SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

06 Januari 2012

SKIM BARU PERKHIDMATAN AWAM BERI LEBIH BANYAK KEBAIKAN- KHAZALI AHMAD

Bernama
6/1/2012



SANDAKAN, 6 Jan (Bernama) -- Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) merupakan skim yang lebih baik berbanding dengan Skim Saraan Malaysia (SSM) dan tiada sebab untuk penjawat awam tidak memilihnya, kata Setiausaha Persekutuan Sabah, Datuk Khazali Ahmad.

"Skim saraan baru ini dirangka untuk memastikan gaji penjawat awam kompetetif dan setanding walaupun tidak lebih tinggi daripada pihak swasta.

"SBPA dalam jangka panjang juga merupakan antara langkah awal kerajaan untuk mewujudkan negara yang mempunyai penduduk berpendapatan tinggi," katanya ketika berucap pada majlis perhimpunan anggota perkhidmatan persekutuan di sini Jumaat.

Khazali berkata kemungkinan terdapat serba sedikit penambahbaikan lagi dalam SBPA seperti yang dicadangkan oleh Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs).

Beliau berkata walaupun tarikh akhir opsyen pemilihan telah dipanjangkan kepada 15 Jan ini, tetapi borang opsyen untuk sama ada penjawat awam memilih SBPA atau untuk kekal di bawah SSM perlu diserahkan lebih awal.



-- BERNAMA

46 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

memang banyak kebaikan.kebaikan pada bos-bos kita. Bos saya gaji SSM rm5,690 dlm sbpa rm 7100.00.tengok banyak mana naik!

atory juneid, N17, damansara berkata...

apa jadah cuepacs bela yg bergaji besar? ni kami ni semua N17 bilanya nak naik N41? demi keadilan dan perjuangan melayu di bumi tercinta 1Malaysia ni

Tanpa Nama berkata...

hoi itu bos kepada pak omar lah...ada berani ko...

Tanpa Nama berkata...

Bos usah cakap la....Bos dpt kenaikan banyakan...cakap Bos tu makin meluap bagi kami yg bawah ni memang la PISA tu bagus ...tapi laksana ke bila tiba masanya....kalau tk laksana ,PA yg bawah ni kekal la mcm sekarang TAPI Bos dh dapat kenaiakn yg tinggi dh...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

hoi itu bos kepada pak omar lah...ada berani ko...
====================================
bukan pak omar, bos dia, apa jasa dia pada PA PA, yang aku tahu gaji dia naik berganda2
piii mabuklah dengan komen beliau

Tanpa Nama berkata...

Kazali kaulah yg untung gaji kau naik 100%kan...kau paling suka...patutlah kamu suruh cepat2 t/tgn...tak sabar nak gaji baru...meletuplah gaji kau!!! Penipu punya JPA...yahudi laknatullah!!! Undi PR, PRU13!!!ABU...Asal Bukan Umno...Umno Penipu..!!!

Tanpa Nama berkata...

Betul tuan SBPA bagus dan baik. Tapi cuma untuk INSAN TERPILIH semacam tuan tuan besar sahaja.

he .. he ..

Tanpa Nama berkata...

memangla bagus untuk puok2 mu...puok2 mu naik gaji 100%...kalu aku naik gaji 100%...aku pun ckp SBPA bagus sebagus bagusnya...

Jalak Lenteng berkata...

selain kertas akademik, JPA perlu juga ambil kira kekananan jawatan, tahun perkhidmatan dan yang penting nature of work. kalau dulu2 tak ada pun elaun2 tambahan. kakitangan awam dahulu boleh bekerja mannual (tanpa komputer) berdedikasi dan tak deman banyak . boleh bertutur bahasa inggeris dengan baik. masa itu tak akan kembali lagi.
sekim perkhidmatan dibuat oleh badan bebas kehakiman seperti gaji harun, gaji suffian. masa tu ada parti politik tapi ketika itu parti politik tak masuk campur.
perkeranian dah lama ketinggalan
SBPA tak relevan.
dunia dah tahu tembelang JPA, tak kah ada perasaan malu!!!

Rezeki Haram berkata...

dapat emas seketul nak makan sorang,
dah tak nampak bangsa dan sedara ,bila mendapat laba disuap ikut selera tanpa tanya siapa yang punya.
melayu mudah lupa, menikam sama-sama bangsa.
nak kaut harta buat diri sahaja.
tepuk dada tanya selera.

Tanpa Nama berkata...

Saya kerja U29, gaji naik rm20 je. junior dua tahun dpt sama tangga gaji. Lagi satu, kawan saya sama-sama lapor diri dapat KGT 1 Januari, saya dapat 1 Julai????

Tanpa Nama berkata...

Entahlah..org besar2 ni mana fikir yg lain yg penting gaji durang besar je...elaun wilayah kenapa tak minta kerajaan pertimbangkan sebab kos hidup di sabah lebih tinggi..knp elaun tersebut ditambatkan???

Tanpa Nama berkata...

banyak kebaikan hahahaha banyak ye bos ... untuk group sape ... ni cakap je pandai pergi la semak ape kebaikan sbpa.. buta ke ape

Tanpa Nama berkata...

Komen dari Datuk PTD ler ni..JUSA haha.Sebab utama BN akan bungkus PRU 13...SBPA.

Pekida Setia berkata...

diberi naik gaji pun x puas hati lagi. busuk hati betul lah PA ni. elok letak jawatan dan kerja swasta. mana ada org komplen pasal gaji, itu hak bos. bodoh nak mampus. takde sapa minta ko kerja gomen, ko sendiri yang terhegeh2 minta, sekarang xnak patuh pada gaji yang bos beri dan nak dengki mendengki.

nak kena belasah beritahulah. org mcm ni layak dipukul utk sedarkan diri mengenai melayu jati.

Tanpa Nama berkata...

Khazali cuba kau jwb soalan saya ni...saya N41 dpt kenaikan gaji SBPA RM80 je tak samapai 7%, cuma 3%, kwn sekerja saya N32 dpt kenaikan gaji RM230...adilkah??? dulu PM janji kenaikan antara 7% - 13% mengikkut gred...gred N41 lebih tinggi drp gred N32 kah???...kenapa N32 lebih tinggi kadar kenaikan???skrg jwblah Khazali??? bkn tak bersyukur...saya bersyukur ada kenaikan gaji tapi biarlah adil utk semua PA! ini tidak...siapa org banggang dan bodoh yg buat kajian pasal kenaikan gaji yg tak adil tu!!! di buat pula tergesa-gesa! Org mcm Khazali suka lah pasal dia dpt kenaikan gaji 100%, cthnya skrg gaji dia RM12000, SBPA RM24000, siapa yg tak suka sakan...gred bwh berilah kenaikan yg munasabah dan adil kpd semua PA. Saya tetap undi PR, PRU13 malah tolong kempen untuk PR, semoga PR menang PRU13, saya tak nak undi penipu!!

Tanpa Nama berkata...

selain kertas akademik, JPA perlu juga ambil kira kekananan jawatan, tahun perkhidmatan dan yang penting nature of work. kalau dulu2 tak ada pun elaun2 tambahan. kakitangan awam dahulu boleh bekerja mannual (tanpa komputer) berdedikasi dan tak deman banyak . boleh bertutur bahasa inggeris dengan baik. masa itu tak akan kembali lagi.
sekim perkhidmatan dibuat oleh badan bebas kehakiman seperti gaji harun, gaji suffian. masa tu ada parti politik tapi ketika itu parti politik tak masuk campur.
perkeranian dah lama ketinggalan
SBPA tak relevan.
dunia dah tahu tembelang JPA, tak kah ada perasaan malu!!!
...................................

JPA mcm gangstar daa...Asal dia buat tu semua mcm dah perfek.Mana dia dengar ngomen orang..Perbezaan gaji gred antara PA skrg dah terlampau tinggi.Aku rasa tidak adil untuk kumpulan pelaksana.Banyak jawatan tinggi telah diupgredkan sekarang oleh JPA.Kalau upgred tu,gaji naik lagi ler.Aku perhatikan banyak gred kumpulan pelaksana mcm statik jer.Era internet ni orang dah nampak ketidakadilan JPA.Meraka berhak meluahkan perasaan pada mana-mana medium.Ceupacs pulak telah dilihat gagal berfungsi dengan baik.Jadi kalau sampai 15.01.2012 takada penambahbaikan aku rasa masing2 kena sign juga sbb JPA bagi opsyen mcm gangstar.
Yang mana rasa untung SBPA pangkah BN PRU 13..yang rasa rugi,kena tipu
pangkah pembangkang.Itu ramai orang sugges laa...

Ahli Auegcas berkata...

kaji le gaji CC N22 hakiki. SBPA beza kenaikkan cuma RM17.00 saje.

dulu kenaikkan RM89.00 sekarang RM115.00.

daripada : ahli AUEGCAS, P pinang

Ahli Auegcas berkata...

kaji le gaji CC N22 hakiki. SBPA beza kenaikkan cuma RM17.00 saje.

dulu kenaikkan RM89.00 sekarang RM115.00.

daripada : ahli AUEGCAS, P pinang

Tanpa Nama berkata...

kaji le gaji CC N22 hakiki. SBPA beza kenaikkan cuma RM17.00 saje.

dulu kenaikkan RM89.00 sekarang RM115.00.

daripada : ahli AUEGCAS, P pinang
...................................

Mana-mana gred 22 seharusnya dapat naik 26 dengan mudah laa.Aku perhatikan ada yang servis gred 22 dah lama sangat,exam dulu dah lulus,prestasi markah cemerlang, keseluruhan servis 30 tahun tak bergerak pun gred.Umur dah makin meningkat.Jabatan pulak main silap mata pilih kasih...JPA mcm biasa ler.Mana pandang sangat PA gred rendah ni..menyemak jer.

Ahli Auegcas berkata...

SBPA perlu dikaji agihan peruntukkan kewangan nya. formulanya tak tepat. dasar nya tiada hala. kakitangan awam terutama perkeranian risau dengan kenaikkan yang sedikit . dimana kenaikkan harga barang dan inflasi sangat membimbangkan. golongan pembuat dasar yg mendapat imbuhan besar perlu prihatin golongan perkhidmatan awam ditengah-tengah yang mendapat imbuhan kecil dan akan hadapi kenaikkan harga barang selepas PRU 13 ini.
JPA perlu jumud perkeranian dan beri nafas baru seperti mana pembantu operasi yg ada kertas kelayakkan tapi kerja tak pakai banyak pemikiran.
Jawatan yang dijumud, semua yg terlibat mendapat imbuhan besar. Perkeranian perlu dijumud dan diberi imbuhan supaya sama level dengan kakitangan yg dijumud itu.

Ahli Auegcas berkata...

saya cadangkan supaya kerajaan beri tawaran berhenti untuk kakitangan yang perkhidmtan melebihi 30 tahun. tawar imbuhan mengikut tahun perkhidmatan seperti VSS. Ganjaran dan pencen tetap seperti biasa.
Kerajaan pun hatinya suka sebab kecil saiz.
Manakala kakitangan pun suka sebab dapat wang tambahan.

Tanpa Nama berkata...

Pekida Setia berkata...

diberi naik gaji pun x puas hati lagi. busuk hati betul lah PA ni. elok letak jawatan dan kerja swasta. mana ada org komplen pasal gaji, itu hak bos. bodoh nak mampus. takde sapa minta ko kerja gomen, ko sendiri yang terhegeh2 minta, sekarang xnak patuh pada gaji yang bos beri dan nak dengki mendengki.

nak kena belasah beritahulah. org mcm ni layak dipukul utk sedarkan diri mengenai melayu jati.
Sabtu, Januari 07, 2012 8:53:00 AM

------------------------------------

Beginilah sikap PEKIDA dan kuncu-kuncunya, berlagak saja lebih, tapi habuk pun tak ada. Yang kononnya PEKIDA Setia ini ada berani ke bertumbuk 1 sama 1, kalau angkat geng 10 orang puak kamu tumbuk 1 orang lain bolehlah, dasar pengecut, ada geng berani, tak ada geng macam tikus.

Kamu ini yang bodoh nak mampus, bangang dan buta kayu, pasal gaji penjawat awam, pegawai di JPA bukan macam bos swasta kerana wang negara adalah milik negara, bukannya wang pegawai atasan di JPA, yang kamu melalut macam orang gila ini apahal?

Kepada PEKIDA, sudah-sudahlah meluat aku tengok puak ini, berlagak samseng, tapi pengecut, blah la, kamu semua sedar tak yang kamu semua itu sampah masyarakat, dasar perosak bangsa kerana puak PEKIDA ini ada yang jadi balaci Along untuk tindas bangsa melayu sendiri, ada yang jadi barua tauke dadah untuk jual dadah bunuh bangsa melayu sendiri, ada yang jadi pecacai tauke pelacur dengan menjual anak gadis melayu sendiri, kemudian ada juga yang ambil upah kongsi gelap belasah dan bunuh bangsa melayu sendiri, itu perjuangan babi apa? Amar Makruf Nahi Mungkar konon, kamu semualah juara segala perbuatan mungkar yang berselindung di sebalik pertubuhan agama.

Aku memang betul-betul meluat dengan PEKIDA sekarang ini kerana tak sama macam orang-orang PEKIDA yang veteran, semangat melayu tulen, tapi PEKIDA muda sekarang ini sampah masyarakat, masuk PEKIDA nak dapatkan pengaruh, blah la dasar pengkhianat bangsa.

Tulisan saya di atasan adalah untuk ahli PEKIDA yang perangai macam bangsat saja, kerana sekarang terlalu ramai ahli PEKIDA yang macam mangkuk masuk PEKIDA nak cari nama, nak tunjuk hero kerana bertumbuk boleh angkat geng. Blah la, orang macam ini satu lawan satu tentu dah mampus kena belasah.

Kepada PEKIDA veteran yang bagus, saya tidak menghina anda, cuma saya meluat dengan gelagat puak PEKIDA yang makin teruk perangai, lihat saja di Kuala Lumpur dan bandar besar lain, ahli PEKIDA sendiri jadi tali barut kongsi gelap untuk menjahanamkan bangsa melayu sendiri. Kepada tok ayah-tok ayah veteran, lihat samalah gelagat ahli PEKIDA sekarang ini, jauh menyimpang dari matlamat persatuan.

Kasim.

Tanpa Nama berkata...

Pekerja kontrak (yang dah PENCEN tapi sambung kerja balik).
Kerajaan diminta MANSUHKAN pekerja kontrak ini.
Mereka bukan nak kerja sangat .. cuma nak habiskan masa di ofis dan boleh bertemu rakan shj.
Mreka juga ada sindrom takut .. takut tak bekerja !!!!

IPTA bnyk jenis ini ... Penolong Pendaftar ! Peg. Sains !

Tanpa Nama berkata...

ala...pekida tu cakap tak serupa bikin pulak..orang tak sekolah tu lah yang layak masuk pekida..

Tanpa Nama berkata...

pekida tu hanya layak jaga paking kenduri kawin dan baiki longkang tersumbat..maklumlah ni musim hujan..

Tanpa Nama berkata...

nak mintak tlg pekida bersihkan sampah kat cheras boleh tak..?

Tanpa Nama berkata...

MEMANG PATUT PUN KELAYAKAN MINIMUM PENJAWAT AWAM GUNA SPM SEBAB PMR TU PENILAIAN BAGI MENENGAH RENDAH BUKAN NYE SIJIL.MCM SPM ADALAH SIJIL PELAJARAN MALAYSIA MCM GAK STPM.GRED 11 SEPATUT NYA GUNA SPM SBB MEREKA ADALAH PEMBANTU OPERASI YANG AKAN MENJLNKAN TUGAS PENTADBIRAN JUGAK.SY CADANGKAN:-

GRED 11-16 GUNA SPM
GRED 17-26 GUNA STPM/DIP
GRED 27-40 GUNA IJAZAH
GRED 41 KEATAS GUNA MASTER/PHD

BUKAN APA,UNIVERSITI SEMAKIN BNYK,GRADUAN MENGANGGUR PUN DA BERSEPAH.INILAH CARA UNTUK MENGHASILKAN PENJAWAT AWAM YANG BERILMU.

Tanpa Nama berkata...

MEMANG PATUT PUN KELAYAKAN MINIMUM PENJAWAT AWAM GUNA SPM SEBAB PMR TU PENILAIAN BAGI MENENGAH RENDAH BUKAN NYE SIJIL.MCM SPM ADALAH SIJIL PELAJARAN MALAYSIA MCM GAK STPM.GRED 11 SEPATUT NYA GUNA SPM SBB MEREKA ADALAH PEMBANTU OPERASI YANG AKAN MENJLNKAN TUGAS PENTADBIRAN JUGAK.SY CADANGKAN:-

GRED 11-16 GUNA SPM
GRED 17-26 GUNA STPM/DIP
GRED 27-40 GUNA IJAZAH
GRED 41 KEATAS GUNA MASTER/PHD

BUKAN APA,UNIVERSITI SEMAKIN BNYK,GRADUAN MENGANGGUR PUN DA BERSEPAH.INILAH CARA UNTUK MENGHASILKAN PENJAWAT AWAM YANG BERILMU.

---------------------------------

saya amatla sokong 200%.pmr sudah tak releven

Tanpa Nama berkata...

diberi naik gaji pun x puas hati lagi. busuk hati betul lah PA ni. elok letak jawatan dan kerja swasta. mana ada org komplen pasal gaji, itu hak bos. bodoh nak mampus. takde sapa minta ko kerja gomen, ko sendiri yang terhegeh2 minta, sekarang xnak patuh pada gaji yang bos beri dan nak dengki mendengki.

nak kena belasah beritahulah. org mcm ni layak dipukul utk sedarkan diri mengenai melayu jati.
Sabtu, Januari 07, 2012 8:53:00 AM

-----------------------------------

ni lagi satu persatuan penjaga bontot PM...ko ni jenis melayu samseng taik kucing...cakap jer lebih.

Tanpa Nama berkata...

Memang pun spba menguntungkan pihak tertentu sahaja...bagi gloungan pelaksana kenaikan gaji maksima pun tak seberapa hanya empat/lima ratus sahaja..itu pun kerja sampai nk pencen..

Tanpa Nama berkata...

Formula kenaikan gaji kali ini macam wahyu turun dari langit. Macam-macam bentuk ada. Saya di gred 36/38 pelik dengan kenaikan dalam kumpulan gred ini. Kenaikan gaji tahunan pula naik hanya antara 7-16 ringgit sahaja.

Ramai di gred ini dah berumur lebih dari 50 tahun. Gaji maksimum yang dibuat pun mungkin tidak bermakna kepada kumpulan ini.

Jika dibandingkan dengan SSM memang SBPA lebih baik. Jika dibandingkan diantara gred, gred kami adalah anatar gred yang terbiar dan terpinggir dan tidak penting.

Lebih malang lagi jika dibandingkan kenaikan gaji dengan kenaikan kos hidup seharian dalam tempoh 3 tahun akan datang. Kami akan berdepan dengan kehidupan sebednar yang menurun dan jika sekarang kami mampu makan nasi berlaukan ayam sebulan 2 kali makan 3 tahun lagi mungkin mampu makan benda yang sama 2 bulan sekali. itulah kebaikannya wahai tuan yang budiman.

Tanpa Nama berkata...

Berdasarkan pengalaman kerja selama 22 tahun sebagai penjawat awam dlm kump pelaksana (sokongan) ada 2 kategori gol ini :

1. Yang memang x perform, suka curi tulang, xnak dengar arahan, kerja malas, suka missing in action sampai ptg br masuk balik pejabat, suka main handset, suka bukak fb
(bwk broadband sendiri), jual mlm dlm pejabat dsb.

2. Yang memang perform, tekun berkerja, innovatif, kreatif dlm kerja, ikut arahan, xbyk soal dlm kerja, ingin memajukan diri dengan hadir ke kursus, buat pjj diploma atau ijazah dengan duit sendiri dsb.

Persoalannya ialah :

SBPA telah menyebabkan gol 2 rasa kecewa kerana :

1. CUEPACS tidak memikirkan nasib gol ini kerana tiada bezanya drp gol 1 kerana kedua2nya menikmati ganjaran yg sama.

2. Dengan menurunkan markah kpd 60% akan memberikan kelebihan kpd gol 1 kerana sblm ni sy dapati markah gol 1 sememangnya dlm lingkungan itu 60 - 70% (khas utk ketua jabatan yg amanah beri markah) sdgkan gol 2 yg markah tinggi x ke mana pun, cuma sekadar dpt anugerah cemerlang tanpa kenaikan gaji (cuma free sebulan gaji) mungkin sekali seumur hidup.

3. Menentang exit policy juga akan memberikan kelebihan kpd gol 1 sbb mereka akan terus begitu kerana xda siapa yg boleh ambil tindakan sdgkan gol 2 akan terus cover kerja gol 1 yg xsiap.

4. Meningkatkan umur pencen kpd 60 juga akan memberikan kelebihan kpd gol 1 sbb gaji terus jln walaupun produktviti yg mmg teruk akan makin teruk sdgkan tugas itu boleh diberikan kpd pekerja baru yg semmgnya bersemangat utk bekerja dgn gaji awal yg jauh lebih rendah. Jgn terperanjat kalau ada PTO yg umur 53 thn nak on komputer pun masih x pandai apalagi nak guna.

Apa yg sepatutnya CUEPACS dahulukan :

1. Memperjuangkan gol 2 lebih drp gol 1.(fikirkanlah cara yg terbaik dgn JPA)

2. Mereka yg mendpt anugerah cemerlang perlu diberikan kelebihan utk kenaikan pangkat yg lebih tinggi.

3. Mereka yg mempunyai kelulusan lebih tinggi dalam jawatan yg sama contohnya kelayakan spm tetapi mempunyai diploma secara pjj dsb diberikan kenaikan gaji 3 tingkat atau kelayakan diploma tetapi memiliki ijazah secara pjj (modal sendiri) diberikan 3 kenaikan. Cuba bandingkan dgn guru yg buat pjj dalam tempoh tertentu akan naik pangkat secara automatik. Ini akan menggalakkan kump ini utk memajukan diri dan x merasa dipinggirkan.

4. Kumpulan sokongan/pelaksana x mempunyai byk peluang kenaikan pangkat berdasarkan kelebihan2 di atas berbeza dgn kump profesional yang kdg2 dibenarkan bercuti belajar dgn gaji penuh.

5. Sesetengah jawatan Kump sokongan/pelaksana utk naik pangkat/kanan adalah sgt terhad dan perlu tunggu 15 thn utk mendpt KUP. Ini akan memberikan rasa kekecewaan kpd gol 2 diatas yg rajin bekerja tapi x dihargai kerajinan mereka.

6. Akhir sekali, selagi yg bg markah itu bernama manusia. keadilan sukar utk dicapai. Bincanglah dgn CUEPACs supaya kaedah lain dpt digunakan utk menilai produktivi kami. Sebab melalui pengalaman, ada Gol 1 yg semmgnya malas bekerja dpt markah tinggi kerana mempunyai bakat lakonan yg tinggi di pejabat masing2.

Mohon CUEPACS tolong fikir2 kan.


Ikhlas drp ahli kump pelaksana yg sain pencen 56 thn.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Pekida Setia berkata...

diberi naik gaji pun x puas hati lagi. busuk hati betul lah PA ni. elok letak jawatan dan kerja swasta. mana ada org komplen pasal gaji, itu hak bos. bodoh nak mampus. takde sapa minta ko kerja gomen, ko sendiri yang terhegeh2 minta, sekarang xnak patuh pada gaji yang bos beri dan nak dengki mendengki.

nak kena belasah beritahulah. org mcm ni layak dipukul utk sedarkan diri mengenai melayu jati.
...................................

bodoh punya ulasan...tak sekolah punya orang ke..

Tanpa Nama berkata...

kebaikan ler sgt.. rasa tak adil pun ader tentang gaji ni..baru nak sambung belajo bior gaji up lagi...dah jdi malas.. dalam jwatan same rpenyer gaji sikit jer... klu nak naik gaji beso kene blajo course lain tukor jwtan...lum tentu dpt kje...duit dah berhabis...

Tanpa Nama berkata...

SBPA selesai PA PA tetap rugi, jusa jusa makin kenyang muktamad, jawapanya pru 13 itu saja yang mampu PA PA buat. kita cari je alternatif lain, manalah tau....,mungkin pihak ini sudi membantu.

Tanpa Nama berkata...

kepada siapa2 yg tak setuju dgn sbpa..lakukan peranan anda..kita wat kerja ikut skim gaji kita..haji rendag kita kerja rileks jer..pastikan mutu erja rendah..padan muka kerajaan

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama Pekida Setia berkata...

diberi naik gaji pun x puas hati lagi. busuk hati betul lah PA ni. elok letak jawatan dan kerja swasta. mana ada org komplen pasal gaji, itu hak bos. bodoh nak mampus. takde sapa minta ko kerja gomen, ko sendiri yang terhegeh2 minta, sekarang xnak patuh pada gaji yang bos beri dan nak dengki mendengki.

nak kena belasah beritahulah. org mcm ni layak dipukul utk sedarkan diri mengenai melayu jati.
...................................

bodoh punya ulasan...tak sekolah punya orang ke..

==================================
memang sah bodoh, dia tau ke siapa bos tu,bos tu terima peruntukan dari siapa,dari pekida ke, adil ke bos tu agih duit raayat, tapi bos sapu banyak kalau nak komen biar cerdik, inilah dia otak jamban komen

aku yakin malaun yang komen ni jusa menyamar pekida kerana nak melagakan pa dgn pekida, tada kena mengena pekida dgn pa,
kawan2 aku ramai yg pekida tapi mereka menyokong aku

Tanpa Nama berkata...

Mohon dipertimbangkan bagi Juruteknik gred J22 & J26 yang memiliki sijil kejuruteraan Politeknik @ yg telah memegang gred tersebut melebihi 10 tahun,dihargai pengalaman & kekananannya dgn diberi gred JA3-2 untuk membezakan kami dari gred J17 yang baru lantik ke JA3-1.

Tanpa Nama berkata...

kenapa kat blog ni kalau kutuk dan maki hamun PTD macam-macam dibolehkan... tapi kalau kutuk jawatan J*** mesti akan padam dan diberi amaran.

sungguh lucu...

Tanpa Nama berkata...

MEMANG PATUT PUN KELAYAKAN MINIMUM PENJAWAT AWAM GUNA SPM SEBAB PMR TU PENILAIAN BAGI MENENGAH RENDAH BUKAN NYE SIJIL.MCM SPM ADALAH SIJIL PELAJARAN MALAYSIA MCM GAK STPM.GRED 11 SEPATUT NYA GUNA SPM SBB MEREKA ADALAH PEMBANTU OPERASI YANG AKAN MENJLNKAN TUGAS PENTADBIRAN JUGAK.SY CADANGKAN:-

GRED 11-16 GUNA SPM
GRED 17-26 GUNA STPM/DIP
GRED 27-40 GUNA IJAZAH
GRED 41 KEATAS GUNA MASTER/PHD

BUKAN APA,UNIVERSITI SEMAKIN BNYK,GRADUAN MENGANGGUR PUN DA BERSEPAH.INILAH CARA UNTUK MENGHASILKAN PENJAWAT AWAM YANG BERILMU.

Tanpa Nama berkata...

ni penyelarasan gaji..dimana gaji tu di genapkan kepada tangga yg hampir..nasib le yg naik RM20 ker,rm0.04 ker, dah nama penyelarasan, bukan kenai
adoiiiii..

Tanpa Nama berkata...

anwar dah di bebaskan,harap2 anwar atau siapa2 ketua pembangkang dapat menolong pa pa nanti jika memerintah

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama berkata...

Formula kenaikan gaji kali ini macam wahyu turun dari langit. Macam-macam bentuk ada. Saya di gred 36/38 pelik dengan kenaikan dalam kumpulan gred ini. Kenaikan gaji tahunan pula naik hanya antara 7-16 ringgit sahaja.

Ramai di gred ini dah berumur lebih dari 50 tahun. Gaji maksimum yang dibuat pun mungkin tidak bermakna kepada kumpulan ini.

Jika dibandingkan dengan SSM memang SBPA lebih baik. Jika dibandingkan diantara gred, gred kami adalah anatar gred yang terbiar dan terpinggir dan tidak penting.

Lebih malang lagi jika dibandingkan kenaikan gaji dengan kenaikan kos hidup seharian dalam tempoh 3 tahun akan datang. Kami akan berdepan dengan kehidupan sebednar yang menurun dan jika sekarang kami mampu makan nasi berlaukan ayam sebulan 2 kali makan 3 tahun lagi mungkin mampu makan benda yang sama 2 bulan sekali. itulah kebaikannya wahai tuan yang budiman.

Ahad, Januari 08, 2012 1:56:00 PM

--------------------------------

sedih apabila baca ayat yg paling last.. tetapi itulah hakikatnya yg sebenarnya...

Tanpa Nama berkata...

xde lagi dengar org2 pangkat jusa yg x setuju sbpa!

Tanpa Nama berkata...

kt sini ade sorang cikgu selalu meroyan dr dulu lagi.. guru gred 32 yg telah dinaikan ke gred 41 setelah diberi peluang utk sambung ijazah bg guru diploma..
meroyan sb gaji gred 32 t10 lebih tinggi dr gred 41 t1..

GURU CERMELANG GRED 52 adalah orang yg sama.

ni facebook dia..
https://www.facebook.com/ayahcikHensem78?sk=wall