SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** CUEPACS DI HATI KU***Tema Hari Pekerja CUEPACS 2023 : PEKERJA BERINTIGRITI TUNJANG NEGARA MADANI*** SAMBUTAN HARI PEKERJA 1 MEI 2023

24 Disember 2010

YIM PHENG TARIK DIRI TANDING JAWATAN MTUC

Berita Harian
Oleh S Anand Kumar
2010/12/24



KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung CUEPACS, Lok Yim Pheng menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) untuk memberi tumpuan kepada jawatan barunya itu.

Yim Pheng yang juga Setiausaha Agung Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) memberitahu Berita Harian semalam, beliau juga sudah memaklumkan perkara itu kepada Ibu Pejabat MTUC, minggu lalu.
Sebelum ini saya mengemukakan pencalonan untuk jawatan Timbalan Presiden MTUC, tetapi pada minggu lalu sebelum berlangsung Konvensyen Tritahunan ke-25 CUEPACS, saya membuat keputusan menarik diri daripada bertanding.
Saya perlu memberi fokus kepada jawatan baru (Setiausaha Agung CUEPACS) dan ia juga janji kepada perwakilan yang memilih saya untuk jawatan berkenaan, katanya semalam.

Pemilihan tertinggi MTUC dijadualkan berlangsung dua hari bermula Selasa depan dan Yim Pheng menerima 14 pencalonan daripada pelbagai kesatuan sekerja untuk jawatan timbalan presiden.

Pada konvensyen kesatuan sekerja itu semalam, Yim Pheng menerima 468 undi untuk jawatan Setiausaha Agung CUEPACS dalam persaingan tiga penjuru menewaskan penyandangnya, Ahmad Shah Mohd Zin (263) dan seorang lagi calon, Ku Azmi Ku Ibrahim (278).

Sementara itu, Presiden Kesatuan Kakitangan Am MARDI, Ramli Omar yang tewas kali ketiga merebut jawatan Presiden CUEPACS, berkata beliau tidak sedih atas kekalahannya sebaliknya mengharapkan kepemimpinan baru akan terus berjuang untuk anggota sektor awam.
Setiap pemimpin yang bertanding apa-apa jawatan mempunyai visi tersendiri. Begitu juga saya dan tidak mengapa saya kalah dalam perebutan jawatan Presiden CUEPACS kali ini.

Ini percubaan terakhir saya kerana pada konvensyen CUEPACS akan datang saya tidak akan bertanding kerana bersara tahun depan, katanya.

2 ulasan:

PISSAL ABU berkata...

TAHNIAH INILAH KEPUTUSAN YANG SAYA MENUNGGU, WALAU PUN SAYA BERADA DILUAR TETAPI SENTIASA MEMANTAU PERJALAN CUEPACS.

DARI PISSAL ABU
(SHAHIDAN KASIM ALOR SETAR)

Tanpa Nama berkata...

HEHEHE..tarik diri pasal apa?
sebab tak bleh pusing CHAI?
sebab takda rakan yg LOK nak tikam dr Belakang?

Anak Jati Malaysia.