SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

26 Januari 2012

JPA HARUS PRIHATIN RUNGUTAN PENJAWAT AWAM

Berita Harian
Oleh Rejal Arbee
2012/01/26




Implikasi SBPA tak dimaklum secara telus, kakitangan bawahan tidak dapat manfaat

SISTEM Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang cuba hendak dipaksa ke atas keseluruhan 1.3 juta warga perkhidmatan awam akhir tahun lalu, kini sedang menjalani kajian menyeluruh hasil arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berikutan banyaknya bantahan terhadap cara Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) cuba hendak memaksa penerimaannya. Mereka juga dikatakan tidak diberikan masa cukup untuk menelitinya bahkan butiran lengkap cadangan itu juga tidak diberikan. Ini telah menimbulkan banyak persoalan kenapa JPA begitu terdesak mahu melaksanakannya. Dikatakan warga awam hanya diberikan masa tidak sampai dua minggu untuk membuat pilihan kalau tidak, mereka akan menghadapi risiko yang boleh menjejaskan kedudukan mereka dalam perkhidmatan.

Persoalan yang timbul kenapa segala implikasi dan akibatnya tidak diterangkan kepada semua kakitangan awam? Kenapa Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Perkhidmatan Awam (CUEPACS) sendiri tidak pula dibawa berunding dari awal lagi supaya segalanya kelihatan telus?

Bukankah orang ramai sentiasa diberi nasihat meneliti sebarang apa yang mereka mahu tandatangani dan mengetahui ‘the small print’ sebelum bersetuju? Tetapi bagi SBPA ini nampaknya JPA sendiri tidak mahu warga perkhidmatan awam bersikap demikian.

Apakah akibatnya daripada perlakuan demikian? Bukankah ia telah menimbulkan amarah di kalangan majoriti kakitangan awam hingga ada yang mengugut mahu berpaling tadah pada Pilihan Raya Umum Ke-13 yang akan diadakan dalam masa terdekat.
Apakah ini muslihat beberapa kerat pegawai kanan kerajaan yang bertanggungjawab terhadap SBPA ini? Hanya mereka yang boleh menjawab.

Keluhan beberapa warga awam dalam beberapa blog membuka mata terhadap apa sebenarnya berlaku. Kata seorang: “Beberapa bulan lalu kakitangan awam berasa sangat gembira apabila skim gaji baru diumumkan Perdana Menteri membabitkan kenaikan antara tujuh hingga 13 peratus, berkuat kuasa 1 Januari lalu.

“Andaian kami sudah pasti kakitangan kerajaan pada gred paling rendah akan menikmati kenaikan 13 peratus sementara gred paling tinggi iaitu Kumpulan Pengurusan dan Profesional akan mendapat kenaikan tujuh peratus.

“Namun sangkaan ini meleset apabila melihat kepada tawaran opsyen dikemukakan JPA. Kami diarahkan untuk membuat opsyen dalam keadaan sangat tergesa-gesa tanpa mendapat penjelasan mengenai skim gaji baru itu daripada ketua jabatan. Apabila mendapat surat opsyen berkenaan, kami diarahkan untuk menurunkan tandatangan pada borang opsyen pada masa itu juga”.

Kata seorang lagi: “Ketua pengarah JPA sudah buat kesilapan, akibatnya kerajaan dimarah oleh kakitangan sendiri. Perkara ini menjadi modal pembangkang untuk hentam kerajaan.

“Sebagai contoh ketika taklimat, soalan diajukan tidak dapat dijawab dengan tepat, sebaliknya jawapannya ialah akan berlaku kenaikan gaji daripada SSM kepada SBPA. Tentunya ada tetapi berapakah kenaikan? RM1 pun kenaikan juga”.

Kata seorang lagi: “Yang aku pelik, kenapa masih nak berahsia sangat pasal lampiran ‘C’ tu? Bila tanya pada ketua pejabat, jawapannya ‘rahsia’. Macam mana hendak sign kalau rahsia?

Seorang lagi berkata demikian: “Sebagai contoh tawaran yang diberi kepada pegawai bawahan saya yang berada pada gred paling rendah dalam kerajaan iaitu untuk jawatan Pekerja Awam Gred R1 yang dulunya dipanggil ‘buruh’ yang berkhidmat selama 15 tahun, bergaji pokok RM1,242.09 hanya mendapat kenaikan RM88.

“Jika dihitung naik 13 peratus, beliau sepatutnya mendapat RM161.47. Sebaliknya jumlah kenaikan diperoleh itu hanya lebih kurang tujuh peratus.

“Begitu juga dengan kerani yang berjawatan Pembantu Tadbir Gred N17 yang sudah berkhidmat selama lebih kurang sembilan tahun bergaji pokok RM1,369.39. Beliau hanya mendapat kenaikan RM61 iaitu tidak sampai pun lima peratus”.

Semua ini adalah rungutan sebenar yang sepatutnya sudah diteliti supaya tidak wujud rasa tidak puas hati sedemikian. Dalam pada itu dikatakan pula kenaikan yang diberikan kepada pegawai atasan termasuk yang ditakrif sebagai ‘Premier’ dan ‘JUSA’ langsung tidak setimpal.

Apakah ini tidak menunjukkan bagaimana songsangnya pertimbangan yang diberikan kepada warga bawahan berbanding pegawai atasan?

Anehnya skim itu kononnya adalah dalam rangka perjalanan kerajaan mahu mencapai status negara maju berpendapatan tinggi.

Bagaimana mahu mencapai matlamat itu kiranya kakitangan bawahan hanya diberikan kenaikan serendah RM10 sebulan berbanding kenaikan mencecah RM8,000 bagi pegawai JUSA?

Ini bermakna jurang pendapatan bukan lagi dapat dirapatkan tetapi akan bertambah renggang dengan yang sudah pun menerima ganjaran besar menerima kenaikan yang sungguh tinggi, walhal mereka yang sepatutnya diberikan imbuhan lebih tinggi tidak mendapat pertimbangan demikian, malah diberikan serdaknya saja.

Inikah caranya pimpinan perkhidmatan awam mahu merapatkan jurang perbezaan pendapatan antara yang tertinggi dengan yang terendah?

Maka tidak menghairankan kenapa hampir keseluruhan 1.3 juta warga membantah melalui CUEPACS yang juga lambat memberikan reaksi hanya kerana tidak mengetahui apa sebenarnya yang disarankan.

Jadi persoalannya apa agaknya ada dalam pemikiran mereka yang membuat cadangan itu dan cuba memaksa warga awam menelan apa yang cuba disogok?

Baik jugalah kini Perdana Menteri menyedari betapa buruknya akibat usaha itu dengan kesedaran bagaimana kiranya ia dibiarkan saja kemungkinan besar ramai daripada 1.3 juta warga awam tidak akan lagi memihak kerajaan kiranya pilihan raya diadakan dalam masa terdekat.

Hanya beberapa kerat pegawai yang mencipta dan memikirkan skim itu saja boleh jawab apa sebenarnya muslihat mereka mengadakan skim yang begitu songsang.

Penulis adalah Felo Kanan di UKM

764 ulasan:

«Lebih lama   ‹Lebih lama   601 – 764 daripada 764
Tanpa Nama berkata...

ubah balik gred 17.

Tanpa Nama berkata...

"JPA HARUS PRIHATIN RUNGUTAN
PENJAWAT AWAM"

Tanpa Nama berkata...

INILAH PADAHNYA BILA KERAJAAN BIARKAN PEGAWAI SKIM PTD BERMAHARAJA LELA.

NAFSU SERAKAH MEREKA TIDAK PERNAH PUAS, SUDAHLAH NAIK PANGKAT BUKAN MAIN LAJU, SEMUA KEMENTERIAN DAN JABATAN DIA NAK PERINTAH, GAJI MACAM CEO SYARIKAT SWASTA DAN SEKARANG BUAT SKIM GAJI BARU PUN PENTINGKAN TEMBOLOK MEREKA SEMATA-MATA.

SEKARANG KERAJAAN DAH KENA TIKAM DARI BELAKANG, LU PIKIRLAH SENDIRI..

ANTI TAMAK

Tanpa Nama berkata...

NAK CERITA PASAL HARGA BARANG KEPERLUAN DIPASARAN
DI SABAH HARGA AYAM BULAT DPASAR SENTIASA NAIK DARI TURUN TAPI YG PASTI TETAP ATAS RM 10.00 SEKILO
SAYAP AYAM DI PASAR YG SAMA RM 14.00 SEKILO
DAH KOMPLAIN BERKALI KALI PI MAI PI MAI TANG TU JUGA
TAPI KALAU D SEMENANJUNG NAIK SAJA HARGA RM 0.10 TERUS MASUK TV
SALAH SIAPA YA...........
PENGGUNA DAH LAPOR............
KPDNKK ???????????????????????
______________________

yes,daging ayam kt sabah xpernah harga kurang dr rm10 per kg huhu..kalo kt semenanjung beruntungnya 5.5-6 murah sgt2..

Tanpa Nama berkata...

kenapa sukar nak tengak ulasan yang terbahru, link dihilangkan ker berlaku kesilapan teknikal.?

Tanpa Nama berkata...

ok..

Tanpa Nama berkata...

jangan bergaduh....jgn merendahkan
sesama sendiri

Tanpa Nama berkata...

gazzeboo

Aku cuba betulkan berkata...

DIJAMIN BULAN 2 DAPAT GAJI SBPA..

SEBAB PM PUN DAH KATA,SELEPAS KAJIAN,TIADA AKAN JADI LEBIH BURUK..MAKNANYA SKIM NI AKAN TERUS PADA BULAN 2.
-----------------------------------
Dah keluar pengumuman di portal ppd tentang pembatalan penangguhan gaji sbpa. Jadi perbezaan gaji ssm ke sbpa akan dibayar pada 31 Januari ni. Kenyataan oleh jabatan akauntan negara. Maka, tamatlah kisah nak kaji mengkaji lagi. Terima je lah apa yang dapat walaupun tak berapa nk setuju. Nk kata apa...kita timun.
===================================
Andai betul bagai dikata..gaji sbpa dapat bulan februari..syukur alhamdulillah..dpt juga 1 kenaikan dr gaji ssm..yg lain2 tu tak kisah sngt dah..kalau ada tambahan lagi, baguslah....baru rasa lega sket..terima kasih.. :)

000000000000000000000000000000000

Untuk makluman tuan2 gaji SBPA akan dilaksana selepas April 2012. Jangan nak mengharaplah akhir bulan ni dapat tunggakan. Selepas jawatankuasa bersidang, barulah kita dapat tahu ada perbezaan ke tidak. Kalau ikut kata KSN ini bergantung kepada kekangan ekonomi kerajaan jadi jangan duk berangan lah nak dapat lebih dari apa yang dicadangkan sebelum ini. Kalau ada pun sikit2 saja. Setakat ni tak jumpa lagi pegawai kat sini mendapat kenaikan gaji tahunan dalam RM30.00. Apa yang diumumkan kenaikan dari RM80 hingga RM320 tu memang betul. Kalau pelarasan gaji dari SSM ke SBPA memang ada yang tak sama tapi melebihi dari satu kenaikan gaji di tangga gaji SSM. Kalau ada yang RM30 tu bermakna bahagian pentadbiran telah membuat kesilapan tentang pengiraan. Sekurang-kurangnya seseorang tu mesti dapat lebih sedikit kerana cara pemindahan sifir gaji SSM ke SBPA adalah diberi satu kenaikan gaji di tangga gaji SSM dan turun ke matagaji yang sama atau lebih hampir SBPA. Perkara ni adalah jelas.

gred uuuu berkata...

hospital letak 41 utk agih ubat..dulu2 17 buat keje tu..membazir tenaga ??
-----------------------------------

Bro....UD41 rawat pesakit...UD54 pun rawat pesakit...membazir gak ke?????

===============================

APA LA....YANG BAGI UBAT TU "Uf" DALAM SBPA,BUKAN UD.BETUL AKU SETUJU,GRED 41 BAGI UBAT KAT FARMASI...TAPI SEPATUTNYA KENA ADA SESI CONSULTATION ,BUKAN SETAKAT BAGI JE...DAN SEMEMANGNYA TUGAS INI DULU (TERMASUK CONSULTATION)DIBUAT OLEH PEMBANTU FARMASI GRED 29 SEBELUM ADANYA PEGAWAI FARMASI.BEGITU JUGA SPT PEMBANTU PERUBATAN U 29 YANG RAWAT PESAKIT DIKLINIK KESIHATAN.TENTANG BAB MEMBAZIR TU TAK TAU LA NAK KOMEN,CUMA MUNGKIN SKOP TUGAS TU PERLU DIKAJI....MASALAHNYA...PEM FARMASI DAN PEM PERUBATAN DI BAWAH SELIAAN PEG FARMASI DAN PEGA WAI PERUBATAN...JADI APA APAPUN PERLU IKUT ARAHAN,WALAUPUN TERPAKSA BUAT TUGAS YANG DIRASAKAN DILUAR SKOP KERJA DAN TAHAP PENGETAHUAN...BUAT DULU...ADA MASALAH BAGI TAHU KEMUDIAN.

Tanpa Nama berkata...

Tak payahlah ada jusa premier.
Macam gred petrol je
atau liga bolasepak.
Kalau mereka nak gaji CEO GLC berhentilah kerja kerajaan. Mintalah kerja di GLC atau pergi ke Amerika minta kerja dengan Microsoft, Google dsb.
Gaji CEO GLC ni pun melampau jugak.
Lebih dari PM. Sebab itu tiap2 tahun defisit/rugi.

Tanpa Nama berkata...

aku terpaksa buat ayat ni semata mata utk link dgn komen terbaru...

Tanpa Nama berkata...

A

Tanpa Nama berkata...

Yahooooo...esok pat gaji baru,esokan 31jan...yes..yes...seronotnyer dTIPU....

Tanpa Nama berkata...

dalam dunia yang putarannya belum terhenti ini...kita dihadapkan dengan pelbagai isu,dan kesudahannya bila tirai hidup kita berlabuh atau tirai alam terhenti..

Tanpa Nama berkata...

salam,

facebokk KPPA dah lama menyepi
sejak sbpa dikritik habis2an dan mendapat teguran dari PM
sebelaum itu, KPPA senantiasa update status facebooknya dan meminta semua pA sign sbpa dengan segara dan blablabla...
sebab?
gaji dia dan kroni2 ptd lebih rm5000 naik?
gaji kita kakitangan lain?
naik berapa?
rm21?
rm88?
rm 120?
rm 220?

so, fikir2kan lah wahai semua.

sekian, tq

Tanpa Nama berkata...

Gred 27, 22 dan 26 kerjanya bukan menyelia PA tapi tugas menyelia diberi kepada gred 41 ke atas !

Beban tugasan bertambah bagi gred 41 ke atas kerana PA sokongan hanya akan buat apa yang disuruh shj ! Tugas menyemak semula adalah gred 41 ke atas ! Gred 41 la ni buat multitasking ! Bab taip hingga ke buat laporan dan kerja operasi ! So wajarlah gred 41 ke atas mendapat kenaikan gaji hingga 50 % !

And bukan semua gred 41 adalah freshies ok ! PA berpenglaman 20 tahun pun ade ok !

So wajar gred 41 dinaikkan gaji 50 % selaras dengan beban kerja yang dilakukan !

Pemerhati Manipulasi berkata...

Saya amat bersetuju jika sekiranya kakitangan pelaksana gred 1 hingga 29 mendapat kenaikan maksimum iaitu 13%.
Namun saya amat tidak bersetuju jika sekiranya kakitangan gred 32-38 mendapat kenaikan yang sama. Buat pengetahuan pembaca kakitangan 32-38 gajinya lebih besar daripada pegawai siswazah di gred 41 dan sebahagiannya melebihi gaji gred 44.

Harapan saya kepada pengerusi cuepacs agar jujur dalam memperjuangkan hak kakitangan awam tanpa dipengaruhi dengan kepentingan peribadi kerana masyarakat mengetahui orang-orang besar dalam cuepacs berada dalam kategori 32-38. Jangan isu kenaikan gaji zaman Pak Lah berulang semula.

Pembantu Pertanian/Veterinar G22/26 berkata...

cuepacs baca ke rintihan PA kat blog ni? umumnya sudah tahu, apa yang dibantah PA peringkat pelaksana adalah KETIDAKADILAN dr aspek gaji & juga senioriti. gaji junior sama dgn gaji senior di gred perjawatan yang sama.. apa dah jadi? semuanya kerana skim BERKONGSI GAJI. cuepacs, tolong la semak bab ini.

***********************************


Saya sokong kenyataan Cik di atas malah semua PA di Malaysia sokong juga...Kami di gred baru GA3-1 dan gred yg sama menolak sepenuhnya pemindahan gred yg tidak seragam dan mengenepikan senioriti kami bila berada di skim lama SSB yg kekanannya ada dan relevan dgn kedudukan dan gaji PA yang lebih senior.

KAMI MEMOHON SUPAYA GRED YG DIPERUNTUKKAN UNTUK KAMI IAITU DIBETULKAN SEMULA IAITU;

1) G17,G22,G26 KEPADA GA3-1(SBPA)

HARAP DATUK HJ OMAR MEMBETULKAN ISU DI ATAS DI MANA IANYA HARUSLAH MENGIKUT SENIORITI DARI SSB KE SBPA SEPERTI CADANGAN BERIKUT;

1) G17(SSB) = GA3-1
2) G22(SSB) = GA3-2
3) G26(SSB) = GA3-3

Datuk Hj Omar sila ambil perhatian serius dan tindakan drastik terhadap isu ini...kami yg di Gred G22 dab G26 memang tidak puas hati bila digolongkan di bawah gred yang sama walaupun ianya gred baru dalam SBPA...Tanggungjawab dan Penyeliaan kami adalah berlainan dan pengalaman bekerja jauh berbeza berbanding dengan yg baru menjawat jawatan ini, pengalaman sekurang-kurangnya 15 tahun amatlah jauh berbeza TETAPI TIBA2 DALAM SBPA DIROJAKKAN BERSAMA...APAKAH YANG SUDAH TERJADI??? KENA TUNGGU SAMA DENGAN ORANG JUNIOR 15 TAHUN BARU KUP...KAMI YG SENIOR SUDAH PENCEN LAH DATUK HJ OMAR DAN PENGASAS SBPA YG LANGSUNG TIDAK FIKIR ORANG SENIOR YG MENYUMBANG BANYAK TENAGA DAN USAHA DLM PERKHIDMATAN AWAM DAN UMUMNYA NEGARA KITA MALAYSIA.

KAMI DI KEMENTERIAN PERTANIAN DAN ASAS TANI YG BERJAWATAN GRED G22 DAN G26 MEMOHON PENUH DENGAN PRESIDEN DATUK HJ OMAR UNTUK MEREALITIKAN PERMOHONAN KAMI DI ATAS....

KAMI DAHULUI DENGAN UCAPAN JUTAAN TERIMA KEPADA DATUK PRESIDEN KITA YANG SENTIASA BERJUANG UNTUK PA 1 MALAYSIA.

SEKIAN.WASSALAM..

Tanpa Nama berkata...

salam hormat..

1. apa bukti segala rintihan dlm blog ni dibaca oleh pengurusan tertinggi CUEPACS? atau pihak JPA sendiri??

2. jangan mudah melenting pada skim tertentu saja..kaji balik siapa yg takmau terima kenaikan pangkat & pindah..lalu menyusahkan org lain utk naik pangkat?


3. para JUSA ada berani ka pencen terus bila sampai masa & tak sambung kontrak??

apa mcm semua..ada berani????

Tanpa Nama berkata...

sedih..tapi mujurlah PM arahkan penangguhan SBPA.Memang betul2 mengkayakan peg atasan sahaja semata2..patutlah buat dengan paksa dan tergesa2 dan merahsiakan apa yang kakitangan awam patut tahu.

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

mnljhhk

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.....wakil pekerja khususnya ceupacs harus terima hakikat kumpulan pekerja berdegre dengan tanpa degre telah melalui pembelajaran pada tahap yang berbeza. Maka semestinya perlu skil gaji dan kenaikan yang berbeza iaitu berdegre mesti melebihi dari kumpulan yang tanpa degre. Kalau tidak tiada guna belajar sekirannya imbuhan yang dinikmati sama. Secara pribadi saya amat kecewa dengan pelarasan yang berlaku sebelum ini iaitu 25% untuk tanpa degre dan 15% berdegre iaitu seolah-olah satu usaha menyamakan skil gaji dan amat tidak masuk akal....ini akan membantutkan perkembangan pendidikan kita di Malaysia...

Tarbiyah hati berkata...

Tanpa Nama Tanpa Nama berkata...

KALAU SEMUA KENAIKAN DISELARASKAN KAN BAGUS, TAK YAH GADOH2..BAGI JE SEMUA TK KIRA GRED JUSA KE, SOKONGAN KE RM500, ELAUN RM500 TAK LAH PENING KEPALA, KENAIKAN TAHUNAN BAGI JE SEMUA RM100-200..RASA NYE TAK BANYAK AKAN COMPLAIN..NI BARU DIKATAKAN SELARAS, TAK PER PAKAI PERCENTAGE LAH, LAGI SENANG, SEMUA GEMBIAR

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
ni ape citer ni...dah tak gune la aku ni belajar tinggi-tinggi baik ambik spm jer, wei..relevan la sikit....cadangan tak masuk akal...kalau semua sama tak de la gred dalam penjawatan...gaji nak sama...tanggungjawab nak senang ...gaji nak sama rata...dalam nak masuk syurga pun abe timbang berat dan ringan..inikan pulok gaji...ish...ish...

Tanpa Nama berkata...

Saya amat bersetuju jika sekiranya kakitangan pelaksana gred 1 hingga 29 mendapat kenaikan maksimum iaitu 13%.
Namun saya amat tidak bersetuju jika sekiranya kakitangan gred 32-38 mendapat kenaikan yang sama. Buat pengetahuan pembaca kakitangan 32-38 gajinya lebih besar daripada pegawai siswazah di gred 41 dan sebahagiannya melebihi gaji gred 44.
..................................
27/29 tu jawatan lantikkan sebab itu gaji maksima tak lebih dari 41/44 (jawatan lantikan)

32/36/38/40 jawatan kenaikkan pangkat bersamaan dengan 48/54.

kenapa saya katakan 41/44 tu jawatan lantikan? masih ingat dulu masa ssb hanya ada 41 48 dan 54 sama dengan 27/29 32/34 36/38/40. jadinya kalau nak dibandingkan gaji maksima kena banding ikut setara kalau setakat melebihi 41/44 apa hal.

27/29 = 41/44
32/34 = 48/52
36/38/40 = 54

Tanpa Nama berkata...

I

Tanpa Nama berkata...

sedih..tapi mujurlah PM arahkan penangguhan SBPA.Memang betul2 mengkayakan peg atasan sahaja semata2..patutlah buat dengan paksa dan tergesa2 dan merahsiakan apa yang kakitangan awam patut tahu
___________________________________

i juga sedih, nak komen banyak pun tak guna, tak de org nak peduli or prihatin..tujuan sebenar memang nak mengkayakan peg atasan saja, tapi kalau peg bawahan tak kerja, atasan pandai buat ke? ada buat surat pun tak pandai...bukan nak memburukkan, ini adalah kebenaran...

Tanpa Nama berkata...

Kami menghargai jasa baik kerajaan kerana menaik taraf sijil kejuruteraan politeknik setaraf STPM. Jawatan Juruteknik J22 & J26 kini adalah JA3-1 sama gred dgn jawatan Juruteknik J17. Dari itu kami Juruteknik J22 & J26(SSM) yang memiliki Sijil Kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun, mohon dipertimbangkan & dihargai pengalaman serta kekananannya. Sebelum ini kami juga berusaha utk lulus PTK & melalui prosesi temu duga sebelum dapat menjawat jawatan Juruteknik J22 @ J26. Dengan ini kami berharap pihak JPA memberi kami sedikit penghargaan atas usaha kami sebelum ini utk memajukan diri hingga dapat menjawat jawatan kanan dlm skim juruteknik. Harapan kami agar diberi gred berbeza dari gred JA3-1 supaya dpt membezakn kami dr gred J17 SSM. Terima kasih.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum.....wakil pekerja khususnya ceupacs harus terima hakikat kumpulan pekerja berdegre dengan tanpa degre telah melalui pembelajaran pada tahap yang berbeza. Maka semestinya perlu skil gaji dan kenaikan yang berbeza iaitu berdegre mesti melebihi dari kumpulan yang tanpa degre. Kalau tidak tiada guna belajar sekirannya imbuhan yang dinikmati sama. Secara pribadi saya amat kecewa dengan pelarasan yang berlaku sebelum ini iaitu 25% untuk tanpa degre dan 15% berdegre iaitu seolah-olah satu usaha menyamakan skil gaji dan amat tidak masuk akal....ini akan membantutkan perkembangan pendidikan kita di Malaysia...

..........................................

Setuju pendapat saudara diatas ! Perlu ada perbezaan gaji di antara Pnp dan gred sokongan ! Pelarasan gaji tahun 2007 tidak patut berlaku semula ! Ini sangat tidak adil bagi gol Pnp ! Gaji gol Pnp harus dinaikkan 50 % kerana beban tugas kami semakin bertambah esc gred 41 ! Kami yang terpaksa deal dengan public setiap hari dan bukan gred sokongan !

Tanpa Nama berkata...

i juga sedih, nak komen banyak pun tak guna, tak de org nak peduli or prihatin..tujuan sebenar memang nak mengkayakan peg atasan saja, tapi kalau peg bawahan tak kerja, atasan pandai buat ke? ada buat surat pun tak pandai...bukan nak memburukkan, ini adalah kebenaran...

........................................


Sy tak sure kat jab mana Tuan diatas ye ! Tapi kat tempat saya semua dari draf surat hingga ke taip surat gred 41 yang buat ! Laporan pun kami yang buat ! Kalau suruh kerani buat dia suruh kita draf surat kat dia ! So better i terus draf dan taip ! So memang wajarlah kami dapat kenaikan gaji tinggi dan patut dapat lagi !

Tanpa Nama berkata...

Pakatan Rakyat pula apa kerjanya, sibuk ceramah maki hamun, menghasut orang hingga khutbah jumaat pun jadi pentas kempen politik, apa cerita? Lagi satu kerap sangat buat demontrasi liar, faedah jadah apa yang negara dapat? Semua itu adalah perosak saja, sudah jelas lagi bersuluh bahawa Pakatan Rakyat bukannya tahu apa, sibuk tamakkan kuasa, tapi tak reti mentadbir, negeri tadbiran mereka tunggang langgang, di Kedah madrasah atas tanah wakaf pun sanggup nak dirobohkan oleh PAS untuk buat shopping complex, tak ada pun puak serban PAS berguling-guling di jalanan untuk bantah perkara ini, apa cerita? Di Selangor PAS jadi tali barut DAP untuk benarkan arak dan judi di Shah Alam, tak mana dia suara Nik Aziz yang kononnya menuduh Barisan Nasional membiakkan arak dan judi sedangkan PAS sendiri sanggup bermati-matian membela DAP yang hendakkan arak dan judi dibiakkan di Shah Alam hingga sanggup pecat Dr. Hasan Ali yang menentang tindakan DAP itu, apa sudah jadi, PAS cakap saja lebih, tapi bila DAP tengking terus menikus, PAS lebih sayangkan DAP berbanding melindungi kepentingan bumiputera dan Islam. Sebab itulah segala yang DAP cakap PAS akan ikut membuta tuli, tapi apa yang PAS nak buat kena dapatkan restu dari DAP dulu, PAS sudah jadi pecacai tahap 'anjing suruhan' kepada DAP. PAS sudah teruk, PKR tunggang langgang, DAP pula makin rakus.
----------------

Dah sah pengikut setia Utusan..tak pun Berita H...atau TV3. Kepala Jumud...sapa? Hang la...sapa lagi

Tanpa Nama berkata...

apasal x kuar tajuk baru lg ni spt dlm paper klmarin

diploma lama berkata...

UBAH/PINDA SKIM GAJI GRED 27 (DIPLOMA) TU...DAH SAMA MCM SIJIL.
MALAH MAHAL SIJIL LAGI BILA PENCEN NANTI

Tanpa Nama berkata...

hanya bbrapa skim shj dinaiktaraf spt J/G kpd JA?GA... yang lain apa ke hal nya? j dan g lain

Tanpa Nama berkata...

apa catatan tak timbul

Tanpa Nama berkata...

Jika nak tengok komen lebih 200, sila bagi komen dulu

Tanpa Nama berkata...

lolololo

Tanpa Nama berkata...

saya cadang
1.Buat semula skim gaji PA ,terutama Kump. pelaksana.
2.Gred Teknikal berdiploma seperti J38, G36, Q36 dll beri sama rata seperti terus ke 2-6 yang diperolehi seperti gred U40.
3.Gaji dokter perubatan berilah 50% kenaikan, kerja siang malam, belajar susah-susah berbanding PTD.
4. Bos saya datang tunjuk kenaikan gaji Rm 2,800.00 dalam pencen dia kepada Rm 7,000 sebulan(asal 4,200) . Wow lebih 60% naik , apa produktivity dia jika nak cakap hal kerja dengan orang pencen jusaC.
5. Berilah terus maksima kpd yang dah lama gaji meksima sbpa.
6. Fikirlah JPA kepada yang ada degree, master dll.
Sekian

Tanpa Nama berkata...

Sy tak sure kat jab mana Tuan diatas ye ! Tapi kat tempat saya semua dari draf surat hingga ke taip surat gred 41 yang buat ! Laporan pun kami yang buat ! Kalau suruh kerani buat dia suruh kita draf surat kat dia ! So better i terus draf dan taip ! So memang wajarlah kami dapat kenaikan gaji tinggi dan patut dapat lagi !
....................
memanglah kena buat draf kalau nak suruh PT taipkan, takkan dia nak karang sendiri, sama juga dgn yang ada PA (54 atas) dia cakap PA dia shorthand pastu taip surat kemudian dia semak kalau ok di sign.

sekarang nie bukan macam dulu, tiap2 meja pegawai ada komputer + printer, salah ke buat surat sendiri itu pun nak minta gaji lebih.

Tanpa Nama berkata...

Saya bukan AHLOOONG . Saya pun tak boleh Tolooooong .

Tanpa Nama berkata...

Skim yang berkecamuk tugas ialah pem.poerasi......

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Assalamualaikum.....wakil pekerja khususnya ceupacs harus terima hakikat kumpulan pekerja berdegre dengan tanpa degre telah melalui pembelajaran pada tahap yang berbeza. Maka semestinya perlu skil gaji dan kenaikan yang berbeza iaitu berdegre mesti melebihi dari kumpulan yang tanpa degre. Kalau tidak tiada guna belajar sekirannya imbuhan yang dinikmati sama. Secara pribadi saya amat kecewa dengan pelarasan yang berlaku sebelum ini iaitu 25% untuk tanpa degre dan 15% berdegre iaitu seolah-olah satu usaha menyamakan skil gaji dan amat tidak masuk akal....ini akan membantutkan perkembangan pendidikan kita di Malaysia...

..........................................

Setuju pendapat saudara diatas ! Perlu ada perbezaan gaji di antara Pnp dan gred sokongan ! Pelarasan gaji tahun 2007 tidak patut berlaku semula ! Ini sangat tidak adil bagi gol Pnp ! Gaji gol Pnp harus dinaikkan 50 % kerana beban tugas kami semakin bertambah esc gred 41 ! Kami yang terpaksa deal dengan public setiap hari dan bukan gred sokongan !

=================================

Ade aku kesah ker

Bertambah aper tugas ko tue kalo yang melaksanakan orang lain. Duduk dalam bilik main FB boleh bla

Tanpa Nama berkata...

gred2 sijil poli lain kenapa tak naik?hanya gred J dan G sahaja naik..

INI TIDAK ADIL!!!!!

Tanpa Nama berkata...

gred2 sijil poli lain kenapa tak naik?hanya gred J dan G sahaja naik..

INI TIDAK ADIL!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
Sy tak sure kat jab mana Tuan diatas ye ! Tapi kat tempat saya semua dari draf surat hingga ke taip surat gred 41 yang buat ! Laporan pun kami yang buat ! Kalau suruh kerani buat dia suruh kita draf surat kat dia ! So better i terus draf dan taip ! So memang wajarlah kami dapat kenaikan gaji tinggi dan patut dapat lagi !
....................
memanglah kena buat draf kalau nak suruh PT taipkan, takkan dia nak karang sendiri, sama juga dgn yang ada PA (54 atas) dia cakap PA dia shorthand pastu taip surat kemudian dia semak kalau ok di sign.

sekarang nie bukan macam dulu, tiap2 meja pegawai ada komputer + printer, salah ke buat surat sendiri itu pun nak minta gaji lebih
===============================

Belajar tinggi taip surat pun malas, or memang tak tahu bahasa melayu or memang tak pandai nak taip surat..main FB boleh plak

Tanpa Nama berkata...

NAK CERITA PASAL HARGA BARANG KEPERLUAN DIPASARAN
DI SABAH HARGA AYAM BULAT DPASAR SENTIASA NAIK DARI TURUN TAPI YG PASTI TETAP ATAS RM 10.00 SEKILO
SAYAP AYAM DI PASAR YG SAMA RM 14.00 SEKILO
DAH KOMPLAIN BERKALI KALI PI MAI PI MAI TANG TU JUGA
TAPI KALAU D SEMENANJUNG NAIK SAJA HARGA RM 0.10 TERUS MASUK TV
SALAH SIAPA YA...........
PENGGUNA DAH LAPOR............
KPDNKK ???????????????????????
____________________________________


Harga seekor ayam memang tak pernah turun .

Nilai wang tuan - tuan yang turun dari nilai asalnya setiap hari .

GLO pencuci pinggan, dulu harga RM3.00 untuk sebotol 1 liter .
Sekarang ini, isipadu cuma 0.9 liter harga RM5.00 ... Memang duit/wang kita dah susut nilainya !!!

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...
assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."
================================

MInta dato' omar isu kan hal
para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C yang kontrak dah tamat tu, wajarkah disambung kontrak mereka. Bagilah peluang pada orang lain pulak yob...

Dah penat kerja, duk rehat kat umah lah layan keluarga lebih baik.

Tanpa Nama berkata...

Salam kepada anda semua..

Jgnlah gaduh2..biarlah apa org nak kata, tunggu dan lihat je..minta lebih ke, complain ke pun tak guna..sabar je..

Tanpa Nama berkata...

Ape yang tak naik yob, semua harga barang naik. Nak buat macam mano bro. Harap2 penyelarasan gaji SPBA ni buatlah dengan adil. Kami tak sanggup ditindas lagi. PRU 13 dah dekat dah. Khuatir rakyat akan berpaling tadah.

Pepatah melayu ada menyebut
" langit tak selalunya cerah"

edy berkata...

tolong kaji gred kumpulan keselamatan , KB,KX,Dah la keja siang malam ,ot pun x ada,risiko tinggi dan anggota uniform yg lain KP,JPJ,HOSPITAL,KASTAM.YG paling sedih cuti raya pun susah dpt cuti selalu kena beku.hari minggu keja public holiday pun keja,patut kumpulan ini gred lebih tinggi sikit dari yg dok pejabat
-------------------------------------
Masa korang ambik kerja tu, dah diterangkan dia punya job scope dia. Yang kau terima kenape? Pas tu nak salahkan orang lain. Kau sendiri akan memalukan skim kau. Elaun kan dah ada..lagi mau ot ka. Berhenti kerja kerajaan jela kalu tak ikhlas.

Sapa yang nak pilih PEMBANGKANG, silakan...tak payah exit policy..separuh penjawat awam diberhentikan kerja macam yang dijanjikan oleh PEMBANGKANG... isu hak melayu akan ditindas macam diorang nak masukkan UITM orang bukan bumiputra. PIKIR PAKAI OTAKLAH kakitangan awam..jangan serakah dengan duit...banyak mana pun tak bawa ke kubur..tunggu je keputusan SBPA tak payah nak ugut kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

HARAP DATUK HJ OMAR MEMBETULKAN ISU INI MENGIKUT SENIORITI DARI SSB KE SBPA SEPERTI CADANGAN BERIKUT;

1) N1/R1 hingga N10/R10(SSB) = N5-1/H5-1 SBPA
2) N12/N14,R12/R14(SSB) = N5-3/H5-3 SBPA

Datuk Hj Omar sila ambil perhatian serius dan tindakan drastik terhadap isu ini...kami yg di Gred N12 dab R12 memang tidak puas hati bila digolongkan di bawah gred 5-1.walaupun ianya gred baru dalam SBPA..adalah berlainan dan pengalaman bekerja jauh berbeza berbanding dengan yg baru menjawat jawatan ini, pengalaman sekurang-kurangnya 15 tahun amatlah jauh berbeza TETAPI TIBA2 DALAM SBPA DIROJAKKAN BERSAMA...APAKAH YANG SUDAH TERJADI??? KENA TUNGGU SAMA DENGAN ORANG JUNIOR 15 TAHUN BARU KUP..

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan PnP ni dah banyak kelebihan berbanding kumpulan pelaksana.
Masuk dengan gaji tinggi. Ada yang setiap 2 tahun naik pangkat. Elaun pun makin naik. Boleh 6 kali naik pangkat, Kalau dia orang sabar lama-lama jadi jusa.
Kumpulan pelaksana nak naik pangkat kena tunggu 15 tahun. Paling habis 2 kali naik pangkat. Nak sampai gaji maksima pun belum tentu lagi sempat dapat.
Manalah adil.
Paling tercicir PA kemasukan Diploma. Gaji dikumpulkan dengan kemasukan SPM,STPM,Sijil. PA PnP gaji dah jauh ke hadapan. Walhal PA kemasukan diploma ni pun masuk universiti juga 3 tahun. Yang buat ijazah tu sambung 2 tahun lagi je

Tanpa Nama berkata...

Harga seekor ayam memang tak pernah turun .

Nilai wang tuan - tuan yang turun dari nilai asalnya setiap hari .

GLO pencuci pinggan, dulu harga RM3.00 untuk sebotol 1 liter .
Sekarang ini, isipadu cuma 0.9 liter harga RM5.00 ... Memang duit/wang kita dah susut nilainya !!
................
sekarang saya guna Nur Zaitun rm4.00 seliter.. kualuti sama mcm glo..

Tanpa Nama berkata...

NAK CERITA PASAL HARGA BARANG KEPERLUAN DIPASARAN
DI SABAH HARGA AYAM BULAT DPASAR SENTIASA NAIK DARI TURUN TAPI YG PASTI TETAP ATAS RM 10.00 SEKILO
SAYAP AYAM DI PASAR YG SAMA RM 14.00 SEKILO
DAH KOMPLAIN BERKALI KALI PI MAI PI MAI TANG TU JUGA
TAPI KALAU D SEMENANJUNG NAIK SAJA HARGA RM 0.10 TERUS MASUK TV
SALAH SIAPA YA...........
PENGGUNA DAH LAPOR............
KPDNKK ???????????????????????
____________________________________


Harga seekor ayam memang tak pernah turun .

Nilai wang tuan - tuan yang turun dari nilai asalnya setiap hari .

GLO pencuci pinggan, dulu harga RM3.00 untuk sebotol 1 liter .
Sekarang ini, isipadu cuma 0.9 liter harga RM5.00

... Memang duit/wang kita dah susut nilainya !!!

...................................

Harga Telur Di Malaysia !

Telur burung puyuh

5 biji = RM1.00 Belum masak

3 biji = RM1.00 Siap Masak


Telur Ayam

1 biji = RM0.40 Belum masak

1 biji = RM0.80 Siap masak/Goreng


Telur Ayam Kampung( Untuk Kesihatan)

1 biji = RM0.60 Belum Masak

1 biji = RM1.20 Separuh Masak

Telur Itik Masin

1 biji = RM0.80 Belum Masak

1 biji = RM1.20 Siap Masak


Telur tak naik harga ! Wang kita susut nilainya ........ ?

Tanpa Nama berkata...

ooii bangang, mangkuk-hayun ini blog cuepacs da..!!

Tanpa Nama berkata...

Harga Telur Di Malaysia !

Telur burung puyuh

5 biji = RM1.00 Belum masak

3 biji = RM1.00 Siap Masak


Telur Ayam

1 biji = RM0.40 Belum masak

1 biji = RM0.80 Siap masak/Goreng


Telur Ayam Kampung( Untuk Kesihatan)

1 biji = RM0.60 Belum Masak

1 biji = RM1.20 Separuh Masak

Telur Itik Masin

1 biji = RM0.80 Belum Masak

1 biji = RM1.20 Siap Masak


Telur tak naik harga ! Wang kita susut nilainya ........ ?

Isnin, Januari 30, 2012 12:26:00 PM

---------------------------------

TELOR PENYU..

3 BIJI DAH RM18..

GAJI SEBULAN RM1500++
DAPAT BELI 250 BIJI TELUR PENYU..
SEHARI MAKAN 8 BIJI TELUR PENYU..

Tanpa Nama berkata...

ooii bangang, mangkuk-hayun ini blog cuepacs da..!!

....................................

Nak bagitau nilai duit/wang makin susut nilai atau kuasa membeli .....

Macamana mau idup di Putrajaya dan Shah Alam kalau gaji bawah RM1000.00

Tanpa Nama berkata...

penuhi 5 tuntutan cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Kumpulan PnP ni dah banyak kelebihan berbanding kumpulan pelaksana.
Masuk dengan gaji tinggi. Ada yang setiap 2 tahun naik pangkat. Elaun pun makin naik. Boleh 6 kali naik pangkat, Kalau dia orang sabar lama-lama jadi jusa.
Kumpulan pelaksana nak naik pangkat kena tunggu 15 tahun. Paling habis 2 kali naik pangkat. Nak sampai gaji maksima pun belum tentu lagi sempat dapat.
Manalah adil.
Paling tercicir PA kemasukan Diploma. Gaji dikumpulkan dengan kemasukan SPM,STPM,Sijil. PA PnP gaji dah jauh ke hadapan. Walhal PA kemasukan diploma ni pun masuk universiti juga 3 tahun. Yang buat ijazah tu sambung 2 tahun lagi je
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

SETUJU...
JPA & CUEPACS,
PA YG MASUK KERJA DGN DIPLOMA (SSM-27-40) ADALAH GOLONGAN TERCICIR DAN TERTINGGAL..
MEREKA ADALAH GOLONGAN YG X BERGERAK OR TAK BERGANJAK.
SEDANGKAN KALU DARI SIJIL (SSM 17) BOLEH NAIK SAMPAI GRED 40.APATAH LAGI YG DEGREE.
JPA PERLU PERHALUSI/SEMAK TU !!!!

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS tetap enggan sertai panel semak SBPA
Oleh S Anand Kumar

2012/01/30
KUALA LUMPUR: CUEPACS tetap dengan pendiriannya tidak menyertai pasukan petugas khas semakan semula skim Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA), sekiranya tiga lagi pemimpin kanannya tidak dibenarkan untuk menganggotai pasukan itu.

Presidennya, Datuk Omar Osman, menegaskan tindakan CUEPACS tidak sepatutnya dilihat sebagai mengugut, sebaliknya menunjukkan pihaknya amat serius untuk memberi input dalam membincangkan penambahbaikan SBPA.

“Saya akan hadir mesyuarat kedua yang dijadual 8 Februari ini, sekiranya tiga pemimpin CUEPACS tidak dibenarkan masuk, maka saya akan keluar daripada mesyuarat itu.
“Tidak adil dan tidak wajar apabila ada 19 wakil daripada pelbagai agensi kerajaan dalam pasukan itu, tetapi CUEPACS hanya dibenarkan menghantar satu wakil.

“Kehadiran tiga pemimpin kanan CUEPACS itu bertujuan untuk bersama-sama membangkitkan pelbagai cadangan kerana mereka juga mewakili kesatuan sekerja dan mempunyai maklum balas yang ingin disampaikan kepada pasukan petugas.

“Saya amat berharap pasukan petugas khas itu yang dipengerusikan bekas Ketua Pengarah Perkhidmatan Awam, Tan Sri Ismail Adam akan mempertimbangkan rayuan kami,” katanya kepada Berita Harian, semalam.

Tiga pemimpin kanan CUEPACS yang dimaksudkan Omar ialah Timbalan Presiden I, Aziz Muda; Setiausaha Agung, Lok Yim Pheng dan Setiausaha Kewangan, Jaafar Mansor.
Omar berkata, sehingga sekarang ketiga-tiga pemimpin CUEPACS itu masih belum menerima sebarang surat jemputan daripada pasukan petugas khas dan beliau amat berharap perkara itu akan disegerakan sebelum berlangsungnya mesyuarat kedua.

Selain tiga lagi wakil, CUEPACS turut mengemukakan lima perkara utama untuk dipertimbangkan antaranya mengkaji semula pindaan gaji kakitangan Gred 54 dan ke bawah, kedudukan kekananan dalam Skim Saraan Malaysia (SSM) sebelum bertukar kepada SBPA, kedudukan gaji penjawat awam yang sudah mencapai tangga gaji maksimum dan menyemak kembali penstrukturan semula di semua gred.

Sementara itu, Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) turut menyokong pendirian Omar dan berharap kerajaan akan memberi lebih ruang kepada wakil kesatuan untuk membantu melakukan penambahbaikan skim berkenaan.

Presidennya, Hashim Adnan berkata, pihaknya percaya dengan kehadiran lebih ramai wakil kesatuan sekerja pelbagai isu yang timbul dapat diselesaikan secara bersama tanpa sebarang masalah.

“Tiga pemimpin kanan CUEPACS itu dapat membantu Omar dalam mesyuarat selain secara bersama-sama dapat membuat keputusan bagi pihak 1.2 juta kakitangan awam,” katanya.

ts teruntum berkata...

saya menyokong penuh ulasan felo ukm ini.how jusa or pegawai atasan boleh buat dan istihar 1 skim yg kelam kabut dan membuat sistem kerajaan mdpt sinis dan sindiran dr pihak swasta?komen dr rata penjawat awam spt kabin 26jan, piramid kucing 16jan amat wajar dperhati.sistem yg kerajaan lakukan spt piramid jika tidak kukuh boleh menyebabkan pjawat awam hilang kpercayaan dan sikap.seeloknya sbpa yg baru lebih adil dan mengambil berat golongan bawahan

pa diploma berkata...

JPA & CUEPACS,
PA YG MASUK KERJA DGN DIPLOMA (SSM-27-40) ADALAH GOLONGAN TERCICIR DAN TERTINGGAL..
MEREKA ADALAH GOLONGAN YG X BERGERAK OR TAK BERGANJAK.
SEDANGKAN KALU DARI SIJIL (SSM 17) BOLEH NAIK SAMPAI GRED 40.APATAH LAGI YG DEGREE.
JPA PERLU PERHALUSI/SEMAK TU !!!!
***********************************

Wajar benar tu..kesian kat geng2 kami

Tanpa Nama berkata...

BAGAIMANA DENGAN GRED2 SIJIL POLITEK/INSTITUSI AWAM SETARAF DAPAT KENAIKAN GAJI SPM NI..

Tanpa Nama berkata...

SALAM

SAYA AMAT MENYOKONG STATEMENT YANG DI KELUARKAN BLOG CEUPACS YANG TERBARU INI.MCM TU BARU BETUL STATEMENT TENTANG MEMPERJUANGKAN NASIB KAKITANGAN BAWAHAN YANG DI UMUMKAN KENAIKAN SEBANYAK 7 HINGGA 13 PERATUS ITU.BETUL TU ,KENAIKAN KALAU DI KIRA KAKITANGAN BAWAHAN NI ADA YANG DAPAT KENAIKAN 5% , 7% ......MCMANA JPA KIRA ? TUNGGANG LANGGANG DI KIRA.STATEMENT CEUPACS TERBARU NI BARU BETUL PERKIRAAN JANGKAANNYA.13% KEPADA KAKITANGAN GRED RENDAH YAKNI GRED 17 KEBAWAH.GRED LAIN SEMUA 7 PERATUS.BARU BETUL PERATUSAN MENJANA KAKITANGAN GRED RENDAH AGAR SEDAP LA SIKIT DUDUK ORG KATA.

KITA JANGANLAH KATA PADA KAKITANGAN YANG LAIN :

"AWAK SIJIL DARJAH 6 MEMANG LAH PATUT DAPAT GAJI RENDAH.AKU ADA PHD MEMANG PATUT LA AKU GAJI TINGGI.SEDOR LAH DIRI TU SIKIT.

ITU SALAH 1 CONTOH AYAT YG TIDAK BAIK PADA SESAMA KITA.APA PERASAAN MEREKA.APA KATA CONTOHNYA KITA KATA BEGITU TERHADAP IBU BAPA KITA YANG MEMILIKI HANYA SIJIL DARJAH 6 ? TAKKAH KITA SANGGUH MENGHINA IBU BAPA KITA YG BERSIJIL DARJAH 6 ?TENTU LAH TIDAK.JADI KITA JGN MENGHINA SESIAPA JUA WALAU DIA BERSIJIL APA.JANJI DIA LAKSANAKAN TUGAS DIA DENGAN BAIK DAN SAMA-SAMA MENJANA EKONOMI KERAJAAN.

HIDUP KITA DIDUNIA NI TAK LEPAS DARIPADA ALLAH SNWT.JIKA KITA BERSIFAT EGO TERHADAP SESAMA BAHAWA KITALAH BIJAK ,KITA LAH PANDAI ,NAMUN KITA TIDAK SEDAR BAHAWA BIJAK PANDAI KITA ITU HANYA PADA SEKEPING KERTAS.BUDI BAHASA ITU LEBIH BERNILAI DARI EMAS.

SAYA LIHAT RAMAI YANG MEMPERLEKEHKAN ORG LAIN DI SINI DGN MEMBANDING-BANDINGKAN SIJIL DAN KELAYAKAN SESAMA KITA.

APA YANG CEUPACS BUAT INI ADALAH UTK BERI RUANG DAN SEDIKIT RASA DARI SEGI KEWANGAN KEPADA KAKITANGAN BERGRED RENDAH INI DALAM KATEGORI GRED 1 HINGGA 17 INI.WALAUPUN MEREKA INI BERSIJIL DARJAH ENAM ATAU SRP ATAU SPM ,NAMUN KEKANGAN MASA MEREKA TUMPUKAN JUA PADA TUGAS YANG DI AMANAHKAN .

JADI HARAPNYA CEUPACS AKAN MENDAPAT 1 KEPUTUSAN YG TERBAIK DALAM MEMBERI SUATU KEBAJIKAN KEPADA KAKITANGAN AWAM BERGRED RENDAH INI.

SEBAGAI STATEMENT CEUPACS INI YG TERTULIS KENAIKAN SEPATUTNYA RM161 ITU MEMANG BETUL DARI SEGI PERKIRAAN PECAHAN 13% ITU.BUKAN RM88 .MANA YANG DAH TANDANTANGAN TU TERUSKAN SBPA OPSYEN TU.ITU KITA ANGGAP TELAH SELESAI.YAG BELUM SELESAI ADALAH BAB PERKIRAAN GAJI YNG SEBENARNYA.

TAK PATUT KALAU GRED TINGGI NAIK LAGI TINGGI KENAIKANNYA.JADI UMPAMA MEMBELA GAJI KAKITANGAN GRED TINGGI LAH PULAK.

PAKLANG

..................................

Terima Kasih PAKLANG USOP!

Tanpa Nama berkata...

Menurut Najib, pasukan petugas khas itu yang diberi tempoh tiga bulan akan melakukan semakan sebaik-baiknya supaya tidak ada lagi situasi yang boleh diibaratkan sebagai 'rumah siap, pahat berbunyi'.

'rumah siap, pahat berbunyi'
'rumah siap, pahat berbunyi'
'rumah siap, pahat berbunyi'

....................................

Sekurang-kurang 4 orang wakil !

kalau seorang jadi pahat ... macam kena siasat kes jenayah je!!

Tanpa Nama berkata...

Mohon ceupacs mencadangkan kenaikan pangkat di buat berdasarkan time based bagi semua skim perkhidmatan. Bukan hanya kepada skim tertentu sahaja seperti Guru/PTD.

Kenaikan Gred 17 - 22
(perkhidmatan 12 tahun)
Kenaikan Gred 22 - 26
(perkhidmatan 20 tahun)
8 tahun di 22 naik ke 26

Kekanan ada tugas Penyeliaan.

Kumpulan 17 pohon sokongan !

Sekian , Terima Kasih !

Tanpa Nama berkata...

Presiden Cuepacs, sila minta penjelasan dari pihak berkenaan kenapa arahan PM supaya semua PA dinaikkan sebanyak 7% hinggalah sebanyak 13% tak dipatuhi.Kenapa tindakan tatatertib tidak diambil terhadap mereka oleh KSN.Terima Kasih.(oleh Bangsawan)lgiesse

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade.


SETUJU SANGAT SEBAB J17 TUE SIJIL MANA SETARAF DGN STPM/DIPLOMA.KALO SIJIL TUE SIJIL JELA.SKIM LAIN ADA GAK SIJIL,TP XDE LA MEMINTA2 MCM JURUTEKNIK.JPA CHECK SKOP KERJA JURUTEKNIK

Tanpa Nama berkata...

Harap berita baik utk semua PA dpt diprcepatkan..

Tanpa Nama berkata...

Presiden Cuepaus, bercadang supaya satu AGM diadakan untuk menbincangkan satu resolusi oleh Cuepacs kepada kerajaan supaya semua yang tidak mematuhi arahan PM dikenakan tindakan tatatertib.

Tanpa Nama berkata...

Saya tujukan kepada Blog CUEPACS yang tidak telus? kenapa pandangan yang benar dan ikhlas tidak disiarkan.... Adakah anda pun bermain politik?. Isu SBPA adalah periuk nasi kami dan sewajarnya kami meluahkan di medium CUEPACS. kALAU NAK KOMEN SEDAP DAN ENAK BELAKA baik tak payah buka ruang komen.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade.


SETUJU SANGAT SEBAB J17 TUE SIJIL MANA SETARAF DGN STPM/DIPLOMA.KALO SIJIL TUE SIJIL JELA.SKIM LAIN ADA GAK SIJIL,TP XDE LA MEMINTA2 MCM JURUTEKNIK.JPA CHECK SKOP KERJA JURUTEKNIK

...................................
ye ye setuju patotnya NT27pn NT19 ja :D dan beberapa yg terlepas pandang :D jangan busuk hati perut la .... hahaha

Tanpa Nama berkata...

stpm nak ni tak setaraf ngan diploma . puii ptuih blajapn kat sekolah ada hati nak setaraf diploma . kemahiran apapn tadak stakat teori budak srp pun pandai . rajin baca buku dan jawab soalan ramalan ja . exam dapat soalan yang sama ngan soalan ramalan/soalan lepas2 tupun result cam taik gak masuk u pasal ada kuota . x sedar diri .

Tanpa Nama berkata...

hahahahaha buduh tol mcm mana leh kata stpm sama ngan diloma ?

Tanpa Nama berkata...

Ntah laa... sakit hati sgt dengan sistem baru nie... semua main politik... macam !@#$%^&
kang ckp2 byk kang Polis datang umah tangkap lak... Demokrasi terpimpin katakan....

Tanpa Nama berkata...

betul apa yg diulaskan..saya sendiri yg mendapat gaji RM1369.39 pd tahun 2011 dan mengikut SSM,pergerakan gaji saya pd bln Januari 2012 kenaikan SSM sebanyak RM49.90 kpd RM1419.29 iaitu kenaikan yg sepatutnya. tp apa yg ditawarkan SBPA RM1419.29 satu kenaikan drpd gaji 2011 RM1369.39 dimana saya dinafikan kenaikan gaji SSM setelah genap setahun kenaikan berikutnya..Gaji SSM RM1419.29 kpd SBPA RM1430.00 hanya RM10.71 sen sj...WAJARKAH

Tanpa Nama berkata...

topik "JPA HARUS PRIHATIN RUNGUTAN PENJAWAT AWAM".Sepatutnya kita bagi pendapat atau komen yang sewajarnya tanpa melibatkan hal-hal politik dan sebagai PA kita hendaklah berbicara secara berhemah tanpa menggunakan kata-kata yang kesat yang boleh mencalarkan imej diri kita sebagai PA.

Tanpa Nama berkata...

betul apa yg diulaskan..saya sendiri yg mendapat gaji RM1369.39 pd tahun 2011 dan mengikut SSM,pergerakan gaji saya pd bln Januari 2012 kenaikan SSM sebanyak RM49.90 kpd RM1419.29 iaitu kenaikan yg sepatutnya. tp apa yg ditawarkan SBPA RM1419.29 satu kenaikan drpd gaji 2011 RM1369.39 dimana saya dinafikan kenaikan gaji SSM setelah genap setahun kenaikan berikutnya..Gaji SSM RM1419.29 kpd SBPA RM1430.00 hanya RM10.71 sen sj...WAJARKAH
++++++++++++++++++++++++++++++++++
x wajar..ramai yang naik cam sedara/i

Tanpa Nama berkata...

percuma aja bagi bingit telinga..udah2 la.kenapain mau ngomong lagi.

Tanpa Nama berkata...

betul apa yg diulaskan..saya sendiri yg mendapat gaji RM1369.39 pd tahun 2011 dan mengikut SSM,pergerakan gaji saya pd bln Januari 2012 kenaikan SSM sebanyak RM49.90 kpd RM1419.29 iaitu kenaikan yg sepatutnya. tp apa yg ditawarkan SBPA RM1419.29 satu kenaikan drpd gaji 2011 RM1369.39 dimana saya dinafikan kenaikan gaji SSM setelah genap setahun kenaikan berikutnya..Gaji SSM RM1419.29 kpd SBPA RM1430.00 hanya RM10.71 sen sj...WAJARKAH
++++++++++++++++++++++++++++++++++
x wajar..ramai yang naik cam sedara/i
...................................
saudara RM1430.00 adalah gaji saudara pada 2012, disebabkan pergerakkan gaji saudara pada Januari maka ada kenaikan lagi ke mata dihadapan, RM1430.00 + KGT (saya tak tahu saudara dari gred mana tapi paling kurang RM1430.00 + RM80.00 (bagi 5-1)= kenaikkan RM90.71. (tidak termasuk kenaikkan 1 mata gaji sebanyak RM49.90)

Tanpa Nama berkata...

etul apa yg diulaskan..saya sendiri yg mendapat gaji RM1369.39 pd tahun 2011 dan mengikut SSM,pergerakan gaji saya pd bln Januari 2012 kenaikan SSM sebanyak RM49.90 kpd RM1419.29 iaitu kenaikan yg sepatutnya. tp apa yg ditawarkan SBPA RM1419.29 satu kenaikan drpd gaji 2011 RM1369.39 dimana saya dinafikan kenaikan gaji SSM setelah genap setahun kenaikan berikutnya..Gaji SSM RM1419.29 kpd SBPA RM1430.00 hanya RM10.71 sen sj...WAJARKAH

------------------------------

silap kira tu.. 10.71 + 49.90..
itu adalah kenaikan anda..= rm60.61..

ada lagi.. pergerakan gaji anda mungkin bulan januari..kalau SPM akan dapat rm95(kgt)...

jadi gaji anda akan jadi rm1525...

Tanpa Nama berkata...

Bila dapat gaji sbpa?

Tanpa Nama berkata...

SBPA DIBATAL.. KEMUNGKINAN.

Tanpa Nama berkata...

Saya tujukan kepada Blog CUEPACS yang tidak telus? kenapa pandangan yang benar dan ikhlas tidak disiarkan.... Adakah anda pun bermain politik?. Isu SBPA adalah periuk nasi kami dan sewajarnya kami meluahkan di medium CUEPACS. kALAU NAK KOMEN SEDAP DAN ENAK BELAKA baik tak payah buka ruang komen.

Isnin, Januari 30, 2012 2:25:00 PM

--------------------

Sangat setuju.

Tanpa Nama berkata...

Bila dapat gaji sbpa?

Isnin, Januari 30, 2012 3:32:00 PM


---------------

Mac 2012

Tanpa Nama berkata...

i juga sedih, nak komen banyak pun tak guna, tak de org nak peduli or prihatin..tujuan sebenar memang nak mengkayakan peg atasan saja, tapi kalau peg bawahan tak kerja, atasan pandai buat ke? ada buat surat pun tak pandai...bukan nak memburukkan, ini adalah kebenaran...

........................................


Sy tak sure kat jab mana Tuan diatas ye ! Tapi kat tempat saya semua dari draf surat hingga ke taip surat gred 41 yang buat ! Laporan pun kami yang buat ! Kalau suruh kerani buat dia suruh kita draf surat kat dia ! So better i terus draf dan taip ! So memang wajarlah kami dapat kenaikan gaji tinggi dan patut dapat lagi !

............................................

Ini menunjukkan kerani la ni takde kerja coz kerja dia inikan mainly buat surat ! Bila kerja dia Pnp dah buat ! Takde kerja lagi nak naik gaji ! Haiseh ape cer ni !!!!!!!!
Sy baca komen komen di sini pun setuju yang Pnp kena karang baru PT boelh taip ! So la ni kami karang dan taip sendiri ! So tak payah lah PT banyak banyak kan kan ! Takde kerja buat ape ye !

Tanpa Nama berkata...

Kawan jpa berkata gaji selepas semakan ini tetap tidak akan memuaskan hati semua orang. Apa maksud tu?

Tanpa Nama berkata...

eloklah sbpa ni dibatal tapi pegawai2 yang rangka sbpa ni elok dilupuskan dalam PA wat semak ja najis mcm ni . dorang punya hal habis sejuta lebih PA kene tempias . gaji x naikpun xpa janji firaun-firaun macam ni dihapuskan dahulu . jangan dilepaskan . PM perlu allert !!! kalau x PM kene bungkus nt .

Omar Din berkata...

i juga sedih, nak komen banyak pun tak guna, tak de org nak peduli or prihatin..tujuan sebenar memang nak mengkayakan peg atasan saja, tapi kalau peg bawahan tak kerja, atasan pandai buat ke? ada buat surat pun tak pandai...bukan nak memburukkan, ini adalah kebenaran...

........................................


Sy tak sure kat jab mana Tuan diatas ye ! Tapi kat tempat saya semua dari draf surat hingga ke taip surat gred 41 yang buat ! Laporan pun kami yang buat ! Kalau suruh kerani buat dia suruh kita draf surat kat dia ! So better i terus draf dan taip ! So memang wajarlah kami dapat kenaikan gaji tinggi dan patut dapat lagi !

............................................

Ini menunjukkan kerani la ni takde kerja coz kerja dia inikan mainly buat surat ! Bila kerja dia Pnp dah buat ! Takde kerja lagi nak naik gaji ! Haiseh ape cer ni !!!!!!!!
Sy baca komen komen di sini pun setuju yang Pnp kena karang baru PT boelh taip ! So la ni kami karang dan taip sendiri ! So tak payah lah PT banyak banyak kan kan ! Takde kerja buat ape ye !

Isnin, Januari 30, 2012 3:40:00 PM

--------------------------

Oleh kerana golongan pelaksana yang lebih banyak buat kerja berat, gaji kita patut lebih banyak. Siapa setuju? Gaji baru selepas semakan akan mengambil kira kemungkinan pelaksanaan gaji minimum. Tu yang aku tau la.

Tanpa Nama berkata...

YB Tolong jangan lupa agensi penguatkusaan seperti Kastam ye ! Kami tahun lepas pungut RM 30 billion plus untuk perbelanjaan negara! Patut kami dinaikkan gaji seperti Polis kerana kami mencegah penyeludupan dan menjana pendapatan negara !

Patut diupkan gaji kami 50 % !

Tanpa Nama berkata...

eloklah sbpa ni dibatal tapi pegawai2 yang rangka sbpa ni elok dilupuskan dalam PA wat semak ja najis mcm ni . dorang punya hal habis sejuta lebih PA kene tempias . gaji x naikpun xpa janji firaun-firaun macam ni dihapuskan dahulu . jangan dilepaskan . PM perlu allert !!! kalau x PM kene bungkus nt .

Isnin, Januari 30, 2012 3:42:00 PM

---------------

Komen ini patut mendapat perhatian polis kerana mengugut PM. Tolong jaga mahasa masing-masing semasa menulis di blog ini atau kami akan membawa hal ini kepada polis.

Tanpa Nama berkata...

PT ni N1 pun leh wat kerja dia . N1pun ada yg jd CC tau . apa yg susah ? bukan kene jaga enjinpun , bukan repair enjinpun .... tupun nak melalak lagi melawan bos macam pandai sangat . budak srp pun boleh jd kerani . ni kenyataan ye . hihihi kerani kat planet marikh hahahaha... lebih sudu dari kuah .

Tanpa Nama berkata...

YB Tolong jangan lupa agensi penguatkusaan seperti Kastam ye ! Kami tahun lepas pungut RM 30 billion plus untuk perbelanjaan negara! Patut kami dinaikkan gaji seperti Polis kerana kami mencegah penyeludupan dan menjana pendapatan negara !

Patut diupkan gaji kami 50 % !

Isnin, Januari 30, 2012 3:45:00 PM

----------------

Elo kawan. 30 bilion tu nilai yang dirampas, bukan nilai jualan rampasan. Kebanyakan rampasan pun dibakar etc

Tanpa Nama berkata...

Kawan jpa berkata gaji selepas semakan ini tetap tidak akan memuaskan hati semua orang. Apa maksud tu?

Isnin, Januari 30, 2012 3:40:00 PM

--------------------

Ala betul ke? Punah harapan

Tanpa Nama berkata...

eloklah sbpa ni dibatal tapi pegawai2 yang rangka sbpa ni elok dilupuskan dalam PA wat semak ja najis mcm ni . dorang punya hal habis sejuta lebih PA kene tempias . gaji x naikpun xpa janji firaun-firaun macam ni dihapuskan dahulu . jangan dilepaskan . PM perlu allert !!! kalau x PM kene bungkus nt .

Isnin, Januari 30, 2012 3:42:00 PM

---------------

Komen ini patut mendapat perhatian polis kerana mengugut PM. Tolong jaga mahasa masing-masing semasa menulis di blog ini atau kami akan membawa hal ini kepada polis.



0000000000000000000000000000000000

hahaha bodohnye ape pulak komen tu ugut PM . kan dia nak pegawai2 yang mcm firaun tu dihapuskan , bacala betol2 , x sekolah ke? @ko ni pegawai2 yg buat sbpa tu ? dia mintak PM selamatkan diri dari the hidden hand(pegawai yg penting perut sendiritu) tu sbb nt PM yg kene tempias sekali .jahil betul hahahaha gi report polis cepat .

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade.

------------------------

Aku masuk guna sijil tapi ada diploma tak bising pun

Tanpa Nama berkata...

Kalau sabit dgn gred ni awak kena ikut saya la bila nak buat cadangan....
contoh kalau 17, 22KUP, 22, 26
so kalau gred baru kena jadi samada naik ke gred 4 atau 3
jadi gini. Kalau gred 4
4-1=17. 4-2=22KUP, 4-3=22, 4-4=26KUP(10 tahun digred 22) dan 4-5=26.

Tanpa Nama berkata...

Saya kurang faham gol pelaksana ni kata dia kerja banyak ! Adakah dia buat laporan setiap bulan , menyemak fail, menghadiri mesyuarat pelbagai, layan public, draf dan betulkan surat yang ditaip cincai oleh PT , menjalankan operasi ?
La ni di haspital pemberi ubat pun gred 41 maybe gred sokongan bagi ubat salah kot ?

So ape yang berat sangat kerja pelaksana ni ?

Kalau kami Pnp sentiasa main FB kami tak dapat reach target ok ! Kena jawab dengan pihak atasan ok !

Mod berkata...

Sila tulis nama apabila membuat ulasan

Tanpa Nama berkata...

Kawan jpa berkata gaji selepas semakan ini tetap tidak akan memuaskan hati semua orang. Apa maksud tu?

-------------------------

SEBAB KAJIAN TAK MELIBATKAN KEWANGAN..

YANG TAK BERPUAS HATI SEMUA SEBABKAN KEWANGAN.KALU DARI SEGI KEWANAGN TAK BERUBAH,BAIK TAK PAYAH SEMAK..

Tanpa Nama berkata...

YB Tolong jangan lupa agensi penguatkusaan seperti Kastam ye ! Kami tahun lepas pungut RM 30 billion plus untuk perbelanjaan negara! Patut kami dinaikkan gaji seperti Polis kerana kami mencegah penyeludupan dan menjana pendapatan negara !

Patut diupkan gaji kami 50 % !

Isnin, Januari 30, 2012 3:45:00 PM

----------------

Elo kawan. 30 bilion tu nilai yang dirampas, bukan nilai jualan rampasan. Kebanyakan rampasan pun dibakar etc

.........................................

Org mane ni bagi komen bodoh macam ni ! Hang ni dok zaman mane takde tv and suratkhabar kat tempat hanh ke ? RM 30 billion tu kutipan cukai lah kawan ! Baru 2 hari lepas keluar tv3 dan suratkhbar !'=

Aku kesian lah kat kau ! Inilah akan terjadi bila manusia pakai hemtam tanpa tahu pangkal hujung !

Tanpa Nama berkata...

Kawan jpa berkata gaji selepas semakan ini tetap tidak akan memuaskan hati semua orang. Apa maksud tu?

-------------------------

SEBAB KAJIAN TAK MELIBATKAN KEWANGAN..

YANG TAK BERPUAS HATI SEMUA SEBABKAN KEWANGAN.KALU DARI SEGI KEWANAGN TAK BERUBAH,BAIK TAK PAYAH SEMAK..

Isnin, Januari 30, 2012 3:55:00 PM








-----------------

Orang suruh semak gaji golongan pelaksana. Gaji tu kewangan. Kalau tetap tak memuaskan hati golongan kami, kami mahu sbpa disemak kali kedua sampai kami puas hati. Faham ka?

Tanpa Nama berkata...

stpm x sama taraf dengan diploma . stpm budak sekolah je . cuma perlu rajin baca buku dan jawab soalan ramalan/tahun lepas2 . x de kemahiran lansung . stakat teori budak SRPpun boleh . STPM masuk Universiti pun sebab kuota . result mcm taikk tp dpt wat degree pasal kuota .

Tanpa Nama berkata...

PA tolong beri komen yang munasabah dan tolong jangan rendah rendah kan komen PA awam lain ! Itu hak dia nak komen ape pun !

Tanpa Nama berkata...

sbpa - cuepacs 4 wakil .. ingat kamu wakil cuepacs bukan kesatuan kamu !!!
dulu ada satu wakil cuepacs, dia wakil J (Kejuruteraan).. habis J dapat untung !!!
peerrhh.

Tanpa Nama berkata...

teTak faham aku kenapa banyak orang suka ugut kerajaan semata-mata kerana sbpa. Tentang murtad tak pula. Pelik orang sekarang

Anak Perantauan Kelantan berkata...

Maafkan aku mencelah,
Perlukah aku komen pasal politik disini? Nampaknya saudara/ri di atas 'Tanpa Nama Berkata' (Jumaat, Januari 27, 2012 1:34:00 AM) berpandangan negatif pada parti Pas dan secara langsung kepada kepimpinan Pas di Kelantan (seluruh rakyat Kelantan merasainya).
Alangkah bodohnya manusia ini.
Mungkin manusia seperti sentiasa mendapat maklumat pembohongan yang penuh membodek.
Kepada saudara/ri berkenaan tidak perlulah menuding jari pada Pas. Aku dan seluruh rakyat Kelantan terasa pedasnya kerana Kelantan dibawah tampuk kepimpinan Pas yang bersih daripada rasuah dan makan duit rakyat (insya'allah akan dipertahankan)!

Aku nak menulis panjang-panjang tak pandai. Jika nak jumpa boleh hubungi aku 019-X548279.
(aku sengaja letak tanda 'x' untuk saudara/ri bodoh diatas telefon aku. 'x' mewakili 1 daripada 9 nombor sahaja. silakan!!

Beram berkata...

Elaun Cola perlu dinaikkan. Sekarang ni CUEPACS sepatutnya mulakan canang mengenai elaun. Sebab sekarang elaun dalam peringkat kajian. Nanti jadi lagi macam SBPA.

Aku mulakan dengan perlunya kita naikkan lagi elaun cola kepada 200%.

Anak Perantauan Kelantan berkata...

Maafkan aku mencelah,
Perlukah aku komen pasal politik disini? Nampaknya saudara/ri di atas 'Tanpa Nama Berkata' (Jumaat, Januari 27, 2012 1:34:00 AM) berpandangan negatif pada parti Pas dan secara langsung kepada kepimpinan Pas di Kelantan (seluruh rakyat Kelantan merasainya).
Alangkah bodohnya manusia ini.
Mungkin manusia seperti sentiasa mendapat maklumat pembohongan yang penuh membodek.
Kepada saudara/ri berkenaan tidak perlulah menuding jari pada Pas. Aku dan seluruh rakyat Kelantan terasa pedasnya kerana Kelantan dibawah tampuk kepimpinan Pas yang bersih daripada rasuah dan makan duit rakyat (insya'allah akan dipertahankan)!

Aku nak menulis panjang-panjang tak pandai. Jika nak jumpa boleh hubungi aku 019-X548279.
(aku sengaja letak tanda 'x' untuk saudara/ri bodoh diatas telefon aku. 'x' mewakili 1 daripada 9 nombor sahaja. silakan!!

Tanpa Nama berkata...

Elaun Cola perlu dinaikkan. Sekarang ni CUEPACS sepatutnya mulakan canang mengenai elaun. Sebab sekarang elaun dalam peringkat kajian. Nanti jadi lagi macam SBPA.

Aku mulakan dengan perlunya kita naikkan lagi elaun cola kepada 200%.

Isnin, Januari 30, 2012 4:14:00 PM


SAYA SOKONG PENDAPAT NI. HAL SBPA NI DAH KIRA NAK EXPIRED DAH. APA KATA CUEPACS BINCANGKAN ATAUPUN PERJUANGKAN KENAPA ELAUN DITAMBAT SEPERTI MANA RINGGIT DITAMBAT. BOLEHLAH JADI NEXT ISSUE.

Tanpa Nama berkata...

up 400%.

Tanpa Nama berkata...

sudah-sudah la tu tengok semua jam komen engkau orang banyak waktu pejabat, ingat krja itu ibadah dan amanah Allah, kerja dulu pas waktu pejabat waktu rehat ke baru ulas balik, dah pergi kerja dulu.....

PTPO N17 berkata...

Saya kurang faham gol pelaksana ni kata dia kerja banyak ! Adakah dia buat laporan setiap bulan , menyemak fail, menghadiri mesyuarat pelbagai, layan public, draf dan betulkan surat yang ditaip cincai oleh PT , menjalankan operasi ?
La ni di haspital pemberi ubat pun gred 41 maybe gred sokongan bagi ubat salah kot ?

So ape yang berat sangat kerja pelaksana ni ?

Kalau kami Pnp sentiasa main FB kami tak dapat reach target ok ! Kena jawab dengan pihak atasan ok !

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kata-kata sebegini aku rasa tak mungkin akan keluar dari seorang PnP yang pernah kerja mulai dari gred bawah N17. Kenapa pertikaikan skop kerja golongan pelaksana. Apakah kami hanya buat kerja yang mudah-mudah sahaja ? Biar aku bagitau tugas-tugas seorang PTPO N17.

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.

Tanpa Nama berkata...

YB Tolong jangan lupa agensi penguatkusaan seperti Kastam ye ! Kami tahun lepas pungut RM 30 billion plus untuk perbelanjaan negara! Patut kami dinaikkan gaji seperti Polis kerana kami mencegah penyeludupan dan menjana pendapatan negara !

Patut diupkan gaji kami 50 % !

Isnin, Januari 30, 2012 3:45:00 PM

----------------

Elo kawan. 30 bilion tu nilai yang dirampas, bukan nilai jualan rampasan. Kebanyakan rampasan pun dibakar etc

.........................................

Org mane ni bagi komen bodoh macam ni ! Hang ni dok zaman mane takde tv and suratkhabar kat tempat hanh ke ? RM 30 billion tu kutipan cukai lah kawan ! Baru 2 hari lepas keluar tv3 dan suratkhbar !'=

Aku kesian lah kat kau ! Inilah akan terjadi bila manusia pakai hemtam tanpa tahu pangkal hujung !
........................
ada jawatan kutip cukai
ada jawatan jaga orang sakit
ada jawatan buat bangunan
ada jawatan beri khidmatnasihat

kawan yang bangga kutip berbilion2 tu, kita kan bekerja sebagai satu pasukan kalau semua nak kutip duit siapa pulak yang nak sediakan makanan pada saudara, nak makan duit kertas ker.

Tanpa Nama berkata...

Mana catatan baru ni..

Tanpa Nama berkata...

JUSA nak minta gaji macam syarikat swasta atau GLC? Atas dasar apa ye? Kita tahu JUSA naik pangkat sebab PTD wujudkan jawatan JUSA baru ataupun kekosongan. Tak ada saingan! Seperkara lagi: tahukah anda bahawa ada beberapa faedah yang diberikan kepada JUSA yang tidak dikeluarkan pekeliling untuk pengetahuan PA lain? Jadi saya tidak hairan dengan SBPA ni sebab PTD dah mulakan permainan mereka lama sebelum ini.....

Tanpa Nama berkata...

PTPO N17 berkata...

Saya kurang faham gol pelaksana ni kata dia kerja banyak ! Adakah dia buat laporan setiap bulan , menyemak fail, menghadiri mesyuarat pelbagai, layan public, draf dan betulkan surat yang ditaip cincai oleh PT , menjalankan operasi ?
La ni di haspital pemberi ubat pun gred 41 maybe gred sokongan bagi ubat salah kot ?

So ape yang berat sangat kerja pelaksana ni ?

Kalau kami Pnp sentiasa main FB kami tak dapat reach target ok ! Kena jawab dengan pihak atasan ok !

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kata-kata sebegini aku rasa tak mungkin akan keluar dari seorang PnP yang pernah kerja mulai dari gred bawah N17. Kenapa pertikaikan skop kerja golongan pelaksana. Apakah kami hanya buat kerja yang mudah-mudah sahaja ? Biar aku bagitau tugas-tugas seorang PTPO N17.

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.

00000000000000000000000000000000000


ptpo ni N1 pun boleh buat tau , budak lepasan SRP pun boleh buat tau , jadi CC lg , N17 ni banyak songeh stakat list senarai kerja Cleanerpun boleh tau contoh :

1)cuci jamban
2)cuci lantai pejabat
3)kaut sampah
4)bla bla bla... banyak bilion-bilion kerje ... lg

PT ni malas banyak mengulat sibuk dengan Fb,blogler dan lain-lain . bila di bagi keje byk songeh kat belakang . tu siap ngumpat bos lagi . x sedar diri . macam la pandai sangat .

Tanpa Nama berkata...

kawan yang bangga kutip berbilion2 tu, kita kan bekerja sebagai satu pasukan kalau semua nak kutip duit siapa pulak yang nak sediakan makanan pada saudara, nak makan duit kertas ker.
.......................................

Aku makanan masak sendiri oi ! Takdelah macam encik duit banyak beli kat kedai aje ! Kami akan berbelanja ikut gaji kami aje ! Takpayahlah gaji RM 2500 asyik makan kat luar aje !

Tanpa Nama berkata...

elo dato'..tadak baca ka ini blog?

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

lucu siottt..hangpa dah baca lom kenyataan media oleh pihak JPA di web JPA?? bagi siapa yg dah sign SBPA..kalau ada perubahan pon tak boleh tarik balik!!!! muktamad!!

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

toksah dok komplen la skim siapa lebih layak & lebih bagus..memasing sama saja ada lebih & kurangnya..

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

cuepacs kena lebih agresif..kalau tak..senyum sakan la org lain..hehe..

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

lucu siottt..hangpa dah baca lom kenyataan media oleh pihak JPA di web JPA?? bagi siapa yg dah sign SBPA..kalau ada perubahan pon tak boleh tarik balik!!!! muktamad!!

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

toksah dok komplen la skim siapa lebih layak & lebih bagus..memasing sama saja ada lebih & kurangnya..

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

cuepacs kena lebih agresif..kalau tak..senyum sakan la org lain..hehe..

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum semua & salam hormat,

marah2..komen berjela ni..org top cuepacs & KSN/KPPA baca ka?

lucu siottt..hangpa dah baca lom kenyataan media oleh pihak JPA di web JPA?? bagi siapa yg dah sign SBPA..kalau ada perubahan pon tak boleh tarik balik!!!! muktamad!!

mana ada telus sgt..jgn salahkan mana2 skim la..DG ka..J...M..UD..F..dll..sama saja kelaku..cermin skim memasing balik!! yg dah dpt kenaikan pangkat & kena pindah..apsal taknak pindah?? kalau tak gerak..mcm mana org lain nak naik & isi?? yg patut pencen dah..apsal nak sgt sambung kontrak?

toksah dok komplen la skim siapa lebih layak & lebih bagus..memasing sama saja ada lebih & kurangnya..

kalau telus & berani..para Premier/Turus, JUSA tak kira A,B,C tu wajibkan saja PENCEN bila cukup masa..knp mesti amal sangat mau disambung secara kontrak??

macam la tadak org lain dah yg layak & bnyk idea baru & dedikasi utk dipilih jadi pemimpin??

yg lelain..apsal marah sakan tapi buat juga angguk2 geleng2..;p

cuepacs kena lebih agresif..kalau tak..senyum sakan la org lain..hehe..

*bak kata Tun M.."da lama dahhh.."

Tanpa Nama berkata...

entahlah....makin rumit jadinyer

Baini NRE berkata...

Kata-kata sebegini aku rasa tak mungkin akan keluar dari seorang PnP yang pernah kerja mulai dari gred bawah N17. Kenapa pertikaikan skop kerja golongan pelaksana. Apakah kami hanya buat kerja yang mudah-mudah sahaja ? Biar aku bagitau tugas-tugas seorang PTPO N17.

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.

Isnin, Januari 30, 2012 4:33:00 PM
-----------------------------------

Minta maafla...saya ni PTPO rasa malu dengan kenyataan diatas dan ingin membuat sedikit penjelasan,
sebenarnya;

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
- Kebiasaannya ada seorang PTPO yang bertanggungjawab.

2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
- soal gaji kebiasaannya dibuat oleh PTW atau W17 bukannya PTPO

3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
- PTW atau W yang buat bukannya PTPO.

4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
- Betul kami yang kemaskini maklumat rekod.

5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
- Kini, banyak surat disediakan dan disiapkan oleh pegawai dan kami hanya bantu mengeposnya sahaja.

6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
- ini adalah kerja PT(stor) dan pegawai yang dilantik bagi tujuan pengurusan aset dan stor terdiri daripada kumpulan pegawai.

7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
- Betul ini kerja selalunya yang kami buat.

8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
- ini kerja Pegawai Perhubungan Pelanggan.(dulu Operator telefon)

9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
- Pegawai saya tak pernah suruh saya buat ni.

10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
- ini adalah kerja hakiki N1, kenapa tak suruh N1?

11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.
- ini kerja PT(Stor) jika stok nak habis dan maklum pada EO.

* Setiap PTPO mempunyai tugas yang khusus dipejabat, seperti sebagai kerani perkhidmatan, pentadbiran dan kadangkala kewangan. Seorang kerani tidak membuat semuanya seperti yang dinyatakan sebelum ini.
* Wahai kawan-kawanku PTPO, kita kena akui kerja kita sekarang mudah berbanding dahulu kerana banyak kerja-kerja perkeranian boleh dilakukan oleh pegawai-pegawai kita.
* Malah EO sendiri kurang kerja (maaf EO, berdasarkan pengalaman saya sendiri) kerana kerjanya telah diambil oleh pegawai-pegawai ini.
* Pandangan saya ini bagi mengelakkan PTPO mengeluarkan kenyataan yang kelak boleh memalukan diri sendiri.

Tanpa Nama berkata...

tulah aku kata jangan min politik kat sini, kan dah gaduh2.

Tanpa Nama berkata...

Baini NRE berkata...
Kata-kata sebegini aku rasa tak mungkin akan keluar dari seorang PnP yang pernah kerja mulai dari gred bawah N17. Kenapa pertikaikan skop kerja golongan pelaksana. Apakah kami hanya buat kerja yang mudah-mudah sahaja ? Biar aku bagitau tugas-tugas seorang PTPO N17.

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
........
Isnin, Januari 30, 2012 4:33:00 PM
-----------------------------------
Minta maafla...saya ni PTPO rasa malu dengan kenyataan diatas dan ingin membuat sedikit penjelasan,
sebenarnya;

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
- Kebiasaannya ada seorang PTPO yang bertanggungjawab.

2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
- soal gaji kebiasaannya dibuat oleh PTW atau W17 bukannya PTPO

3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
- PTW atau W yang buat bukannya PTPO.

4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
- Betul kami yang kemaskini maklumat rekod.

5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
- Kini, banyak surat disediakan dan disiapkan oleh pegawai dan kami hanya bantu mengeposnya sahaja.

6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
- ini adalah kerja PT(stor) dan pegawai yang dilantik bagi tujuan pengurusan aset dan stor terdiri daripada kumpulan pegawai.

7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
- Betul ini kerja selalunya yang kami buat.

8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
- ini kerja Pegawai Perhubungan Pelanggan.(dulu Operator telefon)

9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
- Pegawai saya tak pernah suruh saya buat ni.

10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
- ini adalah kerja hakiki N1, kenapa tak suruh N1?

11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.
- ini kerja PT(Stor) jika stok nak habis dan maklum pada EO.

* Setiap PTPO mempunyai tugas yang khusus dipejabat, seperti sebagai kerani perkhidmatan, pentadbiran dan kadangkala kewangan. Seorang kerani tidak membuat semuanya seperti yang dinyatakan sebelum ini.
* Wahai kawan-kawanku PTPO, kita kena akui kerja kita sekarang mudah berbanding dahulu kerana banyak kerja-kerja perkeranian boleh dilakukan oleh pegawai-pegawai kita.
* Malah EO sendiri kurang kerja (maaf EO, berdasarkan pengalaman saya sendiri) kerana kerjanya telah diambil oleh pegawai-pegawai ini.
* Pandangan saya ini bagi mengelakkan PTPO mengeluarkan kenyataan yang kelak boleh memalukan diri sendiri.



***********************************


hihihihihi wahai baini yg alert biasala tu, yg obses dgn list tugas dia byk tu PT/kerani sekolah , perasan dia je yg buat keje , pada hal dok chatting di FB,comment di Fb memanjang , sempat wat blog dan melayari blog lagi bila PK ke Bos datang pandai wayang tengah buat kerja x tau pc direkod pengunaan dari jauh , dahla balik awal, konon x keluar rehat potong masa rehat, bila bagi kerja banyak menjawab , kat belakang mengumpat bos maacam dia lagi pandai . apa keputusan bos semua dia pertikai kat sini pulak habis semua list tugas dia senaraikan kata dia yg buat , cuma kerja pak guard ngan mak guard je dia x list lg . x sedar diri punya N17. N17 kat Argentina ye :D sapa yg rasa pedas sori naik lori pk sendiri

Tanpa Nama berkata...

Baini NRE berkata...

Minta maafla...saya ni PTPO rasa malu dengan kenyataan diatas dan ingin membuat sedikit penjelasan,
sebenarnya;

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
- Kebiasaannya ada seorang PTPO yang bertanggungjawab.

2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
- soal gaji kebiasaannya dibuat oleh PTW atau W17 bukannya PTPO

3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
- PTW atau W yang buat bukannya PTPO.

4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
- Betul kami yang kemaskini maklumat rekod.

5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
- Kini, banyak surat disediakan dan disiapkan oleh pegawai dan kami hanya bantu mengeposnya sahaja.

6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
- ini adalah kerja PT(stor) dan pegawai yang dilantik bagi tujuan pengurusan aset dan stor terdiri daripada kumpulan pegawai.

7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
- Betul ini kerja selalunya yang kami buat.

8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
- ini kerja Pegawai Perhubungan Pelanggan.(dulu Operator telefon)

9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
- Pegawai saya tak pernah suruh saya buat ni.

10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
- ini adalah kerja hakiki N1, kenapa tak suruh N1?

11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.
- ini kerja PT(Stor) jika stok nak habis dan maklum pada EO.

* Setiap PTPO mempunyai tugas yang khusus dipejabat, seperti sebagai kerani perkhidmatan, pentadbiran dan kadangkala kewangan. Seorang kerani tidak membuat semuanya seperti yang dinyatakan sebelum ini.
* Wahai kawan-kawanku PTPO, kita kena akui kerja kita sekarang mudah berbanding dahulu kerana banyak kerja-kerja perkeranian boleh dilakukan oleh pegawai-pegawai kita.
* Malah EO sendiri kurang kerja (maaf EO, berdasarkan pengalaman saya sendiri) kerana kerjanya telah diambil oleh pegawai-pegawai ini.
* Pandangan saya ini bagi mengelakkan PTPO mengeluarkan kenyataan yang kelak boleh memalukan diri sendiri.



***********************************


hihihihihi wahai baini yg alert biasala tu, yg obses dgn list tugas dia byk tu PT/kerani sekolah , perasan dia je yg buat keje , pada hal dok chatting di FB,comment di Fb memanjang , sempat wat blog dan melayari blog lagi bila PK ke Bos datang pandai wayang tengah buat kerja x tau pc direkod pengunaan dari jauh , dahla balik awal, konon x keluar rehat potong masa rehat, bila bagi kerja banyak menjawab , kat belakang mengumpat bos maacam dia lagi pandai . apa keputusan bos semua dia pertikai kat sini pulak habis semua list tugas dia senaraikan kata dia yg buat , cuma kerja pak guard ngan mak guard je dia x list lg . x sedar diri punya N17. N17 kat Argentina ye :D sapa yg rasa pedas sori naik lori pk sendiri

Tanpa Nama berkata...

kawan yang bangga kutip berbilion2 tu, kita kan bekerja sebagai satu pasukan kalau semua nak kutip duit siapa pulak yang nak sediakan makanan pada saudara, nak makan duit kertas ker.
.......................................

Aku makanan masak sendiri oi ! Takdelah macam encik duit banyak beli kat kedai aje ! Kami akan berbelanja ikut gaji kami aje ! Takpayahlah gaji RM 2500 asyik makan kat luar aje !
.................................
apalah ko nie, kena perli pun tak faham, maksud dia bukan masak makanan kat ko, tapi yg kerjanya dlm pertanian, ternakan,periks loji2 dan lain2.

Tanpa Nama berkata...

abeslah dok bukak pekung masing2 . teruk punya PA . mansuhkan jela sbpa ni . kerani betekak ngan bos , kastam mintak mcm pasai dh bg bebilion katenye , dokto betekak ngan ma , J x puas hati .org lama sakit hati.ish ish ish . apelah korang ni ..

Tanpa Nama berkata...

Senang je...tak payah dinaikkan gaji, buat susah2 je..turunkan harga barang, harga makanan, harga minyak, turunkan cukai ini dan itu.. turunkan tambang pengangkutan awam...kalau boleh, bagi tambang free ke...kalau boleh lagi.. buat proton saga yang harganya 5 ribu sebiji..kalau macam tu, sy percaya ramai penjawat awam yang akan berpuas hati...bonus tahunan bagi 3bulan...flat rate...gaji kasar...hehehe

Tanpa Nama berkata...

doakan semoga cuepacs berjaya dalam misinya.

Tanpa Nama berkata...

So memang sah dah nampak kerani tiada kerja di opis ! So buat ape nak naikkan gaji kerani kerani yang tiada kerja ni ye termasuk CC yang kata dia sorang aje ada kerja ! Baik naikkan gaji Pnp Gred 41 khasnya kerana semua kerja PT jatuh atas kepala kami !

YB Datuk Farida plz take note !

About issue Kastam pula memang patut diberi perhatian oleh Panel penilai SBPA coz Kastam under JPA ! Manakala petani. penternak dan nelayan berkerja sendiri dan diberi subsidi dan insentif oleh kerajaan ! Dari mane dapat dana itu, mestilah dari kutipan cukai oelh agensi seperti Kastam !

So itulah yang logic!

Tanpa Nama berkata...

presiden cuepacs, pastikan gaji maxima juga ditawarkan gaji maxima dalam gaji SBPA.

Tanpa Nama berkata...

Masuk yang baru

Tanpa Nama berkata...

Kalau Polis dapat capai sasaran kerja dengan kuarangnya jenayah di kawasan mereka dapat bonus/ganjaran dari kerajaan.

Guru pula kalau dapat capai sasaran mereka dengan memperolehi anak muridnya semua cermelang dapat juga ganjaran/bonus oleh kerajaan.

Lembaga hasil tercapai melebihi sasaran pungutan hasil yg diperolehi dapat juga bonus 1/2/3 bulan gaji.

Tapi Kastam apa yg dapat tiap tahun sasaran kutipan cuki yg diperolehi melebihi sasaran macam tahun lalu melebihi 30 billion melebilhi sasaran yg ditetapkan.
Kasihan PA dijabatan tersebut dipinggirkan. Tidak ada sesiapa yg menghargai sumbangan mereka dalam mengutip hasil negara utk rakyat.
Tidakkah CUEPACS dan kerajaan khasnya SPA/JPA ambil perhatian dalam SBPA ini nanti mengubah Gred Gaji atau memudahkan kenaikkan pangkat atau melantikkan PA tersebut yg berkelayakkan mempunyai kelulusan akademik IJAZAH/MASTER dilantikkan ke jawatan lantikkan wk 1-1 tanpa bersaing dengan pemohon yg FRESH di luar itu. Diharap mendapat perhatian ......

Tanpa Nama berkata...

hihihihihi wahai baini yg alert biasala tu, yg obses dgn list tugas dia byk tu PT/kerani sekolah , perasan dia je yg buat keje , pada hal dok chatting di FB,comment di Fb memanjang , sempat wat blog dan melayari blog lagi bila PK ke Bos datang pandai wayang tengah buat kerja x tau pc direkod pengunaan dari jauh , dahla balik awal, konon x keluar rehat potong masa rehat, bila bagi kerja banyak menjawab , kat belakang mengumpat bos maacam dia lagi pandai . apa keputusan bos semua dia pertikai kat sini pulak habis semua list tugas dia senaraikan kata dia yg buat , cuma kerja pak guard ngan mak guard je dia x list lg . x sedar diri punya N17. N17 kat Argentina ye :D sapa yg rasa pedas sori naik lori pk sendiri
%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

Amboi sedapnya mengata PTPO yang kat sekolah ni ye..sy pun ada pembetulan sikit ye...

1. Menguruskan soal pelantikan pegawai sehinggalah pegawai berkenaan pencen.
- Kebiasaannya ada seorang PTPO yang bertanggungjawab.
YANG BETULNYA MMG ADA PTPO YANG BERTANGGUJAWAB..

2. Menguruskan soal gaji, tunggakan gaji pegawai dan penyata perubahan gaji.
- soal gaji kebiasaannya dibuat oleh PTW atau W17 bukannya PTPO
- TAK SEMUA SEKOLAH ADA PTW ATAU W SO SEMUA KENA BUAT SENDIRI DARI A TO Z OK...

3. Menguruskan soal akaun dan kewangan agar menepati kehendak pihak audit.
- PTW atau W yang buat bukannya PTPO.
- TAK SEMUA SEKOLAH ADA PTW ATAU W SO SEMUA KENA BUAT SENDIRI DARI A TO Z OK...

4. Menguruskan soal data dan kemaskini maklumat secara online.
- Betul kami yang kemaskini maklumat rekod.
- BETUL

5. Menaip surat kepada jabatan dan memastikan surat tersebut sampai mengikut dateline.
- Kini, banyak surat disediakan dan disiapkan oleh pegawai dan kami hanya bantu mengeposnya sahaja.
- TAK SEMUA PEGAWAI YG BUAT BIASA LA PEGAWAI TUNJUK KUASA...PT LA YANG KENA BUAT...

6. Menyemak dan merekod harta modal, inventori dan stok.
- ini adalah kerja PT(stor) dan pegawai yang dilantik bagi tujuan pengurusan aset dan stor terdiri daripada kumpulan pegawai.
- TAK SEMUA SEKOLAH ADA PT (STOR) SO SEMUA KENA BUAT SENDIRI DARI A TO Z OK...ADA PEGAWAI PUN BUKAN TAHU PUN PT LAGI TAHU PASAL STOK DARI DIAORANG...


7. Memastikan bahawa buku rekod perkhidmatan pegawai sentiasa dikemaskini.
- Betul ini kerja selalunya yang kami buat.
- BETUL

8. Memuaskan kehendak pelanggan yang berurusan di kaunter.
- ini kerja Pegawai Perhubungan Pelanggan.(dulu Operator telefon)
- KAMI TAK ADA OPERATOR SO BUAT SENDIRI

9. Memastikan kehendak jabatan dipenuhi sama ada melalui email, faks atau telefon.
- Pegawai saya tak pernah suruh saya buat ni.
- KAMI KENA BUAT SEMUA

10. Menguruskan filing dan memastikan setiap fail dikemaskini.
- ini adalah kerja hakiki N1, kenapa tak suruh N1?
- NI BETUL N1

11. Memastikan peralatan dan keperluan pejabat sentiasa mencukupi. Jika tidak, perlu order melalui L.O.
- ini kerja PT(Stor) jika stok nak habis dan maklum pada EO.
- KAMI TAK ADA PT STOR SO BUAT SENDIRI

* Setiap PTPO mempunyai tugas yang khusus dipejabat, seperti sebagai kerani perkhidmatan, pentadbiran dan kadangkala kewangan. Seorang kerani tidak membuat semuanya seperti yang dinyatakan sebelum ini.
* Wahai kawan-kawanku PTPO, kita kena akui kerja kita sekarang mudah berbanding dahulu kerana banyak kerja-kerja perkeranian boleh dilakukan oleh pegawai-pegawai kita.
* Malah EO sendiri kurang kerja (maaf EO, berdasarkan pengalaman saya sendiri) kerana kerjanya telah diambil oleh pegawai-pegawai ini.
* Pandangan saya ini bagi mengelakkan PTPO mengeluarkan kenyataan yang kelak boleh memalukan diri sendiri.

WAHAI YANG BAGI KOMEN...DIATAS..SEBELUM BAGI STATMENT TU SELIDIK DULU...KLU AWAK PT KAT KEMENTERIAN MMG TAK BYK KEJE YE..TP DI SEKOLAH MMG BYK SBB TU...ADA ORG KEMENTERIAN NAIK PANGKAT JD CC TP KENA TURUN KE SEKOLAH..NAK SEMAK KEW 8 PUN TAK TAHU...SBB TAK PERNAH BUAT..
SO JGN NAK BERLAGAK..

Tanpa Nama berkata...

Tuan/Puan harap jangan memperkecilkan permintaan gred yang lain. Sesungguhnya masing2 ada hujah yang mereka rasakan perlu diketengahan mengikut kacamata mereka. Ialah orang yang merasa dia lah yang boleh berkata.

Kita nie kakitangan kerajaan, nama pun kaki dan tangan. masing2 ada tugas yang khusus, tangan kiri tak boleh kata kat tangan kanan dia paling penting, tangan kanan tak boleh kata kat kaki kiri dia paling penting dan sebagainya.

Tanpa Nama berkata...

tengok PT ngan PT dah bukak tembelang sendiri ,jadi betulla tembelang tu pasal PT-PT sendiri yang bercerita . yang kat sekolah kata dialah yang paling mulia boleh buat semua kerja konon pada hal staf berapa kerat ja , bukan beratus , beribu orgpun , murid2 guru data ada , lebih sudu dari kuah . kerani kat kementerian jujur n pelik dengan kerani sekolah , keje bkn banyak manapn wayang je . kat sekolah mesti ikut staf andai dua sesi dan staf ramai mesti PT ramai n ada CC dan N1/4 . hish jangan wayang la kat cni org tahu zaman dah moden kalau x cctv bgtahu pc bgtahu apa yg dibuat dan paling canggih dinding pun boleh bercakap tau hahaha

Tanpa Nama berkata...

bukakla pekong masing-masing . kang ada pulak jawatan yg kene turun gred kang pasal tembelang dah pecah , minta audit lebih kerap 3 bulan sekali .

Tanpa Nama berkata...

ada org kena letak jawatan.........

Tanpa Nama berkata...

WAHAI YANG BAGI KOMEN...DIATAS..SEBELUM BAGI STATMENT TU SELIDIK DULU...KLU AWAK PT KAT KEMENTERIAN MMG TAK BYK KEJE YE..TP DI SEKOLAH MMG BYK SBB TU...ADA ORG KEMENTERIAN NAIK PANGKAT JD CC TP KENA TURUN KE SEKOLAH..NAK SEMAK KEW 8 PUN TAK TAHU...SBB TAK PERNAH BUAT..
SO JGN NAK BERLAGAK..

%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%


kah kah kah terasa ke cik PT sekolah oi :D kan dia dh d bg tau tu kerani kat argentina . kalu terasa maknanya betullah tu . sapa makan cili dialah yg rasa . hihihi apa da kerani ni org pancing je dia melantun .

Tanpa Nama berkata...

Selamat Hari Wilayah 2012 !

Tanpa Nama berkata...

tolong singkirkan pegawai2 yang merangka sbpa dari PA . mereka membuat PA berpecah-belah . demi perut sendiri mereka menyalahguna kuasa .PA X perlu sistem yang tonggang-langgang ini . singkirkan firaun-firaun ini .

Tanpa Nama berkata...

kepada PA yg xpuashati dgn krajaan brhenti je keje ngn krajaan...cri keje lain,dlu beria2 sgt nk keje ngn krajaan...lps dpt mcm2 kutuk krajaan...BLAH LA WOIIIIIIIIIIII

Tanpa Nama berkata...

PA sayang kerajaan cuma benci pegawai2 yang merangka sbpa , macam firaun pentingkan diri sendiri . perbuatan mereka membuatkan PA berpecah . Tolong singkirkan firaun2 tersebut dari PA supaya perkara yang sama tidak berlaku lagi . memalukan kerajaan . lupuskan firaun2 yang tamak tu .

Tanpa Nama berkata...

oi ape da

Tanpa Nama berkata...

MMMMMMMMMMM

Tanpa Nama berkata...

WAHAI PA-PA SEMUA BAWALAH MUAHASABAH DIRI...REZEKI DAH DIBERI BERSYUKURLAH...
SUDAHLAH BERGADUH SESAMA SENDIRI..BUAT MALU..ORG PRIVATE TGK ORG GOVT MCM NI DIA GELAK JE...

Tanpa Nama berkata...

semua ni berlaku kerana SBPA . SBPA dirangka oleh pegawai2 yang tamak . Tolong pecat pegawai2 yang gagal tersebut kerana mereka menyebabkan PA berpecah dan kerajaan dibenci PA .

Tanpa Nama berkata...

tahniah, permitaan cuepacs telh dipenuhi.

Tanpa Nama berkata...

politik pulok die kat cni .hihihihi....

Tanpa Nama berkata...

camne pulak diploma dan degree anggota bawahan di ATM yang tidak diiktiraf ni...aper citer, hampeh...wat penat je blajar...buang masa...aim, target, visi nak tinggi dan tbaik...tapi hampeh. rasa nak berkira pun ada, malas nak menyumbang sesuatu kpd perkhidmatan sbb klu sumbang nanti, dpt keja lebih plak...x setimpal ngan gaji plak, akhirnya wat bodoh je laah...tul x? simpan je la knowledge tu untuk pencen dan minta keja swasta...baru la diiktiraf kot. "Moral: korang jgn la susah payah tuntut ilmu, abai tggjawab keluarga sbb dlm ATM, bukan bleh pi mana pun, just nk perabih duit jer" tapi kalau jadi cikgu sekolah bleh...suma tu diiktiraf...

Tanpa Nama berkata...

fhjfhgnvbkhgugjk

Tanpa Nama berkata...

DATO' PRESIDEN,

KAKITANGAN AWAM YANG TIDAK BUAT KERJA JAWATAN HAKIKINYA TIDAK DISOKONG UNTUK KENAIKAN PANGKAT,TAPI MEREKA PANDAI MELOBI SEPARUH MATI UNTUK DAPAT NAIK PANGKAT DAN DAPAT ANUGERAH CEMERLANG.ASYIK BUAT KERJA LUAR DAN TIDAK MINAT DENGAN JAWATAN HAKIKI.KEMUDIAN MENYALAHKAN CUEPACS,LAGI SATU TIDAK JADI AHLI KESATUAN SEKERJA KUTUK PRESIDEN CUEPACS PULA,TAK PANDAI,YANG HAIRAN MEREKA TIDAK JADI AHLI GABUNGAN CUEPACS.KAMI MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA BUKAN AHLI MENGUTUK DATO PRESIDEN DALAM APA JUA ISU,JADI APA BILA HAJAT MEREKA TERTUNAI MAKA W/PUN TAK JADI AHLI,KATA PULA APA GUNA JADI AHLI KESATUAN SEKERJA,KAMI PUN DAPAT BONUS DAN LAIN-LAIN KEISTIMEWAAN YANG DITUNTUT OLEH CUEPACS.

Tanpa Nama berkata...

GRED 41,44,48,52,54,JUSA DIJPPH MALAYSIA DIJAGA KPP JUSA A MENDAPAT KENAIKAN PANGKAT YANG SELESA APABILA ADA KEKOSONGAN.
GRED 36,32,27,26,22 DAN 17 DIJAGA OLEH TIMBALAN KPP JUSA B,UNTUK MENDAPAT KENAIKAN PANGKAT KE 22,26 DAN 32 SERTA 36 AMAT PAYAH DIBANDINGKAN DENGAN JABATAN JABATAN LAIN,TIMBALAN KPP PENGURUSAN NAIK PANGKAT SENANG TAPI ORANG BAWAHAN LAMBAT.

Tanpa Nama berkata...

GRED 41,44,48,52,54,JUSA DIJPPH MALAYSIA DIJAGA KPP JUSA A MENDAPAT KENAIKAN PANGKAT YANG SELESA APABILA ADA KEKOSONGAN.
GRED 36,32,27,26,22 DAN 17 DIJAGA OLEH TIMBALAN KPP JUSA B,UNTUK MENDAPAT KENAIKAN PANGKAT KE 22,26 DAN 32 SERTA 36 AMAT PAYAH DIBANDINGKAN DENGAN JABATAN JABATAN LAIN,TIMBALAN KPP PENGURUSAN Datuk Abdul Hamid bin Bakar NAIK PANGKAT SENANG TAPI ORANG BAWAHAN LAMBAT.

Tanpa Nama berkata...

Banyak implikasi SBPA ni nampaknya...bkn +ve, malah -ve je ...minta JPA, Menteri Pertahanan pantau n kaji perjawatan sedia ada dan buat penambahbaikan umum ATM khusus TLDM. Dicadangkan agar kenaikan gaji/pangkat mengikut taraf akademik yang dimiliki...x kisah lah atasan atau bawahan. Confirm hasil komitmen all-outs bukan hold-outs...ngat, if commitmen all-outs given by org bawahan akan mhasilkn somethin new, if somethin new terhasil will achieve your vision....mmmm x fhm lagi kot. Ilmu dapat meninggikan dan membezakan taraf di kalangan manusia. Seperti firman Allah dalam surah al-Zumar, ayat 9. Mu pehe ke dok...lu pikir laa sndr...

Tanpa Nama berkata...

YANG BHG DATUK FARIDA,

SKIM PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN JPPH HARTA KEMENTERIAN KEWANGAN DULU SAMA TARAF DENGAN LAIN-LAIN JAWATAN SEPERTI PENOLONG JURUTERA,PENOLONG PEGAWAI PERANCANG BANDAR,APABILA SSB/SSM KAMI TERTINGGAL,KEMUDIAN SAMA TARAF DENGAN SKIM PENGHULU,PENOLONG PEGAWAI TANAH.

KERJA HAKIKI,
AUDIT DALAMAN DAN IBUPEJABAT DATANG KAMI BERTANGGUNG JAWAB DIATAS KESALAHAN KERJA YANG DILAKUKAN PEMBANTU PENILAIAN/PELUKIS PELAN DAN LAIN-LAIN MEREKA SIAP KERJA PIHAK PERTENGAHAN SEPERTI PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN KENA MENJAWAB DENGAN PIHAK-PIHAK AUDIT.

DIWAKTU INI KERJA DISINGKAT DULU 10 HARI KEMUDIAN TURUN 8 HARI KINI LAGI SINGKAT KEPADA 5 HARI,TAK SIAP SUSAH PENOLONG PEGAWAI PENILAIAN NAK MENJAWAB KEPADA PENILAI DAERAH W52 DAN PENGARAH PENILAIAN JUSA.
PIHAK YANG BERKAITAN SEPERTI JABATAN PERKHIDMATAN AWAM HARUS PANDANG KEDEPAN BUKAN MENYISIH KAMI DARI KENAIKAN GRED KE W36 DAN W38 KERJA KAMI KEARAH TEKNIKAL KERANA BELAJAR SAMA DENGAN SEPERTI PENOLONG JURUKUR.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama Ahad, Januari 29, 2012 10:57:00 PM

Apa benda la ko sembang, banyak mana pengalaman yg ko ada. Tinggi mana pengetahuan ko, sampai nak tindas org yg lebih rendah dari ko. Pengalaman Aku x lama sbg anggota bawahan...baru 16 tahun (sgt muda dlm pkhidmatan) je tapi jejak juga kaki ini ke luar negara cth Oman, Somalia, dll (mls nak sembang), pengetahuan pun x tinggi cuma Degree je (bidang rahsia)..tapi setahu aku seorang pemimpin yang berkarisma adalah yg ramai pengikutnya. Klu ko dah x btul mana dtgnya karisma nak org ikut. KEPIMPINAN MELALUI TELADAN...:)

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Aku pernah baca satu artikel dulu yg mengatakn yg stpm adalh sama taraf dgn diploma. Bezanya cuma diploma dibuat di u & stpm buat di sekolah.. Stpm sama taraf dengan diploma spt diploma kesetiausahaan, diploma pengurusan pejabat & diploma sains komputer serta lain2 diploma yg lebih kepada pengurusan.. Jika dilantik ke perkhidmatn awam adalah gred 27.. Tetapi stpm taklh sama taraf dgn diploma yg jika dilantik ke perkhidmatan awam gred 29 spt diploma ukur tanah, diploma kejuruteraan awam,diploma kejuruteraan elektrik/elektronik, diploma seni bina & lain2 diploma yg bertaraf teknikal.. Tetapi saya tak pernah dengar pula yg sijil2 poli ni sama taraf dgn stpm.. Hehehe.. Seharusnya gred J17 diupgrade ke J19 seperti jururawat masyarakat. JM pun ambil sijil juga kan.. Hehehehe.... Jauh sgt upgrade ke gred 27.. Nanti pemegang sijil2 yg lain tak puas hati jika tak diupgrade..

Khamis, Januari 26, 2012 2:38:00 PM

-----------------------------------
KO TAK PERNAH DENGAR DAN TAK TAU SEBAB KO BODOH DAN BUTA HURUS.. PERGI SEMAK PEKELILING BIL 7-1983 DAN LAMPIRAN B3 PEKELILING SSM 2002 DAN JUGA BUKU PENGIKTIRAFAN jpa MEMALUI PPP BIL 8-2007

NAK CAKAP TAPI BODOH..

«Lebih lama ‹Lebih lama   601 – 764 daripada 764   Terbaru› Baru»