SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

23 Disember 2010

TAK RASMI: OMAR KEKAL PRESIDEN CUEPACS, LOK SU AGUNG BARU

Malaysia Insider
Manimaran
23/12/2010




KUALA LUMPUR, 23 Dis — Omar Osman berjaya mempertahankan jawatan Presiden Cuepacs dengan kemenangan selesa meskipun berhadapan dengan isu beliau dilanjutkan kontrak perkhidmatan selama setahun lagi.

Malah, keputusan tidak rasmi yang diperoleh The Malaysian Insider menunjukkan, calon barisannya juga sapu bersih pemilihan kali ini kecuali jawatan setiausaha kewangan dan timbalan setiausaha kewangan masing-masing merupakan calon barisan saingan kumpulan Omar.

Tiga tahun lalu Omar menang jawatan presiden tanpa cabaran.

The Malaysian Insider difahamkan Omar memperoleh 815 undi manakala pencabarnya Ramli Omar, yang pernah cuba tiga kali, mendapat 153 undi.

Setiausaha Agung Ahmad Shah Mohd Zin gagal mengejut dalam usahanya mempertahankan jawatan itu.

Setiausaha Agung Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan, Lok Yim Peng memperoleh 468 undi untuk mengambil alih jawatan itu.

Seorang lagi pencabar, Ku Azmi Ku Ibrahim, yang kali pertama bertanding jawatan setiausaha agung, mendapat 278 undi manakala Ahmad Shah menerima 263 undi.

Ramli berganding dengan Ahmad Shah yang mempertahankan jawatan setiausaha agung buat penggal ketiga.

Lok, yang turut dicalonkan bertanding jawatan timbalan presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC), yang pemilihannya akan diadakan minggu depan.

Ini kali kedua wanita dipilih sebagai setiausaha agung Cuepacs.

Jawatan timbalan presiden pula dimenangi oleh Azih Muda dan Zainal Ismail.

Azih yang juga timbalan presiden semasa memperoleh undi tertinggi dan dijangka akan menggantikan Omar apabila beliau bersara tahun depan.

Tiga kerusi jawatan timbalan setiausaha agung dimenangi oleh Adnan Mat, Abd Rahman Norrdin dan Mohamad Baharom.

Jawatan setiausaha kewangan yang menyaksikan persaingan satu lawan satu dimenangi Ja’apar Mansor, yang menewaskan Samuel Devadasan.

Azhar Abdul Shukri menewaskan Hamzah Masri untuk menerajui jawatan timbalan setiausaha kewangan.

Persidangan Tritahunan Cuepacs dirasmikan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, semalam.

Keputusan rasmi pemilihan akan diumumkan hari ini — pada hari terakhir persidangan.

Tiada ulasan: