SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

18 Oktober 2010

BERI BONUS KEPADA PENJAWAT AWAM PRODUKTIF - WAKIL RAKYAT

Bernama
18/10/2010 7:30pm



KUALA LUMPUR 18 Okt. - Beberapa anggota Parlimen hari ini percaya kerajaan akan mempertimbangkan pemberian bonus kepada penjawat awam pada masa depan jika mereka sentiasa cemerlang dan produktif dalam melaksanakan tugas.
Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) berkata, ini kerana kerajaan memberi jaminan akan melihat kepentingan penjawat awam apabila mereka melipatgandakan usaha masing-masing.
"Semua penjawat awam perlu melaksanakan tugas dengan amanah dan bertanggung jawab. Dengan adanya timbal balas, saya yakin bahawa orang berbudi kita berbahasa orang memberi kita merasa,” katanya ketika membahaskan Bajet 2011 di Dewan Rakyat di sini.
Sabtu lepas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menjelaskan bahawa kerajaan tidak dapat memberi bonus sebulan gaji kepada kira-kira 1.2 juta penjawat awam dalam Bajet 2011 kerana ia melibatkan perbelanjaan besar iaitu RM3.1 bilion.
Najib berkata, pemberian bantuan khas kewangan RM500 setiap seorang adalah wajar. - Bernama

23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

pada masa depan?? bila? 2 tahun 3 tahun 10 tahun?

Tanpa Nama berkata...

kerajaan yang ada sekarang dah mengarut jer...selama nie aku sanjung dan menaruh harapan, kini membuat aku rasa muak..muak..muak...

Tanpa Nama berkata...

Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) berkata, ini kerana kerajaan memberi jaminan akan melihat kepentingan penjawat awam apabila mereka melipatgandakan usaha masing-masing.
"Semua penjawat awam perlu melaksanakan tugas dengan amanah dan bertanggung jawab. Dengan adanya timbal balas, saya yakin bahawa orang berbudi kita berbahasa orang memberi kita merasa,” katanya ketika membahaskan Bajet 2011 di Dewan Rakyat di sini.

DASAR MANUSIA CELAKA..HIPOKRIT...PENGAMPU...

Tanpa Nama berkata...

TAHUN DEPAN MESTI LA KENA BAGI BONUS SEBAB 2012 NAK PILIHANRAYA... TAPI RATA2 P.A DAH MULA NIAT NAK UNDI PROTES PADA PRU 13 NANTI..

Tanpa Nama berkata...

boleh la cakap..dapat brg sedap jer, nak apa pun petik je boleh bayar, mana nak tau susah senang org lain...

Tanpa Nama berkata...

bung mohtar?apa yang si bangau tu leh buat...kawin artis boleh la...

Tanpa Nama berkata...

PM kata dengan memberi bonus sebulan membebankan kerajaan tapi pm memberi bininya rm111 juta tak membebankan kerajaan...cuba pa semua fikir, pengerusi permata siapa? si ahli sihir lah tu khakk phuuuiiiii..............

Tanpa Nama berkata...

kauuu bung mokthar tutup mulut kauu binatang, anjing pengampu kau ingat kau tu siapa...kau dah makan duit rakyat berjuta2 kau pernah merasa keperitan penderitaan orang lain yang berpendapatan rendah????? nafsu saje besar kaki mengampu pm, jilat lah kaki pm selalu hahahahaha.....apa rasanya ada rasa sedikit altantuya...phuiiii..

Penjawat Awam Veteran. berkata...

Pirahhhhhhhhh Bung Mokhtar.

Dahulu Saya tabik kat dia,

Tapi kini

Menyampahhhhhhhhhh.

Tanpa Nama berkata...

jangan anggap kami macam kucing kurap ingat 1.2 juta penjawat awam akan buat perubahan " Masa untuk Tranformasi"

Kulub. berkata...

Aku pun teringin nak kahwin artis, tapi takde duit sebab mentenen tinggi, banyak jugak menteri kawin artis, perh syok tu.

Tanpa Nama berkata...

Hiprokrit... hipokrit...

Kulub berkata...

Zizi ezet tu pink la. cuba tanya bung mokhtar.

Tanpa Nama berkata...

rupa-rupanya selama ini semua kakitangan kerajaan tak produktif itulah sebab najib dan kroninya tak nak bagi bonus. Memang dasar lintah darat.

Tanpa Nama berkata...

macam mana lagi bertugas dipejabat
kerja jam 8.00 balik jam 5.00
kenapa mahu lagi bertugas 24 jam
siang dan malam kenapa dikasih lulus cuti beranak 3 bulan kenapa
tiga hari sajah bersalin kena suruh bertugas kemabli barulah
kakitangan yang cemerlang dan terbilang.

Tanpa Nama berkata...

tak bolih nak caya lagi dah...sekarang bolih la cakap bila tiba masanya...tak bolih bagi...nanti kerajaan kena berhutang nak bagi bonus..

sang benar berkata...

korg nie pela...try korg pi kt mane2 jabatan krajaan,xpn jabatan korg sndri,de ker yg wat keje produktif...
aku pi jmpe khidmat pelanggan pn muka cm cuka nma pn khidmat pelanggan bkn jual cuka...bgs lg la korg wat hal xxdtg keje dpt jew surat amaran tp xde lak kna brenti keje trus kn...

bong mokhtar tue ok la dpt brg sdap korg tue yg cmbru kt dia...

Tanpa Nama berkata...

WOW! 65 juta renovate rumah PM..bonus kedekut pulak!!

Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan tidak boleh memberi bonus satu bulan gaji kepada kakitangan awam kerana tindakan itu akan memberi implikasi kewangan besar iaitu sebanyak RM3.1 bilion.

Katanya, selaku menteri kewangan yang bertanggungjawab, beliau tidak boleh berbelanja lebih daripada pendapatan.

KUALA LUMPUR : Kediaman Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Isteri Datin Seri Rosmah Mansor akan diubah suai dengan belanja RM65 juta.

Menurut Ahli Parlimen Bukit Bendera Liew Chin Tong, kerja-kerja pengubah suaian akan bermula tahun depan dan selesai pada tahun berikutnya.

Sri Perdana di Putrajaya mula di bina pada tahun 1997 dengan kos RM24 juta dan siap dua tahun kemudiannya.

Bangunan ini diubah suai buat kali pertama pada tahun 2005 yang menelan belanja hampir RM6 juta.

Keperluan untuk sekali lagi melakukan pengubah suaian kepada Sri Perdana dengan kos RM65 juta dipertikaikan, khususnya apabila rakyat dinasihatkan supaya berbelanja secara berhemah.

Pengubahsuaian Seri Perdana dengan peruntukan yang begitu tinggi dianggap satu lagi anggap satu lagi pembaziran dana rakyat.

Mengulas isu yang sama Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad berkata, apabila masuk sahaja Perdana Menteri baru semua nak ubah mengikut citarasa masing masing. Ini pembaziran dengan RM65 juta untuk ubah suai Sri Perdana ini satu tindakan yang tidak bertanggungjawab kerana negara amat memerlukan kewangan itu untuk membangunkan modal insan dan sebagainya.

"Duit itu boleh digunakan dengan cara yang lebih bermakna. Kita lihat bajet itu pun tetap juga merupakan satu bajet defisit ini bererti perbelanjaan seperti itu sebenarnya boleh dikurangkan untuk mengurangkan defesit.

"Inilah keutamaan pemimpin Umno-BN untuk kepentingan mereka sendiri, keselesaan sendiri ikut citarasa masing masing tanpa memikirkan rakyat jelata yang menghadapi kesusahan untuk mebiayai kehidupan seharian.

"Ramai yang tidak berkerja dan hutang piutang. Tetapi RM65 juta digunakan untuk ubahsuai Sri Perdana ini tindakan yang tidak wajar sama sekali,"katanya.-/YB Anuar Sudin

HARAM JADAH KAU NAJIB

HARAM JADAH

Tanpa Nama berkata...

huhuhu...org tua tu keraskan lagi..hahaha

Tanpa Nama berkata...

pemberian setahun sekali pun byk sgt timbang taranya...cuba fikirkan kenapa ramai PA yg buat skim cepat kaya,utang along, rasuah, dll ...kalau kerajaan prihatin dan fikirkan cara lain yg lebih praktikal selain memberi bonus..lakukanlah jgn dah tak bagi bonus biarkan kami terkontang kanting mencari sumber..cuba letakkan kerajaan ditempat kami..rumah, kereta mmg ada tapi makan lauk 'Bersamamu' TV3 je..nak berjimat punya pasal..

senapi berkata...

susahlah jika PA asyik merungut dan tidak menumpukan perhatian kepada perhinpunan agung Umno. mlm ni ada intvw dgn ahli MT Umno, betapa mulianya hati mereka, dan keikhlasan hati terserlah ketika bercakap

Tanpa Nama berkata...

PA yg tak produktif ke atau Ahli Parlimen Kebinatangan yang tak produktif. Bila ada kuasa, cakap berapi, kaki pengampu, habiskan duit rakyat jek. Kawasan sendiri tak terjaga. Sibuk kawasan org. Bila takde kuasa lg, sibuk nak kondem cari kesalahan org lain. Dia tak tahu kuasa mengundi 1.2 juta PA boleh mengubah kerajaan. Inilah yg dimaksudkan Najib kot.."Transformasi kerajaan (dari BN ke PR)"

Tanpa Nama berkata...

apa ingat selama ni kita tak melipatgandakan usaha ke ..
"Semua penjawat awam selama ni sudah pun melaksanakan tugas dengan amanah dan bertanggung jawab. tapi kenapa masih tak beri bonus ...asyik asyik alasan demi alasan yg diberi cukup membosankan ...kita hanya baca saja alasan tu tapi tak boleh pakai dan tak masuk akal...kita PA ni orang nya cerdik bukannya bodoh...nak diperbodohkaan...cuma kuasa je agak terhad...tapi dalam PRU tiada had nya...lu pikirlah sendiri.