineer, IT, doktor, cikgu ikut cakap mereka.

Yang mereka nak setiap minggu, bulan dan tahun adalah laporan dari pegawai2 tugas spesifik ni sebabnya nak dibentangkan pada Menteri.

So, siapa yang dapat nama?? PTD jugak dapat nama, padahal yang buat kerja tu pegawai2 tugas spesifik. Tapi bila silap, ada argument maka pegawai tugas spesifikla akan disalahkan.

Kalau nak katakan PTD pakar dalam HR, prosedur kewangan kerajaan dll, semua tu dah ada dalam website kerajaan. Nak buat dasar?? Mana2 pegawai kalau diberi peluang buat master in policy making pun boleh buat. Ini tidak, master/PhD dalam bab2 policy making, HR, Social studies semuanya khusus untuk PTD. Padahal tak la susah mana nak banding dgn kursus pegawai2 specifik.

Pegawai lain?? Master pecah kepala. Famili entah kemana, anak entah kemana. Tak jugak naik pangkat bila masuk kerja. Tapi PTD, ruang terbuka luas untuk naik pangkat sebab perjawatan di atas banyak kekosongan yang dibuat2 sendiri.

Bagi kursus kat mana2 pegawai dalam masa 3 bulan pun dah mahir bab tu semua. Tak nampak langsung kerelevenan PTD.

So, apa lagi, pisahkan Pegawai Tadbir dan Pegawai Tadbir Diplomatik. Yang melambak takder kerja kat jabatan kerajaan sekarang ni level Pegawai Tadbir jer.

Bila suruh buat SBPA baru la terhegeh-hegeh nak buat. Sebelum tu buat apa jer kerjanya?? Last2 SBPA pun kucar-kacir jadinya.

Tanpa Nama berkata...

Pemerhati Politikus berkata...
Aku nak gunakan Teori Konspirasi terhadap KPPA

- KSN tetapkan gaji 50k-60k utk tarik pegawai dari luar utk isi jawatan premier. KPPA terpaksa setuju kerana bos no 1 suruh. (Kena ikut sebab post KSN dah nak kosong). (KSN plak nak kekal dlm jawatan lps tamat kontrak)...so seseorang kena jadi kambing hitam...iaitu KPPA

- exKPPA dipanggil utk semak SBPA (satu cara nak memalukan KPPA dan dapat tunjuk KPPA tak bagus)...(conpem x bleh duduk pos KSN sbb KSN dah bgtau PM, KPPA tak buat betul...mangsa adalah KPPA...

- CEUPACS turut menyalahkan KPPA sebab kontrak presiden pun dah nak abis, so kena jadikan KPPA kambing hitam, supaya PM padang tinggi dan penjawat awam sokong Presiden...(so ada can menang pos presiden lagi)...

Conclusion : Ini kospirasi tahap dewa...

------------------------------

Setuju!!!

Tanpa Nama berkata...

he...d name is not to be called..is mr. flip flop! one moment he vows d next day he throws out. but, d mediocre still take his free rides...but d mindful will show him who d real master is.

enuf is enuf...its costly. how much money..manpower n time is wasted to create this shole drama...just to vote in d sullen souls of ur own people. stop it, as only d mediocre will buy u..but d mindful most probably not.

Tanpa Nama berkata...

kalau gaji PA semua naik 100% barulah aku sokong BN.. Sori ye. you've broke my heart and no forgiveness until 100% salary increase for all PA fair and Square.Give and take, you scratch my back and i scrath your back. if you spit on me i also spit on you back. unfair to us... and we will show you what FAIR really means 1.3 mil PA.

Tanpa Nama berkata...

Berita hari ni kata budak2 tak minat amik Sains lagi.

Bagusla tu..amik Sains pun last2 kena duduk bawah PTD jugak. Menyakitkan hati jer. Padahal nya diorang dulu amik Seni Persembahan, Penulisan Kreatif, Fotografi, Seni Halus, Gografi, Sejarah jer masa Uni dulu..

Kat sekolah dulu duduk kelas belakang-belakang. Apa nak buat, dunia nak kiamat dah. Yang bukan ahli jadi pegawai tadbir dunia.

Tanpa Nama berkata...

Dipetik:

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2010/06/tan-sri-sidek-hassan-your-next-stop.html

But imagine, suddenly, the Government extends the tenure of the incumbent KSN or KSU by another one year or two years. It means you have even less opportunity to become top dog. This is what happens when the Government keeps extending the contracts of "beyond shelf life" senior Civil Servants.

Tanpa Nama berkata...

Tan Sri Sidek Hassan : Your Next Stop, Jurassic Park.


By Syed Akbar Ali



I received this sms last night. It looks people are very unhapy with the Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Sidek Hassan. Here is the sms. I have de-smsed the spelling so that we can all understand it :



"Tolong support usaha ni bro, tolong cari angle yang ada lagi, thank you. Pemuda UMNO Putrajaya sebulat suara minta Perdana Menteri jangan sambung kontrak KSN

1. Tidak prihatin terhadap rakyat dalam isu parkir berbayar Putrajaya dan isu saman ekor
2. Tidak perform sepanjang RMK9, perlaksanaan slow sehingga rakyat tidak rasa benefitnya dan jejas pertumbuhan ekonomi
3. Ramai penjawat awam pun marah kepada Kerajaan sebab masih sambung kontrak dia
4. Salah satu punca kakitangan Kerajaan marah dalam tahun 2008, sikap dan kenyataan dia pasal bonus"

Tanpa Nama berkata...

Pemerhati Politikus berkata...
Aku nak gunakan Teori Konspirasi terhadap KPPA

- KSN tetapkan gaji 50k-60k utk tarik pegawai dari luar utk isi jawatan premier. KPPA terpaksa setuju kerana bos no 1 suruh. (Kena ikut sebab post KSN dah nak kosong). (KSN plak nak kekal dlm jawatan lps tamat kontrak)...so seseorang kena jadi kambing hitam...iaitu KPPA

- exKPPA dipanggil utk semak SBPA (satu cara nak memalukan KPPA dan dapat tunjuk KPPA tak bagus)...(conpem x bleh duduk pos KSN sbb KSN dah bgtau PM, KPPA tak buat betul...mangsa adalah KPPA...

- CEUPACS turut menyalahkan KPPA sebab kontrak presiden pun dah nak abis, so kena jadikan KPPA kambing hitam, supaya PM padang tinggi dan penjawat awam sokong Presiden...(so ada can menang pos presiden lagi)...

Conclusion : Ini kospirasi tahap dewa...

------------------------------


Setuju juga

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apa jadi kalau Putrajaya diambilalih oleh pembangkang??
Khamis, Januari 26, 2012 11:30:00 PM

---------------------------------------

Pembangkang (Pakatan Rakyat) akan main wayang macam di Pulau Pinang dan di negeri yang diambil alih oleh mereka pada PRU 12 yang lalu, mereka tak buat apa-apa perubahan, apa yang dibuat adalah berpolitik sepanjang masa dan menyalahkan kerajaan yang terdahulu, sibuk ceramah ke sana ke mari, tapi urusan membantu rakyat tak ada dihiraukan macam dengan ceramah maki hamun, demontrasi liar dan hasutan itu boleh beri rakyat makan, blahlah Pakatan Rakyat penipu.

PA peniaga pasar berkata...

http://yuseriyusoff.blogspot.com/2011/08/ada-desakan-jangan-sambung-kontrak-ksn.html

Malam ini ada seorang pengawai kerajaan ingin bertemu saya, katanya hendak memberi sedikit maklumat mengenai KSN dari perihal keegoaannya sepanjang menjadi KSN, cerita pengawai kerajaan yang tidak mahu menguruskan status PR menantu KSN yang dikatakan telah ditukar ke bahagian lain oleh Tan Sri Sidek Hassan dan banyak lagi.

Sama ada betul atau tidak saya kena periksa dan selidik terlebih dahulu.

Selepas saya buat sedikit penyelidikan yang ingin didedahkan oleh pengawai kerajaan ini, barulah saya tulis apa cerita sebenar mengenai Tan Sri Sidek Hassan. Rasanya tidak salah kita menyatakan kebenaran lagi-lagi jika seseorang itu boleh dianggap liabiliti kerajaan.


YY : Tan Sri... dengar-dengar cerita anak dapat 5A pun dapat biasiswa penuh... tapi anak pengawai kerajaan yang lain dapat 10A belum tentu dapat biasiswa... betul ke?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apa jadi kalau Putrajaya diambilalih oleh pembangkang??
Khamis, Januari 26, 2012 11:30:00 PM

---------------------------------------

Pembangkang (Pakatan Rakyat) akan main wayang macam di Pulau Pinang dan di negeri yang diambil alih oleh mereka pada PRU 12 yang lalu, mereka tak buat apa-apa perubahan, apa yang dibuat adalah berpolitik sepanjang masa dan menyalahkan kerajaan yang terdahulu, sibuk ceramah ke sana ke mari, tapi urusan membantu rakyat tak ada dihiraukan macam dengan ceramah maki hamun, demontrasi liar dan hasutan itu boleh beri rakyat makan, blahlah Pakatan Rakyat penipu.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:15:00 AM

-----------------------------------

ISU KAMPUNG BUAH PALA, SEBELUM MENANG PILIHANRAYA DAP JANJI NAK KEMBALIKAN TANAH PENDUDUK KAMPUNG, LEPAS MENANG SIBUK SALAHKAN ORANG ITU DAN INI, LIM GUAN ENG DAN SUKU SAKATNYA TAK BUAT PUN APA YANG DICANANGKAN SEBELUM PRU 12, PAKATAN RAKYAT CAKAP SAJA LEBIH, TAK RETI APA-APA, SEKADAR TAHU BERDEMONTRASI DAN MEROSAKKAN MASYARAKAT SAJA.

Tanpa Nama berkata...

Aku paling bencilah tengok drama2 ni. cubalah bagi drama gaji pelaksana naik 10k lepas tu premier turun gaji rm 900 sebulan. barulah best tengok 36 orang tu buat demonstrasi jalanan.sambil minta sedekah lagi tu.. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Kebanyakan PA tak kisah kalau doktor, engineer, Akauntan, IT, Pertanian, Perikanan, Polis, Kastam, Tentera, Guru dan lain2 bidang spesifik dapat JUSA/Turus dan sebagainya kerana memang kepakarannya ke situ.

Masalah sekarang ni adalah PTD-PTD yang kebanyakannya JUSA adalah golongan rojak.

GOlongan yang dipindahkan dari satu jabatan ke jabatan tertentu dimana mostly not all tiada kepakaran pun melainkan PTD tersebut naik gred dari jabatan yang sama.

Tapi pelik jugak, disebabkan PTD ni takder kepakaran, asyik la mengarah akauntan, engineer, IT, doktor, cikgu ikut cakap mereka.

Yang mereka nak setiap minggu, bulan dan tahun adalah laporan dari pegawai2 tugas spesifik ni sebabnya nak dibentangkan pada Menteri.

So, siapa yang dapat nama?? PTD jugak dapat nama, padahal yang buat kerja tu pegawai2 tugas spesifik. Tapi bila silap, ada argument maka pegawai tugas spesifikla akan disalahkan.

Kalau nak katakan PTD pakar dalam HR, prosedur kewangan kerajaan dll, semua tu dah ada dalam website kerajaan. Nak buat dasar?? Mana2 pegawai kalau diberi peluang buat master in policy making pun boleh buat. Ini tidak, master/PhD dalam bab2 policy making, HR, Social studies semuanya khusus untuk PTD. Padahal tak la susah mana nak banding dgn kursus pegawai2 specifik.

Pegawai lain?? Master pecah kepala. Famili entah kemana, anak entah kemana. Tak jugak naik pangkat bila masuk kerja. Tapi PTD, ruang terbuka luas untuk naik pangkat sebab perjawatan di atas banyak kekosongan yang dibuat2 sendiri.

Bagi kursus kat mana2 pegawai dalam masa 3 bulan pun dah mahir bab tu semua. Tak nampak langsung kerelevenan PTD.

So, apa lagi, pisahkan Pegawai Tadbir dan Pegawai Tadbir Diplomatik. Yang melambak takder kerja kat jabatan kerajaan sekarang ni level Pegawai Tadbir jer.

Bila suruh buat SBPA baru la terhegeh-hegeh nak buat. Sebelum tu buat apa jer kerjanya?? Last2 SBPA pun kucar-kacir jadinya.

----------------------------------

Rilek bro..takkan kerana nila setitik rosak susu sebelanga....kita kena kaji teori2 yang ada termasuk teori konspirasi tahap dewa

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

apa jadi kalau Putrajaya diambilalih oleh pembangkang??
Khamis, Januari 26, 2012 11:30:00 PM

---------------------------------------

Pembangkang (Pakatan Rakyat) akan main wayang macam di Pulau Pinang dan di negeri yang diambil alih oleh mereka pada PRU 12 yang lalu, mereka tak buat apa-apa perubahan, apa yang dibuat adalah berpolitik sepanjang masa dan menyalahkan kerajaan yang terdahulu, sibuk ceramah ke sana ke mari, tapi urusan membantu rakyat tak ada dihiraukan macam dengan ceramah maki hamun, demontrasi liar dan hasutan itu boleh beri rakyat makan, blahlah Pakatan Rakyat penipu.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:15:00 AM

-----------------------------------

ISU KAMPUNG BUAH PALA, SEBELUM MENANG PILIHANRAYA DAP JANJI NAK KEMBALIKAN TANAH PENDUDUK KAMPUNG, LEPAS MENANG SIBUK SALAHKAN ORANG ITU DAN INI, LIM GUAN ENG DAN SUKU SAKATNYA TAK BUAT PUN APA YANG DICANANGKAN SEBELUM PRU 12, PAKATAN RAKYAT CAKAP SAJA LEBIH, TAK RETI APA-APA, SEKADAR TAHU BERDEMONTRASI DAN MEROSAKKAN MASYARAKAT SAJA.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:17:00 AM

------------------------------------

PAS sebelum jadi kuncu PKR dan DAP dalam Pakatan Rakyat 'Membangun Bersama Islam', tapi lepas masuk Pakatan Rakyat PAS dah jadi 'anjing suruhan' DAP dan PKR saja, isu arak dan judi di Shah Alam, bila Dr. Hasan Ali menyokong langkah MBSA (Majlis Bandaraya Shah Alam) untuk kuatkuasakan larangan arak dan judi di kawasan pentadbiran MBSA, DAP naik angin, dan kepimpinan PAS menyokong DAP hingga sanggup memaki Dr. Hasan Ali, tak puas hati PAS jadi pecacai DAP singkirkan Dr. Hasan Ali yang tak mahu jadi 'kerbau dicucuk hidung' seperti pimpinan PAS yang lain.

PAS sanggup jadi balaci Ambiga untuk BERSIH 2.0 dan tak bantahpun Seksualiti Merdeka, tapi PAS sanggup melarang ahlinya sertai HIMPUN yang mahu selamatkan akidah Islam, apa sudah jadi dengan PAS, sekarang PAS adalah pecacai tahap 'anjing suruhan' kepada DAP dalam Pakatan Rakyat saja.

DAP = Taiko Pakatan Rakyat

PAS = Anjing Suruhan DAP

PAS = Parti Anjing Suruhan (kepada DAP)

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Pemerhati Politikus berkata...
Aku nak gunakan Teori Konspirasi terhadap KPPA

- KSN tetapkan gaji 50k-60k utk tarik pegawai dari luar utk isi jawatan premier. KPPA terpaksa setuju kerana bos no 1 suruh. (Kena ikut sebab post KSN dah nak kosong). (KSN plak nak kekal dlm jawatan lps tamat kontrak)...so seseorang kena jadi kambing hitam...iaitu KPPA

- exKPPA dipanggil utk semak SBPA (satu cara nak memalukan KPPA dan dapat tunjuk KPPA tak bagus)...(conpem x bleh duduk pos KSN sbb KSN dah bgtau PM, KPPA tak buat betul...mangsa adalah KPPA...

- CEUPACS turut menyalahkan KPPA sebab kontrak presiden pun dah nak abis, so kena jadikan KPPA kambing hitam, supaya PM padang tinggi dan penjawat awam sokong Presiden...(so ada can menang pos presiden lagi)...

Conclusion : Ini kospirasi tahap dewa...

------------------------------


Sangat setuju dgn pemerhatian saudara

Tanpa Nama berkata...

KSN konspirasi utk lingkupkan PM...syabas beteh

Tanpa Nama berkata...

Apa pun, SBPA kena disemak semula dengan sedalam-dalamnya untuk penambahbaikkan, pasukan petugas kena teliti dan buat syor yang memberikan situasi menang-menang kepada semua pihak.

Pihak kerajaan pula kena ambil berat masalah ini kerana ini melibatkan maruah kerajaan, silap percaturan jatuh air muka dan maruah kerajaan akan dipertikaikan. Oleh itu sila ambil berat masalah ini dengan serius.

Tanpa Nama berkata...

Pembangkang (Pakatan
Rakyat) akan main wayang
macam di Pulau Pinang dan
di negeri yang diambil alih
oleh mereka pada PRU 12
yang lalu, mereka tak buat
apa-apa perubahan, apa
yang dibuat adalah
berpolitik sepanjang masa
dan menyalahkan kerajaan
yang terdahulu, sibuk
ceramah ke sana ke mari,
tapi urusan membantu
rakyat tak ada dihiraukan
macam dengan ceramah
maki hamun, demontrasi
liar dan hasutan itu boleh
beri rakyat makan, blahlah
Pakatan Rakyat penipu.

xzzzzzzzzz//xxzxzzzzzz

setuju..tempat aku pembangkang menang..tiada apa dibuatnya..muka pun tak nampak.duk ceramah sana sini jer..pengikut pulak terlalu taksub..pukul org BN.tapi pemimpin mereka tak larang pulak..hahaha

Tanpa Nama berkata...

saya cadangkan kerja start 7.30 am balik jam 5.30 pm. isnin hingga khamis. manakala hari jumaat kerja half day.. senang nak buat ibadat..

Tanpa Nama berkata...

sedara di atas...
sijil ape yg xde ni bro?
SPM ka? PMR ka?kalu masuk 2009..
basic 730.00 mesti T3 ni..
sama ada N1 atau R1...

bro ade nyatakan bile dah diberi sijil..pihak sumber manusia ckp sijil x cukup syarat...sijil ape yg bro bagi sampai dorg bole ckp x cukup syarat tu?..

setahu saya melalui SBPA...syarat minimum untuk gred 5-1..PMR..
ini bermaksud saudara hanya bagi sijil UPSR.(ikut pemahaman saya la)

pada hemat saya...jika saudara hanya ada upsr..dan diterima bekerja sebagai PA pada tahun 2009..berjawatan tetap...itu adalah sangat2 beruntung... tidak ade ape yg perlu di perbesarkan lagi saudara...sebagai contoh..jawatan kerani PTPO,,khas untuk SPM..saudara tahu x..kalu di jabatan saya menerima permohonan mengisi jawatan tersebut..jika 500 borang diterima..450 mesti ade diploma...50% ade ijazah...sedang kan ptpo n17..gaji lebih kurang je ngan saudara punye gaji..

percaya atau tidak...di UPM..ade sahabat mempunyai sijil/diploma.. tapi menjawat jawatan PAP...pasal giveup keje di sektor swasta..ade diploma or sijil pun starting gaji same je ngan PAP kerajaan..+ elaun la.. kerajaan plak banyak banefit dari segi medical...loan... dan macam2 lagi yg saudara sendiri tahu..

sekian pandangan saya,,,dan bukan niat untuk menunjuk pandai..

dari PAP universiti putra malaysia

-------------------------
SETUJU DGN SEDARA,ramai sy jumpa kt mindef pap ada degree bisness lg dr itm,n kerani ptpo tu kebanyakkan ada degree or diploma,bersyukur jika dpt keje dlm kerajaan,keje walau bz di sesetengah tmpat tu,tp jika dibandingkan dgn swasta,jauh sector swasta bz n gaji pun xde beza sgt,depend on company..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Pemerhati Politikus berkata...
Aku nak gunakan Teori Konspirasi terhadap KPPA

- KSN tetapkan gaji 50k-60k utk tarik pegawai dari luar utk isi jawatan premier. KPPA terpaksa setuju kerana bos no 1 suruh. (Kena ikut sebab post KSN dah nak kosong). (KSN plak nak kekal dlm jawatan lps tamat kontrak)...so seseorang kena jadi kambing hitam...iaitu KPPA

- exKPPA dipanggil utk semak SBPA (satu cara nak memalukan KPPA dan dapat tunjuk KPPA tak bagus)...(conpem x bleh duduk pos KSN sbb KSN dah bgtau PM, KPPA tak buat betul...mangsa adalah KPPA...

- CEUPACS turut menyalahkan KPPA sebab kontrak presiden pun dah nak abis, so kena jadikan KPPA kambing hitam, supaya PM padang tinggi dan penjawat awam sokong Presiden...(so ada can menang pos presiden lagi)...

Conclusion : Ini kospirasi tahap dewa...

------------------------------


Sangat setuju dgn pemerhatian saudara

------------------------------------

Konspriasi tahap dewa yang sebenarnya adalah SBPA yang dibuat secara penyalahgunaan kuasa dan kedudukan oleh pihak atasan yang buat SBPA ini, semuanya nak bolot dan humban sisa saja kepada penjawat awam, jangan sibuk salahkan presiden Ceupacs, lihat sendiri punca masalah ini adalah kerana sikap tamak haloba dan pentingkan diri sendiri oleh pegawai atasan di JPA dan kuncu-kuncu mereka yang sanggup menindas dan mengainaya penjawat awam demi memuaskan nafsu serakah mereka, ini teladan apa nak tunjuk pada kakitangan bawahan? Tak malu ke buat begini? Mana maruah anda semua hingga sanggup buat perkara sekeji ini? Pangkat tinggi pun tak guna juga kalau tak berhati perut dan tamak haloba hingga menjadi penindas yang zalim.

Tanpa Nama berkata...

ADA ORANG MINTA PENDAPAT KAU?
DAH RASA BIJAK SANGAT KE NAK BAGI KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN?
YANG DOK MENULIS DALAM BLOG NI SEMUA NYA MEMBINCANGKAN PENAMBAHBAIKAN JAWATAN MASING MASING,KALAU KAU RASA KERJA KAU TAK ADA APA YANG NAK DICADANGKAN,DUDUK DIAM DIAM,TAK PAYAH NAK KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN....MANGKUK HAYUN,PERANGAI MACAM SIAL.
AKU SOKONG APA YANG PENULIS DIATAS CADANGKAN,SOAL LULUS TAK LULUS BUKAN URUSAN KAU....
ADA DIA MOHON DENGAN KAU?DAH RASA HEBAT SANGAT KE?KALAU FIKIR MACAM OTAK GONDOL KAU NI,TAK PAYAH LA NAK KAJI LAGI SBPA NI,TERIMA SAJA SEGALA KEKURANGAN DAN KELEBIHAN YANG TELAH DITETAPKAN OLEH SBPA...JANGAN NAK KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN....HORMATI HAK BERSUARA ORANG LAIN,WALAUPUN SUARA SUARA ATAU IDEA YANG DIKETENGAHKAN ITU SUMBANG.
________________________________
SINDROM DLM BLOG CUEPACS NI,ORG NK KOMEN IKUT SUKA LA LGPUN KWN TU GUNA PERKATAAN ELOK JE,YG KO MEROYAN SGT TU APE PASAL MCM KUCING MATI ANAK JER..APER LA LU BROT,SMPAI NK MAKI2 ORG TAK ROCK LALU BROTT!!!JAGA LA BAHASA BROT!!KO SEMBANG HORMATI HAK BERSUARA SEDARA TU PUN NK BERSUARA GAK..KO JER YG BERMASALAH SKET PUNYA BAIK GUNA BAHASA,BUDI BAHASA BUDAYA KITA BROT..KALO GUNA BAHASA ELOK,XJATUH PUN TARAP LU BROTT..WA TEGUR SBB WA HORMAT SAMA LU,KALO TAK DH LAMA WA MAKI2 LU,TP KALO WA MAKI2 LU SAMA LA PERANGAI WA DGN LU 2x5,peaceeeeeee

Tanpa Nama berkata...

MUNGKIN ADA PENGGUBAL DASAR NI SENGAJA NK JATUHKAH KERAJAAN..KITA TGK SELEPAS SEMAKAN NT MCMNA..

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM
-----------------------------------
Pemulis di atas ini... menulis tanpa ilmu dan fakta...menulis mengikut perasan hasad dan dengki dari dalam hatinya...katanya tak pernah dengar artikel sijil poli sama taraf STPM. Meh sini saya bagi dengar....lain kali jangan dengar artikel tak bersumber...cuba baca pekeliling JPA...dah 29 tahun Sijil Poli di naik taraf sama STPM.

Cuba sedara yang hasad ni buka web jpa tu tengok Pekilling Perkhidmatan Bil.7 tahun 1983.

Kalau pemalas atau tak tahu nak cari kat mana pekeliling tu...aku pastekan link dia kat sini

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Lain kali kalau takde fakta..buang sikap hasad tu antara sesama Penjawat Awam.

Tanpa Nama berkata...

CADANGAN KGT
BERDASARKAN JAWATAN
KUMPULAN PELAKSANA

PMR(5-1) - RM80

SPM(4-1) - RM100

SIJIL/STPM(3-1)gred
W,FT,E,G,J - RM120 DAN
RM145

DIPLOMA(2-1) - RM160

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

ADA ORANG MINTA PENDAPAT KAU?
DAH RASA BIJAK SANGAT KE NAK BAGI KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN?
YANG DOK MENULIS DALAM BLOG NI SEMUA NYA MEMBINCANGKAN PENAMBAHBAIKAN JAWATAN MASING MASING,KALAU KAU RASA KERJA KAU TAK ADA APA YANG NAK DICADANGKAN,DUDUK DIAM DIAM,TAK PAYAH NAK KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN....MANGKUK HAYUN,PERANGAI MACAM SIAL.
AKU SOKONG APA YANG PENULIS DIATAS CADANGKAN,SOAL LULUS TAK LULUS BUKAN URUSAN KAU....
ADA DIA MOHON DENGAN KAU?DAH RASA HEBAT SANGAT KE?KALAU FIKIR MACAM OTAK GONDOL KAU NI,TAK PAYAH LA NAK KAJI LAGI SBPA NI,TERIMA SAJA SEGALA KEKURANGAN DAN KELEBIHAN YANG TELAH DITETAPKAN OLEH SBPA...JANGAN NAK KOMEN ORANG PUNYA CADANGAN....HORMATI HAK BERSUARA ORANG LAIN,WALAUPUN SUARA SUARA ATAU IDEA YANG DIKETENGAHKAN ITU SUMBANG.
________________________________
SINDROM DLM BLOG CUEPACS NI,ORG NK KOMEN IKUT SUKA LA LGPUN KWN TU GUNA PERKATAAN ELOK JE,YG KO MEROYAN SGT TU APE PASAL MCM KUCING MATI ANAK JER..APER LA LU BROT,SMPAI NK MAKI2 ORG TAK ROCK LALU BROTT!!!JAGA LA BAHASA BROT!!KO SEMBANG HORMATI HAK BERSUARA SEDARA TU PUN NK BERSUARA GAK..KO JER YG BERMASALAH SKET PUNYA BAIK GUNA BAHASA,BUDI BAHASA BUDAYA KITA BROT..KALO GUNA BAHASA ELOK,XJATUH PUN TARAP LU BROTT..WA TEGUR SBB WA HORMAT SAMA LU,KALO TAK DH LAMA WA MAKI2 LU,TP KALO WA MAKI2 LU SAMA LA PERANGAI WA DGN LU 2x5,peaceeeeeee

Jumaat, Januari 27, 2012 12:50:00 AM

------------------------------------

Ini adalah sindrom orang yang kecewa tak dapat pelahap dalam SBPA kerana SBPA ditangguhkan untuk dibaik pulih, dia meroyan tak tentu arah sebab tak dapat puaskan nafsu serakah dia.

Orang bagi idea ikut sukalah idea macam mana, patutnya nasihatkan golongan tamak haloba yang buat SBPA sebelum ini yang penuh dengan masalah, menyusahkan orang dan memang zalim.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM
-----------------------------------
Pemulis di atas ini... menulis tanpa ilmu dan fakta...menulis mengikut perasan hasad dan dengki dari dalam hatinya...katanya tak pernah dengar artikel sijil poli sama taraf STPM. Meh sini saya bagi dengar....lain kali jangan dengar artikel tak bersumber...cuba baca pekeliling JPA...dah 29 tahun Sijil Poli di naik taraf sama STPM.

Cuba sedara yang hasad ni buka web jpa tu tengok Pekilling Perkhidmatan Bil.7 tahun 1983.

Kalau pemalas atau tak tahu nak cari kat mana pekeliling tu...aku pastekan link dia kat sini

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Lain kali kalau takde fakta..buang sikap hasad tu antara sesama Penjawat Awam.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:54:00 AM

------------------------------------

Pendengki sebenarnya adalah golongan sijil yang mengada-ngada nak setaraf dengan STPM dan diploma, kena sedar sikit yang sijil kalau nak buat ijazah kena buat diploma dulu, tapi kalau STPM boleh terus buat ijazah tanpa buat diploma, buatlah kajian dulu sebelum melalut tak tentu arah.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM
-----------------------------------
Pemulis di atas ini... menulis tanpa ilmu dan fakta...menulis mengikut perasan hasad dan dengki dari dalam hatinya...katanya tak pernah dengar artikel sijil poli sama taraf STPM. Meh sini saya bagi dengar....lain kali jangan dengar artikel tak bersumber...cuba baca pekeliling JPA...dah 29 tahun Sijil Poli di naik taraf sama STPM.

Cuba sedara yang hasad ni buka web jpa tu tengok Pekilling Perkhidmatan Bil.7 tahun 1983.

Kalau pemalas atau tak tahu nak cari kat mana pekeliling tu...aku pastekan link dia kat sini

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Lain kali kalau takde fakta..buang sikap hasad tu antara sesama Penjawat Awam.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:54:00 AM

------------------------------------

Pendengki sebenarnya adalah golongan sijil yang mengada-ngada nak setaraf dengan STPM dan diploma, kena sedar sikit yang sijil kalau nak buat ijazah kena buat diploma dulu, tapi kalau STPM boleh terus buat ijazah tanpa buat diploma, buatlah kajian dulu sebelum melalut tak tentu arah.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:59:00 AM

------------------------------------

Golongan sijil ini tak tahu yang kumpulan Penolong Pegawai jaga ramai anak buah, macam CC (ketua pembantu tadbir) jaga ramai anak buah, jangan sibuk tuduh penolong pegawai dan CC dengki dengan kumpulan sijil ini kerana kena lihat dari tanggungjawab dan bebanan kerja, kalau sekadar buat kerja sendiri dan tak selia sesiapa, tapi lebih tinggi pangat dari CC dan penolong pegawai, di mana adilnya? Kalau nak naikan gred sijil ke gred 27 ataupun yang terkini gred 3-1, lantaklah, tapi gred CC dan penolong pegawai gred jugalah, gred 22 naik ke gred 3-2, lepas itu gred 26 naik ke gred 3-3, gred penolong pegawai pula dalam gred 2-1 untuk stpm dan diploma dan gred 2-2 dan seterusnya untuk diploma dan kenaikan pangkat.

Ini bukan soal dengki, tapi ini soal keadilan, jangan pentingkan diri saja, kerana kumpulan CC dan penolong pegawai tak peduli pun nak naikkan gred sijil ke gred 3-1, tapi kumpulan CC dan penolong pegawai kena naik gred jugalah, takkan dari penyelia jadi orang bawahan pula, apa cerita ini semua? Nak berhujah itu pun, lihatlah pada hakikat, jangan sibuk nak pentingkan diri sendiri saja.

Tanpa Nama berkata...

setuju..tempat aku pembangkang menang..tiada apa dibuatnya..muka pun tak nampak.duk ceramah sana sini jer..pengikut pulak terlalu taksub..pukul org BN.tapi pemimpin mereka tak larang pulak..hahaha
_________________________________
setuju,sama juga tmpat aku cuma kt tempat aku BN menang keje menipu rakyat,n memecah belahkan masyarakat jer manjang,jln berlubang pun bertahun x diturap..tension byk infra x dibuat,nk ngundi br sibuk tunjuk muka,tagih undi apa pun xboleh huhuhu..

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM
-----------------------------------
Pemulis di atas ini... menulis tanpa ilmu dan fakta...menulis mengikut perasan hasad dan dengki dari dalam hatinya...katanya tak pernah dengar artikel sijil poli sama taraf STPM. Meh sini saya bagi dengar....lain kali jangan dengar artikel tak bersumber...cuba baca pekeliling JPA...dah 29 tahun Sijil Poli di naik taraf sama STPM.

Cuba sedara yang hasad ni buka web jpa tu tengok Pekilling Perkhidmatan Bil.7 tahun 1983.

Kalau pemalas atau tak tahu nak cari kat mana pekeliling tu...aku pastekan link dia kat sini

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Lain kali kalau takde fakta..buang sikap hasad tu antara sesama Penjawat Awam.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:54:00 AM

------------------------------------

Pendengki sebenarnya adalah golongan sijil yang mengada-ngada nak setaraf dengan STPM dan diploma, kena sedar sikit yang sijil kalau nak buat ijazah kena buat diploma dulu, tapi kalau STPM boleh terus buat ijazah tanpa buat diploma, buatlah kajian dulu sebelum melalut tak tentu arah.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:59:00 AM

------------------------------------

Golongan sijil ini tak tahu yang kumpulan Penolong Pegawai jaga ramai anak buah, macam CC (ketua pembantu tadbir) jaga ramai anak buah, jangan sibuk tuduh penolong pegawai dan CC dengki dengan kumpulan sijil ini kerana kena lihat dari tanggungjawab dan bebanan kerja, kalau sekadar buat kerja sendiri dan tak selia sesiapa, tapi lebih tinggi pangat dari CC dan penolong pegawai, di mana adilnya? Kalau nak naikan gred sijil ke gred 27 ataupun yang terkini gred 3-1, lantaklah, tapi gred CC dan penolong pegawai gred jugalah, gred 22 naik ke gred 3-2, lepas itu gred 26 naik ke gred 3-3, gred penolong pegawai pula dalam gred 2-1 untuk stpm dan diploma dan gred 2-2 dan seterusnya untuk diploma dan kenaikan pangkat.

Ini bukan soal dengki, tapi ini soal keadilan, jangan pentingkan diri saja, kerana kumpulan CC dan penolong pegawai tak peduli pun nak naikkan gred sijil ke gred 3-1, tapi kumpulan CC dan penolong pegawai kena naik gred jugalah, takkan dari penyelia jadi orang bawahan pula, apa cerita ini semua? Nak berhujah itu pun, lihatlah pada hakikat, jangan sibuk nak pentingkan diri sendiri saja.

------------------------------------

Untuk sijil politeknik ungku omar dan polisas saja, politeknik lain macam mana?

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM
-----------------------------------
Pemulis di atas ini... menulis tanpa ilmu dan fakta...menulis mengikut perasan hasad dan dengki dari dalam hatinya...katanya tak pernah dengar artikel sijil poli sama taraf STPM. Meh sini saya bagi dengar....lain kali jangan dengar artikel tak bersumber...cuba baca pekeliling JPA...dah 29 tahun Sijil Poli di naik taraf sama STPM.

Cuba sedara yang hasad ni buka web jpa tu tengok Pekilling Perkhidmatan Bil.7 tahun 1983.

Kalau pemalas atau tak tahu nak cari kat mana pekeliling tu...aku pastekan link dia kat sini

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Lain kali kalau takde fakta..buang sikap hasad tu antara sesama Penjawat Awam.

_________________________________

XYAH LAYAN LA..SINDROM PENAFIAN YG TIADA KESUDAHANNYA,TULIS TU BIALA FAKTA NI MAIN2 CEDUK JER DR SUMBER YG XTAHU ASAL USUL,TAH2 DIREKA2NYA STPM SETARAP DIPLOMA..HAHHH TU BC ELOK2 SIJIL SETARAF STPM,BUKAN DICEDOK2 TP FAKTA..JGN BUAT2 TAK TAHU..KARANG CKP KURANG CERDIK KECIK ATI MERAJUK..

Tanpa Nama berkata...

Ini adalah sindrom orang yang kecewa tak dapat pelahap dalam SBPA kerana SBPA ditangguhkan untuk dibaik pulih, dia meroyan tak tentu arah sebab tak dapat puaskan nafsu serakah dia.

Orang bagi idea ikut sukalah idea macam mana, patutnya nasihatkan golongan tamak haloba yang buat SBPA sebelum ini yang penuh dengan masalah, menyusahkan orang dan memang zalim.
_____________________________
sindrom manusia meroyan sbb kecewa last2 mati meragam muahahahaha...terima la kenyataan..

Tanpa Nama berkata...

ada sesiapa berpangkat jusa keatas kat sini yang boleh bagi 1 sebab yang munasabah mengapa gaji jusa keatas boleh dinaikkan sekali ganda gaji asal dan PA bawahan hanya dapat naik puluh2 ringgit saja?.. tolong bagi jawapan kerana saya tidak faham kenaikan tidak rasional akal manusia ni.

Khamis, Januari 26, 2012 11:41:00 PM

-----------------------------------

Senang saje:
----------Harga kini Harga Sepatut
JUSA=Emas= RM10,000/g RM20,000/g

P'sana=Batu= RM1/KILO RM1.07/KILO

Emas=sikit=susah dapat=bernilai tinggi

Batu=melambak=se gunung =nilai=boleh kutip tepi jalan

Hakikatnya begitu...jangan marah ye.

Tanpa Nama berkata...

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM
-----------------------------------
Pemulis di atas ini... menulis tanpa ilmu dan fakta...menulis mengikut perasan hasad dan dengki dari dalam hatinya...katanya tak pernah dengar artikel sijil poli sama taraf STPM. Meh sini saya bagi dengar....lain kali jangan dengar artikel tak bersumber...cuba baca pekeliling JPA...dah 29 tahun Sijil Poli di naik taraf sama STPM.

Cuba sedara yang hasad ni buka web jpa tu tengok Pekilling Perkhidmatan Bil.7 tahun 1983.

Kalau pemalas atau tak tahu nak cari kat mana pekeliling tu...aku pastekan link dia kat sini

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Lain kali kalau takde fakta..buang sikap hasad tu antara sesama Penjawat Awam.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:54:00 AM

------------------------------------

Pendengki sebenarnya adalah golongan sijil yang mengada-ngada nak setaraf dengan STPM dan diploma, kena sedar sikit yang sijil kalau nak buat ijazah kena buat diploma dulu, tapi kalau STPM boleh terus buat ijazah tanpa buat diploma, buatlah kajian dulu sebelum melalut tak tentu arah.

Jumaat, Januari 27, 2012 12:59:00 AM

------------------------------------

Golongan sijil ini tak tahu yang kumpulan Penolong Pegawai jaga ramai anak buah, macam CC (ketua pembantu tadbir) jaga ramai anak buah, jangan sibuk tuduh penolong pegawai dan CC dengki dengan kumpulan sijil ini kerana kena lihat dari tanggungjawab dan bebanan kerja, kalau sekadar buat kerja sendiri dan tak selia sesiapa, tapi lebih tinggi pangat dari CC dan penolong pegawai, di mana adilnya? Kalau nak naikan gred sijil ke gred 27 ataupun yang terkini gred 3-1, lantaklah, tapi gred CC dan penolong pegawai gred jugalah, gred 22 naik ke gred 3-2, lepas itu gred 26 naik ke gred 3-3, gred penolong pegawai pula dalam gred 2-1 untuk stpm dan diploma dan gred 2-2 dan seterusnya untuk diploma dan kenaikan pangkat.

Ini bukan soal dengki, tapi ini soal keadilan, jangan pentingkan diri saja, kerana kumpulan CC dan penolong pegawai tak peduli pun nak naikkan gred sijil ke gred 3-1, tapi kumpulan CC dan penolong pegawai kena naik gred jugalah, takkan dari penyelia jadi orang bawahan pula, apa cerita ini semua? Nak berhujah itu pun, lihatlah pada hakikat, jangan sibuk nak pentingkan diri sendiri saja.

------------------------------------

Untuk sijil politeknik ungku omar dan polisas saja, politeknik lain macam mana?

Baca balik pekeliling itu dengan teliti, jangan hentam keromo saja, sudah terang lagi bersuluh bahawa dari segi gaji untuk sijil politeknik dalam pekeliling itu pun hanya RM 570 sedangkan untuk STPM adalah RM 585 kerana STPM adalah kumpulan B, ini kerana kumpulan penolong pegawai lebih banyak tugas berbanding dengan juruteknik.

Tanpa Nama berkata...

http://www.eghrmis.gov.my/wp_content2/pekeliling/PP83/PP83Bil07/PP83Bil07.htm

Tanpa Nama berkata...

MAAF TUKAR TAJUKKK APA CITA YER KPPA ABU BAKARR TUUU YERR SONYAPPPP YERR DAHH KENA POLL KERR SAPE LEHH JAWAPP MESTI ADA ORG JPA DALAM BLOG NI YERR TAKK HEHEHEH

Khamis, Januari 26, 2012 8:45:00 PM

HILANG NAK EXIT POLL PADA PA TAPI DIA ORANG YANG PALING AWAL DAH KENA EXIT POLL OLEH PA...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

setuju..tempat aku pembangkang menang..tiada apa dibuatnya..muka pun tak nampak.duk ceramah sana sini jer..pengikut pulak terlalu taksub..pukul org BN.tapi pemimpin mereka tak larang pulak..hahaha
_________________________________
setuju,sama juga tmpat aku cuma kt tempat aku BN menang keje menipu rakyat,n memecah belahkan masyarakat jer manjang,jln berlubang pun bertahun x diturap..tension byk infra x dibuat,nk ngundi br sibuk tunjuk muka,tagih undi apa pun xboleh huhuhu..
Jumaat, Januari 27, 2012 1:10:00 AM

------------------------------------

Pakatan Rakyat pula apa kerjanya, sibuk ceramah maki hamun, menghasut orang hingga khutbah jumaat pun jadi pentas kempen politik, apa cerita? Lagi satu kerap sangat buat demontrasi liar, faedah jadah apa yang negara dapat? Semua itu adalah perosak saja, sudah jelas lagi bersuluh bahawa Pakatan Rakyat bukannya tahu apa, sibuk tamakkan kuasa, tapi tak reti mentadbir, negeri tadbiran mereka tunggang langgang, di Kedah madrasah atas tanah wakaf pun sanggup nak dirobohkan oleh PAS untuk buat shopping complex, tak ada pun puak serban PAS berguling-guling di jalanan untuk bantah perkara ini, apa cerita? Di Selangor PAS jadi tali barut DAP untuk benarkan arak dan judi di Shah Alam, tak mana dia suara Nik Aziz yang kononnya menuduh Barisan Nasional membiakkan arak dan judi sedangkan PAS sendiri sanggup bermati-matian membela DAP yang hendakkan arak dan judi dibiakkan di Shah Alam hingga sanggup pecat Dr. Hasan Ali yang menentang tindakan DAP itu, apa sudah jadi, PAS cakap saja lebih, tapi bila DAP tengking terus menikus, PAS lebih sayangkan DAP berbanding melindungi kepentingan bumiputera dan Islam. Sebab itulah segala yang DAP cakap PAS akan ikut membuta tuli, tapi apa yang PAS nak buat kena dapatkan restu dari DAP dulu, PAS sudah jadi pecacai tahap 'anjing suruhan' kepada DAP. PAS sudah teruk, PKR tunggang langgang, DAP pula makin rakus.

«Lebih lama ‹Lebih lama   1 – 200 daripada 764   Terbaru› Baru»