SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

29 Disember 2010

TABUNG AMANAH PERWIRA JUGA UNTUK ORANG AWAM

Bernama
29/12/2010 2:00pm



KOTA KINABALU, 29 Dis. - Mungkin ramai tidak tahu Tabung Amanah Perwira dan Pertahanan Negara (TAPPN) yang diwujudkan sejak 42 tahun lalu juga meliputi orang awam yang menabur bakti kepada masyarakat.

Perkara itu dijelaskan Timbalan Menteri Pertahanan Datuk Dr. Abdul Latiff Ahmad yang berkata, selain membantu anggota pasukan keselamatan yang meninggal dunia atau cedera ketika bertugas, TAPPN turut menghulur bantuan kepada orang awam yang berjiwa perwira.

"Kita turut mengiktiraf keberanian orang awam. Misalnya dalam kes ragut, sering kali orang yang terlibat meninggal dunia atau cedera. Jadi wajar kita beri bantuan.

"Inilah cara kita membalas jasa perwira dari kalangan masyarakat awam,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Ramah Mesra Bersama Penjawat Awam Kementerian Pertahahan Sabah, di sini hari ini. - Bernama

Tiada ulasan: