SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Disember 2010

PM UMUM GERAN 3 JUTA UNTUK CUEPACS

Utusan Malaysia
21/12/2010



KUALA LUMPUR 21 Dis. - Datuk Seri Najib Tun Razak pagi ini mengumumkan pemberian geran RM3 juta kepada Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) pada tahun depan.
Perdana Menteri berkata, RM2 juta daripada geran itu adalah untuk belanja pengurusan manakala bakinya adalah untuk menaik taraf ibu pejabat kesatuan itu. - Utusan




51 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dijangkakan PA akan tidak menikmati bonus selama-lamanya....terimakasih cuepacs

Tanpa Nama berkata...

Oii dungu...mana bonus kami?? Anak haram betul! Kena jolok 3 juta isu bonus langsung x sebut!!! Mcm ni punya pemimpin mau kena baling dgn penyapu! Geran 3 juta, 10% presiden dapat share... DASAR PEMIMPIN SIAL!

Tanpa Nama berkata...

PAK OMAR JILAT PUNGKOK NAJIB!!!

Tanpa Nama berkata...

tunggu PRU 13....Pandai pANDAI Undi lah.....hahahah sokonng PxR

Tanpa Nama berkata...

harap PM akan umum kenaikan gaji sebelum ubah PTK. kerana kami PA yang nak kerja berbelas tahun lagi dah mati gaji di P2.Macam mana nak ada semangat.

Tanpa Nama berkata...

kena kelentong je kita semua..padan muka kita semua..

Tanpa Nama berkata...

jija Pak Lah tidak menaikkan gaji PA pada 2007, bayanglah...betapa seksa PA sekarang

Tanpa Nama berkata...

PRU 13.................TAK SABAR KU NAK MENGUNDI,.............................................................................PKR

senapi berkata...

Umno mmg amat prihatin nasib PA, sebab itulah cuepacs mendapat peruntukan. cuba minta pada pembangkang, adakah mereka nak bagi duit?

PA perlulah bersyukur pada pemimpin Umno yg bayar gaji kita

Tanpa Nama berkata...

senapi: PM bg 3 juta. hang mau dak 1juta.Biaq pembangkang x dpt apa2.

Tanpa Nama berkata...

Tahniahlah dapat geran begitu banyak bolehlah adakan seminar atau mesyuarat di Tionman atau langkawi atau di phuket Thailand bagi menerima cadangan dari pihak kerajaan untuk terima RM 500 lagi pada tahun hadapan, elaun perlu juga ditambah kepada pemegang jawatan dengan beban yg bertambah tu.

Tanpa Nama berkata...

Dingatkan juga cuepacs boleh tiolong kempen lebih kuat sikit kalau tidak nanti grant ditarik balik

Tanpa Nama berkata...

Asik nak mintak bonus ajer kerja dah bagus ke. Kita nie asik nak disogok dengan duit ajer. Kalu nak bonus sangat berhenti ajer kerja kerajaan pi kerja denagn swasta la dapat bonus. Tak payah nak kutuk2 orang, tak elok kita nie pinjaman semata2 ajer bila2 ajer boleh diambil pulang.

Kalu yang bercakap tu mahir dalam kewangan tak per nie tak der sekolah pun entah setakat mana tau2 nak marah2 ajer, cuba belajar bersyukur. Kalu pandai sangat kewangan jadi Menteri kewangan la.. kita punya kewangan pun tak pandai nak manage nie lagi sibuk sebut pasal kerajaan...

Bersyukur la wahai umat ISLAM...

2bz4money berkata...

Gunakanlah peruntukan geran tsbt utk manafaat jaringan network yg lebih baik sesama PA, penyelidikan utk meningkatkan produktiviti PA dan pentadbiran efektif dan efisien dlm pengurusan CUEPACS itu sendiri.

Tanpa Nama berkata...

aku dekat sini nak tahu,ari tu yer2 wat mesyuarat tgempar bincang isu bonus...last2 pe yg dpt...spe yg untung...ni ke mbela nasib kakitangan,,,,dh bg 3 juta...terus diam....

Tanpa Nama berkata...

Presiden cuepacs di rasuah PM...terus kata sekarang kerajaan x de duit..yela dapat 3juta..mangkuk tul

Cokelat berkata...

Kerajaan dah start menggula gula kan rakyat..PRU13 dah dekat..bonus on the way don worry be happy..

Tanpa Nama berkata...

andai nasib Kakitangan tak dibela....pru13..akan blaku tsunami lagi sekali....ari tu antar telegaram..pastu ape cite??lg satu elaun skrg ni harap di tmbah la...

Tanpa Nama berkata...

kalu nak tau masuk jadi ahli la.. yuran dah tak bayar pastu mengata cuepacs. dah bagus Omar tu tak cakap dia perjuang untuk yang jadi ahli cuepacs ajer kalu tak yang kat luar sana tu jadi apa..
Mesy tergempar sapa cakap ada pergi ke atau dengar ura2.. kadang2 orang yang cakap nie tak kenal Omar tu, korang kenal dia dulu lepas tu baru korang tau azab penderitaan dia nak bercakap dengan Pemimpin Negara macam mana.. kalu dah kena marah di kata macam2 ada dia heboh kat korang semua korang ingat dia tak penat sana sini dia pergi selesaikan masalah pekerja anak isteri ditinggalkan korang tau cakap ajer ada ke menyokong...
Sapa tak kenal OMAR OSMAN korang kenal dia dulu teliti dulu kehidupan dia dalam perjungan macam mana.. jangan mengata dia macam2 dia mintak 3 juta sebab dia nak agihkan pada CUEPACS negeri duit tu untuk anjurkan aktiviti kesatuan. Korang ada tengok semalam berita ada keluarkan tak apa dia cakap pada PM tak der kan tak ke korang tertanya2 kenapa hanya ada ucapan PM ajer sedangkan dia beri ucapan juga..

Tanpa Nama berkata...

pak omaq kayo... lepas g disneyland tu....

Tanpa Nama berkata...

TERINGAT KATA-KATA PAK OMAR YG BERNAS " KITAB AL-QURAN TAK BOLEH DIUBAH ", YG BOLEH BERUBAH-UBAH UNDANG-UNDANG DUNIA". TERUSKAN PERJUANGAN MU OMAR.

Tanpa Nama berkata...

Dah macam tu dok bg telegram apa lagi? Mau baling dengan ketul batu la... ada beran ka? Ni mentang2 PM, ditadah sana sini...kaki bodek! Masa depan muka PM laa ahli2 Cuepacs mau tunjuk rasa xpuas hati... dah bodoh & lembab patut la kena cerca macam2...

Tanpa Nama berkata...

yg peliknya setiap kali pilihanraya kerajaan menwar warkan ekonomi negara kukuh sekali..tetapi bila PA meminta bonus secara tiba tiba kewangan tidak kukuh..di dalam keadaan tidak kukuh tu pula boleh buat bangunan 100 tingkat..Sampai bila kakitangan awam akan di persendakan?..lu pikir la sendiri...

Tanpa Nama berkata...

laen yg di minta laen yg dapat..bukan kita x setuju cuepacs dapat bajet..tp apakah keutamaan skrg?tentu lah PA yg mewakili kakitangan terbanyak yg begitu merasa kesan akan kenaikan harga brg dan pelbagai perbelanjaan laen....berbanding kakitangan cuepacs yg mewakili sebilangan kecil..ini jelas lebih kepada nak menutup mulut cuepacs..sepatutnya presiden menolak..atau meletakan syarat iaitu PA juga perlu di beri bajet dalam bentuk elaun atau bonus seiring dgn bajet yg di perolehi oleh cuepacs...

Tanpa Nama berkata...

yahOOOOO!!
AKU AHLI CUEPACS BERDAFTAR!
DAPAT JUGAK RM400-RM700!

Padan muka yang tak dapat!
saper suruh maki kerajaan.
bodoh! Hidop Najib!!

PemudaUMNO Pahang berkata...

kami amat yakin perjuangan UMNO yang lurus dan benar akan disedari kebanyakan PA, tambah2 lagi dengan kajian terbaru bahawa 99% PA merasakan gaji sekarang lebih dr mencukupi dan kenaikan petrol tidak memberi kesan langsung.

Kita perlu waspada daripada termakan dakyah pembangkang bahawa kenaikan harga adalah disebabkan pelarasan subsidi.

Tanpa Nama berkata...

Tetap sokong PKR....

Tanpa Nama berkata...

kena tipu seumur hidup...kehkehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

org yang pegang amanah, sediakan jawapan diakhirat nnt..semua tidak terlepas..

Tanpa Nama berkata...

Seksa betul PA , tiada bonus....kamu faham tak? sokong BN?

Tanpa Nama berkata...

"kajian terbaru bahawa 99% PA merasakan gaji sekarang lebih dr mencukupi dan kenaikan petrol tidak memberi kesan langsung?"

sape laa yang buat kajian ni..mesti data tak telus..brape responden yang menjawab? dari kelompok mana? dari kelompok yang bergaji rm4K ++ ke? tak logik langsung dapatan tu..

kalo gaji skang ni dah cukup..xde laa hati rakyat berubah ke pembangkang..xde laa doktor pindah kerja ke swasta..xde laa rakyat cerdik pandai migrate kerja di negara orang..

i dont know how this stupidity can blind u..

Tanpa Nama berkata...

PEMUDA UMNO PAKHANG,

Kepala hotak hang punya kajian. Ni contoh kajian dari kaki ampu... skolah tak tinggi mana, IQ rendah, dok harap duit projek kerajaan, jadi pemuda UMNO tak leh pakai!!!!

Tanpa Nama berkata...

pukima lu...PEMUDA UMNO PAKHANG,pergi mampuslah....ku tetap sokong DAP

Tanpa Nama berkata...

Tak sabar nak jumpa PRU 13,...hahahaahahahaha

Tanpa Nama berkata...

TAHNIAH KEPADA SEMUA BARISAN KEPIMPINAN BARU CUEPACS DAN BERHARAP KERJALAH DENGAN SATU TUJUAN UNTUK BERTANGGUNGJAWAB DAN AMANAH KEPADA KAKITANGAN AWAM.

BULETIN CUEPACS MENARIK TETAPI ADA SUARA YANG MENYATAKAN LEMBU PUNYA SUSU , SAPI DAPAT NAMA OLEH ITU DIHARAP KEPIMPINAN CUEPACS BARU BERTERIMA KASIHLAH KEPADA PENCETUS BULETIN CUEPACS.

JADILAH MANUSIA YANG MENGHARGAI JASA PEKERJA KERANA KEPIMPINAN MELALUI TELADAN SEKIRANYA BARISAN KEPIMPINAN TIDAK MENGHARGAI SUMBANGAN DAN HASIL PEKERJANYA BAGAIMANA HENDAK MEMINTA PIHAK LAIN MENGHARGAI SUMBANGAN PEKERJA.

RENUNG-RENUNGKANLAH.

WAHAI BARISAN KEPIMPINAN LAMA TERIMA KASIHLAH ATAS SUMBANGAN ANDA.

Tanpa Nama berkata...

http://bestfeed.co.cc/sejuta-kakitangan-awam-afrika-selatan-mogok

Yang Dipertua Cuepacs (Indonesia) berkata...

kami bangga bapak presiden dapat kekalkan kursinya pada penggal ini. Dharapkan agar hubungan erat antara Cuepacs Malaysia, Cuepacs Indonesia dan Perkasa akan berterusan. Sokongan Cuepacs kepada Dato Paduka Ibrahim Ali al-amphibia amat didambakan

Tanpa Nama berkata...

JOHANNESBURG 19 Ogos – Lebih sejuta kakitangan awam Afrika Selatan mengadakan mogok semalam, memberi amaran ketegangan mereka dengan kerajaan akan berterusan sehingga tuntutan gaji mereka dipenuhi.


“Mogok akan terus berlaku sehingga ada perkembangan baik dan kerajaan memenuhi tuntutan kami,” kata Setiausaha Agung Kesatuan Pekerja Bersekutu dan Kesihatan Pendidikan Kebangsaan.


Sekolah-sekolah terus ditutup di seluruh negara ini, tiga hari sebelum cuti sekolah selama dua minggu dan perbicaraan ditangguhkan ekoran kakitangan mahkamah mogok.


Kakitangan penting seperti doktor, polis dan imigresen bagaimanapun dilaporkan masih bertugas, tetapi media tempatan melaporkan beberapa kumpulan penunjuk perasaan kecil menyekat jalan masuk ke beberapa hospital. – AFP

Tanpa Nama berkata...

JOHANNESBURG 19 Ogos – Lebih sejuta kakitangan awam Afrika Selatan mengadakan mogok semalam, memberi amaran ketegangan mereka dengan kerajaan akan berterusan sehingga tuntutan gaji mereka dipenuhi.


“Mogok akan terus berlaku sehingga ada perkembangan baik dan kerajaan memenuhi tuntutan kami,” kata Setiausaha Agung Kesatuan Pekerja Bersekutu dan Kesihatan Pendidikan Kebangsaan.


Sekolah-sekolah terus ditutup di seluruh negara ini, tiga hari sebelum cuti sekolah selama dua minggu dan perbicaraan ditangguhkan ekoran kakitangan mahkamah mogok.


Kakitangan penting seperti doktor, polis dan imigresen bagaimanapun dilaporkan masih bertugas, tetapi media tempatan melaporkan beberapa kumpulan penunjuk perasaan kecil menyekat jalan masuk ke beberapa hospital. – AFP

Tanpa Nama berkata...

tambah gaji kepada PA akan menyebabkan kerajaan bankrupt? macam mana dengan pembinaan menara 100 tingkat??????

Q54 berkata...

Bonus tiada. Gaji kecik. Itlah sinario perkhidmatan awam di Malaysia sekarang. Sudah tentu tanaga mahir tidak berminat untuk berkerja di sektor awam.

Yang masih sudi bekerja di sektor awam, harap kerajaan tidak hampakan.

Tanpa Nama berkata...

Mcm tu la kita kena bertindak...nama saja 1.2 juta org tapi dok bagi telegram tak abih. Sikit2 surat, memorandum, telegram....Mcm ni presiden? Mcm bapuk Lrg Hj Taib!!! Mampos la PA semua lepas bapuk tu samb lg jd presiden!!!!

Tanpa Nama berkata...

"SELAMA dua tahun lepas, termasuk tahun ini CUEPACS merayu-rayu dengan Kerajaan untuk mendapatkan bonus bagi kakitangan awam, namun rayuan tinggal rayuan. Kerajaan sentiasa menggunakan alasan keadaan ekonomi dan kewangan negara tidak mengizinkan untuk memberi bonus kepada kakitangan awam.

Yang peliknya, setiap kali ada pilihanraya Kerajaan mewar-warkan bahawa ekonomi negara kukuh sekali. Tetapi bila kakitangan awam meminta bonus, secara tiba-tiba pula kewangan tidak kukuh


Di dalam keadaan tidak kukuh itu, bangunan 100 tingkat mahu dibina. Sampai bila kakitangan awam mahu dipersendakan?

Di dalam berita TV semalam, sekali lagi kakitangan awam dipermainkan. CUEPACS merayu lagi untuk mendapatkan bonus memandangkan sesi persekolahan akan bermula dan tentunya banyak perbelanjaan akan ditanggung oleh kakitangan awam yang mempunyai anak-anak yang bersekolah. Tambahan pula, baru-baru ini diumumkan kenaikan harga minyak, gas, gula dan terbaru diberitakan kenaikan harga susu pula. Di dalam keadaan sedemikian, Kerajaan seharusnya bersimpati dengan kakitangan awam bukan hanya sekadar memberikan `wang ihsan' sebanyak RM 500. Kakitangan awam bukan peminta sedekah untuk menerima `wang ihsan' seperti itu.

Rayuan CUEPACS tidak mendatangkan kesan kepada Kerajaan, sebaliknya mulut CUEPACS mahu ditutup dengan pengumuman bahawa CUEPACS akan diberi peruntukkan sebanyak RM3 Juta untuk ubahsuai pejabat CUEPACS bagi keselesaan Presidennya dan pegawai-pegawai atau stafnya. RM2 Juta untuk ubah suai manakala RM1 Juta utk pengurusan. Ini diumumkan oleh Najib sendiri di depan Presiden CUEPACS dan semua ahli gabungannya. Kelihatan tersenyum lebar Presiden CUEPACS ketika pengumuman dibuat dan bertepuk sakan semua yang hadir.

Adakah itu perjuangan CUEPACS selama ini? Apa kakitangan awam dapat hasil daripada pengumuman Najib semalam? Adakah Presiden CUEPACS akan menjadi bisu selepas mendapat pejabat baru yang canggih dan selesa itu nanti? Amat malang sekali jika Presiden CUEPACS begitu mudah digula-gulakan oleh Najib.

Bukan kita menentang peruntukan kewangan untuk ubahsuai pejabat CUEPACS, tetapi CUEPACS harus melihat dan fokus kepada perjuangan mereka sebenar. Jangan kerana sudah mendapat keselesaan untuk diri sendiri, maka kehendak dan tuntutan kakitangan awam di luar sana dikhianati.

anggota kerajaan negeri pulau pinang berkata...

CUEPACS parti komponen baru BN..pastikan anggota PA pangkah BN..sori la..undi aku bukan untuk BN..pegi mampus sama BN..Omar Saad pun sama..aku bangga dapat bernaung di bawah kerajaan negeri pulau pinang..bonus pun dapat lebih..

Tanpa Nama berkata...

pulau pinang dapat RM800 lagi bonus, inilah kebaikannya negeri dibawah pemerintahan Pakatan Rakyat. mereka menghargai PA. tak macam BN, selalu menghina PA....PRU 13, jangan menyokong BN lagi

Tanpa Nama berkata...

PA semua akan duduk di takuk lama saja. Umno gebang saja lebih. undi jangan bagi pada umnolah..bagi je pada Pakatan rakyat.

kita bukan nak rugi apa pun sokong pembangkang..untung sabut timbul,untung batu tenggelam.

penang bagi RM800.00 tambahan bonus..negeri2 umno rm500.00 je...

jadi jangan takut berubah kalau nak maju ke hadapan...

Tanpa Nama berkata...

Ya betul. Pulau Pinang bawah DAP dapat bonus RM800!!!! Mari kita semua beralih kepada Pakatan Rakyat! Pergi mampos CUEPACS dan BN!

Tanpa Nama berkata...

oh hamidah; PA Penang dapat RM 800 +500 (jangan lupa ya)

Tanpa Nama berkata...

kakitangan awam tidak bermoral ?

http://alongtaguchi.blogspot.com/2009/11/kakitangan-awam-tak-bermoral.html

Tanpa Nama berkata...

Kami akan sokong PR kerana ambil berat kebajikan guru...PR prihatin kpd nasib guru dan sanggu bagi RM500 tambahan.Kami sokong PR dlm PRU-13

Tanpa Nama berkata...

Bonus tak penting sgt..tak bag pun org gomen sokong gomen.. TQ PM bagi pada cupacs 3 juta... bulat lah perut pegawai dan majlis tertinggi...hehhheheh masyukkkk