SELAMAT DATANG KE BLOGSPOT CUEPACS

*** KUNJUNGILAH BLOGSPOT INI UNTUK MENDAPAT MAKLUMAT TERKINI*** PEKERJA CEMERLANG RAKYAT SEJAHTERA***CUEPACS DI HATI KU***

21 Oktober 2010

CUEPACS MAHU PEMBERIAN BONUS

Berita harian
20/10/2010

KUALA LUMPUR: Kongres Kesatuan Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) semalam menghantar telegram kepada Datuk Seri Najib Razak, untuk menyatakan rasa tidak puas hati kesatuan itu kerana tiada peruntukkan untuk bonus dalam Bajet 2011. Presidennya, Omar Osman, berkata pihaknya juga mahu mengadakan perbincangan dengan Perdana Menteri berhubung isu itu.
“Permintaan Cuepacs agar kerajaan membayar bonus kepada kakitangan awam bukan sesuatu yang keterlaluan kerana ia mengambil kira pengorbanan dan sumbangan mereka dalam membangunkan negara,” katanya.

Omar berharap permintaan CUEPACS akan dihalusi oleh Najib selaras dengan prinsipnya untuk mendahulukan rakyat dalam semua perkara. “Pada 2009, apabila kita meminta kerajaan memberi bonus kepada pekerja awam, Perdana Menteri memanggil kita (CUEPACS) dan menerangkan bahawa kerajaan tidak mampu untuk membayar bonus kerana berdepan dengan kemelut ekonomi. “Kita akur dengan penjelasan beliau dan menerimanya dengan hati terbuka kerana kerajaan berjanji akan menimbangkan semula permintaan itu apabila ekonomi pulih.
“Tapi sekarang ekonomi negara kembali mantap, dan apabila kakitangan awam menerima sumbangan Aidilfitri sebanyak RM500, kita menunggu-nunggu pengumuman bonus sekurang-kurangnya sebulan gaji tetapi malangnya tidak ada. “Hari ini kita bermesyuarat dan memutuskan untuk mengadakan pertemuan segera dengan Perdana Menteri dan kita hantar telegram petang ini juga,” katanya pada sidang media di sini, semalam. Omar berharap permintaan CUEPACS akan dihalusi oleh Najib selaras dengan prinsipnya untuk mendahulukan rakyat dalam semua perkara.

75 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

udah udah le jgn rayu2 malu jadinya...

tak payah undi BN lah PRU13 ni..biarlah dia janji nak bagi projek apa pun, kita dengar saje..time mengundi kite pangkah pembangkang. beres...itu lagi afdal...

Tanpa Nama berkata...

i folowwwwwwwwwww

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa COLA Sarawak, elaun sewa hotel yang kini hantar dapat sewa rumah tumpangan pelacur. Mana pula pengiktirafan saintis-saintis di institusi pengajian tinggi dan penyelidikan? Mana boleh dianggap sebagai PA biasa. Ramai akan keluar lepas Talent Corporation ditubuh nanti.

Tanpa Nama berkata...

teruskan perjuangan cuepecs,jangan menyerah kalah.PM dengarlah rintihan PA yang majoritinya MELAYU.

Tanpa Nama berkata...

ntah la banyak sangat alasan.. belanjawan tahun depan alasan apa pula..bonus oh bonus

Tanpa Nama berkata...

xyahla...cukup2la...bg PM semua rakyat adalah melayu.Semua dah x hairan...dah tawar hati.

Tanpa Nama berkata...

xyahla...cukup2la...bg PM semua rakyat adalah melayu.Semua dah x hairan...dah tawar hati.

Tanpa Nama berkata...

Tayar akan naik harga hingga 15% awal tahun 2011.... Terima kasih BN.

Tanpa Nama berkata...

aku tahu dah keputusan PRU13...Takyah ler nak pikir panjang...LU PIKIRLAH SENDIRI..

Tanpa Nama berkata...

dalam pembentangan budget Ds.Najib kata kerajaan peruntukan 5 billion untuk bangunan warisan..tp PNB kata guna duit dari source nya sendiri..mana satu betul ni...tolong sket perjelaskan..sape2 la yang mahir dalam hal2 ekonomi nie...mungkin timb.menteri kewangan kot...tn.president cukup lah..xyah mintak2 la bonus..nmpaknya semua rakan2 P/A dah muak..tengok comment pun dah kurang..

chinta chandry berkata...

Rakyat di dahulukan Pencapaian diutamakan...apa tu kepala butuh hang najib rosmah..

altantuya saribu.. berkata...

memang memalukan islam di mata dunia si RM(ringgit malaysia@rosmah mansoor)..ni.Diri sendiri x pakai tudung nak resmi majlis mcm tu..bodoh,tamak,gila kuasa.haprak..semoga allah swt menunjukan jalan yg betul pada si bulu kening tinggi ni..cibai..

Tanpa Nama berkata...

Teruskan Cuepacs jgn kalah badi terus buat tuntutan hak 1.2 juta penjawat awam kami doakan kamu berjaya gunakan kebijaksanaan bila berhadapan dgn org atasan ini, jgn kita dikotak katikan, ingat yg besar hanya allah.

Tanpa Nama berkata...

Gunakan kebijaksanaan diplomasi sewajarnya bila berhadapan dgn org atasan ini untuk buat tuntutan tu, jgn sampai kita tertipu seperti perundingan tanah KTM di Singapura tu.
Perlu ada keterampilan, kewibawaan dalam menyusun kata agar tidak dimanipulasi oleh mereka dalam usaha tersebut insallah, semuga berjaya

Tanpa Nama berkata...

Teruskan usaha gigih anda wahai pemimpin CEUPACS... kami menyokong sepenuhnya....

Tanpa Nama berkata...

Terus - terusan kita medesak PM untuk bagi Bonus! Jangan kita putus asa...bangkitkan isu ketidakpuasan hati PA akan menyebabkan undi untuk BN akan terjejas! Kalau nak menang besar PRU, PM perlu bijak. Sebab sekarang isu kewanagan memainkan peranan amat penting terutama dengan kenaikkan harga barang2 keperluan...

Tanpa Nama berkata...

Siapa Ketua sebenar PNB?? saksikan!!!

http://www.tranungkite.net/v11/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=961#38347

Tanpa Nama berkata...

Kenapa nak COLA Sarawak lagi? Bukan ke dah ada elaun Wilayah? setahu saya elaun wilayah tu lebih tinggi dari elaun COLA. kalau nak elaun COLA, sure kene tarik balik elaun wilayah tu..

Tanpa Nama berkata...

Rakyat Didalulukan, Pencapaian diutamakan. INI lah slogan yang dibangga2kan... yang kene cekik adalah rakyat.. agar pencapaikan yang diidamkan tercapai... cth bangunan/ atau projek2..... papahal... rakyat yang cukai.... makin naik.. minyak makin naik.. nak duit cukai... dan memacam lagi laaa....BANGANG

Tanpa Nama berkata...

KELOHAN KAK MAH (ibu Tunggal anak 5 Orang)

Kita masih ingat waktu zaman Tun Mahathir ekonomi gawat terutama di industri pelancongan pada pertengahan tahun tun keluarkan imbuhan bagi penjawat awam terutama pada cuti sekolah pertengahan tahun untuk melancong serta dapat memulihkan industri pelancongan negara, ini membuktikan perbelanjaan penjawat awam sekitar didalam negara, tapi saya rasakan buat masa ini keperluannya adalah terhadap keperluan keluarga terutama pendidikan anak2 yg menuntut di IPTA atau disekolah yg akan bermula pada tahun hadapan macam kak mah ni sebagai ibu tunggal anak 5 orang RM500 hanya cukop bagi seorang anak bagi di sekolah menengah termasuk yuran pakaian sekolah pendahulaan bus sekolah.
Bagimana pula anak2 yg sedang menuntut di IPTA sara hidup diaorang satu hari perbelanjaan sekarang paling jimat RM10 itu belum kos kokorikulum, duit klablah, begitu juga kos minyak motor ke kuliah.

Ofis boy berkata...

Dah boring la dengar hal bonus, muak dah..Apa kata kita buat kerja pun ala kadar je, ikut sama dengan gaji yang kita terima, jangan buat2 pandai..hehe..Elaun seorang cikgu tu pun dapat bayor gaji 2 org kerani belum campur elaun & gaji.Cikgu2 dah tak pakai keta perodua dgn proton lagi dah, suma pakai kete import..Yang kita orang mahu jgn ada perbezaan di antara profesion, kalo cikgu dpt elaun tu kami PA pun nak juga biar sama rata. Yang golongan profesional tu diorang dapat lebih pun Amin tak kisah, janji kami org bawahan ni pun merasa gak baru adil..

Cikgu Beso berkata...

Jangan cemburu kat cikgu. Kalau tak da cikgu anda nak jadi kerani pun tak layak. Nak luilus SPM/STPM anda belajar sendiri ke... tiada tunjuk ajar guru...jangan lupa daratan.

Tanpa Nama berkata...

untuk cikgu beso...
bukannya anak murid lupa daratan... tapi agak2 aaaa... guru skrg pun byk yg dok sepak pelajar...maki hamun dah jadi makanan harian...

jurang oh jurang makin ketara

Ofis boy berkata...

Kami tak lupa jasa guru kami, tapi kalo dok ingat pasal gaji tu yang tak adil.Kalo jadi cikgu gred DG29 sambung blajar trus dapt naik pangkat ke DG41 yang kami ni dapat degree kalo nak naik perlu apply jwtn baru, interview baru lagi tu pun belum tentu dapat nye..Pastu cikgu punya elaun tu memang kaw2.biarlah PA lain pun dpt elaun tu, kami pun ada yg ditempatkan kat luar bandar barulah 1 Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

SATU MALAYA DAH HEBOH PASAL ROSMAH MELANCARKAN ISLAMICFASHION SHOW YG MENGHINA UMAT ISLAM SEDUNIA.

ROSMAH AKAN MENGHANCURKAN KEWIBAWAAN NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI.

KITA TUNGGU DAN LIHAT .

drrita berkata...

tau mintak bonus..mintak itu ini..

tapi keja macam sial!!!
keja tak de kualiti!!!
keja tak de produktiviti!!!

1cina berkata...

kalau dah tak puas hati dengan PM..
wahai semua orang2 MElayu kerja kerajaan..aku saran korang letak jawatan..cuba la cari kerja di swasta..tengok la kompeni mana nak ambik korang semua..
tanpa BN..tanpa UMNO..tanpa NAJIB..jangan harap nak dapat keja..
dahlah keja macam SIAL..boleh pulak demand banyak2..

Tanpa Nama berkata...

untuk cikgu beso........
jgn ingat cikgu jer yang ada peranan dalam mendidik.... jikalau x ada PA lain, dapatkan kerajaan bayar gaji cikgu.... jabatan lain cari duit nak bayar gaji cikgu yang berkali2 ganda lebih besar.... jikalau kami PA x ada, perbalanjaan urusan sekolah juga x dapat dibuat.... apa gunanya kalau anak2 kita pandai, tetapi jikalau kerja dengan kerajaan tak cukup makan..... cuma cikgu saja yang banyak duit.... kalau mak bapak budak tak cukup duit, macam mana nak sekolahkan anak... adakah ada cikgu zaman sekarang yang nak bagi belanja dekat anak murid, walaupun gaji cikgu sekarang berkali ganda besonya....... mcm gaji cikgu besoooooooooooo. kerajaan memang tak adil. adakah kakitangan kerajaan yang merupakan penggerak kerajaan tak diberi makan yang cukup. kalau kami PA semuanya tak nak kerja/mogok, agak2 kerajaan dapat beroperasi tak? adakah najib razak dapat berjalan dan meraba tanpa kaki dan tangan.... pikir-pikirkanlah...

Tanpa Nama berkata...

letak tak letak pun kita tengok keputusan PRU13 nanti, kalau dulu merudum 5 negeri..kali ini mungkin semua sekali.

orang ramai dah masak dah dengan politik UMNO ni.

kalau untuk pekerja awam, duit tak adalah, ekonomi melesetlah..

tapi kalau untuk kroni, isteri, adik..hmmmmmm...semua boleh..

inilah umno..

rosmah RM111 juta..

kroni..RM5 ribu juta.

adik..CIMB dan sebagainya..

bonus? duit elek..

naik gaji? elek...JKKK ada, penghulu ada..!!!

apa ini semua?

semua ini bermakna najib nak kita ubah dari BN kepada PR pula, cuma dia malas nak sebut terang terang saja...

heeeeeeeeeeeeeeeee.....

Tanpa Nama berkata...

Tak usahlah pertikai keja2 cik gu tu kita sama aja cari makan, mudah2an tuntutan tu berjaya dapat sekurang2nya RM1500 atau RM2000 pun ok kot dapat juga ringan sikit perbelanjaan hujung tahun ni.

Nak bayar cukai pintu, nak bayar road tax, nak buat pendaftaran anak kat sekolah2 tu minta cik gu jgnlah banyak pula assesories nanti tak cukop bajet, anak kat ipt tu pun nak disara juga makan minum mereka aja sekarang paling jimat RM15 itu belum kira transportnya lagi.

Hutang dah 3 kali overlap kat bank rakyat, pakai kad kredit hanya utk tuang minyak aja, pasal gaji tengah bulan dah kering, mkan kat ofis pun bawa bekal, kalau makan kat luar lagi tak cukop almaklun ajalah.

Mudah2an negara kita ni bertambah makmor dan maju dan murah pula perbelanjaan untuk isi rumah.

sepatutnya aja bajet tabung bantuan kepada penjawat awam buat pinjaman tanpa interest kalau kerajaan tak bagi bonus atau kenaikan gaji boleh bantu2 juga kita kumpulan bergaji rendah ni.

Cikgu belum cukup beso berkata...

Kalau mak bapak hantar anak ke sekolah dan tak boleh langsung ditegur, dicuit kalau buat salah... ajar sendiri anak kat rumah. Berkat saya kena rotan dsb coz melanggar peraturan sekolah, malas belajar dapat jugak jadi cikgu walau pun belum jadi cikgu beso... wahai mak bapak kalau kita bela anak kita yang wat salah alamat hancurlah masa depannya. Saya sokong Cikgu Beso... dulu saya kena rotan...sepak... tak report pun kat mak bapak. Itu yang berkat tu. Ini baru kena jentik dah bawak lawyer haprak

Tanpa Nama berkata...

kat sini pun ada drrita sial
dengan 1cina sial
sial betul

Tanpa Nama berkata...

CUEPACS JANGAN TERPENGARUH DENGAN KOMEN LIAR,KURANG AJAR, EMOSI DAN TIDAK WARAS DARI MANUSIA YANG KECEWA DAN TIDAK ADA AKAL. MEREKA SEMUA MAHU HANCURKAN CUEPACS, KAKITANGAN AWAM SERTA NEGARA MALAYSIA YANG SELAMA INI KITA HIDUP DENNGAN AMAN DAMAI! .TERUSKAN USAHA MURNI CUEPACS DENGAN BIJAKSANA. JANGAN SEBAB NYAMUK KELAMBU HENDAK DIBAKAR.

Ubat Nyamuk berkata...

La ni orang dah tak pakai kelambu. Orang sembur shieltox... nyamuk cepat mampui... Jangan Presiden jadi nyamuk yg nyanyok dah le...

Tanpa Nama berkata...

tuan/puan yg dikasihi,

bukan niat utk merosakkan keadaan apatah lagi nak kucar kacir kan keamanan. Yg sebetulnya memg ramai dh kecewa...senang cite dah xhairan dgn perkataan bonus.PM pun dah isytihar x mampu nak bagi bonus.So xyah nak rayu2, kami faham atas usaha murni Pak Omar & AJK cupecs.Xpelah...kita tgk je apa yg akan berlaku di PRU nanti.Mungkin ramai diantara kita akan beralih arah.

Bukan nak kata duit banyak atau dah senang.Keadaan xlah sesenang mana...cukup2 je.Anggaplah ujian dari Allah kpd kita semua utk terus berdoa kpdNya.Kerana dialah penentu segalanya.

Tanpa Nama berkata...

lu orang ni tak malu ka, macam pengemis asyik mitak ke.... lu orang macam itu tut....... salak bukit

Tanpa Nama berkata...

sib baik suamiku kerja swasta..still ada bonus..aku je kot yang malang..dari kejer swasta yg dpt bonus + gaji bulan ke 13..gatai2 nak msk gomen..skang dah terima bahana..mgkin lebih baik stay jadik engineer swasta je..

Tanpa Nama berkata...

memanglah guru DG29 sambung belajar dapat DG41 tapi sambung belajar separuh gaji,kalau sambung belajar pjj 3 tahun atau lebih baru dapat 41,masa kami jadi guru2 dulu mana ada kerani,guru tulah kerani buat gaji,gelek soalan dan mesin rumput,kelas siang,kelas malam,khemah pengakap,sabtu dan ahad,kalau tak pernah jadi guru,hargailah,jangan dok dengki,gaji pun bukanbesar sangat.nak jadi guru kena kursus 3 tahun,masuk universiti 4 tahun,fikirlah sendiri beb,

Tanpa Nama berkata...

Saudara-Saudara ku sekelian....janganlah kita kata-mengata,umpat-mengumpat dan caci-mencaci sesama sendiri disini. Kita semua adalah penjawat Awam (PA) tidak kiralah dari jabatan mana,agensi mana,jawatan apa...semuanya PA. Kita ramai saudara-saudara ku....lebih satu juta...tidak ke tu....Kita juga adalah rakyat dan juga jentera Kerajaan. Kita juga yang bertungkus lumus yang menaikkan pencapaian NEGARA...jadi mana sudah tu Rakyat di dahulukan.pencapaian di utamakan. Kalaulah betul-betul Rakyat didahulukan maka peruntukan 4 bilion pun boleh diberikan untuk bayar BONUS kepada PA. Apapula slogan digunakan untuk membina bangunan pencakar langit sampai 100 tingkat....alang-alang kalau setakat mahu nama, baik buat 300 tingkat baru gah di Mata dunia...amacam, lagi baru banyak Ong yang kroni dapat...Bagaimanapun saya sokong 1000% Ceupac menuntut Bonus ni sampai dapat...gunakan taktik macam manapun ko punya tau lah asal dapat...bukan itu saja yang paling penting minta kenaikan gaji.

drjoe berkata...

penjawat awam memang tolol lagi bahalul!!!!!
tak habis2 pasal bonos!!!
duit 4 billion tu banyak..
boleh buat mcam2..buat hospital..buat jalan raya..
janagn pikir perut masing2..
mana slogan...rakyat didahulukan..pencapaian diutamakan..

1keling berkata...

aku sokong drrita dan 1cina..
orang2 melayu PA macam SIAL..lagi BAHALUL..
dah la keja macam BABi..
masuk keja pukul 9pg..minum 10 pagi..mengumpat-borak2...rehat 1 tgh hari..
masuk pukul 2ptg..sambung borak2..balik pukul 4..
kerja macam PUKI..ada hati nak minta bonus..
tak puas hati...pergi mati..!

Tanpa Nama berkata...

Cuepacs perlu tegas jgn kita mudah dikotak katikkan oleh org2 atasan ni, mereka semua dah perut buncit hidup senang lenang,sana sini ditaja.
Nak buat pula bangunan tinggi 100 tkt siapa yg nak beli siapa yg nak duduk kat bgn tinggi2 sana, kajian pasaran hartatanah telah dibuat di lemabah kelang oleh Ho Chin Soon research Sdn Bhd menyatakan banyak lagi ruang pejabat yg belum disewa atau dijual, denagn lain maksud pelaburan di Negara yg membelanjakan utk itu buat masa ni belum diperlukan apa yg diperlukan adalah pelaburan pemberian bonus kpd kitangan awam yg mana perbelanjaannya merancakkan ekonomi setempat iaitu didalam negara, disamping penghargaan sebagai sumbangan dan kebajikan kepada penjawat awam.

Tanpa Nama berkata...

99.9% of all the commentators here are PA whom are concern about making a living or making ends meet. forget about the lousy 0.1%'s punya comments(talking about races). correct,those up there are already "well-stuffed" and we here below,especially the sokong group are actually trying to survive and not really trying to catch up - just trying to survive ! we're like you people( "fatso"),we want to have good life,enjoy all the good stuff,big posh car or house but...we still remembers where we stand so we do our part as PA,carrying out our duty fulfill inly,BUT still we got "suppressed" or you call it - cekik. cekik in the sense that we were denied the reward(our 2 month bonuses) to ease our financial woes - simple as that.

Tanpa Nama berkata...

yg pasti 1.2 juta undi PA akan beralih arah pada PRU13 ni. Bagi ler ape pun lepas ni. Kitaorg dah tawar hati nak mengemis bonus.Jangan mimpi ler nak menang PRU13 nanti.Jadi ler SAUDAGAR MIMPI yang orang tu promo sekarang ni.

Tanpa Nama berkata...

teman ingatkan HINDRAF MIC DAN sekutunya ajer LALANG RUPAANYAAAA KAKITANGAN KErajaan pon LALANGGG HIPOKERIK SEMUA kakitangan keraajaan ni yerrr rupe2nyaaaa

Tanpa Nama berkata...

Ada bonus ke tak da bonus pun keje macam nak mampus gak.
memang kite penjawat awam TIDAK PERNAH dihargai langsung.
zaman pemerintahan TUN DR.Mahathir kite dihargai dan disanjungi tapi kini dipermainkan oleh semua pihak.
seperti lupa daratan.
jika semua kakitangan penjawat awam seramai 3 juta tiada adakah PARTI PEMERINTAH MAMPU MENJALANKAN SEGALA NYA ?
barangan seperti dompet dye rambut kelambu dll adakah ianya contibute at least 0.001 % for the nation's growth?
ADAKAH INI BUDGET? ATAU MARKET JUALAN SAYUR-SAYURAN?
SELAMA INI BUDGET SELEPAS PENINGGALAN TUN DR.MAHATHIR ADALH LANGSUNG TIDAK MASUK AKAL..........
ANY HOW, SAYA MINTA AGAR RAKAN-RAKAN PENJAWAT AWAM LAIN AGAR MEMANTAPKAN DIRI DAN MELETAK JAWATAN PABILA TIBA MASANYA. 2012 TIDAK LAMA LAGI, MAKA KITE HARUS PANDAI MEMILIH BAKAL PEMIMPIN YANG SANGGUP MEMBAWA KITE KEARAH MASA DEPAN YANG LEBIH MANTAP.

Tanpa Nama berkata...

Ceupacs mahu pemberian bonus
bukan minta sedekah
Semua PA berhak 4 minggu gaji
Mintak secara baik sebagai bonus
Apa PM ni pekak ke atau mabuk ke?
Konon nak handal sangat pi kat US
cerita hebat hebat malaysia ni
Tapi masalah PA ni tak dihiraukan
PA pon ada kuasa
Rosmah boleh tarik ko macam lembu
Jangan fikir kita ni macam ko

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Malaysia adalah hak rakyat Malaysia, mereka semua yg membangunkan Malaysia kepada pembangunan ekonomi dgn membayar cukai dan hidup buat perniagaan serta hasil di bumi tanah Malaysia.

Sektor awam adalah selaku pengerak pembangunan dan memberi perkhidmatan kepada rakyat malaysia tak kira apa bangsa.
Sektor awam ini bukan cawangan UMNO dan tiada hubungan lagsung dgn UMNO kami sebagai penjawat awam berugas dibawah urusan seri paduka baginda spt yg tertulis di Kulit Sampul2 surat urusan kerajaan, itulah tunggaknya, parti politik tu boleh dtg dan pergi dalam sebuah negara demokrasi.

Pokoknya kenapa tak hargai jasa penjawat awam dengan pemberian bonus walaupunsebulan gaji, kenapa sanggup pula nak bina banguan 100 tkt belanja sebanyak 5 billion tu untungkan siapa?.

Usah nak berlakun krana rakyat dah tau tembelang UMNO, masing2 nak buncitkan perut sendiri dan kroni sudahlah rakyat dah muak

altantuya saribu.. berkata...

kepala butuhlah! kerajaan najib rosmah...akan tumbang dlm prk 13.aku yang da kena letup bekecai tetap doakan mimpi buruk najib rosmah ni..tiap2 malam aku merayau-rayau cari depa untuk ckp minta bonus.. bgi penjawat awam ni..sebaliknya kena pancar kilat geng budak sekolah umno baca surah yassin..jiwa kacau..aahh..bomm.tp aku dgr nak buat bangunan 100000 tingkat..ha..aah aku akan kacau penghuni bangunan ni biar kelibat aku ada di sana...misteri..

kapal selam secorpane.. berkata...

hai..rakyat malaysia
kita keja je..kita ada tanggungjawab nak sara anak bini sedarlah tu semua..laksanakan tanggungjawab kita sebagai rakyat malaysia...1 malaysia..kan.1 undi kita semua cukup untuk menumbangkan kerajaan najib rosmah tersungkur teruk sekaligus menghantar mereka berdua dan kroni umno perut buncit ke taubat nasuha..amin..hai kalau dah sejarah tercipta nanti kaulah perosak umno..parti umno ni x bersalah cuma pemimpinnya semua haprah..kau najib d amanahkan oleh rakyat 5 tahun je tp kl x ada kemajuan lg teruk dari pak lah lah kau najib rosmah..cibai kau rosmah terimalah balasan dari allah swt..amin kami rakyat 1 malaysia doakan..tsunami melanda prk 13..nanti

Tanpa Nama berkata...

bonus..
saya rasa bonus ni wajib bagi penjawat awam..sebagai imbuhan di akhir tahun untuk menampung segala perbelanjaan tahunan..cthnya yuran sekolah anak,cukai kenderaan kereta,cukai pintu mahupun bagi menyambut hari perayaan.bagi saya cuepacs perlu meminta kerajaan mewajibkan pemberian bonus ni sebagai satu ketetapan bagi penjawat awam.x perlulah meminta minta berkali-kali setiap kali ada perbentangan bajet..kerajaan perlu mempertimbangkan bonus bg kakitangan awam ni sekurangnya sebulan gaji..di wajibkan dalam perkhidmatan kerajaan.kerana semua cukai kena di bayar di hjg tahun..dan apa2lah lg.ini akan membuatkan penjawat awam dapt bekerja lebih senang dan x berfikir untukmencari wang lebih dgn jalan yag x betul sperti rasuah dll.kena ada akta tetap dalam situasi pemberian bonus bg penjawat awam ni.kita akan menjadi sebuah negara maju nanti dan jgn pandai bercakap kepada rakyat menipu memutarbelit sana sini dgn kroni semua kenyang dgn projek berbilion ringgit merampas hak orag melayu..tp sebaliknya guna nama umno untok org melayu tapi sebaliknya kau org umnolah memusnahkan dan merampas semua hak2 bangsa lain..sial pemimpin umno sekarang..sial kau ingat bapak kau tuun razak dah didik baguus kau jd pm malaysia.kau ingat kau sudah cipta sejarahlah anak dgn bapa dah jad pm malaysia..isteri pula dok sibok msook campur urusan kerajaan..jahanam.kau akan cipta satu lagi sejarah buat malaysia dan parti umno akan disingkirkan dlm prk 13 nanti..amin.semoga allah swt memakbulkan doa kami rakyat 1 malaysia..la 5 tahun je..he..he pasarh.je.demokrasikan..

Tanpa Nama berkata...

Saya pn sedih jugak, asyik membela cikgu je...mcm la penjawat awam lain tak buat keja...klu mcm tu bg rm500 je la kt cikgu2, biar puas hati depa tu.mmg tak adil, asyik naikkan elaun cikgu je, PA yg sokongan ni habuk pun tak dak..keja teruk...ada diploma ngan degree pun still jawatan kerani..nak aply belum tentu dpt..klu boleh hitung berapa ribu PA yg ada kelulusan tp jawatan sokongan, mmg sedih...tak adil mcm ni..rasa nak undi pembangkang je..apa pendapat korang semua?

Insan tertindas di bumi sendiri berkata...

kalau dah cikgu cikgi semua kata diaorang yg betul, suruh diaorg ambil alih semua kerja PA yg ada di Malaysia ni...tambah2 cikgu cikgi di gred 32 keatas...boleh kata 80% pakai kereta import. bukan nak sokong produk buatan malaysia. dah lak tu, siap buat part time lagi tu..tuisyen dkt rumah, buat MLM - Hi-O, Just-Mate5, insuran dan mcm2 lagi. Patut la budak2 sekolah zaman la "ROSAK" sbb cikgu cikgi x ikhlas nak mengajar. Gaji yg gomen bagi dah RM3K-RM4K. Tambah dgn part time keja. Mau busuk2 RM10K-RM15K. La ni pula, depa boleh join politik....haaiii...rosak...rosak...anak bangsa aku selepas ni...

Tanpa Nama berkata...

Ya la, asyik dok bela cikgu ja, PA kt jabatan lain ni makan hati. Intensif pun tak dak, nak naik kanan tunggu 15 tahun, rasa mcm nak undi pembangkang la...geram sgt..lg satu asyik dok kaji beban tugas guru. beban tugas PA lain buat tak tau ja.klu buat PJJ, depa dpt elaun. kita kena kuar duit sendiri..mana adil mcm ni..klu cikgu ada diploma akan dapat gaji diploma. klu PA lain ada diploma belum tentu dapat gaji diploma atau degree...

hasnah jaafar berkata...

kami kakitangan sokongan dah sepakat memohon pada kerajaan agar skim guru dimansuhkan, dan gaj mereka dibalik ke DGA17, agar mereka menderita seperti kami para PPM dan PT, yg kesal kerana guru dapat balik awal dan cuti sekolah panjang.

kami kerja di sekolah juga, apa salahnya jika kami juga mendapat elaun ketua panitia spt guru? selain itu, guru sekarang ni muda2 dh gaji rm2000, kami yg mmbuat gaji mereka sungguh kesal dgnperbezaan gaji yg tidak munasabah dan biadap ini..

kerja guru amat mudah, masuk kelas bagi latihan dan balik. itu sahaja!!! kami PT berjuang bkerja keras bermandi peluh sehingga 5 ptg, kdg2 tlebih setngah sejam tetapi adakah OT utk kami? hak bercuti byk mcm guru juga dinafikan. hak kami naik ke gred 44 juga dinafikan.. MANA KEADILANNYA???

Tanpa Nama berkata...

Kesiannya kt awak, mmg betul pun. kita balik pukul 5. cikgu balik pukul 2 lebih...tu pun klu ada kelas petang atau latihan kt padang baru cikgu balik lambat tp tak semua.
Saya cukup heran ngan kerajaan sekarang, asyik membela golongan ni. PT gaji mula tak sampai seribu..elaun pun skit...keja mcm nak mati..elaun COLA seratus, elaun perumahan RM180, Patutka elaun perumahan RM180?Sewa bilik bolehla mcm tu...mmg tak adil

Tanpa Nama berkata...

Aku seorang guru..keje aku mudah je..masuk kelas 730 aku balik 1.00.Dalam satu hari aku cuma masuk ngajar 1 jam 30 minit je..masa free aku duduk kat bilik guru,layari internet..buat direct selling.gaji aku dah pun mencecah RM3500 sebulan.Hari sabtu ahad aku cuti...buat part time...tusyen..aku buat tusyen...satu jam RM 45...berbaloi..satu dan ahad aku pulun tusyen anak-anak bodoh dan dungu..sebab mak bapak depa pun bodoh juga..keje aku senang je..aku bagi latihan 20 soalan..depa buat aku semak..cukup satu jam..aku belah...dapat RM45....modal air liur,sebatang pen dan sehelai kertas je..sabtu dan ahad aku buat tuisyen 6 jam...banyak masuk...hari isnin sampai jumaat sama juga..petang aku tak ke sekolah sebab sekolah pagi je...tapi kerani cabuk kat sekolah kena tunggu sampai pukul 5 ptg..buat keje la..ataupun tengok TV cite indon..memang patut pun dapat gaji rendah..suka tengok cite indon..hari2 aku pulun tusyen..banyak duit aku masuk..gaji pun tak usik..aku pakai kete wish...memang orang biasa tak mampu nak pakai kete tu...tapi aku cikgu je...boleh pun pakai..bini aku pakai kete camry..kami memang banyak duit..keje kat sekolah memang tak da..tak penat...tak pening kepala..kesian kan tengok kerani cabuk kat sekolah aku..

Tanpa Nama berkata...

Hoi mamat kat atas ni...kau cikgu ker...?..laaa...aku pun cikgu juga..kita sama la...aku pun macam kau juga..aku lagi best...siap tidur kat bilik guru...keje tak de...seronok kan...cuti kita pun panjang..cuti sekolah kita buat bisnes atau tuisyen..sekolah cuti,keje tak de...gaji jalan...heheheee..seronok la..aku punya gaji dan elaun RM4000 sebulan...memang berbaloi..terima kasih kerajaan ku..terima kasih najib...

PA YANG KECEWA berkata...

Tanpa Nama berkata...
Hoi mamat kat atas ni...kau cikgu ker...?..laaa...aku pun cikgu juga..kita sama la...aku pun macam kau juga..aku lagi best...siap tidur kat bilik guru...keje tak de...seronok kan...cuti kita pun panjang..cuti sekolah kita buat bisnes atau tuisyen..sekolah cuti,keje tak de...gaji jalan...heheheee..seronok la..aku punya gaji dan elaun RM4000 sebulan...memang berbaloi..terima kasih kerajaan ku..terima kasih najib...

Isnin, Oktober 25, 2010 6:41:00 PM

Orang pertama yang akan dihumban masuk ke dalam NERAKA ada guru-guru yang munafik. Gagal menjadi pendidik yang berguna kepada murid-murid. Guru-guru hari ini lebih mementingkan kemewahan kekayaan di dunia dan terlalu bermegah serta bangga dengan apa yang dimiliki. Dah la kerja dalam setahun separuh dari 365 hari. Masa cuti penggal boleh pergi makan angin dengan duit gaji yang kerajaan bayar & duit "part-time". Itu namanya makan gaji buta!! Sedangkan anak2 murid masih terkapai2 mencari ilmu dan panduan hidup. Adakah ini yang dinamakan pendidik sejati?

PA berkata...

Kepada CUEPACS, saya rasa tak perlulah kita menjerit2 minta belas kasihan dari kerajaan untuk bayar bonus. Suara 1.2 juta PA yang ada tenggelam mcm tu ja. Rasa macam MINTA SEDEKAH pun ada. Walau pun tak dapat hak kita di dunia, Allah pasti akan membalasnya dengan yang lebih baik pada akhirat nanti. Yang penting niat kita untuk bekerja adalah kerana Allah. Bukankah kerja itu satu ibadah! Kepada orang2 bukan dikalangan PA, jangan lah mengutuk kami. Dalam setandan pisang, bukan semua yang tak elok. Kalau ada pun 1-2 ja. Selebihnya adalah lebih baik dari apa yang kita perlukan.

Tanpa Nama berkata...

Wahai cikgu besoooooo...... tak payah lah kau bongkak sangat.. kami tahu lah cikgu2 ni mendidik tapi ada juga cikgu2 yang merosakkan anak murid sendiri contohnya banyak kejadian rogol adakah ini kebanggaan cikgu2 juga. Ingat lah cikgu2 dan PA sama juga perlu kan perubahan gaji so.... jangan lah terlalu bangga dengan gelaran cikgu korang tu... Fahammm... sampai masa kembali ke tanah juga jadi makanan cacing..

Tanpa Nama berkata...

Mengapa nak dengki dengan cikgu pasal gaji.. Tak payah dengki.. jadilah cikgu.. Yang dengki dengan cikgu tu.. hatinya busuk sebusuknya.. dan hitam sehitamnya... yang dengki dengan cikgu tu tak payahlah hantar anak ke sekolah terus hantar anak ke penjara... bodoh nak mampus.... kecik-kecik tak nak mampus

Tanpa Nama berkata...

Kerana menatang bonus kita bergaduh. Kerana duit kita bergaduh... Nak gaji mahal belajarlah bersungguh2 jangan dok salahkan cikgu pula... Baso menatang gilo.. Najib tok wi bonus dok salah ko cikgu.. walaupun aku bodoh tetapi jasa cikgu terlalu besar dan tak boleh nak bayar dengan wang ringgit

Tanpa Nama berkata...

BONUS MESTI R KENE BAGI..BARU PA DER SEMANGAT NAK KEJE...INGAT R PADA PA... BUKAN NAK MENGHARAP TAPI CUBA R KENANG JASA PA... KEJE BAGAI NAK RAK... NAIK GAJI ERM..JAUH SEKALI...PIKIR2 DAN RENUNGKANLAH NASIB PA.. BAGUNAN 100 TINGKAT JANGAN R NAK MEGAH..ITU NAMANYA ADER PETANDA DUNIA NAK KIAMAT...

GPK berkata...

Aku lagu best. Yela dah GPK. Hujung2 tahun ni tgh periksa. Aku buat jadual lain yg pastinya aku tak jaga periksa. Duduk kat pejabat adap komputer. Org lain ingat buat keje... pada hal fb... beremail. Tau jela...dah GPK dah time base dg44 dpt lak dg48. Rezeki. Kesian PT dan PAR aku... kerja cam nak mampus... elaun aku lg besar dari gaji dia orang. Sukran...sukran.
Ingat cuti ni nak ke Australiala... duit tunggakan pun banyak gak.

Tanpa Nama berkata...

TAK BAIK KITA BERBANGGA DIRI...APA YG PENTING KITA BUAT YG TERBAIK.TAK PERLU KERAJAAN NAIKKAN GAJI CIKGU..NAIKAN JA GAJI SOKONGAN 1 DAN 2, SBB RAMAI YG ADA DEGREE DAN DIPLOMA TP TAK BERPELUANG UTK JAWATAN YG BERSESUAIAN..KLU KERAJAAN BG ELAUN UTK GOLONGAN INI, PASTI BN AKAN MENANG..SAYA PUN PEMEGANG DIPLOMA TP GAJI KERANI...MINTAK JWTN LAIN BERTAHUN XDAPAT..SAYA BKN DENGKIKAN CIKGU, TP SAYA TGK ADIK IPAR SAYA CIKGU KT SEKOLAH DI HULU BANAT. YG SAYA GERAM CAKAP BESAR TP PEMIKIRAN KEKAMPUNGAN. DIORG NI MANA P HOTEL PUN, MAJLIS2 MMG TAK PENAH PEGI.SHOPING PUN KEDAI PAT MAT...CAKAP BESAR YG SAYA TAK SUKA..NAK BELI ITU INI,PERASAN GILA...DRESSING PUN MCM MAKCIK2 JA...KLU I BERGAYA SKIT DIA HERAN, SBB DIA TAK MCM TU...BERGAUL NGAN CIKGU2 JA..BKN DGN PENSYARAH, DOKTOR, ARTIS DAN SEBAGAINYA...EEEEEE BOSANNYA

SPM dulu kerani sekarang berkata...

Sekarang ne budak2 baru habis dpt diploma/degree terus apply jadi cikgu, masuk KPLI pastu training trus dpt jadi cikgu biarpun bidang yg diorang belajar dulu takde kene mengene dgn bidang pengajaran. Kalau kuantiti banyak tapi kualiti tadak pun takde gune..Dulu zaman saya sekolah cikgu ajar tak ikut buku, guna pengalaman dan ilmunya sendiri. Sekarang suma ada sillibus, buku teks, cikgu suruh baca je pastu buat latihan trus abis keja.Budak sekarang diorang men baca buku pastu hafal, cikgu dh kurang keja sebab tu bebudak sekarang malas nak belajar sebab tengok cikgu tak ajar, suruh baca buku je..hahahaha..Taraf pendidikan sekarang tak boleh celen la seperti dulu sebab tu yg ada SPM dulu dapat pangkat 1 memang terer sebab cikgu dulu mengajar dengan ikhlas dan rajin walaupun gaji tak serupa sekarang..Terima kasih cikgu dulu tapi bukan cikgu sekarang..

Tanpa Nama berkata...

salamzz semuaa...aku nak gelak pon ada baca ulasan2 kat cni..bukan per..korang jgn dok percaya la yg mengaku ckgu tu ckgu...tu semua kaki2 adu domba..nak kasi marah kump2 sokongan..pt..kerani..tukang kebun..diorang nie suka tgk ayat2 maki hamun kat ckgu2..kalo korang baca ayat "ckgu-ckgu" tu sendiri pon leh tahu sape yg wat..sudah2 la..rezeki Allah bagi..jgn ada hasad dengki..perjuangkan sesuatu kepentingan tu tak salah..but jgn sampai mengganggu periuk nasi orang lain..semua manusia tak sempurna..ada kelemahan..asyik mencari salah orang..salah sendiri tak nampak..patutker?smua leh mendakwa keje mereka susah..teruk..sbb keje tu mereka buat..tetapi tau ke keje yg orang lain buat?tau ke teruk ke tak teruk..sbuk tak sibuk mereka2 tu??nak kata ckgu semua tak baik..yg kerja2 lain tu semua baik2 belaka ker?redhalah dengan rezeki masing2..kalo dapat bonus ke..naik gaji ke..naik pangkat ke..Alhamdulilla la..kalo x dpt..lom ada rezeki la..bykkan berdoa..mudah2han sama2 dapat aper yg kiter perjuangkan

Tanpa Nama berkata...

agaknya dunia semakin hampir ke penghujungnya....manusia smua kjarkan wang ringgit bukan lagi pahala dan nasib di akhirat nnti....
"(wang ringgit) gaji yg besar + bongkak + lalai tgjwb + rasuah = neraka jahanam"

->FORMULA DUNIAWI.. :)

Tanpa Nama berkata...

Kalau Sesat jalan keluarlah Barisan dan masuklah ke bulatan insaallah disana ada sedikit kedamaiannya dan keadilannya.

Atas Pagar berkata...

Masuk bulatan pulak nampak cam Islamik tapi ramai gak pengikut termasuk pemimpin yang cam kena rasuk...memburukkan imej Islam.

MASIH WARAS berkata...

Komen2 kat dalam ni dah mcm org gila yg tulis... tak macam manusia yg berakal & berakhlak mulia lg dah, naik pening bila aku baca... mmg dunia dah nak kiamat agaknya!!!! harap pihak CUEPACS tutup aja blog ni...

Tanpa Nama berkata...

ulasan punyala byk...emm mcm2 ada.Xpyh gaduh2...dh rezeki kita byk tu...terima je la.Dan mungkin juga kepimpinan mereka xlama dan setakat itu je..kita tgk la.Ha...ha...

guru yahya berkata...

kesian pada kerani2/PT yg menulis seolah2 mereka guru dan dari cara penulisan boleh kita tahu taraf pendidikan penulis.

selalu terdengar rungutan dari org bukan guru yg brtugas di sekolah yg hanya nampak secara luaran tugas guru. Tepat seperti apa yg si mngaku guru itu tuliskan. so, dah sah2 dia tu guru celup yang x tahu bebanan tugasan guru sekarang dan berhati busuk pada gaji guru gred 41 keatas.

Tanpa Nama berkata...

ohhhhhh kwn2 yg tersayang tgklah kerajaan semakin maju tapi org malaysia tak maju....lah..
tgklah undi BN PRU13. jgn harap....... menang... tak guna undi pd hantu2 BN....
cakap 1 buat 1..
hati bara ini.. kerajaan tak guna duit2 bajet semua disapu anggota2 tertentu...
daripada PPK U12(HKL)
gaji tak naik barang jeee naik harga..........................

kerajaan tak guna curi duit org miskin.......